خواص كندر براي لاغري

دوره مقدماتی php
خواص كندر براي لاغري
خواص كندر براي لاغري

کُندُر Olibanum یک گیاه دارویی از راسته ناترک سانان Sapindales که از صمغ آن هم به عنوان خوشبو کننده استفاده می کنند. صمغ کندر را با اسپند هم می سوزانند. نام علمی این گیاه Boswellia thurifera یا B. sacra و همچنین B. carteriii است. طعم این صمغ خیلی تلخ است. در حقیقت ما با چیزی که بیشتر سر و کار داریم و آن را استفاده می کنیم همان صمغ خشک شده است.

طبع کندر گرم و خشک است. مواد با طبع گرم و خشک باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن می شوند. کندر هم با تجمغ بلغم در بدن مبارزه می کند. به همین دلیل است که خواص کندر برای لاغری و اثرات مفید آن در کاهش قند خون، کاهش چربی خون و محافظت از کبد کاملا به اثبات رسیده است.

بهترین روش مصرف کندر، کوبیدن و یا آسیاب کردن کندر است و هر روز صبح به صورت ناشتا یک قاشق مرباخوری از کندر را در یک استکان اب حل کنید و مصرف کنید. نباید فراموش کنید هر نسخه طب سنتی که ناشتا مصرف شود اثر خیلی قوی تری بر روی بدن شما دارد. می توانید کندر را در دهان بگذارید و مانند آدامس آن را بجوید. کندر کمی تلخ است و اگر آن را نجوید ممکن است به دندان هایتان بچسبد.

در مورد میزان مصرف کند گفته شده که نباید بیشتر از یک و نیم گرم در روز مصرف شود. ضمنا دوره درمانی که با کندر شروع کرده اید نباید بیش از 2 هفته طول بکشد. یعنی پس از 2 هفته مصرف کندر باید به بدن خود استراحت دهید.

بهترین نوع کندر از نوع خالص آن است که تازه و نرم باشد، ظاهر آن سفید باشد و خیلی هم زود شکسته شود. وقتی که کندر را می شکنیم داخل آن باید حالت چسبنده و زرد و طلایی رنگ داشته باشد. اگر باز هم موفق به شناخت کندر اصل نشدید، می توانید یک تکه کندر را آتش بزنید و اگر خوب آتش گرفت این یعنی که کندر اصل است. اگر موقع آتش زدن خوب نسوخت و دود کرد، این احتمال دارد که اصل نباشد و صمغ صنوبر باشد که هنگام آتش زدن فقط دود می کند. این نوع کندر از لحاظ ساختاری و درمانی شباهتی به کند مرغوب و خالص ندارد.

شکمی صاف با خوردن کندر به صورت ناشتا آرزویی دست نیافتنی نیست. کندر سرشار از خواص پزشکی می باشد و از دیرباز مورد استفاده ایرانیان برای درمان بیماری های دهانی، روحی، التهاب روده … بوده است. با مطالعه این مقاله خواص کندر و نحوه ی استفاده آن را بیاموزید.

دوره مقدماتی php

صبح ناشتا کندر بجویددارچین با عسل میل کنیدزنجبیل با عسل مصرف کنیدچای سبز میل کنیددم‌کرده تخم کتان بنوشیدآب کرفس هفته‌ای سه روز میل شودسرکه سیب مصرف شودروغن زیتون در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود.

شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

جویدنش لثه را محکم میکند و بوی دهان را میزداید برای حافظه مفید است و روایت شده برای حفظ قرآن و قطع ادرار و بلغم از آن بخورند.روغن کندر خواص ضد عفونی کننده و گند زدایی و ضد میکروبی دارد. از آن می توان در زخم ها برای جلوگیری از کزاز استفاده کرد و برای عفونت های داخلی هم مفید و موثر است.کندر خواص ضد التهابی داشته و برای بهبود بیماری های التهابی روده بسیار مفید است. روغن کندر برای معده درد و ناراحتی ها و دردهای شکمی خوب است و باعث بهتر شدن هضم و حتی کم کردن گازهای روده می شود.برای برطرف کردن جای زخم صورت و بدن مفید است. تغییرات پوستی حاصل از جوش، آکنه، آبله و … می تواند با استفاده از روغن کندر بر طرف شود.به حفظ عملکرد کلیوی کمک می کند. به تولید مناسب ادرار کمک کرده و باعث خروج سموم از بدن از طریق ادرار می شود.موثر در کاهش فشار خون است و در تولید مجدد سلول های سالم بسیار مفید است. اثرات مفید کندر در کاهش قند خون، کاهش چربی خون و محافظت از کبد در بسیاری از بررسی ها مشاهده شده استدر خانم ها در طی دوره ی عادت ماهانه برای بهبود سردرد، تهوع و معده درد مفید است و ممکن است قاعدگی های سنگین با روغن کندر، متعادل شوددر آرامش فکر، روح و روان و آسودگی بسیار موثر است؛ و علت اصلی استفاده از آن در اماکن مذهبی به عنوان بخور (عود) همین است؛ و حتی اثرات مفیدی در بی خوابی دارد.در مصر باستان از روغن کندر به عنوان ماسک صورت برای سلامت نگه داشتن پوست، بهبود جای زخم، جلوگیری از چروک خوردن و جوان و نرم نگه داشتن پوست استفاده می شده است.برای برطرف کردن شک و مساعد شدن حال کسانی که از شک زیاد رنج می برند، کم کردن ضعف اعصاب و استرس از آن استفاده می شود. همچنین برای افرادی که از کابوس های شبانه و خستگی رنج می برند و برای جوان سازی فکر و بدن از آن استفاده می شود.خاصیت کندر در تعدیل سیستم ایمنی مورد بررسی قرار گرفته است. روغن کندر برای محافظت در برابر سرماخوردگی و راحتی ماهیچه ها و دردهای مفاصل مفید است و در درمان روماتیسم و حتی آرتریت بسیار موثر است.کندر همچنین در کودکان برای بهبود بلع و تنفس های عمیق مفید می باشد.در مطالعات بالینی و سلولی مختلف اثرات ضد سرطانی قدرتمندی در کندر دیده شده است.کندر در تقویت حافظه و رفع فراموشی و ضعف حافظه بسیار موثر است. پیامبر اسلام بر خوردن کندر در دوران بارداری بسیار تاکید کرده اند؛ و همچنین خوردن آن را برای بهبود و افزایش حافظه توصیه کرده اند.بهبودی خشکی پوست از دیگر خواص کندر است. به این منظور به اندازه سر انگشت از کندر را داخل مقداری روغن بادام ریخته و حرارت دهید تا حل شود. پس از اینکه روغن سرد شد، از این روغن همانند لوسیون بر روی قسمتهایی از پوست که دچار خشکی شده است بمالید. از صمغ کندر امروزه در ساخت انواع لوسیونها و کرمهای ضد چین و چروک پوست و ضد پیری استفاده میشود. برای رفع خشکی پوست میتوانید مطلبی را که در همین سایت با عنواندرمان خانگی خشکی پوست با ماسک های گیاهی است مطالعه نمایید.

آن را کوبیده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از آن‌را در یک استکان آب حل کرده و مصرف کنید. می‌توانید آن را در دهان گذاشته و به صورت آدامس از آن استفاده کنید، البته در این حالت کندر کمی تلخ است.منبع الودکتردوست دارید شکمی صاف و زیبا داشته باشید؟
خواص كندر براي لاغري

 

شفا کلینیک

دکتر فرزاد فرامرزی

سرای سالمندان موج نو

دکتر بنفشه علایی

کلینیک دندانپزشکی لیا

کلینیک تخصصی شنوایی سنجی و سمعک سانا

190 بازدید

366 بازدید

312 بازدید

390 بازدید

236 بازدید

336 بازدید

425 بازدید

02 تیر 1399

01 تیر 1399

27 خرداد 1399

27 خرداد 1399

25 خرداد 1399

24 خرداد 1399

20 خرداد 1399

کندر یک گیاه دارویی است که در برخی از نقاط کشور به آن «صمغ عربی» نیز گفته می‌شود. این صمغ از یک درخت بومی در پاکستان، هند، یمن، سومالی و عمان تهیه می‌شود. این صمغ به دلیل بوی مطبوعی که دارد، از آن به همراه اسپند برای دود کردن استفاده می‌شود. با سوختن صمغ کندر بوی دلنشین فضا را پر می‌کند. البته خاصیت این صمغ فقط در دود کردن نیست. خواص کندر خوراکی مزیت‌های زیادی برای پوست، مو، لاغری، تقویت حافظه و … دارد که در طب سنتی هم به آن اشاره شده است. آنچه در ادامه می‌خوانید:

کندر خاصیت زیادی برای زیبایی و جوانسازی پوست دارد. اگر هر روز مقداری از این صمغ را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورت بمالید، باعث افزایش خاصیت کشسانی پوست می‌شود. در نتیجه چین و چروک پوست از بین می‌رود. در این صمغ مقداری زیادی اسید بوسولیکو (نوعی آنتی اکسیدان) وجود دارد. به همین دلیل به جوانسازی پوست کمک می‌کند.
قبل از اینکه کندر را به عنوان ماسک بر روی پوست بزنید، ابتدا مقداری از آن را روی پوست دست بزنید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند. اگر هیچ حساسیتی به آن نداشتید، برای پوست صورت استفاده کنید.
برای اینکه این صمغ باعث آبرسانی و رطوبت پوست شود، ۲ تکه کندر را با یک فنجان روغن بادام ترکیب کنید. سپس آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کندر در داخل روغن حل شود. مقداری این روغن بدست آمده را هر روز بر روی پوست خود ماساژ دهید. این کار باعث از بین بردن خشکی پوست می‌شود.

کندر خاصیت زیادی برای زیبایی و جوانسازی پوست دارد. اگر هر روز مقداری از این صمغ را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورت بمالید، باعث افزایش خاصیت کشسانی پوست می‌شود.

کندر برای مردان فواید زیادی دارد. یکی از خواص این صمغ برطرف کردن زودانزالی و افزایش میل جنسی در مردان است. از خواص کندر خوراکی برای بانوان‌ هم می‌توان به تأثیر آن در تنظیم تعادل هورمون‌ها اشاره کرد. بانوانی که به دلیل تنظیم نبودن هورمون‌ها، قاعدگی نامنظم دارند، بهتر است کندر بخورند. زیرا این صمغ می‌توان جریان خون را در لگن و رحم افزایش دهد. در نتیجه قاعدگی را منظم می‌کند. حتی مصرف کندر درد پریودی را هم بهبود می‌دهد.

یکی دیگر از فواید استفاده از کندر، کمک به تقویت عملکرد مغز و حافظه است. این صمغ تاثیر زیادی در پیشگیری از فراموشی و آلزایمر دارد. چرا که کندر یک صمغ گیاهی ضدالتهابی است. از سوی دیگر جریان خون را در مغز افزایش می‌دهد. به همین دلیل از زوال عقل و فراموشی پیشگیری می‌کند.خواص كندر براي لاغري

یکی دیگر از خواص روغن کندر جلوگیری از ریزش موی سر است. برای این کار می‌توانید مقداری از این روغن را یک ساعت قبل از حمام بر روی پوست سر ماساژ دهید.

یکی دیگر از خواص روغن کندر جلوگیری از ریزش موی سر است. برای این کار می‌توانید مقداری از این روغن را یک ساعت قبل از حمام بر روی پوست سر ماساژ دهید. این کار باعث تقویت فولیکول‌های مو می‌شود. در نتیجه اگر به ریزش مو مبتلا هستید، بعد از مدتی مشکل شما برطرف می‌شود.

کندر خوراکی تاثیر زیادی در بهبود تعادل هورمون‌ها دارد. اگر دلیل چاقی شما کم‌کاری تیروئید باشد، این صمغ گیاهی می‌تواند هورمون تیروئید را تنظیم کند. در نتیجه متابولیسم بدن افزایش می‌یابد. حتی در افرادی که به دلیل پرکار بودن تیروئید به شدت لاغر هستند، مصرف این صمغ باعث افزایش وزن و تناسب اندام می‌شود.
یکی دیگر از خواص کندر خوراکی کمک به پاکسازی روده‌هاست. این صمغ گیاهی روده‌ها را تمیز می‌کند. در نتیجه باعث چربی‌سوزی بیشتر در بدن می‌شود.

کندر برای سیستم گوارش نیز فواید زیادی را به همراه دارد. این صمغ حاوی مقدار زیادی اسید بوسولیک است که خاصیت ضدالتهابی دارد. به همین دلیل افرادی که به زخم معده مبتلا هستند، می‌توانند آن را مصرف کنند. همچنین این صمغ باعث رفع نفخ معده می‌شود و می‌تواند ورم معده را درمان کند. افرادی که به التهاب روده مبتلا هستند، می‌توانند کندر مصرف کنند.

کندر برای سیستم گوارش نیز فواید زیادی را به همراه دارد. این صمغ حاوی مقدار زیادی اسید بوسولیک است که خاصیت ضدالتهابی دارد. به همین دلیل افرادی که به زخم معده مبتلا هستند، می‌توانند آن را مصرف کنند.

تحقیقات زیادی بر روی فواید و مزیت‌های مصرف کندر انجام شد. نتیجه‌ی این بررسی‌ها نشان داد که مصرف ۴۰۰ گرم از این صمغ به مدت ۱۲ هفته و دو بار در روز، در کنار قرص متفورمین، باعث کاهش قندخون می‌شود. البته کندر باید بعد از هر وعده‌ی غذایی مصرف شود. کندر تاثیر زیادی در کاهش کلسترول، تری گلیسیرید خون و قند خون دارد. این صمغ حتی می‌تواند فشارخون را نیز تنظیم کند.

خواص کندر خوراکی برای سلامت بدن و جلوگیری از تولید آنزیم‌های خاص بر روی DNA، کاملاً اثبات شده است. به همین دلیل از بیماری سرطان پیشگیری می‌کند. اما فراموش نکنید که در برخی از افراد ممکن است باعث اسهال، رفلاکس معده، حالت تهوع و بثورات پوستی شود.
خواص کندر در بارداری هنوز به اثبات نرسیده است. اما براساس بررسی‌های انجام شده در این زمینه، کندر باعث تحریک جریان خون در رحم و لگن می‌شود. به همین دلیل سقط جنین را به دنبال دارد. بانوان باردار بهتر است از مصرف این صمغ خودداری کنند.

من در زمینه تولیدمحتوای وب و SEO فعالیت می‌کنم. در سودای شهرت و ثروت نیستم. بلکه اندیشه موفقیت مهمان تک تک لحظه های تنهایی منه.

اسم و ایمیل مرا در این مرورگر ذخیره کن.

با اپلیکیشن کرفس به وزن ایده‌آل خود برسید.

تهران٬ ونک- خیابان برزیل- خیابان شمس لاهیجانی- کوچه دوازدهم- پلاک ۸

@2019 – طراحی و توسعه تیم کرفس

  بیوگرافی عباس جمشیدی فر و همسرش فریبا امینیان با عکس های جدید همسر تا بن بست طلاق و جدایی به همراه ناگفته های زندگی اش را می خوانید   بیوگرافی عباس جمشیدی فر     عباس جمشیدی فر متولد 17 شهریور 1359 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است   فارغ التحصیل لیسانس […]

.

 

 

خواص كندر براي لاغري

 

 

کندر گیاهی با طعمی بسیار تلخ  است که علاوه بر خود گیاه میوه گیاه کندر از قدیم الایام  مصرف آن در طب ستنی بسیار تجویز می شده است.

 

این گیاه دارویی می تواند به شکل جویدنی نیز مصرف شود؛ اما بدلیل طعم تلخش، بیشتر با ترکیب عسل، موز و مویز نیز مصرف می گردد.

 

کندر طبیعتی گرم و خشک دارد و بهترین و مهم ترین خواص آن،تقویت حافظه و درمان فراموشی است که بیشتر به نوجوانان و زنان باردار مصرف آن توضیه می شود.

 

خاصیت کندر برای سلامتی چیست

 

 

کندر با افزایش تولید سلول های جدید و افزایش تولید گلبول های قرمز می تواند در تنظیم فشارخون مفید باشد.

 

 

از خواص مهم روغن کندر این است که با نرم کردن پوست و خاصیت ضد التهابی باعث رفع مشکلات  پوستی مانند جوش می شود.

 

 

بر اساس مطالعات سلولی و گزارشات بالینی انجام شده در سالهای 2009 و 2010، کندر با داشتن خاصیت بالای ضد التهابی و ضد میکروبی می تواند مانع از سرطان ،بویژه سرطان تخمدان، مثانه و پروستات شود.

 

 

از خواص جالب کندر این است که باعث تشدید تعرق در مکانیسم بدن شده و از این رو می تواند باعث کاهش وزن نیز گردد.

 

 

کندر برای دیابت : کندر می تواند با اثر مثبت بر کاهش چربی خون، میزان  قند خون را نیز کاهش دهد بنابراین برای درمان دیابت موثر و مفید می باشد.خواص كندر براي لاغري

 

 

بر اساس گزارشات و مطالعات انجام شده از خواص مهم کندر و روغن کندر این است که با نرم نگه داشتن پوست، مانع از چین و چروک صورت می شود.

 

 

بر اساس گزارشات مجله سلامت، خوردن کندر می تواند با اثر مثبت بر مغز و اعصاب علاوه بر افزایش هوش، برای تقویت حافظه در کودکان و نوجوانان و زنان باردار توصیه می شود.

 

 

در طب سنتی همواره برای تقویت تنفس و سلامت دستگاههای تنفسی بویژه در کودکان و کهنسالان مصرف کندر تجویز  می شود.

 

  • خواص چای زنجبیل در بارداری
  •  

    روغن کندر و کندر با خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی می تواند برای بهبود زخم  و جراحت مصرف شود و حتی در رفع عفونت های داخلی نیز موثر می باشد.

     

     

    از خواص مهم دیگرکندر این است که با داشتن طبیعت گرم و خشک می تواند در درمان بیماری های مفاصلی نظیر آتریت و رماتیسم موثر باشد.

     

     

    ویژگی مهم دیگر کندر این است که با ترکیب کردن با عسل می تواند برای درمان فراموشی و یا آلزایمر مفید باشد.

     

     

    خواص كندر براي لاغري

    روغن کندر و کندر با خاصیت گندزدایی و دفع سموم بدن علاوه بر محافظت از کبد می تواند در درمان معده و مشکلات روده ای نیز مفید باشد.

     

     

    خاصیت گند زدایی و ادرار آوری در کندر موجب شده است که مصرف این گیاه دارویی برای سلامت کلیه و مثانه توصیه شود.

     

     

    خاصیت مهم کندر این است که می تواند برای درمان سرماخوردگی و بهبود گلو درد ناشی از آن مفید باشد.

     

     

    از فایده های مهم دیگرکندر می توان به خاصیت آرام بخشی آن اشاره کرد زیرا باعث رفع استرس بخصوص بی خوابی های شبانه می شود.

     

     

    از ویژگی های دیگر کندر و روغن کندر که دارای طبیعت گرم بوده این است که قاعده آور می باشد و می تواند در تنظیم قاعدگی و تسکین دردهای ناشی از قاعدگی سنگین موثر باشد.

     

     

    برای تقویت و سلامت لثه ها و همچنین رفع بوی بدن دهان می توانید کندر را مانند آدامس در دهان گذاشته و آن را بجوید.

     

     

    برای درمان خشکی پوست می توانید دو عدد از کندر را با مقداری روغن بادام حرارت دهید تا در هم حل شوند و بعد از سرد شدن، شبها قبل از خواب به پوست خود بمالید.

     

     

    از خواص مهم دیگر کندر ترکیب آن با زرده تخم مرغ نیم پخت است که می تواند موجب تقویت قوای جنسی شود.

     

     

    عصاره کندر برای رفع گرفتگی گلو و کاهش خلط های سینه می تواند در بهبود و صاف کردن صدا نیز موثر باشد.

     

     

    ● ترکیب کندر با گردو یا موز برای تقویت بدن کودکان توصیه می شود

     

    ● ترکیب کندر با مویز موجب تقویت حافظه در کودکان و نوجوانان می شود

     

    ● خاصیت ضد التهابی کندر برای رفع عفونت های داخلی در کودکان

     

     

    ● کندر باعث تقویت هوش در جنین می شود و مصرف آن در این دوران بسیار تاکید می شود

     

    ● تقویت مکانسیم بدن با ترکیب عسل و انجیر با کندر برای مادران باردار

     

    ● مصرف کندر سبب بهبود هضم و حتی رفع تهوع و کاهش گازهای روده ای دوران بارداری می گردد

     

    ● ترکیب کندر با روغن زیتون برای درمان دردهای مفاصلی در دوران بارداری مفید است

     

     

    ● استعمال خارجی کندر می تواند موجب خارش و حساسیت های پوستی شود

     

    ● زیاده روی در مصرف موجب؛ تهوع، شکم درد، بی اشتهایی می شود

     

    ● به بیماران گاستریتی مصرف آن با احتیاط توصیه می شود

     

    ● ممکن است با مصرف زیاد موجب نفخ  گردد

     

    30 خاصیت زعفران

     

    خواص کندر برای لاغری و تقویت حافظه | سایت فتوکده

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    هرگونه نشر، بازنشر و باز تولید تمام یا بخشی از محتوای سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت photokade.com مجاز است

    گیاه کندر که در عربی به آن صمغ معنوی می گویند و در دنیا به نام کندر هندی معروف شده است، نام یک درخت بومی کشور هند و پاکستان، سومالی، عمان و یمن می باشد.

    صمغ این درخت شگفت انگیز به خاطر بوی بسیار خوبی که دارد، از دیر باز برای دود کردن و خوشبو کردن مکان های مختلف مورد استفاده بوده و البته مصرف خوراکی نیز دارد و در طب سنتی از جایگاه بالایی برخوردار است.

    فواید کندر بسیارند و ما قصد داریم در ادامه این مقاله شما را با تمامی خواص کندر و نحوه مصرف آن برای سلامتی بدن، لاغری، تقویت حافظه و پوست و مو آشنا کنیم؛ همراه ما باشید :

    توجه : پیش از گذاشتن هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

    مقادیر بالای اسید بوسولیکو آنتی اکسیدان های موجود در کندر با افزایش خاصیت کشسانی پوست، به رفع چین و چروک و لکه های پوستی کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.خواص كندر براي لاغري

    کندر یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان پوست خشک و حساس می باشد.

    ماسک کندر برای پوست صورت

    2 تکه کوچک کندر را در یک فنجان روغن بادام بریزید و حرارت دهید تا کندر آب شود. مقداری از این روغن را بر روی پوست خود ماساژ دهید و بگذارید یک شب بماند تا جذب شود و پوست خشک و حساس را درمان کند.

    در طب سنتی آیورودا از کندر برای درمان سریع تر زخم ها استفاده می شود؛ استفاده موضعی از کندر، باعث افزایش گردش خون در بدن شده و به درمان سریع تر زخم کمک می کند. علاوه بر این کندر خطر عفونت زخم را کاهش می دهد.

    استفاده ی موضعی از کندر بر روی موها و پوست سر با افزایش گردش خون به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و ریزش مو را درمان می کند.

    در طب سنتی از کندر برای تقویت حافظه و پیشگیری از فراموشی و آلزایمر استفاده می شود؛ به نظر می رسد که کندر به دلیل خواص ضد التهابی و همچنین با بهبود گردش خون در مغز خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد.

    تحقیقات ابتدایی نشان می دهد که مصرف کندر خوراکی با بهبود تعادل هورمون ها به ویژه هورمون های تیروئید می تواند، متابولیسم بدن را افزایش داده و به لاغری و کاهش وزن افراد کمک کند.

    علاوه بر این کندر به سم زدایی و پاک سازی بدن و به ویژه روده ها کمک کرده و با افزایش چربی سوزی باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

    در طب سنتی گفته می شود که خوردن کندر برای درمان زود انزالی مفید بوده و باعث افزایش میل جنسی در مردان می شود.

    مصرف کندر خوراکی به تنظیم تعادل هورمون ها در بدن کمک کرده و علاوه بر این با تحریک جریان خون در رحم و لگن، قاعدگی نامنظم را درمان می کند.

    تحقیقات نشان داده که کندر دارای خواص ضد درد طبیعی است و برای درمان درد پریود مفید بوده و خونریزی شدید در دوران قاعدگی و پریودی را کاهش می دهد.

    مقادیر بالای اسید بوسولیک موجود در کندر به دلیل خواص ضد التهابی، نفخ معده را کاهش داده، معده درد و زخم معده را درمان می کند و برای بهبود سلامتی دستگاه گوارش مفید می باشد.

    علاوه بر این کندر به طور مستقیم به کاهش التهاب در روده ها کمک کرده و خطر ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر، یبوست و اسهال را از بین می برد.

    تحقیقات جدید بر روی کندر نشان داده که اگر افراد مبتلا به دیابت نوع 2 در کنار متفورمین، به مدت 12 هفته دو بار در روز و پس از هر وعده ی غذایی 400 میلی گرم کندر مصرف کنند، بهبود قابل توجهی در قند خون ناشتا، میزان هموگلوبین گلیکوزیله (HbA1c)، سطح انسولین خون، کلسترول و تری گلیسیرید خون داشته اند.

    در طب سنتی برای کاهش قند خون بالا در افراد مبتلا به دیابت توصیه می شود که کندر بجوند.

    کندر به دلیل خواص ضد التهابی و با بهبود گردش خون در بدن می تواند فشار خون بالا را کاهش دهد.

    برخی از تحقیقات نشان داده که کندر با تقویت سیستم ایمنی بدن، خطر ابتلا به بیماری های خود ایمنی خطرناک مانند ام اس (مالتیپل اسکلروزیس) را کاهش می دهد.

    مطالعات متعدد نشان داده که کندر به دلیل مقادیر بالاب کوکورمین موجود در آن، دارای خواص ضد التهابی بوده و علاوه بر این با تقویت سیستم ایمنی بدن، به پیشگیری و درمان روماتیسم و آرتروز کمک کرده و درد ناشی از بیماری ها را کاهش می دهد.

    یک مطالعه در سال 1998 نشان می دهد که کوکورمین موجود در کندر، به دلیل خواص ضد التهابی که دارد با اثر بر روی برنش ها، علائم آسم را کاهش می دهد.

    مقادیر بالای اسید بوسولیک موجود در گیاه کندر با جلوگیری از تولید آنزیم های خاصی که بر روی DNA اثر منفی دارند، خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می دهد.

    مطالعات نشان داده که کندر ممکن است با افزایش مرگ سلول های سرطانی (آپوپتوز) به درمان سرطان پیشرفته پستان کمک کرده و خطر ابتلا به لوسمی بدخیم و تومور مغزی را کاهش دهد.

    در یک تحقیق دیگر مشخص شده که اسید بوسولیک موجود در کندر، می تواند در کاهش سلول های سرطانی پانکراس موثر باشد.

    گفته می شود که مصرف کندر عوارض جانبی ناشی را از شیمی درمانی را در افراد مبتلا به سرطان کاهش می دهد.

    سردرد و میگرن یک نوع التهاب در بدن هستند که باعث تورم مویرگ های سر و گیجگاه شده و باعث درد شدید می شوند. در طب سنتی از گیاه کندر به دلیل خواص ضد التهابی که دارد برای پیشگسری و درمان سردرد و میگرن شدید استفاده می شود.

    شواهد بی نظیر نشان می دهد که سوزاندن گیاه کندر در خانه به دلیل ترکیبات آروماتیک و تری ترپن های موجود در آن، به کاهش هورمون استرس در بدن کمک کرده و استرس، اضطراب و افسردگی را درمان می کند.خواص كندر براي لاغري

    کندر یکی از بهترین مواد برای افزایش انرژی و استقامت در ورزشکاران و بدنسازان می باشد، همچنین کندر گرفتگی عضلات را کاهش داده و به تقویت ماهیچه ها در بدنسازی کمک می کند.

    مصرف کندر در برخی افراد باعث حالت تهوع، رفلاکس معده، اسهال و بثورات پوستی شود.

    کندر ممکن است با دارو هایی مانند : ایبوپروفن، آسپیرین و سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs)، تداخل دارویی داشته باشد.

    تحقیقیات نشان داده که کندر ممکن است جریان خون را در رحم و لگن تحریک کند و موجب سقط جنین در زنان باردار شود. به همین دلیل توصیه می شود که زنان در دوران بارداری و شیردهی بهتر است از مصرف کندر اجتناب کنند.

    زیاده روی در مصرف کندر در دوران بارداری احتمال ابتلا به بیش فعالی را در نوزادان و کودکان، افزایش می دهد.

    همچنین به دلیل تحقیقات کمی که در مورد اثر مصرف کندر بر روی نوزادان و کودکان انجام شده، توصیه می شود که بهتر است آن ها از مصرف کندر اجتناب کنند.

    در موارد نادری گزارش شده که مصرف بیش از حد کندر بر عملکرد و سلامت کبد تاثیر می گذارد.

    طبیعت کندر خوراکی (نام علمی درخت : Boswellia serrata) گرم و خشک می باشد. گیاه کندر یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، اسید بوسولیک و ترپن ها می باشد.

    در انگلیسی به صمغ درخت کندر (Olibanum یا Indian frankincense یا Frankincense) می گویند.

    درخت کندر، دارای یک میوه ی کوچک به اندازه ی نخود است که آن را به صورت خام می خورند یا از آن برای تهیه غذایی به نام آب بنه و یا ترشی بنه شک استفاده می کنند.

  • مدل كت بلند زنانه مجلسي
  • همچنین صمغ آن را می گیرند؛

    اگر بجوشانند، سقز به دست می آید که مانند آدامس خاصیت ارتجاعی دارد و برای سلامتی دندان ها، تقویت لثه ها  و خوشبو شدن دهان بسیار مفید می باشد.

    کندر به دلیل بوی خوبی که دارد برای تهیه لوازم آرایشی و صابون هم استفاده می شود.

    از کندر برای مصارف خوراکی هم استفاده می شود؛ در طب سنتی آن را می کوبند و در یک لیوان آب ریخته و ناشتا می خورند.

    اگر صمغ را خشک کنند، کندر به دست می آید که آن را مانند اسپند برای مصارف آروماتراپی می سوزانند. بهترین صمغ کندر از کشور عمان به دست می آید، اما کندر یمنی و سومالی هم بسیار مشهور هستند.

    از عصاره صمغ کندر در پزشکی استفاده می شود به عنوان مثال می توان با استفاده از آن یک دهانشویه طبیعی تهیه کرد.

    صمغ سفید رنگی که در ایران همراه با اسفند در مجالس مختلف دود می کنند و آن را کندر می نامند ممکن است شیره خشک شده یک درخت دیگر باشد و با کندر هندی اصلی که غالبا به رنگ زرد کم رنگ، نارنجی و قهوه ای قرمز دیده می شود متفاوت باشد.

    پس جهت مصرف خوراکی و یا حتی دود کردن آن در منزل و بهره بردن از خواص درمانی گیاه کندر، صمغ خشک شده آن را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

    پیش از مصرف خوراکی کندر حتما با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

    در ادامه بخوانید : خواص دارویی صمغ مصطکی

    خواص كندر براي لاغري

    منابع : healthline – organicfacts

    فال حافظ

    متن عاشقانه متن زیبا

    صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    خواص كندر براي لاغري
    خواص كندر براي لاغري
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *