خواص درمانی کندر تلخ

دوره مقدماتی php
خواص درمانی کندر تلخ
خواص درمانی کندر تلخ

گیاه کندر که در عربی به آن صمغ معنوی می گویند و در دنیا به نام کندر هندی معروف شده است، نام یک درخت بومی کشور هند و پاکستان، سومالی، عمان و یمن می باشد.

صمغ این درخت شگفت انگیز به خاطر بوی بسیار خوبی که دارد، از دیر باز برای دود کردن و خوشبو کردن مکان های مختلف مورد استفاده بوده و البته مصرف خوراکی نیز دارد و در طب سنتی از جایگاه بالایی برخوردار است.

فواید کندر بسیارند و ما قصد داریم در ادامه این مقاله شما را با تمامی خواص کندر و نحوه مصرف آن برای سلامتی بدن، لاغری، تقویت حافظه و پوست و مو آشنا کنیم؛ همراه ما باشید :

توجه : پیش از گذاشتن هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

مقادیر بالای اسید بوسولیکو آنتی اکسیدان های موجود در کندر با افزایش خاصیت کشسانی پوست، به رفع چین و چروک و لکه های پوستی کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

خواص درمانی کندر تلخ

دوره مقدماتی php

کندر یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان پوست خشک و حساس می باشد.

ماسک کندر برای پوست صورت

2 تکه کوچک کندر را در یک فنجان روغن بادام بریزید و حرارت دهید تا کندر آب شود. مقداری از این روغن را بر روی پوست خود ماساژ دهید و بگذارید یک شب بماند تا جذب شود و پوست خشک و حساس را درمان کند.

در طب سنتی آیورودا از کندر برای درمان سریع تر زخم ها استفاده می شود؛ استفاده موضعی از کندر، باعث افزایش گردش خون در بدن شده و به درمان سریع تر زخم کمک می کند. علاوه بر این کندر خطر عفونت زخم را کاهش می دهد.

استفاده ی موضعی از کندر بر روی موها و پوست سر با افزایش گردش خون به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و ریزش مو را درمان می کند.

در طب سنتی از کندر برای تقویت حافظه و پیشگیری از فراموشی و آلزایمر استفاده می شود؛ به نظر می رسد که کندر به دلیل خواص ضد التهابی و همچنین با بهبود گردش خون در مغز خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد.

تحقیقات ابتدایی نشان می دهد که مصرف کندر خوراکی با بهبود تعادل هورمون ها به ویژه هورمون های تیروئید می تواند، متابولیسم بدن را افزایش داده و به لاغری و کاهش وزن افراد کمک کند.

علاوه بر این کندر به سم زدایی و پاک سازی بدن و به ویژه روده ها کمک کرده و با افزایش چربی سوزی باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

در طب سنتی گفته می شود که خوردن کندر برای درمان زود انزالی مفید بوده و باعث افزایش میل جنسی در مردان می شود.

مصرف کندر خوراکی به تنظیم تعادل هورمون ها در بدن کمک کرده و علاوه بر این با تحریک جریان خون در رحم و لگن، قاعدگی نامنظم را درمان می کند.

تحقیقات نشان داده که کندر دارای خواص ضد درد طبیعی است و برای درمان درد پریود مفید بوده و خونریزی شدید در دوران قاعدگی و پریودی را کاهش می دهد.

مقادیر بالای اسید بوسولیک موجود در کندر به دلیل خواص ضد التهابی، نفخ معده را کاهش داده، معده درد و زخم معده را درمان می کند و برای بهبود سلامتی دستگاه گوارش مفید می باشد.

علاوه بر این کندر به طور مستقیم به کاهش التهاب در روده ها کمک کرده و خطر ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر، یبوست و اسهال را از بین می برد.

تحقیقات جدید بر روی کندر نشان داده که اگر افراد مبتلا به دیابت نوع 2 در کنار متفورمین، به مدت 12 هفته دو بار در روز و پس از هر وعده ی غذایی 400 میلی گرم کندر مصرف کنند، بهبود قابل توجهی در قند خون ناشتا، میزان هموگلوبین گلیکوزیله (HbA1c)، سطح انسولین خون، کلسترول و تری گلیسیرید خون داشته اند.

در طب سنتی برای کاهش قند خون بالا در افراد مبتلا به دیابت توصیه می شود که کندر بجوند.

کندر به دلیل خواص ضد التهابی و با بهبود گردش خون در بدن می تواند فشار خون بالا را کاهش دهد.

برخی از تحقیقات نشان داده که کندر با تقویت سیستم ایمنی بدن، خطر ابتلا به بیماری های خود ایمنی خطرناک مانند ام اس (مالتیپل اسکلروزیس) را کاهش می دهد.

مطالعات متعدد نشان داده که کندر به دلیل مقادیر بالاب کوکورمین موجود در آن، دارای خواص ضد التهابی بوده و علاوه بر این با تقویت سیستم ایمنی بدن، به پیشگیری و درمان روماتیسم و آرتروز کمک کرده و درد ناشی از بیماری ها را کاهش می دهد.

یک مطالعه در سال 1998 نشان می دهد که کوکورمین موجود در کندر، به دلیل خواص ضد التهابی که دارد با اثر بر روی برنش ها، علائم آسم را کاهش می دهد.

مقادیر بالای اسید بوسولیک موجود در گیاه کندر با جلوگیری از تولید آنزیم های خاصی که بر روی DNA اثر منفی دارند، خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می دهد.

مطالعات نشان داده که کندر ممکن است با افزایش مرگ سلول های سرطانی (آپوپتوز) به درمان سرطان پیشرفته پستان کمک کرده و خطر ابتلا به لوسمی بدخیم و تومور مغزی را کاهش دهد.

در یک تحقیق دیگر مشخص شده که اسید بوسولیک موجود در کندر، می تواند در کاهش سلول های سرطانی پانکراس موثر باشد.

گفته می شود که مصرف کندر عوارض جانبی ناشی را از شیمی درمانی را در افراد مبتلا به سرطان کاهش می دهد.

سردرد و میگرن یک نوع التهاب در بدن هستند که باعث تورم مویرگ های سر و گیجگاه شده و باعث درد شدید می شوند. در طب سنتی از گیاه کندر به دلیل خواص ضد التهابی که دارد برای پیشگسری و درمان سردرد و میگرن شدید استفاده می شود.

شواهد بی نظیر نشان می دهد که سوزاندن گیاه کندر در خانه به دلیل ترکیبات آروماتیک و تری ترپن های موجود در آن، به کاهش هورمون استرس در بدن کمک کرده و استرس، اضطراب و افسردگی را درمان می کند.

خواص درمانی کندر تلخ

کندر یکی از بهترین مواد برای افزایش انرژی و استقامت در ورزشکاران و بدنسازان می باشد، همچنین کندر گرفتگی عضلات را کاهش داده و به تقویت ماهیچه ها در بدنسازی کمک می کند.

مصرف کندر در برخی افراد باعث حالت تهوع، رفلاکس معده، اسهال و بثورات پوستی شود.

کندر ممکن است با دارو هایی مانند : ایبوپروفن، آسپیرین و سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs)، تداخل دارویی داشته باشد.

تحقیقیات نشان داده که کندر ممکن است جریان خون را در رحم و لگن تحریک کند و موجب سقط جنین در زنان باردار شود. به همین دلیل توصیه می شود که زنان در دوران بارداری و شیردهی بهتر است از مصرف کندر اجتناب کنند.

زیاده روی در مصرف کندر در دوران بارداری احتمال ابتلا به بیش فعالی را در نوزادان و کودکان، افزایش می دهد.

همچنین به دلیل تحقیقات کمی که در مورد اثر مصرف کندر بر روی نوزادان و کودکان انجام شده، توصیه می شود که بهتر است آن ها از مصرف کندر اجتناب کنند.

در موارد نادری گزارش شده که مصرف بیش از حد کندر بر عملکرد و سلامت کبد تاثیر می گذارد.

طبیعت کندر خوراکی (نام علمی درخت : Boswellia serrata) گرم و خشک می باشد. گیاه کندر یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، اسید بوسولیک و ترپن ها می باشد.

در انگلیسی به صمغ درخت کندر (Olibanum یا Indian frankincense یا Frankincense) می گویند.

درخت کندر، دارای یک میوه ی کوچک به اندازه ی نخود است که آن را به صورت خام می خورند یا از آن برای تهیه غذایی به نام آب بنه و یا ترشی بنه شک استفاده می کنند.

  • الگوی استین لباس کردی زنانه
  • همچنین صمغ آن را می گیرند؛

    اگر بجوشانند، سقز به دست می آید که مانند آدامس خاصیت ارتجاعی دارد و برای سلامتی دندان ها، تقویت لثه ها  و خوشبو شدن دهان بسیار مفید می باشد.

    کندر به دلیل بوی خوبی که دارد برای تهیه لوازم آرایشی و صابون هم استفاده می شود.

    از کندر برای مصارف خوراکی هم استفاده می شود؛ در طب سنتی آن را می کوبند و در یک لیوان آب ریخته و ناشتا می خورند.

    اگر صمغ را خشک کنند، کندر به دست می آید که آن را مانند اسپند برای مصارف آروماتراپی می سوزانند. بهترین صمغ کندر از کشور عمان به دست می آید، اما کندر یمنی و سومالی هم بسیار مشهور هستند.

    از عصاره صمغ کندر در پزشکی استفاده می شود به عنوان مثال می توان با استفاده از آن یک دهانشویه طبیعی تهیه کرد.

    صمغ سفید رنگی که در ایران همراه با اسفند در مجالس مختلف دود می کنند و آن را کندر می نامند ممکن است شیره خشک شده یک درخت دیگر باشد و با کندر هندی اصلی که غالبا به رنگ زرد کم رنگ، نارنجی و قهوه ای قرمز دیده می شود متفاوت باشد.

    پس جهت مصرف خوراکی و یا حتی دود کردن آن در منزل و بهره بردن از خواص درمانی گیاه کندر، صمغ خشک شده آن را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

    پیش از مصرف خوراکی کندر حتما با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

    در ادامه بخوانید : خواص دارویی صمغ مصطکی

    خواص درمانی کندر تلخ

    منابع : healthline – organicfacts

    فال حافظ

    متن عاشقانه متن زیبا

    صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    رکنا: کندر گیاهی است که خواص درمان بی شماری دارد.

    خواص کندر ، روغن کندر

    کندر و روغن کندر از خواص فوق العاده ای برخودار هستند، کندر برای پوست و مو، سلامت قلب، کمر درد، مبارزه با سرطان و …… بسیار مفید است که البته نحوه مصرف آن هم مهم است.

    بررسی تمام فواید و خواص کندر و روغن کندر

    خواص کندر و روغن کندر در طب سنتی بی نهایت است و برای بسیاری از بیماری ها درمان است, فقط بهتر است بدانید چگونه و چقدر مصرف کنید. چنانچه در این بخش از سلامت نمناک و در مورد خواص کندر خواهیم گفت روشن است که کندر ارزشی برابر طلا دارد و برای همین توسط مصریان، یهودیان، یونانیان، رومیان و ایرانیان برای اهداف عمومی و روحی مصرف می شده است. کندر یک ماده گیاهی سرشار از خاصیت های پزشکی است. روغن کندر نیز یکی از روغن های معطری می باشد که بعنوان درمان کاربرد دارد.در زمان های قدیم، مردم به طور گسترده ای از این روغن برای درمان بسیاری از مشکلات مربوط به سلامتی Health استفاده می کرده اند و در یک دوره ای از تاریخ ، تجارت کندر به عنوان سودآورترین در جهان شناخته شد. روغن کندر علاوه بر نقش کلیدی که در آروماتراپی(رایحه درمانی) دارد، دارای خواص ضدالتهابی و ضد سرطانی نیز می باشد.خواص کندر

    خواص درمانی کندر تلخ

    خواص کندر و روغن کندر برای پوست:

    1.نرم کننده پوست:

    استفاده منظم و مداوم از این روغن، پوست را نرم و صاف می کند.

    خواص کندر برای پوست

    خواص کندر و روغن کندر برای پوست

    2.کندر برای کاهش و از بین بردن جای زخم ها:

    یک پوست عاری از جوش، مورد علاقه همه است.این روغن می تواند آکنه، جای عمل های جراحی، جای زخم ها و حتی ترک های پوستی را از بین ببرد و پوستی صاف ایجاد کند.

    3.روغن کندر برای بازسازی و ترمیم پوست:

    این روغن با ترمیم سلول های مرده پوست و کاهش خطوط و چین و چروک آن ، پوست را ترمیم و جوان کند ؛ این یکی از بهترین خواص کندر است.

    4.تقویت ناخن ها از خواص روغن کندر:

    این روغن ، ناخن های ضعیف یا شکننده و ظریف را تقویت می کند.

    خواص کندر

    خواص کندر برای تقویت ناخن ها

    5.روغن کندر ضد عفونت است:

    این روغن یک ماده ضدعفونی کننده است و برای از بین بردن زخم ها و بریدگی ها کاربرد دارد و روند بهبود زخم ها را تسریع می بخشد.

    6.درمان زگیل از خواص روغن کندر:

    این روغن را دو بار در روز و به مدت چندین هفته روی زگیل بزنید و درمان آنرا نظاره گر باشید.

    7.درمان گزش حشرات با روغن کندر:

    یک قطره روغن کندر را برای کاهش ورم ناشی اغز گزش حشرات استفاده کنید . این روغن به درمان سریعتر آنها کمک میکند.

    درمان گزش حشرات

    روغن کندر برای درمان گزش حشرات

    مزایای استفاده از روغن کندر برای مو:

    اگر از مو های خود ناراضی هستید کندر میتواند بسیار مناسب باشد.

    8.درمان شوره سر با روغن کندر:

    تقریبا تمام روغن های معطر مانند روغن کندر ، اگر به طور منظم استفاده شود به رفع شوره سر کمک میکند.

    خواص درمانی کندر تلخ

    9.روغن کندر برای داشتن موهای براق:

    برای داشتن موهای براق و سالم میتوانید روغن کندر را به تنهایی یا با مقداری صمغ درخت مر ، ترکیب کنید و استفاده نمایید. از این 2 ماده به عنوان ژل حالت دهنده مو نیز میتوان استفاده کرد.

    فواید عالی روغن کندر

    داشتن موهای براق با روغن کندر

    10. روغن کندر برای کاهش و یا توقف ریزش مو و داشتن موهای سالم:

    روغن کندر باعث تقویت ریشه مو و متوقف کردن ریزش مو میشود و در کل به سلامت موها کمک میکند.

    خواص کندر و روغن کندر برای سلامتی:

    11. تسکین درد:

    دردهای ناشی از التهاب را میتوان با استفاده از روغن کندر

    12. کاهش استرس از خواص کندر:

  • عکس پروفایل گل رز قرمز و سفید
  • همانطور که میدانید امروزه استرس و فشار بخشی جدا نشدنی از زندگی است؛ میتوانید از روغن کندر به عنوان عطر استفاده کنید و یا آن را روی شقیقه هایتان بمالید و از استرس خلاص شوید.

    خواص و فواید کندر

    کندر برای کاهش استرس

    13. کاهش دردهای عظلانی با کندر:

    کندر باعث افزایش گردش خون در قسمت های آسیب دیده میشود و دردهای عظلانی را تسکین میدهد. کندر برای افراد مبتلا به رماتیسم فوق العاده است.

    14. کاهش خارش از خواص کندر:

    استفاده مستقیم کندر بر ناحیه آسیب دیده به رفع تدریجی خارش کمک میکند.

    15. تسکین درد کمر با روغن کندر:

    مسائل زیادی مانند بلند کردن وزنه های سنگین ، ایستادن و نشستن های اشتباه و بارداری میتوانند باعث کمر درد شوند.اگر کمر درد دارید میتوانید این روغن را به صورت موضعی استفاده کنید.

    خواص کندر چیست

    خواص درمانی کندر تلخ

    روغن کندر برای درمان کمر درد

    16.روغن کندر برای کاهش التهاب:

    استفاده از روغن کندر به صورت موضعی و یا مصرف کپسول آن می تواند در کاهش التهاب بسیار تاثیرگذار باشد.

    17.روغن کندر برای تقویت سیستم ایمنی بدن:

    اگر سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشید، باعث بیمار شدن مکرر شما می شود.مصرف کپسول کندر و یا قرار دادن این روغن در کف پا، سیستم ایمنی را تقویت می کند و به فرد برای داشتن زندگی سالم تر کمک می کند.

    18. روغن کندر برای رفع و کاهش مشکلات بینایی:

    روغن کندر را در اطراف چشم ها، گونه ها و استخوانهای ابرو به مدت چند ماه بمالید. البته ممکن است باعث ایجاد اشک شود. اما در نهایت به تقویت بینایی کمک شایانی می کند.مالیدن یک قطره روغن کندر در کف دست ها و قرار دادن آنها روی چشم هی باز به مدت پنج دقیقه در روز می تواند بسیاری از مشکلات مربوط به بینایی را حل و رفع کند.

    رفع مشکلات بینایی

    کاهش مشکلات بینایی با روغن کندر

    19.افزایش و بهبود تمرکز با روغن کندر:

    استفاده منظم یک یا دو قطره از این روغن بر روی شقیقه ها و پشت گردن باعث افزایش تمرکز فرد می شود.

    20. ضد سرطان:

    این روغن برای مبارزه با سرطان بکار می رود. بی شک این یکی از بهترین خواص کندر برای سلامتی است.

    21.درمان طبیعی آرتریت روماتوئید با کندر:

    این گیاه غنی از خواص ضدالتهابی می باشد. اسید بوسولیک موجود در آن مانع از جدا شدن بافت های سالم می شود.

    فواید فوق العاده کندر

    خواص و فواید کندر

    22.روغن کندر درمانی موثر برای پوکی استخوان:

    این گیاه یک درمان موثر برای کاهش و یا جلوگیری از پوکی استخوان می باشد.

    23.کندر برای درمان آسم مزمن:

    استفاده منظم از کندر علائم آسم را کاهش می دهد و تعداد حملات آسمی را کم می کند. اما در هر صورت در مورد استفاده طولانی مدت از آن، حتما مطالعات بیشتری انجام دهید.

    24.درمان سندروم روده تحریک پذیر با کندر:

    کندر دارای عناصری است که توانایی جلوگیری از لکوترین ها را دارند این ماده توسط سیستم ایمنی بدن تحت تاثیر یک واکنش منفی تولید می شوند که این مساله باعث ایجاد سندروم روده تحریک پذیر می شود. که استفاده منظم از کندر می تواند به کاهش التهاب و تسکین سندروم روده تحریک پذیر کمک می کند.

    خواص کندر برای سلامتی

    تمام خواص کندر برای سلامتی

    25.کندر برای قلب Heart مفید است:

    کندر، سطح کلسترول و تری گلیسیرید را پایین می آورد و آنها را کنترل می کند. این کار در برابر برخی مشکلات ناشی از کلسترول بالا مانند تصلب شرایین از قلب محافظت می کند.

    26.درمان مربوط به مشکلات نایژه ها:

    خواص ضدالتهابی و ضدباکتری این گیاه باعث کاهش عفونت نایژه ها می شود.با کاهش التهاب ، گرفتگی رگ های خونی را رفع می کند. جریان خون در نایژه ها را افزایش داده و درد ناشی از آن را تسکین می دهد.

    27.کاهش تب و سردرد با کندر:

    این گیاه خواصی مشابه آسپرین دارد پس می توان بعنوان مسکن و همچنین داروی تب بر از آن استفاده کرد.

    کاهش تب و سردرد

    کندر برای کاهش تب و سردرد

    28.روغن کندر برای کاهش و درمان بوی بد دهان:

    به دلیل خواص ضدباکتری که دارد به درمان بوی بد دهان کمک می کند ؛ دو یا سه قطره روغن کندر را به آب ولرم اضافه کنید و دو بار در روز غرغره کنید. این کار به رفع سریع تر این مشکل کمک می کند.

    29.روغن کندر برای درمان مجاری ادراری:

    این گیاه برای مشکلات ناشی از مجاری ادراری نیز مناسب می باشد.

    30.کندر یک تقویت کننده عملکرد مغز است:

    این گیاه می تواند به افزایش هوش و تمرکز کمک کند. بنابراین بعنوان یک تقویت کننده مغز به کار می رود.

    تقویت عملکرد مغز

    کندر برای تقویت عملکرد مغز

    31.کندر برای افزایش باروری مردان:

    کندر باعث افزایش میل جنسی می شود ؛ مصرف منظم این گیاه تعداد و کیفیت اسپرم را بالا می بردو در نهایت موجب افزایش باروری در مردان نیز می شود.

    32.کندر مفید برای سلامت رحم:

    روغن کندر ، تولید استروژن را کنترل می کند و از احتمال ایجاد کیست در رحم و تومورهای پس از یائسگی که سرطان رحم نام دارد جلوگیری می کند.این روغن دیگر بیماری های زنان را نیز درمان می کند و در کل غشای مخاطی رحم را پاکسازی می کند.

    33. رفع مشکلات تنفسی از خواص کندر:

    کندر طبیعت گرم و خشک دارد و از نظر خواص آن معتقدند که خشک کننده و قابض و بندآورنده خون است، گازها را تحلیل می برد و در تقویت حافظه بسیار موثر است، از خونریزی های خارجی و خونروی از سینه جلوگیری می کند و اگر با صمغ خورده شود برای رفع بدبویی بینی و تنگی نفس و سرفه مزمن رطوبتی موثر است.

    درمان مشکلات تنفسی

    کندر برای درمان مشکلات تنفسی

    چطور باید از کندر استفاده کنیم تا از خواص آن بهره مند شده باشیم؟

    طبق توصیه متخصصان طب سنتی چند روش برای نحوه استفاده از کندر وجود دارد که شامل:

    1- آن را کوبیده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از آن را در یک استکان آب حل کرده و مصرف کنید.

    2- آن را در دهان گذاشته و به صورت آدامس از آن استفاده کنید، البته در این حالت کندر کمی تلخ است ؛ بهتر است بدانید جویدن کندر لثه را محکم میکند و بوی دهان را میزداید برای حافظه مفید است و روایت شده برای حفظ قرآن و قطع ادرار و بلغم از آن بخورند.

    3- برای رفع فراموشی اینطور کندر را مصرف کنید :

    کندر با عسل خورده شود تا فراموشی را درمان کند.

    اگر تا چند روز هر روز 3 گرم آن را در آب بخیسانید و ناشتا بخورید برای رفع فراموشی و زیادی بلغم مفید است.

    خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

     


    حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

    رکنا: ریزش مژه عوامل مختلفی دارد و این راه های درمانی کمک کننده خواهد بود.

    رکنا: روغن خراطین یک روغن گیاهی است که در درمان درد مفاصل و رماتیسم فواید بی شماری دارد.

    حوادث رکنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تمامی امکانات درمانی دانشگاه علوم…

    رکنا:برخی بیماران تصور می کنند بیماری شان با لیزر پزشکی درمان می شود در حالیکه استفاده…

    موضوعات داغ

    با اشتراک در خبرنامه رکنامهمترین و جدیدترین اخبار روز را در ایمیل خود داشته باشید:

    “سنجاق”

    مجری انحصاری تبلیغات رکنا

    سایت اینترنتی رکنا

    کلیه حقوق متعلق به

    سایت اینترنتی رکنا

    است

    شکمی صاف با خوردن کندر به صورت ناشتا را به راحتی امکان پذیر است اما مصرف طولانی مدت کندر عوارضی نیز دارد. بهترین مدت برای مصرف کندر دو هفته می باشد.

    در این مطلب می خوانید

    شکمی صاف با خوردن کندر به صورت ناشتا آرزویی دست نیافتنی نیست. کندر سرشار از خواص پزشکی می باشد و از دیرباز مورد استفاده ایرانیان برای درمان بیماری های دهانی، روحی، التهاب روده … بوده است. با مطالعه این مقاله خواص کندر و نحوه ی استفاده آن را بیاموزید.

    صبح ناشتا کندر بجوید

    دارچین با عسل میل کنید

    خواص درمانی کندر تلخ

    زنجبیل با عسل مصرف کنید

    چای سبز میل کنید

    دم‌کرده تخم کتان بنوشید

    آب کرفس هفته‌ای سه روز میل شود

    سرکه سیب مصرف شود

    روغن زیتون در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود.

    جویدنش لثه را محکم میکند و بوی دهان را میزداید برای حافظه مفید است و روایت شده برای حفظ قرآن و قطع ادرار و بلغم از آن بخورند.

    روغن کندر خواص ضد عفونی کننده و گند زدایی و ضد میکروبی دارد. از آن می توان در زخم ها برای جلوگیری از کزاز استفاده کرد و برای عفونت های داخلی هم مفید و موثر است.

    کندر خواص ضد التهابی داشته و برای بهبود بیماری های التهابی روده بسیار مفید است. روغن کندر برای معده درد و ناراحتی ها و دردهای شکمی خوب است و باعث بهتر شدن هضم و حتی کم کردن گازهای روده می شود.

    برای برطرف کردن جای زخم صورت و بدن مفید است. تغییرات پوستی حاصل از جوش، آکنه، آبله و … می تواند با استفاده از روغن کندر بر طرف شود.

    به حفظ عملکرد کلیوی کمک می کند. به تولید مناسب ادرار کمک کرده و باعث خروج سموم از بدن از طریق ادرار می شود.

    موثر در کاهش فشار خون است و در تولید مجدد سلول های سالم بسیار مفید است. اثرات مفید کندر در کاهش قند خون، کاهش چربی خون و محافظت از کبد در بسیاری از بررسی ها مشاهده شده است

    در خانم ها در طی دوره ی عادت ماهانه برای بهبود سردرد، تهوع و معده درد مفید است و ممکن است قاعدگی های سنگین با روغن کندر، متعادل شود

    در آرامش فکر، روح و روان و آسودگی بسیار موثر است؛ و علت اصلی استفاده از آن در اماکن مذهبی به عنوان بخور (عود) همین است؛ و حتی اثرات مفیدی در بی خوابی دارد.

    در مصر باستان از روغن کندر به عنوان ماسک صورت برای سلامت نگه داشتن پوست، بهبود جای زخم، جلوگیری از چروک خوردن و جوان و نرم نگه داشتن پوست استفاده می شده است.

    برای برطرف کردن شک و مساعد شدن حال کسانی که از شک زیاد رنج می برند، کم کردن ضعف اعصاب و استرس از آن استفاده می شود. همچنین برای افرادی که از کابوس های شبانه و خستگی رنج می برند و برای جوان سازی فکر و بدن از آن استفاده می شود.

    خاصیت کندر در تعدیل سیستم ایمنی مورد بررسی قرار گرفته است. روغن کندر برای محافظت در برابر سرماخوردگی و راحتی ماهیچه ها و دردهای مفاصل مفید است و در درمان روماتیسم و حتی آرتریت بسیار موثر است.

    کندر همچنین در کودکان برای بهبود بلع و تنفس های عمیق مفید می باشد.

    در مطالعات بالینی و سلولی مختلف اثرات ضد سرطانی قدرتمندی در کندر دیده شده است.

    کندر در تقویت حافظه و رفع فراموشی و ضعف حافظه بسیار موثر است. پیامبر اسلام بر خوردن کندر در دوران بارداری بسیار تاکید کرده اند؛ و همچنین خوردن آن را برای بهبود و افزایش حافظه توصیه کرده اند.

    بهبودی خشکی پوست از دیگر خواص کندر است. به این منظور به اندازه سر انگشت از کندر را داخل مقداری روغن بادام ریخته و حرارت دهید تا حل شود. پس از اینکه روغن سرد شد، از این روغن همانند لوسیون بر روی قسمتهایی از پوست که دچار خشکی شده است بمالید. از صمغ کندر امروزه در ساخت انواع لوسیونها و کرمهای ضد چین و چروک پوست و ضد پیری استفاده میشود. برای رفع خشکی پوست میتوانید مطلبی را که در همین سایت با عنواندرمان خانگی خشکی پوست با ماسک های گیاهی است مطالعه نمایید.

    آن را کوبیده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از آن‌را در یک استکان آب حل کرده و مصرف کنید. می‌توانید آن را در دهان گذاشته و به صورت آدامس از آن استفاده کنید، البته در این حالت کندر کمی تلخ است.

     

    سقف متحرک

    خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

    خواص درمانی کندر تلخ

    تور آنتالیا

    خرید بلیط هواپیما

    تور سریلانکا

    تور کیش

    هدایای تبلیغاتی

    دوربین هایک ویژن

    سئو سایت

    مهاجرت به استرالیا

    کلیه حقوق این سایت متعلق به «پارس نیوز» و هرگونه استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

    کندر دارای خواص بیشمار مانند تقویت حافظه، کاهش وزن، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و کاهش خطر ابتلا به سرطان است.

    به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کندر نوعی گیاه دارویی است که بومی کشور هند است و صمغ آن کاربرد زیادی در طب سنتی دارد. کیفیت صمغ کندر با در نظر گرفتن رنگ، بو و خاصیت آن متفاوت است. طبع کندر گرم و خشک و طمع آن نیز تلخ است. کندر سفید بهترین نوع کندر است و به سه صورت خوراکی، موضعی و بخور برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود. در ادامه بعضی از خواص دارویی گیاه کندر را بیان می‌کنیم:

    یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین خواص گیاه کندر تقویت حافظه است. کندر به دلیل خواص ضد التهابی و همچنین بهبود گردش خون در مغز، خطر ابتلا به زوال عقل را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد. علاوه بر این، نتایج یک مطالعه نشان داده است که قدرت یادگیری، حافظه کوتاه مدت و بلند مدت موش‌هایی که مادران آن‌ها در طول بارداری کندر مصرف کرده بودند نسبت به بقیه موش‌ها بیشتر بود.

    کندر سرشار از “گاگلسترون” است که به تقویت غده تیروئید کمک می‌کند. غده تیروئید نقش مهمی در متابولیسم و سوزاندن کالری‌های بدن دارد؛ بنابراین تقویت غده تیروئید، تأثیر مثبتی بر کاهش وزن دارد. اگر غده تیروئید ضعیف عمل کند، چربی‌های اضافی در بدن تجمع پیدا یافته و باعث چاقی و اضافه وزن می‌شود. همچنین کندر به سم زدایی و پاک سازی بدن، به ویژه روده‌ها کمک کردهو با افزایش چربی سوزی در کاهش وزن بدن موثر است.

    اسید بوسولیک موجود در کندر دارای خاصیت ضد التهابی است؛ بنابراین نفخ معده را کاهش داده و معده درد و زخم معده را نیز درمان می‌کند. علاوه بر این، مصرف کندر به کاهش التهاب روده نیز کمک کرده و خطر ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر، یبوست و اسهال را کاهش می‌دهد. بر اساس نتایج به دست آمده از بعضی مطالعات، کندر می‌تواند کولیت زخمی را در ۷۰ تا ۸۲ درصد افراد کاهش دهد.

    خواص درمانی کندر تلخ

    نتایج مطالعات ثابت کرده است که اسید بوسولیک موجود در گیاه کندر، مانع تولید آنزیم‌های خاصی می‌شود که بر روی DNA تأثیر منفی دارد؛ بنابراین خطر ابتلابه سرطان را کاهش می‌دهد. کندر می‌تواند با افزایش مرگ سلول‌های سرطانی به درمان سرطان سینه کمک کند و خطر ابتلا به لوسمی بدخیم و تومور مغزی را کاهش دهد. همچنین مصرف کندر عوارض جانبی مربوط به شیمی درمانی را در مبتلایان به سرطان کاهش می‌دهد.

    تمامی حقوق این سایت برای خبرگزاری ایمنا محفوظ است

    کندر در حقیقت صمغ گیاهی به همین نام است که مزه‌ای گس و تلخ دارد. این صمغ از زمان‌های بسیار قدیم توسط درمانگران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به ۳ صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می‌شود.

     این صمغ از زمان‌های بسیار قدیم توسط درمانگران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به ۳ صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می‌شود. به باور بسیاری از مردم، مصرف کندر موجب افزایش حافظه و تقویت ضریب هوشی افراد می‌شود. دکتر سعید صانعی، مشاور گیاه‌درمانی توضیحات کامل‌تری را درباره تاثیر کندر بر حافظه و نسخه‌های درمانی این صمغ گیاهی در اختیارتان قرار می‌دهد.

    خانم‌های باردار مراقب باشند

    باوری وجود دارد که مصرف صمغ توسط مادران باردار موجب افزایش هوش و ضریب هوشی جنین و کودک آینده آن‌ها می‌شود. این نکته صحیح است اما مادران باردار باید مراقب باشند که مصرف کندر بیش از ۳ ماه موجب بیش‌فعالی کودک آن‌ها شده و این مسئله در آینده آن‌ها را با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌کند. بنابراین مادران باردار باید توجه داشته باشند که برای افزایش میزان هوش و تقویت حافظه نوزاد خوردن یک ماه کندر کفایت می‌کند و این یک ماه باید بعد از ۴ ماهگی جنین صورت گیرد.

    یک نسخه برای ۳ بیماری

    خواص درمانی کندر تلخ

    درمانگران طب سنتی برای درمان خواب‌آلودگی و بی‌حالی ناشی از تجمع بلغم در بدن، نسخه‌ای دارند که به کمک آن می‌توان بلغم زائد بدن را دفع کرد و به درمان بی‌خوابی و حتی بوی بد دهان پرداخت.

    برای تهیه این نسخه کافی است یک نخود کندر را با یک نخود مصطکی و یک فندق سقز ترکیب کرده و آن را بجوید. برای تهیه این مواد می‌توانید به داروخانه‌های گیاهی در سطح شهر مراجعه کرده و با تهیه این مواد و جویدن آن علاوه‌بر بی‌خوابی، بوی بد دهان خود را نیز درمان کنید. علاوه‌بر این همین نسخه می‌تواند ترکیب بسیار مناسبی برای افرادی باشد که به کمر درد یا درد مفاصل از قبیل درد زانو مبتلا هستند. مصرف این نسخه موجب کاهش و تسکین دردهای مفصلی نیز می‌شود.

    تاثیر کندر در درمان پوست خشک

    افرادی که پوست خشک و زبر دارند، می‌توانند از این نسخه برای بهبود خشکی پوست خود بهره‌ ببرند. این افراد کافی است ۲ نخود کندر را درون روغن بادام حرارت دهند تا زمانی که کندر درون روغن حل شود. پس از آن اجازه دهید که روغن سرد شود و از آن برای ماساژ پوست دست یا بدن‌تان استفاده کنید. این روغن تاثیر بسیار زیادی در بهبود خشکی پوست‌تان خواهد داشت.

    تسکین اعصاب و تپش قلب با کندر

    درمانگران طب سنتی ایران معتقدند، ماساژ ستون فقرات با کمک روغن کنجدی که در آن کندر حل شده باشد برای تسکین اعصاب و آرام‌بخشی بیمار بسیار موثر است. برای تهیه این روغن کافی است به اندازه سرانگشت کندر را درون روغن کنجد انداخته و روغن را روی حرارت بگذارید تا کندر حل شود. پس از خنک شدن این روغن آن را روی ستون فقرات ماساژ دهید، علاوه بر تسکین اعصاب و ریلکسی، این ماساژ موجب بهبود تپش قلب و تسکین افرادی که دچار ریزش قلب شده‌اند می‌شود

    از خواص کندر چه می‌دانید؟

    کندر علاوه‌بر خواص درمانی که در تسکین دردهای مفصلی، درمان بوی بد دهان و افزایش میزان هوش کودکان دارد خواص کم‌نظیر دیگری دارد که به برخی از کاربردی‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

    خوردن صمغ کندر موجب بهبود خش صدا و صاف شدن آن می‌شود. این صمغ گیاهی با کاهش خلط و ترشحات حلقی خشونت صدا را برطرف می‌کند.

    تجویز کندر به‌صورت خوراکی موجب کاهش خونریزی شدید در خانم‌هایی که خونریزی‌های بسیار شدید درسیکل قاعدگی دارند، می‌شود.

    درمانگران طب سنتی بر این باورند که مصرف کندر در افراد مبتلا به اسهال و افرادی که دچار تب و استفراغ هستند بسیار موثر است.

    بسیاری از درمانگران بر این باورند، افرادی که بدزخم هستند و زخم‌های‌شان در مدت زمان بیشتری خوب می‌شود با مکیدن یا جویدن یک نخود کندر به‌صورت روزانه به‌مدت ۳ تا ۴ روز می‌توانند به درمان سریع‌تر زخم‌ها کمک کنند.

    آخرین بروز رسانی : ۱۳۹۹/۰۳/۳۰

    کلیه حقوق متعلق به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می باشد. | هرگونه برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    Powered By SAIN

    کندر، شیره گیاهی به همین نام است که مزه‌ای گس و تلخ دارد و درمانگران طب سنتی از قدیم آن را برای درمان بسیاری بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌دادند که به سه صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می‌شده است.

     

    نتایج تحقیقات سال ۲۰۱۰ نشان می‌دهد که ترکیب‌های فعال موجود در صمغ کندر، مانع بروز سرطان پروستات می‌شود. این ترکیب اسیدی که از درخت صمغ کندر گرفته می‌شود به‌طور موثری سلول‌های سرطانی پروستات را از بین می‌برد.

    نتایج تحقیقات دیگر نیز نشان می‌دهد که عصاره صمغ کندر لوسمی حاد ملوئیدی را درمان می‌کند. لوسمی حاد ملوئیدی، نوعی سرطان است که روی مغز استخوان تأثیر می‌گذارد. این بیماری زمانی شروع می‌شود که گلبول‌های سفید به سلول‌های سرطانی تبدیل می‌شود. نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد عصاره صمغ کندر به‌طور موثری مرگ سلول‌های سرطانی را ۲۰ درصد افزایش می‌دهد.

    نتایج تحقیقات دیگری که در سال ۲۰۰۹ انجام گرفت نشان می‌دهد عصاره صمغ کندر بدون تأثیرگذاری روی سلول‌های سالم، سلول‌های سرطانی در مثانه را از بین می‌برد. محققان انگلیسی دریافتند که چگونه استایل- ۱۱- کتو- بتا- بوزولیک (Acetyl-11-keto-beta-boswellic acid) سرطان تخمدان را در حالت پیشرفته درمان می‌کند. این ماده ترکیبی است که در عصاره صمغ کندر یافت می‌شود. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، سرطان، علت عمده مرگ در جهان است.

    خواص درمانی کندر تلخ

     

     

    در روایات پزشکی اسلامی کندر گیاهی مفید و باارزش است و خواص گوناگونی دارد. در برخی روایات آمده است که کندر برگزیده انبیاء است و مریم (ع) از آن کمک می‌جست و هیچ دودی از دود آن زودتر به آسمان بالا نمی‌رود و دودش شیطان را می‌راند و مرض را دفع می‌کند، بنابراین از آن محروم نمانید. 
    امام رضا علیه‌السلام هم به این گیاه مفید توجه داشته و از آن بهره می‌بردند. در روایتی معمر بن خلاد می‌گوید: حضرت رضا علیه‌السلام هنگامی که در خراسان بودند، وقتی نماز صبح را ادا می‌کردند، در سجاده خود می‌نشستند تا آن گاه که آفتاب طلوع می‌کرد، بعد برای آن جناب یک کیسه سر بسته که در آن تعدادی مسواک قرار داشت حاضر می‌کردند و مسواک می‌نمودند. بعد از این کار کندر می‌آوردند و آن را مصرف می‌فرمودند. 
     

    کندر و افزایش ضریب هوشی فرزندان

    بین کارشناسان طب سنتی باوری وجود دارد که مصرف کندر توسط مادران باردار موجب افزایش هوش و ضریب هوشی جنین و کودک آینده آن‌ها می‌شود. حقیقت آن است که روایات اسلامی بر این نکته صحه می‌گذارد، اما طبق تحقیقات پزشکی مادران باردار باید مراقب باشند که مصرف کندر بیش از 3 ماه موجب بیش‌فعالی کودک آن‌ها شده و این مسئله در آینده آن‌ها را با مشکل روبه‌رو می‌کند. از این رو برای افزایش میزان هوش و تقویت حافظه نوزاد خوردن یک ماه کندر کفایت می‌کند و این یک ماه باید بعد از 4 ماهگی جنین صورت گیرد.

    در همین راستا است که امام رضا علیه‌السلام توصیه می‌فرمایند: به زنان حامله کندر بخورانید که اگر بچه‌ی شکمش پسر باشد با قلبی پاک، دانا و شجاع متولد شود و اگر دختر باشد، خوش‌اخلاق و زیبا می‌شود و نزد شوهرش نیز سعادتمند و خوشبخت می‌گردد.

    امام علی (علیه‌السلام) نیز درباره‌ی خواص کندر فرموده‌اند: جویدن کُندر دندان‌ها را محکم و بلغم را دفع می‌کند و بوی بَد دهان را از بین می‌بردکندر و گوارش
    کندر ویژگی‌های دیگری هم دارد، از جمله آنکه برای دستگاه گوارش و معده مفید بوده و به هضم غذا کمک می‌کند.

    دراین‌باره امام رضا (ع) می‌فرماید: زیاد کندر بخورید و آن را در دهان نگه دارید و خوب بجوید. جویدن آن برای من، دوست‌داشتنی‌تر است. کندر بلغم را از معده می‌شوید و معده را پاک‌سازی می‌کند و عقل را قوی می‌گرداند و غذا را گوارا می‌سازد.  کندر و تقویت حافظه
    یکی از خواصی که برای کندر نقل شده تقویت حافظه و افزایش توان یادگیری است. دراین‌باره حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند: سه چیز حافظه را زیاد می‌کند و بلغم را از بین می‌برد، قرائت قرآن، عسل و کندر. 
      پیامبر اکرم (ص) نیز می‌فرمایند: کندر بخورید؛ زیرا همان‌طور که انگشت، عرق را از پیشانی پاک می‌کند، کندر هم سوزش قلب را می‌برد و کمر را محکم و عقل را زیاد می‌کند و ذهن را ذکاوت و چشم را جلا می‌بخشد و فراموشی را از میان می‌برد. 
     امام علی (علیه‌السلام) نیز درباره‌ی خواص کندر فرموده‌اند: جویدن کُندر دندان‌ها را محکم و بلغم را دفع می‌کند و بوی بَد دهان را از بین می‌برد.

    منبع:بیتوته

    خواص درمانی کندر تلخ
    خواص درمانی کندر تلخ
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *