خواص لیموناد خانگی

دوره مقدماتی php
خواص لیموناد خانگی
خواص لیموناد خانگی

همه ما حتما یک خاطره از دوران کودکی با یک فنجان لیموناد خنک در تابستان گرم و این که این نوشیدنی چگونه می‌تواند یک روز گرم تابستانی را به یک روز دلپذیر و خنک تبدیل کند، داریم. بزرگ‌تر که می‌شوید، انواع مختلفی از لیموناد را می‌بینید زیرا این نوشیدنی را می‌توان در تابستان با یخ و در زمستان به صورت گرم با عسل مصرف کرد. خواص لیموناد برای سلامتی در این‌جا آمده است.

به طور کلی، لیموناد نوعی نوشیدنی با لیمو یا حداقل با طعم لیمو است. تمام نوشیدنی‌هایی که از لیمو درست می‌شوند را لیموناد می‌گویند اما شما می‌توانید شکر، عسل یا هر چیز شیرین کننده‌ای را به آن اضافه کنید زیرا طعم لیمو واقعا ترش است. انواع مختلفی از لیموناد وجود دارد اما دو نوع از آن کاملا شناخته شده است، لیموناد بدون گاز و لیموناد گازدار. لیموناد بدون گاز نوعی از لیموناد است که معمولا با آبلیموی تازه و شیرین کننده‌ای مانند عسل یا شکر درست می‌شود اما لیموناد گازدار به صورت ترکیبی با دیگر نوشیدنی‌ها به کار می‌رود. این‌که ایده اولیه نوشیدن لیموناد از کجا می‌آید مشخص نیست زیرا در هر کشوری حداقل یک نوع لیموناد یافت می‌شود.

 

جدول بالا نشان می‌دهد که لیموناد سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای سلامتی مفیدند. برای دانستن بیشتر درمورد خواص لیموناد برای سلامتی، فهرست پایین را مطالعه کنید.

خواص لیموناد خانگی

دوره مقدماتی php

مشکلاتی مانند سوزش و رفلاکس معده، وضعیت‌های سختی هستند اما ترکیب موجود در لیمو به نام D-لیمونین، به کاهش این مشکلات کمک می‌کند. می‌توانید برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش، چند قطره آبلیمو را به غذای خود اضافه کنید.

مطلب مرتبط: خواص آب انگور: ۱۰ فایده شگفت‌انگیز آب انگور برای سلامتی، پوست و مو

کلید حل مشکل یبوست، مصرف غذاها و نوشیدنی‌های سرشار از فیبر است. لیموناد، مقدار زیادی فیبر حل شدنی دارد که برای دستگاه گوارش و درمان طبیعی یبوست بسیار عالی است.

آیا می‌دانید تمام چیزهایی که می‌خورید برای سلامتی شما خوب نیستند؟ یک لیوان لیموناد تازه بعد از یک وعده غذایی سنگین می‌تواند به دفع مواد مضر از بدن به شما کمک کند. به عبارت دیگر، بیماری‌هایی که از طریق خون منتقل می‌شوند را می‌توان با نوشیدن منظم لیموناد درمان کرد.

تب به طور کلی به دلیل عفونت ویروسی ایجاد می‌شود. برخی از افراد ترجیح می‌دهند به جای مصرف دارو برای حل این مشکل، مقدار زیادی مکمل ویتامین C مصرف کنند. خوب، چون لیموناد حاوی ۵۳ میلی‌گرم ویتامین C در هر ۱۰۰ گرم است، نوشیدن لیموناد گرم از خوردن مکمل ویتامین C بهتر است.

ماهیت اسیدی لیموناد برای مراقبت از دندان بسیار عالی است و می‌تواند سلامت دندان و لثه را حفظ کند. به هر حال، مقدار زیاد آن برای دندان مضر است، بنابراین باید بعد از نوشیدن لیموناد، دهان خود را آب کشیده یا دندان‌های خود را مسواک کنید.

مطلب مرتبط: خواص آب گوجه فرنگی: ۱۰ فایده آب گوجه فرنگی برای سلامتی، پوست و مو

مطالعات زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند لیموناد برای درمان گلودرد عالی است زیرا لیموناد خواص ضدعفونی قوی دارد.

خواص دیگر لیموناد چیست؟ همه می‌دانند که هر چیز اسیدی برای کاهش وزن خوب است زیرا می‌تواند کالری و چربی‌ها را بسوزاند. خوردن منظم یک لیوان لیموناد گرم به حفظ تناسب اندام شما کمک می‌کند.

همان‌گونه که در مورد شماره ۳ گفتیم، لیموناد می‌تواند مانند یک تصفیه‌کننده خون عمل کند بنابراین برای درمان مالاریا و وبا عالی است زیرا این دو بیماری به دلیل انتقال ویروس از طریق خون به وجود می‌آیند.

کلیه‌ها نقشی اساسی در دفع سموم از بدن دارند. به هرحال، وجود مقدار زیادی سموم در بدن باعث می‌شود کلیه‌ها بسیار زیاد کار کنند. برخی ترکیبات موجود در لیمو به بهبود عملکرد کلیه و در نتیجه سم زدایی بدن کمک می‌کنند.

لیمو، خواص ضدالتهابی قوی نیز دارد که برای درمان روماتیسم و آرتریت عالی هستند.

عفونت گلو توسط باکتری به وجود می‌آید که باعث احساس درد و تورم می‌شود. این وضعیت، کشنده نیست اما باعث ناراحتی شما می‌شود. یک لیوان لیموناد گرم، گلو را تسکین داده و خواص ضدعفونی آن، باکتری‌ها را به طور کامل می‌کشد.

همه می‌دانند که پتاسیم می‌تواند مانند یک ضدسدیم عمل کند. مقدار زیاد سدیم در خون، دلیل اصلی افزایش فشار خون می‌شود. فقط یک فنجان لیموناد گرم می‌تواند به کنترل سطح فشار خون کمک ‌کند.

ترکیب پتاسیم و ویتامین C تاثیری قوی بر سلامت عمومی قلب و عروق دارد. فیبر موجود در آن به کاهش کلسترول کمک می‌کند و پتاسیم، مقدار زیاد سدیم و در نتیجه فشار خون را کنترل می‌کند.

زمانی که به دلیل مسائلی مانند مشکلات کاری یا مسائل شخصی دچار استرس می‌شوید، چرا زمانی را به خودتان اختصاص نمی‌دهید و لیموناد گرم نمی‌نوشید؟ اثر آرام‌بخش آن به کاهش استرس ذهنی کمک می‌کند.

ویتامین C و E دلیل مفید بودن لیموناد برای پوست و مو هستند. این ترکیبات، بازسازی سلول‌های پوست را افزایش داده و باعث اکسیژن رسانی به پوست سر و در نتیجه افزایش رشد مو می‌شوند.

یکی از ترکیبات موجود در لیموناد، اسید سیتریک است. برخی مطالعات نشان داده‌اند که ارتباطی قوی میان این ترکیبات و کاهش سنگ کلیه وجود دارد.

دلیل اصلی کم خونی، کمبود آهن است. لیمو سرشار از آهن نیست اما ویتامین C موجود در لیموناد باعث جذب بهتر آهن غذا می‌شود.

لیموناد به دلیل سرشاری از ویتامین C، برای تقویت سیستم ایمنی عالی است. اگر به آنفولانزا مبتلا شدید، قبل از خوردن یک لیوان لیموناد گرم، هیچ دارویی مصرف نکنید. در کمترین زمان، حال‌تان بهتر می‌شود.

حتما می‌دانید که ویتامین C، یکی از آنتی اکسیدان‌های قوی مورد نیاز بدن است. همان‌گونه که در جدول تغذیه بالا گفته شد، یک لیوان لیموناد درست شده از ۱۰۰ گرم لیمو می‌تواند ۵۹٪ نیاز روزانه به ویتامین C را تامین کند.

آیا می‌دانید فیر حل شدنی موجود در لیموناد می‌تواند هضم را کند کند؟ این وضعیت برای دیابتی‌‌ها عالی است زیرا جذب قند و نشاسته کند شده و گلوکز موجود در جریان خون نیز کنترل می‌شود.

اکثر افراد می‌توانند لیموناد را تحمل کنند اما افرادی نیز هستند که باید مراقب برخی عوارض مصرف لیموناد باشند. اگرچه این مسئله بسیار نادر است اما فهرست زیر در برخی کشورها مشاهده شده است.

– واکنش حساسیتی بسیار نادر است اما افرادی هستند که به مرکبات حساسیت دارند و باید از خوردن لیمو که نوعی مرکبات است پرهیز کنند.

– همان‌گونه که در بالا گفته شد، لیموناد برای مراقبت از دندان مفید است اما اسید زیاد مینای دندان می‌تواند برای دندان مضر باشد. به همین دلیل است که توصیه می‌شود بعد از نوشیدن لیموناد، دهان را شسته یا دندان‌ها را مسواک کنید.

خواص لیموناد خانگی

– لیموناد بسیار اسیدی است بنابراین نباید یک‌باره مقدار زیادی از آن را بخورید زیرا می‌تواند برای گوارش مضر باشد و مشکلاتی مانند اسهال پیش بیایند.

– بهتر است لیموناد تازه مصرف کنید و از خوردن لیموناد قوطی اجتناب کنید زیرا حاوی قند تصفیه شده است و برای سلامتی ضرر دارد.

نوشیدن لیموناد، راهی خوشمزه برای بهره‌مندی از خواص لیمو است. به هر حال باید مراقب قند موجود در آن باشید، مخصوصا اگر قصد کاهش وزن داشته یا به دیابت مبتلا هستید. چون نمی‌توانید لیموناد را بدون شیرین‌کننده مصرف کنید، می‌توانید به جای شکر از عسل استفاده کنید. لیموناد گرم درست شده از لیموی تازه و عسل به جای شکر، بسیار سالم و خوشمزه است.

منبع: drhealthbenefits

 

برچسب ها drhealthbenefitsخواص لیمونادمژگان گوران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

  • عکس پروفایل بُلورین
  • وب‌ سایت

    هدف بخش

    «سایت‌خوان دنیای اقتصاد»

    گسترش اطلاع‌رسانی است و انتشار این مطلب به معنی تأیید محتوای آن نیست.

     بر اساس یکی از پژوهش های اخیر،  آب لیمو غنی از اسید سیتریک و در جلوگیری از سنگ کلیه یا کند شدن شکل‌گیری آنها بسیار موثر است. به همین دلیل متخصصان برای دفع و جلوگیری از سنگ کلیه مصرف لیموناد را توصیه می‌کنند.

    متخصصان ارولوژی لیموناد را به عنوان یک درمان طبیعی برای سنگ کلیه تجویز می‌کنند. پزشکان برای افراد مبتلا به سنگ کلیه یا کسانی که مستعد ابتلا به آنها هستند، اغلب مکمل‌های سیترات پتاسیم را تجویز می‌کنند، در حالی که لیموناد درمانی می‌تواند یک جایگزین عالی برای این مکمل باشد، زیرا سیترات به صورت طبیعی به میزان زیادی در لیمو و آب لیمو یافت می‌شود.

    چرا به سنگ کلیه مبتلا می شویم؟

    سنگ کلیه در نتیجه ترکیب ادرار با نمک تشکیل می‌شود. این فرایند به دلیل عدم وجود ترکیباتی مانند سیترات رخ می‌دهد. سیترات از تشکیل سنگ جلوگیری می‌کند. بنابراین، تامین سیترات در درمان سنگ کلیه ضروری است. یک منبع طبیعی مانند لیموناد راه حلی موثر برای کمبود سیترات است.

    خواص لیموناد خانگی

    برای تهیه لیموناد، نصف فنجان آب لیمو را با هفت فنجان آب مخلوط کنید. شما همچنین می‌توانید عسل را برای طعم‌دار شدن آن اضافه کنید.

    مطالعه‌ای اخیرا ثابت کرده است که آب لیمو غنی از اسید سیتریک و در جلوگیری از سنگ کلیه یا کند شدن شکل‌گیری آنها بسیار موثر است. محققان دانشگاه مرکزی مرکز کلیه دانشگاه دوک، 12 بیمار مبتلا به سنگ کلیه را که مدت 4 سال تحت درمان لیموناد بودند، تحت نظارت گرفتند.

    بر اساس یافته‌های آنها، بیماران در طول درمان چهار ساله با لیموناد، با کاهش تعداد و رشد سنگ کلیه مواجه شدند. برخی بیماران در طول دوره مطالعه حتی برای درمان سنگ‌های کلیوی دیگر به مداوای پزشکی احتیاج نداشتند.

    یکی دیگر از دلایل اینکه موثر بودن نوشیدن لیموناد در درمان طبیعی سنگ کلیه، این است که نوشیدن لیموناد باعث می‌شود افراد آب بیشتری مصرف کنند. مصرف آب بیشتر تأثیر مثبتی بر روی کلیه‌ها می‌گذارد. مصرف مکمل سیترات نیز می‌تواند اثر مشابهی داشته باشد. به بیماران سنگ کلیه معمولا توصیه می‌شود که هر روز 1.5 تا 2 لیتر مایعات بنوشند تا به کاهش سنگ کلیه کمک کنند.

    علاوه بر درمان سنگ کلیه با لیموناد، اجتناب از مصرف نمک و گوشت پردازش شده می‌تواند به جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه کمک کند. علاوه بر این، مراقب مقدار مصرف پروتئین خود باشید و با مصرف روزانه مقادیر مناسب میوه و سبزیجات آب بدن خود را تامین کنید.

    درد دفع سنگ کلیه به درد زایمان طبیعی طبیعی تشبیه می‌شود. دفع سنگ کلیه باعث درد در ناحیه کمر و پشت می‌شود و اغلب شامل علائمی مانند درد شکمی، حالت تهوع، استفراغ و خون در ادرار است. اگر تب نیز رخ دهد، به احتمال زیاد به معنای وجود داشتن عفونت در خون است که این موضوع می‌تواند مرگبار و خطرناک باشد.

    لیموناد علاوه بر پیشگیری از سنگ کلیه، خواص دیگری نیز دارد. در اینجا به برخی از خواص مفید لیموناد اشاره شده است:

     نوشیدن لیمواد به هضم کمک می‌کند. آب لیمو یک ماده درمانی طبیعی قوی برای سوء هاضمه و یبوست است. از این رو، نوشیدن لیموناد می‌تواند توانایی دستگاه گوارش را برای هضم غذاها افزایش دهد. در عین حال، نوشیدن لیموناد ضایعاتی که دیواره روده را پوشش داده‌اند، از بین می‌برد.

    نوشیدن لیمو باعث کاهش وزن می‌شود. از آب لیمو و لیموناد به عنوان بخشی از رژیم کاهش وزن استفاده می‌شود. لیموناد برای از دست دادن وزن مفید است چرا که لیمو حاوی فیبر محلول به نام پکتین است. پکتین دارای خواص کاهش وزن است. علاوه بر این، لیمو می‌تواند به شما احساس سیری دهد. این موضوع به کنترل اشتها کمک می‌کند.

    نوشیدن لیموناد تب را درمان می‌کند. یکی از بهترین راه‌های درمان تب از طریق تعریق، نوشیدن لیموناد است. لیموناد می‌تواند به بازگشت دمای طبیعی کمک کند.

    لیموناد خاصیت ضدسرطانی دارد

    نوشیدن لیموناد از سرطان جلوگیری می‌کند. لیمو حاوی آنتی اکسیدان است. اثبات شده است که لیمو از تغییر شکل سلول‌ها و در نتیجه سرطان جلوگیری می‌کند. تغییر شکل سلول نتیجه‌ای جز گسترش سرطان ندارد. بنابراین، نوشیدن لیموناد به طور مرتب می‌تواند حضور مداوم آنتی اکسیدان‌ها را تضمین کند.

    نوشیدن لیموناد اثر آرام‌بخش دارد. به علت میزان بالای پتاسیم در لیمو نوشیدن لیموناد می‌تواند برای افرادی که دارای فشار خون بالا، تهوع و سرگیجه هستند، اثر آرام‌بخش داشته باشد. سطح بالای پتاسیم می‌تواند منجر به کاهش مسائل و مشکلات مختلف قلبی شود.

     

    گروه نشریات دنیای اقتصاد

    درباره ما

    کليه حقوق اين سايت متعلق به روزنامه دنيای اقتصاد بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

    دنیای نوشیدنی ها – شربت لیموناد خانگی ، کلاسیک

    شربت لیموناد یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی هایی است که در روزهای گرم تابستان یا هنگامی که نیاز به یک نوشیدنی خنک دارید به راحتی و سریع می توانید تهیه کنید. شاید این سوال برایتان پیش آید که لیموناد چیست؟ در کل به تمام نوشیدنی هایی که پایه اصلی آنها لیمو است لیموناد می گویند که ممکن است با طعم های مختلف و طرز تهیه های مختلفی درست شود و به این دلیل که طعم لیمو کمی ترش مزه است، معمولا با یک شیرین کننده مانند شکر یا عسل ترکیب می شود. احتمالا در حین جستجو برای پیدا کردن این پست به این موضوع برخورد کرده اید که می توان لیموناد را با دو روش تهیه کرد: طرز تهیه لیموناد خانگی و طرز تهیه لیموناد کلاسیک ! خب فرق این دو روش در چیست؟ کدام روش شربت لیموناد را خوشمزه تر می کند؟ ما در ادامه همه چیز را به صورت مرحله به مرحله به شما خواهیم گفت. مقاله زیر را بخوانید تا با خواص، مواد لازم و دو روش مرسوم  تهیه نوشیدنی لیموناد آشنا شوید. 

    اگر لیمو را با آبمیوه گیری دستی آب بگیرید لیمو باید را به دو قسمت تقسیم کنید و آن ها را روی آبمیوه گیری فشار دهید. خب در اینصورت آبی که از لیمو خارج می شود آبلیموی خالص است ولی با این روش، گرفتن آب از لیموها با سرعت کمتری انجام می شود.

    دنیای نوشیدنی ها – طرز تهیه آبلیمو با روش دستی

     

    خواص لیموناد خانگی

    حالا اگر لیمو را داخل مخلوط کن بریزید باید ابتدا هر لیمو را به چند قسمت برش بزنید و سپس آن ها را با پوست، داخل مخلوط کن بریزید در این صورت چون پوست لیمو که کمی مزه تلخی دارد همراه با لیمو ها مخلوط شده می توان اینطور گفت که آبلیموی آن همراه با آب پوست آن است ولی با این روش، گرفتن آب از لیموها با سرعت بیشتری انجام می شود. معمولا هنکامیگه شما لیمو می خرید و به مکانهایی که آب لیمو می گیرند مراجعه می کنید از همین روش استفاده می کنند.

    دنیای نوشیدنی ها – طرز تهیه آبلیمو با روش کلاسیک

     

    با دستورالعمل های زیر لیموناد درست کنید:

    نکته: لیموناد تهیه شده را به مدت ۴ الی ۵ روز می توانید در یخچال نگهداری کنید.

    نکته: برای تزئین می توانید از برگ های نعناع استفاده کنید.

    نکته: لیموناد تهیه شده را به مدت ۴ الی ۵ روز می توانید در یخچال نگهداری کنید.

    نکته: برای تزئین می توانید از برگ های نعناع استفاده کنید.

    منبع: thekitchn

    *** روش های دیگری برای تهیه شربت لیموناد می شناسید؟ دیدگاهتان را برای ما ارسال کنید. ***

    لینک کوتاه : https://worldoffdrinks.com/?p=337

    دنیای نوشیدنی ها – طرز تهیه شکلات داغ کافی شاپ ها

    دنیای نوشیدنی ها – طرز تهیه شکلات داغ کافی شاپی

    دنیای نوشیدنی ها – با انواع سرکه های خانگی آشنایی دارید؟

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وبسایت

    لیمو ترش خاصیت های بسیاری دارداین میوه خوش عطر دارای ویتامین سی بوده و جهت رفع تشنگی بسیار مناسب است.لیموترش دارای خواص بسیاری است. این میوه سرشار از ویتامین سی است و برای کاهش تشنگی بسیار موثر است. در ادامه درباره خاصیت های ابلیمو و شیوه اموزش شربت لیموناد خانگی می پردازیم.

    لیموترش حاوی اسید سیتریک و ویتامین می باشد محققان به این نتیجه رسیده اند که ترکیب ویتامین Cبا اسید سیتریک جهت از بین بردن و پیش گیری از سنگ کلیه مناسب می باشد.

    لیمو ترش فواید بسیاری دارد با استفاده از این شربت خوش طعم و مقوی میتوانید جهت پیش گیری از بیماری های سرطان زا استفاده کنید و احتیاج بدن به ویتامین ها را براورده می کند.

    این شربت به دستگاه گوارش بدن انسان کمک کرده وبعضی از باکتری ها و سوزش سر دل را برطرف می کند علاوه براین زمانی که فردی دچار حالت تهوع می باشد بهترین دارو استفاده از شربت ابلیمو است.زیانهای شربت ابلیمو بسار کم می باشد .ویتامینی به نام پ درون ابلیمو وجود دارد که قوی ترین استریل کننده در جهان میباشد ودر معالجعه بیماری های قلبی مخصوصا سکته های مغزی وقلبی تاثیر گذار می باشد.پژوهش کنندگان امریکایی توانسته اند ویتامینی در ابلیمو کشف کنند که در معالجه بیماری های عصبی ،فلج اطفال،عرق النسا،ذات الریه موثر می باشد.

    مواد تشکیل دهنده شربت لیموناد خادنگی شامل آب لیمو،شکروآب میباشد که بسیار خوشمزه و خوش طعم و بهترین نوشیدنی در فصل تابستان است که عطش را از بین می برد.

    خواص لیموناد خانگی

    در این مرحله به چگونگی آب لیمو گرفتن می پردازیم ابتدا لیمو را به چهار قسمت تقسیم کرده سپس درون کاسه همزن  قرارداده و با قطعه خمیر گیری ان را له کنید توجه کنید از سرعت کم برای آبلیمو گرفتن به کار بگیرید.

    برای حل کردن شکرجهت استفاده از شربیت لیموناد خانگی میتوان از دو روش استفاده کرد؛اولین روش مقداری اب را درون کاسه ی قرارداده و بر روی شعله ملایم گاز می گذاریم سپس شکر را درون ظرف اب می ریزیم وباهم مخلوط می کنیم وهم می زنیم تا زمانی که شکردر اب حل شود.روش دوم: به صورت مستقیم شکر را به ابلیمو اضافه کرده در این روش نیازبه شعله گاز نیست.

    ·         استفاده از آب لیمو برای حل کردن شکر: بسیاری از دستورهای امروزی شربت لیموناد که برای درست کردن شربت ساده تهیه شده‌اند، برای شیرین کردن لیموناد تابستانی از آب و شکر جوشیده با هم استفاده می‌کنند، اما اگر شما شکر را مستقیما داخل آبلیمو بریزید می‌توانید این مرحله را کنار بگذارید و شربت لیموناد ساده تر را درست کنید که نیازی به گرما ندارد.

    ·         بعداز آنکه شکر درون ابلیمو حل شد سپس آب یخ را به مخلوط شکر وابلیمو اضافه می کنیم .

    شربت لیموناد را به درطول 5 روز میتوان درون یخچال قرار داد واستفاده کرد.البته توصیه بنده این است این ابلیمو را تازه بنوشید.زمان استفاده از شربت لیموناد ،آن را درون لیوان شیشه می ریزیم یک قطعه کوچک یخ اضافه کرده و برای تزیین یک برش لیمو در لبه لیوان قرار می دهیم.

    اگر جهان را به دو قسمت تقسیم کنیم و مردم را بر اساس نوشیدنی که آنها مصرف می کنند دسته…

    همانگونه که می دانیم کاهش میزان ساعت خواب و یا نداشتن خوابی آسوده خود می‌تواند عامل ا…

    13:30

    با خودوری k۱۳۲ ایران خودرو آشنا شوید+عکس

    13:28

    گل محمدی: نباید مغرور شویم

    13:20

    حجم فرارمالیاتی در کشور چقدر است؟

    13:14

    یاوه‌گویی دوباره مورگان اورتاگوس درباره ایران

    13:10

    قالیباف از «بسته اقتصاد مردمی» در حضور رهبر انقلاب رونمایی کرد

    13:10

    نماینده مجلس: ارزش یارانه مردم 2 دلار است

    13:07

    جزئیاتی از دهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری

    13:04

    ادامه بردهای خفیف بارسلونا در لالیگا اسپانیا مقابل رئال وایادولید/تصاویر

    13:01

    قرنطینه وزیر آموزش اسرائیل

    خواص لیموناد خانگی

    13:00

    کمبود پزشک در سیستان و بلوچستان مشکل ساز شد/وزارت بهداشت عادلانه عمل کند

    12:55

    جزئیات تحقق درآمدهای شهرداری در 3 ماهه سال جاری

    12:52

    نخستین واکسن ضد کرونا در جهان موفقیت‌آمیز آزمایش شد

    12:50

    پاساژ معروف در آبادان آتش گرفت

    12:42

    شکایت سپاه از ایرنا تکذیب شد

  • عکس برای پروفایل دخترونه شیک
  • 12:40

    پیشروی دلار در کانال 22 هزار تومانی

    12:34

    شکست تلخ چلسی در برابر شفیلد یونایتد در لیگ برتر انگلیس/تصاویر

    12:30

    با انواع آزمایش های تشخیص کرونا آشنا شوید

    12:23

    تاکید روحانی بر نقش کلیدی تولید کنندگان در شرایط تحریم

    12:20

    3 پرستار در بیمارستان بقیة‌الله شهید شدند

    خواص لیموناد خانگی

    12:15

    جزئیات زلزله 4 ریشتری در تهران

    12:14

    میرسلیم از نامزدی ریاست کمیسیون اصل 90 انصراف داد

    12:10

    میزان افزایش حقوق بازنشستگان بعد از اجرای همسان‌سازی

    12:10

    کرونا به اردوگاه پرسپولیس رسید / اولین بازیکن کرونایی سرخپوشان مشخص شد

    12:07

    تساوی تیم های یوونتوس و آتالانتا با دبل رونالدو با گل های پنالتی/تصاویر

    12:00

    بی آر تی شهید همت راه اندازی می شود

    11:56

    پروژه هراس‌افکنی پنتاگون علیه لشکر فاطمیون

    11:55

    سکه 200 هزار تومان گران شد/هر گرم طلای 18 عیار ۹۷۱ هزار تومان

    11:50

    بیرانوند بین بهترین دروازه‌بانان لیگ قهرمانان آسیا

    11:50

    کرونا در ۹ استان کشور صعودی است

    11:45

    «جنگ ستارگان» صدرنشین گیشه آمریکا شد

    11:42

    سقوط اسپانیول به رقابت های دسته دوم لالیگا با شکست مقابل بارسلونا/تصاویر

    11:40

    ابلاغ پیام تسلیت فرماندهی کل قوا به خانواده مرحوم سرتیپ صدیق

    11:40

    کارت کنکور دکتری فردا منتشر می شود

    11:35

    تارتار شاگردانش را به تهران می‌آورد

    11:30

    پلیس: متهمان فقط ۲۴ ساعت بازداشت می‌شوند

    11:30

    رکود اقتصادی در روسیه

    11:25

    خوداظهاری داوطلبان کنکور دکتری انجام شد

    11:25

    آتش سوزی کلینیک سینا امنیتی نبود/12 نفر دستگیر شدند

    سلام‌نو رسانه‌ نسل جدید روزنامه نگاران است و رسالت خود را آگاهی بخشی و تلاش برای گسترش خیر عمومی در جامعه می‌داند.

    کلیه حقوق این سایت محفوظ و مربوط به
    گروه
    ایده نگاران بینا می‌باشد

    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به گروه صنعتی گلرنگ است. ۱۳۹۶ © توسعه توسط گلرنگ سیستم

    لیموناد یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های خنک و خوشمزه مناسب برای روزهای گرم تابستان است که به رفع عطش و تشنگی کمک می کند. پایه اصلی تمام لیمونادها ، لیمو است. به دلیل ترش بودن مزه لیمو شما می توانید هر نوع شیرین کننده از قبیل شکر یا عسل را به لیموناد بیفزایید. لیموناد به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود لیموناد بدون گاز که از ترکیب آب با شکر یا عسل و لیمو تهیه می شود و لیموناد گازدار که برای تهیه آن به جای آب از نوشابه یا آب گازدار استفاده می شود. در ادامه قصد داریم تا شما را با خواص این نوشیدنی خوشمزه و طبیعی به همراه طرز تهیه لیموناد نعنایی و زنجبیلی آشنا کنیم.

    ۱.لیموناد به دلیل داشتن مقدار زیادی فیبر حل شدنی به طور طبیعی یبوست را درمان می کند.

    ۲. ترکیب موجود در لیمو به کاهش مشکلات گوارشی کمک می کند و برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش مفید است.

    ۳. لیموناد گرم همراه با عسل برای درمان گلودرد بسیار مفید است زیرا خواص ضد عفونی دارد.

    خواص لیموناد خانگی

    ۴. مصرف لیموناد به دفع سموم کمک می کند و برخی ترکیبات موجود در لیمو عملکرد کلیه ها را بهبود می بخشد.

    ۵. مصرف این نوشیدنی به دلیل تاثیر آرامش بخش آن به کاهش استرس ذهنی کمک می کند.

    ۶. به دلیل وجود ویتامین های ث و ای ، لیموناد برای پوست و مو بسیار مفید است زیرا این ترکیبات بازسازی سلول های پوستی را افزایش داده و باعث اکسیژن رسانی به پوست سر و رشد موها می شود.

    ۷. ۱۰۰ گرم لیمو موجود در لیموناد می تواند ۵۹ درصد نیاز بدن به ویتامین ث که یک آنتی اکسیدان قوی به شمار می رود را تامین کند.

    مرحله اول

    در گام اول قابلمه ای متوسط انتخاب کرده و بر روی شعله قرار می دهیم. سپس آب ولرم به همراه شکر را درون قابلمه ریخته و هم می زنیم تا یکدست شود. سپس چند برگ نعنای تازه را به آن اضافه می کنیم. هنگامی مخلوط آب و شکر و نعنا جوشید و به غلظت مناسبی رسید آن را کنار می گذاریم تا به دمای محیط برسد و هنگام مصرف نعنا های جوشیده شده را کنار می گذاریم.

    مرحله دوم

    درون پارچ شربت آب و شکر را می افزاییم سپس مقداری آب خنک به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا اندکی رقیق شود. بعد از آن مقداری آب لیموی تازه را به مخلوط اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم. در آخر چند برگ نعنای تازه به همراه چند تکه لیموی برش خرده و یخ های قالبی را به آن اضافه می کنیم. به همین راحتی شربت لیموناد و نعنای ما حاضر می شود.

    این شربت به دلیل داشتن زنجبیل دارای خواص زیادی می باشد. زنجبیل بسیار گرم است و به دفع سموم از بدن کمک می کند هم چنین به دلیل خاصیت ضد التهابی به درمان سردرد های میگرنی کمک می کند. زنجبیل خاصیت چربه سوزی فوق العاده ای دارد بنابراین نوشیدن این شربت برای کسانی قصد کاهش وزن را دارند مناسب است.

    مرحله اول

    در گام اول قابلمه ای متوسط انتخاب کرده و بر روی شعله قرار می دهیم. سپس آب ولرم به همراه شکر را درون قابلمه ریخته و هم می زنیم تا یکدست شود. سپس 3 ورق زنجبیل خرد شده را به آن اضافه می کنیم. هنگامی مخلوط آب و شکر و زنجبیل جوشید و به غلظت مناسبی رسید آن را کنار می گذاریم تا به دمای محیط برسد و هنگام مصرف زنجبیل های جوشیده شده را کنار می گذاریم.

    مرحله دوم

    درون پارچ شربت آب و شکر را می افزاییم سپس مقداری آب خنک به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا اندکی رقیق شود. بعد از آن مقداری آب لیموی تازه را به مخلوط اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم. در آخر چند برگ نعنای تازه به همراه چند تکه لیموی برش خرده و یخ های قالبی را به آن اضافه می کنیم. به همین راحتی شربت لیموناد و زنجبیل ما حاضر می شود.

    شربت آبلیمو یا لیموناد یک نوشیدنی با طعم لیمو است که به طور معمول از لیمو، آب و شکر تهیه می‌شود. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه لیموناد در خانه را آموزش دهیم.

     

    شربت آبلیمو یا لیموناد یک نوشیدنی با طعم لیمو است که به طور معمول از لیمو، آب و شکر تهیه می‌شود. تمام نوشیدنی‌هایی که از لیمو درست می‌شوند را لیموناد می‌گویند انواع مختلفی از لیمو ناد وجود دارد دو نوع از آن شناخته شده است. لیموناد گازدار و لیموناد بدون گاز. لیموناد بدون گاز نوعی از لیموناد است که معمولا با لیموی تازه و شیرین کننده هایی مانند عسل شکر درست می شود اما لیموناد گاز دار به صورت ترکیبی با دیگر نوشیدنی‌ها به کار می‌رود.

     

    مطالعه‌ای اخیرا ثابت کرده است که آب لیمو غنی از اسید سیتریک و در جلوگیری از سنگ کلیه یا کند شدن شکل‌گیری آنها بسیار موثر است. محققان دانشگاه مرکزی مرکز کلیه دانشگاه دوک، ۱۲ بیمار مبتلا به سنگ کلیه را که مدت ۴ سال تحت درمان لیموناد بودند، تحت نظارت گرفتند.

    خواص لیموناد خانگی

    بر اساس یافته‌های آنها، بیماران در طول درمان چهار ساله با لیموناد، با کاهش تعداد و رشد سنگ کلیه مواجه شدند. برخی بیماران در طول دوره مطالعه حتی برای درمان سنگ‌های کلیوی دیگر به مداوای پزشکی احتیاج نداشتند.

    نوشیدن لیموناد به هضم کمک می‌کند. آب لیمو یک ماده درمانی طبیعی قوی برای سوء هاضمه و یبوست است. از این رو، نوشیدن لیموناد می‌تواند توانایی دستگاه گوارش را برای هضم غذاها افزایش دهد. در عین حال، نوشیدن لیموناد ضایعاتی که دیواره روده را پوشش داده‌اند، از بین می‌برد.

    نوشیدن لیموناد از سرطان جلوگیری می‌کند. لیمو حاوی آنتی اکسیدان است. اثبات شده است که لیمو از تغییر شکل سلول‌ها و در نتیجه سرطان جلوگیری می‌کند. تغییر شکل سلول نتیجه‌ای جز گسترش سرطان ندارد. بنابراین، نوشیدن لیموناد به طور مرتب می‌تواند حضور مداوم آنتی اکسیدان‌ها را تضمین کند.

    نوشیدن لیموناد اثر آرام‌بخش دارد. به علت میزان بالای پتاسیم در لیمو نوشیدن لیموناد می‌تواند برای افرادی که دارای فشار خون بالا، تهوع و سرگیجه هستند، اثر آرام‌بخش داشته باشد. سطح بالای پتاسیم می‌تواند منجر به کاهش مسائل و مشکلات مختلف قلبی شود.

     

    اگر از هواداران لیموناد هستید ولی به خاطر شکر آن را از برنامه غذایی خود حذف کرد‌ه‌اید می‌توانید این نوشیدنی خوشمزه را با عسل تهیه کنید. با جیمیتو همراه باشید.

     

     

     

     

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وبسایت

    شربت لیموناد

    شربت لیموناد یکی از نوشیدنی های خوشمزه و بسیار پر طرفدار در جهان است که علاوه بر اینکه طعم بسیار مطبوعی دارد ، مانند شربت تخم شربتی برای رفع تشنگی طولانی مدت در ماه های گرم فصل تابستان بسیار مناسب است.

    با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر شربت لیموناد تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری شربت لیموناد تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش شربت لیموناد با سایت پارسی دی همراه باشید.

    مواد لازم برای ۴ نفر

    خواص لیموناد خانگی

    دستور تهیه

    برای تهیه شربت لیموناد طبیعی ابتدا آب ولرم را در قابلمه ای کوچک می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم و شکر را کم کم به آن اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم تا سریع تر در آب حل شود و صبر می کنیم تا شربت قوام بگیرد.

    پس از غلیظ شدن شربت قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. در مرحله بعدی لیمو ترش های تازه را از وسط نصف می کنیم و در کاسه ای آب آن ها را با دست محکم می گیریم و هسته های لیموها را جدا می کنیم

    در ادامه آب لیموها را به شربت اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم تا طعم لیمو کاملا در شربت احساس شود.شربت را در پارچ می ریزیم و آب سرد به آن اضافه می کنیم و مجددا شربت را هم می زنیم تا مواد شربت خوب مخلوط شوند.

    شربت لیموناد آماده شده را در لیوان می ریزیم و با یک برش حلقه ای از لیمو ترش آن را تزیین می کنیم و مقداری یخ در آن می ریزیم و سرو می کنیم. در صورت تمایل می توانید به سلیقه خود به شربت نعناع یا زعفران دم کرده نیز اضافه کنید.نوش جان

    همچنین ببینید

    شربت لیموناد

    شربت لیموناد یکی از نوشیدنی های خوشمزه و بسیار پر طرفدار در جهان است که علاوه بر اینکه طعم بسیار مطبوعی دارد ، مانند شربت تخم شربتی برای رفع تشنگی طولانی مدت در ماه های گرم فصل تابستان بسیار مناسب است.

    با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر شربت لیموناد تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری شربت لیموناد تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش شربت لیموناد با سایت پارسی دی همراه باشید.

    مواد لازم برای ۴ نفر

    خواص لیموناد خانگی

    دستور تهیه

    برای تهیه شربت لیموناد طبیعی ابتدا آب ولرم را در قابلمه ای کوچک می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم و شکر را کم کم به آن اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم تا سریع تر در آب حل شود و صبر می کنیم تا شربت قوام بگیرد.

    پس از غلیظ شدن شربت قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. در مرحله بعدی لیمو ترش های تازه را از وسط نصف می کنیم و در کاسه ای آب آن ها را با دست محکم می گیریم و هسته های لیموها را جدا می کنیم

    در ادامه آب لیموها را به شربت اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم تا طعم لیمو کاملا در شربت احساس شود.شربت را در پارچ می ریزیم و آب سرد به آن اضافه می کنیم و مجددا شربت را هم می زنیم تا مواد شربت خوب مخلوط شوند.

    شربت لیموناد آماده شده را در لیوان می ریزیم و با یک برش حلقه ای از لیمو ترش آن را تزیین می کنیم و مقداری یخ در آن می ریزیم و سرو می کنیم. در صورت تمایل می توانید به سلیقه خود به شربت نعناع یا زعفران دم کرده نیز اضافه کنید.نوش جان

    همچنین ببینید

    خواص لیموناد خانگی
    خواص لیموناد خانگی
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *