خواص لیمو ترش برای لاغری شکم

دوره مقدماتی php
خواص لیمو ترش برای لاغری شکم
خواص لیمو ترش برای لاغری شکم

یک لیوان آب گرم با آب لیمو در صبح در بدن تولید گرما می کند، که باعث می شود بدن ما شروع به سوزاندن چربی کند.

ریشه زنجبیل یکی دیگر از بهترین چربی سوزها می باشد، به ویژه چربی های اطراف شکم برای تخت کردن شکم.
اگر شما به فکر از دست دادن وزن هستید ما پیشنهاد می کنیم که که عادت غذایی روزانه خود را تغییر دهید، رژیم غذایی خود را بهبود بخشید، و فعالیت بدنی خود را بیشتر کنید.
بعضی از مکمل ها  نیز برای از دست دادن وزن طراحی شده است. چای، اسموتی، میوه های چربی سوز و گیاهان دارویی. در اینجا ۵ روش کاهش وزن با زنجبیل و آب لیمو را توضیح می دهیم.

شما احتمالاً بیش از یک بار شنیده اید که آب لیمو و زنجبیل، هم به صورت جداگانه هم با یکدیگر می توانند به ما کمک کنند که اندام خود را حفظ کنیم.
آیا این واقعی است یا افسانه؟ البته همانطور که می دانید هیچ چیز مانند رژیم غذایی معجزه نمی کند. همه رژیم های غذایی به تلاش از جانب ما احتیاج دارد.
این بدین معنا می باشد که اگر ما رژیم غذایی لیمو و زنجبیل را هفته ها دنبال کنیم ولی خوردن چربی، شکر و فست فود را ادامه دهیم هیچ تغییری در وزن ما ایجاد نمی شود.
ما باید تعادل را برقرار کنیم، این دو محصول مکمل یکدیگر هستند که اگر به درستی استفاده شوند می توانند کمک بزرگی به کم کردن وزن بکنند که دراینجا به چگونگی استفاده صحیح این دو بایکدیگر اشاره می کنیم:

 

آب لیمو می تواند به کم کردن وزن به ما کمک کند و همچنین برای سلامتی ما به طور کلی بسیار مفید می باشد.
آب لیمو غنی از ویتامین c و آنتی اکسیدان ها می باشند  و اسید آنها به هضم کمک می کند و از کبد مراقبت می کند.
آب لیمو دارای خواص دیورتیک (ماده ای که باعث افزایش ادرار می شود) است که سم زدایی کرده و در نتیجه باعث سوزاندن چربی می شود.
بعضی از افراد رژیم غذایی سخت را در ۵ روز  دنبال می کنند که معمولاً شامل میوه، سبزیجات و آب لیمو ترش می باشد.
همانطور که گفتیم، این روش بسیار محدود می باشد و لازم نیست که این روش را انجام دهید.
مصرف آب لیمو به طرق مختلف و با توجه به مصرف روزانه متعادل به ما کمک می کند که به وزن ایده آل خود برسیم.

خواص لیمو ترش برای لاغری شکم

دوره مقدماتی php

 

زنجبیل یک ریشه دارویی عالی با سنت طولانی مدت در هنر شفابخشیدن است.
زنجبیل برای کاهش التهاب، بهبود هضم، کاهش کلسترول، آرامش عمومی و سوختن چربی ایده آل است.
بعضی از افراد به صورت خاص برای از بین بردن چربی شکم استفاده می کنند.
پیدا کردن زنجبیل کار آسانی می باشد و راههای بسیاری برای تهیه آن جهت کسب فواید از آن وجود دارد.

 

 

 

نوشیدن آب لیمو ترش به همراه آب گرم در صبح مزایای زیادی برای سلامتی دارد. این روش برای پاکسازی بدن، سوزاندن چربی و به دست آوردن ویتامین c  و آنتی اکسیدان ها ایده آل می باشد.
نوشیدن این آب گرم دمای  بدن را کمی افزایش می دهد و باعث می شود گرمازایی ( (thermogenesis برای سوزاندن چربی افزایش پیدا کند.
زنجبیل التهاب ،درد معده و یبوست را کاهش می دهد و بسیار مفید وسالم است.

 

تا به حال در مورد این چربی سوز مفید و آسان شنیده ای؟ بسیار ایده آل است. این رژیم غذایی پاک کننده یک مقدارکمی تند می باشد تا سوخت ساز بدن مارا افزایش دهد و چربی را بسوزاند.
برای بهترین نتیجه شما باید حدود ده روز این پاک کننده را استفاده کنید.
شما در طول روز باید ۳ لیوان از این دستور غذایی را بنوشید:
در زمان صبحانه، قبل از نهار و قبل از شام. ابتدا احتیاج به یک لیوان آب لیمو ترش دارید، سپس بگذارید به جوش آید و فلفل هندی و عصاره افرا را اضافه کنید.
سپس این مخلوط را درون ۳ لیوان آب ریخته و مخلوط کنید. این چیزی است که شما سه بار در روز می نوشید – این باعث می شود شما احساس خوبی داشته باشید و برای کاهش وزن موثر است.

 

درست کردن این چای بسیار آسان و موثر می باشد. شما می توانید آن را ۲ بار در روز بنوشید.
شما فقط به آب لیمو ترش و آب گریپ فروت  احتیاج دارید.آب لیمو ترش و آب گریپ فروت را با یکدیگر مخلوط کنید و آنها را درون یک کتری چای بریزید.
دو برگ نعنا و کمی از پوست لیمو را اضافه کنید  و بگذارید به جوش آید.
دمای آن را کاهش دهید و درنهایت شما می توانید آن را با یک قاشق غذا خوری عسل میل کنید.
شما آن را دوست خواهید داشت.

 

مطمئناً شما در مورد این رژیم کلاسیک می دانید.
این مخلوط به سوزاندن چربی و هضم غذا کمک می کند و از نگه داشتن مایع والتهاب مزمن جلوگیری می کند.
یکی از راه های درست کردن آن این است که آب لیمو ترش را با مقداری ریشه زنجبیل بگذارید بجوشد. هنگامی که بجوش آمد حرارت را کاهش دهید یک نصفه لیوان آب و دو تکه پوست لیمو را اضافه کنید.
اگر شما آن را در یک بطری آب بریزید می توانید در طول روز قبل از هر وعده غذایی آن را بنوشید.
این مخلوط بسیار مناسب در کم کردن وزن است اما به یاد داشته باشید حفظ رژیم غذایی  سالم نیز ضروری است.

 

این چای غنی از آنتی اکسیدان عالی است و برای نوشیدن در بعد از ظهر مناسب است.
همانطور که از قبل می دانید چای سبز برای کم کردن وزن مناسب است. آن را به عنوان “چای ۱۰۰۱ خواص “نامیده اند و به عنوان عاملی برای هدف قراردادن چربی و جلوگیری ازجمع شدن آن، کاهش کلسترول و بهبود هضم شناخته شده است.
آن را با ریشه زنجبیل مخلوط کرده این روش بهترین راه برای حفظ سلامتی و  اندام ما می باشد

 

 

© Copyright 2016 Mahram Industry Group. All rights reserved.

تمام حقوق معنوی مالکیت این وبسایت برای گروه تولیدی مهرام محفوظ است.



  برای از بین بردن چربی های اضافه بالأخص در ناحیه شکم درمان های متعددی وجود دارد

 

خواص لیمو ترش برای لاغری شکم

همه افراد تمایل دارند تا شکم خود را کوچک کنند این مسئله نه تنها از نظر تناسب اندام و زیبایی اهمیت دارد، بلکه برای سلامتی افراد هم ضروری می باشد. بزرگ بودن شکم و افزایش چربی در این ناحیه فرد را مستعد ابتلا به دیابت، فشار خون بالا، بیماری های کبدی بالأخص کبد چرب، بیماری های قلبی، سکته قلبی و … می کند.

برخی از علل بزرگی شکم ژنتیکی است، همچنین متابولیسم کم بدن، تغییرات هورمونی، استرس، فشار خون، پرخوری و …. از علل دیگر می باشند. برای از بین بردن چربی های اضافه بالأخص در ناحیه شکم درمان های متعددی وجود دارد. در این مقاله سعی می کنیم شما را با چند مورد از این درمان ها آشنا کنیم.

  لیمو سموم بدن همراه با چربی را از بین میبرد

به آب لیمو برای کاهش چربی شکم  صبح بخیر بگوئیدبله، شما باید صبح خود را با آب لیمو آغاز کنید. لیمو سموم بدن همراه با چربی را از بین میبرد البته  مخلوط  آن  با آب  گرم بهتر است علاوه بر آب کردن  چربی شکم , کبد  را هم  تقویت میکنید  و سوخت وساز بدن را افزایش میدهد.برای این کار:لیمو: 1 عددآب گرم :یک شیشه متوسط

 

طرز تهیه:آب لیمو ترش را بگیرید و با آب گرم مخلوط کنید و هر روز صبح با معده خالی این نوشیدنی را بنوشید. 

کرن بری شبیه زغال اخته است و سوخت و ساز چربی را تسهیل می نمایند

 

آب «کرن بری» برای کاهش چربی شکم مفید استکرن بری شبیه زغال اخته و از همان خانواده است و از اسیدهای ارگانیک مانند اسید مالیک، اسید سیتریک و کوئنیک اسید تشکیل شده است که به عنوان آنزیم های گوارشی عمل می کنند و مانند امولسیفایر برای چربی ها می باشند و سوخت و ساز چربی را تسهیل می نمایند. اگر در جایی زندگی می کنید که به آن دسترسی دارید، از فواید آن بهره مند شوید.مواد تشکیل دهنده:* آب کرن بری : یک فنجان* آب  : 7 فنجانطرز تهیه:1. آب کرن بری و آب را با هم مخلوط کنید.2. یک فنجان در حالت ناشتا مصرف کنید و بقیه آن را در طول روز استفاده نمایید.

زمانیکه احساس گرسنگی می کنید بادام را بجای اسنک بخورید

 خوردن بادام چربی شکم را از بین می بردیکی از خارق العاده ترین موادی که  با چاقی مبارزه میکند بادام می باشد. بادام  چربی های خوب را بالا می برد. چگونه  بادام چربی شکم را کاهش می دهد؟ چون بادام سرشار از مواد مغذی ضروری مانند منیزیم، پروتئین، ویتامین E و فیبر می باشد! هنگامی که  پروتئین به اندازه کافی باشد،  توده عضلانی بدون چربی  به نوبه خود چربی را می سوزاند. الیاف خوب نه تنها برای هضم  کمک میکند بلکه  احساس پری در زمان پر خوری به شما دست می دهد.

 

چربیهای اشباع نشده و یا چربی های خوب در بادام نه تنها در کاهش وزن، موثر است بلکه به کاهش شاخص توده بدن (BMI) کمک میکند.  بادام دارای مزایای بسیاری دیگر به غیر از  معجزه  کاهش وزن است. بادام   برای بیماری های قلبی و دیابت  نیز خوب است  بنابراین، بدون هیچ گونه نگرانی، شما می توانید بادام  را روزانه بخورید. اما به یاد داشته باشید،. یک تعداد انگشت شماری از آنها، 10-20 بادام در روز، نه بیش از آن!  بله، ولی باید ساده باشد و سرخ شده  و یا بو داده نباشد.به این طریق بادام را مصرف کنید:6-8 بادام در طول شب خیس کنید. باید صبح ناشتا بخورید . با این حال، اگر روزانه آب لیموی ناشتا می خورید بادامها ی خیس شده را 30-40 دقیقه بعد بخورید.

این بادام ها را میتوانید در صبحانه یا در سالاد و یا مخلوط فرنی و یا حتی به غلات صبحانه خود  به شیر اضافه کنید.

زمانیکه احساس گرسنگی می کنید بادام را بجای اسنک بخورید.  

گیاه قاصدک عملکرد کبد را بهبود می بخشد و به لاغری کمک می کند

  

دمنوش گیاهی حاوی قاصدکاگر از بزرگی شکم خود به ستوه آمده اید، دمنوش گیاهی حاوی ریشه گیاه قاصدک را امتحان کنید. این گیاه یک ادرارآور طبیعی است و عملکرد کبد را بهبود می بخشد.مواد تشکیل دهندهریشه گل قاصدک یا پودر ریشه :  قاشق سوپخوریزنجبیل  : تازه نصف یک عددچوب دارچین : نصف یک عدددانه هل : 1 عددآب : یک فنجان و نیمعسل : 2 قاشق چای خوریطرز تهیه:1. تمام مواد به جز عسل را در یک ظرف بریزید و بگذارید تا به جوش آید.2. 5-10 دقیقه بگذارید بجوشد سپس آن را از صافی رد کنید.3. عسل را اضافه کنید و به خوبی مخلوط نمایید. 2 تا 4 بار در روز از این دمنوش استفاده کنید.توجه: اگر مجاری صفراوی شما مسدود است از این دمنوش اجتناب کنید.  

خیار  شامل مواد معدنی گوگرد و سیلیکون است و به چربی سوزی بدن کمک میکند

خواص لیمو ترش برای لاغری شکم

  

خیار به  کاهش  چربی شکم کمک میکندخیار یک غذای تابستانی است اما آنچه جالب است این است که برای سوزاندن چربی مواد غذایی بسیار عالی است! خیار دارای محتوای غنی شامل مواد معدنی گوگرد و سیلیکون  است و به همین دلیل  چربی سوز است. خیار نیز آب زیادی دارد  و در نتیجه به عنوان دیورتیک از نفخ شکم پیشگیری میکند. هنگامی که به  خیار آبلیمو میزنیم ،  برای سوزاندن چربی فوق العاده مفید می شود چون  لیمو فوق العاده افزایش سوخت و ساز بدن و محتوای اسیدی خود را بالا برده و به از بین بردن چربی کمک میکند.  خیار حاوی حدود 96٪ آب دارد و تنها در حدود 45 کالری در  کل یک خیار  وجود دارد.

چگونه از خیار برای کاهش چربی شکم استفاده کنیماضافه کردن یک کاسه خیار قطعه قطعه  شده به  صبحانه.

سالاد خیار هر روز با ناهار. اضافه کردن یک مقدار آب لیمو، فلفل، نمک یا سرکه و برخی گیاهان به علاوه روغن زیتون.

هر کجا که که می روید با خود خیار ببرید. سر کار، شرکت و یا  مکان هایی که روزانه زمانهای زیادی را میگذرانید و در هنگام گرسنگی بجای اسنک خیار بخورید.   

  دمنوش زنجبیلی باعث از بین رفتن چربی شکمی می شود

 

  دمنوش زنجبیلیزنجبیل یک عامل گرمازا است که دمای بدن را افزایش می دهد. این مسئله باعث می شود که چربی ها به سرعت سوزانده شوند و تولید کورتیزول که تنظیم انرژی را در بدن به عهده دارد، سرکوب می کند.مواد لازم:زنجبیل  :  2 تا 5 سانتی مترلیمو : 1 عددعسل : 1 قاشقآب  : 4 فنجانمراحل تهیه:1. آب را بگذارید برای چند دقیقه بجوشد سپس زنجبیل را به آن بیفزایید.2. بگذارید برای مدت 5 تا 10 دقیقه بجوشد.3. لیموترش تازه و عسل را به آن بیفزایید و خوب مخلوط کنید.صبح ناشتا از آن بنوشید و حداقل 2-3 فنجان در طول روز مصرف کنید.

 

  • عکس زیبا برای پروفایل گروه واتساپ
  • گردآوری:بخش سلامت بیتوته

     

     منبع:

    tebyan.net

    hidoctor.ir

    داروخانه گیاهی بیتوته

    مشاوره آنلاین جنسی

    بدون مراجعه حضوری ویزیت شو!

    معجزه ی درمان وتوانبخشی بیماران فلج مغزی

    خرید گیفت کارت اپل

    خواص لیمو ترش برای لاغری شکم

    محاسبه آنلاین هزینه نظافت منزل

    قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را تجربه کنید

    درکوتاه ترین زمان پاسخ سوال پزشکیت روبگیر

    درمان ناهنجاری جلو بودن فک با ارتودنسی

    دسترسی به پزشک متخصص درهر زمان ومکان

    محصولات مناسب برای پاکسازی روزانه پوست

    مشاوره آنلاین پزشکی بدون صرف زمان انتظار

    گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی

    موخوره وشکنندگی موهاتو بااین روغن درمان کن

    دریافت پاسخ پزشکی در کمترین زمان

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    ترکیب آب و لیمو ترش یکی از ترکیبات مفیدی است که فواید بسیاری برای بدن دارد. یکی از این فوایدی که نام برده می شود، لاغری با ترکیب آب و لیمو ترش است. اما آیا واقعا مساله صحت دارد؟

    از آنجایی که آب لیمو یک نوشیدنی کم کالری است و می تواند به روشی مشابه با آب معمولی احساس سیری را افزایش دهد، نوشیدن آن می تواند روشی موثر برای کمک به کاهش کالری های دریافتی باشد. آب لیمو نوشیدنی است که از ترکیب آب و آب لیموی تازه تهیه می شود. از این نوشیدنی می توان چه به صورت گرم و چه سرد لذت برد.به گزارش “اتوریتی نیوتریشن”، اغلب ادعا شده است که این نوع آب دارای فواید سلامت مختلفی است که از آن جمله می توان به بهبود گوارش، تقویت تمرکز و افزایش سطوح انرژی اشاره کرد. همچنین، آب لیمو به عنوان یک نوشیدنی محبوب برای کمک به کاهش وزن شناخته می شود و در بسیاری از رژیم های غذایی حضور دارد.

    بیشتر بدانید : 5 راهکار موثر و سریع برای لاغری

    آب و لیمو ترش به طور کلی یک نوشیدنی بسیار کم کالری محسوب می شود. با افزودن آب یک نیمه لیمو ترش به آب، هر لیوان آب لیمو دارای تنها شش کالری خواهد بود. بر همین اساس، اگر نوشیدنی های دارای کالری بالاتر، مانند آب پرتقال و نوشابه های گازدار را با آب لیمو جایگزین کنید، این کار می تواند روشی عالی برای کاهش کالری های مصرفی و کمک به کاهش وزن باشد.به عنوان مثال، یک فنجان آب پرتقال (234 میلی لیتر) دارای 110 کالری است و یک قوطی 16 اونسی (0.49 لیتر) نوشابه گازدار دارای 182 کالری است. تنها جایگزینی یکی از این نوشیدنی ها در روز با یک لیوان آب لیمو می تواند میزان کالری دریافتی روزانه شما را 100 تا 200 کالری کاهش دهد. حتی برخی شواهد نشان داده اند که مصرف نوشیدنی های کم کالری با وعده های غذایی می تواند موجب کاهش میزان کلی کالری های مصرفی در آن وعده غذایی شود.در یک مطالعه که با حضور 44 زن انجام شد، شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شده و یک گروه ناهار خود را به همراه یک نوشیدنی حاوی کالری و گروه دیگر با یک نوشیدنی بدون کالری مصرف می کردند. سپس، پژوهشگران کالری های مصرفی آنها را اندازه گیری می کردند. آنها دریافتند مصرف نوشیدنی های حاوی کالری مانند نوشابه های گازدار شیرین شده با قند، شیر و آبمیوه نه تنها کاهش غذای مصرفی را به همراه نداشت، بلکه کل کالری های مصرفی به واسطه کالری موجود در نوشیدنی نیز افزایش یافت.اگرچه آب لیمو بدون کالری نیست، اما میزان کالری موجود در آن به اندازه ای کم است که می تواند اثری مشابه را ایجاد کرده و به کاهش کالری دریافتی کمک کند.

    خواص لیمو ترش برای لاغری شکم

    از انتقال مواد مغذی به سلول ها تا حمل مواد زائد به خارج از بدن، نوشیدن آب به میزان کافی برای هیدراته نگه داشتن بدن جزئی حیاتی از حفظ سلامت محسوب می شود. تامین آب مورد نیاز بدن برای هر چیزی از تنظیم دمای بدن تا بهبود عملکرد جسمانی نیاز است. حتی برخی شواهد نشان داده اند که هیدارته نگه داشتن بدن می تواند به کاهش وزن کمک کند.پژوهش ها نشان داده اند که هیدراتاسیون افزایش یافته ممکن است شکستن چربی ها را افزایش داده و چربی سوزی را بهبود ببخشد. تامین آب مورد نیاز بدن در سطوح مناسب ممکن است به کاهش احتباس آب نیز کمک کند که می تواند موجب علائمی مانند نفخ، پف کردگی و افزایش وزن منجر شود. از آنجایی که بخش قابل توجهی از آب لیمو از آب تشکیل شده است، این نوشیدنی نیز می تواند به حفظ هیدراتاسیون مناسب کمک کند.

    بیشتر بدانید : نوشیدنی لیمو را صبح ناشتا بخورید

    مطالعات نشان داده اند که نوشیدن آب به میزان کافی می تواند به طور بالقوه به افزایش سوخت و ساز در بدن کمک کند. به گفته پژوهشگران، هیدراتاسیون خوب عملکرد میتوکندری، بخشی در سلول که به تولید انرژی برای بدن کمک می کند، را تقویت می کند. این شرایط به افزایش در سوخت و ساز منجر می شود که ممکن است در گام بعدی کاهش وزن را به همراه داشته باشد.همچنین، نوشیدن آب نشان داده است که با القای ترموژنز، یک فرآیند متابولیک که در آن برای تولید گرما کالری سوزانده می شود، سوخت و ساز را تقویت می کند. پژوهش ها در زمینه آب لیمو محدود هستند، اما به دلیل این که آب ماده اصلی این نوشیدنی محسوب می شود احتمالا فواید تقویت کنندگی سوخت و ساز مشابه با آب معمولی را ارائه می کند.

    بیشتر بدانید : کاهش سوخت و ساز بدن با چند اشتباه ساده صبحگاهی!!

    نوشیدن آب اغلب به عنوان بخشی اساسی از هر رژیم کاهش وزن توصیه شده است زیرا می تواند احساس سیری و پری را بدون افزودن کالری های بیشتر ایجاد کند. نتایج یک مطالعه نشان داد که نوشیدن 16.9 اونس (0.5 لیتر) آب پیش از صبحانه می تواند میزان کالری های مصرفی در این وعده غذایی را تا 13 درصد کاهش دهد. نتایج مطالعه ای دیگر نیز نشان داد که نوشیدن آب با غذا احساس گرسنگی را کاهش داده و افزایش سیری طی وعده غذایی را به همراه دارد.از آنجایی که آب لیمو یک نوشیدنی کم کالری است و می تواند به روشی مشابه با آب معمولی احساس سیری را افزایش دهد، نوشیدن آن می تواند روشی موثر برای کمک به کاهش کالری های دریافتی باشد.

    بیشتر بدانید : کنترل اشتها برای کاهش وزن با چند ماده غذایی

    به واسطه آثار بالقوه روی سوخت و ساز، احساس سیری و هیدراتاسیون، برخی شواهد نشان داده اند که آب (از جمله آب لیمو) می تواند کاهش وزن را بهبود ببخشد. طی یک مطالعه با حضور 48 فرد بزرگسال، این افراد به دو گروه رژیم غذایی کم کالری با مصرف 16.9 اونس (0.5 لیتر) آب پیش از هر وعده غذایی و گروه رژیم غذایی کم کالری بدون مصرف آب تقسیم شدند.در پایان مدت 12 هفته ای این مطالعه، شرکت کنندگان در گروهی که آب مصرف می کردند 44 درصد بیشتر از شرکت کنندگان در گروه دیگر وزن کم کرده بودند. همچنین، مطالعه ای دیگر نشان داده است که افزایش آب مصرفی می تواند به تحریک کاهش وزن مستقل از رژیم غذایی یا ورزش کمک کند. اگرچه این مطالعات به طور خاص روی مصرف آب معمولی متمرکز بودند، احتمالا نتایجی مشابه را می توان برای آب لیمو نیز در نظر گرفت.

    بیشتر بدانید : کاهش وزن 5 کیلویی در 2 هفته با 10 نکته

    آب لیمو فواید سلامت بالقوه بسیاری را ارائه می کند که از بهبود هیدراتاسیون تا افزایش حس سیری را شامل می شوند. با این وجود، ذکر این نکته اهمیت دارد که آب منبع اصلی این فواید محسوب می شود.آب لیمو حاوی مواد مغذی اضافی از عصاره لیمو است که از آن جمله می توان به ویتامین C و آنتی اکسیدان ها اشاره کرد، اما این مواد مغذی احتمالا هیچ اثری روی وزن شما ندارند. افزون بر این، اثر قلیایی سازی عصاره لیمو هیچ اثر روشنی روی وزن ندارد. گفته می شود، آب لیمو ممکن است برای پیشگیری از تشکیل سنگ های کلیه به واسطه اسیدهای موجود در آن مفید باشد.

    آب لیمو یک نوشیدنی با قابلیت سفارشی سازی بالا است و می توان آن را بر اساس اولویت های شخصی تهیه کرد. دستورالعمل ها معمولا شامل ترکیب آب یک نیمه لیمو در یک لیوان آب می شوند. برای افزودن عطر و طعم بیشتر می توانید چند ماده دیگر را نیز به این نوشیدنی اضافه کنید. در همین راستا، افزودن چند برگ نعناع، چند برش خیار یا اندکی زردچوبه می تواند بر فواید یک لیوان آب لیمو اضافه کند.بسیاری از مردم ترجیح می دهند روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب لیمو آغاز کنند، اما در هر زمان از روز می توانید این نوشیدنی مفید را مصرف کنید. آب لیمو را می توان به صورت گرم مانند چای یا با افزودن چند تکه یخ به صورت سرد سرو کرد.به رغم ادعاهایی که مصرف آب لیمو در دماهایی خاص را با فواید بیشتر مرتبط می دانند، اما شواهد اندکی برای پشتیبانی از این ادعاها در دسترس هستند.

    بیشتر بدانید : رژیم لاغری جنرال موتورز 2017، در یک هفته 8 کیلو وزن کم کنید!!

    بیشتر بدانید : رژیم فستینگ چیست؟ 6 روش جالب این رژیم برای

    بیشتر بدانید : با 7 کار ساده!!

    بیشتر بدانید : لاغری و کاهش وزن در خانه با 4 وسیله ارزان قیمت!!

    گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : asriran.com

    All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

    رکنا: یکی از مهم ترین فواید و خواص لیموترش لاغری و کاهش وزن است.

    در این مقاله جامع شما با برخی از فواید شگفت انگیز لیمو ترش از جمله خواص لیمو ترش برای لاغری آشنا خواهید شد. طبع لیمو ترش سرد و خشک است. لیمو ترش غنی ویتامین C، ویتامین B6، ویتامین A، ویتامین E، فولات، نیاسین، تیامین، ریبوفلاوین، اسید پانتوتنیک، مس، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، روی و فسفر و پروتئین می باشد.

    خواص لیمو ترش برای از بین بردن لک صورت

    آب لیمو ترش به عنوان یک ماده سفید کننده طبیعی برای پوست صورت توجه قرار گرفته است. شما می توانید از آب لیمو ترش برای از بین بردن لک های صورت استفاده کنید. آب لیمو ترش تازه را با استفاده از پنبه به قسمت های تیره پوست خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند، در این زمان بهتر است در خانه بمانید و از تماس مستقیم با نور خورشید جلوگیری کنید پس از ۳۰ دقیقه صورت را با آب سرد بشویید.

    خواص لیمو ترش برای درمان آکنه و جوش صورت

    خواص لیمو ترش برای لاغری شکم

    آکنه و جوش صورت بیشتر در افرادی با پوست چرب دیده می شود، خواص آنتی بیوتیکی آب لیمو ترش مانع از رشد باکتری ها بر روی پوست شده و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند. ترکیب آب لیمو ترش با عسل برای درمان آکنه، جوش و جای جوش مفید می باشد. همچنین می توانید یک تکه لیمو ترش را بر روی جای جوش ماساژ Massage دهید تا از بین برود.

    لیمو ترش برای چروک صورت

    با افزایش سن ممکن است پوست صورت دچار لک و چروک و سایر علائم پیری شود. لیمو به لطف آنتی اکسیدان ها، خواص ضد عفونی کننده و آنتی بیوتیک ها باعث جوان سازی پوست شده و آن را در برابر عفونت محافظت می کند. شما می توانید پوست لیمو ترش را به صورت خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

    لیمو ترش برای بوی بد بدن

    ویتامین C و فلاونوئیدهای موجود در لیمو ترش به کاهش بوی بدن و عرق کمک می کند. برای این منظور می توانید از آب لیمو ترش برای شستشوی بدن خود در حمام استفاده کنید.

    لیمو ترش برای آفتاب سوختگی

    قرار گرفتن در معرض آفتاب ممکن است باعث آفتاب سوختگی شود، آب لیمو ترش می تواند به طور موثری آثار آفتاب سوختگی را از بین ببرد. چند قاشق آرد را با آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید و این مخلوط را روی پوست خود بمالید و بگذارید تا خشک شود حالا صورت خود را با آب بشویید و خشک کنید. برای نتایج بهتر هر هفته از این ماسک استفاده شود.

    لیمو برای درخشان شدن پوست صورت

    اگر می خواهید پوستی با طراوت و درخشان داشته باشید هر روز صبح ناشتا آب لیمو ترش و عسل بنوشید.

    لیمو ترش برای رفع سیاهی زانو، آرنج و کشاله ران و زیر بغل

    لیمو ترش یک راه طبیعی برای حذف سلول های مرده پوست بوده که پوست را صاف و نرم و سفید می کند و شما می توانید از آن برای رفع سیاهی کشاله ران، زیر بغل، زانو و آرنج استفاده کنید. آب لیمو و عسل را خوب مخلوط کنید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی منطقه ی مورد نظر بمالید. اگر هر روز از این روش استفاده کنید به روشن شدن پوست بدن کمک می کند.

    لیمو ترش برای شوره سر

    شوره سر، بدون شک یکی از شایع ترین مشکلات مو می باشد این یک بیماری با لکه های بیش از حد پوست سر مشخص می شود. آب لیمو ترش تازه به عنوان عنصر اصلی در شامپو های ضد شوره استفاده می شود. اسید سیتریک موجود در در آب لیمو ترش برای درمان شوره سر مفید می باشد.

    یک لیمو ترش را برش زده و بر روی پوست سر بمالید، آب لیمو گاهی اوقات پوست سر شما را خشک می کند در چنین مواردی شما می توانید آن را با روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن بادام ترکیب کنید.

    لیمو ترش برای موی چرب

    آب لیمو ترش تازه می تواند برای درمان چربی مو مفید باشد، چند دقیقه قبل از شستشوی موها یک تکه لیمو ترش تازه را روی پوست سر بمالید و سپس بشویید.

    خواص لیمو ترش برای رشد مو و ریزش مو

    آب لیمو ترش برای رشد مو و درمان سلیاک، طاسی و ریزش مو مفید می باشد. مقداری آب لیمو ترش تازه را به روغن های مختلف اضافه کرده و موها را با آن ماساژ دهید به رشد مو و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

    لیمو ترش رنگ مو را روشن می کند

    اگر می خواهید بدون استفاده از مواد شیمیایی رنگ موی خود را روشن کنید، آب لیمو ترش یک گزینه عالی است. آب لیمو ترش تازه را بر روی موی خود بمالید و برای یک ساعت در نور خورشید بنشینید این روش باعث می شود که موهایتان ۲-۳ درجه روشن تر شود.

    خواص لیمو ترش برای لاغری و کاهش وزن

    ترکیب یک لیوان آب گرم و لیمو ترش تازه یک راه آسان برای کاهش وزن است، همچنین اسید سیتریک موجود در لیمو ترش یک چربی سوز عالی بوده که به لاغری و کاهش وزن کمک می کند. معجون لیمو ترش و عسل صبح ناشتا هم مانند زنجبیل برای کاهش وزن و لاغری مفید می باشد و شما پس از چند هفته می توانید اثرات آن را ببینید.

    مطلب مرتبط : خواص گریپ فروت برای لاغری

    خواص لیمو ترش در دوران بارداری برای زنان باردار و جنین

    استفاده از لیمو ترش در دوران بارداری هیچگونه عوارض جانبی ندارد و ویتامین C موجود در لیمو ترش نیازهای زنان باردار به مکمل های ویتامین را کاهش می دهد، لیمو ترش به درمان یبوست و سو هاضمه در بارداری کمک می کند.

    خواص لیمو ترش برای لاغری شکم

    پتاسیم موجود در لیمو ترش برای تشکیل استخوان ها توسعه سلول های مغزی و عصبی در جنین کمک مفید می باشد. همچنین لیمو ترش به درمان فشار خون بالا، کم خونی در حاملگی و تورم پاها کمک می کند. پیش از مصرف هر گونه خوراکی در دوران بارداری حتما با پزشک Doctor خود نیز مشورت کنید.

    فواید لیمو ترش برای مردان

    ویتامین C و تیامین موجود در لیمو ترش می تواند به افزایش کیفیت اسپرم و باروری در مردان کمک کند.

    خواص لیمو ترش برای گلودرد، سرماخوردگی و آنفلونزا

    آب لیمو ترش تازه می تواند به درمان سرماخوردگی، آنفلوانزا یا تب کمک می کند، همچنین غرغره با لیمو ترش تازه به درمان عفونت های باکتریایی گلو کمک می کند. آب یک لیمو ترش تازه را با کمی آب ولرم و عسل ترکیب کنید و قبل از خواب بنوشید به درمان سرماخوردگی کمک می کند.

    خاصیت لیمو ترش برای معده و دستگاه گوارش

    لیمو ترش برای هضم غذا مفید می باشد، همچنین ویتامین C، فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان های موجود در لیمو ترش برای درمان زخم معده و زخم های گوارشی استفاده می شوند.

    خواص لیمو ترش برای کلیه

    اسید سیتریک موجود در لیمو ترش برای درمان رسوبات کلسیمی و سنگ کلیه مفید می باشد. محتوای پتاسیم بالا در لیمو ترش برای سم زدایی کلیه ها و مثانه بسیار موثر است.

    لیمو ترش و کبد

  • عکس های قدیمی از شیراز
  • لیمو ترش یک محرک شگفت انگیز برای کبد است و اسید اوریک و دیگر سموم بدن را دفع می کند. آب لیموترش تازه ناشتا یک سم زدایی عالی برای کبد محسوب می شود.

    مزایای لیمو ترش برای قلب

    فیبر محلول موجود در لیمو ترش با کاهش کلسترول و فشار خون بالا می تواند از بیماری های قلبی، حملات قلبی و سکته قلبی پیشگیری کند.

    خواص لیمو ترش برای دندان

    لیمو ترش می تواند برای مراقبت های دهان و دندان استفاده شود. اگر آب لیمو ترش تازه برای دندان درد استفاده شود، می تواند به درمان درد کمک کند، ماساژ آب لیمو ترش روی لثه ها می تواند خونریزی لثه را متوقف کند همچنین برای از بین بردن بوی بد دهان می توانید از لیمو ترش تازه استفاده کنید.

    لیمو ترش و فشارخون بالا

    مصرف آب لیمو ترش به دلیل پتاسیم بالا می تواند برای درمان کلسترول خون و فشار خون بالا، سرگیجه و حالت تهوع استفاده شود.

    خواص لیمو ترش برای دیابت Diabetes و قند خون دیابتی ها

    به گفته انجمن دیابت آمریکا، لیمو ترش به عنوان یک غذای فوق العاده برای دیابت محسوب می شوند. به طور عمده، سطح بالای فیبر محلول موجود در لیمو ترش برای کمک به تنظیم سطح قند خون بیماران دیابتی کمک می کند. همچنین لیمو و سایر مرکبات دارای شاخص گلیسمی پایین هستند و باعث افزایش ناگهانی میزان گلوکز خون نمی شوند.

    فواید لیمو ترش برای چشم

    خواص لیمو ترش برای لاغری شکم

    ویتامین C موجود در لیمو ترش از بروز پیر چشمی و دژنراسیون ماکولا محافظت می کند، در عین حال فلاونوئید های موجود در لیمو ترش برای جلوگیری از عفونت های چشمی مفید هستند.

    خواص لیمو ترش برای یبوست

    لیمو ترش حرکت روده ها را افزایش داده و برای سم زدایی و تمیز کردن روده ها و درمان یبوست مفید می باشد. ترکیب آب ولرم و یک لیمو ترش تازه صبح ناشتا برای پاکسازی روده ها مفید است. همچنین آب لیمو ترش و نمک برای از بین بردن یبوست مفید می باشد.

    خواص لیمو ترش برای سرطان

    لیمو ترش دارای خواص ضد سرطان می باشد، تحقیقات نشان داده که لیمو و سایر مرکبات به دلیل وجود فلاونوئیدها می توانند برای پیشگیری و درمان انواع سرطان ها و تومور ها مفید است.

    معجزه ی آب گرم و چند قطره لیمو ترش تازه

    لیمو ترش یک منبع عالی و غنی از ویتامین C است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

    لیمو ترش حاوی فیبر پکتین است که به درمان یبوست کمک می کند.

    آب گرم و لیمو ترش سطح PH خون را متعادل می کند.

    آب گرم با لیمو ترش ناشتا به سم زدایی بدن کمک می کند.

    برای درمان سرماخوردگی مفید است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

     


    حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

    رکنا: 10 نمونه چای لاغری گیاهی که برای کاهش وزن تاثیر گذار است در این مطلب معرفی شده است.

    رکنا: بهترین راه برای لاغری و کاهش وزن رژیم سبزیجات است.

    رکنا: گریپ فروت میوه ای است که در لاغری و کاهش وزن بی نظیر عمل می کند.

    رکنا: در میان همه ویتامین ها ،ویتامین ث برای کاهش وزن مفید و موثر است.

    موضوعات داغ

    با اشتراک در خبرنامه رکنامهمترین و جدیدترین اخبار روز را در ایمیل خود داشته باشید:

    “سنجاق”

    مجری انحصاری تبلیغات رکنا

    سایت اینترنتی رکنا

    کلیه حقوق متعلق به

    سایت اینترنتی رکنا

    است

    شفقنا افغانستان_نوشیدنی های چربی سوز، یکی از بهترین و راحت ترین روشهای چربی سوزی است که می توانید با مصرف مداوم آن، بدون آن که نگران عولرض جانبی باشید وزن کم کنید. البته به یاد داشته باشید که استفاده از یک نوشیدنی چربی سوز به تنهایی باعث لاغری شما نخواهد شد و در هنگام مصرف آن، باید به دنبال یک رژیم غذایی سالم و عاری از مواد غذایی مضر مانند انواع نوشابه، غذاهای چرب و شور و … باشید.

    به گزارش شفقنا به نقل از پایگاه زاهدان، نوشیدنی های چربی سوز، یکی از بهترین و راحت ترین روشهای چربی سوزی است که می توانید با مصرف مداوم آن، بدون آن که نگران عولرض جانبی باشید وزن کم کنید. البته به یاد داشته باشید که استفاده از یک نوشیدنی چربی سوز به تنهایی باعث لاغری شما نخواهد شد و در هنگام مصرف آن، باید به دنبال یک رژیم غذایی سالم و عاری از مواد غذایی مضر مانند انواع نوشابه، غذاهای چرب و شور و … باشید. هم چنین فعالیت های ورزشی مناسب و نوشیدن آب کافی در طول روز را نباید فراموش کنید. با این دستورالعمل و نوشیدن چربی سوز زنجبیل و لیمو، به زودی می توانید کاهش وزن خوبی را تجربه کنید.
    همانطور که میدانید ،زنجبیل یک ریشه شناخته شده در سراسر جهان است و خیلی از ما درباره خواص فراوانی که برای سلامتی ما به همراه دارد نکات زیادی شنیده ایم . به خصوص که زنجبیل یک ضد التهاب قوی است و همچنین مصرف آن یکی از کارآمدترین درمانها برای مشکلات گوارشی است . ازاین ریشه به عنوان یک فرمول لاغری هم استفاده می شود زیرا علاوه بر بهبود عملکرد گوارشی دارای اثر “ترموژنیک” نیز میباشد به این مفهوم که به فعال شدن سوخت و ساز بدن کمک می کند و میتوان از آن به عنوان یک چربی سوز و کالری سوز قوی یاد کرد.
    از سوی دیگر، لیموترش یکی دیگر از داروهای بزرگ و قدرتمند است که به روش های مختلف به سلامت بدن کمک می کند. لیموترش همچنین به عنوان یک ماده غذایی طبیعی برای لاغری مطرح شده است. ویتامین Cموجود درلیموترش آن را تبدیل به یک آنتی اکسیدان بسیار موثرکرده است که مصرف آن به حذف ضایعات و سم زدایی از بدن، مبارزه با احتباس مایعات در بدن و کاهش تورم شکم بسیر کمک می کند.
    ترکیب زنجبیل و لیمو چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟
    با توجه به اینکه هر دو ماده غذایی از نظر خاصیت چربی سوزی و خاصیت سم زدایی و حذف مواد زاید از بدن دارای خواص یکسان هستند ، ترکیب زنجبیل و لیمو ترش با هم به عنوان یک فرمول لاغری طبیعی قوی مطرح می شود که می تواند در کنار رژیم غذایی کاهش وزن برای لاغری به کمک شما آید . من مطمئن هستم که شما می توانید با استفاده از دستورالعمل ترکیبات مختلفی که میتوانید با لیمو ترش و زنجبیل تهیه کنید و امروز چند روش را به شما معرفی میکنم نتایج خوبی را در کاهش وزن خود به طور طبیعی تجربه کنید .
    چای زنجبیل لیمویی
    یکی از روش های ترکیب زنجبیل و لیمو ترش به منظور استفاده از خواص آنها تهیه یک چای زنجبیل لیمویی است. مراحل تهیه کردن این چای ساده هست و شما می توانید یک طعم خوشمزه و دوست داشتنی را با نوشیدن این چای تجربه کنید.
    طرز تهیه این چای چگونه است؟
    به اندازه یک لیوان آب را روی حرارت بگذارید تا به جوش آید وقتی آب به جوش آمد آن را از روی حرارت بردارید و به آن یک تکه کوچک زنجبیل اضافه کنید و درلیوان را بگذارید حال اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه زنجبیل درون آب داغ به اصطلاح دم بکشد حال آب ۱ عدد لیموی تازه را به آن اضافه کنید و نوش جان کنید . بهتر است این چای را قبل از صبحانه میل کنید.
    لیموناد زنجبیلی
    این لیموناد خوشمزه ترکیبی از دستور العمل های کلاسیک است که همه ما می دانیم، البته این بار با خواص شگفت آور زنجبیل! استفاده از ترکیب زنجبیل در این نوشیدنی باعث می شود این لیموناد به یک نوشیدنی با خواص بیشتر و لاغرکننده تبدیل شود.
    چه باید انجام دهید؟
    لیموناد را همانطور که به طور معمول درست میکنید آماده کنید،اما این بار برای شیرین کردن آن از شکر تصفیه شده استفاده نکنید. سپس به آن یک قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده اضافه کنید، و اگر دوست دارید همچنین می توانید چند برگ کلم خرد شده را هم به این نوشیدنی پر خاصیت اضافه کنید. اضافه کردن کلم ریز خرد شده به این نوشیدنی خاصیت سم زدایی آن را تقویت می کند. ترجیحا قبل از صبحانه این نوشیدنی را آماده و نوش جان کنید.
    سس زنجبیل لیمویی
    این سس یک جایگزین فوق العاده برای لذت بردن از همه مزایای ترکیب زنجبیل و لیمو با هم است. شما لازم نیست حتما برای استفاده از خواص شگفت انگیز این دو ماده غذایی آبمیوه و یا چای زنجبیلی تهیه کنید این بار سسی از مخلوط زنجبیل و لیموترش آماده کنید و از خواص آن بهره مند شوید.
    چه باید انجام دهید؟
    پوست تعدادی زنجبیل را گرفته و پس از آن با آب لیموترش مخلوط کنید. این سس را به سالاد مورد علاقه خودتان اضافه کنید و از آن لذت ببرید.
    سایر خواص ترکیب زنجبیل و لیمو ترش
    همانطور که در آغاز اشاره شد، ترکیب زنجبیل و لیمو سرشار از خواص بسیار برای سلامتی از جمله خاصیت لاغرکنندگی است. با استفاده از دستور العمل های قبلی، شما همچنین می توانید از سایر مزایای این ترکیب نیز بهره مند شوید.
    کمک به تصفیه خون: زنجبیل و لیمو ترش هر کدام به طور طبیعی یک تصفیه کننده طبیعی خون هستند و در صورت ترکیب با هم می توانند به طور موثری به پاکسازی خون و از بین بردن مواد سمی و غیر ضروری و ضایعات و کاهش کلسترول بد خون(LDL) کمک کنند.
    تقویت سیستم ایمنی بدن: لیمو و زنجبیل هر کدام حاوی موادی هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. ترکیب زنجبیل و لیمو به بهبود علایم سرما خوردگی، مشکلات تنفسی، گرفتگی صدا و کاهش عفونت در بدن بسیار کمک می کند.
    حفظ سلامت و شادابی پوست: مخلوط زنجبیل و لیمو ترش سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است. به همین دلیل استفاده از آن به حفظ سلامت و جوانسازی و مرطوب نگه داشتن پوست بسیار کمک می کند .
    تحریک هضم بهتر مواد غذایی: ترکیب زنجبیل و لیمو ترش ترکیب کاملی برای مبارزه با مشکلات گوارشی مانند سوء هاضمه، سندرم روده تحریک پزیر، و احتباس مایعات در بدن است. به همین دلیل اگر شما از ورم معده رنج می برید بهتر است به مصرف این دو محصول رو آورید.
    فقط یک فنجان از این نوشیدنی قبل از خواب چربی های شکم را به طرز خیره کننده ای آب می‌کند.
    مواد تشکیل دهنده معجون لاغری شگفت آور:
    ۱ عدد لیمو
    ۱عدد خیار
    زنجبیل تازه
    ۸ لیوان آب
    روش آماده سازی:
    لیمو را کاملا شستشو داده و آن را به دو نیم برش زده و در ظرف آب بریزید، سپس پوست خیار را کنده و آن را به قطعات کوچک برش بزنید، خیار را در ترکیب آب و لیمو ریخته و چند برگ نعناع تازه را به همراه زنجبیل تازه به آن اضافه کنید، ترکیب بدست آمده را به مدت یک شب در یخچال قرار دهید.
    این نوشیدنی معجزه آسا لاغری را هر زمان که تشنه شدید بنوشید، به زودی نتایج باور نکردنی این معجون را می بینید.

    انتهای پیام

    انتهای پیام

    شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | فیسبوک | تلگرام

    یکی از میوه هایی که اغلب ما تجربه خوردن آن را با اغلب غذاها و انواع سالادها داریم، لیمو ترش است. معمولا لیمو به جهت داشتن عطر خاص برای پخت کیک و انواع شیرینی هم مورد استفاده قرار می گیرد. اما شاید اکثر ما از خاصیت لیمو ترش چندان اطلاعات دقیق در دست نداشته باشیم و صرفا به خاطر طعم و بوی بی نظیر آن این میوه را مورد مصرف قرار دهیم.

    لیمو ترش در طب سنتی برای درمان و حتی پیشگیری از بسیاری از بیماریها و مشکلات مربوط به سلامتی مورد استفاده قرار می گرفته است و الیته در بین عامه برخی از این خواص دارویی لیمو ترش شناخته شده هستند. مثلا لیمو ترش در ناشتا عمومی ترین روش مصرف این میوه است که بسیار هم برای سم زدایی بدن مفید است. در این مقاله از پارسی نو برای شما در مورد خواص مصرف لیمو ترش بیشتر صحبت کرده ایم.

    لیمو ترش که در بین عموم مردم با نام لیمو شناخته شده است، میوه درخت لیمو است و در دسته مرکبات قرار می گیرد. هر چند از لیمو در پخت و پز و آشپزی استفاده می شود، اما در حقیقت لیموها را بیشتر به خاطر استفاده از آب آن‌ها پرورش می‌دهند. میوه لیمو در بردارنده مقدار زیادی اسید سیتریک است که باعث ترش مزه شدن آنها می شود.

    در مورد شکل ظاهری درخت لیمو ترش باید بدانید که در واقع لیموترش درختچه‌ای است که بلندی و قد آن به چهارمتر می‌رسد و کاشت آن صرفا در مناطق گرمسیر صورت می گیرد.

    خواص لیمو ترش برای لاغری شکم

    البته بیشتر در آب و هوا مدیترانه‌ای پرورش می یابد. شاخه‌های این درخت بلند هستند و دارای برگهایی پهن است و رنگ آن سبز مات است و از نظر شکل هم میوه لیمو تقریبا بیضی شکل است. دمبرگها آشکارند و کمی بالدارند. گلهای درخت لیمو بسیار زیبا هستند به طوری که این گلها از درون سفید رنگ و از بیرون ارغوانی رنگ هستند و بی نهایت هم معطر هستند.

    گل آوری آن عملاً مداوم و پیوسته است این نکته که در ادامه می آید تقریبا جزو دانستنی های جالب است که درخت لیموترش تنها درختی است که تقریباً همیشه دارای میوه و گل و برگ است. میوه این درخت در اواخر پاییز و اوایل زمستان آبدارتر هستند.

    لیمو ها طعم اسیدی دارند اما در بدن قلیایی می شوند. در واقع آنها جزو مواد خوراکی قلیایی هستند؛ این خصوصیت آنها باعث می شود که لیمو برای متعادل کردن شرایط بسیار اسیدی در بدن مناسب باشند.

    لیمو ها از جمله میوه های مورد علاقه در سراسر جهان است و جزو مواد غذایی ضروری در آشپزخانه در همه جا به شمار می رود.

    لیمو برای بدن اثر قلیایی دارد: لیمو در ابتدا اسیدی است اما در مایعات بدن قلیایی می شود و به تعادل در pH بدن کمک می کند.

    لیمو سرشار از ویتامین C و فلاونوئیدها است که در برابر عفونت هایی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی مفید عمل می کنند.

    لیمو دوست کبد است : “لیمو یک محرک شگفت انگیز برای کبد است و یک حلال اسید اوریک و دیگر سموم است و باعث رفع مشکلات صفرا می شود. بنا بر نظر پزشکان، مصرف آب لیموی تازه اضافه شده به یک لیوان آب در صبح، به عنوان یک سم زدایی عالی کبد عمل می کند.

    روده ها را تمیز می کند : مصرف لیمو باعث ایجاد حرکت روده می شود، بنابراین برای دفع مواد زائد به روده ها کمک می کند و باعث عملکرد منظم روده ها می شود. توصیه می کنیم که آب لیموی تازه را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و اول صبح میل کنید.

    مشکل اسکوربیک با مصرف آب لیمو رقیق شده با آب و مصرف آن در فاصله زمانی هر دو تا چهار ساعت درمان می شود.

    اسید سیتریک در آب لیمو کمک می کند تا سنگ های صفراوی، رسوبات کلسیم و سنگ کلیه را از بین ببرید.

    ویتامین C در لیمو به خنثی سازی رادیکال های آزاد که باعث پیری و انواع بیماری ها می شوند، کمک می کند.

    پوست لیمو شامل تانگریتین فیتوتویتین قوی است که ثابت شده است که برای اختلالات مغزی مانند بیماری پارکینسون موثر است.

    مصرف لیمو برای بینایی هم مفید است.

    مصرف لیمو کرم های روده را از بین می برد.

    هنگامی که اکسیژن کم می شود و مشکل در تنفس پیش می آید (مانند شرایط کوهنوردی) مصرف لیمو بسیار مفید است.

    لیمو دارای خواص ضد باکتری قوی است؛ آزمایشات بر روی آب لیمو نشان داده اند که آب لیمو باکتری های مالاریا، وبا، دیفتری، تیفوئید و سایر بیماری های مرگبار را از بین می برند.

    عروق خون توسط ویتامین P (بیوفلاوویوئید) در لیمو تقویت می شود و از خونریزی داخلی جلوگیری می کند. همچنین، لیمو در درمان فشار خون بالا مفید است.

    در تحقیقات نشان داده شده است که علائم اختلالات چشم، از جمله رتینوپاتی دیابتی، با توجه به ریتین موجود در لیمو بهبود یافته است.

    لیمو شامل ۲۲ ترکیب ضد سرطان، از جمله لیمونن طبیعی است؛ و باعث توقف رشد سلول های سرطانی می شود.

    طبق نظریه یونیزاسیون زیستی Reams (RBTI)، لیمو تنها ماده غذایی در جهان است که آنیونی است (یون با بار منفی). تمام مواد عذایی دیگر کاتیونی هستند (یون شارژ مثبت است). این باعث می شود که لیموها برای سلامت بسیار مفید باشند. تعامل بین آنیون ها و کاتیون ها است که در نهایت تمام انرژی سلولی را فراهم می کند.

    خواص لیمو ترش برای لاغری شکم

    لیمو حاوی ویتامین C، اسید سیتریک، فلاونوئیدها، ویتامین B ، کلسیم، مس، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و فیبر است.

    لیمو حاوی پتاسیم بیشتری در مقایسه با سیب یا انگور است. پتاسیم برای قلب بسیار مفید است.

    لیموهای سنگین و آب دار از نظر مواد معدنی و قند بیشترین مقدار را دارند.

    لیموهایی که رنگ کاملا سبز دارند بسیار اسیدی خواهند بود. اگر می خواهید مقدار اسیدی بودن لیمو پایین بیاید، باید بدانید که لیمو باید به طور کامل زرد باشد.

    لیمو تازه در دمای اتاق (نه در نور خورشید) برای حدود هفت تا ۱۰ روز قابل نگهداری است؛ یا در صورت تمایل می توان حدود چهار تا پنج هفته آنها را در یخچال فریزر نگهداری کنید.

    یک کاسه لیمو تازه، عطر و بوی بی نظیری را به مدت چند روز در یک اتاق ایجاد خواهد کرد.

    برای کاهش مصرف سدیم، لیموی تازه را روی سالادها، سبزیجات بخارپز، سوپ ها و بخار ها بریزید.

    قبل از آب گرفتن لیمو، آن را چند بار فشار دهید.

    آب لیموی تازه را می توان در ظروف پلاستیک کوچک در فریزر نگهداری کرد.

    لیموی خشک شده باید در یک محل سرد و خشک و در یک ظرف شیشه ای در بسته نگه داشته شود.

  • عکس پروفایل بسیار زیبا و شیک دخترانه
  • از آب لیموی تازه علاوه بر پخت انواع کیک، کوکی ها و سبزیجات؛ می توان برای طعم دار کردن آحیل هم استفاده کرد .

    برای پاک کردن صورت خود از آب لیموی تازه کمک بگیرید.

    دم کرده : اجازه دهید چند برش حلقه ای از لیموی ترش همراه با پوست در آب جوش دم بکشد. جهت درمان مشکل ورم روده و درد کبد چندین فنجان از این جوشانده را به صورت روزانه میل کنید.

    لیموناد : آب یک عدد لیمو ترش را با نصف لیوان آب مخلوط کنید، یا این که لیمو ترش تازه را به صورت حلقوی برش دهید و بگذارید در آب خیس بخورد؛ این روشها برای از بین بردن حالت تهوع مفید است و تب بر هم هست.

    ضد کرم : میوه درسته لیمو را له کنید. در مقدار آبی که به آن عسل اضافه کرده اید، اجازه دهید در حدود دو ساعت خیس بخورد و سپس آن را صاف کنید و قبل از خواب میل کنید.

    شربت : مخلوطی از ۴۰ ٪ آب لیمو ترش و ۶۰ ٪ شکر آماده کنید. این شربت با این مخلوط از لیمو و شکر می‌تواند در مداوای اسکوربوت تاثیر زیادی داشته باشد.

    داروی ورم کبد : سه لیمو ترش کاملا رسیده را از طول میوه برش دهید. قبل از خواب روی این قاچهای برش زده آب جوش بریزید. صبح فردای آن شب به صورت ناشتا بخورید.

    غرغره آب لیمو : یک لیوان آب ولرم را با آب لیموی تازه مخلوط کنید. این مخلوط به دست آمده را برای درمان بیماری آنژین غرغره کنید.

    ساده ترین کاربرد لیمو ترش :

    – روی زخم‌های معمولی و عفونی کمپرس لیمو ترش ساده یا همراه آب قرار دهید.

    خواص لیمو ترش برای لاغری شکم

    – برای رفع و درمان عرق یا سرمازدگی با آب لیمو ترش دست ها و پاها را ماساژ دهید.

    – برای درمان گزش حشرات یک برش لیمو ترش را روی پوست مالش دهید.

    – برای رفع مشکل میگرن چند برش لیمو ترش را در پارچه‌ای بپیجید و روی شقیقه‌ های خود بگذارید.

    – چنانچه سرماخوردگی برای تان اتفاق افتاد یا خون دماغ شدید، پنبه‌ای را به آب لیموی خالص یا همراه اندکی آب آغشته کنید و در سوراخ بینی فرو کنید.

    آب لیمو خالص حاوی اسید است که برای مینای دندان مضر است. قبل از نوشیدن آب لیمو همیشه آن را با آب رقیق کنید.

    چنانچه لیمو به درستی شسته نشود، ممکن است ناقل میکروب های بالقوه بیماریزا باشد.

    دیدگاه

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهــم♥
    کپی برداری فقط با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد.

    Copyright Parsino.com © 2018 – Allrights Reserved

    اقتصادنیوز: استفاده از لیمو در برنامه های کاهش وزن و لاغری بسیار مناسب است و روند کاهش وزن را تسریع می کند، در ادامه با برنامه مناسب کاهش وزن با لیمو آشنا خواهید شد.

    به گزاشر اقتصادنیوز به نقل از نمناک؛ استفاده از لیمو در رژیم لاغری بارها و بارها توصیه شده است ، لیمو کاهش وزن را تسریع می بخشد و سم زدایی بدن را به روش طبیعی انجام می دهد. لیمو خواص بیشماری دارد که کاهش وزن تنها یکی از این موارد است که به دفع مواد زائد و تحرکات بدن کمک می کند و همچنین در زیبایی و جوانی موثر است و همچنین حاوی ویتامین C، پتاسیم ، کلسیم و منیزیم است ،در این بخش از نمناک شما رژیم لیمویی را پیشنهاد می کنیم که در طول دو هفته باعث کاهش وزن قابل توجهی می شود فقط کافیست در طول این دوره مخلوطی از لیمو و آب را با شکم خالی و ناشتا بنوشید، به دلیل اینکه متابولیسم را بالا می برد و سموم را دفع می کند.

    استفاده از لیمو برای کاهش وزن

    برنامه منظم کاهش وزن با لیمو در مدت 14 روز

    روز اول : آب 1 لیمو را با 1 فنجان آب ترکیب کنید

    خواص لیمو ترش برای لاغری شکم

    روز دوم : آب 2 لیمو را با 2 فنجان آب

    روز سوم : آب 3 لیمو را با 3 فنجان آب

    روز چهارم : آب 4 لیمو را با 4 فنجان آب

    روز پنجم : آب 5 لیمو را با 5 فنجان آب

    روز ششم : آب 6 لیمو را با 6 فنجان آب

    روز هفتم : آب 7 لیمو را با 10 فنجان آب

    روز هشتم : آب 6 لیمو را با 6 فنجان آب

    روز نهم : آب 4 لیمو را با 4 فنجان آب

    روز دهم : آب 3 لیمو را با 3 فنجان آب

    روز یازدهم : آب 2 لیمو را با 2 فنجان آب

    روز دوازدهم : آب 2 لیمو را با 2 فنجان آب

    روز سیزدهم : آب 1 لیمو را با 1 فنجان آب

    روز چهاردهم : آب 3 لیمو را با 10 فنجان آب

    برنامه منظم و مناسب برای لاغری و کاهش وزن

    نکته :باید فضای دهان را بعد از خوردن این نوشیدنی خوب بشویید تا دهان و دندان از اسید لیمو محافظت شود، چون اسید لیمو باعث خراب شدن و پوسیدگی دندان می شود.

    همچنین یادآور می شویم که قبل از استفاده از این روش حتما با پزشک متخصص رژیم درمانی و در صورت وجود مشکلات گوارشی ، با پزشک مربوط مشورت کنید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

     

     

     

    آدرس : تهران – هفت تیر – خیابان قائم مقام فراهانی – ضلع شمالی میدان شعاع – پلاک 108


    تلفن : 42710210

    عکس، ویدیو یا مطالب خود را برای ما به آدرس ایمیل

    content@eghtesadnews.com

    ارسال کنید یا از طریق شماره تلفن ۴۲۱۷۱۰۲۱۱ با ما در تماس باشید.

    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه خبری اقتصادنیوز می‌باشد. استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع بلامانع است

    طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

    خواص لیمو ترش برای لاغری شکم
    خواص لیمو ترش برای لاغری شکم
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *