خواص روغن لیمو ترش برای مو

دوره مقدماتی php
خواص روغن لیمو ترش برای مو
خواص روغن لیمو ترش برای مو

روغن لیمو ترش یکی از محبوب ترین روغن های ضروری است که به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد، بیش از 1000 سال در طب سنتی آیورودا برای سم زدایی بدن، جوان سازی پوست صورت و درمان بیماری های باکتریایی و قارچی استفاده شده است.

در ادامه همراه کوکا باشید تا با تمامی فواید روغن لیمو ترش برای بدن و طریقه مصرف آن بیشتر آشنا شوید؛

نکته مهم (تست عدم حساسیت) : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست یا پا و صبر کردن به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

توصیه می شود که روغن لیمو را حتما با روغن حامل مانند روغن نارگیل، روغن جوجوبا و روغن بادام رقیق کنید.

اگر از روغن لیمو به صورت موضعی بر روی پوست استفاده کردید به شما پیشنهاد می کنیم که تا 12 ساعت، مستقیما زیر نور خورشید قرار نگیرید چون باعث حساسیت شدید پوستی می شود.

خواص روغن لیمو ترش برای مو

دوره مقدماتی php

روغن لیمو به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد به کاهش رادیکال های آزاد پوست کمک کرده و با کاهش چین و چروک باعث جوان سازی پوست صورت می شوند.

روغن لیمو ترش دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی قوی است و خطر ابتلا به آکنه و جوش صورت را کاهش می دهد.

روغن لیمو به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد باعث تقویت فولیکول های مو و افزایش رشد آن ها می شود.

مالیدن روغن لیمو ترش بر روی مو ها به طور طبیعی باعث صاف تر و نرم تر شدن آن ها می شود.

روغن لیمو به دلیل خواص ضد میکروبی و ضد قارچی که دارد به پیشگیری و درمان شوره مو کمک می کند.

اگر به دنبال راهی فوری برای خلاص شدن از حالت تهوع دوران بارداری هستید به شما پیشنهاد می کنیم که از روغن لیمو استفاده کنید؛ تحقیقات در سال 2014 نشان داده که اگر مقداری روغن لیمو را در دستگاه بخور بریزید، انتشار بوی آن در فضا به درمان تهوع و استفراغ در دوران بارداری کمک می کند.

یک مطالعه حیوانی در سال 2009 نشان داده که مصرف خوراکی روغن لیمو به درمان ورم معده کمک کرده و با بهبود حرکات روده در پیشگیری و درمان یبوست مفید است.

همچنین یک مطالعه نشان داده که مالیدن روغن لیمو به مدت 2 هفته بر روی شکم به درمان یبوست کمک می کند.

توصیه می شود که برای سلامتی دستگاه گوارش و درمان یبوست 1-2 قطره روغن لیمو را به یک لیوان آب سرد یا آب گرم با عسل اضافه کنید و آن را دو بار در روز بنوشید.

آیا می دانید که روغن لیمو قادر به تخریب چربی های بدن می باشد؟ روغن لیمو ترش به دلیل مقادیر بالای دی لیمونن موجود در آن به بهبود متابولیسم بدن کمک کرده، غدد لنفاوی را پاک سازی می کند و باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

توصیه می شود که برای لاغری و کاهش وزن روی 2 تا 3 بار، 2 قطره روغن لیمو ترش را به یک لیوان آب اضافه کرده و بنوشید.

روغن لیمو یکی از بهترین روغن های ضروری برای سم زدایی و پاک سازی بدن (سم زدایی خون و کبد) می باشد؛ یک مطالعه حیوانی در سال 2016 نشان داد که روغن لیمو با پاک سازی کبد خطر ابتلا به استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد. مخلوط روغن لیمو و روغن زنجبیل بیشترین اثر را در پاک سازی کبد دارند.

برای سم زدایی و پاک سازی بدن، 1-2 قطره روغن لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید و دو بار در روز آن را بنوشید.

روغن لیمو دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است و به همین دلیل یکی از بهترین روش های طبیعی برای درمان بوی بد دهان، سفید شدن دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی آن ها محسوب می شود.

اگر چه آب لیمو ترش به دلیل خاصیت اسیدی که دارد می تواند باعث فرسایش مینای دندان شود اما به نظر می رسد که روغن آن، این اثر را ندارد.

روغن لیمو حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان هاست و به دلیل خواص ضد باکتری و ضد التهابی که دارد باعث تق.یت سیستم ایمنی بدن شده و خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش می دهد؛

روغن لیمو یکی از بهترین روش های طبیعی برای پاک سازی غدد لنفاوی و تورم آن هاست و می تواند به درمان سرفه کمک کند.

اعتقاد بر این است که استنشاق روغن لیمو به پاک سازی بینی و سینوس ها کمک کرده و باعث درمان آسم می شود.

روغن لیمو همچنین به دلیل خواص ضد میکروبی قوی که دارد به تمیز شدن مواد غذایی کمک کرده و خطر ابتلا به مسمومیت غذایی و بیماری های ناشی از مواد غذایی را کاهش می دهد.

توصیه می شود که برای تقویت سیستم ایمنی بدن 2-3 قطره روغن لیمو را با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را بر روی گردن بمالید و خوب ماساژ دهید.

مطالعات حیوانی نشان می دهد که لیمونن موجود در روغن لیمو دارای اثر ضد تومور می باشد؛

تحقیقات نشان داده که استفاده موضعی از روغن لیمو ترش، به پیشگیری و درمان سرطان سینه در زنان کمک می کند.

در طب سنتی گفته می شود که استنشاق روغن لیمو باعث افزایش هشیاری شده، افکار منفی را کاهش می دهد و به درمان استرس و افسردگی کمک می کند.

بوییدن روغن لیمو به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند و با بهبود حالات روحی باعث درمان بی خوابی شبانه در افراد می شود.

یک تحقیق در سال 2008 نشان می دهد که آروماتراپی با روغن لیمو به مدت 28 روز به بهبود عملکرد شناختی در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر کمک می کند.

خواص روغن لیمو ترش برای مو

روغن لیمو می تواند در بعضی افراد باعث آلرژی و حساسیت پوستی شود که با علائمی مانند سوزش پوست مشخص می شود.

طبیعت روغن لیمو ترش سرد و خشک می باشد. روغن لیمو ترش سرشار از آنتی اکسیدان ها، لیمونن، ترپن ها، آلدئید ها، الکل، استر ها و استرول هاست.

روغن لیمو ترش (به انگلیسی lemon oil) در واقع یک روغن ضروری است که از پوست میوه لیمو به دست می آید نه خود میوه و عطر و بوی قوی دارد.

روغن لیمو کاربرد های متنوعی دارد؛ از روغن لیمو ترش برای پاک کردن وسایل و به عنوان اسانس در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود.

روغن لیمو را به عنوان اسانس برای تهیه انواع نوشیدنی های مصنوعی به کار می برند.

از روغن لیمو برای آروماتراپی استفاده می کنند.

1. ضد عفونی کننده طبیعی : برای ضد عفونی کردن وسایل خود می توانید 40 قطره روغن لیمو ترش را با 20 قطره روغن درخت چای، 500 میلی لیتر آب و کمی سرکه سفید ترکیب کرده و بر روی وسایل، سطوح حمام و آشپزخانه اسپری نمایید.

2. تمیز کردن لباسشویی و ماشین ظرفشویی : برای تمیز کردن لباسشویی چند قطره روغن لیمو را در آن بریزید و بگذارید بودن لباس کار کند تا سطح داخل آن ضد عفونی و تمیز شود.

همچنین از ترکیب روغن لیمو و روغن پرتقال برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی و شستشوی ظروف خود استفاده کنید.

3. تمیز کردن طلا و نقره : 10 قطره روغن لیمو را بر روی یک پارچه بمالید و با آن طلا و جواهرات و نقره جات خود را تمیز کنید.

  • مدل ايراني مرد
  • 4. سفید کننده دندان : روغن لیمو را با کمی پودر جوش شیرین و روغن نارگیل ترکیب کنید و بر روی دندان ها بمالید، بگذارید 2 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

    5. پاک کننده صورت : روغن لیمو ترش به پاک سازی پوست صورت کمک کرده و باعث نرم تر و لطیف تر شدن آن می شود؛ 2-3 قطره روغن لیمو را با مقداری جوش شیرین و عسل ترکیب کنید و بر روی پوست ماساژ دهید (حدود 2 دقیقه) و سپس با آب سرد خوب بشویید.

    از روغن لیمو برای تهیه صابون و محصولات پوستی استفاده می شود.

    6. عطر و ادوکلن : روغن لیمو دارای عطر و بوی قوی و خوبی است و در تهیه عطر و ادکلن استفاده می شود.

    منابع : draxe – organicfacts

    فال حافظ

    متن عاشقانه متن زیبا

    صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

    خواص روغن لیمو ترش برای مو

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    صفحه اصلی » مقالات 🔥 » پزشکی و سلامت 🔥 » خوراکی ها و گیاهان » روغن لیمو برای پوست و مو / خواص روغن لیمو دور ناف + طرز تهیه

    روغن لیمو: بوی لیمو یک حس ناب را به ما منتقل می کند.

    عطر لیمو اغلب در تهیه محصولات بهداشتی و محصولات تمیزکننده تجاری به کار گرفته می شود.

    استفاده از روغن لیمو برای پوست در آمریکا باب بوده است و سابقه استفاده از این روغن در آمریکا به ۸۰۰ سال پیش از میلاد بر می گردد.

    روغن لیمو به طور گسترده ای در شیوه های درمان و پزشکی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و در درجه اول در آمریکای شمالی و مدیترانه کشت می شود.

    خواص روغن لیمو ترش برای مو

    روغن لیمو, خواص روغن لیمو, روغن لیمو برای پوست, روغن لیمو برای مو, خواص روغن لیمو دور ناف, چگونه روغن لیمو درست کنیم, طرز تهیه روغن لیمو, خواص روغن لیمو برای پوست و مو

    استخراج روغن از پوست میوه نارس لیمو حاصل می شود.

    برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:

    این ماده باعث رطوبت رسانی و سم زدایی از پوست می شود و پوست خشک و خسته را درخشان و شاداب می کند.

    از این روغن برای رفع انواع مشکلات پوستی استفاده می شود و پوست های چرب نیز می توانند با کمک این روغن، مشکل چرب بودن پوست خود را برطرف کنند.

    در ادامه از خواص روغن لیمو برای پوست و مو مطالبی را برای شما گردآوری کرده ایم.

    روغن لیمو اثرات ضد عفونی کننده را بر روی انواع عفونت های پوست، از جمله آکنه و جوش دارد.

    برای استفاده از این خاصیت لیمو می توان با یک قطره کوچک از روغن لیمو و یک قطره روغن اسطوخودوس در یک کاسه آب رقیق شده، کار را شروع کرد.

    این ترکیب را به محل جوش و آکنه یا هر نوع عفونت روی پوست بزنید و اجازه بدهید ۱۰ دقیقه روی پوست شما بماند تا به خوبی جذب شود.

    بعد از این که روغن لیمو را به پوست زدید، در معرض نور آفتاب قرار نگیرد چون ممکن است احساس سوزش و خارش داشته باشید و صورت شما هم دچار لک می شود.

    طبق گفته محقان و پزشکان، روغن لیمو می تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده برای درمان زخم های پوستی ناشی از شپش سر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

    روش استفاده هم به این صورت است که ۸ تا ۱۰ قطره روغن لیمو را با مقدار کمی روغن جوجوبا مخلوط کنید، و سپس پوست سر را با آن به خوبی ماساژ دهید و بگذارید یک شب تا صبح روی سر بماند و روز بعد سر را شستشو دهید.

    به این صورت خارش و سوزش پوست سر از بین می رود.

    هنگامی که پوست با روغن مفیدی چون روغن لیمو ماساژ داده می شود، باعث درخشندگی آن می شود.

    چرا که روغن لیمو به صورت طبیعی ترمیم کننده پوست است، متعادل کننده چربی های روی پوست به شمار می رود و جوان سازی پوست را به دنبال دارد.

    روش ساده برای استفاده از این خاصیت روغن لیمو به این صورت است که روغن لیمو را با یکی از روغن های حامل مانند روغن جوجوبا، روغن سویا مخلوط کنید و پوست را با آن ماساژ دهید.

    مطمئن باشید به این طریق روغن به خوبی جذب پوست شما می شود.

    چرب کردن ناف با روغن لیمو برای خلاصی از لک های روی پوست بسیار مفید است.

    روغن لیمو, خواص روغن لیمو, روغن لیمو برای پوست, روغن لیمو برای مو, خواص روغن لیمو دور ناف, چگونه روغن لیمو درست کنیم, طرز تهیه روغن لیمو, خواص روغن لیمو برای پوست و مو

    برای این کار کافیست دو بار در روز دور ناف خود را با روغن لیمو چرب کنید و تاثیر بالای آن را ببینید.

    مخلوط کردن روغن رزماری با روغن لیمو به عنوان روغن پایه، یک فرم ترکیبی مفید برای مبارزه با سلولیت ایجاد می کند و برای رفع این مشکل پوستی هم بسیار مفید است.

    تکنیک های ماساژ ویژه برای تحریک جریان خون به قسمت های مورد نظر و کمک به حذف سم ذخیره شده در سلول، باعث به حداقل رساندن مشکلات ظاهری و کلی و التهاب ناشی از سلولیت می شود.

    ترکیباتی به نام پلی فنولها در روغن لیمو یافت می شوند که اثرات ضد ویروسی چشمگیر را در بر دارند.

    روغن لیمو به طور موثر می تواند باعث بهبود زخم های خفیف شود و از عفونت آنها پیشگیری می کند.

    محققان پیشنهاد می کنند که روغن لیمو را برای زیبایی لب ها مورد استفاده قرار دهید، این روغن باعث لایه برداری لب ها می شود.

    خواص روغن لیمو ترش برای مو

    زمانی که فرد احساس سردرد داشته باشد هم می تواند از این روغن به محل درد بمالد و در نتیجه بدون استفاده از دارو این مشکل خود را برطرف کند.

    شرایط آب و هوایی خشک می تواند بر روی پوست تاثیر بگذارد، به خصوص در مواردی که زخم ها و خشکی های خفیف در اطراف پوست آرنج، پا و یا حتی در دست دیده می شود.

    متخصصان پوست توصیه می کنند که این روغن را با چند قطره روغن گلیسیرین مخلوط کنید و به محل خشکی پوست بمالید و شب تا صبح بگذارید تا روی پوست بماند.

    صبح که از خواب بیدار می شوید پوست شما صاف و زیبا و مرطوب است.

    روغن لیمو یک تونیک مفید برای موها است.

    بسیاری از مردم از این روغن برای داشتن موهای قوی، سالم و براق استفاده می کنند.

    همچنین برای از بین بردن شوره سر نیز از این روغن استفاده می شود.

    روغن لیمو برای آرامش و رفع استرس بسیار کاربرد دارد.

    اگر سیستم ایمنی بدن شما ضعیف است از این روغن استفاده کنید.

    اگر دچار بی خوابی هستید و یا با مشکلات سیستم تنفسی مانند آسم درگیر هستید، از مصرف این روغن غافل نشوید.

  • عکس پروفایل نجات
  • کسانی که مشکلات گوارشی و ناراحتی های معده دارند می توانند به روغن لیمو نگاهی دارویی داشته باشند.

    روغن لیمو, خواص روغن لیمو, روغن لیمو برای پوست, روغن لیمو برای مو, خواص روغن لیمو دور ناف, چگونه روغن لیمو درست کنیم, طرز تهیه روغن لیمو, خواص روغن لیمو برای پوست و مو

    روغن لیمو برای کاهش وزن هم خواص بسیاری دارد و خانمها و آقایانی که مشکل اضافه وزن دارند می توانند به راحتی از این روغن استفاده کنند و در کنار ورزش و رژیم غذایی مناسب به راحتی مشکل چاقی و اضافه وزن خود را برطرف کنند.

    روغن لیمو غیر از خواصی که در بالا به آنها اشاره شد، دارای خواص دیگری هم هست که در ادامه به آنها اشاره می شود.

    لیمو و فرآورده های آن پاک کننده های خوبی به شمار می روند، به همین دلیل است که برای تمیز کردن بدن، سطوح فلزی، ظروف و لباس مورد استفاده قرار می گیرد.

    در واقع یک ضد عفونی کننده قوی است، بنابراین معمولا برای تمیز کردن سطوحی مانند چاقو قصابی که می توانند به راحتی آلوده شوند، استفاده می شود.

    عطر لیمو در کنسانتره های مختلف و نوشابه های مصنوعی استفاده می شود تا به آنها طعم آب لیمو داده شود.

    شما در منزل هم می توانید با استفاده از آن یک شربت بی نظیر را تهیه کنید.

    روغن لیمو به خوبی با بسیاری از روغن های دیگر مانند روغن اسطوخدوس، روغن گل رز، روغن نرلی، روغن نارگیل، روغن چوب صندل، روغن ژرانیم، روغن یلانگ و روغن چای مخلوط می شود و به عنوان یک روغن رایج برای رفع مشکلات آروماتراپی مورد استفاده قرار می گیرد.

    برای درست کردن روغن لیمو، ده عدد لیمو ترش کوچک را نصف کرده در شیشه ای درب دار ریخته بر روی آن آنقدر روغن زیتون یا کنجد بریزید تا کاملاً روی لیموها را بپوشاند.

    خواص روغن لیمو ترش برای مو

    درب آن را خوب بسته و مدت ۲۰ روز صبر کنید.

    بهتر است طی روز یک تا دوبار آنرا خوب تکان بدهید.

    این روغن را در هر فصلی از سال می توانید تهیه نمائید از تمامی میوه ها به این روش می توان روغن تهیه نمود.

    نوروزی: مخالفت با پروتکل‌های بهداشتی خلاف شرع است

    جوکار: نمایندگان مشکلات مردم را با رعایت اخلاق به دولتمردان منتقل کنند

    روایت سخنگوی دولت از جلسه سران قوا

    حفظ تمامیت ارضی کشورها از جمله جمهوری آذربایجان راهبرد منطقه‌ای ایران بوده و خواهد بود

    دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال عراق و فلسطین

    چالش‌های قهرمان برای حضور در فصل آینده لیگ برتر فوتسال

    وضعیت سربازی متقاضیان کنکور ارشد و دکتری پس از تعویق کنکور

    دستگیری عامل قتل مرد ۴۲ ساله افغان در دشتستان

    رصدخانه‌های کشور شبکه‌سازی می‎‌شوند/مشارکت ایران در طرح پایش پسماندهای فضایی سازمان اپسکو

    تحقق تحول دیجیتال در بستر ۵G

    پنج گام موثر برای تقویت حافظه

    راهبردی برای تقویت جایگزین‌های باتری لیتیوم- یون

    فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

    : نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

    لازمه کنترل قیمت مرغ، کنترل قیمت ارز است

    بررسی با فوریت طرح مالیات بر خانه های خالی/دولت کارت اعتباری خرید به مردم بدهد

    زمان برگزاری آزمون‌های ارشد و دکتری تغییر کرد

    کریمیان: مدعیان، قهرمانی را به پرسپولیس تعارف کردند

    شهریه مدارس فوتبال پایتخت چقدر است؟

    دولت آماده تعامل سازنده با مجلس است/ تصویب لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی در دولت

    علت دود آبی و دود سفید و دود خاکستری خودرو چیست / عیب یابی خودرو

    توضیح درباره تکلیف اعزام به خدمت مشمولان کرونایی

    مزاحمت‌های تلفنی ۳۰ درصد تماس‌های اورژانس

    نرخ تماس صوتی در پیام‌رسان‌های بومی

    بازار بزرگ نشر را به استارتاپها بسپاریم/در حوزه فین‌تک پیشرو هستیم

    دانشگاه کیوتو؛ مهد برندگان نوبل آسیایی

    شور زندگی “مریم”

    جوکار: صاحبان ساختمان‌های ناایمن باید ملزم به ایمن سازی شوند

    تکذیب خبر شایع شده در فضای مجازی از سوی نماینده شهر قدس

    جهانگیری: امروز ایران اسلامی در منطقه جزو امن‌ترین کشورها است

    صفحه اصلی » مقالات 🔥 » پزشکی و سلامت 🔥 » خوراکی ها و گیاهان » روغن لیمو برای پوست و مو / خواص روغن لیمو دور ناف + طرز تهیه

    روغن لیمو: بوی لیمو یک حس ناب را به ما منتقل می کند.

    عطر لیمو اغلب در تهیه محصولات بهداشتی و محصولات تمیزکننده تجاری به کار گرفته می شود.

    استفاده از روغن لیمو برای پوست در آمریکا باب بوده است و سابقه استفاده از این روغن در آمریکا به ۸۰۰ سال پیش از میلاد بر می گردد.

    روغن لیمو به طور گسترده ای در شیوه های درمان و پزشکی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و در درجه اول در آمریکای شمالی و مدیترانه کشت می شود.

    خواص روغن لیمو ترش برای مو

    روغن لیمو, خواص روغن لیمو, روغن لیمو برای پوست, روغن لیمو برای مو, خواص روغن لیمو دور ناف, چگونه روغن لیمو درست کنیم, طرز تهیه روغن لیمو, خواص روغن لیمو برای پوست و مو

    استخراج روغن از پوست میوه نارس لیمو حاصل می شود.

    برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:

    این ماده باعث رطوبت رسانی و سم زدایی از پوست می شود و پوست خشک و خسته را درخشان و شاداب می کند.

    از این روغن برای رفع انواع مشکلات پوستی استفاده می شود و پوست های چرب نیز می توانند با کمک این روغن، مشکل چرب بودن پوست خود را برطرف کنند.

    در ادامه از خواص روغن لیمو برای پوست و مو مطالبی را برای شما گردآوری کرده ایم.

    روغن لیمو اثرات ضد عفونی کننده را بر روی انواع عفونت های پوست، از جمله آکنه و جوش دارد.

    برای استفاده از این خاصیت لیمو می توان با یک قطره کوچک از روغن لیمو و یک قطره روغن اسطوخودوس در یک کاسه آب رقیق شده، کار را شروع کرد.

    این ترکیب را به محل جوش و آکنه یا هر نوع عفونت روی پوست بزنید و اجازه بدهید ۱۰ دقیقه روی پوست شما بماند تا به خوبی جذب شود.

    بعد از این که روغن لیمو را به پوست زدید، در معرض نور آفتاب قرار نگیرد چون ممکن است احساس سوزش و خارش داشته باشید و صورت شما هم دچار لک می شود.

    طبق گفته محقان و پزشکان، روغن لیمو می تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده برای درمان زخم های پوستی ناشی از شپش سر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

    روش استفاده هم به این صورت است که ۸ تا ۱۰ قطره روغن لیمو را با مقدار کمی روغن جوجوبا مخلوط کنید، و سپس پوست سر را با آن به خوبی ماساژ دهید و بگذارید یک شب تا صبح روی سر بماند و روز بعد سر را شستشو دهید.

    به این صورت خارش و سوزش پوست سر از بین می رود.

    هنگامی که پوست با روغن مفیدی چون روغن لیمو ماساژ داده می شود، باعث درخشندگی آن می شود.

    چرا که روغن لیمو به صورت طبیعی ترمیم کننده پوست است، متعادل کننده چربی های روی پوست به شمار می رود و جوان سازی پوست را به دنبال دارد.

    روش ساده برای استفاده از این خاصیت روغن لیمو به این صورت است که روغن لیمو را با یکی از روغن های حامل مانند روغن جوجوبا، روغن سویا مخلوط کنید و پوست را با آن ماساژ دهید.

    مطمئن باشید به این طریق روغن به خوبی جذب پوست شما می شود.

    چرب کردن ناف با روغن لیمو برای خلاصی از لک های روی پوست بسیار مفید است.

    روغن لیمو, خواص روغن لیمو, روغن لیمو برای پوست, روغن لیمو برای مو, خواص روغن لیمو دور ناف, چگونه روغن لیمو درست کنیم, طرز تهیه روغن لیمو, خواص روغن لیمو برای پوست و مو

    برای این کار کافیست دو بار در روز دور ناف خود را با روغن لیمو چرب کنید و تاثیر بالای آن را ببینید.

    مخلوط کردن روغن رزماری با روغن لیمو به عنوان روغن پایه، یک فرم ترکیبی مفید برای مبارزه با سلولیت ایجاد می کند و برای رفع این مشکل پوستی هم بسیار مفید است.

    تکنیک های ماساژ ویژه برای تحریک جریان خون به قسمت های مورد نظر و کمک به حذف سم ذخیره شده در سلول، باعث به حداقل رساندن مشکلات ظاهری و کلی و التهاب ناشی از سلولیت می شود.

    ترکیباتی به نام پلی فنولها در روغن لیمو یافت می شوند که اثرات ضد ویروسی چشمگیر را در بر دارند.

    روغن لیمو به طور موثر می تواند باعث بهبود زخم های خفیف شود و از عفونت آنها پیشگیری می کند.

    محققان پیشنهاد می کنند که روغن لیمو را برای زیبایی لب ها مورد استفاده قرار دهید، این روغن باعث لایه برداری لب ها می شود.

    خواص روغن لیمو ترش برای مو

    زمانی که فرد احساس سردرد داشته باشد هم می تواند از این روغن به محل درد بمالد و در نتیجه بدون استفاده از دارو این مشکل خود را برطرف کند.

    شرایط آب و هوایی خشک می تواند بر روی پوست تاثیر بگذارد، به خصوص در مواردی که زخم ها و خشکی های خفیف در اطراف پوست آرنج، پا و یا حتی در دست دیده می شود.

    متخصصان پوست توصیه می کنند که این روغن را با چند قطره روغن گلیسیرین مخلوط کنید و به محل خشکی پوست بمالید و شب تا صبح بگذارید تا روی پوست بماند.

    صبح که از خواب بیدار می شوید پوست شما صاف و زیبا و مرطوب است.

    روغن لیمو یک تونیک مفید برای موها است.

    بسیاری از مردم از این روغن برای داشتن موهای قوی، سالم و براق استفاده می کنند.

    همچنین برای از بین بردن شوره سر نیز از این روغن استفاده می شود.

    روغن لیمو برای آرامش و رفع استرس بسیار کاربرد دارد.

    اگر سیستم ایمنی بدن شما ضعیف است از این روغن استفاده کنید.

    اگر دچار بی خوابی هستید و یا با مشکلات سیستم تنفسی مانند آسم درگیر هستید، از مصرف این روغن غافل نشوید.

  • زیباترین اسم خدا برای پروفایل
  • کسانی که مشکلات گوارشی و ناراحتی های معده دارند می توانند به روغن لیمو نگاهی دارویی داشته باشند.

    روغن لیمو, خواص روغن لیمو, روغن لیمو برای پوست, روغن لیمو برای مو, خواص روغن لیمو دور ناف, چگونه روغن لیمو درست کنیم, طرز تهیه روغن لیمو, خواص روغن لیمو برای پوست و مو

    روغن لیمو برای کاهش وزن هم خواص بسیاری دارد و خانمها و آقایانی که مشکل اضافه وزن دارند می توانند به راحتی از این روغن استفاده کنند و در کنار ورزش و رژیم غذایی مناسب به راحتی مشکل چاقی و اضافه وزن خود را برطرف کنند.

    روغن لیمو غیر از خواصی که در بالا به آنها اشاره شد، دارای خواص دیگری هم هست که در ادامه به آنها اشاره می شود.

    لیمو و فرآورده های آن پاک کننده های خوبی به شمار می روند، به همین دلیل است که برای تمیز کردن بدن، سطوح فلزی، ظروف و لباس مورد استفاده قرار می گیرد.

    در واقع یک ضد عفونی کننده قوی است، بنابراین معمولا برای تمیز کردن سطوحی مانند چاقو قصابی که می توانند به راحتی آلوده شوند، استفاده می شود.

    عطر لیمو در کنسانتره های مختلف و نوشابه های مصنوعی استفاده می شود تا به آنها طعم آب لیمو داده شود.

    شما در منزل هم می توانید با استفاده از آن یک شربت بی نظیر را تهیه کنید.

    روغن لیمو به خوبی با بسیاری از روغن های دیگر مانند روغن اسطوخدوس، روغن گل رز، روغن نرلی، روغن نارگیل، روغن چوب صندل، روغن ژرانیم، روغن یلانگ و روغن چای مخلوط می شود و به عنوان یک روغن رایج برای رفع مشکلات آروماتراپی مورد استفاده قرار می گیرد.

    برای درست کردن روغن لیمو، ده عدد لیمو ترش کوچک را نصف کرده در شیشه ای درب دار ریخته بر روی آن آنقدر روغن زیتون یا کنجد بریزید تا کاملاً روی لیموها را بپوشاند.

    خواص روغن لیمو ترش برای مو

    درب آن را خوب بسته و مدت ۲۰ روز صبر کنید.

    بهتر است طی روز یک تا دوبار آنرا خوب تکان بدهید.

    این روغن را در هر فصلی از سال می توانید تهیه نمائید از تمامی میوه ها به این روش می توان روغن تهیه نمود.

    نوروزی: مخالفت با پروتکل‌های بهداشتی خلاف شرع است

    جوکار: نمایندگان مشکلات مردم را با رعایت اخلاق به دولتمردان منتقل کنند

    روایت سخنگوی دولت از جلسه سران قوا

    حفظ تمامیت ارضی کشورها از جمله جمهوری آذربایجان راهبرد منطقه‌ای ایران بوده و خواهد بود

    دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال عراق و فلسطین

    چالش‌های قهرمان برای حضور در فصل آینده لیگ برتر فوتسال

    وضعیت سربازی متقاضیان کنکور ارشد و دکتری پس از تعویق کنکور

    دستگیری عامل قتل مرد ۴۲ ساله افغان در دشتستان

    رصدخانه‌های کشور شبکه‌سازی می‎‌شوند/مشارکت ایران در طرح پایش پسماندهای فضایی سازمان اپسکو

    تحقق تحول دیجیتال در بستر ۵G

    پنج گام موثر برای تقویت حافظه

    راهبردی برای تقویت جایگزین‌های باتری لیتیوم- یون

    فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

    : نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

    لازمه کنترل قیمت مرغ، کنترل قیمت ارز است

    بررسی با فوریت طرح مالیات بر خانه های خالی/دولت کارت اعتباری خرید به مردم بدهد

    زمان برگزاری آزمون‌های ارشد و دکتری تغییر کرد

    کریمیان: مدعیان، قهرمانی را به پرسپولیس تعارف کردند

    شهریه مدارس فوتبال پایتخت چقدر است؟

    دولت آماده تعامل سازنده با مجلس است/ تصویب لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی در دولت

    علت دود آبی و دود سفید و دود خاکستری خودرو چیست / عیب یابی خودرو

    توضیح درباره تکلیف اعزام به خدمت مشمولان کرونایی

    مزاحمت‌های تلفنی ۳۰ درصد تماس‌های اورژانس

    نرخ تماس صوتی در پیام‌رسان‌های بومی

    بازار بزرگ نشر را به استارتاپها بسپاریم/در حوزه فین‌تک پیشرو هستیم

    دانشگاه کیوتو؛ مهد برندگان نوبل آسیایی

    شور زندگی “مریم”

    جوکار: صاحبان ساختمان‌های ناایمن باید ملزم به ایمن سازی شوند

    تکذیب خبر شایع شده در فضای مجازی از سوی نماینده شهر قدس

    جهانگیری: امروز ایران اسلامی در منطقه جزو امن‌ترین کشورها است

    صفحه اصلی » مقالات 🔥 » پزشکی و سلامت 🔥 » خوراکی ها و گیاهان » روغن لیمو برای پوست و مو / خواص روغن لیمو دور ناف + طرز تهیه

    روغن لیمو: بوی لیمو یک حس ناب را به ما منتقل می کند.

    عطر لیمو اغلب در تهیه محصولات بهداشتی و محصولات تمیزکننده تجاری به کار گرفته می شود.

    استفاده از روغن لیمو برای پوست در آمریکا باب بوده است و سابقه استفاده از این روغن در آمریکا به ۸۰۰ سال پیش از میلاد بر می گردد.

    روغن لیمو به طور گسترده ای در شیوه های درمان و پزشکی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و در درجه اول در آمریکای شمالی و مدیترانه کشت می شود.

    خواص روغن لیمو ترش برای مو

    روغن لیمو, خواص روغن لیمو, روغن لیمو برای پوست, روغن لیمو برای مو, خواص روغن لیمو دور ناف, چگونه روغن لیمو درست کنیم, طرز تهیه روغن لیمو, خواص روغن لیمو برای پوست و مو

    استخراج روغن از پوست میوه نارس لیمو حاصل می شود.

    برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:

    این ماده باعث رطوبت رسانی و سم زدایی از پوست می شود و پوست خشک و خسته را درخشان و شاداب می کند.

    از این روغن برای رفع انواع مشکلات پوستی استفاده می شود و پوست های چرب نیز می توانند با کمک این روغن، مشکل چرب بودن پوست خود را برطرف کنند.

    در ادامه از خواص روغن لیمو برای پوست و مو مطالبی را برای شما گردآوری کرده ایم.

    روغن لیمو اثرات ضد عفونی کننده را بر روی انواع عفونت های پوست، از جمله آکنه و جوش دارد.

    برای استفاده از این خاصیت لیمو می توان با یک قطره کوچک از روغن لیمو و یک قطره روغن اسطوخودوس در یک کاسه آب رقیق شده، کار را شروع کرد.

    این ترکیب را به محل جوش و آکنه یا هر نوع عفونت روی پوست بزنید و اجازه بدهید ۱۰ دقیقه روی پوست شما بماند تا به خوبی جذب شود.

    بعد از این که روغن لیمو را به پوست زدید، در معرض نور آفتاب قرار نگیرد چون ممکن است احساس سوزش و خارش داشته باشید و صورت شما هم دچار لک می شود.

    طبق گفته محقان و پزشکان، روغن لیمو می تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده برای درمان زخم های پوستی ناشی از شپش سر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

    روش استفاده هم به این صورت است که ۸ تا ۱۰ قطره روغن لیمو را با مقدار کمی روغن جوجوبا مخلوط کنید، و سپس پوست سر را با آن به خوبی ماساژ دهید و بگذارید یک شب تا صبح روی سر بماند و روز بعد سر را شستشو دهید.

    به این صورت خارش و سوزش پوست سر از بین می رود.

    هنگامی که پوست با روغن مفیدی چون روغن لیمو ماساژ داده می شود، باعث درخشندگی آن می شود.

    چرا که روغن لیمو به صورت طبیعی ترمیم کننده پوست است، متعادل کننده چربی های روی پوست به شمار می رود و جوان سازی پوست را به دنبال دارد.

    روش ساده برای استفاده از این خاصیت روغن لیمو به این صورت است که روغن لیمو را با یکی از روغن های حامل مانند روغن جوجوبا، روغن سویا مخلوط کنید و پوست را با آن ماساژ دهید.

    مطمئن باشید به این طریق روغن به خوبی جذب پوست شما می شود.

    چرب کردن ناف با روغن لیمو برای خلاصی از لک های روی پوست بسیار مفید است.

    روغن لیمو, خواص روغن لیمو, روغن لیمو برای پوست, روغن لیمو برای مو, خواص روغن لیمو دور ناف, چگونه روغن لیمو درست کنیم, طرز تهیه روغن لیمو, خواص روغن لیمو برای پوست و مو

    برای این کار کافیست دو بار در روز دور ناف خود را با روغن لیمو چرب کنید و تاثیر بالای آن را ببینید.

    مخلوط کردن روغن رزماری با روغن لیمو به عنوان روغن پایه، یک فرم ترکیبی مفید برای مبارزه با سلولیت ایجاد می کند و برای رفع این مشکل پوستی هم بسیار مفید است.

    تکنیک های ماساژ ویژه برای تحریک جریان خون به قسمت های مورد نظر و کمک به حذف سم ذخیره شده در سلول، باعث به حداقل رساندن مشکلات ظاهری و کلی و التهاب ناشی از سلولیت می شود.

    ترکیباتی به نام پلی فنولها در روغن لیمو یافت می شوند که اثرات ضد ویروسی چشمگیر را در بر دارند.

    روغن لیمو به طور موثر می تواند باعث بهبود زخم های خفیف شود و از عفونت آنها پیشگیری می کند.

    محققان پیشنهاد می کنند که روغن لیمو را برای زیبایی لب ها مورد استفاده قرار دهید، این روغن باعث لایه برداری لب ها می شود.

    خواص روغن لیمو ترش برای مو

    زمانی که فرد احساس سردرد داشته باشد هم می تواند از این روغن به محل درد بمالد و در نتیجه بدون استفاده از دارو این مشکل خود را برطرف کند.

    شرایط آب و هوایی خشک می تواند بر روی پوست تاثیر بگذارد، به خصوص در مواردی که زخم ها و خشکی های خفیف در اطراف پوست آرنج، پا و یا حتی در دست دیده می شود.

    متخصصان پوست توصیه می کنند که این روغن را با چند قطره روغن گلیسیرین مخلوط کنید و به محل خشکی پوست بمالید و شب تا صبح بگذارید تا روی پوست بماند.

    صبح که از خواب بیدار می شوید پوست شما صاف و زیبا و مرطوب است.

    روغن لیمو یک تونیک مفید برای موها است.

    بسیاری از مردم از این روغن برای داشتن موهای قوی، سالم و براق استفاده می کنند.

    همچنین برای از بین بردن شوره سر نیز از این روغن استفاده می شود.

    روغن لیمو برای آرامش و رفع استرس بسیار کاربرد دارد.

    اگر سیستم ایمنی بدن شما ضعیف است از این روغن استفاده کنید.

    اگر دچار بی خوابی هستید و یا با مشکلات سیستم تنفسی مانند آسم درگیر هستید، از مصرف این روغن غافل نشوید.

  • عکس فانتزی عروسکی دخترانه
  • کسانی که مشکلات گوارشی و ناراحتی های معده دارند می توانند به روغن لیمو نگاهی دارویی داشته باشند.

    روغن لیمو, خواص روغن لیمو, روغن لیمو برای پوست, روغن لیمو برای مو, خواص روغن لیمو دور ناف, چگونه روغن لیمو درست کنیم, طرز تهیه روغن لیمو, خواص روغن لیمو برای پوست و مو

    روغن لیمو برای کاهش وزن هم خواص بسیاری دارد و خانمها و آقایانی که مشکل اضافه وزن دارند می توانند به راحتی از این روغن استفاده کنند و در کنار ورزش و رژیم غذایی مناسب به راحتی مشکل چاقی و اضافه وزن خود را برطرف کنند.

    روغن لیمو غیر از خواصی که در بالا به آنها اشاره شد، دارای خواص دیگری هم هست که در ادامه به آنها اشاره می شود.

    لیمو و فرآورده های آن پاک کننده های خوبی به شمار می روند، به همین دلیل است که برای تمیز کردن بدن، سطوح فلزی، ظروف و لباس مورد استفاده قرار می گیرد.

    در واقع یک ضد عفونی کننده قوی است، بنابراین معمولا برای تمیز کردن سطوحی مانند چاقو قصابی که می توانند به راحتی آلوده شوند، استفاده می شود.

    عطر لیمو در کنسانتره های مختلف و نوشابه های مصنوعی استفاده می شود تا به آنها طعم آب لیمو داده شود.

    شما در منزل هم می توانید با استفاده از آن یک شربت بی نظیر را تهیه کنید.

    روغن لیمو به خوبی با بسیاری از روغن های دیگر مانند روغن اسطوخدوس، روغن گل رز، روغن نرلی، روغن نارگیل، روغن چوب صندل، روغن ژرانیم، روغن یلانگ و روغن چای مخلوط می شود و به عنوان یک روغن رایج برای رفع مشکلات آروماتراپی مورد استفاده قرار می گیرد.

    برای درست کردن روغن لیمو، ده عدد لیمو ترش کوچک را نصف کرده در شیشه ای درب دار ریخته بر روی آن آنقدر روغن زیتون یا کنجد بریزید تا کاملاً روی لیموها را بپوشاند.

    خواص روغن لیمو ترش برای مو

    درب آن را خوب بسته و مدت ۲۰ روز صبر کنید.

    بهتر است طی روز یک تا دوبار آنرا خوب تکان بدهید.

    این روغن را در هر فصلی از سال می توانید تهیه نمائید از تمامی میوه ها به این روش می توان روغن تهیه نمود.

    نوروزی: مخالفت با پروتکل‌های بهداشتی خلاف شرع است

    جوکار: نمایندگان مشکلات مردم را با رعایت اخلاق به دولتمردان منتقل کنند

    روایت سخنگوی دولت از جلسه سران قوا

    حفظ تمامیت ارضی کشورها از جمله جمهوری آذربایجان راهبرد منطقه‌ای ایران بوده و خواهد بود

    دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال عراق و فلسطین

    چالش‌های قهرمان برای حضور در فصل آینده لیگ برتر فوتسال

    وضعیت سربازی متقاضیان کنکور ارشد و دکتری پس از تعویق کنکور

    دستگیری عامل قتل مرد ۴۲ ساله افغان در دشتستان

    رصدخانه‌های کشور شبکه‌سازی می‎‌شوند/مشارکت ایران در طرح پایش پسماندهای فضایی سازمان اپسکو

    تحقق تحول دیجیتال در بستر ۵G

    پنج گام موثر برای تقویت حافظه

    راهبردی برای تقویت جایگزین‌های باتری لیتیوم- یون

    فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

    : نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

    لازمه کنترل قیمت مرغ، کنترل قیمت ارز است

    بررسی با فوریت طرح مالیات بر خانه های خالی/دولت کارت اعتباری خرید به مردم بدهد

    زمان برگزاری آزمون‌های ارشد و دکتری تغییر کرد

    کریمیان: مدعیان، قهرمانی را به پرسپولیس تعارف کردند

    شهریه مدارس فوتبال پایتخت چقدر است؟

    دولت آماده تعامل سازنده با مجلس است/ تصویب لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی در دولت

    علت دود آبی و دود سفید و دود خاکستری خودرو چیست / عیب یابی خودرو

    توضیح درباره تکلیف اعزام به خدمت مشمولان کرونایی

    مزاحمت‌های تلفنی ۳۰ درصد تماس‌های اورژانس

    نرخ تماس صوتی در پیام‌رسان‌های بومی

    بازار بزرگ نشر را به استارتاپها بسپاریم/در حوزه فین‌تک پیشرو هستیم

    دانشگاه کیوتو؛ مهد برندگان نوبل آسیایی

    شور زندگی “مریم”

    جوکار: صاحبان ساختمان‌های ناایمن باید ملزم به ایمن سازی شوند

    تکذیب خبر شایع شده در فضای مجازی از سوی نماینده شهر قدس

    جهانگیری: امروز ایران اسلامی در منطقه جزو امن‌ترین کشورها است

    صفحه اصلی » مقالات 🔥 » پزشکی و سلامت 🔥 » خوراکی ها و گیاهان » روغن لیمو برای پوست و مو / خواص روغن لیمو دور ناف + طرز تهیه

    روغن لیمو: بوی لیمو یک حس ناب را به ما منتقل می کند.

    عطر لیمو اغلب در تهیه محصولات بهداشتی و محصولات تمیزکننده تجاری به کار گرفته می شود.

    استفاده از روغن لیمو برای پوست در آمریکا باب بوده است و سابقه استفاده از این روغن در آمریکا به ۸۰۰ سال پیش از میلاد بر می گردد.

    روغن لیمو به طور گسترده ای در شیوه های درمان و پزشکی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و در درجه اول در آمریکای شمالی و مدیترانه کشت می شود.

    خواص روغن لیمو ترش برای مو

    روغن لیمو, خواص روغن لیمو, روغن لیمو برای پوست, روغن لیمو برای مو, خواص روغن لیمو دور ناف, چگونه روغن لیمو درست کنیم, طرز تهیه روغن لیمو, خواص روغن لیمو برای پوست و مو

    استخراج روغن از پوست میوه نارس لیمو حاصل می شود.

    برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:

    این ماده باعث رطوبت رسانی و سم زدایی از پوست می شود و پوست خشک و خسته را درخشان و شاداب می کند.

    از این روغن برای رفع انواع مشکلات پوستی استفاده می شود و پوست های چرب نیز می توانند با کمک این روغن، مشکل چرب بودن پوست خود را برطرف کنند.

    در ادامه از خواص روغن لیمو برای پوست و مو مطالبی را برای شما گردآوری کرده ایم.

    روغن لیمو اثرات ضد عفونی کننده را بر روی انواع عفونت های پوست، از جمله آکنه و جوش دارد.

    برای استفاده از این خاصیت لیمو می توان با یک قطره کوچک از روغن لیمو و یک قطره روغن اسطوخودوس در یک کاسه آب رقیق شده، کار را شروع کرد.

    این ترکیب را به محل جوش و آکنه یا هر نوع عفونت روی پوست بزنید و اجازه بدهید ۱۰ دقیقه روی پوست شما بماند تا به خوبی جذب شود.

    بعد از این که روغن لیمو را به پوست زدید، در معرض نور آفتاب قرار نگیرد چون ممکن است احساس سوزش و خارش داشته باشید و صورت شما هم دچار لک می شود.

    طبق گفته محقان و پزشکان، روغن لیمو می تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده برای درمان زخم های پوستی ناشی از شپش سر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

    روش استفاده هم به این صورت است که ۸ تا ۱۰ قطره روغن لیمو را با مقدار کمی روغن جوجوبا مخلوط کنید، و سپس پوست سر را با آن به خوبی ماساژ دهید و بگذارید یک شب تا صبح روی سر بماند و روز بعد سر را شستشو دهید.

    به این صورت خارش و سوزش پوست سر از بین می رود.

    هنگامی که پوست با روغن مفیدی چون روغن لیمو ماساژ داده می شود، باعث درخشندگی آن می شود.

    چرا که روغن لیمو به صورت طبیعی ترمیم کننده پوست است، متعادل کننده چربی های روی پوست به شمار می رود و جوان سازی پوست را به دنبال دارد.

    روش ساده برای استفاده از این خاصیت روغن لیمو به این صورت است که روغن لیمو را با یکی از روغن های حامل مانند روغن جوجوبا، روغن سویا مخلوط کنید و پوست را با آن ماساژ دهید.

    مطمئن باشید به این طریق روغن به خوبی جذب پوست شما می شود.

    چرب کردن ناف با روغن لیمو برای خلاصی از لک های روی پوست بسیار مفید است.

    روغن لیمو, خواص روغن لیمو, روغن لیمو برای پوست, روغن لیمو برای مو, خواص روغن لیمو دور ناف, چگونه روغن لیمو درست کنیم, طرز تهیه روغن لیمو, خواص روغن لیمو برای پوست و مو

    برای این کار کافیست دو بار در روز دور ناف خود را با روغن لیمو چرب کنید و تاثیر بالای آن را ببینید.

    مخلوط کردن روغن رزماری با روغن لیمو به عنوان روغن پایه، یک فرم ترکیبی مفید برای مبارزه با سلولیت ایجاد می کند و برای رفع این مشکل پوستی هم بسیار مفید است.

    تکنیک های ماساژ ویژه برای تحریک جریان خون به قسمت های مورد نظر و کمک به حذف سم ذخیره شده در سلول، باعث به حداقل رساندن مشکلات ظاهری و کلی و التهاب ناشی از سلولیت می شود.

    ترکیباتی به نام پلی فنولها در روغن لیمو یافت می شوند که اثرات ضد ویروسی چشمگیر را در بر دارند.

    روغن لیمو به طور موثر می تواند باعث بهبود زخم های خفیف شود و از عفونت آنها پیشگیری می کند.

    محققان پیشنهاد می کنند که روغن لیمو را برای زیبایی لب ها مورد استفاده قرار دهید، این روغن باعث لایه برداری لب ها می شود.

    خواص روغن لیمو ترش برای مو

    زمانی که فرد احساس سردرد داشته باشد هم می تواند از این روغن به محل درد بمالد و در نتیجه بدون استفاده از دارو این مشکل خود را برطرف کند.

    شرایط آب و هوایی خشک می تواند بر روی پوست تاثیر بگذارد، به خصوص در مواردی که زخم ها و خشکی های خفیف در اطراف پوست آرنج، پا و یا حتی در دست دیده می شود.

    متخصصان پوست توصیه می کنند که این روغن را با چند قطره روغن گلیسیرین مخلوط کنید و به محل خشکی پوست بمالید و شب تا صبح بگذارید تا روی پوست بماند.

    صبح که از خواب بیدار می شوید پوست شما صاف و زیبا و مرطوب است.

    روغن لیمو یک تونیک مفید برای موها است.

    بسیاری از مردم از این روغن برای داشتن موهای قوی، سالم و براق استفاده می کنند.

    همچنین برای از بین بردن شوره سر نیز از این روغن استفاده می شود.

    روغن لیمو برای آرامش و رفع استرس بسیار کاربرد دارد.

    اگر سیستم ایمنی بدن شما ضعیف است از این روغن استفاده کنید.

    اگر دچار بی خوابی هستید و یا با مشکلات سیستم تنفسی مانند آسم درگیر هستید، از مصرف این روغن غافل نشوید.

  • تلفن های بیمارستان امام خمینی اهواز
  • کسانی که مشکلات گوارشی و ناراحتی های معده دارند می توانند به روغن لیمو نگاهی دارویی داشته باشند.

    روغن لیمو, خواص روغن لیمو, روغن لیمو برای پوست, روغن لیمو برای مو, خواص روغن لیمو دور ناف, چگونه روغن لیمو درست کنیم, طرز تهیه روغن لیمو, خواص روغن لیمو برای پوست و مو

    روغن لیمو برای کاهش وزن هم خواص بسیاری دارد و خانمها و آقایانی که مشکل اضافه وزن دارند می توانند به راحتی از این روغن استفاده کنند و در کنار ورزش و رژیم غذایی مناسب به راحتی مشکل چاقی و اضافه وزن خود را برطرف کنند.

    روغن لیمو غیر از خواصی که در بالا به آنها اشاره شد، دارای خواص دیگری هم هست که در ادامه به آنها اشاره می شود.

    لیمو و فرآورده های آن پاک کننده های خوبی به شمار می روند، به همین دلیل است که برای تمیز کردن بدن، سطوح فلزی، ظروف و لباس مورد استفاده قرار می گیرد.

    در واقع یک ضد عفونی کننده قوی است، بنابراین معمولا برای تمیز کردن سطوحی مانند چاقو قصابی که می توانند به راحتی آلوده شوند، استفاده می شود.

    عطر لیمو در کنسانتره های مختلف و نوشابه های مصنوعی استفاده می شود تا به آنها طعم آب لیمو داده شود.

    شما در منزل هم می توانید با استفاده از آن یک شربت بی نظیر را تهیه کنید.

    روغن لیمو به خوبی با بسیاری از روغن های دیگر مانند روغن اسطوخدوس، روغن گل رز، روغن نرلی، روغن نارگیل، روغن چوب صندل، روغن ژرانیم، روغن یلانگ و روغن چای مخلوط می شود و به عنوان یک روغن رایج برای رفع مشکلات آروماتراپی مورد استفاده قرار می گیرد.

    برای درست کردن روغن لیمو، ده عدد لیمو ترش کوچک را نصف کرده در شیشه ای درب دار ریخته بر روی آن آنقدر روغن زیتون یا کنجد بریزید تا کاملاً روی لیموها را بپوشاند.

    خواص روغن لیمو ترش برای مو

    درب آن را خوب بسته و مدت ۲۰ روز صبر کنید.

    بهتر است طی روز یک تا دوبار آنرا خوب تکان بدهید.

    این روغن را در هر فصلی از سال می توانید تهیه نمائید از تمامی میوه ها به این روش می توان روغن تهیه نمود.

    نوروزی: مخالفت با پروتکل‌های بهداشتی خلاف شرع است

    جوکار: نمایندگان مشکلات مردم را با رعایت اخلاق به دولتمردان منتقل کنند

    روایت سخنگوی دولت از جلسه سران قوا

    حفظ تمامیت ارضی کشورها از جمله جمهوری آذربایجان راهبرد منطقه‌ای ایران بوده و خواهد بود

    دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال عراق و فلسطین

    چالش‌های قهرمان برای حضور در فصل آینده لیگ برتر فوتسال

    وضعیت سربازی متقاضیان کنکور ارشد و دکتری پس از تعویق کنکور

    دستگیری عامل قتل مرد ۴۲ ساله افغان در دشتستان

    رصدخانه‌های کشور شبکه‌سازی می‎‌شوند/مشارکت ایران در طرح پایش پسماندهای فضایی سازمان اپسکو

    تحقق تحول دیجیتال در بستر ۵G

    پنج گام موثر برای تقویت حافظه

    راهبردی برای تقویت جایگزین‌های باتری لیتیوم- یون

    فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

    : نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

    لازمه کنترل قیمت مرغ، کنترل قیمت ارز است

    بررسی با فوریت طرح مالیات بر خانه های خالی/دولت کارت اعتباری خرید به مردم بدهد

    زمان برگزاری آزمون‌های ارشد و دکتری تغییر کرد

    کریمیان: مدعیان، قهرمانی را به پرسپولیس تعارف کردند

    شهریه مدارس فوتبال پایتخت چقدر است؟

    دولت آماده تعامل سازنده با مجلس است/ تصویب لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی در دولت

    علت دود آبی و دود سفید و دود خاکستری خودرو چیست / عیب یابی خودرو

    توضیح درباره تکلیف اعزام به خدمت مشمولان کرونایی

    مزاحمت‌های تلفنی ۳۰ درصد تماس‌های اورژانس

    نرخ تماس صوتی در پیام‌رسان‌های بومی

    بازار بزرگ نشر را به استارتاپها بسپاریم/در حوزه فین‌تک پیشرو هستیم

    دانشگاه کیوتو؛ مهد برندگان نوبل آسیایی

    شور زندگی “مریم”

    جوکار: صاحبان ساختمان‌های ناایمن باید ملزم به ایمن سازی شوند

    تکذیب خبر شایع شده در فضای مجازی از سوی نماینده شهر قدس

    جهانگیری: امروز ایران اسلامی در منطقه جزو امن‌ترین کشورها است

    روغن لیمو از روغن های ضروری پرخاصیت با عطر قوی می باشد که با روش فشار سرد از پوست لیمو به دست می آید و دارای خاصیت ضد عفونی کننده، ضد قارچی، سم زدا و ضد باکتری می باشد.

    طبق مطالعات انجام شده این روغن احتمالا ضد میکروبی ترین روغن ضروری موجود می باشد و از هزاران سال پیش در طب آیورودا جایگاه ویژه ای داشته است.

    در ادامه با پرشین استار همراه شوید تا با بهترین خواص روغن لیمو برای سلامتی، لاغری، پوست، مو و طرز تهیه ماسک صورت لیمو آشنا شده و درباره طرز استفاده و مضرات روغن لیمو بیشتر بدانیم.

    توجه داشته باشید:

    برای مصرف خوراکی حتما از اصل بودن روغن لیمو اطمینان حاصل کنید.

    خواص روغن لیمو ترش برای مو

    روغن لیمو به کاهش اشتها و چربی سوزی در بدن کمک کرده و با افزایش متابولیسم بدن به کاهش وزن کمک می کند.

    برای افزایش سوخت و ساز بدن و لاغری توصیه می شود 2 قطره روغن لیمو را با 1 لیوان آب مخلوط کرده و 2 تا 3 بار در روز بنوشید.

    اگر به دنبال راهی موثر برای رفع حالت تهوع هستید حتما روغن لیمو را امتحان کنید، استنشاق روغن لیمو برای رفع تهوع و استفراغ به خصوص در بیماری صبحگاهی و دوران بارداری بسیار مفید است.

    زنان باردار برای درمان تهوع کافیست روغن لیمو را به صورت مستقیم استنشاق کرده یا 5 قطره از آن را به دستگاه بخور اضافه کنند.

    روش دیگر این است که 2 تا 3 قطره روغن لیمو را با نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل مخلوط کرده و به شقیقه، سینه و پشت گردن بمالید.

    روغن لیمو برای درمان افسردگی پس از زایمان نیز مفید است.

    روغن لیمو یک روغن تسکین دهنده است که به کاهش خستگی جسمی و روحی، اضطراب، سرگیجه، تنش های عصبی و استرس کمک می کند.

    روغن لیمو باعث ایجاد احساسات مثبت در فرد شده و به درمان افسردگی کمک می کند.

    استنشاق روغن لیمو باعث افزایش هوشیاری، تمرکز و بهره وری می شود و به همین دلیل از آن به صورت گسترده برای تهویه اتاق کار کارکنان شرکت ها استفاده می شود.

    روغن لیمو منبع غنی ویتامین C است که باعث تحریک سلول های سفید شده و با تقویت سیستم ایمنی از بدن در برابر انواع بیماری ها محافظت می کند.

    برای تقویت سیستم ایمنی، از بین بردن باکتری ها و بهبود عملکرد سیستم لنفاوی توصیه می شود 2 تا 3 قطره روغن لیمو را با نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل مخلوط کرده و به گردن خود بمالید.

    روغن لیمو به دلیل خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد باکتری به کاهش علائم بیماری های تنفسی کمک می کند و برای درمان آلرژی مفید است.

    استنشاق روغن لیمو سینوس ها و کانال های هوایی و تنفسی را پاکسازی کرده و به درمان علائم آسم و رفع مشکلات تنفسی کمک می کند.

    روغن لیمو برای سیستم لنفاوی و کاهش ورم غدد نیز مفید است و با تحریک سیستم لنفاوی از انباشت مایعات در این نواحی جلوگیری کرده و سرفه را تسکین می دهد.

    برای درمان سرفه کافیست 5 قطره روغن لیمو به دستگاه بخور اضافه کرده یا 2 قطره روغن لیمو را با نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل مخلوط کرده و به گردن خود بمالید. نوشیدن مخلوط 2 قطره روغن لیمو اصل و آب گرم و عسل نیز برای درمان سرفه مفید است.

    برای از بین بردن خلط و رفع احتقان نیز توصیه می شود 2 قطره روغن را با نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل مخلوط کرده و روی سینه و بینی بمالید.

    روغن لیمو به دلیل عطر قوی و خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی با باکتری های موجود در دهان مبارزه کرده و نفس را تازه و خوشبو می کند.

    روغن لیمو به سفید شدن دندان ها کمک کرده و از پوسیدگی آن پیشگیری می کند.

    برای سفید شدن دندان و رفع بوی بدن دهان کافیست سه قطره روغن لیمو را با نصف فنجان آب و نصف قاشق چایخوری جوش شیرین مخلوط و از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

    روغن لیمو از روغن های ضد نفخ است و برای درمان اختلالات معده و گوارش مانند اسیدی شدن معده، سوء هاضمه، گرفتگی، یبوست و ناراحتی های معده مفید است.

    برای درمان یبوست می توانید 1 تا 2 قطره روغن لیمو اصل را با 1 لیوان آب گرم یا سرد و کمی عسل مخلوط کرده و دو بار در روز بنوشید. ماساژ روغن لیمو رقیق شده روی شکم نیز به درمان یبوست کمک می کند.

    روغن لیمو برای پاکسازی بدن از سموم و ضایعات مفید است و به سم زدایی بدن از طریق خون و کبد کمک می کند.

    برای سم زدایی بدن کافیست 1 تا 2 قطره روغن لیمو اصل را با 1 لیوان آب مخلوط کرده و دو بار در روز بنوشید.

    برخی مطالعات حیوانی نشان داده لیمونن موجود در روغن لیمو دارای خاصیت ضد توموری و اثر شیمی درمانی است و مصرف خوراکی یا موضعی این روغن خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان را کاهش می دهد، اگرچه نیاز به مطالعات بیشتری در این زمینه می باشد.

    ترکیبات پلی فنلی موجود در روغن لیمو دارای خاصیت ضد ویروسی قوی می باشد و به درمان تبخال کمک می کند.

    خواص روغن لیمو ترش برای مو

    برای درمان تبخال چند بار در روز مقداری روغن لیمو رقیق شده به صورت مرهم روی ناحیه مورد نظر اعمال کنید تا به مرور بهبود پیدا کند.

    عفونت کاندیدا به دلیل نوعی قارچ ایجاد می شود که به طور طبیعی در روده و دهان وجود دارد اما رشد بیش از حد این قارچ می تواند روی اندام های مختلف بدن از جمله دهان، گلو، پوست و اندام تناسلی اثر منفی گذاشته و حتی خون را عفونی کند.

    روغن لیمو دارای خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی قوی است و به درمان عفونت های مخمری کمک می کند.

    روغن لیمو برای درمان بیماری های عفونی همچون تب، مالاریا و تیفوئید مفید است.

    روغن لیمو به درمان بی خوابی و سایر اختلالات خواب کمک می کند.

    توجه داشته باشید:

    روغن لیمو از روغن های فوق العاده قوی است و حتما قبل از مصرف موضعی باید با یکی از روغن های حامل مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل (به نسبت مساوی) رقیق شود.

    قبل از استفاده موضعی لازم است اندکی از آن را روی بخش کوچکی از دست تست کنید و 20 دقیقه منتظر بمانید تا از عدم حساسیت پوست خود مطمئن شوید.

    اضافه کردن چند قطره روغن لیمو به آب حمام پوست را تمیز و شاداب و ذهن را آرام می کند و به پاکسازی منافذ پوست بدن کمک می کند.

    حمام روغن لیمو

  • عکس هایی از یکتا ناصر و همسرش
  • 2 فنجان نمک اپسوم را با 1 فنجان نمک دریا درشت و 2 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا مخلوط کرده و 10 قطره روغن لیمو به آن اضافه کنید. سپس نصف تا 1 فنجان از آن را به آب حمام اضافه کرده و درون آن دراز بکشید.

    روغن لیمو یکی از قوی ترین روغن های ضد آکنه است زیرا چربی پوست را کنترل می کند و آنتی اکسیدان ها، ویتامین C و اسید سیتریک موجود در آن به تولید کلاژن کمک کرده و با عوامل میکروبی به وجود آورنده جوش و آکنه مقابله می کند.

    ماسک ضد آکنه روغن لیمو

    1/4 فنجان شی باتر نرم را خوب هم بزنید تا حالت کرمی پیدا کند، سپس 1 قاشق غذاخوری روغن آرگان و روغن لیمو و روغن درخت چای (هر یک 4 قطره) را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید و روی صورت بمالید.

    اسید سیتریک و ویتامین C موجود در روغن لیمو با محافظت پوست از رادیکال های آزاد از پیری زودرس سلول های پوست جلوگیری کرده و مانع بروز چین و چروک و خطوط ناخوشایند و لکه های تیره روی پوست می شود.

    سرم ضد پیری

    1.5 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا را با 5 قطره روغن لیمو و 5 قطره روغن گل شمعدانی را داخل بطری کهربایی رنگ بریزید و بطری را خوب تکان دهید تا مواد آن مخلوط شود.

    قبل از خواب 3 یا 4 قطره از این سرم را روی صورت و گردن خود بمالید.

    اگر پوست دست و پا مخصوصا نواحی آرنج و پاشنه پا به دلیل شرایط آب و هوایی خشک دچار خشکی و زبری شده اند کافیست اندکی روغن لیمو را با 2 قطره گلیسرین ترکیب کرده و روی نواحی مورد نظر ماساژ دهید.

    روغن لیمو به کاهش و کنترل چربی پوست کمک می کند.

    خواص روغن لیمو ترش برای مو

    ماسک روغن لیمو برای پوست های چرب

    نصف فنجان گلاب طبیعی را با 1 قاشق چایخوری فندق افسونگر و 3 قطره روغن لیمو مخلوط کرده و داخل بطری شیشه ای بریزید و خوب تکان دهید.

    بعد از هر بار شستن صورت، مقداری از این ماسک را روی صورت بمالید و بگذارید خشک شود.

    اسید سیتریک موجود در روغن لیمو ماده سفید کننده قوی است که به روشن شدن و رفع لک های پوست ناشی از آکنه کمک می کند.

    روغن لیمو به متعادل سازی PH طبیعی پوست نیز کمک می کند و تعادل PH نقش مهمی در درخشان شدن پوست دارد.

    روغن لیمو مانند لیمو به دلیل خاصیت سفت کنندگی باعث کوچک شدن منافذ باز پوست شده و از بروز جوش های سر سیاه جلوگیری می کند.

    روغن لیمو به براق شدن، زیبایی و سلامت موها کمک کرده و شوره سر را درمان می کند.

    برای هایلایت کردن موها کافیست دو قطره روغن لیمو به موهای خود اسپری کرده و مقابل خورشید بنشینید تا زمانی که اثر آن را روی موهای خود مشاهده کنید.

    اگر موهای چربی دارید از روغن لیمو استفاده کنید زیرا این روغن با سفت کردن فولیکول های مو ترشح چربی در پوست سر را کنترل کرده و از چرب شدن بیش از حد موها جلوگیری می کند.

    ماسک روغن لیمو برای موهای چرب

    2 عدد سفیده تخم مرغ را با 4 قطره روغن لیمو مخلوط کرده و به ریشه تا نوک موها بمالید. سپس موها را با کلاه آرایشگری بپوشانید و بعد از 30 دقیقه با آب سرد بشویید، در پایان از شامپو بدون سولفات و نرم کننده استفاده کنید.

    روغن لیمو به دلیل عطر قوی و خاصیت ضد باکتریایی، ضد میکروبی و ضد عفونی کننده باکتری های عامل بوی بد بدن را از بین می برد و به خوشبو شدن بدن کمک می کند.

    هشدار: استفاده از روغن لیمو بلافاصله بعد از اصلاح ممکن است باعث ایجاد کمی سوزش پوستی شود.

    طرز تهیه دئودورانت طبیعی

    5 تا 7 قطره روغن لیمو را با نصف قاشق چایخوری نمک دریای هیمالیا مخلوط کرده و 1 قاشق چایخوری فندق افسونگر به آن اضافه کنید. مخلوط حاصل را داخل بطری بریزید و در مواقع مورد نیاز به خودتان اسپری کنید.

    برای تقویت ناخن ها کافیست مقداری روغن لیمو روی آن ها بمالید این کار باعث نرم شدن لایه شاخی ناخن شده و به سلامت و زیبایی ناخن کمک می کند.

    برای ضد عفونی کردن بخش های مختلف خانه از جمله کانترتاپ آشپزخانه و حمام می توانید به جای الکل و وایتکس از روغن لیمو استفاده کنید.

    کافیست 40 قطره روغن لیمو را با 20 قطره روغن درخت چای مخلوط کرده و داخل بطری نیم لیتری بریزید و بقیه آن را با آب و مقدار کمی سرکه سفید پر کنید.

    اگر مدت طولانی است که لباس های کثیف را داخل ماشین لباسشویی ریخته اید، قبل از خشک کردن آن ها، چند قطره روغن لیمو به ماشین لباسشویی بریزید تا بوی بد لباس ها از بین برود.

    برای جلا دادن و از بین بردن لکه های جواهرآلات و وسایل نقره ای و چوبی کافیست پارچه ای را به روغن لیمو (حدود 10 قطره) آغشته کرده و روی آن ها بکشید.

    برای پاک کردن ظرف ها در ماشین ظرفشویی کافیست به جای مواد پاک کننده شیمیایی چند قطره روغن لیمو و پرتقال به آن اضافه کنید.

    برای جدا کردن مواد چسبنده مانند آدامس کافیست دستمال مرطوب را به 3 تا 5 قطره روغن لیمو آغشته کرده و روی ماده مورد نظر بکشید.

    اگر به دلیل کار با ماشین دست های شما روغنی شده و با صابون پاک نمی شود کافیست چند قطره روغن لیمو به آب و صابون اضافه کرده و دست های خود را با آن بشویید.

    روغن لیمو به خوبی با روغن های مختلف همچون روغن اسطوخودوس، روغن گل محمدی، روغن چوب صندل و روغن گل شمعدانی ترکیب می شود و در آروماتراپی کاربرد گسترده ای دارد.

    از روغن لیمو برای تهیه شمع های معطر نیز استفاده می شود.

    منبع: naturalfoodseries – beautymunsta – organicfacts – draxe

    آشپزیبیوگرافیتعبیر خوابداغ ترین هادانلود آهنگ

    سبک زندگیسرگرمیسلامتشعرهای زیباعکس

    کپی برداری از مطالب سایت پرشین استار اکیدا ممنوع است و پیگرد قانونی دارد!

    استفاده از مطالب سایت پرشین استار در سایت های خبرخوان، آی فریم و لینک باکس ها اکیدا ممنوع است.

    تماس با ما

    لیموترش و روغن لیمو ترش حداقل ۱۰۰۰ سال در پزشکی آیورودا برای درمان طیف گسترده ای از وضعیت های سلامتی استفاده شده است.

    مرکبات به دلیل کاربرد فراوان‌شان در غذا و دارو منبع اصلی روغن‌ های ضروری هستند و روغن لیمو ترش به دلیل تطبیق پذیری و ویژگی‌ های آنتی‌اکسیدان قوی اش، یکی از مهم‌ ترین روغن ‌های مرکبات به شمار می رود.

    فواید سلامتی روغن لیمو ترش به طور علمی مشخص شده ‌است. توانایی لیمو ترش برای تصفیه سموم از بدن، علت شناخته شدن آن بوده و به طور گسترده از لیمو ترش برای تحریک تخلیه دستگاه لنفاوی، احیای انرژی، پاکسازی پوست و مبارزه با باکتری ‌ها و قارچ ‌ها استفاده می ‌شود.

    در حقیقت روغن لیمو یکی از ضروری ترین روغن هایی است که برای بسیاری از اهداف از جمله سفید کننده طبیعی دندان، پاک کننده خانگی و خشبو کننده لباسشویی استفاده می شود.

    خواص روغن لیمو ترش برای مو

    لیموترش که از لحاظ علمی یکی از مرکبات است گیاهی گلدار بوده که به خانواده گیاهان نیمه ‌گرمسیری تعلق دارد. لیمو ترش در بسیاری از مناطق در سراسر جهان رشد می کند، هرچند این گیاه بومی آسیا بوده و اعتقاد بر این است که حدود ۲۰۰ سال قبل از میلاد به اروپا آورده شده است.

    در آمریکا ملوانان انگلیسی برای محافظت از خود در برابر امراض و بیماری ‌های ناشی از عفونت‌ های باکتریایی در دریا از لیمو ترش استفاده می ‌کنند.

    روغن لیمو ترش توسط پرس سرد پوست لیمو (نه میوه درون لیمو) به دست می آید. در واقع پوست لیمو به دلیل فیبرهای محلول در چربی آن بیشترین میزان مواد مغذی لیمو را داراست.

    روغن ضروری لیمو ترش متشکل از بسیاری از ترکیبات طبیعی از جمله ترپن ها، سزکویی‌ ترپن ها، آلدهیدها، الکل ‌ها، استرها، و استرول ها است.

    لیمو و روغن لیمو به دلیل خواصی چون رایحه های شاداب و تمیز، پاکسازی و تصفیه محیط و تمیزکاری محبوب هستند.

    تحقیقات نشان می دهد که روغن لیمو حاوی آنتی اکسیدان های قوی است و به کاهش التهاب، مبارزه با باکتری ها و قارچ ها، افزایش سطح انرژی و کاهش هضم کمک می کند.

    اگر به دنبال راهی برای رهایی از حالت تهوع هستید، به خصوص اگر باردار هستید و هر صبح این حالت را تجربه می کنید، روغن لیمو ترش به عنوان یک درمان طبیعی و موثر عمل می ‌کند.

    یک کارآزمایی بالینی، تصادفی و کنترل ‌شده در سال ۲۰۱۴ اثر استنشاق لیمو بر روی حالت تهوع و استفراغ در دوران بارداری را مورد بررسی قرار داد. یکصد زن باردار مبتلا به حالت تهوع و استفراغ به چند گروه کنترل تقسیم شدند و شرکت کنندگان گروه به محض آن که احساس تهوع می کردند ، روغنی را تنفس می کردند.

    محققان دریافتند که بین گروه های شاهد و شرکت کننده در میانگین نمرات تهوع و استفراغ، اختلاف آماری قابل توجهی وجود دارد، این در حالی بود که گروهی که روغن لیمو را استنشاق کرده بودند، دارای نمرات بسیار پایین تری بودند و حالت تهوع در آن ها بسیار کاهش یافته بود.

    این تحقیق نشان داد که روغن لیمو ترش می‌ تواند به عنوان ابزاری برای کاهش حالت تهوع و استفراغ در دوران بارداری استفاده شود.

    روغن لیمو ترش می تواند به تسکین مشکلات گوارشی، از جمله مسائلی مانند گاستریت و یبوست کمک کند.

    یک مطالعه حیوانی در تعاملات شیمیایی و بیولوژیکی که در سال ۲۰۰۹ منتشر شده، نشان داد که وقتی روغن لیمو به موش ها داده شد، توسط کاهش مخاط شکمی (مایع معده) و کار کردن به عنوان یک عامل محافظ گوارشی علیه لژیون های معده علائم گاستریت کاهش یافت.

    همچنین یک مطالعه ۱۰ روزه کنترل شده به صورت تصادفی ، با هدف بررسی تأثیر روغن لیمو، رزماری و نعناع بر روی یبوست در سالمندان انجام شد.

    محققان دریافتند افرادی که از روغن های ضروری مذکور برای ماساژ شکمشان استفاده کرده بودند، نسبت به سایرین دارای یبوست کمتری بودند. آن ها همچنین دریافتند که تعداد حرکات روده در گروه آزمایش شده بیشتر شده بود. تسکین طبیعی یبوست در میان شرکت کنندگان دو هفته پس از درمان نیز ادامه داشت.

    روغن لیمو ترش با کاهش آکنه، تغذیه پوست آسیب دیده و آبرسانی پوست به پوست شما کمک می کند.

    مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌ دهند که روغن لیمو قادر است آسیب سلول و بافت پوست که توسط رادیکال‌ های آزاد ایجاد می ‌شود را کاهش دهد. این به خاطر فعالیت آنتی ‌اکسیدان قوی و تاثیرات ضد پیری روغن لیمو ترش است.

    علاوه بر این یک بررسی علمی منتشر شده حاکی از آن است که با توجه به ترکیبات ضد میکروبی روغن لیمو ترش ، این روغن ضروری در برابر مشکلات پوستی مثل تاول ‌ها، گزش حشرات، مواد چرب، بریدگی ‌ها، زخم‌ ها، سلولیت (تجمع ربی در زیر پوست) آکنه روزاسه و عفونت‌ های ویروسی پوست مانند زخم ‌های سرد و زگیل موثر است.

    آیا می دانید که روغن لیمو ممکن است قادر به تسکین شکافت چربی بدن باشد؟ همانند روغن گریپ‌ فروت که یکی از بهترین روغن ‌های ضروری برای کاهش وزن است، لیمو نیز حاوی d – limonene است که به حمایت از متابولیسم بدن شما کمک می‌ کند و غدد لنفاوی شما را تصفیه می‌ کند که این امر می ‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند.

    یک مطالعه بر روی حیوانات در ژورنال بیوشیمی بالینی و تغذیه نشان داد که وقتی موش ‌ها با پلی فنول های لیمو که از پوست لیمو برای یک دوره ۱۲ هفته‌ای استخراج شده بود همراه شدند، افزایش وزن، انباشت پد چربی و ایجاد هیپرلیپیدمی، هیپرگلیسمی و مقاومت به انسولین به طور قابل توجهی سرکوب شد.

    روغن لیمو دارای اثر تمیز کنندگی و محافظت از بدن است. این روغن ضروری به دفاع از بدن در برابر عوامل بیماری زای مضر و ترویج سم زدایی از طریق خون و کبد کمک می ‌کند. روغن لیمو همچنین تخلیه غدد لنفاوی را تحریک می کند، که این امر به بدن کمک می کند تا خود را از پسماندها و سموم پاک کند.

    مطالعه انجام‌ شده بر روی حیوانات در سال ۲۰۱۶ نشان داد که وقتی روغن اسانس لیمو به موش‌های مبتلا به آسیب حاد کبد و کلیه داده شد، توانست استرس اکسیداتیو و آسیب به هر دو عضو را کاهش دهد.

    مطالعه دیگر حیوانات، اثرات روغن لیمو و دیگر روغن‌های اسانس را بر وضعیت آنتی‌اکسیدان اندام‌ها در موش‌ها آزمایش کرد.

    درمان موش ‌ها به مدت شش ماه با روغن ‌های ضروری حتی با دوزهای پایین، به کاهش استرس اکسیداتیو و حفظ یکپارچگی ساختاری و فعالیت عملکردی اندام ها انجامید. ترکیب روغن ضروری لیمو و عصاره زنجبیل بیش ‌ترین تاثیر آنتی ‌اکسیدان را بر کبد و مغز موش ‌ها داشت.

    در حالیکه روغن لیمو دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است، به عنوان یک درمان طبیعی برای بسیاری از بیماری های دهان، از جمله برفک دهان و نفس بدبو عمل می کند. همچنین این روغن مفید می تواند برای سفید کردن دندان ها به طور طبیعی و جلوگیری از پوسیدگی دندان نیز استفاده شود.

    یک کارآزمایی بالینی اثربخشی عصاره لیمو در درمان ترشحات دهانی را در ۹۰ بیمار مبتلا به اچ آی وی / ایدز مورد بررسی قرار داد و استفاده از عصاره لیمو برای جلوگیری از برفک دهان با توانایی آن در برخورد با شرایط موجود در یک جمعیت مبتلا به اچ آی وی تایید شد.

    خواص روغن لیمو ترش برای مو

    اگر چه به دلیل ماهیت اسیدی لیمو ترش به عنوان عاملی در ایجاد فرسایش دندان شناخته می شوند، اما به نظر نمی رسد که روغن لیمو ترش باعث فرسایش مشابه اسید اسکوربیک شود.

    روغن لیمو خاصیت ضد باکتری، آنتی‌ اکسیدانی و ضد التهابی دارد به همین دلیل به افزایش سیستم ایمنی بدن و مبارزه با بیماری ‌های تنفسی کمک می ‌کند.

    هم چنین این روغن مفید به عنوان یکی از مهم‌ ترین روغن‌های ضروری برای آلرژی عمل می‌ کند. این روغن یکی از بهترین روغن ‌ها برای درمان سرفه است چون به سیستم لنفاوی کمک می ‌کند که شما را از پاتوژن های مضر محافظت کرده و باعث کاهش تورم در غدد لنفاوی شما می ‌شود.

    مطالعات نشان می ‌دهد که روغن لیمو ترش به خاطر دو ترکیب اصلی یافت ‌شده limonene و b – pinene در آن به عنوان یک عامل ضد میکروبی طبیعی عمل می‌ کند. این باعث می‌ شود روغن لیمو یک ابزار قدرتمند در حفاظت از مواد غذایی باشد.

    روغن لیمو ترش می ‌تواند برای تصفیه سموم مضر، مثل باکتری ‌ها، قارچ ‌ها و عوامل پاتوژن مضر مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از عصاره لیمو به عنوان یک محصول تمیز کننده طبیعی، خانه شما را عاری از محصولاتی که با مواد شیمیایی خطرناک ساخته می‌ شوند نگه می‌ دارد.

    علاوه بر این، تحقیقات و بررسی ها حاکی از آن است که روغن لیمو می ‌تواند برای کمک به حفاظت از سیستم غذایی ما نیز مورد استفاده قرار گیرد. محققان در مطالعه بررسی اثرات نگهدارنده روغن لیمو، دریافتند که لیمو رشد باکتری در گوشت گاو را مهار می ‌کند.

    اسانس لیمو با موفقیت از رشد Listeria monocytogenes جلوگیری کرد، و این نشان می‌ دهد که نقش مهمی در پیش‌ گیری از آلودگی منابع غذایی ما ایفا می ‌کند. این امر برای سیستم غذایی ما مفید است زیرا گزارش شده است که آلوده شدن مواد غذایی به باکتری هایی نظیر لیستریا مونوسیتوژنز، سالمونلا، استافیلوکوک اورئوس و اشریشیا کولی هستند، بیماری های غذایی را به دنبال دارد.

    مطالعات حیوانی نشان می دهد که لیمونن، جزء اصلی روغن لیمو، دارای اثرات ضد تومور و شیمی درمانی است. تغذیه خوراکی لیمو باعث کاهش خطر ابتلا به کارسینومای پستان (سرطان سینه) می شود.

    مطالعات حیوانی همچنین نشان می دهد که استفاده از روغن مرکبات حاوی لیمونن به صورت موضعی ممکن است یک گزینه ایمن و مناسب برای کمک به زنان برای جلوگیری از سرطان سینه باشد، اما تحقیقات بیشتری در مورد این موضوع لازم است.

  • عکس های زیبا از نقشه ایران
  • ضدعفونی کننده طبیعی:

    آیا به دنبال راهی برای رهایی از ضدعفونی کننده هایی مانند الکل و وایتکس هستید؟ آیا به دنبال راهی برای تمیز کردن دوش کهنه خود هستید؟ ۴۰ قطره روغن لیمو و ۲۰ قطره روغن درخت چای را به یک شیشه اسپری اضافه کنید و آن را با آب خالص (و کمی سرکه سفید) برای یک محلول تمیز کننده سنتی پر کنید. این محصول تمیز کننده طبیعی می ‌تواند برای از بین بردن سموم و باکتری‌ ها در خانه شما به ویژه در مکان‌ هایی مانند آشپزخانه و حمام مورد استفاده قرار گیرد.

    لباسشویی:

    اگر خیلی وقت است که لباس های کثیف را درون ماشین لباسشویی ریخته اید، فقط چند قطره روغن لیمو را قبل از خشک کردن اضافه بکنید، به این صورت لباس‌ هایتان از بوی نامطبوع ماشین لباسشویی رهایی می یابند.

    تمیز کردن چوب و نقره:

    یک پارچه مایع آغشته به روغن لیمو (با حدود ۱۰ قطره روغن) به نقره و جواهرات لکه دار شما کمک می کند. روغن لیمو را می توان برای تمیز کردن چوب هم استفاده کرد.

    ماده شوینده ماشین ظرفشویی:

    برای جلوگیری از مواد شیمیایی شوینده موجود، از روغن لیمو برای شستن ظرف های درون ماشین ظرفشویی تان استفاده کنید

    از بین بردن مواد چسبناک:

    مواد چسبناک مانند آدامس را از طریق روغن لیمو از بین ببرید. فقط ۳-۵ قطره روغن لیمو را به یک دستمال مرطوب اضافه کنید.

    خواص روغن لیمو ترش برای مو

    تمیز کننده دست ها:

    آیا وقتی در حال تعمیر اتومبیل و دورخه تان هستید، صابون معمولی به اندازه کافی دست هایتان را تمیز نمی کند؟؟ نگران نباشید، فقط چند قطره اسانس لیمو را به صابون تان اضافه کنید و دست های تمیزتان را تحویل بگیرید!

    سفید کننده دندان ها:

    روغن لیمو، جوش‌ شیرین و روغن نارگیل را مخلوط کرده و دو دقیقه قبل از شستشو ، این ترکیب را بر روی دندان‌ های خود بمالید.

    شستشوی صورت:

    شستن صورت با روغن لیمو موجب روشن تر شدن و نرم تر شدن پوست شما می شود. روغن لیمو، استخودوس و روغن آفتابگردان را ترکیب کرده و صورت تان را با آن بشویید. یا به سادگی دو الی سه قطره روغن لیمو را با جوش‌شیرین و عسل ترکیب کنید.

    پاک کننده ناخن:

    می توانید روغن های اسیدی مانند لیمو ترش، گریپ فروت و پرتقال شیرین را ترکیب کرده و بر روی ناخن هایتان بمالید. نه تنها لاک ناخن قدیمی شما را از بین می‌برد، بلکه برای حفاظت از سلامتی ناخن ‌های شما نیز مفید خواهد بود.

    افزایش روند کاهش وزن:

    برای حمایت از متابولیسم بدن و کمک به روند کاهش وزن تان ۲ تا ۳ قطره روغن لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید.

    بهبود وضعیت شما:

    تقریبا ۵ قطره روغ لیمو در خانه یا محیط کار می تواند به بهبود روحیه و مبارزه با افسردگی شما کمک کند.

    تقویت سیستم ایمنی:

    برای تقویت سیستم ایمنی بدن، از بین بردن باکتری ها و حمایت از سیستم لنفاوی خود، ۲-۳ قطره اسانس لیمو را با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل مخلوط کنید و مخلوط را به گردن خود بمالید.

    تسکین سرفه:

    از روغن لیمو به عنوان درمان خانگی برای سرفه نیز استفاده می شود، ۵ قطره روغن لیمو را با نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل را با هم ترکیب کنید.

    پاکسازی خلط ها:

    برای کمک به از بین بردن خلط ها و از بین بردن گرفتگی، ۲-۳ قطره روغن لیمو را با نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل ترکیب کنید و آن را به صورت موضعی به سینه و بینی خود بمالید.

    از بین بردن علائم آلرژی:

    برای کمک به تخلیه سیستم لنفاوی خود و از بین بردن نشانه های آلرژی فصلی، ۵ قطره روغن لیمو را در خانه پخش کنید، ۵ قطره را به مواد شوینده خود اضافه کنید، یا ۵ تا ۱۰ قطره را در یک بطری اسپری بریزید و روی پرده ها، فرش ها و کاناپه های تان اسپری کنید.

    رفع تهوع:

    برای از بین بردن حالت تهوع و کاهش استفراغ، روغن لیمو را مستقیما از بطری استنشاق کنید، ۵ قطره را در خانه یا محل کارتان پخش کنید، یا ۲-۳ قطره را با نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل ترکیب کنید و به سینه و پشت گردن خود بمالید.

    بهبود گوارش:

    برای کاهش ناراحتی های گوارشی مانند یبوست، ۱-۲ قطره از روغن لیمو را با یک لیوان آب سرد یا آب گرم با عسل اضافه کنید و آن را دو بار در روز بنوشید.

    کمک به دفع مسمومیت:

    برای کمک به تصفیه بدن و سم زدایی، ۱ – ۲ قطره از یک روغن را به یک لیوان آب اضافه کنید و آن را دو بار در روز بنوشید.

    روغن لیمو می تواند هنگام استفاده موضعی به نور حساسیت نشان دهد. بنابراین مهم است که بعد از استفاده از روغن لیمو بر روی پوست خود، از نور مستقیم خورشید به مدت ۱۲ ساعت اجتناب کنید.

    بعضی از افراد ممکن است به روغن لیمو ترش حساسیت داشته باشند، بنابراین قبل از استفاده از آن به صورت موضعی، بر روی قسمتی از دست و یا پای تان کمی روغن لیمو بمالید تا از حساسیت داشتن یا نداشتن به آن مطمئن شوید.

    بهتر است هنگام استفاده از روغن لیمو بر روی پوست، آن را با یک روغن مفید مانند روغن نارگیل رقیق کرده و بر روی پوست مخصوصا پوست صورت استفاده کنید.




    مصرف روغن لیموترش، یکی از راهکارهای مناسب برای افرادی است که به دنبال راهی موثر برای کاهش چین و چروک‌ و جوان‌سازی پوست خود هستند.

    به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لیموترش یکی از میوه‌های پر خاصیت است که برای درمان بسیاری از بیماری‌ها به کار می رود. جالب است بدانید که روغن این میوه جادویی نیز دارای خواص زیادی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جوان‌سازی پوست صورت، درمان آکنه و جوش صورت، سلامت دهان و دندان، تقویت سیستم ایمنی و … اشاره کرد. در این گزارش به معرفی بهترین خواص روغن لیموترش پرداخته می‌شود. 

    جوان‌سازی پوست صورت

    روغن لیموترش داری مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است. بنابراین به کاهش رادیکال‌های آزاد پوست کمک می‌کند، چین و چروک‌های پوست را کاهش می‌دهد و در مجموع باعث جوان‌سازی پوست صورت می‌شود. همچنین روغن لیموترش خواص ضد التهابی و ضد میکروبی قوی دارد و در درمان آکنه و جوش صورت موثر است. از دیگر خواص این روغن معجزه‌آسا می‌توان به تقویت فولیکول‌های مو و افزایش رشد موها اشاره کرد.

    خواص روغن لیمو ترش برای مو

    با روغن لیموترش، شوره سر خود را درمان کنید

    از آنجا که روغن لیموترش دارای خواص ضد میکروبی و ضد قارچی است، باعث پیشگیری از شوره سر می‌شود و در درمان آن نیز موثر است. یکی از خواص دیگر این روغن، صاف شدن و نرم شدن موها است. بنابراین به افرادی که دارای موهای مجعد هستند، توصیه می‌شود این روغن را بر روی موهای خود بمالند.

    نقش روغن لیموترش در بهبود بیماری‌های دستگاه گوارش

    بررسی‌های محققان نشان داده است که مالیدن روغن لیموترش بر روی شکم برای مدت دو هفته، کمک موثری در درمان بیماری یبوست است. همچنین مصرف خوراکی این روغن به درمان ورم معده کمک می‌کند و باعث بهبود حرکات روده می‌شود. بنابراین به افرادی که از بیماری‌های گوارشی رنج می‌برند، توصیه می‌شود یک تا دو قطره روغن لیموترش را به یک لیوان آب سرد یا آب گرم به همراه مقدار کافی عسل، اضافه کنند و دو بار در روز این معجون را بنوشند.

    پاک‌سازی بدن با مصرف روغن لیموترش

    بررسی‌های محققان در سال ۲۰۱۶ میلادی نشان می‌دهد که روغن لیموترش، کبد را پاکسازی می‌کند و خطر ابتلا به استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهد. نکته قابل توجه اینکه مخلوط روغن لیموترش و روغن زنجبیل، بیشترین اثر را برای پاک‌سازی کبد دارد. همچنین توصیه می‌شود افراد برای پاک سازی بدن خود حدود یک تا دو قطره روغن لیموترش را به یک لیوان آب اضافه کنند و این نوشیدنی را دو بار در روز مصرف کنند.

    نقش روغن لیموترش در بهبود بوی بد دهان

    یکی از بهترین روش‌های طبیعی برای سفید شدن دندان‌ها، جلوگیری از پوسیدگی آن‌ها و درمان بوی بد دهان، مصرف روغن لیمو ترش است. زیرا این روغن خواص ضد باکتری و ضد قارچی دارد. از دیگر خواص این روغن جادویی، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها به دلیل وجود مقادیر بالای آنتی اکسیدان در آن است.

    روغن لیموترش و درمان بی خوابی

    یکی از ویژگی‌های مهم روغن لیموترش، کاهش استرس و اضطراب، درمان بی‌خوابی‌های شبانه و بهبود حالات روحی با بوییدن این روغن جادویی است. همچنین بررسی‌های محققان نشان داده است که مصرف روغن لیموترش برای مدت ۲۸ روز، عملکردهای شناختی افراد مبتلا به بیماری آلزایمر را بهبود می‌بخشد.

    تمامی حقوق این سایت برای خبرگزاری ایمنا محفوظ است

    درست کردن یک ماسک لیمو ترش برای مو بهترین راه برای استفاده از تمامی خواص لیمو ترش برای رشد مو می باشد. برای اینکه با تمامی خواص این میوه آشنا شوید، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

    از پالپ، عصاره، و پوست آن می‌توان هم در آشپزی و هم به عنوان درمان خانگی استفاده کرد.

    آب لیمو غالبا برای تهیه لیموناد و دیگر نوشیدنی ها استفاده می‌شود و نمی‌توان خوش طعم بودن آن را انکار کرد.

    وقتی پای ارزش تغذیه ای لیمو در میان باشد، آب لیمو حاوی 6% اسید سیتریک است که موجب ترش شدن آن می‌شود. همچنین ویتامین C، کلسیم، فولات، ویتامین B5، B3، B1 و B2، آهن، منیزیوم، فسفر، پتاسیم، روی و همچنین قند، کربوهیدرات، فیبر غذایی، چربی و پروتئین نیز دارد.

    به همین دلیل است که لیمو یک میوه معجزه گر نامیده می‌شود.

    خواص روغن لیمو ترش برای مو

     

     

    خواص لیمو ترش برای مو

    شاید برای شما سوال باشد که استفاده از لیمو ترش برای رشد مو چگونه موثر است ؟

    لیمو ترش با مقادیر بالای اسید سیتریک و ویتامین C و نیز داشتن خواص آنتی اکسیدانی و حذف رادیکال های آزاد زمنی که روی پوست سر ریخته می شود باعث تحریک فولیکول های مو و افزایش گردش خون در آن ناحیه می شود.

    پس درست کردن یک ماسک لیمو ترش برای مو بهترین راه برای استفاده از تمامی خواص لیمو ترش برای رشد مو می باشد.

    در این مقاله از دلگرم، قصد داریم فواید لیمو ترش برای مو و طرز تهیه چند نوع ماسک لیموترش را به شما ‌آموزش دهیم، با ما همراه شوید.

    در هنگام استفاده از لیمو برای مو بایستی آن را به شکل مایع در آورده و از آن استفاده کرد.

     

     

    1. لیموترش یک ضدقارچ طبیعی

    ویژگی ضد قارچ بودن لیمو باعث می‌شود قارچ ایجاد کننده‌ی شوره از بین برود و موهای سالمی داشته باشید.

     

    2. آب لیمو نرم کننده موی سر

    لیمو با روشن و نرم کردن موهای سفید به پوشاندن آن ها کمک می‌کند. موهایتان را با آبلیمو بشویید تا درخشان تر شوند.

        چند قطره آبلیمو را با آب انگور فرنگی هندی یا آملا ترکیب کنید و این ترکیب را هر شب قبل از خواب استفاده کنید.

        این کار نه تنها به جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند، بلکه از سفید شدن زودهنگام مو نیز جلوگیری می‌کند.

     

    3. درمان خارش سر با لیمو

    لیمو در درمان خارش سر بسیار مؤثر است چرا که سطح pH پوست سر را تنظیم می‌کند، و در نتیجه تولید روغن اضافه را، که عامل اصلی تولید شوره است، کاهش می‌دهد.

     

    4. درمان شپش سر با لیمو ترش

    آبلیمو به خاطر ماهیت اسیدی آن، در کشتن شپش سر نیز بسیار مؤثر است. آبلیمو را با سرکه، تخم مرغ، و سیر ترکیب کنید و با مشکلات مرتبط با شپش سر خداحافظی کنید.

    خواص روغن لیمو ترش برای مو

     

     

    5. اب لیمو حالت دهنده موی سر

    لیمو یک حالت دهنده عالی برای موهای خشک و آسیب دیده است.

        آبلیمو را با 3/4 فنجان روغن زیتون و 1/2 فنجان عسل خام ترکیب کنید.

        این ترکیب را روی موهایتان بزنید و با به مدت نیم ساعت با پلاستیک بپوشانید.

        پس از 3۰ دقیقه، بشویید و از یک شامپوی ملایم برای تمیز کردن موهایتان استفاده کنید.

     

    6. درمان ریز مو با آبلیمو

  • اموزش دسر و ژله جدید
  • لیمو برای توقف ریزش مو نیز مؤثر است. گام‌های ذیل را دنبال کنید تا به درستی از آبلیمو برای موهایتان استفاده کنید.

        3-4 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به آب نصف لیمو اضافه کنید.

        این ترکیب را یک مرتبه در هفته به موهایتان بزنید.

        این کار را 2 _ 3 هفته ادامه دهید.

     

    7. درمان موی چرب با ابلیمو

    آب لیمو ترش تازه می تواند برای درمان چربی مو مفید باشد، چند دقیقه قبل از شستشوی موها یک تکه لیمو ترش تازه را روی پوست سر بمالید و سپس بشویید.

     

     

    خواص روغن لیمو ترش برای مو

    8. ماسک لیموترش و عرق بید برای رشد مو

    برای رشد مو 2 عدد لیمو را در یک لیتر آب مخلوط کرده موها را خوب ماساژ دهید به جای آب اگر عرق بید باشد بهتر است.

     

    9. موهای درخشان تر با لیموترش

    مهم نیست که رنگ موهای شما چه رنگی است، آب لیمو می تواند آن را خیره کننده تر و درخشان تر کند، به خصوص پس از اینکه در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

    برای گرفتن بهترین نتایج 2 قاشق غذا خوری سرکه سیب را می توانید به آب لیمو اضافه کنید.

    این محلول را به طور یکنواخت بر روی موهایتان پخش کنید و آن را قبل از شست و شو بر روی مو های خو بگذارید تا بماند.

     

    10. روشنایی مو با لیموترش

    اگر شما به دنبال داشتن موهای سالم و طبیعی در داخل اینترنت هستید، احتمالا به مقالات بی نظیر در مورد اثرات روشن کننده لیمو بر روی موهایتان خواهید رسید.

    طبق این مقالات اسید سیتریک موجود در آب لیمو یک سفید کننده طبیعی یا عامل اکسید کننده است.

    رنگ مو را به صورت شیمیایی رنگ دانه های موجود در رنگ مو یا ملانین سفید می کنند. هنگامی که مو در معرض آفتاب قرار می گیرد، اسید سیتریک موجود در لیمو پروسه سفید سازی مو را تسریع می کند.

    اثرات روشن کننده آب لیمو به بهترین شکل ممکن برای رنگ موهای شاداب تر مانند موهای بلوند و قهوه ای روشن استفاده می شود.

    ممکن است رنگ های قهوه ای تیره و سیاه نیز در صورت استفاده از لیمو برخی از اثرات موجود در آن را ببینند اما به اندازه مو های روشن تاثیر لیمو بر روی آنها قابل توجه نیست.

     

     

    برای روشن کردن موهایتان با آب لیمو یکی از این سه روش زیر را امتحان کنید :

        آب لیمو تازه را در آب ریخته و موهای خود را با آن بشویید.

        چند قطره اسانس لیمو را در یک روغن حامل و لیوان آب مخلوط کنید و به موهای بمالید.

        قرص های ویتامین C را به شامپو خود اضافه کنید تا اثر تسکین بخشی تدریجی داشته باشید.

    مهم نیست که شما کدام روش را استفاده می کنید؛ بلکه مهم این است که از هرکدام که بیشترین نتیجه را می بینید از همان استفاده کنید.

     

    مضرات و عوارض لیمو ترش

    آب لیموی تازه موهایتان را خشک نمی کند و منجر به آسیب به موهایتان نمی شود.

    ولی هر چقدر که بیشتر در معرض نور خورشید قرار داشته باشید به تارهای مویتان آسیب بیشتری وارد می شود. به همین خاطر استفاده از آن و قرار گرفتن زیر نور خورشید باید در زمان محدود باشد.

    فقط تا زمانی که آب لیمو روی موهایتان خشک شود زیر آفتاب بشینید و نباید بیشتر از یک ساعت باشد.

    سپس موهایتان را آبکشی کنید و بعد از نرم کننده استفاده کنید.

    همچنین می توانید به آب لیمو یک قاشق چایخوری روغن اضافه کنید تا به محافظت موهایتان کمک کنید.

    عوارض استفاده از آب لیمو برای موها در دراز مدت می تواند شامل خارش و حساسیت پوستی شود، که در واقع عاملی برای به وجود آمدن اگزما و یا پسوریازیس می شود.

    اسید سیتریک به دلیل قوی بودن می تواند برای پوست حساسیت ایجاد کند، در صورت بروز خارش یا حساسیت استفاده از آن را کنار بگذارید.

    همچنین مصرف زیاد آبلیمو زیاد به خصوص آب لیمو خالص ممکن است اثرات مخرب بر روی مینای دندان بگذارد.

     

     

    منبع: دلگرم

    تمامی حقوق برای وبسایت خبری

    “شما نیوز”

    محفوظ است و نقل مطالب تنها با ذکر منبع مجاز است.

    به گزارش مجله سایه، در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل با فواید جادویی لیمو ترش برای سلامتی، لاغری و کاهش وزن، پوست و مو و بارداری آشنا خواهید شد.

    خواص لیمو ترش برای پوست صورتتوجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

    لیمو ترش خواص زیادی برای پوست و مو دارد؛ لیمو ترش تازه می تواند مشکلات پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و مشکلات مو مانند طاسی و ریزش مو را درمان کند.

    1. از بین بردن لک صورتآب لیمو ترش به عنوان یک ماده سفید کننده طبیعی برای پوست صورت توجه قرار گرفته است. شما می توانید از آب لیمو ترش برای از بین بردن لک های صورت استفاده کنید.

    آب لیمو ترش تازه را با استفاده از پنبه به قسمت های تیره پوست خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند، در این زمان بهتر است در خانه بمانید و از تماس مستقیم با نور خورشید جلوگیری کنید پس از 15 دقیقه صورت را با آب سرد بشویید.

    خواص روغن لیمو ترش برای مو

    2. درمان آکنه و جوش صورتآکنه و جوش صورت بیشتر در افرادی با پوست چرب دیده می شود، خواص آنتی بیوتیکی آب لیمو ترش مانع از رشد باکتری ها بر روی پوست شده و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

    ترکیب آب لیمو ترش با عسل برای درمان آکنه، جوش و جای جوش مفید می باشد. همچنین می توانید یک تکه لیمو ترش را بر روی جای جوش ماساژ دهید تا از بین برود.

    3. رفع چروک صورتبا افزایش سن ممکن است پوست صورت دچار لک و چروک و سایر علائم پیری شود. لیمو به لطف آنتی اکسیدان ها، خواص ضد عفونی کننده و آنتی بیوتیک ها باعث جوان سازی پوست شده و آن را در برابر عفونت محافظت می کند.

    شما می توانید پوست لیمو ترش را به صورت خود بمالید و بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

    4. کاهش بوی بد بدنویتامین C و فلاونوئیدهای موجود در لیمو ترش به کاهش بوی بدن و عرق کمک می کند. برای این منظور می توانید از آب لیمو ترش برای شستشوی بدن خود در حمام استفاده کنید.

    5. آفتاب سوختگیقرار گرفتن در معرض آفتاب ممکن است باعث آفتاب سوختگی شود، آب لیمو ترش می تواند به طور موثری آثار آفتاب سوختگی را از بین ببرد.

    چند قاشق آرد را با آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید و این مخلوط را روی پوست خود بمالید و بگذارید تا خشک شود حالا صورت خود را با آب بشویید و خشک کنید. برای نتایج بهتر هر هفته از این ماسک استفاده شود.

    6. درخشان شدن پوست صورتاگر می خواهید پوستی با طراوت و درخشان داشته باشید هر روز صبح ناشتا آب لیمو ترش و عسل بنوشید.

    7. رفع سیاهی زانو، آرنج و کشاله ران و زیر بغللیمو ترش یک راه طبیعی برای حذف سلول های مرده پوست بوده که پوست را صاف و نرم و سفید می کند و شما می توانید از آن برای رفع سیاهی کشاله ران، زیر بغل، زانو و آرنج استفاده کنید.

    آب لیمو و عسل را خوب مخلوط کنید و آن را به مدت 15 دقیقه بر روی منطقه ی مورد نظر بمالید. اگر هر روز از این روش استفاده کنید به روشن شدن پوست بدن کمک می کند.

    خواص لیمو ترش برای موی سر8. درمان شوره سرشوره سر، بدون شک یکی از شایع ترین مشکلات مو می باشد این یک بیماری با لکه های بیش از حد پوست سر مشخص می شود. آب لیمو ترش تازه به عنوان عنصر اصلی در شامپو های ضد شوره استفاده می شود. اسید سیتریک موجود در در آب لیمو ترش برای درمان شوره سر مفید می باشد.

    یک لیمو ترش را برش زده و بر روی پوست سر بمالید، آب لیمو گاهی اوقات پوست سر شما را خشک می کند در چنین مواردی شما می توانید آن را با روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن بادام ترکیب کنید.

    9. درمان موی چربآب لیمو ترش تازه می تواند برای درمان چربی مو مفید باشد، چند دقیقه قبل از شستشوی موها یک تکه لیمو ترش تازه را روی پوست سر بمالید و سپس بشویید.

    10. ریزش موآب لیمو ترش برای رشد مو و درمان سلیاک، طاسی و ریزش مو مفید می باشد.

    مقداری آب لیمو ترش تازه را به روغن های مختلف اضافه کرده و موها را با آن ماساژ دهید به رشد مو و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

    فواید دارویی و درمانی لیمو ترش تازه برای بدن11. لاغری و کاهش وزنترکیب یک لیوان آب گرم و لیمو ترش تازه یک راه آسان برای کاهش وزن است، همچنین اسید سیتریک موجود در لیمو ترش یک چربی سوز عالی بوده که به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

    معجون لیمو ترش و عسل صبح ناشتا هم برای کاهش وزن و لاغری مفید می باشد و شما پس از چند هفته می توانید اثرات آن را ببینید.

    12. دوران بارداریاستفاده از لیمو ترش در دوران بارداری هیچگونه عوارض جانبی ندارد و ویتامین C موجود در لیمو ترش نیازهای زنان باردار به مکمل های ویتامین را کاهش می دهد، لیمو ترش به درمان یبوست و سو هاضمه در بارداری کمک می کند.

    پتاسیم موجود در لیمو ترش برای تشکیل استخوان ها توسعه سلول های مغزی و عصبی در جنین کمک مفید می باشد. همچنین لیمو ترش به درمان فشار خون بالا، کم خونی در حاملگی و تورم پاها کمک می کند.

    پیش از مصرف هر گونه خوراکی در دوران بارداری حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.

    13. مردانویتامین C و تیامین موجود در لیمو ترش می تواند به افزایش کیفیت اسپرم و باروری در مردان کمک کند.

    14. گلودرد، سرماخوردگی و آنفلونزاآب لیمو ترش تازه می تواند به درمان سرماخوردگی، آنفلوانزا یا تب کمک می کند، همچنین غرغره با لیمو ترش تازه به درمان عفونت های باکتریایی گلو کمک می کند.

    معجون لیمو ترش و عسل برای سرماخوردگی

    آب یک لیمو ترش تازه را با کمی آب ولرم و عسل ترکیب کنید و قبل از خواب بنوشید به درمان سرماخوردگی کمک می کند.

    15. معده و دستگاه گوارشلیمو ترش برای هضم غذا مفید می باشد، همچنین ویتامین C، فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان های موجود در لیمو ترش برای درمان زخم معده و زخم های گوارشی استفاده می شوند.

    خواص روغن لیمو ترش برای مو

    16. سنگ کلیهاسید سیتریک موجود در لیمو ترش برای درمان رسوبات کلسیمی و سنگ کلیه مفید می باشد. محتوای پتاسیم بالا در لیمو ترش برای سم زدایی کلیه ها و مثانه بسیار موثر است.

    17. کبدلیمو ترش یک محرک شگفت انگیز برای کبد است و اسید اوریک و دیگر سموم بدن را دفع می کند. آب لیموترش تازه ناشتا یک سم زدایی عالی برای کبد محسوب می شود.

    18. قلبفیبر محلول موجود در لیمو ترش با کاهش کلسترول و فشار خون بالا می تواند از بیماری های قلبی، حملات قلبی و سکته قلبی پیشگیری کند.

    19. دهان و دندانلیمو ترش می تواند برای مراقبت های دهان و دندان استفاده شود. اگر آب لیمو ترش تازه برای دندان درد استفاده شود، می تواند به درمان درد کمک کند، ماساژ آب لیمو ترش روی لثه ها می تواند خونریزی لثه را متوقف کند همچنین برای از بین بردن بوی بد دهان می توانید از لیمو ترش تازه استفاده کنید.

    20. فشارخون بالامصرف آب لیمو ترش به دلیل پتاسیم بالا می تواند برای درمان کلسترول خون و فشار خون بالا، سرگیجه و حالت تهوع استفاده شود.

    21. دیابت و قند خونبه گفته انجمن دیابت آمریکا، لیمو ترش به عنوان یک غذای فوق العاده برای دیابت محسوب می شوند. به طور عمده، سطح بالای فیبر محلول موجود در لیمو ترش برای کمک به تنظیم سطح قند خون بیماران دیابتی کمک می کند.

    همچنین لیمو و سایر مرکبات دارای شاخص گلیسمی پایین هستند و باعث افزایش ناگهانی میزان گلوکز خون نمی شوند.

    22. چشمویتامین C موجود در لیمو ترش از بروز پیر چشمی و دژنراسیون ماکولا محافظت می کند، در عین حال فلاونوئید های موجود در لیمو ترش برای جلوگیری از عفونت های چشمی مفید هستند.

    23. یبوستلیمو ترش حرکت روده ها را افزایش داده و برای سم زدایی و تمیز کردن روده ها و درمان یبوست مفید می باشد. ترکیب آب ولرم و یک لیمو ترش تازه صبح ناشتا برای پاکسازی روده ها مفید است.

    همچنین آب لیمو ترش و نمک برای از بین بردن یبوست مفید می باشد.

  • طرز تهیه پاستا با شیر و خامه
  • 24. سرطانلیمو ترش دارای خواص ضد سرطان می باشد، تحقیقات نشان داده که لیمو و سایر مرکبات به دلیل وجود فلاونوئیدها می توانند برای پیشگیری و درمان انواع سرطان ها و تومور ها مفید است.

    25. بدنسازینوشیدن یک فنجان آب گرم و لیمو ترش تازه ناشتا می تواند برای سم زدایی کبد و کلیه بدنسازان که از مکمل های ورزشی استفاده می کنند مفید باشد.

    همچنین آب لیمو ترش تازه یک نوشیدنی مفید برای قلیایی کردن بدن و افزایش انرژی در حین ورزش می باشد.

    26. خواص روغن لیمو ترشروغن لیمو (به انگلیسی : Lemon Oil) برای درمان بیماری های معده، پاکسازی دستگاه گوارش، تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان تب، مالاریا و تیفوئید مفید می باشداستنشاق عطر روغن لیمو برای درمان مشکلات تنفسی مانند آسم مفید استروغن لیمو ترش برای دفع مورچه و حشرات دیگر مفید استروغن لیمو خواص ضد باکتری و ضد قارچ دارد و برای پاک کردن بدن، سطوح فلزی، ظروف و لباس مورد استفاده قرار می گیردروغن لیمو ترش برای داشتن موهای قوی، سالم و براق استفاده می کنند. روغن لیمو همچنین می تواند برای از بین بردن شوره سر استفاده شودروغن لیمو را به ناخن های خود بمالید تا آ ن ها را رطوبت رسانی کرده و سلامت ناخن را حفظ کند27. خواص لیمو ترش و عسلترکیب لیمو ترش و عسل برای افزایش هضم غذا، درمان یبوست و سلامت دستگاه گوارش مفید استلیمو ترش و عسل به عنوان دیورتیک عمل کرده و برای درمان فشار خون بالا مفید استمخلوط لیمو ترش و عسل بدن را سم زدایی می کندشربت لیمو ترش و عسل برای چربی سوزی، افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن مفید می باشدمعجون لیمو ترش و عسل صبح ناشتا برای درمان جوش صورت و آکنه مفید می باشد28. خواص لیمو ترش و سیرمعجون لیمو ترش و سیر برای چربی سوزی و لاغری مفید می باشدترکیب لیمو ترش و سیر برای کاهش فشار خون بالا، تری گلیسیرید و کلسترول بالای خون مفید بوده و به درمان بیماری قلبی کمک می کندعصاره لیمو ترش و سیر برای سم زدایی کبد و کلیه مفید می باشدشربت لیمو ترش و سیر خواص آنتی اکسیدانی بالا دارد و به درمان سرطان ها کمک می کندلیمو ترش چه کابردهایی دارد؟استفاده از لیمو ترش در آشپزی برای تهیه غذا و انواع سالاد می باشدلیمو ترش می تواند به عنوان پاک کننده مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری از افراد از آن به عنوان یک عامل شستشو استفاده می کنند زیرا توانایی حذف لکه ها را دارداسانس لیمو به عنوان عطر برای آروماتراپی استفاده می شود، همچنین عطر لیمو می تواند پشه ها را دفع کندبیشتر افراد از لیمو ترش برای تهیه ی نوشیدنی هایی مانند آب لیمو و لیموناد استفاده می کنند.لیمو ترش برای تهیه ی محصولات آرایشی و بهداشتی مانند روغن بدن، روغن مو، خمیر دندان، دهانشویه و دئودورانت استفاده می شوددر پزشکی از این لیمو ترش که حاوی فلاونوئیدها است برای جلوگیری از دیابت، یبوست، فشار خون بالا، تب، سوء هاضمه و همچنین سلامتی پوست، مو و دندان استفاده می شودنوشیدن آب لیمو ترش با روغن زیتون باعث از بین رفتن سنگ های صفراوی می شودعوارض و مضرات لیمو ترشلیمو ترش می تواند برای افرادی که زخم معده دارند باعث افزایش سوزش سردل، ریفلاکس و تهوع و استفراغ شود. همچنین لیمو ترش می تواند باعث فرسایش مینای دندان شودمصرف بیش از حد لیمو ترش برای افراد مبتلا به میگرن مضر بوده و می تواند حملات میگرن را افزایش دهداگر لیمو ترش را بر روی پوست صورت بمالید و در معرض آفتاب قرار بگیرید می تواند منجر به آفتاب سوختگی شودلیمو ترش ممکن است با آسپیرین و وارفارین تداخل دارویی داشته باشد

    خیر سلامت دانشگاه کاشان بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای حامیان مردمی مبارزه با کرونا اهدا کرد.

    صبحانه سوئیسی یکی از پرطرفدارترین صبحانه های رژیمی در دنیا محسوب می شود. این صبحانه که نخستین بار توسط یک پزشک به نام بیرچر بنر در سال 1900 در سوئیس آماده شد، ترکیبی از غلات، میوه ها، آجیل و خشکبار است که با شیر سرو می شود.

    آنا/ زردچوبه که یکی از گیاهان خانواده زنجبیل است، حاوی مقادیر بالایی ترکیبات خاصی به نام کورکومینوئید می باشد که مهمترین آنها کورکومین است، کورکومین ترکیب فعال زردچوبه بوده و دارای اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بسیار قوی می باشد. تحقیقات معتبر نشان می دهند که زردچوبه خواص…

    تردد در سطح شهر کم است، کسانی هم که تردد می نمایند تقریبا 50٪ ماسک زده اند. مراجعات به مراکز تجهیزات پزشکی بالاست به حدی که برای احتیاج دفترمان ضدعفونی میخواستیم، در یکی از همین فروشگاه های تجهیزات پزشکی، در صف ایستادیم و بیشتر از دو تا هم ندادند.

    لیمو و روغن لیمو به دلیل خواصی چون رایحه های شاداب و تمیز، پاکسازی و تصفیه محیط و تمیزکاری محبوب هستند.

    به گزارش مشرق، لیموترش و روغن لیمو ترش حداقل ۱۰۰۰ سال در پزشکی آیورودا برای درمان طیف گسترده ای از وضعیت های سلامتی استفاده شده است.

    مرکبات به دلیل کاربرد فراوان‌شان در غذا و دارو منبع اصلی روغن‌ های ضروری هستند و روغن لیمو ترش به دلیل تطبیق پذیری و ویژگی‌ های آنتی‌اکسیدان قوی‌اش، یکی از مهم‌ ترین روغن ‌های مرکبات به شمار می رود.

    بیشتر بخوانید:

    فواید سلامتی روغن لیمو ترش به طور علمی مشخص شده ‌است. توانایی لیمو ترش برای تصفیه سموم از بدن، علت شناخته شدن آن بوده و به طور گسترده از لیمو ترش برای تحریک تخلیه دستگاه لنفاوی، احیای انرژی، پاکسازی پوست و مبارزه با باکتری ‌ها و قارچ ‌ها استفاده می ‌شود.

    خواص روغن لیمو ترش برای مو

    در حقیقت روغن لیمو یکی از ضروری ترین روغن هایی است که برای بسیاری از اهداف از جمله سفید کننده طبیعی دندان، پاک کننده خانگی و خشبو کننده لباسشویی استفاده می شود.

    لیمو ترش که از لحاظ علمی یکی از مرکبات است گیاهی گلدار بوده که به خانواده گیاهان نیمه ‌گرمسیری تعلق دارد. لیمو ترش در بسیاری از مناطق در سراسر جهان رشد می کند، هرچند این گیاه بومی آسیا بوده و اعتقاد بر این است که حدود ۲۰۰ سال قبل از میلاد به اروپا آورده شده است. در آمریکا ملوانان انگلیسی برای محافظت از خود در برابر امراض و بیماری ‌های ناشی از عفونت‌ های باکتریایی در دریا از لیمو ترش استفاده می ‌کنند.

    روغن لیمو ترش توسط پرس سرد پوست لیمو (نه میوه درون لیمو) به دست می آید. در واقع پوست لیمو به دلیل فیبرهای محلول در چربی آن بیشترین میزان مواد مغذی لیمو را داراست.

    روغن ضروری لیمو ترش متشکل از بسیاری از ترکیبات طبیعی از جمله ترپن ها، سزکویی‌ ترپن ها، آلدهیدها، الکل ‌ها، استرها، و استرول ها است.

    لیمو و روغن لیمو به دلیل خواصی چون رایحه های شاداب و تمیز، پاکسازی و تصفیه محیط و تمیزکاری محبوب هستند. تحقیقات نشان می دهد که روغن لیمو حاوی آنتی اکسیدان های قوی است و به کاهش التهاب، مبارزه با باکتری ها و قارچ ها، افزایش سطح انرژی و کاهش هضم کمک می کند.

    ضدعفونی کننده طبیعی: آیا به دنبال راهی برای رهایی از ضدعفونی کننده هایی مانند الکل و وایتکس هستید؟ آیا به دنبال راهی برای تمیز کردن دوش کهنه خود هستید؟ ۴۰ قطره روغن لیمو و ۲۰ قطره روغن درخت چای را به یک شیشه اسپری اضافه کنید و آن را با آب خالص (و کمی سرکه سفید) برای یک محلول تمیز کننده سنتی پر کنید. این محصول تمیز کننده طبیعی می ‌تواند برای از بین بردن سموم و باکتری‌ ها در خانه شما به ویژه در مکان‌ هایی مانند آشپزخانه و حمام مورد استفاده قرار گیرد.

    لباسشویی: اگر خیلی وقت است که لباس های کثیف را درون ماشین لباسشویی ریخته اید، فقط چند قطره روغن لیمو را قبل از خشک کردن اضافه بکنید، به این صورت لباس‌ هایتان از بوی نامطبوع ماشین لباسشویی رهایی می یابند.

    تمیز کردن چوب و نقره: یک پارچه مایع آغشته به روغن لیمو (با حدود ۱۰ قطره روغن) به نقره و جواهرات لکه دار شما کمک می کند. روغن لیمو را می توان برای تمیز کردن چوب هم استفاده کرد.

    ماده شوینده ماشین ظرفشویی: برای جلوگیری از مواد شیمیایی شوینده موجود، از روغن لیمو برای شستن ظرف های درون ماشین ظرفشویی تان استفاده کنید

    از بین بردن مواد چسبناک: مواد چسبناک مانند آدامس را از طریق روغن لیمو از بین ببرید. فقط ۳-۵ قطره روغن لیمو را به یک دستمال مرطوب اضافه کنید.

    تمیز کننده دست ها: آیا وقتی در حال تعمیر اتومبیل و دورخه تان هستید، صابون معمولی به اندازه کافی دست هایتان را تمیز نمی کند؟؟ نگران نباشید، فقط چند قطره اسانس لیمو را به صابون تان اضافه کنید و دست های تمیزتان را تحویل بگیرید!

    سفید کننده دندان ها: روغن لیمو، جوش‌ شیرین و روغن نارگیل را مخلوط کرده و دو دقیقه قبل از شستشو ، این ترکیب را بر روی دندان‌ های خود بمالید.

    شستشوی صورت: شستن صورت با روغن لیمو موجب روشن تر شدن و نرم تر شدن پوست شما می شود. روغن لیمو، استخودوس و روغن آفتابگردان را ترکیب کرده و صورت تان را با آن بشویید. یا به سادگی دو الی سه قطره روغن لیمو را با جوش‌شیرین و عسل ترکیب کنید.

    پاک کننده ناخن: می توانید روغن های اسیدی مانند لیمو ترش، گریپ فروت و پرتقال شیرین را ترکیب کرده و بر روی ناخن هایتان بمالید. نه تنها لاک ناخن قدیمی شما را از بین می‌برد، بلکه برای حفاظت از سلامتی ناخن ‌های شما نیز مفید خواهد بود.

    افزایش روند کاهش وزن: برای حمایت از متابولیسم بدن و کمک به روند کاهش وزن تان ۲ تا ۳ قطره روغن لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید.

    بهبود وضعیت شما: تقریبا ۵ قطره روغ لیمو در خانه یا محیط کار می تواند به بهبود روحیه و مبارزه با افسردگی شما کمک کند.

    تقویت سیستم ایمنی: برای تقویت سیستم ایمنی بدن، از بین بردن باکتری ها و حمایت از سیستم لنفاوی خود، ۲-۳ قطره اسانس لیمو را با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل مخلوط کنید و مخلوط را به گردن خود بمالید.

    تسکین سرفه: از روغن لیمو به عنوان درمان خانگی برای سرفه نیز استفاده می شود، ۵ قطره روغن لیمو را با نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل را با هم ترکیب کنید.

    پاکسازی خلط ها: برای کمک به از بین بردن خلط ها و از بین بردن گرفتگی، ۲-۳ قطره روغن لیمو را با نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل ترکیب کنید و آن را به صورت موضعی به سینه و بینی خود بمالید.

    از بین بردن علائم آلرژی: برای کمک به تخلیه سیستم لنفاوی خود و از بین بردن نشانه های آلرژی فصلی، ۵ قطره روغن لیمو را در خانه پخش کنید، ۵ قطره را به مواد شوینده خود اضافه کنید، یا ۵ تا ۱۰ قطره را در یک بطری اسپری بریزید و روی پرده ها، فرش ها و کاناپه های تان اسپری کنید.

    رفع تهوع: برای از بین بردن حالت تهوع و کاهش استفراغ، روغن لیمو را مستقیما از بطری استنشاق کنید، ۵ قطره را در خانه یا محل کارتان پخش کنید، یا ۲-۳ قطره را با نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل ترکیب کنید و به سینه و پشت گردن خود بمالید.

    بهبود گوارش: برای کاهش ناراحتی های گوارشی مانند یبوست، ۱-۲ قطره از روغن لیمو را با یک لیوان آب سرد یا آب گرم با عسل اضافه کنید و آن را دو بار در روز بنوشید.

    کمک به دفع مسمومیت: برای کمک به تصفیه بدن و سم زدایی، ۱ – ۲ قطره از یک روغن را به یک لیوان آب اضافه کنید و آن را دو بار در روز بنوشید.

    هشدارها:

    روغن لیمو می تواند هنگام استفاده موضعی به نور حساسیت نشان دهد. بنابراین مهم است که بعد از استفاده از روغن لیمو بر روی پوست خود، از نور مستقیم خورشید به مدت ۱۲ ساعت اجتناب کنید.

    خواص روغن لیمو ترش برای مو

    بعضی از افراد ممکن است به روغن لیمو ترش حساسیت داشته باشند، بنابراین قبل از استفاده از آن به صورت موضعی، بر روی قسمتی از دست و یا پای تان کمی روغن لیمو بمالید تا از حساسیت داشتن یا نداشتن به آن مطمئن شوید.

    بهتر است هنگام استفاده از روغن لیمو بر روی پوست، آن را با یک روغن مفید مانند روغن نارگیل رقیق کرده و بر روی پوست مخصوصا پوست صورت استفاده کنید.

    منبع: مجله سلامت

    کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

    خواص روغن لیمو ترش برای مو
    خواص روغن لیمو ترش برای مو
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *