خواص شير در بدنسازي

دوره مقدماتی php
خواص شير در بدنسازي
خواص شير در بدنسازي

بعضی از افراد ادعا می کنند شیر چاق کننده است بعضی دیگر می گویند گران است و بعضی ها شکایت می کنند که با ما سازگار نیست. اما اگر بدن شما تحمل لاکتوز را نداشته باشد و شیر و مکمل های آن را مصرف نکنید خیلی زود حجیم سازی را از دست می دهید.

جدیدا شیر به عنوان یک ماده غذایی بد در میان بدنسازان شناخته شده به همان دلایل فوق که ذکر شد اما شیر سنگ بنای رژیم ها و رشد باشد با مصرف شیر می توانید به بزرگترین حجم خود برسید. اگر به سال ۱۹۴۰ برگردید متوجه می شوید که قهرمانانی مثل کلنسی راس (Clancy Ross  ) و جان گریمک (John Grimek) بیشترین حجم خود را از شیر بدست آوردند. حتی کلنسی راس می گفت بهترین چیز ممکن برای حجیم شدن شیر است. بسیاری از ما به دنبال سلامتی و بدنسازی طبیعی هستیم پس چرا دنبال چیزی که این قهرمانان مصرف کردند نباشیم؟!

شیر در هر مغازه ای پیدا می شود. از نظر منطقی قیمت آن ارزان است زیرا ۹۰ درصد آن آب است. براحتی جایگزین شیرینی ها مواد چاق کننده ی دیگر می شود. نوشیدن ۱ تا ۲ گالن در روز (البته بستگی به تمرین و چرخه ی مصرف پروتئین شما دارد) برای لازم است، اساسا شیر را به خاطر محتوای پروتئین آن مصرف می کنند. یک لیتر شیر (کمتر از ۳/۱ گالن) حاوی ۳۲ گرم پروتئین است که از دو منبع گرفته می شود: کازئین و وی.

این منابع بدون شک بهترین پروتئین موجود می باشند و در ترکیب با پروتئین تخم مرغ یک آمینو اسید کامل را تامین می کنند. فکر نمی کنم نیازی باشد فواید پروتئین وی را به بدنسازان بگویم. این در دسترس ترین پروتئین جهان است. خیلی سریع عمل می کند و آمینوهای مهم بدن را به میزان زیاد تامین می کند.

از طرف دیگر کازئین پروتئینی با عملکرد کندتر است که حاوی آمینوهای ضروری دیگر است که مخزن آمینو اسیدهای پایه بدن است. با داشتن ترکیبی از هر دو پروتئین، کازئین بر وی اثر می گذارد تا آهسته تر عمل کند و مدت طولانی تری را در بدن فعال بماند و امکان جذب آن را بالا می برد. به خاطر وجود آمینواسیدها در کازئین شانس بیشتری وجود دارد که وی در بافت های عضله ذخیره شود.

خواص شير در بدنسازي

دوره مقدماتی php

اگر محاسبه کنید که ۲۰ درصد پروتئین شیر وی است، پس نوشیدن ۲ گالن آن معادل ۳۰ گرم پروتین وی است. در حال حاضر اکثر بدنسازان پروتئین اضافی را از منابع مختلف دیگر مثل پودرها می گیرند اما خلاص شدن از این محصولات اضافی به نظر ایده ی بهتری باشد. کل پروتئین موجود در ۲ گالن شیر برای پوشش کل نیازهای پروتئینی بدنساز زیر ۱۰۰ کیلو کافی می باشد.

از هر متخصص تغذیه بپرسید بهترین رژیم برای حجم پیدا کردن، ۵۰ درصد کربوهیدارات، ۳۵ درصد پروتئین و ۱۵ درصد چربی است. این رژیم را با یک شیر نیمه چرب مخلوط کنید متوجه خواهید شد که تبدیل به کامل ترین تغذیه می شود. در هر لیتر شیر ۴۴۰ کالری موجود است برای رشد عضلات ورزشکاران باید تا حد ممکن شیر به همراه کالری مصرف کنند.

مهمترین مواد معدنی برای یک ورزشکار چیست؟ آهن، زینک و کلسیم. اگر از بدن بپرسید می گوید: کلسیم، کلسیم و کلسیم

میزان کلسیمی که ما نسبت به دیگر مواد معدنی نیاز داریم مشخص است و در سیستم ما الویت دارد. اگر کلسیم و زینک و آهن مصرف می کنید بدن کلسیم را به دو ماده دیگر ترجیح می دهد. به همین دلیل است که متخصصان تغذیه و شرکت های مکمل به ورزشکاران توصیه می کنند زمانی آهن و زینک را مصرف کنید که هیچ کلسیمی در معده نباشد. این قضیه برای مکمل ZMA که حاوی زینک است نیز صدق می کند.

کلسیم به عنوان بهترین تقویت کننده استخوان های سالم و قوی شناخته شده است. اما در عملکرد نیز نقش مهمی دارد. با کلسیم خیلی کم، نمی توانید عضلاتتان را شل و آزاد کنید و در اینصورت انرژی کمی به بدن می دهید و در نتیجه انقباض رضایت بخشی نخواهید داشت. انقباض بد برابر با تمرین بد و بدون رشد می باشد. با بهبود شل کردن عضلات، بدن تان را از آسیب، درد عضله و کشش رباط ها جلوگیری می کنید.

کلسیم برای متابولیسم چربی بسیار مفید است. شیر باعث کم ذخیره شدن چربی ها و کاربرد بهتر درشت مغذی ها در خون می شود.

شیر سرشار از ویتامین D است. ویتامین D در گروه هورمون استروئیدی دسته بندی می شود و اساسا از نور خورشید نشات می گیرد. پس اگر در مناطق ساحلی زندگی می کنید نیازی به ویتامین D اضافی ندارید اما اگر در مناطقی هستید که زمستان های سردی دارید، باید مکمل ویتامین D بخورید. امروزه FDA توصیه می کند شیری که با ویتامین D غنی شده مصرف کنید تا از بیماری های مربوط به استخوان جلوگیری شود، اما هورمون آنابولیک آن زیاد است که فایده بیشتری دارد. توصیه اصلی، مصرف ۴۰۰ واحد بین المللی است اما همراه با ویتامین E، ۸۰۰ واحد یا کمی بیشتر مصرف کنید.

تا جایی که می توانید شیر مصرف کنید. اگر معده تان آن را می پذیرد شیر را ولرم میل بنوشید. اگر علاقه ای به شیر خوردن ندارید اما فواید آن را می خواهید ۱ تا ۳ لیوان قبل از خواب از آن بنوشید و نوشیدن شیر را همیشه در فهرست غذایی خود داشته باشید.

چگونه شیر بیشتری مصرف کنید :

۱) هر وقت هوس شیر کردید، بخورید!

۲) شیر را با غلات بخورید.

۳) با مکمل پروتئین، MRP یا افزاینده وزن میکس کنید.

۴) اگر می خواهید سوپ رقیق درست کنید به جای آب، از شیر استفاده کنید.

۵)‌ شیرینی و شکلات را با شیر میل کنید.

خوب، شیر نیم چرب یا ۲درصد چربی ایده آل تر است، زیرا عملا یک غذای کامل است. بهتر است با شیک یا هر وعده غذایی و یا خود به تنهایی به عنوان غذا مصرف شود. اگر به شدت لاغر و کم وزن هستید شیر پرچرب مصرف کنید. بیشتر از ۳۰ گرم چربی در هر لیتر و ۶۰۰ کالری یا بیشتر را تامین می کند. به عنوان یک مکمل افزاینده وزن قطعا بهترین گزینه است و طبیعتا اگر رژیم دارید شیر بدون چربی استفاده کنید.

یک رژیم خوب برای رشد عضلات باید شیر، تخم مرغ، نان، اسپاگتی و در صورت امکان گوشت قرمز داشته باشد. اینها اساس یک رژیم خوب می باشد که به جز گوشت قرمز بقیه موارد به صرفه هستند.

منبع : bodybuilding.com


مطلب بعدی

مطلب قبلی

سلام استاد شبتون بخیر
داخل سایتی خوندم ک شیر رو با فاصله از کراتین و گلوتامین مصرف کنیم
استاد برنامه دوره من به این شکله ک صبح گینر+امینو+دیانابول،ناهار گینر +امینو،قبل تمرین کراتین؛بعد تمرین گینر،نیم ساعت بعدش کراتین
ب نظرتون اگه صبح از شیر استفاده کنم و ظهر و بعد تمرین رو از اب استفاده کنم خوبه؟

میشه بجای آب تو تمرینا شیر خورد؟ مشکلی ایجاد نمیشه؟

چون باعث بکار افتادن معده میشه خوب نیست واصولی نیست فرصتبرای شیر خوردن زیاد است چرا وسط تمرین

درود
داداش دمت گرم عالی بود خیلیا میگفتن شیرو بزار کنار فایده نداره
همیشه باهاشون مخالف بودم، با همین مصرف شیر کلی حجم و عضله اضافه کردم،مقاله بدرد بخوری بود،ممنون.


نام کاربری یا ایمیل؟


رمز

مرا به خاطر بسپار

عضویت | کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟

شکلات تلخ سیاه پروتئینی بدون پختآبان ۲, ۱۳۹۷

فدراسیون فقط فدراسیون پرورش اندام نیست.آبان ۱, ۱۳۹۷

خواص شير در بدنسازي

چگونه می توان به عنوان یک مربی خصوصی درآمد خوبی داشت؟آبان ۱, ۱۳۹۷

بهترین کارت ویزیت برای باشگاهداران کدام است؟مهر ۳۰, ۱۳۹۷

حرکت برفیکس به معنی بالا کشیدن وزن کامل بدن بر خلاف جاذبه زمین که عضلات لاتیسموس را به آتش می‌کشد و البته لازم به ذکر نیست که این حرکت عضلات متعددی را تحت فشار و تحریک قرار می‌دهد از عضلات تثبیت کننده شانه گرفته تا عضلات بازو و ساعد و حتی عضلات میان تنه و به دلیل تمام این خصوصیات بارفیکس می‌تواند و باید به عنوان یکی از اجزای ثابت هر برنامه تمرینی در نظر گرفته شود.

ادامه مقاله

پروتئین وی و کازئین هر دو مکمل های غذایی  پر فروش هستند که مورد مصرف بسیاری از ورزشکاران و پرورش کاران قرار میگیرند، اما موضوع این است که این دو پروتئین چه فرقی باهم دارند ؟

ادامه مقاله

خواص شير در بدنسازي

کبد یکی از اعضای حیاتی بدن انسان است که مسئول رد کردن تمام مواد غذایی و نوشیدنی مصرف شده از صافی است که این بدان معناست که کبد فاکتورهای مضرر مواد غذایی را گرفته و آنها را به صورتی بدون ضرر وارد سیستم های دیگر بدن می کند.

ادامه مقاله

کم تحرکی به دلیل ماشینی شدن زندگی  یکی از خطراتی است که امروز سلامت انسان ها را تهدید میکند ؛ عدم تحرک ، پویایی و فعالیت های بدنی آسیب جدی را به سلامت انسانها وارد میکند و منشاء بسیاری از بیماری های جسمانی و روانی میباشد.

ادامه مقاله

بر کسی‌ پوشیده نیست که ساختار بدنی زنان و مردان با هم متفاوت می‌باشد. در سطح ژنتیکی‌، زنان دارای دو کروموزوم جنسی‌ یکسان (XX) هستند در حالی‌ که مردان دارای نوع متفاوتی کروموزوم‌های جنسی‌ (XY) هستند. تفاوت ژنتیکی‌ مردان و زنان از راه‌های بسیار زیادی خود را نشان میدهند، به طوری که مردان و زنان دارای تفاوت‌های فیزیولوژیکی، اسکلت ماهیچه ای و بیومکانیکی بسیار زیادی از هم هستند.

ادامه مقاله

ادامه مقاله

fه گزارش سایت رسمی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، چهارمین دوره رقابت های بین المللی پرورش اندام، بادی کلاسیک، فیزیک و ماسکولار فیزیک جام الماس خلیج فارس جمعه 20 مهر ماه 97 در سالن همایش های شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار شد و در پایان نفرات برتر هر وزن و رده های قدی به شرح ذیل معرفی شدند.

ادامه مقاله

کشک یک ماده غذایی لبنی میباشد که از غلیظ کردن و خشک کردن دوغ پس از کره گیری تهیه می گردد و غنی از پروتئین و کلسیم میباشد و برای حفظ سلامتی بدنتان و همچنین عضله سازی بسیار مفید و کار آمد می باشد كشك یك ماده ی غذایی معجزه آساست كه دارای تمامی خواص شیر و حاوی كلسیم، چربی، نمك، پروتئین می باشد. میزان انرژی تولید شده با 100 گرم كشك حدود 105 تا 120 كیلو كالری می باشد كه می تواند به عنوان یكی از تامین كننده های انرژی مورد نیاز بدن در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود.

ادامه مقاله

باور غلطی در بین بدنسازان و ورزشکاران وجود دارد که گمان میکنند باید پروتئین مورد نیاز بدن خود را از مواد لبنیاتی و یا از گوشت و مرغ تهیه کنند در حالی که سبزیجات ها نیز دارای پروتئین هستند و میتوانند شما را در امر تامین پروتئین مورد نیاز بدنتان یاری کنند، ما به شما سبزیجات ماهیچه ساز را معرفی خوهیم کرد.

ادامه مقاله

بیشتر بدانید

سعید اردلان وب سایتی است که به صورت علمی در زمینه بدنسازی، بدنسازی بانوان، مکمل های بدنسازی، ارائه برنامه بدنسازی، دانستنیهای ورزشی فعالیت می کند. همچنین این وب سایت خدماتی از جمله دانلود آهنگ بدنسازی، فیلم بدنسازی، عکس بدنسازی، حرکات بدنسازی، ارائه تمرین بدنسازی را در اختیار علاقه مندان به ورزش پرورش اندام قرار می دهد. سعید اردلان سعی می کند علاقه مندان به این ورزش را با تازین ترین اخبار بدنسازی و همچنین اسطوره ها و قهرمانان بدنسازی نیز آشنا کند

تمام حقوق متعلق به وب سایت سعید اردلان است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد. © ۱۳۹۶

طراحی سایت: MANSVR.COM

 

شماره تماس: ۰۹۱۲۶۳۵۸۹۱۳

ارتباط از طریق تلگرام: @Saeedardalan66

 




خانه

موبایل

 

 

خواص شير در بدنسازي

قسمتي از مطالعات انجام شده در رابطه با خوردن شير پس از تمرينات سنگين با وزنه نشان مي دهد که شير باعث مي شود تمرين کنندگان چربي بيشتري از دست بدهند (بسوزانند).

 

محققان ، 55 جوان بين 18 تا 30 سال را در 3 گروه قرار دادند و آنها را به مدت 12 هفته و در هر هفته 5 روز تحت تمرينات سخت با وزنه قرار دادند و تمريناتشان را مطابق برنامه دنبال کردند. در حين تمرين شرکت کنندگان گروه اول از 2 فنجان شير رقيق شده و بسيار کم چربي ، گروه دوم از جوشانده سبوس با همان مقدار پروتئين و انرژي و گروه سوم از نوشيدني هاي کربوهيدراتي با همان مقدار پروتئين استفاده مي کردند که تقريبا معادل 600 تا 700 ميلي ليتر از نوشابه هاي نمونه مشابه ورزشي است.

 

به محض پايان يافتن مطالعات ، محققان دريافتند گروهي که در حين تمرين شير مي خورند 2 برابر بيشتر چربي از دست داده اند (حدود 2پوند). اين در حالي بود که گروه مصرف کننده نوشيدني هاي کربوهيدراتي يک پوند از چربي شان کم شده و گروه مصرف کننده جوشانده سبوس هيچ چربي از دست نداده بودند.همچنين گروه مصرف کننده شير نسبت به 2 گروه ديگر در همان مدت بيشتر عضلاني شده بودند.پروفسور فيليپس مي گويد: از دست دادن چربي بيش از چيزي بود که ما فکر مي کرديم.

 

من فکر مي کنم مفاهيم سودمند اين تحقيق کاملا روشن و آشکار است.اگر مي خواهيد بدني عضلاني داشته باشيد و چربي هايتان را از بين ببريد، هنگام ورزش و تمرين شير کم چربي بنوشيد.نکته ديگري که در اين تحقيق روشن شد اين بود که براساس حجم عضله ، مصرف کنندگان شير در صدر اين فهرست قرار داشتند و حجم عضلاتشان حدود 40 درصد (2.5 پوند) نسبت به مصرف کنندگان نوشيدني هاي کربوهيدراتي و 63 درصد (3.3 پوند) نسبت به گروه مصرف کنندگان جوشانده سبوس بيشتر بود.شايد شير به خاطر کلسيم و نقشي که در حمايت از سلامت استخوان ها ايفا مي کند، شناخته شود، اما محققان قويا قدرت شير را براي کمک به رشد عضلات و افزايش ميزان دفع چربي از بدن يادآوري مي کنند.به طور کلي شير يک نوشيدني مطلوب و ايده آل براي کساني است که تمرينات ورزشي منظمي را دنبال مي کنند.

منبع:khanevadeyema.com

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

خوش آمدید،لطفا وارد شوید

سوال امنیتی *

 − 
5
 = 
2

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

رمز عبور به ایمیل شما ارسال شد

سوال امنیتی *

 + 
5
 = 
9

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

خواص شير در بدنسازي

پربازدیدترین ها


برنامه بدنسازی حجمی تضمینی ۶۰ روزه

برنامه هفتگی فوق حرفه ای بدنسازی(فوق العاده برای حجم)


برنامه فوق العاده حجم بدنسازی

برنامه تمرینی بدنسازی در منزل با آموزش تصویری

برنامه عالی تمرینی اختصاصی فیتنس(تفکیک فوق العاده)

با سلام خدمت شما دوستان عزیز و محترم که سایت ما را به عنوان سایت مورد علاقه خود انتخاب کردید.

سایت پروبادی از مرداد ماه سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را در زمینه ی ورزش و سلامت شروع کرده و هدف از ایجاد این وبسایت افزایش آگاهی و اطلاعات مردم نسبت به ورزش و تغذیه می باشد که در این مدت کوتاه مطالب آموزشی مفیدی را منتشر کرده و سیاست کاری خود را با ترجمه متون کتب،مجلات و سایت های معتبر خارجی در زمینه ورزش اقدام نموده و مفتخریم مطالبی که بر روی سایت قرار گرفته را برای اولین بار توسط مترجمان ما منتشر شده است

خواص شير در بدنسازي
خواص شير در بدنسازي
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *