خواص شربت به ليمو چيست

دوره مقدماتی php

خواص شربت به ليمو چيست؟

سلام در این پست برای شما عزیزان درباره خواص شربت به ليمو چيست لطفا تا اخر با هلپ کده همراه باشید.

خواص شربت به ليمو چيست
خواص شربت به ليمو چيست

خواص شربت به ليمو چيست

از شربت به لیمو در درمان سوء هاضمه ، نفخ ، سردردهای یک طرفه ، دردهای عصبی ، سرگیجه و علائم سرماخوردگی استفاده می شود بعلاوه در تقویت حافظه و ایجاد آرامش نیز مفید است. همچنین به عنوان ادویه در مصارف خانگی نیز کاربرد دارد. اسانس به لیمو دارای خواص باکتری کش و حشره کش بوده و همچنین در صنعت عطرسازی نیز از آن استفاده می شود

تاثیر شربت به‌لیمو بر سلامت سیستم عصبی و قلبی

حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: شاید بهترین روش برای بهره گرفتن از خواص به‌لیمو در فصل تابستان مصرف شربت آن باشد؛ این شربت حاوی ویتامین‌های A، گروه ویتامین‌های B1، B2، B3، B5، B6، ویتامین C، ویتامین E، کلسیم، منیزیم، سدیم، کربوهیدرات، پتاسیم، فیبر، پروتئین، مس، روی، زینک، آهن، آنتی اکسیدان و غیره است.

وی ادامه داد: این شربت از نوشیدنی‌های مناسب برای فصل تابستان است و تأثیر زیادی بر روی عملکرد و سلامت سیستم عصبی و قلبی دارد، استفاده از این شربت به سلامت معده کمک می‌کند و باعث کاهش نفخ شکم و رفع اختلالت سیستم گوارش می‌شود.

شربت به لیمو و استرس

یکی از مهم‌ترین خواص این شربت، تأثیر در کنترل اضطراب، استرس و تنش‌های ذهنی است؛ مصرف این شربت از بروز سردردها میگرنی پیشگیری می‌کند و باعث پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی می شود. به‌لیمو برای افرادی که بیماری‌های آسم و کم خونی دارند بسیار مفید است و بوی بد دهان را برطرف می‌کند.

وی با اشاره به تاثیر این ترکیب بر طراوت و زیبایی پوست و مو گفت: ترکیب به لیمو و گلاب از بروز سکته‌‌‌های قلبی و مغزی پیشگیری می‌کند؛ خاصیت آنتی اکسیدانی آن از عوامل موثر بر پیش‌گیری از بیماری‌هایی مثل انواع سرطان است.

دوره مقدماتی php

این محقق و پژوهشگر طب سنتی مقدار مناسب مصرف این شربت را ۳ تا ۴ لیوان در روز دانست و گفت: برگ به لیمو (۵۰ گرم) را در ۶ لیوان آب بجوشانید، سپس میوه به (۳۰۰ گرم) را رنده و به آن اضافه کنید و در نهایت یک لیوان گلاب و مقداری سکنجبین به ترکیب به دست آمده اضافه کنید تا شربت نهایی به دست آید.

توانایی دمنوش به‌لیمو در کاهش وزن شبیه به خواص نوشیدن چای سبز به صورت ناشتا است. همچنین ثابت شده است که نوشیدن چای به لیمو می‌تواند عضلات را تقویت کند، به طوری که نوشیدن چای به‌لیمو یکی از مواد مناسب برای محافظت از عضلات در برابر آسیب‌های ناشی از تمرینات سخت ورزشی به شمار می‌رود.

تفاوت به لیمو و شربت به لیمو

نوشیدنی که به نام «شربت به‌لیمو» معروف است ربطی با گیاه به‌لیمو ندارد و ترکیبی است از آب لیمو، آب میوۀ به، شکر و موادی دیگر. شربتی با محتوی عصاره یا دم‌کردۀ برگ گیاه به‌لیمو به همراه افزودنی‌های مختلف نیز ساخته می‌شود، ولی آن نیست که در زبان عام «شربت به‌لیمو» نامیده می‌شود.

دستور تهیه شربت به لیمو

 

مواد لازم شربت به لیمو :

 

مواد لازم

اندازه

مقدار / کالری

به

دو کیلو

100 گرم / 26 کالری

شکر

دو کیلو

100 گرم / 400 کالری

آبلیمو

نصف استکان

یک قاشق / 5 کالری

آب

4لیوان

100 گرم / 0 کالری

 

طرز تهیه شربت به لیمو :

*. به نقل از : به را تمیز می کنیم و می شوییم و رنده می کنیم و یا اینکه آن را چهار قاچ می کنیم و مغز آنرا می گیریم و از چرخ رد می کنیم و در صافی می ریزیم و آب به را می گیریم.

*. شکر را با 4 لیوان آب دو سه جوش می دهیم،بعد شربت را از صافی رد نموده و با آب به مخلوط می کنیم و روی آتش می گذاریم تا چند جوش بزند و شربت قوام بیاید،بعد آبلیمو می ریزیم و بعد از یکی دو جوش شربت را از روی آتش بر میداریم.

 

خواص به :

*.  به برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله عفونت های روده ای و ورم حاد روده، اسهال مخصوصا از نوع خونی، سوزش مجاری ادرار، تنگی نفس، سردردهای مزمن و التهاب های مختلف مفید است.می گویند با خوردن به، عرق بدن خوشبو می شود.

*. خانم های باردار برای جلوگیری از سقط جنین به مصرف می کنند.علاوه بر گوشت به، دانه آن نیز اثر شفابخشی برای التهاب های دستگاه گوارش و مخاط ها، سرفه های خشک، سینه درد، تب و گرفتگی صدا دارد ولی مراقب باشید از جویدن و بلعیدن به دانه بپرهیزید زیرا به دانه، حاوی یک ماده سمی است که برای بدن مضر است.

 

 

به لیمو نام یک گیاه دارویی معطر است که بوی خوشایند لیمو را دارد. درختچه این گیاه ، تا متر است که گاهی بیشتر هم می شود. و دارای برگ های ساده سرنیزه ای به طول تا سانتی متر با قاعده گره ای و عموما بصورت دسته های سه تایی در هر گره است.

گل آذین انتهایی و بصورت خوشه های باریک، جام گل کوچک و بطور مشخص واجد دو لب، ارغوانی رنگ پریده، میوه هستکی و دارای عدد بذر است. این گیاه بومی آمریکای جنوبی بوده و به طور طبیعی رویش آن در آرژانتین، شیلی و پرو گزارش شده است و از آن جا به سایر نقاط جهان از جمله ایران رفته‌است و کشت می‌شود. در ایران این گیاه در استان های شمالی و باغ ها کشت می شود.

خواص به لیمو و کاربردهای آنبرگ ها بخش دارویی این گیاه هستند و بویی شبیه لیمو دارند.

برگ ها را در اواخر تابستان جمع آوری می کنند. پودر برگ گیاه به لیمو به رنگ سبز مات و دارای بوی معطر، طعم آن تند و کمی تلخ است. از به لیمو در درمان سوء هاضمه، نفخ، سردردهای یک طرفه، دردهای عصبی، سرگیجه و علائم سرماخوردگی استفاده می شود بعلاوه در تقویت حافظه و ایجاد آرامش نیز مفید است.

همچنین به عنوان ادویه در مصارف خانگی نیز کاربرد دارد. اسانس به لیمو دارای خواص باکتری کش و حشره کش بوده و همچنین در صنعت عطرسازی نیز از آن استفاده می شود.در بیماران دچار نارسایی کلیوی و همچنین در دوران آبستنی و شیردهی باید از مصرف زیاد به لیمو اجتناب کرد. استفاده موضعی به لیمو ممکن است باعث حساسیت پوستی شود.

برگ و اسانس به لیمو را باید دور از نور، در جای خنک و سربسته نگهداری کرد. از فرآورده های موجود در بازار آن می توان به چای ورون اشاره کرد.نوشیدن دم کردهٔ گیاه به‌لیمو به صورت چای طرفداران زیادی دارد.نوشیدنی که به نام شربت به‌لیمو معروف است ربطی با گیاه به‌لیمو ندارد و ترکیبی است از آب لیمو، آب میوه به، شکر و موادی دیگر. شربتی با محتوی عصاره یا دم کرده برگ گیاه به‌لیمو به همراه افزودنی های مختلف نیز ساخته میشود، ولی آن نیست که در زبان عام شربت به‌لیمو نامیده میشود.منبع:wikipedia.org

 

آموزش دستور تهیه و مواد لازم شربت به لیمو خوشمزه و خانگی

به :•: دو کیلو

شکر :•: دو کیلو

آبلیمو :•: نصف استکان

آب :•: 4 لیوان

برگ به لیمو :•: 4 عدد

آموزش دستور تهیه و مواد لازم شربت به لیمو خوشمزه و خانگی

برای تهیه شربت به لیمو ابتدا به را کاملا تمیز میکنیم و خوب میشوریم ،سپس آنها را رنده ترجیحا ریز میکنیم و یا اگر دوست ندارید در دهان آن را حس کنید میتوانید به را از وسط یک برش بدهید تا به دو نیم تقسیم شود و تخم های درونش را خارج کنید و به دو برش دیگر بزنید و از چرخ رد کنید و آب به را بگیرید.

سپس در قابلمه کوچکی 4 لیوان آب بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و زیر شعله اجاق را روشن کنید تا دو ،سه جوشی بزند،بعد آن را از صافی رد کنید و به آب به بیفزایید و مجدد شربت به لیمو روی شعله اجاق بگذارید تا چند جوشی بخورد و شربت با قوامتری داشته باشید.

در آخر هم آبلیمو و برگ به لیمو را به آن اضافه کنید و بعد از دو ، سه دقیقه شربت به لیمو را از روی شعله بردارید. در یخچال بگذارید تا خنک شود سپس میل بفرمایید.

این شربت خوش طعم و مطبوع برای رفع تشنگی در روزهای گرم تابستان مناسب است.

 

 

 


خواص به لیمو چیست خواص به لیمو در بارداری خواص به لیمو دمنوش به لیمو (Lemon Beebrush) نام یک گیاه دارویی معطر است که بوی خوشایند لیمو را دارد. درختچه این گیاه ، تا متر است که گاهی بیشتر هم می شود. و دارای برگ های ساده سرنیزه ای به طول تا سانتی متر با قاعده گره ای و عموماً بصورت دسته های سه تایی در هر گره است. گل آذین انتهایی و بصورت خوشه های باریک، جام گل کوچک و بطور مشخص واجد دو لب، ارغوانی رنگ پریده، میوه هستکی و دارای عدد بذر است.

 

 

 


به لیمو چیست و چه خواصی دارد؟

 


به لیمو حاوی مواد اسید سیتریک، کلسیم، منیزیم، ویتامین C، بیوفلاونوئید، پکتین، و لیمونن است که با عفونت مبارزه میکند.اگر شما از مشکلات سوزش سر دل، کلیه و یا صفرا رنج می برید باید قبل از استفاده بادکتر خود مشورت کنید. برای محافظت از مینای دندان های خود ، حداقل نیم ساعت صبر کنید بعد مسواک بزنید. برگ ها و پیکر رویشی این گیاه دارای خاصیت تب بر، مسکن ، ضد نفخ ، کمک کننده به هضم غذا ، آرامش بخش ، رفع درد شکم ، دل پیچه ، رفع تپش قلب و اثر مقوی بر معده دارد و برای رفع دردهای عصبی و پایین آوردن درجه حرارت بدن در بیماریها بسیار مفید است.

 


از به‌لیمو در درمان سوء‌هاضمه ، نفخ ، سردردهای یک‌طرفه ، دردهای عصبی ، سرگیجه و رفع صداهای گوش ، رفع خستگی بدن و علایم سرماخوردگی استفاده می‌گردد. همچنین به عنوان ادویه در مصارف خانگی مصرف دارد. اسانس به لیمو دارای خواص باکتری ‌کش و حشره‌کش بوده ، همچنین در عطرسازی از آن استفاده می‌شود. چای به لیمو فوق العاده آرام بخش و تسکین دهنده اعصاب است. اسانس این گیاه در صنایع غذایی و در تهیه ی انواع عطر و ادکلن بسیار کاربرد دارد. به لیمو یکی از گیاهانی است که امروزه در باغ های آروماتیک کشورهای اروپایی بوفور کشت می گردد.

 

 

 


کاهش اضطراب با خواص به لیمو

 


یکی از مهمترین خواص به لیمو خاصیت آرامش بخش و تسکین دهنده اعصاب است. ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در به لیمو می تواند بر تعادل هورمونی در بدن تاثیر بگذارد. خاصیت آرام کنندگی به لیمو به خوبی شناخته شده است و برای افرادی که استرس مزمن و مشکلات عصبی دارند توصیه می شود. همچنین به لیمو می تواند باعث سهولت و آرامش ذهن و بدن شود.

 


خواص به لیمو برای کاهش وزن

 


افرادی که در حال تلاش برای کاهش وزن و لاغری هستند، در کنار رژیم های غذایی دیگر خود دم کرده به لیمو را نیز مصرف نمایند. به لیمو فقط دارای 2 گرم کالری است، همچنین این گیاه، غنی از ترکیبات عالی می باشد که باعث کاهش خوردن در وعده های غذایی دیگر می شود. علاوه بر اینها چای به لیمو طی فرایند های مختلف، موجب سوختن چربی در بدن می شود. در نتیجه این گیاه معطر و پرخاصیت موجب کاهش وزن شما می شود.

 

 

 


یکی از خاصیت های منحصر به فرد این گیاه محافظت از ماهیچه های بدن است که در چای ها و دمنوش های دیگر این خاصیت کشف نشده است. چای به لیمو به عنوان یک مکمل ورزش نیز محسوب می شود. به همین دلیل مصرف دم کرده به لیمو قبل از تمرینات ورزشی توصیه شده است.

 


خواص به لیمو برای مشکلات و مسائل گوارش

 


از جمله خواص به لیمو خاصیت بهبود و تسکین مسائل و مشکلات مربوط به گوارش است. چای به لیمو دارای خواص آرامش بخش خاصی است که به طور سنتی برای رفع مسائل معده و سوء هاضمه بسیار مفید است. این داروی گیاهی دارای خواص ضد اسپاسم است که به آرام کردن معده و از بین بردن گرفتگی و نفخ و همچنین ناراحتی و مسائل جدی تر دستگاه گوارش کمک می کند.

 

 

 


خواص به لیمو در سردرد های یکطرفه

 


از به‌لیمو در درمان سوء‌هاضمه ، نفخ ، سردردهای یک‌طرفه ، دردهای عصبی ، سرگیجه و رفع صداهای گوش ، رفع خستگی بدن و علایم سرماخوردگی استفاده می‌گردد.
همچنین به عنوان ادویه در مصارف خانگی مصرف دارد. اسانس به لیمو دارای خواص باکتری ‌کش و حشره‌کش بوده ، همچنین در عطرسازی از آن استفاده می‌شود.

 

چای به لیمو فوق العاده آرام بخش و تسکین دهنده اعصاب است. اسانس این گیاه در صنایع غذایی و در تهیه ی انواع عطر و ادکلن بسیار کاربرد دارد. به لیمو یکی از گیاهانی است که امروزه در باغ های آروماتیک کشورهای اروپایی بوفور کشت می گردد. برای تقویت حافظه می توان از عرق به لیمو استفاده کرد.

به لیمو برای تقویت معده در ردیف بهترین داروها قرار می گیرد که برای این منظور بهتر است همیشه به صورت دم کرده مانند چای مصرف شود.برگ این گیاه در رفع حالات عصبی و خستگی های روحی بسیار مفید است.

 

 

 

 

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لونگان میوه x بخوانید...