خواص هسته آلبالو و گیلاس

دوره مقدماتی php
خواص هسته آلبالو و گیلاس
خواص هسته آلبالو و گیلاس

بدون‌ شک مغزکردن هسته آلبالو و فروش آن کار روتین و شناخته‌شده‌ای نیست. اما عباس ‌هاشمی‌گلستانی از ٢٥ سالگی تا به امروز که ٤٢ ساله شده، یکی از پروپاقرص‌ترین مشتریان کارخانه‌های تولید مربا و کمپوت است. او که هم خریدار و هم فروشنده هسته آلبالو است، هسته‌های دورریز را از کارخانه‌ها می‌خرد و در کارگاه کوچکش مغزگیری می‌کند و به مشتریان خاصی می‌فروشد.

به گزارش ایسنا، «شهروند» در ادامه نوشت: این فروشنده هسته آلبالو در همه این سال‌ها روزهای پرسود و پرضرر را کنار هم تجربه کرده اما این روزها از وضع فروش هسته آلبالو در بازار راضی نیست.‌ هاشمی‌گلستانی می‌گوید اگر روی این کار تبلیغات شود و دولت و مردم از سود این شغل و حتی خواص هسته و مغز آلبالو آگاهی داشته باشند، به صادرات و ارزآوری خواهد رسید. با این فروشنده هسته آلبالو در رابطه با شغل کمیاب و عجیبش، بازار فروش مغز هسته آلبالو، مشتری‌ها و حواشی قیمت‌های هسته‌های دورریز کارخانه‌ها گفت‌وگو کردیم. و نباید فراموش کرد که مغز هسته آلبالو حاوی مقدار اندکی سیانور بوده که سم بسیار کشنده‌ای است.

مغز هسته آلبالو از کیلویی ٤ تا ١٣‌هزار تومان

چند‌ سال دارید و ساکن چه شهری هستید؟ ٤٢‌سال دارم و در شهر نیشابور زندگی می‌کنم.

شغل شما چیست؟

خواص هسته آلبالو و گیلاس

پدرم باغدار و کشاورز بود و من هم در همین کار بودم اما حدود ٢٠‌سال است که واسطه موادغذایی در بازار هستم.

دوره مقدماتی php

شما در اینترنت آگهی فروش هسته آلبالو زده‌اید. کسب‌وکار با هسته آلبالو چیست؟

بله، من ١٧‌سال است که در این کار فعالیت می‌کنم. هسته آلبالو یک بخش زاید از این میوه در کارخانه‌های تولید مربا و کمپوت است، اما به جای دورریخته‌شدن، ما آنها را از کارخانه‌ها می‌خریم و با کمک دستگاه‌هایی مخصوص هسته را می‌شکنیم و مغز داخلش را می‌فروشیم.

آقای ‌هاشمی، شاید کمتر کسی به ذهنش برسد که می‌توان از ضایعات و هسته یک میوه هم درآمدزایی کرد یا کسب‌وکار راه انداخت. این فکر آن هم ١٧‌سال پیش چطور به ذهن شما رسید؟

به واسطه شغلم با کارخانه‌های مختلف در ارتباط بودم. آن زمان چند نفر از کارخانه‌داران به من گفتند بار هسته آلبالو دارند و می‌خواهند بفروشند. من تحقیق کردم و دیدم مغز هسته آلبالو خیلی خاصیت دارد و می‌توان از فروشش درآمد کسب کرد. همین هم شد که وارد این کار شدم.

مغز داخل هسته آلبالو به چه کاری می‌آید؟

ما بیشتر به عطاری‌ها می‌فروشیم و به خاطر خاصیت‌های زیادی که دارد، عطارها از آن روغن و کرم‌های درمانی تهیه می‌کنند. مثلا روغن داخل هسته آلبالو برای لک‌های پوستی و حتی درمان دردهای رماتیسمی بسیار مفید است.

آقای ‌هاشمی، یک زمانی شایعه شد که در خمیر سوسیس و کالباس‌های غیراستاندارد، هسته آلبالو هم می‌ریزند. کارخانه‌های تولید سوسیس و کالباس هم مشتری شما هستند؟

نه، به هیچ عنوان امکان چنین چیزی وجود ندارد، چراکه مغز داخل هسته آلبالو، تلخ و حاوی یک ماده سمی است. به همین دلیل نباید مصرف خوراکی داشته باشد و بعید می‌دانم این شایعه حقیقت داشته باشد.

آقای‌ هاشمی، در ‌سال ٢٠١٤، ایران در تولید آلبالو رتبه ششم دنیا را به دست آورد. بنابراین قطعا به خاطر مصارف درمانی که هسته آلبالو دارد، کشورهای زیادی از آن استقبال می‌کنند. می‌خواهم بدانم هسته آلبالو صادر هم می‌شود؟

ما که هنوز به صادرات هسته آلبالو نرسیده‌ایم ولی عده‌ای که سرمایه و قدرت بیشتری از ما دارند، به کشور ترکیه هم صادر کرده‌اند. باور کنید اگر به فواید هسته کوچک میوه آلبالو توجه شود، هم اشتغالزایی خواهد شد و هم خیلی از افرادی که مثل من سال‌ها در این کار زحمت کشیده‌اند، کارشان به نتیجه می‌رسد. اگر دولت از ما حمایت کند، قطعا کار ارزآوری برای کشور خواهد بود. ضمن این‌که به حفظ محیط‌زیست هم کمک می‌کند، چراکه ما ضایعات کارخانه‌ها را می‌خریم و آنها را دوباره به چرخه مصرف برمی‌گردانیم و همین موضوع باعث می‌شود تا کارخانه‌داران این مواد زاید را دور نریزند.

هسته آلبالو فقط برای تهیه روغن کاربرد دارد؟

ببینید، عطاری‌ها از مغز هسته آلبالو روغن درست می‌کنند اما پوسته‌اش را هم از ما می‌خرند و با اسپند مخلوطش می‌کنند. البته بعضی وقت‌ها هم پرورشگاه‌های شترمرغ یا گاوداری‌ها و مرغداری‌ها پوست هسته آلبالو را آسیاب می‌کنند و با خوراک دام مخلوط می‌کنند.

گفتید عطاری‌ها پوسته آلبالو را می‌خرند و در اسپند می‌ریزند؟!

بله، فروش اسپند خالص به‌صرفه نیست، به همین دلیل بعضی از عطاری‌ها پوسته آلبالو را هم با آن مخلوط می‌کنند تا وزنش سنگین‌تر شود.

هسته‌های آلبالو را از کارخانه‌ها به چه قیمتی می‌خرید؟

١٧‌ سال پیش کیلویی ٨ تا تک‌تومانی بود، اما الان به کیلویی ٣٥٠ تومان هم رسیده است.

خودتان چقدر می‌فروشید؟

وقتی هسته آلبالو را از کارخانه‌ها می‌خریم، هنوز ‌تر هستند، ما خشکشان می‌کنیم و بالطبع وزنشان کمتر می‌شود؛ درنهایت ما هسته خشک‌شده آلبالو را کیلویی ٦٠٠ تا ٧٠٠تومان می‌فروشیم. اما اگر این هسته را بشکنیم و مغزش را جدا کنیم، حدودا کیلویی ٤‌هزار تومان است. البته‌ سال ٩٤ قیمت مغز هسته آلبالو برای صادرات خارجی به کیلویی ١٣هزار تومان هم رسید. قیمت پوست‌های هسته هم حدودا کیلویی ١٨٠تومان است.

چرا در ٣‌سال اخیر قیمتش کاهش زیادی داشته است؟

ببینید من صادر‌کننده نیستم و همان سال‌ها هم به صادرکنندگان می‌فروختم و آنها بودند که هسته آلبالو را با قیمت کیلویی ١٣هزار تومان صادر می‌کردند، اما چیزی که الان از آنها می‌شنوم، این است که در سال‌های اخیر دیگر هسته و مغز آلبالو صادر نمی‌شود.

در هر معامله‌ای که انجام می‌دهید، به هر مشتری چند کیلو مغز آلبالو می‌فروشید؟

معمولا بین ٥٠٠کیلو تا ١٠ تن.

این کار به غیر از سرمایه اولیه‌ای که برای خرید هسته آلبالو از کارخانجات لازم دارد، هزینه دیگری هم دارد؟

بله، انبارهای نگهداری این هسته‌ها، انبارهای عمومی هستند و باید اجاره پرداخت کنیم. پول کرایه حمل‌شان هم جداگانه حساب می‌شود. از طرف دیگر، باید به کارگرانی که پای دستگاه هسته‌ها را مغزگیری می‌کنند، هم حقوق بدهم.خواص هسته آلبالو و گیلاس

چه دستگاهی دارید که این کار را انجام می‌دهد؟

یک دستگاه بسیار ساده است. در هر ١٠ساعت می‌توان ٢ تن هسته آلبالو را با این دستگاه بشکنیم و مغزش را جدا کنیم.

در کارگاه‌تان چند تا دستگاه دارید؟

فعلا کارگاه من کوچک است و ٣ تا دستگاه با ٢ تا کارگر روزمزد دارم.

آلبالو میوه تابستان است. شما چند ماه از ‌سال می‌توانید از این کار درآمد داشته باشید؟

ما هم فقط در فصل تابستان می‌توانیم از کارخانه‌ها هسته آلبالو بخریم. اما مقدار بار زیاد است و مشتری‌اش هم کم، بنابراین تا تابستان ‌سال بعد هم موجودی‌مان تمام نمی‌شود!

هر ‌سال چه مقدار هسته آلبالو می‌خرید؟

حدود ١٠٠ تا ١٥٠ تن.

مغز آلبالو خراب یا فاسد نمی‌شود؟ می‌خواهم بدانم وقتی فروش ندارید یا اصطلاحا بارتان روی دست‌تان می‌ماند، چه‌کار می‌کنید؟

اگر بعد از پوست‌گیری در جای سرد نگهداری نشود، خواصش را از دست می‌دهد و ممکن است خراب هم بشود.

  • درمان ريزش مو+داروي گياهي
  • آلبالو و گیلاس دو میوه‌ای هستندکه به دلیل شباهت‌شان می‌شود گفت هم‌خانواده‌اند. اما ظاهرا هسته آلبالو است که خواص درمانی دارد نه هسته گیلاس. در کارخانه‌های کمپوت و مرباسازی هسته این دو میوه با هم قاطی نمی‌شود؟

    بله، معمولا در بار هسته آلبالو، هسته گیلاس هم پیدا می‌شود. هسته گیلاس با این‌که ظاهر بزرگتری دارد اما از آلبالو کم‌مغز‌تر است، (با خنده) اما به‌هرحال نمی‌توانیم بین چند تن هسته، هسته‌های گیلاس را از آلبالو جدا کنیم! به مشتری‌ها می‌گوییم که در بارمان هسته گیلاس هم وجود دارد و مشکلی نیست.

    بهترین آلبالو، آلبالوهای کرج و ارومیه است ضمن این‌که آلبالوها هم مرغوب و نامرغوب دارند. کیفیت آلبالو در هسته‌اش هم تأثیرگذار است؟

    نه، مغز آلبالو‌ها با هم فرقی ندارد، اما تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که هسته آلبالو را در زمانی که‌ تر و تازه است، خریداری کنیم. بعضی وقت‌ها کارخانه‌ها به این دلیل که حجم بارشان زیاد است، نمی‌توانند همه هسته‌ها را بفروشند یا این‌که قیمت بالا می‌گویند تا مشتری خوب پیدا شود، در این مدت هسته‌ها را در بشکه‌های بزرگ نگهداری می‌کنند که بعد از مدتی کپک می‌زند. این کپک کم‌کم روی مغز هسته‌ها هم اثر می‌گذارد و باعث نامرغوب شدن مغزشان می‌شود.

    قیمت آلبالو که گران‌تر می‌شود، مغزش هم گران‌تر است؟

    نه، تأثیری ندارد اما در چند ‌سال اخیر بازار سیاه هم پیدا کرده است.

    بازار سیاه هسته آلبالو! چه بازاری است؟

    اوایل این کار، تنها خریداران کارخانه‌های کمپوت و مربا در مشهد همین کسانی بودند که مثل من ساکن استان خراسان هستند، اما از چند‌ سال پیش عده‌ای از استان‌هایی دیگر هم آمدند و با کارخانه‌داران مشهدی مذاکره کردند و قیمت بیشتر پیشنهاد دادند. همین موضوع باعث شد تا قیمت هسته‌های آلبالو گران‌تر شود. مثلا هسته آلبالویی را که ما کیلویی ١٠٠ تومان می‌خریدیم، آمدند و بابتش ٣٥٠ تومان پول دادند. بعد از این اتفاق، بازار سیاه راه افتاد و الان باید کلی چانه‌زنی کنیم تا بتوانیم هسته آلبالو را با قیمت ارزان از کارخانه‌دار بخریم.

    هسته‌گیری و تهیه مربا و کمپوت در خانه‌ها هم انجام می‌شود. زنان خانه‌دار هم می‌توانند این کار را به صورت خانگی و در زمان تهیه مربا و کمپوت آلبالو انجام دهند و از هسته‌هایش استفاده کنند؟

    نه، قطعا روغن‌گیری از مغز آلبالو تخصص می‌خواهد. ضمن این‌که برای این کار باید حجم زیادی مغز آلبالو استفاده شود. مصارف خانگی آلبالو خیلی زیاد هم که باشد ٥٠ کیلو است که به‌طبع برای این کار خیلی کم است.خواص هسته آلبالو و گیلاس

    بهترین یا بیشترین کارخانه‌هایی که هسته آلبالو را می‌فروشند در کدام شهر یا استان ایران هستند؟

    ٦٠ تا ٧٠‌درصد هسته آلبالو در استان آذربایجان‌غربی و شرقی به فروش می‌رسد، چرا که تعداد کارخانه‌های تولید مربا و کمپوت در این مناطق بیشتر است.

    با همه فراز و نشیب‌ها و مشتری‌های کم و زیادی که دارید از کسب‌و‌کار و درآمدتان راضی هستید؟

    راستش نه! با همه زحمتی که برای شکستن هسته‌های آلبالو و گرفتن مغز آنها می‌کشم، بازار پرفروشی ندارد. سود اصلی این کار را عطاری‌ها و روغن‌گیرها می‌برند.

    با این نارضایتی و به نوعی متروکه بودن کسب‌وکار با هسته آلبالو، چه چیزی ١٧‌سال شما را در این کار نگه داشته و همچنان هم دست از آن نمی‌کشید؟

    به‌هرحال بعد از ١٧‌سال آلوده این کار شده‌ام و همان کم و بیش مشتری هم روی من حساب می‌کنند و نمی‌توانم کنار بگذارمش. از طرف دیگر، همه این سال‌ها فقط ضرر نبود. در این بین سال‌هایی هم بود که هسته آلبالو را باقیمت کم می‌خریدیم و مشتری‌ها هم با قیمت خوب از ما می‌خریدند. اما در چند ‌سال اخیر، کارخانه‌ها قیمت هسته‌ها را بالا بردند و مشتری ما هم کمتر و صادرات هم که ظاهرا متوقف شده است. با این حال، به کارم امید دارم و مطمئنم که اگر دولت حمایت کند و بتوانیم در این حوزه به صادرات برسیم هم اشتغالزایی می‌شود و هم سود خواهد داشت.

    انتهای پیام

    مصرف میوه آلبالو به دلیل داشتن پروتئین، مواد قندی، کالری، مواد معدنی و مغذی برای بدن بسیار مفید می باشد و در رفع ناراحتی های دستگاه گوارش (روده، معده، کبد) و حفظ سلامتی قلب تاثیر به سزایی دارد. البته هسته این میوه نیز دارای فواید بی شماری است، به همین منظور در ادامه به ارائه خواص هسته آلبالو می پردازیم.

    امروزه خواص هسته میوه های مختلف از جمله خواص هسته انبه، خواص هسته زرد آلو و همچنین خواص روغن هسته آلبالو مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

    هر چند بعضی از گاوداری ها، مرغداری ها و پرورشگاه های شتر مرغ، خوراک دام را با پوست هسته آلبالو ( به شکل آسیاب شده) مخلوط می کنند، اما مزیت های استفاده از هسته آلبالو مربوط به روغن استخراج شده از این هسته می باشد و از روغن هسته آلبالو به شکل موضعی برای درمان برخی بیماری ها و در تهیه انواع کرم های درمانی، آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.خواص هسته آلبالو و گیلاس

    همچنین روغن هسته آلبالو به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی برای کاهش میزان چربی خون، قند خون و فشار خون  مفید می باشد.

    روغن هسته آلبالو برای برطرف کردن لکه های پوستی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و طریقه استفاده از آن به این صورت است که، قبل از خواب چند قطره از این روغن را بر روی لک پوست صورت به آهستگی بمالید و صبح روز بعد با آب ولرم صورت را شست و شو دهید، بهتر است این روش را به صورت مداوم انجام دهید، تا شاهد اثر بخشی آن برای رفع لکه پوستی باشید.

    یکی دیگر از خواص هسته آلبالو رفع تیرگی های زیر بغل با استفاده از روغن این هسته می باشد. که برای این کار باید 2 بار در طول روز مقداری از این روغن را بر روی تیرگی پوست زیر بغل بمالید، این عمل را در روزهای بعد نیز تکرار نمایید، تا به طور کلی تیرگی پوست برطرف شود.

    همچنین روغن هسته آلبالو باعث افزایش و تقویت قوای جنسی مردان و بخصوص زنان می شود. بنابراین زوجین بهتر است پیش از ارتباط جنسی، مقدار چند قطره از این روغن را روی یک حبه قند بریزید و میل نمایید.

    این روغن به دلیل داشتن الئواستئاریک اسید(نوعی اسید چرب اشباع نشده چندگانه) از پوست و مو در برابر اشعه یو وی(UV) و اثرات مضر نور خورشید محافظ می کند، در نتیجه روند پیری پوست را کند می کند، همچنین این اسید در تولیدپروستاگلاندین ها بسیار موثر می باشد.

    فایده دیگر روغن هسته آلبالو در طب سنتی، درمان اسهال می باشد.

    استعمال موضعی این روغن علاوه بر ایجاد لطافت و نرمی پوست، سبب درمان التهابات پوستی و رفع خارش نیز می گردد.

    از مزیت های روغن هسته آلبالو، کاهش و بهبود دردهای روماتیسمی و مفصلی می باشد، که باید به صورت موضعی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین این روغن از جمله روغن های گیاهی موثر برای ماساژ می باشد که با ایجاد تاثیرات آرام کننده، باعث تقویت اعصاب می شود.

    لازم به ذکر است که روغن هسته میوه آلبالو رنگ و بوی متفاوتی دارد و با استفاده از دستگاه کُلدپرس روغن هسته این میوه و میوه های مثل انار، انگور، زیتون و … گرفته می شود.  همچنین شما می توانید برای آشنایی با خواص آلبالو کلیک کنید.

    منبع : سایت خاصیت

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    در این مقاله می خواهیم به خواص پودر سنجد بپردازیم. سنجد طبعی سرد و خشک دارد و غضروف ساز بو…

    ورود


    نام کاربری یا نشانی ایمیل


    رمز عبور

    مرا به خاطر بسپار

    خواص هسته آلبالو و گیلاس


    اخبار علمی پزشکی, اخبار گیاهان دارویی

    آلبالو ميوه اي سرخ رنگ، شبيه گيلاس ولي كوچكتر و ترش و شيرين. ميوه آلبالو، لذيذ، مطبوع و نام ديگرش « آلي بالي» است. درخت آلبالو در مناطق مختلف ايران مي رويد و از ميوه تازه و خشك آن استفاده مي كنند و يا شربت و مربا ويا آلبالو پلو و يا خورش .
    آلبالو ميوه اي سرخ رنگ، شبيه گيلاس ولي كوچكتر و ترش و شيرين. ميوه آلبالو، لذيذ، مطبوع و نام ديگرش « آلي بالي» است.
    درخت آلبالو در مناطق مختلف ايران مي رويد و از ميوه تازه و خشك آن استفاده مي كنند و يا شربت و مربا ويا آلبالو پلو و يا خورش آلبالو درست مي كنند.
    از آنجا كه قند موجود در آلبالو از لولز است براي بيماران مبتلا به مرض قند ( ديابت ) مضر نيست و جذب آن آسان است.
    بهترين آلبالو براي خوردن، آلبالوي تازه اشست كه رنگي كاملاً قرمز و درخشان دارد و آلبالوي نارس، دير هضم است و كار روده ها را مختل مي كند.
    قسمت هايي كه از درخت آلبالو در تغذيه و درمان استفاده مي كنند عبارتند از:

     1) ميوه

     2) دم ميوه

     3) مغز هسته ميوه

    خواص هسته آلبالو و گیلاس

    خواص:
    آلبالو مسكن تشنگي است و شربت آلبالو بهترين دارو براي افرادي است كه عطش فراوان دارند.
    هسته آلبالو، ضد اسهال و ضد فشار خون است.
    آلبالوضد مواد صفراوي، حالت تهوع و ضد سنگ كليه است.
    آلبالو مسكن تشنگي و شربت آلبالو بهترين دارو براي افرادي است كه عطش فراوان دارند .
    هسته آلبالو، ضد اسهال و ضد فشار خون است .
    آلبالو، اشتها آور بسيار خوبي است.
    ضماد و مرهم آلبالو براي باز شدن رنگ رخسار و چهره مؤثر و مفيد است.
    مصرف آلبالو براي گرم مزاجان و افرادي كه چربي زيادي در شكم دارند سودمند است.
    مصرف البالو براي افرادي كه خارش پوستي دارند مؤثر و مفيد است.
    آلبالو خواص گيلاس دارد و مصرف آن اعصاب را آرامش مي دهد ولي در هر حال نبايد در مصرف آن زياده روي كرد.
    مصرف چند روز متوالي شربت يا مرباي آلبالو براي معالجه نارسايي هاي كبد مفيد است.
    شربت يا مرباي آلبالو در معالجه التهاب و ورم كليه و ورم معده و روده مؤثر است.
    مصرف جوشانده 30 گرم دم كرده دم آلبالو براي افرادي كه دچار بيماري هاي كليه و مثانه هستند مفيد است، دم آلبالو را به مدت 12 ساعت در آب سرد خيس نموده سپس در يك ليتر اب اضافه كرده و مي جوشانند و صبح و ظهر و شب يك ليوان از جوشانده را مي خورند.
    آلبالو براي رفع حرارت و تشنگي و غلظت خون و صفرا مفيد است.

    خواص هسته آلبالو و گیلاس

    بعد از سیب، سرکه، سماق، سبزی و سیر، حالا نوبت به پودر سنجد رسیده است. …

    یکی از خواص مهم خاکشیر کمک به خوب کار کردن دستگاه گوارش است ولی به …

    

     

    خواص آلبالو و گیلاس

     

    آشنایی با خواص آلبالو :

    خواص هسته آلبالو و گیلاس

    میوه آلبالو یک میوه ای است که برای بیماران قلبی و روماتیسمی فوق العاده مفید بوده و می تواند زیبایی را به خانم به ارمغان بیاورد.

     

    خواص آلبالو و گیلاس مانند هم است و مصرف آن اعصاب را آرامش می دهد، ولی در هر حال نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

     

    آلبالو برای افراد دارای چربی شکمی مفید است که می توانید آن را به صورت میوه تازه، خشک یا مربا و یا آلبالو پلو مصرف کنید.

     

    املاح موجود در آلبالو، شامل: آهن، کلسیم، فسفر، کلر، گوگرد، منیزیم، سدیم، پتاسیم، مس، روی، منگنز و کوبالت است.

     

    آلبالو، اشتها آور بسیار خوبی است.

     

    آلبالو خواص ضد باکتری دارد که با سم زدایی پوست صورت به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

     

    آلبالو ادرار آور است.

    مصرف آلبالو اعصاب را آرامش می بخشد ولی در هر حال نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

     

    این میوه، نیروبخش بوده است و اثر ضدعفونی‌کننده بر روده ها دارد و در ضمن ورم معده را نیز کم می کند.

     

     

    مصرف آلبالو در شيردهی

    آلبالو از جمله ميوه های تابستانی است كه نفاخ بوده و در مواردی که تولید نفخ می کنند وارد شیر می شوند و باعث دل درد و نفخ شیرخوار خواهند شد. برای رفع این مشکل می توان پس از مصرف میوه عرق نعناع خورد. البته عرق نعناع باید زمانی خورده شود که ترکیباتی که تولید نفخ می کنند، هنوز وارد شیر نشده باشند.

     

    خاصیت آلبالو

     

    منع مصرف آلبالو

    کسانی که دارای ورم روده هستند از خوردن آلبالو ترش اجتناب کنند، چرا که آلبالوی ترش سلولز دارد و دیر هضم می شود.خواص هسته آلبالو و گیلاس

     

    کسانی که معده یا روده آن ها ضغیف بوده می توانند آلبالوی پخته را به صورت کمپوت یا مربا مصرف کنند. چون به راحتی هضم می شود. یا می توانند به صورت ناشتا این میوه خوشمزه را مصرف کنند.

     

    کسانی که دیابت دارند می توانند این میوه را در حد اعتدال بخورند.

     

    میوه آلبالو برای افراد چاق نباید به عنوان دسر یا غذای اضافی مصرف شود. این افراد می توانند این میوه را به عنوان یک غذای اصلی مصرف کنند. آلبالو دارای کالری کمی است.

     

    بیماران کلیوی با احتیاط آلبالو بخورند.

     

    آلبالو گیلاسی

  • عکس پروفایل رسا
  •  

    خواص دارویی گیلاس:

    • گیلاس سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی بوده، از این رو روند پیری را به تاخیر می اندازد.

    • احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

     

    • فلاوونووئیدهای موجود در گیلاس، ‌از ایجاد هر گونه آسیب‌ توسط رادیکال های آزاد پیشگیری می کنند.

     

    • درمان مناسبی برای آرتریت، رماتیسم، واریس و دردهای مفصلی است.

    • از گیلاس می‌توان به عنوان ماسک زیبایی استفاده کرد و چین و چروک های پوست را کاهش داد.

     

    خواص هسته آلبالو و گیلاس

    • برای کلیه ها مفید است و به دفع سموم از بدن کمک می کند.

    • سوخت ساز بدن را افزایش داده و به هضم غذا کمک می‌کند.

     

    • سیستم اعصاب را تسکین داده و با تولید هورمون شادی در بدن، احساس بهتری را در ما ایجاد می‌کند.

     

    • دارای چربی کم و فیبر زیاد است و برای تصفیه خون در سیستم گوارشی بسیار مفید است.

     

    • برای کارکرد منظم قلب، روده و معده نیز بسیار مفید است.

    • قوای فکری را تقویت می‌کند.

     

    • افرادی که زیاد گوشت استفاده می کنند و خون آنها اسیدی است می توانند از گیلاس استفاده کنند به دلیل اینکه خون را قلیایی می کند.

     

    • برای کاهش وزن مفید است.

    • دارای مقدار فراوانی ویتامین ‌C است.

    • چربی اشباع شده در گیلاس بسیار کم است و کلسترول ندارد.

     

    • یکی از فواید بسیار مهم این میوه اثر بخشی آن در درمان سردرد است به علت وجود آنتی سیانین و بیوفلاونوئید ها که در درمان سردرد بسیار مفید است.

     

    کاهش دهنده ی کلسترول از خواص گیلاس می باشد

     

    خواص دارویی گیلاس

    میوه گیلاس علاوه بر ویتامین ها و املاح مهم، دارای آنتوسیانین هایی است که اثر آنتی اکسیدانی دارند. مصرف خوراکی گیلاس ادرار آور و له شده آن به عنوان ماسک زیبایی برای صورت مناسب می باشد.

     

    دم گیلاس که طعمی قابض و تلخ دارد، به شدت ادرار آور بوده و از قدیم در فرمولاسیون های مربوط به ناراحتی های کلیه و مجاری ادرار، مانند ورم کلیه، س نگ کلیه، ادم و دفع رسوبات ادراری استفاده می شده است.

     

    اشخاصی که رماتیسم دارند اگر آلبالو بخورند از بروز نقرس در آنها جلوگیری خواهد شد.

    دم البالو اثراتی شبیه دم گیلاس دارد و میوه آن علاوه بر خواص مشابه گیلاس، برای بیماران مبتلا به ناراحتی های کبدی و ورم دستگاه هاضمه توصیه می شود.

     

    از ساقه های نازک و یا پوست ساقه گیلاس فرآورده هایی به عنوان قابض، ضد سرفه و یا ادرارآور تهیه می گردد. مهم ترین اثرات گزارش شده:

     

    ضد درد، ضد التهاب، ضد اکسیدان، ضد تب، قابض، ادرارآور، مسکن، ضد سرفه، مقوی، کاهش دهنده پرفشاری خون و کاهش دهنده کلسترول.

     

    کسانی که بیماری قلبی دارند چون آلبالو ادرارآور است پتاسیم آن از باقیمانده نمک در عروق جلوگیری می کند و به صورت ادرار آن را خارج می کند و در نتیجه به قلب کمک می کند.

     

    منع مصرف گیلاس

    اگر چه خوردن این میوه برای ما لذت بخش است اما باید بدانیم که پزشکان استفاده از این میوه را به کودکان زیر 3 سال توصیه نمی کنند. زیرا برروی سیستم گوارشی ایشان تاثیرات سوء گذاشته و عواقب بدی به دنبال دارد. استفاده کودکان از گیلاس موجب بروز اسهال در آنها می شود.

     

    خوردن بیش از حد گیلاس سبب گاز روده، گرفتگی شکمی، دل پیچه، نفخ معده می شود.

     

    تفاوت آلبالو و گیلاس

     

    فرق گیلاس و آلبالو:

    با فرق آلبالو و گیلاس آشنا شوید :

    دو نوع گیلاس وجود دارد: گیلاس شیرین و ترش (آلبالو).

     

    گیلاس شیرین : در اواخر ماه ژوئن گیلاس شیرین بهترین زمان استفاده آن از زمانی است که در اواسط فصل گرفته شده است و ما از آنها به عنوان نوشیدنی استفاده می کنیم. آن را به طور مستقیم یا به یک سالاد و یا همراه یک غذای حاوی پنیر سفید خامه ای می خوریم.

     

    گونه های پرطرفدار، گیلاس های بیینگ است که دارای پوستی قرمز تیره تا قرمز بنفش رنگ هستند که تا زمان رسیدن،رنگ آن بیشتر به سیاه شدن می رسد و گوشت آن نیز قرمز تیره یا بنفش می شود. با توجه به مرکز باغ گلخانه ای گوشت گیلاس ها شیرین و آبدار هستند.

     

    پوست گیلاس Ranier (گیلاس زرد) بیشتر زرد رنگ هستند با گوشت قرمز و زرد روشن درخشان. این گونه ها ممکن است از گیلاس های بینگ یک ذره کمتر شیرین باشند، اما هر دو از یک درخت گیلاس مشابه، پریموس آویوم می آیند.بیینگ، مسلما معروف ترین گیلاس از این انبار است که برای اولین بار در اواخر دهه 1800 در مزارع لویی در اورگان تولید شد. نام بیینگ از یکی از کارگران چینی مزرعه آمده است.

     

    طبق آزمایشات گیاهان شیرین گیلاس بیگ باعث افزایش فعالیت ضد التهابی بیشتر نسبت به گیلاس هندی شده اند. بنابراین این امر باعث می شود که ما فکر می کنیم که ممکن است آنتی بادی های آنتوسیانین وجود داشته باشد و در گیلاس قرمز شیرین بسیار بیشتر از هویج وجود دارد و تقریبا هیچ یک از گیاهان زردرنگ وجود ندارد.

     

    گیلاس ترش (آلبالو) : این گیلاس با نام مستعار “گیلاس پای” مرغوب و آبدار است.انواع پرطرفدار، گیلاس ترش Montmorency، قرمز روشن هستند، اما شما معمولا آنها را خشک، یخ زده و یا کنسرو شده می بینید، مگر اینکه شما در نزدیکی یکی از مزارع کوچک خانواده در شمال امریکا که در آن رشد می کنند،باشید.همانطور که از نامش پیداست، Montmorency ترشح گیلاس دارای طعم ترش شیرین است.طبق گفته موسسه، این نوع گیلاس بیشتر برای سلامتی بالقوه مورد مطالعه قرار گرفته است. تحقیقات نشان می دهد گیلاس ترش مونت مورنس التهاب را کاهش می دهد، سرعت بخشیدن در ورزش و به تنظیم خواب کمک می کند.

     

    این طعم ترش نشان دهنده میزان بالایی از آنتوسیانین ها است که به دو مزیت اول کمک می کند.نام Montmorency از یک دره شمالی پاریس، فرانسه، جایی که گیلاس های ترش برای اولین بار در قرن 18 تولید می شود، می آید. Early Richmond و Star Star دو نوع گیلاس ترش است.

     

    گیلاس Maraschino : این گیلاس مصنوعی به رنگ صورتی روشن، قرمز، هستند و در یک شیشه نگهداری می شوند. آنها دچار ضعف شده اند و علت خوبی دارند چون از گیلاس های شیرین ساخته شده اند، Maraschino در اصل یک گیلاس کوچک سیاه و سفید به نام Marasca است. گیلاس در ایالات متحده به عنوان یک نوشیدنی محبوب به شمار می رود.

     

    Maraschinos هر نوع گیلاس بیش از حد کوچک و یا کمبودی برای فروش است، استفاده در محلول نمک برای حذف رنگ طبیعی و عطر و طعم آن، pitted، استفاده در شیرینی کننده 30 روز، و رنگ آمیزی مواد غذایی مصنوعی می باشد. آنها اغلب در دسرها، کوکتل ها و کوکتل غیر الکلی بچه ها، معابد شیرلی استفاده می شود.

     

    گردآوری: بخش آشپزی بیتوته

     

     

    خوراکی های پرخاصیت

    بدون بخیه و خونریزی درمان شو!

    ارزانتر سفر کنید! بلیط زمینی وهوایی

    قاعدگی دردناک زنان و دختران

    آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز

    تست شنوایی و درمان وزوز گوش

    سمعک وایرلس دار و ضدآب/خرید اقساط

    موخوره وشکنندگی موهاتو بااین روغن درمان کن

    لیزر موهای زائدبابهترین دستگاه های روزدنیا

    فروش محصولت رو رایگان آنلاین کن!

    اینجا همه چی نصف قیمته!!

    اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان

    طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن

    هرچی برای آشپرخونت بخوای اینجا داره!

    بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    پزشک همیشه همراه شماست !

    اگر در مورد درمان با دم آلبالو سوالی دارید همین الان بصورت چت یا تلفنی با من گفتگو کنید

    دم آلبالو عبارت از دم میوه هائی است که باریک و کشیده و بصورت دو شاخه ، برنگ قهوه ای روشن دیده میشود . این قطعات متعلق به در خت آلبا لو با نام علمی:Cerasus vulgaris Mill. ازتیره گلسرخ است (Rosaceae) است . آلبالو درختی است زیبا که در اغلب نقاط ایران کشت می گردد . گلهای سفید و زببای آن قبل از باز شدن برگها روی درخت ظاهر میگردد و ظاهری بسیار زیبا در بهار ایجاد می نماید .میوه های کاملا مدور و قرمز رنگ، برگهای دندانه دار و سا قه های قرمز رنگ که پوسته پوسته می گردد از مشخصات ابن درخت است .

    خواص غذایی و درمانی آلبالو * مسکن تشنگی است و شربت آلبالو برای رفع عطش بسیار مناسب است. * آلبالوی ترش قابض خوبی است و برای درمان اسهال مفید می باشد. * کاهش دهنده فشار خون و غلظت خون است . * ضد مواد صفراوی و سنگ کلیه است. * برای رفع حالت تهوع مناسب است. * باعث افزایش اشتها می شود ، بنابراین برایافراد لاغر و کم اشتها سودمند است . * ضماد و مرهم آلبالو برای باز شدن رنگ چهره موثر و مفید است. * مصرف آلبالو برای گرم مزاجان و افرادی که چربی زیادی در شکم دارند، سودمند است . * مصرف آلبالو برای افرادی که خارش پوستی دارند، موثر است . * آلبالو خواص گیلاس را دارد و مصرف آن باعث آرامش اعصاب می شود ، ولی در هر حال نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. * برای سوء هاضمه بسیار مفید است . * مصرف چند روز متوالی شربت یا مربای آلبالو برای معالجه نارسائی هایکبد مفید است . * شربت یا مربای آلبالو در معالجه التهاب و ورم معده و روده موثر است. * آلبالو به علت داشتن قند لوولوز برای افراد دیابتی مضر نیست. همچنین برای تقویت قدرت باروری مردان مفید است.

    سلام ،دکتر فاطمه یعقوبی پزشک عمومی هستم، میتوانید همین الان سوالتونو بصورت چت یا تلفنی از من بپرسید و با هم گفتگو کنیم .خواص هسته آلبالو و گیلاس

    ضرر و زیان خاصی برای دم آلبالو پیدا نشد.

    انرژی : 5/51 کالری، پروتیین : 1 گرم ، کربوهیدرات : 5/12 گرم ، فیبر: 6/1 گرم کلسیم : 5/16 میلی گرم ، منگنز : 3/9 میلی گرم ، فسفر : 5/15 میلی گرم ، پتاسیم: 2/178 میلی گرم ، ویتامین A : RE 8/131 ، ویتامین C : 3/10 میلی گرم، فولات: 7/7 میلی گرم، آب: 7/88 گرم .

    پونه کوهی گیاهی معطر از خانواده نعناعیان است که با نام‌های آویشن کوهی و فودنج جبلی نیز شناخته می‌شود. پونه کوهی گیاهی است که بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر رشد می‌کند و برگ‌ها متقابل، از نظر اندازه متغیر و در پایین بسیار بزرگ‌تر است. اما هرچه به‌طرف رأس گیاه می‌رود کوچکتر شده و به شکل تخم مرغی یا بیضوی درمی‌آید. حاشیه برگ‌ها صاف یا کنگره‌ای است. گلها به ‌طول ۴ ـ ۷ میلی‌متر به‌رنگ صورتی یا سرخ به شکل‌خوشة افشان روی شاخه‌ها قرار دارد. زمان گل دادن بین تیر تا شهریور است. تمام ‌قسمت‌های گیاه بوی مطبوع معطری شبیه آویشن دارد.

    دم‌نوش زنجبیل نوشیدنی گرمِ تند زنجـبیل یا زنجفیل یک گیاه خوراکی، ادویه و گیاه دارویی است. زنجبیل از گیاه زرد رنگ دارای رگه‌های بنفش بدست می‌آید. اگرچه معمولاً از زنجبیل به عنوان ریشه آن گیاه نام برده می‌شود ولی در اصل قسمت مورد استفاده گیاه ساقه متورم شده زیرزمینی آن است که «ریزوم» نام دارد.

    به درخت کوچکی است که پوست ساقه و تنه آن قهو های بوده ، برگهای آن پوشیده از کرک و صاف است . گلهای آن درشت ، برنگ سفید و یا صورتی و دارای پنج گلبرگ می باشد . میوه رسیده زردرنگ ، گرد و یا بشکل گلابی است و در سطح آن پوشیده از کرک بوده و دریا طعمی مطبوع ، شیرین و یا کمی ترش است .

    دم آلبالو عبارت از دم میوه هائی است که باریک و کشیده و بصورت دو شاخه ، برنگ قهوه ای روشن دیده میشود . این قطعات متعلق به در خت آلبا لو با نام علمی:Cerasus vulgaris Mill. ازتیره گلسرخ است (Rosaceae) است . آلبالو درختی است زیبا که در اغلب نقاط ایران کشت می گردد . گلهای سفید و زببای آن قبل از باز شدن برگها روی درخت ظاهر میگردد و ظاهری بسیار زیبا در بهار ایجاد می نماید .میوه های کاملا مدور و قرمز رنگ، برگهای دندانه دار و سا قه های قرمز رنگ که پوسته پوسته می گردد از مشخصات ابن درخت است .

    Neted Saffron غده های کروی , پوشیده از شبکه ای فیبری به رنگ قهوه ای روشن بدون بو با طعم تند است که از غده های زیرزمینی گیاه جو قاسم با نام علمی:‍Crocus Haussknechtii Boiss.از تیره زنبق (Iridaceae ) بدست می آید که نوعی زعفران صحرایی بومی ایران است .9 تا 14 برگ کشیده و باریک آن درزمستان و بهار ظاهر میگردند . گلهای آن از سفید تا آبی پررنگ مشاهده می گردد و وجود خامه منقسم به سه شاخه قرمز و روشن علامت مشخصه است .

    تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت دانش بنیان نوین فناوران همراه ساینا می باشد.

    آلبالو و گیلاس میوه های پرخاصیت و سرشار از ویتامین که در فصل تابستان به بازار عرضه می شوند. خواص این میوه های تابستانی بسیار زیاد می باشد که در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در رابطه با فواید آلبالو و گیلاس برایتان شرح دهیم. عموما در فصل تابستان با دستگاه هسته گیر ،هسته های آن را جدا کرده و برای پخت انواع مربا آماده میکنند.

    این میوه های تابستانی خوشمزه و پرخاصیت از ساقه، دم،هسته و برگ آن نیز در صنعت استفاده می‌شود.

    آلبالو را میوه ای به نام علامت نشاط جوانی میدانند. ارزش غذایی این میوه ها زیاد نیست اما مقدار کالری آن به ۷۰ می‌رسد.

    میوه آلبالو سرشار از ویتامین ب، آ و ث است. املاح معدنی موجود در آن عبارت است از آهن، کلسیم، فسفر، گوگرد، منیزیم، سدیم، پتاسیم، مس، روی، منگنزو کبالت.

    اما با بیایید با هم سریع به خواص درمانی این میوه تابستانی بزنیم.خواص هسته آلبالو و گیلاس

    میوه آلبالو اشتها آور می باشد. همچنین برای چربی شکم نیز مفید می باشد. مصرف آلبالو برای کاهش بیماری دیابت و چربی خون، قند خون و فشارهای اکسیداتیو بسیار مفید می باشد.

    از گیاه پرخاصیت آلبالو برای ضد حالت تهوع و ضد سنگ کلیه نیز استفاده می‌شود.

    آلبالو برای افراد گرم مزاج و بیماران قلبی و روماتیسمی میوه ای فوق العاده مفید می باشد، پس خوردن آن را از دست ندهید.

    از سایر خواص آلبالو می‌توان به رفع درد حاصل از ورزش در ماهیچه های بدن و همچنین موثر واقع شدن در بیماری‌های خارش پوستی اشاره کرد.

    آلبالو اثر ضدعفونی کننده بر روی روده ها دارد و می‌تواند ورم معده را نیز کم کند.

    افرادی که بیماری قلبی دارند پیشنهاد می‌شود از این میوه استفاده کنند زیرا آلبالو ادرارآور بوده و پتاسیم آن از باقیمانده نمک در عروق جلوگیری می کند و به صورت ادرار آن را از بدن فرد خارج میکند، در نتیجه کمک به قلب می کند.

    مصرف آلبالو در خانم های باردار به مقدار متعادل مشکلی ایجاد نخواهد کرد. بهتر است در دوران شیردهی از خوردن این میوه خودداری شود زیرا به دلیل نفاخ بودن این میوه تابستانی وارد شیرشده وباعث دل درد و نفخ شیر خوار می گردد.

    بعد از خوردن آلبالو آب ننوشید زیرا مایعات روی میوه ها حالت باد کرده در معده ایجاد می‌کند و هضم آن را دچار مشکل می‌کند.

    هنگامی که رنگ آلبالو به سمت تیره تر شدن و دارای لکه‌های قهوه‌ای رسید دیگر کهنه شده و رو به فاصد شدن است.

    در بعضی موارد فروشندگان آلبالو جهت بهتر دیده شدن رنگ آلبالو به آن آب می زنند که این کار بسیار اشتباهی بوده و باعث زودتر خراب شدن آن می‌شود.

    آلبالویی را برای خوردن انتخاب کنید که رسیده، تازه و رنگ آن کاملا قرمز و درخشان باشد.

    جداسازی هسته های آلبالو به راحتی توسط هسته گیر آلبالو موجود در بازار امکان پذیر است و در کوتاه ترین زمان این کار انجام می شود.

    برای افرادی که بیماری اختلال کلیه یا مثانه دارند خوردن جوشانده دم آلبالو کمک زیادی به این دسته از آنان می کند.

    برای درست کردن جوشانده دم آلبالو 30 گرم از آن را خشک کرده و در یک لیتر آب به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و بعد آن را بخورید.

    به دلیل ادرار آور بودن دم آلبالو توصیه می‌شود که از جوشانده آن برای درمان بیماری‌های گفته شده استفاده شود.

    حال که نگاه کلی به خواص میوه آلبالو انداختیم در ادامه توضیحاتی در رابطه با فواید و خواص گیلاس برایتان شرح خواهیم داد.

    گیلاس از دسته میوه های پر طرفدار می باشد که علاوه بر طعم خوشمزه آن خواص زیادی نیز دارد.

    به طور میانگین هر درخت در یک فصل باروری حدود ۷ هزار گیلاس تولید می‌کند.

    رنگ ‌های گیلاس عموما به دو رنگ زرد و سیاه می باشد که به صورت متغییر هستند.

    معروف ترین رنگ گیلاس قرمز مایل به سیاه می‌باشد و شکل آن از کروی تا قلبی شکل متغیراست.

    گیلاس می‌تواند به کالری سوزی در بدن افراد کمک کند و سرشار از مواد مغذی و ویتامین می باشد که خوردن این میوه تابستانی خالی از لطف نیست.

    این میوه دارای ویتامین c بوده و خاصیت اکسیدانی قوی را در بدن اعمال می‌کند.

    از جمله خواص و فواید گیلاس می‌توان به تسهیل در بهبود خواب اشاره کرد.خواص هسته آلبالو و گیلاس

    علت آن نیز وجود ملانین به مقدار ۱۰ برابر بیشتر از توت فرنگی و تمشک می باشد که کمک بزرگی در بی‌خوابی به افراد می کند.

    گیلاس در درمان بیماری نقرس و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی موثر می باشد.

    گیلاس نیز مانند آلبالو برای بیماران کلیوی و مثانه مفید بوده و به عنوان یک عامل تغذیه و زهکشی در مجاری ادراری و لوله‌های هاضمه، سنگ ها را از بین می‌برد و باعث دفع سموم از بدن می گردد.

    از این میوه می‌توان برای پیشگیری از سرطان، کاهش درد ماهیچه، تنظیم فشار خون، ضربان قلب، کاهش وزن، تسکین میگرن، حفظ تعادل بدن ph  بدن استفاده کرد.

    لازم به ذکر است به دلیل وجود ویتامین A – B –C – E  برای سلامتی پوست مفید بوده و موجب می‌شود پوست سالم، جوان و درخشان شود.

    کالری موجود در آن حدود 50، پروتئین یک گرم، کربوهیدرات 12 گرم، فیبر1.6 گرم، قند 8 گرم و چربی 0.3 گرم می باشد.

    پیشنهاد می شود این میوه تابستانی را از دست ندهید و حتما از مربای آن در هر وعده صبحانه یا عصرانه استفاده کنید.

    CLEVER CUTTER

    سینی پذیرایی طاووس

    شلف لوازم آرایش کشودار

  • عکسهای خوانندگان خارج از کشور
  • گلدان طرح پسر

    روغن گیر سلیکونی

    زیتون خوری چوبی

    آویز حوله چرخشی

    ظرف پذیرایی خورشیدی بسته دو عددی

    پد اتو iron

    لیوان دمنوش 600 میلی لیتر

    تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به فروشگاه جمعه بازار است.

    به گزارش بهداشت نیوز، قراصیا، در کتب طبی قدیم به هر دو میوه آلبالو و گیلاس اطلاق می‌شود. شکل ظاهری هر دو درخت شبیه به هم است ولی میوه درخت گیلاس بزرگ‌تر از آلبالو است و بعد از رسیدن شیرین می‌شود. در حالی که میوه رسیده درخت آلبالو، بعد از رسیدن ترش و میخوش است. طبیعت میوه آلبالو چه  نارس و چه رسیده، سرد و خشک بوده و طبیعت میوه رسیده و شیرین درخت گیلاس گرم و تر است.

    میوه درخت گیلاس برای گرفتگی صدا و حنجره مفید و سودمند است. به سبب شیرینی که در طبیعت آن وجود دارد اندکی باعث ضعف معده می‌شود به همین دلیل است که توصیه می‌شود به هیچ وجه همراه با غذا یا بلافاصله بعد از غذا مصرف نشود چون باعث تخمیر مواد غذایی در داخل معده و ایجاد عارضه‌های گوارشی می‌شود. بهتر است  گیلاس همراه با ادویه‌های مصلح آن مصرف شود. میوه گیلاس مسهل و ملین طبع است. از خواص مهم میوه آلبالو نیز این است که مصرف آن موجب نیکویی رنگ رخسار می‌شود.

    میوه درخت آلبالو از بین برنده تشنگی، عطش و فرونشاننده صفرا و مقوی معده و کبدهای با مزاج گرم و حار است. میوه خشک شده آلبالو، قوت قبض آن زیادتر از میوه رسیده‌اش است و در جهت تقویت معده موثر. درضمن رب آلبالو نیز می‌تواند مانع از ریفلاکس (برگشت محتویات معده به مری) شود. البته باید حداقل دو ماه، یک قاشق مرباخوری از رب آلبالو بعد از هر وعده غذایی میل شود تا بتوان از فواید قبض آن در جلوگیری از ریفلاکس محتویات معده به مری سود برد.

    بد نیست بدانید در هسته‌های هر دو میوه نیز خواص بسیاری نهفته است. از جمله نوشیدن عصاره هسته آلبالو همراه با رازیانه، برای شکستن سنگ کلیه و مثانه و زخم‌های مجاری ادراری بسیار مفید است. در صمغ درخت‌های آلبالو و گیلاس نیز منافع بسیاری وجود  دارد. صمغ این دو درخت طبیعت گرم و خشک دارد و پاک‌کننده و از بین برنده مواد غلیظ و رسوبات زائد در بدن بوده و برای گرفتگی صدا و زیبایی رنگ چهره و افزایش اشتها مفید است. همچنین برای از بین بردن سرفه‌های مزمن بهتر است این صمغ را همراه با آب سرد آشامید.


     

    خواص هسته آلبالو و گیلاس


    منبع : سلامانه

    نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

    نبض ما – گیلاس برای سلامتی بدن بسیار مفید و موثر شناخته شده است که اثرات بسیار مفیدی بر روی درمان بی خوابی، نقرس، آرتروز، سلامت قلبی عروقی، بهبود عضلات، تنظیم قند خون، پوست و زنان باردار دارد.

    به گزارش نبض ما، طبق تحقیقاتی که محققان دانشگاه میشیگان انجام داده اند، روزانه نوشیدن یک لیوان آب میوه گیلاس منجربه کاهش سرعت پیری می شود.

    این میوه شامل ۱۷ آنتی اکسیدان مختلف است که با عوامل پیری زودرس مقابله می کند. مهمترین آنتی اکسیدان موجود در گیلاس آنتی سیانین بوده که بافت پوستی را محکم تر و از بروز شکاف های پوستی (خطوط روی پست) بوسیله ی از بین بردن آنزیم های مخرب جلوگیری می کند.

    آنتی سیانین موجود در این میوه شامل ترکیباتی است که در برابر عوامل و ریسک فاکتورهای سرطان پوست مثل رادیکال های آزاد مخرب مقابله می کند.خواص هسته آلبالو و گیلاس

    آبمیوه گیلاس به عنوان یک درمان جایگزین برای مشکلات پوستی نظیر آکنه و روزاشیا (Rosacea) کاربرد دارد. خاصیت ضد باکتری موجود در این میوه در برابر آکنه بوسیله ی پاک سازی مواد سمی از خون و با باکتری هایی که زیر پوست به دام افتاده اند مقابله می کند.

    افشره ی گیلاس ترکیبی طبیعی است که در چندین محصول زیبایی به علت روشن تر کردن پوست کاربرد زیادی دارد. بنابراین نوشیدن آبمیوه ی گیلاس آسیب های پوستی را کاهش داده و به بهبود و ارتقای سلامت پوست و روشن تر کردن آن با توجه به ویتامین C بالا کمک کننده است.

    این میوه ها برای سلامت زنان باردار بسیار مفید هستند. در حقیقت زنان باردار نیازمند مقدار مناسبی از مواد معدنی و ویتامین ها دارد و این مقدار از حد معمول به علت تغذیه جنین بیشتر می شود و سطح سلامتی بهبود می یابد.

    این میوه منبع بسیار مناسبی از ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین K، آهن، منیزیم، پتاسیم، آنتی سیانین و همچنین فیبر، است. حال به تفصیل به فواید گیلاس برای زنان باردار می پردازیم:

    با توجه به اینکه گیلاس منبع مناسبی از آنتی سیانین است برای محافظت از سلول های عصبی و بهبود سلامت مغذی جنین، منبعی ارزشمند محسوب می شود.

    ویتامین C یکی از ویتامین هایی است که نقش مهمی را در سلامتی بدن ایفا می کند. ویتامین C از بدن در برابر آسیب های محیطی حفاظت و ریسک ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش می دهد. در واقع نقش ویتامین C حفاظت در برابر باکتری ها و ویروس ها است.

    ویتامین C موجود در گیلاس به عنوان یک آنتی اکسیدان برای کاهش ریسک ابتلا به انواع بیماری ها، عمل می کند. همچنین از اثرات رادیکال های آزاد محافظت می کند. پس می توان گفت یک زن باردار با مصرف این میوه می تواند منبع بسیار مناسبی از مواد مغذی مورد نیاز برای بدن خویش و جنینش را فراهم می کند.

    این میوه انتخاب بسیار مناسبی برای زنان بارداری است که تمایل به داشتن اندامی متناسب در طول زمان بارداری دارند. به همین علت این میوه بهترین منبع برای مدیریت وزن، به علت عدم داشتن کالری بالاست و درحالیکه شما با مصرف گیلاس مواد مغذی مورد نیاز خود را جذب کرده و اضافه وزن هم پیدا نخواهید کرد.

    یکی از مسائل مهم در دوران بارداری مسائل گوارشی نظیر یبوست است. به همین علت خوردن گیلاس به علت داشتن فیبر بالا بسیار مناسب می باشد. ما بدان آگاه هستیم که فیبر نقش حداکثری در ارتقای سطح سلامت سیستم گوارشی ایفا می کند. به همین علت فیبر موجود در گیلاس برای تنظیم حرکت های روده و بهبود سلامتی روده مفید است.

    یکی از فواید بسیار مهم این میوه اثر بخشی آن در درمان سردرد است به علت وجود آنتی سیانین و بیوفلاونوئید ها که در درمان سردرد بسیار مفید است. چون معمولا زنان باردار به علت نوسان هورمون استروژن در طی بارداری دچار سردرد های متعددی می شوند خوردن گیلاس بسیار مفید واقع خواهد شد. پس در کل بهترین راه درمان سردرد داشتن استراحت کافی و انتخاب این میوه است.

    در خیلی از موارد زنان باردار دچار ورم و درد در مفاصل می شوند. گیلاس برای کاهش تورم به علت داشتن آنتی سیانین در رنگ دانه های قرمز بسیار مفید خواهد بود.

    زنان باردار اغلب با التهاب در دوران بارداری مواجه می شوند. به علت وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان در گیلاس که خواص ضد التهابی دارند، خوردن گیلاس چاره ای مناسب خواهد بود.

    در حقیقت هنگامی که شما باردار هستید، بدن شما احساس خستگی و کوفتگی بیشتری پیدا می کند. حال برای رفع این مشکل انتخاب گیلاس به علت وجود مقدار مناسبی آب در این میوه بسیار مفید است.

    در نهایت می توان گفت که با مصرف این میوه شما می توانید از کوفتگی مزمن رهایی یابید. نه تنها برای وجود آب بلکه به علت همراه داشتن ویتامین ها و مواد معدنی مناسب به شما انرژی بسیاری می دهد.

    این میوه منبع پتاسیم است که به زنان باردار انرژی بیشتری می دهد. در نتیجه اگر شما تمایل به داشتن بدنی قوی تر و سالم تر در طی دوران بارداری دارید می توانید با مصرف گیلاس به شکل های مختلف و دلپذیرتر به عنوان مثال به همراه ماست از فواید بی نظیر گیلاس بهره ببرید.

    به علت وجود پتاسیم در گیلاس این میوه می تواند در کنترل فشار خون مفید باشد. این مزیت بسیار عالی است بدین علت که زن باردار می تواند با مصرف گیلاس هم فشار خون خود را مدیریت کند. همچنین از بیماری های قلبی نظیر سکته و حمله قلبی جلوگیری کند. همچنین چون زنان باردار دچار استرس بالایی هستند می توانند با تنظیم فشار خون از استرس خود بکاهند.

    گیلاس به علت داشتن ویتامین C برای پمپاژ خون به درون رگ های خونی بسیار مفید است درحین اینکه با مصرف این میوه قرمز مواد مغذی بیشتری به مادر و جنین انتقال پیدا می کند.

    نه تنها برای زنان باردار بلکه برای افرادی که دچار دیابت هستند مفید است چون این میوه به علت کنترل قند خون برای دیابت بسیار مفید است.

    یکی از فواید مهم گیلاس خلط آور بودن آن است. زنان بارداری که دچار سرفه و سرماخوردگی و حتی آسم هستند، مصرف این میوه قرمز که نوعی درمان طبیعی است می تواند مناسب باشد.

    خیلی از زنان باردار با توجه به مسائل و ناراحتی های مختلف دچار اختلالات خواب هستند. به علت وجود آنتی اکسیدان مهمی به نام ملاتونین در این میوه اثر مفیدی بر روی کیفیت خواب می گذارد.

    در حقیقت آنتی اکسیدان های موجود در این میوه نه تنها برای محافظت بدن انسان در برابر ریسک ابتلا به بیماری های مختلف مفید است بلکه با اختلالات خواب مقابله می کند.

    خواص هسته آلبالو و گیلاس

    با توجه به اینکه زنان باردار می بایستی نه تنها از خود بلکه از جنین خود محافظت کنند، ملزم به استفاده از تغذیه ی مناسب هستند.

    حال با توجه به اینکه این میوه سرشار از مواد مغذی نظیر ویتامین ها و آنتی اکسیدان است می تواند برای از بین بردن رادیکال های آزاد کمک کننده باشد و برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ها و عفونت ها با توجه به اینکه زنان باردار سطح ایمنی پایینی دارند می تواند بسیار مفید و موثر واقع شود.

    همانطور که گفته شد این میوه ای بسیار مغذی و مفید است حال قابل توجه است که نه تنها خود این میوه بلکه دم گیلاس هم مفید است. دم گیلاس به دلیل داشتن فلاونوئید ها یکی از معروف ترین روش های درمان برای تکرر ادرار است.

    یکی دیگر از اثرات این فلاونوئید ها خاصیت ضد التهابی برای دستگاه و مجاری ادراری است. همچنین می توان در موارد زیر از دم گیلاس استفاده کرد: نارسایی کلیه، سنگ های کلیوی و مثانه، ادما، نفریت، سیستیت و…

    دم گیلاس امروزه در بازار با توجه به اثرات آن هم بشکل کپسول و هم به شکل قرص برای مصرف آسان تر بفروش می رسد اما بهترین روش مصرف دم گیلاس بصورت دمنوش است.

    به طور کلی این میوه هیچگونه ضرری ندارد مگر در صورتیکه شما به این میوه آلرژی داشته و یا در صورت مصرف بیش از حد آن بدلیل وجود فیبر بالا ممکن است شما را با اثرات ناخوشایندی مواجه کند که می بایستی به مقدار کافی و مورد نیاز در کنار دیگر میوه ها و مواد مغذی مصرف شود.

    حال اگر شما گیلاس(Prunus avium)  را به عنوان جایگزین مواد مغذی دیگر قرار دهید، موجب می شود تا با کمبود برخی دیگر از ویتامین ها و مواد مغذی همانند چربی های مفید، مواجه شوید.

    به گزارش نبض ما، با توجه به تحقیقات انجام شده توسط موسسه ی آلرژی آسم و ایمونولوژی آمریکا، اگر شما به گیلاس آلرژی دارید و در این مورد اطمینان ندارید، ممکن است در صورت مصرف گیلاس با مشکلات زیر روبه رو شوید:

    حال اگر با هر گونه از علائم بالا مواجه شدید سریع به پزشک خود مراجعه کنید. به این نکته توجه کنید که اگر به این میوه قرمز آلرژی داشته باشید ، ممکن است به انواع دیگر میوه ها هم آلرژی داشته باشید.

  • بادیان رومی به انگلیسی
  • یک فنجان گیلاس زرد (Rainier cherry) به شما انرژی معادل با ۹۱ کالری می دهد در صورتی که تنها ۳ کالری آن از چربی است. چون مجموع چربی ذخیره شده در این فنجان تنها برابر با ۰٫۲۹ گرم است و مقدار ناچیزی است در برابر تقریبا ۶۵ گرم مورد نیاز روزانه است و علاوه بر این هیچ گونه چربی کلسترلی ندارد.

    این مقدار گیلاس زرد تنها ۱ گرم پروتئین دارد. با مصرف ۳۲۲ میلی گرم گیلاس زرد، منبع بسیار خوبی از پتاسیم را جذب خواهید کرد که با توجه به تحقیقات محققان این مقدار منجربه کاهش ریسک ابتلا به فشار خون و سکته می شود و با توجه به اینکه سدیم ندارد، منجر به افزایش فشار خون نمی شود.

    گیلاس زرد منبع غنی از ویتامین A است (۸۸٫۳ IU) بطوری که نزدیک به ۲ درصد از نیاز روزانه به ویتامین A را تامین می کند.

    و غنی از ویتامین C است (۹٫۷ میلی گرم ویتامین C در یک فنجان گیلاس زرد) که ۱۶ % نیاز روزانه را رفع می کند. گیلاس زرد دارای آنتی سیانین زیست فعالی است که شامل آنتی اکسیدان بوده که خواص بسیاری نظیر ضد سرطان، ضد التهاب، ضد چاقی دارد.

    به گزارش نبض ما، طبق مطالعات چاپ شده در مجله ی شیمی مواد غذایی کشاورزی، گزارش می دهد که بتا-کاروتین و اسیدهای زیست فعال دیگر موجود در متانول و اتیل استات گرفته شده از گیلاس زرد می تواند به ترتیب ۷۸ و ۷۹ درصد از خطر پراکسیداسیون چربی جلوگیری کند.

    این بدین معنی است که گیلاس زرد منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است که به بهبودی سلول های آسیب دیده در بدن کمک می کند و بدن را در برابر بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند.

    طبیعت قلیایی بودن گیلاس زرد برای دفع و از بین بردن مواد سمی موثر است. گیلاس زرد غنی از کورستین است که فلاونوئیدی ضد سرطان قوی بوده و ملاتونین که هورمونی است با ویژگی های آنتی اکسیدانی که منجربه بهبود الگوی خواب می شود.

    در درون هسته گیلاس ماده ای سمی به نام آمیگدالین وجود دارد که این ماده منبع طبیعی از سیانید است. حال اگر شما یک هسته این میوه قرمز و زرد را بخورید چه اتفاقی می افتد؟!

    طبیعتا کسانی که بالاتر از ۴ سال سن دارند با توجه کامل شدن و رشد سیستم گوارشی، در صورت بلعیدن هسته گیلاس معده شما و روده کوچک نمی تواند هضم کند، و معمولا اتفاقی نمی افتد و در طی فرایند هضم و گوارش از بدن دفع می شود و باید برای سنین زیر ۴ سال و افراد سالخورده که دچار مشکلات بلعیدن و هضم غذا هستند دقت بیشتری نمود.خواص هسته آلبالو و گیلاس

    در بعضی موارد نادر هسته این میوه یا هسته های دیگر میوه جات بلعیده شده می تواند موجب مسدود شدن آپاندیس و تورم آن بشود.

    با توجه به اینکه ماده سمی در درون هسته ی گیلاس قرار دارد در صورت شکسته شدن هسته و بلعیدن آن می تواند منجربه علائمی نظیر سردرد، گیجی و استفراغ بشود.

    در شرایط بدتر در صورت له شدن هسته بطوریکه ماده سمی داخل هسته کاملا وارد بدن گردد می تواند حتی منجربه مرگ شود به این علت که سیانید از جذب اکسیژن توسط سلول ها جلوگیری می کند که در نهایت منجربه مرگ سلول ها می شود.

    نبض ما– مترجم: محمد مهدی مغازه ای

    منابع:

    momjunction،livestrong، stylecraze،vivre-femme،toutvert،livestrong، healthguideinf

    ۱۱ روش طلایی برای خنک نگه داشتن خانه در فصل تابستان بدون استفاده از کولر!

    آکادمی زبان اکسیر، یک سبک زندگی

    نقد و بررسی کامل پژو ۲۰۷

    راه اندازی تکنیک پیشرفته توانایی تعیین HLA رویان ها قبل از لانه گزینی

    عیادت از بیماران خردسال به مناسبت عید غدیرخم /عکس

    چرا غش می کنید؟

    درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

    عالی

    دکتر سلام

    زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

    راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو


    زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

    برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟


    عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو


    بوتاکس و کاربردهای بوتاکس در جوانسازی

    مطالب پیشنهادی


    درمان پیچ خوردگی مچ پا در منزل

    معرفی موثرترین راهکارها در درمان واریس پا


    بهترین متخصصین قلب و عروق زنان در تهران

    ۱۰ علامت افت فشار خون و راههای پیشگیری +ویدئو

    برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

    آیا وازکتومی منجر به نارسایی جنسی می گردد؟


    سوالات شایع زگیل تناسلی

    ویدیو های سلامت


    آیا سبزه گندم خوردنی است؟+ویدئو


    کم چرب ترین و پرچرب ترین آجیل های عید

    دلیل رشد موهای زائد در خانم ها چیست؟+ویدئو


    علل و درمان انواع جوش صورت/ ویدئو


    آزمایش خون تان را تفسیر کنید

    ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

    خواص هسته آلبالو و گیلاس
    خواص هسته آلبالو و گیلاس
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *