خواص شکر قهوه اي براي پوست

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی

کودک تان اگر دوست دارد خودش غذا بخورد به او اجازه دهید این کار را انجام دهد و نگران کثیفی لباس هایش نباشید زیرا او با این کار غذا خوردن را یاد می گیرد

قارچ دنبلان یکی از خوراکی های مفید برای کاهش کلسترول خون و کاهش قند خون می باشد و همچنین در درمان بیماری سرطان بسیار مفید می باشد .

مصرف خرما در ماه رمضان باعث تامین شدن ویتامین های ضروری بدن مانند کلسیم می شود . همچنین خرما اسید اضافی معده را نیز حذف می کند .

دوره مقدماتی php

فاصله طولانی بین وعده سحری تا وعده افطاری باعث می شود که دستگاه گوارش برای ساعت های طولانی بیکار بماند . بنابراین بهتر است هنگام افطار سوپ بخورید تا دستگاه گوارش آماده هضم غذاها شود.

گردو یکی از مغزهای پرفایده برای درمان بیماری های شایع مانند یبوست و دیابت می باشد . همچنین باعث بهبود قوای جنسی در مردان می شود.

اگر می خواهید فرزندی باهوش داشته باشید که شما را همیشه سرفراز کند بهتر مواد غذایی مناسب برای رشد مغز کودک تان را بشناسید تا همیشه کودکی باهوش و سلامت داشته باشید.

پختن سبزیجات باعث می شود سبزیجات ویتامین های مهم خود را از دست بدهند . اما روشهایی برای پخت مطلوب سبزیجات هم وجود دارد که در ادامه به شما معرفی می شوند.

انگور قرمز فایده های بسیاری برای درمان انواع سرطان ها مانند سرطان سینه و درمان بیماری شایع یبوست دارد . برای آگاهی بیشتر با دیگر خواص میوه خوشمزه انگور قرمز با ما همراه باشید .

برخی از غذاها هستند که برای بیماران مبتلا به ام اس که یک بیماری خود ایمنی می باشد مضر می باشد و باید از مصرف این غذاها برای بهبود وضعیت خود خودداری کنند .

شکر یکی از مواد غذایی است که بخش مهمی از رژیم غذایی افراد را شامل می‌شود. موارد مصرف آن در شربت، مربا، شیرینی‌ها و مواد قنادی، کیک، ژله، نوشابه‌ها و … می‌باشد و از جمله مواد غذایی است که در حجم کم، کالری زیادی را ایجاد می‌کند.

یکی از جایگزین‌های مناسب برای شکر سفید تصفیه‌شده، شکر قهوه‌ای می‌باشد که دارای مواد مغذی بیشتری می‌باشد و کالری کمتری را نیز تامین می‌کند. در این مقاله سعی داریم شما را با شکر قهوه‌ای آشنا کنیم.

 شکر خام چیست؟

نیشکری که از مزارع برداشت می‌شود، دارای مایع شیرینی می‌باشد. در کارخانجات بعد از استخراج این ماده شیرین، کریستال‌هایی ایجاد می‌شود که شکر خام نام دارد. این محصول که بعد از فیلتراسیون و شستشو با آب داغ به دست می‌آید، از 96 درصد سوکروز تشکیل یافته است و تنها به عنوان منبعی از کربوهیدرات می‌باشد. همچنین درصد بالای سوکروز در این محصول، باعث می‌شود که شکر خام به عنوان عامل خطر برای ابتلا به سندرم متابولیک معرفی شود. این شکر خام می‌تواند در این مرحله به دست مصرف‌کننده برسد و یا می‌تواند برای مراحل بعدی تولید شکر سفید، تصفیه شود.

ملاس چیست؟

بعد از فیلتراسیون کریستال‌های شکر خام، مایع به آرامی تبخیر می‌شود. در این مرحله مخلوطی قهوه‌ای رنگ و غنی از مواد مغذی به نام ملاس تولید می‌شود که دارای تنها 46 درصد سوکروز، 3 درصد پروتئین و مقدار کمی از مینرال‌ها مانند کلسیم، فسفر، منیزیم، گوگرد، مس، آهن، منگنز، روی و ویتامین B است. در حقیقت ملاس ماده مغذی و باارزش موجود در نیشکر می‌باشد. تولیدکننده‌ها ملاس را با شکر خام برای تسهیل فرآیند تصفیه مخلوط می‌کنند و یا آن را به شکر سفید برای تولید شکر قهوه‌ای اضافه می‌نمایند.

 شکر سفید چگونه تولید می‌شود؟

در فرآیند تصفیه، شکر خام و ملاس در حضور آب داغ با یکدیگر مخلوط می‌شوند. در این مرحله، مخلوط به دست آمده سانتریفیوژ می‌شود و کریستال‌های سفیدی ایجاد می‌شوند که 99 درصد سوکروز دارند؛ یعنی بیش‌ترین مقدار سوکروز در شکر سفید تصفیه‌شده وجود دارد و استفاده زیاد از آن افراد را مستعد ابتلا به چاقی، دیابت، چربی خون، تری گلیسرید و … می‌کند.انواع شکر قهوه ای

شکر قهوه‌ای در این مرحله تولید می‌شود

مخلوط کردن کریستال‌های شکر سفید با مقادیری از ملاس محلولی را تولید می‌کند که شکر قهوه‌ای نام دارد که بعد از فرآیند خشک کردن، کریستال‌های شکر قهوه‌ای تولید می‌شوند. شکرهای موجود در بازار که به رنگ قهوه‌ای می‌باشند، دارای مقادیر متفاوتی از ملاس هستند. شکر قهوه‌ای روشن، از 3.5 درصد ملاس و شکر قهوه‌ای تیره، از 6.5 درصد ملاس تشکیل شده است. شکر قهوه‌ای، به رنگ قهوه‌ای طلایی رنگ و روشن است که طعمی کاراملی و ملایم دارد. شکر قهوه‌ای به نسبت شکر سفید، رنگ کدرتر و بافت زبرتری دارد.

 شکر قهوه‌ای کالری کمتری دارد  

شکر قهوه‌ای کالری کمتری به نسبت شکر سفید دارد و در کنترل چاقی موثر می‌باشد. بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، کربوهیدرات‌هایی چون برنج، جو و شکر در شکل غیر تصفیه‌شده آن ارزش تغذیه‌ای بالاتری دارند و به نظر می‌رسد شکر قهوه‌ای به نسبت شکر سفید مزایای بیشتری برای سلامتی داشته باشد. لازم به ذکر است که میزان شیرینی شکر سفید و شکر قهوه‌ای مشابه است. پس می‌توان با خیال آسوده شکر قهوه‌ای را جایگزین شکر سفید در رژیم غذایی نمود.شکر قهوه‌ای طبیعی‌تر است

شکر قهوه‌ای به صورتی طبیعی‌تر تولید می‌شود. به گونه‌ای که با افزودنی‌های صنعتی مانند دی اکسید گوگرد، فسفریک اسید، کلسیم هیدروکسید و کربن اکتیو غنی نمی‌شود. درحالی‌که برای تولید شکر سفید از این مواد استفاده می‌شود و تولیدکنندگانی که برای تهیه شکر سفید تصفیه‌شده، تمام ملاس را از شکر جدا می‌کنند در حقیقت کلسیم، منیزیم، آهن، پتاسیم، فسفر و … را از این شکر جدا می‌نمایند.

 شکر قهوه‌ای برای پوست و مو مناسب‌تر می‌باشد

شکر قهوه‌ای به دلیل اینکه ویتامین B بیشتری دارد، پوست را در برابر اثرات ناشی از سن محافظت می‌کند و برای لایه‌برداری پوستی و ریزش سریع‌تر بافت‌های مرده پوست کمک‌کننده می‌باشد.

 شکر قهوه ای در قنادی

شکر قهوه‌ای پیشنهادی مناسب برای فرآورده‌های قنادی

شکر قهوه‌ای دارای کریستال‌های درشت‌تری در مقایسه با شکر سفید است و بسیار آهسته‌تر از شکر سفید حل می‌شود. در نتیجه بسیاری از تولیدکنندگان شیرینی‌ها ترجیح می‌دهند از آن استفاده نکنند؛ اما طعم کاراملی مطلوب آن، شکر قهوه‌ای را گزینه مناسبی برای تولیدات قنادی و شیرینی‌جات می‌نماید. به گونه‌ای که استفاده از آن باعث ایجاد طعمی متفاوت و بکر می‌شود.

 شکر قهوه‌ای نیز مانند شکر سفید سریعاً جذب بدن می‌شود

برای افراد دیابتی که در زمان‌های افت شدید قند خون، به شربت شکر احتیاج دارند، وضعیت شکر قهوه‌ای و شکر سفید مانند یکدیگر است و همانند شکر سفید، شکر قهوه‌ای نیز می‌تواند در مدت زمان کوتاهی، قند خون را افزایش دهد.

 

بینه خوشنودی راد

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

 

چگونه از شکر قهوه ای و شیر یک ماسک موثر برای پوست بسازیم

شما با موادی که در آشپزخانه دم دستتان دارید می توانید برای پاکسازی و صاف کردن پوست ماسک های موثری بسازید . شکر قهوه ای و شیر پوست شما را نرم و لطیف و زیبا می سازد ، و شما را از خرید ماسک های گران قیمت بی نیاز می کند. برای اینکه نتیجه مطلوبتری بگیرید به شکر قهوه ای و شیر دو عدد تخم مرغ و یک قاشق مربا خوری نمک اضافه کنید.


مواد لازم:


2 قاشق غذا خوری شکر قهوه ای


1/4 پیمانه شیر


 


مراحل



1 مواد لازم را حاضر می کنیم


 



2 شکر را در یک پیمانه کوچک می ریزیم


 


 


3 شیر را آرام آرام به شکر اضافه می کنیم تا زمانی که شکر حل شود.


 


 



4 ترکیب را روی کل صورت خود می مالیم


 



5 به آرامی ماساژ می دهیم


 


6 اجازه می دهیم 5 الی 10 دقیقه روی صورت مان باقی بماند


 


 


7 صورت خود را کاملا می شوییم (می توانید دوش هم بگیرید)


 


 



8 در صورت لزوم از یک ضد آکنه استفاده کنید


 


 



9 صورت خود را با ملایمت خشک کنید


 



10 اتمام کار


 


 


 


ترجمه و تنظیم : نایس کلوب


برگرفته از www.wikihow.com


 


 

برچسب ها:
ماسک برای پوست, ماسک شکر قهوه ای, ماسک شیر و شکر, ماسک شکر قهوه ای و شیر, ماسک پاک کننده و صاف کننده


مطالب دیگر:

E-mail: info@nicecloob.comPhone: 09198145162 – 09381578776آدرس: بابل – خیابان بابلسر – کوچه آخوندی – ساختمان مانلی
مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی
شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.
لطفاً پیش از استفاده از سایت صفحه راهنمای سایت را
مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت بدان معناست که شما قبلاً صفحه
راهنمای سایت را مطالعه کرده و به مفاد آن واقفید.

زهرا خالقی تغذیه

شکر قهوه ای و قند همانطور که تا حدودی با فواید آن آشنا هستید تا حدوی هم مضر هستند ولی ما برای شما نکاتی درباره فواید و مضرات شکر قهوه ای قرار داده ایم. همیشه از نظر علم تغذیه هم هرچه که قند و شکر استفاده نشود خیلی بهتر است و اینکه از شما این درخواست را داریم که مطلب را کامل بخوانید.

در مورد مصرف شکر قهوه ای باورهای نادرستی وجود دارد، اینکه شکر قهوه ای خواصی دارد توسط بسیاری از متخصصان تایید شده است اما این ماده عوارضی نیز دارد. آسمونی در این مقاله خواص شکر قهوه ای به همراه مضرات شکر قهوه ای را برای شما عزیزان شرح می دهد.

گاهی اوقات از آن به عنوان شکر خام یاد می شود. دلیل آن هم این است که در هنگام تولید فرایند غنی سازی بر روی آن انجام نمی گیرد. بر خلاف شکر سفید، شکر به صورت مستقیم از طریق عصاره نیشکر به دست می آید. به این شکل این ماده را حرارت می دهند سپس می گذارند در درجه حرارت خیلی پایین تا کریستالی شود.پروسه کریستالی شدن ماهها طول می کشد. مشخصه اصلی شکر قهوه ای رنگ قهوه ای آن و همینطور مزه خاصی است که دارد.دلیل این مزه هم این است

که ملاس نیشکر در تولید شکر قهوه ای گرفته نمی شود.معمولا شکر دارای ۳ الی ۷ درصد از ملاس نیشکر می باشد و نسبت به شکر سفید، شکر کمتر گرانول شده. شکر قهوه ای دارای کالری کمتری نسبت به شکر سفید می باشد. شکر قهوه ای یا شکر خام بسته به نوع تولید آن دارای انواع مختلفی می باشد.

شکر خام یا شکر در شیرینی پزی رژیمی و تهیه سس استفاده می شود و امروزه در جاهای مختلف دنیا جایگزین شکر سفید شده است. دلیل اصلی آن هم این است که دارای مواد معدنی غنی و پرباری است و مانند شکر سفید از خواص و مواد معدنی خود کاسته نشده جای بحث و تفکر در مورد خواص خوراکی و زیبایی شکر بسیار است. شکر مانند شکر سفید سمی نیست و مواردی که در تصفیه شکر سفید استفاده می شود را ندارد.

شکر بسیار سودمند است و برای سلامتی مناسب. شامل مقدار زیادی مواد معدنی است موادی که مورد نیاز بدن است. دیده شده که مصرف شکر باعث بهتر شدن گردش خون و همچنین افزایش تولید سلول های خونی و همینطور آسان کردن هضم و گوارش مواد غذایی شده است. مصرف شکر به زنانی که تازه زایمان کرده اند نیروی دوباره می بخشد.

دهه هاست که مصرف یک درمان خانگی برای سرماخوردگی محسوب می شود. شکر را در آب در حال جوشیدن با زنجبیل اضافه می کردند و به همان شکل داغ مصرف می کردند و مصرف آن باعث درمان علائم سرماخوردگی می شد. در برخی جاها از شکر خام یا شکر  به جای عسل استفاده می کرده اند.

شکر قهوه ای و پوست :

همچنین اثرات مثبت شکر برروی پوست غیر قابل انکار است، طوری که در برخی لوازم آرایشی معتبر از شکر قهوه ای استفاده می کنند. شکر باعث کاهش ورم پوست می شود باعث مرطوب شدن پوست و همچنین از سلول های پوست در برابر رادیکال های آزاد دفاع می کند.

اپیدمی دیابت به بزرگترین نگرانی در حوزه سلامتی بدل شده است. سم شیرینی به نام شکر، اولین نامی است که به محض شنیدن دیابت به ذهن خطور می کند.تحقیقات جدید از هفت واقعیت در مورد شکر پرده برداری کرده است که همگان را شگفت زده می کند.

عملکرد شکر در مغز مشابه موادمخدر است

پژوهش های محققان مرکز پیشگیری و درمان چاقی بیمارستان کودکان بوستون نشان می دهد که شکر در مغز عملکردی همانند مواد مخدر دارد.اسکن مغزی نشان می دهد که پس از صرف غذای پر شیرینی، همان مناطقی در مغز تحریک می شوند که پس از مصرف کوکایین و هرویین فعال می شوند. آزمایشی در سال ۲۰۰۷ بر روی موش های معتاد به کوکایین نشان داد که آنان به آب قند تمایل بیشتری دارند و بیشتر تحریک می شوند.نتایج این آزمایش در PLOS۱ منتشر شده است.

شکر مهمترین عامل کند ذهنی است

مقاله ای به عنوان ‘شکر احمقتان می کند’ در نشریه Physiology در سال ۲۰۱۲ توجه همگان را بر انگیخت. این مقاله که حاصل سال ها مطالعه دانشمندان است نشان می دهد که رژیم غذایی حاوی فروکتوز بالا در طول زمان باعث کاهش یادگیری و اختلال حافظه می شود.در این مقاله آمده است که استفاده از اسیدهای چرب امگا ۳ اثر عکس دارند و بر خلاف شکرو غذاهای شیرین، باعث افزایش یادگیری و هوش می شوند.

شیرینی باعث افزایش انرژی کودکان نمی شود

اکثر والدین بر این باورند که شیرینی و شکلات باعث افزایش انرژی و کارایی فرزندان می شود که باور اشتباهی است.

شکر قهوه ای یا زرد چیست؟

قبل از هر چیز باید بدانید که شکر قهوه ای گاهی وقت ها به اسم شکر زرد هم در سوپرمارکت ها به شما عرضه می شود، این دو هیچ تفاوتی با هم ندارند و رنگ این شکرها با توجه به میزان خام بودن آنها ممکن است تغییر کند پس خیلی دربند زرد یا قهوه ای بودن آن نباشید. اما تاریخچه شکر قهوه ای تصفیه نشده به اواخر قرن 18 برمی گردد. شکر قابل مصرف از یک ترکیب ساکارز (شکر تصفیه شده) که با مقادیری معین از ملاس به صورت لایه ای نازک بر روی ذرات آن نشسته، تهیه شده است.

موارد مصرف شکر قهوه ای

شکر علاوه بر مصرف خانگی در شیرینی پزی و به خصوص پخت انواع کیم به ویژه در کشورهای توسعه یافته مصرف فراوانی دارد. این ماده برحسب کیفیت، مزه، بوی و قوام آن در ترکیبات شیر، بستنی، خامه، شیرینی و مخلوط های انواع کیک و بستنی به کار می رود. در اروپا و آمریکا به این نتیجه رسیدند که شکر برای شیرینی پزی، مربا، کیک، تارت و پای میوه به مراتب بهتر از شکر سفید است و طعم و بوی آن بر لذیذشدن این فرآورده ها می افزاید.

شکر قهوه ای و درمان سرماخوردگی

دهه هاست که مصرف شکر یک درمان خانگی برای سرماخوردگی محسوب می شود. شکر قهوه ای را در آب در حال جوشیدن با زنجبیل اضافه می کردند و به همان شکل داغ مصرف می کردند و مصرف آن باعث درمان علائم سرماخوردگی می شد. در برخی جاها از شکر خام یا شکر به جای عسل استفاده می کرده اند.

شکر قهوه ای کیلویی 5 هزار تومان

در حال حاضر هر کیلو شکر از سوی تولیدکننده به سوپرمارکت ها کیلویی 4 هزار تومان فروخته می شود ه در نهایت کیلویی 5 هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد. شما هم می توانید یک بار این شکر قهوه ای را خریده و امتحان کنید، مطمئن باشید ضرر نمی کنید. ضمن اینکه قیمت این شکر با شکر سفید هم چندان تفاوتی ندارد.

شکر قهوه ای و پوست

همچنین اثرات مثبت شکر بر روی پوست غیرقابل انکار است. طوری که در برخی لوازم آرایشی معتبر از شکر قهوه ای استفاده می کنند. شکر قهوه ای باعث کاهش ورم پوست و مرطوب شدن پوست و همچنین از سلول های پوست می شود در برابر رادیکال های آزاد دفاع می کند. فراموش نکنید که تمام این خواص مربوط به شکر قهوه ای طبیعی است.

شکر قهوه ای مصنوعی رژیمی نیست؟

برخی افراد با این تصور که این شکر ارزش تغذیه ای و درمانی بالا و کالری کمتری دارد آن را یک شیرین کننده مغذی و رژیمی می دانند و متاسفانه به وفور در رژیم غذایی مبتلایان به دیابت و افراد با اضافه وزن بالا دیده می شود. بیشتر شکرهایی که این روزها با نام شکر قهوه ای در بازار عرضه می شود، همان شکر سفید تصفیه شده به اضافه مقدار معینی ملاس است یا به عبارتی همان شکر قهوه ای مصنوعی.

گرچه ملاس حاوی مقادیری کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم است، اما به دلیل آنکه شکر، محصول مضری بوده و نمی توان از آن به مقدار زیادی استفاده کرد، این محصول کاربرد تغذیه ای و درمانی قابل توجهی ندارد و فقط برای افرادی که سالم هستند و بیماری زمینه ای ندارند یک شیرین کننده طبیعی محسوب می شود و می توانند آن را جایگزین شکر سفید کنند.

گردآورنده: www.rayandarman.com

برچسبخواص شکر قهوه ای فواید شکر قهوه ای مضرات شکر قهوه ای

در حال حاضر استرس به یکی از بخش های جدا ناپذیر زندگی شهری و مدرنیته

نظر

وبسایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره نظری می‌نویسم.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

با پیروی از یک سری دستورالعمل خانگی و انجام یک سری از کارها می توان شفافیت و صافی پوست را به سرعت افزایش داد. و چین و چروک پوست صورت را از بین برد. با برنامه روزانه مراقبت از پوست می توان خشکی پوست و لبها و لکه های روی پوست را با مواد طبیعی که در منزل دارید از بین ببرید. موادی مانند عسل، تخم مرغ و روغن زیتون دارای مزایایی در جهت بهبود زیبایی هستند. شروع کنید کابینت ها را باز کنید و نگاهی نیز به داخل یخچال بیندازید. با مطالعه این مطالب متوجه می شوید چگونه می توانید ظاهر خود را بهبود دهید.

برنامه روزانه مراقبت از پوست ؛ ماسک سفیده تخم مرغ

با استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ می توان روزنه های پوست را باز و پوست را تمیز کرد. یک عدد سفیده تخم را بزنید تا کف کند سه دقیقه طول می کشد. سپس آن را به صورت مساوی روی پوست خود پخش کنید و 30 دقیقه روی پوست بگذارید سپس پوست را بشویید.

مقداری روغن زیتون خوب را با پارچه ای تمیز آغشته کنید تا به راحتی بتوانید در انتهای روز آرایش خود را پاک کنید. این دستورالعمل خانگی نه تنها زندگی را آسانتر می کند بلکه برای بدن نیز مفید می باشد. روغن زیتون دارای خاصیت مرطوب کنندگی و غنی از ویتامین E و دارای خواص ضدباکتریایی است.

در قسمت مواد غذایی فروشگاه ها می توان گلاب تهیه نمود. سی الی چهل گرم گلاب را در داخل یک اسپری کوچک بریزید حال یک مرطوب کننده و پاک کننده صورت دارید. هنگام پاک کردن و مرطوب کردن پوست از آن استفاده کنید. بعلاوه می توان گلاب را روی آرایش اسپری کرد تا صورت مرطوب شود.

تخم مرغ به موها حجم و باعث پرپشت شدن موها می شود. یک تخم مرغ را با سه قاشق غذاخوری شیره نارگیل مخلوط کنید تا ماسک مویی دارای مواد مغذی برای موها فراهم آید. این ماده را روی موها بگذارید سپس کلاه مخصوص رنگ روی سر خود بگذارید. این ماسک باید نیم ساعت روی سر باقی بماند سپس موها را شسته و شامپو کنید.

برنامه روزانه مراقبت از پوست ؛ ماسک آواکادوو

برای بازگرداندن شادابی و نرمی به موهای خشک و آسیب دیده می توان از نصف آواکادوو رسیده همراه با روغن غنی از ویتامین E استفاده برد یا حتی از روغن بادام شیرین. هنگامی که موها به دلیل آرایش بسیار یا به دلیل رنگ کردن بسیار دچار آسیب می گردد استفاده از این ماسک یک درمان جایگزین خارق العاده است.

آیا لبان شما ترک خورده و پوسته پوسته است؟ ایرادی ندارد. با استفاده از تکه ای پارچه گرم و مرطوب پوست خشک را بردارید. پس از لایه برداری، با مرطوب کننده لب یا هر مرطوب کننده دیگری که در منزل دارید لبان خود را مرطوب کنبد.

روغن نارگیل را روی لبان ترک خرده و پوسته پوسته خود بگذارید تا لبان شما کمی بهبود یابد. روغن نارگیل نه تنها به سرعت جذب پوست می شود بلکه بوی خوبی هم دارد.

برنامه روزانه مراقبت از پوست ؛ خیار

چشمان خود را ببندید و تکه های نازک خیار را روی چشمان خود به مدت 15 دقیقه بگذارید تا بهتر به نظر آیید. خیار منطقه زیر چشمان را مرطوب می کند. این یکی از کارامدترین دستورالعمل هایی خانگی است که بلافاصله باعث می گردد فرد جوان تر و شاداب تر به نظر آید.

استفاده از عسل برای بهبود پوست دارای لک موثر است. عسل دارای خاصیت ضدباکتریایی است و آرامش بخش است. برای رفع جوش ها به صورت موضعی از عسل استفاده کنید یا بعنوان ماسک صورت روی پوست خود بگذارید.

برنامه روزانه مراقبت از پوست ؛ اسکراب شکر و قهوه

با استفاده از اسکراب لوکس دست ساز، پوست خود را لایه برداری کنید. کریستال های قهوه ای شکر را با قهوه و روغن زیتون بسایید. قبل از استحمام بدن خود را با آن ماساژ دهید تا پوست های مرده برداشته شود و پوستی زیبا و درخشان نمایان گردد.

پس از لایه برداری از حمام شیر استفاده کنید این نوع حمام باعث لطافت پوست می گردد. برای این منظور به آب داخل وان دو لیوان شیر بیفزایید. اگر می خواهید درمان خانگی شما لوکس تر باشد می توانید عسل، روغن، پودرغلات، گل محمدی خشک یا هر چیزی که دوست دارید به آب بیفزایید.

تحریریه پزشک آشنا به نقل از WebMD.com

اولین نفری باشید که نظر میگذارد

آدرس: تهران-ستاری شمال-پیامبر مرکزی-گلزار ششم-پلاک8-واحد5

فکس: 89773727 (21) 98+

جهت درج تبلیغات با شماره 09126433463 مهندس مهرافروزیان تماس حاصل نمایید

10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *