خواص عرق بيدمشک و بهارنارنج

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

 

 

 


 

بهار نارنج آرامش ‌بخش و ضدهیجانات دستگاه عصبی است، سردردهای عصبی و میگرنی را کاهش می‌‌ دهد و تپش نامنظم قلب و اضطراب را از بین می ‌‌برد.

دوره مقدماتی php

 

عرق بهار نارنج دارای طبیعت گرم و مقوی جسم و روح است.

پوست نارنج ضد یبوست است و برای افرادی که معده‌ ی آن ها زیاد ترش می ‌کنند، بهترین دارو است.

مربای بهار نارنج مقوی معده و ضد تشنج است.

 

عرق بهار نارنج اشتهاآوری قوی است و برای رفع ضعف اعصاب مفید و نشاط آور است و در تسکین ناراحتی‌ های سینه و تپش قلب مؤثر است.

عرق بهار نارنج برای معطر کردن شربت‌ ها استفاده می ‌شود، اعصاب را تقویت و بی ‌خوابی را درمان می‌ کند.

 

مصرف عرق بهار نارنج تپش نامنظم قلب، تشویش و اضطراب را از بین می ‌‌برد و افرادی که مشکل اختلال خواب دارند، می ‌توانند پیش از خواب، مقداری عرق بهار نارنج با چای مصرف کنند.

 

عرق بهار نارنج به جای دیازپام

با توجه به نتایج به دست آمده از یک مطالعه، از بهار نارنج می ‌توان به عنوان یک پیش داروی موثر جهت کاهش اضطراب بیماران قبل از عمل جراحی استفاده کرد.

 

این مطالعه با هدف مقایسه ی تاثیر عرق بهار نارنج و دیازپام بر اضطراب بیماران قبل از عمل جراحی توسط دکتر محمود اخلاقی، استادیار گروه بیهوشی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و جمعی از همکاران انجام شد.

 

در این مطالعه تعداد 60 بیمار 14 تا 48 ساله ی مراجعه‌ کننده به بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد جهت عمل جراحی، انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه 30 نفره تقسیم شدند.

 

2 ساعت قبل از عمل به گروه یک 100 سی‌ سی عرق بهار نارنج و به گروه 2 محلول یک قرص 5 میلی ‌گرم دیازپام در 100 سی ‌سی آب به صورت خوراکی داده شد.

 

میزان اضطراب بیماران توسط پرسشنامه اضطراب اسپیل برگر و علائم حیاتی بیماران قبل و 2 ساعت پس از دریافت دارو ثبت شد.

 

یافته‌ های این پژوهش:

گروه‌ ها از نظر ویژگی ‌های دموگرافیک، نبض و اضطراب قبل از عمل همسان بودند.

میزان اضطراب موقعیتی پس از مصرف دارو در هر دو گروه مصرف ‌کننده ی بهار نارنج و دیازپام کاهش یافت.

 

مقایسه ی دو گروه تفاوت آماری معنی ‌داری نداشت.

 

تغییرات تعداد نبض و فشار خون در هر دو گروه قبل و بعد از مصرف دارو تفاوت آماری معنی ‌داری نداشت.

 

منبع:فارس

همه ما گهگاه حس می‌کنیم که باید به کاری پناه ببریم تا آراممان کند. دوست داریم دستی ما را از افسردگی بیرون بکشد و به فنجانی آرامش دعوتمان کند. اما هم خوب می‌دانیم که در این شرایط فقط خودمانیم که می‌توانیم به خودمان کمک کنیم. با معاشرت با دوستانی که خنده بر لبمان می‌آورند، گوش سپردن به موسیقی دلخواهمان، راز و نیاز کردن با خدایمان یا حتی ساده تر: با نوشیدن چند جرعه از عرقیات آرامش‌بخش و شادی‌آور.

در مقاله‌های قبلی به طور کلی درباره عرقیات گیاهی صحبت کردیم، گفتیم کدام عرقیات به کار کدام بخش از جسم و روانمان می‌آید، نکات استفاده و نگهداری عرقیات را گفتیم و چند مورد از عرقیات گیاهی را به طور مفصل  معرفی کردیم. در این مقاله می‌خواهیم چند مورد از عرقیات آرام‌بخش و شادی آور را به شما معرفی کنیم:

گلاب

درباره خواص گلاب در مقاله‌های قبل به تفصیل بحث کردیم و گفتیم که یکی از مهم‌ترین خواص گلاب نشاط‌آور بودن و ضدافسردگی بودن عرق گل محمدی است.

عرق بهارنارنج

بهارنارنج اگر هیچ خاصیتی هم نداشت همان عطر دل‌انگیز و مست‌کننده‌اش کافی بود تا بشود بخش ثابت شربت‌های خوش عطر و بوی خانواده‌های ایرانی. با این حال خالق مهربان برای شکوفه‌های کوچک درخت نارنج از خاصیت هم کم نگذاشته است: عرق بهارنارنج آرام‌بخش و نشاط آور است، برای تقویت مغز و اعصاب و تقویت قلب توصیه می‌شود و نفخ معده را نیز درمان می‌کند.

عرق بیدمشک

عطر بید مشک هم از آن عطرهای خاطره‌انگیز است. عطر چای‌های مادربزرگ و شربت‌های خاکشیر که هر دو با بید مشک معطر می‌شدند برای بسیاری از ما یادآور خاطرات شیرین کودکی است. شاید بهتر باشد ما هم چنین خاطره‌ای را در ذهن کودکانمان بکاریم و با این کار باعث بشویم معده، مغز و اعصاب و قلبشان تقویت بشود، تپش قلب و کم‌خونی نگیرند، از سردردهای میگرنی و درد های مفصلی هم در امان باشند و از همه مهمتر همیشه شاد و پرانرژی بمانند.

حالا با توجه به فواید بی نظیر این عرقیات گیاهی به چند نمونه از نسخه‌های طب سنتی با این عرقیات اشاره می‌کنیم:

برای درمان افسردگی: هر شب ۱ لیوان عرق بهارنارنج را با یک قاشق مرباخوری تخم فرنجمشک و ۱ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و قبل از خواب بخورید.این نسخه برای درمان افسردگی بسیار مجرب است.

برای آرامش اعصاب و تقویت قلب: نصف استکان عرق بیدمشک، نصف استکان عرق بهارنارنج، ۲ قاشق غذاخوری گلاب، ۱ قاشق غذاخوری زعفران دمکرده، ۱ قاشق غذاخوری عسل و ۳ عدد سیب رنده شده را با هم مخلوط کنید و این معجون را به تدریج در طول روز نوش جان کنید.

برای درمان ناخن جویدن که ناشی از اضطراب زیاد است: عرق بهارنارنج، عرق بیدمشک و گلاب را مخلوط کرده هر روز یک الی دو استکان نوش جان کنید.

برای درمان تیک عصبی چشم: شبی یک لیوان عرق بهارنارنج را با یک قاشق مرباخوری فرنجمشک و کمی عسل مخلوط و نوش جان کنید.

اگر دچار بی‌خوابی شدید هستید: یک لیوان را به پنج قسمت مساوی تقسیم کنید . سه قسمتش را عرق اسطوخودوس، یک قسمت را عرق بهارنارنج و یک قسمت را عرق بادرنجبویه بریزید و یک ساعت قبل از خواب میل کنید. تا چهارده روز به همین منوال ادامه دهید. بعد چند روزی محلول را کنار بگذارید و بعد دوباره شروع کنید. با تکرار این روند کم کم این حالت رو به بهبودی می‌گذارد.

برای درمان تپش قلب و تقویت قلب: سیب سرخ و بِه را با پوست پوره کنید، آنگاه عرق بیدمشک، عرق بهارنارنج، عرق نسترن و آب طلا به آن اضافه کنید و با عسل طبیعی شیرینش کنید. این فالوده خوشمزه باید روزی دو استکان مصرف شود و با هر استکان ۱۰ تا ۱۱ عدد سیاهدانه هم بخورید. برای به دست آوردن آب طلا کافی است طلا را در آب بجوشانید. آب طلا نیاز اساسی قلب است. خوردن این فالوده برای درمان انواع مشکلات قلبی توصیه می‌شود.

برای درمان تپش قلب: به مدت ۱۲۰ شب، شبی یک لیوان عرق بهارنارنج با یک قاشق مرباخوری فرنجمشک و کمی عسل میل کنید.

برای تسکین سردرد: عرق بیدمشک را با گلاب ترکیب کنید و بعد به آن شربت آب لیمو اضافه کنید و نوش جان.

از بین بردن موهای زاید از دغدغه‌های افراد محسوب می‌شود. خیلی از ما این سوال را داریم که از چه روشی برای زدودن موهای زائد استفاده کنیم.

رژیم جدیدی گرفته‌ایم یا تازه شروع به ورزش کرده‌ایم اما اولین تاثیری که در ظاهرمان می‌بینیم لاغر شدن صورت است و زار و نزار به نظر‌رسیدن.

همه ما تا به حال، حداقل به یکی از انواع عفونت دچار شده‌ایم. از گلو درد، دندان درد و جوش های چرکی گرفته تا عفونت های پر دردسرتر مثل عفونت ادراری.

میگرن از آن کابوس‌های تمام نشدنی است که برخی مجبورند سالیان سال با آن دست و پنجه نرم کنند و ساعات زیادی زجر و عذاب را تحمل کنند

شاید شما هم جزو کسانی باشید که می‌خواهید روشی طبیعی برای تقویت موهای عزیزتان پیدا کنید.بعضی‌ها از همان بدو تولد موهای ضعیف و کم‌پشتی دارند.

بعضی از افراد همیشه با مشکل “جوش سرو کار دارند. بعضی هم وقتی جوش می‌زنند  می‌فهمند که قرار است به یک مهمانی حسابی دعوت شوند!

گیاهان دارویی و داروهای گیاهی برای پیشگیری و درمان زخم معده- مانند بسیاری از بیماری های مزمن دیگر- پیشنهادات قابل اطمینانی دارند.

سنگ کلیه یکی از سخت‌ترین بیماری‌های رایج بین افراد است. به طور مععمول خیلی‌ها را می‌شناسیم که حداقل یک بار دچار سنگ کلیه شده‌اند

درباره ما

ارتباط با ما

از بین بردن موهای زاید یکی از دغدغه‌های بسیاری از افراد محسوب می‌شود. خیلی از ما همیشه این سوال را در سر داریم که از چه روشی برای زدودن موهای زائد بدن استفاده کنیم که سخت، دردناک، پرهزینه و وقت‌گیر نباشد و در عین حال پوستمان را زیبا کند و بر سلامتی‌مان تاثیری مثبتی بگذارد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه بی بی عطار می باشد.

 شاید شما هم جزو کسانی باشید که می‌خواهید روشی کاربردی و طبیعی برای تقویت موهای عزیزتان پیدا کنید.بعضی‌ها از همان بدو تولد موهای ضعیف و کم‌پشتی دارند. بعضی هم تحت شرایط مختلف شاهد ریزش و ضعیف شدن موهای نازنینشان هستند.ممکن است حرص و جوش زیادی خورده باشید

سه نوع زیره داریم که شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با هم دارند: زیره سیاه، زیره سبز، و زیره کوهی.زیره به طور کلی طبع گرم و خشک دارد به همین علت استفاده مداوم و زیادش برای افرادی که طبع گرم دارند مضر است و برای بهره‌مندی از منافع آن باید برای افراد گرم مزاج زیره را در سرکه بخیسانیم و بعد مصرف کنیم.

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خواص انجیر برای زن شیرده x بخوانید...