خواص درماني خيار تلخ

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

در کسب‌و‌کارهای اینترنتی تمایل افراد برای به اشتراک‌گذاری پست‌هاى شبکه‌هاى اجتماعى، به صورت طبیعى (ارگانیک)، بسیار پایین است.   راهکار نوین بازاریابی #به_اشتراک_بگذارید_ارزان_بخرید امروزه در کسب‌و‌کارهای اینترنتی تمایل افراد برای به اشتراک‌گذاری پست‌هاى شبکه‌هاى اجتماعى، به صورت طبیعى (ارگانیک)، بسیار پایین است. این مهم در مورد معرفی محصولات و ایده‌های جدید و یا پیشنهادات فروش ویژه به یک چالش اساسی برای سازمان‌ها تبدیل شده است و کسب‌و‌کارها مجبور هستند محتواى خود را با استفاده از صرف هزینه و به صورت غیر طبیعى، پخش کنند. که

دوره مقدماتی php

در یک تحقیق جدید که با موضوع تاثیر زایمان بر میزان عمر زنان صورت گرفت مشخص شد زایمان  و استرس ناشی از آن می

طبق آخرین تحقیقات محققان تاثیر داروهای رانولازین در افرادی که به صورت منظم ورزش می کنند بسیار کمتر از سایر افراد می باشد. داروهای رانولازین

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– طبع خیار چنبر سرد و تر میباشد و بیشتر در فصل تابستان کشت میشود. خیار چنبر که  چمبر و خیارشنگ نیز خوانده می‌شود، کم‌عطرتر، باریک‌تر و درازتر و با انحناتر از خیار سبز است و گاه طول‌اش به حدود یک متر می‌رسد.

خیار چنبر دارای ویتامین های  A-C-B می باشد. خیار چنبر از نظر املاح از خیار معمولی غنی تر بوده و تخمه آن مفید تر است. و تنها عیبش این است که کمی دیر عضم بوده و در بعضی ها تولید نفخ و قرقر کردن شکم می کند و یکی از مشخصاتش این است که در اراضی و آب و هوایی که دارای رادیو آکتیو زیاد باشد، بهتر به عمل آمده و قدش درازتر می شود چنانچه پس از جنگ جهانی دوم و نابود شدن شهر هیرو شیما در اثر بمب اتمی دراراضی دهات آن شهر خیار چنبر هایی به عمل آمد که چندین متر طول داشت.

خیار چنبر تلخ با نام علمی ‌ Momordic charantiaاز خانواده Cucurbitaceaeاست که به آن «خربزه تلخ» یا «کدوی تلخ» نیز می‌گویند. طول آن تا اینچ است و شکلی شبیه به خیار دارد. پوست آن چروک خورده و ناهموار است. نام آن از مزه تلخش برگرفته شده که ناشی از وجود کینین زیاد در آن است. کینین یک بلور آلکالوئید طبیعی سفید است و برای درمان تب، مالاریا و کاهش درد از آن استفاده می‌شود. هر چه خیار چنبر تلخ رسیده تر می‌شود، تلخی آن نیز افزایش می‌یابد.


کاهش وزن و با رژیم موز


بدترین غذاها برای مغز شما!

خیارهای سبز و جوان تر خوش طعم و ترش مزه هستند، ولی آن‌هایی که رسیده تر می‌شوند رنگ زرد به خود می‌گیرند و بسیار تلخ و گس هستند. وقتی که کاملاً رسیده می‌شوند، پوسته بیرونی آن‌ها خشک می‌شود و از طول از سه ناحیه ترک می‌خورد. در این حالت پوسته ق روشنی دیده می‌شود که دانه‌های درون آن را در خود نگه داشته است. خیار چنبر تلخ معمولاً به عنوان میوه ای نارس مصرف می‌شود، ولی برخی افراد مزه تلخ رسیده آن را ترجیح می‌دهند.

خیار چنبر تلخ نوعی کدو و بومی‌کشور استوایی هندوستان است و قرن‌هاست که در سراسر آسیا کشت می‌شود. گیاهی یک ساله است که در مناطق استوایی و نیمه استوایی رشد می‌کند. ارتفاع این گیاه به فوت می‌رسد. مانند تاک رشد می‌کند و ساقه‌های پیچکی آن به عنوان تکیه گاه به دیگر گیاهان یا اشیاء اطراف می‌چسبند.

اگر چه در هند، چین و جنوب شرق آسیا یک محصول غذایی بسیار رایج محسوب می‌شود، به تازگی به عنوان یک محصول خوراکی وارد بازارهای ایالات متحده شده است. در این کشور، آن‌ها را روی داربست‌های تزئینی می‌رویانند تا به عنوان گیاهی زینتی به زیبایی باغچه شان بیافزاید.

خیار چنبر تازه از اردیبهشت تا مهر ماه در بازارهای آسیا موجود است و نیز به صورت کنسرو شده یا خشک شده فروخته می‌شود. می‌توان آن را تا یک هفته در کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری کرد. به هنگام خرید اگر مزه تلخ آن را دوست نداریم بهتر است خیارهای سبز را انتخاب کنیم، ولی اگر طعم تلخ و تندتری را می‌پسندیم باید خیارهای زرد رنگ را انتخاب کنیم. پیش از پختن، باید آن را از طول برش بزنیم تا بتوانیم دانه‌ها و فیبرهای سفید اطراف آن‌ها را خارج کنیم. می‌توان آن را پوست گرفت یا با پوست مصرف کرد. خیارهای تلخ اغلب پیش از خوردن پخته می‌شوند.

در هند، خیار چنبرهای تلخ را با سیب زمینی و عدس می‌پزند و به آن زردچوبه و زیره اضافه می‌کنند. در چین آن‌ها را بخارپز کرده یا از آن سوپ درست می‌کنند. می‌توان آن‌ها را برش‌های نازک زد و همراه تخم مرغ، گوشت یا دیگر سبزیجات تفت داد. همچنین می‌توان درون آن‌ها را با گوشت، میگو و نودل برنج باریک پر کرد و در آب گوشت رقیق پخت تا سوپی تلخ و شیرین آماده شود. برگ‌های سبز این گیاه را می‌توان جوشاند و تفت داد یا به صورت تازه در انواع سالاد‌ها مصرف کرد. خیار چنبر تلخ سرشار از ویتامین Cاست.

نبض ما-گردآوری

منابع:

،اطلاعات،دلگرم


هزینه آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی چقدر است؟ + فیلم آنژیوگرافی


نکاتی درباره ورزش در ماه رمضان


مضرات برنزه کردن چیست؟


درمان سکته مغزی با زالو! پخش فیلمی توسط رسانه ملی اعتراض

امتیاز دهید


3.4
از

167

 

 

 

 

 

 

هندوانه ابوجهل میوه‌ای شبیه هندوانه ولی در اندازه بسیار کوچک‌تر و با طعم تلخ است ، در فارسی با نام‌های خربزه روباه ، کدوی تلخ ، سیب تلخ و در عربی با نام‌های حنظل ، مراره الصحاری و علقم نام‌برده شده است ، اهالی بوشهر به آن خیار گرگو میگویند و نام علمی آن Citrullus colocynthis است.

 

این گیاه در مدیترانه ، هند ، سیلان و شمال آفریقا پرورش می یابد و در ایران نیز در لرستان ، فارس ، کرمان ، بلوچستان ، یزد ، خراسان ، اصفهان ، سمنان و به صورت وحشی می روید.

 

هندوانه ابوجهل متعلق به خانواده خیار و کدو است و میوه ای زردرنگ ، تلخ مزه و با بویی تند و دانه های زیاد است ، در این گیاه وجود عصاره کوکوربیتاسین خواص درمانی دارد و مصرف آن برای بیماران دیابتی توصیه شده‌ است ، میوه این گیاه دارای خاصیت مسهل قوی است و در موارد ضعف روده ، فلج ناحیه امعاء و احشاء ، آب آوردن انساج و بیماریهای کبدی به کار می رود.

 

از خواص مهم دیگر این گیاه ، اثر ضد ویروسی ، ضد میکروبی و ضد سرطانی آن است ، نتایج تحقیقات حاکی از آن است که عصاره تام گیاه هندوانه ابوجهل ممکن است برای مهار رشد و از بین بردن برخی از سلول‌های سرطانی نظیر حنجره مؤثر باشد ، تحقیقات اخیر نشانگر آن است که مصرف گیاه هندوانه ابوجهل همراه با اشعه رادیو اکتیو دارای اثرات متوقف کنندگی در رشد تومورهای سرطانی می‌باشد.

 

پودر گیاه هندوانه ابوجهل به عنوان ترکیب درمان کننده بیماری‌های قند و دیابت مصرف می‌شود ؛ مالیدن روغن آن همراه با سرکه دندان درد را تسکین می‌دهد ، این گیاه خلط آور است و در کاهش فشار خون و چربی خون موثر است.

 

طبع آن خیلی گرم و خشک است ، افراد سردمزاج باید از خوردن آن خودداری کنند ، برای بیماران بلغمی مفید می‌باشد زیرا مسهل بسیار قوی بلغم است و اخلاط بلغمی را از اعماق بدن خارج می‌کند.

 

هندوانه ابوجهل یک آنتی‌بیوتیک قوی است ، جهت درد سیاتیک از روغن این گیاه به محل عصب بمالند ، جهت درد مفاصل و نقرس با روغن میوه هندوانه ابوجهل ماساژ دهند ، جهت واریس از روغن آن بر قسمت‌های واریس بمالند.

 

برای درمان جذام از روغن آن بر پوست بمالند و حدود نیم گرم از گرد کاملاً ساییده شده آن همراه نشاسته یا صمغ‌ عربی میل‌ کنند ، ریشه هندوانه ابوجهل پادزهر سم مار و عقرب است بصورت دمکرده حدود 4 گرم الی 8 گرم میل کنند.

 

جهت بیماری‌های سردرد و درد شقیقه و فلج و لقوه و صرع نیز مفید می‌باشد ، برای درمان صدا در گوش 1 یا 2 قطره از روغن این گیاه را در گوش بچکانند ، برای حدود نیم گرم از پودر کاملاً سائیده این گیاه همراه کمی ادویه با غذا میل شود.

 

جهت جلوگیری از سفیدشدن مو میوه هندوانه ابوجهل را سوراخ کرده دانه‌های آن را بیرون آورده سپس با روغن زنبق داخل آن را پر کنند و سوراخ را با قطعه‌ای از میوه مسدود کنند آن‌را داخل خمیر گذاشته در آب‌جوش بگذارند بپزد سپس از روغن آن بصورت خضاب استفاده کنند.

 

جهت توجه جریان خون از مغز به سایر اندام‌ها حدود نیم گرم از پودر کاملاً سائیده شده این گیاه همراه با کمی نشاسته میل شود ، برای از بین بردن کک در اتاق برگ تازه هندوانه ابوجهل را می‌پاشند ، جهت خارش پوست پودر هندوانه ابوجهل را با ماست مخلوط کرده بمالند.

 

کسانی که سکته مغزی کرده‌اند نیم گرم همراه نشاسته با غذا 4 روز در ماه میل کنند ، برای بیماری قند نیم گرم همراه نشاسته با غذا 7 روز در ماه میل کنند.

 

طرز تهیه روغن هندوانه ابوجهل : 200 گرم آب هندوانه ابوجهل ، 1000 گرم روغن کنجد یا زیتون را با حرارت غیر مستقیم یا با حرارت ملایم می‌جوشانیم تا آب تبخیر شود.

 

 

 

با وجود تأثیر مثبت هندوانه ابوجهل در کاهش میزان قند و چربی خون ، اثرات سمی مصرف این گیاه روی قلب ، کبد و دستگاه گوارش نیز مشاهده شده است ، این گیاه در کنار خواصی که دارد گیاهی سمی است و مصرف زیاد و بیش از اندازه آن میتواند باعث مرگ شود.

 

بر اثر مصرف زیاد و خودسرانه ان علائمی چون درد معده ، مدفوع آبکی یا خونی ، استفراغ و نبض ضعیف گزارش شده ، با مصرف مقادیر بیشتر ضعف ، غش ، اختلالات حسی ، گیجی ، هذیان و اختلالات گردش خون مشاهده شده است ، بروز دیگر عوارضی چون اگزمای پوستی ، التهاب حاد کولون و سمیت کبدی و کلیوی نیز احتمال دارد.

 

همچنین مصرف این میوه به دلیل احتمال سقط جنین در زنان باردار و به دلیل ترکیبات سمی گیاه به شیر در دوران شیردهی توصیه نشده است ، میزان معین این میوه داروی بسیار خوبی برای رفع یبوست است و چون خاصیت مسهلی آن بسیار قوی است برای کسانی که ورم روده دارند و خانم‌های باردار مناسب نیست.

 

در مورد تداخلات دارویی این گیاه مستندات علمی کافی وجود ندارد اما در برخی منابع آمده است این احتمال وجود دارد بر اثر مصرف همزمان هندوانه ابوجهل با دیگر داروهای ضد دیابت قند خون بیش از اندازه کاهش یابد ، در ضمن از عوارض مصرف خودسرانه آن چون به شدت محرک مخاط است خونریزی شدید گوارشی است.

 

سعی شود جهت مسهل از میوه این گیاه استفاده نگردد مگر در موارد ضروری باشد حتماً زیر نظر پزشک استفاده گردد.

 

یادآوری می‌کنم این میوه به دلیل سمی بودن و مسهل بودن بالا بهتر است در قالب ترشی یا به صورت تازه و خودسرانه مصرف نشود و عطاری ها هم در زمان عرضه آن جانب احتیاط را رعایت کرده و بدون نسخه ای که مربوط به مصرف کننده میباشد این گیاه را ارائه نکنند.

 

نام (ضروری)

(منتشر نخواهد شد) (ضروری)

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی کنید

محبوبترین صفحات فروشگاه

همکاری با سایت ایران کوک به عنوان مشاور و تبلیغات و تهیه فیلم های آموزشی…

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

ترجمه مقاله | دارالترجمه | ترجمه گوگل | دانلود مقاله رایگان | تازه پز

Valid XHML | Feed | ags | Site Map

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.


هرچند داروهای قدیمی همیشه تمام فوائد درمانی را که اطبا ادعا می‌کردند نداشته‌اند اما پزشکی مدرن فوائد «خیار وحشی» را دوباره تایید کرده است.


به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در دانش مدرن ترکیب‌های موجود در خیار وحشی و برگ‌های آن که از مدت‌ها قبل تاثیر آن‌ها روی سلامتی به تایید طبیبان رسیده بود، مجدد مورد بررسی قرار گرفته است. پزشکان در طب سنتی هندی و چینی به طور قابل توجهی از برگ‌های تلخ و میوه خیار وحشی برای درمان برخی بیماری‌ها با تحریک به استفراغ کردن و حتی درمان بیماری‌های کبدی استفاده می‌کردند. «ویلیام لوکاس» زیست‌شناس گیاهی در دانشگاه کالیفرنیا در این رابطه گفت: امروزه افراد از خیار وحشی استفاده نمی‌کنند مگر در موارد معدودی که بخواهند از آن به عنوان داروی گیاهی مسهل بهره ببرند.


در مطالعات پیشین آمده است که ترکیب‌های تلخ موجود در گیاهانی نظیر خیار وحشی فوائد درمانی دیگری هم دارد که از آن جمله می‌توان به درمان التهاب اشاره کرد. همچنین این ترکیبات موجب تغییر در واکنش‌های مخرب در بدن که منشا دیابت و رشد سلول‌های سرطانی هستند، می‌شوند. با این حال بررسی دقیق این فایده خیار وحشی مشکل است چرا که جمع آوری ترکیب‌های تلخ این میوه به مقدار زیاد امکانپذیر نیست. به همین دلیل لوکاس و همکارانش تلاش کردند تا متوجه شوند کدام اطلاعات ژنتیکی این ترکیب‌های تلخ را تولید می‌کند. سپس آنان به سرعت تعیین کردند این اطلاعات موجب تولید طعم تلخ در برگ‌ها و میوه خیار وحشی می‌شوند. آنها سپس از تکنولوژی توالی DNA برای شناسایی تغییرات دقیق در DNA که با مزه تلخی ارتباط دارند، استفاده کرده و مشاهده کردند تغییر در ژن‌ها به تولید مستقیم ترکیب‌های تلخ در این میوه منجر شده است.


به گزارش ایسنا به نقل از نیچر ورلد نیوز، درک آنکه چگونه این ترکیب‌های تلخ تولید می‌شوند به متخصصان کمک می‌کند تا فوائد درمانی این میوه را به طور خاص دریابند. متخصصان سعی دارند این‌بار با استدلال‌های تجربی و پزشکی، فوائد درمانی این گیاه را ثابت کرده و از آن برای درمان برخی از بیماری‌های جدی کمک بگیرند.


انتهای پیام



پنجشنبه

ویژه ها:

کارلا از گیاهان کهن است و منشأ آن به شرق هندوستان و جنوب چین بر می گردد . اعتقاد بر این است که به هنگام تجارت بردگان بذرکارلا از آفریقا به برزیل انتقال داده شده و با توجه به اهمیت دارویی آن به سایر نقاط دنیا منتشر شده است .ارقام وحشی و اهلی شده آن در مناطق گرمسیری پراکنده است.


سلام.درایران هست؟ازکجامیشود تهیه نمود؟

در همین سایت قابل خریدن هست. از راههای ارتباطی نوشته شده استفاده کنید.
موفق باشید

سلام من می خواستم حتما سفارش بدم پودر یا خود گیاه کارلا رو چطور باید اینکار رو کنم؟
آیا تا مدتی معین باید مصرف بشه و محدودیت زمانی داره و اگه زیاد بمونه سمی و خطرناک نمی شه؟ لطف کنید منرو راهنمایی کنید .

عالی است
دست تون دردنکنه
متن مقاله رابانام خودتان به دوستانم منعکس مینمایم
هرگونه مطالب مفیددیگری ازاین قبیل بخصوص درمورد گیاهان دارویی منطقه هندوستان
یا هرجای دیگر
برایم بسیارجالب است
ارسال مقالات به اینجانب درصورت تمایل
مزیدامتنان خواهدبود

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *