خدایا چیکار کنم شوهرم برگرده

دوره مقدماتی php
خدایا چیکار کنم شوهرم برگرده
خدایا چیکار کنم شوهرم برگرده

چگونه شوهرم را بازگردانم؟

 

در مقاله « رد پای یک زن » به تجزیه و تحلیل، علل آن که مرد با داشتن زن و فرزند، با زن دیگری ارتباط برقرار می نماید پرداختیم ؛ در این مقاله و مقاله  ی بعد به راه های باز گرداندن شوهر به آغوش گرم خانواده می پردازیم .

لطفاً این مقالات را با دقت مطالعه نمایید و به آن عمل کنید ، به احتمال فراوان پس از آن که شما چند ماه به دستورات مقاله عمل کردید وخانه را فضایی پر مهر و محبت و بدون تشنج بر ای شوهرتان نمودید ، همسرشما محیط خانه اولیه خود را برهر جای دیگر ترجیح می دهد؛ امتحان کنید!

 

خدایا چیکار کنم شوهرم برگرده

 

دوره مقدماتی php

 

 

را ه حل چیست ؟

یک یا بیشتر، از عللی که در مقاله قبل اشاره کردیم ،  ممکن است علت ارتباط  همسر شما با زن دیگری باشد . البته قابل تذکر می باشد که گاهی اوقات بعضی از زنان ،با حس بد بینی واحساسی خود ، ارتباط شوهر خودرا با زنی دیگر را در ذهن خود به شدت می پروراند ،به گونه ای که هر چه شوهرش سوگند می خورد چنین نیست ،اوبا حس بدبینی اش ،حرف اورا قبول نمی کند و زندگی را بر خود و اعضای خانواده تلخ می کند ، گاهی این بدبینی زن زمینه ساز وقوع آن اتفاق را فراهم می سازد ؛آن وقت این زن ادعا می کند که حدسش درست بوده است ، در حالی که در ابتدا چنین ارتباطی نبوده ولی بر اثر رفتار ها بدبینانه ی او، و ناامن کردن محیط خانه برای شوهرش ،او را به این راه کشانده.

 

خدا در زن چنین قدرتی قرار داده است ،که با استفاده درست از احساسات وعواطف زنانه، همسرش را اسیر خود نموده و به خانه بازگرداند.

به هر حال پس از  اطمینان کامل یافتن از این که همسرتان با زن دیگری ارتباط دارد ،شما می توانید با رفتار عاقلانه زندگی خود را به وضع اول باز گردانید. خدا در زن چنین قدرتی قرار داده است ،که با استفاده درست از احساسات وعواطف زنانه، همسرش را اسیر خودنموده و به خانه بازگرداند. خدا در قرآن حال این زن را با تعبیر زیبایی چنین بیان نموده است :

«هُنَّ لِبَاسٌ لَّكُم‏ » آنها لباس شما هستند ،این تعبیر زیبای خدا بیان گر آن است این زن است که مرد را حفظ می کند واز نظر روحی و جسمی از هر گونه انحراف ،فساد ، ناراحتی و افسردگی حفظ نماید.

قبل از آن که راه حل را بیان کنم ، متذکر می شوم هر گونه رفتارهای نادرست وانتقامی ،کار را بد تر از وضع موجود می کند . این عکس العمل  عجولانه و غیر کارشناسی ، اولاً جَو خانه را متشنج تر می نماید ، در این صورت همه اعضای خانواده متضرر خواهند شد . ثانیاً حتی ممکن است که شما را طلاق داده و با آن زن ازدواج کند . در این چنین شرایطی، صدمات ،خانواده طلاق داده و از هم پاشیده را ،همه به خصوص کودکان خواهند دید. آیه 128سوره بقره که در مطلع مقاله آورده شده است ، تأیید بر این بیان می باشد ، لذا خدا ، صلح و گذشت از حقوق خود را از طلاق بهتر می داند و می فرماید: 

و اگر زنى، از طغیان و سركشى یا اعراضِ شوهرش، بیم داشته باشد، مانعى ندارد با هم صلح كنند (و زن یا مرد، از پاره‏اى از حقوق خود، بخاطر صلح، صرف نظر نماید.) و صلح، بهتر است اگر چه مردم (طبق غریزه حبّ ذات، در این گونه موارد) بخل مى‏ورزند. و اگر نیكى كنید و پرهیزگارى پیشه سازید (و بخاطر صلح، گذشت نمایید)، خداوند به آنچه انجام مى‏دهید، آگاه است (و پاداش شایسته به شما خواهد داد). (نساء،128)

 

لذا بهتر است که پس از اطمینان وجود خارجی چنین زنی ،قبل از انجام هر حرکتی که موجب تشنج و پنهان کاری بیشتر همسرتان شود ، نکات ذیل را عمل نمایید :

1ـ علت یابی

با کمک یک دوست امین و عاقل ـ اگر نبود خودتان ـ مروری بر زندگی خود نمایید و نقاط ضعف آنرا بیابید و بدون تعصب و لجبازی و حس انتقام ،علت اصلی را پیدا کنید، با حفظ آرامش خود ـ حداقل در ظاهر ـ در رفع آن اقدام کنید.

 

با فراهم نمودن فضای محترمانه و عاشقانه ، محیط آرام بخشی برای همسرتان ایجاد نمایید تا او را از بیرون خانه، به درون خانه ، بیاورید و احتیاجات روحی و جسمی او را ارضاء نمایید .

2ـ برطرف نمودن علت

پس از آن که علت را پیدا کردید ، اگر یکی از علت های یک تا سه بند اول بود ،  سعی کنید دستورات جذب همسرتان که در بند بعدی بیان می شود ،انجام دهید تا همسرتان را به خانه بر گردانید . اگرعلت هیچ یک ازسه بند اول نبود، بلکه همسر شما اسیر هوی و هوس خودش بود ،به دنبال ارضای هوس خودش بود ،شما سعی کنید با تغافل ـ نا دیده و نشنیده گرفتن ـ  ضمن انجام وظایف همسری خود ،به طور غیر مستقیم و ملایم همراه با احساسات وعاطفه زنانه، برای او شرایط توبه وبازگشت به سوی خدا ،را فراهم نمایید . شما با این روش ضمن این که امکان فراهم نمودن توبه همسرتان و زنده نمودن انسانی را فراهم می کنید ، با این روش حداقل، آرامش نسبی فضای خانه را حفظ نموده و مانع صدمات روحی شدید خودتان و فرزندتان می شوید.

3ـ جذب همسرتان !

با فراهم نمودن فضای محترمانه و عاشقانه ، محیط آرام بخشی برای همسرتان ایجاد نمایید تا او را از بیرون خانه، به درون خانه ، بیاورید و احتیاجات روحی و جسمی او را ارضاء نمایید . در حدیث نبوی صفات بهترین زن را بدین گونه توصیف می نماید : در نزد پیامبر (ص) بودیم ایشان فرمودند :بهترین زنان شما کسی است که بچه زا ،خیلی با محبت ، عفیفه ،عزیز و غیر نفوذ بودن در خانواده ولی مقابل همسرش نرم و متواضع،پیش شوهرش زیبا وخوش لباس، ولی درمقابل غیر شوهرش پوشیده ودر حجاب،حرف شوهرش را گوش می دهد و مطیع فرمانش است ،وقتی باشوهرش خلوت می کند خودش را در اختیار او قرار دهد ولی مانند مردان نبایدباشد(باناز وعشوه زنانه)  (وسائل‏الشیعة ج : 20 ص : 29).

از حدیث نبوی می توان به عنوان یک همسر خوب و جذاب برای جذب شوهر نکات ذیل استخراج نمود : 1ـ با محبت بودن 2ـ عفیف بودن 3ـ در مقابل شوهر نرم ومتواضع بودن 4ـ شیک و زیبا پوش بودن 5ـ مطیع شوهربودن 6ـ روابط جنسی خوب با همسرداشتن.

 

با توجه به حدیث فوق و احادیث دیگر ، برای جذب همسر خود و برگشت او به کانون گرم خانه ،کار هایی را در مقاله ی بعد به شما پیشنهاد می کنیم که  در مدت چند ماه انجام دهید و به امید خدا نتیجه بگیرید.با ما همراه باشید

منابع :

1ـ قرآن ترجمه آیت الله مکارم

2ـ وسایل الشیعه

3ـ فروع کافی

4ـ زن کامل

5ـ آیین همسرداری

 

گروه خانواده ایرانی سایت تبیان

 نویسنده :عباس خراسانی

خدایا چیکار کنم شوهرم برگرده

تنظیم : ندا داودی

 

مقالات مرتبط :

از خیانت همسرتان جلو گیری کنید

وقتی نفر سومی در میان است

چگونه عزیز همسرمان باشیم؟

بگو ‌كه‌ دوستم داری!

زنگ خطر های بی وفایی 

چی می شه هوو میاد سرمون؟

 

سوال: سلام. ۲۸ سالمه و شوهرم ٣٢، سه سال با شوهرم زندگی کردم بچه هم نداريم و الان دو ماهه طلاق گرفتم.همسرم خیلی در ظاهر خوشتیپ و باشخصیت بود(همه جا رو اسمش قسم میخورن) ولی تو دعواهای شدید کتکم میزد و فحاشی میکرد.یکساله فهمیدم با دو تا دختر چندین ماه تلگرامی رابطه داشته(البته بعدا فهمیدم بیشتر از این حرفا بوده و دختره خونمون هم اومده)ولی خودش حاشا میکرد.به خانوادشم گفتم ولی فقط نصیحتش کردن.مشاوره هم نمیومد ولی من که میرفتم میگفتن شوهرت خودشیفته س و ادامه این زندگی فایده نداره.آخرین بار که زدم پرده گوشم پاره شد و دیگه نتونستنم کتک زدنا و تکرار خیانتش رو ببخشم وچون حق طلاق داشتم جدا شدم.مشکلم اینه که خيلي دوسش داشتم و دارم،چون […]

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید !

برای عضویت در خبرنامه و دریافت
مطالب ایمیل خود را وارد کنید

درباره ما

متأسفانه در جامعه کنونی ایران آمار طلاق ، خیانت ، افسردگی ، اعتیاد و … بسیار بالا می باشد و روز به روز نیز شاهد پیشرفت این آمار ها می باشیم . هدف اصلی وبسایت مشاوره 24 کمک به کاهش این آمارها در جامعه می باشد و هم اکنون با کمک خدای بزرگ روزانه با دادن مشاوره تلفنی و آنلاین به ده ها هموطن کارهای مفیدی در این زمینه به انجام رسیده است.


اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir


جام جم سرا: به سوال شما از دو زاویه می توان پرداخت؛ اول این که چرا اصولاً همسر شما قهر می کند و دوم این که شما در برابر رفتارهای او باید چه واکنشی نشان دهید.

قهر کردن یعنی قطع ارتباط. وقتی فردی قهر می کند یعنی نمی خواهد درباره موضوع حرفی بزند و به شما هم اجازه نمی دهد که وارد حیطه مورد بحث شوید. اما واقعیت این است که تا زمانی می شود به یک مشکل پرداخت و آن را حل کرد که هر دو طرف به صحبت درباره آن تمایل داشته باشند.

چرا افراد به جای صحبت درباره مشکل یا ناراحتی شان، قهر می کنند؟

همان طور که می دانیم رفتارها در دوران کودکی بیشتر با مشاهده رفتار والدین آموخته می شوند. اگر در الگوهای رفتاری والدین این افراد دقت کنید یعنی از آن ها سوال شود که وقتی پدر و مادرتان با هم دچار مشکل می شدند نتیجه نهایی بحث آنان چه می شد، بیشتر آن ها این طور جواب می دهند که مثلاً پدر یا مادر قهر می کرد و موقعیت را ترک می کرد! همچنین این باور در این خانواده ها ایجاد و تقویت می شود که در بحث و صحبت درباره یک مشکل، همیشه باید یک نفر پیروز شود. در صورتی که در بحث و صحبت کردن درباره مشکلات پیش آمده، برد و باختی وجود ندارد؛ یعنی ممکن است دو نفر مدت ها درباره آن موضوع با هم بحث کنند و در نهایت به نتیجه مشخصی هم نرسند. پس این سوال پیش می آید که هدف این بحث کردن چیست؟ هدف اصلی صحبت کردن درباره یک مشکل، گفتن از احساسات و ناراحتی ها به جای نادیده گرفتن آن هاست.

گفت وگو کنید

همیشه سعی کنید درباره مشکلی که با همسرتان دارید، با او صحبت کنید حتی اگر ظاهراً به حرف شما گوش نمی کند. می توانید برای او یادداشتی بگذارید یا پیامکی بفرستید. در ضمن از مردها در بیشتر مواقع انتظار جواب نداشته باشید چون مردها به ندرت به اشتباه خود اعتراف می کنند. شاید علت این که همسر شما قهر می کند این است که فکر می کند نمی تواند در صحبت با شما پیروز شود یا به نتیجه دلخواهش برسد.خدایا چیکار کنم شوهرم برگرده

برای این که بتوانید همسرتان را برای صحبت کردن با خودتان درباره مشکلات قانع کنید ابتدا سعی کنید به طور کامل به صحبت های او گوش کنید. در این مرحله از خودتان هیچ دفاعی نکنید یعنی سعی نکنید قضیه را توضیح دهید یا حتی نخواهید از ناراحتی همسرتان با این توضیحات کم کنید. از ناراحت شدن همسرتان نترسید، او هم حق دارد گاهی، حتی به اشتباه ناراحت شود. ابتدا همسرتان باید متوجه شود که شما به حرف های او گوش می کنید. خود این کار یعنی گوش کردن، هنر بزرگی است که افراد کمی قادر به انجام آن هستند. وقتی صحبت های همسرتان تمام شد بهتر است در همان موقعیت چیزی در دفاع از خودتان یا برای حل قضیه نگویید و آن را به موقعیت دیگری موکول کنید و اگر نمی توانید تا آن موقع صبر کنید از همسرتان بپرسید که آیا دوست دارد شما در جواب حرف هایش چیزی بگویید یا نه. اگر خواست برایش توضیح دهید.

نترسید از این که گاهی در بحث ها محکوم شوید یا همسرتان حرف شما را درست متوجه نشود. باز هم در آینده فرصت این را خواهید یافت که درباره آن حرف بزنید شاید وقتی که هیچ کدامتان عصبانی یا ناراحت نیستید و می توانید خوب به حرف های هم گوش بدهید.

نشانه اعتماد به نفس پایین

اگر همسرتان قهر می کند، زود رنج و حساس است یعنی ممکن است رفتاری که بقیه را ناراحت نمی کند او را آزرده خاطرکند چون همیشه در رفتار دیگران به دنبال علایم بی ارزش سازی می گردد یعنی فلانی که این رفتار را انجام داد هدفش توهین به من بود و از این قبیل نتیجه گیری ها و استدلال ها. (عباس کیوان لو – کارشناس ارشد روان شناسی بالینی/خراسان)

ارسال نظر


نظرات شما ( 128 نظر )

سه شنبه 22 مرداد 1392 11:15

پنج شنبه 25 مهر 1392 10:54

سه شنبه 21 مرداد 1393 16:10

پنج شنبه 30 مرداد 1393 09:31

چهارشنبه 5 شهریور 1393 11:18

سه شنبه 18 شهریور 1393 00:36

سه شنبه 6 آبان 1393 12:05

شنبه 15 آذر 1393 16:59

دوشنبه 1 دی 1393 09:05

چهارشنبه 27 اسفند 1393 11:05

دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 09:50

شنبه 9 خرداد 1394 09:53

ضمیمه این هفته


 

تالار همدردی نسبت به محتویات تبلیغات مسئولیتی ندارد.

خدایا چیکار کنم شوهرم برگرده

مرکز مشاوره,  مشاوره,  روانشناس ,  روانشناسی کودکان ,  تست روانشناسی


ازدواج , 
انجمن مشاوره , 
مشاور خانواده , 
مرکز روانپزشکی, 
مشاوره تحصیلی

تشکرشده 70 در 39 پست

تشکرشده 3,762 در 695 پست

تشکرشده 151 در 59 پست

تشکرشده 70 در 39 پست

تشکرشده 9,930 در 2,305 پست

تشکرشده 70 در 39 پست

تشکرشده 70 در 39 پست

تشکرشده 9,930 در 2,305 پست

تشکرشده 70 در 39 پست

تشکرشده 151 در 59 پست

انتخاب سریع یک انجمن
 

کودک,  مشاوره ,  خواهر,  ازدواج , روانشناسی ,  فول تست ,  مگاروان, تربیت کودک

 

 

مشاور ,  روانشناس آنلاین ,  مشاوره,  مرکز مشاوره,  مشاوره خانواده ,  مشاورانه


 

تالار همدردی نسبت به محتویات تبلیغات مسئولیتی ندارد.

خدایا چیکار کنم شوهرم برگرده

مرکز مشاوره,  مشاوره,  روانشناس ,  روانشناسی کودکان ,  تست روانشناسی


ازدواج , 
انجمن مشاوره , 
مشاور خانواده , 
مرکز روانپزشکی, 
مشاوره تحصیلی

تشکرشده 52 در 28 پست

تشکرشده 3,054 در 916 پست

تشکرشده 744 در 192 پست

تشکرشده 213 در 91 پست

تشکرشده 52 در 28 پست

تشکرشده 744 در 192 پست

تشکرشده 14,710 در 3,975 پست

تشکرشده 8,019 در 1,524 پست

تشکرشده 52 در 28 پست

تشکرشده 173 در 70 پست

انتخاب سریع یک انجمن
 


نمایش برچسب‌ها

کودک,  مشاوره ,  خواهر,  ازدواج , روانشناسی ,  فول تست ,  مگاروان, تربیت کودک

 

 

مشاور ,  روانشناس آنلاین ,  مشاوره,  مرکز مشاوره,  مشاوره خانواده ,  مشاورانه


 

تالار همدردی نسبت به محتویات تبلیغات مسئولیتی ندارد.

خدایا چیکار کنم شوهرم برگرده

مرکز مشاوره,  مشاوره,  روانشناس ,  روانشناسی کودکان ,  تست روانشناسی


ازدواج , 
انجمن مشاوره , 
مشاور خانواده , 
مرکز روانپزشکی, 
مشاوره تحصیلی

تشکرشده 2 در 2 پست

تشکرشده 1,855 در 418 پست

تشکرشده 1,142 در 412 پست

تشکرشده 496 در 145 پست

تشکرشده 213 در 65 پست

تشکرشده 138 در 54 پست

تشکرشده 110 در 48 پست

تشکرشده 247 در 75 پست

تشکرشده 1,505 در 452 پست

تشکرشده 78 در 33 پست

انتخاب سریع یک انجمن
 


نمایش برچسب‌ها

کودک,  مشاوره ,  خواهر,  ازدواج , روانشناسی ,  فول تست ,  مگاروان, تربیت کودک

 

 

مشاور ,  روانشناس آنلاین ,  مشاوره,  مرکز مشاوره,  مشاوره خانواده ,  مشاورانه


 

تالار همدردی نسبت به محتویات تبلیغات مسئولیتی ندارد.

خدایا چیکار کنم شوهرم برگرده

مرکز مشاوره,  مشاوره,  روانشناس ,  روانشناسی کودکان ,  تست روانشناسی


ازدواج , 
انجمن مشاوره , 
مشاور خانواده , 
مرکز روانپزشکی, 
مشاوره تحصیلی

تشکرشده 2 در 2 پست

تشکرشده 26 در 15 پست

تشکرشده 2 در 2 پست

تشکرشده 121 در 55 پست

تشکرشده 2 در 2 پست

تشکرشده 116 در 57 پست

تشکرشده 935 در 360 پست

تشکرشده 793 در 374 پست

تشکرشده 1,278 در 497 پست

تشکرشده 121 در 55 پست

انتخاب سریع یک انجمن
 


نمایش برچسب‌ها

کودک,  مشاوره ,  خواهر,  ازدواج , روانشناسی ,  فول تست ,  مگاروان, تربیت کودک

 

 

مشاور ,  روانشناس آنلاین ,  مشاوره,  مرکز مشاوره,  مشاوره خانواده ,  مشاورانه


 

تالار همدردی نسبت به محتویات تبلیغات مسئولیتی ندارد.

خدایا چیکار کنم شوهرم برگرده

مرکز مشاوره,  مشاوره,  روانشناس ,  روانشناسی کودکان ,  تست روانشناسی


ازدواج , 
انجمن مشاوره , 
مشاور خانواده , 
مرکز روانپزشکی, 
مشاوره تحصیلی

تشکرشده 1,958 در 415 پست

تشکرشده 196 در 47 پست

تشکرشده 369 در 128 پست

تشکرشده 186 در 103 پست

تشکرشده 6 در 4 پست

تشکرشده 9 در 7 پست

تشکرشده 1,958 در 415 پست

تشکرشده 186 در 103 پست

تشکرشده 1,958 در 415 پست

تشکرشده 35,535 در 7,282 پست

انتخاب سریع یک انجمن
 

کودک,  مشاوره ,  خواهر,  ازدواج , روانشناسی ,  فول تست ,  مگاروان, تربیت کودک

 

 

مشاور ,  روانشناس آنلاین ,  مشاوره,  مرکز مشاوره,  مشاوره خانواده ,  مشاورانه

تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذکر منبع بلامانع است.

Copyright©2009- Titronline.ir, All Rights Reserved. info@Titronline.ir

توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

خدایا چیکار کنم شوهرم برگرده
خدایا چیکار کنم شوهرم برگرده
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *