خواص زيره سياه با عسل

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

 

 

 

قسمت‌ مورد استفاده‌ داروي‌ زيره‌ سياه‌ ميوه‌ آن‌ است‌ که‌ در تيره‌ ماه‌ سال‌ دوم‌ باقطع‌ کامل‌ گياه‌ صورت‌ مي‌گيرد و مي‌گذارند تا برسد.نام‌هاي‌ رايج‌ زيره سياه :زيره‌، زيره‌ رومي‌، زيره کرماني‌، شاه‌زيره‌، کرويا، کمون‌ رومي‌،قرنباد.زيره‌ سياه‌ گياهي‌ است‌ دوساله‌ که‌ ارتفاع‌ آن‌ به‌ 30 تا 80 سانتيمتر مي‌رسد، ريشه‌اش‌ راست‌ و دوکي‌ شکل‌ و گوشت‌دار و ساقه‌اش‌ بي‌کرک‌ و شفاف‌ است‌ و برگ هايش‌ به‌ رنگ‌ سبز و در قسمت‌ فوقاني‌ ساقه‌ داراي‌ دمبرگ‌ کوتاهي‌ است‌ که‌انتهاي‌ آن‌ به‌صورت‌ غلافي‌ ساقه‌ را فرامي‌گيرد، گل‌ آذين‌ آن‌ چتر مرکب‌ و گل هايش‌ کوچک‌ و سفيد رنگ‌ است‌ و ميوه‌اش‌ بيضي‌ شکل‌ به‌ رنگ‌ قهوه‌اي‌ تيره‌ يا مايل‌ به‌ زردو شفاف‌ است‌ و زيره در کرمان بيشترين سطح کشت را دارد.ترکيبات شيميايی زیره سیاهزيره‌ سياه‌ حاوي‌ تانن‌، موم‌، مواد رزيني‌، يک‌ روغن‌ ثابت‌ سبزرنگ‌، موسيلاژ، مواد قندي‌، مواد ازته‌ و اسانس‌ که‌ شامل‌ دي‌هيدروکاروئول‌، نوعي‌ ترپن‌ به‌نام‌کارون‌ و دونوع‌ ستن‌ مي‌باشد.

قسمت‌ مورد استفاده‌ داروي‌ زيره‌ سياه‌ ميوه‌ آن‌ است‌ که‌ در تيره‌ ماه‌ سال‌ دوم‌ باقطع‌ کامل‌ گياه‌ صورت‌ مي‌گيرد و مي‌گذارند تا برسد.خواص‌ و اثرات‌ دارويی زیره سیاهطبع‌ زيره‌ سياه‌ خيلي‌ گرم‌ و خشک‌ است‌.

زيره‌ سياه‌ داراي‌ خواص‌ مدر، بادشکن‌، مقوي‌، زيادکننده‌ شير، قاعده‌آور، نيرودهنده‌، ضد کرم‌، هضم‌ کننده‌، ضد تشنج‌، قابض‌، معرق‌، مقوي‌ معده‌، قاطع‌ اسپرم‌ است‌.زيره‌ سياه‌ در موارد بلع‌ هوا، نفخ‌ شکم‌، برطرف‌ کردن‌ سوءهاضمه‌، تسهيل‌ هضم‌ غذا، دل‌ پيچه‌ کودکان‌، انگل‌ معده‌ و روده‌، دفع‌ بادهاي‌ کليه‌ و مثانه‌، تنگي ‌نفس‌، خفقان‌ سرد، سکسکه‌ نفخي‌، استسقاء به‌کار مي‌رود.زيره‌ سیاه يک‌ داروي‌ سنتي‌ براي‌ رفع‌ سوءهاضمه‌ خصوصاً نفخ‌ شکم‌ است‌.

دوره مقدماتی php

خوردن‌ زيره‌ سیاه يا روغن‌ آن‌ در رفع‌ سوءهاضمه‌ و دل‌ دردهاي‌ کودکان‌ مفيد است‌.

زيره‌ سیاه داراي‌ خاصيت‌ ضدگرفتگي‌ دارد و براي‌ رفع‌ گرفتگي‌هاي‌ دوران‌ قاعدگي‌مفيد است‌.مقوي‌ بدن‌ و چاق‌ کننده‌ است‌. معده‌ را گرم‌ و تقويت‌ مي‌کند و کرم‌ تنيا را دفع‌مي‌کند. و اثر قابل‌ ملاحظه‌اي‌ در جلوگيري‌ از ايجاد بادهاي‌ اضافي‌ در روده‌ و درمان‌اسهال‌ دارد.دم‌ کرده‌ يک‌ قاشق‌ مرباخوري‌ ميوه‌ له‌ شده‌ زيره‌ سياه‌ در نيم‌ ليتر آب‌ جوش‌براي‌ تنبلي‌ اعمال‌ گوارشي‌ 2 ـ 1 گرم‌ ، بي‌اشتهايي‌، باد يا درد روده‌ مصرف‌ مي‌شود و دانه‌ زيره‌ را يا مي‌جوند و يا از گرد گياه‌ مخلوطي‌ در آب‌ ميل‌ مي‌نمايند.مصرف دم کرده زيره سياه و يا جويدن آن در رفع و کاهش دردهاي ناشي از قاعدگي، دردهاي روده وبي اشتهايي بسيار مؤثر است،مصرف زيره سياه يا روغن آن در رفع سوء هاضمه و دل دردهاي کودکان و تنگي نفس نيز، کاربرد فراواني دارد، دم کرده زيره سياه همراه با گياه اوجي در رفع اسهال، نفخ و سندرم تحريک پذيري روده مفيد است. اين گياه داراي خواص ضد عفوني کنندگي، ضد کرم، ‌ضد تشنج و شل کننده عضلات بوده و مقوي و نيروبخش است؛ بنابراين مصرف آن به افراد داراي مشکلات مذکور توصيه مي شود.

منبع:tabnak.ir



زیره یکی از ادویه های معطر است که به دو صورت زیره سبز و زیره سیاه یا زیره ایرانی در طبیعت یافت می شود. از زیره در آشپزی و پزشکی استفاده می شود.

زیره کرمان در ایران بسیار معروف می باشد، عرق و دمنوش زیره دارای خواص فراوانی است که در این مقاله از سایت کوکا به صورت کامل خواص زیره برای لاغری، سلامتی، پوست و مو و بارداری را شرح داده ایم.

زیره سبز و زیره سیاه دارای مقادیر بالایی فیبر هستند و با کاهش اشتها و افزایش متابولیسم بدن به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کنند. همچنین تحقیقات نشان داده که مقادیر بالای فیبر موجود در زیره برای کاهش چربی شکم مفید است.

نوشیدنی کاهش چربی شکم

مقداری پودر زیره سیاه را با کمی آب لیمو ترش تازه و آب مخلوط کنید و پیش از غذا میل کنید. این ماده در کاهش چربی دور شکم مفید است و میزان سوخت و ساز چربی در این ناحیه را افزایش می‌ دهد.

مقداری پودر زیره را در کمی آب حل کنید و به آن نصف قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و این محلول را نوش جان کنید. در سوپ‌ ها و پلوها و انواع خورش و سالادهای رژیمی کمی زیره بریزید و میل کنید. این روش می‌ تواند در لاغر شدن و لاغر ماندن بسیار موثر و راضی‌ کننده باشد.

دمنوش زیره سبز

برای تهیه‌ دمنوش زیره سبز کافی است یک قاشق غذاخوری پودر زیره سبز را آسیاب کنید و در یک قوری به همراه آب در دمای 80 درجه به مدت 15 الی 20 دقیقه مانند چای دم کنید. بعد این دمنوش را با یک قاشق عسل و آبلیمو نوش جان کنید.

افرادی که از این دمنوش برای کاهش وزن استفاده می‌کنند بهتر است که نیم ساعت قبل از غذا این دمنوش را مصرف کنند و از معجزه‌ آن بهره‌مند شوند.

بخور زیره چین و چروک را کاهش داده و برای جوان سازی پوست صورت و ضد عفونی کردن پوست مفید می باشد. همچنین مصرف خوراکی زیره به دلیل مقادیر بالای ویتامین E چروک پوست را کاهش می دهد.

روغن زیره برای درمان آکنه و جوش صورت مفید بوده و جای جوش را هم درمان می کند، همچنین زیره برای پوست چرب مفید است و چربی پوست صورت را کاهش می دهد.

ماسک زیره برای پوست صورت

زردچوبه و زیره را در نسبت 3: 1 ترکیب کنید و آن ها را با عسل، ماست یا آب مخلوط کنید، بر روی صورت بمالید و بگذارید تا خشک شود و سپس با آب سرد بشویید.

روغن زیره عفونت های پوست سر را درمان کرده و برای درمان ریزش مو و شوره سر مفید می باشد. همچنین زیره می تواند باعث تقویت و افزایش رشد مو شود.

مقادیر بالای روی موجود در زیره سبز و زیره سیاه باعث افزایش اسپرم شده و برای درمان ناباروری در مردان مفید می باشد.

پودر زیره را در یک لیوان شیر بریزید و کمی عسل به آن اضافه کنید و بخورید تا ناتوانی جنسی را درمان کند.

زیره یکی از داروه های گیاهی مفید برای شروع قاعدگی بوده و گرفتگی عضلات و درد پریود را کاهش می دهد. زیره سبز و زیره سیاه تولید شیر مادران شیرده در دوران شیردهی را افزایش می دهد.

مصرف زیره برای درمان عوارض ناشی از یائسگی در زنان مفید می باشد.

پیش از مصرف زیر در دوران بارداری و شیردهی با پزشک خود نیز مشورت کنید.

زیره یکی از دارو های گیاهی برای درمان کولیک که یک موجب درد شکم ناشی از انسداد روده در نوزادان و کودکان می شود، می باشد.

زیره حاوی مقادیر بالایی فیبر بوده و یکی از ادویه های مفید برای درمان سو هاضمه، درمان نفخ شکم، درمان معده درد و سلامت دستگاه گوارش می باشد.

فیبر موجود در زیره به عنوان یک ملین طبیعی عمل می کند و با بهبود حرکات روده به درمان یبوست کمک می کند.

تحقیقات نشان داده که زیره برای درمان اسهال هم مفید می باشد.

تحقیقات ابتدایی نشان داده که مصرف مقدار کمی زیره در روز برای افراد مبتلا به دیابت می تواند باعث کاهش کلسترول خون شود.

همچنین دانه های زیره حاوی کمیمالدئید هستند که باعث بهبود تحمل گلوکز شده و می توانند با کاهش قند خون به جلوگیری از دیابت کمک کنند.

مصرف مقادیر کم زیره سبز و زیره سیاه باعث بهبود جریان خون در رگ ها شده و به کاهش فشار خون کمک می کند.

توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف زیره باعث افزایش فشار خون می شود.

زیره باعث افزایش هورمون تیروئید شده و به درمان کم‌ کاری تیروئید کمک می کند اما برای افراد مبتلا به پر کاری تیروئید مناسب نیست.

زیره حاوی مقادیر بالایی ویتامین C و فلاونوئید ها و فیتواتوتن بوده و دارای خواص ضد میکروب طبیعی می باشد و به این ترتیب با تقویت سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی، آنفلونزا، تب و سرفه مفید است.

ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موجود در زیره سبز و زیره سیاه برای حفظ سلامت قلب و عروق مفید هستند و از حمله قلبی، سکته قلبی، ضربان نا منظم قلب پیشگیری می کند. همچنین مقادیر بالای فیبر موجود در زیره خطر ابتلا به آترواسکلروز را کاهش می دهد.

آنتی اکسیدان های موجود در دانه زیره مغز ما را از آسیب های اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون را کاهش می دهد.

دانه های زیره شامل یک ترکیب شیمیایی به نام لیمونن هستند که فعالیت ضد سرطانی دارد و برای پیشگیری از انواع سرطان های پستان، کبد، ریه و همچنین سرطان معده و روده بزرگ مفید می باشد.

تیمول و فسفر موجود در زیره خواص سم زدایی بالایی دارند و باعث دفع اسید اوریک، سدیم و آب اضافی از طریق ادرار شده و به درمان سنگ کلیه کمک می کنند.

زیره سبز و زیره سیاه حاوی مقادیر بالای آهن هستند و می توانند برای درمان کم خونی و علائم ناشی از کم خونی مانند خستگی، اضطراب، اختلال شناختی و مسائل گوارشی مفید باشند.

یکی از مهم ترین کاربرد های زیره برای درمان بیماری دهان و دندان و همچنین رفع بوی بد دهان می باشد. جویدن مقداری زیره برای از بین بردن بوی بد دهان، بوی سیر و پیاز بسیار مفید است.

عرق زیره چربی سوز بوده و برای کاهش وزن و لاغری مفید است. عرق زیره باعث کاهش اشتها و افزایش چربی سوزی بدن می شود.

دمنوش زیره برای درمان اختلالات قاعدگی و درد پریود مفید می باشد. دمنوش زیره همچنین برای درمان نفخ، معده درد و مشکلات گوارشی مفید است. دمنوش زیره بی اشتهایی را درمان می کند.

زیره خاصیت ضد درد دارد و نوشیدن دم کرده آن در کاهش دردها به ویژه سردردهای میگرنی مفید است.

طرز تهیه دمنوش زیره سیاه و زیره سبز

یک قاشق چای خوری پودر زیره یا دانه های زیره را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه بماند تا دم بکشد سپس با مقداری عسل بنوشید.

طبع زیره گرم و خشک است. زیره حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان های فلاونوئید مانند لوتئین، کاروتن، کریپتو-زانتین و زاکسانتین می باشد، همچنین یک منبع عالی از مواد معدنی مانند آهن، مس، کلسیم، پتاسیم، منگنز، سلنیوم، روی، منیزیم، فیبر و ویتامین های A، E، C و همچنین ویتامین B می باشد.

زیره در دو نوع  سبز و سیاه موجود است، که اگرچه ویژگی‌های تغذیه‌ای نسبتا مشابهی دارند اما دارای تفاوت‌هایی هم می باشند. نوع سیاه آن با نام‌ های زیره کرمانی و زیره کوهی و نوع سبز آن به نام کراویه معروف است.

زیره سبز را با رنگ سبز روشن و زیره سیاه را با رنگ سیاه می‌شناسند. زیره سیاه، باریک‌تر و عطر بیشتری دارد اما زیره سبز حجیم‌تر و عطر کمتری دارد. بوی متفاوت این دو نوع زیره نیز به دلیل متفاوت بودن ترکیبات اصلی اسانس آن ها است.

جنس، گونه، نوع اسانس و ترکیبات گیاه زیره ی سبز با زیره ی سیاه کاملا متفاوت است و اثرات دارویی آن ها نیز در بعضی موارد تفاوت دارد. به همین دلیل میزان مصرف آن ها نیز متفاوت خواهد بود. مقدار مصرف زیره سیاه، که در بسیاری از غذاها مصرف می شود، می تواند ده برابر زیره سبز باشد.

منابع : stylecraze – organicfacts – healthbenefitstimes – draxe

زنجبیل

سیاهدانه و عسل دو مادر دارو در طب سنتی هستند. معجون دوسین یا ترکیب عسل با سیاهدانه یکی از آن ترکیبات معروف عسل است که برای درمان انواع بیماری‌ها مخصوصا بیماری‌هایی که از سردی و رطوبت ریشه می‌گیرد بسیار مفید است. برای تهیه این معجون باید مقدار ۱ واحد سیاهدانه نیم‌کوب را با ۳ تا ۵ واحد عسل مخلوط کنید. نگذارید سیاهدانه نیم‌کوب زیاد در معرض هوا قرار بگیرد. افراد گرم مزاج یا افراد با غلبه صفرا می‌توانند برای تدبیر سیاهدانه، سیاهدانه را ۲۴ ساعت در سرکه انگور طبیعی بخیسانید . سپس بگذارند در محیط خشک شود و بعد نیم‌کوب کنند و به عسل اضافه کنند.

معجون دو سین یا ترکیب سیاهدانه و عسل برای: درمان انواع سردردهای سرد، تقویت مغز و رفع مشکلات مغزی،  درمان روماتیسم و آرتروز مفاصل، رفع تیر کشیدن دست و پا، درمان ضایعات نخاعی، تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان سرماخوردگی‌های پی در پی، درمان تب‌های بلغمی و سوداوی، برای مردان مبتلا به پروستات، درمان عفونت ادراری، درمان سنگ کلیه و مثانه، برای دستگاه گوارش و درمان انگل روده، درمان نفخ معده و زخم معده، درمان پیسی و لک، رشد مو و درمان شوره سر، افزایش شیر مادران، جلوگیری از بیماری‌های مزمن و سرطان، تنظیم ضربان قلب، کاهش اضطراب، افزایش انرژی بدن، پیشگیری و درمان افسردگی و افزایش نشاط، افزایش میل جنسی و درمان ناباروی و افزایش تعداد اسپرم بسیار مفید است.

نسخه عمومی برای استفاده از فواید بی‌نظیر معجون دوسین: به مدت ۴۰ روز صبح‌های ناشتا یک قاشق چای‌خوری دوسین میل کنید و به مرور مقدار آن را به قاشق مرباخوری افزایش دهید.

در صورت بروز کیست تخمدان: هر شب قبل از خواب ترکیب سه واحد عسل با یک واحد سیاهدانه نیم کوب به میزان یک قاشق مرباخوری میل شود.

برای عقب انداختن دوره قاعدگی: روزی یک قاشق صبح و یک قاشق ظهر سیاهدانه و عسل میل کنید.

برای درمان پرولاکتین بالا: پودر سیاهدانه ۱۰۰ گرم را با ۴۰۰ گرم عسل مخلوط کنید و هر ۸ ساعت یک قاشق غذاخوری از آن میل کنید.

برای درمان سنگ کلیه و مثانه: سیاهدانه و عسل یا همان دوسین را روزی چند قاشق چای خوری میل کنید.

برای درمان جوش‌های سفید، زیرپوستی و بدون التهاب: معجون دوسین را به جوش‌ها بمالید.

برای نشاط بیشتر در صبحگاهان: به چایتان چند قطره روغن سیاهدانه، کمی عسل و چند پر نعنا اضافه کنید.

برای رفع دردهای دوران قاعدگی: هر شب یک قاشق مربا خوری از مخلوط پودر سیاهدانه، عسل، رازیانه و بومادران مصرف کنید.

اگر تریگلیسیرید و کلسترول بالا دارید: به ترکیب سیاهدانه و عسل نیم واحد سرکه طبیعی اضافه کنید و نوش جان.

از بین بردن موهای زاید از دغدغه‌های افراد محسوب می‌شود. خیلی از ما این سوال را داریم که از چه روشی برای زدودن موهای زائد استفاده کنیم.

رژیم جدیدی گرفته‌ایم یا تازه شروع به ورزش کرده‌ایم اما اولین تاثیری که در ظاهرمان می‌بینیم لاغر شدن صورت است و زار و نزار به نظر‌رسیدن.

همه ما تا به حال، حداقل به یکی از انواع عفونت دچار شده‌ایم. از گلو درد، دندان درد و جوش های چرکی گرفته تا عفونت های پر دردسرتر مثل عفونت ادراری.

میگرن از آن کابوس‌های تمام نشدنی است که برخی مجبورند سالیان سال با آن دست و پنجه نرم کنند و ساعات زیادی زجر و عذاب را تحمل کنند

شاید شما هم جزو کسانی باشید که می‌خواهید روشی طبیعی برای تقویت موهای عزیزتان پیدا کنید.بعضی‌ها از همان بدو تولد موهای ضعیف و کم‌پشتی دارند.

بعضی از افراد همیشه با مشکل “جوش سرو کار دارند. بعضی هم وقتی جوش می‌زنند  می‌فهمند که قرار است به یک مهمانی حسابی دعوت شوند!

گیاهان دارویی و داروهای گیاهی برای پیشگیری و درمان زخم معده- مانند بسیاری از بیماری های مزمن دیگر- پیشنهادات قابل اطمینانی دارند.

سنگ کلیه یکی از سخت‌ترین بیماری‌های رایج بین افراد است. به طور مععمول خیلی‌ها را می‌شناسیم که حداقل یک بار دچار سنگ کلیه شده‌اند

از بین بردن موهای زاید یکی از دغدغه‌های بسیاری از افراد محسوب می‌شود. خیلی از ما همیشه این سوال را در سر داریم که از چه روشی برای زدودن موهای زائد بدن استفاده کنیم که سخت، دردناک، پرهزینه و وقت‌گیر نباشد و در عین حال پوستمان را زیبا کند و بر سلامتی‌مان تاثیری مثبتی بگذارد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه بی بی عطار می باشد.

 شاید شما هم جزو کسانی باشید که می‌خواهید روشی کاربردی و طبیعی برای تقویت موهای عزیزتان پیدا کنید.بعضی‌ها از همان بدو تولد موهای ضعیف و کم‌پشتی دارند. بعضی هم تحت شرایط مختلف شاهد ریزش و ضعیف شدن موهای نازنینشان هستند.ممکن است حرص و جوش زیادی خورده باشید

سه نوع زیره داریم که شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با هم دارند: زیره سیاه، زیره سبز، و زیره کوهی.زیره به طور کلی طبع گرم و خشک دارد به همین علت استفاده مداوم و زیادش برای افرادی که طبع گرم دارند مضر است و برای بهره‌مندی از منافع آن باید برای افراد گرم مزاج زیره را در سرکه بخیسانیم و بعد مصرف کنیم.

 

 میوه بیضی شکل این گیاه که بوی مطبوعی نیز دارد، به عنوان طعم‌دهنده غذاهای مختلف و انواع شیرینی‌ها و نان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعضی‌ها آن را به صورت درسته یا پودر شده روی میوه یا پنیر ریخته و میل می‌کنند که البته این زیره معمولا از نوع سیاه است. زیره سبز و سیاه هر دو طبیعتی خیلی گرم و خشک دارند. زیره سرشار از ویتامین‌های B1، B2، B3، B9، C، E ، K و همچنین املاح معدنی مختلف مانند کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و سدیم است.

 خواص درمانی- زیره از هر نوعی که باشد، تقویت‌کننده و نیرودهنده بدن بوده و این خاصیت با مخلوط‌شدن با عسل افزایش می‌یابد. – زیره در درمان اختلالات گوارشی، ضعف عملکرد دستگاه گوارش، نفخ، بلع، دل‌پیچه‌کودکان و ترش‌کردن معده مؤثر است. در واقع مصرف آن باعث تقویت معده می‌شود. درضمن زیره قابض هم است. – زیره خاصیت ادرارآوری دارد و همچنین تعریق بدن را بیشتر می‌کند.- مصرف زیره برای ازدیاد شیر بانوان شیرده و همچنین باز کردن قاعدگی زنان جوان مفید است.- اگر از ضعف اعصاب در رنج هستید،‌ زیره مصرف کنید. می‌گویند زیره خاصیت ضدتشنجی هم دارد. – بعضی‌ها توصیه می‌کنند برای برطرف کردن سکسکه زیره بخورید. – به‌رغم تمام خواصی که زیره دارد اما باید توجه داشته باشید که در مصرف آن زیاده‌روی نکنید زیرا رنگ رخسار را زرد می‌کند.

100 گرم زیره چه دارد؟

 

سلامت – طب سنتی – خواص زیرهمن سوغات کرمان زیره هستم . در فارسى به من ((زیره ))، در عربى به من ((سنوت )) مى گویند و در کتاب هاى گیاه شناسى قدیم ((کمون )) خوانده شده ام ، و در زبانهاى اروپایى نام من با کمى تغییر از کمون گرفته شده است ، زادگاه اولیه نوع سیاه من کرمان است واینکه بعضى از مولفین اروپایى و مترجمین ایرانى منشا مرا مصر علیا نوشته اند صحیح نیست ، فقط نوعى از ما که به کمون نبطى معروف است از قدیم در سواحل رودخانه نیل خاکسترى است فرق بسیار است . از جمله اینکه من شکم را جمع مى کنم و نوع نبطى به آن لینت مى دهد. زراعت من به آب زیاد احتیاج ندارد و کشاورزان کرمان به جاى اب وعده آنرا مى دهند در صورتى که محصولى که در کنار رودخانه نیل به عمل مى آید. از آب زیادترى بهره مند مى شود…

خاصیت هورمونى و ضد عفونى کننده و قدرت میکرب کشى من خیلى زیادتر از انواع دیگر است ، من داراى انواع مختلف به رنگهاى سیاه ، سبز، صورتى ، زرد و قهوه اى و سفید خاکسترى هستم .بذر انواع ما بیضى دراز است و همگى داراى یک اسانس روغنى فرار مخلوط از چند ترکیب دارویى و مواد موثره بوده و همراه آن مقدارى تانن – رزین – صمغ و نوعى الکل و ترکیبات کوچک ازت دار است . اروپاییان مرا مانند ادویه به غذا میزنند و پنیر را با آن خوشبو و حفظ مى نمایند و یک نوع نان با آن مى پزند و اعراب بذر ما را با عسل و فلفل مخلوط کرده ، معجونى جهت تقویت قوه باه درست مى کنند. میوه من استعمال داخلى دارد و هم خارجى – بادشکن و جمع کننده رطوبت است ، مقوى معده – امعاء کبد بوده ، اشتها را تحریک مى کند. جلوى سکسکه را میگیرد، ورم طحال و اسهال را معالجه مى کند. به علت داشتن هورمون جنسى ، شهوت را بر مى انگیزد و شیر مادران را زیاد مى کند. عادت ماهانه زنان را باز مى کند و به موقع آنرا بند مى آورد. عرق را زیاد مى کند و بوى بد آنرا برطرف مى سازد. پرندگان مخصوصا کبوتر به بوى دانه سیاه من علاقمندند و اگر آنرا در لانه کبوتر بگذارید، زود مانوس شده و هر کبوترى که بوى آنرا بشنود، به سوى لانه مى آید و از آن گریزانند. اگر آب خیسانده مرا به چوب بمالید، موریانه نخواهد خورد و اگر آنرا بر بدن بمالید، شپش در لباس رشد نخواهد کرد و در این مورد پیشینیان غلو کرده اند. نوشته اند اگر بدن نوزادى را هنگام تولد با آب زیره بشویند، در تمام عمر شپش در بدن او پیدا نمى شود.(خوشبختانه این روزها به علت پیدا شدن داروهاى ضد حشرات شپش ‍ پیدا نمى شود و ما نتوانستیم صحت و سقم این ادعا را که اغراق به نظر مى رسد امتحان کنیم ) شستشو با آب خیسانده یا جوشانده من رنگ چهره را باز و آنرا نورانى مى نماید. مرا با ماسک زیبایى روى صورت بنیدازید و یا مخلوط با ماست کرده ، به صورت بمالید و لطافت و نرمى آنرا بعدا مشاهده فرمایید. من قاطع بلغم و درمان رعشه و لغوه هستم . زیاده روى در خوردن من ترشح تیروئید را زیاد مى کند و باعث لاغرى و زردى رخسار مى شود – من بدن را گرم مى کنم و به هضم غذا کمک مى نمایم و نفخ آنرا برطرف مى نمایم ، مخصوصا اگر این نفخ به علت پیرى و سردى مزاج باشد.براى جلوگیرى از خون دماغ مى توانید بینى را از آب مطبوخ من پر کنید و پره هاى آنرا با دو انگشت گرفته بگذارید مدتى بماند – چکاندن آب مطبوخ من در چشم ، قى آنرا برطرف مى کند و مانع خونریزى شده ، از چسبندگى پلکها جلوگیرى مى نماید. ورم ملتحمه چشم را فرو مى نشاند. مضمضمه جوشانده من درد دندان را ساکت مى کند. نوشیدن خیسانده من در سرکه جهت تنگ نفس و خفقان نافع است . ضماد من آرد باقلا ورمها را از بین مى برم – من مخلوط با عسل شهوت را زیاد و مخلوط با سرکه آنرا کم مى کنم . اگر مرا با غذاهاى گوشتى بپزید از مضار گوشت کاسته و غذاى گوارایى خواهید خورد.ویرایش و تلخیص:آکاایران


خواص و فواید زیره در طب سنتی , خواص گیاهی زیره سبز و سیاه , زیره سیاه چه خواصی دارد , خواص هورمونی زیره سیاه , خواص دارویی زیره سیاه , خواص زیره با برنج , خواص زیره برپریود , خواص زیره ی سیاه , فواید زیره سیاه , خاصیت زیره سیاه , مواد چهار زیره , بوته زیره سیاه , زیره و فشارخون , عرق زیره سیاه , خواص داغ زیره , فوایید زیره , خواص 8 زیره , انواع زیره , فایده زیره , گیاه زیره , زیره کبود , خواص زيره , زیره سباه , زیرہ سیاہ

 

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لونگان x بخوانید...