خواص سياه دانه و عسل و دارچين

دوره مقدماتی php

خواص سياه دانه و عسل و دارچين

در این پست در مورد “خواص سياه دانه و عسل و دارچين” برای شما عزیزان صحبت میکنیم امید واریم راضی باشید و بتواند جواب دلخواه شما را بدهد مشکلی بود برای ما گامنت بگذارید.

خواص سياه دانه و عسل و دارچين
خواص سياه دانه و عسل و دارچين

خواص درمانی سیاه دانه برای درمان بیماری ها و سلامت بدن

تحقیقات نشان داده است مواد معدنی و ویتامین های موجود در سیاه دانه در درمان دیابت، سل، بیماری های قلبی و عروقی، کم خونی و میگرن مفید است.

اسیدهای چرب ضروری فراوان موجود در سیاه دانه آن را به نوعی مواد غذایی ضد سرطان تبدیل کرده که در حفظ سلامت پوست و مو نیز مفید است.

سیاه دانه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رفع مسمومیت خونی و یبوست می شود.

سیاه دانه دارای خواص بسیار زیادی از جمله در درمان سرطان ها، درمان زخم معده، نابودی سموم در کبد و نیز تنظیم سیستم گوارش بدن دارد.

دوره مقدماتی php
 خواص و فواید سیاه دانه
خواص و فواید سیاه دانه

افرادی که بعد از ابتلا به سرماخوردگی مدام عطسه می کنند می توانند جوشانده مخلوط سیاه دانه بوداده و روغن زیتون را به مدت یک دقیقه روی پیشانی خود مرهم کنند. این مخلوط به آنها کمک می کند تا از شر عطسه ها خلاص شوند.

برخی از درمانگران طب سنتی بر این باورند که سیاه دانه جویده شده و ترکیب شده با بزاق دهان موجب درمان زگیل می شود.

افراد مبتلا به سینوزیت بهتر است در فصل پاییز هفته ای یک بار از بخور سیاه دانه استفاده کنند.

مصرف سیاه دانه در وعده های غذایی برای خانم های سردمزاجی که شیر آنها برای نوزادشان کم است موثر است و به مرور موجب افزایش شیر آنها می شود.

عسل در كاهش ابتلا به بيماري هاي قلبي و عروقي موثر است

تهران – پژوهشگران دانشگاه علوم پزشكي مشهد در تحقيقي به خواص موثر عسل در كاهش ريسك بيماري هاي قلبي و عروقي در افراد با اضافه وزن و چاقي پي بردند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، طبق اين تحقيق، اختلال در ليپوپروتين ها و متابوليسم چربي ها، چاقي و ديابت از فاكتورهاي خطر بروز بيماري هاي قلبي و عروقي به شمار مي رود.
در اين تحقيق تاثير مصرف عسل طبيعي در مقايسه با گلوكز بر ميزان وزن ليپيدهاي سرم بر روي 55 نفر از كاركنان دانشگاه علوم پزشكي مشهد با BMIبالاي 25 واجد شرايط مورد بررسي قرار گرفت.
گروه آزمايش، روزانه 70 گرم عسل طبيعي و گروه كنترل 70گرم محلول گلوكز را به مدت 30 روز مصرف كردند و نتايج پژوهش نشان داد عسل طبيعي موجب كاهش وزن، چربي بد، كلسترول و تري گليسريد مي شود و در مقايسه مصرف گلوكز با افزايش اين فاكتورها همراه است.
دراين تحقيق، نتيجه گيري و پيشنهاد شده است كه كاربرد عسل طبيعي به عنوان يك ماده غذايي ارزشمند در رژيم غذايي تمام افراد مي تواند ريسك بيماري هاي قلبي و عروقي را كاهش دهد. بنابراين، توصيه به استفاده از عسل طبيعي به عنوان جايگزين گلوكز نقش موثري در پيشگيري از اين بيماري دارد

خواص سياه دانه و عسل و دارچين

سياه دانه و عسل و دارچين مادر دارو در طب سنتی هستند. معجون دوسین یا ترکیب عسل با سیاهدانه یکی از آن ترکیبات معروف عسل است که برای درمان انواع بیماری‌ها مخصوصا بیماری‌هایی که از سردی و رطوبت ریشه می‌گیرد بسیار مفید است.

برای تهیه این معجون باید مقدار ۱ واحد سیاهدانه نیم‌کوب را با ۳ تا ۵ واحد عسل مخلوط کنید. نگذارید سیاهدانه نیم‌کوب زیاد در معرض هوا قرار بگیرد. افراد گرم مزاج یا افراد با غلبه صفرا می‌توانند برای تدبیر سیاهدانه، سیاهدانه را ۲۴ ساعت در سرکه انگور طبیعی بخیسانید . سپس بگذارند در محیط خشک شود و بعد نیم‌کوب کنند و به عسل اضافه کنند.

معجون دو سین یا ترکیب سیاهدانه و عسل برای:

درمان انواع سردردهای سرد، تقویت مغز و رفع مشکلات مغزی، درمان روماتیسم و آرتروز مفاصل، رفع تیر کشیدن دست و پا، درمان ضایعات نخاعی، تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان سرماخوردگی‌های پی در پی، درمان تب‌های بلغمی و سوداوی، برای مردان مبتلا به پروستات، درمان عفونت ادراری، درمان سنگ کلیه و مثانه، برای دستگاه گوارش و درمان انگل روده، درمان نفخ معده و زخم معده، درمان پیسی و لک، رشد مو و درمان شوره سر، افزایش شیر مادران، جلوگیری از بیماری‌های مزمن و سرطان، تنظیم ضربان قلب، کاهش اضطراب، افزایش انرژی بدن، پیشگیری و درمان افسردگی و افزایش نشاط، افزایش میل جنسی و درمان ناباروی و افزایش تعداد اسپرم بسیار مفید است.

نسخه عمومی برای استفاده از فواید بی‌نظیر معجون دوسین: به مدت ۴۰ روز صبح‌های ناشتا یک قاشق چای‌خوری دوسین میل کنید و به مرور مقدار آن را به قاشق مرباخوری افزایش دهید.

 

در صورت بروز کیست تخمدان:

هر شب قبل از خواب ترکیب سه واحد عسل با یک واحد سیاهدانه نیم کوب به میزان یک قاشق مرباخوری میل شود.

برای عقب انداختن دوره قاعدگی:

روزی یک قاشق صبح و یک قاشق ظهر سیاهدانه و عسل میل کنید.

برای درمان پرولاکتین بالا:

پودر سیاهدانه ۱۰۰ گرم را با ۴۰۰ گرم عسل مخلوط کنید و هر ۸ ساعت یک قاشق غذاخوری از آن میل کنید.

برای درمان سنگ کلیه و مثانه:

سیاهدانه و عسل یا همان دوسین را روزی چند قاشق چای خوری میل کنید.

برای درمان جوش‌های سفید، زیرپوستی و بدون التهاب:

معجون دوسین را به جوش‌ها بمالید.

برای نشاط بیشتر در صبحگاهان:

به چایتان چند قطره روغن سیاهدانه، کمی عسل و چند پر نعنا اضافه کنید.

برای رفع دردهای دوران قاعدگی:

هر شب یک قاشق مربا خوری از مخلوط پودر سیاهدانه، عسل، رازیانه و بومادران مصرف کنید.

اگر تریگلیسیرید و کلسترول بالا دارید:

به ترکیب سیاهدانه و عسل نیم واحد سرکه طبیعی اضافه کنید و نوش جان.

از بین بردن موهای زاید از دغدغه‌های افراد محسوب می‌شود. خیلی از ما این سوال را داریم که از چه روشی برای زدودن موهای زائد استفاده کنیم.

رژیم جدیدی گرفته‌ایم یا تازه شروع به ورزش کرده‌ایم اما اولین تاثیری که در ظاهرمان می‌بینیم لاغر شدن صورت است و زار و نزار به نظر‌رسیدن.

همه ما تا به حال، حداقل به یکی از انواع عفونت دچار شده‌ایم. از گلو درد، دندان درد و جوش های چرکی گرفته تا عفونت های پر دردسرتر مثل عفونت ادراری.

میگرن از آن کابوس‌های تمام نشدنی است که برخی مجبورند سالیان سال با آن دست و پنجه نرم کنند و ساعات زیادی زجر و عذاب را تحمل کنند

شاید شما هم جزو کسانی باشید که می‌خواهید روشی طبیعی برای تقویت موهای عزیزتان پیدا کنید.بعضی‌ها از همان بدو تولد موهای ضعیف و کم‌پشتی دارند.

بعضی از افراد همیشه با مشکل “جوش سرو کار دارند. بعضی هم وقتی جوش می‌زنند می‌فهمند که قرار است به یک مهمانی حسابی دعوت شوند!

گیاهان دارویی و داروهای گیاهی برای پیشگیری و درمان زخم معده- مانند بسیاری از بیماری های مزمن دیگر- پیشنهادات قابل اطمینانی دارند.

سنگ کلیه یکی از سخت‌ترین بیماری‌های رایج بین افراد است. به طور مععمول خیلی‌ها را می‌شناسیم که حداقل یک بار دچار سنگ کلیه شده‌اند

مخلوط عسل و دارچين درمان كننده بسياري از بيماري ها در زمان قديم و حال مي باشد.

در اين مقاله با عسل و دارچين، درمان كننده بسياري از بيماري ها آشنا مي شويم.

ورم مفاصل
– يك قسمت عسل را در 2 قسمت آب گرم حل كرده و به آن 1 قاشق چاي خوري پودر دارچين بيافزاييد. خمير حاصله را روي محل درد به آرامي بماليد. درد بعد از 15 دقيقه از بين خواهد رفت.
– همچنين بيماران دچار ورم مفاصل مي توانند، 1 فنجان آب داغ را با 2 قاشق عسل و 1 قاشق چاي خوري پودر دارچين مخلوط كرده و بنوشند. اين عمل را هر روز بايد انجام دهند تا بيماري شان معالجه شود.
– مطالعات انجام شده روي اين بيماران نشان داده است كه، اگر اين بيماران قبل از صبحانه مخلوط 1 قاشق غذاخوري عسل با 4/1 قاشق چاي خوري پودر دارچين را ميل كنند، درد آنها بعد از 1 ماه از بين خواهد رفت. بيماران مورد مطالعه نمي توانستد راه بروند اما بعد از استفاده از اين روش، توانستند به راحتي شروع به راه رفتن بدون درد كنند.

جلوگيري از ريزش مو
– قبل از حمام كردن، 1 قاشق غذاخوري عسل به همراه با 1 قاشق چاي خوري پودر دارچين مخلوط كرده و روي سر خود بماليد و 5-15 دقيقه صبر كنيد و سپس موهاي خود را بشوئيد.

عفونت مثانه
– 2 قاشق غذاخوري عسل به همراه با 1 قاشق چاي خوري پودر دارچين را در 1 ليوان آب گرم حل كرده و آن را بنوشيد. اين روش باعث مي شود كه ميكروب هاي مثانه را از بين برود.

درد دندان
– 5 قاشق چايخوري عسل به همراه با 1 قاشق چاي خوري پودر دارچين مخلوط كرده و خمير حاصله را روي دندان خراب بماليد. اين عمل را 3 بار در روز انجام دهيد تا دندان خراب و دردناك درمان شود.

كلسترول
– 2 قاشق غذاخوري عسل به همراه با 3 قاشق چاي خوري پودر دارچين را در مقداري برابر 2 ليوان چاي حل كرده و آن را بنوشيد. بدين وسيله بعد از 2 ساعت كلسترول خون به اندازه 10درصد پايين مي آيد.
– تحقيقات اخير نشان داده است كه مصرف عسل خالص در درمان بيماران مبتلا به كلسترول بسيار مفيد است.

سرماخوردگي
– به مدت 3 روز از مخلوط 1 قاشق غذاخوري عسل گرم با 4/1 قاشق چايخوري پودر دارچين استفاده كنيد. اين روش براي درمان سرفه مزمن، سرماخوردگي و سينوزيت به كار مي رود.
– عسل محتوي مواد مفيد طبيعي است و به اين ترتيب از آنفلوآنزا و سرماخوردگي جلوگيري مي كند.

ناباروري , باردار شدن
– زنان مي توانند از پودر دارچين براي باردار شدن استفاده كنند.
– زنان نابارور مقداري پودر دارچين را با 2/1قاشق چاي خوري عسل مخلوط كرده و آن را به طور مرتب در روز روي لثه يا دهان خود قرار دهند. اين كار باعث مي شود كه مخلوط حاصل از طريق بزاق وارد بدن شود.
– مردان 2 قاشق غذاخوري عسل را قبل از خواب ميل كنند تا اين مشكل برطرف شود.
معده درد
– مخلوط عسل و پودر دارچين ، درمان كننده درد معده، زخم معده و نفخ مي باشد.

بيماري قلبي
– خمير عسل و پودر دارچين را تهيه كنيد و آن را بر روي نان به جاي مربا قرار دهيد. اين روش را به طور مرتب به عنوان صبحانه ميل كنيد.
– اين روش باعث پايين آوردن كلسترول، كاهش ضربان قلب، به راحتي نفس كشيدن، بهتر شدن جريان خون و جلوگيري از بيماري قلبي مي شود.

بهبود سيستم ايمني
– استفاده روزانه از عسل و دارچين باعث حفاظت بدن از باكتري و ويروس مي شود.
– عسل، محتوي مقدار زيادي ويتامين و آهن مي باشد و بدن را مقاوم مي كند.
– استفاده روزانه از عسل، باعث عملكرد بهتر گلبول هاي سفيد خون مي شود و درنتيجه بهتر با ويروس ها و باكتري هاي وارد شده به بدن مي جنگد.

سوء هاضمه
– قبل از هر وعده غذا، پودر دارچين را روي 2 قاشق غذاخوري عسل بريزيد. اين كار باعث مي شود كه اسيد معده ترشح شود و غذاي وارده به معده را هضم كند و از سوء هاضمه جلوگيري كند.

تاول
– 3 قاشق غذاخوري عسل با 1 قاشق غذاخوري پودر دارچين مخلوط كرده و قبل از خواب، روي تاول بگذاريد و صبح مخلوط ماليده شده بر روي تاول را با آب گرم بشوييد. اگر اين كار را به مدت 2 هفته هر روز انجام دهيد، تاول را از ريشه از بين خواهيد برد.

عفونت پوستي
– تمام عفونت هاي پوستي و اگزما با استفاده از عسل و پودر دارچين درمان مي شوند.

كاهش وزن
– 1 فنجان آب،عسل و پودر دارچين را هر روز و قبل از صبحانه با معده خالي بنوشيد.
– اگر مخلوط گفته شده را هر روز بنوشيد، از تجمع چربي در بدن جلوگيري كرده و باعث كاهش وزن مي گردد.

سرطان
– عسل و دارچين، درمان كننده سرطان هاي معده و استخوان شناخته شده است.

چگونه عسل باعث بهبودی زخم میشود

زماني كه عسل با رطوبت بدن تماس پيدا مي كند. آنزيم گلوكز اكسيداز كه توسط زنبورها در عسل ايجاد شده است به آرامي آزاد مي شود و پراكسيد ئيدروژن ضد عفوني كننده به ميزان زيادي آزاد مي شود و مي تواند در حدي كه به خود بافت آسيب نرساند، باكتريها را نابود كند. در ادامه با جذب مايعات و مواد مقوي به منطقه آسيب ديده باعث رشد سلولي و جلوگيري از خشك شدن زخم مي شود.
فعاليت استميك عسل باعث حضور يك لايه از مايع بين بافتها و بانداژ مي شود و باعث مي شود در هنگام نياز بدون درد جابه جا شود و سلولهاي جديد پاره نشود. به همين جهت در برخي بيمارستانهاي دنيا براي درمان زخم بستراز تركيبات آن استفاده مي شود.
ويژگي های منحصر به فرد:1_ به راحتي هضم مي شود: مولكول هاي قند موجود در آن مي توانند به راحتي به ساير قندها تبديل شوند، به همين جهت حتي حساس ترين معده ها نيز مي تواند آن را به سادگي هضم كند.
2_ منبع بسيار خوبي از آنتي اكسيدان است: نقش بزرگي در جلوگيري از سرطان و همچنين بيماريهاي قلبي دارد.
3_ سطح كالري آن پايين است: در مقايسه با ساير مواد قندي ۴۰% كمتر كالري دارد، هرچند انرژي آن بسيار بالاست، اما به وزن بدن شخص اضافه نمي كند.
4_ به سرعت در خون پخش مي شود: وقتي با ميزان مناسبي آب مخلوط شود. پس از ۷ دقيقه در جريان خون پخش مي شود و با آزادسازي ملكول قند به عملكرد بهتر مغزكه اصلي ترين مصرف كننده قند در بدن است، كمك مي كند و مانع بروز خستگي مي شود.
5_ در سلامت و ساخت عوامل خوني مؤثر است: بخش مهمي از انرژي مورد نياز براي اين مورد تأمين مي كند، به علاوه باعث تميز شدن خون مي شود

خواص اثبات شده داروئی عسل در علم پزشکی

خواص اثبات شده داروئی عسل در علم پزشکی به شرح زیر است :

خواص ضد باکتریایی و آنتی بیوتیکی و همچنین خاصیت ضد التهابی عسل.

گلوکز و فروکتوز عسل سریعا جذب شده و به انرژی تبدیل می شوند.

اعمال کبد را فعال کرده و در دفع سموم (دتوکسکشین) از کبد مؤثر است.

حرکات و ترشحات روده را بهبود می بخشد.

عسل دارای یک اثر ملین بوده و ترشحات روده ها را تحریک می کند. فشار اسمزی بالا، وجود ترکیبات معطر و استیل کولین باعث بروز این اثرات می شود.

از گذشته تا کنون از عسل در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شده است. مهمترین خاصیت عسل ، ضد میکروب بودن آن است. در حالی که عسل یک ماده کاملاً خوراکی است و بایستی محیط خوبی برای پرورش میکروب ها باشد ، و لیکن میکروب ها در معرض عسل نابود شده و اجساد آنها نیز به مرور از بین می رود. زیرا عسل حاوی آنتی بیوتیک و آنزیم دیاستاز است.

در گذشته از این خاصیت عسل برای از بین بردن پینه های دست و پا سود می جستند. عسل حاوی آنتی اکسیدان است، از این رو مصرف آن برای سلامت قلب و عروق مفید است. عسل به سلامت پوست کمک می کند و ضد پیری است. در قدیم هر دارویی را با عسل مخلوط می کردند، زیرا خاصیت بهبود بخشی داروها را چند برابر می کرده و امروزه هم از عسل در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند. از عسل در فرآورده های ضد سرفه بطور مستقیم و غیرمستقیم استفاده می شود . مزه مزه و غرغره شربت عسل برای برطرف کردن زخم های دهان و ورم گلو بسیار سودمند است. عسل ضد آسم است.

عسل با اینکه بسیار شیرین است، برای دندان ها و لثه مضر نیست، بلکه لثه ها را سالم می سازد و دندان ها را سفید می کند. دستگاه گوارش را پاک می سازد و ضد اسهال است. در تحقیقات ثابت شده اثر بسیار مفیدی برعفونت های معده دارد. از این رو ضد زخم معده و دستگاه گوارش است.
عسل در درمان آب مروارید ( کاتاراکت ) مفید است.
عسل بادشکن است و برای معالجه قولنج روده تجویز می شود و در مسمومیت های غذایی، دستگاه گوارش را پاک می سازد. دوست کبد و پادزهر است، پس در بیماری های کبدی مصرف آن مفید است عسل خواب آور است و به مبتلایان به بیماری کم خوابی توصیه می شود که قبل از خواب چند قاشق مرباخوری عسل میل کنند. برای رفع کم اشتهایی مفید است و کلاً جریان خون را در بدن بهبود می بخشد. از این رو به رشد عضلات کمک می کند، پس برای بچه های کم اشتها و افراد ورزشکار بسیار مفید است. عسل گرفتگی مویرگ ها را باز می کند و برای عروق بسیار مفید است. پس سالمندان اگر هر روز شربت عسل و لیموی تازه بنوشند، عمر طولانی تری خواهند داشت.

بررسی مقالات سال های 1984 تا 2001 نشان می دهد حداقل 25 تحقیق راجع به اثرات ضد زخم عسل انجام شده که نتایج آنها مثبت بوده است. عسل به عنوان التیام دهنده زخم و نگهدارنده پوست مورد تأیید قرار گرفته است. همچنین 40 مورد دیگر نشان داده ، عسل دارای اثرات ضد خونریزی با موفقیت 88 درصد بوده که این عمل به همراه اثرات ضد میکروب نیز بوده است.
خاصیت ضد میکروبی در عسل با PH حدود 2/3 تا 5 به هیدروژن پراکسید(H2O2) مرتبط بوده که از تغییرات آنزیمی گلوکز به گلوکونیک اسید حاصل می شود. به هرحال اثرضد میکروبی عسل پس از گرم شدن یا در معرض آفتاب قرار گرفتن کاهش می یابد. عسل ماده ای کاملاً خوراکی است ، ولی در موارد استثنایی ممکن است به اسپورعامل بوتولیسم آلوده باشد که ایجاد سم کرده و مسمومیت زاست ، به همین دلیل مصرف آن برای کودکان زیر یک سال ممنوع است.

بعضی افرد ممکن است نسبت به دانه های گرده موجود درعسل حساسیت داشته باشند. ممکن است بعضی از زنبورها به گل خرزهره و چند گل سمی دیگر عادت کنند و محصول سمی تهیه نمایند که البته این کار به ندرت اتفاق می افتد. از مصرف این ماده بسیار مفید غافل نشوید و از فواید زیاد آن سود بجویید.

درمان زخم با عسل

گروهي از محققان مي‌گويند با ماليدن عسل بر روي زخم يك فرد مبتلا به ديابت مي‌توان از لزوم قطع يك پاي عفوني پيشگيري كرد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از مديسون، پزشكي در “دانشگاه ويسكانسين كه شش بيمار ديابتي خود را از خطر قطع عضو نجات داده است، آزمايشي را براي ترويج استفاده گسترده از عسل درماني آغاز كرده است.

در اين درمان پس از برداشت پوست و باكتري مرده لايه ضخيمي عسل وارد زخم مي‌شود.

“جنيفر ادي پروفسور دانشكده پزشكي و بهداشت عمومي دانشگاه ويسكانسين گفت،

عسل به دليل خاصيت اسيدي خود باكتري را از بين مي‌برد و از بروز عوارض مقاومت باكتريايي كه در مصرف آنتي بيوتيك‌هاي استاندارد ديده مي‌شود پيشگيري مي‌كند.

وي اين موضوع را براي بهداشت جهاني بسيار حائز اهميت خواند.

ادي گفت، افراد مبتلا به ديابت معمولا از جريان خون ضعيفي برخوردارند و از آنجا كه توانايي آنان براي مبارزه با عفونت كاهش مي‌يابد، زخم‌هايشان به سختي درمان مي‌شود.

وي افزود، تقريبا هر900ثانيه يك قطع عضو ناشي از ديابت در جهان انجام مي‌شود.

ادي ابراز اميدواري كرد كه اگر بتوان ثابت كرد كه عسل موجب شفاي زخم افراد ديابتي مي‌شود مي‌توان اميدهاي تازه‌اي براي بسياري از بيماران مبتلا به ديابت بوجود آورد. وي احتمال اين امر را بسيار زياد توصيف كرد.

عسل درماني هم اكنون در نيوزيلند براي درمان زخم‌هاي بستر و در اروپا بعنوان يك شكل درمان‌جايگزين استفاده مي‌شود.

منبع: ايرنا

خواص درماني دارچين:

  • یک قاشق مرباخوری پودر دارچین به اندازه یک لیوان آب انار حاوی آنتی اکسیدان است.
    ▪ دارچین سرشار از کلسیم، آهن، ویتامین C،K، منگنز و فیبر است.
  • عفونت های قارچی. برطبق انستیتوی ملی سلامت آمریکا، سینامالدئید (یک ماده شیمیایی موجود در دارچین سنا) می‌تواند در مقابله با عفونت های باکتریایی و قارچی کمک کند.
  • استنشاق روغن دارچین، تمرکز ذهنی و حافظه را بهبود می بخشد.
  • برای پیشگیری از فاسدشدن گوشت به عنوان نگهدارنده استفاده می شود.
  • پاشیدن مخلوطی از روغن دارچین، میخک، اکالیپتوس، لیمو و رزماری ۹۹درصد باکتری های موجود در فضا را از بین می برد.
  • افزودن آن به چای، گرفتگی سینه و مجرای تنفسی را التیام می بخشد.
  • افزودن آن به چای و سوپ حالت تهوع را کاهش می دهد.
  • در برخی بیماران مبتلا به آسم و دارای خلط غلیظ در سینه مفید می‌باشد.
  • بیماری آلزایمر. برطبق تحقیقات جدید، مواد موجود در دارچین می‌تواند از ابتلا به بیماری آلزایمر پیشگیری کرده و یا سرعت پیشرفت این بیماری را کم نماید.
  • اچ آی وی. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که دارچین می‌تواند بصورت بلقوه برضدویروس اچ آی وی، مفید باشد. کاراترین نوع دارچین بر علیه ویروس اچ آی وی 1 و 2 نوع چینی (سنا) آن می‌باشد.
  • بیماری ام اس (Multiple Sclerosis). دارچین می‌تواند پیشرفت بیماری ام اس را کاهش داده و بجای بعضی از داروهای گران قیمت که برای این بیماری استفاده می‌شوند، مصرف شود.
  • يكي از خواص دارچين به دليل طبيعت گرم آن، افزايش‌دهنده قواي جنسي است.
  • کاهش اثرات منفی غذاهای پرچرب. رژیم غذایی پر دارچین می‌تواند اثرات منفی خوراکیهای پرچربی را کاهش دهد.
  • دارچین، به جز درمان اختلال های گوارشی، خاصیت آرامش بخشی دارد.
  • دارچین قند و کلسترول خون را کنترل می کند و از آن برای درمان سوء هاضمه، درد و نفخ معده و اسهال استفاده می شود.
  • افرادی که آلرژی دارند نباید از مصرف دارچین در غذاهای خود پرهیز کنند زیرا موجب تشدید آلرژی نمی شود.
  • دارچین، رمز جوانی است، مصرف روزانه آن انسان را سلامت و جوان نگه می دارد .
  • بهترین دارو برای دردهای عضلانی است .
  • به عنوان تب بر استفاده می شود.
  • دارچین خاصیت عجیب دیگری دارد که آن هم قوی کردن مصونیت بدن در مقابل امراض است. اگر حس می کنید ضعیف شده اید و ممکن است مریض شوید، چای دارچین را فراموش نکنید.
  • حتی اگر سرما خورده اید یا ضعف شدید دارید چای دارچین بهترین دارو است.
  • اثر آرام کننده و شاد کننده دارد و از بسیاری از داروهای آرام بخش بهتر است. در حقیقت می‌توان گفت دارچین، والیوم گیاهی است، زیرا در دارچین ماده ای به نام Cinnamodehyde وجود دارد که روی حیوانات و انسان اثر آرام بخش دارد.
  • دارچین رگ ها را باز می‌کند و باعث بهبود گردش خون می‌شود.
  • برخی تحقیقات نشان دهنده تاثیر مثبت دارچین در کاهش فشار خون بوده است.
  • دارچین دارای خاصیت تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری هاست و حتی می‌توان گفت که اثری مشابه پنی سیلین و آنتی بیوتیک دارد.
  • استفاده روزانه از عسل و پودر دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را از حمله باکتری و ویروس محافظت می‌کند.
  • دارچین به علت داشتن اسانس و تانن، محرک و قابض است و به عنوان تقویت کنندۀ عمل هضم غذا و جریان گردش خون به کار می‌رود.
  • همچنین، به علت داشتن تانن در رفع اسهال، ضعف عمومی بدن و انعقاد خون مصرف می‌شود و به صورت دارو، مانند گرد و تنتور به کار می‌رود.
  • از دارچین برای رفع سوءهاضمه، به ویژه در مواردی که با نفخ همراه باشد، به عنوان بادشکن استفاده می‌شود.
  • مصرف عسل و پودر دارچین علاوه بر درمان درد و نفخ معده ، زخم معده را نیز درمان می‌کند.
  • نیرو بخش و مقوی است و برای خفقان، وسواس، وحشت و جنون و تقویت معده و کبد و رفع بدبویی دهان، قطع سرفه های رطوبی، تنگی نفس بسیار مفید است. خوردن دم کرده آن با سرکه و مصطکی برای سکسکه رطوبی نافع است. ضماد آن برای رعشه و رفع تب و لرزهای بلغمی و سوداوی و تسکین درد آن مفید است.
  • دارچین علاوه براین همه خواص، طعم بسیار خوبی نیز دارد. برای اینکه بیشتر از طعم و خاصیت درمانی دارچین بهره ببرید، می‌توانید موقع دم کردن چای، مقداری از پوست آن را در داخل قوری بریزید تا همراه با چای دم بکشد.

 

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بوتاکس در کرج x بخوانید...