خواص خوردن روغن زیتون در دوران بارداری

دوره مقدماتی php
خواص خوردن روغن زیتون در دوران بارداری
خواص خوردن روغن زیتون در دوران بارداری

دوران بارداری دوران زیبایی است و تنها بخش سخت آن ویار بارداری و رژیم غذایی برای پیشگیری از اضافه وزن بالاست. در این دوران باید مراقب باشید به اندازه و متعادل غذا بخورید. یکی از راهکارهای برای حفظ زیبایی در این دوران استفاده از روغن زیتون در بارداری است. در این مطلب به شما خواهیم گفت که روغن زیتون در بارداری چگونه مصرف کنیم و نیز فواید اسفاده از روغن زیتون در بارداری چیست؟

همان‌قدر که مهم است روی مصرف تمام گروه‌‌‌‌های غذایی در دوران بارداری تمرکز کنید توجه به نوع روغن‌‌‌‌های مصرفی هم اهمیت ویژه‌ای دارد.

– روغن زیتون یکی از بهترین روغن‌هایی است که نه تنها خانم‌‌‌‌های باردار بلکه تمامی افراد می‌توانند انتخاب کنند.

 افزودن روغن زیتون به رژیم غذایی در دوران بارداری فواید بی‌شماری دارد.

خواص خوردن روغن زیتون در دوران بارداری

دوره مقدماتی php

 در این مقاله بیشتر به خواص روغن زیتون و میزانی که باید در دوران بارداری مصرف شود می‌پردازیم:

روغن زیتون در بارداری

درخت زیتون که میوه زیتون بار می‌آورد بومی منطقه مدیترانه است. روغن زیتون از فشردن دانه‌‌‌‌های زیتون به دست می‌آید و یکی از اجزای اصلی آشپزی اسپانیایی، یونانی، پرتغالی و ایتالیایی است و غیر از آشپزی در صنعت آرایش و پزشکی هم کاربرد دارد.  

روغن زیتون بوی خاصی دارد که به اثبات رسیده افزودن آن به مواد غذایی با خواص بی‌شماری همراه است. در اینجا به 5 خاصیت آن در دوران بارداری اشاره می‌کنیم:

آیا مصرف روغن زیتون در بارداری مجاز است؟ بله. نه تنها مصرف این روغن ایمن است بلکه خواص بسیاری هم برای مادر باردار دارد. روغن زیتون حاوی ویتامین‌‌‌ها و اسید‌‌‌‌های چربی است که در رشد جنین و سلامت مادر تاثیر گذار است. غیر از این، خواص دیگری هم دارد که به آن می‌پردازیم:

روغن زیتون حاوی ویتامین A است که به تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و از خانم باردار در برابر عفونت‌‌‌ها محافظت می‌کند. ویتامین A همچنین در داشتن چشمانی سالم و تکامل بینایی در جنین در حال رشد هم موثر است.

بر اساس تحقیقات انجام شده نوزادان مادرانی که در دوران بارداری روغن زیتون مصرف کرده‌اند در مقایسه با سایر نوزادان رشد بهتری دارند. عکس العمل‌‌‌‌های روانی در این نوزادان نیز بسیار بهتر و پیشرفته‌تر است.

روغن زیتون حاوی اسید چرب امگا 3 است که برای قلب بسیار مفید بوده و در رشد جنین زنان باردار تاثیر قابل توجهی دارد. بر اساس برخی مطالعات به اثبات رسیده ترکیبات موجود در روغن زیتون کارکردهای مغزی جنین را تقویت کرده و بعد از تولد به یادگیری بهتر مهارت‌‌‌ها کمک می‌کند. همچنین بین مصرف روغن زیتون در دوران بارداری توسط مادر و وزن، قد و رشد مغزی در جنین ارتباطی وجود دارد. (تکامل بینایی، شنوایی و مغز جنین در رحم مادر)

روغن زیتون حاوی مقادیر بالایی از ویتامین E نیست ولی به دلایل تاثیراتی که در برابر اکسیداسیون دارد، همان مقدار ویتامین E موجود در آن برای خانم باردار کفایت می‌کند. ویتامین E به رشد جنین و آماده شدنش برای تنفس اکسیژن بعد از تولد کمک می‌کند.(آسم نوازد نتیجه کمبود ویتامین E در بدن مادر بارداری)

مصرف روغن زیتون در دوران شیردهی نیز سبب انتقال ویتامین ٍ Eاز طریق شیر به نوزاد شده و مخصوصا در نوزادان نارس به رشد و کارکرد بهتر کلیه‌‌‌ها و پانکراس کمک می‌کند.

مصرف روغن زیتون در دوران بارداری به کاهش بروز ترک‌‌‌‌های پوستی یا استریا کمک می‌کند دلیل بروز این ترک‌‌‌ها باز شدن ماهیچه‌‌‌‌های شکمی مخصوصا در سه ماهه آخر بارداری است.

مصرف مرتب روغن زیتون در دوران بارداری سبب کاهش بروز این نوع ترک‌‌‌ها یا حتی محو کامل آنها بعد از بارداری می‌شود. گمان نکنید با یکی دو وعده مصرف روغن زیتون معجره‌ای رخ می‌دهد. حداقل برای چندین هفته باید مصرف این روغن را ادامه دهید تا اثرات آن را ببینید.

اثرات مفید روغن زیتون در بارداری بر سلامت مادر ثابت شده است و غیر از مصرف خوراکی می‌توانید از خواص موضعی آن بر پوست هم استفاده کنید اما فراموش نکنید میزان کالری این روغن نیز همانند سایر روغن‌هاست و مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند دردسرساز باشد. پس قبل از افزودن آن به برنامه غذایی حتما با متخصص تغذیه مشورت کنید.

مطالعه بیشتر:

پیشگیری و کاهش ترک های پوستی و کشیدگی های پوستی در بارداری

عوارض مصرف بیش از حد ویتامین

منبع: momjunction 

 

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

مصرف دارو در بارداری

مصرف دارو در بارداری

مراقبت های بارداری

مراقبت های بارداری

مصرف دارو در بارداری

مصرف دارو در بارداری

خواص خوردن روغن زیتون در دوران بارداری

مراقبت های بارداری

این بخش در حال طراحی می باشد



روغن زیتون را از بهترین انواع روغن می‌دانند و علت اصلی این امر میزان بسیار ناچیز اشباع بودن این روغن و فواید منحصر به فرد میوه زیتون است. استفاده از زیتون فواید بسیار زیادی دارد که از جمله می‌توان به زیبایی پوست اشاره کرد. متخصصان معتقدند مصرف زیتون و روغن زیتون در دوران بارداری فواید بسیار زیادی برای مادر و فرزند به دنبال دارد. با مجله لادن همراه باشید.

درخت زیتون درخت یا درختچه‌ای همیشه سبز و بدون خزان است. میوه درخت زیتون گوشتی و هسته‌دار با پوست براق و صاف است. زیتون خام بسیار تلخ‌مزه است و رنگ آن ابتدا سبز بوده که در نهایت به بنفش متمایل می‌شود. در ایران هم زیتون داخلی و هم خارجی وجود دارد. انواع مختلف زیتون داخلی عبارتند از: زرد، روغنی، ماری، فیشمی و دزفول و انواع خارجی آن بیشتر متعلق به کشورهای اسپانیا، یونان، فرانسه، ایتالیا و سوریه است. ترکیب شیمیایی زیتون رسیده شامل روغنی است که مخلوطی از اولئیک اسید، لینولئیک اسید و پالمیتیک اسید است. همچنین زیتون دارای سدیم، ویتامین A و E و آهن است. از این رو ارزش غذایی این گیاه پرخاصیت فراوان است و علاوه بر آن خواص درمانی بسیاری نیز دارد. در این مطلب خواص و فواید خوردن زیتون در بارداری و مصرف روغن آن در دوران بارداری گردآوری شده است.

مواد مغذی زیتون و روغن آن نقشی اساسی در رشد جنین در طول دوران بارداری ایفا می‌کنند و کمبود این مواد اثرات مضری بر رشد بچه خواهد داشت. مطالعات نشان داده رشد فرزندانی که مادرانشان در دوران حاملگی از زیتون و روغن زیتون استفاده کرده‌اند، از لحاظ قد، وزن، رفتار و واکنش‌های رفتاری، بهتر هستند. با توجه به اینکه جنین برای رشد نیاز به انواع ویتامین‌ها و به ویژه ویتامین E دارد، با وجود اینکه این ویتامین در روغن زیتون چندان فراوان نیست، اما به علت مقاومتش در مقابل اکسیداسیون کیفیت بالایی دارد. از آنجا که مقدار و نوع غذایی که در دوران بارداری مصرف می شود، نقش مهمی در تطبیق سوخت‌وسازی بدن مادر و رابطه‌اش با جنین دارد، استفاده از روغن زیتون در دوران بارداری برای سلامتی جنین بسیار موثر خواهد بود.

از دیگر خواص زیتون وجود آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی ضدالتهاب موجود در آن است، که به عنوان یک ایبوپروفن طبیعی عمل می‌کند. روغن زیتون شامل oleocanthal است که ماده‌ای با خواص ضدالتهابی است و بسیار شبیه به خواص داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی عمل می‌کند، به طوری که حدود ۵۰ گرم روغن زیتون مقدار زیادی oleocanthal با خواص ضد التهابی دارد که شبیه به ۱۰ دوز ایبوپروفن برای بزرگسالان عمل می‌کند که این می‌تواند اثباتی در مورد خواص درمانی قوی زیتون باشد.

خواص خوردن روغن زیتون در دوران بارداری

در دوران بارداری به علت تاثیر هورمون‌ها، حرکت طبیعی روده‌ها کاهش یافته و یبوست ایجاد می‌شود. از فواید مصرف و خوردن زیتون و روغن زیتون در بارداری، رفع یبوست است.

استفاده موضعی از روغن زیتون در بارداری یکی از راه‌های درمان بی‌خطر و پیشگیری از ایجاد ترک‌هایی است که به خاطر بزرگ شدن شکم در بارداری ایجاد می‌شوند. ترک‌های بارداری، خطوطی فشرده روی پوست هستند که اغلب در ماه‌های آخر بارداری که شکم به سرعت بزرگ می‌شود تا کودک در حال رشد را در خود جای دهد، روی آن ایجاد می‌شود. ترک‌های بارداری در اثر تغییر بافت ارتجاعیِ زیر پوست ایجاد می‌شوند. این ترک‌ها بسته به پوست شما به رنگ صورتی، قهوه‌ای مایل به قرمز، بنفش یا قهوه‌ای تیره می‌باشند که در آینده کم‌رنگ می‌شوند، اما کاملا محو نخواهند شد. مرطوب نگه داشتن پوست شکم با روغن زیتون، در حین بزرگ شدن آن می‌تواند به کاهش خارش پوست و پیشگیری از ایجاد ترک کمک کند.

زیتون، سرشار از آهن است، با توجه به اینکه در دوران بـارداری نیـاز بدن به آهن افزایش چشمگیری می‌یابد، مصرف زیتون در بارداری بسیار مفید خواهد بود. در واقع توانایی سلول‌های قرمز خون در حمل اکسیژن در سراسر بدن در راه مناسب، وابسته به حضور آهن در خون است. اگر بدن زنان در دوران بارداری دچار کمبود آهن باشد، بافت‌های بدن و جنین به اندازه کافی اکسیژن دریافت نمی‌کنند و موجب ایجاد اختلال در رشد جنین می‌گردد. همچنین، آهن برای فرآیند تولید انرژی در بدن ضروری است. علاوه بر این، عملکرد مناسب بسیاری از آنزیم‌ها و سیستم ایمنی بستگی به مقدار کافی آهن موجود در بدن دارد.

یکی از مزایای اصلی مصرف روغن زیتون در طول بارداری، محتوای فوق‌العاده بالای اسیداولئیک آن است که برای تنظیم کلسترول بد، کاهش خطر ابتلا به ترومبوز وریدی و ریسک ابتلا به حمله قلبی بسیار مفید است. همچنین برای گردش خون مفید است که خطر ابتلا به آرتروسکلروز را کاهش می‌دهد.

با خواص بی‌نظیر روغن زیتون بیشتر آشنا شوید.

نقش روغن زیتون در سلامت پوست

۱۰ کاربرد جالب و متفاوت روغن زیتون

روش‌های استفاده از روغن زیتون برای تقویت مو

نقش روغن زیتون در بخش دارو و سلامت

 

سلامت نیوز:بارداری ممکن است باعث شک شما در زمینه مصرف مواد مختلف غذایی شود. اگر شما هم اکنون شک دارید که روغن زیتون یا خود آن را در طول بارداری استفاده کنید یا نه؟ بهتر است با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، قبل از مصرف هر چیزی باید به این نکته توجه کنید که آیا آن ماده در زمان بارداری ضرری برای شما یا جنین دارد یا نه. درباره زیتون و روغن زیتون می‌توانیم بگوییم با خیال راحت آن را مصرف کنید. در حقیقت مصرف زیتون و روغن آن نه تنها برای مادر بلکه برای نوزاد نیز بسیار مفید است.

فواید زیتون و روغن زیتون در بارداری

زیتون و روغن زیتون حاوی فیبر، روغن‌های اشباع نشده و آهن است.همچنین سرشار از ویتامین E است. مصرف زیتون و روغن زیتون برای دستگاه گوارش بسیار مناسب است و مصرف آن در بارداری بسیار اهمیت دارد.میزان ویتامین E روغن زیتون خیلی زیاد نیست اما همین مقدار کم تاثیر مثبت به سزایی دارد. ویتامین E یکی از شاخص های کمک کننده است که باعث می‌شود نوزاد به محض تولد بتواند نفس بکشد و اکسیژن را به ریه‌های خود وارد کند.به همین علت در نوزادانی که زودتر از موعد به دنیا می‌آیند و از شیر مادر استفاده می‌کنند تاثیر مثبت زیادی دارد.

تاثیر زیتون و روغن زیتون بر جنین

خواص خوردن روغن زیتون در دوران بارداری

مصرف زیتون و روغن زیتون در زمان بارداری بر رشد و نمو جنین تاثیر مثبت زیادی دارد. زیتون و روغن آن به دلیل داشتن امگا ۳ روی قلب جنین اثر می‌گذارد و همچنین باعث بهبود عملکرد مغز جنین می‌شود.مصرف مداوم زیتون و روغن زیتون در زمان بارداری باعث یادگیری بهتر نوزاد بعد از تولد می‌شود و همچنین یکی از دلایل وزن‌گیری و افزایش قد جنین است.

کاهش ترک‌های شکم در مادر

یکی از عوارض بارداری که اغلب خانم های‌باردار آن را تجربه می‌کنند ایجاد شدن ترک روی پوست شکم است. این مشکل به دلیل بزرگ شدن شکم و رشد ماهیچه‌های شکمی اتفاق می‌افتد. اگر خانم‌های باردار تقریبا هر روز شکم خود را با مقداری روغن زیتون چرب کنند این اتفاق به میزان چشمگیری کمتر پیش می‌آید.

oliveland.ir

توسط
admin
·
منتشر شده ۱۳۹۸-۰۹-۰۹
· بروزرسانی شده ۱۳۹۹-۰۱-۲۷

معجزه زیتون و روغن زیتون برای زنان باردار

 

روغن زیتون کاهنده ترک پوستی شکم در هنگام بارداری

خواص خوردن روغن زیتون در دوران بارداری

روغن زیتون برطرف کننده یبوست و خشکی در ماه رمضان

سلامت پوست را با روغن زیتون تضمین کنید

 

خرید و فروش روغن زیتون طارم و رودبار

برچسب‌ها: آهنایبوپروفن ارگانیکبارداریپوستجنینحاملگیخشکیخواصدوران بارداریروغن زیتونزنان باردارزیتونضد التهابویتامین E


۱۳۹۸-۰۴-۱۳

 توسط
admin
· Published ۱۳۹۸-۰۴-۱۳
· Last modified ۱۳۹۹-۰۱-۲۷


۱۳۹۸-۰۲-۱۵

 توسط
admin
· Published ۱۳۹۸-۰۲-۱۵
· Last modified ۱۳۹۸-۰۲-۲۱


۱۳۹۹-۰۲-۰۷

 توسط
admin
· Published ۱۳۹۹-۰۲-۰۷

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

دنبال کنید:

بیشتر

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، برای داشتن یک نوزاد و بچه زیبا اضافه بر ژنتیک که در زیبایی نوزاد تاثیر دارد می توان از برخی مواد غذایی که تاثیر مثبت در زیبایی و قشنگی کودک دارد نیز در دوران بارداری استقاده کرد . و بعد از آن نیز نتیجه را که ان شاءالله یک فرزند زیبا و قشنگ می باشد را به احسن الخالقین سپرد. مواد غذایی مفید در دوران بارداری برای زیباترشدن جنین 1.شیر زعفرانی بسیاری از مادران باردار در طول بارداری از شیر زعفران استفاده میکنند که بهتر است مقدار زعفران آن زیاد نباشد، چون در مقادیر بالا باعث افزایش خطر سقط میشود. 2. شیره نارگیل اگر شما دیابت بارداری ندارید و یا حتی مستعد به ابتلا به آن هم نیستید، می توانید در برنامه غذایی خود از هسته نارگیل استفاده کنید. 3. مصرف روزانه شیر مادر باردار باید روزانه 2 تا 3 لیوان شیر مصرف کند، مخصوصا در سه ماهه اول بارداری نوشیدن شیر را فراموش نکنید که برای رشد جنین لازم و ضروری است. 4.مصرف تخم مرغ تخم مرغ نیز دارای پروتئین بالاست و بهتر است مادر باردار بصورت مرتب مخصوصا در سه ماهه دوم بارداری مصرف کند. 5. بادام و گردو مادر باردار بهتر است مرتب بادام و گردو خشک شده و یا تازه را در برنامه غذایی خود بگنجاند. 6. روغن زیتون بهتر است مادر باردار روغن مصرفی خود را با زیتون و دانه هسته انگور جایگرین کند. 7.پرتقال این میوه سرشار از ویتامین c است و برای تقویت و کلاژن سازی پوست جنین شما لازم است، پس در برنامه غذایی خود از این میوه استفاده کنید. 8. آناناس این میوه سرشار از آهن و ویتامین C می باشد و توصیه میشود آناناس تازه و یا آب آناناس را هفته ای یکبار مصرف کنید. مصرف رب انار در هنگام بارداری علاوه براینکه از ویار خوردن خاک، مهر، زغال، برفک یخچال نجات می‎دهد، تاثیر زیادی در زیبایی نوازد دارد. خوردن گلابی توسط پدر ، سبب زیبایی فرزند می شود .در کتاب کافی از امام صادق (ع) نقل شده : ایشان در حالی که به کودکی زیبا می نگریست فرمود : باید پدر این پسر بچه ، گلابی خورده باشد خوردن گلابی مایه قوت قلب ، پاکی معده ، صفای دل ، دلیری و زیبایی بچه می شود . خوردن کندور توسط زن باردار باعث زیادی عقل بچه ، باهوش ، پاکدل ، دانا و شجاع شدن پسر و خشخو و نیکو شدن دختر می شود . خوردن آب اناناس به همراه یک قاشق عسل برای نظافت، زیبایی و شادابی پوست مادر و جنین مفید است. سویا حاوی مواد معدنی غنی و ویتامین‌های D ، B2، A است و مصرف آن برای زنان باردار و جنین بسیار مفید است. همچنین سیب در زیبایی کودک نیز نقش زیادی ایفا می‎کند. اگر در ماه هشتم بارداری به دفعات بر سیب سرخ سورۀ یوسف خوانده شده و زن باردار بخورد کودکی زیبا خواهد داشت. مصرف انجیر و شنبلیله از ریزش مو جلوگیری کرده و سبب افزایش مو می‎گردد. اگر می‎خواهید نوزادی با چشمان شهلا و زیبا داشته باشید توصیه می‎شود مصرف رازیانه و بادیان را فراموش نکنید. مصرف به خطر سقط جنین را کاهش داده، نوزاد را خوش آب و رنگ کرده و از ویار زنان باردار جلوگیری می‎نماید. خوردن خربزه درهنگام بارداری باعث زیبایی جنین خواهد شد. خوردن عسل به زنان باردار توصیه می‌شود، زیرا دارای قند، آهن، پتاسیم، کلسیم، منگنز، سدیم و فسفر است. شلغم به خاطر داشتن کلسیم و فسفر برای رشد و نمو و استحکام استخوان بندی نافع است لذا خوردن آن به زنان باردار و شیرده توصیه می‌شود. به زنان باردار شیر بنوشانید زیرا شیر در مشاعر کودک تاثیر نیکویی خواهد داشت. کسانی که غذای تند می‎خورند مبتلا به لک‌های صورت می‎شوند، چنانچه حامله باشند نوزادشان ممکن است لکه‌هایی در بدنشان داشته باشند. چنانچه مادر هنگام آبستن ادویه‌های تند مانند خردل یا دارچین و نعناع زیاد مصرف کند نوزاد مبتلا به اگزما می‎گردد. اگر میخواهید فرزندتان رنگ و روی خوب داشته باشد در هنگام بارداری سراغ دوستان کبد بروید. دوستان کبد عبارتند از: روغن زیتون- انار -روغن ماهی- کاسنی- کنگر- هویج- زرشک- شکر- نعناع.

خوردن توت فرنگی و هلو نیز در زیبایی رخ جنین و شادابی پوست زن باردار تاثیر دارد.

 منبع:بهداشت نیوز

انتهای پیام/ 

بازگشت به صفحه سایر رسانه‌ها

خواص خوردن روغن زیتون در دوران بارداری

 



مطالب پر بازدید

روغن زیتون از را بهترین نوع روغن می نامند و علت اصلی این امر میزان بسیار ناچیز اشباعیت این روغن و فواید منحصر به فرد میوه زیتون است. استفاده از زیتون فواید بسیار زیادی را در خود دارد که از جمله می توان به زیبایی پوست اشاره کرد. متخصصان معتقدند مصرف زیتون و روغن زیتون در دوران بارداری فواید بسیار مفیدی را برای مادر و فرزند به دنبال دارد. با دکتر سلام همراه باشید.

شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

خواص خوردن روغن زیتون در دوران بارداری

زیتون درخت یا درختچه‌ای همیشه سبز و بدون خزان است. میوه درخت زیتون گوشتی و هسته‌دار بوده، پوست آن براق و صاف، بسیار تلخ مزه است و رنگ آن ابتدا سبز بوده که در نهایت به بنفش تغییر رنگ می‌دهد. زیتون بر دو نوع است، داخلی و خارجی. انواع مختلف زیتون داخلی عبارتند از: زرد، روغنی، ماری، فیشمی و دزفول و انواع خارجی آن که بیشتر متعلق به کشوهای اسپانیا، یونان، فرانسه، ایتالیا و سوریه است. ترکیب شیمیایی زیتون رسیده شامل روغن بوده، این روغن مخلوطی از اولئیک اسید، لینولئیک اسید و پال میتیک اسید است، همچنین دارای سدیم، ویتامین A و E و آهن می‌باشد. از اینرو ارزش غذایی این گیاه پرخاصیت فراوان بوده، علاوه بر آن خواص درمانی بسیاری نیز دارد. در این مطلب خواص و فواید خوردن زیتون در بارداری و مصرف روغن آن در دوران بارداری گردآوری شده است.

زیتون و روغن آن نقشی اساسی در رشد جنین در طول دوران بارداری ایفا می‌کند و کمبودش اثرات مضری بر رشد بچه خواهد داشت. مطالعات نشان داده رشد فرزندانی که مادرانشان در دوران حاملگی از زیتون و روغن زیتون استفاده کرده‌اند، از لحاظ قد، وزن، رفتار و واکنش‌های رفتاری، بهتر هستند. با توجه به اینکه جنین برای رشد نیاز به انواع ویتامین‌ها و به ویژه ویتامین E دارد، با وجودیکه این ویتامین در روغن زیتون چندان فراوان نیست، اما کیفیت کافی را به علت مقاومتش در مقابل اکسیداسیون، دارا می‌باشد. بنابراین از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشد. از آنجا که مقدار و نوع غذایی که در دوران بارداری مصرف می شود، نقش مهمی در تطبیق سوخت و سازی که در مادر و رابطه‌اش با جنین ایجاد می‌شود، دارد، لذا استفاده از روغن زیتون در بارداری بسیار موثر خواهد بود.
از دیگر خواص زیتون وجود آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی ضد التهاب موجود در آن است، که به عنوان یک ایبوپروفن طبیعی عمل می‌کند. روغن زیتون شامل oleocanthal است که یک ماده با خواص ضد التهابی می‌باشد و بسیار شبیه به خواص داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی عمل می‌کند، به طوری که حدود ۵۰ گرم روغن زیتون مقدار زیادی oleocanthal با خواص ضد التهابی دارد که شبیه به ۱۰ دوز ایبوپروفن برای بزرگسالان عمل می‌کند که این می‌تواند اثباتی در مورد خواص درمانی قوی زیتون باشد.
در دوران بارداری به علت تاثیر هورمونها، حرکت طبیعی روده‌ها کاهش یافته و یبوست ایجاد می‌شود، از فواید مصرف و خوردن زیتون و روغن زیتون در بارداری، رفع یبوست این دوران خواهد بود.
استفاده موضعی از روغن زیتون در بارداری یکی از راه‌های درمان بیخطر و پیشگیری از ایجاد ترک‌هایی است که به خاطر بزرگ شدن شکم در بارداری ایجاد می‌شوند. ترک‌های بارداری، خطوطی فشرده روی پوست هستند که اغلب در ماه‌های آخر بارداری که شکم به سرعت بزرگ می‌شود تا کودک در حال رشد را در خود جای دهد، روی آن ایجاد می‌شود. ترک‌های بارداری در اثر تغییر بافت ارتجاعیِ زیر پوست ایجاد می‌شوند. این ترک‌ها بسته به پوست شما به رنگ صورتی، قهوه‌ای مایل به قرمز، بنفش، قهوه‌ای تیره می‌باشند که در آینده کم رنگ می‌شوند، اما کاملاً محو نخواهند شد. مرطوب نگه داشتن پوست شکم با روغن زیتون، در حین بزرگ شدن آن می‌تواند به کاهش خارش پوست و پیشگیری از ایجاد ترک کمک کند.
زیتون، سرشار از آهن است، با توجه به اینکه در دوران بـارداری نیـاز بدن به آهن افزایش چشمگیری می‌یابد، مصرف زیتون در بارداری بسیار مفید خواهد بود. در واقع توانایی سلول‌های قرمز خون در حمل اکسیژن در سراسر بدن در راه مناسب، وابسته به حضور آهن در خون است. اگر بدن زنان در دوران بارداری دچار کمبود آهن باشد، بافت‌های بدن و جنین به اندازه کافی اکسیژن دریافت نمی‌کنند و موجب ایجاد اختلال در رشد جنین می‌گردد. همچنین، آهن برای فرآیند تولید انرژی در بدن ضروری است. علاوه بر این، عملکرد مناسب بسیاری از آنزیم‌ها و سیستم ایمنی بستگی به مقدار کافی آهن موجود در بدن دارد.

منبع: سلامت

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02184215883

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

سعید مینایی در گفتگو با خبرنگار حوزه پزشکی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص مصرف میوه زیتون به دلیل نزدیکی با فصل تولید این محصول در کشور گفت: یکی از خوردنی‌هایی که باید کمتر در دوران بارداری مورد استفاده زنان باردار قرار بگیرد زیتون است  زیتون جزو میوه‌هایی محسوب می‌شود که به‌دلیل دارا بودن مواد مغذی مانند فیبر، آهن، مس و ویتامین E، مصرف آن برای بدن بسیار مفید بوده و متخصصان طب سنتی نیز مصرف آن را برای همه افراد توصیه می‌کنند.

وی گفت: جلوگیری از پوکی استخوان، جلوگیری از سرطان‌های متعدد، کاهش التهاب و ورم مفاصل، کمک به سیستم گوارشی، بهبود جریان خون، کنترل فشار خون، تقویت ایمنی، دفع سموم و درمان سرماخوردگی از جمله فواید مصرف زیتون برای بدن انسان است.

این کارشناس تغذیه افزود: از طرفی به‌دلیل وجود سدیم در زیتون، مصرف این ماده برای افرادی که فشار خون بالا دارند و از بیماری‌های قلبی رنج می‌برند، توصیه نمی‌شود؛ همچنین مصرف زیتون برای زنان باردار نیز به‌دلیل وجود اسیدهای مختلف در آن توصیه نمی‌شود.

انتهای پیام/4110/

خواص خوردن روغن زیتون در دوران بارداری

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی – آنا می باشد

*/

 

روغن زیتون که یکی از اجزای اصلی و جدایی ناپذیر رژیم غذایی مدیترانه ای محسوب می شود غنی از اسیدهای چرب غیر اشباع بوده و می تواند خطر بیماری های قلبی، فشار خون بالا و سکته مغزی را کاهش دهد.

یونان دارای بالاترین میزان مصرف روغن زیتون در جهان است، یونانی ها به طور متوسط ​​24 لیتر به ازای هر فرد در سال روغن زیتون مصرف می کنند. اسپانیایی ها و ایتالیایی ها به ترتیب با 15 و 13 لیتر به ازای هر نفر در رده های دوم و سوم قرار دارند.

خواص خوردن روغن زیتون در دوران بارداری

روغن زیتون نوعی چربی است که از فشردن میوه ی درخت Olea europaea به دست می آید و از آن در لوازم آرایشی، دارو و پخت و پز استفاده می شود.

زمانی که به فروشگاه‌های مختلف سر می‌زنید می‌توانید انواع مختلفی از روغن زیتون را بیابید. 

شورای بین المللی روغن زیتون ( IOOC ) استانداردی را برای روغن زیتون منتشر کرده است. این شورا توضیحات مختصری در مورد انواع مختلفی از روغن زیتون فراهم کرده است که برخی از این توضیحات را در زیر مشاهده می‌کنید:

روغن زیتون فوق بکر نوع قابل مصرف روغن زیتون است که دارای محتوای اسیدی آزاد است و تقریبا ۰.۸ گرم در هر ۱۰۰ گرم می باشد. هیچ افزودنی به این روغن اضافه نمی‌شود.

روغن زیتون بکر روغنی است که به طور مکانیکی و فیزیکی آماده می‌شود. بعد از پردازش معمولا هیچ تغییری در آن صورت نمی‌گیرد. روغن زیتون بکر قابل مصرف دارای اسید ۲ گرم در هر ۱۰۰ گرم است. هیچ افزودنی به این روغن اضافه نمی‌شود.

این روغن ترکیبی از روغن زیتون تصفیه شده و روغن زیتون بکر خوردنی است. محتوای اسید چرب آن ۱ گرم در ۱۰۰ گرم می‌باشد

این روغن از تصفیه‌ی روغن زیتون بکر بدست می‌آید.

این روغن برای مصارف انسانی نیست و تقریبا ۳.۳ گرم اسید در هر ۱۰۰ گرم دارد. از این روغن برای مقاصد تصفیه، فنی و روشنایی استفاده می‌شود.

از جمله خواص روغن زیتون کاهش احساس درد است

حتما بخوانید: رشد سریع مژه در یک هفته / رشد مژه های ریخته شده

التهاب روماتیسمی از بیماری‌های عفونی مزمن است که در مفاصل ایجاد می‌ شود. عوامل عفونی، ژن‌ها، هورمون‌ها و رژیم غذایی در بروز آن نقش دارند. از خواص روغن زیتون این است  که مصرف منظم آن باعث تسکین علائم این بیماری می ‌شود. افرادی که میزان کمی روغن زیتون مصرف می ‌کنند، ۵/۲ برابر افرادی که رژیم غذایی سرشار از این روغن را دارند به التهابات روماتیسمی مبتلا می ‌شوند. مکانیسم این عمل هنوز مشخص نشده است، ولی این اثر احتمالاً به آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن زیتون مربوط می ‌شود.

روغن زیتون، صفرا بر است و باعث تخلیه کیسه صفرا می‌ شود، به این ترتیب که انقباض کیسه صفرا و تولید نمک‌های صفراوی را در کبد تحریک کرده و در نتیجه دفع کلسترول را از طریق صفرا افزایش می‌ دهد و از ایجاد سنگ‌های صفراوی جلوگیری می ‌کند. روغن زیتون به علت داشتن سیتواسترول‌ها مانع جذب کلسترول در روده کوچک می‌ شود و جذب عناصر معدنی مثل کلسیم، منیزیم و آهن را افزایش می‌‌ دهد. روغن زیتون ملین است و از یبوست جلوگیری می‌ کند. همچنین از خواص روغن زیتون این است که انگل‌ها و کرم‌های روده را از بین می ‌برد.

پولیفنول‌های موجود در روغن زیتون مانند هورمون‌های واقعی عمل می‌کنند برای همین باعث تقویت استخوان‌ها می‌شوند. در واقع در جریان هضم غذا پولیفنول های روغن زیتون، کلسیم و ویتامین D را جذب می‌کنند و سپس آن‌ها را به استخوان‌های ما می‌رسانند. برای همین توصیه می‌کنیم زنان بالای ۴۵ سال که بیشتر در معرض پوکی و شکستگی استخوان قرار دارند حتماً از این روغن استفاده کنند.  روی برنج و غذاهای دیگر و سالادهایتان روغن زیتون بریزید و تا جایی که می‌توانید از خواص آن بهره‌مند شوید

حتما بخوانید: ویتامین D، منابع و راه های تامین آن

ماده‌ای به نام اوله آکانتال در روغن زیتون وجود دارد که اثری مشابه قرص‌های مسکن مانند ایبوپروفن در کاهش درد دارد. آنزیم‌ مخصوصی در بدن وجود دارد که سبب آغاز درد می ‌شود و ماده اوله آکانتال جلوی فعالیت این آنزیم را می ‌گیرد، در نتیجه فرآیند احساس درد متوقف می‌ شود. با مصرف روزانه ۵۰ گرم روغن زیتون، حدود ۹ میلی ‌گرم اوله آکانتال به بدن می ‌رسد، این مقدار یک دهم میزان داروی ایبوپروفنی است که برای کاهش درد یک فرد بزرگسال تجویز می‌ شود.

خواص خوردن روغن زیتون در دوران بارداری

در کشورهای غربی، چاقی مشکل بزرگ سلامت مردم است، زیرا میزان کالری دریافتی از طریق غذاهای مختلف افزایش یافته، ولی میزان فعالیت روز به روز کاهش می ‌یابد، در نتیجه چاقی اتفاق می ‌افتد. روغن زیتون مانند سایر چربی‌ها، ۹ کیلو کالری انرژی دارد و به نظر می‌ رسد که مصرف آن باعث چاقی می ‌شود. ولی ثابت شده رژیم غذایی غنی از روغن زیتون بیشتر از غذاهای کم چرب به کاهش وزن کمک می‌ کند. پس یکی دیگر از خواص روغن زیتون درمان چاقی می باشد. در واقع آنچه در بروز چاقی مؤثر است، نوع چربی مصرف شده است، نه مقدار چربی موجود در غذا. از دیگر خواص روغن زیتون میتوان به کاهش کشش ماهیچه‌های حلقوی در پایین معده اشاره کرد که در حرکت توده غذا به سمت روده تأخیر ایجاد می‌ کند، در نتیجه محتویات معده به آهستگی و به تدریج وارد دوازده می ‌شود و احساس سیری مدت بیشتری طول می ‌کشد و با کاهش اشتها فرد می‌ تواند غذای کمتری مصرف کند.

آیا روغن زیتون در حین بارداری ایمن است؟ در هنگام بارداری روغن زیتون مصرف می شود. در واقع، این روغن حاوی بسیاری از ویتامین ها و فرم های مفید اسید های چرب است که برای شما و جنین شما در رحم مناسب است. در زیر برخی از مزایای اصلی روغن زیتون ذکر شده است این مزایا عبارتند از:

محتوای ویتامین A در زیتون، سیستم ایمنی بدن شما را از عفونت ها محافظت می کند. ویتامین A نیز با چشم سالم مرتبط است و به ایجاد دید وسیع در نوزادان در حال رشد کمک می کند.

بر اساس تحقیقات اخیر، مادرانی که در بارداری روغن زیتون مصرف می کنند باعث می شوند مشکلات رفلاکس در فرزندانشان بهبود یابد.

روغن زیتون حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است که برای قلب مفید است. هنگامی که زنان باردار روغن زیتون مصرف می کنند، این روغن می تواند نقش مثبتی در رشد جنین داشته باشد. برخی مطالعات نشان داده اند که روغن زیتون عملکرد مغز و همچنین مهارت های یادگیری کودکان پس از تولد را بهبود می بخشد. بین مصرف روغن زیتون توسط مادر و تأثیر آن بر وزن، قد و رشد شناختی کودک ارتباط وجود دارد.

ویتامین E در زیتون بالا نیست اما به دلیل مقاومت در برابر اکسیداسیون، این مقدار برای زنان باردار کافی است. ویتامین E در رشد کودک کمک می کند و به انتقال اکسیژن کمک می کند. این ویتامین وارد شیر مادر می شود و به ویژه در مورد نوزادان نارس مناسب است و به کلیه ها و پانکراس کمک می کند به درستی کار کنند.

استفاده از روغن زیتون برای علائم کششی در دوران بارداری واقعا کمک می کند. کشش عضلات لگن و رشد شکم باعث ایجاد علائم کششی در سه ماهه آخر می شود. استفاده منظم روغن زیتون در دوران بارداری این علائم را تشدید می کند و در برخی موارد حتی آنها را ناپدید می کند. به خاطر داشته باشید که این معجون جادویی نیست که شبانه کار کند 

مزایای سلامتی روغن زیتون برای زنان باردار را نمی توان بیش از حد تأکید کرد. استفاده خارجی در پوست می تواند حتی پس از زایمان ادامه یابد. با این حال، ممکن است مصرف بیش از حد توصیه نشود. اگر قصد دارید روغن زیتون را برای اولین بار به رژیم خود اضافه کنید، حتما قبل از انجام این کار با پزشک خود صحبت کنید

حتما بخوانید: تفسیر آزمایش دفع پروتئین در بارداری یا مسمومیت بارداری

  • عکس جدید بازیگران ایرانی با خانواده
  • رشد نوزادانی که مادران آنها روغن زیتون مصرف می ‌کنند، از نظر قد و وزن و رفتارهای روان شناختی بهتر است. همچنین نوزاد برای جلوگیری از اکسیداسیون مواد در اثر ورود اکسیژن هوا، به ویتامین E نیاز دارد. اگر چه میزان این ویتامین در روغن زیتون زیاد نیست، ولی برای جلوگیری از اثرات اکسیداسیون کافی است.

    بسیاری از بیماری‌های دوران پیری مثل پوکی استخوان و آلزایمر تحت تأثیر رژیم غذایی قرار دارند. یکی دیگر از هزاران خواص روغن زیتون این است که با کمک به جذب کلسیم، باعث رسوب آن در استخوان‌ها شده و از پوکی استخوان جلوگیری می‌ کند. روغن زیتون از بروز فراموشی و آلزایمر در افراد مسن جلوگیری می‌ کند، ولی مکانیسم عمل آن ناشناخته است. به نظر می ‌رسد اسیدهای چرب غیراشباع موجود در روغن زیتون می‌ تواند باعث حفظ ساختار غشای سلول‌های مغزی شوند. فرآیند پیر شدن در انسان با آسیب‌ تدریجی و تغییر ساختمان پوست همراه است. تغییرات پوست مثل ضخیم شدن و از دست دادن قابلیت ارتجاعی لایه‌های پوست، به علت تجمع کلاژن باعث می‌ شود که پوست در برابر عوامل خارجی مثل تشعشات خورشیدی که رادیکال‌های آزاد را ایجاد می‌ کنند حساس شده و روند پیری تسریع شود. مواد آنتی اکسیدان خصوصاً ویتامین E موجود در روغن زیتون از ایجاد رادیکال‌های آزاد و فرآیند اکسیداسیون در سلول‌های پوستی و ایجاد سرطان‌های پوست جلوگیری می‌ کند و کمک می ‌کند تا سلول‌های پوست انعطاف‌ پذیری خود را حفظ کرده و عوارض پیری دیرتر ظاهر شود.

    حتما بخوانید: خواص عسل برای پوست – 34 ماسک طبیعی با ترکیب عسل

    روغن زیتون به مدت چندین هزار سال است که در کشورهای مدیترانه مورد استفاده قرار می گیرد. روغن زیتون را علاوه بر استفاده برای پخت و پز و سالاد می توان برای ماساژ بدن استفاده کرد.

    روغن زيتون تاثيراتی فوق‌العاده در رشد و سلامت ناخن‌های شما دارد، شما میتوانيد روغن زيتون را به روش‌هايی مختلف برای سلامت ناخن‌هايتان به كار ببريد. 

     اگر ناخن‌ شكننده داريد: براي اينكه شكنندگي ناخن‌هايتان را از بين ببريد، يك‌ چهارم فنجان روغن‌ زيتون را به آرامي گرم كرده،‌ سپس يك كپسول ويتامين E باز كنيد و درون آن بريزيد. اين مخلوط را روی كوتيكول‌ها (پوست اطراف ناخن) و سطح ناخن‌ها ماساژ دهيد. روغن زيتون اين مخلوط ناخن‌ها را قوی كرده و باعث افزايش انعطاف‌پذيری آنها مي‌شود و ويتامين E نيز ناخن‌ها را تغذيه می كند.

    خواص خوردن روغن زیتون در دوران بارداری

     اگر ناخن‌های شما نرم است: اگر دوست داريد ناخن‌هايي سفت و محكم داشته باشيد، نصف فنجان پوسته گردو را خوب بكوبيد تا پودر شود، سپس با يك قاشق غذاخوری روغن زيتون، يك قاشق غذاخوری روغن كرچك و يك قاشق غذاخوري عسل مخلوط كنيد تا كاملا به شكل چسب شود، اين چسب را روي ناخن‌هايتان ماساژ دهيد و سپس بشوييد، برای محكم شدن ناخن‌ها‌یتان اين كار را دو بار در هفته انجام دهيد.

     اگر میخواهيد ناخن‌هایتان زودتر رشد كند: براي كمك به رشد ناخن‌ها، نصف فنجان گوجه‌فرنگی رنده شده را با 2 قاشق غذاخوری روغن زيتون در يك كاسه مخلوط كنيد و حدود 10 دقيقه انگشتان‌تان را داخل اين مخلوط نگه داريد و سپس انگشتان‌تان را آب بكشيد و با حوله‌ای آنها را خشك كنيد. گوجه‌فرنگی دارای بيوتين است،‌ بيوتين يك ماده طبيعی شناخته شده برای رشد ناخن‌ها و مو است. روغن زيتون نيز به حفظ رطوبت ناخن‌ها و كوتيكول‌ها كمك میكند. 

    حتما بخوانید: ۷ راه برای جلوگیری از شکنندگی ناخن

    همچنین بخوانید: همه چیز درباره کاشت ناخن؛ روش های کاشت و عوارض آن

    2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با آب یک لیموترش را ترکیب کنید و بر روی پوست سر ماساژ دهید، اجازه دهید که 20 دقیقه بر روی مو بماند و سپس با شامپو بشویید. از این درمان هر روز هفته استفاده کنید.

    در زمستان موها خشک می شوند و بیشتر در معرض شکنندگی قرار می گیرند، روغن زیتون می تواند رطوبت موها را حفظ کند. کمی روغن زیتون را بر روی انگشتان خود بمالید و آن را بر روی موها ماساژ دهید.

    روغن زیتون حاوی مقادیر بالای ویتامین های آ، ای و آنتی اکسیدان می باشد که باعث می شود که موها نرم و شفاف شوند.

    این روغن دارای مقدار زیادی ویتامین ای و آنتی اکسیدان است که پوست را در برابر عوامل خارجی مانند نور خورشید و باد محافظت می کند. روغن زیتون برای انواع پوست مناسب می باشد.

    روش استفاده: کمی پوست دست و صورت خود را مرطوب کنید و یک قاشق روغن زیتون را به آرامی بر روی آن ماساژ دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

    توجه داشته باشید که روغن زیتون ممکن است کمی پوست را تیره کند.

    توجه: اگر پوست خشکی دارید، قبل از رفتن به رختخواب روغن را روی دست و صورت خود بمالید و بگذارید یک شب بماند و صبح با آب گرم بشویید.

    ویتامین های موجود در روغن زیتون می تواند به درمان جوش صورت کمک کند. جای جوش می تواند به رنگ های قهوه ای، صورتی یا قرمز باشد، خوشبختانه با استفاده از روغن زیتون می توان لکه های ناشی از جای جوش را به راحتی از ین برد.

    روش استفاده

    روغن زیتون یک پاک کننده ی آرایش نسبتا ارزان است که بدون آسیب رساندن به پوست عمل می کند.

    روش استفاده: 1/3 فنجان ماست را با 1/4 فنجان عسل و 2 قاشق چای خوری روغن زیتون ترکیب کنید. با پنبه از مخلوط بردارید و بر روی آرایش صورت بمالید تا آرایش را پاک کند. شما همچنین می توانید پد پنبه را به روغن زیتون آغشته کنید و از آن برای پاک کردن آرایش چشم خود استفاده کنید.

    برای اینکه چروک پوست صورت را کاهش دهید می توانید از روغن زیتون استفاده کنید.

    روش استفاده: 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق نمک دریا ترکیب کنید و ترکیب را در مناطقی از پوست که خشک و خشن و چروک شده اند بمالید.

    روغن زیتون دارای ترکیبات پلی فنول است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و می تواند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی مورد استفاده قرار گیرد. نکته ی جالب توجه اینکه روغن زیتون به درمان آفتاب سوختگی که ناشی از واکنش رادیکال های آزاد و اکسیژن است، کمک می کند.

    حتما بخوانید: درمان آفتاب سوختگی با این ۱۹ روش موثر +‌ عکس و فیلم

    روغن زیتون خشکی لب را درمان می کند.

    روش استفاده: شکر قهوه ای قهوه ای، چند قطره روغن زیتون و آب یک تکه لیموترش را با هم ترکیب کرده و بر روی لب ها بمالید. پنج دقیقه بعد پاک کنید و با آب بشویید.

    اگر پاشنه های ترک خورده دارید بهتر است برای درمان آن روغن زیتون را امتحان کنید. پاشنه های خود را با استفاده از آب لیمو تمیز کنید و روغن زیتون را به خوبی برای رطوبت رسانی بر روی آن بمالید، سپس جوراب بپوشید و بگذارید یک شب بر روی پا بماند.

    اگر هر شب دور چشم خود را با روغن زیتون برای چند دقیقه ماساژ دهید و سپس با دستمال مرطوب پاک کنید پس از مدتی تیرگی دور چشم شما درمان می شود. علاوه بر این چروک های دور چشم هم کاهش پیدا می کنند.

    ماساژ روزانه پوست بدن با روغن زیتون یک راه عالی برای مبارزه با خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می باشد. یک کپسول ویتامین ای را به 1/2 فنجان روغن زیتون اضافه کنید و با استفاده از حرکات دایره ای بر روی پوست بدن ماساژ دهید.

    ماساژ بدن با روغن زیتون باعث کاهش تورم، درد و اسپاسم عضلانی می شود. شما می توانید 1/2 فنجان روغن زیتون فرا بکر را بر روی منطقه ی مورد نظر ماساژ دهید.

    ماساژ سر با روغن زیتون علاوه بر درمان شوره سر باعث می شود که موهایی سالم و شفاف تر داشته باشید. 1/2 فنجان روغن زیتون فوق بکر را با 5 قطره اسانس اسطوخدوس یا گل رز ترکیب کنید و به آرامی بر روی پوست سر ماساژ دهید، پس از 10 دقیقه موها را با شامپو بشویید.

    تحقیقات نشان داده که مصرف روغن زیتون خطر ابتلا به بیماری های قلبی و مرگ زودرس ناشی از آن را کاهش می دهد.

    تحقیقات نشان داده افراد سالمندی که به طور مرتب روغن زیتون را برای پخت و پز و سالاد استفاده می کنند خطر سکته مغزی در آن ها 41٪ کمتر از کسانی است که روغن زیتون مصرف نمی کنند.

    سکته در افراد مسن رایج است و روغن زیتون یک راه ارزان وبرای پیشگیری از آن است.

    بر اساس یک تحقیق انجام شده در دانشگاه پاریس پالماس د گرن کناریا در اسپانیا روغن زیتون که دارای چربی های غیر اشباع می باشد می تواند خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهد.

    حتما بخوانید: افسردگی چیست و راه درمان

    همچنین بخوانید: علائم افسردگی – ۱۰ نشانه که نباید از کنار آنها ساده گذشت

    خوردن روزانه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون می تواند به کاهش وزن کمک کند، این اثرات به علت قدرت جاذب اسید چرب موجود در روغن زیتون یعنی اولئیک اسید باشد که باعث کاهش اشتها در افراد می شود. اما توجه داشته باشید که خوردن بیش از یک قاشق روغن زیتون در روز علاوه بر اینکه کالری مصرفی را افزایش می دهد می تواند منجر به اسهال شود.

    تحقیقات نشان داده که روغن زیتون می تواند با اثر بر روی سلول های سرطان سینه آن ها را از بین ببرد و به درمان سرطان کمک کند.

    حتما بخوانید: سرطان سینه؛ علائم و راه های پیشگیری و درمان

    مطالعات در دانشگاهی در ژاپن نشان داده که روغن زیتون با کاهش غلظت کلسترول LDL و افزایش کلسترول HDL کلسترول بالای خون را کاهش می دهد.

    تحقیقات نشان داده که میزان ابتلا به بیماری آلزایمر در کشورهای مدیترانه ای که مصرف بالای روغن زیتون دارند پایین تر از کشور های دیگر است.

    حتما بخوانید: افزایش احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف بیش از حد نمک

    محققان دانشگاه گرانادا در اسپانیا نشان دادند که اجزای روغن زیتون می توانند از پانکراتیت حاد جلوگیری کنند.

    تحقیقات محققان در دانشگاه مون سستر تونس و دانشگاه شاه سعود عربستان سعودی نشان می دهد که روغن زیتون از استرس اکسیداتیو کبد جلوگیری می کند.

    کولیت بیماری ای است که سبب التهاب روده بزرگ می شود. دانشمندان می گویند مصرف بیشتر روغن زیتون می تواند به درمان کولیت اولسراتیو کمک کند.

    محققان می گویند که روغن زیتون انرژی را افزایش می دهد بنابراین برای درمان افراد مبتلا به خستگی مزمن بسیار مفید می باشد.

    تحقیقات نشان داده که رشد نوزادانی که مادران آن ها در دوران بارداری از روغن زیتون استفاده کرده اند بهتر است.

    ویتامین ای موجود در روغن زیتون علاوه بر اینکه به رشد نوزاد کمک می کند باعث افزایش شیر در مادر می شود. روغن زیتون نه تنها اسیدهای چرب ضروری لازم برای رشد نوزاد را فراهم می کند بلکه نسبت اسید لینولئیک به اسید لینولنیک (اسید های چرب ضروری) آن شبیه شیر مادر است.

    روغن زیتون حاوی سه آنتی اکسیدان اصلی شامل ویتامینE، پلی فنول ها، فیتوسترول است. این آنتی اکسیدان ها زمانی که به صورت موضعی استفاده شوند می توانند از پوست در مقابل پیری زودرس محافظت کنند. ویتامین E موجود در این روغن حتی نسبت به روغن نارگیل می تواند اثرات ضد پیری داشته باشد و از پوست در برابر نور ماوراء بنفش محافظت می کند. یکی از مواد نادر موجود در روغن زیتون، هیدروکسی می باشد که از آسیب های رادیکال های آزاد به پوست جلوگیری می کند.

    حتما بخوانید: ویتامین E برای مردان

    برخلاف مرطوب کننده های تجاری که ممکن است منافذ پوست را مسدود کنند و شرایط جاری پوست را تشدید کنند، روغن زیتون می تواند به طور عمیق در پوست نفوذ کرده و به عنوان پاک کننده پوست اثر می کند. توصیه می شود به طور منظم از روغن زیتون هر شب به عنوان مرطوب کننده استفاده کنید و یک قاشق چای خوری از این روغن را روی پوست صورت و گردن به آرامی ماساژ دهید.

    حتما بخوانید: خواص گلاب برای پوست – انواع ماسک با ترکیب گلاب

    یکی دیگر از مزایای روغن زیتون برای سلامتی پوست، خاصیت لایه برداری آن است. یکی از روش های معمول لایه برداری پوست با روغن زیتون تهیه مخلوط یک قاشق غذاخوری روغن زیتون با مقداری نمک طبیعی دریا است. این مخلوط را بر روی پوست مالش دهید. این مخلوط می تواند سلول های مرده پوست را حذف و پوست را درخشان کتد.

    علاوه بر موارد ذکر شده از خواص روغن زیتون می توان در جهت سلامتی ناخن ها استفاده کرد. به علاوه برخی از مردم از آن به عنوان پاک کننده چشم استفاده می کنند. استفاده از این روغن بر روی پوست باعث طراوت پوست می شود.

    حتما بخوانید: خواص روغن کرچک – ۴۶ فایده روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی

    از ماساژ موها با روغن زیتون می توان علاوه بر تقویت موها، وز کردن موها را نیز برطرف کرد. فقط دقت شود استفاده بیش از حد این روغن در موها، موجب چرب شدن بیش از حد مو می شود.

    مصرف زیاد روغن زیتون به افراد چاق توصیه نمی‌شود

    اگر شما یک قاشق غذاخوری روغن زیتون فرا بکر را با آب یک لیموترش و یک قاشق چای خوری عسل و یک لیوان آب گرم ترکیب کنید و 3 تا 4 هفته صبح ناشتا بنوشید علاوه بر کمک به کاهش وزن و پاکسازی دستگاه گوارش می تواند باعث درمان سلولیت شود.

    حتما بخوانید: راهکارهای لاغری با چای سبز در بازه کوتاه

    انرژی: 3،701 کیلوگرمکربوهیدرات: 0 گرمچربی: 100 گرمچربی امگا 3 و امگا 6: 3.5 تا 21 گرمپروتئین: 0 گرمویتامین ای: 14 میلیگرمویتامین کا: 62 میکروگرم

    منبع : مجله سلامت | بیتوته | کوکا | دکترسلام | برترین ها | دکتر سلام | اوما

    ونک – خیابان گاندی جنوبی – خیابان نوزدهم – پلاک 12 – طبقه 5 – واحد 17

    ونک – چهارراه جهان کودک – بلوار جردن جنوبی – خ نوزدهم – پلاک 12 – طبقه 5 – واحد 17

    جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

    توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

    توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی و گزارش تخلف به گوگل خواهد شد.

    ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

    شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

    برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “لیست بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در تهران” مراجعه بفرمایید.

    ایمیل تبلیغات : marketing[email protected]

    ارسال نظرات: [email protected]

    تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

    خواص خوردن روغن زیتون در دوران بارداری
    خواص خوردن روغن زیتون در دوران بارداری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *