خواص عرق رازیانه و لاغری

دوره مقدماتی php
خواص عرق رازیانه و لاغری
خواص عرق رازیانه و لاغری

خواص عرق رازیانه و لاغری

دوره مقدماتی php

آرایش

مدل مو

مدل لباس

گیاه رازیانه به صورت خودرو در منطقه شمال ایران می روید, همچنین کشورهای ایران, هند, سوریه, ترکیه, مکزیک و مصر بزرگترین تولید کنندگان رازیانه هستند. در طب سنتی فواید فراوانی برای رازیانه ذکر شده است, در این مطلب به طور ویژه از خواص رازیانه برای لاغری صحبت می شود.

طبع گیاه رازیانه گرم و خشک است  و قسمتهایی از آن که قابل استفاده است شامل: برگ و ریشه آن است. رازیانه به دو شکل دانه و عرق گیاهی یافت می شود. خواص رازیانه برای لاغری بسیار توصیه شده است. رازیانه به عنوان یک چربی سوز قوی عمل می کند و در حفظ تناسب اندام بسیار موثر است.

یکی از بهترین خواص رازیانه, تقویت دستگاه گوارش است. رازیانه مسکنی قوی برای دردهای معده, زخم و سردی معده است. از طرفی به هضم بهتر غذا کمک کرده و بادشکن است. اگر از رازیانه به عنوان مسهل استفاده می کنید می توانید آن را با عسل و سکنجبین میل کنید.

از دیگر فواید رازیانه می توان به درمان گلو درد, تقویت حنجره و درمان تنگی نفس اشاره کرد. برای از بین بردن سرفه و تقویت دستگاه تنفسی می توانید از دم کرده رازیانه به همراه پر سیاوشان و انجیر استفاده کنید.

همچنین دمنوش رازیانه در درمان سردردهای ناشی از میگرن بکار می رود. رازیانه برای از بین بردن سوزش ادرار هم توصیه می شود. زنانی که قاعدگی نامنظم دارند می توانند با رازیانه این مشکل را رفع کنند.

یکی دیگر از فواید رازیانه برای کاهش وزن است. رازیانه قادر است چربی های تجمیع شده در بدن را از بین ببرد و در روند کاهش وزن بسیار موثر است. رازیانه با از بین بردن مشکلات دستگاه گوارش می تواند تاثیر خوبی بر هضم بهتر غذا بگذارد و همین امر خواص رازیانه برای لاغری را مهم کرده است. همچنین رازیانه احساس گرسنگی را کم می کند از پرخوری جلوگیری کرده و به کاهش وزن و کاهش اشتها کمک می کند.

گیاه رازیانه دارای عناصری مانند فسفر, منیزیم, کلسیم, پتاسیم و انواع ویتامینهای A و C است که برای لاغر شدن و کاهش وزن بسیار مفید است. رازیانه قادر است به متابولیسم بدن سرعت دهد و همین امر باعث سوخت و ساز بهتر کالری بدن شده و همچنین از تجمع چربی در کبد جلوگیری می کند.

همانطور که گفته شد خواص رازیانه برای لاغری توسط متخصصان طب سنتی اثبات شده است. در ادامه طرز تهیه دمنوش رازیانه که برای کاهش وزن موثر است را آورده ایم. این دمنوش را با معده خالی و قبل از وعده هایی غذایی و همچنین قبل از خواب باید میل کنید.

ابتدا چند قاشق رازیانه را با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و بعد از بیست دقیقه, دمنوش را میل کنید. نکته ایی که باید به آن توجه داشت این است که رازیانه را با آب نجوشانید بلکه فقط در آب جوش دم کنید.

نکته ایی که در پایان باید به آن اشاره کرد این است که  استفاده بی رویه از رازیانه ممکن است مضر باشد, و خواص کاهش وزنی آن از بین برود. بنابراین از مصرف طولانی مدت و مداوم دمنوش یا عرق رازیانه خودداری کنید.

.

منبع : آرگا

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

عرق رازیانه طبیعت آن گرم بوده و دارای مقدار زیادی از هورمونهای زنانه است. عرق رازیانه بیشتر برای خانم‌ها توصیه می‌شود. مصرف این عرق در خانم‌های یائسه باعث كاهش و برطرف شدن عوارض و علائم این دوران شده و در كسانی كه دچار یائسگی زودرس شده‌اند، موجب درمان و بازگشت عادات ماهیانه می‌شود.

عرق رازیانه همچنین در درمان اختلالات هورمونی خانم‌ها مؤثر است، به‌طور مثال مصرف آن به افرادی كه دچار لكه‌بینی های ممتد قبل و بعد از عادت ماهیانه هستند و یا از اختلالات قاعدگی رنج می‌برند، توصیه می‌شود. كسانی كه خونریزی‌ آنها در زمان قاعدگی خیلی كمتر از حد طبیعی است بهتر است همیشه از عرق رازیانه استفاده كنند ولی افرادی كه خونریزی آنها بیش از حد طبیعی است باید در زمان قاعدگی مصرف عرق رازیانه را قطع كرده و بعد از این دوران دوباره خوردن آن را شروع كنند.

عرق رازیانه یكی از درمان‌های اساسی در كیست تخمدان زنان محسوب می‌شود. عرق رازیانه همچنین تأثیر بسیار زیادی بر شادابی و طراوت پوست بانوان داشته و در شست‌‌وشو و تقویت نور چشم مؤثر است. هر شب یک لیوان به همراه یک قاشق عسل به مدت 40 روز مصرف شود.

خواص عرق رازیانه و لاغری

عرق رازیانه یكی از درمان‌های اساسی در كیست تخمدان زنان محسوب می‌شود

مصرف بیش از حد رازیانه، احتمال آلرژی‌های پوستی را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، افرادی که ناراحتی‌های تنفسی دارند نیز باید مراقب باشند، زیرا ممکن است با تنفس و یا مصرف گیاه دچار حمله‌های آسم شوند. 

یکی از معجزه‌آساترین خواص رازیانه که در گیاهان دیگر کمتر به چشم می‌خورد، تقویت دید است. به این ترتیب که عرق رازیانه را جوش می‌دهیم تا استریل شود و از وجود هر نوع میکروب یا عفونت پاک شود. سپس آن را داخل قطره‌چکان ریخته و داخل چشم می‌چکانیم. روزی چند قطره (صبح، ظهر و شب) باعث افزایش نورچشم، کاهش التهابات چشم (مثل قرمزی) و کاهش خطر ابتلا به آب‌مروارید می‌شود. رازیانه همچنین برای درمان التهاب پلک‌ها و درمان شب‌کوری بسیار مفید است.

مصرف عرق رازیانه روزی نصف الی یک استکان به شکل مستمر باعث چاقی صورت شما می‌شود. از دیگر خواص آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

معمولاً در درمان بیماری‌ها در طب سنتی به مزاج افراد خیلی توجه می‌شود و براساس اصلاح مزاج، درمان فرد را انجام می‎دهند. برای درمان این نوع کیست نیز، بسیاری از این کیست‎ها با رفع غلبه اخلاط ممکن است رفع شوند به شرط اینکه علت ایجاد آن هم از بین رفته باشد. استفاده از برخی گیاهان دارویی مانند رازیانه، تخم کتان، گل ختمی، پیاز، آویشن، مرزنجوش و اسطوخودوس مفید است. برای درمان کیست تخمدان با رازیانه بایستی ابتدا رازیانه را به همراه این گیاهان، ‎جوشانید و سپس جوشانده این گیاهان را در وانی ریخته و داخل آن نشست، این کار باعث پاکسازی رحم و تخمدان‎ها می‎شود. درمان کیست تخمدان با رازیانه به دلیل غنی بودن این گیاه از ماده استروژن که همان هورمون زنانه است، بسیار مفید بوده و برای بیش از 90 درصد خانم‌ها قابل تجویز است، همچنین استفاده از این گیاه علاوه بر درمان بیشتر انواع کیست تخمدان برای درمان سایر مشکلات و بیماری‌های زنان نیز مفید است.

یکی از روش‌های درمان کیست تخمدان با رازیانه، مصرف عرق رازیانه است، برای این منظور می‌توان نیم فنجان عرق رازیانه را بعد از صرف هر وعده غذایی نوشید.

استفاده از دمنوش رازیانه برای درمان کیست تخمدان، بسیار مفید و به صرفه است. (تهیه دمنوش رازیانه: برای تهیه دمنوش رازیانه یک قاشق چای‌خوری رازیانه کوبیده را داخل یک قوری بریزید. مقداری آب جوش روی آن بریزید و اجازه دهید که به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد). به طور کلی استفاده رازیانه به صورت دم نوش مفیدتر و هزینه استفاده از آن، نسبت به عرق آن 10 برابر کاهش می‌یابد. از دمنوش رازیانه نیز می‌توان صبح و شب استفاده نمود و برای شیرین کردن آن می‌توان به آن عسل اضافه کرد.

حتما بخوانید: ۱۰ ماده غذایی برای تنظیم هورمون های زنانه

مصرف گیاه رازیانه در بارداری ضرری به همراه ندارد و داروخانه‌های گیاهی ایران به شکل‌های مختلف (مثل قطره آنتی‌میگرن، شربت توسیان، شربت تیسیان، پودر ژنرال تونیک، قطره سنکول، سنالین، منتازین و لوسیون تقویت موی سنیره)  عرضه میکند که داخل تمام این محصولات رازیانه وجود دارد. گفته می‌شود اگر می‎خواهید نوزادی با چشمان شهلا و زیبا داشته باشید مصرف رازیانه را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید: خواص عرق نعناع؛ یک نوشیدنی بی همتا با فواید بی شمار

همچنین اگر خانم قبل از باردای رازیانه بخورد احتمال دختر شدن جنین بیشتر می‌شود، یعنی مصرف رازیانه در بارداری به تعیین جنسیت فرزند نیز کمک می‌کند. بهتر است روزانه حداکثر ۵ گرم رازیانه یا یک تا سه استکان عرق آن را مصرف کنید و برای اینکه نتیجه درمان مشخص شود و گیاه خواص درمانی خود را به جای بگذارد، حداکثر ۴۰ روز زمان نیاز دارد. البته برخی گفته اند که رازیانه  اثر قاعده‌آور دارد و ممکن است منجر به سقط جنین شود. در هر حال بهتر است در مصرف رازیانه در بارداری زیاده‌روی نکنید.

رازیانه به عنوان یک چربی سوز قوی عمل می کند و در حفظ تناسب اندام بسیار موثر است. رازیانه با سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن روند آن را تسریع می‌کند، در نتیجه با مصرف سریع تر کالری از طریق سلول‌ها انرژی حاصل از آن به چربی سوزی کمک می‌کند. رازیانه قادر است چربی های تجمیع شده در بدن را از بین ببرد و در روند کاهش وزن بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: خواص عرق شاتره | 20 خاصیت معجزه آسای عرق شاتره

رازیانه با از بین بردن مشکلات دستگاه گوارش می تواند تاثیر خوبی بر هضم بهتر غذا بگذارد و همین امر خواص رازیانه برای لاغری را مهم کرده است. همچنین رازیانه احساس گرسنگی را کم می کند از پرخوری جلوگیری کرده و به کاهش وزن و کاهش اشتها کمک می کند. گیاه رازیانه دارای عناصری مانند فسفر, منیزیم, کلسیم, پتاسیم و انواع ویتامینهای A و C است که برای لاغر شدن و کاهش وزن بسیار مفید است. رازیانه قادر است به متابولیسم بدن سرعت دهد و باعث سوخت و ساز بهتر کالری بدن شده و همچنین از تجمع چربی در کبد جلوگیری می کند.

 رازیانه خون را تصفیه می‌کند و با دفع باقی‌مانده ادرار مانع از تراکم چربی اضافه در کبد می‌شود.

همانطور که گفته شد خواص رازیانه برای لاغری توسط متخصصان طب سنتی اثبات شده است. در ادامه طرز تهیه دمنوش رازیانه که برای کاهش وزن موثر است را آورده ایم. این دمنوش را با معده خالی و قبل از وعده هایی غذایی و همچنین قبل از خواب باید میل کنید.

طرز تهیه: ابتدا چند قاشق رازیانه را با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و بعد از بیست دقیقه, دمنوش را میل کنید. نکته ایی که باید به آن توجه داشت این است که رازیانه را با آب نجوشانید بلکه فقط در آب جوش دم کنید.

رازیانه با تولید ملاتونین که هورمون مسئول چرخه خواب است. یک خواب خوش و کامل را برای شما به ارمغان می آورد. خوردن آب رازیانه کمک می‌کند تا میزان ملاتونین تنظیم شود. البته بدان معنا نیست که این گیاه خواب‌آور است بلکه با مصرف آن در طی روز احساس می‌کنید که انرژی اضافه دارید اما هنگام شب راحت‌تر به خواب می‌روید. بهتر است با مصرف روزی یک تا ۲ لیوان شروع کنید، ابتدا میزان مصرف کم باشد و سپس افزایش دهید. اگرچه دم‌نوش رازیانه طبیعی است اما باید مراقب بود که به آن حساسیت نداشته باشید. زنان باردار نباید آن را مصرف کنند. 

میزان مصرف و همچنان زمان آن به هدف شما شما بستگی دارد چنانچه به جهت تخمک گذاری در بانوان است می بایستی صبح ها و بصورت ناشتا میل شود اگر هم به جهت لاغری عرق رازیانه را مصرف میکنید بهتر است بعد از هر وعده غذایی یک استکان میل کنید

در زنان شیرده, خوردن رازیانه باعث افزایش شیر آنها می گردد ولی در زنان باردار بهتر است که استفاده نشود.

یک عدد رازیانه متوسط حدود ۷۳ کالری، ۳ گرم پروتئین، ۱۷ گرم کربوهیدرات دارد. این ماده چربی اندکی دارد اما کلسترول ندارد. رازیانه مقادیر بسیار زیادی فیبر دارد. خوردن بخش سفید رنگ آن حدود ۷ گرم فیبر غذایی را تامین می‌کند. این مقدار معادل ۲۸ درصد از نیاز روزانه بدن به فیبر است. بیشتر افراد نمی‌توانند فیبر کافی مصرف کنند. به همین خاطر مصرف یک عدد رازیانه متوسط در روز می‌تواند ۷ گرم فیبر وارد بدن کند. قسمت سفید رنگ رازیانه حاوی ۹۶۹ میلی گرم پتاسیم است و می‌تواند ۲۷ درصد از نیاز بدن به این ماده معدنی را برطرف کند. پتاسیم برای کمک به کاهش فشار خون و نیز حفظ و نگهداری تعادل مایعات بسیار ضروری است.

بیشتر بخوانید: خواص عرق کاسنی | با 21 مورد از فواید کاسنی برای سلامتی آشنا شوید

رازیانه ویتامین C فراوانی دارد و مصرف قسمت سفید رنگ آن می‌تواند ۲۸ میلی گرم از ویتامین C را وارد بدن کند ویتامین C یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که می‌تواند فرایند پیری را کندتر کند و باعث افزایش سلامت سیستم ایمنی بدن گردد. رازیانه ویتامین‌های مهم دیگری همچون ویتامین A، B6 ، K و فولات را نیز تامین می‌کند. این گیاه منبع بسیار خوبی از سایر مواد معدنی همچون آهن، کلسیم، مس، روی و سلنیوم است.

خواص عرق رازیانه و لاغری

سلامت استخوان bone-jointبه خاطر کلسیمی که در رازیانه وجود دارد مصرف آن به حفظ و نگهداری سلامت استخوان‌ها کمک زیادی خواهد کرد. رازیانه حاوی ۱۱۵ میلی گرم کلسیم است و می‌تواند ۱۰ درصد از نیاز بدن به کلسیم را برطرف کند. با مصرف آن می‌توانید کلسیم موجود در رژیم غذایی را افزایش دهید. این موضوع برای افرادی که نمی‌توانند از سایر منابع کلسیم دریافت کنند بسیار عالی است. اما کلسیم تنها ماده مغذی تقویت کننده استخوان نیست که در رازیانه یافت می‌شود. این گیاه حاوی منیزیم، فسفر و ویتامین K است که نقش مهمی در حفظ و نگهداری سلامت استخوان‌ها بازی می‌کنند.

رازیانه منبع خوبی برای ویتامین C محسوب می‌شود. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که آسیب رادیکال‌های ازاد را کمتر می‌کند. همین امر باعث می‌شود پوست صورت دچار پیری زودرس نشود. ویتامین C برای تشکیل کلاژن بسیار ضروری است و ابزار قدرتمندی برای محافظت از ظاهر پوست محسوب می‌شود. کمبود ویتامین C در بدن را اسکوروی می‌نامند. این کمبود باعث می‌شود بدن به درستی کلاژن را تولید نکند. همین امر منجر به خونریزی لثه‌ها و خونریزی زیر پوست می‌شود. به خاطر عملکردی که ویتامین C در بدن دارد، مقدار کافی و مناسب از این ویتامین برای کاهش چین و چروک و حفظ شادابی و سلامت پوست ضروری است.

رازیانه می تواند فشار خون و التهاب را به خاطر محتوای پتاسیمی بالا و محتوای سدیمی اندک کاهش دهد. پتاسیم در برابر سدیم می‌ایستد و همین امر موجب می‌شود فشار خون پایین آورده شود. رژیم غذایی سرشار از پتاسیم می‌تواند فشار خون را کاهش دهد. فقط به خاطر داشته باشید که این اثرات یک شبه ایجاد نمی‌شوند. برای اینکه بتوانید از این مزایا بهره مند شوید باید ۴ هفته رژیم غذایی با پتاسیم بالا مصرف کنید.

رازیانه می‌تواند هضم و گوارش را بهبود ببخشد. از آنجایی که این گیاه حدود ۷ گرم فیبر غذایی دارد می‌تواند به سلامت سیستم گوارش کمک فراوانی بکند. عضلاتی که در سیستم گوارشی شما قرار دارند به فیبر غذایی نیاز خواهند داشت. از آنجایی که مشکلات گوارشی همچون یبوست و IBS در بزرگسالان شایع است، مصرف رازیانه می‌تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد. علاوه بر این فیبر همانند یک مسواک کوچک عمل می‌کند و می‌تواند سموم موجود در روده را پاکسازی کند. این سموم اگر در بدن باقی بمانند باعث ایجاد سرطان روده بزرگ خواهند شد. خود رازیانه همانند یک ملین عمل می‌کند و به دفع سموم از بدن کمک فراوانی خواهد کرد. به همین خاطر برخی از فرهنگ‌ها بعد از خوردن وعده غذایی دانه رازیانه را می‌جوند تا به هضم کمک کند و بوی بد دهان را از بین ببرد. برخی از روغن‌هایی که در رازیانه یافت می‌شود به تولید مایع گوارشی کمک خواهد کرد. رازیانه همچنین برای افرادی که رفلاکس اسید دارند نیز مفید است. اضافه کردن رازیانه به رژیم غذایی می‌تواند PH معده را متعادل سازد.

فیبر هیچ کالری ندارد و می‌تواند شما را سیر نگه دارد. انسان‌ها آنزیمی که برای شکستن فیبر لازم است را ندارند. به همین خاطر فیبر به عنوان کالری در بدن جذب نمی‌شود. رازیانه حدود ۷ گرم فیبر عاری از کالری دارد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که رژیم غذایی سرشار از فیبر می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۱ نشان می‌دهد مصرف ۱۴ گرم فیبر در روز می‌تواند به کاهش وزن خوبی منجر شود. با اضافه کردن رازیانه به رژیم غذایی می‌توان حس سیری را فراهم کرد. این موضوع به کاهش وزن کمک فراوانی خواهد کرد.

کولیک یا قولنج در نوزادان یکی از شرایط پزشکی نسبتا بی خطر است. کولیک به گریه‌های بی‌وقفه بیش از سه ساعت در روز که بیش از سه روز در هفته رخ دهد و حداقل سه هفته تداوم یابد، گفته می‌شود. در این شرایط والدین هر کاری می کنند تا نوزاد آرام شود. دارویی که اخیرا با نام دی سیکلومین هیدروکلراید برای درمان کولیک استفاده می‌شود می‌تواند عوارض جانبی شدیدی به همراه داشته باشد. اما محققان دریافته اند که روغن دانه رازیانه می‌تواند درد را در نوزادان کاهش دهد و یک درمان طبیعی و خانگی برای کولیک محسوب می‌شود. در مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۳، محققان روغن دانه رازیانه را با دارونماها مورد مقایسه قرار دادند. گروهی که با روغن دانه رازیانه درمان شده بودند ۶۵ درصد کولیک کمتری را تجربه کرده بودند. اگرچه این مطالعه امیدوار کننده است اما هنوز دوز مناسب برای نوزادان تعیین نشده است. شاید بتوان گفت امن ترین روش برای درمان کولیک نوزادان نوشیدن چای رازیانه توسط مادر است.

رازیانه قرن‌هاست که در طب چینی برای کمک به درمان شرایط التهابی همچون بهبود جای نیش حشرات یا گلو درد مورد استفاده قرار می‌گیرد. توانایی رازیانه برای کاهش التهاب محققان را به بررسی اثرات آن بر روی سرطان واداشته است. روغنی به نام anethole که در رازیانه یافت می‌شود در برخی از مطالعات بالینی به عنوان درمان طبیعی سرطان شناخته شده است و می‌تواند تولید سلول‌های سرطان سینه را کاهش دهد. دانشمندان بر این باورند که این روغن می‌تواند التهابی که منجر به توسعه سرطان می‌شود را کاهش دهد. با این حال هنوز مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز هست. سایر مواد ضد التهابی در رازیانه همچون سلنیوم می‌تواند به کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان کمک کند. مطالعه بزرگی که شامل ۸۰۰۰ شرکت کننده بود نشان داد که سلنیوم مرگ و میر ناشی از سرطان را کاهش می‌دهد.

پتاسیم و فیبر بالای موجود در عرق رازیانه و دانه های رازیانه کلسترول بالای خون و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: خواص عرق بیدمشک | ۷ خاصیت بیدمشک در پیشگیری و درمان بیماری ها

آهن و هیستیدین موجود در رازیان هتولید هموگلوبین را تحریک کرده و در درمان کم خونی مفید موثر می باشد.

پودر دانه های رازیانه به عنوان یک ملین قوی عمل می کند و با بهبود حرکات روده به درمان یبوست کمک می کند.

رازیانه حاوی آنتول و سینول می باشد که برای درمان اسهال مفید هستند.

خواص دیورتیک رازیانه مواد سمی بدن را از طریق ادرار دفع کرده و برای پیشگیری و درمان سنگ کلیه مفید می باشد.

ویتامین C موجود در رازیانه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای درمان سرماخوردگی، گلودرد و سرفه و آسم مفید می باشد.

جویدن مقدار کمی تخم رازیانه نفس شما را بعد از خوردن غذا خوشبو و تازه خواهد کرد و مخصوصا باعث از بین رفتن بوی بد دهان بعد از خوردن یک وعده غذایی با بوی زیاد خواهد شد. رازیانه به دلیل داشتن خواص ضد میکروبی با میکروبهایی که باعث بوی بد دهان و نفس بدبو می شوند، مقابله می کند. خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی رازیانه نیز باعث بهبود زخمها و آفت های لثه می گردد. علاوه بر جویدن تخم رازیانه، شما می توانید برای کاهش بوی بد دهان ، دمنوش ولرم رازیانه را در دهان خود گردانده و غرغره کنید.

نوشیدن دمنوش رازیانه طبق یک برنامه منظم باعث خروج مایعات اضافی از بدن شده و به عنوان یک داروی مُدر عمل می کند. شما همچنین می توانید با قرار دادن دمنوش رازیانه زیر چشمهای خود، پف زیر چشم را که به خاطر تجمع مایعات در بدن ایجاد شده، را کاهش دهید. به علاوه در راستای جلوگیری و درمان تجمع آب و مایعات در بدن، رازیانه به خروج سموم از بدن کمک کرده و احتمال ابتلا به بیماری های مجاری ادراری را کاهش می دهد. این گیاه همچنین دارای خواص عرق آور بوده که عرق ریزی را زیاد می کند

رازیانه دارای خاصیت خلط آوری ملایم می باشد که به بهبود عفونتهای مجاری تنفسی که با سرفه، سرماخوردگی، آنفلوآنزا و گرفتگی سینوسها مرتبط هستند، کمک می کند. به عنوان مثال، زمانی که دچار سرفه و گلودرد هستید، می توانید دمنوش گرم رازیانه را 2 یا 3 بار در روز بنوشید. همچنین، می توانید 2 قاشق غذاخوری تخم رازیانه را در یک لیوان آب بجوشانید تا وقتی نصف آب بخار شود، سپس آن را صاف کرده و محلول حاصله را غرغره کنید.

رازیانه به عنوان یک تقویت کننده مغز عمومی عمل می کند. محققان دریافته اند که تخم رازیانه به بهبود کارایی ادراکی انسان کمک می کند. پیاز رازیانه و تخم آن همچنین حاوی مقادیر زیادی پتاسیم می باشند که باعث افزایش هدایت الکتریکی در سراسر بدن می گردد، در نتیجه باعث سلامت عملکرد مغز و توانایی های ادراکی فرد می شود. به علاوه، آب رازیانه به عنوان گشادکننده عروق و افزایش دهنده ذخیره اکسیژن مغز عمل می کند. همچنین در بهبود افسردگی و به تاخیر انداختن شروع بیماریهای روانی موثر می باشد.

چای رازیانه به صورت خوراکی و موضعی برای درمان آکنه و جوش صورت مفید می باشد.

مقداری دانه های رازیانه را در یک فنجان آب جوش بریزید و 10 دقیقه بگذارید تا دم بکشد و سرد شود، حالا این محلول را بر روی صورت و گردن بمالید و بگذارید 5 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید.

دانه رازیانه دارای خواص آنتی اکسیدانی زیادی بوده که از چین و چروک پوست جلوگیری کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

دانه های رازیانه را در نصف فنجان آب جوش بریزید و یک قاشق زعفران به آن اضافه کنید، بگذارید 30 دقیقه بماند وقتی که سرد شد مقداری عسل به آن اضافه کنید، خمیر به دست آمده را روی صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

دانه های رازیانه یا بادیان برای درمان شوره سر، ریزش مو، درمان خارش و پوسته شدن مو، شکنندگی مو و درمان موخوره و رفع موهای زائد بدن مفید می باشند.

دانه های رازیانه را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید نیم ساعت بماند سپس یک قاشق گلیسیرین و یک قاشق سرکه سیب به آن اضافه کنید و آن را بر روی موهای خود ماساژ دهید بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

رازیانه قاعدگی را تنظیم می کند، درد قادعدگی را کاهش می دهد و از بیماری سندوم پیش از قاعدگی پیشگیری می کند.

فلاونوئیدهای موجود در دانه های رازیانه مقدار استروژن را افزایش داده و در نتیجه باعث بزرگ شدن سینه می شود.

مطالعات نشان داده که مصرف رازیانه به دلیل مقادیر بالای فیتواستروژن ها در زنان علائم یائسگی را کاهش می دهد.

در مطالعه ای که سال 2008 انجام گرفت، مشخص شد رازیانه حاوی نوع خفیف استروژن است که باعث افزایش شیر مادر در در زنان شیرده می شود. پیش از مصرف هرگونه خوراکی و نوشیدنی در دوران بارداری حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.

تحقیقات نشان داده که رازیانه باعث افزایش میل جنسی در مردان می شود.

مصرف رازیانه در مردان هورمون تستوسترون را افزایش داده و از بزرگ شدن پروستات و ناتوانی جنسی در آقایان پیشگیری می کند، رازیانه همچنین ارگاسم را تعدیل کرده و به مردان اجازه می دهد که از رابطه جنسی خود بیشتر لذت ببرند.

تحقیقات نشان داده که چای رازیانه و روغن رازیانه برای درمان کولیک یا قولنج در نوزادان و کودکان مفید می باشد.

رازیانه دارای حدود  10% روغن ، مواد قندی و مسویلاژ و حدود 4% اسانس می باشد . روغن رازیانه دریا 4% اسید پال میتیک ، 22% اسید اولیئک ، 14% اسید لینوئیک و 60% اسید پتروسلینیک  می باشد.

در صد گرم برگ رازیانه تازه مواد زیر موجود است :

آب                       90 گرم

پروتیئن                 2/5 گرم

چربی                    0/4 گرم

مواد نشاسته ای      4/5 گرم

کلسیم                   100 میلی گرم

فسفر                     50 میلی گرم

آهن                       2/5 میلی گرم

پتاسیم                 400 میلی گرم

ویتامین آ                3500 واحد

ویتامین ث              30 میلی گرم

برای تهیه روغن رازیانه، 1 قاشق غذاخوری پودر تخم رازیانه را با 1 فنجان روغن خوراکی (روغن زیتون، روغن کنجد یا روغن آفتابگردان) در شیشه‌ای در بسته بریزید و در دمای محیط حدود 10 روز قرار دهید. بعد از ان این مایع را با تنظیف (پارچه توری نازک) صاف کنید. روغن حاصل به رنگ سبز روشن خواهد بود. آن را در ظرف شیشه‌ای و دربسته در یخچال نگهداری کنید. روغن رازیانه برای دفع موهای زائد و تسکین دردهای مفصلی کاربرد دارد.

برای تولید عرق رازیانه، ابتدا آب و رازیانه را می‌جوشانند. پس از تبخیر آب، عملیات سرد کردن بخار و تقطیر به صورت سنتی یا صنعتی انجام می‌شود و مایعی که با تقطیر به دست آمده، همان عرق گیاه رازیانه است. به طور کلی طی فرآیند تبخیر و تقطیر، اسانس و رایحه گیاه داخل مولکول‌های آب نفوذ میکند و در اصطلاح علمی، آب مقطر تولید می‌شود. این آب معطر مقطر، علاوه بر طعم و رایحه خوب، خواص درمانی گیاه رازیانه را هم برای بدن دارد. استفاده از عرق رازیانه برای درمان اختلالات قاعدگی، سوء هاضمه و دستگاه گوارش مفید است.

دم کرده رازیانه: برای تهیه دمنوش رازیانه مقدار 1 قاشق چایخوری رازیانه را کوبیده و در یک لیوان آب جوش بریزد و آن را به مدت 10 دقیقه دم کنید. دم کرده رازیانه برای درمان کیست تخمدان و افزایش ترشح شیر مادران مفید است.

دم کرده برگ رازیانه: 30 گرم برگ رازیانه را در یک لیتر آب جوش بریزید و به مدت 10 دقیقه دم کنید. این دم کرده مقوی اعصاب است و هضم غذا را آسان می‌کند.

برای استفاده موضعی و درمان چین و چروک و شادابی پوست صورت، ابتدا دانه‌های رازیانه را پودر کنید و یک قاشق مرباخوری از آن را در نصف لیوان آب جوش به مدت یک ساعت دم کنید. سپس دم کرده آن را صاف و با عسل و 1 قاشق غذاخوری ماست شیرین مخلوط و به مدت 20 دقیقه این مخلوط را روی صورت قرار دهید.

اگرچه بیشتر افراد مشکلی با مصرف رازیانه ندارند اما در برخی از موارد باید از مصرف این گیاه خودداری کرد. برخی از افراد ممکن است به برخی از مواد حساسیت داشته باشند. به همین خاطر باید از مصرف دانه‌های رازیانه اجتناب کنند. به خاطر سطح پتاسیم بالایی که در رازیانه وجود دارد افرادی که مبتلا به بیماری کلیوی هستند باید مصرف آن را محدود سازند. افرادی که از مسدود کننده‌های بتا استفاده می‌کنند باید از مصرف رازیانه خودداری نمایند.

منبع : | بیتوته | شفا خونه | ستاره | تک فال | ستاره | ساعت24 | برترین ها | دلگرم | آکاایران | فردا | ستاره

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی و گزارش تخلف به گوگل خواهد شد.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “لیست بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در تهران” مراجعه بفرمایید.

ایمیل تبلیغات : [email protected]

ارسال نظرات: [email protected]

تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

 رازیانه  موجب افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن می شود. بدین ترتیب کالری از طریق سلول‌ ها بیشتر و سریع تر مصرف می‌شود و انرژی حاصل از آن به چربی سوزی کمک می‌کند.

تا کنون بیش از 3000 نفر با این رژیم غذایی وزن خود را کاهش داده اند. این رژیم برای هر فرد با توجه به ویژگی ها و شرایط بدنی شخصی می شود و می تواند یک بار برای همیشه مسئله لاغری و کاهش وزن را برای شما حل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه سبز رنگ زیر بزنید
کلیک کنید .

 

ملاتونین هورمون مسئول چرخه خواب است. یک خواب خوب بین ۶ تا ۹ ساعت است. خوردن آب رازیانه  کمک می‌کند تا میزان ملاتونین تنظیم شود. این به آن معنا نیست که این ماده خواب‌آور است بلکه با مصرف آن در طی روز احساس می‌کنید که انرژی اضافه دارید اما هنگام شب راحت‌تر به خواب می‌روید. بهتر است با مصرف روزی یک تا ۲ لیوان شروع کنید؛ ابتدا میزان مصرف کم باشد و سپس افزایش دهید. اگرچه دم‌نوش رازیانه  طبیعی است اما باید مراقب بود که به آن حساسیت نداشته باشید. زنان باردار نباید آن را مصرف کنند.

 

خواص عرق رازیانه و لاغری

رازیانه  قادر است چربی های تجمیع شده در بدن را از بین ببرد و در روند کاهش وزن بسیار موثر است. رازیانه  با از بین بردن مشکلات دستگاه گوارش می تواند تاثیر خوبی بر هضم بهتر غذا بگذارد و همین امر خواص رازیانه  برای لاغری را مهم کرده است. همچنین رازیانه  احساس گرسنگی را کم می کند از پرخوری جلوگیری کرده و به کاهش وزن و کاهش اشتها کمک می کند.

گیاه رازیانه  دارای عناصری مانند فسفر, منیزیم, کلسیم, پتاسیم و انواع ویتامینهای A و C است که برای لاغر شدن و کاهش وزن بسیار مفید است. رازیانه  قادر است به متابولیسم بدن سرعت دهد و همین امر باعث سوخت و ساز بهتر کالری بدن شده و همچنین از تجمع چربی در کبد جلوگیری می کند.

یکی از بهترین خواص رازیانه , تقویت دستگاه گوارش است. رازیانه  مسکنی قوی برای دردهای معده, زخم و سردی معده است. از طرفی به هضم بهتر غذا کمک کرده و بادشکن است. اگر از رازیانه  به عنوان مسهل استفاده می کنید می توانید آن را با عسل و سکنجبین میل کنید.

 

این گیاه خاصیت زیادی در کم کردن اشتها دارد. بنابراین تمایل شما به خوردن کمتر شده و در نتیجه کالری کمتری دریافت می کنید. برای نتیجه بهتر باید از دمنوش رازیانه  و یا عرق رازیانه  استفاده کنید. روزی سه فنجان از عرق یا دمنوش را نیم ساعت قبل از غذا مصرف کنید.

 

مواد لازم

* یک لیتر آب

* ۲ قاشق غذاخوری دانه رازیانه

 

روش اول: پس از جوش آمدن آب، دانه‌ها را به آن اضافه کنید و زیر آن را خاموش کنید و بگذارید دم بکشد و پس از خنک شدن در یخچال قرار دهید.

 

روش دوم: آب و دانه‌ها را در یک ظرف در بسته قرار دهید و روز بعد مصرف کنید.

 

فراموش نکنید این راهکار مخصوص خانم هاست. یک فنجان آب جوش را به 3 قاشق غذا خوری رازیانه  خشک اضافه کنید. کمی صبر کنید تا رازیانه  کاملا در آب خیسانده شود. معجون را کامل بنوشید.

دقت کنید که آب و رازیانه  نباید با هم جوشانده شوند، بلکه باید آب جداگانه جوشیده و به رازیانه  اضافه شود.

این نوشیدنی را همچون یک فنجان چای بنوشید، این نوشیدنی باید با معده خالی و قبل از هر وعده غذا و همینطور قبل از خواب نوشیده شود.

 

با مصرف رازیانه  احتمال کاهش نیروی جنسی در آقایان و لاغری در خانم هاست. علاوه بر این مصرف زیاد از حد آن باعث قطع و یا کاهش شیر در زنان شیرده می شود. افراد سردمزاج نیز با خوردن این گیاه ممکن است دچار سردرد شوند. اثر عجیب رازیانه  این است که خانم ها را لاغر و آقایان را چاق می کند!

 

باید توجه داشته باشید که اگرچه رازیانه  و لاغری مرتبط بوده و مصرف آن در کاهش وزن موثر است، اما خوردن زیاد آن باعث تسریع روند کاهش وزن نخواهد شد و مانند همه چیز باید در مصرف آن تعادل رعایت شود، همچنین رازیانه  دارای طبعی بسیار گرم می باشد به همین دلیل نباید به صورت روزانه در مصرف آن زیاده‌روی کرد.

 

عرق رازیانه  در زنان دارای طبع گرم موجب افزایش فشار خون و التهاب می شود. در این صورت نوشیدن مقداری شربت سرکه و حجامت عام کنترل کننده است.

چه زمانی رازیانه برای زنان مضر است؟

کلینیک شنوایی سنجی ملک

دکتر سوگند مستوفی

دکتر سید جعفر محقق

دکتر محمدرضا ترحمی

دکتر امیر مؤیدنیا

دکتر سیدرضا عابدین گیلانی

دکتر علی اکبر سلحشوری

کلینیک رشد پویا

آرین سلامت سینا

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

خواص عرق رازیانه و لاغری

164 بازدید

213 بازدید

184 بازدید

138 بازدید

550 بازدید

340 بازدید

106 بازدید

24 دی 1398

24 دی 1398

24 دی 1398

24 دی 1398

24 دی 1398

24 دی 1398

24 دی 1398

طوبی گستر، فروش عرقیات و گلاب طوبی در تهران

مصرف عرق رازیانه و لاغری ارتباط نزدیکی به یکدیگر دارند. این محصول طوبی گستر باعث کاهش اشتهای شما و افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما خواهد شد. به همین جهت می‌تواند مورد استفاده بسیاری از افرادی که قصد کاهش وزن را دارند قرار گیرد. اما چگونه با رازیانه لاغر شویم؟! این گیاه چه خاصیتی دارد که می‌توان با مصرف آن به فکر کاهش وزن بود؟ ما در این مقاله از وبلاگ طوبی گستر پس از توضیحی کوتاه درباره عرق رازیانه طوبی گستر و خود این گیاه به بررسی خاصیت رازیانه و لاغری و همچنین طریقه مصرف آن خواهیم پرداخت. 

این روزها همواره راه‌های متعدد و می‌توان گفت نسبتا سختی برای کاهش وزن وجود دارد که افراد به سمت آن می‌روند. در میان تمامی راه‌حل‌ها برخی به استفاده از عرقیات گیاهی برای لاغری مبادرت می‌ورزند و اعتقاد بسیار محکمی بر این موضوع دارند. اعتقاد این دسته از افراد نابجا نبوده و مصرف عرقیات گیاهی می‌تواند باعث کاهش وزن شما شود؛ اما باید توجه داشت که این به شرطی است که شما طریقه صحیح مصرف عرقیات گیاهی را بدانید و طبق آن عمل کنید. حتی در مواردی ممکن است نیاز به تجویز پزشک و مصرف آن زیر نظر پزشک باشد. با توجه به موارد گفته شده از عرقیات گیاهی که مصرف آن به شما در لاغری و کاهش وزن کمک خواهد کرد، استفاده از عرق رازیانه طوبی گستر می‌باشد. شما می‌توانید برای آگاهی از قیمت و سفارش این محصول اینجا کلیک کنید. 

در ادامه این مقاله برای بررسی هرچه بیشتر موضوع عرق رازیانه و لاغری با آن به بررسی موارد زیر خواهیم پرداخت. 

همانطور که می‌دانید عرق رازیانه و لاغری با هم ارتباط دارند و مصرف اصولی آن می‌تواند باعث کاهش وزن شما شود. چنانچه با خواندن این مقاله به فکر تهییه عرق رازیانه افتادید می‌توانید با مراجعه به بخش فروشگاه طوبی گستر نسبت به خرید عرق رازیانه طوبی گستر اقدام کنید. 

خواص عرق رازیانه و لاغری

گیاه رازیانه ( به زبان انگلیسی Fennel ) از گیاهان دارویی است که در زمان روم باستان نیز دارویی برای لاغری بوده است و رومیا باستان برای اولین بار ارتباط میان عرق رازیانه و لاغری کشف کرده‌اند. رازیانه را می‌توان یکی از پرخاصیت ترین گیاهان داروئی دانست چرا که از تما اجزای آن شامل دانه، برگ و حتی ریشه نیز برای درمان استفاده می‌شود. دانه‌های رازیانه از گذشته تا کنون با عطری بسیار دلنشین همواره داروئی برای هضم غذا و کاهش نفخ و لاغری محسوب می‌شده است. لازم است خاطر نشان کنیم که عرق رازیانه طوبی گستر از دانه‌های گیاه رازیانه و با به روزترین تکنولوژی روز دنیا گرفته می‌شود که در قسمت ” فروشگاه وب‌سایت طوبی گستر ” در دسترس شما عزیزان است. 

تقویت بینایی و چشم، م کرن خطر ابتلا به آب مروارید، ضد نفخ، شاداب کننده پوست، افزایش میل جنسی در زنان، رفع اختلالات قاعدگی و علائم یائسگی و غیره از جمله خواص بیشمار رازیانه و عرق آن می‌باشد. همانطور که دیدید این عرق گیاهی در درمان بسیاری از بیماری‌های خانم‌ها موثر است؛ برای مشاهد دیگر خواص این گیاه در بیماری‌های بانوان می‌توانید به مقاله ” خواص عرق رازیانه و ارتباط آن با سلامت بانوان ” در وبلاگ طوبی گستر مراجعه کنید.

اگر به دنبال کاهش وزن و لاغری در مدت زمانی کوتاه و با کمترین هزینه ممکن هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از عرق رازیانه طوبی گستر می‌باشد. مصرف این گیاه و یا عرق آن با تاثیرگذاری بر مکانیسم بدن شما در چند بخش مختلف باعث کاهش وزن شما خواهد شد. در ادامه به بررسی عملکرد رازیانه بر بدن برای لاغری خواهیم پرداخت. 

به طور کلی زمانی که شما عرق رازیانه و یا خود گیاه را مصرف می‌کنید، متابولیسم بدن شما سرعت گرفته ، اشتهای شما کم خواهد شد، خون شما تصفیه و سموم اضافی از بدن شما خارج خواهد شد. علی رغم این در موضوع لاغری با عرق رازیانه می‌توان گفت مصرف آن باعث تولید ملاتونین خواهد شد که این هورمون در کنار املاح و ویتامین‌های عرق رازیانه به لاغری کمک خواهد کرد. کل این چند فرآیند در بدن شما با مصرف رازیانه اتفاق خواهد افتاد که برآیند آن لاغری را به ارمغان خواهد آورد. 

رازیانه و لاغری با آن را می‌توان در این بخش خلاصه کرد! رازیانه با توجه به طبیعتی که دارد باعث افزایش سوخت و ساز بدن شما و در نتیجه  تقویت و بهتر شدن روند متابولیسم می‌شود. این فرآیند بدین معنی است که کالری از طریق سلول‌ها سریع‌تر مصرف می‌شود و انرژی حاصل از آن به چربی سوزی کمک خواهد کرد. 

مصرف این محصول از عرقیات گیاهی طوبی گستر گرسنگی شما را کاهش خواهد داد و به این ترتیب شما کمتر غذا خواهید خورد. 

زمانی که شما از عرق رازیانه طوبی گستر استفاده می‌کنید با توجه به خاصیت ادرار آوری آن بیشتر سموم را از بدن دفع خواهید کرد. ان گیاه موجب  تصفیه خون و پاکسازی کبد و همچنین مانع از تراکم چربی‌های اضافی در کبد خواهد شد. 

این هورمون که تنظیم کننده چرخه خواب شما می‌باشد با مصرف رازیانه تنظیم و تولید می‌شود. بنابراین شما با مصرف عرق رازیانه که موجب تنظیم و کنترل این هورمون خواهد شد می‌توانید یک خواب خوب بین شش تا نه ساعت را داشته باشید. باید خاطر نشان کرد این موضوع بدین معنی نمی‌باشد که عرق رازیانه خواب آور است بلکه مصرف آن به طریقه صحیح علی رغم لاغری و کاهش وزن سطح انرژی شما را در طول روز بیشتر و در شب کاهش خواهد داد. 

پتاسیم، منگنز و کلسیم و همچنین ویتامین‌های B و C را می‌توان در عرق رازیانه طوبی گستر پیدا کرد. در مورد بحث عرق رازیانه و لاغری با آن می‌توان گفت ویتامین B-6 موجود در رازیانه باعث افزایش سوخت و ساز بدن شما و تبدیل شدن کربوهیدرات‌های پیچیده و پروتئین‌ها به انرژی داست. افزایش انرژی همواره به معنی کاهش کالری می‌باشد. 

تا اینجای بحث در مورد فواید رازیانه و لاغری صحبت کردیم و گفتیم که عرق رازیانه چگونه باعث لاغری خواهد شد؛ اما این که چگونه این عرق گیاهی را برای لاغری مصرف کنیم خود بحث جداگانه‌ای می‌باشد. 

برای لاغری با رازیانه پیشنهاد می‌کنیم مصرف آن را از کم به زیاد آغاز کنید و در شروع کار روزی یک یا دو لیوان از آن مصرف کنید. توجه داشته باشید که اگر چه یک عرق گیاهی خواص بسیار زیادی دارد اما باید قبل از مصرف آن اطمینان حاصل کنید که نسبت به آن حساسیت نداشته باشید.

تذکر: خانم‌های باردار از مصرف خودسرانه عرق رازیانه برای لاغری خودداری کنند و اگر قصد مصرف آن را دارند با پزشک معالج خود مشورت لازم را انجام دهند. 

میزان متوسط مصرف عرق رازنه و لاغری با آن روزی سه استکان می‌باشد که این میزان بسته به وزنی که می‌خواهید کم کنید متفاوت خواهد بود. شما می‌توانید طریقه صحیح مصرف عرق رازیانه را با جزئیات بیشتر در مقاله ” طریقه مصرف عرق رازیانه ” مطالعه کنید.

همانطور که دیدیم عرق رازیانه همواره خواص بسیاری از جمله لاغری و کاهش وزن دارد؛ اما باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد آن نمی‌توان کاهش وزن را سریع تر انجام دهد و می‌بایست به مانند عرقیات دیگر طوبی گستر در مصرف آن تعادل را رعایت کنید. آز آنجایی که رازیانه دارای طبیعتی گرم می‌باشد سعی کنید که در مصرف روزانه آن زیاده روی نکنید. 

ادامه مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت


آدرس ایمیل:



دفتر مرکزی طوبی گستر که تحت قرارداد با کارخانه گلاب طوبی بوده، معتبر ترین نمایندگی فروش گلاب و عرقیات طوبی در سطح شهر تهران می‌باشد. فروش عرقیات و گلاب طوبی در تعداد عمده و تکی برای استفاده مشتریان و مغازه داران در سطح تهران از خدمات معتبر ترین نمایندگی عرقیت و کلاب طوبی در سطح تهران می‌باشد. دفتر نمایندگی طوبی گستر واقع در شهر تهران، متشکل از تیم فروش و متخصان بازار یابی با تجربه و مجرب می‌باشد. متخصصان ما در دفتر نمایندگی فروش گلاب و عرقیات طوبی گستر با بیش از یک دهه تجربه کاری در زمینه فروش عرقیات و گلاب طوبی همواره آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند. همچنین دفتر نمایندگی پخش و فروش عرقیات و گلاب طوبی گستر، تحت قرار داد با کارخانه مرکزی گلاب طوبی واقع در کاشان می‌باشد؛ که مسئولیت پخش و فروش عرقیات این کارخانه برای عرضه محصولات طوبی در تهران به دفتر طوبی گستر با سابقه کاری بیش از یک دهه، واگذار شده است.

رازیانه یک درمان سنتی است که برای درمان انواع مختلف بیماری ها استفاده می شود . هدف اصلی آن بهبود هضم و کاهش وزن است. فراموش نکنید کاهش وزن نیاز به ایجاد تغییرات در سبک زندگی از جمله شروع یک ورزش روتین دارد. چای رازیانه می تواند بخشی از برنامه کاهش وزن جامع با کمک به هضم و جذب مواد مغذی به طور موثر باشد ، دانه رازیانه از یک گیاه آروماتیک با برگ های پر مانند و بومی منطقه مدیترانه است.

به تصفیه خون کمک می کند

از قلب و کلیه ها مراقبت می کند

هورمون ها را متعادل می کند

مشکلات تنفسی را درمان می کند

خواص عرق رازیانه و لاغری

این گیاه تنفس بد و باکتری را از دهان از بین می برد.

امروز می خواهیم سه دستور چای رازیانه را با شما به اشتراک بگذاریم، تا کاهش وزن و لاغری خود را سرعت ببخشید

فواید بسیار فوق العاده رازیانه

مواد لازم :

10 گرم دانه رازیانه

1 فنجان آب

نحوه آمادگی :

دانه های رازیانه را با استفاده از هاون و دسته هاون خرد کنید تا طعم ، روغن و نیز بوی عطر آن را آزاد کنید.

دانه های خرد شده را از صافی عبور دهید و یک فنجان آب جوش روی آن ها بریزید.

اجازه دهید دانه ها 7 تا 10 دقیقه خیس بخورند

دانه ها را خارج و کمی آب داغ اضافه کنید.

یک فنجان آب ، یک فنجان برگ تازه رازیانه

نحوه آمادگی :

برگ های سبز تازه را از ساقه گیاه ببرید و آن ها را به خوبی آبکشی کنید.

آن ها را در یک فنجان یا صافی قرار دهید.

آب جوش را روی برگ ها بریزید.

بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند.

برگ ها را بردارید و کمی آب داغ به آن اضافه کنید.

 

نحوه آماده کردن چای رازیانه

چای پیاز رازیانه :

500 گرم پیاز رازیانه

3 فنجان آب

نحوه آمادگی :

آن ها را به طور کامل بشویید و تمیز کنید.

به قطعات کوچک تر خرد و آن ها را به صافی چای اضافه کنید.

آب جوش را روی پیاز بریزید و 15 تا 20 دقیقه فشار دهید.

صافی را بردارید و کمی آب داغ اضافه کنید.

 

نحوه درست کردن چای رازیانه

بهبود سلامت زنان :

روغن رازیانه ویژگی های ملایمی دارند که مشابه استروژن هستند، بنابراین به طور گسترده در چین برای درمان مشکلات هورمونی به کار می روند.این گیاه همچنین برای افزایش میل جنسی و تحریک تولید و جریان شیر در زنانی که شیردهی می کنند ، مورد استفاده قرار می گیرد با توجه به توانایی تحریک تولید استروژن، چای رازیانه می تواند سندرم قبل از قاعدگی، گرفتگی عضلات، و علائم یائسگی را تسکین دهد.به دلیل وجود انتول در روغن رازیانه، این چای سال هاست توسط ماماها برای محافظت از سیستم تولید مثل زنان استفاده می شود.

بهبود سیستم گوارش :

این گیاه اغلب برای خواص ضد اسپاسمی که دارد انتخاب می شود چون می تواند گوارش ، گرفتگی ، نفخ و نیز سندروم روده تحریک پذیر را تسکین دهد . استروژن موجود در رازیانه از اسپاسم ماهیچه ها جلوگیری می کند و این امکان را می دهد که به راحتی غذا را هضم کنید. حتی می تواند سکسکه را تسکین دهد.چای رازیانه سطح اسیدی معده را کاهش می دهد کرم و باکتری های روده ها از بین می برد.

خواص عرق رازیانه و لاغری

 

خواص عالی رازیانه برای لاغری سرع و چربی سوزی

نوشیدن یک فنجان چای رازیانه و یا جویدن دانه ها وقتی احساس می کنید غذا هضم نشده است درد و احساس سوزش را تسکین می دهد .

سوزاندن چربی :

چای رازیانه به کاهش نگهداری آب کمک می کند و آن را یکی از بهترین چای ها برای کاهش وزن می دانند.

متابولیسم را افزایش می دهد و به بدن اجازه می دهد به سرعت چربی ها را بسوزانید، سلوایت را کاهش می دهد و اشتها را تنظیم می کند.

بالا بردن سیستم ایمنی بدن :

برای اینکه احساس سلامتی داشته باشید ، به سیستم ایمنی قوی نیاز دارید که با باکتری ها و ویروس ها مبارزه کند.

چای رازیانه می تواند به جلوگیری از بروز علایم سرماخوردگی کمک کند.

این چای عالی به کاهش تب، گلو درد و درمان بیشتر بیماری های دستگاه تنفسی از جمله آسم، برونشیت و سرفه با کاهش گرفتگی و خلط اضافی کمک می کند.

خواص عالی استفاده از رازیانه

تقویت قلب :

چای رازیانه منبع عالی از ویتامین و آنتی اکسیدان ها است که به حفظ قلب سالم کمک می کند.

آنتی اکسیدان ها و ویتامین که در بالا ذکر کردیم ، به کاهش سطح کلسترول بد ( LDL ) و در نتیجه خطر ابتلا به فشار خون را کاهش می دهد.

کمک بسیار مصرف رازیانه برای سلامت قلب

درمان مشکلات تنفسی :

رازیانه اغلب برای درمان مشکلات تنفسی، از سرماخوردگی ساده تا آسم ، توصیه می شود.

به خاطر خواص ضد میکروبی می تواند به عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی کمک کند.

چای رازیانه نیز می تواند برای درمان مشکلاتی نظیر فشار خون بالا و گلودرد نیز مورد استفاده قرار گیرد.

مضرات :

برخی افراد ممکن است نسبت به رازیانه حساسیت داشته باشند. اگر به هویج و کرفس آلرژی دارید بنابراین احتمال دارد چای رازیانه واکنش آلرژیک را تحریک کند.

اگر علائم سوختگی، ورم ، کهیر یا تورم را دیدید به آن ها توجه کنید. اگر این اتفاق می افتد این چای را فورا بخورید و به پزشک مراجعه کنید.

رازیانه می تواند به جنین صدمه بزند. اگر باردار هستید بهتر است بیش از حد این چای را ننوشید، چون می تواند سمی شود و از طریق جفت به رشد سیستم غدد درون ریز آسیب برساند.


تناسب اندام
ثبت دیدگاه
15,118 بازدید

با رازیانه:  رازیانه چیست ؟ تاثیر رازیانه بر لاغری و کاهش وزن چیست ؟ در اینجا با مقاله ای درباره تناسب اندام ، فواید و خواص رازیانه برای کاهش وزن و لاغری و همچنین خواص درمانی آن در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

خواص عرق رازیانه و لاغری

 

 

۳ روش استفاده از رازیانه به عنوان چای و دمنوش برای

رازیانه یک درمان سنتی است که برای درمان انواع مختلف بیماری ها استفاده می شود . هدف اصلی آن بهبود هضم و کاهش وزن است. فراموش نکنید کاهش وزن نیاز به ایجاد تغییرات در سبک زندگی از جمله شروع یک ورزش روتین دارد. چای رازیانه می تواند بخشی از برنامه کاهش وزن جامع با کمک به هضم و جذب مواد مغذی به طور موثر باشد ، دانه رازیانه از یک گیاه آروماتیک با برگ های پر مانند و بومی منطقه مدیترانه است.

 

رازیانه علاوه بر لاغری به فواید زیر در دنیا مشهور است

به تصفیه خون کمک می کند

از قلب و کلیه ها مراقبت می کند

هورمون ها را متعادل می کند

مشکلات تنفسی را درمان می کند

این گیاه تنفس بد و باکتری را از دهان از بین می برد.

امروز می خواهیم سه دستور چای رازیانه را با شما به اشتراک بگذاریم، تا کاهش وزن و لاغری خود را سرعت ببخشید

 

مواد لازم :

۱۰ گرم دانه رازیانه

۱ فنجان آب

 

نحوه آمادگی :

دانه های رازیانه را با استفاده از هاون و دسته هاون خرد کنید تا طعم ، روغن و نیز بوی عطر آن را آزاد کنید.

دانه های خرد شده را از صافی عبور دهید و یک فنجان آب جوش روی آن ها بریزید.

اجازه دهید دانه ها ۷ تا ۱۰ دقیقه خیس بخورند

دانه ها را خارج و کمی آب داغ اضافه کنید.

 

چای رازیانه با برگ های تازه :

یک فنجان آب ، یک فنجان برگ تازه رازیانه

 

نحوه آمادگی :

برگ های سبز تازه را از ساقه گیاه ببرید و آن ها را به خوبی آبکشی کنید.

آن ها را در یک فنجان یا صافی قرار دهید.

آب جوش را روی برگ ها بریزید.

بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند.

برگ ها را بردارید و کمی آب داغ به آن اضافه کنید.

 

چای پیاز رازیانه :

۵۰۰ گرم پیاز رازیانه

خواص عرق رازیانه و لاغری

۳ فنجان آب

 

نحوه آمادگی :

آن ها را به طور کامل بشویید و تمیز کنید.

به قطعات کوچک تر خرد و آن ها را به صافی چای اضافه کنید.

آب جوش را روی پیاز بریزید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه فشار دهید.

صافی را بردارید و کمی آب داغ اضافه کنید.

فواید سلامتی و خواص عالی رازیانه علاوه بر لاغری و چربی سوزی که دستور العمل های فوق دارد:

 

بهبود سلامت زنان :

روغن رازیانه ویژگی های ملایمی دارند که مشابه استروژن هستند، بنابراین به طور گسترده در چین برای درمان مشکلات هورمونی به کار می روند.این گیاه همچنین برای افزایش میل جنسی و تحریک تولید و جریان شیر در زنانی که شیردهی می کنند ، مورد استفاده قرار می گیرد با توجه به توانایی تحریک تولید استروژن، چای رازیانه می تواند سندرم قبل از قاعدگی، گرفتگی عضلات، و علائم یائسگی را تسکین دهد.به دلیل وجود انتول در روغن رازیانه، این چای سال هاست توسط ماماها برای محافظت از سیستم تولید مثل زنان استفاده می شود.

 

بهبود سیستم گوارش :

این گیاه اغلب برای خواص ضد اسپاسمی که دارد انتخاب می شود چون می تواند گوارش ، گرفتگی ، نفخ و نیز سندروم روده تحریک پذیر را تسکین دهد . استروژن موجود در رازیانه از اسپاسم ماهیچه ها جلوگیری می کند و این امکان را می دهد که به راحتی غذا را هضم کنید. حتی می تواند سکسکه را تسکین دهد.چای رازیانه سطح اسیدی معده را کاهش می دهد کرم و باکتری های روده ها از بین می برد.

 

استفاده دیگر و مشترک رازیانه، درمان سوزش معده است :

نوشیدن یک فنجان چای رازیانه و یا جویدن دانه ها وقتی احساس می کنید غذا هضم نشده است درد و احساس سوزش را تسکین می دهد .

 

سوزاندن چربی :

چای رازیانه به کاهش نگهداری آب کمک می کند و آن را یکی از بهترین چای ها برای کاهش وزن می دانند.

متابولیسم را افزایش می دهد و به بدن اجازه می دهد به سرعت چربی ها را بسوزانید، سلوایت را کاهش می دهد و اشتها را تنظیم می کند.

 

بالا بردن سیستم ایمنی بدن :

برای اینکه احساس سلامتی داشته باشید ، به سیستم ایمنی قوی نیاز دارید که با باکتری ها و ویروس ها مبارزه کند.

چای رازیانه می تواند به جلوگیری از بروز علایم سرماخوردگی کمک کند.

این چای عالی به کاهش تب، گلو درد و درمان بیشتر بیماری های دستگاه تنفسی از جمله آسم، برونشیت و سرفه با کاهش گرفتگی و خلط اضافی کمک می کند.

 

تقویت قلب :

چای رازیانه منبع عالی از ویتامین و آنتی اکسیدان ها است که به حفظ قلب سالم کمک می کند.

آنتی اکسیدان ها و ویتامین که در بالا ذکر کردیم ، به کاهش سطح کلسترول بد ( LDL ) و در نتیجه خطر ابتلا به فشار خون را کاهش می دهد.

 

 

رازیانه وکبد

 

 

درمان مشکلات تنفسی :

رازیانه اغلب برای درمان مشکلات تنفسی، از سرماخوردگی ساده تا آسم ، توصیه می شود.

به خاطر خواص ضد میکروبی می تواند به عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی کمک کند.

چای رازیانه نیز می تواند برای درمان مشکلاتی نظیر فشار خون بالا و گلودرد نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

مضرات :

برخی افراد ممکن است نسبت به رازیانه حساسیت داشته باشند. اگر به هویج و کرفس آلرژی دارید بنابراین احتمال دارد چای رازیانه واکنش آلرژیک را تحریک کند.

اگر علائم سوختگی، ورم ، کهیر یا تورم را دیدید به آن ها توجه کنید. اگر این اتفاق می افتد این چای را فورا بخورید و به پزشک مراجعه کنید.

رازیانه می تواند به جنین صدمه بزند. اگر باردار هستید بهتر است بیش از حد این چای را ننوشید، چون می تواند سمی شود و از طریق جفت به رشد سیستم غدد درون ریز آسیب برساند.

 

همه آنچه باید درباره رازیانه بدانید

رازیانه از نظر طب قدیم ایران,گرم و خشک است و دارای خواص فراوانی است که از جمله آن فعال کردن مغز است در مکتوب زیر سعی کردیم به بررسی خواص و مضرات گیاه رازیانه بپردازیم در ادامه بیشتر بخوانید

رازیانه گیاهی است معطر، علفی و دوساله که ارتفاع آن تا ۲ متر می رسد. ساقه آن دارای شیارهای هم ردیف و موازی است. برگ های آن نازک و نخی مانند و گل ها زرد و به صورت خوشه در انتهای ساقه ظاهر می شود. میوه رازیانه کوچک و به طول حدود ۸میلی متر و عرض ۳میلی متر و دارای بویی معطر و طعمی شیرین است. رازیانه در مناطق مدیترانه ای به خوبی رشد می کند و در ایران در مناطق شمالی کشور در دامنه های کوه هایالبرز به طور خودرو می روید.

 

خواص رازیانه:

رازیـانه، نوعی گیاه دارویی است که مصارف مختلفی دارد. تمام بخش های مختلف این گیاه یعنی دانه، برگ و ریشه آن خوراکی است، ولی روغن حاصل از دانه های رازیـانه، سمی است و حتی مصرف کم آن، می تواند به ایجاد دانه های پوستی، مشکلات تنفسی و حالت تهوع منجر شود. رازیـانه با خواص فراوان دارویی، التیام بخش بسیاری از بیماری ها از جمله سرفه و سرماخوردگی است. این گیاه دارای طعم تند، تلخ و شیرین است و کمی به طعم نعناع شبیه است.

مصرف رازیـانه باعث افزایش شیرمادر و نیز کاهش وزن می شود اما توجه داشته باشید که مصرف بیش از اندازه این گیاه، ممکن است منجر به تشنج عضلانی و حتی توهم شود. رازیـانه همچنین دارای مقدار فراوانی پتاسیم است که باعث کاهش فشارخون می شود و به این ترتیب برای افرادی که دچار حمله قلبی می شوند، مفید است. این گیاه دارویی، سموم بدن را پاک می کند و بیماری التهاب دهان را از بین می برد و به خاطر خاصیت خلط آور ش برای درمان سرماخوردگی و نیز سرفه مفید است.

بخار حاصل از جوشاندن برگ های این گیاه در آب، بیماری آسم و برونشیت را تسکین می دهد. رازیـانه باعث تقویت چشم می شود، حساسیت های چشم را از بین می برد و دارای خواص فراوانی برای کبد، طحال و مثانه است، قاعده آور است، اشتها را زیاد می کند و مغز را فعال و حالت تهوع را برطرف می کند.

برگ های رازیـانه ادرار آور است، نفخ و گاز معده را از بین می برد و دردهای مفاصل را برطرف می کند. جوشانده ریشه رازیانه ملین و مسهل است، روغن تخم رازیانه کرم روده را از بین می برد، رازیـانه به علت داشتن هورمون زنانه رشد دخترها را جلو می اندازد. برای از بین بردن درد آرتروز روغن رازیانه را در محل درد بمالید، برای برطرف کردن آسم، سرفه و تنگی نفس از دم کرده تخم رازیـانه به مقدار ۳فنجان در روز استفاده کنید.

ریشه رازیانه دارای کومارین (Coumarin) است. چون این ماده رقیق کننده خون است بنابراین افراد مبتلا به تصلب شرائین یا انسداد رگ ها می توانند از جوشانده ریشه رازیانه استفاده کنند.

دم کرده رازیانه مقدار یک قاشق چایخوری رازیـانه را کوبیده و در یک لیوان آب جوش بریزید و آن ر ا به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید.

دم کرده برگ رازیانه ۳۰گرم برگ رازیـانه را در یک لیتر آب جوش بریزید و به مدت ۱۰دقیقه دم کنید. این دم کرده مقوی اعصاب است و هضم غذا را سریع می کند.

 

پیاز رازیانه

رازیـانه حاوی مقادیر فراوانی ویتامین، مواد معدنی و فیبر است؛ منگنز، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، آهن، ویتامینC و B3 از این موارد است. ویتامین C موجود در پیاز رازیـانه، ضد باکتری بوده و برای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.

علاوه بر آن، این بخش از گیاه، دارای فیبر فراوانی بوده که برای کاهش کلسترول، مفید است و از ابتلا به سرطان روده پیشگیری می کند.

 

مضرات رازیـانه

رازیـانه چون گرم است بنابراین برای گرم مزاج ها خوب نیست و این افراد باید آن را با سکنجبین بخورند. زیاده روی در مصرف رازیانـه معده را سست می کند و تشنج می آورد.

“رازیانه” یک گیاه دارویی بسیار موثر در زمینه تنظیم هورمون های زنانه است، سن شروع عادت ماهانه در زنان به طور معمول، ۱۲سالگی است که بهترین زمان برای شروع مصرف رازیانه است.

رازیانه یک گیاه دارویی فیتواستروژن است، این داروی گیاهی وظیفه تنظیم عادت ماهانه را به عهده دارد، به طوری که موجب جلوگیری از تحلیل مخاط رحم، پیشگیری از پیری زودرس در زنان، جلوگیری از یائسگی زودرس و پیری دستگاه تناسلی و شادابی روحی، روانی و جنسی زنان می شود.

یکی از مشکلات شایع زنان و خانواده ها امروزه مشکل ناباروری است اما می توان با رعایت دستور کامل سه گانه مثلث سلامت، عدم استحمام و شست و شوی دستگاه تناسلی در دوران عادت ماهانه و مصرف رازیانه، بسیاری از مشکلات ناباروری را حل کرد. همچنین با رعایت دستور سه گانه می توان از بروز کیست تخمدان، کیست پستان، تنبلی تخمدان و ناباروری ناشی از تنبلی تخمدان جلوگیری کرد.

یکی از شایع ترین مشکلات امروزه زنان “هایپرمنوره” یا زیادی تعداد روزهای قاعدگی است، در صورت بروز مشکلات هایپرمنوره توصیه می شود از داروهای گیاهی دیگری در کنار رازیانه استفاده شود که عبارت است از داروی گیاهی پنج انگشت که به تازگی توسط برخی از تولید کنندگان دارو به صورت قرص ساخته شده است.

رازیانه با توجه به تعادل هورمونی می تواند از بروز خشکی دستگاه تناسلی جلوگیری کند

میزان مصرف این قرص روزی یک عدد تا تنظیم عادت ماهانه است و این قرص فقط به بانوانی که دارای مشکلات هایپرمنوره هستند، توصیه می شود که به راحتی می توانند در دوران پاکی در کنار دم نوش یا عرق رازیانه مصرف کنند. ولی در هنگام شروع عادت ماهانه وبارداری باید از مصرف رازیانه اجتناب کرد زیرا موجب سقط جنین می شود.

رازیانه می تواند از بروز بسیاری از بیماری های رحم جلوگیری کند، رازیانه باعث ایجاد تعادل هورمونی، جلوگیری از بیماری های دستگاه تناسلی، پیشگیری از ابتلا به سرطان رحم و دهانه رحم و درمان بیماری شایع سرد مزاجی جنسی در زنان می شود. همچنین برای ایجاد تعادل هورمونی مناسب، علاوه بر رعایت این نکات، پرداختن به فعالیت بدنی و ورزشی متناسب با سن و وضعیت فیزیکی فرد الزامی است.

رازیانه با توجه به تعادل هورمونی می تواند از بروز خشکی دستگاه تناسلی جلوگیری کند، مصرف رازیانه علاوه بر درمان ترشحات اضافی دستگاه تناسلی می تواند منجر به جلوگیری از عفونت های مکرر دستگاه تناسلی در زنان شود همچنین باید توجه داشت که استفاده صحیح در میزان مناسب عارضه ای برای بدن در مصرف طولانی مدت ایجاد نمی کند. رازیانه به صورت یک استکان تا یک لیوان دم نوش یا عرق همراه با عسل یا خرما، می تواند هر روز مصرف شود

 

افزایش تولید شیر با مصرف رازیانه

خانم های شیرده با مصرف رازیانه، می توانند میزان شیردهی خود را به طور قابل مشاهده ای افزایش دهند و نیاز به مصرف شیرخشک در نوزادان و مادرانی که کمبود ترشح شیر دارند برطرف و از این طریق به سلامت کودک خود و اقتصاد خانواده کمک می شود.

استفاده از رازیانه به صورت دم نوش که میزان و نحوه تهیه آن مانند چای معمولی است بسیار به صرفه است، استفاده رازیانه به صورت دم نوش مفیدتر و هزینه استفاده از آن، نسبت به عرق آن ۱۰ برابر کاهش می یابد. همچنین مصرف رازیانه با این روش می تواند مشکل بسیار شایع عادت ماهانه های دردناک که منجر به مراجعه مکرر به مراکز درمانی و مصرف داروهای با عوارض زیاد می شود را برطرف کند.

 

نکاتی درباره رازیانه

 

منبع: نمناک / آفتابی

برچسب هارازیانه رژیم لاغری

قرص های لاغری : آیا کپسول های لاغری موثرند ؟ عوارض مصرف داروهای لاغری بر …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

چگونه خودم را دوست داشته باشم

بیوگرافی

رنگ مو با دکلره و بدون دکلره

علائم بارداری

علائم بارداری پسر

عکس پروفایل

لباس شب

علایم ایدز در روزهای اول

مدل پالتو

عکس پروفایل اربعین

عکس پروفایل روز دختر

عکس پروفایل شاد

عکس امام رضا

متن عاشقانه

عکس عاشقانه

صبح بخیر عاشقانه

شب بخیر عاشقانه

دیلیت اکانت اینستاگرام

بیوگرافی آریا عظیمی نژاد

زندگینامه احسان علیخانی

بیوگرافی رویا نونهالی

بیوگرافی امین حیایی

پروفایل مهر ماهی

خواص عرق رازیانه و لاغری
خواص عرق رازیانه و لاغری
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *