خواص عرق بيدمشک در دوران بارداري

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

ارسال به تمامی نقاط ایران با بسته بندی های مناسب

مصرف مواد غذایی ارگانیک و سالم علاوه بر سلامت بدن باعث حفظ محیط زیست در طولانی مدت خواهد شد

قرار دادن تخفیف های بسیار ویژه در موارد مختلف

ارگانیک

توت خشک ارگانیک محصول شرکت پالیز در بسته های 250 گرمی

ارگانیک

دوره مقدماتی php

توت خشک ارگانیک محصول شرکت پالیز در بسته های 250 گرمی

آجیل و تنقلات

شکلات تلخ با طعم توت فرنگی دارای تاییدیه از سرس آلمان محصول شرکت میبونا در بسته های 100 گرمی

آجیل و تنقلات

شکلات تلخ با طعم توت فرنگی دارای تاییدیه از سرس آلمان محصول شرکت میبونا در بسته های 100 گرمی

سالم و طبیعی

صابون گیاهی انجی ارگانیک  با عصاره گل همیشه بهار   برطرف کننده خشکی و ترک های پوستی، جلوگیری از عرق…

سالم و طبیعی

صابون گیاهی انجی ارگانیک  با عصاره گل همیشه بهار   برطرف کننده خشکی و ترک های پوستی، جلوگیری از عرق…

روغن حیوانی

 روغن حیوانی کرمانشاهی اصل فرآوری شده از شیر تازه گاو تولید شرکت بویان در بسته های یک کیلوگرمی

روغن حیوانی

 روغن حیوانی کرمانشاهی اصل فرآوری شده از شیر تازه گاو تولید شرکت بویان در بسته های یک کیلوگرمی

© 2018 – شرکت وایا پرداز پارسیان زاگرس.

فقط کافیست آدرس خود را در باکس روبرو وارد کنید.

 

 


وقتي بار شيشه داريد بايد خيلي مراقب خودتان و کودکي که در بطن داريد، باشيد!


بارداري هميشه با عوارضي همراه است که ممکن است برايتان سخت و عجيب باشد. دلتان مي‌خواهد دوران بارداري شيرين و پر از خاطرات خوب داشته باشيد و دردها و عوارض شايع اين دوران را به خوبي و با کمترين دردسر پشت‌سر بگذاريد و البته دوست نداريد داروهاي شيميايي مصرف کنيد.


براي همين سراغ داروهاي طبيعي و عرقيات گياهي مي‌رويد اما همچنان دست و دلتان مي‌لرزد که راه را درست رفته‌ايد يا‌نه! البته شايعاتي وجود دارند که مي‌گويند مصرف عرقيات گياهي در دوران بارداري ممنوع است. اين گفته تاحدودي صحت دارد اما درباره همه عرقيات گياهي صدق نمي‌کند. دکتر سعيد صانعي مشاور گياه‌درماني درباره بايدها و نبايدهاي مصرف عرقيات و استفاده از گياهان دارويي در دوران بارداري بيشتر توضيح‌مي‌دهد.


عرق خارخاسک جزء عرق‌هاي مفيدي است که در دوران بارداري نقش موثري دارد 

عرقياتي که با مشورت متخصص مي‌توانيد مصرف کنيد


عرق گياهي خارخاسک


عرق خارخاسک جزء عرق‌هاي مفيدي است که در دوران بارداري نقش موثري دارد. اين عرق خون را تصفيه مي‌کند. مادراني که دچار کهير مي‌شوند يا پوست‌شان خارش پيدا مي‌کند (به‌خصوص بعد از خوردن غذاهاي گرم مزاج) با خوردن اين عرق حالشان بهتر مي‌شود؛ همان‌طور که گفته شد عرق خارخاسک جزء يکي از عرقياتي است که خون را تصفيه مي‌کند. به‌دليل افزايش هورمون‌هاي بارداري که از جفت ترشح مي‌شود؛ سنگ کليه، سنگ مثانه يا حتي سنگ کيسه صفرا يکي از معضلاتي هستند که ممکن است در دوران بارداري سراغ خانم‌ها بروند. عرق خارخاسک مي‌تواند در دفع اين سنگ‌ها نقش بسزايي داشته باشد.


عرق خارخاسک خلط‌ آور است و سرفه‌هاي خشک و آزاردهنده را بهبود مي‌بخشد. براي همين اگر در دوران بارداري سرما خورديد، مي‌توانيد از اين عرق استفاده کنيد. عرق ساخته شده بايد 20 درجه باشد (يعني 20کيلو گياه در يک مترمکعب آب تقطير مي‌شود). مادر باردار مي‌تواند از يک استکان تا سه استکان در روز ميل کند. البته بسته به نوع درمان بيماري، ميزان مصرف تغيير مي‌کند.


عرق گياهي آويشن


براي درمان يائسگي بيشتر عرق آويشن تجويز مي‌شود. براي افرادي که دچار آلرژي هستند و بيني‌شان بيشتر اوقات گرفته است، هم توصيه مي‌شود. گرفتگي بيني باعث مي‌شود که مادر به سختي نفس بکشد و در مقابل غلظت اکسيژن در خون کاهش پيدا مي‌کند و روي رشد مغزي و جسمي جنين تاثير نامطلوبي بگذارد. پس در اين شرايط بهتر است عرق آويشن را کف دست بريزيد و در داخل بيني استنشاق کنيد. اين عرق مي‌تواند جايگزين قطره‌ها و داروهاي شيميايي براي رفع گرفتگي بيني باشد.


عرق گياهي خارشتر


عرق خارشتر مي‌تواند به‌عنوان يک مکمل در کنار عرق خارخاسک، در دفع سنگ‌ها کمک‌کننده باشد. مشکل ديگري که در دوران بارداري ممکن است خانم‌ها دچار آن شوند، عفونت مثانه يا کليه است که عرق خارشتر به‌دليل اينکه مجاري ادرار را ضدعفوني مي‌کند، مي‌تواند يک درمانگر در اين زمينه باشد. حتي در کاهش ورم بارداري هم مي‌توانيد روي عرق خارشتر حساب کنيد. مادر باردار مي‌تواند از يک استکان تا سه استکان در روز اين عرق را ميل کند. البته بسته به نوع درمان بيماري ميزان مصرف تغييرمي‌کند.


بهار گياهي نارنج


عود کردن ميگرن در دوران بارداري ممکن است مادر را کمي اذيت کند، به‌خصوص که توصيه مي‌شود در اين دوران داروهاي شيميايي کمتري مصرف شود. عرق بهار‌نارنج مي‌تواند جايگزين داروهاي مسکن شيميايي در اين دوران شود. اگر دچار حمله عصبي يا همان ميگرن شديد يک‌سوم ليوان عرق بهارنارنج را همراه با عسل مخلوط کنيد و بخوريد. براي بي‌خوابي توصيه مي‌شود يک‌سوم ليوان عرق بهارنارنج را قبل از شام بنوشيد تا در ساعت خواب، بي‌خوابي سراغ‌تان نيايد.


عرق گياهي اسطوخودوس


استرس و اضطراب در دوران بارداري ممکن است سراغ هر مادر بارداري برود. مهم‌ترين مسئله اين است که مادر در اين دوران بايد استرس را از خود دور کند و آرامش اعصاب داشته باشد. عرق اسطوخودوس يکي از بهترين عرقياتي است که مادر باردار را به آرامش دعوت مي‌کند. همچنين براي خانم‌هاي بارداري که سرماخورده‌اند بسيار مفيد است، چون تب را کاهش مي‌دهد. کمبود کلسيم در اين دوران مشکل شايعي است که يکي از عوارضش گرفتگي عضلات است که عرق اسطوخودوس در باز کردن گرفتگي عضلاني مهارت خاصي دارد.


عرق بادرنجبويه براي رفع کسالت و کرختي دوران بارداري مورد استفاده قرار مي‌گيرد


عرق گياهي بادرنجبويه


ويارهاي بارداري يکي از مشکل‌هاي اصلي خانم‌هاي باردار است. اما بعضي افراد به‌دليل ويار قادر به خوردن هر مواد غذايي نيستند، زيرا دچار استفراغ شديد مي‌شوند. عرق بادرنجبويه مي‌تواند براي اين دسته از مادران باردار مفيد و موثر باشد. اما علاوه بر عرق بادرنجبويه مي‌توانيد به آب انار طبيعي کمي عرق نعناع اضافه کنيد و بنوشيد. همچنين براي رفع کسالت و کرختي دوران بارداري عرق بادرنجبويه مورد استفاده قرار مي‌گيرد.


حتي اگر در اين دوران افسردگي بارداري سراغ‌تان آمد، حتما از عرق بادرنجبويه يادي کنيد زيرا در رفع اين مشکل کمک‌کننده است، حتي بعد از زايمان هم ممکن است مشکل افسردگي وجود داشته باشد که خيلي از خانم‌ها به‌دليل استفاده از داروي ضدافسردگي شيرشان ممکن است کم شود و حتي شيردهي به نوزاد را قطع کنند. اما با صلاحديد پزشک مي‌توان به‌جاي داروهاي ضدافسردگي از اين عرق يعني بادرنجبويه و بهارنارنج استفاده کرد. البته درجه افسردگي هم حائزاهميت است.


عرق شنبليله


ديابت بارداري يک نوع از بيماري ديابتي است که طي دوران بارداري در زنان بروز مي‌کند و معمولا بعد از تولد نوزاد برطرف مي‌شود. اما برخي از خانم ها در اين دوران با اين مشکل دست و پنجه نرم مي‌کنند تا دوران بارداري خاتمه پيدا کند.


ديابت بارداري در 3تا 6درصد زنان باردار ديده مي‌شود و معمولا در سه ماهه دوم بارداري شروع مي‌شود. عرق شنبليله قندخون را کاهش مي‌دهد به‌همين دليل براي اين دسته از مادران مفيداست.


عرق زيره


عرق زيره جزء عرق‌هايي است که خوردنش در دوران بارداري توصيه نمي‌شود. به اين دليل که اگر خانم بارداري (به‌خصوص در ماه‌هاي آخر) اين عرق را مصرف کند، احتمال ابتلاي زردي در نوزاد را بالا مي‌برد و حتي ممکن است پوست نوزاد را تيره کند. زيره ضدچاقي، ضدنفخ، بادشکن، تقويت اعصاب، کاهش چربي خون و… است. اما به‌طور کلي عرق زيره براي خانم‌ها حتي افرادي که باردار هم نيستند توصيه نمي‌شود. در مقابل آقايان در استفاده از زيره منع مصرف ندارند.


عرق‌بيدمشک


کم‌اشتهايي در بارداري بايد درمان شود زيرا جنين نياز به تغذيه کافي دارد. براي درمان کم‌اشتهايي در دوران بارداري مي‌توان از عرق بيدمشک استفاده کرد. علاوه بر افزايش اشتها، تپش قلب را در دوران بارداري کاهش‌مي‌دهد. در دوران بارداري ممکن است با کهير روبه‌رو شويد، مشکلي که تا قبل از اين دوران آن را تجربه نکرده‌ايد، اما با نزديک شدن به ماه‌هاي آخر بارداري اين مشکل پوستي سراغ بعضي خانم‌هاي باردار مي‌رود. در طب سنتي درمان کهيرهاي دوران بارداري عرق شاه‌تر است.

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقش انجیر خشک در لاغری x بخوانید...