انگور ياقوتي قرمز

دوره مقدماتی php
انگور ياقوتي قرمز
انگور ياقوتي قرمز

یک کیلوگرم ۵۰±گرم

این کالا در حال حاضر ناموجود است. می‌توانید از طریق لیست بالای
صفحه، از محصولات مرتبط این کالا دیدن نمایید

انگور یاقوتی انگوری است زودرس، به رنگ قرمز با حبه‌های ریز و خوشه‌های متراکم. استان سیستان و بلوچستان خاستگاه انگور یاقوتی است. دانه‌های این انگور؛ ریز، یاقوتی رنگ و بیدانه‌ است و در میان انگورها اولین انگوری است که وارد بازار می‌شود. (از اواخر فروردین در بازار موجود است.) دانه‌های ریز آن کوچک و به هم فشرده است. یکی از خواص مهم انگور یاقوتی، تصفیه‌ی خون و خون ساز بودن آن است، البته این خاصیت در انگور قرمز بیشتر از انگورهای سبز رنگ است؛ لذا چنانچه از کم خونی رنج می‌برید، خوردن انگور قرمز یا یاقوتی را به شما توصیه می‌کنیم. از طریق وبسایت می‌توانید خرید انگور یاقوتی را انجام دهید.

میوه‌های قرمز نسبت به سایر رنگ‌ها، آنتی اکسیدان بیشتری دارند. میوه و دانه‌های انگور حاوی رزوراترول هستند که یک آنتی‌اکسیدان قوی است. به همین جهت می‌تواند برای درمان آفتاب سوختگی و قرمزی ناشی از آفتاب سوختگی مفید باشد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انگور، پوست را از اثرات مضر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. انگور قرمز نظیر انگور یاقوتی و بیدانه قرمز، کندری یا ژاپنی نسبتاً کم کالری و بدون چربی و کلسترول است. یک وعده شامل یک لیوان انگور قرمز فقط ۱۰۴ کالری دارد،  با این حال اما یک گرم پروتئین و یک گرم فیبر را تأمین می‌کند.این وعده همچنین حاوی ۲۷ گرم کربوهیدرات که  ۲۳ گرم آن از قند طبیعی است.انگور ياقوتي قرمز

انگور یاقوتی منبع خوبی از ویتامین‌های مختلف است. یک وعده انگور قرمز حاوی ۱۶ میلی گرم ویتامین C، یعنی حدود ۲۷ درصد ازمقدار مورد نیاز روزانه را داراست. همچنین حاوی ۲۲ میکروگرم ویتامین K و ۰.۴ میلی گرم تیامین است که حدوداً  ۲۸ و ۲۷ درصد از ارزش روزانه را به همراه دارد. انگور قرمز همچنین حاوی مقادیر کمی ویتامین E، ویتامین A، ویتامین K، اسید پانتوتنیک، ویتامین B-6، فولات، بتاکاروتن و آلفا کاروتن است. این مواد مغذی به عملکرد صحیح فرآیندهای بدن کمک می‌کنند و بسیاری از ویتامین‌ها، از جمله ویتامین A، دارای خاصیت آنتی اکسیدانی هستند که ممکن است به کاهش خطر برخی مشکلات کمکی کمک کند.

دوره مقدماتی php

منبع علمی: خواص و ارزش غذایی انگور قرمز


۱۵۰ گرم

۱۵۰گرم ۵±گرم

یک کیلوگرم ۵۰±گرم

۲۵۰گرم ۱۵±گرم؛ هنگام مصرف میوه کاکتوس مراقب تیغ‌های ریز روی سطح میوه باشید.

نیم‌کیلوگرم ۲۵±گرم؛ این لیمو ترش، پیوند کامکوات و لیمو ترش شیرازی است.

برای ورود یا عضویت شماره خود را وارد کنید

کاربر محترم کد به شماره موبایل شما ارسال گردید

مخاطبان

جستجو

 

 

انگور یاقوتی (مروارید صدف سیستان )از عمده محصولاتی است كه بدلیل تحمل بالای شرایط سخت محیطی مختص این منطقه بوده و از ز ودرسترین محصولات كشور است .انگور ياقوتي قرمز

انگور سیستان ارقام متنوعی از آن شامل انگور یاقوتی قرمز، یاقوتی سفید، فخری، سنگك، امیری، لعل، حاجی عباسی، چشم گاوی، قندهاری، مایه میش، غلامی، شست عروس و… در این سرزمین یافت می شود. انگور یاقوتی قرمز که رقم غالب تاکستانهای سیستان است، از گروه انگورهای اروپایی Vitis vinifera و از انواع انگورهای بی دانه می باشد که به مصرف تازه خوری می رسد. این صفت بی دانگی در انگورهای رومیزی بسیار اهمیت داشته و نقش زیادی در بازارپسندی آنها دارد. از این رو در حال حاضر، تحقیقات گسترده ای در دنیا روی این صفت و انگورهای حائز آن متمرکز شده است.

انگورهای بی دانه در واقع حاصل وقوع موتاسیون بوده و خاستگاه این دسته مهم از انگورهای جهان را ایران و افغانستان می دانند.

مشخصات میوه انگور یاقوتی قرمز سیستان بطور میانگین تعداد جبه در خوشه 230 عدد حجم خوشه 123 و نیم سی سی، وزن 230 گرم ، عرض 7 و یک و طول 11 و 75 است. هر یک حبه دارای 22 درصد مواد جامد محلول ، دم آن 65 درصد سانتیمتر و حجم آن 95 درصد سی سی و با یک و یک دهم طول و وزن یک گرم است.

انگور یاقوتی سیستان، زود رس‌ترین انگور در سطح كشور است كه هر ساله در اردیبهشت ماه برداشت آن آغاز می‌شود. قبل از خشكسالی، 2 هزار و 600 هكتار از باغات منطقه سیستان به كشت انگور یاقوتی اختصاص داشت.

یك هزار و 100 هكتار از باغات منطقه سیستان به انگور یاقوتی اختصاص دارد كه از این میزان، 450 هكتار به زیر كشت رفته و 430 هكتار از باغات نیز بارده هستند و در اواسط اردیبهشت ماه، كار برداشت آنها آغاز می‌شود.

 

(( درشبکه اینترنتی نگاه بیشتر ببینید ))

 

    

 

    

 

سازمان صدا و سیما

معاونت امور استانها

سایت نگاه

باشگاه مخاطبان نگاه

تلویزیون اینترنتی

رادیو اینترنتی

پژوهش مرکز

صفحات ویژه

نقشه سایت

ارتباط با ما

انتقادات و پیشهادات

پرسش و پاسخ متداول

انگور ياقوتي قرمز

روابط عمومی

باشگاه مخاطبان

جدول پخش هفتگی

فرکانس

آرشيو

جذب ايده

برندگان مسابقات

پخش زنده

خبرخوان (موضوعی)

جدول پخش هفتگی

  • نقاشی گل رز ساده مرحله به مرحله
  • فرکانس

    آرشيو

    جذب ايده

    برندگان مسابقات

    پخش زنده

    خبرخوان (موضوعی)

    استان در سایت نگاه

    خانواده ایرانی

    آرشيو

    انگور ياقوتي قرمز

    ارسال های شما

    ارسال آثار

    خبرخوان (موضوعی)

    کلیه حقوق متعلق به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می باشد. | هرگونه برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع است. |
    آخرین بروز رسانی
    :

    ۱۳۹۹/۰۸/۱۳

    پیاده سازی توسط شرکت سپهر افزار ایرانیان

    Grape

    نام های دیگر : ُمو ، تاک

    نام علمی : Vitis vinifera

    مو و یا انگور درختی است رونده که به دور خودش می‌پیچد و بالا برود. این درخت بیش از آب نیاز به تکیه‌گاه دارد تا بتواند به رشد خودش ادامه دهد. برای این منظور داربست­هایی از چوب یا فلز می­سازند و در کنار این درخت برپا می­کنند.انگور ياقوتي قرمز

    انگور، میوه­ی این درخت و یکی از قدیمی ترین میراث­های ایران کهن است. این درخت دارای گونه‌های بی‌شمار است که بعدها به سراسر جهان برده شد. درخت مو یا انگور در اوایل بهار برگ می‌کند و تا به بار نشستن سه مرحله را طی می‌کند. در مرحله­ی نخست نشانه­هایی از میوه ظاهر می­شود که به آن پوره می­گویند. در اواخر بهار پوره‌ها تبدیل به غوره می­شوند و پس از آن تابستان غوره­ها می­رسند و میوه­ی انگور آماده­ی چیدن می­شود.

    از انواع انگورهایی که در کشور ما عرضه می­شود یکی انگور یاقوتی است به رنگ قرمز مایل به قهوه ای با خوشه‌های نسبتا” بزرگ با دانه‌های کوچک به اندازه­ی نخود که انگورِ نوبرِ میدان‌های تره‌بار است. همچنین انگور عسگری با دانه های سبز بیضی و نیز انگور بی­دانه­ی مهتی خانی، ریش بابا، اِیته(دانه بزرگ هسته دار) انگور سیاه، انگور پشت سبز و بنفش به نام صاحبی و انگور شکر شیراز که در شهریار تهران کشت می­شود.

    نوعی از انگور به نام انگور معطر یا انگور گلاب در کشور الجزایر کشت می‌شود که در نوع خود بی نظیر است و به اروپا صادر می‌شود و با قیمتی گزاف به فروش می‌رسد.

    انگور دارای طبیعت گرم و تر است.

    قسمت مورد استفاده: میوه ، برگ ، شیره

    خواص درمانی و روش مصرف

    انگور را می‌توان مجموعه‌ای بی نظیر از خواص درمانی  بسیار مفید و سودمند به خصوص بر علیه سرطان دانست و باید گفت که انگور تنها میوه‌ای است که ترکیبات آن شباهت زیادی به شیر مادر دارد.

    انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد شیمیایی و معدنی می‌باشد.

    کبد انسان قند گلوکز و سلولز موجود در انگور را به­راحتی هضم و جذب می‌کند در صورتی که قند صنعتی کبد را سنگین می‌کند. در انگور سیاه یک ماده­ی رنگی به نام اونوسیانین وجود دارد. معروف است که این ماده رنگی مقوی بدن و کبد است. انگور نیروی لازم خود را از اشعه­ی خورشید دریافت کرده و به اندازه­ی کافی دارای اشعه­ی رادیواکتیو و فلزات نادر است. بنابر این می­توان آن را یک غذای کامل دانست. انگور می‌تواند نیازها و کمبودهای پنهان بدن را جبران و بسیاری از بیماری­ها را درمان و از بروز سرطان‌ها جلوگیری کند. همچنین مصرف انگور کمبود املاح معدنی را جبران می‌کند. آنزیم­های موجود در انگور کم‌کم روی پوست دانه‌های انگور اثر کرده، سلولز آن‌ها را تبدیل به قند می‌کند. به همین جهت یک دانه خشک شده انگور رسیده که آن را کشمش می‌نامند به اندازه­ی یک حبه انگور در خود نیرو ذخیره می‌کند. کمتر میوه‌ای بعد از خشک­شدن یا زیاد ماندن مواد مفید و ارزشمندش را در خود حفظ می‌کند. در انگور آن مواد بیشتر هم خواهد شد، البته تا زمانی که دور از آلودگی هوا و حشرات و غیره باشد.

    دوران بارداری :مصرف انگور در زمان بارداری علا‌وه بر افزایش ضریب هوشی کودکان , تاثیر چشمگیری در تضمین سلا‌متنوزاد و مادر دارد که در همین رابطه تحقیقات فراوانی انجام شده است که این تحقیقات نشان می دهند انگور به علت داشتن ویتامین ها و موادمعدنی از بسیاری از عوارض دوران بارداری مانند استخوان درد و یبوست جلوگیری می‌کند. همچنین کودکانی که مادرانشان در دوران بارداری انگوربیشتری مصرف کرده اند, ضریب هوشی بیشتری دارند .

    دوران شیردهی و ازدیاد شیر مادر :  یکی از بهترین راه های افزایش شیر  و همچنین غنی کردن شیر مادر استفاده  انگور است که برای این منظور می توان هم انگور را به صورت سالم و هم به صورت روزانه یک الی دو لیوان آب گرفته میل کرد در ضمن انگور دارای خواص شیر مادر بوده و نقش مهمی در تغذیه مادر شیرده دارد که می توان با استفاده از آبمیوه گیر یا با فشردن انگور آب آن را گرفت.

    عفونت و ناراحتی­های ریه: با نظر پزشک خود تا معالجه­ی قطعی انگور تازه  میل کنید.

    درمان کم خونی : اطبای سنتی عقیده دارند که مصرف مرتب شیره انگور به همراه غذا ، آب میوه و یا به همراه میان وعده های غذایی باعث کاهش تنش های عصبی و در نتیجه درمان کم خونی و حفظ سلامت شخص می شود.

    رماتیسم: معمولاً افراد مبتلا به رماتیسم از مصرف انواع مرکبات به دلیل دارا بودن طبیعت سرد آنها اجتناب می کنند. انگور به دلیل دارا بودن ویتامین های A ,C  که بسیار در درمان رماتیسم سودمند بوده و این افراد در کنار روشهای درمانی که در حال اجرای آنها هستند از انگور به هر میزان مصرف کنند.

    پایین آورنده­ی اوره و  فشارخون: انگور دارای مقادیر فراوان آب ، املاح و همچنین پتاسیم است که در کنترل فشارخون موثر بوده و حتی در سلامت قلب و کلیه نیز تاثیر فراوانی دارد.

    بهترین در کاهش اوره و درمان نقرص : بی شک انگور یکی از بهترین ها در کاهش اوره و همچنین درمان نقرص است که توصیه می شود برای افرادی که دچار مشکلاتی مانند نقرص هستند در صورت دسترسی به انگور روزانه مقادیر زیادی انگور تازه را به جای غذای روزانه میل کنند.

    سوزاک : انگور یا آب آن را به جای سایر مواد غذایی و نوشیدنی­ها و غذا میل کنید تا آن‌که چرک و فساد از آلت تناسلی با فشار ادرار تخلیه شود.

    نرمی استخوان:انگور منبع غنی از کلسیم و ویتامین D   است که خود به راحتی جذب می شود برای این مظور هم میتوان از  آب انگور تازه و هم انگور تازه و رسیده را مصرف کرد.

    دردهای مفصلی: انگور را له کرده، روی بدن بمالید. بعد از یک ساعت آن را بشویید.

    درمان یبوست: با حذف یک وعده غذای روزانه یعنی نهار به این ترتیب که صبحانه را به صورت کامل  نهار را حذف و به جای شام ده تا پانزده روز  حدود دویست و پنجاه گرم انگور تازه که معادل یک خوشه بزرگ می شود را میل کنید.

    تصلب شرایین، چربی خون: روغن هسته­ی انگور سرشار از ویتامین‌های A و B و اسیدهای چرب اشباع نشده است. این روغن برای بیمارانی که مبتلا به تصلب شرایین  یا امراض قلبی و نیز چربی بالای خون می‌باشند توصیه می‌شود.

    رژیم معجزه آسای انگور مناسب افراد چاق و لاغر

    کسانی که از چاقی زیاد و لاغری زیاد رنج می‌برند یا ناراحتی‌های کبدی و کلیه دارند از رژیم زیر استفاده نمایند

    توصیه هایی برای افراد لاغر که قصد چاق شدن و پر شدن صورتشان را دارند.

    یکی از روشهای سالم افزایش اشتها و چاق کننده استفاده از رژیم انگور است برای این منظور باید  به چند نکته اشاره کنمانگور ياقوتي قرمز

    ۱-     خوردن صبحانه را جدی بگیرید و صبحانه را مفصل و کامل میل کنید

    ۲-     حدود دو ساعت پس از صرف صبحانه حدود ۱۵۰ گرم انگور  رسیده و شیرین را  میل کنید  توجه داشته باشید که می توان در صورت تمایل میزان  مصرف روزانه انگور ۵۰ گرم افزایش دهید

    ۳-     وعده ی نهار را به میزانی که میل دارید و حدود دو ساعت بعد همین میزان انگور را میل کنید.

    ۴-     معمولاً باید بین دو تا سه ساعت از زمان صرف شام و رفتن به رختخواب فاصله وجود داشته باشد که توصیه می شود شام را هنگام غروب آفتاب میل نموده و حدود دو ساعت بعد میزان ذکر شده انگور را میل نمایید.

    توصیه هایی برای افرادی که قصد لاغری و  پاکسازی کبد دارند .

    برای رسیدن به این هدف که در ظاهر کمی مشکل به نظر می رسد باید بیست روز به جای هر گونه غذا سه وعده انگور بخورید. روز اول، هر وعده یکصد و پنجاه گرم انگور میل کنید. روز دوم، هر وعده دویست گرم و به همین ترتیب هر روز پنجاه گرم به وعده­ها اضافه کنید. بدین ترتیب در پایان ده روز مصرف شما در هر وعده ششصد و پنجاه گرم می­شود. از روز یازدهم دستور را معکوس کنید و هر روز پنجاه گرم از مصرف کم کنید تا آنکه روز بیستم مصرف شما به یکصد و پنجاه گرم برگردد.

    تذکر: بعد از اتمام  بیست روز رژیم باید چهار تا پنج روز غذاهای سبک و کم حجم میل کنید تا معده­ی شما تحمل غذاهای قبل را پیدا کند.

    نکته ­ها:

    –         انگور برای معده‌های نفاخ مضر است و ایجاد گاستریت می‌کند.

    –         به علت بالا بودن کلسیم انگور، کسانی که کلیه­های سنگ­ساز دارند باید از خوردن انگور بپرهیزند.

  • عکس غذاهای خوشمزه خانگی

  • Powered By
     

    BLOGFA.COM

    خرید نهال انگور یاقوتی از نهالستان آریا نهال با جدید ترین متد روز دنیا آماده ی ارائه ی بهترین خدمات به شما عزیران در سراسر کشور می باشد .

    فروش نهال انگور یاقوتی با شناسنامه و گواهی بهداشت  تحت نظر بهترین مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی صورت میپذیرد .
    نهال فروشی آریا نهال تولید کننده نهال انگور یاقوتی  در کشور آماده ارسال و نهال انگور یاقوتی به تمامی مناطق ایران می باشد.
    نهالستان آریا نهال آماده هرگونه همکاری و خدمات مشاوره رایگان به باغداران عزیز به منظور خرید بهترین و با کیفیت ترین انواع نهال با ضمانت برگشت کالا می باشد.
    جهت اطلاع از مشخصات نهال انگور یاقوتی و آموزش کاشت نهال انگور یاقوتی و همچنین احداث باغ و دیدن عکس های بیشتر و همچنین نحوه هرس نهال و آشنایی کلی با درخت نهال انگور یاقوتی با ما از طریق شماره تماس های درج شده در زیر تماس حاصل فرمایید .

    شماره تماس ها  :

    09143336024 مهندس داریوش حسین زاده

    انگور ياقوتي قرمز

    09194089232

    در صورت اشغال بودن خطوط ، با فرستادن یک پیامک ، مهندسین ما در اولین فرصت با شما تماس بر قرار خواهند کرد .

    جهت مشاهده ی بیشتر انواع ارقام خرید نهال انگور روی عبارت نهال انگور کلیک نمایید .

    نهال انگور یاقوتی یکی از نهال هایی است که در نقاط مختلف ایران برای کاشت و پرورش مورد توجه قرار می گیرد. خرید این نهال اگر چه برای بسیاری از باغداران و کشاورزان به صرفه بوده و با صرف هزینه بسیار کم مورد استفاده آن ها قرار می گیرد اما باید اقرار کرد این انگور سود آوری زیادی برای صاحبان باغ به همراه دارد.

    نهال های انگور یاقوتی

    جهت مشاهده ی بیشتر انواع ارقام خرید نهال انگور روی عبارت نهال انگور کلیک نمایید .

    انگور یاقوتی یکی از نژادهای انگور باارزش و قیمتی می باشد. به نقاط مختلف جهان صادر می گردد. نام یاقوتی به دلیل شکل، فرم و رنگ قرمز این انگور می باشد. هر چند که این انگور می تواند سودی همچون یاقوت را نیز برای کشاورزان به همراه داشته باشد. برای کاشت نهال های انگور یاقوتی بهتر است ابتدا با پرورش، کاشت و نحوه مراقبت از آن آشنا شوید.

    اگر چه تمامی نژادهای مربوط به انگور در نوع خود ارزشمند و مفید می باشند اما انگورهای قرمز بنا به رنگ زیبایی که دارند همواره مورد توجه عامه مردم می باشند. این انگور در بیشتر نواحی شرقی کره زمین از جمله ایران، ژاپن و … کشت می شود.

    کاشت نهال انگور یاقوتی در کشور ژاپن و منطقه ایشیکاوا از سال 1995 آغاز شد. البته ایرانیان در این زمینه سرآمد سایر کشورهای جهان می باشند. نمونه کشت شده  انگور یاقوتی در کشور ژاپن اندکی با نمونه های ایرانی تفاوت دارد. در واقع نمونه اصیل این انگور را تنها می توان در ایران به دست آورد.

    همچنین برای مشاهده ی لیست کامل نهال گردو روی عبارت خرید نهال گردو کلیک کنید .

    کاشت انگور یاقوتی در کشور ایران سابقه بسیار طولانی دارد و برای بسیاری از باغداران گزینه اول می باشد. انگورهای یاقوتی معمولاً بدون هسته می باشند. همان طور که می دانید انگورهای بدون هسته همواره مورد توجه افراد مختلف قرار می گیرند. رنگ بسیار دلپذیری دارد و شیرین می باشد. حبه های این انگور نیز در سایزهای متوسط تا درشت می باشد اما سایز کوچک در آن وجود ندارد.انگور یاقوتی با تراکم خوشه ای همراه نمی باشد.

    نهال های انگور یاقوتی

    همچنین در اینجا بیشتر بخوانید : مشاهده

    نهال انگور یاقوتی در دسته انگور های آبدار قرار می گیرد و رنگ آن به قرمز تیره تمایل دارد. کشمش این نوع انگور به اندازه نمونه تازه و آبدار آن خوش طعم نیست. هر چند که نمونه خشک و کشمش شده این انگور نیز وجود دارد.

    کاشت نهال انگور یاقوتی را با اصول مهم انجام دهید. این نهال به ساعات آفتابی نیاز دارد. تقریباً این مورد در تمامی نژادهای انگور یکسان می باشد. در واقع این انگورها در سایه و آفتاب کم رشد کمی به همراه دارند. ضمن اینکه نمی توانند محصول دهی قابل توجهی را برای کشاورزان به همراه داشته باشند.

    نکته حائز اهمیت در پرورش نهال انگور یاقوتی تعیین مکان مناسب برای کاشت آن می باشد. برای اینکه بتوانید از نهایت محصول این میوه ترد بهره مند شوید، باید مکان آفتابگیر را برای کاشت و رشد آن در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که رشد انگور یاقوتی در نواحی گرمسیر نیز امکان پذیر نمی باشد. ساعات آفتابی زیاد برای رشد و پرورش از اصول مهمی است که در هنگام کاشت نهال انگور یاقوتی باید مد نظر قرار دهید اما این ساعات آفتابی به معنای گرمای زیاد نیست.

    در واقع انگور یاقوتی برای مناطقی با تابستان معتدل و خنک توصیه می شود. گرمای بیش از اندازه با ساعات آفتابی زیاد می تواند انگور یاقوتی و هر نوع نژاد انگور دیگری را نابود سازد. بنابراین همواره این نکته را مورد توجه قرار دهید که خرید نهال های انگور یاقوتی برای کاشت و پرورش نیاز به مراقبت دائم دارد. ضمن اینکه فاکتورهای مهم و حیاتی برای رشد آن نیز باید همواره اعمال گردد.

    به طور کلی خرید نهال انگور یاقوتی را برای مکانی انجام دهید که حدود 100 ساعت آفتابی داشته باشد. این میزان ساعت آفتابی برای رشد، محصول دهی و رسیده شدن میوه های نهال یاقوتی لازم می باشد. 100 ساعت آفتابی باید به شکل سالانه برای خرید نهال انگور یاقوتی تامین گردد.

    توجه داشته باشید هر نهال یا گیاهی برای کاشت، پرورش و ثمردهی نیاز به اصول و نکات مراقبتی دارد. بنابراین اگر می خواهید این نهال ها و گیاهان را به شیوه صحیح پرورش دهید و محصول دهی آن ها  را به حداکثر برسانید، از نکات مراقبتی آن غافل نشوید.

    فصل زمستان برای کاشت نهال انگور یاقوتی زمان مناسبی است. بسیاری از نهال ها در ماه دی یا بهمن برای خرید آماده می گردند. در این مدت ریشه نهال به روش های اصولی از گرما و سرما حفظ می گردد. زمان مناسب برای کاشت انگور یاقوتی نیز می تواند از پاییز تا فروردین باشد. این کاشت باید قبل از رویت جوانه ها انجام شود. توجه داشته باشید که کلیه نکات مراقبتی را قبل از بیدار شدن انگور انجام دهید. چون در غیر این صورت می توانید درخت را به یخ زدگی، آفت، بیماری و … دچار نمایید.

    نهالستان آریا نهال یکی از مراکز بی نظیر در سطح ملی است که سالیان سال در زمینه کاشت و پرورش نهال های مختلف فعالیت می کند. ضمن اینکه امکان دست یابی به هر نوع نژادی در این مرکز فراهم شده است. کلیه نهال های ارائه شده در این مرکز با ارائه گواهی سلامت همراه می گردد. گواهی سلامت برای نهال و گیاهی که تهیه می کنید، در حکم کارت سلامت گیاه می باشد. این گواهی سلامت گیاه و عاری بودن آن از بیماری و آفت را تضمین می کند. این نهالستان شرایط فروش نهال انگور یاقوتی را نیز به شکل انبوه و عمده فراهم آورده و با ارائه گواهی سلامت به مشتری کار تضمینی عرضه خواهد کرد.


    بهار
    – 22 جولای 2020

    سلام و درود .عکس از نهال انگور یاقوتی دارید برای بنده ارسال کنید ؟سپاس


    ariyanahal.ir
    – 22 جولای 2020

    سلام و درود .عکس نهال انگور یاقوتی رو از مهندسینمون در واتس اپ بخواید حتما در خدمتتون خواهیم بودانگور ياقوتي قرمز

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نام *

    ایمیل *

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

    لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

    دیدگاه شما *

    نهال گردو

  • پروفایل دختر پرسپولیسی جدید
  • نهال بادام

    نهال انگور

    نهال زردآلو

     نهال هلو

    نهال شلیل

    نهال سیب

    نهال گلابی

    نهال توت

    نهال گردو چندلر

    نهال گردو فرنور

    انگور ياقوتي قرمز

    نهال گردو ژنوتیپ 

    نهال بادام مامایی

    نهال بادام فرانیس

    نهال بادام دیرگل

    نهال انگور مویز

    نهال انگور ردگلوب

    نهال بلوبری

    آریا نهال با تکیه به دانش اصولی و برگرفته از تجربه ی سالیان سال و با متکی شدن به جدید ترین متد و امکانات کافی علمی ، ماکاتبات با اساتید دانشگاه و مشارکت با تولید کنندگان برتر داخل کشور عزیزمان ایران سعی دارد. تا بخشی بزرگ و مفید در بخش کشاورزی و بهبودی صنعت کشاورزی در کشورمان را داشته باشد .

    شما میتوانید خرید نهال خود را از بهترین نهالستان ایران اریا نهال با خیالی اسوده انجام دهید .

    شماره تماس :

    ایمیل : info@ariyanahal.ir

    نشانی ما :آذربایجان غربی ، میاندوآب ،خیابان ولیعصر ، نرسیده به پلیس راه ، روبروی نیروگاه برق

    انگور یاقوتی تاج نهال

    نهال انگور یاقوتی با بهترین بذر های تولیدی نهالستان انگور تاج نهال کشت و برداشت می شود تاج نهال در تولید نهال انگور با بهره وری از بهترین روش های نهال کاری انگور زیر نظیر جهادکشاوزی شروع به تولید بهترین نهال انگور کرده است تمامی نهال های انگور به صورت تضمینی ارسال میشود بعد از خرید انواع نهال انگور تاج نهال آن ها را به صورت حرفه ای بسته بندی کرده ارسال میکند .

    تیم بسته بندی نهالستان تاج به مدیریت مهندس ابراهیم خیری

    و …

    #موجوددرنهالستانتاجنهال

    انگور ياقوتي قرمز

    توضیحات لازم در مورد کاشت نهال انگور :

    نهال انگور بدلیل جاگیری کم در فضای موجود در زمین اراضی ، زمینه بالا بردن کاشت این نهال از نظر تعداد نهال ها و همچنین ثمره آن را بوجود آورده است که این مسئله کشاورزان را بیشتر به کاشت این نهال شوق زده میکند …

    اکثر ارقام مختلف نهال های انگور علاوه بر تازه خوری و آبمیوه گیری امکان خشکباری را نیز دارا میباشند ، طوری که میتوان با عمل خشک سازی انگور ، زمینه بالا بردن مدت زمان انبارداری و نگهداری آن را بوجود آورد ، همچنین میتوان ثمره این نهال بهشتی را به ۳ برابر قیمت تازه خوری آن ( و حتی بیشتر ) در بازار به فروش رساند .

    قابل ذکر است که نهال انگور را به دو حالت خوابانیده ( سنتی ) و ایستاده کاشت .

    خطرناک ترین بیماری که میتواند ثمره این نهال را تهدید به نابودی سازد ، بیماری قال طوقه و بیماری اُسکا ( سکته نهال انگور ) میباشد.

    خرید نهال انگور کشمشی سفید و قرمز با شماره های زیر :

    با تشکر : مهندس ابراهیم خیری

    شماره تماس : 09360254008 مهندس خیری

    شماره تماس : 09203811371 مهندس خانم وفایی

    شماره تماس : 09143811371 مهندس خیری

    شماره تماس : 04445340403 شماره تماس دفتر فروش

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    وب‌ سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    دیدگاه

    ساعات کاری نهالستان در فصل نهالکاری به صورت 24 ساعته بوده و میتوانید با شماره موجود در سایت تماس حاصل فرمایید

    زاهدان- سیستان و بلوچستان با توجه به تنوع آب و هوایی و وسعتش از ظرفیت های بی نظیر و ناشناخته ای در زمینه کشاورزی برخوردار است که یکی از این ظرفیت ها انگور یاقوتی منطقه سیستان است.

    خبرگزاری مهر، گروه استان ها: استان سیستان و بلوچستان با توجه به تنوع آب و هوایی و وسعتش از ظرفیت های بی نظیر و ناشناخته ای در زمینه های مختلف برخوردار است که یکی از این ظرفیت ها موضوع تنوع محصولات کشاورزی در این استان است.

    به عنوان نمونه هندوانه های با کیفیت منطقه بلوچستان که در فصل زمستان و همزمان با شب یلدا برداشت می شود یکی از این ظرفیت ها است، اما ظرفیت های کشاورزی این استان بسیار فراتر از این ها است یکی از این ظرفیت ها برداشت انگور یاقوتی در منطقه سیستان است.

    انگور یاقوتی یا «مروارید سیستان» از جمله محصولاتی است که به دلیل تحمل بالای شرایط سخت محیطی مختص این منطقه است و یکی از زود رس ترین انواع انگورها در کشور است.

    همین موضوع زود رس بودن این انگور و کیفیت آن باعث شده که این روزها به عنوان محصول نوبرانه در پایتخت با قیمت ۴۷ هزار تومان به فروش برسد! البته این قیمت فقط مختص پایتخت است و این محصول در خود منطقه سیستان با قیمتی بسیار پایین تر از کشاورزان خریداری می شود.انگور ياقوتي قرمز

    انگور یاقوتی به صورت عمده در منطقه سیستان و در سطح کمتر در شهرستان های خاش، میرجاوه، نیکشهر و ایرانشهر کشت می شود.

    درخت انگور یاقوتی در نیمه دوم اسفند شکوفه می زند و در اواخر فروردین میوه اش سبز می شود و بالاخره در اردیبهشت شاهد تغییر رنگ حبه های آن هستیم  و برداشت انگور در سیستان و بلوچستان از نیمه نخست خرداد ماه آغاز می شود.

    مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در استان سیستان و بلوچستان ارقام متنوعی از انگور از جمله یاقوتی قرمز، یاقوتی سفید، فخری، سنگک، امیری، لعل، حاجی عباسی، چشم گاوی، قندهاری، مایه میش، غلامی و انواع مختلف دیگر کشت می شود.

    وی افزود: انگور یاقوتی قرمز که رقم غالب تاکستان های منطقه سیستان است، از گروه انگورهای اروپایی «Vitis vinifera» و از انواع انگورهای بی دانه است که به مصرف تازه خوری می رسد.

    انگور یاقوتی سیستان یکی از زود رس‌ترین انگور ها در سطح کشور است که هر ساله در اوخر اردیبهشت ماه و اوایل خرداد برداشت آن آغاز می‌شود که همین موضوع نیز باعث بازار پسندی بیشتر این محصول می شود

    وی گفت: این صفت بی دانه بودن در انگورها بسیار اهمیت دارد و نقش زیادی در بازارپسندی این محصول دارد از این رو در حال حاضر، تحقیقات گسترده ای در دنیا روی این صفت و انگورهای حائز این ویژگی متمرکز شده است.

    سیامک سرابندی خاطر نشان کرد: انگور یاقوتی قرمز منطقه سیستان بطور میانگین در خوشه ۲۳۰ عدد جبه دارد و هر یک حبه نیز دارای ۲۲ درصد مواد جامد است.

    وی ادامه داد: انگور یاقوتی سیستان یکی از زود رس‌ترین انگور ها در سطح کشور است که هر ساله در اوخر اردیبهشت ماه و اوایل خرداد برداشت آن آغاز می‌شود که همین موضوع نیز باعث بازار پسندی بیشتر این محصول می شود.

    وی تصریح کرد: قبل از خشکسالی ۱۸ ساله منطقه سیستان  ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از باغات منطقه به کشت انگور یاقوتی اختصاص داشت که متاسفانه پس از وقوع خشکسالی مقدار زیادی از آنها از بین رفت.

    این کارشناس کشاورزی گفت: البته در چند سال اخیر با توجه به توسعه کشاورزی نوین در منطقه بخش قابل توجهی از این باغات احیا شده است.

    در هرصورت همانطور که همه می دانند پایه و اساس کشاورزی در هر منطقه ای وجود آب در آن منطقه است که متاسفانه با توجه به وجود نزدیک به دو دهه خشکسالی در منطقه سیستان بسیاری از ظرفیت ها این منطقه مغفول مانده است.

    آغاز برداشت دردانه کویر

    البته در سال های اخیر با توجه به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به این منطقه طرح انتقال آب با لوله در سطح ۴۶ هزار هکتار از زمین های کشاورزی دشت سیستان با تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار آغاز به کار کرده است.

    اما از نظر برخی کارشناسان حوزه کشاورزی و آب این طرح از سوی دولت با نواقصی در حال اجرا است که امیدواریم با مشاوره از این کارشناسان اصلاح شود و نتیجه مطلوب حاصل شود.

    نکته بعدی که در خصوص محصولات کشاورزی استان سیستان و بلوچستان بسیار حائز اهمیت است «برند سازی» آن ها است زیرا متاسفانه بسیاری از محصولات زارعان و کشاورزان این استان با قیمتی اندک خریداری می شود و بعد از آن با بسته بندی و یا فرآوری هایی که در دیگر نقاط انجام می شود با قیمتی گزاف به فروش می رسد.

    در این میان انگور یاقوتی منطقه سیستان و یا همان «مروارید قرمز سیستان» می تواند نقش به سزایی در توسعه منطقه داشته باشد.

    ۲۵ هزار تن انگور از باغ های سیستان و بلوچستان برداشت می شود

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بر اساس پیش بینی ها امسال ۲۵ هزار تن انگور از تاکستان های استان برداشت می شود.

    وی با اشاره به اینکه اغلب این تاکستان ها در منطقه سیستان قرار دارند، افزود: سه هزار و ۲۰۰ هکتار از باغ های سیستان و بلوچستان به کشت انگور اختصاص دارد که ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن بارور است.

    وی گفت: ۸۵ درصد انگور تولیدی در استان از نوع یاقوتی و بقیه شامل انواع فخری، لعل، امیری، سنگک، غلامی، شصت عروس، چشم گاوی، قندهاری و حاجی عباسی است.

    رضا نجفی گفت: هم اینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود

    انگور ياقوتي قرمز

    در هر صورت این استان پهناور با داشتن ظرفیت ها و پتاسیل های بسیار بالا در حوزه کشاورزی و زیربخش های مهم آن و اقلیم بسیار مناسب تولید محصولات زراعی در فصل زمستان، میوه های گرمسیری و سردسیری و محصولات متنوع دامی و شیلات در آبهای ساحلی و دیگر زمینه ها می تواند تامین کننده نیاز عمده بازار داخل و صادرات به دیگر کشورها باشد.

    همچنین قطعا استان سیستان و بلوچستان با توجه به این همه تنوع اقلیمی و همینطور محصولات کشاورزی می تواند یکی از قطب های کشاورزی کشور باشد البته به شرط اینکه زیرساخت های لازم برای این موضوع در استان ایجاد شود که این موضوع نیاز به توجه ویژه دولت به این منطقه دارد.

    All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

    نهال انگور یاقوتی یکی از ارقام درختان انگور میباشد که میوه آن به رنگ یاقوت قرمز یا رنگ قرمز با حبه های ریز و خوشه ای میباشد میوه این نهال زودرس است و از سایر نهالی دیگر زودتر میوه آن میرسد میوه آن در برابر سرمای ۲۵ درجه مقاوم میباشد و در مقابل گرمای ۴۰ درجه نیر مقاوم است نهالستان برتر با بهترین بذر انگور یاقوتی را کشت و عرضه میکند .در نهالستان برتر انوع انگورموجود میباشد مانند : نهال انگور شاهانی ،نهال انگور عسگری ،نهال انگور بدون دانه ،نهال انگور بی دانه قرمز ،نهال انگور خلیلی ، نهال انگور خلیلی زودرس ، نهال انگور دانه دار عسگری ،نهال انگور دانه درشت قرمز ،نهال انگور رقم عسگری ، نهال انگور دانه دار با انگور بی دانه ،نهال ارقام انگور ایران ،نهال ارقام انگور ایرانی،نهال ارقام انگور قرمز ، نهال ارقام مهم ذغال اخته ،نهال فروش نهال انگور ،نهال فروش نهال انگور بیدانه ،نهال فروش نهال انگور شاهانی،نهال فروش نهال انگور یاقوتی،نهال فروش نهال ریش بابا ،نهال قره شیره ،نهال انگور درشت

    انگور یاقوتی برای بیماری های آرتریت روماتوئید ،ورم مفاصل ، روماتیسم مفصلی، درمان نقرس مفید و استخوان ها و سینوس ها را نیرومند ، سل، یبوست، بواسیر ، برونشیت، سیاه سرفه اثر شفابخش دارد.

    خواص انگور برای تقویت سیستم ایمنیانگور نه تنها با داشتن ترکیبات فعال زیستی آنتی اکسیدان بلکه با مقادیر زیاد ویتامین های C و A و املاح به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

    خواص انگور برای بهبود تپش قلبتپش قلب مصرف روزی یک لیوان آب انگور می تواند حالت های تپش قلب را تسکین دهد. قبل از خواب یک لیوان آب حاوی یک قاشق غذاخوری عسل و نصف لیوان آب لیمو بخورید. مصرف میوه و سبزی تازه را بالا ببرید. فعالیت های جسمی مانند شنا، دوچرخه سواری و… را به برنامه روزانه خود اضافه کنید تا قلب سالمی داشته باشید. از مصرف نوشیدنی های کافئین دار بپرهیزید.

    فواید انگور و اثرات آنتی اکسیدانی آنعصاره هسته انگور با داشتن محتوای بالای پروسیانیدین ها دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده که رادیکال های آزاد را می بلعد. سایر بخش های انگور نیز دارای آنتی اکسیدان هستند اما غلظت این ترکیبات در پوسته و هسته بالاتر است.انگور ياقوتي قرمز

    خاصیت انگور برای محافظت از قلبانگور باعث افزایش سطوح اکسید نیتریک در خون شده و بنابراین تشکیل لخته و در نتیجه خطر حمله قلبی را کاهش می دهد. علاوه براین آنتی اکسیدان های موجود در انگور سبب کاهش اکسیداسیون کلسترول LDL، به عنوان عامل خطر اصلی تنگی عروق و بیماری های قلبی عروقی می شوند. فلاوونوئیدهای موجود در انگور و رزوراترول علاوه بر ایجاد رنگ آنتی اکسیدان های قدرتمندی محسوب می شوند. این ترکیبات با مهار اثرات مخرب رادیکال های آزاد بر اکسیداسیون LDL و کاهش استرس اکسیداتیو و تجمع پلاکتی از شریان ها محافظت می کنند. علاوه براین انگور با کاهش التهاب و فشارخون می تواند به سلامت قلب و عروق کمک کند.

    خواص انگور جهت بهبود دیابتاخیراً بررسی ها نشان داده که عصاره های تهیه شده از پوست انگور می تواند در کنترل قند خون و نفروپاتی دیابتی موثر باشد. علاوه براین کشمش به عنوان یکی از فرآورده های حاصل از انگور می تواند جایگزین خوبی برای قند و شکر در بیماران دیابتی باشد اما بااین حال بهتر است در مصرف آن تعادل رعایت شود.

    خواص انگور : اثرات ضد میکروبی و ویروسیبسیاری از اجزای انگور از جمله گالیک اسید، هیدروکسی سینامیک اسید، فلاونول ها، رزوراترول و تانن دارای فعالیت ضد میکروبی و ضدویروسی هستند و می توانند بدن را از عفونت ها از جمله عفونت های باکتریایی روده ای محافظت کنند.

    فواید انگور : بهبود بیماری های اعصاببراساس بررسی های اولیه انگور و ترکیبات فعال و آنتی اکسیدانی آن به ویژه رزوراترول از طریق مهار استرس اکسیداتیو و التهاب یا تغییر بیان ژن های درگیر در بیماری های مغز و اعصاب از جمله آلزایمر و پارکینسون می توانند در محافظت مغز موثر باشند.

     

    لیست بقیه نهال ها

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌سایت

    نهالستان: ارومیه – میاندواب . روستای تقی آباد و یاغلان تپه دفتر: ارومیه و آذربایجان غربی میاندواب خ 17 شهریور – مغازه سعید قاسمی همراه : 09141832393 همراه : 09021832393

    با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با فواید بی نظیر انگور قرمز آشنا شوید.

    انگور ياقوتي قرمز

    انگور یکی از میوه های شیرین و بسیار مقوی در میان میوه های دیگر است که دارای رنگ و اندازه های مختلفی است.این میوه در روی درختی است رونده که به دور خودش می پیچد و بالا می رود. این درخت بیش از آب نیاز به تکیه گاه دارد تا بتواند به رشد خودش ادامه دهد.انگور یکی از قدیمی ترین میراث های ایران کهن است که خواص بسیاری برای سلامتی و رفع بسیار بیماریها دارد.

    از انواع انگورهایی که در کشور ما عرضه میشود یکی انگور یاقوتی است به رنگ قرمز مایل به قهوه ای با خوشه های نسبتا” بزرگ با دانه های کوچک به اندازه ی نخود که انگورِ نوبر میدان های تره بار است. همچنین انگور عسگری با دانه های سبز بیضی و نیز انگور بی دانه ی مهتی خانی، ریش بابا، ایته(دانه بزرگ هسته دار) انگور سیاه، انگور پشت سبز و بنفش به نام صاحبی و انگور شکر شیراز می توان نام برد.نوعی از انگور به نام انگور معطر یا انگور گلاب در کشور الجزایر کشت می شود که در نوع خود بی نظیر است.امروزه در طب درمان های طبیعی (نتروپت), از رژیم های مختلف انگور استفاده می کنند.

    ۱- یکی از خواص مهم انگور، تصفیه ی خون و خون ساز بودن آن است، البته این خاصیت در انگور قرمز بیشتز از انگور سبز است. لذا چنانچه از کم خونی رنج می برید، خوردن انگور قرمز یا یاقوتی را به شما توصیه می کنیم.

    ۲- افرادی که خیلی لاغرند و می خواهند چاق شوند، می‌توانند یک لیوان صبح و یک لیوان عصر آب انگور بخورند.

    انگور هم لاغر کننده است و هم چاق کننده، به این صورت که اگر انگور را از صبح تا ظهر، به تنهایی میل کنید لاغر کننده و اگر آن را همراه با غذا بخورید چاق کننده است.

    ۳- انگور و آب آن برای کسانی که در اثر یک بیماری طولانی ضعیف شده‌اند، بسیار مفید است. افرادی که در دوره نقاهت بیماری به سر می برند و یا ضعف عمومی دارند، سعی کنند از انگور، هویج، سیب و هلو به مقدار زیاد استفاده کنند. البته بهتر آن است که این میوه ها را با هم در آب میوه گیری بریزند و آب میوه مخلوط را در طول روز جرعه جرعه بنوشند.

    ۴- انگور برای سل، یبوست، بواسیر و سیاه سرفه اثر شفابخش دارد.

    ۶- آب انگور تازه برای بیمارانی که دچار ورم کلیه هستند، نوشیدنی مناسبی است، زیرا ادرارآور است. حتی در این مورد بهتر است به جای شیر به بیمار، آب انگور تازه داده شود.

    ۷- به دلیل مغذی و مقوی بودن انگور، برخی از پزشکان عقیده دارند که آب انگور تازه نوعی شیر با منبع گیاهی است که مواد غذایی آن به مراتب بیشتر ار شیر حیوانی است.

    ۸- مصرف آب انگور تازه برای کسانی که نارسایی کبد دارند توصیه شده است، زیرا آب انگور عمل ذخیره قند در کبد و دفع صفرا را تسهیل می‌کند. کبد را تقویت می‌کند و به فعالیت سالم آن کمک می‌کند.

    ۹- انگور موجب افزایش اشتها می شود.

    ۱۰- انگور، سموم بدن را دفع می‌کند و یبوست را برطرف می‌سازد.

    ۱۱- اگر آب انگور را بر پوست بمالید، چین وچروک آن را بر طرف می‌کند و پوست را با طراوت می‌کند.

    ۱۱- انگور برای کسانی که مبتلا به ورم مفاصل ، روماتیسم، نقرس و سنگ کلیه می باشند، مفید است.

    ۱۲- انگور برای کسانی که دچار مسمومیت، عوارض فشار خون بالا و سوء هاضمه، اختلالات پوستی، کورک، اگزما و نفریت(ورم چرکی کلیه‌ها) شده‌اند سودمند است.

    ۱۳- آب انگور تازه شیر زنان را زیاد می‌کند.

    انگور ياقوتي قرمز

    ۱۴- انگور در زدودن غم و اندوه و بی‌تابی شدید، بسیار موثر است. از امام صادق علیه‌السلام نقل شده است که فرمود: “پس از طوفان نوح که آب، زمین را شست و حضرت نوح در قبرستان‌ها، استخوان مردگان را دید و بسیار اندوهناک گشت، خداوند متعال به او وحی کرد که انگور سیاه بخور تا غم تو از بین برود.”

    ۱۵- انگور عاملی مهم برای بازگشت نیروی عضلانی است.

    ۱۶- انگور یک غذای خوب برای سلسله اعصاب می‌باشد و فشار عصبی را تسکین می‌دهد.

    ۱۷- انگور تازه برای بهبود بیماری های قلبی بسیار سودمند است.

    ۱۸- انگور قند خون را نیز تنظیم می کند. در اثر ورود قند انگور به خون، نیرویی به وجود می‌آید که ماهیچه‌ها به وسیله آن کار می‌کنند.

    ۱۹- انگور باعث پاک سازی معده و روده از مواد زائد و مضر می شود.

    ۲۰- انگور دو برابر گوشت در بدن انرژی تولید می‌کند، ولی بر خلاف گوشت اوره خون را افزایش نمی دهد.

    ۲۱- طبق تحقیقات علمی جدید، انگور بسیاری از میکروب های بیمار زای داخل بدن را نیز از بین می برد.

  • عکس پروفایل اینستاگرام دخترونه غمگین
  • خواص انگور قرمز

    تفاوت میان انگور قرمز و انگور سبز

    موراد احتیاط

    انگور ياقوتي قرمز

    ۱- مصرف زیاد انگور باعث دل پیچه و اسهال می شود، بنابراین در خوردن آن افراط نکنید.

    ۲- مصرف انگور برای مبتلایان به دیابت(مرض قند) مضر است.

    ۳- مصرف مداوم آب انگور باعث ایجاد سنگ کلیه و رسوبات در دستگاه ادراری می شود.

    ۴- خوردن انگور ترش و نارس، باعث بروز اختلال در معده می‌شود.

    ۵- هسته انگور، سرد و خشک است و در معده‌های ضعیف ایجاد نفخ می کند.

    ۶- زیاد‌ه روی در خوردن انگور برای کبد و معده مضر است و حتی ممکن است به انسداد روده و معده ختم شود.

    ۷- خوردن آب سرد بلافاصله پس از خوردن انگور، برای معده زیان‌آور است

    گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

    مرجان امینی

     

    انگور ياقوتي قرمز
    انگور ياقوتي قرمز
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *