خواص برگ انگور فرنگی سیاه

دوره مقدماتی php
خواص برگ انگور فرنگی سیاه
خواص برگ انگور فرنگی سیاه



انگور فرنگی

داروهای گیاهی – انگور فرنگی سیاه درختچه‌ای است با شاخه‌های راست و برگ‌های بریده که پشت برگ‌های آن برجسته می‌باشد، گل‌های زرد کمرنگ آن به میوه‌های سیاه تبدل می‌شوند که ارتفاع آن 1/5 تا 2 متر می‌رسد.

دوره مقدماتی php

خواص برگ انگور فرنگی سیاه

باید بدانید این میوه منبع فوق‌العاده‌ی ویتامین C محسوب می‌شود. در واقع هر 100 گرم انگور فرنگی سیاه حاوی 159 تا 200 میلی گرم ویتامین C می‌باشد؛ و این میزان خیلی بیشتر از میوه‌های دیگر است.

انگور فرنگی سیاه دارای ویتامین‌های B، A، قندها و مواد معدنی لازم برای بدن است. تمامی این مواد روی سیستم عصبی بدن اثر خوبی می‌گذارد و همچنین سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند.

دم کرده برگ و سر شاخه‌های آن ادرارآور است، باعث تعریق بیشتر می‌شود و با روماتیسم نیز مقابله می‌کند. از این گذشته این دم کرده تقویت کننده‌ی بدن نیز می‌باشد. مصرف این دم کرده باعث تسکین ورم مفاصل می‌شود.

توجه داشته باشید این میوه باعث دفع اوره و اسید اوریک نیز می‌شود و در درمان فشار خون؛ تصلب شرائین، اختلالات گردش خون در زمان یائسگی، تورم کبد و یرقان اثر مفیدی به جای می‌گذارد.

برای تهیه‌ی دم کرده انگور فرنگی و تسکین دردهای مفاصل به 15 گرم برگ این میوه نیاز دارید. برای این کار برگ‌ها را داخل نیم لیتر آب نزدیک به جوش بریزید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد. سپس محلول را صاف کنید و در طول روز میل کنید.

حواستان باشد اگر علائم و درد به مدت طولانی ادامه داشت حتماً به پزشک مراجعه کنید.

مهم‌تر این که در تهیه‌ی هر نوع دم کرده و جوشانده ‌ای بیشتر از میزانی که توصیه می‌شود از گیاهان استفاده نکنید. تصور این که داروهای گیاهی و دم کرده ها کاملاً بی ضرر هستند نادرست است.

توجه داشته باشید افرادی که ناراحتی معده یا روده دارند نباید از این دم کرده استفاده کنند.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

منبع:medisite

داروخانه گیاهی بیتوته

قبل ازاینکه افسردگی زندگیتان رانابودکند..

رسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولات

معرفی بهترین روش برای ترک سیگار

معجزه ی درمان وتوانبخشی بیماران فلج مغزی

راهی بدون بازگشت برای ترک سیگار

موخوره وشکنندگی موهاتو بااین روغن درمان کن

سرو باکیفیت ترین غذاها در باغ رستوران

این بار دیگه میتونی راحت ازسیگارخلاص بشی

درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی

با ترک سیگار جلوی نابودی بدنت رو بگیر!

چگونگی درمان ناهنجاری های دهان، دندان و فک

تشخیص و درمان اختلالات جنسی

ارائه موثرین راهکاررفع اضطراب و حواس پرتی

باغ رستوران باصفا وتوریستی/تنوع غذایی عالی

خواص برگ انگور فرنگی سیاه

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

انگور فرنگی سیاه نوعی میوه است که بیشتر در کشورهای مناطق معتدل رشد می‌کند. از جمله مهم‌ترین این کشورها می‌توان به ترکیه، اسپانیا و ایتالیا اشاره کرد. از این گونه انگور به عنوان یکی از پرطرفدارترین میوه‌ها یاد می‌شود به طوری که در طول سال بیش از 150 میلیون تن انگور فرنگی سیاه مصرف می‌شود. اما تنها خاصیت این میوه طعم خوبش نیست بلکه کارشناسان اعتقاد دارند این انگور می‌تواند بر روی بسیاری از بخش‌های بدن شما تأثیر گذاشته و شما را از شر بسیاری بیماری‌ها در امان نگه دارد. ما در این مقاله قصد داریم شما را به صورت مختصر به مهم‌ترین خواص انگور فرنگی سیاه آشنا کنیم.

همان طور که اشاره کردیم خواص درمانی زیادی را به مصرف این میوه مربوط می‌کنند. این موضوع ناشی از مواد آلی و معدنی موجود در این انگور می‌باشد. تحقیقات دکتر آلبرت دان، کارشناس تغذیه شبکه CBS، نشان می‌دهد که این میوه یکی از مهم‌ترین منابع دریافت ویتامین C است. در هر یک صد گرم انگور فرنگی سیاه 159 تا 200 میلی‌گرم ویتامین C وجود دارد. این میزان بدان معنی است که انگور فرنگی سیاه یکی از سه منبع برتر دریافت ویتامین C می‌باشد. علاوه بر این، انگور فرنگی سیاه حاوی ویتامین‌های B، A، قندها و سایر مواد معدنی لازم برای بدن است. دانشمندان اعتقاد دارند که بهتر است روزی یک وعده از این میوه مقوی استفاده کنید.

یکی از خواص مهمی که به این میوه نسبت می‌دهند، تقویت دستگاه ایمنی می‌باشد. همان طور که در بالا گفتیم، این میوه یکی از سه منبع برتر دریافت ویتامین C است. در سال‌های اخیر تحقیقاتی که در دانشگاه پزشکی کیوتو، ژاپن انجام شده، ثابت می‌کند ویتامین C به صورت مستقیم بر روی تعداد گلبول‌های سفید و ساخت آنها نقش دارد. همان طور که می دانید مهم‌ترین بخش برای مبارزه با عوامل بیماری زا گلبول‌های سفید هستند. کلاژن نیز که وجودش برای ترمیم بافت‌های سلولی در تمام بدن نیاز است، با استفاده از این ویتامین تولید می‌شود.

این انگور می‌تواند بر روی سلامت پوست نیز تأثیر بگذارد چرا که سرشار از آنتی اکسیدان ها می‌باشد. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که از اکسیده شدن سلول‌های پوستی توسط رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند. این موضوع می‌تواند به عمر سلول‌های پوستی افزوده و شما را از گزند پیری زودرس حفظ کنند. علاوه بر این، بر اساس آنچه در بالا قید شد، این میوه در ساخت کلاژن نیز تأثیر دارد. کلاژن بهترین ماده در ترمیم سلول‌های آسیب دیده پوستی می‌باشد. این موضوع می‌تواند به روند درمان زخم‌ها و کاهش آکنه کمک کند.

مصرف این میوه بر روی بینایی شما نیز تأثیر دارد چرا که انگور فرنگی سیاه یکی از میوه‌هایی است که در خود ویتامین A دارد. این ویتامین به صورت مستقیم بر روی بهبود بینایی نقش دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که ویتامین A می‌تواند به افزایش عمر سلول‌های چشم کمک کند. این موضوع در نهایت منجر به کاهش احتمال ابتلا به آب مروارید می‌شود. در سال 2017 تحقیقاتی توسط دانشمندان ژاپنی انجام شد که نشان می‌دهد این انگور شامل GLA (اسید گاما لینولنیک) و اسید لینولئیک است. این اسیدها با جلوگیری از خشکی چشم، کاهش فشار خون و بهبود گردش خون ارتباط دارند.

خواص برگ انگور فرنگی سیاه

یکی از میوه‌هایی که به ورزشکاران برای تسریع روند درمان آسیب‌های مفصلی توصیه می‌شود، انگور فرنگی سیاه است چرا که این میوه در بهبود گردش خون نقش دارد. محتوای اسید گاما لینولنیک باعث می‌شود تا به تعداد سلول‌های قرمز بدن افزوده شود. این سلول‌ها مهم‌ترین عضو برای انتقال اکسیژن هستند. هر چه تعداد این سلول‌ها بیشتر باشد، گردش خون نیز بهتر صورت می‌گیرد. این انگور همچنین باعث کاهش پلاک در سیستم قلبی عروقی می‌شود و خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.

التهاب یکی از مهم‌ترین عواملی است که به پیدایش بیماری‌های مزمن کمک می‌کند. از جمله مهم‌ترین بیماری‌های التهابی می‌توان به آرتریت اشاره کرد. بهترین راهکار برای جلوگیری از ابتلا به چنین بیماری‌هایی، استفاده از مواد ضد التهابی است. انگور فرنگی سیاه سرشار از خواص ضد التهابی است و به همین دلیل مصرفش می‌تواند به صورت موثری به شما در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های التهابی کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف 100 گرم از این انگور در طول روز، منجر به کاهش ابتلا به آرتریت تا 35 درصد می‌شود.

منبع: https://asanteb.com

سایت آسان طب یک مجله پزشکی آنلاین است که همه روزه مقالات مرتبط با سلامت و تندرستی، بررسی علل و راه های درمان انواع بیماری ها، معرفی انواع داروهای گیاهی و شیمیایی و همچنین مقالات مربوط به سبک زندگی و مراقبت از حیوانات خانگی را برای بهتر زیستن ایرانیان سراسر دنیا ارائه می کند.

اگر چنانچه پیرامون بخش های مختلف سایت پزشکی آسان طب نقطه نظرات یا مقالاتی دارید، آسان طب با کمال میل آماده همکاری با شما عزیزان می باشد. از طریق بخش تماس با ما می توانید مشخصات، درخواست و تجارب خود را به همراه اطلاعات تماس برای ما ارسال فرمائید.

خارتوت یا انگورفرنگی گیاهی از تیره‌ی انگورفرنگیان که به شکل درختچه است در ایران چهار گونه دارد، به نام‌های گالش انگور معمولی، انگورفرنگی تیره گل، انگورفرنگی شرقی، و انگورفرنگی قرمز.

نام های دیگر: انگورفرنگی، فرنگ اوزمومی، گالش انگورک، ریپ زوبروم، گالش انگور.

نام فارسی : خار توت

تیره : انگورفرنگیان

نام انگلیسی : Blackcurrant

خواص برگ انگور فرنگی سیاه

نام علمی : Ribes nigrum

خارتوت سیاه یا انگورفرنگی سیاه نوع دیگری از این گونه است که شاخه های آن راست و ارتفاع آن به ۱/۵ تا ۲ متر می رسد. گیاه شاخه های چوبی دارد و بدون ساقه مرکزی است.

(انگورفرنگیان تیره ای از گیاهان گلدار دولپه ای شامل ۱۵۰ گونه است. این گیاه بومی مناطق معتدل نیمکره ی شمالی و رشته کوه آند است. انگورفرنگی ها درختچه ای و خاردار هستند و دارای میوه های سته هستند.)

برگ‌های آن معطر و بر روی شاخه های بلند گیاه به صورت یک درمیان جفت یا خوشه بیرون می آیند و برگ‌های آن بریده که پشت برگ‌های آن برجسته است، گل‌های آن زرد کم رنگ و در بعضی سفید مایل به سبز از محور خوشه ها آویزان است و بعدا به میوه‌ی ارغوانی تیره انگور فرنگی تبدیل می شوند.

خارتوت بیشتر در جنگل های مرطوب و عمق دره های جنگلی و دره های مرطوب می روید. این گیاه بومی مناطق معتدل نیمکره ی شمالی و رشته کوه آند است. میوهی آن اغلب به حالت خام و نارس خورده می شود.

در اروپا انتشار وسیعی دارد. در ایران نیز در جنگل های مرطوب شمال وجود دارد

جوانه، میوه، برگ و روغن میوه

در برگ‌های تازه‌ی گیاه، اسید سیانیدریک. در میوه ی انگور فرنگی تیغ دار، قند (دکستروز و لوولوز)، اسیدهای آزاد، مثل سیتریک اسید، مالیک اسید و وینیک اسید. در میوه‌ی نرسیده سوکسینیک اسید، کمی مواد آلبومینوئیدی، تانن و… یافت می شود. در تخم آن، مقادیری لعاب وجود دارد.

انگور فرنگی سیاه دارای ویتامینهای B | A قندها و مواد معدنی لازم برای بدن است.

پوست و لایه‌ی خارجی میوه‌ی خارتوت سیاه را که در حدود ۴۰ درصد میوه را تشکیل میدهد، خشک می کنند و به صورت پودر در می آورند. این گرد به نام پکارین معروف است که ضد باکتری است و رشد باکتری های عامل اسهال را متوقف می کنند.

توصیه میشود که کنسانتره های شیرین شده ی انگور فرنگی را مصرف نکنید.

۱۵ گرم برگ خارتوت نیاز دارید. برگها را داخل ۰/۵ لیتر آب نزدیک به جوش بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. سپس محلول را صاف و در طول روز میل کنید.

مهم تر این که در تهیه ی هر نوع دم کرده و جوشانده، بیشتر از میزانی که توصیه شده است استفاده نکنید.

طبیعت میوه های انگور فرنگی سیاه سرد و خشک است.

خواص دارویی خارتوت به طور خلاصه عبارتند از: مدر، تسکین درد روماتیسم، درمان نقرس، ورم مفاصل، استسقا (آب آوردن اعضای بدن)، سنگ کلیه، درمان میگرن، سرفه های سخت و سیاه سرفه.

گلودرد، ورم لوزه، قطع خونریزی لثه، درمان یبوست، تقویت بدن در برابر عفونت‌های ویروسی، سرماخوردگی، آنفولانزا، تبخال، باروری و آبستنی، بیماری های کلیه، مشکلات یائسگی، سنگ مثانه، روماتیسم و بهبود گردش خون.

همچنین خنک کننده، ملین و مسکن درد است. مزه ترش و معطر و خشک انگورفرنگی نشان از وجود مقادیر بالای ویتامین C و فعالیت آنتی اکسیدانی بالای آن است.

انگورفرنگی سیاه (خارتوت) برای جلوگیری از سرماخوردگی و عفونت گلوی کودکان مفید است. میوه، آب میوه و عصاره‌ی آن دارای فعالیت ضد التهابی و ضد ویروسی قوی است.

در آلمان برگ‌های آن به عنوان مدر، سرد، خنک کننده و پاک کننده‌ی عفونت مصرف می شود.

اخیرا محققان سوئدی، دارویی ضد اسهال به نام پکارین از انگور فرنگی سیاه تهیه کرده اند.

دم کرده‌ی برگ‌ها و سرشاخه ها خارتوت سیاه (انگور فرنگی) به عنوان مدر و برای تسکین روماتیسم بسیار مفید است. دم کرده‌ی برگ‌های آن، قابض و برای درمان نقرس، ورم مفاصل، استسقا (آب آوردن شک) و سنگ کلیه بسیار مفید است.

دم کرده‌ی برگ‌های این گیاه در درمان اغلب انواع میگرن ها و سرفه های سخت و سیاه سرفه مفید است. جوشانده‌ی آن را غرغره کنید، برای تسکین درد گلو، ورم لوزه و بند آوردن خونریزی از لثه مفید است.

در فرانسه حدود ۴۰ گرم از برگ های خشک خارتوت سیاه (انگور فرنگی) را در ۱ لیتر آب جوش دم می کنند و ۲ تا ۳ فنجان از آن را در روز می خورند، فنجان سوم هنگام خوابیدن خورده می شود، ادرارآور است و برای سنگ مثانه و روماتیسم مفید است.

خواص برگ انگور فرنگی سیاه

سرخ پوستان پاسیاه (نام قبیله ای )از ریشه ی گیاه انگورفرنگی برای درمان بیماری های کلیه و رفع مشکلات یائسگی استفاده می کردند.

سرخ پوستان کری (نام قبیله ای)، از میوه‌ی خارتوت یا انگورفرنگی برای بهبود باروری و آبستنی استفاده می کردند.

میوه‌ی انگور فرنگی به علت لعابی که دانه های آن دارد، ملین و برای رفع یبوست مفید است.

آب میوه‌ی خارتوت (انگور فرنگی) را می توان با توجه به استفاده های سنتی آن به عنوان تقویت کننده ی بدن در برابر عفونت‌های ویروسی مثل سرماخوردگی، آنفولانزا و زخم‌های ویروسی مثل تبخال به طور منظم استفاده کرد.

در فرانسه جوانه های خارتوت سیاه (انگور فرنگی) را می خورند، عملکرد غده آدرنال را تنظیم می کند و برای درمان شرایط التهابی و آلرژیک مثل آسم تجویز می شوند.

روغن دانه ی انگور فرنگی برای کنترل التهاب در بیماری هایی نظیر آرتریت روماتوئید و ام اس مفید می باشد. میوه و برگ انگور فرنگی برای بهبود گردش خون به ویژه در مویرگ‌ها مفید است. آب یا عصاره ی انگور فرنگی را می توان به صورت روزانه و به مدت چند ماه برای کمک به بهبود مشکلات گردش خون مثل شکنندگی مویرگی و همچنین واریس استفاده کرد.

زیاده روی در خوردن میوه ی انگور فرنگی مضر است و اختلالاتی را به وجود می آورد. توجه داشته باشید افرادی که ناراحتی معده یا روده دارند نباید از دم کرده‌ی خارتوت استفاده کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • طرز تهیه قهوه ترک با دستگاه اسپرسو
  • وب‌ سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    دیدگاه

    تمامی حقوق مادی و معنوی برای وب‌سایت آیدانا محفوظ می‌باشد.

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    R. nigrum forma chlorocarpum (Späth) RehderR. nigrum var. chlorocarpum SpäthR. nigrum var. sibiricum W.WolfR. cyathiforme Pojark.R. olidum Moench, nom. illeg.

    انگور فرنگی سیاه (نام علمی: Ribes nigrum)[۲] یکی از میوه‌های مناطق معتدل است. این میوه بومی کشورهای مرکزی و شمالی اروپا و شمال آسیا است و در این کشورها به‌طور وسیع کشت می‌شود. انگور فرنگی سیاه میوه‌ای است که در ایالات متحده آمریکا کمتر شناخته شده‌است. این میوه (به فرانسوی: Cassis) نامیده می‌شود و در قنادی و شیرینی‌پزی فرانسوی برای تهیه سس میوه یا تزیین کیک کاربرد دارد.

    این گیاه در منطقه ارسباران به اشتباه قره قاط نامیده می‌شود.

    انگور فرنگی سیاه درختچه‌ای است با شاخه‌های مستقیم و برگ‌های بریده بریده که پشت برگ‌های آن برجسته می‌باشد، گل‌های زردرنگ و کم‌رنگ آن به میوه‌های سیاه تغییر پیدا می‌کنند که بلندای آن به ۱/۵ تا ۲ متر می‌رسد.[۳]

    میوه انگور فرنگی سیاه منبع بی نظیری برای ویتامین C است. در هر یک صد گرم انگور فرنگی سیاه ۱۵۹ تا ۲۰۰ میلی‌گرم ویتامین C موجود است؛ و این میزان بسیار بیشتر از دیگر میوه‌ها است. انگور فرنگی سیاه حاوی ویتامین‌های B، A، قندها و مواد معدنی لازم برای بدن است. تمامی این مواد روی سامانه عصبی بدن اثر خوبی می‌گذارند و همچنین سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند.[۳]

    خارتوت یا انگور
    فرنگی به شکل درختچه است و در ایران چهار گونه دارد، به‌نام‌های
    گالش انگور معمولی، انگور فرنگی تیره گل، انگور فرنگی شرقی و انگور فرنگی قرمز.

    برگ‌های این گیاه معطر و برروی شاخه‌های بلند گیاه به‌صورت یک در میان جفت یا خوشه بیرون می‌آیند. گلهای آن زرد کم رنگ و در بعضی سفید
    مایل به سبز از محور خوشه‌ها آویزان
    بوده و بعدا به میوه ارغوانی تیره انگور فرنگی تبدیل می‌شوند. قسمت‌های مورد استفاده انگور فرنگی، جوانه، برگ، میوه و روغن میوه است.

    مزه ترش و معطر و
    خشک انگور فرنگی نشان از وجود مقادیر بالای ویتامین C
    و فعالیت آنتی اکسیدانی بالای آن است. انگور فرنگی سیاه (خارتوت) برای جلوگیری از
    سرماخوردگی و عفونت گلوی کودکان مفید است. میوه، آبمیوه و عصاره آن دارای فعالیت
    ضد التهابی و ضد ویروسی قوی است. همچنین از دیگر خواص انگور فرنگی خنک کننده، ملین
    و مسکن درد است.

    محققان دانشگاه ایالتی کامپیناس دریافتند که
    پوست و گوشت انگور فرنگی نسبت به بلوبری و ذغال اخته خواص آنتی اکسیدانی بیشتری
    دارد. انگور فرنگی دارای
    ترکیبات شیمیایی خاصی است که در جلوگیری از استرس‌های اکسیداتیو مؤثر بوده
    و در نتیجه مانع از بروز سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شوند. پوست انگور
    فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و رنگ‌های طبیعی است که برای استفاده در صنایع غذایی نیز مفید است.

    خواص برگ انگور فرنگی سیاه

    طبیعت میوه‌های انگور فرنگی سیاه سرد و خشک است.

    سایر خواص انگور
    فرنگی به‌طور خلاصه عبارتند از:

    درمان اغلب میگرن و
    سرفه‌های سخت و سیاه سرفه (استفاده از دم کرده
    برگ گیاه)

    تسکین درد گلو، ورم
    لوزه و بند آوردن خونریزی لثه (غرغره جوشانده انگور فرنگی)

    ملین و رفع یبوست
    (استفاده از میوه آن)

    تقویت کننده بدن در
    برابر عفونت‌های ویروسی مانند
    سرماخوردگی، آنفولانزا و زخم‌های
    ویروسی مثل تبخال

    کنترل التهاب در
    بیماری‌هایی نظیر آرتریت روماتوئید و ام اس
    (استفاده از روغن هسته انگور فرنگی)

    کمک به درمان واریس
    (یکی از خواص انگور فرنگی کمک به بهبود گردش خون مویرگ‌ها است. استفاده از آب یا عصاره انگور فرنگی را می‌توان روزانه و به مدت چند ماه برای کمک به
    بهبود مشکلات گردش خون مثل شکنندگی مویرگی و همچنین واریس استفاه کرد.)

    ضد اسهال (پکارین
    موجود در انگور فرنگی سیاه برای درمان اسهال کاربرد دارد.)

    انگور فرنگی

    داروهای گیاهی – انگور فرنگی سیاه درختچه‌ای است با شاخه‌های راست و برگ‌های بریده که پشت برگ‌های آن برجسته می‌باشد، گل‌های زرد کمرنگ آن به میوه‌های سیاه تبدل می‌شوند که ارتفاع آن 1/5 تا 2 متر می‌رسد.

    باید بدانید این میوه

    با رویش درختان انگور، برگ های مو بیش از هر چیز جلب توجه کمی کند.اما آیا می دانید برگ مو علاوه بر ارزش غذایی خواص درمانی بسیاری دارد؟در ادامه مطلب خواص دارویی و درمانی این برگ مانند جلوگیری از سقط جنین و نقرس و … را بیشتر می شناسید. انگور مطلوب ترین میوه موجود در جهان است.

    این میوه مزه تازه دارد و حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است با این حال, تنها میوه ای است که برگش هم می تواند مصرف شود و فواید سلامتی بسیاری به همراه دارد.

    برگ های انگور غنی از مواد مغذی هستند. در 14 گرم برگ انگور عناصر غذایی آن عبارتند از:

     

    خواص برگ انگور فرنگی سیاه
    خواص برگ انگور فرنگی سیاه
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *