خواص شير عسل در بارداري

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

 

عسل یک غذای طبیعی و شفابخش هست که می تواند برای پیشگیری و درمان مشکلات سلامتی متنوعی به کار رود. باوجود شفابخش بودن و خواص بیشمار عسل طبیعی بسیاری از زنان از مصرف عسل در دوران بارداری امتناع می کنند و از وجود باکتری هایی که فکر می کنند ممکن است در ترکیب عسل باشند و سم بوتولینوم تولید کنند می ترسند. گفته می شود که ممکن است در عسل باکتری ای وجود داشته باشد که این سم را تولید کند اما محیط اسیدی عسل طبیعی اجازه رشد باکتری ها را  نمی دهد و خاصیت ضد میکروب بودن یکی از خواص بسیار مهم عسل طبیعی هست. به فرض اگر باکتری مذکور در عسل باشد و از بین هم نرود اسید قوی معده مادر حتما آن را از بین می برد. پس مادران نباید نگران این موضوع باشند مادامی که عسل ارگانیک و طبیعی مصرف می کنند.این موضوع ثابت شده است که عسل به هیچ وجه برای جنین ضرر ندارد.

دوران بارداری معمولا با حالت تهوع، سوزش سرسینه و گاهی سرماخوردگی و گرفتگی بینی همراه است. زنان باردار می توانند تمام این دردها را با مصرف عسل  بهبود ببخشند.

توجه: اگرچه نسخه های طبیعی متعددی وجود دارد که زنان باردار می توانند استفاده کنند اما به دلیل اهمیت دوران بارداری  و متفاوت بودن وضع سلامت مادران قبل از مصرف آنها، باید با پزشک خود یا متخصص طب سنتی مشورت نمایند.

مصرف عسل در دوران بارداری می تواند سوزش سر سینه را بهبود ببخشد. در اوایل بارداری سوزش سر سینه به دلیل ترشحات هورمونی اتفاق می افتد و در ماه های آخر دوران بارداری نیز وقتی بچه تمام ارگان های داخلی مادر را به بالا فشار می دهد رخ می دهد. یک لیوان شیر داغ با یک قاشق مرباخوری عسل بهترین درمان برای این احساس ناخوشایند است این معجون باید شب و قبل از خواب مصرف شود.

بیشتر زنان باردار از تهوع صبحگاهی رنج می برند به ویژه در سه ماه اول بارداری. در بعضی مواقع این حالت تهوع و استفراغ اینقدر شدید است که باعث کاهش وزن مادر می شود و مشکلاتی را برای مادر و جنین به وجود می آورد.دارویی که می تواند این حالت را درمان کند زنجفیل هست که این قابلیت را دارد که درد سیستم گوارشی را تسکین دهد و به گردش خون کمک کند. معجون عسل و زنجبیل این توانایی را دارد که به تهوع صبحگاهی خاتمه دهد. البته پزشکان استفاده این معجون را در هفته های اول بارداری توصیه نمی کنند چرا که گردش خون بالا در این دوران توصیه نمی شود.

دوره مقدماتی php

نه ماه زمان زیادی هست و حتما مادر یک بار را سرما می خورد. و اجتناب از سرماخودگی کار سختی هست. ویتامین ث طبیعی و عسل به مادران آینده کمک می کنند تا از مشکلات سرماخوردگی و یا سرفه های شدید رهایی یابند. ناراحتی ناشی از گلودرد و گرفتگی بینی با کمک یک فنجان چای و لیمو که با عسل شیرین شده باشد می تواند بهبود یابد.

مصرف عسل طبیعی در دوران بارداری ضرر ندارد به شرط آنکه در خوردن آن زیاده روی نشود. مصرف عسل در دوران بارداری روزانه نباید بیشتر از دو الی 3 قاشق غذاخوری باشد. به طور کلی هیچ گونه زیاده روی ای برای بدن انسان مفید نیست. مادران آینده باید  به نوزادان خود مواد مغذی متنوعی برسانند تا از رشد صحیح آنها مطمئن باشند. عسل برای بدن مادر مواد معدنی، ویتامین ها و انرژی ای که در دوران بارداری نیاز دارد تامین می کند. طبق نظر کارشناسان مادران باید از خوردن قندهای مصنوعی مثل ساخارین شدیدا اجتناب کنند و عسل و خرما بهترین مواد قندی سالم قابل استفاده  در دوران بارداری هستند.

 

مصرف عسل برای خانم های باردار خواص و فواید زیادی دارد که البته در صورت مصرف بیش از حد باعث ایجاد خطراتی نیز میگردد. عسل شیرین، مقوی و سالم است. همه افراد پیر و جوان از آن به نوعی بهره میبرند. ولی مگر خوراکی های شیرین برای سلامتی ضرر ندارند؟! همچنین، هنگام بارداری تا چه حد ممکن است ایجاد خطر کند؟ این مقاله به شما کمک میکند تا خطرات و فواید عسل در زمان بارداری را دریابید. پس به خواندن ادامه دهید.

عسل انبار مواد مغذی است. در زیر با آنها آشنا شوید.

 

یک پیمانه(۳۳۳ گرم) عسل حاوی کالری ها و مواد غذایی زیر میباشد.

 

از آنجایی که عسل علاوه بر مواد مغذی، پر از قندهای گلوکز و فروکتوز هم هست میتواند در زمان بارداری فواید زیادی داشته باشد.

 

 

سیستم ایمنی را تقویت میکند: خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی عسل باعث افزایش ایمنی بدن می شود. همچنین با تنظیم اسید معده، سوزش های جزئی و سوزش سر دل و زخم معده را درمان می کند.

شر بی خوابی را کم میکند: عسل طبیعی به عنوان بک آرام بخش به غلبه بر بی خوابی کمک می کند. خوردن شیر با یک قاشق عسل قبل از خواب، به شما کمک می کند که خوابی راحت و بدون پریشانی داشته باشید.

سرفه و سرماخوردگی را از بین میبرد: خواص ضد ویروس عسل از فعالیت ویروس ها در داخل بدن و در پی آن از سرماخوردگی جلوگیری میکند. عسل در جلوگیری و تسکین سرفه نیز بسیار موثر است هرچند هیچ مدرک علمی که این موضوع را تایید یا نقض کند موجود نیست.

گلودرد را تسکین میدهد: خواص ضد التهاب عسل باعث تسکین سوزش و ناراحتی های گلو می شود. اضافه کردن عسل به چای زنجبیل و لیمو، و گرم نوشیدن آن آرام آرام برای از بین بردن گلو درد مفید است.

درمان زخم معده: مطالعات نشان داده است که مصرف منظم عسل باعث کاهش رشد باکتری های هلیکوباکتر پیلوری، که عامل ایجاد زخم معده هستند، می شود.

سلامت پوست سر را افزایش میدهد: طبیعت ضد باکتری عسل نه تنها گلودرد را درمان می کند، بلکه در از بین بردن شوره سر و خارش پوست موثر است. مقداری عسل را در آب حل کنید و برای درمان چنین شرایطی روی سر خود بمالید.

حساسیت را کم میکند: هرچند ممکن است بطور قطعی و کامل نباشد اما عسل در کنترل آلرژی های فصلی کمک میکند. و عسل محلی که دارای گرده گل است، اگر بطور منظم مصرف شود، بدن را در برابر گرده و آلرژی های فصلی مقاوم میسازد.

 

 

همانطور که مصرف افراطی هر ماده ای هر چند پر خاصیت ترین مواد باعث ایجاد مشکلاتی میشود، مصرف بیش از حد عسل در زمان بارداری میتواند عوارض جانبی زیر را به همراه داشته باشد.

 

 

۱ – حساسیت بدن به انسولین را کم میکند: مصرف بیش از حد عسل میزان قند خون را بالا می برد و تاثیر انسولین روی بدن را پایین می آورد. مصرف بیش از ۲۵ کرم قند فروکتوز در روز هنگام بارداری میتواند خطرناک باشد.

۲ – باعث گرفتگی میشود: مصرف بیش از حد عسل منجر به گرفتگی عضلات داخلی شکم، اسهال، یبوست و نفخ میشود. مصرف بیش از اندازه عسل بدن شما را اسیدی میکند و روی مجرای گوارشی تاثیر میگذارد و باعث پایین آمدن سرعت گوارش میشود.

سه تا پنج قاشق (۱۸۰ تا ۲۰۰ کالری) عسل در روز مشکلی ایجاد نمیکند از آنجایی که هر قاشق تقریبا ۶۰ کالری دارد. کالری بدست آمده از قند های ساده نباید بیش از ۱۰٪ کالری مورد نیاز بدن هنگام بارداری ( که حدود ۱۸۰۰ تا ۲۴۰۰ کالری در روز است) را تشکیل دهد.

 

 

عسل را به روش های زیر نباید مصرف کنید:

 

 

 

 

اگر کیفیت عسل خوب باشد، معمولا خوردن آن حتی برای خانم های باردار مشکلی ایجاد نمیکند.

 

اگر مطمئن نیستید چه نوع عسلی استفاده کنید با مشاوران آهوتا تماس بگیرید تا بهترین نوع عسل که مناسب شما می باشد را معرفی کنند.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجموعه آهوتا با 9 سال سابقه زنبورداری به ارائه معتبرترین آموزش های عسل درمانی میپردازد و با توجه به نیاز مردم به خرید عسل طبیعی اقدام به فروش عسل طبیعی بصورت مستقیم از زنبوردار و بدون واسطه می نماید . اگر به دنبال عسل طبیعی هستید ، فروشگاه آهوتا با فروش عسل و ارسال رایگان سفارشات بالای 2 کیلو و ضمانت اصالت ، میتواند بهترین عسل را به شما برساند. اهداف اصلی ما : 1- آگاهی عموم نسبت به فواید عسل طبیعی 2- آموزش عسل درمانی بصورت رایگان 3- فروش عسل طبیعی بدون واسطه


خواص شیر موز برای کودکان خواص شیر موز برای پوست خواص شیر موز خرما خواص شیر موز در بارداری شیر موز به نظر یک ماده بسیار شیرین و وسوسه کننده است اما اگر با مواد سالم تهیه شود می‌تواند مواد مغذی ضروری را برای بدن فراهم آورد. شما می‌توانید از موز و شیر کم چرب برای تهیه شیر موز استفاده کنید تا چربی و کالری اضافی وارد بدنتان نشود. ماست ساده یا ماست کم چرب به آن اضافه کنید. شما می‌توانید میوه‌های یخ زده همچون توت فرنگی، انبه یا سایر مواد را به شیر موز خود اضافه کنید تا ارزش تغذیه‌ای آن را چند برابر نمایید.

 

 

 


اثرات موز و شیر موز بر بدن

 


موز اثرات شدید اسیدی بودن معده را که منجر به زخم معده می شود را خنثی کرده و مهار کننده های انزیم پروتئاز موجود در موز کمک به از بین بردن باکتریهای مضرر در دستگاه گوارش می کند .همجنین این ماده غذایی منبع بسیار خوبی از پروبیوتیک است که ارائه دهنده تغذیه برای  پروبیوتیکهاست.پروبیوتیک ها یک قسمت ضرری از بهداشت و درمان است که وظیفه دفاع از بدن در برابر میکروب های مضر وجذب بهتر مواد غذایی را دارد. ما بدنسازان باید به این مسئله واقف باشیم که هر چقدر خوب تمرین کنیم، بهترین تغذیه را داشته باشیم اگر در دستگاه گوارش هضم و جذب خوبی نداشته باشیم بی فایده است.

 

 

 


بالا بردن سطح انرژی با خواص شیر موز

 


موز حاوی سه قند طبیعی ساکاروز- فروکتوز و گلوگز می باشد که به همراه فیبر موجود برای بالا بردن سطح انرژی بصورت فوری و مستمر توصیه می شود. در بدنسازی سوخت اصلی عضلات کربو هیدرات ها هستند. کربوهیدراتها از کربن وهیدروژن و اکسیژن ساخته شده اند که در بدن بصورت گلیکوژن ذخیره می شود و چون موز ترکیبی از سه قند وفیبر می باشد که گزینه بسیار مناسبی جهت پر کردن سریع ذخایر گلیکوژنی و تولید انرژی مستمر در حین تمرین می باشد به صورت که ۲عدد موز متوسط می تواند انرژی یک تمرین شدید ۸۰ دقیقه ای را برای ما به ارمغان بیاورد.

 


کاهش و افزایش وزن خواص شیر موز

 


اگرچه بیشتر افراد در مورد مزایای شیر موز برای سلامتی آگاهی دارند اما از آن چشم پوشی می‌کنند زیرا فکر می‌کنند که مصرف شیر موز می‌تواند باعث افزایش وزن شود. این موضوع در واقع صحیح نیست. وجود مواد معدنی که در بالا نیز به آن‌ها اشاره کردیم می‌تواند به بدن انسان کمک کند. شما می‌توانید از مزایای موز برای بدن استفاده کنید.

 


برای کاهش وزن سالم:

 


یک عدد موز بزرگ به تنهایی حاوی ۱۰۸ کالری و ۱۷.۵ گرم کربوهیدرات است که برای عملکرد صحیح بدن ضروری است. از آنجایی که موز سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر است ، به شما کمک می‌کند کمتر گرسنه شوید. همین امر نیز باعث می‌شود کمتر غذا بخورید. موز همچنین شاخص گلیسمی بسیار پایینی دارد و می‌تواند سطح قند خون را تنظیم کند.

 


برای افزایش وزن سالم:

 


از آنجایی که موز مقادیر خوبی کالری دارد می‌توانید از آن برای افزایش وزن استفاده کنید. موز همچنین حاوی ویتامین B12 است و می‌تواند گردش خون را بهبود ببخشد. استفاده از شیر موز برای کاهش وزن یا افزایش وزن کاملا به ترکیب نهایی شما بستگی دارد، اگر از شیر کم چرب به همراه مواد سالم و کم کالری استفاده کنید پس شیر موز بهترین اسموتی برای کنترل وزن است و اگر از شیر پرچرب در کنار افزودنی‌های پرکالری استفاده کنید پس شیر موز یک اسموتی پرکالری است که می‌تواند در افزایش وزن‌تان موثر باشد.

 

 

 


خواص شیر موز در طب سنتی

 


در طب سنتی هند موز نارس را ایجادکننده یبوست می دانند. در واقع موز در صورتی که رسیده باشد، ملین است و در عین حال برای درمان اسهال ساده و اسهال خونی مفید است و بهبود زخم های روده را تسریع می کند.

 


به دلیل جذب سریع قند موز، این میوه دارای شاخص گلیسمی بالایی است. موز رسیده برای بیماران دیابتی توصیه نمی شود. همچنین افرادی که تمایل به کنترل وزن دارند، نباید از موز رسیده استفاده کنند.

 


برای از بین بردن زگیل، پوست موز را از طرف داخل بر روی آن قرار می دهند و آن را با دقت با یک نوار چسب می بندند تا پوست تکان بخورد و زگیل را برطرف کند.

 


مبارزه با کم خونی با خواص شیر موز

 


موز به دلیل غنی بودن از آهن و ویتامین c می تواند تولید هموگلوبین در خون را تحریک وکمک به حداکثر رساندن گلبو لهای ق خون که نیاز مهم ورزشکاران جهت حمل اکسیژن به ما هیچه هاست. همچنین ویتامین c موجود در موز کمک در جذب بهتر آهن مواد غذایی دارد.

 

 

 


تمرکزبیشتر، خواب بهتر با خواص شیر موز

 


تریپتوفان یکی از آمینو اسیدهای ضروری است که بدن برای سنتز پروتئین ها به آنها نیاز دارد و نقش مهمی در سیستم عصبی وخواب دارد. تریپتوفان دارای ۲ عملکرد مهم است: اول اینکه: مقدار کمی از این آمینو در رژیم غذایی ما توسط کبد به ویتامین B3(نیایسن) تبدیل می شود تا با کمبود این ویتامین رو به رو نشویم.  دوم اینکه: باعث افزایش سطح سروتین از کمبود تریپتوفان ایجاد می شود. این کمبود ممکن است منجر به افسردگی ،اضطراب تحریک پذیری عصبی، بی قراری ،افزایش وزن، پرخوری میل شدید به کربوهیدراتها وبی خوابی همراه باشد. نیاز تریپتوفان زنان بالای ۲۰ سال حدود ۳۹۵ میلی گرم نیاز تریپتوفان زنان باردار حدودا تا ۴۵۰ میلی گرم می رسد.

 


جلوگیری از حملات قلبی با خواص شیر موز

 


موز با داشتن اسید فولیک وسطح بالایی از ویتامین های گروه B وC وA می تواند سطح آمینو اسید هموسیستئن خون را که محصول جانبی مضر از گوشت را پایین بیاورد، در ارتباط با امینو اسید هموسیستئین و حملات قبلی و سکته های مغزی رابطه وجود دارد،سطح بالای این اسید امینه با تنگ کردن عروق منجر به انواع سکته ها می شود. سطح بالای هموسیستئین در خون نیز ممکن است تمایل خون به لخته شدن را افزایش دهد.

 


مصرف مداوم موز حدود ۴۰درصد از سکته های مغزی و قلبی جلوگیری می کند. مصرف غذاهایی با منشاء ویتامین گروه B و اسیدفولیک از بالا رفتن این محصول جانبی جلوگیری میکند. همچنین موز به دلیل بالا بودن ویتامین های ذکر شده و همچنین منیزیم و پتاسیم کمک بسیار بزرگی برای بهبود یافتن عوارض ترک سیگار (نیکوتین)میکند.

 


بطور خلاصه این ماده غذایی تشکیل شده از یک سری مواد مفید برای بدن انسان که توصیه میشود حداقل روزانه از ۲ عدد موز در میان وعده های غذایی به همراه شیر قبل از خواب استفاده کنید،تا از خواص اعجاب انگیز این میوه مطلع شوید.

 

 

 

 


خواص شیر موز در طب سنتی , خواص شیر موز برای لاغری

 


خواص شیر موز در طب سنتی , خواص شیر موز برای لاغری

 


خواص شیر موز در طب سنتی , خواص شیر موز برای لاغری

 


خواص شیر موز در طب سنتی , خواص شیر موز برای لاغری

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لونگان x بخوانید...