خواص بادیان برای نوزاد

دوره مقدماتی php
خواص بادیان برای نوزاد
خواص بادیان برای نوزاد


(چاپ)


منبع :


رازیانه گیاه بسیار خوبی برای درمان کودکان مبتلا به قولنج و ضعف گوارش است. این گیاه هضم و جذب مواد غذایی را بهبود می دهد و بهترین و بی خطرترین دارو برای درمان درد و اسپاسم شکم، نفخ و مشکلات دستگاه گوارش است. گیاه رازیانه به صورت دانه، روغن، شربت و دمنوش استفاده می شود. در صورت مصرف مکمل های رازیانه و استفاده از این گیاه به صورت دارویی پیش از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

تهیه و اثر بخشی

برای تهیه ی چای رازیانه یک یا دو قاشق چای خوری رازیانه را خرد کنید و در یک فنجان آب جوش بریزید. اجازه دهید دانه ها به مدت 15 تا 20 دقیقه در آب جوش بمانند. برای تهیه ی این دمنوش از دمنوش های کیسه ای آماده هم می توان استفاده کرد.

دوره مقدماتی php

بریژیت مارس گیاه شناس و مشاور تغذیه در کتاب دمنوش های گیاهی شفابخش، دستور تهیه ی دمنوشی برای درمان کولیکِ نوزادان را پیشنهاد می دهد. این دمنوش از 2 قسمت گیاه علف گربه، 2 قسمت نعناع فلفلی، 1 قسمت رازیانه و 1 قسمت بابونه تهیه می شود. این دمنوش را باید مادران شیرده مصرف کنند چون کولیک را در نوزادان درمان می کند. در یک پژوهش که نتایج آن در نشریه ی Journal of the American Academy of Pediatrics  منتشر شد، 68 نوزاد 2 تا 8 هفته ای مبتلا به کولیک بررسی شدند. به این کودکان دمنوشی متشکل از بابونه، گل شاه پسند، شیرین بیان و رازیانه به میزان 150 میلی لیتر، 3 بار در روز داده شد. پس از 7 روز، کولیکِ57 درصد از این نوزادان بهبود یافت.

خواص بادیان برای نوزاد

مقدار مصرف

بنیاد علمی فرآورده های گیاهان دارویی، مصرف روزانه ی 1 تا 2 قاشق چایخوری دانه های خرد شده ی رازیانه را برای نوزادان تازه متولد شده تا 1 ساله توصیه می کند. دمنوش تهیه شده از این مقدار رازیانه باید به 4 قسمت تقسیم شده و  3 تا 4 بار در روز برای درمان بیماری کولیک مصرف شود. مصرف این دمنوش در کودکان به جز موارد بسیار نادر که ممکن است واکنش های آلرژیک تولید کند، عوارض جانبی ایجاد نمی کند اما کودکان نباید دمنوش دانه های رازیانه، برگ یا قسمت های دیگر این گیاه و همچنین مکمل های رازیانه را مصرف کنند.

http://www.livestrong.com

 

 

سبد محصولات تولیدی نیوشاداریان گستره وسیعی از انواع چای های سبز و سیاه مخلوط با ادویه ها و گیاهان طبیعی، دمنوش های گیاهی و همچنین پودرهای قهوه است که با برند تجاری «نیوشا» تولید می شوند. این محصولات در سطح فروشگاه ها یافت نمی شوند و فقط به شکل مستقیم از طریق شبکه توزیع بازاریابی شبکه ای نیوشانیک و نمایندگان مستقل آموزش دیده به مصرف کنندگان معرفی و ارائه می شوند.

تولید محصولات خوراکی و آشامیدنی، تابع قوانین کشوری است که محل تولید محصولات در آنجا قرار دارد. محل تولید و بسته ­بندی نهایی محصولات نیوشا کشور ایران است و کارخانه نیوشا واقع در شهرک صنعتی نصیرآباد تهران طبق ضوابط قانونی مقرر شده، مجوزهای زیر را اخذ نموده است:

«پروانه بهره­ برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران»: این پروانه نشانگر قانونی بودن فعالیت شرکت از نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران است.

«پروانه بهره­ برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران»: این پروانه نشانگر انطباق محل تولید محصولات شرکت با اصول ایمنی و بهداشتی از نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

«پروانه استاندارد صادره از سازمان ملی استاندارد ایران»: این پروانه مختص «مخلوط ‎های چای» نیوشا است و از سوی سازمان ملی استاندارد ایران صادر شده است. این مجوز در گروه محصولات دمنوش‌ها وجود ندارد چراکه سازمان ملی استاندارد ایران هنوز برای دمنوش استانداردی مقرر نکرده است.

کارخانه‌های موادغذایی و آشامیدنی بعد از اینکه مجوزهای مربوط به محل تولید را دریافت کردند باید برای مجوز تولید هر يك از محصولات خود نیز به صورت جداگانه اقدام کنند. در همین راستا، نیوشا برای تک تک محصولات خود، «پروانه بهداشتی ساخت» دریافت کرده است. این پروانه نشانگر انطباق محتویات و فرمولاسیون هر محصول با ضوابط و معیارهای تعریف شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران است.

موارد فوق مجوزهایی هستند که براساس قوانین داخلی، هر شرکتی قبل از شروع فعالیت و تولید محصول، باید آنها را دریافت کند اما برای فعالیت در بازارهای بین ­المللی، این مجوزها کافی نیستند. در عرصه بین‌المللی، استانداردها و ضوابطی تحت عنوان ایزو (ISO) تعریف شده‌اند؛ شرکت‌هایی که قصد فعالیت بین­ المللی دارند، باید خود را با این ضوابط و استانداردها منطبق نمایند و توسط شرکت­های معتبر و تأیید شده مورد ممیزی و ارزیابی قرار بگیرند. نیوشا موفق به اخذ گواهینامه‌های بین­المللی از شرکت TÜV NORD آلمان شده است که توسط مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران (NACI) و DAkkS آلمان در سطح بین ­المللی اعتباردهی شده‌اند و از طریق وب‌سایت‌های مراجع صادرکننده قابل پیگیری هستند. این گواهینامه‌ها شامل موارد زیر هستند:

«استاندارد سیستم مدیریت کیفیت (ISO 9001:2015)»: این استاندارد شرکت را موظف می‌کند تا ارتباط مطلوبی بین واحدهای مختلف سازمان ایجاد کند تا از این راه، کیفیت محصولات و خدمات را بالاتر ببرد.

«استاندارد سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی ISO 22000:2005))»: این استاندارد، دستورالعمل‌ها و الزامات مديريت سلامت و ایمنی محصولات را تعریف کرده است و شرکت موظف است از طریق پیروی از دستورالعمل‌ها و رعایت الزامات تعریف شده، سلامت و کیفیت محصول نهایی ارائه شده را تضمین نماید.

«استاندارد HACCP»: این استاندارد در واقع یکی از الزامات و زیرمجموعه­ های استاندارد ISO 22000 است. این استاندارد، نقاط بحرانی و مشکل آفرین در فرایند تولید را شناسایی می‌کند و با پیش‌بینی روش­های کنترلی، شرکت را ملزم می‌کند تا محصولات را به شکلی تولید و کنترل کند که کوچکترین خطری برای سلامت مصرف­کننده ایجاد نکند.

شماره و نماد این پروانه‌‎ها و مجوزها روی تک تک محصولات درج می‌شوند. ضمن آنکه تصویر این پروانه‌ها در وب‌سایت شرکت قرار داده شده و مشاوران فروش‌ و مصرف­ کنندگان می‌توانند با رجوع به سایت شرکت، آنها را مشاهده نمایند.

«پروانه کسب بازاریابی شبکه ­ای»: شرکت پارس نیوشانیک به عنوان نماینده انحصاری توزیع و فروش محصولات نیوشا، مجوز فروش محصولات از طریق شبکه ­ای از نمایندگان فروش را در سال 1391 از مرکز امور اصناف و بازرگانان کشور اخذ نمود؛ نشان مربوطه در صفحه اصلی وب‌سایت شرکت قابل مشاهده است.

«نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره»: نماد اعتماد الکترونیکی یک نشان دولتی است که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (وزارت صنعت، معدن و تجارت) صادر می­شود و هدف از اعطای آن، اعتماد‌سازي و رسميت بخشیدن به فعاليت کسب و کار‌های اینترنتی است.

روی بسته‌ کلیه محصولات نیوشا، در قسمتی به نام «محتویات»، جزئیات مواد و اجزاء تشکیل­ دهنده آن محصول اعلام شده است.

برای نتیجه‌گیری مطلوب، هر فرد باید محصولات را متناسب با نیاز و مزاج خود مصرف کند. نیوشا معتقد است برای بالا بردن ضریب تأثیر محصولات، آنها باید براساس وضعیت جسمی و سبک زندگی خاص هر فرد، مصرف شوند و به همین علت، این شرکت برای فروش محصولات از روش فروش مستقیم چندسطحی استفاده می‌کند. مهمترین ویژگی فروش مستقیم این است که از طریق آن، مصرف­ کننده متناسب با دغدغه‌ها و نیازهای خاص خود، پکیجی از محصولات را دریافت خواهد کرد.

مغازه‌ها و فروشگاه‌ها دانش و امکان ارائه مشاوره در زمینه مصرف محصولات به تک تک خریداران را ندارند. شرکت نیز امکان مشاوره و ارائه خدمات مستقیم به تعداد زیاد مشتریان را ندارد و این موضوع را به صورت انحصاری به مشاوران فروش مستقل عضو شرکت واگذار نموده است. بنابراین، خرید محصولات نیوشا از سوی مشتریان صرفاً از طریق «مشاوران فروش مستقل» امکان­پذیر است و فروش محصولات نیوشا در فروشگاه‌ها برخلاف قوانین نیوشا است و اقدام به آن از سوی مشاور فروش، طبق آیین‌نامه اجرایی شرکت تخلف محسوب می‌شود.

محصولات نیوشا فقط از طریق نمایندگان فروش و به طور انحصاری از طریق بازاریابی شبکه ای به فروش می رسند. ضمن آنکه خرید از نماینده ی فروش ما به نفع شماست زیرا حجم سفارش های کم، شامل تخفیف و ارسال رایگان نیستند. پس از یافتن نماینده محصولات نیوشا  و تماس با وی، می توانید نسبت به سفارش گذاری اقدام نموده و در هر کجای ایران محصولات ما را دریافت نمایید.

بادیان در طول قرن ها به عنوان ادویه و گیاه دارویی شناخته شده است. مواد تشکیل دهنده بادیان یک اثر ضد اسپاسم(قولنج و کش گرفتن )، ضد عفونی کننده و دفع خلط دارد  علاوه بر این میتوان از ریشه یا تجه بادیان در  تهیه سالاد و سوپ  استفاده نمود .بادیان  همچنان در مقابل  بیماری های  گوارشی مانند دل دردی باد شکم و غیره  به خصوص برای نوزادان و کودکان  خیلی موثر است

.مسول طعم، بو و خواص دارویی بادیان اسانس یا روغن دانه  آن به نام  آنتول است که  این روغن یا جوهر دردانه های  جوانی هم وجود دارد وازاینروهردو جوانی وبادیان عطر و خواص مشابه را دارند.

 بیماری های خفیف جهاز هاضمه چون دل دردی ها  باد گرفتن روده ها گاز معده رامی توان با جوانی بادیان  موثرانه معالجه نمود، چون مواد تشکیل دهنده آنها آنتول حرکت عضلات در معده و روده را افزایش میدهد که این باعث فعالیت معده ها و روده ها میشود و برعلاوه این حرکت معده و روده  ضد اسپاسم یا گرفتگی  (شخ گرفتن ) بوده و کمک می کند تا نفخ، باد  شکم و درد های کرامپی *( شخ و کش گرفتن شکم معده ) .از بین بروند  آنتول همچنین باعث تحریک اشتها بوده  و در هضم نمودن غذا  کمک می کند

 برای مادران که نوزاد را شیر سینه میدهند نوشیدن چای یا جوشانده بادیان دو اثرمفید دارد اول اینکه بادیان تولید شیرمادررا افزایش میدهد و دوم مقداری از بادیان از طریق شی مادر به نوزاد میرسد که درمقابل دل دردی وباد و نفخ نوزاد را حفاظت میکنند و هضم شیررا به او ساده میسازند

خواص بادیان برای نوزاد

هنگام سرما خوردگی و سرفه های خشک  اگر روغن بادیان  با غذا گرفته شود یا جوشانده بادیان نوشیده شود  در برونش ها = نایچه ها* (= یک قسمت از دستگاه تنفسی ) کمک میکند تا مخاط (=بلغم ) ضخیم و چسپیده دربرونش ها و شش ها  رقیق شوند وبرعلاوه با درحرکت آوردن مژک *(= موی ریز در جداربرونش ها و شش ها که تنها توسط میکرسکوپ دیده میشوند ) های را ه های تنفسی کمک میکنند تا این مخاط به آسانی با سرفه دفع یا خارج شوند

 درآشپزی : غوزه  یا ریشه بادیان خیلی خوش طعم و خوش مزه وصحی  بوده  که  ازخام آن در سلاد ها و یاپخته  شده در یخنی یا سوپ ها  قورمه ها ی ترکاری و گوشت  ویا سرخ شده با ماهی استفاده میشودو طعم خاص به آنها میبخشد   و از دل درد شدن گرفتن باد شکم وگاز معده جلوگیری میکند

نکته مهم در طرز نگهداری واستفاده دارویی بادیان : دانه های بادیان را همیشه دریک ظرف سربسته در یک جای خشک دور از شعاع آفتاب ونه چندان گرم نگاه نموده وهمیشه  لحظه  قبل ازاستفاده همان مقداری را که برای کپه و یا جوشانده  استفاده میکنید با یک آونگ و یا هم یک قاشق با فشاربسیار کم  کمکی خورد کنید به صرف همانقدر که  اسانس یا روغن آن آزاد شود و بعد از آن استفاده کنید چون در این حالت اثر آن زودتر و بیشترخواهد بود

و در آخیر:  دانه جوانی هم ازتمام خصوصیات دانه  بادیان برخوردار بوده صرف در شکل با هم کمی تفاوت دارند  وبا استفاده نمودن یکجا هردو ، تاثیرات مفید یکدیگررا قویتر مینمایند

comments

(function(d, s, id) {
var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];
if (d.getElementById(id)) return;
js = d.createElement(s); js.id = id;
js.src = “//connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1
fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);
}(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));

ایسنا/خراسان جنوبی یک پژوهشگر گیاهان دارویی در خراسان‌جنوبی گفت: از ایام بسیار دور از دانه گیاه بادیان رومی برای درمان نفخ کودکان استفاده می‌شده و مصرف آن با شکر به‌عنوان خلط‌آور در کودکان مصرف دارد و عصاره الکلی آن خلط‌آور خوبی بشمار می‌آید.

یک پژوهشگر گیاهان دارویی در خراسان‌جنوبی گفت: از ایام بسیار دور از دانه گیاه بادیان رومی برای درمان نفخ کودکان استفاده می‌شده و مصرف آن با شکر به‌عنوان خلط‌آور در کودکان مصرف دارد و عصاره الکلی آن خلط‌آور خوبی بشمار می‌آید.

«محسن پویان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌جنوبی، با اشاره به مشخصات گیاه‌شناسی بادیان رومی گفت: گیاهی علفی و یکساله که به خانواده چتریان تعلق دارد.

خواص بادیان برای نوزاد

وی با بیان این‌که این گیاه دارای ساقه‌ای راست و منشعب است، افزود: برگ‌های آن تقسیمات فراوان شانه‌ای دارد و گل‌های آن سفید رنگ و با گل آذین چتر مرکب روی شاخه‌ها قرار می‌گیرند.

این پژوهشگر گیاهان دارویی، تصریح کرد: بادیان رومی گیاهی است که از ادوار بسیا قدیم مورد استفاده انسان بوده و هم‌اکنون به‌صورت یک گیاه زراعی دارویی مورد توجه قرار گرفته است.

پویان با اشاره به این‌که در مصارف دارویی از میوه گیاه استفاده می‌شود که پس از برداشت باید دور از نور نگهداری شود، اظهار کرد: در دانه آن اسانس روغنی وجود دارد که شامل آنتول بوده هم‌چنین دارای آلبومین و اسیدهای آلی است.

وی ادامه داد: از دیگر مواد موثر این گیاه کولین انیس آلدهید اسید انیسیک ل.تئولین کومارین و فیتوستول را می‌توان نام برد.

این پژوهشگر گیاهان دارویی، با اشاره به خواص دارویی و درمانی این گیاه، گفت: از ایام بسیار دور از دانه این گیاه برای درمان نفخ کودکان استفاده می‌شده و مصرف آن با شکر به‌عنوان خلط‌آور در کودکان مصرف دارد و عصاره الکلی آن خلط‌آور خوبی بشمار می‌آید.

پویان، با بیان این‌که این گیاه خاصیت ضد تشنج دارد و ترشح شیر در مادران را تحریک می‌کند، خاطرنشان کرد: بادیان رومی ضد باکتری و حشره بوده و ضد نفخ است و مقداری خاصیت مسکن و ضد درد دارد.

وی تصریح کرد: این گیاه برای عطر ساختن داروها، کنسروها، ولیکورها از آن استفاده می‌شود و در استعمال خارجی برای حمام‌های زیبایی نیز در همه نقاط دنیا از آن استفاده می‌شود.

این پژوهشگر گیاهان دارویی، یادآور شد: در کودکان از دم‌کرده گیاه به مقدار 0.5 گرم در یک لیوان آب جوش و روزی 3 بار استفاده می‌شود و میزان مصرف آن در بزرگسالان تا 4 گرم در روز و به‌صورت دم کرده و یا مصرف پودر دانه آن می‌باشد، برای استعمال خارجی از دم‌کرده 100 تا 300 گرم آن در حمام‌های زیبایی استفاده می‌شود.


انتهای پیام



خانهموبایل

 رازیانه باعث افزایش شیر در مادران شیرده می شود

خواص بادیان برای نوزاد

 

رازیانه گیاهی با رایحه‌ای شیرین است که برای بهبود سلامتی فوائد بسیاری دارد.برخی از فوائد این گیاه برای سلامتی در زیر آورده شده است :

برخی فوائد رازیانه1. رازیانه مفید برای افزایش شیر در مادران شیرده: در مطالعه‌ای که سال 2008 انجام گرفت، مشخص شد رازیانه حاوی نوع خفیف استروژن است. این هورمون تولید شیر را افزایش می‌دهد که همین خاصیت رازیانه در زنان شیرده نیز مشاهده شده است.2. رازیانه تقویت‌کننده سیستم تنفسی: شست و شوی دهان با دانه‌های رازیانه می‌تواند مخاط‌های ریه‌ها را رها سازد و گلودرد و سرفه را تسکین دهد.3. رازیانه و تسکین انقباضات مربوط به قاعدگی: نتایج بررسی در مورد خواص رازیانه نشان می‌دهد ترکیب عصاره رازیانه و ویتامین E به طور قابل توجهی دردهای انقباضی را در دوران قاعدگی کاهش می‌دهد. ترکیب رازیانه حتی از مسکن‌های غیرنسخه‌ای نیز موثرتر است.

 

4. رازیانه برای درمان گریه‌های بی‌وقفه نوزادان : «کولیک» یا قولنج در نوزاد مشکلی است که باعث می‌شود گریه‌های بی‌وقفه او برای چند ساعت به طول انجامد. دلیل قطعی برای این وضعیت در نوزاد وجود ندارد اما می‌تواند موجب استرس در والدین شود. نتیجه مطالعه انجام شده در روسیه حاکی از آن است که روغن دانه رازیانه می‌تواند شدت قولنج را در نوزاد کاهش دهد.  

روغن دانه رازیانه می‌تواند شدت قولنج را در نوزاد کاهش دهد

 

5. رازیانه مفید برای مقابله با بیماری‌ها: مطالعات و آزمایشات پزشکی اخیر نشان می‌دهد که رازیانه در کمک به مقابله با بیماری‌ها و کاهش سرعت رشد باکتری‌ها به خصوص در مورد بیماری وبا موثر است.

 

6. رازیانه خاصیت طعم دهندگی: به طور معمول اسانس‌ها طعم خوشایندی دارند و به راحتی از طریق پوست جذب می‌شوند و بنابراین روغن رازیانه ترکیب معطر مناسبی برای صابون‌ها و عطرهاست. همچنین رازیانه به دلیل طعم مناسب در خوش طعم کردن داروها استفاده می‌شود.

 

7. رازیانه برای درمان جراحت و گزیدگی: در کشورهای آسیایی رازیانه از مدت‌ها قبل برای درمان جراحت‌ و گزیدگی‌های سمی کاربرد داشته است زیرا روغن رازیانه خاصیت ضدقارچی و آنتی‌باکتریال دارد و در درمان‌های موضعی و حتی شاید درمان جراحت‌های داخلی می‌تواند موثر باشد.

 

منبع:isna.ir

داروخانه گیاهی بیتوته

دسترسی به پزشک متخصص درهر زمان ومکان

چطور بابحران‌ روحی ناشی ازکرونامقابله کنیم

تشخیص و درمان اختلالات جنسی

کلاسهای رفع اشکال همه‌ی دروس کنکور

جامع ترین پکیج آموزش،تست ورفع اشکال کنکور

کنترل احساسات و درمان افسردگی

در یک جلسه هموروئید را درمان کنید

کیست مویی رو قبل از دردسرساز شدن درمان کن

درکوتاه ترین زمان پاسخ سوال پزشکیت روبگیر

خواص بادیان برای نوزاد

دریافت پاسخ پزشکی در کمترین زمان

بزرگترین آکادمی کنکور

مشاوره آنلاین پزشکی بدون صرف زمان انتظار

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020


برای کسانی که نوزاد کوچک دارند و یا به تازگی صاحب فرزند شده اند، بارها اتفاق افتاده است که نوزادشان بیقراری کند. اگر نوزادتان دائما در حال گریه است و شما هیچ علتی را برای آن پیدا نمی کنید، به احتمال زیاد نوزادتان به کولیک (colic) یا قولنج مبتلا شده است.




خواص بادیان برای نوزاد

برخی نوزادان پس از به دنیا آمدن تا حدود 3 تا 5 ماهگی، گریه و بی قراری می کنند و این حالتشان ممکن است ساعت ها طول بکشد که این حالت هم برای مادر و هم برای نوزاد بسیار دشوار می باشد.

 

در قسمت اول این مقاله علل وعلائم قولنج در نوزادان را بیان کردیم. در این مطلب سعی شده تا روش های درمانی مقابله با این بیماری به مادران عزیز ارائه شود :

 

1- به مادران عزیز توصیه می شود حتی المقدور از شیر خودشان جهت تغذیه نوزادشان استفاده کنند. نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند (روش صحیح شیر دادن)، در مقایسه با نوزادانی که از شیشه شیر استفاده می کنند، کمتر به کولیک مبتلا می شوند. اگرچه درصدی از نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند، نیز مبتلا به کولیک هستند.

 

2- اگرچه یافتن علت دقیق کولیک نوزادان سخت به نظر می رسد، اما عواملی وجود دارد که شانس ابتلا به کولیک را افزایش می دهد، مثلا اگر بی قراری ها و گریه های نوزاد حدودا 45 دقیقه پس از شیر خوردن ایجاد شود، به احتمال زیاد، علت آن ناسازگاری شیر گاو با نوزاد می باشد.

شیر گاوی که در رژیم غذایی مادر مصرف می شود و یا در تغذیه نوزاد وجود دارد، زیرا نفخ ناشی از شیر گاو به راحتی در این دسته از نوزادان بر طرف نمی شود و ایجاد ناراحتی و کولیک می کند.

 

3- عادت کنید به نوزاد خود هر بار مقدار کمی شیر بدهید، اما دفعات شیردهی خود را افزایش دهید (یعنی حجم کمی از شیر در دفعات زیاد). برخی پزشکان معتقدند که حجم زیاد شیر و یا مایعات در معده نوزاد، سبب ایجاد ناراحتی و کولیک می شود.


4- به مادرانی که نوزاد مبتلا به کولیک دارند، توصیه می شود تا موقع شیر دادن به نوزاد خود، همیشه او را در حالت نیمه خوابیده (حالتی بین نشسته و خوابیده) قرار دهند. این حالت ناراحتی او را پس از شیر خوردن کمتر می کند.


 

5- به مادران عزیز توصیه ی شود تا پس از شیر خوردن نوزاد، حتما باد گلوی نوزاد را بگیرند. گرفتن آروغ نوزاد، صرف نظر از مدت زمانی که او شیر خورده است، به کاهش ناراحتی ناشی از کولیک او کمک می کند. پس از هر بار شیر دادن به نوزاد خود، او را روی شانه خودتان قرار دهید و پشت نوزاد را به آرامی بمالید تا آروغ بزند و هر گونه هوای اضافی از معده او خارج شود.

 

6- هنگامی که نشسته اید می توانید نوزادتان را روی زانوهای خود قرار دهید، طوری که شکم نوزاد روی پاهای شما قرار بگیرد. در این حالت پاهای خود را به آرامی بالا و پایین ببرید تا درد نوزاد کاهش یابد.

 

7- می توانید با انجام حرکاتی روی پاهای نوزاد، دردهای او را کاهش دهید. به این صورت که نوزاد را به پشت بخوابانید و پاهای او را به آرامی بگیرید و به سمت شکم او خم کنید. این حرکات سبب می شود تا شکم نوزاد شل شود و دردهایش تسکین پیدا کند.

 

8- استفاده از درمان های خانگی برای درمان کولیک نوزادان توصیه می شود البته این نوع درمان ها باید تحت نظر پزشک باشد. از پزشک بخواهید تا به جای تجویز داروهای شیمیایی، داروهای گیاهی برای نوزادتان تجویز کند، مثلا استفاده از عرق نعنای پاستوریزه و یا دمنوش نعنا می تواند تسکین دهنده مناسبی برای کولیک نوزاد باشد.

استفاده از عرق رازیانه پاستوریزه رقیق شده و یا دم کرده زنجبیل نیز توصیه می شود. چند قطره از این گیاهان دارویی را در شیشه شیر نوزاد بریزید و به او بدهید.

 

9- خوشبختانه درد و ناراحتی نوزاد به علت کولیک، پس از چند ماه (حداکثر پنج ماه) از بین می رود و با بزرگ شدن نوزاد و تکامل دستگاه گوارشی او، این مشکل بهبود می یابد.

 

خواص بادیان برای نوزاد

10- گرم کردن موضعی مثل گذاشتن حوله یا پارچه گرم روی شکم نوزاد نیز روش موثری در کاهش نفخ و دل پیچه کودک است.

 

11- موقع شیر دادن به نوزاد (اگر از شیر مادر تغذیه می کند) سعی کنید یک سینه به طور کامل تخلیه شود. از خارج کردن سینه از دهان نوزاد در حین شیر دادن به او اجتناب کنید، زیرا هوای اضافی وارد معده نوزاد می شود و سبب نفخ معده او می شود.

 

12- مادر باید رژیم غذایی خاصی را در پیش بگیرد. از مصرف برخی مواد غذایی مانند شیر گاو، غذاهای ادویه دار و مواد کافئین دار باید اجتناب کنید.


چند توصیه


– موقع بیقراری نوزاد برایش شعر یا لالایی بخوانید و سعی کنید با حفظ خونسردی خود، نوزاد را آرام کنید.

 

  • عکسهای زیبا از کشور اتریش
  • – به کودک خود پستانک بدهید. گاهی اوقات مکیدن می تواند به کودک آرامش دهد.

     

    – کودک خود را در آغوش بگیرید و یا تاب دهید. تاب دادن کودک در گهواره و یا بر روی دست نیز می تواند کمک کننده باشد.

     

    – کودک خود را به شکم، روی زانوهایتان یا داخل وان آب گرم قرار دهید. در این حالت با نوازش یا مالیدن پشت کودک می توانید به کاهش فشار معده او کمک کنید.

     

    – شکم کودک را روزی یک بار با روغن زیتون به آرامی ماساژ دهید.

     

    – به مدت 2 تا 3 شب، قبل از خواب، بالا تنه نوزاد (شکم، قفسه سینه، سرشانه ها و تمام ناحیه پشت) را به خوبی با روغن کرچک ماساژ دهید، به نحوی که روغن، جذب پوست شود. سپس کودک را به حالتی مانند قنداق کردن کاملا ببندید و به خصوص مواظب باشید که در معرض باد و سرما قرار نگیرد.

     

    خواص بادیان برای نوزاد

    – روزی 1 تا 2 بار زیر ناف نوزاد را با روغن کرچک به خوبی ماساژ دهید.

    زهره لطیفی

    بخش سلامت تبیان


    مطالب مرتبط:

    علل و علائم قولنج در نوزادان

    قولنج نوزاد چه علائمی دارد؟

    استفاده از مکمل ها و چای های گیاهی در نوزادان بسیار رایج است به طوری که بر اساس آمارها تقریبا از هر 10 نوزاد ، 1 نوزاد از مکمل های گیاهی استفاده می کند. ولی متخصصان هشدار می دهند که مصرف این گونه مکمل ها در نوزادان بی ضرر نیست.
    بر اساس مطالعه ای که در اداره غذا و دارو در آمریکا انجام شد حدود 10% از نوزادان در یک سال اول زندگی خود از مکمل ها و یا چای های گیاهی استفاده می کنند و مصرف این مکمل ها در نوزادان در حال افزایش است.
    بر اساس مطالعاتی که انجام شده متاسفانه در مورد مصرف مکمل ها و چای های گیاهی نظارت خاصی وجود ندارد. نه تنها مصرف این گونه مکمل ها به خودی خود می تواند مضر باشد ، بلکه مصرف هم زمان این محصولات همراه با داروهای شیمیایی نیز ممکن است باعث ایجاد اختلال در عملکرد دارو شود.
    بعضی از این مکمل های گیاهی ممکن است حاوی فلزات سنگین و یا مواد دیگر باشند و به دلیل اینکه نوزادان نسبت به این سموم حساس تر هستند ، مصرف این مکمل ها در آنها ممکن است باعث تشنج و یا حتی مرگ شود.
    متخصصین کودکان بیان می کنند نوزادان در 6 ماه اول زندگی به جز شیر مادر و یا شیر خشک نبایستی هیچ ماده غذایی دیگری مصرف کنند.
    در مطالعه ای که روی حدود 2600 مادر با هدف ارزیابی میزان مصرف این مکمل ها و یا چای های گیاهی در نوزادان انجام شد نتایج زیر به دست آمد:

    حدود 6% مادران اظهار داشتند که در یک سال اول زندگی نوزاد ، حداقل یک بار به نوزاد خود از مکمل ها و یا چای های گیاهی داده اند و 6/3% از مادران اظهار داشتند که نوزاد آنها بیش از یک بار در طول یک سال اول زندگی از این مکمل ها استفاده کرده است.  

    در این مطالعه در نوزادانی که  مادرانشان بیشتر از چای ها و یا مکمل های گیاهی استفاده می کردند و یا مسن تر بودند ، میزان مصرف مکمل ها و یا چای های گیاهی بالاتر بود. 

    از بین چای ها و یا مکمل های گیاهی آب انگور ، بابونه و چای های مختلف از جمله مواد گیاهی بودند که مادران بیشتر به نوزادان خود می دادند و مهمترین علت مصرف این مکمل ها در نوزادان مشکلات گوارشی ، کولیک و یا گریه های شدید نوزادان بود .  

    خواص بادیان برای نوزاد

    در این مطالعه وقتی از نحوه آگاهی مادران در مورد استفاده از مکمل ها سوال شد 27% اظهار کردند که بعد از مشورت با کارشناسان مربوطه از این محصولات استفاده کردند، 28% اطلاعات خود را از رسانه ها گرفته بودند و 30% به توصیه دوستان و آشنایان به نوزاد خود مکمل های گیاهی داده بودند.

    متخصصین بیان می کنند که والدین بایستی نسبت به مصرف این مکمل ها در نوزادان خود محتاط باشند مخصوصا در نوزادان زیر 4 ماه. به دلیل اینکه مغز نوزاد در حال رشد و تکامل است و سیستم ایمنی آن هنوز بالغ نشده است موادی که برای بزرگسالان بی خطر است ممکن است برای نوزادان خطرناک باشند. مثلا مصرف بادیان(رازیانه) برای بزرگسالان هیچ گونه عارضه ای ایجاد نمی کند ولی مصرف این ماده درنوزادان می تواند باعث تشنج شود. متخصصین هشدار می دهند گیاهی بودن این مکمل ها به معنی بی خطر بودن آنها نیست و والدین بایستی قبل از دادن هر گونه مکمل و یا چای های گیاهی به نوزاد خود، حتما با متخصص کودکان مشورت کنند. 
      برای مشاهده مقالات بیشتر >>>> اینجا را کلیک کنید.

     

    کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت پوراطب می باشد

    استفاده از پستانک در نوزادان پسر موجب اختلال در تکامل عاطفی آنها می شود، زیرا با استفاده از این وسیله آنها نمی توانند احساسات خود را از طریق حرکات صورت بیان کنند

     در گذشته آکادمی متخصصان کودک امریکا و سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه کرده بودند که میزان استفاده از پستانک در کودکان کنترل شود. زیرا در تحقیقات آنها مشخص شده بود که قطع مصرف پستانک موجب  بهبود فرآیند غذا خوردن در کودکان می شود. 

    همچنین استفاده ازاین وسیله موجب بروز اختلالات دندانی در کودکان می گردد. در مطالعه دیگری که در سال 2008 انجام گرفت نیز مشخص شد بین استفاده از پستانک و عفونت های گوش ارتباط وجود دارد.متخصصان معتقدند که افراد در هرسنی، اعمال دیگران از جمله نحوه بیان احساسات ازطریق صورت و بدن را از دیگران تقلید می کنند و این عمل یک ابزار مهم برای یادگیری بیان احساسات در کودکان است.ما با کودکان صحبت می کنیم، اما در ابتدای کودکی و دوران نوزادی آنها معنی لغات را در ک نمی کنند، بنابراین ارتباط ما با نوزاد تنها از طریق لحن صدا و حرکات صورت است. وقتی پستانک در دهان کودک است او قادر نیست که اعمال و حرکات اطرافیان را تقلید کند، بنابراین نحوه بیان احساسات را یاد نمی گیرد.بررسی ها نشان داد که پسران 6 و 7 ساله که در دوران نوزادی به طور منظم از پستانک استفاده کرده بودند، در تقلید از بیان احساسات دیگران مشکل داشتند.در یک مطالعه دیگر گروهی از دانشجویان مورد آزمون هوش عاطفی قرار گرفتند. در زمینه توانایی ارزیابی خلق و خوی دیگران، پایین ترین امتیاز مربوط به مردانی بود که در کودکی از پستانک استفاده کرده بودند. این نتایج درمورد دختران مشاهده نشد زیرا بر اساس نظر متخصصان در دختران، روند تکاملی به ویژه در مورد عواطف زودتر صورت می گیرد و دیگر اینکه پسران در این زمینه آسیب پذیرترند.از آنجایی که در اغلب فرهنگ ها این طور انتظار می رود که دختران باید احساسات خود را بروز دهند، والدین از طرق مختلف رشد و تکامل عاطفی دختران را تحریک می کنند اما پسران به دلیل اینکه اجباری برای بیان احساسات ندارند، این عمل را یاد نمی گیرند.نتایج تحقیقات حاکی از این است که استفاده از پستانک در شب برای نوزادان پسر بلامانع است زیرا شب، زمان مشاهده و یادگیری حرکات صورت دیگران نیست.مشابه این تحقیق در افراد بزرگسالی انجام شد که از تزریق بوتاکس استفاده کرده بودند. این ماده عضلات صورت را بی حرکت می کند و این افراد در بیان احساسات خود از طریق حرکات صورت با مشکل مواجه می شوند.

    بیشتر بدانید : تغذیه مناسب برای کودکان

     بیشتر بدانید : تاثیر شگفت انگیز آجیل در رژیم غذایی کودکان

    خواص بادیان برای نوزاد

     بیشتر بدانید : علائم بیماری های خطرناک در کودکان

    تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

    All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

    خواص بادیان برای نوزاد
    خواص بادیان برای نوزاد
    0

    دوره مقدماتی php

    یک دیدگاه برای “خواص بادیان برای نوزاد”

    1. با عرض سلام خدمت شما عزیزانی که برای سلامتی جامعه انسانی (کودکان امروز آینده سازان فردا) می اندیشید!
      سپاس گزاریم ازینکه مقاله جامع و پر محتوای تان را مورد مطالعه قرار دادیم و معلومات خیلی ارزنده و مفید را از آن گرفتیم. برای تان سعادت مندی دارین و موفقیت مزید آرزو داریم. باز هم تشکر ۹.۱۰.۱۴۰۰

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *