خواص دمنوش برگ به

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :


مرداد ام, خواص گیاهان دارویی 0 نظرات
6581

به میوه ای گوشتی و پر خاصیت است. میوه به یکی از انواع سیب ها و شکوفه آن نیز یکی از انواع گل سرخ می باشد. طعم این میوه حالت گسی و ترش دارد. از میوه به در انواع غذاها و مرباها استفاده می شود زیرا بعد از پخته شدن بافت آن بسیار لطیف و لذیذ می گردد. در مطلب قبل به خواص به پرداختیم حال می خواهیم به خواص برگ به بپردازیم، زیرا بسیاری از افراد از خاصیت های برگ این میوه بی اطلاع هستند.

درخت به در بیشتر نقاط دنیا مثل آسیا، اروپا، نواحی مدیترانه و آفریقای شمالی می روید با این حال ایزان تامین کننده 75 درصد به در دنیا می باشد. در سطح برگ و میوه به کرک و پرز وجود دارد. شکوفه های این میوه به رنگ های صورتی و یا سفید هستند.

میوه به دارای ترکیبات و موادی مثل پکتین، ویتامین های گروه C، B و A، مواد نشاسته ای، مواد قندی، فسفر، کلسیم، پتاسیم، آهن و سدیم  می باشد و خواصی مثل رفع ناراحتی های معده، مشکلات ریوی، خلط آور، دردهای قاعدگی، سرفه، تقویت قلب، ضد نفخ، ورم روده و اسهال را دارد.

  تخم به نیز خواص بسیاری دارد و برای درمان بیماری های مختلفی از آن استفاده می شود. لعاب تخم به نیز برای درمان سرماخوردگی، مخاط ریه، سرفه و انواع زخم ها کاربرد دارد. از این لعاب چند نوبت در روز مصرف کنید.

دوره مقدماتی php

شکوفه این میوه نیز خاصیت های فراوانی دارد. رفع انواع سردردهاف مشکلات دستگاه گوارش، مشکلات ریوی و درمان بی خوابی از خواص مهم شکوفه به می باشد. در ادامه به خواص دارویی برگ به می پردازیم.

بسیاری از افراد نمی دانند که برگ به هم خواص دارویی دارد و برای درمان بیماری ها از آن استفاده می شود. کاهش اضطراب و استرس، نرم شدن مخاط ریه و سینه، ضدعفونی کردن انواع زخم ها از خواص برگ به می باشند.این دمنوش طبیعتی گرم و معتدل و مصرف آن نشاط آور می باشد.

برای تهیه این دمنوش ابتدا برگ های به را شسته سپس در آب درحال جوش قرار داده، حرارت را کم کنید. بعد از گذشت 15 دقیقه، جوشانده را از صافی رد کرده و میل نمائید.

برگ به یک ضدعفونی کننده کاملا قوی می باشد. برای زخم های سطحی می توان برگ به را با مقداری آب جوشاند و وقتی که نرم شد از آن به عنوان ضماد برای زخم ها استفاده کرد. همچنین جوشانده نیز برای شستشوی زخم ها به کار می رود.

همان طور که گفتیم از میوه و تخم به برای درمان مشکلات ریوی استفاده می شود. این امر از خواص برگ به هم می باشد. جوشانده برگ این میوه برای تسکین دردها و ناراحتی های قفسه سینه، نرم کردن مخاط ریه، سرفه، گرفتگی سینه، گلو و صدا بسیار موثر است.

همچنین می توان برای درمان ناراحتی های ریوی برگ به را جوشاند و آن را به صورت ضماد بر روی سینه قرار داد و بعد با پارچه ای آن را پوشاند. این امر نیز کمک شایانی به رفع انواع مشکلات ریوی می کند.

ترکیبات موجود در برگ به سیستم قلب و عروق را تقویت می کنند. یکی از خواص گلابی تقویت قلب و عروق می باشد این امر از مهم ترین خواص برگ به هم می باشد. جوشانده برگ به موجب رفع گرفتگی های رگ ها و عروق قلب می شود. اگر روزانه به مدت 20 روز یک لیوان از چای برگ به را مصرف کنید، مشکل گرفتگی کرونر قلب رفع شده و دیگر نیازی به جراحی یا بالن ندارید.

گفتنی است مصرف جوشانده برگ به منجر به کاهش فشارخون و کلسترول خون شده و از به وجود آمدن لخته های خونی نیز پیشگیری می کند.

بهبود تورم چشم از خواص برگ به می باشد. برای این امر هم می توان جوشانده را مصرف کرد و هم می توان از برگ های نرم شده در جوشانده به عنوان ضماد برای کاهش ورم چشم ها استفاده کرد.

تقویت کردن موهای سر یکی دیگر از خواص برگ به و خواص گل سرخ می باشد. جوشانده برگ به را تهیه کنید، سپس موهای سر را به آن آغشته کرده و با کلاه پلاستیکی بپوشانید. بعد از گذشت 1 ساعت موها را آبکشی کنید. این جوشانده به تیره شدن موها نیز کمک می کند.

برای رهایی از اضطراب و استرس و رسیدن به آرامش دمنوش به لیمو را امتحان کنید!


شامل اطلاعات
411
گياهان دارویی


انگشت عروس عبارت از ساقه های مدور سبز رنگ, گلهای ق رنگ, برگهای بیضی و خارهای سبز رنگ متعلق به گیا……


انگشت عروس عبارت از ساقه های مدور سبز رنگ, گلهای ق رنگ, برگهای بیضی و خارهای سبز رنگ متعلق به گیاهی با نام فارسی انگشت عروس وبا نام علمی:Ononis spinosa L.از تیره پروانه واران (Papilionaceae) است . ……


بادام تلخ میوه های خاکستری رنگ با پوسته سخت و صاف است که کمی کوچکتر از بادام معمولی بوده از درخت باد……


بادام تلخ میوه های خاکستری رنگ با پوسته سخت و صاف است که کمی کوچکتر از بادام معمولی بوده از درخت بادام تلخ یا لوز تلخ با نام علمی: Amygdalus communis L. Var. amara (DC.) Focke ازتیره گلسرخ (Rosaceae )……


بالنگو یا بالنگو ی شیراز یا تخم بالنگو یا بالنگو شهری دانه ها تیره رنگ بیضی کشیده هستند که تمام سطح ……


بالنگو یا بالنگو ی شیراز یا تخم بالنگو یا بالنگو شهری دانه ها تیره رنگ بیضی کشیده هستند که تمام سطح آنها را تعداد زیادی حفره های کوچک می پوشاند و دارای دو سطح کاملاٌ متمایز پشتی و داخلی می باشند . سطح……


بسفایج ریزومهای سخت برنگ قهو ه ای تیره است که تعداد زیادی برآمدگیها شیپوری شکل یا زائده های فلس مانن……


بسفایج ریزومهای سخت برنگ قهو ه ای تیره است که تعداد زیادی برآمدگیها شیپوری شکل یا زائده های فلس مانند دارد که جا افتاده اعضا هوا یی گیاه است و بوی نامطبوع و طعم زننده دارد . این ریزومها متعلق به گیاه ……

گیاهان دارویی


شامل اطلاعات
57
دمنوش گياهی


پرسیاوشان، گیاهی است علفی، سرخسی، پایا و چند ساله که معمولاً در نقاط مرطوب، اماکن سایه دار و کم نور ……


پرسیاوشان، گیاهی است علفی، سرخسی، پایا و چند ساله که معمولاً در نقاط مرطوب، اماکن سایه دار و کم نور می‌روید . برگهای این گیاه دارای دم‌برگ ‌های بسیار نازک و دراز، شبیه مو می‌باشد.
……


بومادران گیاهی است از تیره گل ستاره‌ای (کاسنیان)به ارتفاع 20 تا 0 سانتی متر و حتی بیشتر که برگ……


انیسون گیاهی از تیره چتریان، با دانه‌های سبز رنگ ، گلابی شکل، و کوچک که قسمت فوقانی آن نوک تیز ……


انیسون گیاهی از تیره چتریان، با دانه‌های سبز رنگ ، گلابی شکل، و کوچک که قسمت فوقانی آن نوک تیز می‌باشد و پنج خط برجسته (ده شیار) بر روی آن کاملا ً مشهود است .
ارتفاع گیاه انیسون به 70 سانتی ……


ریحان نام گیاهی علفی و یک ساله از تیره نعناعیان است که آن را شاسپرهم ، شاه اسپر غ……


ریحان نام گیاهی علفی و یک ساله از تیره نعناعیان است که آن را شاسپرهم ، شاه اسپر غم و سبزی سلطنتی نیز گفته اند .
ارتفاع ساقه های آن تا 60 سانتی متر می‌رسد و ……


شامل اطلاعات
75
عرقيات گياهی


کنگر معمولی گیاهی است خودرو با برگ‌های خاردار و ساقه‌های ضخیم شبیه به کرفس که از آن در پخت……


کنگر معمولی گیاهی است خودرو با برگ‌های خاردار و ساقه‌های ضخیم شبیه به کرفس که از آن در پخت سوپ، خورش و حتی به‌صورت خام در سالاد استفاده می‌کنند.البته باتوجه به اینکه برگ‌های آ……


عرق مرزنگوش به خاطر طبیعت گرم خود، بازکننده انسداد و گرفتگی های مغزی و درمان برخی سردردها می باشد .


عرق مرزنگوش به خاطر طبیعت گرم خود، بازکننده انسداد و گرفتگی های مغزی و درمان برخی سردردها می باشد .


هل گیاهی است که در مناطق حاره و گرم می روید. وطن آن هندوستان می باشد و حدود 80 درصد هل مصرفی دنیا از……


هل گیاهی است که در مناطق حاره و گرم می روید. وطن آن هندوستان می باشد و حدود 80 درصد هل مصرفی دنیا از هندوستان تامین می شود.


این عرق ترکیبی از 8 گیاه دارویی با خواص درمانی


این عرق ترکیبی از 8 گیاه دارویی با خواص درمانی

متخصص طب سوزنی تخصصی


شامل اطلاعات
13
داروی گیاهی


شکل دارویی مایع با پایه سکنجبین استاندارد که محتوی عصاره های میوه به و ریزوم زنجبیل می باشد. ساخت دا……


شکل دارویی مایع با پایه سکنجبین استاندارد که محتوی عصاره های میوه به و ریزوم زنجبیل می باشد. ساخت دارو منسوب به جالینوس است علی الخصوص که اضافه کردن زنجبیل برای ارتقای اثرات گوارشی دارو از جانب بسیاری……


شامل اطلاعات
55
شربت ها


بارهنگ گیاهی است چند ساله، علفی و تا ارتفاع 70 سانتی ‏متر رشد می کند. ساقه ی این گیاه بیشتر ایست……


بارهنگ گیاهی است چند ساله، علفی و تا ارتفاع 70 سانتی ‏متر رشد می کند. ساقه ی این گیاه بیشتر ایستاده و گاهی به طرف زمین متمایل شده است، همچنین فاقد شیار بوده و به تعداد فراوان است. برگ‏ ها……


گیاهی است علفی و یکساله، دارای ساقه و شاخه‌های راست به ارتفاع تا سانتیمتر که در نواحی بحر……


گیاهی است علفی و یکساله، دارای ساقه و شاخه‌های راست به ارتفاع تا سانتیمتر که در نواحی بحرالروم (مدیترانه) و غالب نقاط ایران می‌روید. این گیاه به رنگ سبز مایل به زرد با دمبرگ دراز و گله……


شامل اطلاعات
82
میوه ها


زغال‌اخته یا زغال (نام علمی: Cornus mas) درختچه بلند یا درخت کوچک برگریز (خزان‌کننده) از خانوادهٔ گی……


زغال‌اخته یا زغال (نام علمی: Cornus mas) درختچه بلند یا درخت کوچک برگریز (خزان‌کننده) از خانوادهٔ گیاهان گلدار دولپه‌ای و تیرهٔ زغال‌اخته‌ایان است که درخت آن در ایران به بلندی متر و قطر تا سان……


یکی از میو های جنوب شرقی آسیا و بومی مالزی و اندونزی و تایلند است. در زبان مالیایی به معنی میوه مودا……


یکی از میو های جنوب شرقی آسیا و بومی مالزی و اندونزی و تایلند است. در زبان مالیایی به معنی میوه مودار است که بر گرفته از شکل ظاهری آن است.
رامبوتان میوه ای گرمسیری است که با نام علمی سرخالوی مژکی (nep……


بادام (Amygdalus) نوعی میوه است، که درخت آن بومی نواحی خاورمیانه و جنوب آسیا می‌باشد. در اصل بادام ج……


بادام (Amygdalus) نوعی میوه است، که درخت آن بومی نواحی خاورمیانه و جنوب آسیا می‌باشد. در اصل بادام جزو مغزهای حقیقی به حساب نمی‌آید، بلکه از انواع شفت هاست که دارای یک پوسته بیرونی و یک پوشش درونی سخت……


زالزالک میوه‌ای پاییزی است که این روزها در بازار میوه‌فروشان بسیار به چشم می‌خورد. ای……


زالزالک میوه‌ای پاییزی است که این روزها در بازار میوه‌فروشان بسیار به چشم می‌خورد. این میوه اگرچه جثه‌ای کوچک دارد ولی بسیار پرفایده و مغذی است و به رنگ‌‌های زرد و نارنجی……


برای استفاده از خدمات مشاوره و نوبت دهی آنلاین با عضویت در دکتر ساینا به خانواده ی بزرگ سلامت الکترونیک ایران بپیوندید.

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت دانش بنیان نوین فناوران همراه ساینا میباشد.

مضرات و خواص برگ به چیست

مضرات و خواص برگ به چیست

خواص برگ به , خواص برگ به لیمو , خواص برگ به چیست , خواص برگ به برای قلب

خواص برگ به شاید برایتان جالب باشد که بدانید خواستگاه اکثر میوه‌های پاییزی برخی کشورهای جنوبی اروپا و کشورهای جنوب غربی آسیا مانند ایران، سوریه، لبنان، پاکستان و می‌باشد. زیرا اقلیم و آب و هوای این کشورها به گونه‌ای است که میوه‌هایخواص برگ به پاییزی در چنین کشورهایی به خوبی بارور می‌شوند و رشد می‌کنند
همه چیز درباره ضرر ها و خواص برگ به

و این میوه‌ها در سایر کشورها به عنوان میوه‌های کمیاب و استثنایی شناخته می‌شوند. از آن جمله می‌توان به میوه به اشاره نمود. لازم به ذکر است خواص بی‌نظیر این میوه در احادیث متعدد هم بیان شده است و از آن به عنوان یکی از میوه‌های بهشتی یاد کرده‌اند.
همه چیز درباره ضرر ها و خواص برگ به

این گیاه بی‌نظیر نه تنها میوه‌ای پرخاصیت دارد،خواص برگ به بلکه دانه‌ها و برگ‌های این گیاه نیز دارای خواص درمانی شگفت‌آوری می‌باشند. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با خواص میوه، دانه و برگ‌های به آشنا کنیم.


همه چیز درباره ضرر ها و خواص برگ به

میوه به در شکل نرسیده به رنگ سبز می‌باشد که پرزهای طوسی رنگی آن را پوشانده است. با رسیده شدن به، این میوه به رنگ زرد متمایل می‌شود. خواص برگ بهدرخت به در بسیاری از ملل دنیا به عنوان سمبل باروری، عشق و زندگی شناخته شده است. میوه، دانه و برگ‌های به از زمان‌های بسیار دور به عنوان دارو استفاده می‌شده است.
همه چیز درباره ضرر ها و خواص برگ به

وقتی به پخته می‌شودخواص برگ به، نرم و شیرین می‌گردد. این میوه برای تهیه مربا، مارمالاد، پودینگ و بسیار کاربرد دارد و این مربا برای تسکین مشکلات روده‌ای استفاده می‌شود. هر گرم از میوه به کالری انرژی دارد.
همه چیز درباره ضرر ها و خواص برگ به

همچنین سرشار از فروکتوز، گلوکز، پکتین، لمون، مالیک اسید، نمک پتاسیم، سدیم، کلسیم، منیزیم،خواص برگ به منگنز، آهن، روی، فسفر، مس، کلر، سولفور، کاروتن، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B6 می‌باشد. این میوه دارای پروتئین، فیبر، کربوهیدرات و نیز است.

خواص برگ به , خواص برگ به لیمو , خواص برگ به چیست , خواص برگ به برای قلب

درخت «به»، درخت کوچکی است که در خانواده‌ی گل سرخ جای می‌گیردخواص برگ بهو پوست ساقه و تنه‌ی آن قهوه‌ای بوده و در اکثر نقاط اروپا، نواحی مدیترانه، آسیا و آفریقای شمالی می‌روید.

برگ‌های آن پوشیده از کرک و صاف است. گل‌های آن درشت، به رنگ سفید و یا صورتی و دارای پنج گلبرگ می‌باشد. این درخت میوه‌های درشت و کروی شکل به شکل گلابی دارد.
همه چیز درباره ضرر ها و خواص برگ به

میوه‌ی «به» ابتدا به رنگ سبز است و پس از رسیدن، زردرنگ می‌شود و سطح آن پوشیده از کرک بوده و میوه‌ی نارس آن طعمی گس و قابض دارد اما نوع رسیده‌اش شیرین، مطبوع و معطر است.

جالب است بدانید درخت «به» در نواحی مختلف ایران می‌روید و مهم‌ترین نواحی کشت آن گرگان، گیلان و آذربایجان است.
همه چیز درباره ضرر ها و خواص برگ به

«به» در جاهای دیگر دنیا از جمله آفریقا، مرکز اروپا و خاورمیانه نیز کشتخواص برگ به و برداشت می‌شود ولی حدود درصد «به» دنیا، از ایران تأمین می‌شود.
همه چیز درباره ضرر ها و خواص برگ به

این میوه به دلیل داشتن ترکیبی خواص برگ بهبه نام «پکتین» که از کربوهیدرات‌های پیچیده است، خواص دارویی دارد و به درمان اسهال کمک می‌کند. این میوه دارای خاصیت تقویت‌کننده‌ی معده و التیام ورم روده و مقوی قلب، ضدنفخ، ادرارآور، قاعده‌آور و خلط‌آور است و نقش موثری در بهبود بیماری‌های ریوی دارد.

ترکیبات شیمیایی

در گرم میوه به مواد زیر مواد زیر وجود است
همه چیز درباره ضرر ها و خواص برگ به

آب گرم

مواد قندی گرم

مواد نشاسته‌ایخواص برگ به گرم

کلسیم میلی‌گرم

فسفر میلی گرم
همه چیز درباره ضرر ها و خواص برگ به

آهن / میلی گرم

پتاسیمخواص برگ به میلی گرم

سدیم میلی گرم

ویتامین آ واحد
همه چیز درباره ضرر ها و خواص برگ به

ویتامین ث میلی گرم
این میوه دارای خاصیت تقویت‌کننده‌ی معده و خواص برگ بهالتیام ورم روده و مقوی قلب، ضدنفخ، ادرارآور، قاعده‌آور و خلط‌آور است و نقش موثری در بهبود بیماری‌های ریوی دارد.

نام *

(بدون www) *

در صورتی که کسی به نظر من پاسخ دهد به من ارسال شود.

دعا زبان بند ، حذف موقت اکانت اینستاگرام ، متن اینستاگرام ، تعبیرخواب خون ، رمان بدون سانسور ، علیرضا آذر


نقشه سایت | چکیده سایت |
کپی برداری مطالب آزاد است اما درج منبع نشانه معرفت شماست! |
بهینه سازی و صعود توسط میهن بک لینک (خرید بک لینک)


شخصی از آشنایان که مادرشون به  گرفتگی عروق مبتلا بودن و نیازبه عمل داشت.این خانوم (برگ به) را بمدت 20 روز مانند چای دم و در طی روز به مادرشون میخوراندن. پس از 20 روز مراجعه مجدد پزشک با کمال تعجب سلامتی مریض رو اعلام میکند و میپرسد که شما چیکار کردیدن که اصلا خبری از گرفتگی عروق نیست که ایشان جریان براشون توضیح میدند. 

لازم به یاداوری هست چون ممکنه افراد از مزه چای برگ به چندان خوشایند براشون نباشه میتونند چند قطره لیمو ترش بچکونن

   طبيعت: گرم ومعتدل

خواص: قابض ، نرم کننده سينه، مقوی قلب، مفرح، نشاط آور.

ترکیبات شیمیایی:رویتین – گلوکوزید امیگدالین- تانن11/درصد

طرز تهيه: 10 تا 15 عدد برگ را 20 دقيقه خيسانده و بشویيد و در یک ليترآب در قوری ترجيحا ظرف مسی حرارت دهيد و به محض اینکه به جوش آمده فورا شعله را ملایم کنيد تا آب بدون حرکت شروع به بخار کند و گاهی برگها را بر هم بزنيد. زمانيکه 1/3بخار شد چای آماده است.(می توانيداز هل یا چوب دارچين برای برای معطر کردن استفاده کنيد)

جوشانده برگ درخت به‌، بى‌خوابى را درمان مى‌کند، به این منظور باید یک مشت برگ‌هاى تازه و نو رسته برگ به را به مدت ده دقیقه در یک لیتر آب جوش بریزیم تا دم بکشد و پس از صاف کردن آن را با شکوفه نارنج یا شکر یا عسل، شیرین کنید و قبل از خواب، دو قاشق سوپخورى از آن بنوشید. جوشانده برگ به (به روشى که گفته شد)، بهترین راه درمان عصبانیت است.

اب دم کرده ی ان را بنوسید . قابض است و اسهال را درمان می کند


دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *