خواص ميخک براي ابرو

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

چگونه ویروس HPV را به طور طبیعی درمان کنیم؟ در ایالات متحده و حال در تمامی دنیا، هیچ بیماری جنسی شایعی ( STD ) در مقایسه با ویروس پاپیلومای انسانی – HPV وجود ندارد که می تواند منجر به زگیل تناسلی شود. بسیاری از افراد در عجب اند که چگونه می توانند به طور طبیعی ویروس HPV را درمان کنند. جای تعجبی ندارد که تعداد افراد مبتلا به ویروس اچ پی وی چقدر زیاد است. در یک بررسی که اخیراً انجام شده است، نشان داده

چگونه می توان کوچک بودن آلت تناسلی قبل از سن بلوغ را تشخیص داد؟ اگر کمی پدر و مادرها، به مسائل جنسی فرزندانشان توجه بیشتری بکنند، از بروز بسیاری از مشکلات در آینده جلوگیری خواهد شد. اگر پسر بچه ای دارای مشکل آلت تناسلی باشد، با وجود تشخیص به موقع پدر و مادر و مراجعه به متخصص، می توانیم با دارو تا حد زیادی از بروز مشکلات جنسی و باروری وی در آینده جلوگیری کنیم.

چه سنینی از بارداری می توانند روزه بگیرند خانم هایی که تصمیم به روزه داری در حین حاملگی دارند از چه مواد تغذیه ای باید کمک بگیرند خطرات روزه داری در دروان حاملگی چیست؟توصیه های متخصصین زنان و زایمان در این باره چیست؟

در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از گیاهانی که خواص درمانی دارد آشنا اسزیم. اسطوخودوس گیاهی است که می توان آن را به صورت دم کرده استفاده نمود. کسانی که مشکلاتی مانند سردرد و یا بی خوابی دارند می توانند از این گیاه استفاده نمایند.

دکتر منوچهر شهسواری پزشک پوست،مو و زیبایی در رابطه با جوانسازی پوست با هایفوتراپی دارای فلوشیپ لیزر از دانشگاه مسکو روسیه دارای مدرک طب سوزنی از دانشگاه تهران

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف نام دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از

دوره مقدماتی php

 دکتر منوچهر شهسواری پزشک پوست مو و زیبایی در رابطه با دستگاه لیزر کوترا و مزیت‌های آن دارای فلوشیپ لیزر از دانشگاه مسکو روسیه دارای مدرک طب سوزنی

والدین می دانند که چقدر گوش درد در میان کودکان رایج است اما بزرگسالان نیز می توانند به طور مکرر درد گوش را تجربه کنند. شما مجبور نیستید

در جوامع امروزي با وجود تمام پيشرفت‌ها و امكانات قابل‌توجهي كه بسياري از مسائل و مشكلات را حل كرده و مي‌توان به‌راحتي خيلي از كارها را انجام داد،

زنان در هنگام بارداری به افسردگی دچار می شوند و از لحاظ ذهنی با اختلالاتی مواجه می شوند که بهترین راهکار برای کنترل و

بارداری یکی از سخت ترین دوران در زندگی هر مادری به شمار می آید. در این زمان مادر علاوه بر اینکه می بایست مراقب

در دوران بارداری بدون تجویز پزشک متخصص زنان نباید هیچ دارویی مصرف شود. برخی بانوان باردار به مصرف فرآورده های دارویی گیاهی برای رفع

در یک تحقیق جدید که با موضوع تاثیر زایمان بر میزان عمر زنان صورت گرفت مشخص شد زایمان  و استرس ناشی از آن می

خانم های که به دیابت مبتلا هستند و همچنین بانوانی که سقط مکرر انجام داده اند و دارای فشار خون بالا هستند باید خود

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از

بهترین ورزش برای شما کدام است؟ همان که آن را انجام خواهید داد. برای تحریک شدن و به مبارزه طلبیدن، چیزی جدید را امتحان

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

رژیم غذایی که شما مصرف می کنید تاثیر بسیار زیادی را در بالا بردن و یا کاهش سطح سلامتی شما دارد. تغذیه یکی از

بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

گردآوری- نبض ما

متاسفانه گاهی پیش می آید که ابروها حالت طبیعی خود را از دست می دهند و بعضی قسمت هایشان خالی می شود و به همین دلیل دیگر نمی توان آنگونه که زیباست آنها را حالت داد. اما راه هایی وجود دارد که می توان رشد ابرو و موها را تحریک کرد تا دوباره ابروهایی همانند گذشته داشت.

در ابتدای کار در صورت مشاهده هر گونه ریزش غیر طبیعی بهتر است به پزشک مراجعه کنید. آزمایش خون می تواند میزان آهن و کارکرد تیروئید شما را نشان دهد. چون مثلا کم کار شدن تیروئید می تواند باعث نازک شدن و ریزش مو، ابرو و مژه شود، همچنین آهن در فرآیند رساندن اکسیژن به سلول ها نقش دارد و اکسیژن از مواد مهمی است که به رشد ابرو و موها کمک می کند، در صورت تشخیص پزشک، خوردن غذاهای حاوی آهن یا قرص های آهن می تواند بسیار مفید باشد.

افراد زیادی در دنیا هستند که چنین مشکلی را دارند. ممکن است موی ابروها به علل متعددی دچار ریزش شوند، علت مهمی که می تواند منجر به این مورد شود، نوعی خاصی از بیماری به نام آلوپسیاست که در این بیماری سیستم ایمنی بدن، فولیکول های مو را به عنوان باکتری می شناسد و در نتیجه رشد ابرو و موها کند شده و در آمدن دوباره آن ها می تواند بسیار مشکل باشد.

اگر مایل هستید رشد سریع ابرو و موهای شما، سرعتی بیشتر از حالت عادی خود داشته باشد، استفاده از ترفندهای زیر می تواند به شما کمک کند.

روغن زیتون مواد مغذی لازم برای رشد موها را به پوست و مو می رساند. می توانید چند قطره روغن زیتون را به ابروهای خود بمالید و شروع به ماساژ دادن آن نقطه از پوست خود کنید. ماساژ دادن پوست سبب بهبود و تسریع در رسیدن مواد مغذی به پوست می شود.

توصیه می شود که این کار را حداقل یک بار در روز و به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه بر روی پوست خود (مناطقی که رشد ابرو کم شده است) انجام دهید.

روغن آووکادو یکی از روغن های مغذی پوست و مو است. این روغن را بیشتر به کسانی توصیه می شود که پوستی ملتهب در کف سر دارند یا موهای شان بیش از اندازه نازک شده است.

بی شک یکی از روغن های رایج و خوب برای چرب کردن موها در آقایان و لطیف کردن پوست های خشک در خانم ها، روغن بادام است که دسترسی به آن نیز راحت است.

پروتئین های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می کنند و حالت انعطاف پذیری آن را بهبود می بخشند. اگر این روغن را با محصولات شوینده مخلوط کنید اثربخشی بیشتری خواهد داشت اما به تنهایی هم می تواند موها را درخشان، چرب و مقاوم کند. برای رشد موها بهتر است از روغن بادام تلخ و برای پوست از روغن بادام شیرین استفاده کنید.

برای داشتن ابروها و مژه هایی پرپشت و زیبا ،روغن کرچک گزینه ای بسیار عالی و موثر شناخته شده است. هر شب مقداری از این روغن را روی مژه ها بمالید و امیدوار باشید پس از مدتی کوتاه ضخیم تر شدن مژه ها و رشد ابرو و مژه جدید را مشاهده کنید. برای کسب نتیجه بهتر در این خصوص، می توانید از برس ریمل های قدیمی خود برای ابروها و مژه ها استفاده کنید.


افزایش قد با کفش پاشنه مخفی برای بزرگسالان


 نکات قبل و بعد از چند عمل جراحی زیبایی پرطرفدار


آیا تزریق بوتاکس برای از بین بردن چروک زیر چشم موثر است؟


عوارض جانبی درمان با نور پالسی شدید (IPL) چیست؟

روغن نارگیل برای رشد ابرو موثر است و علاوه بر تغذیه پوست، به نرم نگه داشتن پوست نیز کمک زیادی می کند. برای استفاده از آن چند قطره از روغن نارگیل را به ابروهای خود بمالید و ماساژ دهید.

در طب سنتی معتقدند ماساژ دادن پوست سر با روغن رزماری برای مفید است و پوست سر را سالم نگه می‌دارد. همچنین شاهد تولید انواع لوسیون از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده نیز هست.

امروزه، روغن فندق در بسیاری از عطاری‌ ها در دسترس است.  چند قطره روغن فندق را روی سر انگشتان خود بریزید و ابروها را با آن ماساژ دهید. بهتر است این کار را در شب انجام دهید.اجازه دهید روغن فندق تا صبح رو ابروهایتان بماند. صبح بعد از بیدار شدن، می‌توانید صورت خود را با شوینده‌ ای ملایم بشویید. تکرار این درمان هر شب و تا زمانی که نتیجه مطلوب بگیرید، توصیه می‌شود.

سیر به رشد ابروها کمک می کند، ولی با سوزش فراوان همراه است، روش استفاده آن به این صورت است که ، سیر را از وسط نصف کرده و کمی فشار دهید تا آب بیاندازد ،و  بعد به موهای ابرویتان بمالیدو آن ها را شانه کنید و بگذارید به مدت چند ساعت بماند. بهترین راه حل پیشنهادی به خانم ها این است که یک عدد سیر را رنده نموده،آب آن را در جهت رویش ابرو روی ابروها ( تغییر مدل ابرو ) کامل قرار دهند.پس از آنکه سیر خشک شد با آب ولرم ابروها را در جهت رویش شستشو داده و حداقل روزی دوبار به این کار ادامه دهند.

یکی دیگر از همان باورهای عجیب و غریب که در میان بانوان خیلی هم کم نیست، این است که از قرص‌های ضدبارداری به عنوان دارویی برای رویش مو و درمان کم‌پشتی موهایشان استفاده می‌کنند. برخی از بانوان قرص‌های ضدبارداری را خرد کرده و به صورت پودر درمی‌آورند و از آن محلولی درست کرده و روی پوست سرشان می‌گذارند تا به رویش مجدد موهایشان که کم‌پشت شده‌اند، کمک کنند. این یک باور غلط درباره خواص قرص‌های ضدبارداری در سلامت و زیبایی موها است و این روش موجب رشد مجدد موها نمی‌شود.

بهتر است خانم‌ها اثرات دقیق قرص‌های ضدبارداری و خواص آنها را از پزشک خود بپرسند و از استفاده‌های بی‌دلیل و بی‌فایده از این قرص‌ها در مقاصد دیگر خودداری کنند. گرچه قرص‌های ضدبارداری دارای ترکیبات هورمونی هستند ولی جذب پوستی این هورمون‌ها از طریق پوست سر آن‌قدر ناچیز است که به شمار نمی‌آید و از سوی دیگر موجب های شما نمی‌شود.

این نکته را باید یاد آوری کنیم که  طول  مژه ژنتیکی است، راه های طبیعی خاصی برای تقویت مژه وجود دارد مثلا بیوتین به رشد  سریع و تقویت مو کمک میکند.ویتامین B کمپلکس که در برخی غذاها یافت میشود.این ویتامین محلول در آب است در ساردین، گردو، بادام، مخمر آبجو، موز و غلات سبوس دار یافت می شود. علاوه بر این، می توان آن را در زرده تخم مرغ یافت.

گفته می شود که زیبایی واقعی چشم ها، به مژه های آن برمی گردد. داشتن مژه هایی بلند، تیره و زیبا باعث می شود، چشم ها جذاب تر به نظر برسند. به همین دلیل، خانم ها همیشه به دنبال لوازم آرایشی هستند که مژه های آنها را بلند تر و تیره  تر نشان دهد. از جمله لوازم آرایشی که خانم ها بسیار از آن استفاده می کنند، می توان از ریمل نام برد. روش های مصنوعی زیادی برای داشتن مژه هایی بلند و تیره وجود دارد اما بهتر است در این مورد به روش های طبیعی مراجعه کرده و از آنها استفاده کنیم.

برای تقویت مژه ها میتوانید از انواع روغن های طبیعی مانند روغن زیتون، جوجوبا و کرچک حاوی ویتامین، مواد معدنی و عوامل بلندکننده مو استفاده کنید. به منظور انجام این کار، شما به یک برس ریمل تمیز نیاز دارید. برس ریمل را به روغن دلخواه خود، آغشته کرده و مانند ریمل زدن، آن را به مژه های خود بزنید.

ویتامین E به تسریع در رشد مژه کمک می کند. می توانید به صورت خارجی از یک لوسیون ویتامین E استفاده کنید و یا آنها را به صورت قرص و یا طبق نوع تجویز پزشک استفاده کنید.این روش نتایج بهتر و سریع تری خواهد داد.

مژه های شما همیشه به هوای تازه نیاز دارند؛ بنابراین، به محض ورود به منزل، در اولین فرصت خط چشم و ریمل خود را پاک کنید. زمان استفاده از لوازم آرایش را تا آنجا که می توانید کوتاه کنید و هنگام شستشوی صورت و مژه ها از پاک شدن مواد آرایشی کاملا مطمئن گردید.

امروزه بسیاری از مردم کاشت ابرو را امتحان می کنند، ما به 10 سوال مهم شما در مقاله زیر پاسخ داده ایم:کاشت ابرو

شما می توانید سوالات خود را از طریق لینک پرسش از دکتر با پزشکان ما مطرح نمایید.

منابع:

حکیم تهرانی، بیوطب، مه شو ، بیوتی ۲۰

5 خاصیت زیبایی روغن نارگیل

چه نوع روغنی برای رشد ابرو موثر است؟

رشد سریع مژه در یک هفته


داروهایی برای کاهش درد زانو +ویدئو


با انواع درد بیشتر آشنا شوید


مشکلات روانی و اثرات آن در ناباروری و نازایی


گارداسیل واکسنی برای پیشگیری از سرطان رحم HPV +ویدئو

ویدیو های سلامت


کاشت مو به روش sut + فیلم کاشت مو


روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو


فشار خون بالا چه بلایی سر ما می آورد؟


عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ


رفع سریع دندان درد به روش خانگی

مطالب پیشنهادی


بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن


عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!


لیزر موهای زائد چه عوارضی دارد؟


هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟


گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟


آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید


آزمایش ایدز یا عفونت HIV در بهترین آزمایشگاه


چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو


کاشت مو به روش sut + فیلم کاشت مو


روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو


عوامل کاهش قدرت باروری زنان را جدی بگیرید


روش شناسایی میوه های کم قند و پرقند


میکرواینجکشن یا ICSI چیست ؟


نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .


نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.


متاسفانه گاهی پیش می آید که ابروها حالت طبیعی خود را از دست می دهند و بعضی قسمت های شان خالی می شوند و به همین دلیل دیگر نمی توان آنگونه که زیباست آن ها را حالت داد. بسیاری از خانم ها به دنبال راه حل هایی طبیعی برای تقویت مو ، ابرو و مژه خود هستند، وقتی پای صحبتشان می نشینیم از دوران با شکوه گذشته، سنین نوجوانی و جوانی می گویند که برایشان یادآور موها ، ابرو و مژه های بسیار پر پشت و ضخیم است.


اما باید این نوید را بدهیم که جای نگرانی نیست راه حل هایی بسیاری وجود دارد که به همان روزهای باشکوه برگردید. راه هایی که می توان رشد موهای ابرو را تحریک کرد تا دوباره ابروهایی همانند گذشته داشت. معمولا بین ۶ تا ۸ هفته طول می کشد که ابروها مجدد شروع به رشد کنند اما بسیار پیش می آید که دوست داریم ابروها زودتر پر شوند و موهای آن سریع تر رشد کنند، در این مواقع استفاده از راه حل های طبیعی شاید مطمئن ترین کار باشد. البته باید قبل از استفاده از این راه حل ها مطمئن باشیم که کم شدن موها به دلیل بیماری و مشکل خاصی نیست. یکی از این راه حل ها که می تواند در رشد موها و ابروها تاثیر فوری داشته باشد استفاده از گیاه خرگوشک است. در این مقاله دلگرم با ما همراه شوید و با خواص این گیاه بیشتر آشنا شوید.


گل ماهور یا خرگوشک گیاهی است که به خاطر شباهت زیاد برگ هایش به گوش خرگوش به این نام خوانده می شود. این گیاه در منطقه آسیا و اروپا و مدیترانه وجود دارد و در ایران در غرب و شمال غربی ایران بیشتر دیده می شود. استفاده از این گیاه از قدیم در طب سنتی برای معالجه سرماخوردگی، آنژین و برونشیت، و تسکین حالت‌های عصبی، اضطراب، اختلال‌های ضربان قلب و ناراحتی‌های معده و همچنین درد مفاصل و بهبود زخم ها و سوختگی رواج داشته است.
این گیاه ناراحتی تنفسی مانند آسم، سرفه های مزمن و ذات‌الریه را درمان می‌کند و خلط آور است. علایم بیماری‌هایی مانند اسهال، بواسیر و عفونت مثانه را بهبود می‌دهد و با انگل‌ها مقابله می‌کند.



یکی از خواص فوق العاده این گیاه تقویت ریشه مو وابرو است. عصاره روانبرگ خرگوشک به عنوان تونیک ، ترمیم کننده و بازگرداننده سلامت مو و پوست سر مشهور می باشد. مصرف موضعی این فراورده به عنوان ضد ریزش مو ، ترمیم کننده و بازگرداننده سلامت موی سر و ابروها و ضد شوره و چربی توصیه می شود. همچنین به خاطر حضور مقادیر قابل ملاحظه ساپونین در این گیاه ، استفاده از عصاره آن به عنوان شوینده بخصوص در شامپو رایج است. کسانیکه موهای خیلی خشک دارند موقع مصرف این محلول را با مقداری روغن بادام مخلوط نمایند.


مصرف روغن خرگوشک در تقویت ابرو تاثیر چشمگیری دارد و هر 2 روز یکبار شستشو و ماساژ با این روغن بسیار موثر است. محلول یا روغن خرگوشک را می توانید از عطاری ها تهیه کنید. این محلول قهوه ای رنگ برای رشد مو و خصوصا ابروها بسیار موثر است.
قیمت محلول خرگوشک نسبت به محلول های شیمیایی که به همین منظور تولید می شوند بسیار پایین است. قیمت یک شیشه آن حدودا 5000تومان می باشد.


هر روز با قطره چکان روی محل هایی که خالی شده (موی سر ) بریزید و ماساژ بدید. اگر بعد از استحمام استفاده کنید بهتر نتیجه میدهد، برای ابرو هم میتوانید مقداری روی گوش پاک کن بریزید و بر روی ابرو ماساژ دهید.
برای ابروها روزی ۳بار از این محلول استفاده کنید. برای موها روزی یکبار (ترجیحا شب موقع خواب) استفاده کنید.
از نکات مثبت این محلول این می باشد که مثل سایه ابرو عمل می کند و به راحتی می توانید این محلول رو به ابروها بزنید و به بیرون بروید.


امیدوارم این مقاله توانسته باشد در جهت تقویت و رشد مو و ابرو برای شما موثر واقع شده باشد، چنانچه نظر یا پیشنهادی در این زمینه داشته باشید می توانید آن را در قسمت نظر با ما درمیان بگذارید.


برداشتن مکرر ابرو از مهمترین علل کم پشتی و عدم رشد کافی ابرو و مژه در بانوان جوان است.

گاهی بی دلیل و ناگهانی با ریزش ابرو هایمان مواجه می شویم و خوب این مسئله برای دختران و خانمهایی که بخصوص ابرویی طبیعی و مناسب داشته اند نگران کننده خواهد بود و البته فرق نمی کند شاید برای آقایان نیز این اتفاق بیفتد که به همین نسبت جای نگرانی خواهد داشت .

اگر شما نیز جزو این دسته هستید که با یک چنین مشکلی روبرو شده اید بهتر است ازاین ماده ی طبیعی و بسیار موثر استفاده کرده و مرتبا آن را بین موهای ابرو و لابه لای آن بزنید و پس از مدتی نتیجه ی آن را ببینید به این ترتیب عمل کنید که:

چند عدد فندق را از پوست جدا کرده و آنها را روی شعله ی مستقیم گاز قرار دهید تا کاملا سیاه شده و بسوزند سپس سوخته های آن را در ظرفی کوچک و مناسب بریزید و خوب له کنید به طوری که مثل سرمه ی چشم پودری و کاملا به شکل آسیاب شده در آید .

می توانید برای پودر کردن آنها از هاونهای کوچک سنگی استفاده نمایید و بعد از آن سوخته های فندق را در قوطی یا ظرف کوچک مناسب ریخته و هر شب وقت خواب با وسیله ی باریکی مثل میله های کوچک درون سرمه دانها آنها را لابه لای ابروها زده به طوری که خوب به ریشه ها مالیده شود و روز بعد بشویید و این کار را سه الی چهار هفته مرتب ادامه دهید تا نتیجه بگیرید .

روغنی که از سوختن دانه های فندق بدست می آید و داخل آنها وجود دارد باعث رشد ابروها و در آمدن ابروهای ریخته شده می گردد و رنگ سیاه آن نیز ابروها را به طور طبیعی تیره تر خواهد کرد و باعث استحکام تار ابروها خواهد شد .

توجه داشته باشید که ممکن است بعد از شستشو کاملا از روی ابروها پاک نشوند که این بهتر است چرا که علاوه بر شکل دادن و پر رنگ کردن ابروهای کم پشت تاثیر خود را بیشتر خواهد گذاشت و شما می توانید حتی بجای استفاده از مدادهای ابرو که به مرور باعث ریزش ابروها می شوند از این مواد برای پر رنگ کردن و فرم دادن به آنها استفاده نمایید.

بهترین ها برای پرپشت و تقویت کردن ابرو و مژه :

قبل از استفاده از هر نوع روغن و یا محلولی لازم است تا از پاک و بهداشتی بودن محل مورد نظر اطمینان حاصل کنید، برای این منظور با استفاده از شامپو بچه ابرو و مژه ها را شستشو کرده و پس از خشک کردن از روش های ذکر شده بهره ببرید.

برس ابرو و مژه : به یاد داشته باشید که از ساده ترین روش ها جهت تقویت ابرو و مژه ورزش و ماساژ دادن ابرو و مژه به وسیله برس است که باید برای این منظور برس کوچکی را انتخاب و به صورت روزانه برس بزنید.

روغن بادام : روغن بادام تلخ و یا شیرین هر کدام را که در دسترس دارید مفید خواهد بود البته روغن بادام تلخ تاثیر بیشتری دارد به شرطی که خالص باشدکافی است برای ماساژ ابرو با گوش پاک کن با برس و برای مژه از فرچه ریمل استفاده کنید.

سرمه و روغن فندق : استفاده از روغن و سرمه فندق نیز از قدیمی ترین روش ها برای تقویت ابرو و مژه بوده و به سادگی قابل تهیه و دسترس است.

برای این منظور می توانید از مغز فندق سوخته استفاده کنید البته به این شکل که در هر بار استفاده یک عدد فندق را پوست گرفته و مغز آن را با شعله ای ملایم برشته تا کاملا یکنواخت برشته شود سپس با هاون و یا جسمی سنگین آسیاب کرده و با سرانگشت اشاره به طرف خواب ابرو بکشید و برای مژه از روغن استفاده کنید که طرز تهیه آن تحت عنوان طرز تهیه روغن بادام در منزل در سایت توضیح داده شده است.

روغن زرده تخم مرغ : استفاده از روغن زرده تخم مرغ که دارای پیشینه تاریخی نیز است در تقویت و پرپشتی ابرو و مژه بسیار نقش دارد.

ترکیب روغنی : ترکیب روغنهای مار ، مورد ، رزماری و ماساژ آنها به ابرو و مژه در تقویت وپرپشتی تاثیر فوق العاده دارد.

روغن هفت مغز : بی شک روغن هفت مغز یکی از بهترین روغن های ترکیبی که از هفت دانه روغنی مانند : بادام تلخ و شیرین ، فندق ، سیاه دانه ، پسته ، کنجد ، کرچک تشکیل شده و با داشتن مواد ضروری و مورد نیاز برای رشد و تقویت ابرو و مژه یکی از بی نظیز ترین ترکیبات روغنی است.

هسته خرما : با استفاده از این فرمول که در ادامه مطلب شاهد آن خواهید بود و با استفاده مداوم از آن به سرعت به رشد ابرو ها اضافه خواهد شد. برای این کار کافی است که چند عدد هسته خرما رو حرارت بدین تا کاملا خشک و قابل پودر شدن شوند. سپس آنها را رو پودر کرده و با مقداری روغن هفت مغز مخلوط و هرشب قبل از خواب با وسائل یاد شده به مژه و ابروها بزنید.

نکته ی مهم : تمام روغن ها و روش های کفته شده را به صورتی مورد استفاده قرار دهید که وارد چشم نشوند چون با ورود هر جسم خارجی و استریل نشده داخل چشم دچار سوزش ، خارش و اشک زدن می شود.

گردآوري توسط : مجله دلگرم

 



خواص میخک برای مو خواص میخک هندی خواص میخک برای ابرو میخک یک گیاه بسیار کوچک است که به غیر از مصارف عطر بخشی که در آشپزی از آن استفاده می شود دارای خواص سلامتی و درمانی بالایی است ، از روغن این گیاه نیز برای مصارف پزشکی و دندانپزشکی استفاده می شود.چوب میخک چوب میخک ضد التهاب، ضد قارچ، ضد باکتری و بی حس کننده است. فرانسوی ها معتقدند که این ادویه ی پرخاصیت زروی سلامتی است.


 


 


 


خواص میخک برای تسکین دندان درد


 


برای تسکین دندان درد تا رسیدن به دندان پزشکی 3 تا 4 بار در روز چوب میخک بجوید. این کار همچنین باعث رفع بوی بد دهان نیز می شود. 


 


خواص میخک برای مقابله با بیماری ها


 


2 قطره روغن گیاهی چوب میخک را روی یک حبه قند بچکانید و در دهان بگذارید. می توانید روزانه 3 مرتبه این کار را تکرار کنید. 2 تا 3 عدد چوب میخک را در یک فنجان به مدت پانزده دقیقه با شعله ی آرام بجوشانید. بین وعده های غذایی از این جوشانده میل کنید. برای اینکه طعم جوشانده تان را بهتر کنید مقداری عسل یا دارچین به آن اضافه کنید.


 


 


خواص میخک در طب سنتی


 


در طب سنتی ایران در جهت تقویت لثه و درد دندان بارد و رفع بدبوی دهان کاربرد داشته است. از میخک در بیماری‌های گوارشی مانند فواق (سکسکه) وجشاء (آروغ) و بیماری‌های رحم و بیماری‌های تنفسی مانند سرفه استعمال می‌شود.


 


در طب سنتی هند میخک را برای رفع بدبوئی دهان، نفخ، دردهای شکمی و مشکلات معده و حتی بیماری‌های چشم نیز به‌کار رفته شده. همچنین در در طب سنتی ایران میخک در جهت تقویت لثه و درد دندان بارد و رفع بدبوی دهان کاربرد دارد واز میخک در بیماری‌های گوارشی مانند فواق (سکسکه) وجشاء (آروغ) و بیماری‌های رحم و بیماری‌های تنفسی مانند سرفه استعمال می گردد. خواص آن در طب سنتی چین این گونه بوده که این چاشنی برای درمان حالت تهوع و مشکلات گوارشی استفاده و میخک جریان آنزیمی را افزایش داده و در نتیجه فعالیت گوارشی را تقویت نموده. به علاوه میخک تاثیر بی‌حسی موضعی داشته و به همین دلیل برای درمان معده درد و حالت تهوع مفید بوده


 


خواص میخک برای حالت تهوع


 


حالت تهوع و استفراغ را برطرف می کند، بدین منظور می توان 2 قطره از اسانس میخک را در یک لیوان ریخت و نوشید و یا از یک فنجان دم کرده میخک استفاده کرد.


 


 


خواص میخک درمان سرفه


 


جویدن میخک به همراه یک تکه کوچک از نمک معمولی به تولید بیشتر آب دهان کمک کرده و در نتیجه تحریک پذیری در گلو را کاهش می‌دهد.

 
کاهش استرس با خواص میخک


 


اگر احساس می‌کنید استرس دارید مقداری آب را به همراه کمی برگ ریحان، برگ نعنا و میخک بجوشانید سپس از این جوشانده برای تهیه چای سیاه استفاده کنید. این نوشیدنی را همراه با کمی عسل مصرف کنید. معجون گیاهی به دست آمده، تنش‌های شما را تسکین می‌دهد.


 


 


خواص میخک برای درمان آنفلوانزا


 


اگر احساس کوفتگی و سردرد می‌کنید یا اینکه دماغتان چکه می‌کند معنی‌اش این است که کم‌کم سرماخورده‌اید و در حال آنفلوانزا گرفتن هستید. نباید دست روی دست بگذارید تا وضع خراب‌تر شود. چوب میخک نه تنها ضدباکتری است بلکه خواص ضدویروسی هم دارد و شما را از شر ویروس‌ها خلاص کرده و از تکثیر آن‌ها جلوگیری می‌کند.


 


خواص میخک برای مقابله با اسهال


 


چوب میخک یک درمان طبیعی و موثر برای مقابله با اسهال است. این گیاه دشمن باکتری‌هاست و میکروب‌های مسئول عفونت فلور روده را ناکار می‌کند. برای همین هم دستگاه گوارش به حالت عادی بر می‌گردد و شما راحت می‌شوید.


 


 


خواص میخک برای تسکین روماتیسم و دردهای عضلانی


 


10 قطره روغن گیاهی چوب میخک را در مقداری روغن بادام شیرین یا هر روغن گیاهی دیگر که مناسب ماساژ است رقیق کرده و مناطق دردناک را ماساژ دهید. 


 


خواص میخک برای مقابله با حشرات


 


چوب میخک و روغن گیاهی آن را در مکان تجمع حشرات ریخته و منتظر بمانید. چوب میخک برای دفع بید لباس نیز استفاده می شود. 


 


 


 


 


خواص میخک در طب سنتی , خواص میخک برای دندان


خواص میخک در طب سنتی , خواص میخک برای دندان


خواص میخک در طب سنتی , خواص میخک برای دندان


خواص میخک در طب سنتی , خواص میخک برای دندان


 


 


 

نظر

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب با ذكر منبع و لینک فعال بلامانع است
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *