خواص مريم گلي در درمان نازايي

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :




خانه

موبایل

جام جهانی

دوره مقدماتی php

افزایش قدرت باروری در زنان و مردان به وسیله گیاهان دارویی امکان پذیر است

 

افزایش قدرت باروری به وسیله گیاهان دارویی

اگر دچار مشکلات هورمونی و بی‌نظمی قاعدگی هستید می‌توانید به گیاهان دارویی اعتماد کنید. با ما همراه باشید تا با این گیاهان دارویی پرخاصیت آشنایتان کنیم.برخی از زوج‌هایی که دچار مشکل باروری هستند قبل از استفاده از داروهای شیمیایی یا عمل جراحی و غیره،ترجیح می‌دهند درمان با روش‌های طبیعی را امتحان کنند.خوشبختانه خداوند گیاهانی دارویی خلق کرده است که به رفع مشکلات ناباروری کمک می‌کنند. این گیاهان دارویی علاوه بر رفع مشکلات ناباروری ، به ارتقاء سطح سلامت بدن نیز کمک می‌کنند. این درمان‌های طبیعی تأثیر مثبتی روی دستگاه تولیدمثل داشته و شانس زوج‌ها را برای باروری افزایش می‌دهد.اگر دچار مشکلات هورمونی و بی‌نظمی قاعدگی هستید می‌توانید به این گیاهان دارویی اعتماد کنید. با ما همراه باشید تا با این گیاهان دارویی  پرخاصیت آشنایتان کنیم. گیاه دارویی شبدر چمنیشبدر چمنی باعث افزایش قدرت باروری در زنان می‌شود. شبدرچمنی، ویتامین، کلسیم و منیزیم زیادی به رحم می‌رساند و به سلامت کلی بدن کمک زیادی می‌کند. شبدر چمنی همچنین برای تصفیه‌ی خون، آرامش سیستم عصبی و تنظیم هورمون‌ها مفید است و باعث افزایش قدرت باروری می گردد. گیاه دارویی دانگ کوایدانگ کوای یک گیاه چینی است که به درمان مشکلات ناباروری کمک زیادی می‌کند. این گیاه برای درمان مشکلات قاعدگی، خستگی، کم خونی جزئی و تنظیم فشارخون موثر است. دانگ کوای همچنین باعث تنظیم میزان استروژن شده و شانس باروری را بالا می‌برد. باید بدانید که گیاه دانگ کوای ضدالتهاب، محرک گردش خون، محافظ کبد، تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن، تقویت‌کننده‌ی رحم، درمان آندومتریوز و غیره می‌باشد. توصیه می‌کنیم از دانگ کوای در نیمه‌ی اول عادت ماهیانه مصرف شود.گیاه دارویی یام وحشییام یا همان سیب‌زمینی هندی وحشی تولید پروژسترون را افزایش داده و به این ترتیب شانس حاملگی را بالا می‌برد. بهترین زمان برای مصرف این گیاه دارویی بعد از تخمک‌گذاری می‌باشد. به خاطر اینکه قبل از تخمک‌گذاری امکان دارد مانع تخمک‌گذاری شود. گیاه دارویی کوه وش سیاهکوه وش سیاه برای درمان گرگرفتگی و دیگر علائم یائسگی موثر است. کوه وش سیاه همچنین کمک زیادی به درمان کم‌حوصلگی، تغییرات خلق و خوی، گر گرفتگی و خشکی واژینال می‌کند. سرخ‌پوستان آمریکا از این گیاه دارویی برای تسکین درد زایمان استفاده می‌کردند. کوه وش سیاه خواص ضداسپاسمی دارد و با افزایش خون در منطقه‌ی لگن، گرفتگی عضلات و کرامپ‌های ناحیه را از بین می‌برد. کوه وش سیاه رحم را برای بارداری آماده می‌کند. زمان مصرف کوه وش سیاه در نیمه‌ی اول عادت ماهیانه است.

  

افزایش قدرت باروری به وسیله گیاه دارویی شیرین بیان

 

گیاه دارویی شیرین بیانگیاه دارویی شیرین‌بیان برای تقویت سیستم ایمنی، کاهش التهاب، محافظت از کبد و کاهش مشکلات مربوط به دوره‌ی یائسگی بسیار موثر است. شیرین بیان همچنین به تنظیم قاعدگی در خانم‌هایی که دچار بی‌نظمی هستند کمک می‌کند. شیرین‌بیان برای خانم‌هایی که میزان تستوسترون بالا و استروژن پایین دارند و در واقع دچار سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند موثر است. توجه داشته باشید که شیرین بیان نباید در دوره‌ی بارداری مصرف شود. از این گذشته مصرف شیرین‌بیان برای افرادی که سابقه‌ی سکته‌ی مغزی، فشارخون، بیماری‌های کلیوی، یبوست، دیابت، ادم، بیماری‌های قلبی و مشکلات جدی قاعدگی دارند توصیه نمی‌شود. افزایش قدرت باروری با برگ‌های تمشک قرمزاین گیاه جزو معروف‌ترین درمانی‌های طبیعی ناباروری است. برگ‌های تمشک قرمز حاوی میزان زیادی کلسیم است که به تنظیم هورمون‌ها کمک زیادی می‌کند. مصرف همزمان آن با شبدر چمنی تأثیر بیشتری دارد. برگ‌های تمشک قرمز مشکل اختلالات تخمک‌گذاری را کم می‌کند. اختلالات تخمک‌گذاری بعد از چسبندگی لوله‌های رحم دومین علت ناباروری محسوب می‌شود. برای تقویت ماهیچه‌های رحم و لگن و همچنین کاهش دردهای زایمان چای تهیه‌شده از برگ‌های تمشک قرمز بسیار موثر است. علاوه بر این مصرف برگ های تمشک قرمز باعث جلوگیری از سقط‌جنین و کاهش خونریزی زمان زایمان می‌شود. مصرف برگ‌های تمشک قرمز در طول دوره‌ی عادت ماهیانه توصیه می‌شود. گیاه دارویی ویتاگنوس یا گیاه پنج انگشتگیاه پنج انگشت حاوی خواصی است که مانع از اختلالات قاعدگی، رفع دردهای عادت ماهیانه، رفع اختلالات خونریزی، رفع عوارض یائسگی و غیره می‌شود. ویتاگنوس باعث رفع نارسایی تخمدان‌ها می‌شود و به تخمک‌گذاری کمک می‌کند. البته باید بدانید که درمان با ویتاگنوس طولانی مدت بوده و نیاز به صبر و حوصله دارد.

افزایش قدرت باروری در مردان به وسیله گیاه دارویی جینسنگ

افزایش قدرت باروری در مردان با گیاه جنسنگجینسنگ با کاهش قوای جنسی مردانه مقابله می‌کند. نتایج بررسی‌های مختلف نشان می‌دهد که این گیاه قادر به درمان ناتوانی جنسی در آقایان می‌شود. به این ترتیب که قدرت نعوظ مردها و لذت جنسی آن‌ها را افزایش داده و میزان تستوسترون مردانه و کمیت و کیفیت منی‌دانه را بیشتر می‌کند. توصیه می‌شود که روزانه یک گرم ریشه‌ی خشک جینسنگ را به غذایتان (مثل سوپ و غیره) اضافه کرده و میل کنید. توجه داشته باشید که دوره‌ی درمانی با این گیاه 3 ماه است. نکته ای در باب عوارض گیاهان دارویی درست است که داروهای گیاهی عوارضی مانند داروهای شیمیایی ندارند اما نباید تصور کنید که مصرف آن‌ها بدون ضرر خواهد بود. در واقع باید به میزان مصرف و مدت زمان مصرف آن‌ها دقت کنید. برای این کار حتماً با پزشک یا داروساز مشورت کنید. اگر مشغول مصرف داروی خاصی هستید حتماً نظر پزشک معالج خود را جویا شوید.منبع:tebyan.net


منبع = هلپ کده

درمان دیابت با عرق بوقناق اصل( اسکندری) امکانپذیر میباشد.بوقناق اسکندری از گونه خاص بوقناق با تقطیر و غلظت مشخص شده و با فرمولاسیون خاص درکنار رعایت رژِیم های غذایی ویژه آقای اسکندری امکانپذیر میباشد.بوقناق اسکندری حاصل چندین سال کار عملی وعلمی میباشد و درآزمایشگاه مجهز شرکت مورد بررسی و تولید قرار میگیرد.بوقناق اصل اسکندری سلولهای []

Users online:

سامانه 24 ساعته سفارشات محصولات.برای ثبت سفارش محصول خود عدد 33 را به سامانه زیر پیامک نمایید.

40 30 40 30 40 5000

درمان نازایی ،ریشه این بیماری و گیاهان دارویی موثر و نکات مهم آقای اسکندری درمورد نازایی

زوجهائی که دچار عدم باروری شده اند از چند حالت خارج نیستند .

توصیه هائی که به این نوع افراد می شود

عواملی که موجب نازائی در بانوان می شود

توصیه هایی که به این بانوان می شود

 

صاحب فرزند شدن، آن هم فرزند سالم، آرزوی بسیاری از زوج‌هایی است که به دلایل مختلف از مشکل ناباروری رنج می‌برند، آرزویی که با توجه به پیشرفت علم پزشکی و روش‌های جدید و متفاوت در این زمینه روزبه‌روز دست‌یافتنی‌تر شده است و روش‌های پزشکی مدرن آرزوی بسیاری را در این زمینه برآورده کرده، اما در تعداد زیادی از بیماران نیز این روش‌ها با شکست مواجه بوده است.

 

نازایی در طب سنتی با عنوان عقر یا عسرالحبل عنوان شده است. به منظور بررسی و تشخیص نازایی در زوجین در طب سنتی ابتدا شرح‌حال، معاینه و آزمایشات لازم انجام می‌شود تا مشخص شود که نازایی مربوط به زن است یا مرد و سپس علل نازایی در آن‌ها بررسی می‌شود.

علل نازایی زنان در طب سنتی به علل رحمی و لوله‌ای، بیماری تخمدانی یا انثیین، مشکلات روحی روانی، رفتاری و مشکلات اندام‌های دیگر، طبقه‌بندی می‌شود. از آنجایی که رحم نیز در طب سنتی دارای مزاج است، بنابراین اگر رحم از حالت تعادل مزاجی خارج شود دچار بیماری می‌شود. یکی از این بیماری‌ها نازایی است به عبارت دیگر، فصل مهمی از علل نازایی مربوط به علل سوءمزاجی رحمی می‌باشد. به این نحو که اگر رحم سردتر از حد معمول باشد، برودت باعث سرد شدن نطفه و در نهایت نازایی در زن می‌شود. درعین‌حال گرم‌تر، خشک‌تر و مرطوب‌تر بودن مزاج رحم هم از علل دیگر ناباروری زنان است. در مورد تخمدان نیز هر گونه اختلال در ساختمان یا مزاج آن منجر به تولید تخمک با کیفیت یا کمیت پایین و اختلال در باروری می‌‌گردد.

از آنجایی که سرد و تر بودن رحم شایع‌ترین علت بروز نازایی در زنان از نظر

طب سنتی محسوب می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود زنان از مصرف

بیش از اندازه ترشیجات و نوشیدن آب سرد ناشتا بپرهیزند

علل ساختمانی مانند برخی علل انسدادی در رحم که مانع رسیدن اسپرم به تخمک شود؛ اعم از تنگ بودن دهانه سرویکس، پولیپ رحم، وجود زگیل در واژن، خشکی بیش از حد دهانه رحم (سرویکس) و انحراف سرویکس (میلان رحم)، ورم رحمی، عفونت و ریح رحمی نیز می‌تواند در بروز نازایی زن نقش داشته باشد. درعین‌حال اختلال اعضای اصلی بدن (قلب، مغز و کبد) نیز می‌تواند باعث ایجاد سوءمزاج در رحم و ناباروری شود. به عنوان مثال ضعف مغز که با اختلال در هورمون‌های هیپوفیز و هیپوتالاموس همراه است از علل ناباروری است. گاهی اوقات ضعف کبد نیز می‌تواند منجر به بروز نازایی در زن شود؛ به عنوان مثال چرب بودن کبد در کیفیت تخمک تأثیر می‌گذارد و باروری زن را با اختلال مواجه می‌کند که در نتیجه بایستی بیماری اصلی درمان گردد تا اختلال باروری برطرف شود.

 

چاقی و لاغری بیش از اندازه نیز از علل بروز نازایی در زن است. علل روحی و روانی اعم از استرس، حزن یا شادی بیش از اندازه و خطاهای رفتاری یا طاری مانند عدم توافق انزالین در مرد و زن نیز منجر به نازایی می‌شود. همچنین نازایی در زنان چاق نسبت به زنان لاغر بیشتر است. در صورتی که زن بلافاصله پس از انزال از جایش بلند شود و یا بالا و پایین بپرد و همچنین بیش از اندازه استحمام نماید می‌تواند منجر به بروز نازایی گردد. بروز بیماری‌هایی همچون سکته مغزی، صرع، فلج و تب سخت نیز منجر به دیر بسته شدن نطفه در زن می‌شود.

تعداد کم یا کاهش کیفیت اسپرم در مردان، اختلال در اوعیه منی (مجاری منی‌بر و اپیدیدیم) و کوچک یا بزرگ بودن بیش از اندازه آلت تناسلی مردان نیز می‌تواند در بروز نازایی نقش داشته باشد.

 

با توجه به اثربخش بودن طب‌های سنتی و مکمل در کمک به درمان نازایی و اختلالات جنسی، این روش‌ها می‌تواند مکمل‌های خوبی برای روش‌های جدید ازجمله IVF در کمک به درمان انواع اختلالات نازایی و بالا بردن شانس موفقیت آن باشد ضمن آن که هزینه را نیز کاهش می‌دهد البته روش‌های طب سنتی و مکمل گاهی به تنهایی نیز اثربخش است.

توصیه‌هایی که در این مطلب می‌خوانید، توصیه‌های کلی است که برای به کار بردن آن‌ها باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید:

* درمان چاقی، افزایش تحرک و ورزش روزانه، تغذیه سالم، استراحت کافی و کاهش استرس اولین قدم برای داشتن یک باروری سالم است.

* از جمله روش‌های طب مکمل که تأثیر آن در درمان انواع اختلالات جنسی و نازایی ثابت شده است طب سوزنی است که با مکانیسم‌های مختلفی از جمله تحریک ترشح هورمون، بهبود جریان خون بیضه‌ها، تخمدان‌ها و رحم می‌تواند به این امر کمک کند. امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا طب سوزنی در کنار دیگر روش‌های شناخته‌شده مانند IVF استفاده می‌شود که شانس موفق را افزایش و هزینه درمان را کاهش می‌دهد.

افزایش سردی و خشکی در بدن موجب کاهش توانایی جنسی در افراد می‌شود

و موجب افسردگی، نگرانی، درگیری و خستگی ذهن نیز می‌شود

* گزارش‌های زیادی وجود دارد که مصرف کنجد سیاه و فرآوری نشده می‌تواند به درمان نازایی در خانم‌ها، به ویژه کسانی که مشکلات قاعدگی و رحمی دارند، کمک کند.

* سویا، شبدر قرمز، نخودفرنگی و نخود از دیگر گیاهانی است که به دلیل دارا بودن استروژن گیاهی می‌تواند در کمک به اختلالات هورمونی زنانه ازجمله مشکلات باروری موثر باشد.

* گل بنفشه، مریم گلی و ریشه گل نیلوفر از دیگر گیاهان مفید در کمک به مشکلات نازایی در خانم‌هاست.

* جینسینگ گیاه بسیار مفیدی است که امروزه در بسیاری از نقاط دنیا برای کمک به اختلالات جنسی آقایان مانند مشکلات نعوظ و انزال زودرس و ناباروری، به ویژه اختلالات کمی و کیفی اسپرم تجویز می‌شود. در زنان نیز این گیاه تأثیرات مفیدی در جلوگیری از یائسگی زودرس و در تنظیم قاعدگی و تخمک‌گذاری دارد.

* گیاه پنج انگشت نیز می‌تواند با کمک به افزایش هورمون‌های زنانه در درمان اختلالات تخمک‌گذاری و قاعدگی اثربخش باشد.

 

از آنجایی که سرد و تر بودن رحم شایع‌ترین علت بروز نازایی در زنان از نظر طب سنتی محسوب می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود زنان از مصرف بیش از اندازه ترشیجات و نوشیدن آب سرد ناشتا بپرهیزند. پرهیز از غذاهای مانده و نوشیدن آب سرد پس از نزدیکی، نوشیدن آب پس از ورزش و هنگامی که بدن گرم است از دیگر مواردی است که زوجین می‌توانند با رعایت آن‌ها از بروز نازایی پیشگیری کنند.

 

مصرف غذاهای آماده مانند پیتزا، سوسیس و کالباس، چیپس و پفک موجب تولید مزاج سرد و خشک در بدن می‌شود که در باروری تأثیر منفی دارد و موجب کاهش توانایی باروری می‌شود.

سبک زندگی امروزه تغییر پیدا کرده است و اساساً افراد بیشتر از مواد غذایی با طبع سرد استفاده می‌کنند. زندگی در آب و هوای آلوده نیز موجب بروز مزاج سرد و خشک در افراد می‌شود که در روحیات و اخلاق افراد نیز تأثیر می‌گذارد همچنین مصرف غذاهای آماده مانند پیتزا، سوسیس و کالباس، چیپس و پفک موجب تولید مزاج سرد و خشک در بدن می‌شود.

افزایش سردی و خشکی در بدن موجب کاهش توانایی جنسی در افراد می‌شود و موجب افسردگی، نگرانی، درگیری و خستگی ذهن نیز می‌شود

مزاج معتدل در بدن افراد شانس باروری را افزایش می‌دهد. اساساً تولید اسپرم در مردان و تخمک در زنان نیازمند این است که اخلاط مناسب در بدن تولید شود.

درگیری‌های ذهنی نیز از عوامل سردی و خشکی مزاج و موجب تغییر حالت‌های روحی و روانی افراد می‌شود همچنین قدرت باروری را کاهش می‌دهد. مزاج سرد و خشک خلط سودا را در بدن افزایش می‌دهد که در باروری تأثیر منفی خواهد گذاشت و اگر افراد تصمیم به باردار شدن دارند باید از مصرف غذاهایی که خلط سودا را در خون افزایش می‌دهد، پرهیز کنند.

 

استفاده از درمان‌های مکمل و طب سنتی باید از سوی متخصصان این رشته و با توجه به تمامی شرایط پزشکی فرد انجام شود. داروهای گیاهی و گیاهان دارویی اگر صحیح و به جا مصرف نشود نه تنها اثربخش نیست که می‌تواند عوارضی را نیز در پی داشته باشد.

گیاه درمانی برای زنان

گیاه درمانی نگرانی‌های خانم‌ها را نسبت به فقدان میل جنسی، یائسگی، ناباروری و بسیاری از مشکلات زنانه دیگر درمان می کند

گیاه درمانی برای زنان در گذشته‌ها، زنان آموخته بودند که چگونه با استفاده از گیاهان دارویی و مکمل‌های گیاهی مشکلات مربوط به سلامت و بهداشت زنانه را درمان کنند. در سال‌های اخیر، بسیاری از تحقیقات علمی این درمان‌ها را تایید کرده‌اند. بسیاری از گیاهان می‌توانند همچون دارو عمل کرده و مشکلات بهداشتی و نگرانی‌های خانم‌ها نسبت به فقدان میل جنسی، یائسگی، ناباروری و بسیاری از مشکلات زنانه دیگر را درمان کنند.

خارخاسک
خارخاسک، یکی از گیاهانی است که نه تنها برای افزایش میل جنسی در خانم‌ها، بلکه برای آقایان نیز تجویز می‌شود. این گیاه تولید هورمون(lh) را افزایش داده و مقدار تستوسترون را بیشتر می‌کند. معمولا زنانی که میل جنسی آنها کم است، مقدار کمی هورمون تستوسترون در بدن دارند که با افزایش این هورمون، میل جنسی آنها افزایش می‌یابد. مزایای استفاده از این گیاه در حفظ و تنظیم ترشح هورمون تستوسترون(th) در بدن است که همین امر و تعادل این هورمون در بدن، از ویژگی‌‌های ثانویه مردانه جلوگیری می‌کند. از آنجایی که یکی از علل گُر گرفتگی در زنان یائسه، ترشح هورمون lh است و عدم تنظیم این هورمون، گر‌گرفتگی را در دوران یائسگی افزایش می‌دهد.

مارچوبه racemosus یا همان shatavari
این گیاه در جنگل‌های انبوه هند رشد کرده و همچون یک تقویت کننده عمل می‌کند. مارچوبه استرس را نیز از بین می‌برد. پژوهشگران بر این باورند که یکی از دلایل کاهش میل جنسی، استرس است. به علاوه، این گیاه در تولید شیر در طی شیردهی و درمان ناباروری نیز موثر واقع می‌شود.

سندرم پیش از قاعدگی و گیاهان دارویی
استفاده از گیاهان دارویی می‌تواند تا حدودی نشانه‌های سندرم قبل از قاعدگی (pms) را تسکین دهد و نوسانات هورمونی در سیکل ماهانه زنان را تنظیم کند. اصطلاح pms به معنی انواع نشانه‌هایی است که از دو هفته قبل از عادت ماهانه زنان آغاز می‌شود. گیاهان دارویی موثر در pms، قبل از عادت ماهانه هورمون‌ها را تسکین می‌دهند و به رفع احساس غم و اندوه فرد در دوره قبل از قاعدگی کمک می‌کنند.

کوهوش سیاهبا نام علمی cimicifuga racemosa
در سال‌های اخیر، این گیاه به عنوان درمان گیاهی برای pms و متعادل کننده هورمون‌های بدن مورد استفاده قرار گرفته و بسیار محبوبیت پیدا کرده است. خاصیت ضد اسپاسمودیک این گیاه موجب تسکین گرفتگی‌های عادت ماهانه می‌شود. دلیل اصلی گر گرفتگی، ترشح هورمون (lh) است که کوهوش سیاه ترشح این هورمون را در بدن کاهش می‌دهد و در نتیجه گُر گرفتگی کاهش می‌یابد. در آلمان از این گیاه به وفور برای درمان سردرد، خستگی و درد مفاصل در دوران یائسگی استفاده می‌شود.

گل گاوزبانبا نام علمی borago officinalis
اگر چه روغن گل گاوزبان به اندازه روغن گل پامچال شناخته شده نیست، اما در مقایسه با آن غلظت بالاتری از اسید گامالینولئیک (gla) دارد.

افزایش باروری در زنان
قبل از توسعه روش‌های مدرن باروری، درمان‌های گیاهی، قرن‌ها در میان بیشتر ملل کارایی داشته‌اند. اگر هر یک از این گیاهان را در دوز مناسب استفاده کنید، هیچ ضرری نخواهند داشت، اگر چه توصیه ما به تمام خوانندگان این است که قبل از مصرف هر نوع داروی گیاهی با پزشک مشورت کنند؛ به خصوص اگر هم‌زمان داروی شیمیایی مصرف می‌کنند. تاثیر برخی از داروهای گیاهی زمانی که با هم مصرف شوند، بیشتر خواهد شد؛ اما برخی از آنها نیز روی داروهای شیمیایی تاثیر منفی دارند و خواص آنها را از بین می‌برند. داروهای گیاهی موثر در باروری، شرایط مناسبی را در بدن برای تخمک‌گذاری و بارداری ایجاد کرده و با حفظ تعادل سیستمیک میان دستگاه تناسلی زنانه، سلامت رحم، تخمدان‌ها و لوله‌های فالوپ را تضمین می‌کنند.

پنج انگشتبا نام علمی vitex agnus castus
درخت زیبایی با ارتفاع ۵/۱ متر است و به دلیل اینکه برگ‌های آن پنجه‌ای و ۵ عددی است، آن‌را پنج انگشت می‌نامند. این گیاه که گل‌های آن اغلب آبی رنگ هستند، یکی از مشهورترین گیاهان درمانی در باروری طبیعی زنان است و غده هیپوفیز را تحریک می‌کند و ترشح استروژن و پروژسترون و تستوسترون را افزایش می‌دهد و فرایند تخمک‌گذاری را سرعت می‌بخشد.

 

به ویژه زمانی که دلیل ناباروری، مقدار کم تولید پروژسترون باشد، این گیاه به عنوان یک تونیک عمل کرده و سیستم تولید مثل را فعال می‌کند. به طور خاص این گیاه بر روی زنانی که تخمک‌گذاری نامنظم دارند، موثر است و زنانی که مبتلا به فاز لوتئال کوتاه هستند و مدت زمان میان تخمک‌گذاری و پایان چرخه قاعدگی آنها کوتاه است، می‌توانند از این گیاه دارویی با مشورت پزشک استفاده کنند.

 

بعد از قطع مصرف قرص‌های ضد بارداری، با استفاده از داروی گیاهی می‌توانید تخمک‌گذاری طبیعی داشته باشید. همچنین این گیاه، یکی از مهم‌ترین گیاهان در درمان pms است و از زمان بقراط و ۲۵۰۰ سال پیش برای درمان بسیاری از ناراحتی‌های زنانه تجویز می‌شده و به طور خاص در درمان درد سینه قبل از قاعدگی، ادم، افسردگی، اسهال و یبوست و سردرد pms مفید است. مطالعات انجام شده در سال‌های اخیر نشان می‌دهند که استفاده از این گیاه بی‌ضرر و در درمان نشانه‌های pms موثر است. مطالعه‌ای که بر روی ۱۶۰۰ زن با تجربه pms در آلمان صورت گرفت، نشان داد که بیش از ۹۳ درصد زنان با مصرف این گیاه قطع و یا کاهش علائم داشته‌اند. این گیاه با تحریک غده هیپوفیز، هورمون‌های تخمدان را تنظیم می‌کند.

گل پامچالبا نام علمی oenothera bierinis
این گیاه از گیاهان امریکای شمالی و سرشار از اسیدهای چرب ضروری و حاوی اسید لینولئیک گاما (gla) است که از عملکرد غدد هورمونی حمایت می‌کند، علائم قبل از قاعدگی را تسکین می‌دهد و موجب قوام و شفافیت و چسبناکی ترشحات زنانه و تخمک می‌شود که همین امر باعث می‌شود تخمک‌ها برای مدت طولانی‌تری در دهانه رحم زنده بمانند و تا ده روز بتوانند به راحتی با اسپرم ترکیب شوند. زنانی که مقدار این اسید چرب (gla) در بدن آنها کم است، حساسیت بیشتری نسبت به هورمون پرولاکتین دارند و همین حساسیت بیشتر منجر به درد و حساسیت سینه‌ها نیز می‌شود. با مصرف این گیاه معمولا طی دو الی سه چرخه علائم به تدریج کاهش می‌یابد.

شبدر قرمزبا نام علمی trifolium pretense
مدت‌ها است که از این گیاه به عنوان یکی از موثرترین گیاهان باروری به خصوص در درمان زخم‌های لوله‌های فالوپ یا سلول‌های غیر طبیعی اندام تناسلی استفاده می‌شود. شبدر قرمز سرشار از ایزوفلاون است و در بدن همچون استروژن عمل می‌کند. همچنین رحم را تغذیه کرده و با پروتئین و ویتامین‌ها و کلسیم و منیزیم، مواد معدنی مورد نیاز غدد هورمونی، سیستم عصبی را تقویت می‌کند.

افزایش قدرت باروری در زنان و مردان به وسیله گیاهان دارویی امکان پذیر است

 

افزایش قدرت باروری به وسیله گیاهان دارویی

اگر دچار مشکلات هورمونی و بی‌نظمی قاعدگی هستید می‌توانید به گیاهان دارویی اعتماد کنید. با ما همراه باشید تا با این گیاهان دارویی پرخاصیت آشنایتان کنیم.
برخی از زوج‌هایی که دچار مشکل باروری هستند قبل از استفاده از داروهای شیمیایی یا عمل جراحی و غیره،ترجیح می‌دهند درمان با روش‌های طبیعی را امتحان کنند.
خوشبختانه خداوند گیاهانی دارویی خلق کرده است که به رفع مشکلات ناباروری کمک می‌کنند. این گیاهان دارویی علاوه بر رفع مشکلات ناباروری ، به ارتقاء سطح سلامت بدن نیز کمک می‌کنند. این درمان‌های طبیعی تأثیر مثبتی روی دستگاه تولیدمثل داشته و شانس زوج‌ها را برای باروری افزایش می‌دهد.
اگر دچار مشکلات هورمونی و بی‌نظمی قاعدگی هستید می‌توانید به این گیاهان دارویی اعتماد کنید. با ما همراه باشید تا با این گیاهان دارویی  پرخاصیت آشنایتان کنیم.

 گیاه دارویی شبدر چمنی
شبدر چمنی باعث افزایش قدرت باروری در زنان می‌شود. شبدرچمنی، ویتامین، کلسیم و منیزیم زیادی به رحم می‌رساند و به سلامت کلی بدن کمک زیادی می‌کند. شبدر چمنی همچنین برای تصفیه‌ی خون، آرامش سیستم عصبی و تنظیم هورمون‌ها مفید است و باعث افزایش قدرت باروری می گردد.

 گیاه دارویی دانگ کوای
دانگ کوای یک گیاه چینی است که به درمان مشکلات ناباروری کمک زیادی می‌کند. این گیاه برای درمان مشکلات قاعدگی، خستگی، کم خونی جزئی و تنظیم فشارخون موثر است. دانگ کوای همچنین باعث تنظیم میزان استروژن شده و شانس باروری را بالا می‌برد. باید بدانید که گیاه دانگ کوای ضدالتهاب، محرک گردش خون، محافظ کبد، تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن، تقویت‌کننده‌ی رحم، درمان آندومتریوز و غیره می‌باشد. توصیه می‌کنیم از دانگ کوای در نیمه‌ی اول عادت ماهیانه مصرف شود.

گیاه دارویی یام وحشی
یام یا همان سیب‌زمینی هندی وحشی تولید پروژسترون را افزایش داده و به این ترتیب شانس حاملگی را بالا می‌برد. بهترین زمان برای مصرف این گیاه دارویی بعد از تخمک‌گذاری می‌باشد. به خاطر اینکه قبل از تخمک‌گذاری امکان دارد مانع تخمک‌گذاری شود.

 گیاه دارویی کوه وش سیاه
کوه وش سیاه برای درمان گرگرفتگی و دیگر علائم یائسگی موثر است. کوه وش سیاه همچنین کمک زیادی به درمان کم‌حوصلگی، تغییرات خلق و خوی، گر گرفتگی و خشکی واژینال می‌کند. سرخ‌پوستان آمریکا از این گیاه دارویی برای تسکین درد زایمان استفاده می‌کردند. کوه وش سیاه خواص ضداسپاسمی دارد و با افزایش خون در منطقه‌ی لگن، گرفتگی عضلات و کرامپ‌های ناحیه را از بین می‌برد. کوه وش سیاه رحم را برای بارداری آماده می‌کند. زمان مصرف کوه وش سیاه در نیمه‌ی اول عادت ماهیانه است.

افزایش قدرت باروری به وسیله گیاه دارویی شیرین بیان

 

گیاه دارویی شیرین بیان
گیاه دارویی شیرین‌بیان برای تقویت سیستم ایمنی، کاهش التهاب، محافظت از کبد و کاهش مشکلات مربوط به دوره‌ی یائسگی بسیار موثر است. شیرین بیان همچنین به تنظیم قاعدگی در خانم‌هایی که دچار بی‌نظمی هستند کمک می‌کند. شیرین‌بیان برای خانم‌هایی که میزان تستوسترون بالا و استروژن پایین دارند و در واقع دچار سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند موثر است. توجه داشته باشید که شیرین بیان نباید در دوره‌ی بارداری مصرف شود. از این گذشته مصرف شیرین‌بیان برای افرادی که سابقه‌ی سکته‌ی مغزی، فشارخون، بیماری‌های کلیوی، یبوست، دیابت، ادم، بیماری‌های قلبی و مشکلات جدی قاعدگی دارند توصیه نمی‌شود.

 افزایش قدرت باروری با برگ‌های تمشک قرمز
این گیاه جزو معروف‌ترین درمانی‌های طبیعی ناباروری است. برگ‌های تمشک قرمز حاوی میزان زیادی کلسیم است که به تنظیم هورمون‌ها کمک زیادی می‌کند. مصرف همزمان آن با شبدر چمنی تأثیر بیشتری دارد. برگ‌های تمشک قرمز مشکل اختلالات تخمک‌گذاری را کم می‌کند. اختلالات تخمک‌گذاری بعد از چسبندگی لوله‌های رحم دومین علت ناباروری محسوب می‌شود. برای تقویت ماهیچه‌های رحم و لگن و همچنین کاهش دردهای زایمان چای تهیه‌شده از برگ‌های تمشک قرمز بسیار موثر است. علاوه بر این مصرف برگ های تمشک قرمز باعث جلوگیری از سقط‌جنین و کاهش خونریزی زمان زایمان می‌شود. مصرف برگ‌های تمشک قرمز در طول دوره‌ی عادت ماهیانه توصیه می‌شود.

 گیاه دارویی ویتاگنوس یا گیاه پنج انگشت
گیاه پنج انگشت حاوی خواصی است که مانع از اختلالات قاعدگی، رفع دردهای عادت ماهیانه، رفع اختلالات خونریزی، رفع عوارض یائسگی و غیره می‌شود. ویتاگنوس باعث رفع نارسایی تخمدان‌ها می‌شود و به تخمک‌گذاری کمک می‌کند. البته باید بدانید که درمان با ویتاگنوس طولانی مدت بوده و نیاز به صبر و حوصله دارد.

افزایش قدرت باروری در مردان به وسیله گیاه دارویی جینسنگ

افزایش قدرت باروری در مردان با گیاه جنسنگ
جینسنگ با کاهش قوای جنسی مردانه مقابله می‌کند. نتایج بررسی‌های مختلف نشان می‌دهد که این گیاه قادر به درمان ناتوانی جنسی در آقایان می‌شود. به این ترتیب که قدرت نعوظ مردها و لذت جنسی آن‌ها را افزایش داده و میزان تستوسترون مردانه و کمیت و کیفیت منی‌دانه را بیشتر می‌کند. توصیه می‌شود که روزانه یک گرم ریشه‌ی خشک جینسنگ را به غذایتان (مثل سوپ و غیره) اضافه کرده و میل کنید. توجه داشته باشید که دوره‌ی درمانی با این گیاه ۳ ماه است.

 نکته ای در باب عوارض گیاهان دارویی
درست است که داروهای گیاهی عوارضی مانند داروهای شیمیایی ندارند اما نباید تصور کنید که مصرف آن‌ها بدون ضرر خواهد بود. در واقع باید به میزان مصرف و مدت زمان مصرف آن‌ها دقت کنید. برای این کار حتماً با پزشک یا داروساز مشورت کنید. اگر مشغول مصرف داروی خاصی هستید حتماً نظر پزشک معالج خود را جویا شوید.

 

گیاهان چینی از حدود ۲۵۰۰ سال پیش برای درمان طیف وسیعی از مشکلات و مریضی ها ، استفاده می شده است. گیاهان دارویی ممکن است باروری را با تقویت کارکرد طبیعی بدن برای تخمک گذاری و پروسه باروری ، بهبود دهد. حال در خصوص درمان ناباروری با گیاهان دارویی به مباحث زیر می پردازیم

درمان ناباروری با گیاهان دارویی

گیاهانی که به وسیله « FDA» درست نشده اند ، آیا این داروهای گیاهی مطمئن و بی خطر هستند ؟

کلاً گیاهان داروئی برای استفاده ، بی خطر هستند . در هر حال ، به خاطر اینکه بعضی از گیاهان نباید در خلال بارداری استفاده شوند ، این موضوع همیشه شایان توجه است که از پزشک خود درباره اینکه چه داروهایی بی خطر می باشند را ، سوال کنید. برای انتخاب اینکه چه گیاهانی برای تقویت باروری ، مفید هستند ، بهتر است همیشه از پزشک خود سوال کنید ، زیرا او با گیاهان آشناتر است و از تاثیر آن ها از جنبه های مختلف بر روی باروری شما مطلع تر می باشد.

چه زمانی بهتر است گیاهان دارویی مصرف نشوند؟

یکی از اهداف تجویز گیاهان دارویی ، افزایش و بهبود عملکرد تخمدان است ، بنابراین کسانی که قرص های ضد بارداری مصرف می کنند نباید از گیاهان دارویی استفاده کنند . چون این دارو های ضد بارداری معمولاً عملکرد تخمدان را کم یا اصلاً متوقف می کنند و تاثیر آنها ضد عملکرد گیاهان دارویی می باشد .

من چه مدت می توانم از گیاهان دارویی استفاده کنم ؟

تاثیر گیاهان دارویی در کل یک جا جمع است و تاثیر داروهای شیمیائی ناباروری معمولاً بعد از ۶۰ تا ۱۲۰ روز دیده می شود . گیاهان دارویی همچنین باید به صورت چند د وره ای استفاده شوند . آنها لازم است که به درستی و تماماً دردوران قاعدگی هم استفاده شوند تا موثر واقع شوند و بهترین نتیجه را زمانی خواهیم دید که به صورت چند دوره متناوب ، استفاده شوند.

این به معنی آن است ، زنانی که قصد دارند در هفته آینده عمل IVF را انجام دهند ، از درمان با گیاهان دارویی بپرهیزند.

چند نوع از انواع ناباروری قابلیت درمان با گیاهان دارویی را دارد ؟

در کل ، در هر نوع  و موقعیت از ناباروری ، ما می توانیم از درمان با گیاهان داروئی ، بهره ببریم . این شامل سن بالای مادر ، ناتوانی تخمدان نارس ، فاکتورهای عیوب در مردان یا ناباروری با علل نامعلوم می شود. مشاهدات بالینی نتایج مثبت و مهمی را وقتی که گیاهان دارویی مربوطه زیر نظر پزشک متخصص با ماده تحریک تخمک گذاری در خلال (IUI) یا (IVF) مخلوط می شوند ، گزارش کرده است . این گیاهان به نظر می رسد تاثیر تحریک تخمک گذاری را بهبود می بخشند بدون اینکه ریسک OHSS (سندرم تحریک تخمک گذاری بیش از اندازه ) را مطرح کنند.

آیا درمان با گیاهان دارویی شغل با جوازی است ؟

فروش گیاهان دارویی معمولاً شغل های با جوازی نیستند ولی بعضی از پزشکان عمومی ، مدرک های مربوطه را می گیرند . در هر صورت بهتر است که شما در هر حال با پزشک متخصص خود که آشنایی با دوره های گیاهان دارویی را دارد ، مشورت کنید .

از کجا می توانیم فرآورده های گیاهی را تهیه کنیم ؟

تعدادی از فرآورده های گیاهی که هم برای زنان و هم برای مردان مفید هستند و باروری آنها را تقویت می کنند ، در دسترس همه قرار دارن .

برای زنان گیاه پنج انگشت ، شبر قرمز و گیاهان دیگر به طور سنتی برای تنظیم هورمون های زنانه استفاده می شده است با این گیاهان با ویتامین ها و مواد معدنی مخلوط می شوند و این مخلوط به نام فرآورده های باروری شناخته می شوند.

برای مردان هم فرآورده های ثابت شده ای در دسترس است که اسپرم ها را تقویت می کند مثل تعداد ، حرکت و شکل ظاهری اسپرم ها را . در هر صورت شما باید تمام این فرآورده ها و گیاهان داروئی را زیر نظر پزشک متخصص خود استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید .

برای درمان نازایی خان ها یا آقایان و برای مشاوره مستقیم با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید

۰۲۶۳۲۲۳۶۵۳۴

۰۹۳۶۴۰۱۱۲۵۲

۰۹۱۲۲۰۷۰۶۷۱

درمان نازایی،عرق بوقناق،محصولات گیاهی و دارویی اسکندری

نام (الزامی)

ایمیل(الزامی)

وب سایت


رمز عبور را فراموش کرده ام

عرق بوقناق در ماه مبارک رمضان عرق بوقناق اصل راه بعد از افطار  و قبل از خواب و نیم ساعت  قبل از سحر میل نمایید ،در طول افطار تا سحر خاکشیر و اسفرزه استفاده نمایید.   رژیم های غذایی برای افراد دیابتی که میخواهند با عرق بوقناق اسکندری درمان شوند وافرادی که قند خون آنها []

خواص کاهو و تخم کاهو   به طور کلی دو نوع عمده کاهو وجود دارد کاهوی پرورشی و اهلی که در سالاد می شود که کاهوی گرد از انواع مهم آن است. کاهوی وحشی یا کاهوی خودرو. ارزش غذایی کاهو کاهو دارای ارزش غذایی بسیاری و حاوی ترکیبات زیر است: آب، پروتئین، کلسیم، فسفر، آهن، []

برای سفارشات محصولات گیاهی و دارویی اسکندری

درهرجای ایران با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید

026-32236534

09364011252

09196427150

09339195850

سامانه پیامک( 24 ساعته شبانه روز)

سفارشات خود را به سامانه زیر همراه با نام  بیمار و نام شهر خود ارسال نمایید.

50004030403040

چگونه ویروس HPV را به طور طبیعی درمان کنیم؟ در ایالات متحده و حال در تمامی دنیا، هیچ بیماری جنسی شایعی ( STD ) در مقایسه با ویروس پاپیلومای انسانی – HPV وجود ندارد که می تواند منجر به زگیل تناسلی شود. بسیاری از افراد در عجب اند که چگونه می توانند به طور طبیعی ویروس HPV را درمان کنند. جای تعجبی ندارد که تعداد افراد مبتلا به ویروس اچ پی وی چقدر زیاد است. در یک بررسی که اخیراً انجام شده است، نشان داده

چگونه می توان کوچک بودن آلت تناسلی قبل از سن بلوغ را تشخیص داد؟ اگر کمی پدر و مادرها، به مسائل جنسی فرزندانشان توجه بیشتری بکنند، از بروز بسیاری از مشکلات در آینده جلوگیری خواهد شد. اگر پسر بچه ای دارای مشکل آلت تناسلی باشد، با وجود تشخیص به موقع پدر و مادر و مراجعه به متخصص، می توانیم با دارو تا حد زیادی از بروز مشکلات جنسی و باروری وی در آینده جلوگیری کنیم.

چه سنینی از بارداری می توانند روزه بگیرند خانم هایی که تصمیم به روزه داری در حین حاملگی دارند از چه مواد تغذیه ای باید کمک بگیرند خطرات روزه داری در دروان حاملگی چیست؟توصیه های متخصصین زنان و زایمان در این باره چیست؟

در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از گیاهانی که خواص درمانی دارد آشنا اسزیم. اسطوخودوس گیاهی است که می توان آن را به صورت دم کرده استفاده نمود. کسانی که مشکلاتی مانند سردرد و یا بی خوابی دارند می توانند از این گیاه استفاده نمایند.

دکتر منوچهر شهسواری پزشک پوست،مو و زیبایی در رابطه با جوانسازی پوست با هایفوتراپی دارای فلوشیپ لیزر از دانشگاه مسکو روسیه دارای مدرک طب سوزنی از دانشگاه تهران

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف نام دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از

 دکتر منوچهر شهسواری پزشک پوست مو و زیبایی در رابطه با دستگاه لیزر کوترا و مزیت‌های آن دارای فلوشیپ لیزر از دانشگاه مسکو روسیه دارای مدرک طب سوزنی

والدین می دانند که چقدر گوش درد در میان کودکان رایج است اما بزرگسالان نیز می توانند به طور مکرر درد گوش را تجربه کنند. شما مجبور نیستید

در جوامع امروزي با وجود تمام پيشرفت‌ها و امكانات قابل‌توجهي كه بسياري از مسائل و مشكلات را حل كرده و مي‌توان به‌راحتي خيلي از كارها را انجام داد،

زنان در هنگام بارداری به افسردگی دچار می شوند و از لحاظ ذهنی با اختلالاتی مواجه می شوند که بهترین راهکار برای کنترل و

بارداری یکی از سخت ترین دوران در زندگی هر مادری به شمار می آید. در این زمان مادر علاوه بر اینکه می بایست مراقب

در دوران بارداری بدون تجویز پزشک متخصص زنان نباید هیچ دارویی مصرف شود. برخی بانوان باردار به مصرف فرآورده های دارویی گیاهی برای رفع

در یک تحقیق جدید که با موضوع تاثیر زایمان بر میزان عمر زنان صورت گرفت مشخص شد زایمان  و استرس ناشی از آن می

خانم های که به دیابت مبتلا هستند و همچنین بانوانی که سقط مکرر انجام داده اند و دارای فشار خون بالا هستند باید خود

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از

بهترین ورزش برای شما کدام است؟ همان که آن را انجام خواهید داد. برای تحریک شدن و به مبارزه طلبیدن، چیزی جدید را امتحان

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

رژیم غذایی که شما مصرف می کنید تاثیر بسیار زیادی را در بالا بردن و یا کاهش سطح سلامتی شما دارد. تغذیه یکی از

بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *