خواص نسکافه گلد

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

 

نسکافه یا قهوه فوری حدود 110 سال پیش توسط شرکت نستله راهی بازار شد و روز به روز میزان مصرف آن بسیار افزایش یافت. نسکافه یک نوع محصول فوری است و مانند قهوه نیاز به دم کشیدن و زمان طولانی ندارد، به همین دلیل برای افرادی که مشغله کاری یا کمبود وقت دارند، پیشنهاد بسیار خوبی است. خواص نسکافه بسیار متعدد و فراوان است از جمله این خاصیت ها برای تسکین و به عنوان ضد درد، ضد اسپاسم عضلانی، افزایش میزان هوشیاری و ضد باکتری کاربرد دارد.

امروزه نسکافه به صورت دو نوع گلد و کلاسیک در بازار موجود است که نوع کلاسیک آن از لحاظ طعم و عطر سنگین تر است. در گذشته محبوبیت قهوه تا جایی بوده است که به آن لقب نوشیدنی معجزه آسا داده اند. امروزه محصولات به دست آمده از قهوه مانند نسکافه نیز محبوبیت زیادی در میان افراد به خود اختصاص داده است.


دوره مقدماتی php

نسکافه نیز مانند تمام مواد غذایی دیگر مصرف بیش از حد آن ممکن است موجب عارضه هایی محدود در فرد شود. همیشه این را شنیده اید که در مصرف قهوه و نسکافه حد اعتدال را رعایت نمایید. این به دلیل آن است که مصرف بیش از حد آن موجب افزایش کلسترول و فشار خون می شود. بنابراین نسکافه نیز مانند هر ماده غذایی دیگر علاوه بر داشتن خواص دارویی و درمانی فراوان باید در استفاده از آن میانه رو بود.

یکی از خواص نسکافه کمک به افزایش عملکرد فیزیکی و همچنین افزایش انرژی بدن است. یک ساعت قبل از تمرین یا هرگونه فعالیتی میتوانید یک فنجان نسکافه میل نمایید تا انرژی و قدرت بدنی شما افزایش یابد. نسکافه به آدرنالین هورمون های بدن کمک می کند تا بدنی آماده و پر انرژی برای فعالیت بدنی داشته باشد.

از دیگر خواص نسکافه مصرف آن بدون شکر است که موجب کاهش وزن می شود. نسکافه به دلیل کافئین فراوانی که دارد، موجب افزایش سرعت متابولیسم بدن می شود، به همین دلیل موجب چربی سوزی در بدن می شود. نسکافه به دلیل پتاسیم و منیزمی که دارد به تنظیم سطح قند خون کمک می کند و همچنین میل افراد را برای مصرف تنقلات و شیرینی جات بسیار کم می کند.

مزیت های خوب نسکافه موجب ایجاد تمرکز و هوشیاری در فرد می شود. نسکافه به دلیل میزان کافئین بالایی که دارد به افراد در تمرکر و بهبود هوشیاری ذهنی کمک فراوانی می کند. همچنین میزان بالای کافئین در نسکافه خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد.

از دیگر خواص نسکافه کاهش خطر ابتلا به سرطان است. در مطالعاتی که توسط دانشمندان بر روی این ماده مغذی صورت گرفته است، نشان داده شد که نوشیدن نسکافه موجب کاهش 20 درصد ابتلا به سرطان پروستات در مردان می شود و ابتلا به سرطان آندومتر در زنان را 25 درصد کاهش می دهد. همچنین کافئین موجود در نسکافه از توسعه سرطان سلول بازال که یکی از رایج ترین نوع سرطان پوست است جلوگیری می کند.

نسکافه با خواصی که دارد موجب بهبود در خلق و خوی و دوری از غم و اندوه می شود، در نتیجه برای درمان افسردگی و کاهش خطر خود کشی بسیار مفید و تاثیر گذار است. کافئین موجود در نسکافه موجب تحریک سیستم عصبی مرکزی و افزایش تولید انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین، سروتونین و نورآدرنالین می شود و در نهایت موجب شادی و نشاط و دوری از غم می شود. مصرف دو فنجان قهوه در روز 50 درصد خطر خود کشی را کاهش می دهد.

از دیگر فواید نسکافه کمک به جوان سازی و همچنین لایه برداری پوست است. نسکافه به دلیل مزیت ها و فواید فوق العاده ای که دارد یک لایه بردار مفید برای پوست محسوب می شود. برای تهیه لایه برداری موثر و مفید برای پوست می توانید، دو قاشق غذا خوری نسکافه و یک قاشق غذا خوری روغن زیتون به همراه یک قاشق غذا خوری نمک دریایی را با هم مخلوط نمایید و ماسک مفیدی برای لایه برداری پوست خود تهیه نمایید. این مخلوط را روی پوست بمالید و مدت 5 الی 10 دقیقه صبر کنید سپس با آب ولرم بشویید. همچنین می توانید یک نوع ماسک خوب و مفید دیگر برای جوان سازی و جلوگیری از چین و چروک پوست تهیه نمایید. برای این منظور 4 قاشق غذا خوری نسکافه را با 4 قاشق غذا خوری کاکائو، یک عدد تخم مرغ، 2 قاشق غذا خوری عسل گرم شده و 4 قاشق غذا خوری ماست مخلوط نمایید. این ماسک غلیظ را روی تمام به جز دور چشم ها قرار داده و صبر کنید تا روی پوست خشک شود. سپس برای پاک کردن و تمیز کردن صورت از یک لیف حمام گرم و مرطوب استفاده کنید و با آب ولرم بشویید. علاوه بر این ها خواص نسکافه موجب نرمی و لطافت پوست نیز می شود.

   

نسکافه یکی از نوشیدنی های گرم و محبوب در میان همه افراد است با مصرف درست آن و میانه روی در استفاده از آن مزایا و فواید بسیار خوبی را به بدن خود هدیه دهید. در این مقاله با خواص نسکافه و مزیت های دارویی و درمانی آن آشنا شدید. پیشنهاد می کنیم برای داشتن اطلاعات در ضمینه انواع مواد غذایی و فواید دارویی و درمانی آن ها به بخش خواص مواد غذایی مراجعه نمایید.

برای رهایی از اضطراب و استرس و رسیدن به آرامش دمنوش به لیمو را امتحان کنید!

نسکافه یک نوشیدنی دل چسب و دارای خواص درمانی متعددی و همچنین مضراتی برای کودکان و زنان باردار است. در این مقاله با مضرات و خواص نسکافه و بهترین میزان مصرف این نوشیدنی محبوب برای افراد مختلف بیشتر آشنا خواهید شد.

میلیون ها نفر در سراسر جهان روز خود را با یک فنجان نسکافه گرم آغاز می کنند. تحقیقاتی که بر روی نسکافه صورت گرفته است حاکی از آن است که نسکافه اثراتی سودمند بر روی بدن انسان دارد. در این مقاله با مضرات و خواص نسکافه بیشتر آشنا خواهید شد.

مهمترین و شناخته شده ترین ماده نسکافه، کافئین است. کافئین علاوه بر فوایدی که دارد دارای مضراتی نیز است. محققان دریافتند که یک فنجان نوشیدنی غنی از کافئین، با کاهش جریان خون به قلب همراه است. همچنین دانشمندان در آخرین تحقیقات خود دریافته اند که، سطح بالایی از کافئین در نسکافه، به اثرات نامطلوب قلبی عروقی منجر می شود.


پژوهشگران دریافتند که نوشیدن بین 5 تا 6 فنجان نسکافه در روز، خطر ابتلا به دیابت را در مردان تا 54% و زنان را تا 30% کاهش می دهد. بد نیست نگاهی به خواص دارویی نسکافه و مضرات مصرف این نوشیدنی محبوب بیاندازیم.

نوشیدن یک فنجان نسکافه حدود یک ساعت قبل از تمرین به افزایش عملکرد بدن کمک می کند. کافئین سطح آدرنالین در خون را افزایش می دهد. آدرنالین به هورمون های بدن کمک بسیاری برای آماده شدن فعالیت بدنی می کند.

خواص نسکافه در کاهش وزن نیز تاثیر گذار است. این ماده غذایی حاوی منیزیم و پتاسیم است که به انسولین استفاده بدن، تنظیم سطح قند خون و کاهش میل به شیرینی جات و تنقلات کمک فراوانی می کند و این باعث کاهش وزن می شود. همچنین کافئین موجود در نسکافه، خاصیت شکستن سلول های چربی بدن را دارد و برای سوزاندن چربی های اضافه بدن مفید است.

مطالعات نشان داده اند که خطر مرگ در کسانی که نسکافه می خوردند 25 درصد کمتر از کسانی است که نسکافه نمی نوشند.

نسکافه خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. مطالعات نشان داده اند که مصرف نسکافه، خطر ابتلا به سرطان پروستات را در مردان 20 درصد کمتر می کند و سرطان آندومتر در زنان را 25 درصد کاهش می دهد. این افراد در طول روز 4 فنجان نسکافه می نوشند. همچنین کافئین می تواند به جلوگیری از توسعه سرطان سلول بازال (رایجترین نوع سرطان پوست) کمک فراوانی کند.

مطالعات نشان داده اند که نوشیدن نسکافه به طور منظم خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را تا 25 درصد کاهش می دهد. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد خواص نسکافه باعث فعالیت در بخشی از مغز که تحت تاثیر بیماری پارکینسون است، عمل می کند.

سطوح بالای کافئین در خون، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد. همچنین از خطر ابتلا به زوال عقل می کاهد. در نتیجه حفظ سلامت مغز را می توان از جمله خواص دارویی نسکافه نام برد.

اگرچه فواید و خواص نسکافه مضرات آن را پوشانده است. اما با این حال نباید از مضرات نسکافه غافل شوید در ادامه به بررسی مضرات مصرف نسکافه می پردازیم. نسکافه با کیفیت بد می تواند سمی باشد. نسکافه با کیفیت نامرغوب و بسیاری از ناخالصی های موجود در آن می تواند به بیماری، سر درد و یا کلا احساس بد، منجر شود.

منبع : آرگا

 

طعمی که ارزش امتحان کردن را دارد. طعم خوش و عطر بی‌نظیر«نسکافه گلد»، با بو دادن عالی دانه‌های قهوه با کیفیت، به دست می‌آید. انتخاب نسکافه، انتخابی شایسته برای هر روز شماست. «نسکافه گلد»، در نوع بدون کافئین با همان طعم و رایحه مطلوب، مناسب برای افراد دارای منع مصرف کافئین نیز عرضه می‌شود.


جهت آشنایی بیشتر در مورد نسکافه و اشتیاق ما برای تولید قهوه عالی که به مردم و طبیعت احترام می‌گذارد، از صفحه رسمی اینستاگرام نسکافه در ایران، دیدن کنید.

 

تعهد ما به کیفیت، فراتر از محصول ماست. ما به کشاورزان قهوه کمک می‌کنیم و در هر قدم سعی در کاهش تاثیرات مخرب زیست محیطی داریم.

قهوه فوری یا قهوه آماده مصرف نوشیدنی بدست آمده از دانه های قهوه عمل آوری شده فرآوری شده است. قهوه فوری را به صورت تجاری با دو روش خشک کردن پا ششی و خشک کردن انجمادی تولید می‌کنند که می‌توان با برگرداندن رطوبت به آن آماده مصرف نمود. قهوه فوری به صورت مایع غلیظ نیز تولید می‌گردد قهوه محلول نام دارد. در ایران قهوه فوری را با نام نسکافه (نشانی تجاری برای انواع قهوه فوری متعلق به شرکت نستله ) می‌شناسند. از مزایای قهوه فوری می توان به وزن و حجم کم آن در مقایسه با دانه قهوه برای آماده‌سازی یک مقدار آشامیدنی، سرعت آماده سازی آن و مدت استفاده از طولانی اشاره کرد. گرچه اگر قهوه فوری در مکانی خشک نگهداری می شود قابلیت فاسد و پوسیده شدن دارد. قهوه فوری در سال ۱۸۹۰ توسط دیدید دیدید استرنج در شهر ایندرکارگیل نیوزلند اختراع شد.

در ابتدا با بو دادن دان قهوه سبز سبب پدیدار شدن عطر و طعم واقعی دانه می‌شوند. یکی از روش‌ها در اکثر کارخانه ها استفاده از سیلندرهای دوار حاوی دانه های سبز قهوه و گازهای حاصل از احتراق آن است. هنگامی که دمای دانه‌ها به ۱۶۵ درجه سانتی‌گراد رسید بو دادن آغاز می‌شود که همراه با صدای شبیه درست کردن ذرت بو داده است. این سیلندرها در مدت زمان حدود ۷ تا ۱۵ دقیقه با راندمان حدودا ۲۵ تا ۷۵% یک دسته قهوه را بو می دهند. سپس دانه های بوداده آسیاب می‌شوند و اندازه آنها به ۰/۵ تا ۱۰۱ میلیمتر می رسد. بعد از بو دادن وآسیاب کردن قهوه خرد شده را در آب حل می کنند. در این محل که استخراج نامیده می شود قهوه را در چندین ستون و مخصوص تا دمای ۱۵۵ تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد حرارت می‌دهند. که این عمل موجب تولید کنستانتره میشود که پس ازفیلترینگ و با استفاده از فرایند خشک کردن از طریق تبخیر در خلا و یا خشک کردن انجمادی پودر قهوه تولید می‌شود. در فرایند تجاری تولید قهوه فوری قبل از فرایند بو دادن جداسازی کافئین صورت می گیرد که بر عطر وطعم آزاد شده تأثیر می گذارد.

قهوه فوری تجاری به سه نوع می‌باشد .قهوه فوری کلاسیک:Agglomeratrd coffee قهوه فوری گلد:Freez dried coffee قهوه فوری پودری

تفاوت میان نسکافه گلد و کلاسیک مربوط به روشهای فراوری آن می‌باشد که منجر به تفاوت‌های طعمی، ظاهری آنها می‌شود. در خصوص فراوری نسکافه کلاسیک می‌توان به حرارتی بودن روش خشک کردن آن اشاره کرد که در نهایت منجر به یک طعم تلخ در آن می شود.اما از سوی دیگر، نسکافه گلد روش انجماد خشک می گردد که در در حفظ عطر و طعم آن بسیار موثر است و سپس یک رنگ طلایی و طعمی ملایم تر نسبت به نسکافه گلد میگردد.

می‌توان آن را به صورت پودر یا گرازل با اضافه کردن آب و کافی کریمر به اندازه دلخواه در سطح مصرف خانگی نوشید. اما در مصارف صنایع غذایی از قهوه فوری در تولید انواع آیس کافی، نوشیدنی های مختلف (کافی میکس، کاپوچینو و.)، کیک و کلوچه، بیسکویت، بستنی، نان و شیرینی و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌گردد.

 

 

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرورش لونگان x بخوانید...