خواص خوردن ماست با اسفناج

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

چگونه ویروس HPV را به طور طبیعی درمان کنیم؟ در ایالات متحده و حال در تمامی دنیا، هیچ بیماری جنسی شایعی ( STD ) در مقایسه با ویروس پاپیلومای انسانی – HPV وجود ندارد که می تواند منجر به زگیل تناسلی شود. بسیاری از افراد در عجب اند که چگونه می توانند به طور طبیعی ویروس HPV را درمان کنند. جای تعجبی ندارد که تعداد افراد مبتلا به ویروس اچ پی وی چقدر زیاد است. در یک بررسی که اخیراً انجام شده است، نشان داده

چگونه می توان کوچک بودن آلت تناسلی قبل از سن بلوغ را تشخیص داد؟ اگر کمی پدر و مادرها، به مسائل جنسی فرزندانشان توجه بیشتری بکنند، از بروز بسیاری از مشکلات در آینده جلوگیری خواهد شد. اگر پسر بچه ای دارای مشکل آلت تناسلی باشد، با وجود تشخیص به موقع پدر و مادر و مراجعه به متخصص، می توانیم با دارو تا حد زیادی از بروز مشکلات جنسی و باروری وی در آینده جلوگیری کنیم.

چه سنینی از بارداری می توانند روزه بگیرند خانم هایی که تصمیم به روزه داری در حین حاملگی دارند از چه مواد تغذیه ای باید کمک بگیرند خطرات روزه داری در دروان حاملگی چیست؟توصیه های متخصصین زنان و زایمان در این باره چیست؟

در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از گیاهانی که خواص درمانی دارد آشنا اسزیم. اسطوخودوس گیاهی است که می توان آن را به صورت دم کرده استفاده نمود. کسانی که مشکلاتی مانند سردرد و یا بی خوابی دارند می توانند از این گیاه استفاده نمایند.

در کارتون «ملوان زبل» بیشتر مواقع به مشکلی برمی خورد که می بایست آن را به قوت زور بازو رفع می کرد. ظاهراً زور او به طور عادی به کار نمی آمد و ناگزیر می بایست «دوپینگ» می کرد و آن هم چیزی نبود جز خوردن یک قوطی پُر کنسرو اسفناج! برای منِ کودک، که مانند هر پسربچه دیگری سودای «پرزور» شدن را در سر داشتم، تصور این که بتوانم با خوردن اسفناج به چنان قدرتی برسم، بسیار خیال انگیز بود.

دوره مقدماتی php

یکی از این ترکیب های غذایی مضر، ترکیب کردن اسفناج و محصولات لبنی است. بسیاری از افراد واقعا این ترکیب را دوست دارند، اما نمی دانند که نباید این دو را هم با هم ترکیب کنند. کلسیم اسفناج به خودی خود تا حد خیلی کمی وارد بدن می شود و اگر آن را با ماست ترکیب کنید، جذب کلسیم ماست نیز کاهش پیدا می کند. در واقع، ترکیبات خاصی به نام اگزالات در اسفناج وجود دارند که با کلسیم ترکیب می شوند و از جذب کلسیم به بدن جلوگیری می کنند

خواص انواع ماست و روش تهیه فرآورده های ماستخوردن «خورشت اسفناج» را یکی دو باری امتحان کرده بودم ولی از پسش برنیامدم. می ماند «بورانی»، آمیزه ای از ماست و اسفناج که بیشتر به عنوان پیش غذا و در کنار غذای اصلی گذارده می شد. بزرگ ترها می گفتند که اسفناج، آهن دارد و ماست، کلسیم و این هر دو باعث قوی شدن بچه ها می شود. بعدها در دوران تحصیلات عالی در مورد اجزای مواد غذایی و «برهم کنش» آن ها دانسته هایم بیشتر شد، اما واقعاً ماست و اسفناج چه دارند و ترکیب آن ها چه خواصی دارد؟

ترکیبات ماستماست یکی از فراورده های لبنی تخمیری است که هر 100 گرم آن 5/3 درصد پروتئین و 120 میلی گرم کلسیم دارد. مقدار چربی ماست های موجود در بازار متفاوت است و بر حسب آن طبعاً مقدار بقیه اجزا نیز ممکن است فرق کند. با این حال اگر ماست حدود 3 درصد چربی داشته باشد، هر 100 گرم آن حدود 60 کیلوکالری خواهد داشت. به عبارت ساده تر، هر یک لیوانِ پُر ماست 3 درصد چربی، حدود 300 میلی گرم کلسیم و 150 کیلوکالری انرژی دارد.

ترکیبات اسفناجاما اسفناج از جمله سبزی های برگ دار به رنگ (معمولاً) سبز تیره است. همان گونه که احتمالاً می دانید، رنگ سبز سبزی ها به دلیل وجود رنگ دانه ای است به نام سبزینه یا کلروفیل که در ساختمان مولکولی خود، منیزیم دارد. پس از همین جا معلوم می شود سبزی ها و خاصه اسفناج از منابع خوب منیزیم هستند.

با ماست از سرماخوردگی جلوگیری کنیدمتخصصان توصیه می کنند که به جای ماست، شیر نارگیل را با اسفناج ترکیب کنید که درنهایت غذای بهتری را برای شما فراهم می کند.هر 100 گرم اسفناج پخته و آب گرفته (یعنی همان شکلی که عموماً برای تهیه «بورانی» استفاده می شود)، حدود 87 میلی گرم منیزیم دارد.بهتر است در هنگام مصرف اسفناج به جای ماست از آب لیمو استفاده شود.

جالب اینکه مقادیر کلسیم و آهن آن، به ترتیب 57/3 و 136 میلی گرم است. یعنی آهن آن از گوشت قرمز و کلسیم آن از ماست بیشتر است! با این همه، اسفناج منبع «خوب» کلسیم یا آهن به شمار نمی رود!اسفناج

چرا اسفناج منبع خوب کلسیم یا آهن نیست؟علت این مسئله، جذب نسبتاً اندک این مواد مغذی از اسفناج به دلیل وجود فیبر و به ویژه ترکیبی به نام اسید اگزالیک است که به شکل فعال آن اگزالات می گوییم. بسیاری از گیاهان این ماده را از اکسیداسیون ناقص قندها (کربوهیدرات ها) می سازند. اگزالات در بدن نیز تولید می شود و از طریق ادرار و مدفوع دفع می شود. در پاره ای موارد ممکن است دفع آن از ادرار زیاد شود. در این حال امکان دارد اگزالات با کلسیم ادرار تشکیل سنگ بدهد. به همین دلیل در این موارد می باید منابع غذایی اگزالات (مانند اسفناج) در رژیم غذایی بیمار محدود شود. هر 100 گرم اسفناج پخته حدود 365-155 میلی گرم اگزالات دارد. اگزالات با پیوستن به عناصر دو ظرفیتی به ویژه کلسیم و آهن جذب آن ها را به طرز چشمگیری کاهش می دهد. گفته می شود کلسیم اسفناج به دلیل وجود اگزالات، در مقایسه با سایر مواد غذایی کمترین مقدار جذب را دارد به طوری که بدن می تواند حدود نیمی از کلسیم کلم بروکلی را جذب کند ولی تنها 5 درصد کلسیم اسفناج ممکن است جذب شود. پختن اسفناج تأثیر چندانی بر اگزالات آن ندارد. بنابراین، تا آنجا که به کلسیم و آهن اسفناج مربوط می شود، افزودن ماست به آن از ارزش تغذیه ای آن نمی کاهد چون برخلاف تصور بسیاری از افراد، اساساً اسفناج منبع خوبی برای این مواد نیست.

از خواص بارزاسفناج وجود آهن ۳ مثبت است که طی یکسری واکنش ها باید تبدیل به آهن ۲ مثبت شود تا عملیات جذب در بدن انجام گیرد.

آیا اگزالات اسفناج از جذب کلسیم ماست می کاهد؟اما آیا فیبر و اگزالات اسفناج، مانع جذب کلسیم ماست می شود؟ البته ممکن است چنین اتفاقی بیفتد و تا حدودی جذب کلسیم کمتر شود اما جذب کلسیم به عوامل دیگری نظیر مقدار کلسیم در وعده غذایی، نیاز بدن، ویتامین D و ترشح کافی اسید معدی نیز بستگی دارد. مقادیر معمول فیبر غذایی عموماً تأثیر چندانی بر جذب کلسیم ندارند. بد نیست بدانید که اسفناج منبع خوبی از ویتامین های A، C، E، K، اسید فولیک، B2، B6، نیاسین و نیز املاحی چون مس، فسفر و منگنز است. به تازگی ترکیبات اپیوئید (شبه تریاکی) به نام «روبیسکولین» rubiscolins را نیز در اسفناج یافته اند. این ترکیبات با پیوستن به گیرنده های خاصی در دستگاه عصبی موجب حالت «خوشی» و «شادابی» می شوند.

خوردن ماهی با ماست باهم ضرر دارداسفناج را با ماست نخورید کلسیم موجود در ماست باعث دفع آهن اسفناج از بدن خواهد شد، بنابراین باید مصرف کنندگان که اکثراً اسفناج را با ماست مصرف می کنند توجه داشته باشند تداخل غذایی این دو ماده پراهمیت علاوه بر دفع آهن موجب از بین رفتن قسمتی از کلسیم نیز می شود

حرف آخربنابراین، به نظر می رسد آمیزه ماست کم چرب و اسفناج، ترکیب متنوعی از مواد معدنی، ویتامین ها و مواد زیستی را برای بدن فراهم کند. البته تردید دارم که با خوردن آن مانند «ملوان زبل» پُرزور شوید، ولی مطمئنم به سلامتی خود کمک کرده اید و این هم خود ممکن است تعبیر تازه ای از زورمندی باشد به حداکثر رساندن توان جسمی و روحی از طریق تغذیه سالم!

تنوع ماست در محصولات لبنیبرگرفته  hidoctor.ir

 

اغلب بچه ها و بزرگ ترها از خوردن ماست و اسفناج پخته لذت می برند. برای همین معمولا خانم ها حجم زیادی از اسفناج را پس از پاک کردن و شستشو می پزند و در یخچال یا فریزر نگهداری می کنند نکته مهمی در اینجا وجود دارد که نباید فراموش شود. اسفناج پخته را باید []

اغلب بچه ها و بزرگ ترها از خوردن ماست و اسفناج پخته لذت می برند. برای همین معمولا خانم ها حجم زیادی از اسفناج را پس از پاک کردن و شستشو می پزند و در یخچال یا فریزر نگهداری می کنند
نکته مهمی در اینجا وجود دارد که نباید فراموش شود. اسفناج پخته را باید همان روز استفاده کنید چون به دلیل تغییر ماهیت خواص مفیدش از بین می رود. پس نکته اول اینکه سعی کنید به اندازه ای اسفناج تهیه کرده و بپزید که ظرف یکی دو روز آینده مصرف شود. مطلب بعدی در مورد خاصیت این ماده غذایی است. برخی تصور می کنند که وقتی اسفناج با ماست مصرف شود قابلیت جذب آهن آن و کلسیم ماست از بین می رود. شاید ذکر توضیحاتی در اینجا لازم باشد. درست است که کلسیم و آهن وقتی به طور هم زمان دریافت شوند از قدرت جذب یکدیگر می کاهند اما این طور نیست که اگر با هم مصرف شوند جذب نشده و خنثی عمل کنند. تا به حال با خود فکر کرده اید که اگر این تصور شما صحیح باشد پس تکلیف قرص های مولتی ویتامینی که کلسیم، آهن، منگنز و دارند چه می شود؟ !

ما می دانیم که اگر شما چند میلی گرم از آهن و چند میلی گرم از کلسیم را جدا بخورید جذب بهتری صورت می گیرد اما این باعث نمی شود که مصرف هم زمان آنها مساوی صفر باشد. حکایت این موضوع، داستان خوب و خوب تر است. گاهی به مادران می گوییم بچه ها را تشویق کنید شیر بخورند و توصیه می کنیم شیر ساده بهتر از شیرکاکائوست اما اگر فرزند شما به هیچ وجه شیر ساده را دوست ندارد و در عوض شیر کاکائو یا شیر عسل را می پسندد، از ترفند مناسبی که پیش روی شماست، استفاده کنید. قطعا شیر کاکائو خوردن خیلی بهتر از شیر نخوردن است. در اینجا هم اگر او از خوردن اسفناج پخته و ماست لذت می برد یک ماست با درصد چربی مناسب به همراه اسفناج تازه پخته شده (ترجیحا همان روز) انتخاب خوبی است.

منبع: پرشین پرشیا

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ميوه لونگان x بخوانید...