خواص ماهي حلوا سفيد

دوره مقدماتی php
خواص ماهي حلوا سفيد
خواص ماهي حلوا سفيد

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

مطلبی وجود ندارد.

ارائه دهنده انواع ماهی های دریای آب شور جنوب

دوره مقدماتی php

ماهی جنوب بهترین آبزیان را از بهترین دریاهای جنوب کشور (هندیجان وبوشهر ) عرضه مینماید مناسبترین قیمت وبهترین کیفیت با سفارشات خود از تخفیفات ویژه ما بهره مند شوید وهمچنین بهترین ادویه ایران با بیش از 90 سال سابقه حاج جلالی وپسران ابادان در انواع متنوع عرضه مینماید

©1397 -کلیه حقوق طراحی وب سایت متعلق به سامانه سایت ساز یابکو می باشد.خواص ماهي حلوا سفيد

سبد خرید شما خالی است!

شما با این حساب کاربری وارد سایت شده اید. در صورتی که می خواهید با اکانت دیگری خرید خود را انجام دهید بر روی دکمه خروج کلیک کنید.

کد ملی :

جنسیت :

شماره همراه :

برای تکمیل فرآیند خرید خود وارد شوید

برای تکمیل فرآیند خرید خود ثبت نام کنید.

آدرس مورد نظر خود را برای ارسال محصولات خریداری شده انتخاب کنید.

برای تکمیل خرید و ثبت سفارش، روش پرداخت و روش ارسال محصول را انتخاب کنید.

ثبت سفارش بدون پرداخت

ثبت سفارش از طریق فیش بانکی

پرداخت اینترنتی

پرداخت از طریق زرین پال

پرداخت از طریق بانک صادرات

پیک موتوری – مدت زمان تقریبی تحویل: 2 روز – هزینه ارسال: 0 تومان

باربری ترمینال – مدت زمان تقریبی تحویل: 2 روز – هزینه ارسال: 50 تومان

برای پیگیری سفارش خود از پنل کاربری، قسمت سوابق سفارش با شماره سفارش اقدام نمایید.

میوه های پاییزی همه بسیار مفید و به طور باور نکردنی برای بیماری ها مفید اند اگر شما هم قصد داشتن رژیم و یا سبک زندگی سالم دارید به طور حتم از این میوه ها غافل نشوید. مصرف سب و گلابی در فصل پاییز بسیار برای سلامتی مفید است.

غذاهای محبوب ما ایرانی ها مانند انواع خورشت و یا غذاهایی مانند کباب و مرغ با پلو سرو می شود. انواع پلو ها که در آشپزی روزانه ما استفاده می شوند از برنج استفاده می کنند. اما آیا مصرف برنج برای سلامتی ما خوب است؟

غذا خوردن یک نیاز اساسی در بدن ماست که به هیچ وجه نمی توان از آن صرف نظر کرد ولی زیاده روی در مصرف غذا می تواند زمینه ساز بسیاری از بیماری ها باشد. اینکه چه غذایی خورده می شود و چه مقدار علمی است که باید به آن توجه ویژه کرد.

Copyright (c) 2006-2017 persianv.com All Rights Reserved

© کلیه حقوق متعلق به سایت پرشین وی می باشد. باز نشر مطالب تنها با ذکر منبع مجاز می باشد .

به طور کلی ۸۴ گرم ماهی دارای ۱۲۰ کالری می باشد.
گوشت ماهی دارای ویتامین های B، A و D ، کلسیم و فسفر و دارای مقدار کمی آهن، مس و سلنیوم می باشد. ماهی هایی که در آب های شور زندگی می کنند، دارای مقدار زیادی یُد می باشند. لازم به ذکر است که ماهی دارای مقدار بسیار کمی سدیم می باشد و به همین خاطر برای رژیم های کم نمک توصیه می شود.
متخصصان تغذیه برای همه افراد به خصوص بیماران قلبی، مصرف دو بار ماهی در هفته(هر بار ۹۰ گرم) را سفارش می کنند.
چربی ماهی مفید است و چربی گوشت قرمز مضر، زیرا چربی گوشت قرمز از نوع چربی های اشباع می باشد، اما چربی ماهی از ۲ نوع اسید چرب غیر اشباع امگا ۳ به نام های EPA و DHA است.
خواص ماهی و روغن ماهی یا امگا ۳
* روغن ماهی بیماری های قلبی را به صفر می رساند. لازم به توصیح است که اثر روغن ماهی بر سلامت قلب بیشتر از اثر مصرف سویا است.
* مقدار تری گلیسیرید خون را کم می کند.
* تجمع پلاکت های خونی را کم می کند.
* عملکرد سلول های خون رسان را زیاد می کند.
* ضربان قلب را تنظیم می کند.
* فشار خون را پایین می آورد.
* کلسترول خوب ( HDL ) را بالا می برد. این نکته برای بیماران دیابتی بسیار مفید می باشد.
* سلامت مغز را تامین می کند و برای بیماران مبتلا به MS مفید می باشد. مشاهده شده که افراد MS با مصرف ماهی، علائم و نشانه های این بیماری را کمتر بروز می دهند.
* درمان کننده دردهای کمر و گردن می باشد.
* اسید چرب امگا ۳ از دیابت نوع ۱ در کودکان جلوگیری می کند.
* مصرف امگا ۳ توسط مادران باردار، موجب افزایش قدرت ذهنی و IQ (ضریب هوشی) نوزادشان می گردد.
* مادران باردار با مصرف روغن ماهی از زود متولد شدن نوزاد جلوگیری می کنند.
* روغن ماهی موجب افزایش متابولیسم بدن و به دنبال آن موجب کاهش وزن می گردد.
* روغن ماهی درمان کننده بیماری های تنفسی می باشد.
* اسید چرب امگا ۳ بر سلامتی پوست اثر مثبتی دارد. این اسید چرب از خشک شدن و پوسته پوسته شدن، اگزما، جوش و دیگر بیماری های پوستی جلوگیری می کند. علاوه بر آن موجب تسریع در بهبود پوست بیمار می گردد.
* موجب سلامت و افزایش قدرت بینایی می گردد.
* از افسردگی و پریشانی جلوگیری می کند.
* باعث تقویت سیستم ایمنی می شود. لوپوس که یک بیماری سیستم ایمنی می باشد و می تواند منجر به مرگ شود، توسط کمبود امگا ۳ رخ می دهد.
منابع اسید چرب امگا ۳
ماهی های سالمون و ساردین و همچنین گردو بیشترین مقدار امگا ۳ را دارا می باشند، یعنی در هر واحد از این ماهی ها حدود ۱۵/۱ گرم امگا ۳ می باشد. بقیه ماهی ها در هر واحد، ۴۵/۰گرم اسید چرب امگا ۳ دارند. میگو در هر واحد حدود ۳۲/۰ گرم اسید چرب امگا ۳ دارد.
منابع دیگر اسید چرب امگا ۳، عبارت است از: دانه سویا، کدو و کلم.
تحقیقات نشان داده است که دریافت امگا ۳ از طریق مواد غذایی، بهتر از دریافت آن از طریق مکمل هاست.
به طور کلی، ۸۴ گرم میگو دارای ۲۹ گرم اسید چرب امگا ۳ است.
۸۴ گرم سالمون ۹/۱ – ۱/۱ گرم اسید چرب امگا ۳ دارد.
در ۸۴ گرم ماهی تن کنسرو شده حدود ۲۴/۰ – ۱۷/۰ گرم اسید چرب امگا ۳ وجود دارد.
لازم به ذکر است، که در بدن ما باید به مقدار کافی ویتامین های B6، B3 و C و همچنین املاح منیزیم و روی وجود داشته باشد، تا امگا ۳ اعمال خود را بهتر انجام دهد.
ویتامین E که خود یک آنتی اکسیدان می باشد، امگا ۳ را در برابر اکسیده شدن محافظت می کند.
علائمی که نشان می دهند باید امگا ۳ بیشتری مصرف کنیم عبارتند از:
خستگی، درد عضلانی، خشکی و خارش پوست صورت، جوش صورت، زخم دهان ، سردرد ، دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی، شکننده بودن موها و ناخن ها و عدم تمرکز.
مصرف امگا ۳ باعث دور شدن بسیاری از بیماری ها می گردد، از جمله:
* آلزایمر و فراموشی
* آسم
* بیش فعالی(پرتحرکی و کاهش توجه)
* سرطان
* سردردهای میگرنی
* MS
* چاقی و افزایش وزن
* پسوریازیس(وجود لکه های قرمز رنگ در بدن)
* نرمی استخوان
* ورم مفاصل
* افزایش فشار خون
* دیابت
* افسردگی
* ناراحتی های پوستی
* روماتیسم
همان طور که می دانید، روماتیسم در مردم شمال کشورمان زیاد است. خداوند برای درمان این بیماری ماهی ها را آفریده است. پس، بهتر است از نعماتی که خداوند در اختیارمان قرار داده است استفاده کنیم تا بعدها دچار مشکلات و بیماری ها نگردیم.در ذیل ویژگی و نحوه پخت ماهی های شمال وجنوب را بیان کرده ایم:

ماهی سفید
محل صید شمال کشور
ویژیگی ها:یکی از پر طرفدارترین ماهی های شمالی است که مصرف آن در شهرهای دیگر هم نسبت به ماهی های دیگر رایج تر است چراکه بوی زیادی ندارد.این ماهی بدنی دوکی شکل دارد و فلس های روی پوست آن نقره ای روشن است.گوشت ماهی سفید نرم و لطیف است .ماهی سفید نر گوشت بیشتری دارد.برای شناسایی نرها کافی است بدانید که روی سرشان خال های درشت و سفیدی دیده می شود.البته اگر برحسب اتفاق ماهی سفید ماده به تورتان خورد و بعد از پاره کردن شکمش با کلی تخم های ریز مواجه می شوید،آنها رو دور نریزید.به این تخم های ریز اشپل می گویند که با چند عدد تخم مرغ و ادویه به کوکوی خوشمزه ای تبدیل می شود.تنها ایراد این ماهی این است که تیغ زیادی دارد.
پخت وپز:این ماهی برای سرخ کردن شکم پر کردن وحتی کباب کردن مناسب است .البته روش پخت سالم تر این است که ماهی سفید بخاپز کنید در این حالت هم گوشت ماهی سفت وخوشمزه است شمالی ها گاهی اوقات ماهی سفید را دودی می کنند تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.
ماهی کفال
محل صید شمال کشور
ویژگی ها:ماهی خوش خوراکی است که گوشت سفید و سفتی دارد.این ماهی تیغ زیادی ندارد ماهی کفال دوکی شکل است و فلس های درشتی روی بدنش دیده می شود.برای خرید به سراغ کفال های درشت بروید زیرا کوچک آن طعم خوبی ندارد.
پخت وپز:
بهترین روش پخت این ماهی کباب کردن آن است البته قبل از پخت بهتر است ماهی را در آب نارنج ویا آب گوجه فرنگی و نمک وفلفل بخوابانید.این سس را همنگام کباب کردن ماهی هم استفاده کنید می توانید این ماهی را دودی کنید اما ماهی تازه همراه نارنج یا لیمو طعم بهتری دارد.
ماهی آزاد
محل صید شمال کشور
ویژگی ها:گوشت این ماهی نسبت به سایر ماهی ها چربی بیشتری دارد البته این چربی ها مضر نیستند.نوع پرورشی آن ارزانتر استو چربی بیشتر دارد.ضمن اینکه ماندگاری آن کمتر است ماهی آزاد دریایی پوست ضخیم تری دارد و البته خوشمزه و گرانتر است.
پخت وپز:
ماهی آزاد به صورت شکم پر و سرخ شده استفاده می شود چون ماهی چربی است بخارپز آن مناسب تر است.
ماهی کپور
محل صید شمال کشور
ویژگی ها:ماهی کپور دوکی شکل و پهن و رنگ آن طلایی مایل به قهوه ای با فلس های درشت است.کپور در کف گل و لای رودخانه ها زندگی می کند و به همین دلیل طعم گوشت آن کمی با سایر ماهی متفاوت تر است.
پخت و پز:ماهی چندان خوش خوراکی نیست برای از بین بردن بوی نامطبوع آن باید راه حل خوبی پیدا کنید.نیم ساعت قبل از پخت آن را در آب لیمو و ادویه و نمک وفلفل بخوابانید.
ماهی قزل آلا
محل صید رودخانه
ویژگی ها:این ماهی در اصل رودخانه است ولی این روز ها نوع پرورشی آن هم به وفور در بازار پیدا می شود و قیمت مناسبی هم دارد.ماهی قزل آلای پرورشی روی سرش لکه های سیاه رنگی دارد درصورتی که در ماهی رودخانه ای این لکه ها قرمز است.هرچقدر کوچکتر باشد لذیذ تر است
پخت و پز:این نوع ماهی بیشتر به صورت سرخ شده است و انواع بزرگ آن برای شکم پر استفاده می شود.
ماهی شیر
محل صید جنوب کشور
ویژگی ها:
گوشت خوشمزه و نداشتن تیغ سبب محبوبیت این ماهی شده است هرچقدر ماهی شیر بزرگ تر باشد گوشت آن سفت تر و خوش خوراک تر است.البته به دلیل بزرگ بودن ماهی به صورت فیله های تکه شده به فروش میرسد.
پخت و پز:
فیله های ماهی شیر هم مانند دیگر ماهی برای سرخ کردن و کبابی کردن مناسب هستند ولی با توجه به این که تیغ ندارند می توانید گوشت آن را چرخ کرده و یا خورد کرده و در انواع غذاها ترکیب کنید ماهی شیر برای پخت قلیه و سوپ هم ماهی مناسبی است.
ماهی کیلکا
محل صید شمال کشور
ویژگی ها:
ماهی بسیار کوچکی است که۷تا۱۰گرم وزن دارد انواع مختلف آن در آب های شمال دیده می شود بعضی از آن ها چشم درشت هستند.کیفیت پروتئین گوشت این ماهی بسیار خوب است و به سرعت جذب می شود.جزو ماهی های کم کالری محسوب می شود و می توانید آن را در رژیم های کم کالری جای دهید.
پخت وپز:برای انواع خورش و سوپ کاربرد دارد این ماهی به صورت کنسرو و دودی در بازار وجود دارد.
اردک ماهی
محل صید شمال کشور
ویژگی ها:ماهی بزرگی است که می توان تا۱۸۳سانتی نتر رشد کند و حداکثر به۳۵کیلوگرم برسد.پوزه کشیده و فلس های ریز نقره ای دارد.این ماهی پوست کلفتی دارد بنابراین باید پوستش کامل گرفته شود و بعد استفاده کرد.
پخت و پز :کباب کردن و سوخاری کردن بهترین روش های پخت این ماهی است نکته مهم اینجاست که گوشت این ماهی را باید به قطعات نازکی تقسیم کرد و بعد با آب نارنج و سیر و زعفران مزه دار کرد تا سفتی گوشت آن کمتر شود.
ماهی شوریده
محل صید جنوب کشور
ویژگی ها:این ماهی دوکی شکل است و گوشت نرم ولطیفی دارد این ماهی هم تیغ های کمی دارد و هم تیغ های آن نازک وریز است
پخت و پز:از آنجا که گوشت نرمی دارد باید مراقب باشید هنگام پخت خرد نشود پس معلوم است که نمی توانید به سیخ بکشید و بهترین حالت آن سرخ کردن است این ماهی یکی از خوش خوراک ترین ماهی های جنوب است.
ماهی اوزون برون
محل صید شمال کشور
ویژگی ها:یکی از ماهی های کم چرب کم تیغ است که صید آن محدودیت زیادی دارد این ماهی جزو ماهیان خاویاری دریای خزر است و جثه درشتی دارد به همین دلیل در بازار کمتر دیده می شود قیمت این ماهی از دیگر ماهی ها بسیار بالا تر است خاویار این ماهی درجهان مشهور است.
پخت وپز:بهترین حالت پخت این است که به صورت فیله های کوچک آن را کباب کنید.

ماهی حلوا سفید
محل صید جنوب کشور
ویژگی ها:یکی از ماهی های ممتاز دریای جنوب است وفلس های بسیار نرمی دارد.برخلاف سایر ماهی ها که دوکی شکل هستند ماهی حلوا کتابی و چهارگوش است.نام محلی آن زبیدی است و یکی از مرغوب ترین و البته گران ترین ماهی های جنوبی است.
پخت وپز:بهتر است به صورت سرخ شده استفاده کنید برای ته چین و ماهی شکم پر ماهی مناسبی است.
ماهی سنگسر
محل صید جنوب کشور
این ماهی سربزرگی دارد و رنگ رنگ پوست نقره ای آن گاهی به قرمز هم نزدیک می شود ماهی درجه یکی نیست و گوشت آن هم سفت است.
پخت وپز:جنوبی ها از فیله این ماهی برای تهیه انواع قلیه و ته چین زیاد استفاده می کنند.البته می توانید آن را مانند ماهی های دیگر به مخلوط آرد وزعفران وزردچوبه و پودرسیر آغشته کنید و روغن سرخ کنید.
ماهی راشکو
محل صید جنوب کشور
یک ماهی مرغوب با گوشت سفید و نرم است این ماهی ضایعات کمی دارد دربعضی از بنادرجنوب به این ماهی طاهر می گویند گوشت این ماهی لذیذ است به این ماهی آهوی دریا هم گفته می شود.
پخت وپز: برای سرخ کردن کبابی کرد و درغذاهای ترکیبی هم گزینه مناسبی است.
ماهی حلوا سیاه
محل صید جنوب کشور
ویژگی ها:این ماهی به لحاظ ظاهری شبیه حلوا سفید است اما گوشت آن نسبت به حلوا سفید مرغوبیت کمتری دارد با این وجود جز ماهیان مرغوب جنوب است قیمت آن کمتر از حلوا سفید است ولی بوی آن بیشتر ار حلوا سفید است.
پخت وپز:میتوانید آن را سرخ کرده یا برای تهیه انواع قلیه استفاده کرد.
ماهی سرخو
محل صید جنوب کشور
ویژگی ها:شباهت زیادی به ماهی سنگسر دارد اما رنگ پوستش مایل به نارنجی یا قرمز است و گوشت نرم ولطیفی دارد هرچقدر ماهی تازه تر باشد رنگ آن قرمز تر است تیغ این ماهی بسیار خشک است پس هنگام خوردن خیلی مواظب باشید.
پخت وپز:بهترین روش طبخ این ماهی سرخ کردن است قبل سرخ کردن آن را در ابلیمو بخوابانید تا طعم بهتری بگیرد.
ماهی هامور
محل صید جنوب کشور
ویژگی ها:انواع مختلقی دارد بهترین نوع آن هامور سفید است گوشت خوشمزه ای دارد وقیمت آن بسیار بالاست.
ماهی هوکی
محل صید جنوب کشور
ویژگی ها:مهم ترین ویژگی این ماهی این است برخلاف دیگر ماهی تیغ ندارد برای همین در انواع غذاها به عنوان فیله می توان استفاده کرد.
پخت وپز:فیش اند چیپس غذای معروف انگلیسی است که با این ماهی خوشمزه درست می شود.البته بهتر است قبل سرخ کردن آن را در مخلوط آرد و ادویه بغلتانید .این ماهی برای تهیه قلیه مناسب نیست این ماهی برای پخت انواع غذاهای مختلف مانند گوشت قرمز میتوانید استفاده کنید.
ماهی ساردین
ویژگی ها :این ماهی در شمال وجنوب پرورش می یابد یک ماهی چرب است که چربی آن مفید است یکی از اولین ماهی هایی است که به شکل کنسرو به بازار عرضه شد.البته کالری زیادی دارد استخوان این ماهی بسیار نرم است و لازم نیست آن را از ماهی جداکنید.
پخت وپز:برای تهیه سالاد ماهی سوپ وخورش می توانید از آن کمک بگیرید.
ماهی صبور
محل صید جنوب کشور
ویژگی ها:این ماهی کتابی شکل است وفلس های درشتی روی بدنش دیده می شود گوشت این ماهی پر چرب است اما تیغ زیادی ندارد.
پخت وپز:بیشتر برای ماهی کبابی و شکم پر استفاده می شود.
ماهی سالمون
محل صید آب های خارجی
ویژگی ها:بومی کشور مانیست وبرخلاف ماهی های ایرانی گوشت صورتی رنگ دارد ماهی سالمون یکی از پرخاصیت ترین ماهی های دنیا ومورد توجه متخصصان تغذیه است گوشت سالمون نرم و لطیف است هرچه این ماهی بزرگ تر باشد گوشت آن بهتر است بیش سالمون های وارداتی از نروژ می آید.
پخت وپز:از این ماهی در انواع خوراک می توان استفاده کرد همچنین می توانید آن را سرخ کنید
ماهی کفشک
محل صید جنوب کشور
ویژگی ها:پوستی خشن وچرم مانند دارد که حتما باید کنده شود.بعضی از این ماهی ها گرد و گروهی دیگر بیضی یا دراز هستند گوشت لذیذ وخوشمزه دارد و ماهی محبوب اروپایی هست.
پخت وپز:برای سرخ شدن و کبابی شدن ماهی مناسبی است.
ماهی تن
محل صید جنوب کشور
ویژگی ها:این ماهی هم کخصوص کنسرو شدن است و بیشتر مصرف آن در صنعت کنسرو سازی است.ماهی بزرگی است که به صورت قطعه قطعه شده به فروش می رسد.
ماهی تیلاپیلا
محل صید آب های خارجی
ویژگی ها :یکی از ماهی های وارداتی است که دردو نوع مختلف دیده می شود.یکی از آنها صورتی و دیگری خط سیاه دارد.بدنش تقریبا مستطیل شکل وفلس های ریزی دارد.نوعی که خط سیاه دارد طعمش کمی بهتر است مهم ترین ویژگی این ماهی این است که بو و تیغ ندارد.تیلاپیلا بومی کشور نیوزلند است .
پخت وپز:با توجه به این که این ماهی تیغ ندارد می توان آن را در انواع کتلت و خوراک ها استفاده کرد و سرخ نمود.

خواص ماهي حلوا سفيد
خواص ماهي حلوا سفيد
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *