خواص سبزی ریحان در بارداری

دوره مقدماتی php
خواص سبزی ریحان در بارداری
خواص سبزی ریحان در بارداری

 رشد خوب جنین با خوردن ریحان در دوران بارداری همانطور که می دانید سبزی ریحان سرشار از ویتامین A بوده و رشد مناسب جنین داخل رحم مادر را در طی کل دوران بارداری تضمین می کند. همچنین، ویتامین A موجود در شاخ و برگ این گیاه باعث سلامت قلب، چشم ها، ریه ها و توسعه سیستم عصبی مرکزی نوزاد متولد نشده هم خواهد شد.سبزی ریحان، پشتیبان استخوان های جنین داخل رحم زنان باردارمنگنز فراوانی در سبزی ریحان وجود دارد. به همین دلیل، مصرف این گیاه در دوران بارداری کمک می کند تا استخوان های جنین فرم طبیعی به خود گرفته و رشد غضروف های بدن نوزاد متولد نشده هم به خوبی انجام گیرد. همچنین، منگنز موجود در این نوع سبزی به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل کرده و استرس اکسیداتیو را در زنان حامله به حداقل می رساند. علاوه بر این موارد، خوردن ریحان در دوران بارداری می تواند خطر آسیب سلولی به مادران باردار و جنین داخل رحم این افراد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. تضمین سلامت خون مادر باردار با خوردن ریحان مواد معدنی، ویتامین های و فولاد موجود در سبزی ریحان کمک می کند تا خون اضافی در بدن زنان حامله تولید شده و نیاز های بدن خود مادر و جنین داخل رحم او تامین گردد. همچنین، جالب است بدانید که فولات موجود در این گیاه می تواند احتمال بروز خطر نقص در هنگام تولد جنین را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. جلوگیری از بروز کم خونی در بدن زنان باردار با خوردن ریحانبه دلیل این که سبزی ریحان منبع خوبی از آهن است، بنابراین مصرف آن در دوران بارداری باعث افزایش تعداد هموگلوبین در خون مادر شده و تعداد سلول های قرمز خون او را هم به میزان چشمگیری افزایش می دهد. بنابراین، مصرف این گیاه توسط زنان حامله مانع از بروز مشکل خطر کم خونی در بدن آن ها شده و انرژی لازم را برای رهایی مادران از خستگی دوران بارداری فراهم می کند.افزایش سیستم ایمنی بدن زنان باردار با خوردن ریحانهمانطور که می دانید سبزی ریحان یک منبع غنی از انواع ویتامین های مختلف مانند ویتامین E، ویتامین C، ریبوفلاوین، نیاسین و بسیاری از ویتامین ها دیگر است. همچنین، شاخ و برگ این گیاه حاوی مواد معدنی مانند روی، فسفر، منیزیم، مس، منگنز و پتاسیم می باشد. رسیدن همه ویتامین های حیاتی و مواد معدنی موجود در سبزی ریحان به بدن زنان باردار، سیستم ایمنی بدن این افراد را بالا برده و از خود مادر و جنین داخل رحم او در برابر بسیاری از عفونت ها محافظت خواهد کرد. همچنین، به عنوان یک خانم جوان و بی تجربه به خاطر داشته باشید که مصرف سبزی ریحان سلامت کامل بدن مادر و رشد بهینه جنین داخل رحم او را تامین کرده و به آن ها کمک می کند تا از یک دوره بارداری سالم خود لذت ببرند.

عوارض جانبی خوردن ریحان در دوران بارداری با وجود مزایای فراوانی که مصرف سبزی ریحان در دوران بارداری دارد، مصرف بیش از حد این گیاه هم مانند سایر مواد غذایی می تواند بروز عوارض جانبی را در بدن این افراد به دنبال داشته باشد. – اوژنول، نوعی روغن در سبزی ریحان است! ثابت شده است که مصرف بیش از حد آن می تواند برای سلامتی مادر باردار و جنین داخل رحم او خطرناک باشد، چون رسیدن بیش از اندازه این روغن به بدن زنان حامله باعث بالا رفتن ضربان قلب، احساس سوزش در ناحیه گلو و دهان، کم عمق شدن عمل تنفس، بروز حالت تشنج، ایجاد حالت سرگیجه و مشاهده خون در ادرار شده و در نهایت منجر به کما رفتن این افراد خواهد شد.- کاهش شدید قند خون زنان باردار، مصرف بیش از حد سبزی ریحان در دوران بارداری می تواند قند خون مادر را به میزان قابل توجهی پایین آورده و عوارض جدی در بدن او و جنین داخل رحمش به دنبال داشته باشد. در نتیجه، ممکن است فرد مصرف کننده از مشکلاتی مانند سرگیجه، تحریک پذیری و لرزش شدید بدن در طی دوران بارداری خود رنج ببرد.یک نکته احتیاطی مهم در مورد خوردن سبزی ریحان در دوران بارداریبه خاطر داشته باشید که اگر سبزی ریحان در طی دوران بارداری زنان در مقادیر مناسبی مصرف شود، امن خواهد بود. پس، این افراد باید سعی کنند تا این گیاه را در مقادیر مناسبی مصرف کرده و از خوردن بیش از حد این نوع سبزی خودداری نمایند. همچنین، زنان باردار باید قبل از مصرف سبزی ریحان، آن را به طور کامل بشویند، چون ممکن است برگ های سبزی حاوی انگل های مضر و باکتری های مختلفی باشد، که مصرف آن می تواند منجر به بروز عفونت های منتقله از غذا، مانند لیستریوز و توکسوپلاسموز در بدن زنان حامله شود. در نهایت، یادتان باشد که برای کسب اطمینان کامل، قبل از شروع مصرف سبزی ریحان در دوران بارداری خود حتما با پزشک معالجتان مشورت نمایید.یادتان نرود که شما مادر باردار باید حتما از سبزیجات به حد اعتدال و در صورتی که کامل شسته باشید که بهتر است سبزیجات و میوه ها را با آب نمک بشورید، استفاده کنید. پس توصیه میشود خطر سقط جنین با خوردن جعفری در دوران بارداری را هم بخوانید.

امام علی (ع) فرمودند: زن باردار هیچ خوراکی نمی خورد و هیچ دارویی به کار نمی گیرد که برتر از خرمای تازه باشد.

آیا شما ولع خوردن ریحان را در سوپ، سالاد و دیگر خوراک های روزانه خود دارید؟ آیا شما می خواهید که از سلامت استخوان ها و رشد کامل غضروف های بدن نوزاد متولد نشده خود مطمئن شوید؟ اگر جواب شما به سوالات بالا مثبت است، تاثیرات ریحان را در رژیم غذایی دوران بارداری خود بررسی کنید. ادامه این مقاله برای یادگیری خواص درمانی ریحان و امنیت مصرف آن در دوران بارداری زنان بسیار مفید خواهد بود. پس، برای یادگیری همه چیز در مورد خوردن ریحان در دوران بارداری زنان، خواندن مقاله زیر را فراموش نکنید.

ریحان گیاه بسیار محبوبی است که دارای خواص دارویی فراوانی می باشد. این نوع سبزی دارای برگ های معطری است، که با افزودن شاخ و برگ آن به انواع سوپ ها، سالادها و بسیاری از غذاهای دیگر می توان تغییر بزرگی در طعم و مزه آن غذا به وجود آورد. همچنین، لازم است بدانید که سبزی ریحان یک ماده غذایی بسیار مغذی بوده و شامل پروتئین ها، ویتامین ها، فیبر، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی ضروری برای بدن زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد است. بنابراین، ریحان به عنوان یک ماده غذایی اعجاب انگیز برای دوران بارداری زنان محسوب می شود.

به دلیل این که سبزی ریحان مقدار بالایی ویتامین K دارد، به همین دلیل مصرف آن در دوران بارداری نقش حیاتی در تضمین سلامتی مادر و ایمنی نوزاد متولد نشده او ایفا می کند. همچنین، از آن جایی که ویتامین K موجود در این سبزی به لخته شدن خون در بدن مادران باردار کمک می کند، بنابراین مصرف آن در طی دوران بارداری می تواند خطر از دست دادن خون در هنگام زایمان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

دوره مقدماتی php

همانطور که می دانید سبزی ریحان سرشار از ویتامین A بوده و رشد مناسب جنین داخل رحم مادر را در طی کل دوران بارداری تضمین می کند. همچنین، ویتامین A موجود در شاخ و برگ این گیاه باعث سلامت قلب، چشم ها، ریه ها و توسعه سیستم عصبی مرکزی نوزاد متولد نشده هم خواهد شد. خواص سبزی ریحان در بارداری

منگنز فراوانی در سبزی ریحان وجود دارد. به همین دلیل، مصرف این گیاه در دوران بارداری کمک می کند تا استخوان های جنین فرم طبیعی به خود گرفته و رشد غضروف های بدن نوزاد متولد نشده هم به خوبی انجام گیرد. همچنین، منگنز موجود در این نوع سبزی به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل کرده و استرس اکسیداتیو را در زنان حامله به حداقل می رساند. علاوه بر این موارد، خوردن ریحان در دوران بارداری می تواند خطر آسیب سلولی به مادران باردار و جنین داخل رحم این افراد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

مواد معدنی، ویتامین های و فولاد موجود در سبزی ریحان کمک می کند تا خون اضافی در بدن زنان حامله تولید شده و نیاز های بدن خود مادر و جنین داخل رحم او تامین گردد. همچنین، جالب است بدانید که فولات موجود در این گیاه می تواند احتمال بروز خطر نقص در هنگام تولد جنین را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

به دلیل این که سبزی ریحان منبع خوبی از آهن است، بنابراین مصرف آن در دوران بارداری باعث افزایش تعداد هموگلوبین در خون مادر شده و تعداد سلول های قرمز خون او را هم به میزان چشمگیری افزایش می دهد. بنابراین، مصرف این گیاه توسط زنان حامله مانع از بروز مشکل خطر کم خونی در بدن آن ها شده و انرژی لازم را برای رهایی مادران از خستگی دوران بارداری فراهم می کند.

همانطور که می دانید سبزی ریحان یک منبع غنی از انواع ویتامین های مختلف مانند ویتامین E، ویتامین C، ریبوفلاوین، نیاسین و بسیاری از ویتامین ها دیگر است. همچنین، شاخ و برگ این گیاه حاوی مواد معدنی مانند روی، فسفر، منیزیم، مس، منگنز و پتاسیم می باشد. رسیدن همه ویتامین های حیاتی و مواد معدنی موجود در سبزی ریحان به بدن زنان باردار، سیستم ایمنی بدن این افراد را بالا برده و از خود مادر و جنین داخل رحم او در برابر بسیاری از عفونت ها محافظت خواهد کرد. همچنین، به عنوان یک خانم جوان و بی تجربه به خاطر داشته باشید که مصرف سبزی ریحان سلامت کامل بدن مادر و رشد بهینه جنین داخل رحم او را تامین کرده و به آن ها کمک می کند تا از یک دوره بارداری سالم خود لذت ببرند.

با وجود مزایای فراوانی که مصرف سبزی ریحان در دوران بارداری دارد، مصرف بیش از حد این گیاه هم مانند سایر مواد غذایی می تواند بروز عوارض جانبی را در بدن این افراد به دنبال داشته باشد. در ادامه این مقاله، دو نمونه از عوارض جانبی مصرف بیش از حد شاخ و برگ گیاه ریحان در دوران بارداری زنان بیان شده است. این موارد عبارتند از:

اوژنول، نوعی روغن در سبزی ریحان است! ثابت شده است که مصرف بیش از حد آن می تواند برای سلامتی مادر باردار و جنین داخل رحم او خطرناک باشد، چون رسیدن بیش از اندازه این روغن به بدن زنان حامله باعث بالا رفتن ضربان قلب، احساس سوزش در ناحیه گلو و دهان، کم عمق شدن عمل تنفس، بروز حالت تشنج، ایجاد حالت سرگیجه و مشاهده خون در ادرار شده و در نهایت منجر به کما رفتن این افراد خواهد شد.

مصرف بیش از حد سبزی ریحان در دوران بارداری می تواند قند خون مادر را به میزان قابل توجهی پایین آورده و عوارض جدی در بدن او و جنین داخل رحمش به دنبال داشته باشد. در نتیجه، ممکن است فرد مصرف کننده از مشکلاتی مانند سرگیجه، تحریک پذیری و لرزش شدید بدن در طی دوران بارداری خود رنج ببرد.یک نکته احتیاطی مهم در مورد خوردن سبزی ریحان در دوران بارداری:به خاطر داشته باشید که اگر سبزی ریحان در طی دوران بارداری زنان در مقادیر مناسبی مصرف شود، امن خواهد بود. پس، این افراد باید سعی کنند تا این گیاه را در مقادیر مناسبی مصرف کرده و از خوردن بیش از حد این نوع سبزی خودداری نمایند. همچنین، زنان باردار باید قبل از مصرف سبزی ریحان، آن را به طور کامل بشویند، چون ممکن است برگ های سبزی حاوی انگل های مضر و باکتری های مختلفی باشد، که مصرف آن می تواند منجر به بروز عفونت های منتقله از غذا، مانند لیستریوز و توکسوپلاسموز در بدن زنان حامله شود. در نهایت، یادتان باشد که برای کسب اطمینان کامل، قبل از شروع مصرف سبزی ریحان در دوران بارداری خود حتما با پزشک معالجتان مشورت نمایید.

یادتان نرود که شما مادر باردار باید حتما از سبزیجات به حد اعتدال و در صورتی که کامل شسته باشید که بهتر است سبزیجات و میوه ها را با آب نمک بشورید، استفاده کنید. پس توصیه میشود خطر سقط جنین با خوردن جعفری در دوران بارداری را هم بخوانید.

سلام و خسته نباشید , آیا میتوان با خوردن ریحان در دوران بارداری آهن مورد نیاز بدن را تامین کرد؟

سلام عزیزم , به دلیل این که سبزی ریحان منبع خوبی از آهن است، بنابراین مصرف آن در دوران بارداری باعث افزایش تعداد هموگلوبین در خون مادر شده و تعداد سلول های قرمز خون او را هم به میزان چشمگیری افزایش می دهد. بنابراین، مصرف این گیاه توسط زنان حامله…

سلام عزیزم , به دلیل این که سبزی ریحان منبع خوبی از آهن است، بنابراین مصرف آن در دوران بارداری باعث افزایش تعداد هموگلوبین در خون مادر شده و تعداد سلول های قرمز خون او را هم به میزان چشمگیری افزایش می دهد. بنابراین، مصرف این گیاه توسط زنان حامله مانع از بروز مشکل خطر کم خونی در بدن آن ها شده و انرژی لازم را برای رهایی مادران از خستگی دوران بارداری فراهم می کند.

سلام و خسته نباشید, سبزی ریحان دارای چه ویتامینی است؟

سلام عزیزم , سبزی ریحان سرشار از ویتامین A بوده و رشد مناسب جنین داخل رحم مادر را در طی کل دوران بارداری تضمین می کند. همچنین، ویتامین A موجود در شاخ و برگ این گیاه باعث سلامت قلب، چشم ها، ریه ها و توسعه سیستم عصبی مرکزی نوزاد متولد نشده هم خواهد شد.

 فیسبوک  |   تویتر  |  پینترست  | بلاگ  |  الکسا

خوشبختانه یکی از عادات بسیار خوب و پسندیده ایرانی ها حضور پررنگ سبزی خوردن بر سر سفره های غذا است. بسیاری از ما معتقدیم که خوردن هر غذایی همراه با سبزی خوردن بسیار لذت بخش تر می شود. اما آیا بانوان باردار نیز می توانند خوردن وعده های روزانه خود را سبزی خوردن دلپذیرتر کنند؟ آیا مصرف سبزی خوردن در بارداری هیچ ضرری ندارد؟ اما با وجود فواید فراوان، برخی از سبزیجات در شمار دسته ای قرار می گیرند که مادر باید در مصرف آن ها اعتدال را رعایت کند، در پایان با این سبزیجات آشنا خواهید شد.

خوشبختانه یکی از عادات بسیار خوب و پسندیده ایرانی ها حضور پررنگ سبزی خوردن بر سر سفره های غذا است. بسیاری از ما معتقدیم که خوردن هر غذایی همراه با سبزی خوردن بسیار لذت بخش تر می شود. اما آیا بانوان باردار نیز می توانند خوردن وعده های روزانه خود را سبزی خوردن دلپذیرتر کنند؟ آیا مصرف سبزی خوردن در بارداری هیچ ضرری ندارد؟

ماهیت استفاده از سبزی خوردن آن است که باید به صورت تازه بر سر سفره آورده شود. به این معنی که همانند سبزی های موجود در بسیار از خورشت ها، کوکوها و … یخ زده و یا خشک نیست. سبزیجات تازه حاوی مقدار قابل توجهی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین C، آهن، ویتامین A و … هستند، به این ترتیب با گنجادن سبزی خوردن در وعده های روزانه خود، جنینتان را از خواص کم نظیر این سبزی های تازه بهره مند خواهید کرد.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند که افراد در روز حدودا یک لیوان متوسط سبزی خوردن مصرف کنند. لازم به ذکر است که بانوان باردار باید در مصرف برخی سبزیجات اعتدال را رعایت کند.خواص سبزی ریحان در بارداری

سبزی خوردن از انواع متفاوتی از گیاهان که کنار یکدیگر قرار گرفته اند، تشکیل شده است، از جمله جعفری، نعناع، گشنیز، تره، ترب، مرزه و … . مصرف مقدار زیاد برخی از این سبزی ها در دوران بارداری مضر است همانند جعفری که خوردن بیش از اندازه آن خطر سقط جنین را در پی خواهد داشت.

ریحان یکی از محبوب ترین گیاهان موجود در سبزی خوردن است که مقدار قابل توجهی ویتامین K دارد. مصرف آن می تواند خطر خون ریزی را کاهش دهد. بعلاوه این گیاه غنی از فولات است و خطر بروز نواقص جنین را کاهش خواهد داد.

پزشکان توصیه می کنند مادرانی که از یبوست در دوران بارداری رنج می برند، مقدار مصرف سبزی خوردن، البته انواع گیاهان بی خطر آن را افزایش دهند تا با کمک فیبر موجود در سبزی خوردن کارکرد روده ها بهبود پیدا کند.

بانوانی که مبتلا به اضافه وزن در دوران بارداری هستند لازم است قبل از غذا مقداری سبزی خوردن که شامل گیاهان مجاز در بارداری است و کالری بسیار کمی دارد را بخورند، زیرا بدین ترتیب حجم کمتری از غذا را میل خواهند کرد.

 

برخی از انواع میوه ها و سبزیجات می توانند در مقابله با مشکلات گوناگون بارداری از جمله حالت تهوع، یبوست و … کمک فراوانی به شما کنند. در ادامه مطالبی در مورد این گروه از میوه ها و سبزیجات و فواید مصرف آنها در دوران بارداری می خوانید.

احتمالاً طعم تند زنجبیل در ابتدا کمی غافلگیرتان کند. ولی ریشه این گیاه برای کاهش تهوع و استفراغ در سه ماهه اول بارداری موثر بوده البته مصرف آن باید زیر نظر پزشک انجام شود. می توانید زنجبیل تازه را به صورت ورقه شده (برش هایی در حدود 6 میلی متر قطر و 7 میلی متر ضخامت) و یا رنده شده به میزان 10 گرم در روز مصرف کنید. در صورت استفاده از زنجبیل خشک مصرف روزانه 2 گرم از آن کافی است. علاوه بر آن مصرف میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین B6  نیز در کاهش حالت تهوع صبحگاهی موثر است. بنابراین مصرف میوه ها و سبزیجاتی مثل موز و فلفل دلمه که از منابع سرشار ویتامین B6 محسوب می شوند را فراموش نکنید.

مواد غذایی سرشار از فیبر همانند بسیاری از سبزی ها و میوه ها موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش شده و به این ترتیب در مقابله با یبوست و هموروئید که از مشکلات شایع دوران بارداری هستند کمک فراوانی به شما می کنند. در دوران بارداری مصرف 25 تا 30 گرم فیبر در روز توصیه می شود. میوه های خشک مثل انجیر، برگه زردآلو و کشمش حاوی مقادیر بسیار بالایی از فیبر می باشند. چنانچه مصرف میوه ها و سبزیجات تازه را ترجیح می دهید می توانید از میوه هایی نظیر تمشک، انگور فرنگی،  یا سبزیجاتی مثل نخود فرنگی و تره فرنگی که از منابع بسیار خوب فیبر محسوب می شوند استفاده کنید.

اسید فولیک که در واقع نام دیگر ویتامین B9 است در رشد و تکامل سیستم عصبی جنین نقشی بسیار مهم و حیاتی بر عهده دارد. بنابراین به محض تصمیم به بارداری بلافاصله مصرف میوه ها و سبزیجات حاوی اسید فولیک را شروع کنید. از میان سبزیجات اسفناج، کلم بروکسل، کلم بروکلی و کاهو و از میان میوه ها ملون، انبه، تمشک، موز و پرتقال از منابع سرشار ویتامین B9 به شمار می روند.

در هنگام بارداری نیاز روزمره بدن به آهن افزایش پیدا کرده و کمبود آهن می تواند منجر به بروز کم خونی شود. خوشبختانه در طول دوران بارداری در پاسخ به کاهش ذخایر آهن مادر ظرفیت جذب آهن در روده ها افزایش می یابد. بنابراین در این مدت باید بیش از گذشته از غذاها و سبزیجات حاوی آهن استفاده کنید. باقلا، نخود، عدس و اسفناج جزء بهترین منابع آهن به شمار می روند. ولی علاوه بر آن میوه های خشک؛ بادام هندی، بادام و کشمش نیز هر یک حاوی مقادیر قابل توجهی از آهن می باشند. از نوشیدن چای بلافاصله پس از صرف غذا به دلیل کاهش جذب آهن اجتناب کرده و در عوض مصرف سبزیجات و میوه های حاوی ویتامین C که میزان جذب آهن را 2 تا 3 برابر افزایش می دهند را چندین برابر کنید.

ویتامین C در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و مقابله با عفونت ها نقش بسیار مهمی بر عهده دارد. این ویتامین در تشکیل کلاژن که در بافت اعضای مختلف بدن به ویژه پوست، استخوان و جفت به وفور یافت می شود و همچنین در جذب آهن بدن مشارکت می کند. با مصرف روزانه و کافی مرکبات (پرتقال، گریپ فروت، نارنگی و…) و همچنین مصرف سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و فلفل دلمه می توانید از کمبود این ویتامین در بدن پیشگیری کنید. علاوه بر آن سعی کنید در تهیه سالاد های خود از سبزیجات معطری نظیر گشنیز و جعفری که از منابع سرشار ویتامین C محسوب می شوند استفاده کنید!

کرامپ یا گرفتگی عضلات پا از ناراحتی های شایع دوران بارداری به خصوص در طول ماه های آخر بارداری می باشد. استفاده از منابع غذایی سرشار از منیزیوم ضمن رفع نیاز روزمره بدن موجب بهبود ناراحتی های مربوط به درد و اسپاسم عضلات پا خواهد شد. برای این منظور می توانید سبزیجات برگ سبز و حبوبات به ویژه لوبیا سفید و عدس و همچنین گردو، فندق و بادام را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.  

 

مصرف سبزی خوردن در کنار غذا برای بیشتر افراد خصوصاً بانوان باردار بسیار لذت بخش است. همه ما میدانیم که سبزی خوردن فواید بی شماری دارد اما آیا بانوان باردار نیز می توانند هر به هر میزانی سبزی خوردن را در کنار غذا میل کنند؟ آیا مصرف بیش از اندازه سبزی خوردن برای مادر باردار مضر نیست؟

درکنار فواید کم نظیر سبزی تازه برای سلامت مادر جنین، برخی از سبزی ها در شمار دسته ای قرار می گیرند که مادر باید در مصرف آن ها اعتدال را رعایت کند از جمله:

مرزه : یکی از عوارض ناشی از بارداری التهاب لثه است. افزایش هورمون پروژسترون سبب می شود که لثه های مادران باردار به شدت ملتهب شده و استعداد فراوانی برای آسیب دیدن و خون ریزی پیدا کنند. مرزه یکی از گیاهانی است که طعم نسبتا تند و تیزی دارد و مصرف بیش از حد آن البته در سبزی خوردن یعنی به صورت تازه می تواند سبب آسیب به لثه ها شود.

جعفری : جعفری یک گیاه قاعده آور است. گرچه هنوز مطالعات زیادی در این زمینه انجام نشده است اما پزشکان توصیه می کنند که با توجه به وجود چنین خاصیتی در این گیاه که می تواند احتمال سقط جنین را افزایش دهد، مادران باردار نباید روزانه بیشتر از 200 گرم جعفری بخورند.

کرفس: کرفس نیز جزء گیاهانی است که مصرف بیش از اندازه آن در بارداری مناسب نیست و خطر سقط جنین را افزایش می دهد. دقت کنید که گفته شده مصرف بیش از اندازه، یعنی اگر یک وعده خورشت کرفس بخورید و یا سالادی که در آن کمی قطعات کرفس وجود دارد را میل کنید، به هیچ عنوان دچار مشکل نخواهید شد.

گشنیز: همچنین درمورد مصرف گشنیز در دوران بارداری شبهات بسیار وجود دارد و پزشکان مصرف بیش از حد آن را در دوران باردار مجاز نمی دانند.

نعناع کوهی: گرچه نعناع کوهی تاثیر شگرفی در از بین بردن نفخ خصوصا در دوران بارداری دارد، اما با توجه به مطالعات انجام شده مصرف آن در دوران بارداری توصیه نمی شود.

 

مطالعه بیشتر:

1- 3 دلیل خوب برای مصرف سبزیجات در دوران بارداری

2- آیا خوردن انواع فلفل دلمه ای برای زنان باردار مضر است؟

3- آیا خوردن عسل در دوران بارداری مجاز است؟

خواص سبزی ریحان در بارداری

4- خوردن تخم مرغ در دوران بارداری و شیردهی چه فواید و مضرات دارد؟

5- خوردن انواع فلفل و غذاهای تند در بارداری مفید است یا مضر؟

 

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

  • طریقه پختن انار برای سرما خوردگی
  • وزن و تغذیه در بارداری

    این بخش در حال طراحی می باشد

    ریحان و ریحان مقدس دو گیاه مختلف هستند که معمولا آن‌ها را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. به زبان دقیق‌تر، این دو گیاه دارای دو برگ متفاوت هستند و با اهداف متفاوتی نیز مصرف می‌شوند. نام علمی ریحان مقدس Ocimum tenuiflorum است؛ ریحان مقدس گیاهی معطر است که برگ‌های آن رایحه‌ای قوی دارند. از سویی دیگر، ریحان معمولی همان سبزی محبوبی است که در ‌”‌سبزی خوردن‌‌” از آن استفاده می‌کنیم و به نام ریحان شیرین معروف است. در این نوشتار با ما همراه باشید تا درباره ۷ خاصیت شگفت‌انگیز ریحان مقدس در دوران بارداری با شما صحبت کنیم.

    ریحان عمدتا در آشپزی ایتالیایی استفاده می‌شود. این سبزی جزء گیاهان بومی هندوستان است. مردم کشورهای تایوان، ویتنام، تایلند، و کامبوج نیز از ریحان در آشپزی استفاده می‌کنند. باید توجه کنید که برگ‌های ریحان دارای طعم قوی و تندی است. نام علمی ریحان Ocimum basilicum است، و معمولا از این گیاه در آشپزی استفاده می‌شود.

    از سویی دیگر، ریحان مقدس به وسیله‌ی متخصصان طب آیورودا به کار می‌رود، زیرا این گیاه دارای خواص درمانی است. در حقیقت، نام ریحان مقدس در کتاب چاراکا سامهیتا (Charaka Samhita)، کتاب مشهور طب آیورودا، ذکر شده است. بسیاری از آدم‌ها قویا معتقدند مصرف ریحان مقدس می‌تواند به تسکین مشکلات ناشی از سر درد، التهاب، سرماخوردگی معمولی، مالاریا، و بیماری قلبی کمک کند. گفته می‌شود، این گیاه اثرات مسمومیت غذایی را نیز تسکین می‌دهد.

    ریحان مقدس به اشکال مختلفی مصرف می‌شود. حتی آب آن را به صورت خام استخراج می‌کنند. از ریحان مقدس به صورت دمنوش گیاهی، پودر خشک شده، برگ تازه، و گاهی اوقات در ترکیب با روغن حیوانی استفاده می‌شود. از ریحان مقدس عمدتا به عنوان یک ماده‌ی آرایشی گیاهی نیز استفاده می‌شود. از آن‌جا که ریحان مقدس دارای خواص ضد باکتری است، از این گیاه به عنوان عامل تغذیه‌ی پوست نیز استفاده می‌شود.خواص سبزی ریحان در بارداری

    یکی از جنبه‌های جالب ریحان مقدس ارزش و اهمیت این گیاه از لحاظ مذهبی است. این گیاه از نظر هندوها مقدس به حساب می‌آید. از طرفی دیگر، ریحان معمولی چنین کاربردهایی را ندارد و معمولا فقط در تهیه‌ی انواع مختلفی از غذاها به کار می‌رود. در حقیقت، ریحان یکی از مواد اصلی برای تهیه‌ی سس پستوی ایتالیایی به شمار می‌رود.

    ولی فارغ از مطالب بالا، ریحان مقدس و ریحان معمولی دارای برگ‌های معطری هستند که هر دو، خواص درمانی دارند و از آن‌ها می‌توان در تهیه‌ی سوپ،‌ سالاد، و بسیاری دیگر از غذاها استفاده کرد. این گیاهان هندی حاوی مواد مغذی از قبیل پروتئین، ویتامین، فیبر، مواد معدنی، و سایر مواد مغذی ضروری هستند. در ادامه، بر اساس “‌مقادیر مرجع برای برچسب گذاری مواد غذایی‌”‌ از جانب سازمان غذا و داروی ایالات متحده، به جزییات ارزش غذایی هر ۲۰ گرم ریحان مقدس اشاره می‌کنیم.

    ریحان مقدس، علاوه بر دارا بودن این مواد مغذی، دارای خواص دیگری از جمله پیشگیری از ایجاد لخته‌های خونی و تقویت استخوان‌ها نیز هست. این گیاه برای دوران بارداری نیز مفید است. با این‌که برخی از پژوهشگران ادعا می‌کنند برگ‌های ریحان مقدس ممکن است باعث سقط جنین یا زایمان زودرس شود، ولی بسیاری دیگر از پژوهشگران معتقدند مصرف برگ‌های این گیاه در دوران بارداری کاملا بی‌خطر است.

    ریحان مقدس حاوی مقدار زیادی ویتامین K است و می‌تواند برای سلامت و محافظت از جان کودک و مادر در دوران بارداری مفید باشد. به اعتقاد برخی از پژوهشگران، ریحان مقدس از احتمال خونریزی شدید پیشگیری می‌کند،‌ زیرا می‌تواند به انعقاد خون کمک کند. با این‌که ایجاد لخته‌های خونی در دوران بارداری آن‌چنان شایع نیست، ولی دست‌کم با مصرف ریحان مقدس می‌توانید از بروز این اتفاق نیز پیشگیری کنید. کمک به انعقاد خون یکی از ۲۳ بهترین فایده فلفل دلمه‌ای سبز برای سلامتی، پوست و مو نیز هست.

    تقویت دستگاه ایمنی بدن مادر در طول دوران بارداری یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در این دوران مورد توجه قرار بگیرد. زیرا این مسئله می‌تواند از بروز بسیاری از عفونت‌ها پیشگیری کند. برخی از ویتامین‌ها نظیر ویتامین A، ویتامین C، ریبوفلاوین، نیاسین و غیره می‌توانند از بروز عفونت به خوبی پیشگیری کنند. علاوه بر این ویتامین‌ها، مواد معدنی موجود در ریحان مقدس از قبیل روی (زینک)، فسفر، منیزیوم، مس، و غیره نیز می‌توانند از سلامتی مادر در دوران بارداری محافظت کنند. هم‌چنین، گوجی بری می‌تواند دستگاه ایمنی بدن را نیز تقویت کند؛ یعنی تقویت دستگاه ایمنی بدن یکی از ۱۵ خاصیت گوجی بری برای لاغری و سلامتی به شمار می‌رود.

    آهن ماده‌ی مغذی مهمی است که می‌تواند به تولید هموگلوبین و در نتیجه، افزایش گلبول‌های قرمز خون کمک کند؛ این خاصیت آهن برای دوران باردار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به علاوه، آهن به کاهش خطر ابتلا به کم خونی کمک می‌کند؛ به این ترتیب، می‌تواند انرژی زنان باردار را افزایش دهد و از خستگی مفرط آن‌ها جلوگیری کند. زنان باردار در طول دوران بارداری‌شان در معرض خطر ابتلا به کم خونی هستند و در این دوران، بیش از گذشته، به انرژی نیاز دارند. زنان باردار علاوه بر استفاده از ریحان مقدس، باید ۱۵ میوه خون‌ساز که معجزه می‌کنند را در برنامه‌ی غذایی‌شان قرار دهند.

    منگنز موجود در ریحان مقدس به تشکیل استخوان‌ها و غضروف‌های کودک در شکم مادر کمک می‌کند. به ویژه، این ماده برای کاهش استرس اکسیداتیو بسیار مفید است؛ استرس اکسیداتیو می‌تواند باعث آسیب سلولی در بدن مادر شود. در این خصوص، زنان باردار باید به ۱۰ فایده‌ باور نکردنی کلسیم برای سلامتی نیز توجه ویژه داشته باشند.

    رشد و تکامل سالم جنین در شکم مادر نیازمند ویتامین A نیز هست؛ ریحان مقدس سرشار از ویتامین A است. از جمله دیگر فواید این ویتامین می‌توان به تاثیر آن در رشد و تکامل قلب، چشم‌ها، ریه‌ها، و دستگاه عصبی کودک نیز اشاره کرد.

    ریحان مقدس غنی از اسید فولیک است؛ اسید فولیک برای تامین خون مادر و کودک در طول دوران بارداری از اهمیت برخوردار است. این ماده باعث افزایش خون‌رسانی و هم‌چنین، پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های رشدی در جنین می‌شود.

    دستگاه‌های داخل بدن همواره مواد زائد تولید می‌کنند؛ این مواد زائد باید از دستگاه‌های بدن پاکسازی شوند؛ اهمیت این مسئله در دوران بارداری برای حفظ سلامت مادر و کودک افزایش می‌یابد. ریحان مقدس حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است؛ از این رو، باید آن را در رژیم غذایی‌تان قرار دهید تا دستگاه‌های داخلی بدن‌تان را از مواد زائد پاکسازی کنید.

    برخی از فواید مصرف ریحان مقدس در دوران بارداری بسیار با اهمیت هستند؛ با این حال، مادران باردار در مصرف این ماده‌ی گیاهی باید به برخی نکات و هشدارها توجه کنند.

    در صورت مصرف بیش از اندازه‌ی ریحان مقدس، اوژنول موجود در این گیاه می‌تواند برای سلامتی مادر و کودک خطرناک باشد. مقدار زیاد این ماده در بدن می‌تواند باعث افزایش سرعت ضربان قلب، سوزش دهان و گلو، تنگی نفس، تشنج، سرگیجه، مشاهده‌ی خون در ادرار، و حتی کما شود.

    مصرف بیش از اندازه‌ی ریحان مقدس می‌تواند برای زنان باردار مضر باشد و باعث ایجاد اثرات هیپوگلیسمیک شود. این اثرات می‌توانند به کاهش سطوح قند خون، و در نتیجه، بروز ناراحتی، لرزش، رعشه، و سرگیجه شود.

    بر اساس نتایج برخی مطالعات، ریحان مقدس باعث سرعت بخشیدن به انقباضات رحمی می‌شود؛ ولی نتایج این مطالعات هنوز آن‌چنان قطعی نیستند. البته، برخی از پزشکان به طور کلی مصرف داروهای گیاهی را در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی‌کنند. برای کسب اطلاعات بیش‌تر مقاله‌ی ۱۲ مهمترین علت درد شکم در دوران بارداری را مطالعه بفرمایید.

    ریحان مقدس دارای خواص رقیق کنندگی خون است؛ بنابراین، زنان بارداری که دچار مشکلات انعقاد خون هستند نباید از این گیاه دارویی استفاده کنند، زیرا ممکن است باعث طولانی شدن مدت زمان خونریزی شود.

    بر اساس جزییاتی که در این مقاله درباره‌ی خواص مصرف ریحان مقدس در دوران بارداری، و هم‌چنین هشدارهای مربوط به مصرف این گیاه دارویی مطالعه کرده‌اید، اکنون می‌دانید که ریحان مقدس گیاه دارویی پر خاصیتی است. ولی برای اطمینان از بهره‌مند کامل از فواید ریحان مقدس برای سلامتی، زنان باردار پیش از اقدام به مصرف این گیاه دارویی باید با پزشک متخصص مشورت کنند، و در صورت موافقت پزشک، و فقط به اندازه‌ی توصیه شده از ریحان مقدس استفاده کنند.

    به علاوه، زنان باردار باید قبل از مصرف هر نوع سبزی، آن را به خوبی شستشو کنند؛ زیرا سبزی‌ها ممکن است حامل باکتری‌ها و انگل‌های خطرناکی باشند که می‌توانند باعث بروز عفونت و بیماری شوند. یک بار دیگر نیز متذکر می‌شویم، پیش از مصرف داروهای گیاهی در دوران بارداری، حتما با پزشک مشورت کنید.

    منبع: differencebetween

     

    برچسب ها ریحان مقدس

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    خواص سبزی ریحان در بارداری

    “),t.close()},t.write(‘

    “),t.close()},t.write(‘

    آیا شما ولع خوردن ریحان را در سوپ، سالاد و دیگر خوراک های روزانه خود دارید؟ آیا شما می خواهید که از سلامت استخوان ها و رشد کامل غضروف های بدن نوزاد متولد نشده خود مطمئن شوید؟ … ادامه خبر

    جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

    سایر منابع:

    خواص سبزی ریحان در بارداری

    با دوستان خود به اشتراک بگذارید

    می پسندم

    0

    سایر خبرها

    دشمن خودتان. اگر این طور مواجه شدید، آن موقع مردم را از خود می دانید؛ وگرنه ممکن است چاقوی جراحی شما به جای بیرون کشیدن غده سرطانی، بخشی از غده را با بخشی از بدن جدا کند. طوری برخورد بکنید که مردم رنجیده نشوند. شناخت دشمن از دوست خیلی مهم است. مراقبت کنید که اتفاقات تلخ نیفتد. اقتدار نیروی انتظامی یکی از واجبات است و درستی عمل نیروی انتظامی هم یکی از واجبات است. به گفته مسئولین وقت …

    به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نناک؛ نمک یکی از مهترین و اجتناب ناپذیرترین عناصر از زندگی ما است. بطوریکه حتی اگر شما غذای مورد علاقه خود را بخواهید استفاده کنید ولی نمک نداشته باشد از خوردن آن صرف نظر می کنید.نمک ادویه ایی ارزان و ضروری برای غذاهایی که میل می کنید می باشد. و مادر در زندگی روزمره برای مزه دار کردن غذاهایمان از آن استفاده می کنیم. آیا باور می کنید که نمک را می توان به عنوان یک …

    ، پاستاهای تهیه شده از گندم کامل، برنج قهوه ای، جو، جوی دو سر، چاودار، بلغور گندم و غیره را در الویت برنامه ی غذایی خود قرار دهید. – سبزیجات سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبرهای غذایی و ترکیبات محافظتی فوق العاده اند. سعی کنید در کنار غذا حتماً سالاد و سبزی خوردن داشته باشید و غذاهایتان را هم با سبزیجات زیادی آماده کنید. – سینه ی مرغ، لوبیا، عدس، سویا و دیگر منابع پروتئینی اجازه …

    نداشته باشند . به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از “مدیکال نیوز تودی”، کرم های روده می توانند موجب علائم بسیاری در بدن انسان شوند که برخی از آنها مشابه با علائم دیگر اختلالات روده هستند. برای پیشگیری از عوارض، تشخیص سریع و درست اهمیت دارد . پزشک ممکن است از داروهای ضد انگل یا روش های درمانی دیگر برای مقابله با کرم ها استفاده کند. در شرایطی که کرم های روده ممکن است ترسناک …

    مالی که از محل های مختلف تأمین کند، به موازات آن باید حقوق و دستمزد کارکنان، کمک های بلا عوض، امور رفاه اجتماعی و مباحث مربوط به امور عمرانی، تولیدی، درمانی، سلامت، آموزشی، امنیتی و… را براساس مصوبه و تکالیف مجلس به نحو درست تشخیص دهد. در این میان تعیین شاخص های کلان برای پیش بینی بودجه از اهمیت ویژه ای برخوردار است که تعیین کننده منابع درآمدی و همچنین نوع هزینه کرد دولت خواهد بود. با …

    او خواستند درباره اظهارات زن ناشناس صحبت کند، گفت: من نمی دانم چه کسی میثم را کشته، حالا هم شما پسرم را بازداشت کرده اید، اما اشتباه کرده اید، چون زندگی ما به خطر افتاده است. پسرم که در بازداشت است سه فرزند دارد و خرجی زندگی من و خواهرش را هم می دهد، این همه آدم بی سرپرست شده اند و شما به دنبال قاتل پسر دیگرم هستید، اما او را اشتباهی گرفته اید. هرچند مادر و خواهر مقتول گفتند هیچ شکایتی …

    سلامتی رژیم خام گیاهخواری رژیم غذایی خام وگان سرشار از غذاهای غنی از مواد مغذی است و این موضوع به چندین مزیت سلامتی نیز مرتبط است. می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد: یک رژیم غذایی گیاهی خام به دلیل تمرکز بر میوه ها و سبزیجات می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد. هر دو به طور مداوم با فشار خون پایین تر و کاهش خطر بیماری قلبی و سکته ارتباط دارند. این روش خوردن …

    شما کمک کند. در ادامه چند حرکت مناسب برای کاهش درد زانو به شما خواهیم گفت. اما بدانید که می توانید به مدت 5 دقیقه از دوچرخه ثابت استفاده کنید و یا دو دقیقه سریع راه بروید و یا حتی وزنه های مناسب را 15 تا 20 بار بالا و پایین ببرید. این کارها کمک می کنند که شما بدن اماده ای داشته باشید و کمتر به خودتان آسیب برسانید و بعد در ادامه این 8 حرکت را انجام دهید: 1- کش آوردن پاها …

    درون آنها رخ داده است که یک آلرژی غذایی جدید را بوجود می آورد؟ این پروفسور آمریکایی ادامه می دهد: برخی از این ها غذاهایی هستند که شما احتمالا می دانید که با خوردن آنها مشکلی برایتان بوجود نمی آید؛ چرا که یک غذای معمول در رژیم های غذایی به شمار می روند. اما خب صدف دریایی از جمله این موارد نیست. شاید یک فرد در دوران بزرگسالی اش برای نخستین بار باشد که چنین غذایی را امتحان می کند. …

    دارید. این کار را در طول روز بار ها تکرار کنید. زمانی که دندان درد شروع می شود بهتر است قبل از بدتر شدن شرایط به یک دندانپزشک مراجعه کنید. این درمان ها تنها به شما کمک می کند درد کمتری داشته باشید؛ بنابراین برای حل مشکل خود باید با یک متخصص مشورت نمائید. منبع: مجله سلامت

    به گزارش فرهنگ سدید، سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی مصاحبه ای ویدئویی جزئیاتی از عملیات کربلای 4 بیان کرد. نقدی درباره اظهارتی که گفته می شود ما در مدیریت جنگ از نیروی انسانی استفاده کردیم؛ گفت: قضاوت نهایی و دقیق در خصوص مدیریت جنگ را امام خمینی(ره) داشتند که در پیامی خطاب به بسیجیان فرمودند “شما با مدیریت صحیح در جنگ تحمیلی نشان دادید که می شود اسلام …

    شرایط روحی و جسمی خوبی برخوردار باشد، می تواند پس از گذشت دو یا سه دوره قاعدکی از سقط، اقدام به بارداری کند. البته توصیح می شود قبل از اقدام به بارداری مجدد فرد با پزشک معالج خود مشورت کند تا از سلامت جسمی خود و توانایی رحم مطمئن شود. در صورتی که پزشک بعد از گذشت سه ماه به شما گفت که هنوز بدن شما آماده نیست، نباید نگران باشید زیرا ترمیم رحم در برخی افراد زمان بیشتری نیاز دارد. از همین رو پزشکان به برخی از افراد توصیه می کنند بعد از سقط جنین بین شش ماه تا یک سال صبر کنند و بعد از این دوران اقدام به بارداری مجدد کنند. …

    ساده ترین روش ها برای پایین آوردن فشار خون آگاه شوید. بنابراین اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به فشار خون بالا مبتلا هستید، حتماً ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانید. ورزش کردن در کنار داروهای کاهش فشار خون، به کنترل فشار خون شما کمک می کند. اخبار پیشنهادی دکتر سوشا : آیا فشار خون بالا می تواند باعث سردرد شود؟ نوشیدنی شگفت انگیز برای کاهش فشار خون فشار خون کودک و مادر تحت تأثیر شیردهی! دستگاه جدید اندازه گیری دقیق فشار خون کاهش فشار خون بدون استفاده از دارو در کمترین زمان منبع خبر : medicalnewstoday تهیه شده توسط : سایت سلامت دکتر سوشا …

    دوره سالمندی می شوند. چگونه می توان تنهایی را تعریف کرد؟ محققان علوم اجتماعی تنهایی را به عنوان حالت عاطفی ایجادشده در زمانی که افراد ارتباطات اجتماعی و روابط معنی دار کمی دارند، تعریف می کنند. اساساً به اعتقاد محققان اگر احساس تنهایی می کنید، پس شما تنها هستید. در حال حاضر از هر دو نفر آمریکایی، یک نفر در این دسته افراد قرار می گیرند. در تحقیقات اخیر گروهی از …

    اضطراب داشته باشد. ویتامین ها برای کنترل استرس نیاز بدن به تمام ویتامین های گروه B در هنگام استرس افزایش می یابد. ویتامین B6 مخصوصاً برای سلامت سیستم ایمنی و عملکرد عصبی اهمیت دارد. به علاوه ویتامین B6 آزاد شدن دوپامین که یک انتقال دهنده عصبی مهم در مغز است را افزایش می دهد. آزاد شدن دوپامین مانند سروتونین تأثیرات شادی آور و احساس آرامش را برای فرد ایجاد می کند. اسیدفولیک که منابع …

    شبانه روز شکرگزارید. از استا عزیز و دوست گرانقدر آقا سعید طلب بخشایش می کنم چرا که هرگز شاگرد شایسته ای برای او نبودم. پدر و مادرم از شما بدیل آنکه هیچگاه نتوانستم ذره ای از زحماتتان را جبران نمایم عذر می خواهم و طلب بخشایش دارم. بخصوص از شما مادرم که امیدوارم باریخته شدن خون ناچیزم در راه الله شما در پیشگاه خدا مفتخر باشید. مادر عزیزم در سوگ من اشک مریز و زاری مکن، خواهر کوچکم …

    محمد باقر مینایی متخصص طب سنتی در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره راه های بهبود سیستم ایمنی و سلامت گفت: برای آنکه بتوانیم دستگاه ایمنی بدن را تقویت کنیم باید قبل از استحمام بدن خود را تا اندازه ای که دستمان توان داشته باشد، با روغن هایی مثل روغن وازلین چرب کنیم. وی ادامه داد: جوان ها بهتر است از روغن هایی مثل روغن خنک، روغن بنفشه و …

    آن به پاک کردن سرطان کمک می کند که باعث ایجاد رادیکالهای آزاد می شود. مواد زائد بدن شما زمانی ایجاد میشود که از انرژی برای تولید انرژی استفاده کند. کلم پیچ مانند کلم بروکلی کلم پیچ و کاهو و گل کلم از عوامل ضد پیری محسوب می شوند. یکی از مراکز تحقیقاتی روی بیشتر از 13هزار زن مطالعه انجام داد و این تحقیقات نشان داد که خوردن این سبزیجات 1 تا 2 سال از سن مغز کم می کند. برای صرفه …

    … عدم رعایت بهداشت دهان : مسواک نزدن و استفاده نکردن از نخ دندان باعث قرمزی و تورم لثه ها می شود. در صورت رعایت نکردن بهداشت دهان، لثه های سالم در عرض 24 تا 36 ساعت بیمار می شود. استفاده از مسواک برقی که لثه ها را ماساژ می دهد و باعث شدت یافتن جریان خون می شود، مفید است. استفاده از دهان شویه و خمیر دندان ضدباکتری برای کاهش تجمع باکتری در دهان مفید است. ضمن این که شما باید روزانه چند بار از نخ دندان استفاده کنید. …

    سلامت وب امروز به این نتیجه خواهید رسید که می توانید از این گیاه شگفت انگیز برای درمان سایر مشکلات و کاهش وزن و رسیدن به لاغری نیز استفاده نمایید . با توجه به طبیعت گرم اسفند این ماده می تواند در زمینه لاغری بسیار سودمند بوده و اثرات اعجاب بر انگیزی به همراه داشته باشد یکی از راه های کم کردن دور شکم استفاده از گیاه اسفند می باشد. اسفند یا اسپند 70 مرض را درمان می کند، گرم و خشک …

    به گزارش بلاغ ، کلیه ها کارهای سختی انجام می دهند. فیلتر کردن و دفع ضایعات از جریان خون، فقط شروع کار است. کلیه ها، تعادل مایعات بدن را نیز حفظ می کنند و هورمون هایی ترشح می کنند که گلبول های قرمز را می سازند، سلامت استخوان ها را تضمین می کنند و فشار خون را تنظیم می نمایند ما دانسته یا ندانسته، فشار زیادی به کلیه هایمان وارد می کنیم، با رژیم غذایی، داروها و سموم محیطی. نتیجه ی این …خواص سبزی ریحان در بارداری

    به گزارش بلاغ ، شاید بگویید، دندان ها نیز مانند دیگر اندام ها در طول زمان با آسیب هایی مواجه خواهند شد و این اتفاق گریزناپذیر است. دهان مانند سایر اندام های بدن می تواند برای تمام طول زندگی سالم بماند. بیماری های دهان یا محصول بی سوادی درباره سلامت یا حاصل غفلت از نیازهای زندگی سالم است و ارتباط مستقیم با شیوه زندگی، بخصوص نوع تغذیه افراد دارد. تجربیات موفق بعضی جوامع پیشرفته نشان داده، بیماری …

    به گزارش بلاغ ، گوجه خواص متعددی برای جوانسازی پوست و سلولها دارد و برای حفظ سلامت قلب و عروق و ارگانهای حیاتی بدن نیز بسیار مفید است. جالب است بدانید گوجه مدافع سلامت کلیه های شما نیز محسوب می شود. شاید از افرادی باشید که گوجه را فقط در سالادها یا غذا می خورید اما بهتر است از این به بعد گوجه را به عنوان یک میوه مستقل به شکل روزانه مصرف کنید. گوجه مزایای متعددی برای سلامتی انسان دارد و …

    بیماری های قلبی یکی از علت های اصلی مرگ در جهان هستند و هر ساله افراد زیادی به دلیل حمله های قلبی جان خود را از دست می دهند. علائم بیماری های قلبی بسیار گوناگون هستند که بسیاری از آنها ظاهری هستند و به راحتی می توان نشانه های آن را در قسمت های مختلف بدن مشاهده کرد. شناخت و توجه به این علائم امری ضروری است. آپنه خواب زمانیکه شما در خواب خروپف می کنید و این خروپف با توقف تنفس …

    . به عنوان مثال شخصی از بی خوابی رنج می برد، بی خوابی یعنی بدن دارای مقدار کافی از عناصری نیست که به آرامسازی سیستم اعصاب مرکزی، ذهن و عضلات کمک می نماید و یا دارای بار اضافی از مواد معدنی است که محرک سیستم اعصاب و ذهن بوده و در نتیجه فرد نمی تواند به حالت استراحت و خواب فرو رود. بهداشت مو بدن نیز برای حفظ سلامت موها و رویش موهای جدید{بطور نرمال روزانه در هر فرد تا 75 …

    …: ما باید آن را پایین بکشیم، رژیم ها خودشان فرو نمی پاشند. (!) 2- دولت ترامپ همان رویایی را برای ملت ایران خواب می بیند که شما در خواب می بینید… در حمایت از اعتراض ها در ایران ساکت نخواهیم نشست و از طریق فضای مجازی پیام های خود را به معترضان می رسانیم. (پمپئو، در جمع قاتلان 17 هزار ایرانی اواخر تیر ماه سال جاری) 3- منتظر رسیدن جنگ به داخل ایران نمی مانیم. تلاش می کنیم …

    موضوع سلامت و امنیت شهروندان را هم به خطر انداخته است. اسم این شغل حیوان گردانی است. شغلی که در سایه تب داغ حیوان دوستی و همزیستی با حیوانات شکل گرفته و هر روز رنگ و لعاب بیشتری به خود می گیرد. آگهی این شغل نه در روزنامه همشهری یافت می شود و نه به صورت رسمی اطلاع رسانی می شود، بلکه به صورت کاغذ های پرینت شده به در و دیوار در محله های شمال شهر تهران دیده می شود و راه دوم یافتن این شغل …

    چنین گزینه هایی باعث تسکین شرایط شما نشد، با پزشک در مورد گزینه های درمانی دیگر صحبت کنید. چه زمانی با پزشک تماس بگیریم؟ اگر گلودرد شما حاد است. اگر گلودردی دارید که بعد از سه روز بهتر نمی شود. تب بالای 100 درجه فارنهایت را برای بیش از دو روز تجربه کرده اید. سایر مشکلات جسمی همچون آسم ، بیماری قلبی، دیابت، HIV را دارید یا باردار هستید. ممکن است در این شرایط به خاطر عفونت به عوارض حادتری مبتلا شوید. اگر گلودرد مدام دارید و در تنفس و بلعیدن مواد غذایی با مشکل مواجه هستید حتماً با یک پزشک متخصص مشورت کنید. منبع: مجله سلامت …

    : با توجه به توصیه های پزشکان، مصرف روزانه فسفر به شرح زیر است: 0 تا 6 ماهه :100 میلی گرم در روز 7 الی 12 ماهه: 275 میلی گرم در روز 1 الی 3 ساله: 460 میلی گرم در روز 4 تا 8 ساله: 500 میلی گرم در روز 9 تا 18 ساله: 1250 میلی گرم بزرگسالان: 700 میلی گرم در روز زنان باردار یا شیرده: کمتر از 18 سال: 1250 میلی گرم در روز بزرگ تر از 18 سال: 700 میلی گرم در روز منبع: مجله سلامت …

    “),t.close()},t.write(‘

    ریحان که به نام های نازبو، شاهسپرم و شاهسپرغم هم شناخته می شود گیاهی یک‌ ساله از تیره نعناعیان است که در انواع ریحان سبز و ریحان بنفش یافت می شود.

    ریحان فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص سبزی ریحان تازه و خشک، چای و گل ریحان را برای سلامتی، بارداری، لاغری، معده، دیابت و پوست و مو شرح داده ایم.

    توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

    برگ های ریحان دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی قوی هستند و با از بین بردن باکتری های پوست صورت به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کنند.

    ریحان تازه به پیشگیری و درمان جوش های سر سیاه و لکه های پوستی کمک می کند.خواص سبزی ریحان در بارداری

    ماسک صورت برگ ریحان برای جوش

    برگ های تازه و مرطوب ریحان را له کرده و بر روی صورت بگذارید پس از 15 دقیقه برگ ها را برداشته و صورت را با آب سرد خوب بشویید.

    مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در ریحان و همچنین خواص ضد التهابی ریحان با پاک سازی پوست صورت و بهبود خاصیت کشسانی پوست به درمان چین و چروک پوست و جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

    ریحان به پاک سازی پوست صورت از سلول های مرده کمک کرده و به روشن کردن و درخشان کردن پوست کمک می کند.

    ماسک صورت با ریحان

    1 قاشق چای خوری پودر ریحان خشک شده را با 1 قاشق چای خوری زردچوبه و آب یک لیمو ترش تازه ترکیب کیند و بر روی صورت بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

    ریشه سبزی ریحان به بهبود گردش خون در پوست سر کمک کرده و با تقویت فولیکول های مو به درمان ریزش موی سر کمک می کند.

    روغن ریحان با آب رسانی به مو ها و پوست سر، خشکی پوست و خارش را کاهش داده و شوره سر را درمان می کند.

    ماسک ریحان برای مو

    2 قطره روغن ریحان را با نصف فنجان روغن نارگیل ترکیب کنید و بر روی پوست سر بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید 1 ساعت بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

    ریحان یکی از بهترین مواد طبیعی برای پیشگیری و درمان سفید شدن مو ها محسوب می شود.

    ماسک ریحان برای رفع سفیدی مو

    پودر آمله یا انگور فرنگی هندی و برگ های ریحان را به مدت یک شب در آب خیس کنید، سپس مقداری روغن نارگیل به آن اضافه کنید و مو های خود را با این مخلوط بشویید تا سفیدی مو ها رفع شود.

    ناباروری در مردان می تواند به دلیل کمبود اسپرم یا اختلالات نعوظ ایجاد شود، نشان داده که مصرف ریحان می توانند به درمان اختلالات نعوظ و در نتیجه درمان ناباروری در مردان کمک کند.

    استفاده ی منظم از ریحان سبز و بنفش به دلیل فیبر موجود در آن باعث پاک سازی روده ها شده و به بهبود متابولیسم چربی در بدن کمک می کند، در نتیجه باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

    در طب سنتی از ریحان برای درمان بی اشتهایی، گرفتگی و ریفلاکس معده و حتی کشتن انگل های دستگاه گوارش استفاده می شود. همچنین ریحان می تواند به بهبود هضم غذا، درمان معده درد و سلامت دستگاه گوارش کمک کند.

    سبزی ریحان حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان بوده که می تواند باعث بهبود عملکرد رگ های خونی شده و فشار خون بالا را کاهش دهد.

    خواص ضد التهابی ریحان هم برای پیشگیری و درمان بیماری قلبی و عروقی، حمله ی قلبی و سکته قلبی مفید است.

    تحقیقات در هند نشان داده که ریحان یکی از بهترین گیاهان دارویی برای کاهش گلوکز موجود در خون بوده که می تواند به کاهش قند خون بالا در افراد مبتلا به دیابت کمک کند.

    علاوه بر این ریحان به کاهش سطح تری گلیسیرید و کلسترول بالای خون که در افراد مبتلا به دیابت دیده می شود، کمک می کند.

    مطالعات بالینی نشان داده که مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در ریحان از جمله فنول ها و آنتوسیانین ها به طور طبیعی با افزایش تعداد گلبول های سفید خون از ابتلا به انواع سرطان های پوست، کبد، دهان و ریه و گسترش تومور های سرطانی پیشگیری می کند.

    ریحان حاوی مقادیر بالای اگنول، سیترونلول و لینالول است که به کاهش التهاب در بدن کمک کرده و برای پیشگیری و درمان روماتیسم و آرتروز مفید می باشد.

    همچنین گفته شده که بتاکاریوفیلن های موجود در ریحان برای کاهش درد آرتروز مفید هستند.

    مطالعات نشان داده که یکی از بهترین دارو های ضد افسردگی طبیعی بوده و با افزایش میزان هورمون هایی مانند سروتونین به کاهش استرس و اضطراب و درمان افسردگی کمک می کند.

    مقادیر بالای مس موجود در ریحان باعث افزایش سطح انرژی شده و برای درمان خستگی و بی حالی مفید می باشد.خواص سبزی ریحان در بارداری

    مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در ریحان باعث بهبود عملکرد کبد و تنظیم سطح آنزیم های کبد شده و به درمان کبد چرب کمک می کند.

    ریحان به عنوان یک مدر عمل می کند و با پاک سازی و سم زدایی از کلیه به درمان سنگ کلیه کمک می کند.

    درمان خانگی سنگ کلیه

    به مدت 6 ماه هر روز صبح مقداری آب ریحان را با عسل ترکیب کنید و بخورید تا سنگ کلیه درمان شود.

    مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که مقادیر بالای منگنز و مس موجود در ریحان باعث بهبود عملکرد مغز شده و برای پیشگیری و درمان زوال عقل و بیماری های آلزایمر و پارکینسون مفید می باشد.

    همچنین ریحان با افزایش میزان گلیکوزیل سرامید ها که به عنوان سپر محافظ مغز در برابر رادیکال های آزاد عمل می کنند، از ابتلا به فراموشی در سنین بالا پیشگیری می کند.

    مقادیر بالای ویتامین K موجود در ریحان با بهبود جذب کلسیم باعث تقویت استخوان ها شده و خطر ابتلا به پوکی استخوان به ویژه در زنان را کاهش می دهد.

    منگنر موجود در ریحان با تنظیم تعادل هورمون ها در بدن به درمان سندروم پیش از قاعدگی که با علائمی مانند درد کمر و دل درد، افسردگی، خستگی و حساسیت پستان ها مشخص می شود، کمک می کند.

    مقادیر بالای بتا کاروتن موجود در برگ ریحان باعث تقویت بینایی شده و به درمان بیماری های چشمی از جمله خشکی چشم کمک می کند.

    یکی از علل اصلی ابتلا به بیماری صرع مقادیر پایین منگنز در بدن می باشد، ریحان غنی از منگنز بوده و می تواند برای پیشگیری و درمان صرع مفید باشد.

  • عکس پروفایل بارداری بچه سوم
  • منگنز موجود در ریحان باعث بهبود عملکرد غده و تنظیم هورمون های تیروئید شده و از ابتلا به بیماری های کم کاری و پر کاری تیروئید پیشگیری می کند.

    ریحان به دلیل خواص ضد باکتری و ضد ویروسی که دارد به درمان گلودرد، سرفه و همچنین برونشیت و آسم کمک می کند.

    درمان خانگی گلودرد و سرفه

    شما می توانید 8 برگ ریحان تازه و 5 گل میخک را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه بماند تا عصاره ی آن در بیاید، ار این دمنوش برای درمان سرفه و گلودرد استفاده کنید.

    گل ریحان که از نظر طعم و بو کاملا شبیه برگ ریحان است به رنگ سفید یا صورتی می باشد در انتهای ساقه ی گیاه ریحان ظاهر می شود و پس از مدتی دانه ریحان، تخم ریحان یا تخم شربتی را ایجاد می کند.

    گل ریحان مانند برگ های ریحان دارای ترکیبات شیمیایی مفیدی بوده و به درمان سرطان، معده درد، استرس و افسردگی، درمان آرتروز و سلامت قلب کمک می کند.

    در ادامه بخوانید : خواص تخم شربتی

    چای و دمنوش ریحان می تواند به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک کند، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرماخوردگی شود، فشار خون بالا و سردرد را کاهش دهد و چون خواص ضد باکتریایی دارد به سلامت دهان و دندان کمک کند.

    یک قاشق چای خوری برگ و گل خشک شده ی ریحان را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید به مدت 3 تا 5 دقیقه دم بکشد، دمنوش ریحان شما آماده است می توانید با عسل شیرین کنید و بنوشید.

    فراموش نکنید زنان در دوران بارداری نباید به هیچ وجه از چای و دمنوش ریحان استفاده کنند چون می تواند سطوح هورمونی را در بدن تغییر دهد.خواص سبزی ریحان در بارداری

    روغن ریحان منبع خوبی از ویتامین A، منیزیم، پتاسیم، آهن و کلسیم بوده و برای درمان تهوع، آرتروز، سو هاضمه، یبوست، درمان استرس و افسردگی، تقویت بینایی، مشکلات تنفسی از جمله آسم و دیابت مفید می باشد.

    برگ های تازه ریحان سبز را به مدت 10 ثانیه در آب جوش بریزید و بردارید آب بکشید و با آب سرد خوب بشویید و خشک کنید. برگ ها را به همراه یک فنجان روغن زیتون در مخلوط کن بریزید و خوب هم بزنید تا یکدست شود، روغن ریحان آماده است در ظرفی بریزید و به مدت 3 روز در یخچال نگهداری کنید.

    گفته شده که زیاده روی در مصرف سبزی ریحان به دلیل روغن های فرار موجود در آن باعث تحریک رحم در دوران بارداری شده و برای جنین و زنان باردار و همچنین زنان در دوران شیردهی مضر می باشد.

    ریحان تازه هیچ گونه عوارض جانبی ندارد اما اسانس ریحان بیشتر برای استفاده موضعی بوده و می تواند در برخی افراد باعث ایجاد واکنش های آلرژیک و حساسیت شود.

    ریحان ممکن است با دارو هایی که برای فشار خون بالا و دیابت استفاده می شوند، تداخل دارویی ایجاد کند.

    اگر اختلال خونریزی دارید، ریحان ممکن است لخته شدن خون را کاهش دهد.

    طبیعت ریحان کمی گرم و خشک می باشد. ریحان غنی از آنتی اکسیدان، ویتامین A، ویتامین K، ویتامین C، تیامین، نیاسین، فولات، منیزیم، منگنز، آهن، فسفر، پتاسیم و کلسیم می باشد.

    از سبزی ریحان تازه و خشک برای تهیه ریحان پلو، کوفته ریحان، سس پستو و سس ریحان برای پاستا و ماکارونی و سالاد، آبمیوه و اسموتی ریحان و انواع سوپ و آش استفاده می شود. در ایران ریحان سبز و بنفش تازه را به عنوان سبزی خوردن استفاده می کنند.

    بیش از 35 نوع ریحان مختلف در طبیعت یافت می شود.

    یکی از انواع ریحان، ریحان مقدس است که در هند یک گیاه مقدس شناخته می شود و از روغن آن برای درمان سردرد، استرس و بهبود عملکرد جنسی استفاده می شود.

    ریحان یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان جای نیش حشرات و نیش پشه می باشد.

    گیاه ریحان بومی مناطق آسیا و آفریقا است که از 5000 سال پیش به صورت وحشی در مناطقی از خاورمیانه رشد کردند و سپس در قرن شانزدهم از هند به اروپا وارد شدند.

    در ادامه بخوانید : آموزش کاشت ریحان در منزل

    منابع : draxe – well-beingsecrets – healthbenefitstimes – organicfacts

    فال حافظ

    متن عاشقانه متن زیبا

    صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    در دوران بارداری و شیردهی خانم‌ ها نباید بیش از حد معمول ریحان بخورند؛ در حد همان سبزی خوردن ایرادی ندارد ولی مقادیر زیاد و طولانی ‌مدت ممکن است خطرناک باشد.


    در دوران بارداری و شیردهی خانم‌ ها نباید بیش از حد معمول ریحان بخورند؛ در حد همان سبزی خوردن ایرادی ندارد ولی مقادیر زیاد و طولانی ‌مدت ممکن است خطرناک باشد.


    خواص سبزی ریحان در بارداری

    مرزه برای انسان مسمومیت یا عوارضی ندارد اما مصرف بیش از اندازه‌ اش، به دلیل تند و تیزی ای که دارد، ممکن است التهاباتی را در مخاط دهان ایجاد کند.


    جعفری گیاه قاعده‌ آوری است مقادیر زیادش، بیش از 200 گرم در روز برای زنان باردار خطر سقط را به همراه دارد. ضمن این که بعضی افراد به گیاهان خانواده ی جعفری حساسیت دارند، به این ترتیب که اگر جعفری مصرف کنند و در معرض نور آفتاب قرار گیرند، روی پوست‌ شان تاول و بثورات پوستی ظاهر می ‌شود. به این عارضه حساسیت نوری می ‌گویند و کسانی که این علایم را داشته باشند نباید گیاهان خانواده جعفری را مصرف کنند.


    برای نگهداری سبزی خوردن در یخچال، ابتدا آن را پاک کنید و بشویید. سپس در پارچه ی نازکی بریزید و داخل یخچال بگذارید. در صورتی که مقدار سبزی زیاد است، برای این که سالم تر بماند، پس از پاک کردن، قسمتی را به صورت نشسته داخل کیسه بریزید و در یخچال نگه دارید و هنگام مصرف بشویید.


    گردآوري: گروه هفت گنج

    دیدگاه شما

    آدرس وبسایت

    admin
    ژانویه 26, 2020
    جدیدترین خبرها
    ارسال دیدگاه
    28 بازدید

    سبزی ریحان گیاه بسیار محبوبی است که دارای خواص دارویی فراوانی می باشد. این نوع سبزی دارای برگ های معطری است، که با افزودن شاخ و برگ آن به انواع سوپ ها، سالادها و بسیاری از غذاهای دیگر می توان تغییر بزرگی در طعم و مزه آن غذا به وجود آورد. همچنین، لازم است بدانید که سبـزی ریحـان یک ماده غذایی بسیار مغذی بوده و شامل پروتئین ها، ویتامین ها، فیبر، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی ضروری برای بدن زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد است. بنابراین، ریحان به عنوان یک ماده غذایی اعجاب انگیز برای دوران بارداری زنان محسوب می شود.

    از ریحان برای درمان دل درد، کاهش اشتها، نفخ، مشکلات کلیوی، سرماخوردگی، زگیل و عفونتها استفاده می شود. از این گیاه برای درمان جای نیش حشرات و مارگزیدگی هم استفاده می شود. برخی زنان از برگ ریحان برای افزایش جریان شیر پس از زایمان استفاده می کنند. ریحان منبع مناسبی برای تامین ویتامین c، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و آهن است.

    بیماری پوسیدگی ناشی از فوزاریوم می تواند به محصول ریحان آسیب بزند. پوسیدگی خاکستری ناشی از بوتریتیس نیز آسیب جدی به ریحان وارد می کند. اخیرا کپک پودری به یکی از مشکلات عمده در ریحان تبدیل شده است که عامل آن قارچی به نام Colletotrichum است. انگل سس از آفات مهم ریحان است که تنها راه مبارزه با آن حذف فیزیکی آن است.خواص سبزی ریحان در بارداری

    در صورت خام جویدن ریحان فواید زیادی نصیبتان می شود. این گیاه خواص زیادی دارد.

    ریحان خواص ضدباکتریایی دارد و مثل یک داروی ضدعفونی کننده عمل می کند. همین امر به محافظت از بدن در برابر انواع عفونت ها کمک می کند. برگ ریحان همراه با زنجبیل و عسل می تواند درمان مفیدی برای برونشیت، سرماخوردگی و سرفه باشد. برای درمان گلودرد می توانید مقداری آب جوش را با ریحان مخلوط کرده و میل کنید.

    پودر برگ ریحان خشک شده می تواند برای مسواک زدن استفاده شود. خواص درمانی این برگ به حفظ سلامتی لثه ها کمک کرده و با بوی بد دهان، درد و چرک دندان مبارزه می کند. استفاده از برگ ریحان به صورت معمولی باعث از بین رفتن ۹۹ درصد باکتری ها و جرم های دهان می شود.

    بیماری های مربوط به معده مثل اسیدیته و یبوست می توانند با برگ ریحان درمان شوند. ریحان باعث می شود فرد احساس نفخ کمتری کرده و سیستم گوارشی اش تمیز بماند.

    می توانید برگ ریحان را به سادگی روی پوست بمالید تا خارشش از بین برود. همچنین می توانید عصاره برگ ریحان را گرفته و با آبلیمو مخلوط کرده و روی مناطق آسیب دیده بگذارید تا خارش از بین برود.

    استفاده از ریحان یکی از قدیمی ترین روش ها برای درمان جوش است. مقداری ریحان برداشته و با برگ چریش مخلوط کرده و با هم خرد کنید تا یک خمیر درست شود. مقداری آبلیمو به این مخلوط اضافه کرده و روی جوش ها بگذارید. اجازه بدهید خشک شود و بعد با آب ولرم بشویید. این درمان باعث از بین رفتن این جوش ها می شود.

    از برگ ریحان برای صورتتان استفاده کنید تا درخشندگی و رنگ طبیعی اش برگردد. چند عدد برگ ریحان خشک شده را پودر کرده و با مقداری گل سرشور مخلوط کنید. این ماسک را روی صورت گذاشته و ۱۵ دقیقه بعد با آب بشویید. از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید تا نتیجه بگیرید.

    مقداری برگ ریحان را با میوه آمله مخلوط کرده و این خمیر را روی پوست سر بگذارید. ۳۰ دقیقه صبر کرده و بعد بشویید. این روش خانگی برای درمان شوره سر عالی کار می کند.

    سطح بالا کلسترول می تواند برای بیماران قلبی کشنده باشد و ریحان برای کاهش کلسترول موثر است. وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان ها باعث می شود ریحان همان چیزی باشد که برای محافظت از قلب در برابر رادیکال های آزاد لازم است

    مصرف منظم برگ ریحان همراه با عسل (صبح ها) کلیه ها را قوی کرده و سنگ کلیه را از بین می برد. همچنین به کنترل سطح اسیداوریک در کلیه ها کمک می کند.

    برگ ریحان را با خمیر چوب صندل مخلوط کرده و روی پیشانی بگذارید تا سردرد ضربان دار درمان شود.

    مصرف ریحان به کنترل سطح قند خون کمک می کند. پس هر صبح ۴ تا ۵ برگ ریحان بخورید.

    هر باری که می خواهید سیگار بکشید، برگ ریحان بجوید. خواص آنتی اکسیدانی این گیاه باعث معکوس شدن صدماتی وارد شده به ریه ها می شود.

    با برگ ریحان و یک کاسه آرد نخودچی یک خمیر درست کرده و آن را روی جوش ها بگذارید. اجازه بدهید این خمیر خشک شود و بعد با آب گرم بشویید.

    با استفاده از ریحان، چریش و گل بامیه یک خمیر درست کرده و روی پوست سر بگذارید. آن را بعد از ۱۵ دقیقه بشویید. همچنین روغن ریحان برای قوی کردن موها فوق العاده است.

    به دلیل این که سبـزی ریحـان مقدار بالایی ویتامین K دارد، به همین دلیل مصرف آن در دوران بارداری نقش حیاتی در تضمین سلامتی مادر و ایمنی نوزاد متولد نشده او ایفا می کند. همچنین، از آن جایی که ویتامین K موجود در این سبزی به لخته شدن خون در بدن مادران باردار کمک می کند، بنابراین مصرف آن در طی دوران بارداری می تواند خطر از دست دادن خون در هنگام زایمان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

    همانطور که می دانید سبـزی ریحـان سرشار از ویتامین A بوده و رشد مناسب جنین داخل رحم مادر را در طی کل دوران بارداری تضمین می کند. همچنین، ویتامین A موجود در شاخ و برگ این گیاه باعث سلامت قلب، چشم ها، ریه ها و توسعه سیستم عصبی مرکزی نوزاد متولد نشده هم خواهد شد.

    خواص سبزی ریحان در بارداری

    منگنز فراوانی در سبـزی ریحـان وجود دارد. به همین دلیل، مصرف این گیاه در دوران بارداری کمک می کند تا استخوان های جنین فرم طبیعی به خود گرفته و رشد غضروف های بدن نوزاد متولد نشده هم به خوبی انجام گیرد. همچنین، منگنز موجود در این نوع سبزی به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل کرده و استرس اکسیداتیو را در زنان حامله به حداقل می رساند. علاوه بر این موارد، خوردن ریحان در دوران بارداری می تواند خطر آسیب سلولی به مادران باردار و جنین داخل رحم این افراد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

    مواد معدنی، ویتامین های و فولاد موجود در سبـزی ریحـان کمک می کند تا خون اضافی در بدن زنان حامله تولید شده و نیاز های بدن خود مادر و جنین داخل رحم او تامین گردد. همچنین، جالب است بدانید که فولات موجود در این گیاه می تواند احتمال بروز خطر نقص در هنگام تولد جنین را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

    2 ساعت پیش

    6 ساعت پیش

    7 ساعت پیش

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

  • عکس لات های تهران جدید
  • ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    خواص سبزی ریحان در بارداری
    خواص سبزی ریحان در بارداری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *