خواص روغن زنجبيل براي لاغري

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– تعداد زیادی از افراد دوست دارند بدانند چطور می‌توانند چربی‌هایشان را بسوزانند و سریعتر وزن کم کنند که هم شیوه‌ای سالم باشد و هم موثر. به همین دلیل، عصاره‌ها یا روغن‌های گیاهی برای کاهش وزن ، یکی از بهترین گزینه ها هستند.

عصاره‌هایی که به شما معرفی می‌کنیم به شما کمک می‌کنند تا چند کیلوگرم از وزن تان کم کنید و ضمنا از بدن‌تان در مسیر کاهش وزن، به خوبی حمایت می‌کنند.

چهار نوع عصاره‌ی گیاهی وجود دارد که واقعا باور داریم می‌توانند برای  مفید باشند.

دوره مقدماتی php

عصاره گریپ فروت، آنزیم‌های بدن را فعال کرده و به بدن‌تان کمک می‌کند تا چربی‌های بدن را آب کنید. ما می‌دانیم که گریپ‌فروت می‌تواند برای کاهش وزن مفید باشد و اینکه عصاره‌ی گریپ‌فروت از پوست آن گرفته می‌شود، که حاوی مقادیر بسیار زیادی از ترکیبات خاصی مانند دی لیمونین (D-limonene) است و به متابولیسم کمک کرده و غدد لنفاوی را پاکسازی و عملکردشان را تقویت می‌کند.

اگر مقدار کمی از عصاره‌ی گریپ‌فروت را روی پوست استفاده کنید، ادرارآور و محرک خوبی برای سیستم لنفاوی است، به همین دلیل است که از این عصاره در بسیاری از کرم‌های برطرف‌کننده‌ی سلولیت و ترکیباتی که برای برس کشیدن خشک هستند، استفاده می‌شود.

عصاره‌ی گریپ‌فروت، بهترین عصاره‌ای است که به بدن در چربی سوزی و کاهش وزن کمک می‌کند زیرا آنزیم‌های بزاق دهان را فعال کرده و در نتیجه چربی‌های بدن بهتر تجزیه می‌شوند.

اگر عصاره‌ی گریپ‌فروت را با نعناع هندی یا پچولی ترکیب کنید می‌تواند اشتها و گرسنگی‌تان را کم کند و برای همین وسیله‌ی خوبی برای کاهش وزن به شیوه‌ای سالم است.

چند قطره از این ترکیب را در آب آشامیدنی‌‌تان بریزید، یا در فضای خانه و محل‌ کارتان پراکنده کنید و یا وقتی میل به خوردن داشتید، کمی از آن را روی سینه یا مچ دست‌ها ماساژ دهید.

بعد از عصاره‌ی گریپ‌فروت، عصاره‌ی دارچین بهترین ماده برای کاهش وزن است. بارها و بارها ثابت شده که عصاره‌ی دارچین می‌تواند به تنظیم قند خون و همچنین تنظیم چیزی در بدن‌تان به نام GF که همان عامل تحمل گلوکز است کمک کند.

عصاره‌ی دارچین، قند خون را متعادل کرده که در بلندمدت برای کاهش وزن و کاهش میل به شیرینی مفید است. تنظیم نبودن قند خون می‌تواند منجر به پرخوری، کمبود انرژی و اضافه وزن شود اما افزودن عصاره‌ی دارچین به میوه، چای، جودوسر، پختنی‌ها و یا اسموتی‌ها می‌تواند سرعت ترشح گلوکز در جریان خون را کم کند.

بعد از دو عصاره‌ی گفته شده، عصاره‌ی زنجبیل انتخاب خوب دیگری برای کاهش وزن است. زنجبیل میل به شیرینی را کاهش داده و التهاب را در بدن کم می‌کند. اگر قصد کاهش وزن و همزمان کاهش التهاب و البته حمایت و مراقبت از سیستم گوارش و بهبود جذب مواد مغذی را دارید، مطمئن باشید عصاره‌ی زنجبیل انتخاب بسیار مناسبی است.

ترکیبات موجود در زنجبیل، جینجرول نامیده می‌شوند. از نظر علمی ثابت شده که جینجرول‌ها می‌توانند التهابات ناشی از بیماری را در روده‌ها کاهش دهند و جذب مواد معدنی و ویتامین‌ها را به طور کلی بهتر کنند، در نتیجه انرژی سلولی بهتری برای کاهش وزن داشته و به هدف خود نزدیک‌تر می‌شوید.

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد و نتایج آن در نشریه‌ی هندی Physiology and Pharmacology منتشر شد می‌گوید، عصاره‌ی زنجبیل دارای فعالیت‌های آنتی‌اکسیدانی بوده و خواص چشمگیری از نظر ضدالتهاب بودن و ضد درد بودن دارد. در تحقیقات صورت گرفته روی موش ها، بعد از یک دوره‌ی یکماهه‌ی درمانی با عصاره‌ی زنجبیل، سطح آنزیم‌ها در خونشان افزایش یافته بود، همچنین در همین مدت، رادیکال‌های آزاد از بین رفته و کاهش چشمگیری در التهاب دیده شد.


6 خاصیت ثابت شده دانه های چیا


کاهش وزن و با رژیم موز

اگر هدف‌تان کاهش وزن است می‌توانید گاهی از ترکیب این عصاره‌ها استفاده کنید و یا به طور جداگانه آنها را به کار ببرید. می توانید یک قطره از هر کدام را در آب ریخته، یا بصورت موضعی استفاده کنید و یا در هوا پخش کنید. اگر می‌خواهید عصاره‌ای را به صورت موضعی به کار ببرید توصیه می‌کنیم از یک روغن سبک دیگر مثلا روغن نارگیل کمک بگیرید، مخصوصا اگر از عصاره‌ی دارچین استفاده می‌کنید.

یک راه ساده هم این است که عصاره را روی میز کارتان یا در فضای خانه بپاشید، بوی فوق‌العاده‌ای دارد و برای کاهش وزن مفید است. بیش از ۵هزار سال است که از عصاره‌ها استفاده می‌شود.

عصاره‌های گیاهی یکی از قوی‌ترین داروها در دنیا هستند، اما عصاره‌ی گریپ‌فروت، دارچین و زنجبیل، موثرترین عصاره‌ها برای کاهش وزن محسوب می‌شوند.

شاید واقعا ندانید روغن کرچک چیست و چه می‌کند. ما برایتان می‌گوییم روغن کرچک هم چه خواص شگفت‌انگیزی دارد و چطور در کاهش وزن به شما کمک می‌کند، طوری که بتوانید در عرض دو هفته، چهار کیلوگرم از وزن‌تان کم کنید.

روغن کرچک کاری می‌کند که بدن‌تان تبدیل به یک ماشین چربی سوزی شود، سرعت متابولیسم‌تان را بالا می‌برد و بدن‌تان را وادار می‌کند تا چربی‌های ذخیره شده را به عنوان منبع سوخت مصرف کند.

روغن کرچک مزه‌ی خوشایندی ندارد اما اگر با یک اسموتی خوشمزه‌ی میوه ترکیب اش کنید مزه‌اش را نخواهید فهمید. یک اسموتی میوه اگر با روغن کرچک ترکیب شود، یک صبحانه‌ی عالی و کامل برای کاهش وزن است.

روغن کرچک برای کاهش اشتها نیز مفید است که در نتیجه میل‌تان را به خوردن اسنک بعدازظهر کاهش می‌دهد. با مصرف روغن کرچک احساس انرژی، سیری و سرزندگی خواهید کرد و به راحتی می‌توانید در برابر وسوسه‌ی یک نوشیدنی‌ شیرین یا بستنی پرکالری مقاومت کنید.

روغن کرچک علاوه بر کمک به لاغری و کاهش وزن، پوست‌تان را درخشان، ناخن‌های‌تان را تقویت و موهای‌تان را انعطاف‌پذیر می‌کند پس برای زیباتر شدن هم خوب است.

اگر می‌خواهید برای تقویت مو و ناخن و پوست از روغن کرچک کمک بگیرید باید به طور خوراکی آن را مصرف کنید. می توانید مقدار بسیار کمی از آن را روی موهای‌تان بمالید تا درخشان شده و مات و کدر نباشد. می توانید با کمک روغن کرچک لکه‌های باقیمانده از جوش را از صورت‌تان برطرف کنید.

ضمنا روغن کرچک می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کرده و از عفونت جلوگیری کند. آنهایی که از عود عفونت‌های قارچی رنج می‌برند می توانند روغن کرچک را به طور روزانه و به صورت خوراکی مصرف کنند تا از این عفونت آزاردهنده رها شوند. پس می‌بینید هرچند فواید روغن کرچک برای کاهش وزن، ایده‌آل است، اما امتیازات فراوان دیگر آن باعث شده روغنی شگفت‌انگیز باشد.

البته اگر بخواهید روغن کرچک را همراه با فست فود مصرف کنید، نتیجه‌ای نخواهید گرفت اما اگر همراه با رژیم غذایی مناسبی آن را مصرف کنید، می بینید که تلاش‌های شما برای کاهش وزن سرعت بیشتری می‌گیرد. مجبور نیستید کالری‌تان را آنقدر محدود کنید که به گرسنگی دچار شوید، فقط کافیست مواد مغذی و سالم را در برنامه‌تان داشته باشید.

روغن کرچک گرانقیمت نیست، موثر است و می‌توانید اثرش را روی وزن و زیبایی‌تان ببینید. همین امروز یک بطری روغن کرچک تهیه کنید تا از فوایدش بهره‌مند شوید و وضعیت سلامتی‌تان را بهبود ببخشید.

برای کاهش وزن، ریزه کاری ها و نکاتی وجود دارد که قطعا از آنها بی خبرید:

ریزه کاری های کاهش وزن سریع

نبض ما– مترجم: هدی بانکی

انگور سیاه یا ق،کدام مفید تر است؟

مواد غذایی سرطان زا را بشناسیم

۴ خاصیت شگفت انگیز ماسک لیموترش

چند میان وعده غذایی مقوی از جنس مدرسه

به این دلایل مضرات نوشابه را جدی بگیرید! + ویدئو

چرا همیشه احساس گرسنگی می کنیم؟

عصاره زنجبیل رو من تست کردم خیلی ش!

مطلب کامل نیست.نگفتید که چه مقدار روغن کرچک باید برای لاغری مصرف کرد و آیا هر روز باید باشه؟


تصورات غلط در رابطه با سقط جنین


چیزهایی که قبل از کاشت مو باید بدانید


روغن شتر مرغ و خواص آن برای زانو درد


مراقبت از چشم ها در پیلینگ


زنجبیل به عنوان یک گیاه دارویی شگفت انگیز بیش از 2000 سال است که برای درمان بیماری ها در هند و چین مورد استفاده قرار می گیرد و خواص فراوانی برای سلامتی دارد.

در ادامه این مقاله از سایت کوکا با تمامی خواص دارویی و درمانی زنجبیل برای سلامت بدن آشنا خواهید شد.
همچنین به بررسی فواید زنجبیل برای پوست و مو و خواص زنجبیل برای لاغری و چربی سوزی خواهیم پرداخت و شما را با روش های مصرف زنجبیل تازه و طرز تهیه چای و دمنوش زنجبیل آشنا خواهیم کرد؛ همراه ما باشید :

زنجبیل حاوی آنتی اکسیدان گینگرول است که به مبارزه با رادیکال آزاد کمک می کند بنابراین برای درمان ریزش مو مفید است.

زنجبیل غنی از مواد معدنی و روغن های ضروری است که باعث افزایش رشد مو و همچنین نرم تر و شفاف تر شدن موی سر می شود.

ماساژ با روغن زنجبیل

شما می‎توانید با زنجبیل روغن ماساژی درست کنید که به موهای ضعیف و نازک شده و قسمت های کم پشت سرتان کمک کند.

به آسانی مقدار مساوی از روغن زنجبیل و جوجوبا، روغن زیتون، یا روغن آووکادو (بستگی به میل شخصی و نوع موی شما دارد) را با هم ترکیب کنید، به آرامی روی پوست سر خود و جاهایی که ریزش مو بیشتر است، به شکل حرکات کوچک دایره‎ای، آن را ماساژ دهید. استفاده‎ منظم از این مخلوط روغنی باعث تقویت و افزایش رشد مو در نواحی کم پشت می‎شود.

زنجبیل دارای خواص طبیعی ضد التهابی و ضد عفونی کننده بوده و یک درمان مفید برای رفع شوره سر محسوب می شود.

زنجبیل با آنتی اکسیدان‌هایی که دارد، به طور جدی می‌تواند به درمان مشکل موخوره و خشکی مو کمک کند.
کمی روغن زنجبیل را با شامپوی‌ تان مخلوط کنید و ببینید که چگونه قدرت مرطوب‌ کنندگی طبیعی آن به رفع هر گونه خشکی مو کمک می‌کند.

یک قاشق غذا خوری زنجبیل ریز شده و دو قاشق غذا خوری روغن نارگیل یا روغن کنجد را با هم ترکیب کنید، خمیر به دست آمده را بر روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید، بگذارید 1 ساعت بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.
این کار یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

استفاده از زنجبیل تازه می تواند سیاهی آرنج و زانو را از بین ببرد.

ماسک برا رفع سیاهی آرنج و زانو

یک تکه زنجبیل تازه را بر روی پوست آرنج و زانو دو تا سه بار در روز بمالید، در عرض 6 تا 12 هفته سیاهی آرنج و زانو از بین می رود.

– زنجبیل به عنوان یک عامل ضد عفونی کننده قوی شناخته می شود که با از بین بردن باکتری های ایجاد کننده جوش می تواند به درمان آکنه و جوش صورت کمک کند.
– زنجبیل حاوی جینگرول، شوگاول و 27 ماده شیمیایی دیگر است که باعث کاهش درد و سوزش ناشی از جوش صورت می شود.
– زنجبیل با تنظیم میزان انسولین و قند خون به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.
– استرس یکی از عوامل مهم در ایجاد آکنه و جوش صورت می باشد، زنجبیل خاصیت آرام بخشی داشته و با درمان استرس جوش صورت را درمان می کند.
– زنجبیل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی پوست شناخته می شود که با سم زدایی از پوست به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

طرز تهیه ماسک زنجبیل برای جوش صورت

3 قاشق غذاخوری ریشه زنجبیل تازه به همراه پوست آن را له کنید تا خمیری به دست آید، این خمیر را بر روی جوش ها بمالید و بگذارید 5 دقیقه بماند، سپس با آب سرد بشویید.

ماسک زنجبیل و جعفری برای جوش

2 قاشق غذا خوری جعفری تازه را خرد کنید و در 2 فنجان آب جوش بریزید و بگذارید یک ساعت بماند تا عصاره آن خارج شود، حالا 2 قاشق سوپ خوری زنجبیل تازه را به آن اضافه کنید و بگذارید برای 20 دقیقه بر روی حرارت کم بماند تا خوب با هم ترکیب شوند.

این محلول را هر روز بر روی جوش های صورت بمالید تا درمان شوند.

اسکراب زنجبیل برای جوش صورت

در یک کاسه 2 قاشق غذاخوری زنجبیل له شده را با ½ فنجان شکر، ¼ فنجان روغن زیتون و آب نصف لیموترش تازه را با هم مخلوط کنید، این ترکیب را به آرامی بر روی پوست صورت ماساژ دهید و بگذارید 3 دقیقه بماند، سپس با آب سرد بشویید.

از این اسکراب هر روز استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

زنجبیل پوست صورت را تغذیه و نرم کرده و از ایجاد چین و چروک و پیری پوست صورت جلوگیری می کند.

دو بند انگشت زنحبیل رنده شده را با دو قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری آب لیموترش تازه ترکیب کنید و بجوشانید، پس از سزد شدن روی صورت خود بمالید و بعد از 30 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

احتمالا عاقلانه نیست که بلافاصله پس از یک سوختگی تازه آن را استعمال کنید، اما گفته می‌شود که بعد از سرد شدن پوست، آب زنجبیل تازه، تاول پوستی که سوخته‌ است و یا آفتاب سوختگی را تسکین می‌دهد.

اگر به دنبال لاغری و کاهش وزن هستید، ریشه زنجبیل می تواند در این زمینه به شما کمک کند. زنجبیل یکی از بهترین چربی سوز ها می باشد، استفاده از ریشه زنجبیل باعث کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن شما می شود.

تحقیقات انجام شده در دانشگاه ماستریخت هلند نشان داد که زنجبیل حاوی یک نوع کافئین است که به کاهش وزن کمک می کند. زنجبیل همراه با رژیم غذایی مناسب و ورزش برای لاغری و کاهش وزن مفید می باشد.

زنجبیل چگونه باعث لاغری می شود؟

زنجبیل حاوی ترکیبات فنولی فعال به نام جینجرول است که چربی سوزی را افزایش می دهد، مطالعات نشان داده که جینجرول تجزیه چربی ها را بهبود بخشیده و با کاهش سطح گلوکز و انسولین خون به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

گیاه زنجبیل دارای خاصیت ترموژنیک می باشد، مواد غذایی ترموژنیک به خوراکی‌ هایی اطلاق می‌شود که دمای بدن را افزایش داده و در نتیجه سوخت و ساز بدن را تحریک می‌کنند.

یک مطالعه توسط دانشمندان آمریکایی نشان داده که مصرف زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل در رژیم غذایی اشتها را کاهش می دهد و به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.

محققان می گویند که زنجبیل با بهبود هضم غذا به دفع سموم بدن از طریق روده ها کمک می کند و به این طریق باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

1. برای بهبود حرکات روده و دفع مواد زاید هر روز صبح ا لیوان آب ولرم را با 1 قاشق چای خوری آب زنجبیل ترکیب کنید و بنوشید.
2. مقداری زنجبیل خرد شده به چای سبز یا چای سیاه اضافه کنید و 20 دقیقه قبل از هر وعده غذایی بنوشید تا اشتهای شما را کاهش دهد.
3. نوشیدن چای زنجبیل هم برای افزایش چربی سوزی و افزایش متابولیسم بدن مفید می باشد.
4. قبل از هر وعده غذایی مقداری زنجبیل رنده شده را با آب نصف لیموترش تازه و یک لیوان آب ترکیب کنید بنوشید تا جلوی پرخوری را بگیرد.
5. زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل را به سس سالاد خود اضافه کنید تا هم طعم بهتری بگیرد و هم به کاهش وزن کمک کند.
6. یک بند انگشت زنجبیل تازه و ارگانیک را با پوست به آب میوه و آب سبزیجات اضافه کنید و بنوشید.

7. معجون زنجبیل و عسل را دو تا سه بار در روز بخورید تا به کاهش وزن شما کمک کند.

زنجبیل اغلب به عنوان یک درمان طبیعی برای تهوع و استفراغ در دوران بارداری و شیمی درمانی استفاده می شود.

زنجبیل می تواند برای درمان میگرن و کاهش سردرد های شدید مفید باشد.

قبل از شروع سردرد های شدید میگرنی مقداری ریشه زنجبیل تازه را بجوشانید و سپس به آن مقداری عسل و لیموترش تازه اضافه کنید و بنوشید.

تحقیقات محققان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نشان داده که زنجبیل می تواند قند خون ناشتا در افراد مبتلا به دیابت نوع دو را کاهش دهد.

تیم تحقیقاتی 88 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 را مورد مطالعه قرار دادند؛ این افراد حداقل به مدت 10 سال به بیماری دیابت مبتلا شده بودند، آن ها روزانه 3 کپسول که حاوی یک گرم پودر زنجبیل بود را مصرف می کردند، پس از 8 هفته میزان قند خون ناشتا در آن ها کاهش پیدا کرد.

هنوز مشخص نیست که زنجبیل چگونه باعث کاهش قند خون می شود اما مارتا هاوارد می گوید که احتمالا زنجبیل مانع از فعالیت فسفوریلاز کبدی – آنزیمی که گلیکوزن را به گلوکز تبدیل می کند – می شود.

هنگامی که گلیکوژن تجزیه می شود، قند خون افزایش می یابد بنابراین مهار این آنزیم می تواند قند خون را برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد.

زنجبیل برای درمان درد معده و دستگاه گوارش مفید می باشد. اعتقاد بر این است که تاخیر در تخلیه ی معده عامل اصلی سو هاضمه و درد معده می باشد، زنجبیل تخلیه معده در افرادی که این شرایط را دارند، سرعت می بخشد.

زنجبیل برای تقویت قلب بسیار موثر است، سطح کلسترول خون را کاهش می دهد و از لخته شدن خون جلوگیری می کند.

تحقیقات نشان داده که مصرف زنجبیل می تواند به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون کمک کند. همچنین زنجبیل تازه برای درمان فشار خون بالا مفید می باشد.

تحقیقات نشان داده که مصرف زنجبیل به درمان بیماری های کبدی از جمله کبد چرب، سیروز کبدی و سم زدایی از کبد کمک می کند.

زنجبیل به عنوان یک درمان طبیعی برای بیماری های کلیوی از جمله سنگ کلیه شناخته می شود.

مطالعات نشان داده که زنجبیل حاوی مقادیر بالای ماده ی ضد سرطان گینگرول 6 می باشد که برای پیشگیری و درمان سرطان های کولون، پانکراس، سرطان پستان و سرطان تخمدان موثر است.

زنجبیل به عنوان یک درمان طبیعی برای سرماخوردگی و آنفلوانزا استفاده می شود، استفاده از زنجبیل تازه به مدت سه روز علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا در بزرگسالان را کاهش می دهد.

زنجبیل تازه خواص ضد باکتری داشته و برای درمان گلودرد، گرفتگی صدا و سرفه مفید می باشد. برای این منظور می توانید روزی دو بار چای زنجبیل بنوشید.

پیش از مصرف هر نوع مواد غذایی حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.

زنجبیل تازه می تواند برای پیشگیری و درمان سرطان پروستات در مردان مفید باشد. زنجبیل یک منبع عالی از منگنز است که برای تولید تستوسترون، افزایش اسپرم و درمان ناباروری مردان ضروری می باشد.

زنجبیل برای کودکان بالای 2 سال مفید می باشد و می تواند برای درمان مشکلات گوارشی، سردرد و سرماخوردگی استفاده شود.

عصاره زنجبیل باعث کاهش التهاب می شود به همین دلیل برای درمان کمردرد و زانودرد در بیماران مبتلا به روماتیسم و پوکی استخوان مفید می باشد.

عصاره زنجبیل را دو بار در روز به مدت شش هفته در محل درد بمالید به کاهش التهاب و درد کمک می کند.

اسانس زنجبیل برای درمان سلولیت و علائم وریدهای واریسی موثر است.

مطالعه نشان داده که مصرف زنجبیل به کاهش درد عضلانی پس از تمرینات بدنسازی در بدنسازان کمک می کند.
نوشیدن چای زنجبیل بعد از تمرینات سخت بدنسازی می تواند درد عضلانی را کاهش دهد.

زنان مبتلا به دیسمنوره یا درد های شدید قاعدگی می توانند از چای زنجبیل برای کاهش درد استفاده کنند.

چای زنجبیل برای کاهش علائم اسهال و مدفوع مکرر و آبکی مفید می باشد.

چای زنجبیل و دارچین برای کاهش وزن و چربی سوزی بسیار مفید می باشد.

ترکیب زنجبیل و لیمو برای افزایش انرژی، تقویت ایمنی بدن، کاهش وزن، افزایش چربی سوزی و متابولیسم، درمان دیابت و کاهش درد مفید می باشد.

ترکیب زنجبیل و زردچوبه برای درمان سرطان، کاهش التهاب و درمان مشکلات گوارشی و معده درد مفید می باشد.

شربت زنجبیل و عسل برای درمان آسم، سرطان، مشکلات تنفسی، هضم غذا و سلامت قلب و کاهش فشار خون بالا مفید می باشد.

دمنوش زنجبیل و نعنا برای درمان سرماخوردگی و سرفه، درمان تهوع و استفراغ و هضم غذا مفید می باشد.

ریشه زنجبیل تازه را حلقه حلقه ببرید، مقداری آب را بگذارید تا جوش بیاید، زنجبیل ها را در آن بریزید و بگذارید 5 تا 7 دقیقه به آرامی بجوشد؛ سپس از صافی رد کنید. چای زنجبیل شما آماده است.

همچنین می توانید پس از رسیدن دمای آب قوری به 70-80 درجه، پودر زنجبیل را به آن اضافه کنید و 10 دقیقه صبر کنید تا خوب دم بکشد و سپس دمنوش زنجبیل را میل کنید.

تحقیقات نشان داده که روغن زنجبیل می تواند به درمان پوکی استخوان، اضطراب و افسردگی، بهبود هضم غذا، درمان عفونت و مشکلات تنفسی، کاهش التهاب و درمان درد قاعدگی و بهبود عملکرد کبد کمک کند.

مطالعات نشان داده که مصرف زنجفیل در بعضی از زنان باردار باعث کاهش تهوع و استفراغ و سرگیجه می شود. اما بعضی از کارشناسان نگران این هستند که مصرف دوز های بالای زنجبیل خطر سقط جنین را افزایش دهد، پس بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

زنجبیل ممکن است با تعدادی از داروها از جمله وارفارین، آسپیرین و داروهای دیابت یا فشار خون بالا تداخل داشته باشد.

منابع : medicalnewstoday – draxe – healthline



9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *