خواص روغن سیاه دانه و لاغری

دوره مقدماتی php
خواص روغن سیاه دانه و لاغری
خواص روغن سیاه دانه و لاغری

سیاه دانه و عسل برای لاغری از ترکیباتی است که در علم طب سنتی به آن بسیار اشاره شده است. همان‌طور که می‌دانید در طب سنتی برای حل مشکلات بدن و درمان بیماری‌ها ابتدا به شرایط بدنی هر شخص توجه می‌شود و سپس با در نظر گرفتن این شرایط دارو‌ها و مواد گیاهی مناسب تجویز می‌گردد. بر اساس نظرات عالمان طب سنتی، چنین برداشت می‌شود که افرادی که از اضافه وزن و یا چاقی رنج می‌برند رطوبت بدن آن‌ها زیاد شده است و بدیهیست که برای از بین بردن مشکلات چنین افرادی باید از مواد و دارو‌هایی استفاده شود که اصطلاحاً طبع گرم و خشک دارند. با این حساب مواد خوراکی که طبعی گرم و خشک دارند می‌توانند در بدن فعل و انفعلاتی انجام داده و نهایتاً این رطوبت را کاهش بدهند. یکی از این مواد که دارای طبعی گرم و خشک است، سیاه دانه می‌باشد. در علم طب سنتی سیاه دانه دارای درجه ۳ در گرمی می‌باشد به همین دلیل ممکن است مصرف آن به تنهایی در بدن باعث بروز مشکلاتی شود. برای حل این موضوع، پیشنهاد می‌شود که سیاه دانه را با ماده‌ای معتدل مانند عسل مصرف کرد. عسل طبیعی هیچ ضرری برای بدن ندارد ولیکن توجه داشته باشید که سیاه دانه و عسل برای لاغری زمانی نتیجه می‌دهد که حتماً عسل طبیعی باشد.

خواص سیاه دانه برای لاغری از مواردی است که اگر طرفدار طب سنتی و استفاده از مواد ارگانیک باشید نتیجه بسیاری مثبتی خواهد داشت. خواص سیاه دانه برای لاغری از این جهت مورد توجه قرار گرفته است که این ماده مفید، بدون هیچ فرآوری و یا فرآیند‌های شیمیایی در بازار موجود می‌باشد و بر عکس بسیاری از دارو‌های لاغری که هر روزه شاهد تبلیغات گسترده آن در رسانه‌ها هستیم، آثار بدی بر سلامتی ما نخواهد داشت. اگر درباره دارو‌ها و خوراکی‌های موجود برای لاغری، مطالعه‌ای انجام داده باشید، متوجه شده‌اید که این مواد، بر قسمت‌های مختلفی از بدن تأثیر می‌گذارند و معمولاً با کم کردن اشتها یا دفع یکباره چربی، باعث لاغری می‌شوند. برای مثال برخی از این دارو‌های لاغری، حتی با ترکیبات گیاهی ساخته می‌شوند و این فاکتور به تنهایی نمی‌تواند ضامن مفید و یا بی ضرر بودن عوارض جانبی آن‌ها باشد. کما اینکه در بین گیاهان مواد سمی هم وجود دارند که حتی ممکن است باعث مرگ شوند. خلاصه وقتی داروی لاغری استفاده می‌شود یکی از قسمت‌های مهم بدن مانند غدد هیپوتالاموس و تیرویید درگیر می‌شوند و به این ترتیب به کاهش اشتها کمک می کنند. صد در صد این دست کاری غدد،عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت. از خواص سیاه دانه برای لاغری این است که بدون دست کاری و صدمه زدن به بدن به لاغری کمک می‌کند.

خواص سیاه دانه برای لاغری شکم در بسیاری از موارد ثابت شده است. معمولاً چاقی یا اضافه وزن وقتی مورد توجه قرار می‌گیرد که ظاهر و زیبایی فرد یا سلامتی او را تحت تأثیر قرار داده باشد. به‌خصوص اگر چاقی در اطراف شکم و به صورت موضعی باشد در اعتماد به نفس اشخاص مؤثر است. دو فاکتور مهم برای کاهش وزن و زیبا شدن شکل بدن مؤثر هستند اول تغذیه سالم و دوم ورزش. با پیگیری کردن یک رژیم غذایی سالم می‌توانید سلامت و زیبایی اندام خود را تضمین کنید البته توجه داشته باشید که این رژیم غذایی باید به یک عادت همیشگی تبدیل شود. گاهی اوقات افراد تصمیم می‌گیرند که برای کاهش وزن از رژیم‌های غذایی سخت ولی موقت استفاده کنند احتمالاً در این مدت، وزن آن‌ها تا میزان چشمگیری کاهش پیدا می‌کند ولی قطعاً با برگشت به عادات غذایی گذشته اضافه وزن بیشتری را تجربه خواهند کرد. می‌توانید از مواد گیاهی سالم هم برای کاهش وزن استفاده کند و در این میان از خواص سیاه دانه برای لاغری شکم، غافل نشوید. برای بهره بردن از خواص سیاه دانه برای لاغری شکم می‌توانید این ماده غذایی را در یکی از وعده‌های روزانه خود قرار بدهید.خواص روغن سیاه دانه و لاغری

معجون لاغری سیاه دانه توسط بسیاری از متخصصان طب سنتی پیشنهاد می‌شود. توجه داشته باشید که سیاه دانه دارای طبعی به شدت گرم و خشک است برای همین زیاده روی در مصرف آن مانند هر ماده دیگری می‌تواند تأثیر منفی بر بدن شما داشته باشد. پس بهتر است قبل از شروع استفاده از سیاه دانه با یک متخصص طب سنتی مشاوره داشته باشید. برای خنثی یا معتدل کردن طبع سیاه دانه از معجون لاغری سیاه دانه استفاده می‌شود. معجون لاغری سیاه دانه معمولاً ترکیبی از سیاه دانه و مواد دیگر طبیعی است برای مثال سیاه دانه، آب ولرم و عسل یک معجون مؤثر در لاغری می باشد که تأثیرات مثبت آن ثابت شده است.

دوره مقدماتی php

لاغری با سیاه دانه در هفت روز، شاید این عنوان را در بین برخی از مقاله‌های مربوط به سلامتی و لاغری شنیده باشید. سیاه دانه می‌تواند به شما کمک کند که کاهش وزن پیدا کنید ولی توجه داشته باشید که هر ماده طبیعی و مفیدی، به خودی خود نمی‌تواند در رابطه با چاقی، اثری مانند معجزه داشته باشید. اگر مایل هستید در حدی معقول به مدت یک هفته یا کمی بیشتر، مقداری از چربی‌های اطراف شکم خود را کاهش دهید می‌توانید به لاغری با سیاه دانه امیدوار باشید. کافی است که برای مدت یک هفته تا دو هفته از ترکیب سیاه دانه و عسل استفاده کنید و یا در وعده‌های غذایی که در آن برنج وجود دارد از سیاه دانه پودر شده استفاده کنید. باز هم تأکید می‌کنیم لاغری با سیاه دانه در هفت روز تنها می‌تواند به کوچک شدن شکم شما یا کاهش مقدار کمی وزن کمک کند.

سیاه دانه و لاغری شکم به رژیم غذایی اشاره دارد که با گنجاندن مقدار سیاه دانه به رژیم غذایی در طولانی مدت می‌توان چربی‌های اطراف شکم را کاهش داد. سیاه دانه، ماده‌ای کمی تلخ است که مصرف آن معمولاً با خوراکی‌های دیگر پیشنهاد می‌شود. برای مثال می‌توانید سیاه دانه را پودر کرده و روی برنج پخته که در وعده‌های ناهار و شام مصرف می‌کنید، اضافه نمایید. همچنین موضوع سیاه دانه و لاغری شکم توسط بسیاری از متخصصان طب سنتی در مطالب و مقالات مختلف، مورد بررسی قرار گرفته است. در نتیجه این تحقیقات مشخص شده است که استفاده معقول و به جا از سیاه دانه در طولانی مدت بر لاغری شکم تأثیر دارد.

لاغری موضعی با روغن سیاه دانه به دو صورت ممکن است. همان‌طور که در ابتدای مطلب هم ذکر کردیم، سیاه دانه دارای طبعی گرم و خشک است که بر همین اساس می‌تواند رطوبت اضافی بدن را جذب نماید. از طرفی از نظر علم طب سنتی، وجود رطوبت در بدن، عامل مهمی بر افزایش وزن و چاقی است. پس با استفاده از روغن سیاه دانه به صورت خوراکی و یا استفاده از آن بر موضع‌ چاقی، باعث کاهش چربی خواهد شد. برای لاغری موضعی با روغن سیاه دانه اگر چاقی موضعی در قسمت شکم باشد می‌توانید با اضافه کردن چند قطره روغن سیاه دانه با ماست، این چربی را از بین ببرید. همچنین برای لاغری موضعی با روغن سیاه دانه می‌توانید قسمت مورد نظر را با این روغن ماساژ دهید. بهتر است هر هفته ۳ یا ۴ روز این کار را انجام دهید.

 

طریقه مصرف روغن سیاه دانه برای لاغری به این صورت است که ابتدا باید مشخص کنید که می‌خواهید با استفاده از از ماساژ لاغر شوید یا روغن سیاه دانه را به صورت خوراکی مصرف کنید. در هر دو مورد روغن سیاه دانه تأثیر مثبتی برای کاهش چربی خواهد داشت. روغن سیاه دانه دارای مزه‌ای تلخ است که بهتر است این ماده را به تنهایی استفاده نکنید. می‌توانید روغن سیاه دانه را به اندازه ۳ یا ۴ قطره به ماست اضافه کنید و در طول روز دو بار در وعده‌های ناهار و شام میل نمایید. همچنین طریقه مصرف روغن سیاه دانه برای لاغری اگر قرار باشد به وسیله ماساژ این کار را انجام دهید بهتر است که روغن سیاه دانه را هر هفته ۳ یا ۴ بار بر موضع مورد نظر ماساژ دهید. این کار را با حوصله انجام دهید تا روغن به بافت چربی نفوذ کند.

سیاه دانه و عسل برای لاغری ترکیب موثری است که تا به حال تأثیر مثبت خود را ثابت کرده است. حتماً برای درست کردن این ترکیب از عسل طبیعی استفاده کنید زیرا سیاه دانه و عسل برای لاغری زمانی نتیجه می‌دهند که مواد کاملاً ارگانیک باشند در غیر اینصورت خود عسل غیر طبیعی باعث اضافه وزن و بوجود آمدن مشکلات دیابت یا افزایش کلسترول خواهد شد. سیاه دانه و عسل برای لاغری را می‌توانید در وعده صبحانه قرار دهید. توجه داشته باشید که تنها یک یا دو قاشق مربا خوری از این ترکیب کافی است و نیاز نیست که زیاده روی کنید.

برای آسیاب سیاه دانه از دستگاه آسیاب گروه بکردانه می توان استفاده نمود.جهت مشاهده دستگاه روغن گیری به محصولات بکردانه مراجعه نمایید.

دستگاه کره بادام زمینیدستگاه آسیاب ادویه جاتدستگاه آسیاب سنجددستگاه روغن کشی هسته اناردستگاه آسیاب سماقدستگاه آسیاب هسته خرمادستگاه روغن گیری کلزادستگاه آسیاب دانه های سختدستگاه روغن گیری زیتوندستگاه روغن گیری کنجددستگاه آسیاب زردچوبه صنعتی

ارتباط با کارشناسان فروش:

طراحی سایت فروشگاهی پونه مدیا

روغن سیاه دانه در طب سنتی ایران یکی از داروهای درمان گر چند کاره محسوب می شود. مسکن دردهای عضلانی، زیبایی پوست، پرپشت شدن موها از جمله خواص درمانی روغن سیاه دانه است.
امروز با خاصیت دیگر روغن سیاه دانه آشنا شوید: روشی برای لاغری و کاهش وزن

خواص روغن سیاه دانه در طب سنتی غیرقابل انکار است. این دانه سیاه و سفید که هزاران سال است کشف شده است در درمان بسیاری از بیماری ها نقش یک داروی بسیار مهم را ایفا می کند. یک بوته کوچک گلدار با گلهای بنفش و یا سفید رنگ که در شرق اروپا و آسیای غربی رشد می کند و بسیار هم مشاهده می شود، سیاه دانه است که خواص بیشماری دارد. این بوته گل دانه های کوچک سیاه رنگی در خود دارد که داروی بسیاری از امراض شناخته شده است. سیاه دانه کاربردهای بسیاری در فن آشپزی دارد، اما این دانه به دلیل طعم تلخی که دارد معمولا با دیگر ادویه‌جات و چاشنی ها مصرف می شود. بحث امروز در مورد خواص روغن سیاه دانه برای لاغری است که با افزایش سوخت و ساز سلولی و کاهش اشتها نقش مهمی در رژیم های لاغری می‌تواند به عهده گیرد.

بیشتر بخوانید: خواص روغن نارگیل

خواص روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه از دانه‌هایی به همین نام گرفته می شود. این روغن که با روش له کردن یا کمپرس سرد تهیه می شود حاوی اسیدهایی همچون لینولئیک  linoleic، اولئیک oleic، پالمیتیک Palmitic و میریستیک myristic اسید است که جزء قدرتمندترین آنتی اکسیدان‌ها محسوب می شوند. این روغن اگر به اندازه مصرف شود نقش مهمی در کاهش وزن دارد.خواص روغن سیاه دانه و لاغری

در بعضی از کشورها از روغن سیاه دانه در آشپزی با اضافه کردن چند قطره به انواع کاری ها، گوشت پرندگان، آب گوشت‌ها، سوپ‌ها، سالاد و حتی نان‌های چند غله ای استفاده می‌شود. در ایران بیشتر از دانه آن برای مصارف خوراکی استفاده می شود که روش بهتری است. با اضافه کردن نصف قاشق چای‌خوری سیاه دانه به پنیر، سالاد و آخرین تفت سبزیجات متوجه تغییر مزه و خوش طعم تر آن‌ها خواهید شد.

مزه کمی تند و تیز و البته رایحه دل انگیز سیاه دانه باعث می‌شود تا همیشه میزان کمی از آن را مصرف کنیم. مسلما وقتی از روغن آن استفاده می شود  به دلیل آن که یک عصاره تغلیظ شده محسوب می شود طبیعی است که باید بیشتر مواظب میزان استفاده از آن باشید.

تحقیقات سال ۲۰۰۰ میلادی باعث شد متخصصان تغذیه از خواص روغن سیاه دانه بر لاغری پی ببرند. دلیل آن ها وجود گروه ویتامین B در این روغن است که با افزایش سوخت و ساز سلولی حتی چربی های به جا مانده سفت و سخت از رژیم های قبلی را وادار به سوختن می کند. پس یک چربی سوز قوی برای کاهش وزن و خلاص شدن از چربی های اضافه بدن استفاده از روغن سیاه دانه است.

یکی دیگر از خواص روغن سیاه دانه جلوگیری از اشتهای کاذب است. وقتی کمی قبل از غذا خوردن مقدار بسیار کمی از این روغن میل شود، بی برو برگرد کمتر غذا می‌خورید، کالری کمتری از غذاها دریافت می کنید و به تدریج وزن از دست می دهید. از دیگر مزایای این روغن ویتامین E موجود در آن است که یک آنتی اکسیدان قوی است که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، پوست و مو را هم سالم و زیبا نگه می دارد. دو نکته ای که معمولا کسانی که رژیم غذایی کاهش وزن می گیرند همیشه نگران آن‌ها هستند.

بهترین روش استفاده از خواص روغن سیاه دانه برای لاغری به شکل های زیر است:

بیشتر بخوانید: رژیم لاغری نظامی ۳ روزه برای کاهش وزن سریع

برنامه غذایی تان را طوری تنظیم کنید تا با توجه به وزنی که می خواهید کم کنید بین ۱ تا حداکثر ۳ قاشق غذاخوری از روغن سیاه دانه در طول روز مصرف کنید. بهترین روش شروع از یک قاشق چای‌خوری در روز و افزایش دادن آن تا ۳ قاشق غذاخوری نیم ساعت قبل از غذا خوردن است تا به وزن دلخواه برسید. بعد از آن هر از گاهی از این روغن در رژیم غذایی خود استفاده کنید. یادتان باشد این روغن به تنهایی روش کاهش وزن نیست.

گرچه خواص روغن سیاه دانه بسیار زیاد است اما مثل هر ماده غذایی دیگری در مصرف روغن سیاه دانه حد اعتدال را رعایت کنید. چون ممکن است دچار آلرژی و حساسیت شوید که شما را دچار استفراغ، معده درد، تهوع، قرمزی و خارش پوست می کند. خوب است کمی از آن را روی پوستتان امتحان کنید تا در صورت بروز حساسیت از آن استفاده نکنید.

زنان در دوران بارداری و شیردهی بهتر است از این روغن استفاده نکنند.

در صورتی که سابقه فشار خون دارید یا از داروهای کنترل فشار خون استفاده می کنید، بهتر است دور این روش را برای لاغری و کاهش وزن خط بکشید.

اگر از یک سری داروها همزمان با این روغن مصرف می کنید حتما با پزشک خود مشورت داشته باشید. روغن سیاه دانه خاصیت متابولیزه کردن دارد که می تواند بر روی داروهای رایج مانند متوپرولول (Lopressor) و یا وارفارین (Coumadin) تاثیر گذار باشد. در صورتی که از این داروها مصرف می کنید سعی کنید قبل از مصرف آن حتما با پزشک خود مشورت کنید.

در صورتی که قصد دارید روغن سیاه دانه را تهیه کنید حتما از شرکت های تولید کننده معتبر که بر روی جعبه آن نوشته شده برای مصرف خوراکی خریداری کنید.

سیاه دانه هم به صورت دانه های طبیعی در دسترس است و هم به صورت روغن نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله خواص روغن سیاه دانه خاصیت آنتی اکسیدانی است که سبب کاهش التهابات بدن به خصوص التهابات پوست می شود. فشار خون بالا و آسم نیز توسط این روغن قابل درمان می باشد. در صورتی که کلسترول خون شما بالاست خواص اسید های چرب روغن سیاه دانه سطح کلسترول شما را متعادل می سازد. اسیدهای چرب سیاه دانه شامل اسید لینولئیک و اسید اولئیک است که در درمان چربی خون بسیار موثر می باشد.

این روغن و روغن زیتون می تواند سبب کاهش علائم آرتریت و روماتوئید التهابی شود. التهاباتی همانند برونشیت و مشکلات تنفسی نیز توسط این روغن قابل درمان می باشند.

روغن سیاه دانه یکی از بهترین درمان ها جهت مشکلات و ناراحتی های معده می باشد. این روغن در کاهش نفخ معده، درمان زخمهای معده بسیار تاثیر گذار است. بخشی از عناصر سیاه دانه تیموویونون نام دارد که این عنصر می تواند در کاهش رشد تومورها تاثیرات مثبتی داشته باشد. در حقیقت شما می توانید به کمک خواص روغن سیاه دانه به کشتن سلولهای سرطانی خود کمک کنید.

در صورتی که بتوانید این روغن را به صورت کاملا خالص و طبیعی تهیه کنید به راحتی می توانید مشکلات پوستی را درمان کنید.

تغذیه موی سر از روغن سیاه دانه نیز می تواند سبب لطافت و سلامت موی سر شود. نرم کردن پوست از دیگر خواص روغن سیاه دانه می باشد که شما می توانید مرطوب کننده هایی که شامل این روغن پر خاصیت هستند را تهیه و مصرف کنید. سیاه دانه علاوه بر لطافت پوست سبب هیداتیت شدن آن شده و رطوبت کافی به پوست می رساند.

علاوه بر مسائل زیبایی، این روغن یک التیام بخش قوی برای زخمهای پوستی می باشد. سیاه دانه سبب ساخت کلاژن مفید برای پوست می شود و همین امر کمک می کند پوست جدید هر چه سریعتر جایگزین زخم شود.

بیشتر بخوانید: خواص روغن کرچک برای مو و پوست۸

منبع: organicfacts.net

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

خواص روغن سیاه دانه و لاغری

وب‌ سایت


Current ye@r *


Leave this field empty

۱۱+ تایتانیک Titanic را به جرات می‌توان یکی از مهم‌ترین و ماندگارترین فیلم‌های تاریخ سینما دانست. فیلمی که در سال ۱۹۸۷ و بر…

۱۱+ زهرا عبدی نام نویسنده‌ی رمان ناتمامی است. ناتمامی دومین رمان عبدی بود که توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند…

۱۱+ استفاده از ساعت‌های هوشمند با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارد، روز به روز بیشتر می‌شود. در دنیای امروز با…

حمایت شده توسط: ۹+ فیلم شبی که ماه کامل شد جدیدترین ساخته‌ی نرگس آبیار، با حضور بازیگرانی چون الناز شاکردوست، هوتن شکیبا،…

۱۱+ شیائومی در حال تکان دادن دروازه‌های تکنولوژی با تلفن‌های هوشمند خود است. که آخرین نسخه آن نیز از این قاعده مستثنا…

۱۱+ داشتن عکس گروهی و خانوادگی برای بسیاری از مردم اهمیت زیادی دارد. بسیاری…

  • پروفايل برادر
  • ۱۱+ تایتانیک Titanic را به جرات می‌توان یکی از مهم‌ترین و ماندگارترین فیلم‌های تاریخ سینما…

    Copyright © 2019 – Netnevesht © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب نت‌نوشت تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

    روغن سیاه دانه از دانه های زیره سبز مشتق می شود. روغن را می توان از طریق فشردن دانه استخراج کرد و یک منبع متراکم از ترکیبات و اسیدهای فرار است که آنتی اکسیدان های قوی مانند اسید لینولئیک، الیه، پالمیتیک و میریستیک نیز جزو این مواد می باشد. مصرف روغن به صورت متعادل اثراتی بر روی بدن می گذارد که عبارتست از کاهش وزن.

    بسیاری این روغن را به سوپ، سالاد، نان، پنیر، مرغ و سبزیجات سرخ شده اضافه می کنند. این روغن دارای عطر و بوی قوی است، اما طعم آن باعث می شود مکمل خوبی برای بسیاری از وعده های غذایی باشد. توجه داشته باشید باید مقدار کمی از روغن استفاده کنید یا کل دانه را به غذا بیفزایید. اگر چه این روغن بیش از 2000 سال است که استفاده می شود، اما اثرات متابولیک آن بر روی کاهش وزن، محبوبیت خود را در جامعه امروزی افزایش داده است.

    راه های بسیاری وجود دارد که می توانید روغن سیاه دانه را مصرف کنید که بسیاری از آنها با افزایش متابولیسم بدن به کاهش وزن کمک می کنند. ویتامین B در این روغن، متابولیسم انرژی بدن را شروع می کند، و باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود. این امر می تواند به شما کمک کند که کالری بیشتری مصرف کنید، بنابراین کمبود کالری ایجاد می شود و باعث کاهش وزن تدریجی می شود.

    علاوه بر این، روغن سیاه دانه اشتها را کم می کند و دارای اثرات بی نظیری بر روی بدن است که باعث کاهش میل به مصرف بیشتر غذا می شود. اگر سعی دارید میزان کل کالری مصرفی را کاهش دهید، استفاده از این روغن می تواند راهی عالی برای ماندن در مسیر باشد.

    از آنجایی که بسیاری از مردم معتقدند دانه های سیاه دانه به سختی قورت داده می شود، گزینه های دیگری برای مصرف روغن آن وجود دارد:خواص روغن سیاه دانه و لاغری

     

    گزینه 1:

    یک قاشق چایخوری روغن سیاه دانه را با یک تا دو قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. این کار را هر روز صبح قبل از اولین وعده غذایی انجام دهید.

    گزینه 2:

    یک قاشق چایخوری روغن سیاه دانه، یک قاشق چای خوری عسل و دارچین را با یک فنجان آب مخلوط کنید. این مواد را در دمای اتاق باهم ترکیب کنید. قبل از صبحانه و شب قبل از خواب، این کار را انجام دهید.

    چند قاشق چای خوری روغن سیاه دانه را به سس سالاد اضافه کنید.

    یک قاشق چای خوری روغن سیاه دانه و یک پرتقال نیاز دارید. آب پرتقال را بگیرید. یک قاشق چای خوری عصاره سیاه دانه را به آن اضافه کنید و این نوشیدنی را مخلوط کنید. این نوشیدنی را هر روز با معده خالی بنوشید.

    یک لیوان آب گرم با آب لیمو بخورید. سه تا پنج میلی گرم سیاه دانه را در قاشق بریزید. سیاه دانه ها را قاشق قاشق به آب گرم اضافه کنید. دانه ها را با آب قورت بدهید. پس از آن، یک قاشق عسل خالص طبیعی بخورید.

    به غیر از اثرات کاهش وزن سیاه دانه، این ماده برای سلامتی بسیار مفید است. در اینجا چند دلیل دیگر برای متقاعد کردن شما برای مصرف یک قاشق چایخوری روغن سیاه سیانه به صورت روزانه وجود دارد:

    می توانید پودر سیاه دانه را به غذا اضافه کنید. این پودر دارای بوی معطر و طعم فلفل است. برخی افراد از عصاره هیدروالکلی سیاه دانه به شکل قرص استفاده می کنند. اما قرص ها خلوص مختلفی دارند و تشخیص دوز دشوار است.

    بهترین روش برای استفاده از عصاره هیدروالکلی سیاه دانه از طریق روغن آن است. این روش خالص ترین و متداول ترین راه برای مصرف این عصاره گیاهی است. می توانید عسل به روغن اضافه کنید و آن را در یک لیوان آب مخلوط کنید. همچنین می توانید آن را با سس سالاد مخلوط کنید. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد فرم روغن دارای قدرت بیشتری نسبت به فرم قرص یا پودر است. استفاده از روغن سیاه دانه برای کاهش وزن یک راه موثر برای افزایش متابولیسم و کاهش اشتها است.

    اگر از بیش از حد از روغن سیاه دانه استفاده کنید، عوارض جانبی مانند واکنش های آلرژیک، افت فشار خون و عوارض حاملگی را تجربه می کنید.

    برخی افراد وقتی به روغن سیاه دانه دست می زنند یا آن را مصرف می کنند دچار درماتیت می شوند. مصرف آن باعث ناراحتی معده، تهوع یا استفراغ و همچنین تحریک احتمالی دستگاه تنفسی می شود.

    این روغن به کنترل فشار خون کمک می کند، اما اگر همراه با سایر داروهای فشار خون مصرف شود، می تواند باعث کاهش خطرناک فشار خون شود.

    به علت در دسترس نبود تحقیقات کافی، این روغن برای کاهش وزن در زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود.

    SARAH BRADLEY. What Is Black Seed Oil And Can It Help You Lose Weight? www.womenshealthmag.com. JUN 12, 2018

     

    صفحه اصلی » مقالات » پزشکی و سلامت » خوراکی ها و گیاهان » روغن سیاه دانه: خواص روغن سیاه دانه برای پوست صورت، مو، ریش، لاغری و عوارض

    روغن سیاه دانه به عنوان درمان برای شرایطی مانند آلرژی، آسم، دیابت، سردرد، فشار خون بالا، اختلالات گوارشی و آرتریت روماتوئید تجویز می شود.

    علاوه بر این، روغن سیاه دانه به تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش التهاب و مبارزه با عفونت ها کمک می کند.

    طبع آن گرم و خشک بوده و برای درمان سرطان و دیابت مصرف دارد.

    برخی معتقدند که «سیاه دانه درمان برای هر بیماری است به جز مرگ»خواص روغن سیاه دانه و لاغری

    دانه های سیاه دانه سرشار از خاصیت هستند که می توان به شکل های مختلف از فواید بی نظیر آن بهره برد.

    در این مقاله از نایریکا ما به خواص روغن سیاه دانه برای پوست صورت، مو، ریش و لاغری، عوارض روغن سیاه دانه برای مو، مالیدن روغن سیاه دانه به شکم و اثرات آن و طرز تهیه روغن سیاه دانه می پردازیم.

    با ما همراه باشید.

    روغن سیاه دانه, خواص روغن سیاه دانه, خواص روغن سیاه دانه برای پوست صورت, روغن سیاه دانه برای مو, عوارض روغن سیاه دانه برای مو, روغن سیاه دانه برای ریش, مالیدن روغن سیاه دانه به شکم, خواص روغن سیاه دانه برای لاغری, طرز تهیه روغن سیاه دانه, روغن سیاه دانه دکتر روازاده

    برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:

    عوامل داخلی و خارجی بسیاری ممکن است به از دست رفتن سلامت قلب منجر شوند.

    کمبود مواد مغذی لازم خطر بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

    تامین مواد مغذی ضروری برای قلب بسیار حائز اهمیت است.

    روغن سیاه دانه حاوی امگا ۶ و امگا ۹ است که قابلیت ارتجاعی سلول‌های رگ‌های خونی را افزایش می‌دهند، از فشار شریانی پیشگیری می‌کنند، و سطوح قند و کلسترول خون را در بدن کاهش می‌دهند.

    هم‌چنین فیتواسترول‌های موجود در روغن سیاه دانه نیز در این خاصیت تاثیرگذار هستند.

    بنابراین، هنگامی که از خواص روغن سیاه دانه برای سلامتی صحبت می‌کنیم، خاصیت این روغن را در محافظت از سلامتی قلب نباید نادیده بگیریم.

    روغن سیاه دانه به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین درمان‌های خانگی برای آلرژی‌ها به شمار می‌رود.

    درمان آلرژی یکی دیگر از خواص روغن سیاه دانه برای سلامتی است که لازم بود در این مقاله به شما معرفی کنیم.

    عفونت سینوسی و آلرژی‌ها در اثر ضعف دستگاه ایمنی ایجاد می‌شوند.

    استفاده از روغن سیاه دانه فرایند بهبودی عفونت سینوسی و آلرژی‌ها را از طریق تقویت دستگاه ایمنی بدن‌تان سرعت می‌بخشد.

    عفونت‌های قارچی به دلیل حمله‌ی باکتری‌هایی ایجاد می‌شوند که عامل بروز تحریکات و خارش‌هایی بر روی پوست و سایر بیماری‌های مختلف هستند.

    ترکیبات فعال موجود در روغن سیاه دانه، این روغن را به یکی از موثرترین درمان‌های خانگی برای عفونت‌های قارچی تبدیل کرده‌اند.

    تیمو هیدروکینون و تیموکینون موجود در روغن سیاه دانه در کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست موثر هستند؛

    روغن سیاه دانه حاوی خاصیت ضد التهابی است که می‌تواند از ایجاد سرطان‌های مختلفی پیشگیری کند.

    استفاده از این روغن از طریق تقویت دستگاه ایمنی بدن می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی را مهار نماید.

    خواص روغن سیاه دانه

    ضعف دستگاه ایمنی بدن باعث بروز انواع مختلفی از عفونت‌ها می‌شود.

    روغن سیاه دانه در مبارزه علیه انواع بسیاری از عفونت‌ها به بدن‌تان کمک می‌کند؛ زیرا این روغن می‌تواند دستگاه ایمنی‌ بدن‌تان را تقویت نماید.

    روغن سیاه دانه یکی از قدرتمندترین درمان‌های طبیعی برای عفونت‌های بدن، از نوک سر تا نوک پا، به شمار می‌رود.

    روغن سیاه دانه نشان داده است می‌تواند قدرت باروری نیز را بهبود ببخشد.خواص روغن سیاه دانه و لاغری

    این خاصیت نیز از دیگر خواص روغن سیاه دانه برای سلامتی به شمار می‌رود که لازم بود در این مقاله به شما معرفی کنیم.

    روغن سیاه دانه دارای قابلیت شناخته‌شده‌ای برای تقویت سلامت باروری در زنان و مردان است.

    کاهش خطر سرطان نیز از دیگر خواص روغن سیاه دانه برای سلامتی است .

    تیمو هیدروکینون و تیموکینون موجود در روغن سیاه دانه حاوی خواص ضد تومور هستند.

    از این رو، جای تعجب ندارد که مصرف روغن سیاه دانه بتواند از طریق کاهش سلول‌های تومور، خطر سرطان را کاهش دهد.

    سایر خواص مفید روغن سیاه دانه که قدرت این روغن را در برابر سرطان افزایش می‌دهند شامل خواص ضد رگ زایی، ضد متاستاز، ضد التهابی، و ضد رشد یاخته‌ای هستند.

    سموم و محصولات زائد بدن که داخل کبد جمع می‌شوند، تاثیرات مخربی برای بدن به همراه دارند، و باعث بروز مشکلات بسیاری برای سلامتی می‌شوند.

    کبد نقش مهمی در گوارش چربی ایفا می‌کند؛ چربی حاوی سموم فراوانی است.

    کبد از انباشت سموم مضر در بدن پیشگیری می‌کند.

    با وجود این، کارکرد کبد ممکن است به دلیل برخی عوامل شامل مصرف بیش از اندازه‌ی آنتی‌بیوتیک‌ها و سایر داروها کاهش یابد.

  • عکس پروفایل پاییزی باران
  • روغن سیاه دانه در محافظت از سلامت کبد موثر است و از کاهش کارکرد کبد پیشگیری می‌کند، زیرا این روغن قادر است سموم و پسماندهای شیمیایی را از بدن دفع کند.

    کمک به درمان دیابت یکی دیگر از خواص روغن سیاه دانه است .

    بیماران مبتلا به دیابت‌های نوع ۱ و نوع ۲ باید روغن سیاه دانه را به رژیم غذایی‌شان اضافه کنند.

    طبق نتایج یک مطالعه،‌ مصرف روزانه ۲ گرم روغن سیاه دانه می‌تواند به کاهش مقاومت به انسولین، کاهش گلوکز ناشتا، و کاهش هموگلوبین گلیکوزیله کمک کند.

    وقتی از خواص روغن سیاه دانه برای سلامتی صحبت به میان می‌آید، نباید از قابلیت این روغن در درمان مشکلات ناشی از MRSA غافل ماند.

    روغن سیاه دانه یکی از درمان‌های طبیعی موثر برای مشکلات ناشی از استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی‌سیلین به شمار می‌رود.

    با وجود این، برای تایید این خاصیت پژوهش‌ها و مطالعات بیش‌تری باید بر روی روغن سیاه دانه صورت گیرند.

    بسیاری از آدم‌ها معتقدند برای کاهش وزن لازم است تمام روغن‌ها را از رژیم غذایی‌شان حذف کنند.

    با وجود این، این مسئله برای برخی انواع خاص روغن، نظیر روغن سیاه دانه صدق نمی‌کند.

    با این‌که برخی روغن‌های خوراکی و آشپزی با افزایش وزن در ارتباط هستند، روغن سیاه دانه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.خواص روغن سیاه دانه و لاغری

    مواد شیمیایی گیاهی موجود در روغن سیاه دانه دارای اثرات ضد چاقی هستند.

    خواص ضد التهابی روغن سیاه دانه به کاهش وزن و درمان چاقی مفرط کمک می‌کنند.

    به علاوه، استفاده از روغن سیاه دانه باعث کاهش اشتها، دفع سموم از بدن، تنظیم سطوح گلوکز خون، و تنظیم تری‌گلیسرید می‌شود.

    وقتی از خواص روغن سیاه دانه برای سلامتی صحبت به میان می‌آید، نباید قابلیت آن را در کاهش فشار خون نادیده بگیریم.

    مصرف مرتب روغن سیاه دانه می‌تواند به کاهش خطر بیماری فشار خون بالا کمک کند.

    فشار خون بالا به بیماری‌های قلبی و عروقی نظیر سکته‌ی مغزی و سکته‌ی قلبی منجر می‌شود.

    عمل جراحی ممکن است اثرات ناخوشایندی بر روی پوست به جای بگذارد، و روغن سیاه دانه راه‌حل طبیعی فوق‌العاده‌ای برای این مشکل به حساب می‌آید.

    مالیدن روغن سیاه دانه در یک دوره‌ی زمانی مشخص بر روی اثرات زخم، بعد از عمل جراحی، می‌تواند به کم‌رنگ شدن آن‌ها کمک کند.

    دمانس (زوال عقل) و بیماری پارکینسون از جمله بیماری‌هایی هستند که با کهولت سن در ارتباط‌اند.

    بیماران مبتلا به زوال عقل و پارکینسون به شکل جدی دچار از دست رفتن حافظه می‌شوند و این مشکل بر فعالیت‌های روزانه‌شان تاثیر می‌گذارد.

    استفاده از روغن سیاه دانه به پیشگیری از رشد بیش‌تر زوال عقل و بیماری پارکینسون کمک می‌کند.

    ترکیبات فعال موجود در روغن سیاه دانه دارای قابلیت پیشگیری از وارد آمدن آسیب‌ به سلول‌های عصبی هستند.

    روغن سیاه دانه دارای قابلیت قدرتمندی برای کمک به بهبودی اعتیاد به مواد مخدر است؛ و این قابلیت نیز یکی دیگر از خواص روغن سیاه دانه برای سلامتی به شمار می‌رود.

    برای رسیدن به نتایج رضایت‌بخش لازم است روغن سیاه دانه را به صورت بلند مدت استفاده کنید.

    روغن سیاه دانه دارای قابلیت تثبیت خلق‌وخو و وضعیت روانی است.

    استفاده از این روغن می‌تواند به کاهش اضطراب و افزایش قدرت شناختی در انسان کمک کند.

    تیموکینون موجود در روغن سیاه دانه حاوی خواص ضد اضطرابی و ضد افسردگی است؛

    از این رو، جای تعجب نیست که از روغن سیاه دانه به صورت گسترده برای درمان اضطراب استفاده می‌شود.

    علاوه بر هر آن‌چه تاکنون گفته شد، روغن سیاه دانه فواید بیش‌تری نیز برای سلامتی دارد.

    استفاده از روغن سیاه دانه می‌تواند گوارش را بهبود ببخشد.

    استفاده از این روغن یکی از درمان‌های خانگی فوق‌العاده برای مشکلات گوارشی مختلفی از قبیل استفراغ، اسهال، سوءهاضمه، قاعدگی دردناک، و آمنوره به شمار می‌آید.

    مصرف روغن سیاه دانه با خواص ضد زخم معده‌ی موجود در آن، می‌تواند از رشد هلیکوباکتر پیلوری پیشگیری کند.

    تیموکینون موجود در روغن سیاه دانه دارای قابلیت محافظت از مجاری گوارشی در برابر آسیب‌ها و بیماری‌ها است.

    آیا مایل هستید چیزهای بیش‌تری درباره‌ی خواص روغن سیاه دانه برای سلامتی بدانید؟ پس لطفا به مطالعه‌ی این مقاله ادامه دهید.

    روغن سیاه دانه با خواص ضد هیستامینی‌اش می‌تواند از ترشح هیستامین در سلول‌های بدن پیشگیری کند.

    استفاده از روغن سیاه دانه به آدم‌های مبتلا به سندرم واکنش مزمن التهابی کمک می‌کند.

    روغن سیاه دانه به تقویت دستگاه ایمنی بدن کمک می‌کند؛ این قابلیت نیز یکی دیگر از خواص روغن سیاه دانه برای سلامتی محسوب می‌شود.

    دستگاه ایمنی قوی نقش مهمی در محافظت از بدن در برابر بیماری‌ها ایفا می‌کند.

    دستگاه ایمنی با باکتری‌ها و ویروس‌هایی می‌جنگد که عامل بیماری‌ها و مشکلات فراوانی برای سلامتی هستند.

    اگر روغن سیاه دانه را به صورت مرتب مصرف کنید، خطر ابتلا به بیماری قلبی در شما کاهش می‌یابد.

    ترکیبات فعال و خواص مفید موجود در روغن سیاه دانه می‌توانند کلسترول و تری‌گلیسرید بالا را پایین بیاورند.

    مصرف روغن سیاه دانه به مدت دو ماه می‌تواند فشار خون بیماران را کاهش دهد. این ویژگی ناشی از وجود تیموکینون در روغن سیاه دانه است.

    مصرف روغن سیاه دانه به شکل قابل توجهی می‌تواند تستوسترون بدن مردان را افزایش دهد.

    تستوسترون، به عنوان هورمون مردانه و هم‌چنین یک استروئید آنابولیک، باعث رشد بافت‌های تناسلی مردانه، افزایش تراکم استخوان و ماهیچه، و افزایش رشد موهای بدن می‌شود.

    کمک به خلاصی از شر علائم آسم نیز از دیگر خواص روغن سیاه دانه برای سلامتی به شمار می‌رود. روغن سیاه دانه به بهبود علائم آسم کمک می‌کند.

    بیماران مبتلا به آسم باید مصرف روغن سیاه دانه را در رژیم غذایی‌شان قرار دهند.

    به علاوه، مصرف روغن سیاه دانه به بهبود کارکرد تنفسی، و پیشگیری از بیماری‌های تنفسی نیز کمک می‌کند.

    روغن سیاه دانه یکی از موثرترین درمان‌های خانگی برای علائم رینیت یا التهاب مخاط بینی نظیر آبریزش بینی، خارش، گرفتگی بینی، و عطسه است.

    روغن سیاه دانه حاوی تیموکینون است که اثرات ضد پوکی استخوان دارد.

    از این رو، جای تعجب نیست که روغن سیاه دانه را به عنوان یکی از موثرترین درمان‌های خانگی برای آرتروز و پوکی استخوان بشناسیم.

    تیموکینون موجود در روغن سیاه دانه باعث تسکین درد بیماران مبتلا به روماتیسم مفصلی می‌شود.

    مالیدن روغن سیاه دانه به شکل قابل توجهی باعث کاهش درد مفاصل، خشکی مفاصل در صبح و تورم می‌شود.

    چنان‌چه با مطالعه‌ای این همه فایده‌ی شگفت‌انگیز روغن سیاه دانه برای سلامتی، به این روغن علاقه‌مند شده‌اید، پس هرگز نباید اثربخشی آن را در درمان آرتروز و پوکی استخوان فراموش کنید.

    روغن سیاه دانه، در صورت مصرف بلند مدت، می‌تواند وابستگی به مشتقات تریاک را درمان کند.

    این روغن هم‌چنین ضعف و عفونت‌های افراد معتاد به مشتقات تریاک را به اندازه‌ی قابل توجهی تسکین می‌دهد.

    از این رو، وقتی به دنبال درمان‌های طبیعی برای خلاصی از شر وابستگی به مشتقات تریاک هستید،

    مادران شیرده باید روغن سیاه دانه مصرف کنند یا از این روغن به عنوان روغن آشپزی استفاده نمایند، زیرا دارای قابلیت قدرتمندی برای افزایش تولید شیر در زنان است.

    برخی مطالعات بر روی موش‌های آزمایشگاهی فایده‌ی روغن سیاه دانه را در تحریک تولید شیر تایید کردند. این خاصیت نیز یکی دیگر از خواص روغن سیاه دانه برای زنان به شمار می‌رود.

    استفاده از روغن سیاه دانه درمان خانگی موثری است که نه فقط از گرفتگی و اسپاسم ماهیچه‌ها پیشگیری می‌کند، بلکه هم‌چنین به دلیل خواص ضد التهابی و ضد اسپاسم خود، آن‌ها را درمان نیز می‌نماید.

    برای استفاده از روغن سیاه دانه جهت تسکین گرفتگی‌ها و درد ماهیچه‌ها، فقط کافی است آن را به صورت خوراکی مصرف کنید، یا هم‌چنین آن را بر روی نواحی دردناک بمالید.

    روغن سیاه دانه فواید زیادی برای پوست به همراه دارد.

    برای مثال، این روغن درمان خانگی فوق‌العاده‌ای برای پسوریازیس و اگزما به شمار می‌رود.

    مطالعه‌ای اخیرا دریافته‌ است استفاده از روغن سیاه دانه می‌تواند التهاب را آرام کند و به فرایند بهبودی پوست سرعت ببخشد.

    نتایج بسیاری از مطالعات نشان دادند استفاده از روغن سیاه دانه در مبارزه علیه قارچ‌ها و عفونت کاندیدا بر روی پوست یا در دستگاه گوارشی بسیار موثر است.

    روغن سیاه دانه از رشد کاندیدا و قارچ‌ها پیشگیری می‌کند.

    این نیز یکی دیگر از دلایلی است که باید به تاثیر و اهمیت روغن سیاه دانه بر سلامتی آگاه باشید.

    روغن سیاه دانه در درمان خشکی دهان نیز موثر است.

    فقط کافی است یک قاشق غذاخوری روغن سیاه دانه را به مدت چند دقیقه در دهان‌تان بچرخانید و سپس آن را بیرون بریزید.

    برای پیشگیری از بیماری‌های دهانی روزی دو بار مسواک بزنید.

    اگر به دنبال درمان‌های طبیعی برای آنفولانزا هستید، باید به خواص روغن سیاه دانه برای سلامتی بیش‌تر فکر کنید.

    روغن سیاه دانه می‌تواند آنفولانزا و سرماخوردگی را درمان کند، زیرا حاوی خواص ضد باکتری، ضد ویروسی، و ضد التهابی است.

    این روغن هم‌چنین گلو درد و تب را نیز درمان می‌کند.

    مبارزه علیه آسیب پرتوهای خورشیدی نیز یکی دیگر از خواص روغن سیاه دانه است که در این فهرست به شما معرفی کنیم.

    ترکیبات فعال موجود در روغن سیاه دانه نظیر تیموکینون می‌توانند از مغز در برابر آسیب پرتویی محافظت کنند.

    روغن سیاه دانه فواید فراوانی برای سلامت دهان به همراه دارد. برای نمونه، استفاده از روغن سیاه دانه می‌تواند به تسکین دندان درد کمک کند.

    این قابلیت ناشی از وجود خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی در روغن سیاه دانه است.

    روغن سیاه دانه برای سلامت مغز نیز فواید بسیاری دارد. روغن سیاه دانه درمان خانگی فوق‌العاده‌ای برای رفع مسمومیت سرب در مغز به شمار می‌رود.

    مطالعات اخیر نشان دادند روغن سیاه دانه به صورت موثری می‌تواند به بیماران مبتلا به ایدز کمک کند.

    استفاده از روغن سیاه دانه می‌تواند به شکل قابل توجهی علائم آزاردهنده‌ی ایدز را تسکین دهد.

    این اثر ممکن است فرایند بهبودی را تسریع کند.

    سرفه در اثر التهاب برونش یا نایژه‌ها ایجاد می‌شود. وقتی به سرفه مبتلا می‌شوید، تنفس برای‌تان دشوار می‌شود.

    خواص ضد التهابی روغن سیاه دانه، این روغن را به یکی از موثرترین درمان‌های خانگی برای سرفه تبدیل کرده‌اند.

    به علاوه، این روغن می‌تواند علیه ویروس‌ها و باکتری‌ها مبارزه کند.

    تسکین جای نیش و گزش حشرات نیز از دیگر خواص روغن سیاه دانه است که باید به این فهرست اضافه می‌کردیم.

    روغن سیاه دانه درمان فوق‌العاده‌ای برای نیش و گزش حشراتی نظیر پشه به شمار می‌رود.

    مالیدن این روغن روی جای نیش به تسکین درد و خارش ناشی از آن کمک می‌کند.

    گرفتگی سینه ناخوشایند است و می‌تواند باعث بعضی شرایط بد مانند ذات‌الریه یا برونشیت شود.

    بهتر است که قبل از درمان، از بروز آن جلوگیری‌کنید.

    برای کاهش خطر گرفتگی سینه می‌توانید هرروز غرغره‌کنید، روزانه بخوربگیرید، تمرین یوگا انجام‌دهید، سرتان را بالا بکشید و از کیسه آب گرم استفاده‌کنید.

    برای جلوگیری از گرفتگی سینه، می‌توانید یک قاشق چایخوری روغن سیاه دانه را دوبار در روز مصرف‌کنید.

    می‌توانید برای بهترشدن مزه، مقداری عسل به آن اضافه‌کنید.

    تسکین حالت تهوع و ناراحتی معده نیز یکی دیگر از خواص روغن سیاه دانه برای سلامتی محسوب می‌شود.

    مصرف روغن سیاه دانه فرایند گوارش را بهبود می‌بخشد و به خروج گاز از معده کمک می‌کند.

    ترکیب یک قاشق چای خوری آب زنجبیل و یک قاشق چای خوری روغن سیاه دانه درمان خانگی بسیار موثری برای ناراحتی معده و حالت تهوع به شمار می‌رود.

    خواص ضد رشد سلولی موجود در روغن سیاه دانه بر سلول‌های میلوبلاست سرطانی خون تاثیر می‌گذارند.

    از این رو، مبارزه علیه سلول‌های سرطانی خون نیز یکی دیگر از خواص روغن سیاه دانه برای سلامتی محسوب می‌شود.

    به علاوه، تیموکینون موجود در روغن سیاه دانه نیز در این خاصیت مشارکت دارد.

    تشنج و بیماری صرع نیز با کمک روغن سیاه دانه قابل کنترل هستند.

    این خاصیت نیز ناشی از خواص ضد انعقادی تیموکینون موجود در روغن سیاه دانه است.

    ترکیب نصف قاشق چای خوری روغن زیتون و روغن سیاه دانه درمان خانگی موثری برای گوش درد به شمار می‌رود.

    چکاندن این ترکیب به صورت مرتب در گوش به میزان قابل توجهی گوش دردتان را تسکین می‌دهد.

    روغن سیاه دانه نه تنها باعث بهبود قوه‌ی بینایی می‌شود، بلکه هم‌چنین از بروز بیماری‌های چشم پیشگیری می‌کند.

    روغن سیاه دانه یکی از درمان‌های خانگی موثر برای التهاب ملتحمه محسوب می‌شود.

    فقط کافی است مقداری روغن سیاه دانه را پیش از خواب دور چشم‌های‌تان بمالید.

    درمان فلج صورت یا لقوه نیز یکی دیگر از خواص روغن سیاه دانه به شمار می‌رود که مایل بودیم در این مقاله به شما معرفی کنیم.

    فقط کافی است روغن سیاه دانه را در یک ظرف بریزید و آن را استشمام کنید.

    روغن سیاه دانه یکی از درمان‌های خانگی موثر برای سرگیجه است.

    وقتی به سرگیجه دچار می‌شوید، فقط کافی است مقداری روغن سیاه دانه را روی گردن و گونه‌های‌تان بمالید.

    روغن سیاه دانه برای مثانه و پروستات نیز فوایدی به همراه دارد.

    برای مثال، استفاده از روغن سیاه دانه می‌تواند باعث افزایش تولید ادرار شود که همین مسئله به بهبود قابل توجه کارکرد و سلامتی پروستات منجر می‌شود.

    از بین بردن انگل‌ها نیز از جمله خواص روغن سیاه دانه برای سلامتی محسوب می‌شود؛ زیرا این روغن حاوی خواص ضد انگلی است.

    استفاده از روغن سیاه دانه به بدن‌تان در نابودی و سم‌زدایی انگل‌ها کمک می‌کند.

    مطالعات رابطه‌ی نزدیکی میان مصرف یا مالیدن روغن سیاه دانه و تسکین قالب توجه بی‌خوابی و سایر اختلالات خواب پیدا کرده‌اند.

    استفاده از روغن سیاه دانه پیش از خواب، خوابِ عمیق و طبیعی و راحتی برای همه به ارمغان می‌آورد.

    آکنه (جوش) یک وضعیت التهابی در پوست است.

    روغن سیاه دانه حاوی خواص ضد التهابی و بازسازی کنندگی است؛ از این رو، مالیدن روغن سیاه دانه به بر طرف شدن آکنه کمک می‌کند و پوست‌تان را نرم می‌نماید.

    از آن‌جا که روغن سیاه دانه فواید شگفت‌انگیز بسیاری برای زیبایی به همراه دارد، جای تعجب نیست که این روغن را به عنوان یکی از موثرترین درمان‌های خانگی برای مشکلات بسیار شایعِ پوستی به شمار بیاوریم.

    روغن سیاه دانه می‌تواند دانه‌ی کورک و مجموعه‌ای از دانه‌های کورک (کفگیرک) را درمان کند.

    مالیدن روغن سیاه دانه می‌تواند کورک‌های کوچک را به سرعت و بدون باقی گذاشتن هیچ عارضه‌ی جانبی ناخواسته‌ای محو نماید.

    خواص بالقوه‌ی ضد باکتری و ضد التهابی روغن سیاه دانه عامل این ویژگی است.

    با وجود این، استفاده از روغن سیاه دانه برای درمان کورک‌های کم‌تر از یکی دو سانتی‌متر مناسب است.

    آدم‌هایی که دچار کورک‌هایی بزرگ‌تر از این هستند، باید به پزشک مراجعه کنند.

    روغن سیاه دانه درمان خانگی فوق‌العاده‌ای برای شوره به شمار می‌رود.

    این ویژگی روغن سیاه دانه به خاطر خواص ضد باکتری و ضد قارچی موجود در آن است.

    استفاده از روغن سیاه دانه می‌تواند فولیکول‌های مو را تقویت کند، و از این طریق از ایجاد شوره سر پیشگیری نماید.

    توقف ریزش مو نیز یکی دیگر از خواص روغن سیاه دانه برای زیبایی است که مایل بودیم در این مقاله به شما معرفی کنیم.

    خواص ضد میکروبی و آنتی‌اکسیدانی روغن سیاه دانه به تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کنند و از ریزش مو پیشگیری می‌نمایند.

    به علاوه، روغن سیاه دانه با خواص مرطوب کنندگی‌اش برای افزایش رشد مو، افزودن درخشندگی و حجم به موها، و محافظت از آن‌ها در برابر اشعه‌ی ماوراء بنفش موثر است.

    خواص ضد قارچی روغن سیاه دانه، این روغن را به یکی از موثرترین درمان‌های خانگی برای شوره و سایر عفونت‌هایی تبدیل کرده‌ است که باعث ریزش مو می‌شوند.

    مالیدن مقداری روغن سیاه دانه به موها و جمجمه‌تان به صورت مرتب می‌تواند نتیجه‌ی رضایت‌بخشی برای‌تان به ارمغان بیاورد.

    روغن سیاه دانه فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد.

    برای مثال، استفاده از روغن سیاه دانه به صورت مرتب می‌تواند باعث بهبود وضعیت ظاهری پوست‌تان شود.

    این روغن تولید ملانین را افزایش می‌دهد؛ این رنگدانه‌ نقش مهمی در محافظت از پوست‌تان در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه‌ی ماوراء بنفش ایفا می‌کند.

    به علاوه، خواص ضد التهابی، مرطوب کنندگی، و آنتی‌اکسیدانی روغن سیاه دانه، این روغن را به یکی از موثرترین درمان‌‌های خانگی برای جوش، قرمزی، لک‌های پیری، و علائم افزایش سن تبدیل کرده‌اند.

    خواص ضد التهابی روغن سیاه دانه باعث شده است که در درمان وکاهش آکنه و جوش از آن استفاده شود.

    همچنین انسان ها از هزاران سال پیش در درمان لکه های پوستی از روغن سیاه دانه استفاده می کردند.

    از آن جایی که مصرف مستقیم روغن سیاه دانه روی پوست ممکن است باعث خارش پوست شود

    برای استفاده از اثرات ضد التهابی آن می توان یک قطره از آن را با یک قاشق چایخوری ماست ترکیب کرده به عنوان ماسک ضد آکنه روی صورت قرار دهیم.

    توجه: جهت از بین بردن لکه های تیره و قهوای ای صورت با ماسک صورت بر روی برطرف کردن لکه های قهوه ای صورت کلیک کنید.

    خواص روغن سیاه دانه برای پوست صورت

    روغن سیاه دانه همچنین باعث نرم و مرطوب شدن پوست های خشک می شود،

    استفاده از این روغن بر روی پوست باعث ایجاد لایه ای محافظتی روی پوست شده

    که این لایه از پوست در مقابل عوامل تحریک کننده و اکسیداسیون به خوبی محافظت می کند.

    روغن سیاه دانه سرشار از اسیدهای گیاهی، اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه است که به پوست کمک می کند چربی خود را حفظ کرده از خشک شدن پوست جلوگیری می کند.

    اگر می خواهید پوستتان به لطافت پوست یک نوزاد شود یک قاشق چایخوری از روغن سیاه دانه را با یک فنجان روغن نارگیل ترکیب کرده

    هفته ای یک بار با این روغن ترکیبی پوست خود را با ماساژ دهید،

    توجه داشته باشید که از این روغن برای نرمی و لطافت پوست قسمت های تیره ی بدن نظیر آرنج، زانو و پاشنه ی پا نیز موثر است.

    برای ساخت یک ماسک مرطوب کننده ی فوق العاده برای پوست صورت خود از ترکیب یک قاشق چایخوری روغن سیاه دانه در یک لیوان اب پرتقال استفاده کنید

    که باعث تمیز شدن پوست شما شده به پوست طراوت و تازگی می بخشد.

    روغن سیاه دانه همچنین باعث جلوگیری از پیری زودرس پوست شده در از بین بردن چین و چروک های پوست موثر می باشد.

    روغن سیاه دانه یک عنصر کامل در جهت مبارزه با رادیکال های آزاد که از طریق اکسیداسیون باعث تخریب سلولهای پوستی و پیر و تیره شدن پوست می شود، می باشد.

    روغن سیاه دانه حاوی یک مولکول کلیدی به نام تیموکینون می باشد که به عنوان آنتی اکسیدانی قوی شناخته می شود

    که این مولکول دارای خواص ضد التهابی و ضد اکسیداتیو بالایی بوده سلول های پوست را از آسیب رادیکال آزاد حفظ می کند

    از خواص دیگر سیاه دانه برای مو، درمان سفیدی مو است، به این منظور سیاه دانه را نرم کنید و با آب گرم خمیر کرده و بر سر مالیده و و به آرامی ماساژ دهید و پس از دو ساعت سر را بشویید.

    مقادیر بالای تیموکینون موجود در روغن سیاه دانه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارد باعث تقویت فولیکول ها و افزایش رشد موی سر می شود.

    روغن سیاه دانه یکی از بهترین روش های طبیعی برای درمان آلوپسی آندروژنیک و آلوپسی آره اتا است.

    در یک کاسه ۱٫۵ قاشق چای خوری روغن سیاه دانه را با ۱/۲ قاشق چری خوری روغن کرچک ترکیب کنید و بر روی ریشه مو ها بمالید و خوب ماساژ دهید.

    بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

    روغن سیاه دانه برای مو

    مقادیر بالای مواد مغذی موجود در روغن سیاه دانه به تقویت فولیکول ها کمک کرده و ریزش مو را درمان می کند.

    در یک کاسه ۱/۲ فنجان روغن نارگیل را با ۱ قاشق غذا خوری روغن سیاه دانه و ۱ قاشق غذا خوری عسل طبیعی ترکیب کنید

    و بر روی مو ها و پوست سر ماساژ دهید، بگذارید ۲۰ تا ۶۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

    روغن سیاه دانه حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان هاست

    و به دلیل خواص ضد باکتری و ضد التهابی که دارد به درمان خارش سر کمک کرده و شوره مو را درمان می کند.

    آب ۱ لیمو ترش تازه را با ۲ قاشق غذا خوری روغن سیاه دانه ترکیب کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه در دمای اتاق بماند.

    حالا این ترکیب را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست سر و مو های خود ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب گرم خوب بشویید.

    این ماسک را ۱ یا ۲ بار در هفته استفاده کنید تا نتیجه بگیرید.

    بسیاری از افراد ادعا می کنند روغن سیاه دانه نقاطی از موهایشان را که ریخته و دچار طاسی شده و همچنین ریزش موهایشان را درمان کرده است.

    این روغن حاوی چیزی حدود ۱۰۰ ماده مغذی که شامل کلسیم، پروتئین، پتاسیم، روی، ویتامین و اسیدهای چرب ضروری می باشد که رشد مو را افزایش می دهند.

    روغن سیاه دانه کاملاً طبیعی است؛ پس استفاده از آن بی خطر است.

    یکی از خواص روغن سیاه دانه نرم کردن موها می باشد.

    با روغن سیاه دانه می توانید به راحتی هر نوع مو، خصوصاً موهای فر را نرم کنید.

    سیاه دانه با نفوذ به سلول های مو آن ها را تغذیه و نرم می کند و باعث می شود موها بیشتر قابل کنترل شوند.

    می توانید ۱ تا ۲ قاشق چایخوری روغن سیاه دانه را به موهای تازه شسته شده ی خود بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بماند.

    بعد از این مدت آن را آب کشیده و کاملاً خشک کنید.

    روغن سیاه دانه که حاوی مقادیر فراوانی اسیدهای چرب و امینه است لایه محافظی روی ساقه مو ایجاد می کند؛

    به همین دلیل استفاده از این روغن جزو یکی از موثرترین روش های پیشگیری از موخوره به حساب می آید.

    هر شب قبل از خواب نصف قاشق چایخوری روغن سیاه دانه را روی ساقه ی موها و بیشتر انتهای موها ماساژ دهید.

    می توانید موها را یا صبح بشویید یا دفعه بعدی که حمام می روید.

    روغن سیاه دانه حاوی مقادیر بالای اسید های چرب امگاست که باعث تولید روغن در پوست سر شده و به دلیل خواص مرطوب کنندگی که به درمان مو های خشک و آسیب دیده کمک می کند.

    مطلب معتبر و مستندی در این مورد پیدا نشد.

    روغن سیاه دانه برای ریش

    مصری های باستان و مردم خاور میانه سال ها از روغن سیاه دانه به عنوان درمانی برای جلوگیری از ریزش و سفید شدن ریش ها استفاده می کردند،

    علاوه بر این روغن سیاه دانه می تواند به نرم شدن ریش ها کمک کند

    یکی دیگر از خواص درمانی سیاه‌دانه کاهش دردهای ناشی از سنگ کلیه و بیماری‌های کلیوی است.

    درمانگران طب سنتی برای کاهش دردهای ناحیه کلیه به بیماران خود توصیه می‌کنند از روغن گیاهی سیاه‌دانه به‌صورت موضعی در محل درد استفاده کنند.

    به این ترتیب به بیمار توصیه می‌شود روزی ۲ بار و هر بار ۱۰ قطره از روغن سیاه‌دانه را برای ماساژ دادن ناحیه کلیه در بدن استفاده کند.

    این ماساژ پس از گذشت ۱۰ روز تاثیری بسیار معجزه‌آسا در کاهش دردهای ناحیه کلیه خواهد داشت.

    به اعتقاد بسیاری از درمانگران طب سنتی مصرف سیاه‌دانه در روزهای پایانی بارداری تاثیر زیادی در کاهش درد زنان باردار و افزایش میزان مقاومت بدن آن‌ها خواهد داشت.

    براساس دیدگاه این درمانگران مصرف ترکیبی از دانه‌های سیاه‌دانه و عسل توسط مادران باردار می‌تواند علاوه بر کنترل فشار و درد ناشی از زایمان به افزایش توان و قوای جسمی این گروه نیز کمک کند.

    برای تهیه این ترکیب کافی است ۱۰۰ گرم عسل پاستوریزه و طبیعی را با ۲۵ گرم از پودر سیاه دانه و مقدار اندکی روغن حیوانی ترکیب کرده و آن را در ناحیه شکم و کمر به‌صورت موضعی مصرف کنید.

    پس از مالیدن این مرهم روی شکم آن را با کمک دستمال یا پوششی مناسب ببندید و اجازه بدهید گرم باقی بماند.

    مالیدن روغن سیاه دانه به شکم

    روغن مالی ناف و شکم نوزادان با روغن کرچک و یا روغن سیاه دانه . اینکار همچنین باعث رفع نفخ ، دل پیچه و قولنج نوزادان نیز می شود .

    روغن سیاه دانه برای لاغری و کاهش وزن مفید است؛ یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۸ نشان می دهد که روغن سیاه دانه یکی از بهترین روش های طبیعی برای کاهش شاخص توده بدنی (BMI) و کاهش چربی شکم می باشد.

    در طب سنتی گفته می شود که مالیدن روغن سیاه دانه به شکم، برای کاهش چربی شکم مفید بوده و باعث لاغری در این ناحیه می شود.

    مالیدن روغن سیاه دانه ( و نیز خوردن) روغن مخلوط با روغن زیتون و کندر برای افزایش نیروی جنسی مفید است.

    تحقیقات سال ۲۰۰۰ میلادی باعث شد متخصصان تغذیه از تاثیر روغن سیاه دانه بر لاغری پی ببرند.

    دلیل آن ها وجود گروه ویتامین B در روغن سیاه دانه است که با افزایش سوخت و ساز سلولی حتی چربی های به جا مانده سفت و سخت از رژیم های قبلی را وادار به سوختن می کند.

    پس یک چربی سوز قوی برای کاهش وزن و خلاص شدن از چربی های اضافه بدن استفاده از روغن سیاه دانه است.

    یکی دیگر از تاثیرات خوب روغن سیاه دانه جلوگیری از اشتهای کاذب است.

    وقتی کمی قبل از غذاخوردن مقدار بسیار کمی روغن سیاه دانه میل شود، بی بروبرگرد کمتر غذا می‌خورید، کالری کمتری از غذاها دریافت می کنید و به تدریج وزن از دست می دهید.

    از دیگر مزایای روغن سیاه دانه ویتامین E موجود در آن است که یک آنتی اکسیدان قوی است که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، پوست و مو را هم سالم و زیبا نگه می دارد.

    دو نکته ای که معمولا کسانی که رژیم غذایی کاهش وزن می گیرند همیشه نگران آن‌ها هستند.

    خواص روغن سیاه دانه برای لاغری

    بهترین روش استفاده از روغن سیاه دانه برای لاغری به شکل های زیر است:

    یک قاشق چایخوری روغن همراه با یک کاسه معمولی ماست یا یک ظرف سالاد

    اضافه کردن ۵ تا ۱۰ قطره روغن به شیر یا آب میوه های ارگانیک

    ۱ قاشق چای خوری روغن سیاه دانه را با ۱ قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و هر روز صبح قبل از صبحانه میل کنید

    ۱ قاشق چای خوری روغن سیاه دانه، ۱ قاشق چای خوری عسل و دارچین را در یک لیوان آب ولرم ترکیب کرده و این نوشیدنی را هر روز صبح قبل از صبحانه میل کنید

    ۱ تا ۲ قاشق چای خوری روغن سیاه دانه را بر روی سالاد خود بریزید و میل کنید

    ۱ قاشق چای خوری روغن سیاه دانه را در یک لیوان آب پرتقال تازه مخلوط کرده و این آب میوه مقوی را با شکم خالی هر روز صبح نوش جان کنید

    می توانید دانه های سیاه دانه را پودر کرده و با عسل میل کنید

    توجه داشته باشید که وقتی سیاه دانه را آسیاب می کنید باید به سرعت با عسل ترکیب کنید، چون در معرض هوا سمی شده و خواص خود را از دست می دهد.

    برنامه غذایی تان را طوری تنظیم کنید تا با توجه به وزنی که می خواهید کم کنید بین ۱ تا حداکثر ۳ قاشق غذاخوری از روغن سیاه دانه در طول روز مصرف کنید.

    بهترین روش شروع از یک قاشق چای‌خوری در روز و افزایش دادن آن تا ۳ قاشق غذاخوری نیم ساعت قبل از غذاخوردن است تا به وزن دلخواه برسید.

    بعد از آن هر از گاهی از این روغن در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

    یادتان باشد این روغن به تنهایی روش کاهش وزن نیست.

    ۴مثقال سیاه دانه را با ۲۱ مثقال مغز بادام با هم کوبیده و له کرده و آن را در پارچه ای ریخته و خوب فشار دهید و روغن آن را بگیرد.

    ۱۵۰ گرم سیاه دانه را در ۱ لیتر آب جوشانیده تا نصف آب بخار شود سپس صاف نموده آب آن را با روغن کنجد یا روغن زیتون مخلوط کرده با آتش ملایم آنقدر بجوشانید تا آنها بخار شود و روغن بماند.

    طرز تهیه روغن سیاه دانه

    صد گرم سیاهدانه تمیز بدون خاک را دردویا یک لیوان بزرگ روغن کنجد یا بادام جوش ارام داده و پس از نیم ساعت صاف کنید

    دقت شود جوش ارام درایجاد قوام سازی موثراست

    یا صدگرم ازسیاهدانه را درظرف ریختی و بدون هیچ روغنی تا دوساعت روی شعله ارام شمعکی مانند گازقراربدهید به گونه ای باشد که بخاراتش درظرف ریخته شود سپس صاف کنید

    سلام دستتون درد نکنه این طریقه درست کردن روغن سیاه دانه رو خیلی خوب گفته بودید موفق باشید

    ب امید سربلندی ایران و ایرانی

    فال ماهانه نایریکا : طالع بینی ماهانه متولدین ماه ها

    وضعیت جاده ها : آخرین اخبار وضعیت ترافیک و آب و هوای جاده ها و راههای کشور

    سرمربی تیم ملی فوتبال ایران : آخرین اخبار / برانکو / ویلموتس

    خدمت سربازی / آخرین اخبار مربوط به مشمولان : خرید خدمت سربازی

    سفیر انگلیس : به سفیر انگلیس تذکر جدی داده شد

    انتخابات مجلس ۹۸ و انتخابات میاندوره‌ ای مجلس خبرگان: رد صلاحیت شدگان مجلس

    بوی نامطبوع تهران : علت و منشا بوی نامطبوع در سطح شهر تهران

    انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۰ : تاریخ، پیش بینی و نتیجه انتخابات امریکا

    نماز جمعه تهران : اقامه نماز جمعه این هفته تهران به امامت رهبری

    سردار اسماعیل قاآنی فرمانده جدید نیروی قدس سپاه / بیوگرافی + آخرین اخبار

    FATF و CFT و پالرمو : آخرین اخبار تصویب اف ای تی اف، سی اف تی و پالرمو

    رمز دوم یکبار مصرف / رمز پویا / آخرین اخبار

    ترتینوئین: موارد مصرف، عوارض، نحوه مصرف، بارداری / ترتینوئین قوی / پماد

    تعبیر خواب آب: آب دادن به شخصی / آب خوردن / آب روان و رودخانه / افتادن در آب

    تعبیر خواب آرد: تعبیر خواب آرد سفید، آرد گندم، آرد نخودچی / تعبیر خواب آرد خریدن

    داکسی سایکلین: عوارض، نحوه و دوره مصرف / در بارداری، برای جوش، پریود، واژن

    قیمت طلا و سکه و ارز و دلار : آخرین قیمت، تحلیل و پیش بینی آنلاین و لحظه ای

    خروج آمریکا و نیروهای خارجی از عراق / آخرین اخبار

    شکلات تلخ: خواص، مضرات، کالری، مقدار مصرف / شکلات تلخ برای لاغری، چاقی

    سرگیجه: علت سرگیجه / برای سرگیجه چه بخوریم / درمان خانگی و طب سنتی

    ارز دیجیتال / رمز ارز / بیت کوین / پول اینترنتی : آخرین اخبار

    ژل رویال: خواص و مضرات / ژل رویال برای پوست، جوش، سرطان، کودکان، بارداری

    سقوط هواپیمای اوکراین : آخرین اخبار و جزئیات سقوط هواپیمای اوکراینی

    مکانیسم ماشه چیست / مکانیزم ماشه فعال شد / مکانیسم حل اختلاف برجام

    انواع سمبوسه : لیست و طرز تهیه انواع سمبوسه

    تعطیلی مدارس و دانشگاه ها / اخبار و اطلاعیه های آموزش و پرورش و آموزش عالی

    جو دوسر: خواص، مضرات، طبع / جو دوسر در بدنسازی، لاغری، تقویت مو

    تخمه آفتابگردان: طبع، خواص و مضرات برای کبد، مو، کبد چرب، دیابت و چاقی

    کالباس: انواع کالباس + طرز تهیه کالباس خانگی عالی مثل بیرون

    سرطان پانکراس یا لوزالمعده بدخیم، خوش خیم، پیشرفته: علائم، تشخیص، درمان

    مهر ۲۵, ۱۳۹۶
    خواص میوه ها و گیاهان دارویی

    ۲ دیدگاه

    آیا خوردن سیاه دانه باعث لاغری می شود؟ طرز مصرف و خوردن سیاه دانه برای لاغر شدن چیست؟ خواص سیاه دانه برای لاغری چگونه است؟ درمان چاقی با خوردن سیاه دانه

    سیاه‌دانه، یا «شونیز» (انگلیسی: Nigella Sativa) گیاهی یک‌ساله و گلدار و بومی جنوب غربی آسیا است. در ایران این گیاه به‌ویژه در اراک و اصفهان به فراوانی می‌روید. از دانهٔ این گیاه به عنوان دارو استفاده می‌شود.

    سیاه‌دانه از راستهٔ گل‌های ساعت (Ranunculales) و تیرهٔ آلالگان (Ranunculaceae) است. دانه‌اش دارای اثر قاعده‌آور، ضد کرم، ضد باکتری، مسهل و زیادکننده ترشحات شیر است. سیاه‌دانه مزه‌ای تلخ و ادویه‌ای دارد با کمی ته‌مزهٔ توت فرنگی. از سیاه‌دانه در مصارف دارویی استفاده می‌شود.

     

    خواص روغن سیاه دانه و لاغری

    سیاه‌دانه، سیاه تخمه، سرنیچ سیاه، سنوخ سیاه، کمون اسود، شونیز، شونوز و کمون هندی

    فواید سیاه دانه برای چربی سوزی و لاغری : خواص سیاه دانه نیز همچون خواص هلیله سیاه برای لاغری و کاهش وزن بسیار مناسب است. برای درمان چاقی بایستی رطوبت بدن کاهش و برای درمان لاغری نیز باید رطوبت بدن افزایش یابد. بنابراین طبیعت گرم و خشک بودن از خواص سیاه دانه برای لاغری می باشد.

    سیاه دانه بسیار گرم و خشک است و سرشار از ترکیباتی مانند مواد معدنی (روی، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سلنیوم) و همچنین انواع ویتامین‌ها می‌باشد. سیاه دانه خاصیت چربی سوزی داشته و از این رو مصرف آن به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند. همچنین به اعتقاد پزشکان طب سنتی، در این علم درمان به ضد است؛ یعنی به طور کلی برای درمان چاقی نیاز است که رطوبت را در تن کاهش دهیم و بالعکس برای درمان لاغری باید رطوبت را به تن بازگردانیم. بنابراین با توجه به طبیعت بسیار گرم و خشک آن استفاده از سیاه دانه برای لاغری مثمر و پرفایده است.

    روش دیگر استفاده از خواص سیاه دانه برای لاغری این است که آن را در سبد غذایی خود قرار دهید. برای این امر می توانید مقداری سیاه دانه را به وعده صبحانه یا عصرانه خود اضافه کنید و یا حدود 20 تا 30 قطره از روغن آن را به یک تکه نان بمالید و بعد مصرف کنید. به طور کلی میزان مصرف سیاه دانه برای یک شخص بالغ روزانه حداکثر 2 گرم می باشد.

    انواع خواص سیاه دانه برای لاغری با ترکیب سیاه دانه با چند داروی گیاهی دیگر یک معجون فوق العاده و بی نظیر جهت لاغری و چربی سوزی تهیه کنید.

    برای بهره مندی از خواص سیاه دانه برای لاغری این معجون بسیار عالی که شامل داروهای گیاهی از جمله

    را تهیه و بعد باهم مخلوط کنید. سپس روزانه نصف قاشق چای خوری از این مخلوط را با کمی عسل و آب ولرم میل کنید. همچنین می توانید مقدار گفته شده از مخلوط را در کپسول های خالی ریخته و روزانه 2 عدد کپسول را در فاصله زمانی 8 ساعت مصرف کنید.

    از جمله بهترین تاثیرات خواص سیاه دانه برای لاغری ترکیب آن با مواد دیگر است که در چربی سوزی نقش دارند که علاوه بر کمک به کاهش وزن در حفظ سلامت بدن نیز موثر می باشند. سیاه دانه علاوه بر چربی سوزی دارای خواص زیاد دیگری نیز برای بدن می باشد که از آن جمله می توان به تصفیه خون و سم زدایی از بدن اشاره کرد. خواص سیاه دانه در نرم کردن سینه و دفع خلط، ادرار آوری، افزایش شیر در مادران و ترمیم زخم ها نیز کاربرد دارد. همچنین سیاه دانه در تسکین درد نیز موثر بوده و باعث رفع تاول های پوستی می شود. برای درمان بیماری های مربوط به کبد نیز می توان از سیاه دانه استفاده کرد.

    سیاه دانه و روغن آن موثرترین و مفیدترین چیزی است که برای تقریباً هر بیماری، آلرژی یا حساسیت و حتی بیماری‌های جدی مانند نفس تنگی (asthma)، دیابت، اختلالات در سیستم دفاعی بدن، زردی یا (Hepatit)، ایدز (AIDS) و حتی سرطان دارو می‌باشد.

    این دانه بومی جنوب غربی آسیاست و از قدیم به عنوان ضد انگل، ضد باکتری و مسهل استفاده می‌کردند.
    مصرف سیاه‌دانه برای زنان شیرده مفید است زیرا باعث افزایش ترشح شیر می‌شود.
    تحقیقات نشان داده است مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در سیاه‌دانه در درمان دیابت، سل، بیماری‌های قلبی و عروقی، کم‌خونی و میگرن مفید است.
    اسیدهای چرب ضروری فراوان موجود در سیاه‌دانه آن را به نوعی مواد غذایی ضد سرطان تبدیل کرده که در حفظ سلامت پوست و مو نیز مفید است.
    سیاه‌دانه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رفع مسمومیت خونی و یبوست می‌شود.
    مصرف روغن سیاه‌دانه در برنامه غذایی در کاهش قند خون، تعادل فشارخون، بهبود آرتروز و التهاب لثه مؤثر است و کلیه و مجاری ادرار را تصفیه می‌کند.
    سیاه‌دانه دارای خواص بسیار زیادی از جمله در درمان سرطان‌ها، درمان زخم معده، نابودی سموم در کبد و نیز تنظیم سیستم گوارش بدن دارد.

     

    هرچند که خواص سیاه دانه و خواص روغن سیاه دانه بسیار زیاد هستند اما مصرف آن ها در دوران بارداری مضر است.

    برای اینکه افراد گرم مزاج هم بتوانند از خواص سیاه دانه برای لاغری بهره ببرند، بایستی ابتدا مقداری سیاه دانه را در سرکه سیب خیسانده و بعد مصرف کنند.

     

     

    آیا باید بخوریم چگونه خوردن دانه رژیم سیاه سیاه دانه طرز مصرف کاهش وزن لاغر لاغری مصرف

    سلام.اون دستورلاعری که گفتین برای افرادگرم مزاج مضره؟حتی باکپسول؟بعداینکه درهفته چندکیلولاغرمیکنه؟

    اطراف شکم و پهلو به هیچ عنوان لاغر ن میشه چکار کنم چه بخودم روزی یک وعده می خورم ولی زیاد اشک هام زیاده برای برنج و نون

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    خواص روغن سیاه دانه و لاغری

    یکی از روغن های گیاهی که دارای کاربردهای بسیاری است، روغن سیاه دانه می باشد. با مصرف این روغن می توانید وزن خود را کاهش دهید و همچنین مصرف آن باعث کاهش کلسترول خون در بدن می شود. در این مقاله به فواید درمانی روغن سیاه دانه پرداخته ایم. توصیه می کنیم که این مقاله را از دست ندهید و حتما آن را مطالعه کنید.

    روغن سیاه دانه دارای خواص بسیار زیادی است. فواید این روغن شامل حذف باکتری های مضر تا تولید دوباره سلول ها و بافت بدن می شود. روغن سیاه دانه اغلب از سیاه دانه بدست می آید و بومی آسیا است. برای درمان اختلالات زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. بیماران سرطانی از این روغن می توانند استفاده کنند. در این مطلب به بررسی کامل خواص روغن سیاه دانه خواهیم پرداخت.

    روغن سیاه دانه روغنی است که به راحتی از طریق فشرده سازی سیاه دانه بدست می آید.

    سیاه دانه طعمی تلخ دارد و به عنوان ادویه در مواد غذایی به خصوص ترشیجات استفاده می شود. سیاه دانه هم به صورت دانه های طبیعی در دسترس است و هم به صورت روغن نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

    سیاه دانه سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی است؛ به همین دلیل باعث تقویت بدن شده و مانع از کاهش انرژی می شود.

    استاد گروه علوم و صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز اظهارکرد: مواد معدنی و ویتامین های موجود در سیاه دانه در درمان دیابت، سل، بیماری های قلبی و عروقی، کم خونی و میگرن مفید است.

    جواد حصاری بااشاره به اسیدهای چرب ضروری موجود در سیاه دانه خاطرنشان کرد: اسیدهای چرب ضروری فراوان موجود در سیاه دانه آن را به نوعی مواد غذایی ضدسرطان تبدیل کرده که در حفظ سلامت پوست و مو نیز مفید است.

    وی ادامه داد: سیاه دانه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رفع مسمومیت خونی و یبوست می شود.

    حصاری بیان کرد: خواص سیاه دانه معجون سیاه دانه و عسل معروف به معجون دوسین از داروهای ساده و در عین حال موثری هست که از قدیم در

    طب سنتی محبوب بوده و برای درمان بیماری های مختلفی از آن استفاده می شده است.

    عضو هیات علمی دانشگاه تبریز یادآور شد: مصرف روغن سیاه دانه در برنامه غذایی در کاهش قند خون ، تعادل فشارخون، بهبود آرتروز و التهاب لثه مۆثر است و کلیه و مجاری ادرار را تصفیه می کند.

    حصاری از مضرات مصرف سیاهدانه گفت و اظهار داشت: زیاده روی در مصرف آن عوارض گوناگون پوستی و گوارشی ایجاد می کند. اسراف در خوردن سیاه دانه در گرم مزاجان، موجب ورم و دردهای گلو و گرفتگی هایی می شود. از این جهت، گرم مزاجان باید در سرکه بخیسانند و سپس بخورند.

    وی افزود: چکاندن روغن در بینی گرفتگی بینی را باز می کند و در فلج عصب صورتی موثر است.
    حصاری مصرف دوسین را برای درمان اضطراب تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: مصرف یک قاشق مرباخوری از ترکیب روغن سیاه دانه و عسل خالص به نسبت مساوی باعث درمان اضطراب و تپش های قلب و تنظیم ضربان قلب می شود.

    استاد گروه علوم و صنایع غذایی، دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز اظهارکرد: روغن سیاه دانه حاوی امگا ۶ و امگا ۹ است که قابلیت ارتجاعی سلول‌های رگ‌های خونی را افزایش می‌دهند، از فشار شریانی پیشگیری می‌کنند، و سطوح قند و کلسترول خون را در بدن کاهش می‌دهند.خواص روغن سیاه دانه و لاغری

    صُدیف آزادمرد خاطرنشان کرد: مواد شیمیایی گیاهی موجود در روغن سیاه دانه دارای اثرات ضد چاقی هستند. خواص ضد التهابی روغن سیاه دانه به کاهش وزن و درمان چاقی مفرط کمک می‌کنند. به علاوه، استفاده از روغن سیاه دانه باعث کاهش اشتها، دفع سموم از بدن، تنظیم سطوح گلوکز خون، و تنظیم تری‌گلیسرید می‌شود.

    آرادمرد از نحوه مصرف روغن سیاه دانه گفت و بیان کرد: به منظور استفاده از روغن سیاه دانه برای درمان اکثر امراض بدن، فقط کافی است روزانه یک قاشق چای خوری از روغن سیاه دانه را در برنامه‌ غذایی‌تان بگنجانید.

    عضو هیات علمی دانشگاه تبریز یادآور شد: روغن سیاه دانه در مبارزه علیه انواع بسیاری از عفونت‌ها به بدن‌تان کمک می‌کند؛ زیرا این روغن می‌تواند دستگاه ایمنی‌ بدن‌تان را تقویت نماید. روغن سیاه دانه یکی از قدرتمندترین درمان‌های طبیعی برای عفونت‌های بدن، از نوک سر تا نوک پا، به شمار می‌رود.

    وی افزود: برای تقویت موی سر می توانید روغن سیاه دانه اصل وخالص را روزانه به موهای خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید و باید در نظر داشت که به پیاز مو روغن و نه سطحی برخورد کند.

    آزادمرد استفاده از روغن سیاه دانه در درمان آنفولانزا و سرماخوردگی تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: استفاده از روغن سیاه دانه به درمان دندان درد، سر درد، گرفتگی بینی، مشکلات گوارشی و روده‌ای، آنفولانزا و سرماخوردگی، دیابت، آلرژی‌ها(حساسیت‌ها) و مشکلات پوست و مو کمک می‌کند.

    براساس این گزارش، از آن جایی که سیاهدانه دارای ویتامین ها و مواد معدنی بسیار است، یکی از گیاهان بسیار مفید برای سلامتی به شمار می آید، تا جایی که تقریبا در بهبود و درمان هر بیماری موثر است. علاوه بر آنتی اکسیدان های ضروری مختلف این گیاه سرشار از اسیدهای چرب ضروری است که فواید بسیاری برای سلامتی دارند. روغن سیاهدانه دارای خواص بی شماری است و در درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد. یکی از مهم ترین خواص روغن سیاهدانه خواص روغن سیاهدانه تنظیم و کاهش قندخون
    است. از این رو یکی از داروهای گیاهی موثر جهت درمان بیماری دیابت محسوب می شود.


    در طب سنتی بسیار نام سیاه دانه را می شنویم و از فواید سیاه دانه برای موارد مختلف هم تقریبا اکثر افراد آگاهی دارند. مثلا خواص سیاه دانه برای لاغری یکی از مهمترین خاصیت این ماده خوراکی است که مورد استقبال مصرف کنندگان با این هدف قرار می گیرد و اثرات قابل توجهی هم در این زمینه دارد.

    اکثر خانمها از فایده سیاه دانه برای مو هم مطلع هستند و برای همین هم آن را در رژیم روزانه خود گنجانده اند.

    شاید به جرات بتوان گفت که طریقه مصرف سیاه دانه برای اکثر ایرانیان شناخته شده است و ما هم بنا به این آشنایی در این مقاله از پارسی نو برای شما در مورد این دانه های مفید صحبت کرده ایم و در مورد مضرات سیاه دانه هم  مطالبی را منتشر کرده ایم.

    سیاه‌دانه که به آن «شونیز»  هم می گویند و در زبان انگلیسی به نام Nigella Sativa شهرت دارد، گیاهی یک‌ساله و گلدار است و بومی جنوب غربی آسیا محسوب می شود.

    در ایران این سیاه دانه به طور خاص در شهرهای اراک و اصفهان به خوبی به عمل می آید و در طب سنتی ایرانی هم از دانه این گیاه به عنوان دارو بهره گرفته می شود.خواص روغن سیاه دانه و لاغری

    اگر بخواهید در مورد سیاه دانه و شکل و منشا آن اطلاعات بیشتری داشته باشید، باید بدانید که سیاه‌دانه از راسته گل‌ های ساعت یا Ranunculales محسوب می شود و از تیره آلالگان یا Ranunculaceae است. دانه‌ سیاه دانه دارای اثر قاعده‌آور، ضد کرم، ضد باکتری، مسهل و زیادکننده ترشحات شیر مادر است و همه این موارد در طب سنتی به اثبات رسیده اند.

    در مورد مزه و طعم سیاه دانه هم باید بدانید که سیاه‌دانه دارای مزه‌ای تلخ و ادویه‌ای است و کمی ته‌ مزه توت فرنگی هم دارد. از سیاه‌دانه در تهیه شیرینی‌جات و شربت‌ها و لیکورها استفاده می‌شود.

    خوب است بدانید که سیاه‌دانه دارای نامهای دیگری هم هست از جمله سیاه تخمه، سرنیچ سیاه، سنوخ سیاه، کمون اسود، شونیز، شونوز و کمون هندی.

    سیاه دانه برای درمان و رفع مشکلات بیماری دیابت نوع ۲ بسیار مفید است. در این رابطه محققان در مطالعات شان دریافتند که مصرف فقط دو گرم به طور روزانه از دانه های سیاه دانه می تواند موجب کاهش سطح قند خون ناشتا، همراه با کاهش مقاومت به انسولین و افزایش عملکرد سلول های بتای در پانکراس شود.

    سیاه دانه برای رفع مشکلات بیماری صرع نظیر ندارد. تحقیقات منتشر شده در این زمینه نشان داده است که سیاه دانه در کاهش تشنج در کودکان مبتلا به صرع که در برابر درمان مقاوم هستند، بسیار مفید است. دانه های سیاه دانه در واقع دارای خواص ضد تشنج هستند.

    سیاه دانه از بروز سرطان روده بزرگ پیشگیری می کند. در مطالعات سلولی، دانه های سیاه دانه دارای خواص ضد سرطان تشخیص اده شده اند و مانع رشد سلول های سرطانی روده ای به طور خاص می شوند.

    سیاه دانه عفونت باکتریایی مقاوم و کشنده را می تواند درمان کند. MRSA سیاه دانه به عنوان یک آنتی بیوتیک عمل می کند.

    سیاه دانه از آسیب های قلبی پیشگیری می کند. عصاره سیاه دانه دارای ویژگی های مثبت برای قلب شناخته شده است و از آسیب های ناشی از حملات قلبی برای بدن پیشگیری می کند.

    پیشگیری و درمان سرطان پستان با مصرف سیاه دانه میسر است. مطالعات نشان داده اند که چندین عصاره تیموكینون از nigella sativa در سیاه دانه برای کاهش رشد تومور سرطان سینه و افزایش آپوپتوز (مرگ سلولی) در سلول های سرطانی پستان بسیار مناسب هستند.

    مصرف سیاه دانه برای سرطان مغز بسیار مناسب است. مطالعه ای که در مجله اینترنتی PLoS One منتشر شده نشان می دهد thymoquinone که در دانه های سیاه دانه موجود است، می تواند باعث مرگ سلول های گلوبوبلاستوم شود. گلیوبلاستوما یکی از پرخطرترین تومورهای مغزی است.

    طی مطالعات مختلف نشان دده شده است که تيموكينون که از تركيبات سياه دانه است باعث ايجاد آپوپتوز در سلول های لوسمی می شود و برای درمان انواع سرطان مفید است.

    پیشگیری از آسیب مغزی ناشی از سرب با مصرف سیاه دانه یکی دیگر از مزایای خوردن سیاه دانه است.

    همچنین بخوانید : خواص روغن کرچک برای پوست و مو

    درمان سرطان دهان با خوردن سیاه دانه هم از خواص آن محسوب می شود. تحقیقات نشان می دهد که تیموویونون از nigella sativa قادر به ایجاد آپوپتوز سلولی در سلول های سرطانی دهان می شود.

    روغن سیاه دانه برای سلامت بدن بسیار مفید است و به عنوان یک درمان طبیعی برای جلوگیری از سرطان، دیابت، چاقی، ریزش مو، بیماری های پوستی و عفونت هایی مانند MRSA بسیار مفید است.

    دانه های سیاه دانه منحصر به فرد هستند و می توانند از طریق مکانیزم های مختلف برای پیشگیری و درمان سرطان کمک کننده باشند. مصرف روغن سیاه دانه باعث کاهش ۵۲ درصدی رشد سلول های سرطانی و تومور در بدن می شود.

    کبد یکی از مهمترین اعضای بدن است. تقریبا هر سمی در بدن از طریق کبد فرآوری می شود و به نوعی سلامت کلی بدن در گرو سلامت کبد است. از این رو برای کسانی که با عملکرد ضعیف کبدی به علت عوارض جانبی دارو، مصرف الکل یا بیماری مواجه هستند، روغن سیاه دانه می تواند روند بهبودی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. مطالعات در این زمینه نشان داده اند که روغن دانه سیاه دانه از کبد محافظت می کند و مانع از بیماری ای و مشکلاتی کبدی می شود.

    محققان مختلف به این نتیجه رسیده اند که روغن سیاه دانه سبب بازسازی جزئی بتای پانکراس می شود، غلظت انسولین سرم را کاهش می دهد و غلظت سرمی گلوکز را کاهش می دهد. برای پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ و حتی دیابت نوع ۱ ما پیشنهاد می کنیم که سیاه دانه را به طور روزانه مصرف کنید. جالب است بدانید که خوردن سیاه دانه در بیماران مبتلا به دیابت عوارض جانبی نداشته است اما توصیه می شود پیش از مصرف حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید.

    مطالعات مختلف نشان داده اند که روغن سیاه دانه یکی از موثرترین داروهای طبیعی به شمار می رود که برای کاهش وزن بسیار مفید است و کسانی که از چاقی و اضافه وزن رنج می برند می توانند به طور روزانه از روغن سیاه دانه استفاده کنند.

    احتمالا یکی از منحصر به فرد ترین مزایای روغن سیاه دانه، توانایی آن در درمان ریزش مو است. به طور مستند نمی توان گفت که چرا این اتفاق می افتد، اما مطالعات تا به حال نشان داده اند که این موضوع به خواص آنتی اکسیدان و ضد میکروبی قدرتمند سیاه دانه بر می گردد. سیاه دانه با تقویت فولیکول های مو باعث افزایش مقاومت آنها می شود و موها را هم زیبا می کند.

    می توان گفت که روغن سیاه دانه برای از بین بردن اگزما و پیشگیری از آن بسیار مفید است و با تقویت لایه اپیدرم پوست مانع از آسیب دیدن آن می شود.

    سیاه دانه و روغن آن یکی از مفیدترین داروهای ضد عفونت به شمار می رود به ویژه در درمان عفونت MRSA توسط محققان مفید اعلام شده است. این نوع عفونت بیشتر در سالمندان دیده می شود و از این رو این دسته از افراد باید به طور روزانه از سیاه دانه در رژیم غذایی خود بهره گیرند.

    خواص روغن سیاه دانه و لاغری

    هرچند در مزایای مصرف سیاه دانه شکی نیست اما این ماده خوراکی هم مانند سایر مواد خوراکی دیگر دارای منع مصرف در برخی از افراد است که د رادامه به آنها اشاره کرده ایم.

    دیدگاه

    Current ye@r *

    Leave this field empty

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهــم♥
    کپی برداری فقط با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد.

    Copyright Parsino.com © 2018 – Allrights Reserved

    در مطالب قبل بیان کردیم که کاهش وزن از خواص تخم شربتی، خواص فلفل سیاه می باشد. خواص بی شمار سیاه دانه موجب شده که برای درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد داشته باشد. در طب سنتی از سیاه دانه، عصاره و روغن آن برای رفع انواع اختلالات جسمی هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی استفاده می شود.

    مصرف سیاه دانه موجب درمان بیماری های کلیوی، مثانه، کبد، قلب، طحال، دستگاه گوارش (زخم، تورم، نفخ معده) تصفیه کننده خون، دفع کننده اخلاط زیان آور، ازدیاد شیر در مادران شیرده، ادرار آور و رفع عفونت های ادراری، درمان سردردهای مزمن، تقویت سیستم ایمنی بدن، تمیز کردن سینه و ریه از اخلاط، درمان زخم ها و ترشحات آن ها، ضد گرفتگی های عضلانی، ضد آسم و تنگی نفس، ضد انگل، درمان سرفه و سرماخوردگی، درمان خونریزی ریه و استفراغ خونی، ضد یرقان، درمان ناباروری، افزایش میا جنسی، درمان جوش های چرکی و ناراحتی های پوستی، کاهش وزن و پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان می گردد.

    عوامل مختلفی باعث چاقی و افزایش وزن می شوند. طب مدرن و سنتی نیز برای رفع این عارضه درمان ها و داروهای مختلفی را معرفی می کنند. اما انتخاب طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی مسلما گزینه مناسب تری است و مورد قبول پزشکان و بیماران نیز هست.خواص روغن سیاه دانه و لاغری

    ابتدا با ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی مناسب و بعد با کمک گیاهان دارویی کاهش چربی های بدن و در نتیجه کاهش وزن صورت می گیرد که یکی از موثرترین آن ها، خواص سیاه دانه برای لاغری می باشد. این گیاه حاوی ترکیباتی مثل مواد معدنی (کلسیم، روی، پتاسیم، فسفر، سلنیوم) و انواع ویتامین ها می باشد. طبیعت و ترکیبات سیاه دانه موجب چربی سوزی آن شده اند. در طب سنتی از سیاه دانه به عنوان ضد چاقی و درمان قطعی چاقی یاد می شود.

    خواص سیاه دانه نیز همچون خواص هلیله سیاه برای لاغری و کاهش وزن بسیار مناسب است. برای درمان چاقی بایستی رطوبت بدن کاهش و برای درمان لاغری نیز باید رطوبت بدن افزایش یابد. بنابراین طبیعت گرم و خشک بودن از خواص سیاه دانه برای لاغری می باشد.

    سیاه دانه حاوی روغن ها و ترکیبات فراری است که با پودر کردن آن از بین می روند. بنابراین برای استفاده از سیاه دانه به هیچ عنوان آن را آسیاب نکنید. سیاه دانه را با عسل طبیعی ترکیب کنید و روزانه یک قاشق چای خوری سرخالی از این ترکیب را میل کنید. این ترکیب فوق العاده علاوه بر لاغری برای درمان بسیاری از بیماری ها نیز بسیار نافع می باشد.

    روش دیگر استفاده از خواص سیاه دانه برای لاغری این است که آن را در سبد غذایی خود قرار دهید. برای این امر می توانید مقداری سیاه دانه را به وعده صبحانه یا عصرانه خود اضافه کنید و یا حدود 20 تا 30 قطره از روغن آن را به یک تکه نان بمالید و بعد مصرف کنید. به طور کلی میزان مصرف سیاه دانه برای یک شخص بالغ روزانه حداکثر 2 گرم می باشد.

    با ترکیب سیاه دانه با چند داروی گیاهی دیگر یک معجون فوق العاده و بی نظیر جهت لاغری و چربی سوزی تهیه کنید. برای بهره مندی از خواص سیاه دانه برای لاغری این معجون بسیار عالی که شامل داروهای گیاهی از جمله سیاه دانه 50 گرم، طباشیر 25 گرم، زیره سیاه 50 گرم، هلیله سیاه 25 گرم، تخم گشنیز 25 گرم، زنیان 50 گرم و لاک مغسول 25 گرم می باشد را تهیه و بعد باهم مخلوط کنید. سپس روزانه نصف قاشق چای خوری از این مخلوط را با کمی عسل و آب ولرم میل کنید. همچنین می توانید مقدار گفته شده از مخلوط را در کپسول های خالی ریخته و روزانه 2 عدد کپسول را در فاصله زمانی 8 ساعت مصرف کنید.

    منبع : سایت خاصیت

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    کاج از قدیمی ترین درختان روی کره زمین می باشد. برگهای آن خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد و…

    ورود


    نام کاربری یا نشانی ایمیل


    رمز عبور

    مرا به خاطر بسپار


    >

    ورود | عضویت

    خواص سیاه دانه برای لاغری سیاه دانه مزایای بسیار زیادی بر سلامتی دارد از جمله فواید سیاه دانه تاثیر آن بر کاهش وزن و لاغری می باشد در این مقاله به معرفی روغن سیاه دانه و طریقه مصرف آن برای لاغری و کاهش وزن اشاره شده است

    روغن سیاه دانه از دانه هایی به همین نام گرفته می شود. این روغن که با روش له کردن یا کمپرس سرد تهیه می شود حاوی اسیدهایی همچون لینولئیک linoleic، اولئیک oleic، پالمیتیک Palmitic و میریستیک myristic اسید است که جزء قدرتمندترین آنتی اکسیدان ها محسوب می شوند. این روغن اگر به اندازه مصرف شود نقش مهمی در کاهش وزن دارد.

    در بعضی از کشورها از روغن سیاه دانه در آشپزی با اضافه کردن چند قطره به انواع کاری ها، گوشت پرندگان، آب گوشت ها، سوپ ها، سالاد و حتی نان های چند غله ای استفاده می شود. در ایران بیشتر از دانه آن برای مصارف خوراکی استفاده می شود که روش بهتری است. با اضافه کردن نصف قاشق چای خوری سیاه دانه به پنیر، سالاد و آخرین تفت سبزیجات متوجه تغییر مزه و خوش طعم تر آن ها خواهید شد.خواص روغن سیاه دانه و لاغری

    مزه کمی تند و تیز و البته رایحه دل انگیز سیاه دانه باعث می شود تا همیشه میزان کمی از آن را مصرف کنیم. مسلما وقتی از روغن آن استفاده می شود به دلیل آن که یک عصاره تلغیظ شده محسوب می شود طبیعی است که باید بیشتر مواظب میزان استفاده از آن باشید.

    تاثیر روغن سیاه دانه بر لاغری و کاهش وزن

    تحقیقات سال ۲۰۰۰ میلادی باعث شد متخصصان تغذیه از تاثیر روغن سیاه دانه بر لاغری پی ببرند. دلیل آن ها وجود گروه ویتامین B در روغن سیاه دانه است که با افزایش سوخت و ساز سلولی حتی چربی های به جا مانده سفت و سخت از رژیم های قبلی را وادار به سوختن می کند. پس یک چربی سوز قوی برای کاهش وزن و خلاص شدن از چربی های اضافه بدن استفاده از روغن سیاه دانه است.

    یکی دیگر از تاثیرات خوب روغن سیاه دانه جلوگیری از اشتهای کاذب است. وقتی کمی قبل از غذاخوردن مقدار بسیار کمی روغن سیاه دانه میل شود، بی بروبرگرد کمتر غذا می خورید، کالری کمتری از غذاها دریافت می کنید و به تدریج وزن از دست می دهید. از دیگر مزایای روغن سیاه دانه ویتامین E موجود در آن است که یک آنتی اکسیدان قوی است که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، پوست و مو را هم سالم و زیبا نگه می دارد. دو نکته ای که معمولا کسانی که رژیم غذایی کاهش وزن می گیرند همیشه نگران آن ها هستند.

    روش استفاده از روغن سیاه دانه

    بهترین روش استفاده از روغن سیاه دانه برای لاغری به شکل های زیر است:

    1. یک قاشق چایخوری روغن همراه با یک کاسه معمولی ماست یا یک ظرف سالاد

    2. اضافه کردن ۵ تا ۱۰ قطره روغن به شیر یا آب میوه های ارگانیک

    3. املت یونانی با سیاه دانه بخورید

    یکی از روش هایی که به کمک آن می توانید مصرف سیاه دانه را به برنامه غذایی روزانه تان اضافه کنید تهیه املت یونانی با سیاه دانه است. برای تهیه این املت که می توانید در وعده صبحانه آن را میل کنید به ? عدد تخم مرغ، یک عدد گوجه فرنگی، کمی پنیر سفید فتا، یک حبه سیر، ? قاشق سیاه دانه و اندکی فلفل نیاز دارید. برای تهیه این املت کافی است به اندازه نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون در تابه بریزید و گوجه خرد شده و سیر را در آن تفت دهید. سپس تخم مرغ را به آن اضافه کنید و در آخرین مرحله پخت پنیر رنده شده فتا، فلفل و سیاه دانه را روی تخم مرغ بریزید. به این ترتیب به سادگی می توانید سیاه دانه را به برنامه غذایی روزانه تان اضافه کنید و از خواص درمانی و تسکین دهنده آن بهره ببرید.

    4. پنیر با چاشنی سیاه دانه بخورید

    یکی دیگر از روش هایی که می توانید به کمک آن سیاه دانه را به سبد غذایی خانواده اضافه کنید استفاده از پودر تخم سیاه دانه با پنیر در وعده صبحانه یا میان وعده عصر است. می توانید با پودر کردن تخم سیاه دانه و پاشیدن آن روی پنیری که تصمیم دارید میل کنید یک پنیر با چاشنی سیاه دانه در منزل تهیه و از آن برای بهره بردن از خواص سیاه دانه استفاده کنید.

    میزان مصرف سیاه دانه

    برنامه غذایی تان را طوری تنظیم کنید تا با توجه به وزنی که می خواهید کم کنید بین ۱ تا حداکثر ۳ قاشق غذاخوری از روغن سیاه دانه در طول روز مصرف کنید. بهترین روش شروع از یک قاشق چای خوری در روز و افزایش دادن آن تا ۳ قاشق غذاخوری نیم ساعت قبل از غذاخوردن است تا به وزن دلخواه برسید. بعد از آن هر از گاهی از این روغن در رژیم غذایی خود استفاده کنید. یادتان باشد این روغن به تنهایی روش کاهش وزن نیست.

    عوارض جانبی

    لطفا مثل هر ماده غذایی دیگری در مصرف روغن سیاه دانه حد اعتدال را رعایت کنید. چون ممکن است دچار آلرژی و حساسیت شوید که شما را دچار استفراغ، معده درد، تهوع، قرمزی و خارش پوست می کند. خوب است کمی از آن را روی پوست تان امتحان کنید تا در صورت بروز حساسیت از آن استفاده نکنید.

    زنان در دوران بارداری و شیردهی بهتر است از روغن سیاه دانه استفاده نکنند.

    در صورتی که سابقه فشارخون دارید یا از داروهای کنترل فشار خون استفاده می کنید، بهتر است دور این روش را برای لاغری و کاهش وزن خط بکشید.خواص روغن سیاه دانه و لاغری

    مصاحبه با میلاد بیک خواننده

    مصاحبه با محسن اورنگ

    مصاحبه با سید رضا اورنگ

    مصاحبه جنجالی با رضا ایرانمنش

    خشکشویی آنلاین پاکلین

    بهترین باطری ماشین

    نحوه ارائه خدمات تشریفات در باغ عروسی

    دستمال کاغذی چگونه تولید میشود

    برگزاری جشنواره غذا با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی

    مهاجرت به پرتغال

  • مدلهای جدید بلوز زنانه 2020
  • جهت مشاوره رایگان درباره تبلیغات، با ما تماس بگیرید:

    ۰۲۱ – ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

    آفتاب وبسایت مرجع فارسی زبانان سراسر دنیا، از سال ۱۳۸۰ تا کنون است

    +۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

    تلگرام آفتاب

    اینستاگرام آفتاب

    +۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۱۰۳

    ایران، تهران، میدان نوبنیاد ، کوهستان سوم ، پلاک ۳

    خواص روغن سیاه دانه و لاغری
    خواص روغن سیاه دانه و لاغری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *