خواص روغن زعفران براي مو

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی

از تاثیرات زعفران بر روی بدن تا کنون بارها شنیده ایم و خوانده ایم. اما چیزی که بیشتر بانوان و آقایان ایرانی از آن گله مند هستند مشکلاتی است که در رویش موهایشان دارند. امروز زعفران نت دوباره دست به دامان این گیاه ارزشمند یعنی زعفران شده تا به شما یاد دهد که چگونه برای رشد و تقویت مو با زعفران می توانید از این محصول استفاده کنید و مویی زیبا داشته باشید. با ما همراه باشید

زعفران یکی از گیاهان ارزشمند، خوش عطر و البته گران قیمت است که خواص آن برای درمان بسیاری از بیماری ها ثابت شده تا جایی که حالا متخصصان معتقدند که می توان برای رشد و تقویت مو با زعفران به راحتی دست به دامان این گیاه شد. خواص این گیاه به گونه ای است که می تواند در رشد و تقویت مو تاثیر بسزایی داشته باشد.

در داخل زعفران موادی است که روی فولیکول مو تاثیر می گذارد و کمک می کند که این بخش دوباره بازسازی شده و مو ها رشد کنند. عموما افرادی که دچار ریزش ناحیه وسط مو می شوند و نسبت به درمان دیر اقدام می کنند می توانند با استفاده از زعفران این مشکل را حل کنند.

 

 

دوره مقدماتی php

اگر از زعفران استفاده کنید علاوه بر تحریک مو، می توانید به رشد آن هم سرعت دهید. در واقع برای تقویت و رشد مو با زعفران می توانید از روش ساده و کاملا طبیعی و بی خطری استفاده کنید که نتیجه آن رشد و تقویت مو هاست. از طرفی زعفران آنتی اکسیدان زیادی دارد که برای کم مویی یا طاسی منطقه ای خیلی مفید است.

اگر می خواهید به هدف تقویت و رشد مو با زعفران برسید، می توانید از راه هایی که در زیر ارائه داده ایم استفاده کنید:

اول اینکه، کمی زعفران و شیرین بیان و شیر را با هم آمیخته و در قسمت طاسی سر بمالید. به این مواد ترکیبی اسیر رشد مو می گویند بدین ترتیب می توانید جلوی ریزش مو بگیرید و موهای منطقه را رشد دهید.

در معجون دوم، در مورد شیر و زعفران و پودر میخک صحبت می کنیم. اگر این سه را با هم مخلوط کنید و یک خمیر روان ایجاد کنید، می توانید آن را به عنوان ماسک برای استفاده در کف سر استفاده کنید. بگذارید این خمیر چند دقیقه ای روی مو یا پوست شما بماند و بعد آن را بشویید. البته استفاده از این ماسک یکبار افاقه نمی کند بلکه باید چندین بار این ماسک را بمالید تا آن را رشد دهید. این ماسک به بازسازی موهای آسیب دیده خیلی کمک می کند.

معجون سوم را بیشتر می پسندند چرا که مواد آن دم دست تر است، برای این معجون، بیایید کمی زعفران یعنی در حد یک قاشق چایخوری، با مقداری روغن زیتون یا روغن بادام مخلوط کنید و بگذارید روی حرارت تا دمای آن به دمای محیط برسد، بعد از این روزانه کمی از این مایع را روی کف سر و مو بمالید تا به مرور شاهد رشد مو ها باشید. دقت کنید که باقی مانده این معجون را باید در یک شیشه بگذارید و در یخچال نگهدارید تا از فاسد شدن جلوگیری نمایید.

برای رشد و تقویت مو با زعفران می توانید این گیاه را در معجون ها و اکسیرهایی شرکت دهید تا بتوانید با آن طاسی منطقه ای موی سر، و حتی کم مویی و کم پشتی مو رفع کنید. بدین ترتیب با روشی طبیعی می توانید موی خود را رشد دهید و نگران از دست دادن مو ها نباشید. برای اطلاع از علت ریزش مو می توانید اینجا را کلیک کنید.

 

 

از گذشته تا الان از گیاه دارویی زعفران برای مصارف خوراکی بسیار زیادی و هم … (بیشتر)

زعفران از دیرباز تا الآن، به عنوان یکی از اصلی‌ترین داروهای گیاهی و‌ یکی اصیل‌ترین … (بیشتر)

هر جا صحبت از لاغری می شود، همه توصیه می کنند که ابتدا اشتهای خود … (بیشتر)

خیلی جالبه

ممنونم

آدرس: تهران، پاسداران، خیابان گیلان غربی، بن بست مریم، پلاک ۲، طبقه اول، واحد ۱

زعفران یا زرپران گیاهی گلدار کوچک و چند ساله است که به عنوان یکی از ارزشمندترین و گران ترین ادویه های جهان شناخته می شود.

زعفران که ادویه طلایی هم نامیده می شود دارای طعم، رنگ، عطر خوبی بوده و بیش از 150 ترکیب آنتی اکسیدانی از جمله کاروتنوئیدها، سافرانال، کروکین، کروکتین، پیکرکروکین، فوکوس و کروک دارد.

همچنین زعفران غنی از ویتامین A، اسید فولیک، مس، پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن، سلنیوم، روی، منیزیم، ریبوفلاوین و تیامین می باشد.

طبع زعفران گرم و خشک است و بیشتر به صورت پودر زعفران برای تهیه ی سوپ ها و نوشیدنی های گرم استفاده می شود. گل زعفران معمولا در پاییز رشد می کند و در اندازه های 25 تا 30 میلی متر یافت می شود.

امروزه زعفران در ایران، اسپانیا، مدیترانه شرقی و آسیای جنوب شرقی کشت می شود و ایران اولین تولید کننده زعفران در جهان می باشد.

زعفران برای درمان لک های صورت و روشن شدن پوست صورت مفید می باشد.

مقداری پودر زعفران را با 3 قاشق چایخوری شیر ترکیب کنید و آن را بر روی صورت بمالید و به آرامی ماساژ دهید بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

در روشی دیگر پودر زعفران را 2-3 ساعت در آب خیس کنید، آن را بر روی صورت بمالید و به آرامی ماساژ دهید و بعد از 5 دقیقه بشویید.

زعفران برای پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت و جای جوش مفید می باشد.

ماسک زعفران برای جوش و جای جوش

مقداری پودر زعفران را با 6-7 برگ ریحان خوب بکوبید، خمیر به دست آمده را بر روی صورت بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

زعفران را با عسل مخلوط کنید و بر روی صورت بمالید، چند دقیقه صبر کنید و سپس صورت را با آب گرم بشویید.

اگر به تازگی مدت زیادی را جلوی آفتاب بوده‌اید یا برنزه کرده‌اید، مقداری زعفران را به مدت یک شب در شیر پر چرب بخیسانید. بعد از این مدت با انگشت آن را به پوست برنزه شده بزنید. این ترکیب به طرز موثری اثر آفتاب سوختگی را از بین می‌برد و همچنین درخشندگی را به پوست باز می‌گرداند.

زعفران برای و طاسی مفید بوده و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود.

ماسک زعفران برای مو

مقداری پودر زعفران و شیر را ترکیب کنید و بر روی  پوست سر و موها بمالید، بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

دمنوش زعفران ناباروری در مردان را درمان کرده و به عنوان یک محرک جنسی برای افزایش توانایی مردان در تولید مثل مفید می باشد.

مصرف مقادیر کم زعفران برای نوزادان و کودکان مفید می باشد؛

زعفران برای بهبود هضم غذا مفید می باشد.

برای تقویت استخوان های نوزادان و کودکان مفید است.

زعفران باعث برای بهداشت دهان و دندان نوزادان و کودکان مفید می باشد.

زعفران باعث شادی و آرامش نوزاد و کودک شده و بی قراری در آن ها را کاهش می دهد.

حدود 85 درصد زنان از سندروم پیش از قاعدگی رنج می برند، زعفران یکی از بهترین روش های طبیعی برای درمان اختلالات قاعدگی و پریود شدن می باشد.

تحقیقات نشان داده که چای زعفران دو بار در روز می تواند به طور قابل توجهی علائم سندروم پیش از قاعدگی مانند اختلالات رفتاری و درد پریود را کاهش دهد.

دم کرده زعفران یکی از بهترین داروها برای درمان اضطراب و افسردگی می باشد. سافرانال، کروکین و کومپفرول موجود در زعفران به عنوان یک آرام بخش قوی برای افراد مبتلا به افسردگی عمل کرده و می توانند به درمان افسردگی و اضطراب و استرس کمک کنند.

تحقیقات نشان داده که کروکین و کروکتین موجود در زعفران برای درمان بیماری چشمی دژنراسیون ماکولا مفید می باشد.

زعفران دارای خواص ضد التهابی بوده که می تواند با سم زدایی کبد به درمان کبد چرب و بزرگ شدن کبد کمک کند.

زعفران مدر بوده و می تواند برای پاکسازی و سم زدایی کلیه ها و درمان سنگ کلیه مفید باشد.

زعفران حاوی مقادیر بالای مس، پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن، منیزیم، روی و سلنیوم است که فشار خون بالا را کاهش می دهد.

زعفران دارای مقادیر بالای ویتامین C بوده که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلونزا مفید می باشد.

پودر زعفران را با آب گرم مخلوط کنید و بنوشید تا سرماخوردگی و سرفه را درمان کند.

یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین کاربردهای زعفران درمان طبیعی درد معده و بیماری گوارشی می باشد. زعفران حاوی کروکین و سافرانال بوده و در طب سنتی برای درمان سوزش سر دل، سوء هاضمه، زخم معده استفاده می شود.

زعفران حاوی مقادیر بالای آهن بوده در نتیجه گردش خون را بهبود بخشیده و برای درمان کم خونی و علائم کم خونی مفید می باشد.

منگنز موجود در زعفران می تواند سطح قند خون دیابتی ها را کاهش دهد. کروستین موجود در زعفران مقاومت به انسولین را کاهش می دهد به این ترتیب زعفران به عنوان یکی از بهترین روش ها برای درمان دیابت نوع دو محسوب می شود.

کروستین موجود در زعفرانبرای پیشگیری از بیماری پارکینسون مفید می باشد، همچنین مطالعات نشان داده که زعفران می تواند باعث تقویت حافظه شود و کروکین و کروکتین موجود در آن برای درمان آلزایمر یا زوال عقل مفید می باشد.

آنتی اکسیدان های موجود در زعفران می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد و تپش قلب را درمان می کند.

مصرف شربت زعفران قبل از خواب می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشیده و بی خوابی را درمان کند.

تحقیقات نشان داده که زعفران دارای خواض ضد تومور بوده و می تواند برای پیشگیری و درمان سرطان ها فید باشد.

چای و دمنوش زعفران به عنوان یک درمان طبیعی برای افسردگی، سلامت قلب و عروق، درمان اختلالات قاعدگی، تقویت حافظه و پیشگیری و درمان سرطان شناخته شده است.

طرز تهیه چای و دمنوش زعفران

مقداری پودر زعفران را به آب جوش (70-80 درجه) اضافه کنید و بگذارید 5 تا 8 دقیقه بماند تا دم بکشد، چای شما آماده است می توانید آن را با لیمو ترش تازه و عسل ترکیب کرده و استفاده کنید.

مصرف مقادیر بالای زعفران برای زنان باردار خطرناک بوده و می تواند باعث سقط جنین شود.

زعفران در بعضی افراد می تواند باعث ایجاد آلرژی شود که با علائمی مانند سرگیجه، تهوع، اضطراب، خستگی و تغییر اشتها مشخص می شود.

زعفران ممکن است با برخی از داروها مانند وارفارین یا دارو های فشار خون تداخل داشته باشد.

مصرف زعفران در دوران بارداری باعث تولید سروتونین شده که باعث استرس و افسردگی در زنان باردار می شود.

اگر چه خالص بودن یا نبودن زعفران در آزمایشگاه‌ها به راحتی قابل شناسایی است اما تشخیص آن برای مصرف کنندگان به راحتی ممکن نیست.

افزایش وزن زعفران با استفاده از آغشته کردن این گیاه به چربی و عسل حرفه‌ای‌ترین روش تقلب در فروش زعفران است و رنگ کردن قسمت‌های سفید این گیاه با رنگ طبیعی زعفران محترمانه‌ترین شیوه در تقلب طلای سرخ است که برای مصرف کنندگان به راحتی قابل تشخیص نیست اما اطلاعات آمده در لاپلاس ممکن است شما را هنگام خرید این محصول یاری کند.

تقلب در زعفران منحصر به مخلوط کردن یک گیاه شبیه زعفران با این محصول نیست بلکه زعفران تقلبی حتی شامل سنگین کردن وزن آن با استفاده از چربی، عسل، نمک و شکر هم می‌شود چراکه این گیاه ارزش بالایی دارد و هر گرم آن بیش از 5000 تومان در بازار فروخته می‌شود لذا سودجویان را به سمت خودش می‌کشاند تا با هر چیز که می‌توانند در زعفران غش کنند.

یکی از راه‌های تقلب در زعفران این است که کلاله‌های آن را با نوعی چربی، شکر، نمک یا عسل آغشته می‌کنند و وزن آن را افزایش می‌دهند.

گرچه خالص بودن یا نبودن زعفران در آزمایشگاه‌ها به راحتی قابل شناسایی است اما تشخیص آن برای مصرف کنندگان به راحتی ممکن نیست با این حال، اگر کلاله‌های زعفران بسیار براق باشد باید به آن شک کرد یا در صورت مشاهده این ظاهر غیر طبیعی آن را بین انگشتان دست یا روی کاغذ له کرد تا دید ماده خاصی از آن روی کاغذ نقش می‌بندد و کاغذ و انگشتان دست چرب می‌شود که در این صورت مشخص می‌شود زعفران به چربی خاصی آغشته شده تا وزنش بیشتر شود.

یکی دیگر از راه‌های تقلب در زعفران استفاده از رنگ مصنوعی است؛ اگر رنگ‌های مصنوعی در زعفران به کار رفته باشد در آزمایشگاه قابل تشخیص است چرا که پایین بودن قدرت رنگ دهی آن نشان دهنده این تقلب خواهد بود.

این رنگ‌های مصنوعی برای سلامتی انسان بسیار خطرناک است و در واقع گل رنگ‌هایی که از مکه به عنوان زعفران و غالبا به شکل پودر به کشور وارد می‌شود از همین رنگ‌های خطرناک مصنوعی است.

شکل ظاهری زعفران یکی از روش‌های شناسایی خالص بودن آن است ظاهر این محصول شبیه میخک است؛ به گونه‌ای که پایین گیاه میله‌ای و انتهای آن دندانه دار، پهن و قیچی شکل است. همچنین رنگ زعفران باید قرمز تند باشد نه روشن و شکل کلاله‌های آن نیز نباید براق باشد.

منابع : organicfacts – healthline

محل لینک سایت شما

فروشگاه اینترنتی بورسیکا مرجع مقایسه، انتخاب و خرید اینترنتی کالا است که در گستره‌ای به وسعت کالای دیجیتال (موبایل، تبلت، لپ‌تاپ، کامپیوتر، انواع لوازم جانبی و دوربین)، لوازم خانگی (یخچال، اجاق گاز، ماشن لباسشویی، تصفیه هوا، لوازم آشپزخانه، ملزومات پخت و پز)، صوتی و تصویری (تلویزیون، سینمای خانگی، گیرنده دیجیتال، کنسول بازی، پخش کننده چند رسانه ای)، مبلمان اداری، سرویس خواب، لوازم شخصی (شامل طیف گسترده ای از بالش طبی، لوازم اصلاح، دستگاه لیزر خانگی، لوازم آرایش و زیبایی، ساعت، عطر و ادکلن)، صنایع دستی (سفال، سرامیک و چینی، فرش و تابلو فرش، گبه و گلیم دستباف، ترمه، محصولات چرمی و پوست شامل کیف و ست چرمی، نقره و ملیله، میناکاری، فیروزه کوبی، قلم زنی، خاتم، منبت، معرق، حصیر و الیاف طبیعی، بلور، آبگینه و آینه، ویترای، زیورآلات دست‌ساز) دسته‌های موضوعی متنوع کتاب برای انواع رده های سنی و انواع مجلات که با بهره‌گیری از روشهای پرداخت متنوع و سیستم توزیع سراسری تجربۀ جدیدی را در فروش اینترنتی کالا در ایران رقم زده است.
فروشگاه اینترنتی بورسیکا به واسطۀ تامین کالا از مبادی اصلی، فروش کالای اصل و با کیفیت را به همراه قیمتهای واقعی نشانه گرفته است و احترام به حقوق مصرف کننده را در برخورداری از محصولی که شایستۀ یک خرید هوشمندانه از یک فروشگاه اینترنتی است، محور کسب و کار خود می‌داند.
بورسیکا به عنوان یکی از برترین وبسایتهای خرید آنلاین در ایران با تضمین اصالت کالا از طریق عقد قرارداد تامین کالا با برندهای معتبر داخلی و خارجی و ضمانت بازگشت 7 روزۀ کالا و اعلام ارسال رایگان در سقف خریدهای متعارف توانسته است به عنوان یک فروشگاه معتبر در زمینه فروش اینترنتی محصولات مختلف بسیار موفق عمل نموده و جایگاه خوبی را در بازار خرده فروشی های آنلاین به دست آورد.

 

در مورد تاثیر و فواید و خواص زعفران برای موها توجه شما را به این پست جلب میکنیم

•    تحریک رشد مو

زعفران فولیکول مو را بازسازی نموده و به رشد مو کمک می کند. اگر موهای پشت سرشما در اثر ریزش مداوم، کم پشت شده، می توانید از زعفران استفاده کنید تا رشد مجدد موهای پشت سر را شاهد باشید.

•    جلوگیری از ریزش مو

یکی از خواص شگفت انگیز زعفران برای مو، است. چون زعفران سرشار از آنتی اکسیدان است و طاسی منطقه ای را درمان می کند.
چطور از زعفران برای رشد موها استفاده کنیم؟

اگر به دنبال راه استفاده از زعفران برای تقویت موهای خود هستید، باید

۱-     زعفران را با شیرین بیان و شیر ترکیب کنید و روی قسمت های طاس بمالید. این ترکیب از ریزش مو جلوگیری می کند و رشد مو را افزایش می دهد.، اکسیر رشد مو

۲-     چند تار زعفران را در شیر بخیسانید و به آن پودر میخک بیفزایید. به خوبی با هم مخلوط کنید تا تبدیل به یک خمیر نرم و روان شود.
این ماسک را به کف سر و موها بزنید. بگذارید چند دقیقه روی موها بماند و بعد موها را آب بکشید. استفاده ی منظم از این ماسک ریزش مو را متوقف نموده و باعث رشد مو می شود. آسیب های مو را بازسازی می کند و آن را سالم می کند.

۳-    یک قاشق چایخوری زعفران کوبیده شده و یا کمی پودر زعفران را به روغن بادام یا روغن زیتون بیفزایید و در کاسه ای مخلوط کنید. این مواد را ۵ دقیقه روی حرارت بگذارید. وقتی به دمای محیط رسید، آن را در شیشه ای بریزید و نگه دارید.

هر روز، مواد مفید موجود در زعفران به تدریج با روغن ترکیب می شوند. بطری را خوب تکان دهید و مقدار کمی از روغن را روی کف سر و موها بزنید. این کار را مرتب انجام دهید. این کار از مو در برابر آسیب محافظت می کند و از ریزش مو جلوگیری می نماید.

نظر

زعفران یکی از محبوب ترین و گران قیمت ترین ادویه های جهان است که به دلیل رنگ، طعم و خواص دارویی و درمانی شگفت انگیزش شهرت پیدا کرده است.
تحقیقات انجام شده تاکنون، نشان دهنده فواید بی شمار زعفران در درمان بیماری های قلبی، کاهش وزن، رفع افسردگی، درمان کم خونی و ناتوانی جنسی می باشد. تحقیقات همچنان ادامه دارد تا فواید بیشتر این ادویه همه کاره روی قلب و ذهن کشف شود.

زعفران حاوی بیش از 150 ترکیب مفید از جمله کاروتنوئیدها، سافرانال، کروکین، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد بیوشیمیایی و همچنین مواد معدنی و ویتامین ها می باشد و توصیه می شود در رژیم غذایی گنجانده شود.

زعفران از 14 گیاه برتری است که در کتاب مقدس نیز از آن نام برده شده است.

در ادامه قصد داریم به 16 خاصیت شگفت انگیز زعفران اشاره کنیم. با پرشین استار همراه باشید.

سرطان دومین عامل رایج مرگ و میر در جهان محسوب می شود. زعفران به عنوان یک گیاه ضدسرطان شناخته شده و داروی طبیعی برای درمان سرطان می باشد. خاصیت ضدسرطانی زعفران به دلیل ماده کاروتن محلول در آب است که به نام کروسین نیز شناخته می شود. این ماده عامل رنگ طلایی زعفران می باشد.

بیش از 150 میلیون مرد در سراسر جهان از اختلال نعوظ رنج می برند. در طب سنتی از زعفران به دلیل دارا بودن ماده ای به نام کروسین، به عنوان تقویت کننده قوای جنسی و درمان ناتوانی جنسی استفاده می شود. توصیه می شود افراد مبتلا به اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی، روزانه و به مدت 10 روز به مقدار 200 میلی گرم زعفران مصرف کنند.

مطالعات اخیر نشان می دهد زعفران دارای ترکیبات خاصی است که برای سلامت سیستم قلبی عروقی بدن بسیار مفید است. پروتئین های شوک حرارتی (HSPs) با سندرم متابولیک و آترواسکلروز مرتبط است. محققان اثر این گیاه جادویی را روی آنتی بادی های ضدپروتئین های شوک حرارتی در بیماران مبتلا به سندرم متابولیک بررسی کرده اند. نتایج به دست آمده نشان می دهد مقدار آنتی بادی های HSPs در افراد مبتلا به سندرم متابولیک که به صورت روزانه زعفران مصرف کرده اند، بعد از 3 ماه به شدت کاهش یافته است.

*سندرم متابولیک به مجموعه‌ای از شرایط گفته می‌شود که عبارت هستند از: فشار خون بالا، سطوح افزایش یافتهٔ انسولین در خون، چربی انباشتهٔ اضافی در اطراف شکم و سطوح افزایش یافتهٔ چربی خون.

سندرم پیش از قاعدگی از شایع ترین مشکلات سلامتی در زنان می باشد که بین 2 تا 40 درصد زنانی که در سنین باروری قرار دارند را تحت تاثیر قرار می دهد. زعفران دارای خاصیت ضد اسپاسم است. طبق مطالعات انجام شده مصرف منظم زعفران ، باعث کاهش افسردگی و مشکلات دوران پیش از قاعدگی می شود.

زعفران با از بین بردن اشتها به کاهش وزن افراد مبتلا به چاقی و اضافه وزن کمک می کند.

افسردگی از اختلالات جدی در جامعه امروز است که حدود 21 درصد جمعیت برخی کشورهای توسعه یافته را درگیر کرده است. زعفران مخصوصا در ایران به عنوان داروی طبیعی برای درمان افسردگی و اختلالات روحی به کار می رود.

مطالعات اخیر نشان می دهد عصاره زعفران به دلیل دارا بودن کروسین، در درمان اختلالات ذهنی و روحی مرتبط با سن مفید می باشد. در ژاپن از زعفران برای درمان بیماری پارکینسون و از دست دادن حافظه استفاده می شود.

ترکیب زعفران، شیرین بیان و شیر می تواند در درمان طاسی موضعی و آلوپسی (بیماری ریزش مو) موثر باشد.

زعفران یک مقوی محرک است که برای درمان سرماخوردگی و تب بسیار مفید است. برای کاهش علائم سرماخوردگی، زعفران و شیر را با هم مخلوط کرده و روی پیشانی بمالید.

اغلب ادویه جات دارای مقادیر بالایی از مواد مغذی از جمله ویتامین C می باشند. اسید اسکوربیک باعث تولید سلول های سفید خون و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. همچنین در بهبود زخم ها، رشد عضلانی و تولید بافت های بدن نقش مهمی را ایفا می کند.

زعفران یک تقویت کننده انرژی است که با بهبود سیستم گردش خون باعث افزایش متابولسیم بدن می شود. به دلیل غلظت بالای آهن در گیاه زعفران، مصرف این ادویه تعداد گلبول های قرمز خون را افزایش داده و عملکرد گردش خون و به دنبال آن رساندن اکسیژن به اندام های مختلف بدن بهتر انجام می شود. این مسئله باعث بهبود کارایی بافت ها و اندام های بدن شده و از کم خونی جلوگیری می کند.

وجود مقدار قابل توجهی از منگنز در زعفران، باعث کنترل سطح خون شده به پیشگیری و کاهش علائم دیابت کمک شایانی می کند.

برخی از مواد معدنی و ترکیبات آلی موجود در زعفران باعث جذب بهتر مواد مغذی مخصوصا کلیسم می شود. با افزایش جذب کلسیم در بدن، از بیماری های رایج از جمله پوکی استخوان و سایر بیماری های مرتبط با سن پیشگیری می شود.

مقدار بالای ویتامین B6 موجود در ادویه زعفران می تواند باعث هماهنگی سیستم عصبی شده و از برخی اختلالات خطرناک و کشنده که از عملکرد ضعیف سیستم عصبی ناشی می شوند، پیشگیری کند.

یکی از قدیمی ترین کاربردهای زعفران، درمان ناراحتی های معده و نفخ می باشد. طبع آرام بخش و ضدالتهابی زعفران باعث آرامش معده شده و التهاب را کاهش می دهد و از مشکلاتی از قبیل یبوست و زخم معده پیشگیری می کند.

زعفران برای سلامت چشم و بینایی بسیار عالی است و از سلول های بینایی محافظت می کند. همچنین باعث جلوگیری از ابتلا به اختلالات بینایی مانند رتینیت و دژنراسیون ماکول ( از بیماری های چشمی مرتبط با سن) می شود.

زعفران دارای خواص معجزه آسا و جادویی در سلامتی و زیبایی پوست است. از جمله:

روشن کردن پوست
از بین بردن آکنه و لک صورت
برطرف کردن خستگی پوست
درمان خشکی پوست
بهبود زخم ها

برای داشتن پوستی صاف و بدون لک از ماسک صورت زیر استفاده کنید:

ابتدا 2 تا 3 رشته زعفران و 2 قاشق شیر را با هم مخلوط کنید. قبل از استفاده از ماسک صورت، صورت خود را شسته و با پارچه تمیزی پاک کنید. در حالی که هنوز مقداری رطوبت پوست باقی است ، ماسک را روی صورت خود مالیده و با حرکت دایره ای پوست خود را به طور کامل ماساژ دهید.
صورت خود را بعد از 20 دقیقه بشویید.

این ماسک را یک بار در هفته استفاده کنید.

یک قاشق غذاخوری زعفران ( حدود 2 گرم) حاوی مواد زیر می باشد:

کالری: 6 گرم
کربوهیدرات: 1.3 گرم
پروتئین: 0.2 گرم
چربی: 0.1 گرم
فیبر: 0.1 گرم
منگنز: 0.6 میلی گرم
ویتامین C: به مقدار 1.6 میلی گرم
منیزیم: 5.3 میلی گرم
آهن: 0.2 میلی گرم
فسفر: 5 میلی گرم
پتاسیم: 34.5 میلی گرم

– پودر زعفران : رایج ترین شکل زعفران به صورت خشک یا پودر می باشد اما می توان مکمل های زعفران را در برخی فروشگاه های مواد غذایی تهیه کرد.

– روغن زعفران : می توان از زعفران به صورت موضعی برای ماساژ استفاده کرد.

– دمنوش زعفران: با مخلوط کردن زعفران و لیموی تازه یا عسل می توان چای یا دمنوش زعفران تهیه کرد.

بخش خوراکی زعفران شامل کلاله، ساقه بلند، نازک و طلایی داخل گل زعفران است. زعفران گیاه بومی نواحی جنوبی اروپا می باشد و امروزه در نقاطی مانند فرانسه، ایتالیا ، اسپانیا، چین ، ایران، ترکیه و هند کشت می شود.

زعفران بسیار خوش طعم و معطر است و دارای مزه تند مایل به تلخ می باشد و به عنوان ادویه در اکثر غذاها بخصوص هنگام سرو برنج مصرف می شود.
زعفران از دیرباز در طب سنتی و گیاهی کاربرد فراوان داشته است. به عنوان مثال در مصر به عنوان ماده شفادهنده برای درمان بیماری های گوارشی مصرف می شود. در روم باستان برای درمان زخم ها و مشکلات تنفسی تجویز می شده است.در قرون 16 تا 19 میلادی از زعفران برای دفع ادرار، آرامش بخش، ضد آسم و تسکین درد استفاده شده است.

امروزه از آن به عنوان گیاه ضدالتهاب و ضدسرطان نام برده می شود و برای درمان بیماری های ذهنی و شناختی مفید است. همچنین از دانه های خشک زعفران در تولید لوازم آرایشی بهداشتی، داروسازی و صنعت نساجی استفاده می شود.

زعفران به عنوان داروی سنتی و طبیعی در طب سنتی، به خصوص در ایران، به طور گسترده ای برای درمان بیماری های مختلف از جمله موارد زیر استفاده می شود:

-سقط جنین
-درمان اسپاسم
-رفع تب و سرماخوردگی
-برونشیت
-بی خوابی

– ترکیب زعفران با سایر گیاهان یا مکمل هایی که اثر کاهش دهنده فشار خون دارد، ممکن است خطر ابتلا به هیپوتانسیون ( اختلال فشار خون پایین) را افزایش دهد.

– مصرف 5 گرم زعفران ممکن است باعث بروز مسمومیت شود که برخی علائم آن به صورت زیر است:

زرد شدن پوست، سفیدی چشم و غشا مخاطی ( مشابه یرقان)
سرگیجه
استفراغ
اسهال خونی
دیده شدن خون در ادرار
خونریزی از لب ها، بینی، رحم یا پلک ها
بی حسی

– همچنین طبق گزارشات، مصرف 10 گرم زعفران می تواند باعث بروز سقط جنین شود و مصرف 12 تا 20 گرم آن می تواند باعث مرگ شود.

– در برخی موارد مصرف زعفران، علائم آسم ناشی از آلرژی گزارش شده است.

– استفاده از زعفران برای زنان باردار منع شده است.

منبع : draxe – food.ndtv – stylecraze – organicfacts

با معنیتماس با ماsitemap

کپی برداری از مطالب پرشین استار اکیدا ممنوع است – هر گونه کپی مطالب پیگرد قانونی دارد
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *