خواص ماسک ماست کفير براي پوست

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

 

ارزش بالای تغذیه‌ای و سلامت بخش کفیر، متعدد می‌باشد بنابر این مصرف آن برای نوزادان نارس، کودکان، زنان حامله و پرستار، بیماران و افراد پیر و مبتلایان به بیماری عدم تحمل لاکتوز توصیه می‌شود.در بیمارستان‌های روسیه، بیماران در خلال ماندن در بیمارستان، هر روز با کفیر پذیرائی می‌شوند که امری عادی و مرسوم می‌باشد. مخصوصاً تازه مادرها، به خوردن کفیر تشویق می‌شوند و بیشتر اوقات، کفیر به عنوان غذای کودک برای کودکان روسی تازه از شیر گرفته شده به مصرف می‌رسد.

 از این به بعد سعی می کنم که هر سوالی در مورد نگهداری و استفاده ی قارچ کفیر داشتید اینترنتی پاسخ بدهم! و سعی می کنم سوالاتی که بیشتر پرسیده شد را دوباره اینجا مطرح کنم تا برای دیگران هم قابل استفاده باشد.

1- وقتی از قارچها نمی خوام استفاده کنم چطور باید ازشون نگهداری کنم؟

پاسخ: برای نگهداری کفیر می تونید اون رو توی آب جوشیده ی سرد شده، محلول آب و شیر، یا خود دوغ کفیر (البته بدون نمک و افزودنی ها ) داخل یخچال نگهداری کنید!

تجربه ی من نشون داده برای نگهداری طولانی تر یعنی 2-7 روزه بهترین راه قرار دادن کفیر داخل آب هست

دوره مقدماتی php

اما برای نگهداری کوتاه مدت (کمتر از 2 روز) داخل خود دوغش بمونه بهتره

در ضمن نگهداری کفیر بدون استفاده، بیشتر از یک هفته توصیه نمیشه

و نگهداری خارج از یخچال ممکنه باعث کپک زدن قارچ کفیر بشه!

2- دوغ تولیدی من از کفیر خیلی ترش شده من دوغ شیرین تر می خواهم!

پاسخ: راههایی که می تونید کفیر شیرین تری تولید کنید اینهاست :

   الف) مقدار شیر رو بیشتر کنید. هرچه نسبت شیر به قارچ بیشتر باشد محصول کفیر شیرین تر و ملایم تر میشود.

   ب) مقدار قارچ رو کمتر کنید: بعد از مدتی استفاده از کفیر قارچها تکثیر می شوند و حجم بیشتری پیدا می کنند اگر کفیر ترش دوست ندارید مقدار قارچها رو کمتر کنید و مقدار مازاد رو توی ظرف دیگه ای نگهداری کنید.

   ج) زمان تخمیر رو کمتر بکنید: هرچه قارچها مدت بیشتری داخل شیر بمانند محصول ترشتر خواهد بود.

3-دوغ تولیدی من از کفیر ،شیرین و رقیق است من دوغ ترش و گازدار  می خواهم!

  پاسخ: راههایی که می تونید کفیر ترش تری تولید کنید اینهاست :

  الف)مقدار شیری که روی کفیر می ریزید کمتر کنید. هرچه نسبت شیر به قارچ کمتر باشد محصول ترشتر و غلیظ تر خواهد بود.

   ب)زمان تخمیر رو بیشتر کنید: هرچه قارچها مدت بیشتری داخل شیر بمانند محصول ترشتر و گازدارتر خواهد بود.

  ج)احتمالا محل تخمیر کفیر سرد بوده است دمای مناسب تولید کفیر 20-25 درجه هست در دمای پایین تر فعالیت کفیر کمتر میشود و به اهستگی شیر را تخمیر می کند و محصول شیرین تر میشود.

 

پرسش و پاسخها ادامه خواهند داشت در صورتی که شما هم سوالی دارید در بخش نظرات مطرح کنید حتما پاسخ داده خوهد شد.

کفیر در کشورهای اروپای شرقی مانند روسیه، لهستان و مجارستان شهرت بسیاری دارد. در آلمان، سوئد، نروژ و فنلاند نیز محصولی شناخته شده و به شکل های گوناگونی در بازار موجود است، از جمله به صورت نوشیدنی غلیظی که طعم ترش ملایمی دارد و همینطور به شکل ماست با اسانس میوه های گوناگون.

در روسیه به منظور معالجه یا جلوگیری از بعضی امراض مورد استفاده قرار می‌گیرد. از لحاظ درمان‌شناسی و تغذیه‌ای، سرآغاز مصرف آن در بعضی از مناطق جهان، آسیای جنوب غربی، اروپای شمالی و شرقی، آمریکای شمالی و ژاپن بوده‌است. مصرف کفیر در جمهوری‌های شوروی سابق، مجارستان و هلند سال‌های زیادی است که توسعه یافته و در سوئد، نروژ، آلمان و فنلاند به‌خوبی شناخته شده و در مصر، استرالیا و برزیل به‌خوبی و در آمریکا و ژاپن به طور چشمگیری رشد داشته‌است.

راحت ترین کار استفاده از شیر های پاستوریزه ی کیسه ای  معمولی ست که بدون نیاز به جوشاندن روی قارچ کفیر می ریزیم و حدود 24 ساعت بعد محصول کفیر اماده ست!

شیر پر چربی کار تخمیر کفیر را مختل می کند در صورت استفاده از شیرهای فله یا پرچرب اول شیر را بجوشانید و بگذارید سرد شود و خامه و سرشیر ان را بردارید سپس روی کفیر بریزید.

اما مقدار شیر مورد استفاده؟

اگر از سایت ما قارچ کفیر تهیه کردید حدود 30-40گرم کفیر تحویل شما داده خواهد شد که هر بار تقریبا یک لیتر ماست کفیر تولید می کند که پس از اضافه کردن حدود یک لیتر آب به آن شما دو لیتر دوغ کفیر دارید.

برای این منظور باید 1 لیتر شیر پاستوریزه ی سرد روی قارچها بریزید و داخل کابینت بگذارید. اما توجه داشته باشید چون قارچی که تحویل می گیرید مدتی درون آب بوده است تا به دست شما برسد ، بهتر است برای دفعه اول از مقدار شیر کمتری استفاده کنید و بعد از خارج کردن قارچها از اب ، حدود 2 لیوان شیر روی ان بریزد.

اگر به طور مرتب از قارچها استفاده کنید  تا حدود یک ماه بعد قارچهای شما تکثیر شده  حجمشان دو برابر و فعال تر می شوند و در هر وعده تا یک پاکت شیر کامل را به کفیر تبدیل خواهند کرد!

ست شما مفید است ، ماست کفیر  به طور طبیعی حاوی آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است که  برای کاهش چین و چروک ها مفیداست . در کفیر ، اسید آلفا هیدروکسی با اسیدیته طبیعی پوست و مو هماهنگ است . اسید لاکتیک در کفیر محلول در چربی است  که به حذف ذرات مرده پوست کمک می کند وموجب می شود که پوست جدید درخشان شود . از  دیگر معجزات آلفا هیدروکسی اسید موجود در کفیر شامل کاهش ظهور چین و چروک و بافت اسکار و محو شدن لکه های پیری و کک و مک ( پیگمانتاسیون، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ) است.

 کفیر با اثر سفت کننده و مرطوب کننده خود به پوست شما شادابی بسیاری می بخشد. تنها کافی است کفیر را روی صورت خود به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید و سپس با آب بشویید. حتما شما هم اثر آن را روی پوستتان احساس خواهید کرد.

 

نوشیدن روزانه ۱ تا ۲ لیوان کفیر برای داشتن پوستی شاداب توصیه شده است.

از کفیر می توان برای پاک کردن آرایش نیز استفاده کرد٬ تهیه این پاک کننده آرایش بسیار ساده است. شما تنها به یک قاشق چای خوری روغن بادام و دو قاشق غذا خوری دوغ کفیر نیاز دارید. بعد به کمک یک پنبه می توانید از این پاک کننده طبیعی استفاده کنید و اثر معجزه آسای آن را روی پوستتان احساس کنید.

یک ماسک زیبایی طبیعی و آسان

برای تهیه ماسک زیبایی از کفیر می توانید از باقیمانده کفیر که به شیشه تهیه آن می چسبد استفاده کنید. کفیر با اثر سفت کننده و مرطوب کننده خود به پوست شما شادابی بسیاری می بخشد. تنها کافی است کفیر را روی صورت خود به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید و سپس با آب بشویید. حتما شما هم اثر آن را روی پوستتان احساس خواهید کرد.

منبع:   kikaycorne

پوست صورت و ۵ ماسک شگفت انگیز که در اینجا بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.موقعیت های استرس زا ، کار بیش از حد، کمبود خواب ، مشکلات سلامتی و همه ی این ها پوست صورت تان را خسته نشان می دهند. ما در رسانه ت خانواده تصمیم گرفتیم تا راه حلی برای این مشکلات پیدا کنیم. بعد از تحقیقات و مطالعات زیاد دستور ساخت  ۵ نوع  ماسک صورت که زندگی و پوست تان را بازسازی می کند و باعث میشود که نسبت به ظاهرتان حس بهتری داشته باشید.

ماسک خیار

ترکیبات

آماده سازی

طرز استفاده

ماسک لیمو

ترکیبات

آماده سازی

طرز استفاده

ماسک جو دوسر

ترکیبات

آماده سازی

طرز استفاده

ماسک زردچوبه

ترکیبات

آماده سازی

طرز استفاده

نکات مفید

۱. ماسک آووکادو و ماست حین کار ممکن است به موهایتان بچسبد برای جلوگیری از این کار موهایتان را در باند بپیچید.

۲.مطمئن شوید که ماست مناسب را برای ماسکتان انتخاب کنید، بهتر است از ماست های غیرشیرین و محصولات پروبیوتیک  که باعث تحریک پوستتان نمیشود استفاده کنید.ماست یونانی یک انتخاب خوب برای این نوع ماسک هاست.

۳.از آنجایی که لکه ماست و زردچوبه به سختی پاک میشوند از لباس های قدیمیتان قبل از شروع آماده سازی ماسک استفاده کنید.

ماسک شکلات و جو دوسر

ترکیبات

آماده سازی

طرز استفاده

در اینجا یکسری نکات و پند ها برای استفاده از ماسک های صورت ارائه شده است:

۱.برای تست حساسیت به ماسک ابتدا مقداری از ماسک را به مدت  ۱۵ دقیقه  برروی قسمت داخلی آرنج بگذارید اگر واکنش یا حساسیتی ندیدید این ماسک برای استفاده. بر روی پوستتان ایمن و بی خطر است.

۲.همیشه قبل از استفاده از ماسک ها صورتتان رابشویید.

۳.قبل از تهیه ماسک از تازه بودن تمام ترکیبات اطمینان حاصل کنید.هنگامی که ماسک آماده شد آن را به سرعت استفاده کنید.

۴.هنگام اعمال ماسک ،خطوط ماساژ را دنبال کنید،از قسمت های پایین شروع کنید و تا قسمت های بالا پیش بروید.اولین مرحله ماسک گذاری باید با گردن یا چانه شروع شود و با پیشانی به پایان برسد.دومین مرحله شامل استفاده از دست ها به طور همزمان است که از چانه به گوش ها و از لبه ی لب ها تا گوش ها.در آخر بر روی اعمال ماسک بر قسمت های بالایی صورت و از نصفه پیشانی شروع کنید و تا قسمت شقیقه پیش بروید.

۵.همیشه اطراف چشم هایتان و دهانتان را تمیز نگه دارید.هنگام اعمال ماسک بهتر است دراز بکشید و چشم هایتان را ببندید و ریلکس باشید .ماسک صورت را در عصر قبل از خوابیدن بر روی صورت اعمال کنید.

۶.ماسک را برای مدت طولانی بر روی صورت نگذارید . اگر پوستتان در طول پروسه احساس ناراحتی کرد ماسک را به سرعت بشویید.

۷.ماسکتان را تنها با آب بشویید .از عوامل تمیز کننده پوست استفاده کنید.مطمعن شوید که درجه حرارت آب برای نوع پوستتان مناسب است.برای مثال پوست های چرب آب داغ را نمیپسندند، در حالی که پوست های خشک تنها با آب گرم احساس راحتی میکنند.هنگامی که ماسکتان را شستید،پوستتان را با کرم مرطوب کنید.

لایه برداری پوست صورت با برش های گوجه فرنگی

شما میتوانید گوجه را به قطعات اسلایس شده برش دهید و مقداری شکر بر روی آن بریزید.پوست صورت تان با گوجه اسکراب کنید تا پوست های مرده از بین بروند و پوستتان ظاهر تازه و تمیز بگیرد

لبنیات، سبزیجات، میوه ها، غذاهای دریایی، انواع گوشت ها، تخم مرغ و برخی از ادویه ها از جمله خوراکی های…

شوره سر نوعی شرایط مزمن روی کف سر می باشد، که با پوسته پوسته شدن همراه است. شوره سر می…

در جدیدترین تحقیقاتی که توسط محققان دانشکده پزشکی هاروارد در خصوص عوامل ایجاد جوش صورت انجام گرفته است، به این…

همه دوست دارند پوست زیبا و بی نقص داشته باشند اما گاهی مواردی نظیر قرار گرفتن در برابر نور خورشید،…

 

کفیر برای زیبایی پوست شما مفید است ، ماست کفیر  به طور طبیعی حاوی آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است که  برای کاهش چین و چروک ها مفیداست . در کفیر ، اسید آلفا هیدروکسی با اسیدیته طبیعی پوست و مو هماهنگ است . اسید لاکتیک در کفیر محلول در چربی است  که به حذف ذرات مرده پوست کمک می کند وموجب می شود که پوست جدید درخشان شود . از  دیگر معجزات آلفا هیدروکسی اسید موجود در کفیر شامل کاهش ظهور چین و چروک و بافت اسکار و محو شدن لکه های پیری و کک و مک ( پیگمانتاسیون، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ) است.

 کفیر با اثر سفت کننده و مرطوب کننده خود به پوست شما شادابی بسیاری می بخشد. تنها کافی است کفیر را روی صورت خود به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید و سپس با آب بشویید. حتما شما هم اثر آن را روی پوستتان احساس خواهید کرد.

 

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لونگان x بخوانید...