خرفه و دیابت بارداری

دوره مقدماتی php
خرفه و دیابت بارداری
خرفه و دیابت بارداری

خواص خرفه / خواص خرفه از نظر طب اسلامی شیعه / خواص خرفه برای پوست / خواص تخم خرفه / استعمال خارجی خرفه / طریقه مصرف خرفه / خواص خرفه در بارداری / مضرات خرفه / مضرات خرفه

خواص خرفه

گیاه خرفه با اسم علمی Portulaca Oleracea و با نام انگلیسی Purslane از تیره پرتولاکاسه (Portulacaceae) است که برگ‌های گوشتی و بذرهای سیاه ریز دارد. گیاه یک ساله است که ارتفاع تا حدود 40 سانتی‌متر در مراحل بذردهی می‌رسد.

در خصوص خاستگاه اولیه آن اختلاف نظر وجود دارد، ولی در کشورهای ایران، استرالیا، هند، آفریقای شمالی و در آمریکا رشد می‌کند. خرفه برگ‌های گرد کشیده با ساقه گوشتی به رنگ قرمز ارغوانی دارد. گل‌های آن به رنگ زرد در انتهای ساقه تشکیل شده و اوایل روز تا ساعت 9 الی 11 باز می‌ماند.

ریشه گیاه راست است و انشعابات فیبری دارد که می‌تواند به اعماق خاک نفوذ و از رطوبت زیرین خاک استفاده کند.خرفه و دیابت بارداری

این گیاه دارویی که معمولاً به صورت خودرو در باغچه منازل، کنار جوی‌ها و در مناطق مرطوب می‌روید، شاید زیاد مورد توجه نباشد اما اکنون کشف‌های مهمی در مورد آن انجام شده که توسط سازمان بهداشت جهانی لقب اکسیر جهانی (Global panacea) به آن داده شده است. این گیاه از سوی این سازمان متداول‌ترین گیاه دارویی مورد استفاده در جهان ذکر شده است. معمولاً قسمت‌های هوایی این گیاه که شامل برگ، ساقه و دانه‌های آن است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دوره مقدماتی php

بر روی زمین سبزی خوردنی شریف‌تر از آن نیست و سبزی خوردنی حضرت فاطمه (ع) است و عقل را زیاد می‌کند.

پیامبر (ص) می‌فرماید: از این گیاه پر منفعت‌تر نداریم.

در جایی دیگر می فرمایند رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: بر شما باد خرفه چرا که زیرکی می‌دهد و اگر تنها یک چیز باشد که عقل را افزون می‌کند، همان است.

امام صادق علیه السلام در این باره می فرمایند: پیامبر خدا بر زمین سوخته‌ای پا نهاد و آن زمین، پایش را سوزاند پس پای خویش را بر خرفه نهاد، و در نتیجه، سوزش حاصل از زمین سوخته، فرو نشست. از آن پس، پیامبر خرفه را دوست داشت، برای آن دعا میکرد و می‌فرموند که : «چه گیاه پر برکتی است»

خواص خرفه برای پوست

پزشکان به اشخاص توصیه می‌کنند تا برای درمان آکنه ها و التهاب های پوستی تنها از داروهای شیمیایی و یا محلول های ترکیبی استفاده نکنند و در کنار داروها از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنند زیرا سرشار از خواص می باشند و در عین حال طبیعی می‌باشند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ یکی از گیاهان درمانی که به ویژه نقش موثری در درمان بیماری ها و التهاب‌ها، به ویژه بیماری های پوستی دارند گیاه خرفه است.

گفتنی است، این گیاه دارای ساقه های گسترده بر روی زمین و برگ‌های گوشتی است و اغلب به صورت وحشی می‌روید.

بررسی‌ها نشان می‌دهند این گیاه دارای خواصی مانند تب بری، ضد ورم، تسکین دهنده، خنک کننده و سرشاز از ویتامین c و املاح معدنی است. همین طور برای درمان زخم معده نیز می توان به کار رود.

برای مصرف این گیاه بهتر است اشخاص با پزشک متخصص مشورت نمایند زیرا مصرف خودسرانه گیاهان و داروهای گیاهی هم می‌تواند منجر به عوارض شود و در عین حال برای استفاده از آن می‌بایست جنبه اعتدال را رعایت نمود و قبل از مصرف خوب ششتشو داد.

* از خواص تخم خرفه می‌توان به تصفیه کنندگی خون، رفع التهابات گوارشی، رفع سرفه و تسکین دهنده تشنگی اشاره کرد.

* از تخم خرفه همچنین در شیرینی پزی و برای تزئین، به خصوص تزئینشیرینی نان برنجی استفاده می‌شود.

* تخم خرفه تقویت کننده قوای عمومی بدن است.

* تخم گیاه خاصیت ضد کرم، به خصوص علیه کرم کدو دارد.

استعمال خارجی خرفه

شیره گیاه یا له شده گیاه برای تحلیل ورم و تومور و التیام زخمهای شدید سوختگی، بواسیر بیماریهای پوستی، تحلیل آبسه، گزیدگی نیش حشرات، عقرب گزیدگی مفید است.

در موارد نیش حشرات و جانوران مصرف داخلی آن هم مؤثر است ولی البته در مورد زنان حامله نباید مصرف شود.

تحقیقات جدید دانشمندان نشان داده است که در خرفه ماده شیمیایی بسیار جالب به نام اسید چرب امگا 3 وجود دارد. این همان چربی معروفی است که در روغن ماهی یافت می شود و عامل مؤثری برای کاهش کلسترول و فشار خون است و از این نظر که این گیاه را در ردیف گیاهان ارزشمند ضد سرطان و ضد فشار خون قرار می دهد و به علاوه دارای مقدار قابل ملاحظه ای ویتامین c است که آن هم از ضد اکسید کننده ها است و ضد عوامل سرطان زا است.

 فراموش نکنید ارزش غذایی این سبزی به مراتب بیشتر از بعضی سبزیجات معمول است بنابراین، توصیه به تازه‌خوری برگ‌های این سبزی با ماست یا اضافه کردن چند گرم از آن به سالاد مناسب خواهد بود.

* قسمت‌های هوایی جوان گیاه را می‌توان به صورت بورانی نیز استفاده کرد که برای درست کردن بورانی، برگ‌ها و قسمت‌های هوایی این گیاه را با مقداری آب می‌جوشانند، سپس آن‌ها را صاف کرده و به آن مقداری پیاز داغ و تخم مرغ اضافه می‌کنند.

* مقدار خوراک از آب برگ ساقه آن 40 گرم که با 8 گرم نباتیا شکر مخلوط کرده و خورده می‌شود.

خرفه و دیابت بارداری

استفاده از همه داروها یا گیاهان در دوران بارداری باید با نظر پزشک مصرف بشه. هیچ داروی گیاهی رو به صورت خود سر و یا توصیه عطاری ها مصرف نکنید که تاثیرات جدی بر جنین میگذاره. خرفه هم از گیاهانی هستش که در دوران بارداری نباید مصرف بشه و مادران باردار نباید خرفه مصرف کنند.

مضرات خرفه

 اسراف و زیاده‌روی در خوردن خرفه، نور چشم را نقصان (کاهش) می‌دهد، اشتها را کاهش می‌دهد و همچنین افراد سرد مزاج باید آن را با نعناع و کرفس بخورند.

تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ استسئو سایت توسط لینک 1

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

خانوم گلیا کسی بوده تو بارداریش از گیاه خرفه استفاده کرده باشه برا دیابت بارداری و ضرر ندیده باشه من مادر همسرم زحمت کشیده و برام اورده من تو اینترنت دیدم نوشته بود ممنوع الان نمیدونم چیکار کنم کسی هست راهنماییم کنه؟

فک کنم قاعده اوره

از دکترتون کاش سوال کنید 

خرفه و دیابت بارداری

ک خیالتونم راحت شه

گیاهی خوب نی استفاده نکن

خانم خانم یه خبر خوب 

اگه تو این روزا دنبال شانس و اتفاق خوب هستین 

بیان تو قرعه کشی ما شرکت کنید

ممنون از جوابتون من تو این چن ماه واقعا گشنگی کشیدم انقد گفتن اینو بخور اونو نخور الانم که دیابت اوف 😓

اگه ممنوعه نخورش

دیلبت بارداری داری خب از غذاهایی که قند دارند پرهیز کن

نه اینکه یه چیز مضر دیگه رو بخوری

برا رنه حامله وجنینش هیجی گیاهیش خوب نی عیچی باعث نرگ یانقص جنین میشه خدانکرده

دکتر گفتش فقط مراعات کن تو غذاها الان مشکلم اینه نخورم ایشون ناراحت شه والا من خودم زیاد تو چیزای گیاهی نیستم

من دیابت گرفتم انسولین میزنم راحت غذا میخورم فقط شیرینی نمیخورم

خب برو دکتر عزیزم

ممنون از جوابتون اخه مادرشوهرم اورده خودمم وا موندم 😑

خب نخور بگو‌خوردم کاری نداره گیاه خرفه واسه اونایی که باردار نیستن خوبه 

عزیزم معمولا اینجور گیاهارو میگن نخورین تو بارداری. ریسک داره. بهتره برید یه متخصص تغذیه تا برای بقیه باداری تون رژیم غذایی بهتون بده که گشنگی هم نکشید. منم همین مشکلو داشتم و خیلی گرسنه بودم همش. ولی از وقتی رفتم متخصص دیگه نه گشنگی میکشم نه قندم بالا میره.

منم استفاده نکردم چیزی جز عرق کاسنی اونم روزی یه مقدار خیلی کم

منو فقط گفت پرهیز غذایی دکتر

خرفه و دیابت بارداری

اون بنده خدا که نیس شوهرم حالا شروع میکنه این دیابتم ک گرفتما تقصیر شوهرمه هی هرچی شیرینو بخورد من میداد که یه بچه داری دنیا میاریا بسه سخت نگیر 😐

هرروز یه قاشق بریز تو سطل آشغال بگو خوردم☺☺☺

منم دیابت لارداری دارم الان ۴۰ روزه انسولین وقرص ورژیم دارم ولی خوب نیست متغیره 

عرق کاسنی ضررنداره بخورم چقد بخورم برم ازدکترم بپرسم

رفتم مخلص کلام بم گفت شیرینی نخور برنج نخور نون نخور ماکارونی نخور کلا همه چی بخور اینارو نخور دیگه چیزی نموند که خدا کنه این چن هفته ام به سلامت بگذرونیم هممون با بچه های سالم راحت شیم 🤗

  • وب سایت بیمارستان امیراعلم تهران
  • منکه خوردم الان چن وقته برا شتشو کبدو زیبایی بچه خوبه که دنیا اومد زردی نداشته باشه البته شما حتما با دکترت مشورت کن ولی زیاده روی هم نباید بشه من در حد دو قاشق در روز خوردم

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است


     آیا مصرف خرفه در بارداری همچنان مفید است یا خطراتی در پی دارد؟ خرفه به عنوان یک علف هرز مهاجم شناخته می‌شود، اما این گیاه شاداب وحشی کاملا خوراکی و خوشمزه است. فارغ از استفاده خرفه در آشپزی، این گیاه، سرشار از طیف وسیعی از مواد مغذی برای بدن مانند اسید‌های چرب امگا ۳،ویتامین ها، آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی است. در ادامه غیر از ارزش غذایی و مزایای مصرف خرفه ایمنی مصرف خرفه در بارداری را بررسی می‌کنیم.

     

    اجتناب از خوردن خرفه در بارداری

    اگرچه خرفه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و ویتامین‌های بسیار، همچنین  مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، پتاسیم و منیزیم یک سبزی فوق العاده مفید برای بدن است؛ با این حال، از آنجایی که خرفه یک سبزی قاعدگی آور است و موجب انقباضات رحمی می‌شود، خوردن خرفه در بارداری خطر سقط جنین را به دنبال دارد و باید از مصرف آن اجتناب کرد. از دیگر گیاهانی که همچون خرفه در بارداری باید از مصرف آنها پرهیز کرد می‌توان کرفس، جعفری فرنگی، نعناع کوهی، بابونه گاوی، افسنطین، پونه معطر، سداب، فلوس، کدو تلخ، سنبل چینی و مینا را نام برد. خرفه و دیابت بارداری

     نکات ایمنی برای مصرف خرفه

    خرفه گیاهی مغذی و کاملا خوراکی است.خردن خرفه در بارداری به طور کلی توصیه نمی‌شود، زیرا باعث انقباضات رحمی شده و خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد.ایمنی مصرف خرفه در دوران شیردهی نیز تأیید نشده است.از آنجایی که خرفه دارای اسید اگزالیک است، نباید توسط افراد مبتلا به بیماری کلیوی یا اسید اوریک بالا مصرف شود. 

     

     

    مزایای استفاده از خرفه

    خرفه گیاهی با خواص و مزایای زیاد است. در ادامه به برخی از خواص آن اشاره می کنیم.خرفه در طب سنتی هند به صورت گسترده استفاده می‌شود.آب خرفه برای درمان کودکان مبتلا به کرم‌های گوارشی تجویز می‌شود.خرفه سرشار از ویتامین‌های مختلف است و بالاترین میزان اسید‌های چرب امگا ۳ را در میان گیاهان دارد.این گیاه به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در درمان بیماری اسکوربوت (کمبود ویتامین C) و دیگر بیماری‌های ریه ها، کلیه‌ها و کبد تجویز می‌شود.خوردن برگ‌های خرفه به درمان بیماری اسکوربوت و مشکلات ادراری کمک می‌کند.دمنوشی که از عصاره کل گیاه به دست می‌آید موجب درمان بیماری‌های انگلی می‌شود.تخم خرفه خواص رطوبت دهی و دیورتیک دارد. این دانه ریز مغذی ورمی کمپوست (کرم‌های گوارشی) را از بین می‌برد.برگ‌های گیاه خرفه برای درمان مشکلات پوستی و ماستیت یا التهاب پستان مورد استفاده قرار می‌گیرند.صمغ و مواد مخاطی گیاه خرفه نیز خواص دارویی دارند.خرفه سرشار از اسید گاما لینولنیک و مواد معدنی مختلف، به خصوص پتاسیم، منیزیم و کلسیم است.با توجه به حضور مقادیر زیادی از ویتامین‌های محلول در آب و محلول در چربی، دارای مقدار زیادی آلفا توکوفرول و اسید آسکوربیک است.خرفه منبعی غنی از اگزالات است.پژوهش های اخیر پیرامون خواص درمانی خرفهمحققان اظهار داشتند که درصد آنتی اکسیدان بالا و ارزش تغذیه ای خرفه، آن را به گیاهی شفابخش تبدیل کرده است.

    پژوهشی بالینی در سال ۲۰۱۶ توسط Wainstein انجام شد. در این پژوهش میزان اثربخشی و ایمنی عصاره خرفه در بهبود قند خون (قند خون)، فشار خون و سطح لیپید بیماران دیابتی نوع ۲ تحت درمان با دارو مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه پژوهش این بود که عصاره خرفه در درمان دیابت نوع ۲ ایمن و کارآمد است، زیرا به میزان قابل توجهی فشار خون سیستولیک و همچنین میزان گلوکز خون را کاهش می‌دهدمنگ و همکاران (۲۰۱۶) از موش آزمایشگاهی برای بررسی قابلیت ضد التهابی یک آلکالوئید برگرفته از خرفه، به نام الیراکون استفاده کردند. محققان به این نتیجه رسیدند که الیراکون یک اثر ضد التهابی قوی دارد که نشان دهنده قابلیت زیست پذیری بالا است و به سرعت در میان موش‌ها پخش می‌شود.مطالعه دیگری که توسط الشدهی و همکارانش در سال ۲۰۱۵ شد به بررسی اثرات روغن دانه خرفه بر سلول‌های سرطانی HepG۲ و A-۵۴۹ پرداخت. هر دو سلول سرطانی به مدت ۲۴ ساعت در معرض غلظت‌های مختلف روغن دانه خرفه قرار گرفتند. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که روغن دانه خرفه موجب مهار رشد سلول‌های سرطان کبد (HepG۲) و ریه (A-۵۴۹) در انسان‌ها می‌شود.در مطالعه‌ای دیگر، اثربخشی ضد سرطانی ترکیبات پلی ساکارید (POL-P)، استخراج شده از خرفه، بر رویسرطان دهانه رحم در حالات in vitro و in vivo مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که درمان با خرفه مانع تکثیر سلول‌های سرطانی می‌شود. علاوه بر این، POL-P به طور قابل توجهی باعث مهار رشد تومور در موش‌ها شد.

     

    خاستگاه خرفه

    خرفه گیاهی است که در همه قاره‌ها به جز قطب جنوب رشد می‌کند. اگرچه در برخی از کشور‌ها به عنوان علف هرز شناخته می‌شود، اما خواص تغذیه‌ای و دارویی بسیاری دارد. قسمت‌های مورد استفاده خرفه

    برگ ها، ساقه‌ها و دانه‌های خرفه؛ خوراکی و قابل استفاده اند. روش مصرف خرفه

    خرفه به صورت خام و پخته شده قابل مصرف است. استفاده از خرفه در سالاد و سوپ طعم بی نظیری به آن می‌دهد. هم چنین می‌توان آب خرفه را با دیگر آبمیوه‌ها مخلوط کرد و از خواص آن بهره‌مند شد. تخم خرفه نیز دارای ارزش دارویی است، زیرا باعث کاهش قند خون می‌شود و با سلول‌های سرطانی مبارزه می‌کند.

     جمع بندی

    خرفه گیاهی مغذی و سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، امگا ۳ و مواد معدنی است.مصرف خرفه در بارداری ممنوع است.خرفه برای درمان کرم‌های گوارشی در کودکان تجویز می‌شود.پژوهش‌های اخیر نشان داده اند که خرفه می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی را مهار کند و آن‌ها را از بین ببرد.همچنین در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲، مصرف خرفه باعث کاهش سطح قند خون و کاهش فشار و چربی خون می‌شود.از برگ‌های گیاه خرفه برای درمان التهابات پوستی و التهاب پستان (ماستیت) استفاده می‌شود.


     آیا مصرف خرفه در بارداری همچنان مفید است یا خطراتی در پی دارد؟ خرفه به عنوان یک علف هرز مهاجم شناخته می‌شود، اما این گیاه شاداب وحشی کاملا خوراکی و خوشمزه است. فارغ از استفاده خرفه در آشپزی، این گیاه، سرشار از طیف وسیعی از مواد مغذی برای بدن مانند اسید‌های چرب امگا ۳،ویتامین ها، آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی است. در ادامه غیر از ارزش غذایی و مزایای مصرف خرفه ایمنی مصرف خرفه در بارداری را بررسی می‌کنیم.

     

    اجتناب از خوردن خرفه در بارداری

    اگرچه خرفه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و ویتامین‌های بسیار، همچنین  مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، پتاسیم و منیزیم یک سبزی فوق العاده مفید برای بدن است؛ با این حال، از آنجایی که خرفه یک سبزی قاعدگی آور است و موجب انقباضات رحمی می‌شود، خوردن خرفه در بارداری خطر سقط جنین را به دنبال دارد و باید از مصرف آن اجتناب کرد. از دیگر گیاهانی که همچون خرفه در بارداری باید از مصرف آنها پرهیز کرد می‌توان کرفس، جعفری فرنگی، نعناع کوهی، بابونه گاوی، افسنطین، پونه معطر، سداب، فلوس، کدو تلخ، سنبل چینی و مینا را نام برد. 

     نکات ایمنی برای مصرف خرفه

    خرفه گیاهی مغذی و کاملا خوراکی است.خردن خرفه در بارداری به طور کلی توصیه نمی‌شود، زیرا باعث انقباضات رحمی شده و خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد.ایمنی مصرف خرفه در دوران شیردهی نیز تأیید نشده است.از آنجایی که خرفه دارای اسید اگزالیک است، نباید توسط افراد مبتلا به بیماری کلیوی یا اسید اوریک بالا مصرف شود. 

     

     

    مزایای استفاده از خرفه

    خرفه گیاهی با خواص و مزایای زیاد است. در ادامه به برخی از خواص آن اشاره می کنیم.خرفه در طب سنتی هند به صورت گسترده استفاده می‌شود.آب خرفه برای درمان کودکان مبتلا به کرم‌های گوارشی تجویز می‌شود.خرفه سرشار از ویتامین‌های مختلف است و بالاترین میزان اسید‌های چرب امگا ۳ را در میان گیاهان دارد.این گیاه به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در درمان بیماری اسکوربوت (کمبود ویتامین C) و دیگر بیماری‌های ریه ها، کلیه‌ها و کبد تجویز می‌شود.خوردن برگ‌های خرفه به درمان بیماری اسکوربوت و مشکلات ادراری کمک می‌کند.دمنوشی که از عصاره کل گیاه به دست می‌آید موجب درمان بیماری‌های انگلی می‌شود.تخم خرفه خواص رطوبت دهی و دیورتیک دارد. این دانه ریز مغذی ورمی کمپوست (کرم‌های گوارشی) را از بین می‌برد.برگ‌های گیاه خرفه برای درمان مشکلات پوستی و ماستیت یا التهاب پستان مورد استفاده قرار می‌گیرند.صمغ و مواد مخاطی گیاه خرفه نیز خواص دارویی دارند.خرفه سرشار از اسید گاما لینولنیک و مواد معدنی مختلف، به خصوص پتاسیم، منیزیم و کلسیم است.با توجه به حضور مقادیر زیادی از ویتامین‌های محلول در آب و محلول در چربی، دارای مقدار زیادی آلفا توکوفرول و اسید آسکوربیک است.خرفه منبعی غنی از اگزالات است.پژوهش های اخیر پیرامون خواص درمانی خرفهمحققان اظهار داشتند که درصد آنتی اکسیدان بالا و ارزش تغذیه ای خرفه، آن را به گیاهی شفابخش تبدیل کرده است.خرفه و دیابت بارداری

    پژوهشی بالینی در سال ۲۰۱۶ توسط Wainstein انجام شد. در این پژوهش میزان اثربخشی و ایمنی عصاره خرفه در بهبود قند خون (قند خون)، فشار خون و سطح لیپید بیماران دیابتی نوع ۲ تحت درمان با دارو مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه پژوهش این بود که عصاره خرفه در درمان دیابت نوع ۲ ایمن و کارآمد است، زیرا به میزان قابل توجهی فشار خون سیستولیک و همچنین میزان گلوکز خون را کاهش می‌دهدمنگ و همکاران (۲۰۱۶) از موش آزمایشگاهی برای بررسی قابلیت ضد التهابی یک آلکالوئید برگرفته از خرفه، به نام الیراکون استفاده کردند. محققان به این نتیجه رسیدند که الیراکون یک اثر ضد التهابی قوی دارد که نشان دهنده قابلیت زیست پذیری بالا است و به سرعت در میان موش‌ها پخش می‌شود.مطالعه دیگری که توسط الشدهی و همکارانش در سال ۲۰۱۵ شد به بررسی اثرات روغن دانه خرفه بر سلول‌های سرطانی HepG۲ و A-۵۴۹ پرداخت. هر دو سلول سرطانی به مدت ۲۴ ساعت در معرض غلظت‌های مختلف روغن دانه خرفه قرار گرفتند. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که روغن دانه خرفه موجب مهار رشد سلول‌های سرطان کبد (HepG۲) و ریه (A-۵۴۹) در انسان‌ها می‌شود.در مطالعه‌ای دیگر، اثربخشی ضد سرطانی ترکیبات پلی ساکارید (POL-P)، استخراج شده از خرفه، بر رویسرطان دهانه رحم در حالات in vitro و in vivo مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که درمان با خرفه مانع تکثیر سلول‌های سرطانی می‌شود. علاوه بر این، POL-P به طور قابل توجهی باعث مهار رشد تومور در موش‌ها شد.

     

    خاستگاه خرفه

    خرفه گیاهی است که در همه قاره‌ها به جز قطب جنوب رشد می‌کند. اگرچه در برخی از کشور‌ها به عنوان علف هرز شناخته می‌شود، اما خواص تغذیه‌ای و دارویی بسیاری دارد. قسمت‌های مورد استفاده خرفه

    برگ ها، ساقه‌ها و دانه‌های خرفه؛ خوراکی و قابل استفاده اند. روش مصرف خرفه

    خرفه به صورت خام و پخته شده قابل مصرف است. استفاده از خرفه در سالاد و سوپ طعم بی نظیری به آن می‌دهد. هم چنین می‌توان آب خرفه را با دیگر آبمیوه‌ها مخلوط کرد و از خواص آن بهره‌مند شد. تخم خرفه نیز دارای ارزش دارویی است، زیرا باعث کاهش قند خون می‌شود و با سلول‌های سرطانی مبارزه می‌کند.

     جمع بندی

    خرفه گیاهی مغذی و سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، امگا ۳ و مواد معدنی است.مصرف خرفه در بارداری ممنوع است.خرفه برای درمان کرم‌های گوارشی در کودکان تجویز می‌شود.پژوهش‌های اخیر نشان داده اند که خرفه می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی را مهار کند و آن‌ها را از بین ببرد.همچنین در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲، مصرف خرفه باعث کاهش سطح قند خون و کاهش فشار و چربی خون می‌شود.از برگ‌های گیاه خرفه برای درمان التهابات پوستی و التهاب پستان (ماستیت) استفاده می‌شود.

    منبع: ستاره

    1980

    سوال :

    دیابت نتیجه ( شیرینی زیاد خوردن + ترشی زیاد خوردن + شوری زیاد خوردن ) است

    دیابت و قند خون با نگاهی به طب سنتی مدیریت کنیم

    بیماریهای:قندخون(دیابت نوع۱و۲)،درمان دیابت حاملگی

    بیان نظریّۀ استادعلّامه آیت ا… سیدحسن ضیائی دردرمان آنها:خرفه و دیابت بارداری

    ?مواردیکه بایدپرهیزشود:

    ۱- اسانسهای شیمیایی وموادقندی شیمیایی نخورید.

    ۲- نان سفید ،کیک وبیسکویت سفید،نان ساندویچی،برنج سفیدنخورید(لذانان بایدتنوری وبرشته وبه همراه سبوسش باشد؛برنج وماکارانی وکوکوسیب زمینی رانیزبایدباشلتوک پودرشده بخورید)

    ۳- خرمانخورید(اگرکسی قندخونش از۲۰۰بالاترنیست،میتوانددر۲۴ساعت۲تا۳عددخرمابخورد)

    ۴- موز نخورید (ازمیان میوه ها،موزقندوچربی اش بسیاربالااست)

    ۵- کمترازسه روزشخص بیمار،باهمسرحلالش مجامعت نکند.

    ۶- شخص مبتلابه گناه کبیره استمناء(درپسرا ن)واستشهاء(دردختران)نباشد.

    ۷- ازپرخوری وکم تحرکی اجتناب کنید.

    ۸- به پلاستیک دست نزنید و درظروف پلاستیکی غذاوآشامیدنی نخورید.

    ✅تذکّر: بعدازپرهیزصحیح یاهمزمان باآن،بایستی اقدام به کاهش قندخون کرد لذا باید نگاه به سنّ بیمارو نوع مزاج و مقدار قندخون کرد و سپس به موارد ذیل عمل کرد (چندین موردازمواردذیل راعمل فرماییدکافی است،لازم نیست به همه مواردکاهش قندخون عمل کنید)

    مواردذیل مصرف شود:

    ۱- گُل تلگرافی

    ۲- پیازخام یک عددمتوسط در۲۴ساعت،یاجوشاندۀ پیازگیاه سیر

    ۳- ترشی سیب زمینی

    ۴- سیرخام

    ۵- میوه لوبیا(پیله)وپوست دانۀلوبیا

    ۶- گلابی،گیلاس،زردک(هویج رسمی=هویج زرد)

    ۷- پیازچه

    ۸- موسیر

    ۹- تره فرنگی

    ۱۰- شلغم

    ۱۱- توت،مخصوصاًتوت خشک،توت فرنگی،تمشک

    ۱۲- میوۀقره قاط زرد(قره قاط سیاه که برای بیمارهای چشمی هم مفیداست)برگ آن نیزکاهش قندمی آورد.

    ۱۳- تُرب

    ۱۴- خیاربوته ای تازه(مغزآن به همراه تلخهآن)وتخم خیارخرفه و دیابت بارداری

    ۱۵- انگورتُرش

    ۱۶- دمکردۀ تمام گیاه قنطریون صغیر

    ۱۷- غاسول(ریشۀ صابونی)درآب خیسانده سپس بجوشانید

    ۱۸- درسردمزاجان دمکردۀ برگ گردو(هربار۷گرم ازبرگ)وچهارپَرِوسط مغزگردوبرای کاهش قندخون مفیداست وخوردن مغزگردوبرای دیابتی مضرنیست

    ۱۹- صبح ناشتاسرکۀچغندر

    ۲۰- عصارۀ ترتیزک یاشاهی آبی

    ۲۱- جُوسیاه

    ۲۲- خوردن پودرهستۀ خرمایک قاشق مربّاخوری

    ۲۳- بهترین کاهش دهندۀ قندخون روزۀشرعی گرفتن است

    ۲۴- سبزی شنبلیله وتخم آن

  • عکس چهره برای پروفایل دخترونه
  • ۲۵- زیتون خوراکی سفت وشفّاف

    ۲۶- دوعددبادام تلخ

    ۲۷- گزنه یکی ازبهترین داروهای کاهش قندخون است

    ۲۸- خوردن یک عددسیب ضرری برای دیابتی نداردبلکه مفرّح قلب است وهمچنین ترشی سیب

    ۲۹- دمکردۀ برگ شاه توت

    ۳۰- دمکردۀ برگ آرتی شو

    ۳۱- دمکردۀ برگ اکالییپتوس روزی نصف استکان وبُخورآن

    ۳۲- دمکردۀ برگ گیاه باباآدم

    ۳۳- ریشه وبرگ وگل کاسنی

    ۳۴- جوشاندۀ یک برگ شاخ بُزی

    خرفه و دیابت بارداری

    ۳۵- مریم گُلی

    ۳۶- علف هفت بند

    ۳۷- کنگرِفرنگی(حتّی دردیابتی که نارسایی کبدی دارد)

    ۳۸- گل قاصد

    ۳۹- جوشاندۀ مخلوط برگ سیاهداربابرگ تمشک

    ۴۰- مَنّ=شَحمَه الارض=قارچ خوراکی بیابانی=دُنبلان کوهی

    ۴۱- درسردمزاجان دمکردهگل کلپوره وبرگ آن وخوردن عرق کلپوره(بدون اسانس)

    ۴۲- پیاده روی روزی۳۰دقیقه تا۱ساعت

    ۴۳- عنّاب+آلوبخارا+تمرهندی بدون نمک+آلوچه،ازهرکدام نیم کیلو،در۲کیلوآب خیسانده شودو دانه های آنهارابیرون بریزیدسپس باهم مخلوط کرده،برای کاهش قندخون گرم مزاجان بسیارمفید است(سه فائدۀ دیگرهم داردماننددرمان یبوست ورقیق کنندۀ خون وضّدلختۀ خون)

    ۴۴- کاهو(بدون سس)

    ۴۵- روزی یک عددکدومسمّی

    ۴۶- جوشاندۀ میوۀ آمله

    ۴۷- کرفس خام

    ۴۸- درسردمزاجان سبزی خرفه بهترجواب می دهد.

     ✅درمان دیابت حاملگی

    ۱- خورشت بامیه

    ۲- آلوبخارا

    ۳- آلوچه

    ۴- تمرهندی

    ۵- زغال أخته

    ۶- درآخرحامگی روزی نیم ساعت راه بروید

    ?توجه:قندهای شیمیایی،نوشابه،موزنخورید.

    گردآوری استاد علی مهربانی

    ?

    دیابت ( قند خون ) و تجربه موفق

    عرق بوقناق رؤزی یک لیوان

    گیاه کلپوره ( یا مریم نخودی – مزاج گرم و خشک ) اگر روزی یک قاشق چایخوری مثل چای دمنوش کرده و میل نمایید قطعا قند خون کاهش می یابد

    سایر خواص کلپوره :؛ نوشیدن دمنوش کلپوره به اندازه یک قاشق چایخوری ٬ برای رفع بیماری کبد + شکم چاق + ضعف معده + شاش بند+ درد دل+ ایجاد خون مفید و رقیق + دفع یبوست + ضد عفونی آفت دهان + مالیدن به پستان برای زخم مادر شیرده +دفع نزله ها موثر است

     پیشنهاد دوم اگر روزی سی گرم کلپوره را دمنوش کنید و پایتان را در داخل اب ان بگذارید بشدت در کاهش قند موثر است

    بلی عرق انهم مفید است فقط زیاده روی در مصرف نشود روزی نصف استکان

    ???

    *علل بوجود آمدن قند خون

    *اولین بار بقراط دیابت را در طب سنتی تحت عنوان دیابتوس مطرح کرده که به دو نوع گرم و سرد تقسیم بندی شده اند که گرمش به دیابت تیپ ۱ امروزی و سردش به تیپ ۲ امروزی نزدیک تر است .

    *قند خون از نظر طب سنتی: نتیجه حضور خلط های غلیظ صفرا ،سودا و بلغم درخون است .

    *افراط در خوردن غذاهای متضاد ( شوری مفرط + یا شیرینی مفرط  + یا ترشی مفرط ) باعث پیری زودرس ، دیابت و فشارخون اشخاص میگردد .

    * تشنگی مفرط –  گرسنگی مفرط –  ادرار زیاد و مکرر –  زخم یا خونریزی که دیر بهبود می‌یابد –  پوست خشک و خارش‌دار – کاهش وزن بدون دلیل – – دید تار که روز تا روز متفاوت است – خواب آلودگی و خستگی غیرمعمول – خواب رفتن و سوزن ‌سوزن شدن دست و پا –  عفونت مکرر قارچی در پوست، لثه‌ها و دستگاه تناسلی زنانه .

    راههای تشخیص قند خون :

     *اگر ۲ بار قند خون ناشتای شما بالاتر از ۱۲۶ باشد تشخیص دیابت قطعی است. اگر ۲ بار قند خون غیر ناشتای شما بالاتر از ۲۰۰ باشد باز دیابت قطعی است. اگر قند کمتر از ۱۰۰ باشد شما دیابت ندارید و اگر بین ۱۰۰ تا ۱۲۶ باشد احتمال دیابت در شما بالاست و شما باید تست تحمل گلوکز بشوید.

    *اگر چند قاشق آبغوره بدون نمک خورده و آب بزاق جاری شد نشانه قند خون است .

    *علائم دیگر: خستگی غیرعادی و فزاینده در طول زمان، مشکلات بینایی خفیف، تشنگی و دفع ادرار بیش از حد معمول، عفونت‌های مکرر، طولانی شدن دوره التیام زخم‌ها، بی‌حسی یا سوزن سوزن شدن دست یا پا – تشنج – اغما (ممکن‌ است‌ نشان‌دهنده‌ پایین‌ افتادن‌ قندخون‌ باشند). بلافاصله‌ کمک‌ بخواهید – بی‌حسی – یا درد در پاها یا دست‌ها ـ عفونتی‌ که‌ در عرض‌ ۳ روز خوب‌ نشود – ـ درد قفسه‌ سینه‌ ـ بدتر شدن‌ علایم‌ اولیه‌ علی‌رغم‌ پایبندی‌ به‌ درمان

     *آسیب رسانی تدریجی قند خون در بدن عبارتند از :

    افزایش قند خون در دراز مدت می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ، نارسایی کلیوی و نابینایی را افزایش دهد.

     انواع دیابتها

    *دیابت نوع ۱: بیشتر در سنین کودکی رخ می دهد و بیماران در زمان تشخیص معمولاً لاغر، تشنه، پرادرار و یا دارای کاهش وزن شدید هستند. در این گروه، پانکراس (لوزالمعده) اصلاً انسولین ترشّح نمی کند یا اینکه مقدار بسیار کمی ترشح می کند، و افراد نیازمند دریافت انسولین خارجی هستند.

    * دیابت نوع ۲: بیش از ۹۰% مبتلایان به دیابت را شامل می شود و معمولاً قبل از تشخیص، یک دوره طولانی چاقی و بی تحرّکی وجود داشته است. اختلال اصلی در این نوع دیابت، مقاومت انسولینی یا جواب ندادن سلّول ها به انسولین می باشد. به همین علّت، در اوایل بیماری ممکن است انسولین بیمار حتّی از حدّ طبیعی هم بالاتر باشد. البته اگر این افراد سبک زندگی خود را اصلاح نکنند، احتمال دارد بیماری آنقدر پیشرفت کند که نیازمند به تزریق انسولین خارجی شوند.

    * دیابت بارداری: ۷% کل زنان باردار را درگیر می کند و اضافه وزن داشتن پیش از بارداری، افزایش وزن زیاد حین بارداری و بی تحرّکی از عوامل خطر آن است. معمولاً (در ۹۰% موارد) بعد از بارداری بهبود یافته و البته احتمال بروز دیابت نوع ۲ در این افراد در آینده بیشتر است.

    درمان هفتاد بیماری براساس دیدگاه معصومین ع :

    * پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند : سیر ( مزاجش گرم و خشک ) بخورید که در آن شفای هفتاد بیماری است .

    * امام صادق علیه السلام فرمودند :کاهو (سرد و خشک) بخورید که خون را تصفیه می کند .

    راهکارهای درمان گیاهی از منظر طب سنتی :

     مثال دیابت سرد: ۱- سرکه انگبین روزی یک لیوان (۲ واحد عسل + ۲ واحد عرق نعنا + ۲واحد آب + ۱ واحد سرکه طبیعی بجوشد تا بقوام آید) ۲- استفاده از کپسول هایی که از کدوی حنضل تهیه می شود  ۳- استفاده از جوشانده های گرم مانند: گزنه و …

     مثال دیابت گرم: ۱- ترکیبات ترش مزه مانند: جوشانده زرشک، آب انار ترش و … ۲- میوه بِه را داخل سرکه طبیعی (حتماً‌طبیعی باشد) بپزید، هر ۱۲ ساعت یک قاشق مرباخوری الی غذاخوری مصرف شود (بسته به میزان قند خون) ۳- حجامت.

    * از نظر طب سنتی خوردن سیر  ( گرم و خشک ) پایین آورنده چربی خون بوده و فشار خون را با اتساع عروق پایین می آورد و نیز قند خون را میکاهد .( خوردن سیر مضر گرم مزاجهاست و باید آنرا بصورت پخته یا پرورده مصرف کنید .)

    *از نظر طب سنتی خوردن برگ تازه کاهو (سرد و خشک) خون ساز و مصفای خون و حدت خون را کاهش می دهد و قند خون را می کاهد . ( زیادی مصرف کاهو در سرد مزاجها باعث فراموشی ، ضعف قوه باء ، ضعف حافظه و ضعف دید چشم می شود .)

    * زنجبیل ( گرم و خشک ) : خوردن زنجبیل چربی خون را می کاهد و فشار خون را نقصان می دهد . ( زیاد خوردن زنجبیل مضر حلق است و باید آنرا با عسل خورد .)

    * کنگر فرنگی ( گرم ) : خوردن ریشه تازه کنگر فرنگی جریان خون را سریع ، خون را تصفیه و رافع کم خونی است  . نوشیدن دم کرده کنگر فرنگی مخصوصا” ریشه و برگ آن ، کلسترول خون و قند خون و اوره ادرار را پایین می آورد .

    * گزنه ( گرم و خشک ) : بیست گرم برگ گزنه را در دویست گرم آب بجوشانید و سه تا چهار با در روز میل نمائید قند خون را کاهش می دهد و یا خوردن دم کرده رقیق گزنه ، فشار خون را کاهش می دهد.  .( در مصرف خوراکی آن باید احتیاط شود و زیاد خوردن آن برای کلیه و روده مضر است و باید آن را با صمغ عربی خورد .)

    * قهوه ( سرد و خشک ) : نوشیدن دم کرده قهوه ، کاهنده فشار خون است .  ( خوردن قهوه بیش از حد معمول مضر قلب و عصب است ) . برای رفع مضرات قهوه برای قلب باید آنرا با زعفران دم کرده و نوشید .

    * کنجد ( گرم و تر ) : خوردن کنجد کاهنده فشار خون است .( کنجد دیر هضم است ودر معده می ماند و برای رفع این مشکل بایستی با عسل و شکر خورده شود .)

    * شنبلیله ( گرم و خشک ) : اگر تخم شنبلیله را کمی برشته کرده و نیم کوب کرده و بجوشانید مقداری کف همراه با چربی روی سطح آب ایجاد می شود کف و چربی را صاف کنید و این جوشانده را بنوشید که فشار خون را تنظیم کرده و قند خون را کاهش می دهد . شنبلیله را بروی نان برشته بریزد و بخورد.

    * مریم گلی ( گرم و کمی خشک ) : اگر ده گرم شاخ و برگ مریم گلی را در صد گرم سرکه بجوشانید و بخورید قند خون را بسرعت پایین می آورد .

    * لوبیا(معتدل):خوردن انواع لوبیاوآب پخته آن قطعا”درکاهش قندخون موثراست . ( خوردن لوبیا بسیار نفاخ است و تولید اخلاط می کند و باید آن را با دارچین یا خردل ( سفید و یا زرد ) خورد و نیز خوردن لوبیا برای افراد مسن و کسانی که دستگاه گوارش و هاضمه ضعیف دارند باعث ایجاد خواب های آشفته می شود . )

    * یونجه ( گرم و تر ) : نوشیدن عرق یونجه کاهنده قند خون است . ( خوردن یونجه بسیار نفاخ و کمی سمی است و بایستی با نبات خورده شود .)

    * کلپوره ( مریم نخودی – گرم  و خشک ) : نوشیدن دم کرده کلپوره مخصوصا” گل آن به سرعت قند خون را پایین می آورد  و مولد خون تازه و صالح است .

    * گلنار فارسی ( سرد – خشک ) : نوشیدن دم کرده گلنار فارسی کاهنده قند خون است .

    * گردو ( گرم و خشک ) : استخوانهای چوبی بین مغز گردو را نرم بسایید و هر روز پنج گرم از آن را بخورید قند خون را کاهش میدهد. . ( برای رفع مضرات گرمی گردو باید همراه با گردو ، انار ترش ، رب انار و یا سکنجبین خورد ) .

    * شلغم ( گرم و تر ) : اگر روزی صد گرم آب شلغم خام را بخورید قند خون را قطعا” کاهش می دهد.

    *غوره ( سرد و تر ) : اگر ۴۰ روز صبح بعد از صبحانه مختصر ۳۰ گرم آبغوره بنوشید مرض قند درمان میشود .

    *اوکالیپتوس ( گرم و خشک ):برگ اوکالیپتوس را جوشانده و بنوشید برای مرض قند مفید است .

    * علف هفت بند ( معتدل ) : پنجاه گرم ریشه علف هفت بند را بجوشانید و آب آنرا بنوشید قند خون را کاهش می دهد .

    * قره قاط ( سرد و خشک ) : نوشیدن آرام و اندکی از دم کرده برگ و میوه قره قاط رافع قند خون و فشار خون است ( در مصرف خوراکی قره قاط نباید اسراف کرد که مضر است .)

    *توت سیاه ( سرد و خشک ) : دم کرده برگ شاه توت کاهنده قند خون است .

    *جو ( سرد و خشک ) : برای سرد مزاجها مضر بوده و بایستی با شکر خورده شود . خوردن مخمر جو قند خون را کاهش می دهد و رافع کم خونی است .

    *ختمی بزرگ ( سرد و تر ) : نوشیدن دم کرده ریشه ختمی ، تنظیم کننده قند خون است ..

    * در منه ( گرم و خشک ) : نوشیدن دم کرده درمنه و یا عرق آن کاهنده موثر قند خون و قند ادرار است .(سرد مزاجها باید درمنه را با انیسون یا مصطکی خورده و یا گرم مزاجها با آب اناربخورند ) .

    * فندوق ( گرم و خشک ) : خوردن مغز فندوق برای دیابتی ها مفید است . ( سرد مزاجها فندوق را با عسل و گرم مزاجها فندوق را با سکنجبین بخورند ) و روغن فندوق همان خواص فندوق را دارد .

    * سویا (معتدل ) : خوردن سویا در تنظیم و تعادل قند و انسیولین خون اثری قابل توجه دارد .

    *بادام زمینی ( کمی گرم و خشک ) : بادام زمینی سرشار از ویتامین E  بوده و کنترل کننده قند خون و برای دیابتی ها مفید است .

    *بومادران ( گرم و خشک ) : اگر ۴۰ گرم بومادران را در آب جوش ریخته و دم کنید و کاهنده فشار خون و قند خون است . و یا بومادران را با گلپوره بطور مساوی دم کرده و بنوشید درکاهش فشار خون و قند خون بسیار موثر است .

    * مرغ ( سرد و خشک ) : نوشیدن بیست گرم ریزوم ( ساقه زیر زمینی ) گیاه مرغ ، برای درمان دیابت مفید است .

    * نخود سبز ( سرد و تر ) : خوردن نخود فرنگی دیابت را مهار می کند .( اسراف در خوردن آن مردان را عقیم و زنان را نازا می کند و مانع تلقیح اسپرم و تخمک و مانع رشد مخاط پوششی رحم می شود .)

    *خرفه ( سرد و تر ) : خوردن تخم خرفه مفید برای افراد دیابتی است  .خوردن گیاه خرفه برای افراد سرد مزاج و بلغمی مضر بوده و بایستی با کرفس و نعناء خورده شود .

    * زردک ( گرم و تر ) : خوردن زردک برای دیابت مفید است ..

    *بید مشک ( سرد و تر ) : خوردن عرق بید مشک کاهنده قند خون است .

    *جین سنگ ( مرکب القوی ) : جین سنگ را پودر نموده و در شیر و عسل ریخته و هر وعده یک قاشق مربا خوری میل شود تا کاهندگی قند خون را سامان بدهد .

    *بولاغ اوتی ( گرم و خشک ) : خوردن گیاه بولاغ اوتی قند خون را کاهش داده است . خوردن گیاه بولاغ اوتی برای زنان باردار مضر بوده و باعث تحریک ماهیچه های رحم شده و احتمال سقط جنین وجود دارد .

    * شیر خشت ( گرم متمایل معتدل ) : اگر دیابتی ها هر روز صبح ناشتا یک گرم شیر خشت را با آب هندوانه بخورند دیابت آنها مهار می شود . ( خوردن شیر خشت نفخ ایجاد می کند و اسپرم را رقیق نموده و سرعت انزال را بالا می برد و برای رفع این عوارض آن را با روغن بادام و یا رازیانه بخورید .)

    *چغندر ( معتدل ) : برگ تازه و یا برگ سایه خشک شده چغندر را هر روز بخورید برای رفع دیابت موثر است . زیاد خوردن چغندر و یا برگ آن برای معده مضر بوده و باعث سوزانده خون شده و بایستی چغندر را با عدس پخت و میل کرد .

    * کبابه چینی ( خیلی گرم و خشک ) : نوشیدن دم کرده کبابه چینی برای دیابتی ها مفید است  . ( خوردن زیادی آن مضر مثانه و اسهال آور است و باید آنرا با مصطکی ( کندر رومی ) خورد . )

    * هندوانه ( سرد و تر ) : خوردن پوست هندوانه برای دیابت مفید است  .( خوردن هندوانه در سرد مزاجها قوه باء را تضعیف میکند) .

    *بابا آدم ( گرم و خشک ) :دم کرده سه فنجان برگ با با آدم و نوشیدن آن در روز برای کاهش قند خون مفید است .

    *توت سفید ( گرم و تر ) : خوردن توت  سفید مضر برای خون گرم مزاجها است و باید با سکنجبین خورده شود . خوردن توت سیاه ، برای سینه و ریه مضر است   . دم کرده برگ شاه توت کاهنده قند خون است .

    *تخم یونجه را اعراب و مخصوصا مصرى ها بو داده و دم کرده و مى خورند که در دفع قند مؤثر و گاه قاطع است.

    *سیاهدانه، طبعى «خیلی گرم و خشک» دارد، ازاین رو در بیماران دیابتى که طبیعتى «سرد و تر» داشته باشند مفید است.

    *چوب وسط مغز گردو را روزی ۵ گرم بساید، صبح و ظهر و عصر با آب مخلوط کند و بخورد.

    * مصرف ۴۰ روز دارچین ( مزاج گرم و خشک ) به مقدار یک گرم برای کاهش قند خون نوع ۲ –

    *برگ درخت گردو را خشک کرده و ۲۰ گرم دم کرده و روزی سه مرتبه میل کند.

    *برگ درخت شاه توت را بجوشاند و صبح ناشتا یک استکان بخورد.

    **  حکما طب سنتی  : خوردن گلابی برای بیماران قندی موثر است .

     راهکارهای سنتی برای درمان قند خون :

    * رژیم آش جو : مخلوطی از جو  ( سرد و خشک ) – سبزی گشنیز ( سرد و خشک ) – سبزی شنبلیله ( گرم و خشک ) – آلو بخارا( سرد و تر )  – کدو خورشتی ( سرد و تر ) – سیرابی ( سرد و خشک )چرخ شده و مقداری زردچوبه ( گرم و خشک ) – همه مواد را پخته و هنگام مصرف روغن زیتون و لیمو ترش تازه به آن اضافه و میل نمائید.

    پیشگیری از ایجاد دیابت در سبک زندگی :

    *انجام فرائض عبادی و انس با دعا و قرآن و تدبّر در آیات خدا مانع استرس، اضطراب و افسردگی بوده و نتیجتا افزایش قدرت ایمنی بدن به دفع بیماری هاست – داشتن تغذیه سالم و تغذیه سر شب – پرهیز از افراط در جماع – اجتناب از افراط در مصرف سردیها که موجب سردی بدن یا کبد شود – اجتناب از افراط در گرمیها که باعث گرمی کبد شود – محافظت مستمراز کبد و کلیّه ها – بهترین زمان خواب از ساعت ۱۰ شب تا ۴ صبح می باشد – ورزش هوازی ( پیاده‌روی، دویدن‌ آهسته، قایق سواری، شنا، دوچرخه سواری یا رکاب زدن روی دوچرخه ثابت ) – مالش روغن زیتون بر روی شکم، مصرف روغن زیتون شب پیش از خواب و خاکشیر و آب جوش صبح ناشتا، انجیر و آلوی خیسانده در آب ناشتا، – مصرف سبزی ، تخم شنبلیله ، مرزه ، کلم ، کدو سبز و شلغم – لبنیات بالاخص چربها حداقل – کلم – ریواس – ماهی دریا هفته ای ۱۸۰ گرم – پیاز – سیر – مصرف یک دانه سیب با پوست – نان سنگک – نان جو – سینه مرغ – کبابی و بخار پزها – مرکبات( پرتقال، گریپ فروت، انواع لیمو و نارنگی ) – کیوی – انواع توت، -فلفل دلمه ای، – سبزیجات برگ سبز – روغن جوانه گندم –  آفتابگردان – بادام – گردو – فندق – ذرت – زیتون – دارچین – میخک – زردچوبه – برگ بو – کاهش تخم مرغ مصرفی ماشینی – سویا – عدس خوری و بالعکس لوبیا اندک – آرام خوردن غذا، خوب جویدن، عدم مصرف مایعات همراه غذا و تا یک ساعت بعد از آن، اندکی پیاده روی آرام بعد از غذا – تهویه مناسب محل کار و زندگی، قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم، رفتن به محیط هایی با هوای تمیز مثل باغ، جنگل، کنار رودخانه یا پارک و استشمام هوای پاکیزه و پراکسیژن – پسته سالم روزی چند دانه بسیار موثر – خیار تلخ – سیاه گیله – چای بابونه – خارمریم – هندوانه ابوجهل براساس فرمول مصرف – عدس الملک – کلپوره همدانی(مریم نخودی همدانی) دمنوش و پاشوره – دمنوش گزنه دو گرم در روز – عرق برگ زیتون – سبزی بامیه – شکر سرخ به جای شکر سفید و قند – انگور قرمز نرسیده – نان جو ویا گندم – عرق دارچین – جو ( سوپ جو- نان جو – بیسکوئیت جو – آرد جو ) – سیراب و شیردان – پاچه گوسفند – زعفران ( دمکردنی و یا بصورت ادویه جات در غذاها )- زیره – کندر –  فندوق – بادام تلخ – بادام شیرین- پسته –  خورشت آلو – اسفناج – قارچ – حلیم بادمجان – زردچوبه – عرق بوقناق – روغن مالی بدن با روغن زیتون خصوصا شکم و کمر- سنگ پا کشیدن و روغن مالی کف پاها با روغن حنظل – شستن روزانه پاها با آب ولرم و سپس خشک کردن- حذف ناهار- مصرف آب ولرم نیم ساعت قبل از غذا- مصرف غذاهای آب پز موافق مزاج – خوردن شیر بادام صبح ناشتا و میان وعده – ماء الشعیر سنتی – ریواس – پودر گلسرخ – ژله رویال عسل – خیار چنبر – شنگ – گیلاس .

     * ممنوعیت ها برای افراد دیابتی  :

    مصرف سیب زمینى پخته – هویج –  آردهاى سفید – جوانه گندم – قندوشکر سفید – مرباها آب نبات – ژله ها – پوست مرغ – ران مرغ – دوری از انواع سرخکردنی ها – مصرف میوه هاى بسیار شیرین مثل موز، انجیر، خربزه، انگور شیرین – حذف نمک دان ار سرسفره ها – حذف نوشابه، سس مایونز، سوسیس و کالباس، غذای کنسروی و مانده و فریزری، غذاهای حاوی مواد نگهدارنده – پرهیز از مصرف الکل و مواد مخدّر- مفردات داروئی گیاهی براساس نظرات تخصصی مصرف شود چون مزاج انسانها متفاوت هستند – دوری از شکم شل و فربه و پف کرده – ماکارونی – فشارهاى عصبى، استرس ها و ناراحتى هاى روحى روانى – مصرف طولانى مدت داروهاى حاوى کورتون – لیمو عمانی – شیرینی جات قنادی – چای سیاه – چای سبز – لیمو ترش – آبلیمو ( اصلی ترین علت بیماری دیابت در ایران ) – نشاسته- سیب زمینی – زردآلو – ماکارونی -غذای طبخ شده در ظروف آلومینیم و یا زود پز برای بیماران دیابتی مضر می باشد – استمرار تماشای فیلم های خشن رسانه ها – دوری از گرمای شدید و یا سرمای شدید –

     *برای مقابله با عطش و تشنگی مبتلایان به دیابت چه باید کرد :

    سکنجبین عسلی با آب گرم تا بدن از خلط غالب پاکسازى شود.

    جوشانده بادیان به صورت گرم و داغ مؤثر است .

    از خوردن غذاى غلیظ و چرب و میوه جات بپرهیزند .

    لعاب اسپرزه در یک لیوان آب سرد .

    دوری از آب یخ که عامل تشنگی است .

    شریت لیمو – آب انارشیرین – آب آلو .

    اگر استفراغ مصنوعی هم داده شود تا فضولات حاکم بر معده خارج شود بسیار مفید است .

     تذکرات مهم برای دیابتی ها :

    –    فردی که از قرصهای شیمیایی جهت بهبود بیماری دیابت خود مصرف می کند برای قطع آنها باید تحت نظر طبیب متخصص پزشکی ایرانی (طب اسلامی –ایرانی – سنتی) قرصهایش را به تدریج قطع نماید و نه به صورت دفعتی و یکجا.

    –    برای زخمهای بیماران دیابتی استفاده از عسل است. (در مورد مصرف عسل نباید زیاده روی کنند) با قرار دادن عسل روی زخم، پانسمان آن و تعویض آن دو سه بار در روز، می توان زخم را سریعتر بهبود داد و اگر عفونتی هم دارد با جوش شیرین بشوید بهتر می شود. اگر زخم ترشح دارد صبر زرد را با عسل مخلوط و روی ان قرار دهید. در هر حال با پزشک در تماس باشید.

    http://tajarobteb.persianblog.ir/post/137

    برچسب ها: بارداری و دیابت, تغذیه دیابتی, خون و دیابت, خون و قند خون, دیابت, دیابت حاملگی, دیابت و تغذیه, دیابت و گیاهان, دیابت و نیروی جنسی

    فهرست مراکز پخش فرآورده های زنبورعسل حکیم

    Save

    خبر فوری: اقدامات برای تهیه پروپوزال علمی مقابله با کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی قم

    پک مقابله با کرونا – پرونده های بیماران شفایافته

    خبر فوری: کشف یک روش درمانی برای کرونا

    بسته مقابله با کرونا اهدایی مرکز پژوهشی عسل حکیم برای بیماران کرونایی

    مقابله و درمان آنفلوانزا و کرونا با عصاره عسل زنجبیل

    اولین همایش شفا با عسل از دیدگاه قرآن و احادیث در شهر تاریخی کاشان

    احتمال افزایش قیمت های محصولات عسل حکیم از ماه آینده

    دفتر مرکزی قم: بلوار امین – بین کوچه 11 و 13

    تلفن: 02532930344 – 09127553030


    Copyright © 2012-2020 ShefaCenter.ir

    کارشناس طب اسلامی مطرح کرد؛

    خانم شریف گفت: داروهای سنتی کاهنده قند دارای طبع گرم و خشک هستند و داروهایی مانند آویشن، نعناع، گزنه و اسطو خودوس چون قاعده آور هستند،

    به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم شریف، در رواق حضرت خدیجه حرم مطهر با بیان اینکه مادری که می‌خواهد باردار شود اگر افزایش قند داشته باشد باید خوردن قند و هر چیزی را که قند مصنوعی دارد را کنار بگذارد، گفت: اگر با وجود اصلاح مزاج و همه روش ها باز قند زن و شوهر در آستانه بارداری بالا بود از داروهای سنتی استفاده می شود.

    وی افزود: داروهای سنتی کاهنده قند دارای طبع گرم و خشک هستند و داروهایی مانند آویشن، نعناع، گزنه و اسطو خودوس چون قاعده آور هستند استفاده از آنها در دوران بارداری توصیه نمی شود چون موجب لکه بینی و زایمان زودرس و سقط جنین می شود؛ بنابراین کنترل قند قبل از بارداری راحت است اما در حین بارداری به علت محدودیت دشوار است.

    استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: خانم هایی که دچار قند بالا هستند و می خواهند اقدام به بارداری کنند به آنها توصیه می شود که روزانه یک قاشق گیاه گزنه را ناشتا یا بعد از صبحانه به همراه کاسنی، بو مادران و گل محمدی مصرف کنند زیرا مصرف این ها همراه گزنه از تسریع قاعدگی و افزایش میزان قاعدگی جلوگیری می کند و چون این گیاهان زیاد گرم هستند برای افراد دارای طبع گرم مناسب نیستند.خرفه و دیابت بارداری

    استاد حوز علمیه خواهران با اشاره به اینکه دمنوش برگ گردو نیز برای کاهش قند خیلی مناسب است، ادامه داد: استفاده از تخم خرفه، شنبلیله نیز قبل از خواب به کاهش قند ناشتا کمک می کند.

    سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها تصریح کرد: داروهایی که بیان شد برای کاهش قند قبل از اقدام به بارداری مناسب بوده و در حین بارداری استفاده از این داروها ممنوع بوده یا با محدودیت همراه است؛ بنابراین این داروها را باید در حین بارداری حتما با مشورت پزشک مورد استفاده قرار داد.

    استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: برای شب زیاد نمی توان از داروهای گرم و خشک استفاده کرد چون موجب بی خوابی فرد می شود؛ بنابراین باید برگ گردو یا سایر مواد را با تخم خرفه که طبیعت آن معتدل است، مصرف کرد.

    خانم شریف تصریح کرد: خوردن قند و شکرو قندهای مصنوعی موجب کاهش قند در فرد نمی شود، بنابراین برای اثر بخشی دارو باید از خوردن قند پرهیز کرد.

    وی یادآور شد: حجامت عام و پس از آن حجامت کبد نیز برای کاهش قند مناسب است چون هورمون های کاهش دهنده قند را بیشتر می کند و در ابتدا حجامت عام انجام شده و پس از یک ماه حجامت کبد برای فرد انجام می شود تا قند موجود در خون فرد کاهش یابد.

    برای صدمین بار دستمان به چادر مشکی‌تان / قدر امسال شرمسارتر از قدر گذشته

    به شوق یک‌شنبه‌های خدمت در حرم بانوی کرامت

    وقتی کریمه اهل بیت(س) مروج کریم آل‌الله می‌شود

    به تو از دور سلام/دلتنگ زیارتیم بانو جان + گزارش تصویری

    زائر کودک چشم‌انتظار زیارت بانوی کریمه/بانو همیشه مرا در آستان خویش به بازی مهمان می‌کند

    آیا دختران به بلوغ رسیده ناتوان هم باید روزه بگیرند؟

    بررسی مراتب صبر بر اساس انگیزه صابر

    مرمت کاشی کاری‌های حرم حضرت معصومه(س) از نگاه دوربین

    دعای روز بیست و یکم ماه رمضان

    انعکاس ویژه برنامه رسانه‌ای «تسبیح سحر» از حرم حضرت معصومه(س)

    نداشتن اخلاص و مجاهدت عامل عقب ماندگی اسلام در برخی دوره‌هاست

    گزارش تصویری دومین شب قدر در حرم کریمه اهل‌بیت(س)

    اعتراف به گناه وسیله تقرب به خدا/شب قدر شب شفای هر نوع بیماری است

    آمریکا فرعون زمانه است/نخستین اولویت جبهه مقاومت حمایت از مستضعفان است

    تندیس سلامت به تولیت حرم حضرت معصومه(س) اهدا شد +تصاویر

    پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها.

    “),t.close()},t.write(‘

    “),t.close()},t.write(‘

    خرفه گیاهی قاعده آور است. مصرف خرفه در بارداری با ایجاد انقباضات رحمی، خطر سقط جنین را افزایش می دهد. … ادامه خبر

    جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

    سایر منابع:

    خرفه و دیابت بارداری

    با دوستان خود به اشتراک بگذارید

    می پسندم

    0

    سایر خبرها

    …، خطر سقط جنین را هم افزایش می دهد. با افزایش سن احتمال افزایش بعضی بیماری ها که سبب ناباروری می شوند هم بیشتر می شود. براساس این گزارش، نیمی از نازایی ها به دلیل اختلال تخمک گذاری و بیماری سندروم تخمدان پلی کیستیک که میان زنان بسیار شایع است، اتفاق می افتد. مشکلات ساختمانی و تغییرات رحم نیز از دیگر دلایل مؤثر بر نازایی است. در مردان نیز برخی اختلالات در هورمون های مردانه و اسپرم می تواند منجر …

    معمولا در سه ماهه اول انجام می شود. در این تست، یک بافت از جفت برای انجام آزمایش برداشته می شود. این آزمایش خطر سقط جنین کمی به دنبال دارد. آمینوسنتز: آزمایش آمینوسنتز هر دو اختلال کروموزومی را بررسی می کند. در طول سه ماهه دوم انجام می شود. در این آزمایش از مایع آمنیوتیک داخل رحم نمونه گرفته می شود. این ازمایش نیز احتمال کم سقط جنین را به همراه دارد. پزشک شما یا مشاور ژنتیکی می تواند …

    …، بیان کرد: پیر شدن دستگاه تولید مثل به خصوص تخمدان ها، نقش عمده ای در ناباروری دارد به علاوه افزایش سن، خطر سقط را هم افزایش می دهد؛ اکثر سقط های اولیه خودبه خودی، پس از 35 سالگی و به علت اختلال ژنتیکی اتفاق می افتند، به طوریکه خطر سقط های خودبخودی در سنین زیر 30 سال، کمتر از 10 درصد است ولی این رقم در سنین بالای 40، به 34 درصد می رسد. بیشتر بخوانید: علت اصلی ناباروری زنان + روش …

    ضدالتهابی شان مشهور هستند . دکتر ای پینگ هان ، یکی از محققان، در این باره می گوید: روغن ماهی که سرشار از اسیدهای چرب اُمگا 3 است، و به خاطر رشد جنین برای زنان باردار تجویز می شود، می تواند به ممانعت از التهاب و رشد باکتری ها هم کمک کرده و در نهایت به کاهش زایمان زودهنگام، سقط جنین و مرده زایی نیز کمک می کند . اسیدهای چرب در مواد غذایی نظیر ماهی یافت می شوند که به تشکیل سلول …

    سیدابوالحسن موسوی طباطبایی حضرت فاطمه زهرا(س) ده روز پس از ارتحال جانکاه رسول رحمت(ص) برای دفاع از حریم ولایت، پا به مسجد النبی نهاد. مصیبت عظیم فقدان پدر و اندوه مظلومیت همسر گرامی اش، در موضوع خلافت، از سویی و بیماری شدید جسم؛ شکستگی سینه و پهلو، درد و جراحت صورت و بازو و آسیب سقط جنین شش ماهه از سوی دیگر، آن حضرت را نحیف و رنجور ساخته بود، به گونه ای که نمی توانست بدرستی قدم …

    شما به همان ترتیب عمل کنند. اگرچه انبه مزایای متعددی را ارائه می دهد شما باید در هنگام بارداری آن را در نظر داشته باشید. اثرات جانبی انبه در حین بارداری چیست؟ عوارض جانبی مصرف انبه در دوران بارداری شامل موارد زیر است: اسهال: مصرف بیش از حد انبه می تواند باعث اسهال شود که می تواند منجر به کم آبی شود. افزایش خطر ابتلا به دیابت بارداری …

    دکتر سهیلا خسروی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون 60 هزار و 409 واحد خون در استان اهدا و 33 هزار واحد خون از طریق شبکه خون رسانی دریافت شده است. وی گفت: در این مدت مصرف خون و فرآورده های خونی 95 هزار و 315 واحد بوده است. مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: ذخایر مطلوب استان باید بیشتراز پنج تا هفت روز باشد تا بتوانیم به درخواست …

    باردار می شوند نیز جزو بارداری های پر خطر هستند و می توان بسیاری از عوارض بارداری مثل دیابت بارداری و یا فشار خون را در این افراد بیشتر مشاهده کرد . افرادی که اولین بارداری آن ها زیر 18 سالگی است یعنی در سنین خیلی پایین هستند بارداریشان پر خطر محسوب می شود. بارداری با سابقه بیماری افرادی که در بارداری قبلی خود مشکلاتی داشته اند مانند سابقه سقط یا سقط های مکرر زیر سه …

    سقط جنین است. بتاکاروتن در هویج، طالبی، سیب زمینی شیرین و کلم بروکلی یافت می شود. 8. اسید های چرب امگا 3 اسید های چرب امگا 3 برای باروری و بارداری فواید بسیار دارند. مصرف اسید های چرب امگا 3 موجب بهبود تخمک گذاری، افزایش جریان خون به رحم و ترشح هورمون ها می شود. هم چنین برای رشد مغز جنین و افزایش IQ نیز مفید است. از آنجایی که تمام ویتامین ها شامل امگا 3 نیستند، می توانید آن …

    …> افزایش خطر سقط جنین با افزایش سن، شانس تولد نوزاد کاهش می یابد. سقط جنین در بارداری ها رایج است و تخمین زده شده است که 10 تا 15 درصد بارداری ها با سقط جنین مواجه می شوند. خطر سقط جنین هم بعد از 35 سالگی اتفاق می افتد. در این سن از هر 10 بارداری یک بارداری منجر به سقط جنین می شود. اما بین 35 تا 39 سالگی این خطر تا 18 درصد افزایش می یابد و بعد از 45 سالگی نیز از هر 2 بارداری یک بارداری …

    پنجه نرم می کند، افزود: بچه اولم چهارماهه سقط شد و بچه دومم یک ساعت بعد از تولد از دنیا رفت. هنرپیشه بابیان اینکه تمام آزمایش های پیشرفته ژنتیک را انجام دادم اما تقدیرم داشتن فرزندی بیمار بود، ادامه داد: فاطمه زهرا را از چهارماهگی به دکتر می بردم و بنا به گفته آنها، یک سندرم ژنتیکی مانع از رشد دخترم می شد. وی بابیان اینکه دخترم چهارماهه بود که بنا به تشخیص دکتر صدایی اضافه در …

    نگران کننده دیگری که باعث بروز نتیجه منفی کاذب در تست های بارداری می شود، بیماری بیماری تروفوبلاستیک بارداری (GTD) است. بیماری بیماری تروفوبلاستیک بارداری نوع نادری از تومورهاست که از جنین در حال رشد تشکیل می شود. از هر 100 مورد، یک موردشان ممکن است به چنین بارداری منجر شود. معمولا این بیماری به سقط جنین می انجامد. اگر فردی با این بیماری دست و پنجه نرم کند ممکن است سطح hCG بالایی داشته باشد …

    برای اطمینان از سلامت کودکتان آیا آزمایش آمینوسنتز نیز بدهید یا خیر. آزمایش های غربالگری به شما نشان می دهند که چقدر ممکن است کودک شما شرایط خاصی داشته باشد، اما تنها آزمایش آمینوسنتز است که می تواند مشخص کند آیا کودک واقعا به شرایط خاصی دچار هست یا خیر. در حالی که غربالگری سه ماهه دوم بارداری هیچ خطری برای مادر و کودک ندارد، آمینوسنتز خطر ناچیز سقط جنین را در بر دارد. چطور …

    چشمان خود را بسته نگاه داشته تا از بروز هرگونه آسیب به چشم جلوگیری کنید. حتما فاصله مناسب را رعایت کنید تا دچار سوختگی موضعی نشوید. در استفاده از دود آن محتاطانه عمل کنید، زیرا امکان ورود مواد سمی از طریق استشمام به بدن وجود دارد. در زنان باردار خطر سقط جنین را به همراه دارد. نحوه استفاده برای تهیه و خرید عنبر نسارا به عطاری معتبر مراجعه کنید. همچنین می توانید آن را از روستا های …

    . بیماری های پریودنتال ممکن است باعث فعالیت بیش از حد سیستم ایمنی در افراد شود. یا اینکه سیستم ایمنی بیش فعال می تواند خطر ابتلا به بیماری های پریودنتال را بیشتر کند. مطالعات انجام شده بر روی سیستم ایمنی ارتباط بین سیستم ایمنی و مقابله آن با لقاح و قرار گیری جنین در رحم و رشد آن را مورد بررسی قرار داده اند. زنانی که سیستم ایمنی بیش فعالی دارند خطر ناباروری ، سقط جنین و قرار نگرفتن جنین در رحم در طول …

    بارداری معمولا 25و 26سالگی است. در این سن عوارض بارداری کاهش پیدا می کند و معمولا بارداری به صورت طبیعی ادامه می یابد. احتمال دیابت، فشار خون و کاهش رشد جنین بسیار کم است و بارداری ها در این سن معمولا بدون خطر هستند. در ضمن احتمال ناهنجاری های جنینی که بیشتر به علت سه تایی شدن کروموزوم های 13، 18و 21 اتفاق می افتد، بسیار کم است. تمام تخمک های یک خانم در زمان تولد تولید و ذخیره می شوند و تا 50سالگی …

    بعضی از زنان از ارگاسم در دوران بارداری می ترسند چرا که تصور می کنند انقباضاتی که در رحم، در حالت ارگاسم ایجاد می شود، منجر به نرسیدن اکسیژن به جنین می شود در حالی که انقباضی که در حین ارگاسم ایجاد می شود، بسیار گذراست و مشکلی برای جنین ایجاد نمی کند. در یک حاملگی طبیعی و بدون خطر، نزدیکی نمی تواند باعث صدمه به جنین شود یا خطر سقط را ایجاد کند. جنین به خوبی توسط یک سه آب و ماهیچه های رحمی …

    به گزارش تیترشهر ؛ گر چه مصرف تعدادی از داروها حین بارداری ایمن و بی خطر می باشد اما اغلب ایمن نبوده، اثرات برخی بر روی نوزاد ناشناخته وبرخی از آنها هم ممکن است به نوزاد آسیب جدی وارد نماید. به گفته دکتر محمدی کارشناس واحد تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو گاهی اوقات زنان باردار به علت بیماری های که دارند مجبور به استفاده از برخی داروها می باشند زیرا بیماری آنها ممکن است به جنین صدمه …

    ، خونریزی های پس از زایمان یا وجود میوم های (فیبروم های) متعدد از دست داده اند (افرادی که عمل هیسترکتومی انجام داده اند.)، اصلاً جنینی تشکیل نمی شود. وی درباره سندروم آشرمن تصریح کرد: این سندروم می تواند به علت تروما های (ضربه های) ناشی از عمل جراحی یا سقط های عمدی و غیرقانونی، چسبندگی های رحم را در فرد باعث شود بنابراین جنین نمی تواند در بستر رحم جایگزینی پیدا و رشد کند، برخی افراد هم …

    خونریزی لثه ها شود. خونریزی لثه ها می تواند عامل ورود باکتری ها به جریان خون باشد. این باکتری ها با ورود به جریان خون می توانند به جفت منتقل شده و موجب التهاب شوند که نتیجه آن می تواند سقط جنین یا مرده زایی باشد . یکی از موثرترین راه های مقابله با این عفونت، مصرف اسیدهای چرب اُمگا3 است چراکه آنها به خاطر خواص ضدالتهابی شان مشهور هستند . دکتر ای پینگ هان ، یکی از محققان، در این …خرفه و دیابت بارداری

    . تخمک ها در بدن زنان در دوران جنین خود آن ها تشکیل می شود و با آن ها به دنیا می آید. با بالا رفتن سن زنان، سن تخمک ها نیز بالا می رود و از تعداد و کیفیت آن ها کاسته می شود. البته سن مردان نیز تا حدودی تاثیر گذار خواهد بود. هر چه سن زنان بیشتر می شود مدت زمان بیشتری برای بارور شدن نیاز است. همچنین خطر سقط و دیگر مشکلات بارداری و زایمان نیز بیشتر خواهند شد. حقایقی در مورد سن …

    لوله رحمی: تقریبا از هر 100 زن سلول تخم بارور وارد رحم نمیشود و در لوله های رحمی گیر می کند که نتیجه آن زخم و چسبندگی لوله های فالوپی است. خطر ابتلا به بارداری خارج رحمی با التهاب مکرر و درمان نشده تخمدان افزایش می یابد. بزرگترین خطر زمانی رخ می دهد که جنین بزرگ شده و از لوله ها جدا می شود. به این ترتیب خونریزی شدیدی بروز می کند. این اتفاق می تواند زندگی مادر را تهدید کند. علائم نیز مشابه انقباضات …

    20 قرار داشته و نرمال است اما همه سال به میزانی کاهش یافته و از سویی هر ساله بر تعداد دانش آموزانی که میانه ادراری ید کمتر از 10 دارند نیز افزوده می شود، که این موارد زنگ خطری برای ماست تا استفاده از نمک یددار را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم. وی با تاکید بر این که تبلیغ، توزیع و مصرف نمک دریا در سال های اخیر زنگ خطر دیگری است که مانع از استفاده از نمک یددار شده و سلامت جامعه را تهدید …

    …. 5. کاهش قند خون عرق زیره سیاه در کاهش قند خون موثر است و به همین جهت مصرف آن برای درمان بیماری دیابت مفید است. توجه داشته باشید، مصرف دارو های شیمیایی ضد دیابت با عرق زیره تداخل دارد. زیره ممکن است قند خون را کاهش دهد و مصرف آن به همراه این دارو ها می تواند باعث افت شدید قندخون شود. طریقه مصرف عرق زیره سیاه روزانه یک فنجان از این عرق استفاده شود …

    خلاصی از این وضعیت به سمت مواد مخدر رفت و در دام اعتیاد افتاد. بعد از گذشت مدتی از زندگی مشترک مان هر بار در بارداری ناموفق و دچار سقط جنین می شدم و همین ماجرا باعث شد دوستم که مصرف کننده مواد بود پیشنهاد دهد با مصرف مواد بر سقط های مکررم فائق آیم و این گونه صاحب فرزند شوم . من بدون فکر کردن به عواقب و درستی کار، نی دود را در دستم گرفتم تا درمان شوم و به آرزویم برسم. بالاخره …

    خوراکی ها، تنظیم تعادل مزاجی و چرخه قاعدگی و همچنین تقویت قوای جنسی مربوط می شد. شیوه هایی که گاهی و شاید هم اغلب مواقع جواب می داد. البته بی دلیل هم نیست. چون بعدها مطالعات علمی نشان داد علل ناباروری و بالطبع روش های درمانش بسیار متنوع هستند و برای مثال حتی کارهای ساده ای نظیر مصرف ویتامین های ای ای و دی 3 در افزایش شانس باروری بانوان بسیار مؤثرند. یا اینکه درمان اختلالات تیروئید و فقر آهن بدن و …

    .INT.OSبسته و طول سرویکس 30MMواژینالی اندازه گیری شد.در تخمدان ها و فضای لگن پاتولوژی واضحی دیده نشد .مایع آزاد لگن در حد طبیعی میباشد .میخوام بدونم اون هماتوم و تشکیل نشدن قلب جنین در این سن بارداری مشکل داره؟ اگه میشه زود جواب بدین نگرانم پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز اصلا قابل پیش بینی نیست. هماتوم یعنی قسمتی از جفت کنده شده و شما تهدید به سقط هستید. ممکن است این هماتوم جذب شود و یا باعث سقط شود. استراحت داشته باشید و نزدیکی نکنید، همچنین داروهایتان را هم مصرف کنید. …

    دقیق پریودی قبلیمم نمیدونم. لطفا کمکم کنید پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز اول باید با سونو بارداری داخل رحمی تایید شود و بعد برای کمک به پیشگیری از سقط دارو مصرف کنید.اگر بارداری خارج رحمی باشد نباید دارو مصرف کنید و هر چه سریعتر باید برای درمان آن اقدام شود.راه تشخیص، انجام آزمایش خون از نظر تیتراژ بتا اچ سی جی میباشد. …

    دیده شده درد و خونریزی کمی داشته باشد؟؟ چه مدت بعد از سقط دوباره برای بارداری میتوانم اقدام کنم؟ 34 سالمه بارداری دوم زایمان اول 6 سال پیش و سزارین لطفا پاسخ را به ایمیلم بفرستید باید قرصهای دیگری تحت نظر متخصص مصرف شود و در صورت نیاز کورتاژ انجام شود بعد از 3 ماه اقدام به بارداری مجدد منعی ندارد …

    “),t.close()},t.write(‘

    خرفه گیاهی شاداب و وحشی است که به علت خوشمزگی و خاصیت خوراکی داشتن در بین عموم محبوبیت دارد. خرفه علفی هرز وحشی است که با داشتن مواد مغذی گوناگون همچون اسید های چرب امگا ۳ ، ویتامین ، آنتی اکسیدان، مواد معدنی جز دسته مواد غذایی با ارزش غذایی بالا قرار گرفته است.

    تاثیرات استفاده از خرفه در بارداریخرفه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و ویتامین های بسیار همانند کلسیم، پتاسیم، منیزیوم، مانند یک سبزی ارزشمند در بدن ما عمل می کند. این سبزی به دلیل دارا بودن خاصیت قاعده آوری باعث ایجاد انقباضات رحمی می شود. در زنان باردار می تواند به عنوان یک تهدید و سقط جنین عمل کند، دیگر گیاهانی چون کرفس، جعفری، جعفری فرنگی، نعناع کوهی، بابونه گاوی، پونه معطر، کدو تلخ و سنبل چینی را نیز می توان در دسته خرفه و گیاهان تهدید آمیز این دوران به شمار آورد. 

    در دوران بارداری و شیردهی خرفه بخوریم یا نه؟خرفه گیاهی مغذی و همراه با ویتامین های بسیار است که مصرف آن در دوران بارداری به دلیل انقباضات رحمی و افزایش خطر سقط جنین توصیه نمی شود.مصرف خرفه در شیردهی تایید نشده پس باید از مصرف آن در این دوران هم بپرهیزید.خرفه به دلیل دارا بودن اسید اگزالیک باید از مصرف توسط افرادی که بیماری کلیوی و یا اسید اوریک بالا دارند خودداری شود.

    مزایای استفاده از خرفه برای افراد عادیبا توجه به مطالب گفته شده خرفه در دسته گیاهان با ارزش غذایی بالا قرار دارد در ادامه به معرفی برخی از آن ها می پردازیم:

    خرفه در هند و طب سنتی مربوطه از استفاده گسترده ای برخوردار است.از آب خرفه در درمان کودکان مبتلا به کرم های گوارشی استفاده می شود.خرفه در بین گیاهان دارای بالاترین میزان ویتامین ها و اسید چرب امگا۳ می باشد.خواص خرفه به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان قوی در درمان بیماری های اسکوربوت و ریه و کلیه نقش به سزایی دارد.با خوردن برگ های خرفه می توان به درمان مشکلات ادراری اشاره کرد.دمنوش به دست آمده از خرفه در درمان بیمار یهای انگلی نقش به سزایی دارد.تخم خرفه دارای رطوبت دهی می باشد که کرم های گوارشی را از بین می برد.صمغ و مواد مخاطی به دست آمده از این گیاه نیز دارای خواص درمانی متعدد می باشد.خرفه دارای مواد معدنی مختلف و کلسیم و پتاسیم های سرشار می باشد پس از مصرف آن غافل نشوید.خرفه دارای منبع غنی از اگزالات می باشد.به دلیل دارا بودن مقدار زیادی از ویتامین های محلول در آب و محلول در چربی سرشار از آلفا توکوفرول و اسید آسکوربیت نیز می باشد.خرفه و دیابت بارداری

    مشخصاتی از گیاه خرفهخرفه جز گیاهانی است که در همه قاره ها جز قطب جنوب رشد خوب و کافی دارد. این گیاه در بسیاری از کشور ها به دلیل ظاهرش به عوان گیاهی هرز شناخته می شود اما این چیزی از خواص دارویی و درمانی اش کم نمی کند. از برگ ، ساقه، دانه های خرفه، می توان استفاده های گوناگون کرد و در درمان بسیاری از بیماری از آن کمک گرفت.

    خرفه گیاهی است که به صورت خام و پخته قابل مصرف می باشد. از خرفه می توان در سالاد ها و انواع سوپ برای طعم دهی و همچنین در آبمیوه ای طبیعی برای مصرف استفاده کرد. تخم خرفه به دلیل دارا بودن خاصیت کاهش قند خون در مبارزه با سلول های سرطانی نقش به سزایی را ایفا می کند.دیگر ویژگی های گیاه خرفهخرفه سرشار از مواد مغذی و انواعی از ویتامین ها می باشد.مصرف خرفه در بارداری ممنوع است.خرفه در درمان کودکان مبتلا به کرم های گوارشی بسیار موثر است.در مطالعات اخیر خرفه توانایی از بین بردن سلول های سرطانی و مبارزه با آن هارا دارد.خرفه با کاهش قند و چربی و فشار خون به بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ توصیه می شود.برگ خرفه در درمان التهابات پوستی بسیار موثر است.

    در حال حاضر بيش از
    150 ميليون نفر در دنيا مبتلا به اين بيماری دیابت یا مرض قند هستند كه متأسفانه
    در كشور ما نيز شيوع بالائی دارد و اصولاً به دو صورت ديابت نوع 1 و ديابت نوع 2
    ديده می‌شود و علامت مشخصه آن ميزان قند خون بالای 120 ميلی‌گرم در دسی ليتر در
    حالت ناشتا است و از ديگر علائم آن پرخوری و پرنوشی است.

    ديابت در
    اثر كاهش توليد انسولين در بدن يا كم شدن اثر انسولين در سوخت و ساز مواد قندی
    حاصل مي‌شود (انسولين باعث می‌شود قند يا مهمترين منبع انرژی در بدن مورد استفاده
    قرار گيرد و محل تولید آن لوزالمعده است). ديابت نوع 1 (وابسته به انسولين)
    معمولاً قبل از سن 30 سالگی ظاهر می‌شود و علت آن فقدان يا كمبود هورمون انسولين می‌باشد
    و بیشتر اين بيماران لاغر بوه و نياز به تزريق انسولين دارند. ديابت نوع 2 (غير
    وابسته به انسولين) معمولاً در بزرگسالی (سنين بالای 40 سال) ديده می‌شود. قبل از کشف
    انسولین و داروهای کاهش‌دهنده قندخون، بیماران دیابتی با گیاهان دارویی و درمان‌های
    سنتی معالجه می‌شدند. تاکنون تاثیر مثبت بیش از 1200 گیاه دارویی در کاهش میزان
    قند خون یا کاهش عوارض ناشی از آن شناخته شده است. در این مطلب به ارتباط بین مصرف
    خرفه و دیابت و درمان این بیماری با طب سنتی می‌پردازیم.

    خرفه و دیابت بارداری

    خرفه گياهی
    است علفی، گوشت دار و يكساله كه برگهايی متقابل و گلهايی كوچك و به رنگ زرد دارد. این
    گیاه معمولاً به صورت خودرو در باغچه منازل، کنار جوی‌ها و در مناطق مرطوب می روید و توسط سازمان بهداشت
    جهانی لقب اکسیر جهانی (Global
    panacea) به آن
    داده شده است و یکی از متداول ترین گیاهان دارویی مورد استفاده در جهان عنوان شده
    است.

    خرفه از
    نظر طبیعت طبق نظر حكمای طب سنتی خیلی سرد و تر و دارای نیروی قابضه و مدر است و
    معتقدند كه برگ و ساقه آن مسكن صفرا است، خرفه حرارت خون، كبد و معده را تسكین می‌دهد و برای تسكین شدت تب‌های گرم و صفراوی و تسكین عطش و كنترل ترشح
    ادرار در بیماری دیابت و رفع سردردهای گرم مفید است. از دیگر خواص خرفه، قطع
    خونریزی و چرک سینه بوده و برای خرد كردن سنگ مثانه و ازدیاد ادرار مفید است، از
    این گیاه برای درمان سوزش مجرای ادرار، مثانه، بواسیر و همچنین تسكین حرارت رحم و
    سوزش و درد آن استفاده می‌شود.

    به
    اعتقاده پزشکان طب سنتی دو نوع دیابت سرد و گرم وجود دارد و آنها یكی از گیاهان
    دارویی كه در درمان ديابت گرم بسيار مفيد است را سبزی خرفه می‌دانند. به توصیه این
    پزشکان خوردن تخم خرفه برای افراد دیابتی مفید است، با این وجود باید دقت شود،
    خوردن این گیاه برای افراد سرد مزاج و بلغمی به مقدار زیاد مضر بوده و بایستی برای
    اصلاح اثر آن، با کرفس و نعنا مصرف گردد.

    خرفه باعث
    کاهش قند خون خون بیماران دیابتی می‌شود. به
    این منظور بیماران دیابتی می‌توانند
    خرفه را در رژیم غذایی روزانه خود وارد نموده و از آن از به عنوان سبزی خوردن و
    همچنین در سالاد استفاده کنند. همچنین استفاده از خرفه در پخت غذاهایی نظیر سوپ، آش،
    دلمه و .. نیز علاوه بر مطبوع نموده عطر و طعم غذا میتواند خواص درمانی خوبی برای
    بیماران مبتلا به دیابت در پی داشته باشد. 

    استفاده از بذر خرفه بر روی شیرینی‌ها باعث می‌شود، شیرینی مورد نظر به عنوان یک شیرینی رژیمی برای
    مبتلایان به مرض قند محسوب شود. مصرف عرق
    خرفه نیز تشنگی و عطش بیمارانی که مرض قند دارند را کاهش می‌دهد.

    گردآوری: مجله
    اینترنتی وب

    به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ پیش از این در مطلبی با عنوان مصرف “این سبزی” درمان 99 درد است به بررسی تدابیر فصل تابستان و خواص متعدد سبزی خرفه توسط دکتر رضا منتظر، پزشک، پژوهشگر و مؤلف طب ایرانی ــ اسلامی پرداختیم.

    در خواص اعجاب‌انگیز و متعدد سبزی خرفه به روایاتی صحیح‌السند از امام صادق علیه‌السلام اشاره شد مبنی بر اینکه: “به‌روی زمین گیاهی والاتر و سودمندتر از خرفه نیست و آن سبزی فاطمه است”.

    همچنین به این روایت نیز اشاره شد که پیامبر اکرم(ص) حرارتی در درون خود حس کرد، برگ خرفه را در دهان گذاشت و فشرد و احساس راحتی کرد؛ فرمود: “خداوندا! در آن برکت قرار ده، در آن شِفاء 99 درد است، ای خرفه، هر جا که می‌خواهی برُوی”.

    در مطلب پیش‌ِرو، ادامه همین مبحث توسط دکتر رضا منتظر را می‌خوانیم:

    فرهنگ استفاده از “سبزی خرفه” باید دوباره زنده شود یعنی مردم آن را مطالبه و سبزی‌فروش‌ها نیز آن را عرضه کنند؛ تقاضا که زیاد شود، تولید و عرضه هم مجدداً زیاد می‌شود؛ توصیه می‌کنیم کسانی که در خانه‌های خود باغچه دارند، خودشان خرفه بکارند، تخمش را بکارید، سریع سبز می‌شود.خرفه و دیابت بارداری

    یکی از داروهایی که ما خیلی تجویز می‌کنیم، سبزی و بذر خرفه است؛ طبیعت این سبزی همان طور که گفتیم سرد و تر است و مصرفش در فصل گرما مطلوب است.

    این سبزی مُسکن صفرا است؛ همان‌طور که می‌دانید طب سنتی و اسلامی بر پایهٔ مزاج بنا شده است؛ کسانی که صفرایشان زیاد شده یا حرارت و غلَیان خون در آن‌ها زیاد است، بدنشان زود داغ می‌شود، گرمایی هستند، زیاد عرق می‌کنند، زود عصبی می‌شوند و  پرخاش‌گری می‌کنند.

    این‌ موارد، نشانه‌های حرارت و گرمی بیش از حد بدن است؛ “سبزی خرفه” مُسکن صفرا است و صفرا را در بدن به اعتدال می‌رساند علاوه بر این، مُسکن حرارتِ خون (خلط دم) و کبد نیز هست؛ گرمی کبد یا جگر را تسکین می‌دهد.

    پس خرفه حرارت دو خلط در بدن را کم می‌کند همچنین در رفع سردردهایی که ناشی از گرمی باشند، مؤثر است مثلاً طرف می‌گوید “من میگرن دارم، در آفتاب که راه می‌روم، سردرد می‌شوم یا گرمی می‌خورم، بدتر می‌شوم”؛ این سبزی برای کسی که گرمی، بیماری‌اش را بدتر می‌کند، درمان است.

    از قدیم این سبزی را در آش هم می‌ریختند؛ همین الآن هم در خیلی از استان‌ها این سبزی را در آش استفاده می‌کنند مثلاً در یزد یک آش دارند به‌‌اسم “شولی” که سبزی اصلی‌ آن همین خرفه است البته برگ چغندر هم در آن می‌ریزند که اتفاقاً طبیعت آن هم سرد است.

    خرفه، مسکن عطش است؛ افرادی که مدام تشنه می‌شوند و عطش فراوان دارند نباید فقط آب بنوشند و شکم خود را با پرنوشی خصوصاً آب‌خوردنِ همراه غذا بزرگ کنند بلکه باید برای رفع عطش از این سبزی استفاده کنند.

    خرفه، خردکنندهٔ سنگ مثانه و دارویی برای این بیماری است؛ یکی دیگر از کاربردهای خیلی مهم خرفه درمان دیابت است؛ بیماری شایعی که حدود 15 درصد ایرانی‌ها به‌برکت بی‌تحرکی و غذاهایی که الآن هست، به آن مبتلا شده‌اند! دیابت در مزاج‌های مختلف دیده می‌شود، بعضی از افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند، گرم‌مزاج و برخی دیگر سردمزاجند.

    خرفه برای دیابتی‌های گرم‌مزاج مفید است؛ خرفه قند خون را در این دسته از بیماران به‌خوبی پایین می‌آورد؛ می‌توانند مثل سبزی‌ در آش بریزند یا به‌عنوان سبزی‌خوردن از آن استفاده کنند.

    میان اطباء سنتی، پزشکی متبحر و بااخلاق به‌نام مرحوم دکتر عبدالله احمدیه داشتیم؛ ایشان 4 مرداد سال 1338 وفات کردند؛ کتابی 3جلدی به‌نام “راز درمان” دارند که خاطرات و تجربیات پزشکی‌ خود را در آن ثبت کرده‌اند، مرقدش در امامزاده عبداللهِ شهر ری و شکل قبر هم دقیقاً شکل کتاب است! مایهٔ تأسف است که یادی از ایشان نمی‌شود و صدا و سیما، وزارت بهداشت و حتی دانشکده‌های طب سنتی تجلیلی از ایشان نمی‌کنند.

    دکتر احمدیه در کتاب خود می‌گوید: “خرفه و تخم خرفه در طبایع گرم رفع دیابت می‌کند؛ نگارنده آن را بسیار مورد آزمایش قرار داده و مفید یافته است”.

    ما هم تجربه کرده و برای بیماران خود تجویز می‌کنیم و بعد از بررسی آزمایشگاهی، مشاهده کرده‌ایم که در خیلی‌ از آن‌ها قند خون به‌وضوح پایین آمده است؛ بذر خرفه، سیاه‌رنگ و ریز است ــ همان که روی نان‌برنجی می‌ریزند ــ باید یادآوری کنیم که تخم خرفه همان خواص سبزی خرفه را دارد.

    حال کسی که به دیابت مبتلا و می‌داند طبعش گرم است، اگر سبزی‌ خرفه در دسترسش است، آن را به‌صورت خام مصرف کند یا در آش بریزد و مرتب بخورد؛ اگر سبزی خرفه در دسترس نبود یا فصلش نبود، از عطاری‌ها بذر آن را بگیرد و خوب آسیاب کند، بعد 3 قاشق غذاخوری خرفهٔ آسیاب‌شده را در 3 فنجان آب از شب تا صبح بگذارد خیس بخورد تا شیره‌اش را پس بدهد، رنگ آب قدری شیری‌رنگ می‌شود سپس آن را از صافی رد کند و صبح و ظهر و شب یک فنجان آب صاف‌شده را بخورد؛ این نسخه، معمولاً قند خون را پایین می‌آورد؛ اگر قند خون از حد طبیعی پایین‌تر آمد، باید دوز این دارو را کم کند.

    در تحقیقات جدید متوجه شده‌اند که چربیِ مفید امگا3 که  در ماهی هست، در سبزی خرفه نیز وجود دارد علاوه بر این، خرفه حاوی آنتی‌اکسیدان و ضد سرطان است و ویتامین C نیز دارد.

    این سبزی چون قدری لزج است، ممکن است خوردنش برای بعضی‌ خوشایند نباشد؛ همین مادهٔ لزج نیز خاصیت درمانی دارد، با این حال ممکن است بعضی‌ها آن را نپسندند البته اگر به‌مقدار کم اما مداوم خورده شود، عادت می‌شود.

    تجربه شده که خرفه در کاهش کلسترول خون نیز در خیلی اوقات مؤثر است.

    به‌نظرم با توجه به اینکه از اقتصاد مقاومتی و اصلاح سبک زندگی زیاد صحبت می‌شود، موظفیم این مطالب را منتشر کنیم و سنت‌های مفید غذایی و درمانی‌مان را دوباره احیاء کنیم؛ این نباشد که بگوییم و فراموش شود!

    هر یک از شما اگر راه‌کاری دارید، بنشینید درباره‌ٔ این مهم فکر کنید که؛ از چه‌طریق می‌توان مصرف این سبزی بسیار مفید را توسعه، ترویج و احیاء کرد؟

    در مطلب بعدی، بیشتر درباره‌ٔ خواص درمانی سبزی خرفه صحبت می‌کنیم و نسخه‌های متنوع آن برای درمان بیماری‌های مختلف را بیان می‌کنیم.

    (ادامه دارد…).

    انتهای پیام/*

    خرفه و دیابت بارداری
    خرفه و دیابت بارداری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *