خواص عرق بومادران در طب سنتی

دوره مقدماتی php
خواص عرق بومادران در طب سنتی
خواص عرق بومادران در طب سنتی

چکیده : بومادران طبع گرم و خشک دارد و در اوایل بهار میروید. برای درمان تنگی سر معده بسیار مفید است. این سبزی برای کسانی که جوش دوران بلوغ میزنند بسیار مفید است.

تعداد کلمات ۱۰۴۴ / تخمین زمان مطالعه ۵ دقیقه

استفاده می‌شود.

عرق این گیاه ضد روماتیسم و نقرس، ضد التهاب، تب و اسپاسم، آرام بخش دردهای معده و مقوی معده، محرک گوارشی، ضد نفخ، ملین، صفرا آور، برطرف کننده بی‌اشتهایی، ضد میکروب، ویروس، باکتری و کرم، شست وشو دهنده، ضد عفونی کننده مجاری ادراری، معرق، ضد درد و حساسیت، خلط آور، کاهنده پر‌فشاری خون، ضد ترومبوز مغزی و شریانی، تقویت کننده رگ‌های واریسی، التیام دهنده زخم و جراحات، بند آورنده خونریزی، ضد تشنج و شوره سر، مرطوب و جوان کننده پوست است.

هشدار:
خیلی به ندرت پیش می آید که گیاه بومادران سبب ایجاد حساسیت های پوستی شود و استمرار و استفاده مداوم از این گیاه نیز ممکن است حساسیت های پوستی را افزایش دهد. در دوران بارداری از این گیاه استفاده نکنید. همچنین استفاده از روغن این گیاه برای موارد داخلی باید تحت نظر و با تجویز دکتر کارشناس باشد.

خواص عرق بومادران در طب سنتی

دوره مقدماتی php

منبع : برگرفته از زندگی سالم / اتحادیه گیاهان دارویی

بیشتر بخوانید :
خواص دارویی گیاه بومادران
معرفی بومادران و خواص درمانی آن

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

بومادران یکی از پر خاصیت ترین گیاهان دارویی است که نام لاتین آن از نام آشیل قهرمان یونانی گرفته شده است و در یونان باستان از آن برای ضد عفونی کردن زخم سربازان در نبردهای طولانی استفاده می شد.

گیاه بومادران در طب سنتی برای درمان معده درد، پیشگیری از ابتلا به عفونت و کاهش فشار خون بالا استفاده می شود.

در ادامه با ما همراه باشید تا با خواص دم کرده و عرق گیاه بومادران بیشتر آشنا شوید؛

نکته مهم (تست عدم حساسیت) : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود و صبر کردن به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

چای بومادران به سم زدایی و پاک سازی بدن کمک می کند و با افزایش بازسازی سلول های پوستی برای رفع چین و چروک و جوان سازی پوست صورت مفید است.

خواص عرق بومادران در طب سنتی

گیاه بومادران دارای خواص ضد التهابی است که برای درمان بیماری های پوستی مانند اگزما مفید بوده و خارش ناشی از آن را کاهش می دهد.

اعتقاد بر این است که آشیل و سربازانش از گیاه بومادران برای درمان سریع تر زخم های پوستی و کاهش خونریزی آن ها استفاده می کردند.

گفته می شود که یک ترکیب شیمیایی به نام آشیلین در گیاه بومادران باعث انعقاد سریع خون شده و به بسته شدن زخم ها کمک می کند. همچنین به دلیل خواص ضد التهابی موجود در این گیاه دارویی، قرمزی اطراف زخم سریع تر درمان می شود.

مقادیر بالای فلاونوئید ها و سزکویی ترپن لاکتون های موجود در بومادران دارای خواص ضد التهابی طبیعی هستند که خطر ابتلا به بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید، گلودرد، مشکلات تنفسی و درد شکم را کاهش می دهند.

بومادران به دلیل فلاونوئید های موجود در آن دارای خواص ضد درد و ضد اسپاسم طبیعی بوده که می تواند باعث بهبود هضم غذا شود، معده درد را بهبود بخشد، اسهال را درمان کرده و به سلامت دستگاه گوارش کمک کند.

عدم تعادل هورمونی در بدن می تواند خطر ابتلا به سندروم پیش از قاعدگی، قاعدگی نامنظم و آمنوره در زنان را افزایش دهد؛ در طب سنتی گفته می شود که بومادران جریان خون را در ناحیه لگن افزایش داده و به درمان قاعدگی نامنظم و آمنوره کمک می کند.

ماستیت که به نام عفونت و ورم پستان هم شناخته می شود یکی بیماری مسری ناشی از التهاب غده ی پستانی است که بیشتر در زنان شیرده دیده می شود؛ بومادران به دلیل خواص آنتی سپتیک که دارد برای درمان عفونت و ورم پستان مفید است.

مطالعات پزشکی نشان داده که بومادران به دلیل خواص آرام بخش که دارد به آرام سازی عروق کمک کرده و با بهبود گردش خون در بدن باعث کاهش فشار خون بالا می شود.

بومادران دارای خواص آرام بخش است که به افزایش اکسیژن رسانی و بهبود گردش خون در بدن کمک کرده و علائم و حملات آسم را کاهش می دهد.

همچنین بومادران دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش التهاب برونش ها و آرام کردن راه های هوایی کمک می کند.

در طب سنتی از دمنوش بومادران برای تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان سرماخوردگی و آنفلونزا استفاده می شود؛ چای بومادران دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است که به سم زدایی بدن کمک کرده و سرماخوردگی، آنفلونزا و سرفه را درمان می کند.

تحقیقات نشان می دهد که چای بومادران به دلیل خواص آرام بخش طبیعی که دارد می تواند به کاهش سطح هومون های استرس در بدن کمک کرده و استرس و اضطراب را درمان کند.

بومادران می تواند بر چرخه قاعدگی تاثیر گذاشته و باعث سقط جنین شود به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند که زنان باردار از مصرف دمنوش و روغن بومادران اجتناب کنید.

هنوز اطلاعاتی از اثر بومادران در دوران شیردهی منتشر نشده به همین دلیل توصیه می شود که زنان شیرده بدون مشورت پزشک از مصرف آن خودداری کنند.

هنوز مطالعاتی درباره اثر بومادران بر روی نوزادان و کودکان صورت نگرفته به همین دلیل توصیه می شود که از مصرف آن اجتناب کنید.

بومادران ممکن است در برخی افراد باعث حساسیت و واکنش های آلرژیک شود.

بومادران ممکن است با برخی از دارو ها مانند وارفارین، لیتیم، دارو های کاهش دهنده فشار خون، دارو های ضد اسید معده و قرص های خواب آور تداخل دارویی ایجاد کند.

طبیعت بومادران گرم و خشک می باشد. گیاه بومادران سرشار از فلاونوئید ها، ترپن ها، اسید های چرب، قند، پروتئین، توکوفرول و فنول اسید هاست.

بومادران (به انگلیسی : Yarrow با نام علمی : Achillea millefollium ) در واقع یک علف هرز معمولی است که بسیار شبیه به بابونه و گل داودی است و از 60،000 سال قبل به عنوان یک داروی گیاهی مورد استفاده قرار گرفته است.

این گیاه در سراسر نیمکره شمالی به صورت وحشی رشد می کند. ساقه ای محکم، برگ های پر مانند و گل های کوچک به رنگ سفید، زرد و صورتی کم رنگ دارد، تلخ است و عطر و بوی تندی دارد.

برای تهیه دمنوش بومادران می توانید از برگ ها، گل و ساقه این گیاه به صورت تازه و خشک شده استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه چای بومادران

نحوه درست کردن دمنوش بومادران

یک قاشق چای خوری گل و برگ های خشک شده گیاه بومادران را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید.

بگذارید 5-10 دقیقه بماند تا دم بکشد، حالا از صافی رد کنید با کمی عسل طبیعی و آب لیمو ترش تازه مزه دار کرده و بنوشید.

توصیه شده که مصرف 1 تا 2 فنجان در روز، بهترین حالت برای مصرف چای و دمنوش بومادران است.

برای درمان التهاب توصیه می شود که 4.5 گرم از گیاه بومادران را در روز مصرف کنید.

در برخی از منابع ایرانی ذکر شده که بومادران همان گل برنجاسب یا گل برنجاس می باشد که در واقع نام محلی یک گیاه گل دار و زرد رنگ در ایران می باشد.

ما جست و جوی فراوانی کردیم، اما یه یک منبع معتبر برای اینکه تایید کنید گیاه بومادران که در انگلیسی به آن Yarrow می گویند همان گیاه گل برنجاس در ایران می باشد نرسیدیم.

و این موضوع که بومادران همان گل برنجاس می باشد را تا اطمینان حاصل کردن از یک منبع معتبر نا تایید و نه رد می کنیم.

تمام خواص ذکر شده در این مطلب نیز مستقیما مربوط است به گیاه بومادران که از نظر ظاهری و خواص نیز شباهت زیادی به گل برنجاس دارد!

برای تهیه عرق بومادران از سر شاخه‌های گلدار گیاه استفاده می‌شود.

روزانه دو فنجان همراه با غذا برای درمان ناراحتی‌های گوارشی و قبل از غذا برای درمان سایر موارد ذکر شده‌است.

خواص عرق بومادران زیاد است اما باید دقت کرد در دوران بارداری و شیردهی مصرف ترکیبات عرق بومادران ممنوع است. همچنین کودکان زیر دوسال نباید از عرق بومادران استفاده کنند. گفته شده از مصرف دارو، دم کرده یا عرق بومادران در ناحیه اطراف و داخل چشم خودداری شود.

در ادامه بخوانید : خواص روغن بومادران

خواص عرق بومادران در طب سنتی

منابع :  سایت ستاره – webmd – organicfacts – draxe

فال حافظ

سلامت و پزشکیسبک زندگیگیاهخواریاطلاعات داروییخواص هامد و فشن

سرگرمیچهره هاعکس های جالب و دیدنیاشعار زیباآهنگویدیو کلیپآهنگ تولدت مبارک

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

صفحه اصلی » مقالات » پزشکی و سلامت » خوراکی ها و گیاهان » عرق بومادران: خواص، مضرات، طبع، طریقه مصرف / نوزادان، کیست و تنبلی تخمدان

عرق بومادران : در این مقاله از بخش خواص خوراکی ها و گیاهان در وبسایت نایریکا به عرق بومادران, خواص عرق بومادران, مضرات عرق بومادران, طبع عرق بومادران, خواص عرق بومادران برای نوزادان, طریقه مصرف عرق بومادران, عرق بومادران و کیست تخمدان, خواص عرق بومادران برای تنبلی تخمدان, عرق بومادران برای سقط می پردازیم.

با ما همراه باشید.

اگر درباره این مقاله اطلاعات مفید یا تجربه ای دارید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

عرق بومادران, خواص عرق بومادران, مضرات عرق بومادران, طبع عرق بومادران, خواص عرق بومادران برای نوزادان, طریقه مصرف عرق بومادران, عرق بومادران و کیست تخمدان, خواص عرق بومادران برای تنبلی تخمدان, عرق بومادران برای سقط

خواص عرق بومادران در طب سنتی

برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:

برای تهیه عرق بومادران از سرشاخه‌های گلدار گیاه استفاده می‌شود.

این عرق طبیعت گرمی دارد و از آن برای درمان افسردگی و ضعف اعصاب، صرع و جنون های خفیف استفاده می‌شود.

موجب تقویت عمومی بدن، تصفیه خون، تقویت قلب و احساس گرفتگی و درد در ناحیه قلب و درمان ضعف عضله قلب می‌شود.

از دیگر خواص عرق بومادران می‌توان به درمان ضعف عضله و خواب رفتن دست و پا اشاره کرد.

از آن می‌توان در درمان اختلالات قاعدگی در دوران بلوغ و یائسگی استفاده کرد؛ قاعده آور و کاهش دهنده خونروی و درد عادت ماهیانه می‌باشد.

خواص عرق بومادران

از خواص عرق بومادران همچنین در درمان اسهال، کم خونی، اختلالات بینائی، قولنج‌های کبدی، سنگ کلیه، درمان ورم مقعد و روده و درمان بواسیر، و به عنوان نوشیدنی ادرارآور مصرف می‌شود.

دیگر خواص عرق بومادران عبارت است از ضد رماتیسم و نقرس، ضد التهاب، ضد تب، ضد اسپاسم، آرام بخش دردهای معده و مقوی معده، محرک گوارشی، ضد نفخ، ملین، صفرا آور، برطرف کننده بی‌اشتهایی، ضد میکروب قوی، ضد ویروس، ضد باکتری، ضد کرم، شستشو دهنده و ضد عفونی کننده، ضد عفونی کننده مجاری ادراری، معرق، ضد درد و مسکن، ضد حساسیت، خلط آور، کاهنده پر‌فشاری خون، ضد ترومبوز مغزی و شریانی، تقویت رگ‌های واریسی، التیام دهنده زخم و جراحات، بند آورنده خونریزی، ضد تشنج، ضد شوره سر و مرطوب‌کننده و جوان کننده پوست اشاره کرد.

گیاه بومادران از آن دسته گیاهانی است که عوارض جانبی کم و نادری دارد اما گفته شده در دراز مدت حساسیت به نور را امکان دارد منجر شود.

خواب آلودگی، سداسیون، حالت تهوع و استفراغ و همچنین بی اشتهایی را نیز از جمله عارضه های جانبی احتمالی این گیاه در نظر گرفته اند.

مضرات عرق بومادران

اگر از عارضه و بیماری خاصی رنج می برید و یا در شرایط جسمی و روحی طبیعی و نرمالی برخوردار نیستید، حتما قبل از شروع به مصرف گیاه، عرق و دم کرده بومادران با یک پزشک مشورت کنید.

تا بهترین نتیجه را از خواص عرق بومادران و سایر فرآورده های این گیاه دارویی بگیرید.

این عرق طبیعت گرمی دارد و از آن برای درمان افسردگی و ضعف اعصاب، صرع و جنون‌های خفیف استفاده می‌شود

طبع عرق بومادران

اگر باردارید و یا به نوزاد خود شیر می دهید نباید اصلا از عرق بومادران بخورید و مصرف این عرق در کودکان زیر دو سال و نورادان ممنوع است.

عرق بومادران برای نوزادان

عرق بومادران را میتوان با عرق والرین برای کاهش استرس ترکیب کرد.

روغن بومادران در بسیاری از لوازم آرایشی بکار میرود.

این در محصولات مراقبت از مو استفاده میشود.

همچنین از این روغن در پمادها برای تسکین دردهای مفصلی آرتروز استفاده میشود.

از دیگر استفاده های آن کاربرد در عطرها میباشد.

طریقه مصرف عرق بومادران

بطورکلی قرار دادن عرق بومادران برروی پوست بزرگسالان بیخطر است اما بااینجال غلظت زیاد این ماده میتواند به پوست برخی افراد صدمه بزند؛ بنابراین توصیه میشود که قبل از استفاده از عرق بومادران، ابتدا آن را روی قسمت کوچکی از پوست امتحان کنید.

عرق بومادران نباید خورده شود.

به دلیل تاثیری که روی قاعدگی میگذارد؛ نباید توسط زنان باردار استفاده شود.

قرار گرفتن در معرض بوی عرق بومادران در طولانی مدت موجب سردرد میشود.

افرادی که به گیاهان خانواده ی کاسنیان حساسیت دارند، ممکن است در تماس یا تنفس بومادران، واکنشهای آلرژیک را تجربه کنند.

این روغن نباید قبل و بعد از عمل جراحی مورد استفاده قرار گیرد.

یکی دیگر از موارد مهمی که باید بدانید این است که روغن بومادران با یک جرقه ی کوچک قابل اشتعال است، پس باید در نگهداری از آن احتیاط کنید.

هیچ تداخلات داوریی شناخته شده ای درمورد اختلالات دارویی عرق بومادران با داروها وجود ندارد.

– برای زخم‎های خنازیر می‎توان از جوشانده بومادران استفاده کرد، به صورت شستشو و دمکرده به مدت ۷ روز میل شود.

– برای جوش و غرور دوره جوانی بومادران را نم کرده با یک پارچه تمیز روی صورت کمپرس کنند.

– برای درمان لک و پیسی هرماه به مدت یک هفته از دم‎کرده بومادران بنوشید. ۳ گرم در ۱۵۰ سی‎سی آب.

خواص عرق بومادران در طب سنتی

– خانم‎هایی که ترشحاتشان زیاد می باشد می‎توانند از دم‎کرده بومادران استفاده کنند.

– برای برطرف شدن لک و کرک‎های پوست از ضماد بومادران گرماگرم استفاده شود.

– برای بسته شدن منافذ باز پوست ۱۰ گرم بومادران در ۲۰۰ سی‎سی آب جوشانده ابتدا صورت را بخور دهید سپس پارچه تمیز را داخل آب ولرم بومادران خیس نموده هفته‎ای ۲ بار روی صورت بگذارید.

– برای زایمان آسان از دم‎کرده بومادران استفاده شود.

– برای تسکین انواع سردرد و سرسام ضماد بومادران را روی شقیقه‎ها بگذارید.

– برای درمان تنگی نفس از دم‎کرده بومادران استفاده شود.

– برای ساکت شدن نیش حشرات ضماد بومادران را در محل گزیدگی گذاشته شود.

– برای تسکین درد مفاصل از روغن بومادران به مفاصل بمالید. طرز تهیه روغن بومادران ۵۰ گرم در ۲۵۰ گرم روغن زیتون خیس نموده سپس داخل یک شیشه ریخته درب شیشه را محکم ببندید و شیشه را در آب جوش انداخته به مدت ۴ ساعت بگذارید آب با حرارت ملایم بجوشد سپس صاف نموده از این روغن می‎توان استفاده نمود.

عرق بومادران برای درمان کیست تخمدان مفید است.

یکی دیگر از داروهایی که برای درمان کیست تخمدان استفاده می شود، به صورت ترکیبی است.

برای این منظور باید عروسک پشت پرده، کاکنج، بومادران، تخم کاهو، ناخنک، شوید، تخم کرفس، انیسون، سداب (نوعی گیاه)، نیلوفر، زیره و سیاه دانه را هر کدام به اندازه ۱۰ گرم با یکدیگر ترکیب کرد و سپس ۱۰ گرم از این ترکیب را به همراه ۲ لیوان آب دم کرد تا حجم آب به یک و نیم لیوان برسد، سپس نصف لیوان از آن را قبل از هر غذا نوشید.

(این دستور را برای هر بار مصرف باید انجام داد.)

عرق بومادران و کیست تخمدان

– من افراد زیادی دیدم که مبتلا به کیست تخمدان یا پلی کیستیک هستن و به این دلیل نابارور بودن، خانمهای مسن منطقه ما به این خانمهای نابارور خوردن عرق یونجه یا عرق بومادران رو معرفی کردن و این خانمها مصرف کردن و الان همشون بچه دار شدن.

من خودم هم مبتلا به پلی کیستیک هستم و قرص یاسمین و اسپیرونولاکتون مصرف میکردم ولی از وقتی شنیدم عرق یونجه و عرق بومادران مفید هست قرصها رو قطع کردم و چون از عطاریها عرق یونجه پیدا نکردم ؛ مدتی هست عرق بومادران مصرف میکنم و فعلا پریودیهام منظم شده,

اینکه عرق یونجه بهتر هست یا عرق بومادران این هم بستگی به سیستم بدن داره بین افرادی که من میشناسم یه سری ها به عرق بومادران زود جواب دادن و یه سریها هم با عرق یونجه ولی در کل عرق یونجه رو بهتر از عرق بومادران میدونن.

– سلام به همه دوستای خوبم.

راستش من۲۲ساله ومجردم.

یه ماه پیش سونو دادم که متوجه شدم یه کیست ۳سانتی توی تخمدان راستم دارم به توصیه یکی از دوستام به مدت ۴۰شب متوالی روزی ۳مرتبه دم کرده رازیانه وبومادران خوردم باید هردو به صورت آسیاب شده باشه بعد دم کنی.

بعد از ۴۰روز سونو دادم دیدم که خداروشکرکیستم بر طرف شده.

به شما هم توصیه میکنم به این روش عمل کنید به امید خدا نتیجه میگیرین

با توصیه های طب سنتی تا حدی زیادی می توان تنبلی تخمدان را درمان کرد.

اما نباید فراموش کنید که برای نتیجه کامل باید صبور باشید و تا حدود سه ماه درمان های زیر را اجرا کنید

خواص عرق بومادران برای تنبلی تخمدان

بادکش زیر شکم و کمر.

سعی کنید این کار را توسط افراد باتجربه و مهارت انجام دهید.

شبی یک لیوان عرق رازیانه و عرق بومادران را همراه با یک قاشق مرباخوری عسل به غیر زمان پریودی.

مقداری عسل و سیاه دانه نیم‎ کوب را با هم مخلوط کنید و روزانه دو قاشق مرباخوری (صبح و شام) میل نمایید.

خانم های باردار در دوز های بسیار کم میتوانند از عرق بومادران استفاده کنند اما استفاده زیاد از عرق بومادران به علت دارا بودن ترکیباتی باعث انقباض رحم میگردد و ممکن است سبب سقط جنین گردد.

عرق بومادران برای سقط

مکانیسم ماشه چیست / مکانیزم ماشه فعال شد / مکانیسم حل اختلاف برجام

سریال پایتخت : اخبار قسمت جدید سریال پایتخت ۶ (داستان، بازیگران و زمان پخش)

انتخابات مجلس ۹۸ و انتخابات میاندوره‌ ای مجلس خبرگان: رد صلاحیت شدگان مجلس

سفیر انگلیس : اخبار دستگیر شدن و بازداشت موقت سفیر انگلیس

سقوط هواپیمای اوکراین : آخرین اخبار و جزئیات سقوط هواپیمای اوکراینی

نماز جمعه تهران : اقامه نماز جمعه این هفته تهران به امامت رهبری

وام ازدواج : آخرین اخبار مربوط به شرایط پرداخت، مبلغ و تعداد ضامن وام ازدواج

قیمت طلا و سکه و ارز و دلار : آخرین قیمت، تحلیل و پیش بینی آنلاین و لحظه ای

گردو: خواص، مضرات، طبع، حداکثر مصرف آن / خواص گردو برای پوست و کودکان

بامیه: خواص، مضرات، طبع / بامیه برای دیابت، مردان، بارداری، کودکان

فال PMC : فال پی ام سی روزانه نایریکا

سوسیس: انواع / طرز تهیه سوسیس خانگی ساده و سوسیس بندری / کاور

تعبیر خواب عقرب: تعبیر خواب عقرب سیاه بزرگ / تعبیر خواب کشتن عقرب (کژدم)

پراید : آخرین اخبار مربوط به پراید، تولید و قیمت پراید

سید جواد هاشمی (بازیگر) : بیوگرافی / آخرین اخبار / عکس / سیدجواد هاشمی و همسرش

جوش شیرین و مضرات / برای پوست / جوش شیرین و گلاب، عسل، روغن کرچک و زیتون

تست بارداری: با بیبی چک، مواد خانگی و خون / زمان تست بارداری

خرگوش: تعبیر خواب خرگوش / تعبیر گاز گرفتن، غذا دادن، خرگوش سفید و خاکستری

وازلین: خواص و مضرات / وازلین برای دندان، پوست و مو / مخترع وازلین

روغن کدو و خواص آن / خواص روغن کدو برای پوست / خواص روغن کدو برای مو

کارت سوخت و بنزین / آخرین اخبار: کارت سوخت خودروهای صفر

انواع سوپ : آموزش و طرز تهیه انواع سوپ مجلسی و رستورانی

شوید: خواص شوید و عرق و دمکرده آن / خواص شوید برای لاغری، چربی خون و بارداری

یارانه حمایتی / یارانه معیشتی: اخبار پرداخت و حذف یارانه

زیره: مضرات و خواص برای پوست، فشار خون / طریقه مصرف زیره سیاه و سبز

پرپشت شدن مو : گیاهان دارویی و روغن های مفید برای پرپشت شدن مو

سرطان استخوان: انواع، علائم، تشخیص، درمان / سرطان ستون فقرات و لگن خاصره

کمر درد: انواع، علائم، تسکین، ورزش و درمان سنتی کمر درد + کمردرد زنان

دوسین: خواص و مضرات / دوسین برای زنان / طرز تهیه دوسین دکتر خیراندیش در خانه

شاهرخ استخری: بیوگرافی / سپیده بزمی پور، همسر و دخترانش / فیلمها + عکس

صفحه اصلی » مقالات » پزشکی و سلامت » خوراکی ها و گیاهان » عرق بومادران: خواص، مضرات، طبع، طریقه مصرف / نوزادان، کیست و تنبلی تخمدان

عرق بومادران : در این مقاله از بخش خواص خوراکی ها و گیاهان در وبسایت نایریکا به عرق بومادران, خواص عرق بومادران, مضرات عرق بومادران, طبع عرق بومادران, خواص عرق بومادران برای نوزادان, طریقه مصرف عرق بومادران, عرق بومادران و کیست تخمدان, خواص عرق بومادران برای تنبلی تخمدان, عرق بومادران برای سقط می پردازیم.

با ما همراه باشید.

اگر درباره این مقاله اطلاعات مفید یا تجربه ای دارید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

عرق بومادران, خواص عرق بومادران, مضرات عرق بومادران, طبع عرق بومادران, خواص عرق بومادران برای نوزادان, طریقه مصرف عرق بومادران, عرق بومادران و کیست تخمدان, خواص عرق بومادران برای تنبلی تخمدان, عرق بومادران برای سقط

خواص عرق بومادران در طب سنتی

برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:

برای تهیه عرق بومادران از سرشاخه‌های گلدار گیاه استفاده می‌شود.

این عرق طبیعت گرمی دارد و از آن برای درمان افسردگی و ضعف اعصاب، صرع و جنون های خفیف استفاده می‌شود.

موجب تقویت عمومی بدن، تصفیه خون، تقویت قلب و احساس گرفتگی و درد در ناحیه قلب و درمان ضعف عضله قلب می‌شود.

از دیگر خواص عرق بومادران می‌توان به درمان ضعف عضله و خواب رفتن دست و پا اشاره کرد.

از آن می‌توان در درمان اختلالات قاعدگی در دوران بلوغ و یائسگی استفاده کرد؛ قاعده آور و کاهش دهنده خونروی و درد عادت ماهیانه می‌باشد.

خواص عرق بومادران

از خواص عرق بومادران همچنین در درمان اسهال، کم خونی، اختلالات بینائی، قولنج‌های کبدی، سنگ کلیه، درمان ورم مقعد و روده و درمان بواسیر، و به عنوان نوشیدنی ادرارآور مصرف می‌شود.

دیگر خواص عرق بومادران عبارت است از ضد رماتیسم و نقرس، ضد التهاب، ضد تب، ضد اسپاسم، آرام بخش دردهای معده و مقوی معده، محرک گوارشی، ضد نفخ، ملین، صفرا آور، برطرف کننده بی‌اشتهایی، ضد میکروب قوی، ضد ویروس، ضد باکتری، ضد کرم، شستشو دهنده و ضد عفونی کننده، ضد عفونی کننده مجاری ادراری، معرق، ضد درد و مسکن، ضد حساسیت، خلط آور، کاهنده پر‌فشاری خون، ضد ترومبوز مغزی و شریانی، تقویت رگ‌های واریسی، التیام دهنده زخم و جراحات، بند آورنده خونریزی، ضد تشنج، ضد شوره سر و مرطوب‌کننده و جوان کننده پوست اشاره کرد.

گیاه بومادران از آن دسته گیاهانی است که عوارض جانبی کم و نادری دارد اما گفته شده در دراز مدت حساسیت به نور را امکان دارد منجر شود.

خواب آلودگی، سداسیون، حالت تهوع و استفراغ و همچنین بی اشتهایی را نیز از جمله عارضه های جانبی احتمالی این گیاه در نظر گرفته اند.

مضرات عرق بومادران

اگر از عارضه و بیماری خاصی رنج می برید و یا در شرایط جسمی و روحی طبیعی و نرمالی برخوردار نیستید، حتما قبل از شروع به مصرف گیاه، عرق و دم کرده بومادران با یک پزشک مشورت کنید.

تا بهترین نتیجه را از خواص عرق بومادران و سایر فرآورده های این گیاه دارویی بگیرید.

این عرق طبیعت گرمی دارد و از آن برای درمان افسردگی و ضعف اعصاب، صرع و جنون‌های خفیف استفاده می‌شود

طبع عرق بومادران

اگر باردارید و یا به نوزاد خود شیر می دهید نباید اصلا از عرق بومادران بخورید و مصرف این عرق در کودکان زیر دو سال و نورادان ممنوع است.

عرق بومادران برای نوزادان

عرق بومادران را میتوان با عرق والرین برای کاهش استرس ترکیب کرد.

روغن بومادران در بسیاری از لوازم آرایشی بکار میرود.

این در محصولات مراقبت از مو استفاده میشود.

همچنین از این روغن در پمادها برای تسکین دردهای مفصلی آرتروز استفاده میشود.

از دیگر استفاده های آن کاربرد در عطرها میباشد.

طریقه مصرف عرق بومادران

بطورکلی قرار دادن عرق بومادران برروی پوست بزرگسالان بیخطر است اما بااینجال غلظت زیاد این ماده میتواند به پوست برخی افراد صدمه بزند؛ بنابراین توصیه میشود که قبل از استفاده از عرق بومادران، ابتدا آن را روی قسمت کوچکی از پوست امتحان کنید.

عرق بومادران نباید خورده شود.

به دلیل تاثیری که روی قاعدگی میگذارد؛ نباید توسط زنان باردار استفاده شود.

قرار گرفتن در معرض بوی عرق بومادران در طولانی مدت موجب سردرد میشود.

افرادی که به گیاهان خانواده ی کاسنیان حساسیت دارند، ممکن است در تماس یا تنفس بومادران، واکنشهای آلرژیک را تجربه کنند.

این روغن نباید قبل و بعد از عمل جراحی مورد استفاده قرار گیرد.

یکی دیگر از موارد مهمی که باید بدانید این است که روغن بومادران با یک جرقه ی کوچک قابل اشتعال است، پس باید در نگهداری از آن احتیاط کنید.

هیچ تداخلات داوریی شناخته شده ای درمورد اختلالات دارویی عرق بومادران با داروها وجود ندارد.

– برای زخم‎های خنازیر می‎توان از جوشانده بومادران استفاده کرد، به صورت شستشو و دمکرده به مدت ۷ روز میل شود.

– برای جوش و غرور دوره جوانی بومادران را نم کرده با یک پارچه تمیز روی صورت کمپرس کنند.

– برای درمان لک و پیسی هرماه به مدت یک هفته از دم‎کرده بومادران بنوشید. ۳ گرم در ۱۵۰ سی‎سی آب.

خواص عرق بومادران در طب سنتی

– خانم‎هایی که ترشحاتشان زیاد می باشد می‎توانند از دم‎کرده بومادران استفاده کنند.

– برای برطرف شدن لک و کرک‎های پوست از ضماد بومادران گرماگرم استفاده شود.

– برای بسته شدن منافذ باز پوست ۱۰ گرم بومادران در ۲۰۰ سی‎سی آب جوشانده ابتدا صورت را بخور دهید سپس پارچه تمیز را داخل آب ولرم بومادران خیس نموده هفته‎ای ۲ بار روی صورت بگذارید.

– برای زایمان آسان از دم‎کرده بومادران استفاده شود.

– برای تسکین انواع سردرد و سرسام ضماد بومادران را روی شقیقه‎ها بگذارید.

– برای درمان تنگی نفس از دم‎کرده بومادران استفاده شود.

– برای ساکت شدن نیش حشرات ضماد بومادران را در محل گزیدگی گذاشته شود.

– برای تسکین درد مفاصل از روغن بومادران به مفاصل بمالید. طرز تهیه روغن بومادران ۵۰ گرم در ۲۵۰ گرم روغن زیتون خیس نموده سپس داخل یک شیشه ریخته درب شیشه را محکم ببندید و شیشه را در آب جوش انداخته به مدت ۴ ساعت بگذارید آب با حرارت ملایم بجوشد سپس صاف نموده از این روغن می‎توان استفاده نمود.

عرق بومادران برای درمان کیست تخمدان مفید است.

یکی دیگر از داروهایی که برای درمان کیست تخمدان استفاده می شود، به صورت ترکیبی است.

برای این منظور باید عروسک پشت پرده، کاکنج، بومادران، تخم کاهو، ناخنک، شوید، تخم کرفس، انیسون، سداب (نوعی گیاه)، نیلوفر، زیره و سیاه دانه را هر کدام به اندازه ۱۰ گرم با یکدیگر ترکیب کرد و سپس ۱۰ گرم از این ترکیب را به همراه ۲ لیوان آب دم کرد تا حجم آب به یک و نیم لیوان برسد، سپس نصف لیوان از آن را قبل از هر غذا نوشید.

(این دستور را برای هر بار مصرف باید انجام داد.)

عرق بومادران و کیست تخمدان

– من افراد زیادی دیدم که مبتلا به کیست تخمدان یا پلی کیستیک هستن و به این دلیل نابارور بودن، خانمهای مسن منطقه ما به این خانمهای نابارور خوردن عرق یونجه یا عرق بومادران رو معرفی کردن و این خانمها مصرف کردن و الان همشون بچه دار شدن.

من خودم هم مبتلا به پلی کیستیک هستم و قرص یاسمین و اسپیرونولاکتون مصرف میکردم ولی از وقتی شنیدم عرق یونجه و عرق بومادران مفید هست قرصها رو قطع کردم و چون از عطاریها عرق یونجه پیدا نکردم ؛ مدتی هست عرق بومادران مصرف میکنم و فعلا پریودیهام منظم شده,

اینکه عرق یونجه بهتر هست یا عرق بومادران این هم بستگی به سیستم بدن داره بین افرادی که من میشناسم یه سری ها به عرق بومادران زود جواب دادن و یه سریها هم با عرق یونجه ولی در کل عرق یونجه رو بهتر از عرق بومادران میدونن.

– سلام به همه دوستای خوبم.

راستش من۲۲ساله ومجردم.

یه ماه پیش سونو دادم که متوجه شدم یه کیست ۳سانتی توی تخمدان راستم دارم به توصیه یکی از دوستام به مدت ۴۰شب متوالی روزی ۳مرتبه دم کرده رازیانه وبومادران خوردم باید هردو به صورت آسیاب شده باشه بعد دم کنی.

بعد از ۴۰روز سونو دادم دیدم که خداروشکرکیستم بر طرف شده.

به شما هم توصیه میکنم به این روش عمل کنید به امید خدا نتیجه میگیرین

با توصیه های طب سنتی تا حدی زیادی می توان تنبلی تخمدان را درمان کرد.

اما نباید فراموش کنید که برای نتیجه کامل باید صبور باشید و تا حدود سه ماه درمان های زیر را اجرا کنید

خواص عرق بومادران برای تنبلی تخمدان

بادکش زیر شکم و کمر.

سعی کنید این کار را توسط افراد باتجربه و مهارت انجام دهید.

شبی یک لیوان عرق رازیانه و عرق بومادران را همراه با یک قاشق مرباخوری عسل به غیر زمان پریودی.

مقداری عسل و سیاه دانه نیم‎ کوب را با هم مخلوط کنید و روزانه دو قاشق مرباخوری (صبح و شام) میل نمایید.

خانم های باردار در دوز های بسیار کم میتوانند از عرق بومادران استفاده کنند اما استفاده زیاد از عرق بومادران به علت دارا بودن ترکیباتی باعث انقباض رحم میگردد و ممکن است سبب سقط جنین گردد.

عرق بومادران برای سقط

مکانیسم ماشه چیست / مکانیزم ماشه فعال شد / مکانیسم حل اختلاف برجام

سریال پایتخت : اخبار قسمت جدید سریال پایتخت ۶ (داستان، بازیگران و زمان پخش)

انتخابات مجلس ۹۸ و انتخابات میاندوره‌ ای مجلس خبرگان: رد صلاحیت شدگان مجلس

سفیر انگلیس : اخبار دستگیر شدن و بازداشت موقت سفیر انگلیس

سقوط هواپیمای اوکراین : آخرین اخبار و جزئیات سقوط هواپیمای اوکراینی

نماز جمعه تهران : اقامه نماز جمعه این هفته تهران به امامت رهبری

وام ازدواج : آخرین اخبار مربوط به شرایط پرداخت، مبلغ و تعداد ضامن وام ازدواج

قیمت طلا و سکه و ارز و دلار : آخرین قیمت، تحلیل و پیش بینی آنلاین و لحظه ای

گردو: خواص، مضرات، طبع، حداکثر مصرف آن / خواص گردو برای پوست و کودکان

بامیه: خواص، مضرات، طبع / بامیه برای دیابت، مردان، بارداری، کودکان

فال PMC : فال پی ام سی روزانه نایریکا

سوسیس: انواع / طرز تهیه سوسیس خانگی ساده و سوسیس بندری / کاور

تعبیر خواب عقرب: تعبیر خواب عقرب سیاه بزرگ / تعبیر خواب کشتن عقرب (کژدم)

پراید : آخرین اخبار مربوط به پراید، تولید و قیمت پراید

سید جواد هاشمی (بازیگر) : بیوگرافی / آخرین اخبار / عکس / سیدجواد هاشمی و همسرش

جوش شیرین و مضرات / برای پوست / جوش شیرین و گلاب، عسل، روغن کرچک و زیتون

تست بارداری: با بیبی چک، مواد خانگی و خون / زمان تست بارداری

خرگوش: تعبیر خواب خرگوش / تعبیر گاز گرفتن، غذا دادن، خرگوش سفید و خاکستری

وازلین: خواص و مضرات / وازلین برای دندان، پوست و مو / مخترع وازلین

روغن کدو و خواص آن / خواص روغن کدو برای پوست / خواص روغن کدو برای مو

کارت سوخت و بنزین / آخرین اخبار: کارت سوخت خودروهای صفر

انواع سوپ : آموزش و طرز تهیه انواع سوپ مجلسی و رستورانی

شوید: خواص شوید و عرق و دمکرده آن / خواص شوید برای لاغری، چربی خون و بارداری

یارانه حمایتی / یارانه معیشتی: اخبار پرداخت و حذف یارانه

زیره: مضرات و خواص برای پوست، فشار خون / طریقه مصرف زیره سیاه و سبز

پرپشت شدن مو : گیاهان دارویی و روغن های مفید برای پرپشت شدن مو

سرطان استخوان: انواع، علائم، تشخیص، درمان / سرطان ستون فقرات و لگن خاصره

کمر درد: انواع، علائم، تسکین، ورزش و درمان سنتی کمر درد + کمردرد زنان

دوسین: خواص و مضرات / دوسین برای زنان / طرز تهیه دوسین دکتر خیراندیش در خانه

شاهرخ استخری: بیوگرافی / سپیده بزمی پور، همسر و دخترانش / فیلمها + عکس

صفحه اصلی » مقالات » پزشکی و سلامت » خوراکی ها و گیاهان » عرق بومادران: خواص، مضرات، طبع، طریقه مصرف / نوزادان، کیست و تنبلی تخمدان

عرق بومادران : در این مقاله از بخش خواص خوراکی ها و گیاهان در وبسایت نایریکا به عرق بومادران, خواص عرق بومادران, مضرات عرق بومادران, طبع عرق بومادران, خواص عرق بومادران برای نوزادان, طریقه مصرف عرق بومادران, عرق بومادران و کیست تخمدان, خواص عرق بومادران برای تنبلی تخمدان, عرق بومادران برای سقط می پردازیم.

با ما همراه باشید.

اگر درباره این مقاله اطلاعات مفید یا تجربه ای دارید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

عرق بومادران, خواص عرق بومادران, مضرات عرق بومادران, طبع عرق بومادران, خواص عرق بومادران برای نوزادان, طریقه مصرف عرق بومادران, عرق بومادران و کیست تخمدان, خواص عرق بومادران برای تنبلی تخمدان, عرق بومادران برای سقط

خواص عرق بومادران در طب سنتی

برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:

برای تهیه عرق بومادران از سرشاخه‌های گلدار گیاه استفاده می‌شود.

این عرق طبیعت گرمی دارد و از آن برای درمان افسردگی و ضعف اعصاب، صرع و جنون های خفیف استفاده می‌شود.

موجب تقویت عمومی بدن، تصفیه خون، تقویت قلب و احساس گرفتگی و درد در ناحیه قلب و درمان ضعف عضله قلب می‌شود.

از دیگر خواص عرق بومادران می‌توان به درمان ضعف عضله و خواب رفتن دست و پا اشاره کرد.

از آن می‌توان در درمان اختلالات قاعدگی در دوران بلوغ و یائسگی استفاده کرد؛ قاعده آور و کاهش دهنده خونروی و درد عادت ماهیانه می‌باشد.

خواص عرق بومادران

از خواص عرق بومادران همچنین در درمان اسهال، کم خونی، اختلالات بینائی، قولنج‌های کبدی، سنگ کلیه، درمان ورم مقعد و روده و درمان بواسیر، و به عنوان نوشیدنی ادرارآور مصرف می‌شود.

دیگر خواص عرق بومادران عبارت است از ضد رماتیسم و نقرس، ضد التهاب، ضد تب، ضد اسپاسم، آرام بخش دردهای معده و مقوی معده، محرک گوارشی، ضد نفخ، ملین، صفرا آور، برطرف کننده بی‌اشتهایی، ضد میکروب قوی، ضد ویروس، ضد باکتری، ضد کرم، شستشو دهنده و ضد عفونی کننده، ضد عفونی کننده مجاری ادراری، معرق، ضد درد و مسکن، ضد حساسیت، خلط آور، کاهنده پر‌فشاری خون، ضد ترومبوز مغزی و شریانی، تقویت رگ‌های واریسی، التیام دهنده زخم و جراحات، بند آورنده خونریزی، ضد تشنج، ضد شوره سر و مرطوب‌کننده و جوان کننده پوست اشاره کرد.

گیاه بومادران از آن دسته گیاهانی است که عوارض جانبی کم و نادری دارد اما گفته شده در دراز مدت حساسیت به نور را امکان دارد منجر شود.

خواب آلودگی، سداسیون، حالت تهوع و استفراغ و همچنین بی اشتهایی را نیز از جمله عارضه های جانبی احتمالی این گیاه در نظر گرفته اند.

مضرات عرق بومادران

اگر از عارضه و بیماری خاصی رنج می برید و یا در شرایط جسمی و روحی طبیعی و نرمالی برخوردار نیستید، حتما قبل از شروع به مصرف گیاه، عرق و دم کرده بومادران با یک پزشک مشورت کنید.

تا بهترین نتیجه را از خواص عرق بومادران و سایر فرآورده های این گیاه دارویی بگیرید.

این عرق طبیعت گرمی دارد و از آن برای درمان افسردگی و ضعف اعصاب، صرع و جنون‌های خفیف استفاده می‌شود

طبع عرق بومادران

اگر باردارید و یا به نوزاد خود شیر می دهید نباید اصلا از عرق بومادران بخورید و مصرف این عرق در کودکان زیر دو سال و نورادان ممنوع است.

عرق بومادران برای نوزادان

عرق بومادران را میتوان با عرق والرین برای کاهش استرس ترکیب کرد.

روغن بومادران در بسیاری از لوازم آرایشی بکار میرود.

این در محصولات مراقبت از مو استفاده میشود.

همچنین از این روغن در پمادها برای تسکین دردهای مفصلی آرتروز استفاده میشود.

از دیگر استفاده های آن کاربرد در عطرها میباشد.

طریقه مصرف عرق بومادران

بطورکلی قرار دادن عرق بومادران برروی پوست بزرگسالان بیخطر است اما بااینجال غلظت زیاد این ماده میتواند به پوست برخی افراد صدمه بزند؛ بنابراین توصیه میشود که قبل از استفاده از عرق بومادران، ابتدا آن را روی قسمت کوچکی از پوست امتحان کنید.

عرق بومادران نباید خورده شود.

به دلیل تاثیری که روی قاعدگی میگذارد؛ نباید توسط زنان باردار استفاده شود.

قرار گرفتن در معرض بوی عرق بومادران در طولانی مدت موجب سردرد میشود.

افرادی که به گیاهان خانواده ی کاسنیان حساسیت دارند، ممکن است در تماس یا تنفس بومادران، واکنشهای آلرژیک را تجربه کنند.

این روغن نباید قبل و بعد از عمل جراحی مورد استفاده قرار گیرد.

یکی دیگر از موارد مهمی که باید بدانید این است که روغن بومادران با یک جرقه ی کوچک قابل اشتعال است، پس باید در نگهداری از آن احتیاط کنید.

هیچ تداخلات داوریی شناخته شده ای درمورد اختلالات دارویی عرق بومادران با داروها وجود ندارد.

– برای زخم‎های خنازیر می‎توان از جوشانده بومادران استفاده کرد، به صورت شستشو و دمکرده به مدت ۷ روز میل شود.

– برای جوش و غرور دوره جوانی بومادران را نم کرده با یک پارچه تمیز روی صورت کمپرس کنند.

– برای درمان لک و پیسی هرماه به مدت یک هفته از دم‎کرده بومادران بنوشید. ۳ گرم در ۱۵۰ سی‎سی آب.

خواص عرق بومادران در طب سنتی

– خانم‎هایی که ترشحاتشان زیاد می باشد می‎توانند از دم‎کرده بومادران استفاده کنند.

– برای برطرف شدن لک و کرک‎های پوست از ضماد بومادران گرماگرم استفاده شود.

– برای بسته شدن منافذ باز پوست ۱۰ گرم بومادران در ۲۰۰ سی‎سی آب جوشانده ابتدا صورت را بخور دهید سپس پارچه تمیز را داخل آب ولرم بومادران خیس نموده هفته‎ای ۲ بار روی صورت بگذارید.

– برای زایمان آسان از دم‎کرده بومادران استفاده شود.

– برای تسکین انواع سردرد و سرسام ضماد بومادران را روی شقیقه‎ها بگذارید.

– برای درمان تنگی نفس از دم‎کرده بومادران استفاده شود.

– برای ساکت شدن نیش حشرات ضماد بومادران را در محل گزیدگی گذاشته شود.

– برای تسکین درد مفاصل از روغن بومادران به مفاصل بمالید. طرز تهیه روغن بومادران ۵۰ گرم در ۲۵۰ گرم روغن زیتون خیس نموده سپس داخل یک شیشه ریخته درب شیشه را محکم ببندید و شیشه را در آب جوش انداخته به مدت ۴ ساعت بگذارید آب با حرارت ملایم بجوشد سپس صاف نموده از این روغن می‎توان استفاده نمود.

عرق بومادران برای درمان کیست تخمدان مفید است.

یکی دیگر از داروهایی که برای درمان کیست تخمدان استفاده می شود، به صورت ترکیبی است.

برای این منظور باید عروسک پشت پرده، کاکنج، بومادران، تخم کاهو، ناخنک، شوید، تخم کرفس، انیسون، سداب (نوعی گیاه)، نیلوفر، زیره و سیاه دانه را هر کدام به اندازه ۱۰ گرم با یکدیگر ترکیب کرد و سپس ۱۰ گرم از این ترکیب را به همراه ۲ لیوان آب دم کرد تا حجم آب به یک و نیم لیوان برسد، سپس نصف لیوان از آن را قبل از هر غذا نوشید.

(این دستور را برای هر بار مصرف باید انجام داد.)

عرق بومادران و کیست تخمدان

– من افراد زیادی دیدم که مبتلا به کیست تخمدان یا پلی کیستیک هستن و به این دلیل نابارور بودن، خانمهای مسن منطقه ما به این خانمهای نابارور خوردن عرق یونجه یا عرق بومادران رو معرفی کردن و این خانمها مصرف کردن و الان همشون بچه دار شدن.

من خودم هم مبتلا به پلی کیستیک هستم و قرص یاسمین و اسپیرونولاکتون مصرف میکردم ولی از وقتی شنیدم عرق یونجه و عرق بومادران مفید هست قرصها رو قطع کردم و چون از عطاریها عرق یونجه پیدا نکردم ؛ مدتی هست عرق بومادران مصرف میکنم و فعلا پریودیهام منظم شده,

اینکه عرق یونجه بهتر هست یا عرق بومادران این هم بستگی به سیستم بدن داره بین افرادی که من میشناسم یه سری ها به عرق بومادران زود جواب دادن و یه سریها هم با عرق یونجه ولی در کل عرق یونجه رو بهتر از عرق بومادران میدونن.

– سلام به همه دوستای خوبم.

راستش من۲۲ساله ومجردم.

یه ماه پیش سونو دادم که متوجه شدم یه کیست ۳سانتی توی تخمدان راستم دارم به توصیه یکی از دوستام به مدت ۴۰شب متوالی روزی ۳مرتبه دم کرده رازیانه وبومادران خوردم باید هردو به صورت آسیاب شده باشه بعد دم کنی.

بعد از ۴۰روز سونو دادم دیدم که خداروشکرکیستم بر طرف شده.

به شما هم توصیه میکنم به این روش عمل کنید به امید خدا نتیجه میگیرین

با توصیه های طب سنتی تا حدی زیادی می توان تنبلی تخمدان را درمان کرد.

اما نباید فراموش کنید که برای نتیجه کامل باید صبور باشید و تا حدود سه ماه درمان های زیر را اجرا کنید

خواص عرق بومادران برای تنبلی تخمدان

بادکش زیر شکم و کمر.

سعی کنید این کار را توسط افراد باتجربه و مهارت انجام دهید.

شبی یک لیوان عرق رازیانه و عرق بومادران را همراه با یک قاشق مرباخوری عسل به غیر زمان پریودی.

مقداری عسل و سیاه دانه نیم‎ کوب را با هم مخلوط کنید و روزانه دو قاشق مرباخوری (صبح و شام) میل نمایید.

خانم های باردار در دوز های بسیار کم میتوانند از عرق بومادران استفاده کنند اما استفاده زیاد از عرق بومادران به علت دارا بودن ترکیباتی باعث انقباض رحم میگردد و ممکن است سبب سقط جنین گردد.

عرق بومادران برای سقط

مکانیسم ماشه چیست / مکانیزم ماشه فعال شد / مکانیسم حل اختلاف برجام

سریال پایتخت : اخبار قسمت جدید سریال پایتخت ۶ (داستان، بازیگران و زمان پخش)

انتخابات مجلس ۹۸ و انتخابات میاندوره‌ ای مجلس خبرگان: رد صلاحیت شدگان مجلس

سفیر انگلیس : اخبار دستگیر شدن و بازداشت موقت سفیر انگلیس

سقوط هواپیمای اوکراین : آخرین اخبار و جزئیات سقوط هواپیمای اوکراینی

نماز جمعه تهران : اقامه نماز جمعه این هفته تهران به امامت رهبری

وام ازدواج : آخرین اخبار مربوط به شرایط پرداخت، مبلغ و تعداد ضامن وام ازدواج

قیمت طلا و سکه و ارز و دلار : آخرین قیمت، تحلیل و پیش بینی آنلاین و لحظه ای

گردو: خواص، مضرات، طبع، حداکثر مصرف آن / خواص گردو برای پوست و کودکان

بامیه: خواص، مضرات، طبع / بامیه برای دیابت، مردان، بارداری، کودکان

فال PMC : فال پی ام سی روزانه نایریکا

سوسیس: انواع / طرز تهیه سوسیس خانگی ساده و سوسیس بندری / کاور

تعبیر خواب عقرب: تعبیر خواب عقرب سیاه بزرگ / تعبیر خواب کشتن عقرب (کژدم)

پراید : آخرین اخبار مربوط به پراید، تولید و قیمت پراید

سید جواد هاشمی (بازیگر) : بیوگرافی / آخرین اخبار / عکس / سیدجواد هاشمی و همسرش

جوش شیرین و مضرات / برای پوست / جوش شیرین و گلاب، عسل، روغن کرچک و زیتون

تست بارداری: با بیبی چک، مواد خانگی و خون / زمان تست بارداری

خرگوش: تعبیر خواب خرگوش / تعبیر گاز گرفتن، غذا دادن، خرگوش سفید و خاکستری

وازلین: خواص و مضرات / وازلین برای دندان، پوست و مو / مخترع وازلین

روغن کدو و خواص آن / خواص روغن کدو برای پوست / خواص روغن کدو برای مو

کارت سوخت و بنزین / آخرین اخبار: کارت سوخت خودروهای صفر

انواع سوپ : آموزش و طرز تهیه انواع سوپ مجلسی و رستورانی

شوید: خواص شوید و عرق و دمکرده آن / خواص شوید برای لاغری، چربی خون و بارداری

یارانه حمایتی / یارانه معیشتی: اخبار پرداخت و حذف یارانه

زیره: مضرات و خواص برای پوست، فشار خون / طریقه مصرف زیره سیاه و سبز

پرپشت شدن مو : گیاهان دارویی و روغن های مفید برای پرپشت شدن مو

سرطان استخوان: انواع، علائم، تشخیص، درمان / سرطان ستون فقرات و لگن خاصره

کمر درد: انواع، علائم، تسکین، ورزش و درمان سنتی کمر درد + کمردرد زنان

دوسین: خواص و مضرات / دوسین برای زنان / طرز تهیه دوسین دکتر خیراندیش در خانه

شاهرخ استخری: بیوگرافی / سپیده بزمی پور، همسر و دخترانش / فیلمها + عکس

صفحه اصلی » مقالات » پزشکی و سلامت » خوراکی ها و گیاهان » عرق بومادران: خواص، مضرات، طبع، طریقه مصرف / نوزادان، کیست و تنبلی تخمدان

عرق بومادران : در این مقاله از بخش خواص خوراکی ها و گیاهان در وبسایت نایریکا به عرق بومادران, خواص عرق بومادران, مضرات عرق بومادران, طبع عرق بومادران, خواص عرق بومادران برای نوزادان, طریقه مصرف عرق بومادران, عرق بومادران و کیست تخمدان, خواص عرق بومادران برای تنبلی تخمدان, عرق بومادران برای سقط می پردازیم.

با ما همراه باشید.

اگر درباره این مقاله اطلاعات مفید یا تجربه ای دارید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

عرق بومادران, خواص عرق بومادران, مضرات عرق بومادران, طبع عرق بومادران, خواص عرق بومادران برای نوزادان, طریقه مصرف عرق بومادران, عرق بومادران و کیست تخمدان, خواص عرق بومادران برای تنبلی تخمدان, عرق بومادران برای سقط

خواص عرق بومادران در طب سنتی

برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:

برای تهیه عرق بومادران از سرشاخه‌های گلدار گیاه استفاده می‌شود.

این عرق طبیعت گرمی دارد و از آن برای درمان افسردگی و ضعف اعصاب، صرع و جنون های خفیف استفاده می‌شود.

موجب تقویت عمومی بدن، تصفیه خون، تقویت قلب و احساس گرفتگی و درد در ناحیه قلب و درمان ضعف عضله قلب می‌شود.

از دیگر خواص عرق بومادران می‌توان به درمان ضعف عضله و خواب رفتن دست و پا اشاره کرد.

از آن می‌توان در درمان اختلالات قاعدگی در دوران بلوغ و یائسگی استفاده کرد؛ قاعده آور و کاهش دهنده خونروی و درد عادت ماهیانه می‌باشد.

خواص عرق بومادران

از خواص عرق بومادران همچنین در درمان اسهال، کم خونی، اختلالات بینائی، قولنج‌های کبدی، سنگ کلیه، درمان ورم مقعد و روده و درمان بواسیر، و به عنوان نوشیدنی ادرارآور مصرف می‌شود.

دیگر خواص عرق بومادران عبارت است از ضد رماتیسم و نقرس، ضد التهاب، ضد تب، ضد اسپاسم، آرام بخش دردهای معده و مقوی معده، محرک گوارشی، ضد نفخ، ملین، صفرا آور، برطرف کننده بی‌اشتهایی، ضد میکروب قوی، ضد ویروس، ضد باکتری، ضد کرم، شستشو دهنده و ضد عفونی کننده، ضد عفونی کننده مجاری ادراری، معرق، ضد درد و مسکن، ضد حساسیت، خلط آور، کاهنده پر‌فشاری خون، ضد ترومبوز مغزی و شریانی، تقویت رگ‌های واریسی، التیام دهنده زخم و جراحات، بند آورنده خونریزی، ضد تشنج، ضد شوره سر و مرطوب‌کننده و جوان کننده پوست اشاره کرد.

گیاه بومادران از آن دسته گیاهانی است که عوارض جانبی کم و نادری دارد اما گفته شده در دراز مدت حساسیت به نور را امکان دارد منجر شود.

خواب آلودگی، سداسیون، حالت تهوع و استفراغ و همچنین بی اشتهایی را نیز از جمله عارضه های جانبی احتمالی این گیاه در نظر گرفته اند.

مضرات عرق بومادران

اگر از عارضه و بیماری خاصی رنج می برید و یا در شرایط جسمی و روحی طبیعی و نرمالی برخوردار نیستید، حتما قبل از شروع به مصرف گیاه، عرق و دم کرده بومادران با یک پزشک مشورت کنید.

تا بهترین نتیجه را از خواص عرق بومادران و سایر فرآورده های این گیاه دارویی بگیرید.

این عرق طبیعت گرمی دارد و از آن برای درمان افسردگی و ضعف اعصاب، صرع و جنون‌های خفیف استفاده می‌شود

طبع عرق بومادران

اگر باردارید و یا به نوزاد خود شیر می دهید نباید اصلا از عرق بومادران بخورید و مصرف این عرق در کودکان زیر دو سال و نورادان ممنوع است.

عرق بومادران برای نوزادان

عرق بومادران را میتوان با عرق والرین برای کاهش استرس ترکیب کرد.

روغن بومادران در بسیاری از لوازم آرایشی بکار میرود.

این در محصولات مراقبت از مو استفاده میشود.

همچنین از این روغن در پمادها برای تسکین دردهای مفصلی آرتروز استفاده میشود.

از دیگر استفاده های آن کاربرد در عطرها میباشد.

طریقه مصرف عرق بومادران

بطورکلی قرار دادن عرق بومادران برروی پوست بزرگسالان بیخطر است اما بااینجال غلظت زیاد این ماده میتواند به پوست برخی افراد صدمه بزند؛ بنابراین توصیه میشود که قبل از استفاده از عرق بومادران، ابتدا آن را روی قسمت کوچکی از پوست امتحان کنید.

عرق بومادران نباید خورده شود.

به دلیل تاثیری که روی قاعدگی میگذارد؛ نباید توسط زنان باردار استفاده شود.

قرار گرفتن در معرض بوی عرق بومادران در طولانی مدت موجب سردرد میشود.

افرادی که به گیاهان خانواده ی کاسنیان حساسیت دارند، ممکن است در تماس یا تنفس بومادران، واکنشهای آلرژیک را تجربه کنند.

این روغن نباید قبل و بعد از عمل جراحی مورد استفاده قرار گیرد.

یکی دیگر از موارد مهمی که باید بدانید این است که روغن بومادران با یک جرقه ی کوچک قابل اشتعال است، پس باید در نگهداری از آن احتیاط کنید.

هیچ تداخلات داوریی شناخته شده ای درمورد اختلالات دارویی عرق بومادران با داروها وجود ندارد.

– برای زخم‎های خنازیر می‎توان از جوشانده بومادران استفاده کرد، به صورت شستشو و دمکرده به مدت ۷ روز میل شود.

– برای جوش و غرور دوره جوانی بومادران را نم کرده با یک پارچه تمیز روی صورت کمپرس کنند.

– برای درمان لک و پیسی هرماه به مدت یک هفته از دم‎کرده بومادران بنوشید. ۳ گرم در ۱۵۰ سی‎سی آب.

خواص عرق بومادران در طب سنتی

– خانم‎هایی که ترشحاتشان زیاد می باشد می‎توانند از دم‎کرده بومادران استفاده کنند.

– برای برطرف شدن لک و کرک‎های پوست از ضماد بومادران گرماگرم استفاده شود.

– برای بسته شدن منافذ باز پوست ۱۰ گرم بومادران در ۲۰۰ سی‎سی آب جوشانده ابتدا صورت را بخور دهید سپس پارچه تمیز را داخل آب ولرم بومادران خیس نموده هفته‎ای ۲ بار روی صورت بگذارید.

– برای زایمان آسان از دم‎کرده بومادران استفاده شود.

– برای تسکین انواع سردرد و سرسام ضماد بومادران را روی شقیقه‎ها بگذارید.

– برای درمان تنگی نفس از دم‎کرده بومادران استفاده شود.

– برای ساکت شدن نیش حشرات ضماد بومادران را در محل گزیدگی گذاشته شود.

– برای تسکین درد مفاصل از روغن بومادران به مفاصل بمالید. طرز تهیه روغن بومادران ۵۰ گرم در ۲۵۰ گرم روغن زیتون خیس نموده سپس داخل یک شیشه ریخته درب شیشه را محکم ببندید و شیشه را در آب جوش انداخته به مدت ۴ ساعت بگذارید آب با حرارت ملایم بجوشد سپس صاف نموده از این روغن می‎توان استفاده نمود.

عرق بومادران برای درمان کیست تخمدان مفید است.

یکی دیگر از داروهایی که برای درمان کیست تخمدان استفاده می شود، به صورت ترکیبی است.

برای این منظور باید عروسک پشت پرده، کاکنج، بومادران، تخم کاهو، ناخنک، شوید، تخم کرفس، انیسون، سداب (نوعی گیاه)، نیلوفر، زیره و سیاه دانه را هر کدام به اندازه ۱۰ گرم با یکدیگر ترکیب کرد و سپس ۱۰ گرم از این ترکیب را به همراه ۲ لیوان آب دم کرد تا حجم آب به یک و نیم لیوان برسد، سپس نصف لیوان از آن را قبل از هر غذا نوشید.

(این دستور را برای هر بار مصرف باید انجام داد.)

عرق بومادران و کیست تخمدان

– من افراد زیادی دیدم که مبتلا به کیست تخمدان یا پلی کیستیک هستن و به این دلیل نابارور بودن، خانمهای مسن منطقه ما به این خانمهای نابارور خوردن عرق یونجه یا عرق بومادران رو معرفی کردن و این خانمها مصرف کردن و الان همشون بچه دار شدن.

من خودم هم مبتلا به پلی کیستیک هستم و قرص یاسمین و اسپیرونولاکتون مصرف میکردم ولی از وقتی شنیدم عرق یونجه و عرق بومادران مفید هست قرصها رو قطع کردم و چون از عطاریها عرق یونجه پیدا نکردم ؛ مدتی هست عرق بومادران مصرف میکنم و فعلا پریودیهام منظم شده,

اینکه عرق یونجه بهتر هست یا عرق بومادران این هم بستگی به سیستم بدن داره بین افرادی که من میشناسم یه سری ها به عرق بومادران زود جواب دادن و یه سریها هم با عرق یونجه ولی در کل عرق یونجه رو بهتر از عرق بومادران میدونن.

– سلام به همه دوستای خوبم.

راستش من۲۲ساله ومجردم.

یه ماه پیش سونو دادم که متوجه شدم یه کیست ۳سانتی توی تخمدان راستم دارم به توصیه یکی از دوستام به مدت ۴۰شب متوالی روزی ۳مرتبه دم کرده رازیانه وبومادران خوردم باید هردو به صورت آسیاب شده باشه بعد دم کنی.

بعد از ۴۰روز سونو دادم دیدم که خداروشکرکیستم بر طرف شده.

به شما هم توصیه میکنم به این روش عمل کنید به امید خدا نتیجه میگیرین

با توصیه های طب سنتی تا حدی زیادی می توان تنبلی تخمدان را درمان کرد.

اما نباید فراموش کنید که برای نتیجه کامل باید صبور باشید و تا حدود سه ماه درمان های زیر را اجرا کنید

خواص عرق بومادران برای تنبلی تخمدان

بادکش زیر شکم و کمر.

سعی کنید این کار را توسط افراد باتجربه و مهارت انجام دهید.

شبی یک لیوان عرق رازیانه و عرق بومادران را همراه با یک قاشق مرباخوری عسل به غیر زمان پریودی.

مقداری عسل و سیاه دانه نیم‎ کوب را با هم مخلوط کنید و روزانه دو قاشق مرباخوری (صبح و شام) میل نمایید.

خانم های باردار در دوز های بسیار کم میتوانند از عرق بومادران استفاده کنند اما استفاده زیاد از عرق بومادران به علت دارا بودن ترکیباتی باعث انقباض رحم میگردد و ممکن است سبب سقط جنین گردد.

عرق بومادران برای سقط

مکانیسم ماشه چیست / مکانیزم ماشه فعال شد / مکانیسم حل اختلاف برجام

سریال پایتخت : اخبار قسمت جدید سریال پایتخت ۶ (داستان، بازیگران و زمان پخش)

انتخابات مجلس ۹۸ و انتخابات میاندوره‌ ای مجلس خبرگان: رد صلاحیت شدگان مجلس

سفیر انگلیس : اخبار دستگیر شدن و بازداشت موقت سفیر انگلیس

سقوط هواپیمای اوکراین : آخرین اخبار و جزئیات سقوط هواپیمای اوکراینی

نماز جمعه تهران : اقامه نماز جمعه این هفته تهران به امامت رهبری

وام ازدواج : آخرین اخبار مربوط به شرایط پرداخت، مبلغ و تعداد ضامن وام ازدواج

قیمت طلا و سکه و ارز و دلار : آخرین قیمت، تحلیل و پیش بینی آنلاین و لحظه ای

گردو: خواص، مضرات، طبع، حداکثر مصرف آن / خواص گردو برای پوست و کودکان

بامیه: خواص، مضرات، طبع / بامیه برای دیابت، مردان، بارداری، کودکان

فال PMC : فال پی ام سی روزانه نایریکا

سوسیس: انواع / طرز تهیه سوسیس خانگی ساده و سوسیس بندری / کاور

تعبیر خواب عقرب: تعبیر خواب عقرب سیاه بزرگ / تعبیر خواب کشتن عقرب (کژدم)

پراید : آخرین اخبار مربوط به پراید، تولید و قیمت پراید

سید جواد هاشمی (بازیگر) : بیوگرافی / آخرین اخبار / عکس / سیدجواد هاشمی و همسرش

جوش شیرین و مضرات / برای پوست / جوش شیرین و گلاب، عسل، روغن کرچک و زیتون

تست بارداری: با بیبی چک، مواد خانگی و خون / زمان تست بارداری

خرگوش: تعبیر خواب خرگوش / تعبیر گاز گرفتن، غذا دادن، خرگوش سفید و خاکستری

وازلین: خواص و مضرات / وازلین برای دندان، پوست و مو / مخترع وازلین

روغن کدو و خواص آن / خواص روغن کدو برای پوست / خواص روغن کدو برای مو

کارت سوخت و بنزین / آخرین اخبار: کارت سوخت خودروهای صفر

انواع سوپ : آموزش و طرز تهیه انواع سوپ مجلسی و رستورانی

شوید: خواص شوید و عرق و دمکرده آن / خواص شوید برای لاغری، چربی خون و بارداری

یارانه حمایتی / یارانه معیشتی: اخبار پرداخت و حذف یارانه

زیره: مضرات و خواص برای پوست، فشار خون / طریقه مصرف زیره سیاه و سبز

پرپشت شدن مو : گیاهان دارویی و روغن های مفید برای پرپشت شدن مو

سرطان استخوان: انواع، علائم، تشخیص، درمان / سرطان ستون فقرات و لگن خاصره

کمر درد: انواع، علائم، تسکین، ورزش و درمان سنتی کمر درد + کمردرد زنان

دوسین: خواص و مضرات / دوسین برای زنان / طرز تهیه دوسین دکتر خیراندیش در خانه

شاهرخ استخری: بیوگرافی / سپیده بزمی پور، همسر و دخترانش / فیلمها + عکس

هربالیا – مجله سلامتی، گیاهان دارویی، خواص مواد غذایی، سلامت پوست و مو

نمک دریایی مفید برای سلامتی و زیبایی پوست


زردچوبه بر هر درد بی درمان دواست!

مواد غذایی که بیشتر از پرتقال ویتامین C دارند.


خمیر دندان زغالی چیست و چه فوایدی دارد؟

خواص عرق بومادران در طب سنتی

نمک دریایی مفید برای سلامتی و زیبایی پوست


آشنایی با انواع بخور و اثرات آنها


ورزش هوازی چیست و چه فوایدی دارد؟


ماسک برنج راز زیبایی ژاپنی ها


گانودرما چیست و چه فوایدی دارد؟


طرز تهیه حمص غذای لبنانی مفید


۱۴ خوراکی که مانند سیانور عمل می کنند


اسپیرولینا چیست و چه فوایدی دارد

عرق بومادران (طبیعت گرم) دارای خواص,  نیرو بخشی، تقویت قلب و اعصاب، ضد تشنج، تصفیه خون، درمان ورم معده و روده، مفید جهت بواسیر و رفع اختلالات قاعدگی است.

جهت استفاده از عرق بومادران بهتر است که آن را بعد از هر وعده ی غذایی به اندازه ی یک استکان میل کنید.

– نوع مصرف: یک فنجان در یک لیوان آب سرد صبح و عصر میل شود.

عرق بومادران ضد تشنج، قابض، تب بر، قاعده آور بوده و برای درمان اختلالات بینایی و قولنج های کبدی و سنگ کلیه و درمان ورم مقعد و روده و بواسیر و هم چنین تنظیم رگل خانم ها و دفع سوء هاضمه مفید است.

هم چنین برای درمان ضعف عضله قلب، احساس گرفتگی و درد در ناحیه قلب، خواب رفتن دست ها، خون روی، وجود خون در ادرار، رفع خستگی اعصاب، صرع و جنون های خفیف و جلوگیری از خونریزی نیز مفید است.

این گیاه معطر تب بر است و بخور آن به رفع زکام کمک می کند، پس در زمان سرما خوردگی به کمک شما می آید.

این گیاه را علف هزار برگ نیز می نامند. این گیاه معطر دارای اسانس، اینولین و کمی تانن است و در کشور های اروپایی به عنوان دارو برای قطع تب استفاده می شود.

– این گیاه به طور خاص تب بر است. ضماد آن جهت درد سینه مفید است. بخور و جوشانده ی آن برای درمان زکام مفید است، پس در زمان سرما خوردگی بسیار مفید است.

– ادرار را زیاد می کند، در نتیجه برای سنگ های کلیه مفید است.

– بادشکن است.

– ماساژ دادن محل درد با روغن بومادران یا گذاشتن سوخته آن بر روی محل زخم، موجب تسکین درد و جلوگیری از خونریزی می شود.

– در قدیم ضماد بومادران یعنی برگ های تازه آن را که با روغن ترمس(باقلای مصری) مخلوط کرده، بر روی محل کچلی یا روی صورت مردان جوان برای رویش مو قرار می دادند.

– جوشانده ی سرشاخه گلدار آن برای رفع درد های قاعدگی مفید است.

– ضماد بومادران برای درد سینه و انواع سردرد استفاده می شود.

 

منبع: گردآوری اختصاصی توسط وبسایت هربالیا

فواید دارویی و درمانی تخم شربتی

اسپیرولینا چیست و چه فوایدی دارد

گانودرما چیست و چه فوایدی دارد؟

همه چیز در مورد گل نسترن و عرق نسترن (طبیعت گرم)

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

خواص عرق بومادران در طب سنتی

سلامتی


ورزش هوازی چیست و چه فوایدی دارد؟


ماسک برنج راز زیبایی ژاپنی ها


گانودرما چیست و چه فوایدی دارد؟

نمک دریایی مفید برای سلامتی و زیبایی پوست

پستهای اخیر


ورزش هوازی چیست و چه فوایدی دارد؟


خمیر دندان زغالی چیست و چه فوایدی دارد؟


طرز تهیه حمص غذای لبنانی مفید


ماسک تخم کتان برای شادابی پوست


۱۴ خوراکی که مانند سیانور عمل می کنند


فواید دارویی و درمانی تخم شربتی


اسپیرولینا چیست و چه فوایدی دارد


ماسک برنج راز زیبایی ژاپنی ها


گانودرما چیست و چه فوایدی دارد؟

نمک دریایی مفید برای سلامتی و زیبایی پوست

دلایل خونریزی بینی و راه های پیشگیری و درمان آن

همه چیز در مورد گل نسترن و عرق نسترن (طبیعت گرم)


زردچوبه بر هر درد بی درمان دواست!


سم زدایی کبد با عرق شاتره


آشنایی با انواع بخور و اثرات آنها

بیشتر بخوانید :خواص دارویی گیاه بومادرانمعرفی بومادران و خواص درمانی آن

گیاه بومادران گیاهی با مزاج گرم و خشک است که خواص دارویی فراوان دارد و در درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد. استفاده از گیاهان دارویی بومادران در اشکال مختلف می تواند فواید بسیاری برای سلامتی ما داشته باشد, اما اول از همه، درک چگونگی استفاده از آن مهم است.

سالاد –

 



خواص عرق بومادران در طب سنتی
خواص عرق بومادران در طب سنتی
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *