خواص زنجبیل برای باردار شدن

دوره مقدماتی php
خواص زنجبیل برای باردار شدن
خواص زنجبیل برای باردار شدن

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

دوره مقدماتی php

تنبلی دارم گفتن باید هرشب قبل خواب از یک تا ۱۴ پریودی بخورم و از ده پری نزدیکی داشته باشم تا باردار شم

صحت داره؟

😁😐بله روزی هفتاد وعده 

خواص زنجبیل برای باردار شدن

کسی نیست😟

🙄وات د فاز

من چند مرتبه از این سایت مای پی‌شاپ صنایع دستی خریدم، واقعا راضی بودم ازشون. طبق زمانی که گفتن ارسال کردن

. پیگیری و پاسخگویشونم خیلی خوبه. بهتون پیشنهادش میکنم.

من صبح ناشتا عسل و سیاهدونه میخوردم . عسل دارچین و چایی دارچین هم در طول روز 

زنجبیلو سیاهدانه رو میدونم دوز مشخص داره

ببین یه کیلو عسل محلی بگیر . مغز پسته و بادام و گردو و فندق با هل و دارچینو سیاهدانه رو میکس کن بریز توش هردوتون هر ردز قبل خواب و صبحانه بخورین . من دو نفرو دیدم ک باردار شدن . البته یکیشون گفت شوهرم اسپرمش تحرک نداشته با این خوب شده بود خودشم تنبلی داشت

من صبحا اذیت میشدم گفتن شب قبل خواب بخور

اره عزیزم یکی از دلایل تنبلی تخمدان سردیه رحم هست که باید گرم کنی منم دارم انجام میدم بعلاوه بادکش گرم

محلی منطورم اصل بود ببخشی

منم تنبلی داشتم علاوه بر داروهایه دکتر این چیزاور خیلی خوردم سیاه دانه و فلفل سیاه خرما زنجبیل دارچین هل و….یا دم میکردم صبح عصر میخوردم یا با خرما و همیشه ناشتا فلفل سیاه و سیاه دانه قورت میدادم و روزایه پریودی خودمو گرم نگه میداشتم و اصلا حموم نمیرفتم و روغن سیاه دانه میمالیدم به شکمم 

اللهم صلی علی محمد و آل محمد

عسل ب حالم نمیسازه

من باعسل ودارچین ناشتاخوزدن باردارشدم

سیاهدونه رو آسیاب نکنم؟

تا چند وقت خوردي؟ مقدار شم ميگي

خواص زنجبیل برای باردار شدن

چند وقت خوردی عزیزم

چقدر خوردی

مشکلت چی بود

یکم توضیح میدی

تا چند وقت رعایت کردی ؟

والا نزدیک یک سال 

اللهم صلی علی محمد و آل محمد

یه قاشق عسلو کامل دارچین میزدم بش ومیذاشتم روزبونم تاخودش اب بشه بلافاصله بعد از تموم شدن پری اینکاروکردم و هرشب هم نزدیکی داشتیم بعد یه سال ب این روش باردارشدم

  • گل بابونه زرد
  • ببخشید شما ای وی اف کردین ؟

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    یزد نیوز : زنجبیل، زنجفیل یا شنگویر به انگلیسی ginger یکی از مواد غذایی محبوب در پخت و پز به ویژه در غذا های آسیایی و هندی می باشد. زنجبیل حاوی ویتامین ها و مواد معدنی با ارزشی از جمله ویتامین B6، منیزیم، سدیم و پتاسیم، فسفر، روی، فولات، ریبوفلاوین و نیاسین می باشد.

    همچنین زنجبیل برای هزاران سال به عنوان دارو برای کاهش درد و التهاب، درمان حالت تهوع و از دست دادن اشتها استفاده شده است.

    زنجبیل از گیاه زرد رنگ با نام علمی Zingiber officinale بدست می‌آید، ریشه یا ریزوم گیاه زنجبیل می تواند به صورت تازه، پودر شده و خشک شده به عنوان یک ادویه در غذا ها یا آبمیوه ها مورد استفاده قرار گیرد.

    زنجبیل معمولا در هند، جامائیکا، فیجی، اندونزی و استرالیا تولید می شود.

    ترکیبات فنلی موجود در زنجبیل به کاهش درد معده، تحریک بزاق و تولید صفرا کمک می کند، در عین حال زنجبیل اثرات مفیدی بر روی آنزیم های تریپسین و لیپاز پانکراس می گذارد. این نشان می دهد که زنجبیل می تواند باعث جلوگیری از یبوست و سرطان کولون شود.خواص زنجبیل برای باردار شدن

    مطالعات نشان داده که مصرف زنجبیل در بعضی از زنان باردار باعث کاهش تهوع و استفراغ و سرگیجه می شود. اما بعضی از کارشناسان نگران این هستند که مصرف دوز های بالای زنجبیل خطر سقط جنین را افزایش دهد، پس بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

    زنجبیل سبب تقویت اسپرم در مردان شده و می تواند برای درمان زود انزالی مفید باشد.

    در هوای سرد نوشیدن چای زنجبیل راه خوبی برای گرم نگه داشتن بدن و جلوگیری از سرماخوردگی و آنفلونزا می باشد.

    برای تهیه چای زنجبیل در خانه 20 تا 40 گرم زنجبیل تازه را در یک فنجان آب گرم بریزید، یک تکه لیمو و یک قطره عسل به آن اضافه کنید بگذارید و بنوشید، این یک درمان طبیعی برای سرماخوردگی و آنفلوآنزا می باشد.

    تحقیقات نشان می دهد که مصرف روزانه زنجبیل 25 درصد درد ناشی از ورزش را کاهش می دهد، همچنین زنجبیل باعث کاهش علائم دیسمنوره، درد شدید دوران قاعدگی در خانم ها می شود.

    زنجبیل برای قرن ها برای کاهش التهاب و درمان بیماری های التهابی استفاده شده است، زنجبیل برای درمان آرتروز مفید می باشد.

    زنجبیل می تواند به درمان بیماری های قلب و عروق کمک کند.

    تحقیقات نشان داده که زنجبیل باعث حفظ سطح قند خون سالم و درمان دیابت می شود.

    مطالعات نشان داده که مصرف زنجبیل علاوه بر تنظیم قند خون باعث افزایش میزان لپتین در خون می شود، لپتین ترکیبی است که بعد از وعده های غذایی باعث احساس سیری و رضایت می شود محققان نتیجه گرفتند که مکمل زنجبیل می تواند باعث لاغری و کاهش ورن شود.

    جالب است بدانید که زنجبیل علاوه بر افزایش چربی سوزی بدن باعث کاهش چربی شکم می شود.

    یک فنجان آب را حرارت داده تا گرم شود، یک تکه کوچک زنجبیل در آن بیندازید و 5 دقیقه بگذارید بماند، سپس آب یک لیموترش تازه را به آن اضافه کرده و هر روز قبل از صبحانه این چای را بنوشید.

    تحقیقات نشان داده که زنجبیل با کنترل التهاب و تاثیر بر روی برخی از هورمون ها می تواند باعث کاهش سردرد ناشی از میگرن و در نهایت درمان میگرن شود.

    به دلیل خواص تونینگ و آنتی اکسیدانی، زنجبیل می تواند جای زخم را درمان کند.

    فقط کافی است قطعه ای از زنجبیل تازه را روی جای زخم بمالید و بگذارید بماند، این کار را یک یا دو بار در روز انجام دهید در عرض چند ماه جای زخم شما تقریبا دیده نمی شود.

    خوردن زنجبیل و استفاده از آن به صورت موضعی دارای خواص ضد پیری پوست است، علاوه بر این زنجبیل پوست را تمیز کرده و افتادگی را درمان می کند.

    مقدار های مساوی زنجبیل، عسل و آب لیموترش تازه را با هم ترکیب کنید و بگذارید 30 دقیقه بر روی پوست بماند، این کار را دو روز در هفته انجام دهید تا هم چروک پوست کاهش یابد و هم پوست روشن تر شود.

    علاوه بر خواص سم زدایی زنجبیل با تحریک گردش خون باعث کاهش سلولیت می شود.

    1/2 فنجان شکر، 1/4 فنجان روغن زیتون، 2 قاشق غذاخوری زنجبیل تازه رنده شده و یک لیموترش تازه را ترکیب کنید و روزانه بر روی ناحیه ی مورد نظر ماساژ دهید.

    زنجبیل با تحریک گردش خون در پوست سر باعث جلوگیری از ریزش مو و رشد مو می شود.

    مقدار های مساوی روغن زنجبیل و جوجوبا را ترکیب کرده و بر روی مو ماساژ دهید، بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

    خواص ضد عفونی کننده ی زنجبیل آن را به یک درمان عالی برای شوره سر تبدیل کرده است.

    روغن زنجبیل و روغن زیتون را با نسبت 1 به 3 با هم ترکیب کنید و بر روی سر بمالید، بگذارید تا 15 یا 25 دقیقه بماند و سپس بشویید. این کار دو بار در هفته انجام دهید.

    تحقیقات نشان داده که مصرف زنجبیل به درمان هیپوتیروئیدی یا کم‌کاری تیروئید کمک می کند.

    یک چهارم قاشق چایخوری آب لیمو یک چهارم قاشق چایخوری زنجبیل خشک یک فنجان آب کرنبری سه چهارم قاشق چایخوری آب پرتقال یک چهارم قاشق چایخوری جوز هندی نصف قاشق چایخوری دارچین سیلان

    به اندازه دو لیوان آب جوش تهیه کنید. سپس زنجبیل، جوز هندی، دارچین و آب کرنبری را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی با هم ترکیب کرده و اجازه دهید برای 5 دقیقه به همان حالت باقی بماند. سپس لیمو و آب پرتقال را نیز به آن اضافه کنید. نوشیدنی شما آماده است.خواص زنجبیل برای باردار شدن

    شما می‌توانید بلافاصله پس از تهیه، آن را بنوشید. این کار باعث تقویت متابولیسم بدن و تنظیم کارکرد تیروئید می‌شود.

    کالری : 80

    چربی : 0.8 گرم

    پروتئین : 1.8 گرم

    فیبر : 2 گرم

    کربوهیدران : 18 گرم

    قند : 1.7 گرم

    – مصرف زیاد زنجبیل می تواند باعث افزایش فشار خون و اسهال شود.

    – مصرف زیاد زنجبیل می تواند باعث افزایش خون ریزی قاعدگی شود.

    – مصرف زیاد زنجبیل می تواند باعث سقط جنین شود.

  • مدل رنگ مش تکه ای
  • – اگر دیابت دارید و دارو مصرف می کنید، مصرف زنجبیل می تواند باعث ایجاد هیپوگلیسمی یا کاهش بیش از حد قند خون شود.

    تحقیقات نشان داده که روغن زنجبیل می تواند به درمان پوکی استخوان، اضطراب و افسردگی، بهبود هضم غذا، درمان عفونت و مشکلات تنفسی، کاهش التهاب و درمان درد قاعدگی و بهبود عملکرد کبد کمک کند.

    منابع : byrdie.com – draxe.com – medicalnewstoday.com – webmd.com

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

    سلام، ممنون از توجه و لطف شما

    سلامت نیوز: اگر برای باروری به مشکل خورده اید تغذیه خود را اصلاح کرده و به غذاهای مفید برای تقویت اسپرم و تخمک روی بیاورید که به شدت تاثیر گذارند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، کمبود اسپرم و تخمک یعنی ضعف در قدرت باروری زن و مرد و این ضعف یعنی ناتوانی در بارداری . بخشی از راههای درمانی مشکلات باروری و چگونگی تقویت اسپرم و تخمک با برنامه غذایی و تغذیه مناسب با نسخه های گیاهی و طبیعی درمان می شود.در بعضی از زوجین نبود اسپرم و تخمک کافی مانع از بارداری می شود در نتیجه دوران ناباروری برای این زن و مردها آغاز می گردد. تقویت و افزایش میزان اسپرم مردان و تخمک در زنان اصلی ترین هدف در انجام راه و روش های درمان است.درمان هایی طب مدرن و طب سنتی که بحث ما در این بخش قسمت گیاهی و خوراکی درمان خواهد بود. در حقیقت در این مطلب مواد غذایی و خوراکی هایی که با افزایش و تقویت اسپرم و تخمک شانس باردار شدن را افزایش می دهد به شما معرفی خواهیم کرد.ادویه ای قوی به نام زنجبیل مناسب برای تقویت اسپرم و تخمکزنجبیل یکی از مواد غذایی مفید در تقویت جنسی است به طوریکه در طب سنتی چینی زنجبیل را به عنوان یکی از نسخه های اصلی تقویت اسپرم و تخمک توصیه می کنند ، چینی ها زنجبیل را ” یانگ” یعنی ماده ی غذایی که باعث گرمی می شود می نامند و از ان برای درمان ناباروری بسیار کمک می گیرند.زنجبیل در صدر خوراکی های گیاهی تقویت اسپرم و تخمک قرار گرفته است چرا که میل و قوای جنسی را بالا برده و در شرایط مطلوب نگه می دارد و این جای تعجب ندارد.برنج قهوه ای برای تقویت اسپرم و تخمکاین نوع برنج به دلیل آنکه منبع خوبی از کربوهیدرات های پیچیده است تخمک گذاری را منظم کرده و باعث باروری می شود. گفتنی است برنج قهوه ای حاوی مقدار زیادی اسید فولیک است، که از نقص لوله عصبی در نوزادان تازه متولد شده پیشگیری میکند.مارچوبه برای تقویت اسپرم و تخمکچرا مارچوبه ؟ به دلیل داشتن ویتامین سی بالا ، ولی چرا ویتامین سی ؟ ویتامین C در بدن به دلیل کاهش سطح رادیکال های آزاد قادر خواهد بود قدرت تولید و جنبندگی اسپرم های تولیدی را نیز افزایش دهد.مقادیر بالای ویتامین C در این ماده غذایی آن را به یک محافظ قوی برای جلوگیری از اکسیداسیون اسپرم ها و نیز محافظت از سلامت غشاء سلول های بیضه تبدیل کرده است.تقویت اسپرم و تخمک با گیاه مریم گلییکی دیگر از گیاهان موثر در تقویت جنسی گیاه مریم گلی است.مریم گلی سرشار از هورمون هایی است که قوای جنسی زنانه را تقویت می کند و برای زنانی که با سردمزاجی و کاهش میل جنسی مواجه هستند درمان فوق العاده ای از سوی متخصصان طب سنتی است.تقویت اسپرم و تخمک با برگ های تمشک قرمزاین گیاه جزو معروف ترین درمانی های طبیعی ناباروری است. برگ های تمشک قرمز به دلیل داشتن میزان زیادی کلسیم به تنظیم هورمون ها کمک قابل توجهی می کند و مشکل اختلالات تخمک گذاری را کم می کند.متخصصان طب سنتی پیشنهاد می کنند آن را همزمان با شبدر چمنی مصرف کنید چراکه بیشتری دارد. علاوه بر این مصرف برگ های تمشک قرمز باعث جلوگیری از سقط جنین و کاهش خونریزی زمان زایمان می شود.روغن زیتون عالی برای تقویت اسپرم و تخمکاین روغن سراسر فایده و خاصیت برای باروری خوبست چرا که روغن زیتون چربی اشباع شده در روغن زیتون التهاب بدن را کاهش میدهد پس توصیه می شود زنان تحت درمان ناباروری روغن زیتون را در رژیم غذایی خود جای دهند.تقویت اسپرم و تخمک با سیر پر خاصیتطبق متون طب سنتی و توصیه متخصصان درمان های گیاهی سیر یکی از بهترین انتخاب های غذایی برای افزایش تولید اسپرم ها و تقویت اسپرم های تولیدی است برای رسیدن به تأثیرات کمکی سیر در این زمینه شروع مصرف با 1 تا 2 حبه سیر در روز می تواند مناسب باشد.کنگرفرنگی یا آرتیشو برای تقویت اسپرم و تخمکیکی از گیاهان موثر در تقویت جنسی کنگر فرنگی است و بدون شک آرتیشو یکی از سبزیجاتی است که بیشترین خواص محرک جنسی را دارد، این ماده ی غذایی برای تقویت قوای جنسی افراد بسیار موثر است.تقویت اسپرم و تخمک با شیرین بیانشیرین بیان برای خانم هایی که میزان تستوسترون بالا و استروژن پایین دارند و در واقع دچار سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند موثر است برای همین نام این گیاه پرخاصیت در لیست گیاهانی که برای تقویت تخمک مفید هستند ثبت شده است.توجه داشته باشید که این گیاه نباید در دوره ی بارداری مصرف شود.شیرین بیان همچنین به تنظیم قاعدگی در خانم هایی که دچار بی نظمی هستند کمک می کند.تقویت اسپرم و تخمک با گیاه پنج انگشتویتاگنوس موجود در گیاه پنج انگشت باعث رفع نارسایی تخمدان ها می شود و به تخمک گذاری کمک می کند. البته باید بدانید که درمان با ویتاگنوس طولانی مدت بوده و نیاز به صبر و حوصله دارد.هل برای تقویت اسپرم و تخمکیکی دیگر از مواد غذایی موثر در تقویت جنسی هل است به این علت که همانند ادویه هایی مثل کاری، زیره، زردچوبه و گشنیز جریان خون را تحریک و بیشتر می کند و به همین دلیل انرژی جنسی شما را بالا می برد.ویتامین E برای تقویت اسپرم و تخمکاسپرم های دارای قدرت باروری بالا ، حاوی مقدار زیادی ویتامین E می باشند. همچنین ویتامین E برای جلوگیری از اکسید شدن روغن های گیاهی با چند پیوند دوگانه رژیم غذایی در بدن مورد نیاز است. بدن مردان و زنان به حدود 10 میلی گرم ویتامین E درروز نیازمند می باشند.برای جذب ویتامین ای مناسب و البته طبیعی بهتر است مواردی که نام برده شده است را در برنامه غذایی خود بگنجانید ، این مواد شامل :بادام ، فندق و سایر مغزها مانند بادام زمینی نیز از منابع خوب ویتامین E محسوب می شوند.تخم آفتابگردان و روغن زیتون نیز حاوی ویتامین E می باشد.جوانه گندم ، سیب زمینی شیرین و آواکادو نیز دارای مقادیر بالایی ویتامینE می باشد.روی مناسب تقویت اسپرم و تخمککمبود روی، باروری مردان را تهدید می کند پس مصرف مواد غذایی حاوی روی برای افزایش باروری و تقویت اسپرم از اهمیت خاصی برخوردار است.منابع سرشار روی عبارتند از:گوشت گاو، لوبیا چیتی و قسمت تیره گوشت مرغ.ویتامین B لازم برای تقویت اسپرم و تخمکویتامین B12 در مردانی که اسپرم کافی ندارند، موثر است. ویتامین های گروه ب در تقویت قوای جنسی زنان و مردان نقش دارند.از ویتامین های گروه B، تیامین(B1)، ریبوفلاوین (B2) و نیاسین (B3) بسیار حایز اهمیت می باشند.این ویتامین همچنین باعث ساخته شدن هورمون های جنسی می شود. مصرف نیاسین نیم ساعت قبل از فعالیت جنسی، هیجان جنسی را افزایش می دهد.ویتامین B6 از افزایش میزان پرولاکتین که خود باعث کاهش میل جنسی می شود، جلوگیری می کند و باعث افزایش باروری در زنان می گردد.منابع سرشار از ویتامین های گروه B عبارت اند از نان و غلات سبوس دار، تخم مرغ، حبوبات (نخود و لوبیا و..)، محصولات سویا، ماهی سالمون و دیگر ماهی های آزاد، آجیل، بروکلی، گوشت کم چرب و موز.موز دارای آنزیم بروملین (Bromelain) است که در تقویت نیروی جنسی مردان موثر است. همچنین سرشار از پتاسیم و ویتامین های گروه B می باشد.باید توجه داشت که مصرف نوشیدنی های الکلی باعث از بین رفتن ویتامین های گروه B می شوند.اهمیت اسید فولیک در تقویت اسپرم و تخمکهمانطور که بارها و بارها کفته شده است مصرف اسید فولیک برای مردان و زنان ضروری است.برای بهره مندی از این ویتامین تغذیه شما باید شامل:سبزیجات سبز، غلات، حبوبات و پرتقال، می توانید از قرص های مکمل نیز استفاده کنید.نقش ویتامین D3 در تقویت اسپرم و تخمکتحقیقات و مطالعات ثابت کرده است که مصرف همزمان ویتامین E و D3 باعث افزایش شانس باروری در زنان می شود.بررسی ها ثابت کرده است که اصلاح کمبود ویتامینD3، شانس لانه گزینی جنین و همچنین دو قلویی را افزایش می دهد.همانطور که در موارد بالا هم گفته شد این ویتامین اگر به میزان مناسبی مصرف شود، موجب افزایش باروری و سطح هورمون های حیاتی نیز می شود. زنانی که روزانه ویتامین سی مصرف می کنند، پروژسترون های بیشتری دارند درست همان هورمونی که برای تولید مثل ضروری است.تقویت اسپرم و تخمک با گوجه فرنگیمتخصصان تغذیه می گویند :آقایانی که می خواهند بچه دار شوند و یا قدرت جنسی خود را افزایش دهند حتما باید از انواع و اقسام میوه ها و سبزیجات، حداقل 5 وعده در روز، استفاده کنند.آنتی اکسیدان های گلوتاتیون و کریپتوکسانتین، که بیشتر در سبزیجات، گوجه فرنگی، فلفل و پرتقال وجود دارد، قدرت و سلامت اسپرم را تضمین می کند.آواکادو برای تقویت اسپرم و تخمکیک میوه با چندین خاصیت برای تقویت اسپرم و تخمدان ؛ از آنجایی که آووکادو سرشار از ویتامین E، ویتامین B6، و فولیک اسید است، افزایش تحرک و جنبندگی اسپرم با مصرف آووکادو، آن را به ماده غذایی مناسب برای افزایش باروری تبدیل کرده است.تاثیر موز در تقویت اسپرم و تخمکمیوه پرخاصیت موز سرشار از آنزیمی به نام “بروملین” است. آنزیمی که نقش مهمی در تنظیم هورمون های مردانه دارد. این میوه سرشار از ویتامین B1، ویتامین A، و ویتامین C است که با افزایش استقامت و پایداری اسپرم ها قدرت باروری را در مردان افزایش می دهد.گردو و بادام برای تقویت اسپرم و تخمکمصرف روزانه 2 عدد گردو در روز می تواند مناسب باشد. از دوره ی باستان این اعتقاد وجود دارد که بادام میل جنسی را افزایش می دهد. در سال 2007، محققان ایتالیایی اعلام کردند عملکرد و قوای جنسی زنانی که از سندرم متابولیک رنج می برند پس از دو سال مصرف بادام، میوه و سبزیجات، آجیل، مغزها و دانه های کامل و روغن زیتون بهبود یافته است.

    قصد دارید باردار شوید؟ تحقیقات نشان داده آنچه میخورید روی توانایی تان در باردار شدن تاثیر میگذارد.
    دکتر هالی گرینگر، متخصص تغذیه و سبک زندگی و مادر دو فرزند میگوید: در حالی که در تلاش برای باردار شدن هستید با خوردن غذاهای سالم بدن را سالم نگه دارید، چون مواد مغذی که دریافت میکنید روی همه چیز تاثیر میگذارد از سطح انرژی گرفته تا هورمون ها. داشتن وزنی سالم نیز بسیار مهم است.
    حدود ۳۰ درصد از تشخیص های ناباروری مربوط به اضافه وزن است. در کنار اضافه وزن داشتن کمبود وزن نیز میتواند عامل ناباروری شود. یکی دیگر از علل عمده ناباروری عدم تعادل هورمونی است. اگر مدتی است که برای باردار شدن تلاش میکنید این ۹ غذا را به برنامه ی خود اضافه کنید.

    پروتئین بخش مهمی از یک برنامه غذایی سالم است. اما آمار نشان میدهد بیشتر مردم نیاز روزانه خود را از پروتئین های حیوانی برآورده میکنند.
    محققان دانشگاه هاروارد دریافتند جایگزین کردن روزانه یک وعده گوشت با یک وعده پروتئین گیاهی مانند حبوبات، آجیل و … میتواند باروری را تقویت کند. تحقیق دانشگاه هاروارد روی ۱۹٫۰۰۰ زن انجام شد که در تلاش برای باردار شدن بودند، ناباروری تا ۳۹ درصد در میان خانم هایی که زیاد پروتئین حیوانی مصرف میکردند بیشتر بود، اما خانم هایی که بیشتر پروتئین گیاهی مصرف میکردند کمتر دچار این مشکل بودند.
    سعی کنید دربرنامه غذایی خود مقداری گوشت بدون چربی و مقدار زیادی پروتئین گیاهی قرار دهید.

    خواص زنجبیل برای باردار شدن

    لبنیات پرچرب، بله، تحقیقات نشان داده مصرف حداقل یک وعده شیر کامل یا محصولات لبنی که از شیر کامل ساخته میشوند مانند ماست یا پنیر در روز احتمال ناباوری را کاهش میدهد. محصولات لبنی کم چرب یا بدون چربی تاثیر معکوس روی باروری دارند.
    متخصصان هنوز مطمئن نیستند که دلیل آن چیست، اما آنها معتقدند که حذف چربی از شیر ممکن است تعادل هورمون های جنسی را تغییر دهد، که میتواند مانع تخمک گذاری شود.
    محققان هاروارد توصیه میکنند روزانه یک وعده ماست پرچرب یا شیر کامل میل کنید. میتوانید به صورت موقت محصولات لبنی پرچرب را جایگزین محصولات کم چرب کنید. اما به هر حال باید مواظب وزن خود نیز باشید، داشتن وزن مناسب برای بارداری ضروری است.

    قبل از بادار شدن بسیار مهم است که بدن خود را از نظر آهن تامین کنید. وقتی هر ماه خونریزی دارید مقدار زیادی آهن از دست میدهید، بعلاوه، وقتی یک خانم باردار میشود آهن بدن را به خاطر جنینی که دارد از دست میدهد، که میتواند زمینه را برای کم خونی پس از زایمان آماده کند – در این حالت فرد با کمبود انرژی شدید مواجه است که دلیلش کاهش سطح سلول های قرمز از حد طبیعی است.
    تحقیقات نیز نشان داده خوردن غذاهای سرشار از آهن به باروری کمک میکند، به خصوص منابع گیاهی مانند لوبیا، عدس، اسفناج و غلات غنی شده. اگر به اندازه کافی آهن مصرف نمیکنید با پزشک خود صحبت کنید تا برایتان یک مولتی ویتامین حاوی آهن تجویز کند.
    انجام تست کم خونی هم فکر خوبیست با این کار پزشک میفهمد چه مقدار آهن تجویز کند. با خوردن غذاهای حاوی ویتامین C در کنار آهن جذب آهن را بالا ببرید و حداکثر استفاده را ببرید. مرکبات سرشار از ویتامین C هستند.

    در حالی که برای کمک به بارداری گفته میشود دانه های کامل استفاده کنید، اضافه کردن مقداری غلات تصفیه شده به برنامه غذایی نیز به تقویت سطح فولیک اسید بدن کمک میکند، برای کاهش نقائص لوله عصبی. فولیک اسید ویتامین B است که به بدن در ساخت سلول های جدید کمک میکند.
    دکتر ربکا اسکریچ فیلد، متخصص تغذیه و تناسب اندام در واشنگتن میگوید: اگر خانمی یک ماه قبل از بارداری و در طول بارداری به اندازه کافی در بدن خود فولیک اسید داشته باشد، میتواند از نقائص هنگام تولد مخصوصا در مغزو ستون فقرات جلوگیری کند. فولیک اسید را میتوانید از مواد غذایی مانند جگر گوساله، اسفناج پخته، نخود فرنگی و غلات صبحانه دریافت کنید.

    تحقیق روی اینکه چه مقدار کافئین میتواند روی باروری تاثیر بگذارد پیچیده است. در حالی که بسیاری از متخصصان مصرف کم یا متوسط کافئین ( ۳۰۰ میلی گرم در روز یا دو فنجان چای یا قهوه در روز ) را توصیه میکنند، دیگر متخصصان میگویند این مقدار هم زیاد است.
    تحقیقات جدید نشان داده دوزی کمتر از ۱۰۰ میلی گرم کافئین در روز ۱۴ درصد خطر سقط جنین و ۱۹ درصد خطر به دنیا آمدن نوزاد به صورت مرده را بالا میبرد.
    انجمن بارداری آمریکا میگوید: کافئین همچنین می توانید مانع بدن برای جذب کلسیم و آهن شود و توصیه میشود کمتر استفاده شود. اگر میخواهید مصرف کافئین خود را قطع کنید یا حداقل میزان مصرف را کم کنید، جوشانده های گیاهی به صورت طبیعی بدون کافئین هستند. این جوشانده ها علاوه بر بی کافئین بودن طعم فوق العاده ای هم دارند.

    قرمز، نارنجی، زرد و سبز: رنگ ها را با هم مخلوط کنید تا مطمئن شوید از همه نوع مواد مغذی بهره مند می شوید. میوه ها و سبزیجات رنگارنگ تریکیبات گیاهی دارند که در کنار هم از سلامتتان محافظت میکند. این مواد شیمیایی گیاهی شامل آنتی اکسیدان ( مانند فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها ) هستند که برای داشتن بدنی سالم ضروری است و به بارداری کمک میکند. سعی کنید مطابق با فصلی که هستید از میوه ها و سبزیجات استفاده کنید.
    میوه ها و سبزیجات رنگارنگ مانند کدو تنبل، انار، کلم پیچ و فلفل حاوی آنتی اکسیدان و مولتی ویتامین طبیعی هستند. این موارد را میتوانید به سادگی وارد برنامه غذایی خود کنید از آنها میتوانید در سالاد، دسر، و انواع غذاها استفاده کنید.

    روغن زیتون چربی غیر اشباعی است که به حساسیت به انسولین را افزایش و التهاب در سراسر بدن را کاهش میدهد. التهاب میتواند با تخمک گذاری تداخل داشته باشد. علاوه بر اضافه کردن روغن زیتون به برنامه غذایی پیش از بارداری مهم است که روغن های ترانس را نیز حذف کنید. چربی ترانس در بسیاری از غذاهای سرخ شده و غذاهای فرآوری شده یافت میشود. چربی ترانس قابلیت بدن در برابر واکنش به انسلین را کاهش میدهد، که می تواند شما را بیشتر مستعد ابتلا به تخمک گذاری نامنظم کند.
    تحقیقات نشان داده توانایی باروری در خانم هایی که کمتر چربی ترانس، غذاهای قندی، کربوهیدرات های تصفیه شده و لبنیات کم چرب استفاده میکنند بیشتر است. این موارد را با روغن های گیاهی نظیر روغن زیتون، غلات کامل و لبنیات پرچرب جایگزین کنید.

    غذاهای دریایی مانند قزل آلا، میگو، تیلاپیا و گربه ماهی جیوه کمی دارند و در عوض غنی از اسید چرب امگا ۳ هستند. ماهی های سرشار از اسید چرب امگا ۳ میتوانند هورمون ها را متعادل کنند و جریان خون را در دستگاه تولید مثل افزایش دهند.
    متخصصان توصیه میکنند از ماهی های آزاد و دیگر منابع غنی امگا ۳ استفاده کنید تا باروری را بهبود ببخشید. اسید چرب های امگا ۳ ضروری هستند بنابرین توصیه میشود برای اسید دوکوزاهگزانوییک و اسید اﯾﮑﻮزاﭘﻨﺘﺎﻧﻮﺋﯿﮏ هر هفته حداقل یک نوبت ماهی آزاد میل کنید یا میتوانید مکمل امگا ۳ با کیفیت بالا مثلا نوع ۱۰۰۰ میلی گرمی استفاده کنید همچنین روزانه یک قاشق غذا خوری تخم کتان نیز موثر است. ماهی هایی که حاوی مقدار بالایی جیوه هستند را استفاده نکنید.

    علاوه بر بهینه سازی گزینه های غذایی خود، یک مکمل ویتامین میتواند خاطر جمعتان کند که همه مواد مغذی که بدن نیاز دارد را روزانه دریافت میکنید. مهم است که قبل از باردار شدن ذخیره مواد مغذی بدن خود را پر کنید. با وجود تلاشی که میکنیم باز هم ممکن است نتوانیم همه مواد مغذی را از برنامه غذایی که داریم بدست بیاوریم. برای پوشاندن این نقص از مولتی ویتامین کامل که دارای فولیک اسید ( ۴۰۰ میلی گرم ) و DHA ( 200 تا ۳۰۰ میلی گرم ) باشد استفاده کنید. هر دوی این موارد قبل از بارداری در طول آن و بعد از بارداری بسیار مهم هستند.
    سه ماه قبل از اینکه تصمیم به بارداری بگیرید این مکمل ها را استفاده کنید تا مطمئن شوید ذخایر مواد مغذی بدن را کاملا تامین کرده اید. به کسانی که با خوردن قرص و کپسول حالت تهوع میگیرند و نمیتوانند استفاده کنند، توصیه میشود، از نوع شربت آن استفاده کنند.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    دیدگاه

    نام
    *

    ایمیل

    سلام کسی بوده با عسل و دارچین باردارشده باشه؟؟

    سلام عزیزم،من این ماه عسل و دارچین و سیاه دونه استفاده کردم

    سلام نه قربون شکل ماهت بشم
    بارداری به یه چیز دیگه احتیاج داره:sweat_smile:

    شوخی کردم متوجه منظورت شدم
    میگن بدن رو گرم میکنه گرمی هم برا مردو زن خوبه باعث تقویت اسپرم و تخمک میشه
    ولی دقیقا نمیدونم چقدر صحت داره
    زینک برا باروری مردا خیلی خوبه
    اسید فولیک و بکمپلکس هم برا خانمهااا

    عسل و دارچین

    خواص زنجبیل برای باردار شدن

    ببخشید عسل و دارچین نقش اسپرم رو دارن؟؟؟؟ برام سوال شده

    توی پریودی میگن تا میتونید چیزهای گرمی بخورید که رحم گرم بشه
    من یه دوره شروع کردم به خوردن از روزی که پریود شدم هر روز یه قاشق دارچین و به قاشق عسل صبحا میخوردم
    البته با ای وی اف میخواستم باردار شم تا روز انتقال بعد دیگه گرمی نخوردم
    ولی همون ماه که اینکارو کردم گرفت
    شما هم استفاده کنید ضرر نداره اگه جوش نمیزنید تا روز تخمک گذاری ان شالله که افاقه کنه و باردار بشید

    سلام گلم باردار شدین؟؟


    مرسی خانمی

    منم خودم میدونم نقش اسپرم رو ندارن ولی خیلیا تا چندماه اقدام دارن ولی باردار نشدن ولی با مصرف عسل و دارچین باردار شدن…شنیده بودم میخواستمم ببینم راسته یا نه؟ شما اگ بچه دارین ک خداروشکر خدابهتون بچه داده دلیلی هم نداره ک مشکل دیگران رو مسخره کنین دعا کنین ک مشکلشون برطرف شه

    مررسی گلم مرسی ک از تجربیات خودت بهم گفتی خداخیرت بده حتما اینکارو میکنم ان شالله ک جواب بگیرم:tulip:

    کسی شمارو مسخره نکرد شما میتونستی سوالت رو بهتر مطرح کنی برای کسی سوال پیش نیاد. مثلا تاثیر عسل و دارچین بر روند بارداری… بیخیال شما تازه اومدی هیچ شناختی رو خانما نداری منم لازم میبینم جواب ندم

    ان شالله موثر باشه براتون

    همونطور که بچه ها گفتن عسل و دارچین رحم سرد رو گرم می کنه و کسی که مشکل سردی رحم داره این مشکلش برطرف میشه.

    وای واقعا تاثیر داره یعنی من چند ماهه اقدام کردم به نتیجه نرسیدم کاش تاثیر داشته باشه

    اول ببین اصلا این مشکلو داری یا نه. دستت بذار ناحیه بین ناف و استخوان شرمگاهی، سردی و گرمیشو حس می کنی.

    روی خود نافم و کلا قسمت شکمم همیشه یخه
    ولی زیرش و اون قسمت نه خیلی دمای عادی ای داره

    خب رحم همون قسمته، به ناف نمیرسه.
    از محل رویش موهاست بیا بالا اما به ناف نمیرسه.

    چرا میگن مردا بیضه هاشون باید خنک باشه.چرا انقدر مردا پیچیده ترن؟

    روغن سیاه دونه شنیدم عالیه

    چون حرارت خیلی زیاد هم نه تنها اسپرم را نابود می کنه بلکه حتی برای خانم هم مشکل ایجاد می کنه نمیذاره حمل بگیرن. گرم بودن خوبه اما حبارت خیلی زیاددهم نه.
    من رحمم یا بیش از حد سرد بود یا بیش از حد داغ. باید متعادل باشه. گرم معمولی، متعادل، نه داغ. متعادل کردنش هم آسونه. من فقط سه روز یه جوشونده گیاهی رو اول صبح خوردم. و یه احتیاط هایی مثل آبسرد نخوردن، خودتو خیس نذاشتن و …

    مامی گپ، کلیه حقوق برای دانشنامه فرزند محفوظ است.

    مترجم: شیدا فروغی

    کارشناس مترجمی زبان انگلیسی

    زنجبیل، گیاهی است که زادگاهش کشور چین است؛ ولی به همه جای جهان گسترش یافته و مهمان آشپزخانه ها شده است. در «رم باستان» زنجبیل، ادویه ی بسیار باارزشی بوده که یک پوند آن با یک گوسفند برابری می کرده است. زنجبیل را اغلب یک ادویه با طعم مخصوص و قوی می شناسند که باعث ترشح بزاق می شود. از ریشه ی زنجبیل به طور سنتی در غذاها و دسرهای شیرین استفاده می شود. در برخی جاها هم از آن برای درمان دیابت، سردرد، سرماخوردگی، افسردگی، بی خوابی و آنفولانزا استفاده می کنند. این گیاه با افزایش گردش خون در بدن، سرعت سوخت وساز مواد را نیز افزایش می دهد. می توانید برای این کار یک تکه ی کوچک زنجبیل تازه را در یک لیوان آب جوش رنده کرده و به آن نصف لیموترش و یک قاشق چای خوری عسل طبیعی اضافه کنید.

    سلامت قلب: چای زنجبیل، خطر انسداد شریان ها را که عامل اصلی بروز حمله ی قلبی است، کاهش می دهد. براساس برخی مطالعات، نوشیدن چای آن به طور مرتب، حتی در کاهش کلسترول و سلامت سیستم قلبی عروقی نقش مؤثری دارد.

    درمان سرطان: برخی بررسی های به عمل آمده در مورد اثر زنجبیل روی تومورهای سرطانی، حاکی است که این گیاه می تواند جلوی رشد تومورهای سرطانی را تا حدی بگیرد. در سرطان رحم و کولون، سرعت رشد سلول های سرطانی را کاسته و در برخی مواقع متوقف می کند. از طرفی روی بی خوابی های ناشی از درمان سرطان نیز اثر بسیار خوبی دارد؛ البته مطالعات بیش تری باید در این زمینه صورت پذیرد.خواص زنجبیل برای باردار شدن

    سوء هاضمه: نوشیدن چای زنجبیل بعد از غذا، به هضم آن کمک می کند؛ زیرا باعث ترشح اسیدهای معده برای نرم کردن غذا می شود.

    خاصیت ضد باکتری: زنجبیل، حاوی ماده ای است که «سالمونلا (عامل اسهال)» و سایر باکتری ها را از بین می برد. به خصوص اگر چای زنجبیل به همراه لیموترش مصرف شود؛ زیرا لیمو حاوی«لیمونن» و«پکتین» است.

    خاصیت ضدویروس: چای زنجبیل یا زنجبیل تازه، ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزای معمولی را از بین می برد.

    سلامت دستگاه تنفس: چای زنجبیل در درمان بسیاری مشکلات تنفسی ناشی از سرماخوردگی، سرفه و گلودرد مؤثر است؛ زیرا موجب شل شدن خلط و انبساط ریه ها می شود.

    ضدالتهاب: چای زنجبیل می تواند تورم و التهاب مفاصل در رماتیسم و مانند آن را کاهش دهد؛ البته در کاهش سوزش و خارش در بیماری «پای ورزش کاران» نیز مؤثر است. در این موارد، به صورت کمپرس یا قراردادن عضو در چای زنجبیل باید استفاده شود.

    دردهای دوران قاعدگی: چای زنجبیل موجب کاهش دردهای دوران قاعدگی در زنان می شود. علاوه بر نوشیدن آن، می توان حوله ی گرم را در چای زنجبیل زد و روی شکم قرار داد.

    کاهش استرس: در زنجبیل، ماده ای طبیعی برای کاهش استرس وجود دارد.

    حمایت از سیستم ایمنی بدن: زنجبیل سیستم ایمنی را فعال می کند؛ در نتیجه، مقامت بدن را در برابر ابتلا به بیماری ها افزایش می یابد.

    کبودی ماهیچه: از آب گرم، زنجبیل و زردچوبه خمیر تهیه کرده و روی منطقه ی کبود دو بار در روز بگذارید.

    گلودرد: به آب جوش، کمی دارچین، تکه ای زنجبیل و یک قاشق چای خوری عسل اضافه کنید و آن را بنوشید.

    سرفه های مزمن: نصف قاشق چای خوری پودر زنجبیل را با یک دهم قاشق چای خوری دارچین، میخک و عسل در یک فنجان آب جوش اضافه کرده و میل کنید.

    آسم: یک قاشق چای خوری آب زنجبیل تازه با یک فنجان جوشانده ی شنبلیله و عسل، بلغم آور بسیار خوبی است.

    سردرد: نصف قاشق چای خوری پودر زنجبیل را با کمی آب به شکل خمیر درآورده و به پیشانی بمالید.

    سرماخوردگی: یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل را در یک چهارم لیوان جوشانده و بخار حاصل از آن را استنشاق کنید.

    کمپرس زنجبیل: این شیوه موجب تحریک گردش خون و سایر مایعات بدن شده و مواد سمی و برخی ضایعات کیست ها را شل کرده یا از بین می برد. یک فنجان بزرگ زنجبیل رنده شده را داخل یک دستمال تمیز ریخته و آن را بفشارید تا آبش گرفته شود. بعد در قابلمه ای، چهار لیتر آب داغ ریخته و آب زنجبیل را به آن اضافه کنید. یک حوله را داخل محلول کرده و بعد از چلاندن، آن را در حالت داغ روی موضع بگذارید.

    دیابت: به گفته ی پزشکان، نوشیدن چای زنجبیل به صورت ناشتا، قندخون را تنظیم می کند. از آن جا که با مصرف زنجبیل قندخون کاهش می یابد، حتماً با پزشک خود در مورد مقدار داروی مصرفی تان مشورت کنید.

    بی خوابی: دویست میلی گرم زنجبیل را هر چهار ساعت یک بار، با آب بنوشید.

    نفخ شکم: 500 – 250 میلی گرم زنجبیل را سه بار در روز میل کنید.

    تأثیرات جانبی: زنجبیل ممکن است در عده ی معدودی موجب خارش، اسهال و گرگرفتگی شود. بهتر است در دوران شیردهی، در زمان خون ریزی ـ به علت افزایش احتمالی خون ریزی ـ و مشکلات قلبی، از زنجبیل استفاده نشود.

    پرورش زنجبیل در خانه: با کاشت «ریزوم»های زنجبیل در گلدان یا فضای باز و آبیاری مرتب، سه تا پنج ماه بعد از کاشت می توان آن را برداشت کرد. ارتفاع گیاه بین سی تا شصت سانتی متر است و کم تر به صورت خودرو یافت می شود.

    منبع: webmed 2012/10/23

    شراره انصار

    کارشناس ارشد مهندسی صنایع غذایی

    زنجبیل دارای خاصیت های متعددی است و زنان خانه دار می توانند علاوه بر چاشنی در آشپزی، از دیگر خواص آن نیز استفاده کنند. این گیاه، مقوی قلب، ضدباکتری، ضدسرفه، ضدالتهاب، ضدنفخ، پایین آورنده ی کلسترول خون و محرک هضم غذا می باشد. از کاربردهای جدید آن می توان پیش گیری از تهوع و استفراغ، بی اشتهایی روانی، برونشیت و دردهای مفاصل نام برد.

    با توجه به میزان متغیر اسانس زنجبیل که ارزش دارویی آن مربوط به آن است، انواعی از زنجبیل که بالاتر از 5/1 درصد اسانس داشته باشد، ارزش دارویی دارند. بنابراین در صورتی که زنجبیل کهنه باشد و یا به صورت پودر برای مدت طولانی مصرف نشود، کم کم اسانس و رایحه ی آن کم شده و ارزش دارویی آن کاهش می یابد. از انواع زنجبیل، نوع هندی، آفریقایی و جامائیکایی آن دارای ارزش بالایی بوده و نوع ژاپنی آن از ارزش کمتری برخوردار است.خواص زنجبیل برای باردار شدن

    یک قاشق غذاخوری زنجبیل تازه (شش گرم)، حاوی پنج کیلو کالری است. جینجرول مهم ترین جزء تشکیل دهنده ی زنجبیل، مسئول ایجاد طعم و مزه در این گیاه است. زنجبیل با افزایش ترشح بزاق دهان و آنزیم های مجرای گوارشی به هضم و جذب مواد غذایی کمک می کند. زنجبیل با بیرون راندن مخاط خلطی از ریه ها به درمان برونشیت و دیگر مشکلات تنفسی کمک می کند. این گیاه بهترین دارو برای درمان سرماخوردگی و گلودرد است. هنگامی که حس کردید دچار سرماخوردگی شده اید، چند بار در روز چای زنجبیل بنوشید؛ و اگر گلودرد دارید، می توانید با این چای قرقره کنید. برای کنترل میگرن نیز از زنجبیل می توان استفاده کرد. این گیاه دارویی مفید برای پیش گیری و کنترل میگرن در حد داروهای شیمیایی مصنوعی مدرن که احتمالاً دارای عوارض جانبی نیز هستند، مؤثر است. پیش نهاد می شود که با احساس اختلال دید که معمولاً اولین علامت شروع حمله ی میگرن است، یک سوم قاشق مرباخوری پودر زنجبیل در آب ریخته و میل شود. اگر بیماران مبتلا به میگرن ریشه ی زنجبیل تازه را در برنامه ی رژیم غذایی خود قرار دهند، از نظر تکرار و شدت هر حمله، تخفیف قابل ملاحظه ای را مشاهده خواهند کرد.

    – مصرف آن در دوران بارداری و شیردهی باید در حد متعادل باشد.

    – در کودکان زیر دو سال نباید مصرف شود.

    – مصرف زیاد زنجبیل موجب سوزش سردل می شود.

    – افرادی که سنگ کلیه دارند باید قبل از مصرف زنجبیل حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

    – اگر داروهای رقیق کننده ی خون مانند وافارین و آسپرین مصرف می شود، زنجبیل تازه استفاده نشود.

    – مصرف زیاد زنجبیل ممکن است با داروهای قلبی و دیابت تداخل کند.

    – مصرف زیاد زنجبیل ممکن است باعث اختلالات سیستم عصبی مرکزی شود.

    – کسانی که دچار سنگ کیسه ی صفرا هستند، باید از مصرف زنجبیل خودداری کنند.

    منبع:Fa.parsiteb.com

  • طرز تهیه عدسی برای صبحانه
  • این مجله مخصوص کودک و نوجوان می باشد.

    پیام زن
    ویژه مسائل زنان و خانواده

    دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
    محمد جعفری گیلانی
    سید ضیاء مرتضوی

    3

    7733305
    7738743
    7733305
    payam-zan_man@aalulbayt.org

    قم، صندوق پستی 371…

    پرسمان
    فرهنگی، اجتماعی، دانشجویی

    مرکز فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری
    سید محمدرضا فقیهی
    محمد باقر پور امینی
    1380
    3

    7747240
    7735473
    7743816
    info@porseman.net
    www.porseman.n…

    مبلغان
    فرهنگی – تبلیغی
    حوزه

    1385/6/1
    3
    mbl

    خواص زنجبیل برای باردار شدن
    خواص زنجبیل برای باردار شدن
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *