خواص لیمو ترش برای پوست و مو

دوره مقدماتی php
خواص لیمو ترش برای پوست و مو
خواص لیمو ترش برای پوست و مو

لیمو ترش یکی از محبوب ترین میوه های جهان است که به دلیل مقادیر بالای ویتامین C که دارد به سلامت قلب کمک می کند، برای لاغری و کاهش وزن مفید بوده و خطر ابتلا به بیماری های گوارشی را کاهش می دهد.

در ادامه همراه کوکا باشید تا با تمامی فواید لیمو ترش تازه برای سلامتی بدن، پوست صورت، موهای سر و نحوه استفاده از آن بیشتر آشنا شوید؛

آب لیمو ترش به عنوان یک ماده سفید کننده طبیعی برای پوست استفاده می شود و می تواند به درمان لک های صورت کمک کند.

ماسک لیمو ترش برای لک صورت

آب لیمو ترش تازه را با استفاده از پنبه به قسمت های تیره پوست خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند، در این زمان بهتر است در خانه بمانید و از تماس مستقیم با نور خورشید جلوگیری کنید پس از 15 دقیقه صورت را با آب سرد بشویید.

خواص لیمو ترش برای پوست و مو

دوره مقدماتی php

آکنه و جوش صورت بیشتر در افرادی با پوست چرب دیده می شود، خواص آنتی بیوتیکی آب لیمو ترش مانع از رشد باکتری ها بر روی پوست شده و به درمان آکنه و جوش صورت و همچنین جای جوش کمک می کند.

ماسک لیمو ترش و عسل برای جوش

آب نصف لیمو ترش تازه را با یک قاشق چای خوری عسل طبیعی ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند سپس با آب ولرم خوب بشویید.

ماسک لیمو ترش برای جای جوش

همچنین برای درمان جای جوش می توانید یک تکه لیمو ترش تازه بر روی پوست صورت ماساژ دهید و سپس با آب سرد بشویید.

مقادیر بالای ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در لیمو ترش تازه به رفع چین و چروک و جوان سازی پوست صورت کمک می کنند؛ توصیه می شود که پوست لیمو ترش را به صورت خود بمالید، بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

ویتامین C و فلاونوئیدهای موجود در لیمو ترش تازه به کاهش بوی بدن ناشی از عرق کمک می کنند؛ برای این منظور می توانید از آب لیمو ترش برای شستشوی بدن خود در حمام استفاده کنید.

همچنین می توانید یک تکه لیمو ترش تازه را زیر بغل بمالید تا مانع از بوی بد بدن شود.

قرار گرفتن در معرض آفتاب ممکن است باعث آفتاب سوختگی شود، آب لیمو ترش می تواند به طور موثری آثار آفتاب سوختگی را از بین ببرد.

ماسک آرد و لیمو ترش

چند قاشق آرد را با آب یک لیمو ترش تازه ترکیب کنید و این مخلوط را روی پوست خود بمالید، بگذارید تا خشک شود و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید و خشک کنید.

نکته : فراموش نکنید که اگر لیمو ترش را بر روی پوست صورت بمالید و در معرض آفتاب قرار بگیرید می تواند منجر به آفتاب سوختگی شود.

اگر می خواهید پوستی با طراوت و درخشان داشته باشید هر روز صبح ناشتا آب لیمو ترش و عسل بنوشید تا به سم زدایی بدن و پوست صورت کمک کند.

لیمو ترش یک راه طبیعی برای حذف سلول های مرده پوست بوده که به سفید تر و روشن تر شدن پوست در زانو، آرنج، کشاله ران و زیر بغل کمک می کند.

ماسک آب لیمو و عسل

آب یک لیموترش تازه را با یک قاشق چای خوری عسل طبیعی مخلوط کنید و آن را به مدت 15 دقیقه بر روی منطقه ی مورد نظر بمالید و سپس با آب ولرم خوب بشویید.

اگر هر روز از این ماسک استفاده کنید به روشن شدن پوست بدن کمک می کند.

اسید سیتریک موجود در در آب لیمو ترش تازه برای درمان شوره مو مفید می باشد.

ماسک لیمو ترش و روغن زیتون یا بادام

آب یک لیمو ترش تازه را با چند قطره روغن زیتون یا بادام ترکیب کنید و بر روی پوست سر بمالید، بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

آب لیمو ترش تازه می تواند برای درمان چربی مو ها مفید باشد؛ چند دقیقه قبل از حمام یک تکه لیمو ترش تازه را روی پوست سر بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس بشویید.

ماساژ سر با آب لیمو ترش تازه به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی که دارد به تقویت فولیکو های مو کمک کرده و ریزش آن ها را درمان می کند.

در همه ی منابع از لیمو ترش به عنوان یکی از بهترین میوه ها برای لاغری و کاهش وزن عنوان شده است؛

گفته می شود که مقادیر بالای فیبر موجود در لیمو ترش تازه باعث کاهش اشتها شده و با جلوگیری از پرخوری به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

همچنین ترکیب یک لیوان آب گرم و آب لیمو ترش تازه به دلیل مقادیر بالای اسید سیتریک و ترکیبات فنولی که دارد باعث افزایش چربی سوزی و در نتیجه لاغری و کاهش وزن می شود.

خواص لیمو ترش برای پوست و مو

معجون لیمو ترش و عسل صبح ناشتا هم برای کاهش وزن و لاغری مفید می باشد و شما پس از چند هفته می توانید اثرات آن را ببینید.

با این وجود این مطالعات بر روی حیوانات صورت گرفته و هنوز از اثرات دقیق ترکیبات لیمو ترش بر روی لاغری و کاهش وزن انسان اطلاعاتی در دسترس نیست.

استفاده از لیمو ترش در دوران بارداری هیچگونه عوارض جانبی ندارد و گفته می شود که ویتامین C موجود در لیمو ترش نیازهای زنان باردار به مکمل های ویتامین را کاهش می دهد؛

لیمو ترش به دلیل مقادیر بالای فیبر که دارد به درمان یبوست و سو هاضمه در دوران بارداری کمک می کند.

پتاسیم موجود در لیمو ترش برای تشکیل استخوان ها و توسعه سلول های مغزی و عصبی در جنین مفید می باشد.

لیمو ترش به دلیل مقادیر بالای ویتامین C که دارد به درمان کم خونی در زنان باردار کمک می کند.

پتاسیم موجود در لیمو ترش برای کاهش فشار خون بالا در دوران بارداری مفید است.

لیمو ترش یک دیورتیک طبیعی است که با افزایش ادرار به درمان تورم پا ها در زنان باردار کمک می کند.

ویتامین C و تیامین موجود در لیمو ترش می تواند به افزایش کیفیت اسپرم و باروری در مردان کمک کند.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در لیمو ترش و آب لیمو به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و خطر ابتلا به سرماخوردگی، آنفلونزا و تب بالا را کاهش می دهد.

  • عکس دلارام و ارشام در رمان گناهکار
  • غرغره با آب لیمو ترش تازه می تواند به درمان عفونت های باکتریایی گلو کمک کرده و گلودرد را درمان کند.

    معجون لیمو ترش و عسل برای سرماخوردگی

    آب یک لیمو ترش تازه را با کمی آب ولرم و عسل ترکیب کنید و قبل از خواب بنوشید به درمان سرماخوردگی و سرفه کمک می کند.

    لیمو ترش به دلیل مقادیر بالای فیبر که دارد به هضم غذا کمک می کند، همچنین ویتامین C، فلاونوئید ها و آنتی اکسیدان های موجود در لیمو ترش برای پیشگیری و درمان زخم معده و سلامت دستگاه گوارش مفید هستند.

    با این وجود بد نیست بدانید که زیاده روی در مصرف لیمو ترش می تواند برای افرادی که زخم معده دارند باعث افزایش سوزش سردل، ریفلاکس، تهوع و استفراغ شود.

    مقادیر بالای فیبر موجود در لیمو ترش تازه به بهبود حرکات روده کمک کرده و باعث پیشگیری و درمان یبوست می شود؛

    ترکیب آب ولرم و یک لیمو ترش تازه صبح ناشتا برای پاکسازی روده ها مفید است.

    همچنین آب لیمو ترش و نمک به درمان سریع تر یبوست کمک می کند.

    برخی مطالعات اولیه نشان می دهد که مقادیر بالای اسید سیتریک موجود در لیمو ترش و آب آن با افزایش حجم و PH ادرار به پیشگیری و درمان سنگ کلیه کمک می کند.

    لیمو ترش یک محرک شگفت انگیز برای کبد است که می تواند به دفع اسید اوریک و دیگر سموم بدن کمک کند؛ در طب سنتی از آب لیمو ترش تازه ناشتا برای سم زدایی کبد و بهبود عملکرد کیسه صفرا استفاده می کنند.

    خواص لیمو ترش برای پوست و مو

    در طب سنتی از ترکیب آب لیمو ترش تازه با روغن زیتون برای درمان سنگ های صفراوی استفاده می شود.

    تحقیقات نشان می دهد که لیمو ترش به دلیل مقادیر بالای ویتامین C که دارد خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سکته قلبی را کاهش می دهد.

    همچنین فیبر و ترکیباتی مانند هسپریدین و دایوزمین موجود در لیمو ترش تازه به کاهش کلسترول خون و فشار خون بالا کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و آترو اسکلروزیس را کاهش می دهد.

    لیمو ترش می تواند برای مراقبت های دهان و دندان استفاده شود. اگر آب لیمو ترش تازه برای دندان درد استفاده شود، می تواند به درمان درد کمک کند، ماساژ آب لیمو ترش روی لثه ها می تواند خونریزی لثه را متوقف کند همچنین برای از بین بردن بوی بد دهان می توانید از لیمو ترش تازه استفاده کنید.

    به گفته انجمن دیابت آمریکا، لیمو ترش به عنوان یک غذای فوق العاده برای دیابت محسوب می شوند. به طور عمده، سطح بالای فیبر محلول موجود در لیمو ترش برای کمک به تنظیم سطح قند خون بیماران دیابتی کمک می کند.

    همچنین لیمو و سایر مرکبات دارای شاخص گلیسمی پایین هستند و باعث افزایش ناگهانی میزان گلوکز خون نمی شوند.

    ویتامین C موجود در لیمو ترش از بروز پیر چشمی و دژنراسیون ماکولا پیشگیری می کند، همچنین فلاونوئید های موجود در لیمو ترش برای جلوگیری از عفونت های چشمی مفید هستند.

    برخی تحقیقات آزمایشگاهی بر روی حیوان ها نشان داده که لیموترش به دلیل وجود ترکیباتی مانند لیمونن می توانند برای پیشگیری و درمان انواع سرطان و تومور زبان، ریه و کولون مفید باشد.

    نوشیدن یک فنجان آب گرم و لیمو ترش تازه ناشتا می تواند برای سم زدایی کبد و کلیه بدنسازان که از مکمل های ورزشی استفاده می کنند مفید باشد.

    همچنین آب لیمو ترش تازه یک نوشیدنی مفید برای قلیایی کردن بدن و افزایش انرژی در حین ورزش می باشد.

    از آنجایی که لیموترش حاوی ویتامین C و اسید سیتریک می باشد به جذب بیشتر آهن از منابع غذایی گیاهی کمک کرده و برای درمان آنمی یا کم خونی ناشی از فقر آهن مفید می باشد.

    لیمو ترش در برخی افراد می تواند باعث آلرژی و حساسیت شود که با علائمی مانند تاول، خارش و تورم ظاهر می شود.

    لیمو ترش اسیدی است و زیاده روی در مصرف آن می تواند باعث فرسایش مینای دندان شود.

    مصرف بیش از حد لیمو ترش برای افراد مبتلا به میگرن مضر بوده و می تواند حملات میگرن را افزایش دهد.

    لیمو ترش ممکن است با آسپیرین و وارفارین تداخل دارویی داشته باشد.

    طبیعت لیمو ترش سرد و خشک می باشد. لیمو ترش حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها، فلاونوئید ها، ویتامین A، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، فولات، ویتامین C، آهن، کلسیم، پتاسیم، مس، منگنز، منیزیم، فسفر، روی، فیبر و لیمونن است.

    لیمو ترش (به انگلیسی : Lemon یا Lime) و (نام علمی : C. limon) میوه درخت لیمو است که ارتفاع آن به 4 متر می رسد و در مناطق گرمسیری به ویژه آب و هوای مدیترانه ای رشد می کند.

    شاخه های بلند و برگ هایی پهن و سبز بیضوی شکل دارد. گل های درخت لیمو از داخل به رنگ سفید و از بیرون ارغوانی رنگ بوده و معطر هستند. میوه ی لیمو که بیشتر در پاییز و زمستان برداشت می شود، بیضوی شکل بوده و به رنگ زرد یا سبز دیده می شود.

    امروزه ایتالیا، یونان، اسپانیا، ترکیه و ایالات متحده آمریکا بزرگترین تولید کنندگان لیمو ترش جهان هستند.

    لیمو ترش چه کاربرد هایی دارد؟

    آب لیمو ترش تازه را می توان برای تهیه انواع غذا، دسر، سس سالاد، آبمیوه های طبیعی، اسموتی و دیتاکس واتر استفاده کرد.

    از آب لیمو ترش تازه برای ضد عفونی کردن ماشین لباسشویی و ظرفشویی استفاده کنید.

    تکه های لیمو ترش تازه را با دارچین و میخک ردر یک قوری بریزید و بگذارید بجوشد تا به خوشبو شدن محیط کمک کند.

    پوست لیمو ترش تازه را برای تهیه روغن لیمو به کار می برند که برای آروماتراپی استفاده می شود.

    از لیمو ترش تازه برای تهیه ترشی و مربای لیمو و انواع ماسک پوست صورت و مو، روغن بدن، خمیر دندان، دهانشویه و دئودورانت استفاده می کنند.

    در ادامه بخوانید : خواص گریپ فروت برای سلامتی و لاغری

    منابع : healthline – medicalnewstoday – draxe

    فال حافظ

    متن عاشقانه متن زیبا

    صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    به گزارش مجله سایه، در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل با فواید جادویی لیمو ترش برای سلامتی، لاغری و کاهش وزن، پوست و مو و بارداری آشنا خواهید شد.

    خواص لیمو ترش برای پوست صورتتوجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

    لیمو ترش خواص زیادی برای پوست و مو دارد؛ لیمو ترش تازه می تواند مشکلات پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و مشکلات مو مانند طاسی و ریزش مو را درمان کند.

    1. از بین بردن لک صورتآب لیمو ترش به عنوان یک ماده سفید کننده طبیعی برای پوست صورت توجه قرار گرفته است. شما می توانید از آب لیمو ترش برای از بین بردن لک های صورت استفاده کنید.

    آب لیمو ترش تازه را با استفاده از پنبه به قسمت های تیره پوست خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند، در این زمان بهتر است در خانه بمانید و از تماس مستقیم با نور خورشید جلوگیری کنید پس از 15 دقیقه صورت را با آب سرد بشویید.

    خواص لیمو ترش برای پوست و مو

    2. درمان آکنه و جوش صورتآکنه و جوش صورت بیشتر در افرادی با پوست چرب دیده می شود، خواص آنتی بیوتیکی آب لیمو ترش مانع از رشد باکتری ها بر روی پوست شده و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

    ترکیب آب لیمو ترش با عسل برای درمان آکنه، جوش و جای جوش مفید می باشد. همچنین می توانید یک تکه لیمو ترش را بر روی جای جوش ماساژ دهید تا از بین برود.

    3. رفع چروک صورتبا افزایش سن ممکن است پوست صورت دچار لک و چروک و سایر علائم پیری شود. لیمو به لطف آنتی اکسیدان ها، خواص ضد عفونی کننده و آنتی بیوتیک ها باعث جوان سازی پوست شده و آن را در برابر عفونت محافظت می کند.

    شما می توانید پوست لیمو ترش را به صورت خود بمالید و بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

    4. کاهش بوی بد بدنویتامین C و فلاونوئیدهای موجود در لیمو ترش به کاهش بوی بدن و عرق کمک می کند. برای این منظور می توانید از آب لیمو ترش برای شستشوی بدن خود در حمام استفاده کنید.

    5. آفتاب سوختگیقرار گرفتن در معرض آفتاب ممکن است باعث آفتاب سوختگی شود، آب لیمو ترش می تواند به طور موثری آثار آفتاب سوختگی را از بین ببرد.

    چند قاشق آرد را با آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید و این مخلوط را روی پوست خود بمالید و بگذارید تا خشک شود حالا صورت خود را با آب بشویید و خشک کنید. برای نتایج بهتر هر هفته از این ماسک استفاده شود.

    6. درخشان شدن پوست صورتاگر می خواهید پوستی با طراوت و درخشان داشته باشید هر روز صبح ناشتا آب لیمو ترش و عسل بنوشید.

    7. رفع سیاهی زانو، آرنج و کشاله ران و زیر بغللیمو ترش یک راه طبیعی برای حذف سلول های مرده پوست بوده که پوست را صاف و نرم و سفید می کند و شما می توانید از آن برای رفع سیاهی کشاله ران، زیر بغل، زانو و آرنج استفاده کنید.

    آب لیمو و عسل را خوب مخلوط کنید و آن را به مدت 15 دقیقه بر روی منطقه ی مورد نظر بمالید. اگر هر روز از این روش استفاده کنید به روشن شدن پوست بدن کمک می کند.

    خواص لیمو ترش برای موی سر8. درمان شوره سرشوره سر، بدون شک یکی از شایع ترین مشکلات مو می باشد این یک بیماری با لکه های بیش از حد پوست سر مشخص می شود. آب لیمو ترش تازه به عنوان عنصر اصلی در شامپو های ضد شوره استفاده می شود. اسید سیتریک موجود در در آب لیمو ترش برای درمان شوره سر مفید می باشد.

    یک لیمو ترش را برش زده و بر روی پوست سر بمالید، آب لیمو گاهی اوقات پوست سر شما را خشک می کند در چنین مواردی شما می توانید آن را با روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن بادام ترکیب کنید.

    9. درمان موی چربآب لیمو ترش تازه می تواند برای درمان چربی مو مفید باشد، چند دقیقه قبل از شستشوی موها یک تکه لیمو ترش تازه را روی پوست سر بمالید و سپس بشویید.

    10. ریزش موآب لیمو ترش برای رشد مو و درمان سلیاک، طاسی و ریزش مو مفید می باشد.

    مقداری آب لیمو ترش تازه را به روغن های مختلف اضافه کرده و موها را با آن ماساژ دهید به رشد مو و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

    فواید دارویی و درمانی لیمو ترش تازه برای بدن11. لاغری و کاهش وزنترکیب یک لیوان آب گرم و لیمو ترش تازه یک راه آسان برای کاهش وزن است، همچنین اسید سیتریک موجود در لیمو ترش یک چربی سوز عالی بوده که به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

    معجون لیمو ترش و عسل صبح ناشتا هم برای کاهش وزن و لاغری مفید می باشد و شما پس از چند هفته می توانید اثرات آن را ببینید.

    12. دوران بارداریاستفاده از لیمو ترش در دوران بارداری هیچگونه عوارض جانبی ندارد و ویتامین C موجود در لیمو ترش نیازهای زنان باردار به مکمل های ویتامین را کاهش می دهد، لیمو ترش به درمان یبوست و سو هاضمه در بارداری کمک می کند.

    پتاسیم موجود در لیمو ترش برای تشکیل استخوان ها توسعه سلول های مغزی و عصبی در جنین کمک مفید می باشد. همچنین لیمو ترش به درمان فشار خون بالا، کم خونی در حاملگی و تورم پاها کمک می کند.

    پیش از مصرف هر گونه خوراکی در دوران بارداری حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.

    13. مردانویتامین C و تیامین موجود در لیمو ترش می تواند به افزایش کیفیت اسپرم و باروری در مردان کمک کند.

    14. گلودرد، سرماخوردگی و آنفلونزاآب لیمو ترش تازه می تواند به درمان سرماخوردگی، آنفلوانزا یا تب کمک می کند، همچنین غرغره با لیمو ترش تازه به درمان عفونت های باکتریایی گلو کمک می کند.

    معجون لیمو ترش و عسل برای سرماخوردگی

    آب یک لیمو ترش تازه را با کمی آب ولرم و عسل ترکیب کنید و قبل از خواب بنوشید به درمان سرماخوردگی کمک می کند.

    15. معده و دستگاه گوارشلیمو ترش برای هضم غذا مفید می باشد، همچنین ویتامین C، فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان های موجود در لیمو ترش برای درمان زخم معده و زخم های گوارشی استفاده می شوند.

    خواص لیمو ترش برای پوست و مو

    16. سنگ کلیهاسید سیتریک موجود در لیمو ترش برای درمان رسوبات کلسیمی و سنگ کلیه مفید می باشد. محتوای پتاسیم بالا در لیمو ترش برای سم زدایی کلیه ها و مثانه بسیار موثر است.

    17. کبدلیمو ترش یک محرک شگفت انگیز برای کبد است و اسید اوریک و دیگر سموم بدن را دفع می کند. آب لیموترش تازه ناشتا یک سم زدایی عالی برای کبد محسوب می شود.

    18. قلبفیبر محلول موجود در لیمو ترش با کاهش کلسترول و فشار خون بالا می تواند از بیماری های قلبی، حملات قلبی و سکته قلبی پیشگیری کند.

    19. دهان و دندانلیمو ترش می تواند برای مراقبت های دهان و دندان استفاده شود. اگر آب لیمو ترش تازه برای دندان درد استفاده شود، می تواند به درمان درد کمک کند، ماساژ آب لیمو ترش روی لثه ها می تواند خونریزی لثه را متوقف کند همچنین برای از بین بردن بوی بد دهان می توانید از لیمو ترش تازه استفاده کنید.

    20. فشارخون بالامصرف آب لیمو ترش به دلیل پتاسیم بالا می تواند برای درمان کلسترول خون و فشار خون بالا، سرگیجه و حالت تهوع استفاده شود.

    21. دیابت و قند خونبه گفته انجمن دیابت آمریکا، لیمو ترش به عنوان یک غذای فوق العاده برای دیابت محسوب می شوند. به طور عمده، سطح بالای فیبر محلول موجود در لیمو ترش برای کمک به تنظیم سطح قند خون بیماران دیابتی کمک می کند.

    همچنین لیمو و سایر مرکبات دارای شاخص گلیسمی پایین هستند و باعث افزایش ناگهانی میزان گلوکز خون نمی شوند.

    22. چشمویتامین C موجود در لیمو ترش از بروز پیر چشمی و دژنراسیون ماکولا محافظت می کند، در عین حال فلاونوئید های موجود در لیمو ترش برای جلوگیری از عفونت های چشمی مفید هستند.

    23. یبوستلیمو ترش حرکت روده ها را افزایش داده و برای سم زدایی و تمیز کردن روده ها و درمان یبوست مفید می باشد. ترکیب آب ولرم و یک لیمو ترش تازه صبح ناشتا برای پاکسازی روده ها مفید است.

    همچنین آب لیمو ترش و نمک برای از بین بردن یبوست مفید می باشد.

  • شیک ترین مدل کلاه بافتنی بچه گانه
  • 24. سرطانلیمو ترش دارای خواص ضد سرطان می باشد، تحقیقات نشان داده که لیمو و سایر مرکبات به دلیل وجود فلاونوئیدها می توانند برای پیشگیری و درمان انواع سرطان ها و تومور ها مفید است.

    25. بدنسازینوشیدن یک فنجان آب گرم و لیمو ترش تازه ناشتا می تواند برای سم زدایی کبد و کلیه بدنسازان که از مکمل های ورزشی استفاده می کنند مفید باشد.

    همچنین آب لیمو ترش تازه یک نوشیدنی مفید برای قلیایی کردن بدن و افزایش انرژی در حین ورزش می باشد.

    26. خواص روغن لیمو ترشروغن لیمو (به انگلیسی : Lemon Oil) برای درمان بیماری های معده، پاکسازی دستگاه گوارش، تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان تب، مالاریا و تیفوئید مفید می باشداستنشاق عطر روغن لیمو برای درمان مشکلات تنفسی مانند آسم مفید استروغن لیمو ترش برای دفع مورچه و حشرات دیگر مفید استروغن لیمو خواص ضد باکتری و ضد قارچ دارد و برای پاک کردن بدن، سطوح فلزی، ظروف و لباس مورد استفاده قرار می گیردروغن لیمو ترش برای داشتن موهای قوی، سالم و براق استفاده می کنند. روغن لیمو همچنین می تواند برای از بین بردن شوره سر استفاده شودروغن لیمو را به ناخن های خود بمالید تا آ ن ها را رطوبت رسانی کرده و سلامت ناخن را حفظ کند27. خواص لیمو ترش و عسلترکیب لیمو ترش و عسل برای افزایش هضم غذا، درمان یبوست و سلامت دستگاه گوارش مفید استلیمو ترش و عسل به عنوان دیورتیک عمل کرده و برای درمان فشار خون بالا مفید استمخلوط لیمو ترش و عسل بدن را سم زدایی می کندشربت لیمو ترش و عسل برای چربی سوزی، افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن مفید می باشدمعجون لیمو ترش و عسل صبح ناشتا برای درمان جوش صورت و آکنه مفید می باشد28. خواص لیمو ترش و سیرمعجون لیمو ترش و سیر برای چربی سوزی و لاغری مفید می باشدترکیب لیمو ترش و سیر برای کاهش فشار خون بالا، تری گلیسیرید و کلسترول بالای خون مفید بوده و به درمان بیماری قلبی کمک می کندعصاره لیمو ترش و سیر برای سم زدایی کبد و کلیه مفید می باشدشربت لیمو ترش و سیر خواص آنتی اکسیدانی بالا دارد و به درمان سرطان ها کمک می کندلیمو ترش چه کابردهایی دارد؟استفاده از لیمو ترش در آشپزی برای تهیه غذا و انواع سالاد می باشدلیمو ترش می تواند به عنوان پاک کننده مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری از افراد از آن به عنوان یک عامل شستشو استفاده می کنند زیرا توانایی حذف لکه ها را دارداسانس لیمو به عنوان عطر برای آروماتراپی استفاده می شود، همچنین عطر لیمو می تواند پشه ها را دفع کندبیشتر افراد از لیمو ترش برای تهیه ی نوشیدنی هایی مانند آب لیمو و لیموناد استفاده می کنند.لیمو ترش برای تهیه ی محصولات آرایشی و بهداشتی مانند روغن بدن، روغن مو، خمیر دندان، دهانشویه و دئودورانت استفاده می شوددر پزشکی از این لیمو ترش که حاوی فلاونوئیدها است برای جلوگیری از دیابت، یبوست، فشار خون بالا، تب، سوء هاضمه و همچنین سلامتی پوست، مو و دندان استفاده می شودنوشیدن آب لیمو ترش با روغن زیتون باعث از بین رفتن سنگ های صفراوی می شودعوارض و مضرات لیمو ترشلیمو ترش می تواند برای افرادی که زخم معده دارند باعث افزایش سوزش سردل، ریفلاکس و تهوع و استفراغ شود. همچنین لیمو ترش می تواند باعث فرسایش مینای دندان شودمصرف بیش از حد لیمو ترش برای افراد مبتلا به میگرن مضر بوده و می تواند حملات میگرن را افزایش دهداگر لیمو ترش را بر روی پوست صورت بمالید و در معرض آفتاب قرار بگیرید می تواند منجر به آفتاب سوختگی شودلیمو ترش ممکن است با آسپیرین و وارفارین تداخل دارویی داشته باشد

    خیر سلامت دانشگاه کاشان بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای حامیان مردمی مبارزه با کرونا اهدا کرد.

    صبحانه سوئیسی یکی از پرطرفدارترین صبحانه های رژیمی در دنیا محسوب می شود. این صبحانه که نخستین بار توسط یک پزشک به نام بیرچر بنر در سال 1900 در سوئیس آماده شد، ترکیبی از غلات، میوه ها، آجیل و خشکبار است که با شیر سرو می شود.

    آنا/ زردچوبه که یکی از گیاهان خانواده زنجبیل است، حاوی مقادیر بالایی ترکیبات خاصی به نام کورکومینوئید می باشد که مهمترین آنها کورکومین است، کورکومین ترکیب فعال زردچوبه بوده و دارای اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بسیار قوی می باشد. تحقیقات معتبر نشان می دهند که زردچوبه خواص…

    تردد در سطح شهر کم است، کسانی هم که تردد می نمایند تقریبا 50٪ ماسک زده اند. مراجعات به مراکز تجهیزات پزشکی بالاست به حدی که برای احتیاج دفترمان ضدعفونی میخواستیم، در یکی از همین فروشگاه های تجهیزات پزشکی، در صف ایستادیم و بیشتر از دو تا هم ندادند.

    درست کردن یک ماسک لیمو ترش برای مو بهترین راه برای استفاده از تمامی خواص لیمو ترش برای رشد مو می باشد. برای اینکه با تمامی خواص این میوه آشنا شوید، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

    از پالپ، عصاره، و پوست آن می‌توان هم در آشپزی و هم به عنوان درمان خانگی استفاده کرد.

    آب لیمو غالبا برای تهیه لیموناد و دیگر نوشیدنی ها استفاده می‌شود و نمی‌توان خوش طعم بودن آن را انکار کرد.

    وقتی پای ارزش تغذیه ای لیمو در میان باشد، آب لیمو حاوی 6% اسید سیتریک است که موجب ترش شدن آن می‌شود. همچنین ویتامین C، کلسیم، فولات، ویتامین B5، B3، B1 و B2، آهن، منیزیوم، فسفر، پتاسیم، روی و همچنین قند، کربوهیدرات، فیبر غذایی، چربی و پروتئین نیز دارد.

    به همین دلیل است که لیمو یک میوه معجزه گر نامیده می‌شود.

    خواص لیمو ترش برای پوست و مو

     

     

    خواص لیمو ترش برای مو

    شاید برای شما سوال باشد که استفاده از لیمو ترش برای رشد مو چگونه موثر است ؟

    لیمو ترش با مقادیر بالای اسید سیتریک و ویتامین C و نیز داشتن خواص آنتی اکسیدانی و حذف رادیکال های آزاد زمنی که روی پوست سر ریخته می شود باعث تحریک فولیکول های مو و افزایش گردش خون در آن ناحیه می شود.

    پس درست کردن یک ماسک لیمو ترش برای مو بهترین راه برای استفاده از تمامی خواص لیمو ترش برای رشد مو می باشد.

    در این مقاله از دلگرم، قصد داریم فواید لیمو ترش برای مو و طرز تهیه چند نوع ماسک لیموترش را به شما ‌آموزش دهیم، با ما همراه شوید.

    در هنگام استفاده از لیمو برای مو بایستی آن را به شکل مایع در آورده و از آن استفاده کرد.

     

     

    1. لیموترش یک ضدقارچ طبیعی

    ویژگی ضد قارچ بودن لیمو باعث می‌شود قارچ ایجاد کننده‌ی شوره از بین برود و موهای سالمی داشته باشید.

     

    2. آب لیمو نرم کننده موی سر

    لیمو با روشن و نرم کردن موهای سفید به پوشاندن آن ها کمک می‌کند. موهایتان را با آبلیمو بشویید تا درخشان تر شوند.

        چند قطره آبلیمو را با آب انگور فرنگی هندی یا آملا ترکیب کنید و این ترکیب را هر شب قبل از خواب استفاده کنید.

        این کار نه تنها به جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند، بلکه از سفید شدن زودهنگام مو نیز جلوگیری می‌کند.

     

    3. درمان خارش سر با لیمو

    لیمو در درمان خارش سر بسیار مؤثر است چرا که سطح pH پوست سر را تنظیم می‌کند، و در نتیجه تولید روغن اضافه را، که عامل اصلی تولید شوره است، کاهش می‌دهد.

     

    4. درمان شپش سر با لیمو ترش

    آبلیمو به خاطر ماهیت اسیدی آن، در کشتن شپش سر نیز بسیار مؤثر است. آبلیمو را با سرکه، تخم مرغ، و سیر ترکیب کنید و با مشکلات مرتبط با شپش سر خداحافظی کنید.

    خواص لیمو ترش برای پوست و مو

     

     

    5. اب لیمو حالت دهنده موی سر

    لیمو یک حالت دهنده عالی برای موهای خشک و آسیب دیده است.

        آبلیمو را با 3/4 فنجان روغن زیتون و 1/2 فنجان عسل خام ترکیب کنید.

        این ترکیب را روی موهایتان بزنید و با به مدت نیم ساعت با پلاستیک بپوشانید.

        پس از 3۰ دقیقه، بشویید و از یک شامپوی ملایم برای تمیز کردن موهایتان استفاده کنید.

     

    6. درمان ریز مو با آبلیمو

  • عکس طلا و جواهرات
  • لیمو برای توقف ریزش مو نیز مؤثر است. گام‌های ذیل را دنبال کنید تا به درستی از آبلیمو برای موهایتان استفاده کنید.

        3-4 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به آب نصف لیمو اضافه کنید.

        این ترکیب را یک مرتبه در هفته به موهایتان بزنید.

        این کار را 2 _ 3 هفته ادامه دهید.

     

    7. درمان موی چرب با ابلیمو

    آب لیمو ترش تازه می تواند برای درمان چربی مو مفید باشد، چند دقیقه قبل از شستشوی موها یک تکه لیمو ترش تازه را روی پوست سر بمالید و سپس بشویید.

     

     

    خواص لیمو ترش برای پوست و مو

    8. ماسک لیموترش و عرق بید برای رشد مو

    برای رشد مو 2 عدد لیمو را در یک لیتر آب مخلوط کرده موها را خوب ماساژ دهید به جای آب اگر عرق بید باشد بهتر است.

     

    9. موهای درخشان تر با لیموترش

    مهم نیست که رنگ موهای شما چه رنگی است، آب لیمو می تواند آن را خیره کننده تر و درخشان تر کند، به خصوص پس از اینکه در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

    برای گرفتن بهترین نتایج 2 قاشق غذا خوری سرکه سیب را می توانید به آب لیمو اضافه کنید.

    این محلول را به طور یکنواخت بر روی موهایتان پخش کنید و آن را قبل از شست و شو بر روی مو های خو بگذارید تا بماند.

     

    10. روشنایی مو با لیموترش

    اگر شما به دنبال داشتن موهای سالم و طبیعی در داخل اینترنت هستید، احتمالا به مقالات بی نظیر در مورد اثرات روشن کننده لیمو بر روی موهایتان خواهید رسید.

    طبق این مقالات اسید سیتریک موجود در آب لیمو یک سفید کننده طبیعی یا عامل اکسید کننده است.

    رنگ مو را به صورت شیمیایی رنگ دانه های موجود در رنگ مو یا ملانین سفید می کنند. هنگامی که مو در معرض آفتاب قرار می گیرد، اسید سیتریک موجود در لیمو پروسه سفید سازی مو را تسریع می کند.

    اثرات روشن کننده آب لیمو به بهترین شکل ممکن برای رنگ موهای شاداب تر مانند موهای بلوند و قهوه ای روشن استفاده می شود.

    ممکن است رنگ های قهوه ای تیره و سیاه نیز در صورت استفاده از لیمو برخی از اثرات موجود در آن را ببینند اما به اندازه مو های روشن تاثیر لیمو بر روی آنها قابل توجه نیست.

     

     

    برای روشن کردن موهایتان با آب لیمو یکی از این سه روش زیر را امتحان کنید :

        آب لیمو تازه را در آب ریخته و موهای خود را با آن بشویید.

        چند قطره اسانس لیمو را در یک روغن حامل و لیوان آب مخلوط کنید و به موهای بمالید.

        قرص های ویتامین C را به شامپو خود اضافه کنید تا اثر تسکین بخشی تدریجی داشته باشید.

    مهم نیست که شما کدام روش را استفاده می کنید؛ بلکه مهم این است که از هرکدام که بیشترین نتیجه را می بینید از همان استفاده کنید.

     

    مضرات و عوارض لیمو ترش

    آب لیموی تازه موهایتان را خشک نمی کند و منجر به آسیب به موهایتان نمی شود.

    ولی هر چقدر که بیشتر در معرض نور خورشید قرار داشته باشید به تارهای مویتان آسیب بیشتری وارد می شود. به همین خاطر استفاده از آن و قرار گرفتن زیر نور خورشید باید در زمان محدود باشد.

    فقط تا زمانی که آب لیمو روی موهایتان خشک شود زیر آفتاب بشینید و نباید بیشتر از یک ساعت باشد.

    سپس موهایتان را آبکشی کنید و بعد از نرم کننده استفاده کنید.

    همچنین می توانید به آب لیمو یک قاشق چایخوری روغن اضافه کنید تا به محافظت موهایتان کمک کنید.

    عوارض استفاده از آب لیمو برای موها در دراز مدت می تواند شامل خارش و حساسیت پوستی شود، که در واقع عاملی برای به وجود آمدن اگزما و یا پسوریازیس می شود.

    اسید سیتریک به دلیل قوی بودن می تواند برای پوست حساسیت ایجاد کند، در صورت بروز خارش یا حساسیت استفاده از آن را کنار بگذارید.

    همچنین مصرف زیاد آبلیمو زیاد به خصوص آب لیمو خالص ممکن است اثرات مخرب بر روی مینای دندان بگذارد.

     

     

    منبع: دلگرم

    تمامی حقوق برای وبسایت خبری

    “شما نیوز”

    محفوظ است و نقل مطالب تنها با ذکر منبع مجاز است.

    در این مقاله از هفت گنج ، قصد داریم فوايد ليمو ترش براي پوست و مو و طرز تهيه چند نوع ماسک لیموترش را به شما ‌آموزش دهیم، با ما همراه شوید.

     

     کسانی که دچار اگزما و یا جوش صورت و زخم‌های دیگر هستند قبل از غذا ۳ قاشق آب لیمو با یک عدد لیموی تازه بخورند.

    برای برطرف کردن سرمازدگی دست و صورت و ورم کردن آنها دست و صورت را با آبلیموی تازه مالش بدهید.

    در اثر نوشیدن مایعات حاوی آب لیمو، چشمهای شما درخشان تر شده و پوستی سرحال تر از قبل خواهید داشت. در صورت تمایل برای بهتر کردن طعم آن می توانید از شکر یا عسل استفاده کنید.

    خواص لیمو ترش برای پوست و مو

     برای درمان دمل روزانه ۳ عدد لیمو و یک لیوان شربت سکنجبین بخورید.

    اگر در صورت شما لکه و جوش قرمز رنگ وجود دارد، درمان آن با آب لیمو و نمک است

    برای برطرف و معالجه جوش و لکه‌های صورت، بریده‌های نازک لیموترش را کمی نمک به آن زده بر روی پوست صورت بمالند لکه‌های سیاه و جوش صورت را از جهره پاک می‌کند.

    آب نصف لیمو را در یک فنجان ماست بچکانید، آنرا در یخچال نگهداری کنید و هر شب قبل از خواب آنرا مانند یک کرم بر روی پوست خود بمالید.

    شما حتی می توانید پس از اینکه ماست به خوبی جذب پوست شد بر روی آن از یک لایه نازک کرم مرطوب کننده نیز استفاده کنید. با مصرف مداوم، طی ۳ الی ۴ هفته متوجه تغییر رنگ پوست خود خواهید شد.  پوست شما قطعا لطیف تر و جوان تر خواهد شد. تا آنجا که می توانید استرس را کاهش دهید.

    عصاره لیمو، یك تمیزكننده موثر و سفت‌كننده پوست است و برای پوست‌های خشك، بسیار مفید است و محوكننده چین و چروك صورت است.

    آب یك عدد لیمو ترش را به یك فنجان دوغ اضافه می‌كنیم، آنها را با هم مخلوط كرده و روی پوست می‌مالیم، پس از 20 دقیقه وقتی كه پوست خشك شد، صورت را با آب خنك می‌شوییم.

    گفتنی است؛ عصاره لیمو، یك تمیزكننده موثر و سفت‌كننده پوست است و برای پوست‌های خشك، بسیار مفید است و محوكننده چین و چروك صورت است…

    یك ماسك دیگر كه با استفاده از لیموترش می‌توانید، تهیه كنید این است كه یك عدد لیموی شسته و پوست نكنده و نصف پرتقال شسته و پوست نكنده را با هم در مخلوط كن مخلوط كنید، یك فنجان كوچك ماست هم به آن اضافه كرده و روی صورت بمالید، سپس اجازه دهید تا خشك شود، پس از 20 دقیقه پوست را با آب سرد و خنك بشویید.

    یک قاشق چایخوری زردچوبه را با یک قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. مخلوط این دو پوست شما را شفاف می‌سازد. این روش درمانی را حداقل ۲ بار در هفته انجام دهید

    مخلوط آبلیمو و گلیسرین به کیفیت ۱ به ۱۰ برای نرم کردن پوست و از بین بردن جوش،آکنه و آفتاب‌سوختگی‌های پوست بسیار مفید است.

    برای نرم کردن پوست زبر ناحیه آرنج، آرنجتان را حدود ۱۰ دقیقه برروی یک برش لیمو ترش فشار دهید.

    4 قاشق قهوه، 2 قاشق ماست و يك قاشق آبليموي تازه را مخلوط می کنیم و بر صورت  مالیده و به مدت نیم ساعت می گذرایم بماند، سپس با آب ولرم می شوییم . پس ازاستفاده از این ماسک می توانید یکی از اِسکرابهای قید شده در وب سایت ما را استفاده کنید .

    آبلیمو و عسل را به میزان یکسان مخلوط کنید. یک برگ دستمال کاغذی را در محلول مرطوب کرده و به مدت ۲۰ دقیقه روی محل کک و مک قرار دهید؛ سپس صورت را با آب سرد بشویید.

    اگر پوست شما چرب است می توانید آنرا با لیمو که یک ماده قابض است تمیز کنید. به این ترتیب که یک قاشق چای خوری آب لیمو را در دو فنجان آب مقطر بریزید و با یک پنبه تمیز صورت خود را با آن پاک کنید. این کار باعث کاهش چربی پوست می شود و از پدید آمدن جوش های صورت جلوگیری می کند. در صورت استفاده از این لوسیون برای جلوگیری از رشد باکتریها بهتر است هرروز یک محلول تازه درست کنید. مصرف این محلول باعث خشک شدن پوست می شود و برای پوست های چرب بسیار مفید است. اما در صورت داشتن پوست خشک از مصرف آن خودداری کنید.

    همچنين مي توانيد یک سفیده تخم‌مرغ را با پنچ قطره آبلیمو مخلوط کنید و روی پوست قرار دهید. بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید. آب‌لیموی تازه را در همان میزان آب بریزید و روزی دو تا سه دفعه صورت را با آن پاک کنید.

    یک قاشق چایخوری آبلیمو را  با یک قاشق غذاخوری خامه ترش مخلوط کنید. مواد را روی صورت قرار دهید و پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با آب جوشانده گرم آبکشی کنید.یک قاشق چایخوری آبلیمو را  با مقدار مشابه عسل مخلوط کنید و یک قاشق غذاخوری حریره جوی گرم را به آن بیفزایید. ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت قرار داده و سپس با آب گرم آبکشی کنید.

    یک پره لیمو را به همراه پوست آن به خوبی ریز کنید. یک عدد سفیده تخم‌مرغ و یک قاشق چایخوری خامه پر چرب یا خامه ترش را با هم مخلوط کنید. مواد را به خوبی هم بزنید و روی صورت قرار دهید. پس از ۱۵ دقیقه ماسک را توسط پارچه کتانی که با آب گرم مرطوب شده است پاک کنید.

    پوست لیمو‌ترش را گرفته و رنده کنید. گلیسیرین و سفیده تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود و به صورت کرم در بیاید. کرمی را که تهیه کرده‌اید روی دست‌هایتان بمالید و خوب ماساژ دهید. بهتر است دستکش دست کنید و به مدت دو ساعت کرم را روی دست‌ها نگه دارید، سپس دست‌ها را با آب بشویید و در نهایت کرم مرطوب‌کننده همیشگی خود را بزنید.

    لکه‌های قهوه‌ای رنگی که روی دست‌ها ظاهر می‌شوند، همواره دلخوری خانم‌ها را به همراه دارند. برای خلاص شدن از وجود این لکه‌های قهوه‌ای کافیست آب لیموی ترش را گرفته و روی دست‌هایتان بمالید و اجازه بدهید خشک شود. همچنین روزانه سه بار مقداری روغن کرچک را به دست‌ها بمالید و از ماسک‌هایی که در بالا آموزش داده شد نیز غافل نشوید. همچنین مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین E را فراموش نکنید زیرا باعث احیای سلول‌های پوستی می‌شود.

    برای رشد مو ۲ عدد لیمو را در یک لیتر آب مخلوط کرده موها را خوب ماساژ دهید به جای آب اگر عرق بید باشد بهتر است.

    آب لیمو برای پوست سر بسیار مفید است و شوره سر را کاهش میدهد. عصاره حاصل از آبگیری یک لیموی تازه را حدود ۱۰ دقیقه برروی پوست سر مالش دهید و سپس آن را با آب به طور کامل بشوئید. همچنین آب لیمو می تواند به عنوان یک ضد خارش، به صورت ماساژ برروی پوست سر استفاده شود

    شستشوی موی چرب با استفاده از آب لیمو باعث کاهش چربی آن می شود. به این صورت که عصاره حاصل از ابگیری دو عدد لیمو در یک لیتر آب مورد استفاده قرار دهید و موهایتان را با این محلول بشویید. این روش باعث درخشان و شاداب شدن انواع موها می شود. همچنین مصرف آن باعث میشود موهای طلایی رنگ روشنتر شوند.

     

    *** کپی برداری بدون ذکر نام و لینک فعال به ۷ گنج مجاز نیست.

    خواص لیمو ترش برای پوست و مو

    دیدگاه شما

    آدرس وبسایت

    مجله خانوادگی زرین بانو – زرین بانو سایتی برای تمام بانوان خوش سلیقه ی ایرانی

    دوستان و همراهان عزیز زرین بانو یی سلام

    امروز هم با معرفی یک معجزه ی سلامتی دیگر ،در بخش سلامت زرین بانو در خدمتتون هستیم.اگر دوست دارید درمورد لیمو ترش ،خواص و فواید آن برای بدن بیشتر بدانید مقاله ی زیر را از دست ندهید.

    لیمو ترش میوه ی درخت لیمو است که ارتفاع آن به ۴متر می رسد ودر مناطق گرمسیری به ویژه آب و هوای مدیترانه ای رشد می کند.شاخه های بلند و برگ هایی پهن و سبز بیضوی شکل دارد.
    گل های درخت لیمو از داخل به رنگ سفید و از بیرون به رنگ ارغوانی بوده و معطر هستند.


    خواص زیره | مضرات زیره | موارد و مقدار مصرف

    خواص لیمو ترش برای پوست و مو

    خواص سرکه سیب | مضرات سرکه سیب | سرکه برای لاغری

    میوه ی لیمونیز به شکل بیضوی و به رنگ های زرد یا سبز می باشند.که در پاییز و زمستان برداشت می شود.

    ایتالیا،اسپانیا،ایالات متحده آمریکا،یونان و ترکیه بزرگ ترین تولید کنندگان لیمو ترش در جهان می باشند.

    لیمو ترش دارای طبیعتی سرد و خشک است و حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان ها ،ویتامبن A ،فلاونوءید ها،تیامین،ویتامین B6 ،ویتامین C ،آهن ،کلسیم ،پتاسیم،مس ،منیزیم ،فسفر ،فیبر می باشد.

    در این جا به تعدادی از هزاران خاصیت لیمو ترش اشاره می شود.

    لیمو ترش به دلیل داشتن مقادیر بالای ویتامین c و همچنین آنتی اکسیدان هایی که دارد ،در تقویت سبستم ایمنی بدن بسیار موثر است.و خطر ابتلا به سرما خوردگی و آنفلونزا و تب بالا را کاهش می دهد. همچنین لیمو ترش به دلیل خاصیت ضد باکتریایی که دارد با عفونت های گلو مبارزه می کند و التهابات گلو را کاهش داده و بهبودی گلو درد در زمان سرما خوردگی کمک می کند.

    توصیه : در زمان سرما خوردگی می توانید آب یک لیمو ترش تازه را به همراه یک لیوان آب ولرم و یک قاشق عسل مخلوط کنید و میل نمایید.به درمان سرماخوردگی کمک می کند.

    همچنین می توانید با محلول آب و آبلیموی تازه غرغره کنید.از رشد باکتری ها جلوگیری می کند.

    لیمو ترش به دلیل داشتن مقادیر بالای اسید سیتریک باعث افزایش حجم و PH ادار شده و از این طریق به پیشگیری و درمان سنگ کلیه کمک می کند.

    لیمو ترش دارای مقادیر بالای از فیبر بوده که به بهبودحرکت روده ها کمک کرده و یاعث پیشگیری از یبوست میشود.

    توصیه : اگر دچار یبوست میشوید می توانید صبحا ناشتا آب یک لیمو ترش تازه را در یک لیوان آب رقیق کرده و میل کنید. روده هایتان پاکسازی شده و یبوست درمان میشود.

    عنبر نسارا چیست و چه خواصی دارد ؟ | مضرات عنبرنسارا چیست ؟

    خواص کاکوتی | عرق و جوشونده کاکوتی | مضرات کاکوتی

    لیمو ترش به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و همچنین غنی بودن از آنتی اکسیدان ها می تواند سموم بدن را دفع کرده و سلامت بدن را تضمین کند .

    توصبه : می توانید هر صبح ناشتا یک لیوان آب لیمو و آب ولرم میل کنید.بدنتان را سم زدایی می کند.

    لیمو ترش به دلیل داشتن مقادیر بالای ویتامین c و آنتی اکسیدان هایی که دارد باعث افزایش سطح انرژی میشود.

    توصیه : می توانیدشب موقع خواب آب یک لیمو ترش را در یک لیوان آب ولرم بچکانید و میل کنید. بعد از یک هفته شاهد اثرات آن خواهید بود که چگونه صبحا بدون هیچ خستگی و کسالتی و با انرژی ازخواب بیدار میشوید. حتما امتحان کنید.

    افسردگی و اضطراب با کمبود پتاسیم در بدن ارتباط مستقیم دارد. لیمو ترش با تامین پتاسیم مورد نیاز بدن باعث کاهش اضطراب و افسردگی شده و به بهبود سلول های عصبی کمک می کند.

    لیمو ترش دارای ۲۲ترکیب ضد سرطانی است.که از میان آنها می توان به لیمونن اشاره کرد .که رشد تومور های سرطانی را کند تر می کند.همچنین گلیکوزید فلاونول که تقسیم سلول های سرطانی را متوقف می کند.

    لیمو ترش همچنین می تواند باعث کاهش وزن شود.

    خواص لیمو ترش برای پوست و مو

    توصیه : برای رسیدن با وزن مطلوب صبحا ناشتا آب یک لبموترش تازه را در یک لیوان آب ولرم رقیق کرده و میل کنید.بعد از مدتی شاهد کم شدن وزنتان خواهید بود.

    مصرف منظم لیمو ترش می تواند باعث کاهش فشار خون و در نتیجه کاهش ناراحتی های قلبی و عروقی شده و به سلامت قلب شما کمک کند.

    توصیه : می توانید لیمو ترش را درون چایتان بریزید یا در غذا و سالادتان بریزید و میل کنید.

    خواص روغن بادام | روغن بادام برای مو و پوست | مضرات روغن بادام

    خواص تخم شربتی | خواص برای پوست و مو | مضرات تخم شربتی

    استفاده از شربت آبلیموی تازه علاوه و ارزش غذایی بالایی که دارد می تواند در فصول گرم سال از گرما زدگی جلوگیری کند.همچنین عطش را رفع می کند.

    توصیه : برای رفع عطش در ماه رمضان توصیه شده ،روزه داران در سحر و افطار شربت آبلیمو مصرف کنند.

    لیمو ترش حاوی مقادیر بالایی از کلسیم ،پتاسیم،منیزیم و مس است که برای استخوانها بسیار مفید بوده و آنها را قوی می کند.

  • مدل روتختی عروس روبان دوزی
  • لیمو ترش به دلیل داشتن ویتامین c، باعث افزایش جذب آهن در بدن می شود.

    خاصیت اسیدی لیمو ترش ،آلودگی های دندان را رفع کرده و باعث سفیدی دندان میشود.

    هشدار : لیمو ترش اگر بیش از اندازه مصرف شود. به دلیل همین خاصیت اسیدی می تواند باعث پوسیدگی دندان شود. لذا در مصرف آن زیاده روی نکنید. مسواک نیز فراموش نشود.

    لیموترش به دلیل عطر و طعم مطلوبی که دارد و همچنین خاصیت ضد باکتریایش ،باعث رفع بوی بد دهان می شود.

    اگر مقداری آب لیمو ترش روی دندانی که درد می کند بچکانید.به بهبود درد کمک می کند. همچنین آب لیموی ترش خونریزی لثه را متوقف می کند.

    مصرف لیمو ترش با سم زدایی بدن باعث درخشندگی و شفافیت پوست می شود.همچنین استفاده از لیمو ترش بر روی پوست با از بین بردن چربی های پوستی درخشندگی و شفافیت پوست شما را به ارمغان می آورد.


    گلاب و خواص آن | مهمترین مضرات گلاب کدامند ؟


    خواص اسپند | اسپند ضدعفونی کننده قوی هوا

    خواص لیمو ترش برای پوست و مو

    لیمو ترش به دلیل داشتن ویتامین cو آنتی اکسیدان های فراوانی که دارد ،با از بین بردن چین و چروک پوست به جوان سازی و سلامت پوست کمک می کند.

    توصیه :می توانید از انواع ماسک های خانگی که با لیمو ترش تهیه میشوند مثل

    استفاده کنید.

    برای مطالعه ی ماسک های خانگی با آب لیمو روی لینک مقابل کلیک کنید : ماسک صورت طبیعی

    لیمو خاصیت پاک کنندگی و سفید کنندگی دارد و از این جهت باعث رفع سیاهی پوست در قسمت های زیر بغل،ران ها و واژان و همچنین آرنج و زانو می شود.

    توصیه: می توانید دوقاشق آب لیموی تازه را با یک قاشق عسل مخلوط کنید و به قسمت های مورد نظر بمالید و بعد از ۱۵دقیقه بشویید. این عمل را هر روز انجام دهید ، به سفیدی پوست کمک می کند.

    اسید سیتریک موجود در لیمو ترش برای درمان شوره سر بسیار مفید است.

    توصیه : آب یک لیموترش تازه را با مقداری روغن زیتون مخلوط کرده و به موهایتان بزنید و بعد یک ربع می توانید به حمام رفته و موهایتان را بشویید.

    ماساژ مو با لیمو ترش تازه و روغن زیتون به تقویت ریشه ی مو کمک کرده و ریزش مو را کاهش می دهد.

    لیمو ترش برای درمان چربی مو بسیار مفید است.

    توصیه : یک ربع قبل حمام موهایتان را با آب یک لیمو ترش تازه ماساژ دید. سپس به حمام بروید.

    استفاده از لیمو ترش در دوران بارداری هیچ گونه عارضه ای نداشته بلکه بسیار مفید می باشد.

    یبوست و سوءهاضمه در دوران بارداری را درمان می کند.

    به دلیل عطر و طعم خوبی که دارد می تواند از استفراغ و حالت تهوع در دوران ویار بکاهد.

    باعث کاهش فشار خون در مادرانی میشود که فشار خون بالایی دارند.

    برای تشکیل استخوان های نوزاد و همچنبن سلول های عصبی و مغزی نوزاد بسیار مفید است.

    به دلیل مقادیر بالای ویتامین c به درمان کم خونی کمک می کند.

    لیمو به دلیل داشتن مقادیر بالای ویتامین c به افزایش کیفیت اسپرم و باروری مردان کمک می کند.

    توجه : روزانه استفاده از ۱تا ۲ لیمو ترش برای بدن بسیار مفید است.

     لذا بیشتر از مقدار توصیه شده مصرف نشود 

    زیرا ممکن است مشکلاتی از قبیل :  پوسیدگی دندان و  مشکلات گوارشی را به همراه داشته باشد.

    هشدار : لیمو ترش ممکن است با آسپرین و وارفارین تداخل دارویی داشته باشد.

    امیدواریم مطالب عنوان شده مفید واقع شده باشدو با قرار دادن این میوه ی شگفت انگیز در رژیم غذاییتان همیشه

    سلامت و تندرست باشید.

    خواص زیره | مضرات زیره | موارد و مقدار مصرف

    خواص سرکه سیب | مضرات سرکه سیب | سرکه برای لاغری

    خواص تخم بلدرچین | تخم بلدرچین برای کودکان | مضرات تخم بلدرچین

    خواص خاکشیر | مضرات خاکشیر | طرز تهیه شربت خاکشیر

    اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

    زندگی

    ارتودنسی چیست و چه مزیتی دارد ؟ | چه سنی برای ارتودنسی مناسب است ؟


    ۱۰ خاصیت شگفت انگیز موز | مضرات مصرف موز


    ۱۰ خاصیت شگفت انگیر گلابی | ماسک صورت گلابی

    خواص دارچین | دارچین برای سرماخوردگی | مضرات استفاده از دارچین

    خواص پیاز | مضرات پیاز | راه های نگهداری پیاز


    خواص کاسنی | مضرات کاسنی

    نولینو

    لیمو ترش معمولا به عنوان یک طعم دهنده در سس ها، نوشیدنی ها، دسر ها و بسیاری از مواد دیگر استفاده می شود. اما آنچه که این میوه زرد را محبوب تر از همیشه ساخته حواص آن برای پوست، لاغری، درمان بیماری ها و خاصیت ضد سرطانی آن است.

    لیمو ترش منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است. لیمو ترش حاوی ویتامین A، B، C و D، کلسیم، پتاسیم و منیزیم می باشد.

    از لیمو ترش در طب سنتی برای درمان سرماخوردگی، نقرس، نفخ، یرقان، التهاب و برای لاغری استفاده می کنند.

    به طور کلی لیمو ترش با دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی نقش زیادی در بهبود و شفافیت پوست صورت دارد. لیمو ترش دارای آلفاهیدروکسی اسید است که با حذف سلول های مرده و پیر پوست نوعی کار لایه برداری پوست را انجام دهد.

    خواص لیمو ترش برای پوست و مو

    اسید سیتریک و ویتامین C در لیمو ترش باعث شفافیت و روشن شدن پوست می شوند.

    یکی از خواص لیمو ترش برای از بین بردن لک صورت است به گونه ای که کافی است تا مقداری از آب لیمو ترش رابا پنبه روی صورت بمالیم. اجازه دهید 20 دقیقه روی صورتتان بماند و سپس با آب صورتتان را بشورید.

    فقط قیل از استفاده آب لیمو ترش برای صورت مقداری از آن را روی پوست دست خود قرار دهید تا مطمئن شوید که پوستتان به لیمو ترش حساس است یا خیر.

    اسید سیتریک و ویتامین C موجود در لیمو ترش باعث شفافیت پوست و روشن شدن پوست صورت می شود.

    برای استفاده از خواص لیمو ترش برای درخشندگی پوست باید صبح ها آب لیمو ترش را بنوشید. یا آن را با عسل ترکیب کنید و بخورید تا تاثیر آن بیشتر شود.

    علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی لیمو ترش که منجر به حذف رادیکال های آزاد می شود مصرف آب لیمو ترش کمک می کند تا مواد سمی از خون دفع شوند و پوست روشن تر و درخشنده تر شود.

    ویتامین C نقش مهمی در بهبود پوست از لکه ها و در نتیجه صاف شدن پوست دارد.

    لیمو ترش خواص عجیبی برای درمان آکنه و جوش صورت دارد.

    خواص ضد عفونی کننده و آنتی باکتریال لیمو ترش به حدی است که تاثیر خود را چه در داخل بدن و چه بر روی پوست صورت می گذارد.

    آب نصف لیمو ترش را بگیرید و با یک قاشق چایخوری عسل ترکیب کنید این نوشیدنی را صبح ها ناشتا میل کنید تا جوش و آکنه صورت شما از بین برود.

    یک قاشق چایخوری شکر قهوه ای را با آب لیمو ترش تازه مخلوط کنید و پس از ترکیب آن را روی چوش های سر سیاه صورت بمالید.

    اجازه دهید تا محلول روی صورتتان خشک شود سپس با آب گرم به آرامی بشورید.

    این کار را هفته ای دوبار انجام دهید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.

    خواص آب لیمو ترش روی جوش های سر سیاه باعث سفت شدن آن ناحیه و از بین رفتن جوش های سر سیاه می شود.

    فواید لیمو ترش برای مو به حدی زیاد است که شما را مجاب می کند تا به جای خورن لیمو ترش آن را روی پوست سر خود قرار دهید.

    یکی  از خواص لیمو ترش برای مو خاصیت رنگ دهی و روشن کنندگی موی سر است به طوری که زنان در ایتالیا با لیمو ترش موهای خود را روشن می کنند.

    البته باید در میزان استفاده از آب لیمو ترش برای موهایتان مراقب باشید زیرا که لیمو ترش دارای اسید سیتریک بالا می باشد و استفاده به مقدار زیاد از آن باعث روشن شدن بیش از حد موها و ایجاد رگه های سفیید می شود.

    برای درست کردن محلول مورد نظر باید آب نصف لیمو را گرفته و با مقداری آب حل کنید. محلول را در بطری های اسپری کننده ریخته و به خوبی تکان دهید.

    برای اثر بخشی و استفاده از خواص لیمو ترش برای مو در آفتاب ملایم بنشینید و محلول را روی سرتان اسپری کنید.

    شاید برای شما سوال باشد که استفاده از لیمو ترش برای رشد مو چگونه موثر است؟

    لیمو ترش با مقادیر بالای اسید سیتریک و ویتامین C و نیز داشتن خواص آنتی اکسیدانی و حذف رادیکال های آزاد زمنی که روی پوست سر ریخته می شود باعث تحریک فولیکول های مو و افزایش گردش خون در آن ناحیه می شود.

    پس درست کردن یک ماسک لیمو ترش برای مو بهترین راه برای استفاده از تمامی خواص لیمو ترش برای رشد مو می باشد.

    یکی از اثراتی که لیمو ترش روی پوست سر چرب می گذارد این است که منافذی که باعث ترشح چربی روی پوسست سر می شود را می بندد از ترشح بیش از حد چربی روی پوست سر جلوگیری می کند.

    در نتیجه با استفاده از آب لیمو ترش روی پوست سر می توانید مشکل چربی پوست سر را به نوعی حل کنید.

    دو قاشق چایخوری آب لیمو ترش را به پوست سر خود بمالید و بعد سرتان را با آب بشورید سپس یک قاشق چایخوری آب لیمو ترش را با یک فنجان آب حل کنید و سرتان را با آن بشورید.

    خواص لیمو ترش برای پوست و مو

    اسیدیته لیمو ترش به تنظیم PH پوست کمک زیادی می کند.

    این کار را هر روز انجام دهید تا شوره سرتان کاملا از بین برود.

    خورن آب لیمو ترش یکی از روش ها و راه های موثر برای کاهش وزن می باشد.

    مصرف روزانه لیمو ترش به افزایش متابولیسم بدن و سوخت و ساز بدن کمک زیادی می کند.

    خواص لیمو ترش با آب گرم در صبح به صورت ناشتا نه تنها به کاهش وزن کمک زیادی می کند بلکه برای شستشوی معده و دستگاه گوارش و عملکرد بهتر آن نیز موثر است.

    بهترین راه برای لاغری با لیمو ترش مصرف روزانه آب لیمو ترش با آب گرم است. به طوری که اگر برای مدت 2 هفته صبه ها ناشتا این ترکیب را میل کنید کاهش وزن محسوس را مشاهده خواهید کرد.

    تا اینجا راجع به خواص لیمو ترش برای پوست، مو و لاغری صحبت کردیم و این ها خواصی بود که به تنهایی این همه اثر بخشی مثبت را برای بدن داشت.

    حال با ترکیب لیمو ترش با عسل پی به یگر خواص عجیب این ترکیب برای بدن ببرید.

    از فواید لیمو ترش با عسل پاک کنندگی روده و دفع سموم است.

    با ترکیب 2 قاشق آب لیمو ترش و 1 قاشق عسل با آب گرم و مصرف آن PH بدن تنظیم می شود، تولیدات صفراوی افزایش یافته و خون تصفیه می شود.

  • مدل موی مردانه ایرانی
  • علاوه بر اینها عسل باعث از بین رفتن میکروب های بدن می شود، مخاط روده را افزایش می دهد و درنتیجه دفع سموم از بدن راحت تر انجام می شود.

    کالری لیمو ترش بسیار ناچیز است و از طرفی عسل فاقد چربی می باشد.

    قند موجود در عسل به تدریج تجزیه شده و در نتیجه لوزالمعده تولید انسولین نمی کند.

    از این ترکیب این دو با تولید انرژی مفید همراه است و نقش چربی سوزی دارد.

    هنگام سرماخوردگی بدن نیاز زیادی به مایعات و همچنین ویتامین C برای مقابله با باکتری ها دارد.

    از طرفی لیمو ترش دارای ویتامین C و A است و همچنین عسل برای کاهش التهاب گلو بسیار مناسب است.

    در نتیجه خواص لیمو ترش و عسل برای سرماخوردگی به حدی است که شما را مجاب می کند این ترکیب را با آب گرم حل کرده و میل کنید.

    مصرف لیمو ترش و سیر برای کاهش چربی خون، کاهش کلسترول بد و گرفتگی عروق بسیار موثر است.

    خواص سیر با لیمو ترش برای باز شدن عروق و کم کردن چربی خون با خوردن این معجون شب ها قبل از خواب موثر است.

    برای مصرف لیمو ترش با سیر روزی نصف استکان از این مخلوط  را قبل یا بعد از وعده غذایی بخورید.

    خواص لیمو ترش برای پوست و مو

    برای 3 هغته این کار را انجام دهید تا تاثیرش را مشاهده کنید.

    فقط توجه کنید که بعد از مصرف 3 هفته ای و مشاهده خواص سیر و عسل بر چربی خون و کلسترول یک هفته بدن را استراحت دهید و ذوباره یک دوره دیگر خوردن آن را آغاز کنید.

    لازم به ذکر است که قبل از مصرف با پزشک خود در این باره مشورت کنید.

    محمد غلامی هستم کارشناس صنایع غذایی که باتوجه به تحصیلات آکادمیک در زمینه صنعت غذا و دارو و دانستن در مورد فواید و خواص انواع مواد غذایی ، دارویی و درمانی امیدوارم بتوانم از طریق جمع آوری اطلاعات مهم و به اشتراک گذاشتن تجربیاتم در این زمینه به شما عزیزان کمک کنم.

    قبلی

    طرز تهیه آش دوغ اردبیل (دوغا) و آش دوغ شمالی با سبزی آش مخصوص

    بعدی

    درمان قطعی شپش سر با مواد دارویی و طبیعی

    خواص زنجبیل تازه برای لاغری و تقویت سیستم ایمنی

    بهترین ورزش و رژیم برای لاغری شکم و پهلو

    چاقی صورت با شیر خشک و انواع ماسک صورت شیر خشک

    رژیم پالئو چیست و روش غذایی انسان های باستان چه کمکی به ما میکند

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

    مطالب محبوب

    چاق شدن سریع صورت در کمترین زمان و بدون بازگشت

    سیاه دانه چیست و ترکیب آن با عسل چه خواصی برای صورت و مو دارد

    عوامل بوی بد دهان چیست و راه درمان آن چگونه است؟

    خواص سیر برای پوست و کبد وتاثیر آن بر لاغری

    نولینو یک وبلاگ اطلاعاتی-آموزشی در رابطه با سلامت، رژیم غذایی و تناسب اندام است.

    Most Viewed

    چاق شدن سریع صورت در کمترین زمان و بدون بازگشت

    سیاه دانه چیست و ترکیب آن با عسل چه خواصی برای صورت و مو دارد

    عوامل بوی بد دهان چیست و راه درمان آن چگونه است؟

    Welcome, Login to your account.

    Recover your password.

    A password will be e-mailed to you.

    لیموترش برای سلامتی و زیبایی فواید بسیار زیادی دارد و در درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا بسیار کاربردی است. در این نوشتار ۱۵ خاصیت لیمو ترش برای زیبایی و سلامت را بیان می کنیم.

    ۱.لیمو در دسته مرکبات دارای خواص درمانی متعدد و و حاوی مقادیر زیادی ویتامین علاوه بر مواد مغذی ضروری برای سلامت بدن است.

    به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بازده، ارزش غذایی ۱۰۰ گرم لیموشیرین که معادل یک عدد لیمو شیرین بزرگ است حاوی ۲۹/۸ کالری، ۰/۷۴ گرم پروتئین ۱۰/۵ گرم قند ۰/۱۴ گرم چربی ۲/۸ گرم فیبر ۱۰ میکروگرم اسید فولیک ۱۵۰ میلیگرم پتاسیم و ۵۳ میلیگرم ویتامین c است.

    ۲.لیمو ترش هم یک ماده تقویت کننده زیبایست و باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی و نیروی حیات، مانع شل شدن و چروک پوست و پیری زودرس می شود.

    ۳.از ویتامین های لیموترش می توان درصد بالای ویتامین ث، ویتامین های گروه ب و ویتامین آ، و از املاح معدنی بی شمار و بسیار مفید آن پتاسیم، منگنز، منیزیم و … را نام برد.

    خواص لیمو ترش برای پوست و مو

    ۴. یک خاصیت لیمو ترش برای پاکسازی لکه های پوستی است که می توانید آب لیمو ترش را روی پوست بمالید و از شب تا صبح روز آن بماند، همچنین از عصاره لیمو ترش با گلیسیرین می توانید خستگی پوست و ترک های پوست را از بین ببرید.

    ۵.اگر تمایل دارید موهایتان شفاف و درخشان شود کافیست مقداری لیمو ترش تازه با آب سرد ترکیب کنید و روی موها بریزید و سپس موها را بشویید.

    ۶.پوست لیمو ترش را روی پوست خشک یا جای پوسته پوسته شده بمالید تا مشکلات پوستی برطرف شود، برای نرم شدن پوست ضخیم شده آرنج نیز پوست لیمو ترش مفید است. از لیمو ترش تجزیه شده ۶ تا ۸ درصد اسید سیتریک تهیه و از هسته های آن روغنی به نام لیمو تن تهیه و در طب مصرف می شود.

    ۷.خواص اسیدی این میوه یک ضد عفونی کننده قوی است، به همین دلیل توصیه می شود اگر در مسافرت به آب آشامیدنی مشکوک شدید به آن چند قطره لیمو ترش اضافه کنید و بعد از آن، آب استرلیزه شده را می توانید نوش جان کنید.

    ۸.همچنین آب لیمو ترش که ماده ای خنک کننده (سرد کننده) است باعث از بین بردن سموم میکروب بیماری هایی مانند دیفتری، حصبه و برخی امراض مهلک و خطرناک می شود؛ ترشح صفرا را افزایش می دهد و در رفع یرقان(زردی) و دفع سنگ های کوچکی که در مجاری ادرار گیر می کنند موثر است.

    ۹.فایده لیمو برای پوست: لیمو برای درمان جوش جوانی و پاکسازی پوست بکار می رود. نوشیدن یک لیوان آب لیموترش در روز پوست را شاداب می کند. لیمو یک پاک کننده خوب به شمار می آید از این رو برای درمان عفونت ها و التهاب های پوستی بکار می رود. لیمو همچنین برای از بین بردن زخم ها بر روی پوست بکار می رود و از شدت سوختگی پوست می کاهد.

    ۱۰.لیمو از آنتی آکسیدانهاست؛ حاوی مقدار بسیار زیادی ویتامین(ج) است از این رو از آنتی اکسیدان های قوی به شمار می آید که از پیری زودرس جلوگیری می کند.

    ۱۱.فواید لیمو برای مو: برای رسیدگی به موهای خود می توانید مقداری آب لیمو ترش به آب اضافه کنید و با این آب موهای خود را بشویید. برای رهایی از شوره نیز می توانید از آب لیمو ترش استفاده کنید و با آن پوست سر را ماساژ دهید. لیمو به موهای شما درخشندگی قابل توجهی می بخشد.

    ۱۲.لیمو و دندان ها: اگر آب لیمو ترش را بر روی محل درد دندان بچکانید، می توانید از دندان درد رها شوید. این میوه می تواند خونریزی لثه را متوقف کند؛ همچنین نوعی دهان شویه برای رها شدن از بوی بد دهان به شمار می آید.

    ۱۳.کاهش وزن: با نوشیدن آب ولرم با عسل و لیمو می توانید وزن خود را کاهش دهید. برای دست یافتن به نتایج بهتر می توانید این نوشیدنی را با معده خالی میل کنید.

    ۱۴.تصفیه خون: یک خاصیت لیمو ترش تصفیه خون است که خون را از سموم متعدد پاک می کند همچنین برای درمان برخی بیماریها مانند وبا و مالاریا بکار می رود.

    ۱۵.کاهش فشار خون: کسانی که از ناراحتی های قلبی رنج می کشند می توانند آب لیمو ترش را برای کاهش فشار خون مصرف کنند، از این رو لیمو مبتلایان به ناراحتی قلبی را از بسیاری بیماریهای دیگر رها می‌کند.

    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

    میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

    خواص لیمو ترش برای پوست و مو
    خواص لیمو ترش برای پوست و مو
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *