خواص ترکیب حنا و قهوه برای مو

دوره مقدماتی php
خواص ترکیب حنا و قهوه برای مو
خواص ترکیب حنا و قهوه برای مو

مو مهمترین عامل زیبایی در هر چهره ای مخصوصا برای بانوان است. موهای سالم و زیبا نیازمند مراقبت هستند تا سالم بمانند. پیشنهاد ما برای حفظ سلامت موهایتان, تقویت مو با حنا و قهوه است.

موها یکی از اجزای بدن هر فرد می باشد که رنگ, حالت, جنس و… بسته به ژن شخص شکل می گیرد. حفظ موها بر روی سر بسیار مهم است. گرچه ژنتیک در این امر کاملا تاثیر گذار است اما نگهداری و تقویت موها هم در داشتن موهای سالم و پر پشت موثر است. در گذشته برای حفظ سلامت و زیبایی موهای خود از اقلام طبیعی همانند حنا و قهوه و دیگر مواد طبیعی موجود در محیط بهره می بردند. ما در این مقاله از تقویت موها با حنا و قهوه سخن می گوییم تا به شما در داشتن موهای سالم و زیبا کمک کرده باشیم.

خواص حنا برای مو و تقویت آن بسیار زیبا است همچنین قهوه از جمله مواد موثر در تقویت مو به شمار می رود. اگر موهای خود را با پودر برگ حنا ماساژ دهید باعث ترمیم و  ازدیاد ضخامت تار مو و درمان دو شاخگی موها و همچنین بهره مند شدن از رنگ مویی به رنگ های مسی, حنایی و قهوه ای می شوید. استفاده مداوم از ماسک حنا در درمان ریزش مو و جلوگیری از آن تاثیر گذار است. ما برای استفاده از حنا به شما دو تا راهکار ارایه می کنیم:

می توانید حنا را با سایر مواد طبیعی مانند قهوه ترکیب کنید و از آن برای تقویت موهایتان بهره ببرید. ما سه روش برای تقویت موها با حنا و قهوه به شما پیشنهاد می دهیم:

خواص ترکیب حنا و قهوه برای مو

دوره مقدماتی php

برای تقویت مو با حنا و قهوه از راه های گفته شده در این متن بهره ببرید و تاثیرات بی نظیرش را مشاهده کنید. همچنین می توانید برای فراگیری روش رنگ کردن طبیعی موها با حنا و قهوه کلیک کنید.

منبع : آرگا


ساخت وسایل خلاقانه با سبد های میوه بی استفاده



نحوه پخت شامی بادمجان خوشمزه در خانه



چظوری با همسرم صمیمی تر شوم؟



جذاب ترین انواع عید 99 رو اینجا ببین


نحوه درست کردن خمیر هزارلا در خانه برای پخت شیرینی های معرکه



چطور در خانه ژل ضد عفونی کننده درست کنیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “a753d88462ef20eeba03748bf07c5191” );document.getElementById(“d52cc7ae3a”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

رنگ موی قهوه ای یکی از پر طرفدارترین رنگ مو ها در بین خانم ها محسوب می شود و با استفاده از رنگ موی شیمیایی یا رنگ موی طبیعی می توان رنگ موی قهوه ای تیره و روشن را به دست آورد.

حنا یکی از بهترین مواد طبیعی برای رنگ کردن مو ها محسوب می شود، شاید فکر کنید که حنا مو ها را به رنگ قرمز در می آورد اما باید بگوییم که با استفاده از ترکیب حنا و مواد دیگر می توان رنگ موی طلایی تا قهوه ای سوخته را به دست آورد.

شما استفاده از ترکیب جادویی حنا و قهوه می توانید رنگ موی قهوه ای تیره یا سوخته و با استفاده از ترکیب حنا، قهوه و بابونه می توانید رنگ موی قهوه ای روشن داشته باشید.

ما در این مقاله از سایت کوکا آموزش طرز تهیه رنگ مو قهوه ای تیره با حنا و قهوه و رنگ مو قهوه ای روشن با حنا و قهوه و بابونه را برای شما ارائه کرده ایم.

شما با استفاده از ترکیب حنا و قهوه می توانید رنگ مو را قهوه ای تیره کنید؛

خواص ترکیب حنا و قهوه برای مو

آب را بجوشانید و پودر قهوه را به آن اضافه کنید، بگذارید 10 دقیقه بماند تا عصاره آن در بیاید، در یک کاسه شیشه ای پودر حنا را با قهوه ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود، درب ظرف را با یک حوله بپوشانید و بگذارید 1 ساعت بماند.

حالا مو های خود را با این ترکیب گیاهی رنگ کنید؛ از ریشه های مو شروع کنید و به سمت انتهای مو بکشید وقتی همه ی مو ها را رنگ کردید بر روی آن کلاه رنگ بپوشانید و بگذارید 3 تا 4 ساعت بماند تا خوب رنگ بگیرد.

حالا مو ها را به آرامی با آب گرم و شامپو بشویید.

آب را بجوشانید و پودر قهوه و ریوند چینی را به آن اضافه کنید، بگذارید 1 ساعت بماند تا عصاره آن در بیاید، در یک کاسه شیشه ای پودر حنا را با قهوه و ریوند چینی ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود، درب ظرف را با یک حوله بپوشانید و بگذارید 1 ساعت بماند.

حالا مو های خود را با این ترکیب گیاهی رنگ کنید؛ از ریشه های مو شروع کنید و به سمت انتهای مو بکشید وقتی همه ی مو ها را رنگ کردید بر روی آن کلاه رنگ بپوشانید و بگذارید 1 ساعت بماند تا خوب رنگ بگیرد.

حالا مو ها را به آرامی با آب گرم و شامپو بشویید.

نکات مهم

شما با استفاده از ترکیب حنا، قهوه و بابونه می توانید رنگ موی قهوه ای روشن را به دست آورید؛

آب را بجوشانید و پودر قهوه را به آن اضافه کنید، بگذارید 10 دقیقه بماند تا عصاره آن در بیاید.

آب را بجوشانید و بابونه را به آن اضافه کنید، بگذارید 10 دقیقه بماند تا رنگ آن در بیاید.

در یک کاسه شیشه ای پودر حنا را با قهوه و دمنوش بابونه ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود، درب ظرف را با یک حوله بپوشانید و بگذارید 1 ساعت بماند.

حالا مو های خود را با این ترکیب گیاهی رنگ کنید؛ از ریشه های مو شروع کنید و به سمت انتهای مو بکشید وقتی همه ی مو ها را رنگ کردید بر روی آن کلاه رنگ بپوشانید و بگذارید 3 تا 4 ساعت بماند تا خوب رنگ بگیرد.

حالا مو ها را به آرامی با آب گرم و شامپو بشویید.

آب را بجوشانید و پودر قهوه و بابونه و روناس را به آن اضافه کنید، بگذارید 1 ساعت بماند تا عصاره آن در بیاید.

در یک کاسه شیشه ای پودر حنا را با قهوه و بابونه و روناس ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود، درب ظرف را با یک حوله بپوشانید و بگذارید 1 ساعت بماند.

حالا مو های خود را با این ترکیب گیاهی رنگ کنید؛ از ریشه های مو شروع کنید و به سمت انتهای مو بکشید وقتی همه ی مو ها را رنگ کردید بر روی آن کلاه رنگ بپوشانید و بگذارید 1 ساعت بماند تا خوب رنگ بگیرد.

حالا مو ها را به آرامی با آب گرم و شامپو بشویید.

فراموش نکنید که رنگ موی پایه شما هم نقش مهمی برای رسیدن به رنگ موی قهوه ای تیره یا سوخته و رنگ موی قهوه ای روشن دارد.

حنا از زمان های قدیم به عنوان یک رنگ موی طبیعی شناخته شده است که به مو ها آسیب نمی زند و باعث تقویت و افزایش رشد مو، درمان موخوره و درخشان تر شدن رنگ مو ها می شود.

قهوه فواید زیادی برای مو ها دارد؛ کافئین موجود در قهوه علاوه بر تقویت و افزایش رشد مو به نرم تر شدن و درخشان تر شدن مو ها کمک می کند.

بابونه هم یکی از بهترین گیاهان دارویی برای تقویت و افزایش رشد مو و همچنین درمان شوره سر می باشد.

در ادامه بخوانید : فرمول ترکیب رنگ مو قهوه ای

منابع : beautyglimpse – million-tips


مشهد فوری/ حنا نام گیاهی دو لپه ای از خانواده حنا می باشد، این گیاه درختچه‌ ای بومی شمال آفریقا، جنوب و غرب آسیا و شمال استرالیا می باشد که با گل های سفید یا صورتی و میوه های کوچک شناخته می شود.حنا فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص حنا را برای سلامتی، روشن شدن پوست، درمان ریزش مو، تقویت، افزایش رشد و رنگ کردن مو ارائه کرده ایم.

1. جوان سازی پوست صورت و بدنحنا سبز به عنوان یک ضد چروک طبیعی شناخته شده است. حنا به دلیل مقادیر بالای آب باعث آبرسانی به پوست صورت و بدن شده و با افزایش الاستیک پوست به کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت و بدن کمک می کند.

ماسک حنا و بابونه برای جوان سازی پوست1 قاشق چای خوری پودر حنا را با 1 قاشق چای خوری پودر بابونه ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

2. سفید شدن و روشن شدن رنگ پوستحنا به عنوان یک سفید کننده و روشن کننده طبیعی پوست صورت و بدن شناخته می شود، در واقع حنا با پاکسازی و لایه برداری پوست باعث سفید تر و روشن تر شدن پوست می شود.

خواص ترکیب حنا و قهوه برای مو

ماسک حنا برای سفیدی پوستیک فنجان پودر حنا سبز را با یک فنجان آب ترکیب کنید و بر روی پوست صورت و بدن بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

3. درمان آکنه و جوش صورتحنا به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی قوی که دارد که با پاکسازی پوست صورت و کاهش چربی پوست به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

ماسک حنا و آبلیمو برای جوش صورت1-2 قاشق غذا خوری پودر حنا را با آب یک لیمو ترش تازه ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

4. درمان زخم های پوستحنا خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده قوی داشته و به درمان سریع تر زخم های پوستی کمک کرده، همچنین با ایجاد یک لایه ی محافظ بر روی پوست از عفونت زخم جلوگیری می کند.

5. درمان آفتاب سوختگیحنا به دلیل داشتن توانایی خنک کننده طبیعی که دارد برای درمان آفتاب سوختگی بسیار مفید می باشد.

6. تقویت و افزایش رشد موحنا یکی از بهترین مواد طبیعی برای تقویت فولیکول های مو و افزایش رشد موی سر می باشد.

ماسک حنا و روغن کنجد250 میلی لیتر روغن کنجد را در یک ظرف بر روی اجاق بگذارید تا بجوشد، 5 پیمانه پودر حنا به آن اضافه کنید و بگذارید تا 5 دقیقه دیگر بجوشد. این روغن را در ظرفی بریزید و 2 تا 3 بار در هفته مو ها را با آن ماساژ دهید تا تقویت شوند.

7. حجم دهنده طبیعی موحنا حاوی مقادیر بالای آب و مواد مغذی است و به عنوان یک حجم دهنده ی طبیعی مو عمل کرده و باعث براق و درخشان شدن موی سر می شود.

ماسک حنا و ماست برای مودو فنجان پودر حنا سبز را با یک فنجان پودر آملا، 1 قاشق چای خوری پودر زنجبیل و یک فنجان ماست ترکیب کنید و بگذارید حداقل 2-3 ساعت به همان حال باشد، این مخلوط را بر روی مو ها بالید و بگذارید 1-2 ساعت بماند و سپس با آب گرم بشویید.

8. درمان ریزش موحنا یک درمان طبیعی برای افرادی که از ریزش مو یا طاسی رنج می برند.

ماسک حنا برای ریزش مومقداری پودر برگ حنا را با آب ترکیب کنید تا خمیری به دست آید، این خمیر را بر روی مو ها و پوست سر بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو خوب بشویید.

ماسک حنا و عسل25-30 گرم حنا را با یک فنجان آب جوش و دو قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنید و بگذارید 30 دقیقه بماند سپس این ترکیب را بر روی مو ها بمالید و بگذارید 30 تا 40 دقیقه بر روی مو ها باشد و بعد با آب گرم بشویید.

9. درمان شپش موترکیب حنا و آب لیمو ترش به دلیل خواص ضد قارچی قوی به درمان شپش سر کمک می کند، همچنین این ترکیب می تواند اتصال شپش به موی سر را از بین ببرد و به این ترتیب به درمان شپش سر کمک کند.

ترکیب حنا و آبلیمو را بر روی مو ها و پوست سر بمالید و بگذارید حداقل 3 ساعت بر روی سر بماند، سپس با آی گرم و شامپو خوب بشویید.

10. حنا برای رنگ موگفته می شود که در روش های سنتی برای تقویت و رنگ کردن مو ها از حنا استفاده می شد، حنا برای رنگ کردن مو ها تاثیری بر روی فولیکول های مو نمی گذارد.

طرز استفاده و ترکیبات حنا برای رنگ موی شرابیترکیب حنا، چغندر و قهوه یک ترکیب ایده آل برای این است که مو های تان را شرابی رنگ کنید.

یک فنجان پودر حنا را با 1 قاشق سوپ خوری پودر قهوه و نیم فنجان آب چغندر و مقداری آب ترکیب کنید و بگذارید 2 ساعت به همان حال باقی بماند، ترکیب را بر روی مو ها بمالید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند و سپس با آب خوب بشویید.

رنگ حنا روی مو های سفیدیک فنجان پودر حنا را با یک عدد تخم مرغ و 1 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و مخلوط را بر روی مو های خود بمالید، بگذارید 1 ساعت بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

رنگ موی سیاه با حنا و چای سیاهیک فنجان پودر حنا را را با یک فنجان چای سیاه دم کشیده ترکیب کنید و بگذارید 6 تا 8 بماند، این مخلوط را بر روی مو ها بمالید و بگذارید 30 دقیقه بر روی مو ها بماند، سپس با آب گرم بشویید و پس از دو روز از شامپو استفاده کنید. این ترکیب رنگ مو ها را سیاه می کند.

رنگ مو با حنا و دارچینترکیب حنا و دارچین یک راه عالی برای روشن تر شدن رنگ مو هستند، این ترکیب رنگ موی روشن را قهوه ای روشن و رنگ موی مشکی را قهوه ای تیره می کند.

یک فنجان پودر حنا را با 1/3 فنجان پودر دارچین و نصف فنجان آب جوش ترکیب کنید و بگذارید 13 ساعت بماند، این مخلوط را بر روی مو ها بمالید و بگذارید 2 تا 3 ساعت بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

رنگ مو با حنا و بابونهترکیب حنا و بابونه رنگ طلایی به مو ها می بخشد.

یک فنجان پودر حنا را با دو تا سه قاشق غذا خوری پودر گل بابونه را با هم ترکیب کنید و بر روی مو ها بمالید، بگذارید 2 تا 3 ساعت بماند و سپس با آب گرم بشویید.

11. نرم کننده طبیعی موحنا یک آبرسان قوی برای موی سر می باشد که به عنوان نرم کننده طبیعی برای مو ها عمل می کند.

ماسک حنا و آب لیمویک فنجان پودر حنا را با نصف فنجان چای تازه، 1 لیوان آب لیمو ترش و 1 قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید و آن را بر روی مو ها بمالید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند سپس با آب گرم خوب بشویید.

خواص ترکیب حنا و قهوه برای مو

12. درمان موخورهموهای خشک و آسیب دیده خیلی زود دچار موخوره می شوند، حنا می تواند با رطوبت رسانی به مو ها به درمان موخوره کمک کند.

ماسک حنای بی رنگ برای مویک فنجان پودر حنا را با 2-3 قاشق چای خوری روغن آووکادو و یک عدد تخم مرغ ترکیب کنید و بر روی مو ها بیمالید، بگذارید 2 ساعت بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

ماسک حنا و شیر نارگیل2/3 فنجان پودر حنا را با 1 فنجان شیر نارگیل و 4 قاشق غذا خوری روغن نارگیل ترکیب کنید و بگذارید 12 ساعت بماند (روغن نارگیل مانع از ایجاد رنگ مو می شود) سپس این مخلوط را بر روی مو ها بمالید و بگذارید یک ساعت بماند و بعد با آب گرم و شامپو خوب بشویید.

13. حنا برای موهای چربحنا چربی پوست سر را کنترل کرده و به درمان مو های چرب کمک می کند.

ماسک حنا و خاک رسمقدار مساوی پودر حنا را با خاک رس ترکیب کنید و بر روی مو ها و پوست سر بمالید، بگذارید یک شب بر روی مو ها بماند و صبح روز بعد با آب و شامپو بشویید.

14. حنا برای مو های خشکحنا با آب رسانی به مو ها برای درمان مو های خشک و آسیب دیده مفید می باشد.

ماسک حنا و روغن زیتوننصف فنجان روغن زیتون را گرم کنید و یک فنجان حنا را به آن اضافه کنید، این مخلوط را بر روی مو ها بمالید و بگذارید یک ساعت بماند سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

15. تقویت و افزایش رشد ناخنحنا علاوه بر اینکه باعث از بین بردن آلودگی باکتریایی و قارچی ناخن ها می شود به تقویت و افزایش رشد ناخن هم کمک می کند.

طرز استفاده از حنا برای ناخنهر روز یک لیوان آب که در آن برگ های حنا را خیس کرده اید بنوشید تا عفونت ناخن ها را درمان کرده و باعث تقویت ناخن ها شود.

16. درمان سندروم پای ورزشکارحنا به دلیل خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی قوی که دارد می تواند برای درمان سندروم پای ورزشکار استفاده شود.

  • مدل شلوار گشاد طرح لی
  • علاوه بر این حنا برای درمان داغی کف پا مفید بوده و چون خاصیت نرم کنندگی دارد به درمان پینه کف پا هم کمک می کند.

    17. درمان تب و گلودرددر طب سنتی آیورودا، حنا به دلیل خاصیت خنک کنندگی که دارد به درمان تب بالا کمک می کند، همچنین حنا به دلیل خواص ضد باکتریایی که دارد با افزایش تعریق می تواند تب بالا را کاهش داده و به درمان گلودرد کمک می کند.

    18. درمان سردرد، میگرن و سرگیجهخواص ضد التهابی موجود در برگ های حنا با افزایش جریان خون سالم در مویرگ ها به درمان سردرد، میگرن و سرگیجه کمک می کند.

    شما می توانید مقداری آب برگ درخت حنا را بر روی پیشانی بمالید تا سردرد، میگرن و سرگیجه درمان شود.

    19. روماتیسم و آرتروزخواص ضد التهابی روغن حنا به درمان روماتیسم و آرتروز کمک می کند، مقداری روغن حنا را بر روی مفاصل دردناک بمالید تا درد آن ها کاهش پیدا کند.

    20. درمان بی خوابیروغن حنا به طور مستقیم برای درمان استرس و اضطراب و همچنین درمان بی خوابی موثر می باشد، برای درمان بی خوابی هر شب قبل از خواب روغن حنا را ببویید تا خواب راحت تر و عمیق تری داشته باشید.

    21. سم زدایی و پاک سازی بدنخیساندن پوست یا برگ گیاه حنا در آب و سپس نوشیدن این آب به سم زدایی و پاک سازی کبد و طحال و به طور کلی پاکسازی بدن کمک می کند.

    گفته می شود که حنا برای درمان بیماری های کبد هم مفید می باشد.

    22. فشار خوناگر شما آب برگ ها و دانه های حنا را مصرف کنید، استرس بر سیستم قلبی عروقی کاهش پیدا کرده و فشار خون بالا کاهش می یابد.

    23. خواص روغن حناروغن حنا برای درمان استرس و اضطراب، پاک سازی و سم زدایی بدن، تقویت موی سر، درمان شوره سر و ریزش موی سر، درمان خستگی و افسردگی، سردرد و میگرن و همچنین درمان اگزما، عفونت های قارچی و سوختگی مفید می باشد.

    خواص ترکیب حنا و قهوه برای مو

    طرز تهیه روغن حناابتدا برگ های تازه حنا را بکوبید تا له شوند. حالا در یک ظرف نیم لیتر روغن نارگیل بریزید و بگذارید به جوش آید، برگ های له شده ی حنا را در آن بریزید و بگذارید 5 دقیقه دیگر بجوشد.

    روغن حنا آماده است، بگذارید سرد شود، سپس در ظرفی بریزید و نگهداری کنید.

    عوارض و مضرات حناانواع حنا کاملا بی خطر هستند اما حنا سیاه که بیشتر برای تتوی دست و پا استفاده می شود، در برخی افراد باعث ایجاد آلرژی پوستی می شود.

    بهتر است زنان در دوران بارداری و شیردهی از خوردن حنا اجتناب کنند.

    طبیعت گیاه حنا سرد و خشک می باشد.

    حنا به عنوان ماده‌ای آرایشی در مصر باستان، هند و ایران استفاده می شود، در ایران از پودر حنا سبز برای حنا گذاشتن و مراسم حنابندان استفاده می کنند.

    در هند از پودر حنا قرمز برای تتوی موقت با حنا در مراسم عروسی و جشن ها استفاده می شود.


    مشهد فوری/ حنا نام گیاهی دو لپه ای از خانواده حنا می باشد، این گیاه درختچه‌ ای بومی شمال آفریقا، جنوب و غرب آسیا و شمال استرالیا می باشد که با گل های سفید یا صورتی و میوه های کوچک شناخته می شود.حنا فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص حنا را برای سلامتی، روشن شدن پوست، درمان ریزش مو، تقویت، افزایش رشد و رنگ کردن مو ارائه کرده ایم.

    1. جوان سازی پوست صورت و بدنحنا سبز به عنوان یک ضد چروک طبیعی شناخته شده است. حنا به دلیل مقادیر بالای آب باعث آبرسانی به پوست صورت و بدن شده و با افزایش الاستیک پوست به کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت و بدن کمک می کند.

    ماسک حنا و بابونه برای جوان سازی پوست1 قاشق چای خوری پودر حنا را با 1 قاشق چای خوری پودر بابونه ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

    2. سفید شدن و روشن شدن رنگ پوستحنا به عنوان یک سفید کننده و روشن کننده طبیعی پوست صورت و بدن شناخته می شود، در واقع حنا با پاکسازی و لایه برداری پوست باعث سفید تر و روشن تر شدن پوست می شود.

    ماسک حنا برای سفیدی پوستیک فنجان پودر حنا سبز را با یک فنجان آب ترکیب کنید و بر روی پوست صورت و بدن بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

    3. درمان آکنه و جوش صورتحنا به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی قوی که دارد که با پاکسازی پوست صورت و کاهش چربی پوست به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

    ماسک حنا و آبلیمو برای جوش صورت1-2 قاشق غذا خوری پودر حنا را با آب یک لیمو ترش تازه ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

    4. درمان زخم های پوستحنا خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده قوی داشته و به درمان سریع تر زخم های پوستی کمک کرده، همچنین با ایجاد یک لایه ی محافظ بر روی پوست از عفونت زخم جلوگیری می کند.

    5. درمان آفتاب سوختگیحنا به دلیل داشتن توانایی خنک کننده طبیعی که دارد برای درمان آفتاب سوختگی بسیار مفید می باشد.

    6. تقویت و افزایش رشد موحنا یکی از بهترین مواد طبیعی برای تقویت فولیکول های مو و افزایش رشد موی سر می باشد.

    ماسک حنا و روغن کنجد250 میلی لیتر روغن کنجد را در یک ظرف بر روی اجاق بگذارید تا بجوشد، 5 پیمانه پودر حنا به آن اضافه کنید و بگذارید تا 5 دقیقه دیگر بجوشد. این روغن را در ظرفی بریزید و 2 تا 3 بار در هفته مو ها را با آن ماساژ دهید تا تقویت شوند.

    7. حجم دهنده طبیعی موحنا حاوی مقادیر بالای آب و مواد مغذی است و به عنوان یک حجم دهنده ی طبیعی مو عمل کرده و باعث براق و درخشان شدن موی سر می شود.

    ماسک حنا و ماست برای مودو فنجان پودر حنا سبز را با یک فنجان پودر آملا، 1 قاشق چای خوری پودر زنجبیل و یک فنجان ماست ترکیب کنید و بگذارید حداقل 2-3 ساعت به همان حال باشد، این مخلوط را بر روی مو ها بالید و بگذارید 1-2 ساعت بماند و سپس با آب گرم بشویید.

    8. درمان ریزش موحنا یک درمان طبیعی برای افرادی که از ریزش مو یا طاسی رنج می برند.

    ماسک حنا برای ریزش مومقداری پودر برگ حنا را با آب ترکیب کنید تا خمیری به دست آید، این خمیر را بر روی مو ها و پوست سر بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو خوب بشویید.

    ماسک حنا و عسل25-30 گرم حنا را با یک فنجان آب جوش و دو قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنید و بگذارید 30 دقیقه بماند سپس این ترکیب را بر روی مو ها بمالید و بگذارید 30 تا 40 دقیقه بر روی مو ها باشد و بعد با آب گرم بشویید.

    9. درمان شپش موترکیب حنا و آب لیمو ترش به دلیل خواص ضد قارچی قوی به درمان شپش سر کمک می کند، همچنین این ترکیب می تواند اتصال شپش به موی سر را از بین ببرد و به این ترتیب به درمان شپش سر کمک کند.

    ترکیب حنا و آبلیمو را بر روی مو ها و پوست سر بمالید و بگذارید حداقل 3 ساعت بر روی سر بماند، سپس با آی گرم و شامپو خوب بشویید.

    10. حنا برای رنگ موگفته می شود که در روش های سنتی برای تقویت و رنگ کردن مو ها از حنا استفاده می شد، حنا برای رنگ کردن مو ها تاثیری بر روی فولیکول های مو نمی گذارد.

    طرز استفاده و ترکیبات حنا برای رنگ موی شرابیترکیب حنا، چغندر و قهوه یک ترکیب ایده آل برای این است که مو های تان را شرابی رنگ کنید.

    یک فنجان پودر حنا را با 1 قاشق سوپ خوری پودر قهوه و نیم فنجان آب چغندر و مقداری آب ترکیب کنید و بگذارید 2 ساعت به همان حال باقی بماند، ترکیب را بر روی مو ها بمالید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند و سپس با آب خوب بشویید.

    رنگ حنا روی مو های سفیدیک فنجان پودر حنا را با یک عدد تخم مرغ و 1 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و مخلوط را بر روی مو های خود بمالید، بگذارید 1 ساعت بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

    رنگ موی سیاه با حنا و چای سیاهیک فنجان پودر حنا را را با یک فنجان چای سیاه دم کشیده ترکیب کنید و بگذارید 6 تا 8 بماند، این مخلوط را بر روی مو ها بمالید و بگذارید 30 دقیقه بر روی مو ها بماند، سپس با آب گرم بشویید و پس از دو روز از شامپو استفاده کنید. این ترکیب رنگ مو ها را سیاه می کند.

    رنگ مو با حنا و دارچینترکیب حنا و دارچین یک راه عالی برای روشن تر شدن رنگ مو هستند، این ترکیب رنگ موی روشن را قهوه ای روشن و رنگ موی مشکی را قهوه ای تیره می کند.

    یک فنجان پودر حنا را با 1/3 فنجان پودر دارچین و نصف فنجان آب جوش ترکیب کنید و بگذارید 13 ساعت بماند، این مخلوط را بر روی مو ها بمالید و بگذارید 2 تا 3 ساعت بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

    رنگ مو با حنا و بابونهترکیب حنا و بابونه رنگ طلایی به مو ها می بخشد.

    یک فنجان پودر حنا را با دو تا سه قاشق غذا خوری پودر گل بابونه را با هم ترکیب کنید و بر روی مو ها بمالید، بگذارید 2 تا 3 ساعت بماند و سپس با آب گرم بشویید.

    11. نرم کننده طبیعی موحنا یک آبرسان قوی برای موی سر می باشد که به عنوان نرم کننده طبیعی برای مو ها عمل می کند.

    ماسک حنا و آب لیمویک فنجان پودر حنا را با نصف فنجان چای تازه، 1 لیوان آب لیمو ترش و 1 قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید و آن را بر روی مو ها بمالید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند سپس با آب گرم خوب بشویید.

    12. درمان موخورهموهای خشک و آسیب دیده خیلی زود دچار موخوره می شوند، حنا می تواند با رطوبت رسانی به مو ها به درمان موخوره کمک کند.

    ماسک حنای بی رنگ برای مویک فنجان پودر حنا را با 2-3 قاشق چای خوری روغن آووکادو و یک عدد تخم مرغ ترکیب کنید و بر روی مو ها بیمالید، بگذارید 2 ساعت بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

    ماسک حنا و شیر نارگیل2/3 فنجان پودر حنا را با 1 فنجان شیر نارگیل و 4 قاشق غذا خوری روغن نارگیل ترکیب کنید و بگذارید 12 ساعت بماند (روغن نارگیل مانع از ایجاد رنگ مو می شود) سپس این مخلوط را بر روی مو ها بمالید و بگذارید یک ساعت بماند و بعد با آب گرم و شامپو خوب بشویید.

    13. حنا برای موهای چربحنا چربی پوست سر را کنترل کرده و به درمان مو های چرب کمک می کند.

    ماسک حنا و خاک رسمقدار مساوی پودر حنا را با خاک رس ترکیب کنید و بر روی مو ها و پوست سر بمالید، بگذارید یک شب بر روی مو ها بماند و صبح روز بعد با آب و شامپو بشویید.

    14. حنا برای مو های خشکحنا با آب رسانی به مو ها برای درمان مو های خشک و آسیب دیده مفید می باشد.

    ماسک حنا و روغن زیتوننصف فنجان روغن زیتون را گرم کنید و یک فنجان حنا را به آن اضافه کنید، این مخلوط را بر روی مو ها بمالید و بگذارید یک ساعت بماند سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

    15. تقویت و افزایش رشد ناخنحنا علاوه بر اینکه باعث از بین بردن آلودگی باکتریایی و قارچی ناخن ها می شود به تقویت و افزایش رشد ناخن هم کمک می کند.

    طرز استفاده از حنا برای ناخنهر روز یک لیوان آب که در آن برگ های حنا را خیس کرده اید بنوشید تا عفونت ناخن ها را درمان کرده و باعث تقویت ناخن ها شود.

    16. درمان سندروم پای ورزشکارحنا به دلیل خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی قوی که دارد می تواند برای درمان سندروم پای ورزشکار استفاده شود.

    علاوه بر این حنا برای درمان داغی کف پا مفید بوده و چون خاصیت نرم کنندگی دارد به درمان پینه کف پا هم کمک می کند.

    17. درمان تب و گلودرددر طب سنتی آیورودا، حنا به دلیل خاصیت خنک کنندگی که دارد به درمان تب بالا کمک می کند، همچنین حنا به دلیل خواص ضد باکتریایی که دارد با افزایش تعریق می تواند تب بالا را کاهش داده و به درمان گلودرد کمک می کند.

    18. درمان سردرد، میگرن و سرگیجهخواص ضد التهابی موجود در برگ های حنا با افزایش جریان خون سالم در مویرگ ها به درمان سردرد، میگرن و سرگیجه کمک می کند.

    شما می توانید مقداری آب برگ درخت حنا را بر روی پیشانی بمالید تا سردرد، میگرن و سرگیجه درمان شود.

    19. روماتیسم و آرتروزخواص ضد التهابی روغن حنا به درمان روماتیسم و آرتروز کمک می کند، مقداری روغن حنا را بر روی مفاصل دردناک بمالید تا درد آن ها کاهش پیدا کند.

    20. درمان بی خوابیروغن حنا به طور مستقیم برای درمان استرس و اضطراب و همچنین درمان بی خوابی موثر می باشد، برای درمان بی خوابی هر شب قبل از خواب روغن حنا را ببویید تا خواب راحت تر و عمیق تری داشته باشید.

    21. سم زدایی و پاک سازی بدنخیساندن پوست یا برگ گیاه حنا در آب و سپس نوشیدن این آب به سم زدایی و پاک سازی کبد و طحال و به طور کلی پاکسازی بدن کمک می کند.

    گفته می شود که حنا برای درمان بیماری های کبد هم مفید می باشد.

    22. فشار خوناگر شما آب برگ ها و دانه های حنا را مصرف کنید، استرس بر سیستم قلبی عروقی کاهش پیدا کرده و فشار خون بالا کاهش می یابد.

    23. خواص روغن حناروغن حنا برای درمان استرس و اضطراب، پاک سازی و سم زدایی بدن، تقویت موی سر، درمان شوره سر و ریزش موی سر، درمان خستگی و افسردگی، سردرد و میگرن و همچنین درمان اگزما، عفونت های قارچی و سوختگی مفید می باشد.

    طرز تهیه روغن حناابتدا برگ های تازه حنا را بکوبید تا له شوند. حالا در یک ظرف نیم لیتر روغن نارگیل بریزید و بگذارید به جوش آید، برگ های له شده ی حنا را در آن بریزید و بگذارید 5 دقیقه دیگر بجوشد.

    روغن حنا آماده است، بگذارید سرد شود، سپس در ظرفی بریزید و نگهداری کنید.

    عوارض و مضرات حناانواع حنا کاملا بی خطر هستند اما حنا سیاه که بیشتر برای تتوی دست و پا استفاده می شود، در برخی افراد باعث ایجاد آلرژی پوستی می شود.

    بهتر است زنان در دوران بارداری و شیردهی از خوردن حنا اجتناب کنند.

    طبیعت گیاه حنا سرد و خشک می باشد.

    حنا به عنوان ماده‌ای آرایشی در مصر باستان، هند و ایران استفاده می شود، در ایران از پودر حنا سبز برای حنا گذاشتن و مراسم حنابندان استفاده می کنند.

    در هند از پودر حنا قرمز برای تتوی موقت با حنا در مراسم عروسی و جشن ها استفاده می شود.

    22

    تغییر حالت روز و شب

    زیبایی و پوست و مو 329,305 بازدید

    رنگ موی طبیعی طرفداران زیادی را به خود اختصاص میدهد چرا که نه تنها مثل رنگ موهای شیمیایی عوارضی ندارد بلکه باعث تقویت ساختمان موها خواهد شد.

    در این مقاله به آموزش ساخت برخی از این رنگ موها خواهیم پرداخت.

    قبل از هر اقدام توجه داشته باشید که هر کدام ازین رنگ ها ممکن است در برخی افراد ایجاد حساسیت کنند که بایست قبل از مصرف به شیوه ای که در انتهای مقاله به آن اشاره کرده ایم بر روی پوست خود آنها را تست کنید تا از نتیجه آنها با پوست اطمینان حاصل شود.

    خواص ترکیب حنا و قهوه برای مو

    پیش از تولید و عرضه رنگ موهای شیمیایی در جهان بسیاری از زنان در کشورهای مختلف متناسب با نوع فرهنگ و رویش گیاهان دارویی همان منطقه از این خاصیت گیاهان دارویی برای رنگ کردن موهای خود استفاده می‌کردند.

    این افراد از حنا برای حنایی کردن موها، از روناس برای مشکی‌کردن و از دانه‌های قهوه برای قهوه‌ای کردن موهای خود استفاده می‌کردند.

    رنگ موهایی که به راحتی در آشپزخانه شما تهیه می‌شوند و کاربردی موثر و سالم در حفظ شادابی و نشاط مو و تغییر رنگ آن‌ها دارد.

    نکته‌ای که پیش از رنگ کردن موها با گیاهان طبیعی باید به آن دقت کرد این است که همیشه قبل از رنگ کردن کل موها با گیاه دارویی مورد نظر، بهتر است آن گیاه دارویی را روی بخش کوچکی از موهای‌تان امتحان کنید.

    برای این منظور کافی است کمی از موهای سرتان را بچینید و روی آن رنگ مورد نظر را امتحان کنید. در این حالت اگر از رنگ به دست آمده احساس رضایت داشتید آن را روی موهای‌تان بگذارید. بهترین شرایط برای رنگ کردن موها با عصاره گیاهان طبیعی آن است که در محیطی که به دمای بدن نزدیک است و به‌ اصطلاح ۳۷ درجه سانتی‌گراد دما دارد موهای خود را رنگ کنید. در این حالت نتیجه بهتری بعد از رنگ کردن موها به دست می‌آید.

    اگر در گروه افرادی قرار دارید که از رنگ‌های روشن لذت می‌برید و تصمیم دارید رنگ موی خود را به رنگ زرد یا بور در آورید بهترین روش استفاده از گیاه اسپرک است.

    گیاه اسپرک انواع مختلفی دارد که از میان آن‌ها تنها یک نوع برای رنگ آمیزی موی سر مناسب است. بنابراین هنگام تهیه این گیاه حتما به فروشنده توصیه کنید که اسپرک برای رنگ مو نیاز دارید. برای تهیه عصاره اسپرک نیز لازم است ۴ قاشق غذاخوری از آن را در ۳ لیوان آب بجوشانید و پس ازصاف کردن و سرد شدن آن را روی موهای خود ماساژ دهید. با ماساژ این عصاره روی موهای‌تان به مرور موها به رنگ زرد و پس از آن به رنگ بور در می‌آیند.

    برای پوشاندن تار موهای سفید ۲ قاشق غذاخوری تنباکو را با ۲ لیوان آب به‌مدت نیم ساعت بجوشانند و سپس موهای خود را با محلول خنک شده تنباکو ماساژ دهند تا تارهای موی سفید شده به رنگ مشکی در آیند.

    اگر تمایل دارید موهای‌تان را به رنگ مشکی تیره یا به‌اصطلاح پرکلاغی در آورید، توصیه می‌کنیم از محلول گیاه دارویی روناس استفاده کنید. این محلول می‌تواند در مدت زمان کوتاهی رنگی تیره و مشکی به تار موی شما ببخشد.

    برای تهیه ۴ قاشق غذاخوری روناس را در ۳ لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد.

    این محلول را پس از سرد شدن روی موهای‌تان ماساژ دهید.

    افرادی که تار موی سفید دارند و تعداد این تار موها در سر آن‌ها به حدی است که موجب نارضایتی آن‌ها می‌شود، می‌توانند برای از بین بردن این مسئله از عصاره گیاه آقطی برای جلوه بیشتر موهای‌شان استفاده کنند.

    برای این منظور گیاه آقطی را تهیه کنید و آن را با نیم لیتر آب روی حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد.

    پس از ۱۰ دقیقه عصاره‌ای از این گیاه به دست می‌آید که ماساژ این عصاره روی سر و موها موجب تیره رنگ شدن موهای سفید می‌شود.

    البته باید توجه داشت که گیاه آقطی به‌دلیل توناژ آبی که در خود دارد موجب آبی‌شدن تارهای سفید شده و جلوه‌ای خاص به موهای شما می‌بخشد.

    افرادی که علاقه‌مندند موهایی طلایی رنگ داشته باشند می‌توانند از عصاره گل بابونه و گل ریواس برای این منظور کمک بگیرند.

    ترکیب این ۲ عصاره یکی از بهترین رنگ موهای طبیعی برای افرادی است که موهای سفید دارند. ماساژ این عصاره بر موهای سفید و بی‌رنگ موجب طلایی شدن موها می‌شود.

    برای تهیه این عصاره تنها باید ۵ قاشق گل بابونه و ۵ قاشق گل ریواس را درون ۳ لیوان آب بریزید و این مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آماده شود.

    بعد از گذشت ۲۰ دقیقه که گل بابونه در آب جوشید این محلول آماده است. آن را صاف کرده و پس از خنک شدن روی موهای خود ماساژ دهید. این کار را تکرار کنید تا رنگ طلایی مورد علاقه‌تان روی موها ظاهر شود.

    چای بابونه یکی از ترکیبات مطلوب برای داشتن هایلات‌های طلایی است. شما می‌توانید چای آن را دم کرده و بعد موهایتان را بعد از استفاده از شامپو، با آن شستشو دهید. باید چای آن را چندین بار روی موهایتان بریزید و بعد بگذارید موهایتان حداقل به مدت یک ساعت خیس بخورد. برای انجام روشی ساده‌تر و ملایم‌تر، می‌توانید چای بابونه خود را با استفاده از ترکیبات مرطوب‌کننده‌ای مانند عسل و روغن‌زیتون به نرم‌کننده‌ای غلیظ تبدیل کنید.

    این مقاله توسط پارسی طب جمع آوری و تنظیم شده است.

    خواص ترکیب حنا و قهوه برای مو

    حنا یکی از معروف‌ترین و پرمصرف‌ترین گیاهانی است که برای تغییر رنگ موها و روشن کردن آن‌ها توسط زنان در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    افرادی که موهای تیره رنگ دارند با کمک حنا می‌توانند رنگ موهای خود را به قهوه‌ای نزدیک کنند. رنگ حنا وقتی روی موهای تیره رنگ قرار می‌گیرد آن‌ها را قهوه‌ای تیره و براق می‌کند. این رنگ درصورتی که روی موهای روشن امتحان شود متناسب با روشنی مو به رنگ‌های قهوه‌ای روشن، حنایی و قرمز تبدیل می‌شود.

    حنا می‌تواند رنگ‌هایی با ته‌رنگ توت‌فرنگی تا خرماییِ تیره به موهایتان بدهد، که البته بستگی به رنگ طبیعی موها و تعداد دفعات استفاده از آن دارد.

    شما می‌توانید به راحتی پودر حنا را خریداری کنید که از گیاهِ حنا به دست می‌‌آید. رنگ آن به مدت چند ماه پیش از آنکه بخواهید برای بار دوم استفاده کنید روی مو می‌ماند که بسیار شبیه بسیاری از رنگ‌موهای تبلیغاتی است.

    پودر حنای خود را چندین دفعه با آب ترکیب کنید تا رنگ آن فعال شود. بعد از آن – این فرآیند هم شبیه استفاده از رنگ‌های داروخانه‌ای خواهد بود – با استفاده از دستکش‌های خانگی آن را به موهایتان بمالید و بگذارید مدتی روی سرتان بماند و بعد آن را شستشو دهید.

    افرادی که علاقه‌مند به رنگ موی مسی هستند می‌توانند از یک نسخه گیاهی بسیار ساده برای به دست آوردن این رنگ برای موهای‌شان استفاده کنند. برای تهیه این ترکیب کافی است که به ترکیب گل ریواس و گل بابونه مقداری حنا اضافه کنید.

    برای این منظور کافی است به میزان مساوی (۴ قاشق غذاخوری) از هر ۳ گیاه دارویی گل ریواس، گل بابونه و حنا را در ظرف ریخته و آن را با ۳ لیوان آب مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید.

    پس از جوشیدن این مخلوط آن را صاف کرده و روی موهای‌تان ماساژ دهید. این ترکیب موجب به دست آمدن رنگ مسی شده و جلوه زیبایی به موهای‌تان می‌دهد.

  • عکس صرافی افغانستان
  • عسل به طور طبیعی حاوی پروکسید هیدروژن است – یک ماده رنگ‌برِ طبیعی – و دارچین هم می‌تواند رنگ موها را طلایی کند. (اگر دوست دارید که موهای مشکی یا قهوه‌ای‌تان، هایلایت متمایل به قرمز داشته باشد می‌توانید از این ترکیب استفاده کنید.)

    بسیاری از دستورالعمل‌ها به میزان برابر حاوی عسل و دارچین به علاوه مقداری نرم‌کننده یا روغن زیتون هستند. همه آنها را با هم ترکیب کرده و به موهایتان بمالید و بگذارید به مدت یک ساعت روی آن بماند و بعد شستشو دهید.

    دارچین را می توانید با مواد مختلفی ترکیب کنید و برای روشن کردن موهای خود از ترکیب دارچین با مواد مختلف استفاده کنید. در ادامه ۳ رنگ موی طبیعی با دارچین را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم این رنگ موهای طبیعی دارچینی موهای شما را از رنگ موی طبیعی تان روشن تر می کنند.

    مقدار مساوی از پودر دارچین را با نرم کننده ( کاندیشنر ) مخلوط کنید سپس موهایتان را آب کشید و آب اضافی موها را به کمک حوله بگیرید.

    گره موهایتان را با کمک برس یا شانه باز کنید سپس مخلوط پودر دارچین و نرم کننده را به یک میزان به موهای خود بزنید تا موهایتان دو رنگ نشود.

    بعد از زدن این مخلوط روی موهایتان بعد از گذشت چند دقیقه موها را شانه کنید و سپس با استفاده از کلاه حمام موهایتان را بپوشانید.

    توجه داشته باشید که رنگ موی طبیعی با دارچین و نرم کننده باید تمام شب روی سر شما بماند و صبح بعد از بیدار شدن موهایتان را با کمک آب بشویید.

    در این رنگ موی طبیعی استفاده از عسل اختیاری است. عسل می توانید رطوبت مو را افزایش دهد و فرآیند روشن شدن موها را تسریع بخشد.

    مواد لازم

    خواص ترکیب حنا و قهوه برای مو

    مرطوب کننده : ۱ فنجان آب لیمو : ۱ قاشق چایخوری عسل : ۱ فنجان دارچین : ۲ قاشق غذاخوری

    همه این مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید سپس مخلوط این مواد را روی قسمت هایی از موهایتان که می خواهید روشن تر شوند بزنید می توانید مخلوط این مواد را روی همه موهایتان بکشید سپس موهایتان را با استفاده از کلاه رنگ پلاستیکی بپوشانید و اجازه دهید که این مواد به مدت ۴ ساعت روی موهای شما بمانند سپس بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را بشویید.

    می توانید برای روشن تر موهایتان از مخلوط این مواد ۳ تا ۴ بار دیگر استفاده کنید.

    ابتدا در ظرف مناسبی ۳ قاشق غذاخوری از پودر دارچین را با ماست مخلوط کنید سپس مخلوط این مواد را به مدت ۳۰ دقیقه روی موهایتان قرار دهید.

    بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را با کمک آب بشویید.

    مقداری از پودر دارچین را دم کنید و دم کرده آن را به مدت ۶ ساعت روی موهای خود قرار دهید سپس بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را بشویید با کمک این روش موهای شما روشن و درخشان می شوند.

    نصف پیمانه پودر کاکائو را در یک کاسه بریزید. یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و نصف پیمانه ماست را به کاسه اضافه کنید. با یک همزن به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شوند.

    موهای‌تان را مثل همیشه شامپو بزنید و آب اضافی موها را بگیرید.

    مخلوط رنگ کاکائو را به موهای‌تان بزنید. از ریشه‌ها شروع کنید و به سمت نوک مو‌ها بروید و مطمئن شوید که رنگ به تمام جاهای آن برسد. حتی می‌توانید فقط قسمت‌هایی از مو ‌را رنگ کنید.

    بگذارید رنگ برای سه دقیقه بماند. سپس بدون شامپو زدن مو‌ها را بشویید. مو‌ها را با حوله خشک کنید و به فرم دلخواه‌تان مدل بدهید.

    این مقاله توسط پارسی طب جمع آوری و تنظیم شده است.

    یک ظرف شامپو را برای این کار اختصاص دهید. نیمی ‌از آن را شامپو و نیم دیگر را پودر کاکائو بریزید.

    درب ظرف را ببندید و به خوبی تکان دهید تا شامپو و پودر کاکائو خوب مخلوط شوند.

    با شامپوی کاکائویی جدیدتان مثل همیشه مو‌های خود را شامپو بزنید. اگر دنبال رنگ تیره‌تر هستید، می‌توانید هر روز از این شامپو استفاده کنید.

    لوازم مورد نیاز

    • پودر کاکائو

    • کاسه

    • یک قاشق غذاخوری عسل

    • یک قاشق غذاخوری سرکه سیب

    • نصف پیمانه ماست

    • همزن

    • شامپو

    • ظرف شامپو

    پوست گردوی سیاه می‌تواند رنگ هر آنچه را که در تماس با آن باشد تغییر دهید، بنابراین نسبت به بسیاری از ترکیبات طبیعی، رنگی که ایجاد می‌کند خاصیت ماندگاری بیشتری دارد.

    برای شروع بهتر است گردوها را خرد کنید و پوست آن را در یک قابلمه از آب به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید تا یک چای گردوی بسیار تیره درست کنید. بعد از آنکه خنک شد، بر اساس میزان سایه‌ای که می‌خواهید موهایتان داشته باشد، بگذارید حدود ۲۰ دقیقه با این رنگ خیس بخورد. حواستان باشد که زیاد با پوست سرتان تماس پیدا نکند.

    به منظور جلوگیری از لکه افتادن تصادفی، می‌توانید محل رویش موهایتان را به روغن نارگیل آغشته کنید.

    البته تغییر رنگ از بلوند به قهوه‌ای تیره تغییر بسیار بزرگی است، و وقتی می‌خواهید این کار را انجام دهید باید کمی صبور باشید.

    برای این کار پودر نیلی به حنا اضافه کنید چرا که باعث تشدید تیرگی موهایتان می‌شود. اگر موهای بلوند دارید بهترین روش برای ایجاد چنین تغییری آن است که این کار را ظرف چند روز با سایه‌های قرمز انجام دهید. هر چه بیشتر آن را استفاده کنید، موهایتان تیره‌تر خواهد شد.

    محلول گیاهی با استفاده از گیاه مریم‌گلی دقیقا همان چیزی است که دنبالش هستید (البته تنها در صورتی که موهایتان به طور طبیعی تیره باشد.) البته پوشش موهایتان ۱۰۰ درصد آنچه می‌خواهید نمی‌شود اما با کم کردن تضاد رنگ بین قهوه‌ای تیره و نقره‌ای باعث می‌شود موهای خاکستری کمتر به چشم بیاید.

    قرن‌هاست که از گیاه مریم‌گلی برای تیره کردن موها استفاده می‌شود و برای آنکه در موها بیشتر دیده شود، می‌توان چای سیاه را به ترکیب محلول مورد نظر اضافه کرد. برای استفاده از آن، می‌توانید به راحتی این محلول را بعد از شستشو با شامپو، روی موهایتان بریزید و بگذارید برای چند دقیقه بماند. موهایتان به مرور زمان تیره‌تر می‌شود و باید به طور مرتب از این محلول استفاده کنید.

    بسیاری از افراد به حنای قرمز حساسیت دارند. حنا حاوی بنزوییل است و افرادی که به این ترکیب حساس هستند نباید از این ماده استفاده کنند، اما حنای قرمز غیر از حساسیت، مشکل‌ دیگری ایجاد نمی‌کند.

    در عوض حنای هندی بسیار خطرناک است و رنگ کردن مو یا تاتو با آن عامل بروز لیکن‌پلان در پوست سر یا بدن است.

    رنگ موی طبیعی دیگر مثل ریواس، روناس، سماق و وسمه که برای از بین بردن رنگ قرمز حنا و بردن آن به سمت تیره استفاده می‌شود، حساسیت‌زا نیستند، اما پوست گردو که به رنگ مو اضافه می‌شود تا آن را روشن کند، حساسیت‌زاست و آلرژی ایجاد می‌کند که کهیر در ناحیه سر و صورت از علائم آن است. قهوه هم حساسیت‌زاست و باید با احتیاط مصرف شود.

    این مقاله توسط پارسی طب جمع آوری و تنظیم شده است.

    نه، همه افراد به رنگ مو حساس نیستند.

    افرادی که دچار حساسیت‌ می‌شوند، سسیتم ایمنی‌شان رنگ را به‌‌عنوان دشمن شناسایی می‌کند. سیستم ایمنی این افراد به یک آنتی‌ژن خاص که در رنگ وجود دارد، حساس است. به همین دلیل لازم است ابتدا رنگ موی شیمیایی خالص را بدون اکسیدان یا رنگ موی طبیعی مخلوط با آب را روی بازو امتحان کنید. ۴۸ ساعت بعد علائم حساسیت ظاهر می‌شود.

    افرادی که برای اولین بار موهایشان را رنگ می‌کنند، شاید اصلا علائم حساسیت نداشته باشند، اما در مرتبه دوم باید مجدد امتحان را انجام دهند و ۴۸ ساعت صبر کنند.

    استفاده از شامپوهای سالم و تایید شده در نتیجه گیری از رنگ موها بسیار مهم است چرا که شامپوهایی که از قدرت شویندگی بالا برخوردارند بر روی رنگدانه گیاهانی که از آنها برای رنگ مو استفاده کرده اید نتیجه منفی گذاشته و در نهایت، رنگ واقعی گیاه را به موهای شما نمیدهند.

    حتی ممکن است این شامپوها به موهای شما آسیب وارد کنند.

    برای آشنایی بیشتر روی عکس کلیک کنید

    برچسبآرایشی و زیبایی و پوست و مو انواع شامپو و محصولات مراقبتی و تقویتی مو دارچین رنگ مو قهوه گیاهان دارویی و خواص آنها

    2020-03-26

    2020-03-05

    2020-03-01

    مکمل کلاژن: حتمان تبلیغات زیادی در مورد پودر کلاژن و یا کپسول آن شنیده اید. …

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    “پارسی طب”، مجله سلامت جسم و روان، به صورت تخصصی در زمینه تشخیص صحیح بیماری ها و حفاظت از مردم در برابر انواع مختلف امراض رایج با استفاده از مشاوره پزشکی مکمل، گیاهان دارویی، درمان با طب سنتی و جایگزین فعالیت داشته و همچنین مرجع قابل اعتماد اخبار پزشکی و مقالات سلامت و درمانی می باشد.

    خوش آمدید

    رمز عبور خود را بازیابی کنید

    رمز عبور برای شما ارسال خواهد شد

    بلاگ بورسیکا – مجلۀ تخصصی معرفی کالا و راهنمای خرید

    حنا یک ماده مفید و ارزشمند برای سلامتی مو است که در هند و سایر کشورهای جهان استفاده می‌شود. از سالیان گذشته زنان به قدرت این ماده طبیعی برای تقویت، تغذیه و زیبایی موهای خود پی برده‌اند و تاکنون آن را به شکل‌های مختلفی استفاده می‌کنند. درگذشته برگ حنا بیشتر مورداستفاده قرار می‌گرفت، اما امروزه به‌صورت پودر در اختیار شما است.

    خواص ترکیب حنا و قهوه برای مو

    این ماده نوعی رنگ طبیعی مو و نرم‌کننده است و امروزه در رنگ‌های مختلف و بی‌رنگ ارائه می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم چندین ماسک مفید و خانگی به شما معرفی کنیم که در آن از حنا استفاده شده است. در ابتدا به‌صورت مختصر با خواص این ماده آشنا شوید و سپس ماسک‌ها را مطالعه کرده و با توجه به موادی که در خانه دارید، آن‌ها را امتحان کنید، بعد از چند ماه نتایج آن، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

     

    از این ماسک می‌توانید برای نرم و ابریشمی کردن موها و آب‌رسانی به آن استفاده کنید. این ماسک مانند یک نرم‌کننده موهای شما را نرم و لطیف می‌کند.

    روش استفاده: سه قاشق چای سبز را یک ظرف ریخته در آن مقداری آب بریزید و بجوشانید و از صافی عبور کرده و آب به دست آمده را خنک کنید. سپس به آن چند قاشق حنا اضافه کنید. مقدار آب و حنا را متناسب با حجم موهایتان تنظیم کنید تا یک ماده خمیری شل (به غلظت ماست) به دست بیاید، می‌توانید در آن از آب لیمو نیز استفاده کنید. آن را بر روی سر گذاشته و  چند دقیقه منتظر بمانید و درنهایت با آب سرد بشویید.

     

    در ابتدا با روغن آملا آشنا شوید؛ این روغن  منشأ هندی دارد و از یک میوه به نام آمله یا آملا تهیه می‌شود. شما می‌توانید این روغن را از فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی تهیه کنید. درصورتی‌که روغن آن در دسترس نیست می‌توانید پودر آن را، به نام پودر انگور فرنگی هندی از عطاری‌ها تهیه کنید.

    ترکیب حنا و آملا برای تقویت مو و ترمیم موهای آسیب‌دیده بسیار مفید است، تخم‌مرغ سرشار را پروتئین می‌باشد و شنبلیله نیز به رشد مو کمک می‌کند، لیمو نیز به‌عنوان یک ماده ضد قارچ عمل کرده و  از چرب شدن بیش‌ازاندازه پوست سر جلوگیری می‌کند.

    روش استفاده: برای تهیه این ماسک به روغن آملا، ۲ قاشق حنا، ۲ قاشق پودر شنبلیله، یک سفیده تخم‌مرغ و مقداری آب‌لیمو یا لیموترش تازه نیاز داریم. در ابتدا حنا، روغن و پودر شنبلیله را مخلوط کرده و درنهایت به آن لیمو و سفیده تخم‌مرغ اضافه می‌کنیم تا حالت خمیری داشته باشد. بعد از چند دقیقه استراحت دادن خمیر آن را بر روی موهایتان بمالید، بعد از یک ساعت  آن را با آب سرد شست‌وشو دهید.

     

    در ماسک قبلی با خواص شنبلیله آشنا شده‌اید، درصورتی‌که مواد خاصی در خانه ندارید، می‌توانید تنها  از پودر شنبلیله برای درست کردن یک ماسک خانگی خوب استفاده کنید تا با استفاده از آن موهای نرم و لطیف و بدون شوره‌ای داشته باشید.

    روش استفاده: پودر شنبلیله را با حنا مخلوط کرده و با آن مقداری آب و آب‌لیمو اضافه کنید، تا حالت خمیری شکل داشته باشد. درنهایت آن را بر روی موهایتان زده و بعد از یک ساعت بشویید.

     

    کافئین موجود در قهوه به‌سرعت به فولیکول‌ها مو می‌رسد و آن را تقویت می‌کند، و با بهبود ساختار آن باعث رشد بیشتر و مانع از ریزش مو می‌شود. این ماده در کنار حنا می‌تواند خواص فوق‌العاده‌ای برای موهایتان داشته باشد و آن‌ها را شاداب و نرم کند.

    روش استفاده: برای تهیه این ماسک مو کافی است در یک ظرف یک تخم‌مرغ بزنید و به آن پودر قهوه و حنا اضافه کنید. درصورتی‌که حجم موهایتان زیاد است، از تخم‌مرغ بیشتری استفاده نمایید. مخلوط خمیری شکل را هم زده و روی موهایتان قرار دهید و بعد از یک ساعت یا بیشتر موهایتان را با آب ولرم آب‌کشی کنید.

     

    اسید چرب‌های امگا ۳ موجود در خردل، برای رشد مو و سلامتی آن بسیار مفید است و در صورت اعمال آن با حنا می‌تواند فواید بسیار زیادی برای موهای شما داشته باشد.

    روش استفاده: برای استفاده از این ماسک کافی است مقداری روغن خردل را با پودر حنا مخلوط کنید و آن را بر روی سرتان قرار داده و بعد از چند دقیقه بشویید. این کار باعث رشد و تقویت فولیکول‌های مو شده و رشد موهایتان را بیشتر می‌کند، از سفید شدن موها جلوگیری کرده و مانع از ریزش مو می‌شود.

     

    روغن‌زیتون یک ماده شناخته‌شده برای تقویت موها است. درصورتی‌که‌ این ماده را با حنا مخلوط کرده و بر موهایتان بگذارید، نرمی و لطافت زیادی را به موهایتان می‌بخشد.

    روش استفاده: روش تهیه این ماسک بسیار آسان است و کافی است مقداری روغن‌زیتون را با مقداری پودر حنا و یک زرده تخم‌مرغ مخلوط کرده و ماده خمیری شکل را بر روی موهایتان بگذارید و بعد از یک ساعت آن را با آب ولرم بشویید.

    خواص ترکیب حنا و قهوه برای مو

     

    روغن کنجد حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین است که باعث تقویت موها می‌شود. این ماده در کنار حنا می‌تواند یک ماسک فوق‌العاده ایجاد کند.

    روش استفاده: برای تهیه این ماسک می‌توانید مقداری روغن کنجد را بر روی حرارت گذاشته و به آن حنا اضافه کنید. بعد از چند دقیقه جوشیدن ماسک را برداشته و اجازه دهید خنک شود و سپس به موهایتان اعمال کنید. و بعد از یک ساعت با آب ولرم بشویید.

     

    تخم‌مرغ به رشد مو کمک کرده و با تحریک فولیکول مو، باعث بلندتر شدن و ضخیم‌تر شدن آن می‌شود، بنابراین مخلوط کردن تخم‌مرغ با حنا می‌تواند خواص شگفت‌انگیز حنا را چند برابر کرده و موهایتان را ترمیم کند.

    روش استفاده: در ابتدا یک تخم‌مرغ را در کاسه بریزید و به‌اندازه‌ای که یک خمیر نسبتاً شل به دست آید به آن حنا اضافه کنید. درصورتی‌که موهایتان زیاد است تعداد تخم‌مرغ را بیشتر کنید. خمیر را بر روی موهایتان قرار داده و  ماساژ دهید و بعد از یک ساعت آن را با آب ولرم بشویید.

     

    ماست با خواص ضد قارچ خود باعث از بین بردن شوره سر می‌شود و  موها را هیدراته کرده و از خشکی مو جلوگیری می‌کند. این ماده در کنار حنا می‌تواند مانع از ریزش مو شود و پوست سر را سالم نگه دارد.

  • طرز تهیه شله زرد با طعم عالی
  • روش استفاده: با توجه به حجم موهایتان می‌توانید مقداری پودر حنا را با ماست مخلوط کرده‌ و یک ماده خمیری شل به دست آورید. آن را بر روی موهایتان قرار دهید و بعد از یک ساعت با آب ولرم یا خنک بشویید.

     

    عسل یک آب‌رسان طبیعی است که باعث می‌شود موها رطوبت خود را حفظ کنند، و خاصیت ضد باکتریایی آن از شوره سر جلوگیری می‌کند. علاوه بر آن استفاده از عسل در کنار حنا باعث نرمی و لطافت و درخشندگی موها می‌شود .

    روش استفاده: پودر حنا را با مقداری آب مخلوط کرده تا غلظت آن مانند ماست شود. مقداری لیموترش، یک قاشق عسل و یک قاشق روغن‌زیتون به آن اضافه می‌کنیم و خوب هم می‌زنیم. مخلوط را چند دقیقه استراحت می‌دهیم و سپس آن را بر روی موها گذاشته و بعد از یک ساعت با آب ولرم می‌شوییم.

     

    این دو ماده درصورتی‌که باهم ترکیب شوند و بر روی موها قرار گیرند علاوه بر سلامت مو، باعث رنگ  شرابی زیبایی خواهد شد که طبیعی است.

    روش استفاده: مقداری لبو را  رنده کرده و در آب پخته و درنهایت آب آن را جدا کنید. سعی کنید که آب لبو غلیظ باشد، سپس در آن مقداری پودر حنا ریخته و بر روی موهایتان بگذارید و بعد از یک ساعت بشویید.

     

     

    خواص ترکیب حنا و قهوه برای مو

     

    مطلب پیشین

    علت روشن نشدن ماشین لباسشویی

    مطلب بعدی

    اپلیکیشن‌های تناسب اندام و کالری‌شمار برای اندروید و iOS

    آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

    عطر مناسب فصل پاییز

    از بین بردن جای جوش با لیزر

    وسایل لازم برای بافت مو

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد

    تازه های بلاگ


    فروشگاه اینترنتی بورسیکا سه ساله شد

    یلدای خانومانه؛ یلدای امسال بورسیکا مخصوص خانوماست

    خرید اقساطی از بورسیکا در طرح «اعتباری بخر اعتباری ببر»


    آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟


    عطر مناسب فصل پاییز


    بهترین صندلی کامپیوتر


    روش شناخت ترمه اصل


    از بین بردن جای جوش با لیزر


    بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر

    آیفون ۱۱ (iPhone 11) مشخصات فنی و راهنمای خرید


    علت ماندن کف در ماشین ظرف‌شویی


    بهترین اپیلاتور برای پوست حساس


    نگهداری گل‌های آپارتمانی در زمستان


    بهترین دانگل وای­فای تلویزیون


    بهترین اسپیکر بلوتوثی در سال ۲۰۱۹


    وسایل لازم برای بافت مو


    بهترین شارژر گوشی


    درمان خانگی عرق سوز شدن نوزاد

    بی خیال هزینۀ پیک؛ ارسال رایگان سفارشات در بورسیکا


    همکاری بورسیکا و کشینه و دریافت کش بک !

    پربازدیدهای بلاگ


    فواید ریختن نمک در شامپو

    معرفی تیم اطلس ATLAS دبیرستان علامه حلی در ربوکاپ آزاد ۲۰۱۸ تهران

    آفت دهان چیست و چگونه آن را در خانه درمان کنیم؟

    ۱۹ ماسک سفیدکننده فوری صورت و بدن را در خانه بسازید

    چرا بخارشوی بخریم؟ معرفی بهترین بخارشوی‌های بازار


    ۱۳ خاصیت شگفت‌انگیز لبو که نمی‌دانستید

    آون توستر چیست و چه کاربردها و انواعی دارد؟

    این خواص خرمالو شما را شگفت‌زده خواهد کرد


    سفیداب برای جای جوش و لکه‌های صورت


    راهنمای خرید حالت‌دهنده و فر کننده مو


    هشت راه برای پاک کردن برفک یخچال


    مژه و ابروی خود را در خانه تقویت کنید


    علت تاول زدن ناگهانی پوست


    تزییناتی زیبا و جذاب برای کلاس درس + عکس


    چگونه ویندوز ۱۰ را فعال (Active) کنیم؟

    خوش آمدید

    رمز عبور خود را بازیابی کنید

    رمز عبور برای شما ارسال خواهد شد

    شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
    اکبر جودکی

    داشتن موهایی ضخیم و زیبا با رنگ قهوه‌ای تیره آرزوی هر کسی است! اما وقتی بحث رنگ کردن مو به میان می آید، خیلی از ما به خاطر ترس از ضرر رنگ موهای شیمیایی برای موهایمان از تصمیم خود صرفنظر می‌کنیم. پس با این شرایط، بهترین جایگزین رنگ موهای شیمیایی که بتواند رنگ قهوه‌ای تیره و زیبایی به موها بدهد، کدام است؟ پاسخ این سؤال رنگ کردن مو با قهوه و حنا است! این دستور‌العمل خانگی ساده و طبیعی ترکیب رنگ مو با حنا و قهوه بدون آسیب رساندن به سلامت موها، رنگ قهوه‌ای تیره و همین‌طور درخشندگی زیبایی به موها می‌دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا روش رنگ کردن مو با حنا و قهوه برای داشتن موهای قهوه‌ای تیره را به شما آموزش دهیم:

    خواص ترکیب حنا و قهوه برای مو

    حنا از دیرباز تاکنون به عنوان رنگ موی طبیعی مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال، در صورت استفاده صحیح از حنا می‌توان از خواص بیشتری از این ماده ساده در مراقبت از مو بهره برد. بنابر دلایل زیر بهتر است حنا را به عنوان یک محصول اصلی در برنامه معمول مراقبت از موهای خود قرار دهید:

    کافئین موجود در قهوه نه تنها برای سلامت ما مفید است بلکه اثرات مفید حیرت‌انگیزی نیز روی موها دارد. در ادامه دلایلی ارائه می‌شود که نشان می‌دهد چرا استفاده از قهوه برای موها مفید است:

    حنا و قهوه هر دو خاصیت رنگ‌کنندگی دارند و از ترکیب آن‌ها با هم رنگ قهوه‌ای بدست می‌آید. در ادامه به روش رنگ کردن مو با حنا و قهوه می‌پردازیم:

    مواد موردنیاز برای رنگ کردن مو با حنا و قهوه :

    طرز تهیه رنگ مو طبیعی با حنا و قهوه و نحوه استفاده:

    ۱- طرز تهیه رنگ مو طبیعی با حنا و قهوه بدین صورت است که ابتدا آب را داخل ظرف ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. وقتی به جوش آمد، قهوه را به آن اضافه کنید. سپس، ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

    ۲- در این مرحله باید حوله‌ها را گرم کنید و آن‌ها را هم برای ادامه کار کنار بگذارید.

    ۳- پودر حنا را در یک کاسه شیشه‌ای بریزید و قهوه آماده شده را آرام آرام به آن اضافه کنید. سپس آن را با قاشق بهم بزنید تا حنا کاملاً داخل قهوه حل شود و به صورت یک خمیر غلیظ یکدست درآید. برای اینکه مخلوط رنگ تیره به شما بدهید، باید آن را گرم نگه دارید. برای همین، یک حوله گرم دور کاسه شیشه‌ای بپیچید تا گرمای آن حفظ شود.

    ۴- سپس برای راحتی کار، موهای خود به به چند قسمت تقسیم کنید. شما می‌توانید موها را به ۵ قسمت کوچک از بالا، پشت، وسط و هر دو طرف سر تقسیم کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا هیچ قسمتی از موها برای رنگ کردن فراموش نشود.

    ۵- حالا رنگ موی قهوه ای با حنا و قهوه را روی هر ۵ قسمت از ریشه تا نوک موها بمالید.

    ۶- پس از اینکه تمام موها را به مخلوط رنگ موی قهوه ای با حنا و قهوه آغشته کردید، آن‌ها را با یک روسری، کلاه دوش و یا کلاه پلاستیکی بپوشانید و حوله دیگر را نیز دور آن بپیچید. این کار باعث می‌شود رنگ مو گرم بماند و از خشک شدن آب رنگ مو و قرار گرفتن در معرض هوا جلوگیری شود.

    ۷- پس از ۳ الی ۴ ساعت حوله و کلاه را از روی موها بردارید و با یک شامپوی گیاهی و آب ولرم شستشو دهید. یادتان نرود نرم‌کننده بزنید و در آخر هم موها را با آب سرد بشوئید و بگذارید خشک شوند.

    ترجمه شده در سایت خلایق
    منبع:beautyglimpse.com


    ۱۳۹۶-۱۰-۰۴

     شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
    سید مالک میرزایی
    · Published ۱۳۹۶-۱۰-۰۴


    ۱۳۹۷-۰۶-۱۴

     شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
    بهاره قاسم پور
    · Published ۱۳۹۷-۰۶-۱۴


    ۱۳۹۷-۰۵-۰۹

     شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
    اکبر جودکی
    · Published ۱۳۹۷-۰۵-۰۹


    ۱۳۹۷-۰۳-۲۱

     شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
    مینا قطب الدینی
    · Published ۱۳۹۷-۰۳-۲۱

    مشاوره چشم پزشکی توسط متخصصین مرکز چشم پزشکی بصیر

    خواص ترکیب حنا و قهوه برای مو

    باز نشر مطالب تنها با ذکر نام سایت خلایق و ذکر آدرس و درج بک لینک khalayegh.com مجاز است.

    حضرت فاطمه (س) : بهترين شما كسانى اند كه با مردم نرم ترند و زنان خويش را بيشتر گرامى مى دارند. 

    خواص ترکیب حنا و قهوه برای مو
    خواص ترکیب حنا و قهوه برای مو
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *