خواص عرق بومادران براي کيست تخمدان

دوره مقدماتی php

خواص عرق بومادران براي کيست تخمدان

خواص عرق بومادران براي کيست تخمدان
خواص عرق بومادران براي کيست تخمدان

سلام دراین پست میخواهیم خواص عرق بومادران برای درمان کیست تخمدان را برای شما شرح دهیم .خوشحال هستم که باهلپ کده همراه هستید.

 

خواص عرق بومادران براي کيست تخمدان

افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، می توانند از کاهو و سکنجبین یا لیمو شیرین کمک بگیرند. خوردن خورش کرفس، هفته ای سه بار می تواند به درمان این دسته از افراد کمک کند.یک نوشیدنی مفید ترکیبی برای از بین بردن کیست تخمدان وجود دارد که برای این منظور باید آب کرفس (2 ساقه)، زنجبیل (یک تکه) و آناناس (سه چهارم آناناس) را با هم گرفت و با نصف لیوان آب سیب مخلوط کرد و با هم نوشید. استفاده از تخم کتان هم می تواند برای این منظور مفید باشد.

یکی دیگر از داروهایی که برای درمان کیست تخمدان استفاده می شود، به صورت ترکیبی است. برای این منظور باید عروسک پشت پرده، کاکنج، بومادران، تخم کاهو، ناخنک، شوید، تخم کرفس، انیسون، سداب (نوعی گیاه)، نیلوفر، زیره و سیاه دانه را هر کدام به اندازه 10 گرم با یکدیگر ترکیب کرد و سپس 10 گرم از این ترکیب را به همراه 2 لیوان آب دم کرد تا حجم آب به یک و نیم لیوان برسد، سپس نصف لیوان از آن را قبل از هر غذا نوشید. (این دستور را برای هر بار مصرف باید انجام داد.)

 

راه های دیگر درمان کیست تخمدان

کیست تخمدان گاهی می تواند باعث نازایی شود

دوره مقدماتی php

 

بارها و بارها دچار شکم دردهای شدید می شوید و قاعدگی تان نامنظم شده است؟ انواع و اقسام گیاهان دارویی را استفاده کرده اید تا از این دردهای ناخوشایند خلاص شوید؟ اگر به همه این سوالات پاسخ مثبت می دهید، باید بدانید که ممکن است به کیست تخمدان مبتلا شده باشید و برای اطمینان باید به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید و با انجام سونوگرافی از این موضوع مطمئن شوید. بعد از این که معلوم شد مشکل تان کیست تخمدان است، می توانید برای درمان آن از متخصص طب سنتی کمک بگیرید.

 

«دکتر سعید صانعی» پزشک و مشاور درمان های گیاهی و طب سنتی شما را با درمان هایی که برای برطرف کردن کیست تخمدان می توانید از آنها کمک بگیرید، آشنا می کند.امروزه بسیاری از خانم ها به کیست تخمدان مبتلا هستند و این مشکل بیشتر در خانم های جوان دیده می شود. هنوز دلیل اصلی ابتلا به کیست تخمدان مشخص نیست. برای مثال، بسیاری از متخصصین یکی از مهم ترین دلایل ابتلا به کیست تخمدان را، اختلالات هورمونی می دانند. این اختلالات هورمونی می تواند منشأ مغزی داشته باشند. برخی هورمون های ترشح شده از مغز، باعث ترشح هورمون های دیگری می شوند و این هورمون ها، آزاد شدن تخمک و در نهایت قاعدگی را به همراه دارد. این هورمون ها به صورت دوره ای در بدن ترشح می شوند. معمولا تخمک های آزاد نشده جذب می شوند و از بین می روند ولی در صورتی که این تخمک ها جذب نشوند، کیست تخمدان به وجود می آید.

برخی از کیست ها بزرگ و برخی دیگر کوچک هستند. نگاه طب سنتی به کیست تخمدان با طب جدید متفاوت است. خانم هایی که عادت دارند لباس های نازک بپوشند و در جای سرد بنشینند، دچار سوء مزاج می شوند که این سوء مزاج حالت سرد و رطوبتی دارد. این دسته از خانم ها مستعد ابتلا به کیست تخمدان هستند. همچنین آن دسته از خانم هایی که عادت دارند در زمان قاعدگی زیاد حمام بروند، ممکن است دچار کیست تخمدان شوند.خوردن برخی از غذاها هم در کیست تخمدان می توانند نقش داشته باشند. برای مثال، استفاده از غذاهایی که در آنها مرغ به کار رفته، ممکن است باعث اختلال هورمونی و ابتلا به کیست تخمدان در خانم ها شود، به ویژه در شرایطی که از بال و گردن استفاده شود. استفاده از گوجه فرنگی، قارچ و خیار هم می تواند ابتلا به کیست تخمدان را به همراه داشته باشد.

مصرف برخی از خوراکی ها مثل کاکائو و شکلات هم ممکن است در ابتلا به کیست تخمدان نقش داشته باشد. استفاده از گوشت زیاد، قهوه و نوشابه هم می تواند باعث ابتلا به کیست تخمدان شود. مصرف روغن های جامد و استفاده از فست فود (Fast Food)، احتمال ابتلا به کیست تخمدان را به همراه دارد. استفاده از خامه، چای پررنگ و سرخ کردنی نیز ممکن است باعث ابتلا به کیست تخمدان شود.یکی از مهم ترین عوامل، پرخوری است. همچنین مصرف قندهای مصنوعی (قندهایی که در آب میوه ها و برخی خوراکی های صنعتی به کار می روند.) می تواند باعث رشد و افزایش میکروب های مقصر در روده شوند که این میکروب ها با آزاد کردن هورمون، باعث اختلال هورمونی و افزایش استروژن می شوند. افزایش استروژن در بدن، مانع از بین رفتن کیست تخمدان می شود، ضمن این که چاقی دور شکم و سینه را در خانم ها به همراه دارد.

افرادی که در اثر این نوع اختلال هورمونی، دچار کیست تخمدان (سندرم پلی کیستیک تخمدان) می شوند، مشکلات دیگری هم دارند. افرادی که سندرم پلی کیستیک تخمدان دارند به مشکلات دیگری چون موی زائد نیز دچار می شوند. ریزش موی سر و چرب شدن بدن و صورت هم می تواند در نتیجه ابتلا به سندرم پلی کیستیک تخمدان به وجود بیاید. برخی از گیاهان دارویی مانند رازیانه و عروسک پشت پرده برای درمان کیست تخمدان به کار می روند.ابتلا به کیست تخمدان معمولا با علائمی همراه است که یکی از مهم ترین این علائم درد است. بیشتر خانم هایی که به کیست تخمدان مبتلا هستند، معمولا دچار درد در ناحیه کشاله ران می شوند. احساس پری و فشاری در ناحیه شکم، یکی دیگر از علائم ابتلا به کیست تخمدان است. گاهی خونریزی غیر عادی در قاعدگی، می تواند علت ابتلا به سایر بیماری های زنان، مثل فیبروم رحم (نوعی تومور خوش خیم – Uterine Fibroids) باشد. همچنین برخی از خانم هایی که به کیست تخمدان مبتلا هستند، دچار افت فشار خون می شوند.  در برخی از موارد کیست تخمدان می تواند هیچ علامتی نداشته باشد و در زمان سونوگرافی به صورت اتفاقی این کیست ها شناسایی شوند ولی در بسیاری از موارد تا زمانی که علائمی وجود نداشته باشد، احتیاج به سونوگرافی نیست. درمان کیست تخمدان در طب سنتی، شرایط مخصوص به خود را دارد که یکی از مهم ترین این شرایط اندازه کیست است.

 

ابتلا به کیست تخمدان معمولا با علائمی همراه است که یکی از مهم ترین این علائم درد است

خوردنی های شفابخشبرخی از خانم ها تصور می کنند که درمان نکردن کیست تخمدان هیچ مشکلی را برای آنها به وجود نمی آورد و کیست تخمدان خود به خود درمان می شود، در حالی که عدم درمان برخی از کیست تخمدان می تواند حسابی کیست، دچار تنبلی می شوند و این مسئله، در بارداری اختلال ایجاد می کند و گاهی ناباروری را به همراه دارد. یکی دیگر از مشکلاتی که درمان نکردن کیست تخمدان می تواند به وجود بیاورد، بسته شدن لوله های تخمدان است، در واقع زمانی که فردی دچار کیست تخمدان می شود، یکسری مواد لزج در اثر ابتلا به کیست، به لوله های تخمدان می رود که عامل انسداد در آنها می شود.

کیست تخمدان گاهی می تواند باعث نازایی شود، به همین دلیل خانم ها نباید نسبت به کیست تخمدان بی تفاوت باشند و باید برای بررسی و درمان آن به متخصص زنان مراجعه کنند و بعد از مشخص شدن وضعیت، برای درمان از متخصص طب سنتی کمک بگیرند.درمان هایی که برای کیست تخمدان در طب سنتی وجود دارد، به گیاهان دارویی محدود نمی شود. برای مثال، یکی از کارهایی که متخصص طب سنتی برای درمان کیست تخمدان از آن کمک می گیرد، بادکش است. انجام بادکش در زیر شکم می تواند باعث خونرسانی به تخمدان شود. این کار را معمولا برای تخمدان های تنبل انجام می دهند. علاوه بر بادکش، می توان از روغن هایی که طبع آنها گرم است، کمک گرفت. روغن گیاهانی چون دارچین و زنجبیل جزو این دسته از روغن ها محسوب می شوند که می توان آنها را روی پوست کشاله ران مالید. خوردن برخی از خوراکی ها یا غذاها نیز در درمان کیست تخمدان می تواند موثر باشد.

برای مثال افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، می توانند از کاهو و سکنجبین یا لیمو شیرین کمک بگیرند. خوردن خورش کرفس، هفته ای سه بار می تواند به درمان این دسته از افراد کمک کند.یک نوشیدنی مفید ترکیبی برای از بین بردن کیست تخمدان وجود دارد که برای این منظور باید آب کرفس (2 ساقه)، زنجبیل (یک تکه) و آناناس (سه چهارم آناناس) را با هم گرفت و با نصف لیوان آب سیب مخلوط کرد و با هم نوشید. استفاده از تخم کتان هم می تواند برای این منظور مفید باشد.

یکی دیگر از داروهایی که برای درمان کیست تخمدان استفاده می شود، به صورت ترکیبی است. برای این منظور باید عروسک پشت پرده، کاکنج، بومادران، تخم کاهو، ناخنک، شوید، تخم کرفس، انیسون، سداب (نوعی گیاه)، نیلوفر، زیره و سیاه دانه را هر کدام به اندازه 10 گرم با یکدیگر ترکیب کرد و سپس 10 گرم از این ترکیب را به همراه 2 لیوان آب دم کرد تا حجم آب به یک و نیم لیوان برسد، سپس نصف لیوان از آن را قبل از هر غذا نوشید. (این دستور را برای هر بار مصرف باید انجام داد.)

 

استفاده از گوشت زیاد، قهوه و نوشابه هم می تواند باعث ابتلا به کیست تخمدان شود

بابونه شیرازی یکی از گیاهانی که برای درمان کیست تخمدان می تواند موثر باشد، بابونه شیرازی است. بابونه شیرازی را می توان از عطاری های معتبر تهیه کرد. بابونه شیرازی را می توان به صورت دمنوش مصرف کرد. برای این منظور باید یک قاشق غذاخوری از آن را با نصف لیوان آب جوش به مدت پنج دقیقه دم کرد و بعد از صاف کردن همراه با عسل نوشید. این دمنوش علاوه بر درمان کیست تخمدان، به کاهش دردهای ناشی از کیست نیز کمک می کند. دمنوش بابونه را باید روزی دو تا سه بار نوشید.

سیاهدانه را از گذشته تا به امروز برای از بین بردن کیست تخمدان استفاده می کردند. سیاهدانه باید همراه با عسل استفاده شود. برای این منظور می توان ترکیبی از عسل و سیاه دانه درست کرد.ترکیب یک جزء سیاهدانه معادل 100 گرم با دو جزء عسل معادل 200 گرم، ترکیبی مناسب برای استفاده از سیاهدانه است. خانم های مبتلا به کیست تخمدان باید یک قاشق مرباخوری از این ترکیب را قبل از هر غذا بخورند. اسطوخودوسیکی دیگر از گیاهانی که برای از بین بردن کیست تخمدان بسیار مفید است، اسوخودوس محسوب می شود. این گیاه علاوه بر درمان کیست تخمدان، خاصیت آرام بخش هم دارد؛ ضمن این که می تواند یک خواب آرام و خوب را برای فرد ایجاد کند. برای استفاده از اسطوخودوس می توان دمنوش آن را درست کرد. طرز تهیه دمنوش اسطوخودوس به این شکل است که باید یک قاشق غذاخوری از آن را در یک لیوان آب جوش به مدت 10 دقیقه دم کرد و پس از صاف کردن، قبل از خواب نوشید.رازیانهرازیانه گیاهی است که در درمان کیست تخمدان از آن استفاده می شود. یکی از نکاتی که باید در رابطه با رازیانه در نظر داشت، این است که رازیانه را باید در مواردی که کیست نسبتا بزرگ است استفاده کرد چون رازیانه دارویی قوی برای درمان کیست تخمدان محسوب می شود.رازیانه را می توان به شکل دمنوش مصرف کرد ولی بهترین روش استفاده از آن ترکیب یک لیوان عرق رازیانه به همراه یک قاشق غذاخوری عسل است. این ترکیب را باید 40 دقیقه قبل از خواب نوشید.

 

منبع:

ماهنامه همشهری تندرستی

 

پیاز درمانی برای درمان تنبلی تخمدان ، پریود نامنظم ، کیست ، یائسگی زودرس
جوشانده پیاز (ترجیحا پیاز دشتی – پیازنارنجی ) به رشد تخمک و حامله شدن کمک می‌کند. برای تخمدان پلی کیستیک ـ کیست های ریز تخمدان و همچنین منظم شدن پریود درمان خوبی است.
نحوه تهیه:
۲-۱٫۵ لیوان آب بدون کلر را بجوشانید و پوست بیرونی و شکننده پیاز را جدا کنید [یه سری ها هم می گن با پوست خوردن نتیجه بخش تره در هر صورت در مقاله دکتر ابراهیم پوست بیرونی رو باید جدا کنید] سپس پیاز را به ۴ یا ۵ قسمت تقسیم کرده و به آب در حال جوش بریزید (آب ترجیحا بدون کلر باشه فکر کنم آب معدنی مناسب تره) . ۵ دقیقه در ظرف دربسته بجوشانید. پیاز ها رو از آب جدا کنید و ولرم بنوشید.

این جوشانده را قبل از صبحانه و بعد از نهار و اگر شاغل هستید یکبار قبل از شام و یکبار قبل از خواب به صورت تازه تهیه شده بخورید. *این جوشانده را تا ۱۵ روز روزی دوبار به صورت تازه میل کنید. **برای شروع درمان میتوانید از ۲ روز بعد از اتمام پریود شروع کرده و به مدت ۱۵ روز ادامه دهید و یا
از ده روز مانده به پریود به مدت ۱۵روز همین روش را انجام دهید ***۱۵ روز مداوم انجام بدید بعد ۷ روز استراحت دوباره ۱۰ روز مداوم انجام بدید و ۷ روز استراحت و دوباره ۱۵ روز انجام بدید و ۷ روز استراحت و ۱۰ روز انجام بدید و ۷روز به همین صورت به مدت سه ماه انجام بدید.

در مدت انجام این درمان ترشحات سفید و زرد افزایش می‌یابد. این به خاطر تمیز شدن بدنتان است نگران نباشید..
توجه:این عمال را به همراه داروهای دکترتان می توانید انجام دهید کمک کننده و تقویت کننده می باشد
در عین حال استفاده همزمان از دو یا چند جوشانده و درمان گیاهی را توصیه نمیکنیم

 

پرهیزات و ممنوعاتی که در تنبلی تخمدان باید رعایت شود:

این موارد را نباید انجام دهید:
استفاده از استخر
عدم ارضاء مکرر خانمها درجماع
استحمام در دوران قاعدگی
پوشیدن شلوار و لباس زیر تنگ
خوردن غذاهای با طبع سرد
شوخی در ایام قاعدگی در ناحیه مربوطه
پرخوری
مصرف ژل جنسی
مجامعت با شکم پر و شکم خالی
مجامعت طولانی و تکراری
مصرف قند و شکر، گوشت گاو، عدس، ماست و خیار، سبزی گشنیز، قارچ، بادمجان، فست فود، املت، ماهی، نخود سبز، میوه های کال، آب سرد، یخ، بستنی ممنوع

موارد مفید در درمان تنبلی تخمدان:

میوه ها: انگور، انجیر، سیب ، گلابی ،خرما، توت، مویز
خوراک ها: روغن زیتون بودار، گوشت گوسفند،کباب برگ راسته، تخم مرغ عسلی و محلی ،نان سنگک و بربری،نخود و هلیم با دارچین

درمان  تنبلی تخمدان با طب سنتی:
گرم کردن پایین تنه با آجر یا کیسه ی آب گرم
بادکش گرم زیر شکم شبی یکبار
روغن مالی سر، رحم،تخمدان و معده
استفاده از نوره (واجبی) برای پاکسازی موهای زاید
مصرف دمنوش هایی ازقبیل آویشن، قرنفل، نعناع، پونه کوهی، رازیانه(در ایام پاکی) ،اسطوخودوس یکی یا ترکیبی از آنها بصورت دمکرده یاجوشانده صبح وشب
صبحانه عسل با پودر بادام ساعت ۶خورده شود
پیاده روی آرام روزی ۱ساعت

ضرورت تک غذا خوری و نخوردن همه چیز با هم

 

 

درمان کیست تخمدان -طب سنتی اسلامی

 

تزریق ۲ تا ۵ میلی گرم عسل داخل واژن قبل از خواب تا ۱۴ شب.
آب رازیانه را با عسل مخلوط کنید و چهل روز میل کنید البته در ایام پریودی استفاده نشود.
بادکش مخصوص تنبلی تخمدان برای فعال شدن تخمدان.

 

پرهیزات:

استفاده از استخر
عدم ارضاء مکرر خانمها در یک بار جماع
استحمام در دوران قاعدگی
پوشیدن شلوار و لباس زیر تنگ
خوردن غذاهای با طبع سرد
شوخی در ایام قاعدگی در ناحیه مربوطه
پرخوری
مصرف ژل جنسی
مجامعت با شکم پر و شکم خالی
مجامعت طولانی و تکراری
مصرف قند و شکر، گوشت گاو، عدس، ماست و خیار، سبزی گشنیز، قارچ، بادمجان، فست فود، املت، ماهی، نخود سبز، میوه های کال، آب سرد، یخ، بستنی ممنوع

مراکز حجامت ایران خودشون میدونند کدوم قسمتها رو بادکش کنند.شما بگید تنبلی تخمدان دارید.معمولا همون محدوده رحم رو بادکش می کنند.

 

مفیدات:

میوه هاانگور، انجیر، سیب ، گلابی ،خرما، توت، مویز
خوراک ها:روغن زیتون بودار، گوشت گوسفند،کباب برگ راسته، تخم مرغ عسلی و محلی ،نان سنگک و بربری،نخود و هلیم با دارچین.

درمان ها:
گرم کردن پایین تنه با آجر یا کیسه ی آب گرم
بادکش گرم زیر شکم شبی یکبار
روغن مالی رحم،تخمدان و معده
استفاده از نوره برای پاکسازی موهای زاید
مصرف دمنوش هایی ازقبیل آویشن، قرنفل، نعناع، پونه کوهی، رازیانه(در ایام پاکی) ،اسطوخودوس یکی یا ترکیبی از آنها بصورت دمکرده یاجوشانده صبح وشب
صبحانه عسل با پودر بادام ساعت ۶خورده شود
پیاده روی آرام روزی ۱ساعت
ضرورت تک غذا خوری

کیست تخمدان یا تنبلی تخمدان

اول این مورد را از نظر علم پزشکی جدید و سپس از نظر طب سنتی مورد بررسی و درمان قرار می دهیم

نظر علم پزشکی در این مورد :
سندرم تخمدان پر کیست اغلب با قاعدگی نامنظم ، افزایش رشد موهای زائد ( هیرسوتیسم) و چاقی مشخص می شود.. قاعدگی های نامنظم یا سنگین می توانند علامتی از این وضعیت در بالغین باشد. سندرم تخمدان پرکیست امکان دارد در زمانی که خانمی برای باردار شدن مشکل دارد بارز شود.
علائم از اختلال در چرخه تولید مثل منشاء می گیرد. که بصورت طبیعی هر ماهه با آزاد شدن یک تخمک از تخمدان ( تخمک گذاری ) تکمیل می شود.
یکی از اختلالات شایع هورمونی در سنین باروری در زنان است که حدود ۵ تا ۱۰ درصد افراد را گرفتار می کند. تشخیص زود هنگام و درمان تخمدان پرکیست می تواند خطر عوارض طولانی مدت مانند دیابت و بیماری قلبی را کم کند . سندرم تخمدان پر کیست اختلالی است که باعث قاعدگی نامنظم و افزایش هورمون مردانه می شود. تخمدانها کیست پیدا می کنند و ممکن است نتوانند تخمک آزاد کنند.

سه معیار برای تشخیص این اختلال تعیین شده است.

۱-قاعدگی نامنظم یا فقدان قاعدگی
شایعترین یافته است. قاعدگی نامنظم به معنای داشتن چرخه های قاعدگی است که در فواصل طولانی تر از ۳۵ روز یا کمتر از ۸ بار در سال اتفاق می افتد. این وضعیت ممکن است در هنگام بلوغ و شروع قاعدگی آغاز شود.

۲ -هورمون مردانه زیاد
افزایش سطوح هورمونهای مردانه ممکن است منجر به علائم فیزیکی مانند رویش موهای بلند و ضخیم در صورت و سینه، زیر شکم ، پشت ، بالای بازوها یا بالای پاها شود.جوش صورت و طاسی مدل مردانه بشود . به هر حال همه زنانی که سندرم تخمدان پر کیست دارند علائم فیزیکی ازدیاد هورمون مردانه را نشان نمی دهند. آزمایشات خونی برای تشخیص سطح بالای هورمون مردانه در دسترس است.
۳- رد کردن سایر وضعیتهایی که باعث ازدیاد هورمون مردانه و قاعدگی غیر طبیعی می شوند.
در این بیماری بدن زن هورمونهای مردانه زیادی تولید می کند. تخمدانها تخمک های کمتری از زمان طبیعی تولید می کنند (کم تخمک زایی)، ممکن است اصلاً هیچ تخمکی آزاد نکنند
( عدم تخمک گذاری) در غیاب تخمک گذاری چرخه قاعدگی نامنظم یا غایب است.

اگر قصد باردار شدن ندارید، پزشک ممکن است قرصهای جلوگیری از بارداری کم هورمون را که حاوی استروژن و پروژسترون صناعی هستند تجویز کند. این داروها تولید هورمون مردانه را کم میکنند و جلوی تولید دائمی استروژن در بدن را میگیرند. این داروها خطر سرطان لایه داخلی رحم را کم میکنند و خونریزی غیرطبیعی را تصحیح می نمایند.
درمان جایگزین دیگر دریافت پروژسترون به مدت ۱۰ تا ۱۴ روز در ماه است. این دارو چرخه قاعدگی را تنظیم میکند و از سرطان لایه داخلی رحم جلوگیری میکند اما سطوح هورمون مردانه را بهبود نمی بخشد.
ممکن است برای تعدیل اثرات ناشی از افزایش هورمون داروهایی را تجویز کند. اسپیرنولاکتون(آلداکتون)اثر هورمونهای مردانه را متوقف میکند و تولید هورمونهای جدید مردانه را متوقف میکند . اسپیرنولاکتون یکی از داروهای دفع کننده آب است و ممکن است باعث شود بیش از روزهای دیگر ادرار کنید. عوارض جانبی دیگر آن ، خشکی پوست، سوزش سردل ، سردرد و خستگی است. دیگر داروهای ضدهورمون مردانه فیناسترید و فلوتامید هستند اما این داروها گرانتر از اسپیرنولاکتون هستند و عوارض جانبی بیشتری دارند.
ممکن است برای حاملگی نیاز به داروهائی برای تحریک تخمک گذاری داشته باشید. کلومیفن یک داروی ضد استروژن است که ۵ روز در هفته در اولین بخش چرخه قاعدگی استفاده میشود. اگر کلومیفن به تنهائی موثر نباشد ممکن است در همراهی با آن نیاز به کورتیکواستروئیدها ، ترکیبی از LH و FSH بنام گونادوتروپین یا FSH به تنهائی داشته باشید .
اگر داروها به ایجاد و حاملگی کمک نکنند ، پزشک امکان دارد توصیه به یک جراحی سرپائی بنام لاپاراسکوپی تخمدان کند . در این روش جراح برش کوچکی روی شکم میدهد و لوله ای را که به یک دوربین کوچک وصل است ( لاپاراسکوپ ) در آن قرار میدهد . دوربین تصاویری با جزئیات از تخمدانها و اندامهای لگنی مجاور آن در اختیار جراح قرار میدهد . سپس جراح وسایل جراحی را از برشهای کوچک پوستی دیگر وارد میکند . و از جراحی لیزر یا الکتریکی برای ایجاد سوراخهایی در فولیکولهای بزرگ شده در سطح تخمدانها استفاده میکند .
هدف این کار تحریک تخمک گذاری با کاهش سطوح LH و هورمونهای مردانه است. پزشکان مطمئن نیستند این چگونه اتفاق می افتد. یک فرضیه این است که سوراخ کردن سلولهای تخمدانی تولید کننده هورمون را تخریب میکند .

علایم و نشانه های سندرم تخمدان پر از کیست ممکن است متفاوت باشد. اما شایع ترین شکایات زنان از این وضعیت عبارت است:

▪ قاعدگی نامنظم و یا فقدان قاعدگی: این شایع ترین علامت است. ممکن است قاعدگی در فواصل طولانی تر از ۳۵ روز یا کمتر از ۲۸ روز اتفاق بیفتد.

▪ رویش موهای زاید: افزایش هورمون های مردانه ممکن است به بروز علایم فیزیکی مانند رویش موهای بلند و ضخیم در صورت، سینه، زیر شکم، پشت، بالای بازوها و بالای پاها منجر شود. جوش صورت هم ممکن است در عده ای دیده شود. تمام زنانی که دچار کیست تخمدان هستند همه علایم مردانه را نشان نمی دهند. آزمایش های خون برای تشخیص سطح بالای هورمون مردانه می تواند به درمان کمک کند.

▪ وضعیت های که موجب ازدیاد هورمون های مردانه و قاعدگی نامنظم می شود: کم کاری غده تیروئید سبب کاهش ترشح هورمون تیروئید می شود. این حالت هم می تواند به قطع قاعدگی منجر شود. وجود توده در قسمت غده فوق کلیوی نیز موجب افزایش هورمون های مردانه در بدن می شود. بنابراین در صورت رد سایر دلایل قطع و نامنظمی قاعدگی، پزشک بهتر می تواند کیست تخمدان را تشخیص دهد.

▪ نازایی: نازایی هم گاهی نشان دهنده تخمدان پر از کیست است.

▪ درد مزمن لگن: وجود درد در ناحیه لگن و ران ها هم می تواند از دیگر نشانه های تخمدان پر از کیست باشد.

▪ چاقی: دربعضی از زنان، چاق شدن و اضافه وزن در قسمت کونری بدن (شکم و تنه) از دیگر علایم این بیماری است.

عوارض بیماری
اگر کیست تخمدان درمان نشود، چه اتفاقی می افتد؟ در صورتی که کیست های تخمدانی درمان نشوند، ممکن است در طولانی مدت به بیماری های قلبی و دیابت بینجامند.

افزایش چربی های خون و فشارخون، مختل شدن چرخه قاعدگی، خون ریزی های غیرطبیعی و سرطان لایه داخلی رحم ممکن است از عوارض درمان نشدن کیست ها باشند.

همان طور که گفتیم، بدن در این بیماری به انسولین مقاومت پیدا می کند، بنابراین تجمع قند در خون و مصرف نشدن آن در سلول ها می تواند موجب افزایش قند خون و دیابت شود.

درمان چگونه است؟

پزشک از شما می خواهد تا به صورت منظم مراجعه کنید و شما از نظر علایم بیماری های قلبی، قندخون و فشار خون تحت کنترل خواهید بود. ممکن است پزشک قرص های جلوگیری از بارداری کم هورمون که حاوی استروژن و پروژسترون هستند تجویز کند. مراقب خود باشیدعلاوه بر رعایت همه توصیه های پزشک و مصرف به موقع داروها، باید از مصرف غذاهایی که موجب اضافه وزن می شود خودداری کنید. رژیم غذایی کم چرب و کم کربوهیدرات، سطح انسولین را افزایش می دهد. بیشتر از میوه و سبزی استفاده کنید. در تعیین رژیم غذایی خوب و مناسب از پزشک خود کمک بگیرید و ورزش کنید. افزایش فعالیت بدنی روزانه در زنانی که دچار تخمدان پر از کیست هستند بسیار سودمند بوده و به درمان و پیشگیری از مقاومت بدن به انسولین و کاهش وزن کمک می کند.

 

نظر طب سنتی :

اکثریت زنانی که از غذاهای با طبع سرد و فست فود و شیرینی های قنادی استفاده زیاد می کنند حرارت لازم برای فعال سازی تخمدانها را از دست می دهند و عدم فعالیت تخمدانها موجب اختلال در هورمونهای زنانه می شود که علائم و شرایط تشخیص در بالا قبلا ذکر شدند

درمان مشکلات تخمدانی از قبیل (تنبلی تخمدان ـ کیست تخمدان ـ ناباروری به علت تخمک ـ
مشکلات هورمونی ـ فیبروم ) به روش زیر می باشد. طول درمان ۴۰ الی ۱۲۰ روز میباشد.
الف) بادکش زیر شکم و کمر ۲۱ مرحله یک شب در میان
ب) شبی یک لیوان عرق رازیانه همراه با یک قاشق مرباخوری عسل به غیر زمان پریودی
ج) دوسین روزی دو قاشق مرباخوری صبح و شام ( سه واحدعسل + یک واحد سیاه دانه نیم کوب)
د) استفاده از داروی ترکیبی زیر به صورت واژینال ۱۴ مرحله در ایام پاکی (زاج به اندازه یک نخود بیشتر  نشود + یک قاشق مرباخوری عسل + یک قاشق چایخوری روغن زیتون بودار تصفیه نشده)
توجه:
دخترانی که ازدواج نکرده اند از دود داروهای (اسفند + کندر + زاج) باید استفاده نمایند. دود را  ۱۴روز باید به رحم برسانند.
توجه:
درمان تکمیلی با حجامت عام، حجامت ساکرال، حجامت زیر شکم هر دو هفته یکبار میباشد که باید تحت نظر پزشکان متخصص طب سنتی انجام گردد.

خواص درمانی

روش مصرف

یک فنجان بعد از هر وعده غذایی میل شود

برچسبAchillea millefolium بواسير تصفيه کننده خون خواب رفتن دست و پا خواص درماني خون ريزي بيني و معده درمان اسهال درمان گاستريت و مقوي معده رفع اختلالات قاعدگي در دوران بلوغ و يائسگي ضد رماتيسم و نقرس ضعف عضله کم خوني کمر درد

گل گاوزبان یکی از عجایب طبیعت سلسله جبار البرز و دماوند است، دمنوش

با سلام در صورتی که دچار یبوست باشید باید در مورد درمان یبوست هر چه سریعتر اقدام کنید.

سلام .من در قسمت شقیقه ها کم پشتی مو دارم ,ایا راهی برای پر شدن هست؟

سلام
در صورتی که امکان تراشیدن سر را داشته باشید یکی از بهترین راه ها خواهد بودو در غیر اینصورت مصرف روغن مورد و یا روغن مار که از بهترین ها برای پرپشتی مو هستند استفاده کنید
در صورتی که در غذای روزانه از ترکیباتی استفاده کنید که حاوی ویتامین ب و روی باشد سرعت شما برای رسیدن به هدف را بیشتر خواهد کرد.

سلام : خسته نباشید لطفآ برایم بگوید چی بخوریم تا شکمم مون نفخ نکنه

با سلام لطفا روغن مار اصلی را به من معرفی کنید با قیمت ان ایا روغن مار کریستال کشور تولید کننده ان تایلند میباشد تقلبی نیست

با سلام
ما روفن مار داریم که چند سالی بدون تغییر در کیفیت بوده و رضایت کامل داریم در مورد روغن مار تایلندی، کیفیت مناسبی دارند

ممنون از پاسختان .تاثیرر روغن مار زیاد است؟شما درعطاریتان روغن ماردارید؟کرمان هستم ,ازشما تهیه کنم

با سلام
تاثیر مناسب و منطقی داره، موجود است

سلام برای پاکسازی بدن از انواع انگل های احتمالی چه دارویی پیشنهاد می فرمایید ، با تشکر از شما

با سلام
مقدار ۵ گرم انغوزه را پودر کرده و داخل کپسول خالی که از داروخانه تهیه می کنید پر کرده و هر روز یک عدد میل کنید.

سلام خیلی متشکرم از جواب شما.سوال اولی که پرسیدید من در رشت زندگی میکنم استان گیلان-در مورده یبوست نه مشکلی ندارم و روزانه دوباراجابت مزاج دارم-به مواده قندی و چرب و غذاهای تند علاقه شدیدی دارم.البته چون قرص کورتن مصرف میکنم روزی دوبار اجابت دارم.چون غذا زیاد میخورم.ولی قبل از مصرف کورتن روزی یکبار بوده.بازم متشکرم.

توصیه های درمانی به شما ارسال خواهد شد

سلام میشه لطف کنید بفرمایید درمان آفت مقاوم تناسلی در زنان چیه؟خیلی ممنون

به دلیل طولانی بودن مطلب مواردی اعم از رعایت های غذایی و درمانی به شما ارسال خواهد شد

سلام خسته نباشید زنی ۲۴ سالع هستم مشکل تخمدان پلی کیستیک متاهل الان حدود ۱ ساله بدون امپول پروژسترون عادت نمیشم ایا درمانی برای مشکل من به صورت گیاهی وجود دارد قصد بارداری هم دارم همچنین حدود ۱۰ کیلو هم اضافه وزن دارم . با تشکر

باسلام منمشکل اندومتریوز لگنی داشتم که با لاپراسکوپی از بین رفته برای جلوگیری از عود آن چه داروی گیاهی مصرف کنم با تشکر

مراقبت از اینکه دچار یبوست نشوید از بهترین راه حل هاست

با سلام و خسته نباشید میخواستم خواص عرق بو مادران را در زمینه ی ناراحتی های رحم بدانم

سلام خسته نباشید یک هفته قبل از شروع پریودم دچارلکه بینی می شم سابقه پولیپ داشتم که برطرف شده همچنین چندماه قبل دکترتشخیص کاندیداالبیکانس داد که بادارو نسبتا بهبود پیدا کرده سوال من اینه که این لکه بینی می تونه بخاطر عفونت باشه؟عرق گیاهی برام مفید هست استفاده کنم مثل بابونه یا بومادران؟خیلی ممنون

احتمال عفونت وجود دارد که توصیه می کنیم از ترکیب آب و سرکه برای شستشوی واژن و همچنین از همین ترکیب برای نشستن و ضد عفونی استفاده کنید

سلام من اولین باره که وبلاگ جنابعالی را مرور میکنم خیلی جالب و مفید هست متشکرم سوال من اینه که همسر بنده جدود دو سه ماهی است که هموروئید داره و از این بابت رنج می برد داروهای انتی هموروئید افاقه ای نکرده و روز به روز وخیم تر شده لطفا در صورت امکان برای تسکین و درمان آن راهنمایی های لازم را بفرمائید متشکرم

با اصلاح غذای ایشون نتیجه خواهید گرفت چرا که مشکل ایشون مربوط به نوع غذا و شیوه غذا خوردن هست که نیاز به پاسخ ظولانی دارد در صورت امکان تماس بگیرید

با سلام و وقت بخیر لطفا راهنمایی کنید ایا درمانی برای قطع شدن نطفه در اقایان وجود دارد شوهر من به پزشک مراجعه کرده و با توجه به ازمایشاتی که انجام داده گفته شده که فاقد نطفه در اسپرم می باشند البته گفته شده به دلیل عفونت هایی هست که در جداره لوله اسپرم وجود دارد و تنها راه ان جراحی م یباشد که ان هم ۵۰% بهبودی وجود دارد و البته اگر چیز دیگری هم هست به من نگفته خواهش م یکنم راهنمایی کنید ایا شما درمانی برای این مشکل سراغ دارید د رصورت امکان راهنمایی کنید با تشکر

لطفآ جهت بررسی و حل مسئله تماس بگیرید

با سلام پسر خواهر من ۲ سالشه و طی آزمایشاتی که انجام دادن گفتن کم خونی دارن و کم خونیشون هم اینه که تعداد گلبول سفیدشون کمه که البته پدر شون هم همینطور هستن البته مشکل خاصی ندارن فقط اینکه خیلی زود به زود مریض میشه در صورت امکان راهنمایی کنید برای رفع این مشکل چیکار باید کرد با تشکر چون خواهرم خیلی نگرانه

دستورات مربوط به درمان کم خونی که در سایت موجود است را مطالعه بفرمایید

سلام و خسته نباشید . من آندوسکوپی معده انجام دادم و در جواب دکتر گفت گاستریت شدید معده داری و نمیدونم ورم منظورش بود یا عفونت ولی برام کلی آنتی بیوتیک تجویز کرد . می خواستم بپرسم چه دارویی مصرف کنم تا مشکلم رفع بشه ؟
با تشکر

مصرف نوشابه کامبوجا برای شما مفید خواهد بود

 

دوره مقدماتی php

یک دیدگاه برای “خواص عرق بومادران براي کيست تخمدان”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت انجیر در شیراز x بخوانید...