ختمی سفید برای سرفه

دوره مقدماتی php
ختمی سفید برای سرفه
ختمی سفید برای سرفه

© تمام حقوق متعلق به شرکت دارویی زردبند می باشد.

طراحی و توسعه: آبانگان

او شما را از زمین به وجود آورد و از شما خواست که در آن آبادانی کنید (سوره هودآیه ۶۱)

زردبند شرکتی دانش بنیان و جوان گراست که ضمن پذیرش مسئولیت های اجتماعی خود در چهارچوب مدیریتی متکی بر فرهنگ ایرانی در پی ایجاد الگویی جهانی از یک سازمان زیبا و هوشمند با هدف تولید و عرضه محصولاتی طبیعی و گیاهی در راستای ارتقاء سلامت جامعه و توسعه عمران و آبادانی کشور است.

گل ختمی، گیاهی دو ساله یا جاودانه با منشا آسیا و اروپا است و این گل در طول تابستان شکوفه می دهد. طیف وسیعی از رنگ های ارغوانی، قرمز، سفید، صورتی، زرد و بنفش دارد ؛ علاوه بر این، می تواند تا 2 متر ارتفاع داشته باشد در نتیجه، مشخص شده است که گل ختمی تنها برای مصارف باغبانی به کار نمی رود، بلکه این گیاه همچنین برای ارتقای مزایای سلامتی نیز ارزشمند است برای مثال، به تسکین اسهال، سرفه، سرما خوردگی و معده کمک خواهد کرد بنابراین، اگر می خواهید بیشتر در مورد فواید سلامتی گل ختمی بدانید، نگاهی به لیست این بخش سلامت نمناک بیاندازید.

تب می تواند نشانه این باشد که بدن شما در برابر حضور باکتری ها یا ویروس هایی که به سنگر سیستم ایمنی حمله می کنند، دفاع می کند. در این نقطه، گل ختمی می تواند فردی که تب دارد را درمان کند.

دوره مقدماتی php

چیزی که باعث می شود گل ختمی برای درمان تب داشته باشد، وجود خواص ضد عفونی اش است. این گیاه به رفع گرفتگی بینی و درمان علائم سرماخوردگی کمک خواهد کرد ، که منجر به درمان طبیعی تب می شود.

این منفعت از زمان های باستان مورد استفاده قرار گرفته است، بنابراین شک نداشته باشید که از گل ختمی به عنوان درمان تب استفاده کنید. برای این نکات، شما می توانید یک فنجان چای گل ختمی را برای تسکین تب بنوشید.

در حقیقت، بسیاری از انواع گیاهان برای التیام زخم ها و کبودی ها مفید هستند. گیاهانی دارای اثرات ضد التهابی هستند، درد زخم ها و کوفتگی را کاهش می دهند.ختمی سفید برای سرفه

این در مورد گل ختمی نیز صادق است. مشخص شده است که فواید سلامتی آن به گونه ای است کخ به التیام سریع تر زخم ها کمک می کند.

این گیاه باعث کاهش درد ناشی از آسیب می شود. برای درمان زخم، شما می توانید برگ های گل ختمی را بجوشانید و آن را به منطقه آسیب دیده اعمال کنید.

اگر مار شما را نیش بزند، گل ختمی آماده است که به شما کمک کند. نشان داده شده است که گل ختمی در درمان خارش از گزش حشرات مفید است.

هم چنین به تسکین ناراحتی سوختگی نیز کمک خواهد کرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برگ های خرد شده این گیاه را به منطقه آسیب دیده اعمال کنید.

همه ی ما تقریبا با این خاصیت گل ختمی آشنا هستیم و میدانیم جوشانده گل ختمی نسخه ی عالی طب سنتی برای درمان گلو درد است ، شما می توانید چای از گل ها، دانه ها و ریشه هایش را مصرف کنید علاوه بر این، شما می توانید شکر و عسل را برای شیرینی چای اضافه کنید.

چای گل ختمی می تواند به شما کمک کند تا برخی بیماری ها را درمان کنید. برای مثال، این کار برای درمان گلو درد ، خوب خواهد بود. توصیه می شود که این چای را برای درمان سرفه خشک و جلوگیری از سوزش گلو بنوشید.

علاوه بر توانایی گل ختمی برای درمان گلو درد، این گیاه می تواند برای درمان تب و سرماخوردگی هم مفید باشد. شما می توانید این چای را از دانه ها، ریشه ها و گل های گل ختمی تهیه کنید.

بعد از آن می توانید این چای گیاه را بنوشید تا تب و سرماخوردگی را کاهش دهید که به اثرات التهاب بدن مرتبط است. این چای به افزایش گردش بدن و سم زدایی کمک خواهد کرد. در واقع، این چای گیاهی بدن شما را آرام خواهد کرد.

چیزی که باعث می شود گل ختمی به چنین درمانی طبیعی تبدیل شود، این است که می تواند به تسکین مشکلات تنفسی کمک کند.

شما می توانید برای درمان مشکلات تنفسی مانند آسم و گرفتگی بینی، چای گل ختمی بنوشید. در واقع می توانید به سادگی ریشه آن را آسیاب کنید و آن را به عنوان یک چای تهیه کنید.

گل ختمی برای تسکین گلو و بیماری ها بسیار ارزشمند خواهد بود.

از این رو، چون گل ختمی طیف وسیعی از فواید سلامتی را ارائه می دهد، پس می توانید این گیاه را به عنوان درمان های طبیعی خانگی خود داشته باشید.

تب بالا ممکن است به خودی خود یک بیماری نباشد، اما مطمئناً می تواند احساس شما را بد کند. تب را با یک مقدار غذای گرم که با ریشه های خشک شده و گل های تازه آماده است، پایین بیاورید.

مواد لازم:

طرز تهیه:

تمام مواد را به مدت 20 دقیقه بجوشانید.

اجازه دهید خنک شود و با استفاده از عسل شیرینش کنید و سه فنجان در روز از آن ، برای دور نگه داشتن تب بنوشید.

ریشه گل ختمی را می توان به عنوان یک محرک اشتها مصرف کرد. مطالعات مختلف ثابت کرده اند که ماهیت نشاسته ای ریشه گل ختمی، سطح اشتها را افزایش می دهد.

ریشه های گل ختمی را باید به رژیم غذایی سالم اضافه کرد. ریشه های خوراکی این گیاه گلدار حاوی مقادیر مناسب ویتامین B و C است.

علاوه بر این، می توان مواد معدنی مختلفی از جمله کلسیم، مس، آهن، روی و ید را در ریشه ها یافت.

ریشه های گل ختمی برای نوزادان ایمن هستند. یک دهانشویه را با ریشه هایش تهیه کنید و سپس تحریکی را که در زمان دندان دراوردن تجربه می کنند کم می کند. علاوه بر تسکین سوزش، خواص ضد درد به کاهش درد که اغلب همراه با دندان دراوردن همراه است، کمک می کند.

گل ختمی به عنوان گیاه، اثرات ضد التهابی دارد که بدن را از خطر بیماری ها محافظت می کند. هم چنین این یکی خواص آرامش بخش دارد که در ترویج سلامت هاضمه نقش دارد.

خواص ضد التهاب و آرام بخش به حفاظت از شکم و روده از آسیب التهاب کمک خواهد کرد در نتیجه همانطور که در بخش سلامت نمناک گفته ایم گل ختمی برای درمان مشکلات گوارشی از قبیل زخم، درد شکمی، اسهال، اسهال و حرکت روده تحریک پذیر، عالی خواهد بود.ختمی سفید برای سرفه

علاوه بر این عصاره ریشه گل ختمی می تواند اشتها را به دلیل وجود نشاسته اش بالا ببرد. مزایای بزرگش چیست؟

یکی از فواید سلامتی گل ختمی روشی است که گردش خون را افزایش می دهد. مشخص شده که عصاره گل های ختمی می تواند گردش خون را نیز ترویج کند.

در این نقطه، توصیه می شود 5 میلی لیتر از عصاره اش را در یک روز بنوشید تا بهترین نتایج سلامتی را به دست آورید.

فایده بعدی سلامتی ارایه شده توسط گل ختمی، درمان خونریزی لثه است. مشخص شده است که گل ختمی می تواند به عنوان دهانشویه استفاده شود. هم چنین به خاطر وجود خواص ضد التهابی اش به درمان درد لثه، و سوزش نیز کمک می کند.

خود دهانشویه اش نیز می تواند از ریشه این گیاه ساخته شود. علاوه بر این، گل های ختمی می توانند به عنوان تسکین دهنده، ادرار آور و نرم کننده عمل کنند.

در نتیجه برای داشتن دهان سالم و تازه، استفاده از گل ختمی بهترین روش است که می توانید انجام دهید.

در حقیقت، عصاره گل ها و ریشه های گل ختمی به مقابله با انواع بیماری ها کمک خواهد کرد. در این حالت، ریشه ها و گلهای ختمی به تسکین درد و سوزش معده در زنان کمک خواهند کرد.

چیزی که باعث می شود گل ختمی تبدیل به یک درمان طبیعی بزرگ شود، روشی است که به درمان خروج واژینال کمک می کند.

برای نکات، شما می توانید گل و ریشه هایش را آسیاب کنید و با اضافه کردن عسل آن را به یک چایی تبدیل کنید. بنابراین، با مزایای ارائه شده توسط گل ختمی، سلامتی زنان را به طور حتم ارتقا خواهد داد.

  • عکس دختر خوشگل کارتونی برای پروفایل
  • گفته می شود که گل ختمی برای افزایش تولید شیر زنان مفید خواهد بود. به همین دلیل، شما می توانید ریشه ها و برگ هایش را بجوشانید و این کار را انجام دهید.

    علاوه بر این، گل ختمی نیز می تواند از سقط جنین نیز جلوگیری کند بنابراین، با این که این گیاه طیف وسیعی از مزایای سلامتی را فراهم می کند، شما می توانید آن را از هم اکنون مصرف کنید.

    در واقع، فواید سلامتی گل ختمی برای درمان زیبایی در ادامه بخش سلامت نمناک و در بحث بررسی خواص گل ختمی آورده شده است:

    یکی از مزایای زیبایی ارایه شده توسط گل ختمی، بهبود سلامت پوست است. در این حالت، گل ختمی پوست شما را به پوستی نرم و درخشان و مرطوب تبدیل می کند.

    هم چنین پوست شما را مرطوب خواهد کرد و از حضور خشکی پوست جلوگیری خواهد کرد. برای این گزینه ها، شما می توانید یک ماسک پوست با اضافه کردن ترکیبات طبیعی دیگری مثل روغن زیتون، ماست و عسل برای رسیدن به زیبایی و پوست سالم استفاده کنید.

    گل ختمی نه تنها مزایای سلامتی را تامین می کند، بلکه در ارتقا سلامت مو نیز نقش مهمی دارد. گل ختمی می تواند به عنوان نرم کننده گیاهی موثر استفاده شود.

    در نتیجه با استفاده منظم از این نرم کننده مو، شما موهای صاف و نرمی خواهید داشت و در واقع از شر موهای خشک خلاص می شوید.

    علاوه بر این، مشهور است که گل ختمی می تواند رنگ موی طبیعی برای شما باشد. شما می توانید موهای خود را در خانه تان رنگ کنید. در نتیجه شما باید چند گام ساده را دنبال کنید.

    باید گل های آبی آن را به آب اضافه کنید و بجوشانید. بعد از آن، شما باید آن را به مدت 10 دقیقه بجوشانید و سپس صاف کنید. بنابراین استفاده از این رنگ موی طبیعی بسیار عالی خواهد بود ، چون شما همچنین می توانید موهای صافی نیز داشته باشید.ختمی سفید برای سرفه

    دسته ای از گلهای بنفش آبی رنگ این گیاه را در آب داغ بجوشانید. بگذارید به مدت 10 دقیقه بماند. پپ و بعد از سرد شدن، آن را به یک بطری بریزید. موهای خود را با آن اسپری کنید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بماند و موهای خود را شامپو کنید و بعد با آب بشویید.

    هایلایت زرد رنگ روی موهای خاکستری شما بوجود می آید، با این رنگ کردن ساده، یک تغییر زیبا به دست خواهید آورد.

    شما می توانید از آن، به هر اندازه که می خواهید استفاده کنید تا هایلایت های زرد پنهان را نگه دارید. هفته ای دو بار از آن استفاده کنید تا یک رنگ زیبا به دست آورید، بدون این که به موهایتان آسیب بزنید!

    عصاره این گیاه برای آبرسانی پوست، نگه داشتن رطوبت و نرم کردن پوست شناخته می شود. این نرم کننده غیر چرب به خاطر نرم کنندگی اش شناخته شده است و آن را به یک درمان خانگی برای پوست های خشک تبدیل کرده است.

    عصاره آن همچنین به پوست انعطاف پذیری و کشسانی می دهد و آن را جوان و درخشان نگه می دارد.

    فعالیت های ضد التهابی ریشه های گل ختمی واقعاً قابل تحسین است. آزمایش های انجام شده در طول دهه 1960 نشان دادند که این ریشه ها پتانسیل آزاد کردن شرایط مختلف پوست را دارند، از جمله برامدگی هایی که با اگزما و پسوریازیس همراه هستند را نیز از بین خواهند برد.

    هم چنین شما می توانید بریدگی ها، خراش و زخم های کوچک را با استفاده از ریشه های این گیاه التیام ببخشید.

    کمی از ساقه یا ریشه های گل ختمی را بردارید و آن را در محل سوختگی های خود اعمال کنید. آن ها درد و التهاب و زخم ها را التیام می دهند. خواص مرطوب کنندگی ریشه های این گیاه باعث رطوبت و جلوگیری از خشک شدن ناحیه آسیب دیده و التیام سریع تر می شود.

    یکی از مشکلات عمده با موهای مجعد این است که به راحتی به هم پیچیده می شود و باز کردن گره ها یکی از سخت ترین کارها است. می توانید با جوشانده این گیاه به اهداف درمانیتان برسید. با مرطوب کردن حلقه های خشک موها، آنها را سریعاً آزاد و نرم کنید.

    در واقع، فواید سلامتی بیشتری برای گل ختمی در زیر آورده شده است:

    -کاهنده تورم

    -درمان درد

    -محرک اشتها

    در نتیجه اجازه دهید نگاهی به نکاتی برای مصرف گل ختمی در زیر بیندازیم.

    برای مصرف گل ختمی می توانید چندین روش از جمله اضافه کردن گلبرگ و غنچه گل را به سالاد خود انجام دهید. این عالی است چون شما مواد مغذی را به کاسه سالاد خود اضافه می کنید.

    هم چنین شما می توانید گلش را آسیاب کنید و آن را به عنوان یک چای بجوشانید. فراموش نکنید که عسل را برای شیرین کردن مزه اش اضافه کنید!

    این گیاه عموماً به خورش و سوپ اضافه می شود. علاوه بر این، گلبرگ های آن می توانند به دادن رنگ به محصولات قنادی کمک کنند و همچنین رنگ عالی را به میوه ها، نوشیدنی های غیرالکلی، مانند مربا، ژله و سوسیس، می دهد.

    در آخر، باید متذکر شویم که گل ختمی نوعی گیاه است که حرارت بالا و قرار گرفتن مستقیم با الکل می تواند خواص التیام بخشی داشته باشد.

    پس برای آماده کردن گل ختمی باید مراقب باشید. به طور خلاصه، گل ختمی تنها یک گل زیبا در باغ شما نیست. در واقع، بیشتر از این است. این گیاه می تواند طیف وسیعی از فواید سلامتی را به شما بدهد ، مانند افزایش گردش و درمان سریع تر زخم ها.

    بنابراین شروع به مصرف گل ختمی کنید و همچنین می توانید بهترین نتایج سلامتی را به دست آورید.

    در حالی که گل ختمی برای اغلب مردم ایمن است، اما همیشه توصیه می شود که با پزشک خود، مانند همه داروهای دیگر، چک کنید. هیچ مطالعه ای برای تاثیر این گیاه در طول دوران بارداری و شیردهی در دسترس نیست.

    بنابراین بهتر اسست که برای ایمن بودن از آن استفاده نکنید.

     

    پيامبر خدا صلى الله عليه و آله و سلم فرمود: هرکس آبروی مؤمنی را حفظ کند، بدون تردید بهشت بر او واجب شود.


     

    به گزارش سرویس خانواده جام نیوز؛ ختمي به علت داشتن گل هاي زيبا به صورت گياه زينتي در باغچه ها كاشته مي شود . تمام قسمت هاي اين گياه استفاده طبي دارد. ختمی چند نوع می باشد :ختمی بنفش، ختمی سفید، ختمی سیاه که خواص ختمی بنفش بیشتر می باشد .


     

    یکی از عوراض سرماخوردگی، تحریک مخاط بینی و سرفه‌های شدید است.  برای درمان این عوارض گیاهان دارویی وجود دارند که خاصیت موسیلاژی دارند یعنی حالت ژله مانند و قندی دارند. ختمی یکی از این گیاهان موسیلاژی است که نوع و نحوه مصرف در اثر بخشی آن بسیارمهم ا ست.  گل آن، خاصیت موسیلاژی و در نتیجه اثر درمانی بیشتری دارد. برای به دست آوردن موسیلاژ این گیاه باید گل را در آب نیمه گرم به مدت ۲ ساعت خیسانده و سپس مصرف شود. این موسیلاژ مخاط تنفسی را می‌پوشاند و از تحریک آن جلوگیری می‌کند و آرامش مخاط را به همراه دارد که این تحریک باعث سرفه‌های شدید می‌شود و در قدیم به آن اثر نرم کننده می‌گفتند.ختمی سفید برای سرفه


     


    خواص گل ختمي:

    ختمي از نظر طب قديم ايران سرد و تر است و بطور كلي روي تمام اعضاي بدن مخصوصا روده ها ، ريه ها ، معده ، كليه ها و مثانه موثر است .

    1)ملين و برطرف كننده يبوست است .
    2)بيماري هاي تنفسي را برطرف مي كند.
    3)سرفه هاي خشك را از بين مي برد .
    4)براي رفع گلو درد جوشانده گل ختمي را غرغره كنيد .
    5)عادت ماهيانه را منظم مي كند .

    خواص ريشه ختمي:

    1)ناراحتي هاي پوستي را برطرف مي كند و پوست را نرم مي سازد .
    2)سرفه هاي خشك را از بين مي برد.
    3)تب راپائين مي آرود .
    4)اسهال خوني را شفا مي بخشد .
    5)ادرار را زياد مي كند.
    6)كمي ترشحات عادت ماهيانه را برطرف مي كند.
    7)تورم را رفع مي كند.
    8)ناراحتي هاي دستگاه ادراري را برطرف مي كند.
    9)قند خون را تنظيم مي كند.


     


    خواص برگ ختمي:

    1-ضماد برگ ختمي در برطرف كردن دمل ها و ورم پستان و روم معده موثر است .
    2-براي التيام شكستگي ها ، برگ ختمي را بصورت ضماد درآورده و روي محل شكستگي بگذاريد .
    3-ضماد برگ ختمي در برطرف كردن درد سياتيك مفيد است .
    4-رعشه را برطرف مي كند.
    5-ورم بناگوش را با ضماد برگ ختمي درمان كنيد.


     


    گروه خانواده جام نیوز/ 2005

    گیاه گل ختمی یک از داروهای گیاهی بسیار موثر برای درمان سرفه است مصریان باستان از دیرباز از دمنوش این گیاه برای سرفه استفاده می کردند این گیاه
    در طب سنتی از ارزش بالایی برخوردار است همچنین رویش این گیاه در ایران به صورت وحشی و خود رو است این گیاه برای پاکسازی و تسکین دستگاه گوارش
    و مثانه نیز به کار می‌رود همچنین این گیاه برای زیبایی پوست و مو هم به کار می رود در این مطلب پرشین وی خواص گل ختمی برای سرفه را برای شما تشریح خواهیم کرد

    عضو هیئت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: گل ختمی ضددرد، ضدباکتری، ضدسم، ضد التهاب و ضدسرفه است.
    محمد صالحی سورمقی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: گل ختمی از نظر طب قدیم ایران دارای طبیعتی سرد و
    تر است.
    وی گفت: گل ختمی ضددرد، ضدباکتری، ضدسم، ضد التهاب، ضدسرفه، ضدعفونی کننده، ضداحتقان، ضد کرم، ادرارآور، خلط آور، کاهش دهنده
    قند خون، محرک سیستم ایمنی بدن، ملین و مسهل است.
    عضو هیئت دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: ریشه ختمی به عنوان منبع مهم موسیلاژ برای درمان گلودرد، سرفه و
    ناراحتی‌های معدهاست و به طور موضعی برای التیام زخم کاربرد دارد.

    صالحی سورمقی افزود: از موسیلاژ گل ختمی پماد تهیه کرده‌اند که برای تسکین ‌های ترک خورده به کار برده می‌شود؛
    به طور کلی گل ختمی در تمام اعضای بدن مخصوصاً روده‌ها، ریه‌ها، معده، کلیه‌ها و مثانه مؤثر است.
    وی اضافه کرد: گل ختمی ملین و مسهل قوی، خلط آور و ضد سرفه است و برای درمان درد شکم
    نیز می‌تواند مفید باشد همچنین در درمان زخم معده نیز سودمند است.
    بیشتر بدانید طرز تهیه دمنوش ختمی
    برای تهیه دم کرده ختمی، حدود ۲۰ گرم مخلوط برگ و گل خشک ختمی را ترجیحاً به همراه همین مقدار ریشه
    در یک لیتر آب جوش قرار دهید و بگذارید تا سرد شود. سپس آنرا صاف کرده و در صورت تمایل با عسل شیرین کنید.
    دم کرده ختمی برای تسکین سرفه و آسم (بویژه برای کودکان) و نیز ناراحتی های نای و نایژه و التهاب های
    دستگاه گوارش بسیار موثر است و علاوه بر آن موجب افزایش اشتها نیز می گردد.قرار دادن برگ و گل ختمی
    (و یا دستمال آغشته به دم کرده آن) روی کورک و یا محل دمل باعث نرم شدن
    پوست و در نهایت خروج چرک گردیده و همچنین برای رفع سوزش و خارش محل گزیدگی حشرات نیز مفید است.

    امروزه این گیاه، به منظور استفاده صنعتی، در سطح وسیعی در کشور کشت گردیده و محصولات حاصل
    از آن با کیفیت مطلوب در داروخانه ها عرضه می گردند.خواص گل ختمی برای سرفه است
    علاوه بر آن واریته خاصی از این گیاه معروف به ختمی سیاه با نام علمی
    Althaea rosea var. nigra ، توسط شادروان مرحوم استاد امیدبیگی
    برای اولین بار در کشور کشت گردید. رنگ سیاه گلهای این واریته سرشار از آنتوسیانین است
    که برای تقویت قلب و عروق بکار می رود. این واریته از ختمی در حال
    حاضر در دست تکثیر بوده و در آینده نزدیک فرآورده های حاصل از آن به بازار عرضه خواهد شد.

    سلامت نیوز / زردبند

    ختمی سفید برای سرفه

    Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

    © باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

    درمان سرفه و گلودرد با ختمی و پرسیاوشان

    ختمی سفید برای سرفه

    ختمی، گیاه بومی مناطق شرق مدیترانه است و گیاهی است علفی و چند ساله که ارتفاع آن به حدود 2 متر می ‌رسد،‌ ساقه‌ های آن به رنگ خاکستری و پوشیده از کرک است و برگ‌ های آن پهن و دندانه ‌دار است و دارای گل‌ های درشتی به رنگ‌ سفید مایل به قرمز یا ارغوانی است.

    تمام قسمت ‌های این گیاه استفاده طبی دارد.

    ختمی به علت داشتن گل‌ های زیبا، ‌به صورت گیاه زینتی در باغچه‌ ها کاشته می ‌شود.

     

    خواص درمانی چای ختمی

    * چای برگ‌ ختمی برای درمان آرتریت و التهاب موثر است.

    * چای برگ‌ ختمی برای دفع سنگ‌ های کلیه موثر است.

    * چای ریشه یا برگ‌ ختمی برای درمان گلودرد موثر است.

    * چای ریشه یا برگ‌ های آن برای رفع التهابات دهان موثر است و لوله ‌های برونشی را نرم می‌ کند.

    * چای ریشه ختمی برای رفع برخی اختلالات هضمی مانند ورم معده، کولیت و زخم‌ های گوارشی موثر است.

    * چای ریشه ختمی، به افزاش جریان شیر مادر کمک می‌ کند.

     

    برای تهیه چای برگ ختمی، یک مشت از برگ‌ های ختمی را درون آب جوش ریخته و 7 تا 10 دقیقه آن‌ ها را بجوشانید، سپس بگذارید با حرارت کم،  دم بکشد.

    برای تهیه چای ریشه ختمی، 25 گرم از ریشه این گیاه را درون آب، جوش آورده، سپس به مدت 7 تا 10 دقیقه بگذارید آرام دم بکشد.

    خواص دارویی پرسیاوشان

    نام این گیاه به فارسى پرسیاوشان، پرسیاوش و سنبل است. به عربی نام های زیادی دارد از جمله: شعر الجبل، شعر الجبار، شعر الجن، شعر الجنازیر، شعر الكلاب، شعر الغول، كربرالبئر، كنرة القنا، جعدة القنا، ساق الاسود، ایوصیف مى باشد. تركان نیز به آن “بالدیرى قره ” مى گویند.

    پرسیاوشان از خانواده سرخس ها است. بیشترین قسمت مورد استفاده آن برگ هاى درازی است كه داراى بویى ضعیف و طعمى گس است و داراى صمغ، مواد قندى، تانن، ترشى مازویى و یك ماده تلخ و كمى اسانس مى باشد.

     

    خواص درمانی  پرسیاوشان

    * پرسیاوشان درمان كننده تنگی نفس و بر طرف کننده سنگ کلیه می باشد.

    * دشمن سر درد است و استنشاق جوشانده آن جهت باز شدن بینى و زكام، خنازیر، بواسیر و دنبل سودمند است.

    * پرسیاوشان تقویت كننده مو است و زخم هاى چركین را مداوا مى كند.

    * یكى دیگر از خواص آن درمان سرفه و نرم كننده سینه است به همین جهت عده اى به پرسیاوشان دواءالصدر هم گفته اند. سینه را نرم كرده و اخلاط آن را از بین مى برد.

    * پرسیاوشان مسهل سودا، بلغم و صفراى موجود در معده و روده ها است.

    * ادرار و عادت ماهیانه زنان را باز مى كند و خون نفاس را بند مى آورد.ختمی سفید برای سرفه

     

    دم کرده پرسیاوشان

    دم كرده دو تا سه درصد برگ پرسیاوشان كه با قند یا عسل شیرین شده باشد، به مقدار سه فنجان در روز (براى گریپ) نزله و برونشیت توصیه شده است، معمولا كمى شیر هم به آن اضافه مى نمایند و عده اى توصیه كرده اند كه آن را با شربت شقایق با افیون كاهو (شیره خشك شده ساق كاهو) مصرف نمایند.

    گردآوری: معصومه آیت اللهی

    بخش تغذیه و سلامت تبیان

    همشهری

    دانشنامه آزاد

     

  • نقاشی توت فرنگی کودکانه
  • اگر می خواهید با پزشکان سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

    برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت، اینجا را کلیک کنید. 

     

    *مطالب مرتبط:

    اطلاعاتی درباره دَم کرده های گیاهی

    مصرف خود سرانه گیاهان دارویی خطرناك است

    داروهای گیاهی را بی ضابطه مصرف نكنید

    اثرات مفید گیاهان دارویی

    گیاهان دارویی مفید در سرماخوردگی

    ختمی سفید برای سرفه

    10باور غلط درباره سرماخوردگی (1) و (2)

    کدام گیاه برای کدام بیماری؟

    داروهای گیاهی، گاهی بی‌خطر و بی‌فایده

    check-circleکیفیت

    lockامنیت

    bell پشتیبانی

    25,000تومان

    گل ختمی سفید

    ختمی سفید برای سرفه

    گل ختمی سفید مرغوب وزن خالص 100 گرم

    درمان سرفه

    تب بر

    درمان آسم

    دفع حرارت بدن

    ملین

    زیباکننده پوست

    خنک کننده کبد

    درمان خشونت سینه

    تنظیم دستگاه گوارش

     

     

     

    گل ختمی سفید (نام علمی Althaea officinalis) سرده‌ای از گیاهان است .

    از تیره پنیرکیان یکساله و خودرو، گل و میوه و ریشه آن مصرف دارویی دارد.

    گل ختمی به ارتفاع دو متر گل‌های صورتی، قرمز وسفید دارد .

    که برای روکش داروها استفاده می‌شود.

    جنس بزرگی از گیاهان گلدار دارای ۲۰۰- ۲۲۰ گونه از نهان‌دانگان می‌باشد.

    بومی مناطق گرم، زیر گرمسیری استوایی و نواحی گرمسیری.

    بین دو مدار شمال و جنوب استوا در جهان می‌باشد.

    گل ختمی در درمان امراض کبدی و جوش صورت اثر سودمندی دارد .

    طرز استفاده آن گلبرگهای آنرا خشک نموده وآسیاب کنید.

    سپس برای هر بار استفاده یک قاشق مرباخوری از پودر آسیاب شده را .

    در یک لیوان آب جوشیده سرد شده یا عرق کاسنی.

    برای مدت ۸ ساعت خیسانده و مصرف کنید.

    ختمی سفید برای سرفه

    برگ‌ها و گلبرگ‌های گل ختمی را می‌توان به شکل دم‌نوش و عرقیات مصرف کرد.

    که برای درمان انواعی از بیماری‌ها مفید است.

    به لحاظ تاریخی گل ختمی در فرهنگ‌های مختلف .

    به عنوان گزینه‌ای برای درمان چندین بیماری کاربرد داشته است.

    در مصر باستان از دم نوش گل ختمی برای کاهش دمای بدن،

    درمان بیماری‌های عصبی و قلبی و افزایش دهنده ادرار استفاده می‌کردند.

     

    دمنوش گل ختمی سرفه های خشک را از بین می برد.

    این دمنوش ملین و برطرف کننده یبوست است.

  • علل فشار خون چیست
  • دم کرده این گیاه برای کاهش یا درمان آلرژی موثر می باشد.

    دم کرده گل وریشه این گیاه تب را پایین میاورد.

    دمنوش ختمی برای دفع سنگ کیله موثر است.

    خواص گل ختمی در دوران بارداری،خواص گل ختمی براب سرفه،خواص گل ختمی در لاغری

     

    استفاده از گل ختمی به عنوان داروی گیاهی برای درمان سرماخوردگی،

    گلودرد و دیگر مشکلات تنفسی سابقه‌ای چند هزار ساله دارد .

    که این خاصیت درمانی فوق‌العاده حاصل لعاب زیادی است .

    که از خیس کردن گلبرگ‌ها و ریشه‌ این گیاه به دست می‌آید.

    همچنین برگ‌های این گیاه برای درمان گازگرفتگی و سوختگی شفابخش است.ختمی سفید برای سرفه

    همچنین گل ختمی در درمان مشکلات مرتبط با التهاب دستگاه گوارش موثر است.

    و می‌تواند در کاهش التهاب لثه نوزادان در زمان دندان درآوردن آن ها مفید باشد.

    می‌توان عصاره ریشه و ساقه ختمی را .

    برای درمان سوختگی‌ها و زخم‌های پوستی استفاده کرد .

    و درمانی موثر برای کاهش قرمزی و سوزش ناشی از اگزماست.

    اخیرا، گل ختمی در درمان مشکلات گوارشی از جمله سوزش معده،

    سوء هاضمه، کولیت زخمی و زخم معده استفاده می‌شود.

    همچنین محققان در نظر دارند تا کارآیی ختمی را .

    به عنوان درمان طبیعی برای کنترل قندخون در دیابتی‌ها مورد بررسی قرار دهند.

    خواص گل ختمی در دوران بارداری،خواص گل ختمی برای سرفه،خواص گل ختمی در لاغری.

    www.attarstore.ir

     

    این گیاه دارای خواصی است که می‌توان از آن در درمان سرطان.

    و کاهش وزن استفاده کرد.

    در نتایج یک مطالعه دیگر آمده است عصاره گل ختمی روی متابولیسم اثر می‌گذارد.

    و از چاقی و تشکیل چربی در کبد جلوگیری می‌کند.

    این گیاه استوایی به عنوان ترکیبی دارویی در درمان شپش سر نیز تاثیرگذار است.

    چای این گل از قدیم به عنوان تسکین دهنده درد، ملین و ادرارآور شناخته شده.

    که تأثیر بسزایی در بهبود اختلالات گوارشی دارد.

    تانین، فنولیک اسید، فلاونوئید و روغن های فرار چای گل ختمی،

    التهاب دهان، التهاب ریه و سرفه های مزمن را در دوران سرماخوردگی بهبود می بخشد.

    و کمک زیادی به درمان آسم می کند.

    موارد احتیاط مصرف

    گل ختمی سفید گیاه مفید و بی ضرری است.

    و فقط زنان باردار و مادران شیرده باید از زیاد خوردن آن پرهیز کنند.

    کسانی که سرد مزاج هستند باید ختمی را با عسل بخورند.

    یک قاشق غذاخوری گل ختمی را در قوری بریزید .

    و روی آن آب با دمای 70 یا 80 درجه ریخته و اجازه دهید

    که به مدت 15 دقیقه دم بکشد.

    در صورت تمایل می توانید آن را با کمی عسل شیرین کنید.

    برای دم کردن ریشه این گیاه ابتدا ریشه آن را تمیز کرده.

    و در یک لیتر آب جوش ریخته و اجازه دهید که به مدت 30 دقیقه دم بکشد.

    پس از سرد شدن آن را از صافی عبور داده .

    و در صورت تمایل با عسل شیرین کنید.
    منبع عطاری زعفرانچی تبریز

    هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    برای فرستادن دیدگاه، باید وارد شده باشید.

    10,000تومانافزودن به سبد خرید

    تخم بارهنگ

    پاک شده وزن خالص 120 گرم

    ملین

    بهبود سرفه

    کاهش دهنده چربی

    مسهل

    ادرارآور

    درمان کننده زخم

    قاعده آور

    10,000تومانافزودن به سبد خرید

    5,000تومانافزودن به سبد خرید

    ورق ژلاتین

    آلمانی یکعدد

    درمان سرفه کودکان و بزرگسالان

    رفع خشونت سینه

    غضروف ساز

    بهترین گزینه سالم برلای تهیه انواع دسر

     

    5,000تومانافزودن به سبد خرید

    36,000تومانافزودن به سبد خرید

    فلفل سیاه پودر درجه 1 بسته200 گرمی

    تقویت حافظه ومغز

    تقویت معده بادشکن

    مسکن دردهای عصبی

    رقیق کننده خون

    تب بر

    چربی سوز

    کاهش وزن

    عطر وطعم دهنده ی بکر وبی نظیر غذا

     

    36,000تومانافزودن به سبد خرید

    10,000تومانافزودن به سبد خرید

    تخم خرفه

    تخم خرفه پاک شده وزن خالص 100گرم

    تصفیه کننده خون

    ، رفع التهابات گوارشی

    ، رفع سرفه

    تسکین دهنده تشنگی

    ضدکرم

    حاوی ویتامینc

    خونساز

    10,000تومانافزودن به سبد خرید

    50,000تومان 58,000تومانافزودن به سبد خرید

    پولک

    پولک اعلای آذربایجان وزن خالص یک کیلوگرم

    ضد التهاب،

    ضدعفونی‌کننده

    ، ضد باکتری و ضد میکروب

    درمان بیماری‌ سینوزیت،

    درمان آسم

    ،درمان روماتیسم،

    بهبود سرماخوردگی،

    بهبود عفونت ادراری و سوزش ادرار

    درمان عفونت داخلی زنان

    ضد عفونی کردن دستگاه تنفسی،

    دستگاه ادراری و دستگاه تناسلی زنان کاربرد دارد

    50,000تومان 58,000تومانافزودن به سبد خرید

    7,000تومانافزودن به سبد خرید

    قدومه شهری اعلا

    وزن خالص 100 گرم

    ضد سرفه

    ملین

    بهبود گلودرد

    نرم کننده سینه

    7,000تومانافزودن به سبد خرید

    عطاری زعفرانچی تبریز قدیمی ترین تهیه کننده گیاهان دارویی عطاری زعفرانچی تبریز ، برای شما کلی پیشنهاد عالی در‌مورد ارتقای سلامت و بهبود وضعیت بیماری با استفاده از داروهای گیاهی دارد. داروهای گیاهیِ برآمده از طبیعت و تایید شده توسط علم روز دنیا که نسبت به داروهای شیمیایی تقریبا عارضه ای ندارد. سعی ما هم در این سایت رساندن پیام او به شما و تسهیل تهیه این دارو های گیاهی برای شماست.

     

    آدرس : تبریز ، خیابان بهار ، ایستگاه حمام ، جنب کوچه میرستار پلاک299

    طراحی و بهینه شده توسط سایمان سیستم


    رمز عبور یکبار مصرف *

    به گزارش خبرگزاری تسنیم، ختمی گیاهی است علفی و چند ساله که ارتفاع آن به حدود 2 متر می رسد ساقه آن از کرکهای ریز که به رنگ خاکستری می باشد پوشیده شده است .

    برگهای ختمی دندانه دار ، پهن و مانند قلب می باشد . گلهای آن درشت به رنگ سفید مایل به قرمز یا ارغوانی است که بصورت دسته های سه تایی در اواخر تابستان ظاهر می شود .

    ختمی به علت داتشن گلهای زیبا به صورت گیاه زینتی در باغچه ها کاشته می شود . تمام قسمتهای این گیاه استفاده طبی درد . ترکیبات شیمیایی:

    ختمی دارای لعاب و موسیلاژزیادی است .این گیاه دارای مواد نشاسته ای ، چربی ، اسانس ،‌آنتوسیانین Anthocyanin ،‌آل تئین Altheine ، دای اکسی بنزوئیک اسید DIoxybenzoic Acid و سیانیدین Cyanidin می باشد . خواص داروئی:

    ختمی از نظر طب قدیم ایران سرد و تر است و بطور کلی روی تمام اعضای بدن مخصوصا روده ها ، ریه ها ، معده ، کلیه ها و مثانه موثر است .ختمی سفید برای سرفه

    خواص گل ختمی

    1)ملین و برطرف کننده یبوست است .

    2)بیماریهای تنفسی را برطرف می کند.

    3)سرفه های خشک را از بین می برد .

    4)برای رفع گلو درد جوشانده گل ختمی را غرغره کنید .

    5)عادت ماهیانه را منظم می کند .

    خواص ریشه ختمی

    1)ناراحتی های پوستی را برطرف می کند و پوست را نرم می سازد .

    2)سرفه های خشک را از بین می برد.

    3)تب راپائین می آرود .

    4)اسهال خونی را شفا می بخشد .

    5)ادرار را زیاد می کند.

    6)کمی ترشحات عادت ماهیانه را برطرف می کند.

    7)تورم را رفع می کند.

    8)ناراحتی های دستگاه ادراری را برطرف می کند.

    9)قند خون را تنظیم می کند.

    خواص برگ ختمی

    1-ضماد برگ ختمی در برطرف کردن دمل ها و ورم پستان و روم معده موثر است .

    2-برای التیام شکستگی ها ، برگ ختمی را بصورت ضماد درآورده و روی محل شکستگی بگذارید .

    3-ضماد برگ ختمی در برطرف کردن درد سیاتیک مفید است .

    4-رعشه را برطرف می کند.

    5-ورم بناگوش را با ضماد برگ ختمی درمان کنید. طرز استفاده:

    1- خیسانده ریشه ختمی : 10 گرم ریشه ختمی را پوست کنده و خرد کرده و در یک لیتر آب سرد خیس کنید و پس از 8 ساعت آنرا صاف کرده و نگهدری کنید این مایع در رفع اسهال خونی بسیار موثر است .

    2-دم کرده ختیم : در حدود 20 گرم ریشه ختمی را تمیز کرده و خرد کنید و آنرا در یک لیتر آب جوش بریزید و بگذارید بماند تا سرد شود سپس آنرا صاف کرده و با عسل مخلوط کنید .

    3-دم کرده گل ختمی : 20 گرم گل خشک شده ختمی را در یک لیتر آب جوش بریزید و بگذارید بماند تا سرد شود سپس آنرا با قند یا عسل شیرین بکنید .ختمی سفید برای سرفه

    4-محلول شست وشوی  چشم : نیم گرم گل خشک ختمی را در 150 گرم آب ریخته و به مدت 5 دقیقه بگذارید بجوشد سپس آنرا سرد کنید و 5 قطره الکل کامفه در آن بریزید. مضرات :

    ختمی گیاه مفید و بی ضرری است فقط زنان باردار و مادرانش یدره باید از زیاد خوردن آن پرهیز کنند .کسانیکه سرد مزاج هستند باید ختمی را با عسل بخورند .

    منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی پزشکان ایران

    انتهای پیام/

    پزشک همیشه همراه شماست !

    اگر در مورد درمان با ختمی سوالی دارید همین الان بصورت چت یا تلفنی با من گفتگو کنید

    گیاهی است علفی و چند ساله که ارتفاع آن به حدود 2 متر می رسد ساقه آن از کرکهای ریز که به رنگ خاکستری می باشد پوشیده شده است . برگهای ختمی دندانه دار ، پهن و مانند قلب می باشد . گلهای آن درشت به رنگ سفید مایل به قرمز یا ارغوانی است که بصورت دسته های سه تایی در اواخر تابستان ظاهر می شود . ختمی به علت داتشن گلهای زیبا به صورت گیاه زینتی در باغچه ها کاشته می شود . تمام قسمتهای این گیاه استفاده طبی دارد .

    ختمی، ضددرد، ضدباکتری، ضدسم، ضد التهاب، ضدسرفه، ضدعفونی کننده، ضداحتقان، ضد کرم، ادرارآور، خلط آور، کاهشدهنده ی قند خون، محرک سیستم ایمنی بدن، ملین و مسهل است. ختمی ختمی، گیاهی است علفی، پایا به ارتفاع تا 5/1 متر و پوشیده از کرک. برگ های این گیاه با پهنک بزرگ و شامل 5-3 لب دندانه دار است. ختمی گل هایی به رنگ سفید مایل به گلی یا ارغوانی دارد که در قسمت های انتهایی ساقه اکثرا به صورت 3 تایی دیده می شوند. قسمت مورد استفاده ی ختمی گل، ریشه و برگ آن است. ریشه ی ختمی ریشه ی ختمی به عنوان منبع مهم موسیلاژ بیش از دو هزار سال است که برای درمان گلودرد، سرفه و ناراحتی های معده و به طور موضعی جهت التیام زخم، کاربرد دارد. این موسیلاژ، در تهیه پمادهایی که برای تسکین پوست های ترک خورده تجویز می شود و همچنین به میزان کم (20 ppm)، جهت شکل ظاهری و حجیم کردن غذا مصرف می شود. ترکیبات مهم مهم ترین ترکیب ریشه ی ختمی، موسیلاژ آن است که در فصول مختلف، درصد آن متفاوت است و در زمستان به حداکثر می رسد. منابع مختلف، درصد موسیلاژ ریشه ی ختمی را بین 10 تا 35 درصد ذکر می کنند. موسیلاژ در اثر هیدرولیز، قندهای رامنوز، گالاکتوز و اسید گالاکتورونیک، ایجاد می کنند ترکیبات دیگر، شامل: فلاونوئید، پکتین، قندها، آسپاراژین و کمی استرول هستند. اثرات مهم ختمی به عنوان ضد سرفه به ویژه برای سرفه های حاصل از تحریکات التهابات غشاء مخاطی و یا تورمی گلو(نزله ای) که دارای ترشح می باشند بسیار موثر است. طریقه و مقدار مصرف ریشه ی خشک شده ی ختمی را ابتدا باید با آسیاب به صورت پودر تبدیل کرد؛ سپس بر روی 3 تا 10 گرم از این پودر، یک استکان یا لیوان آب سرد اضافه نمود و به مدت نیم ساعت خیساند. (البته هر چه بیشتر خیسانده شود، بهتر است)؛ آن گاه با همزن، آن را به خوبی هم زد و سپس صاف کرد. حاصل صاف شده را می توان به طور مستقیم و یا با یک قاشق عسل، مخلوط کرده و میل نمود. چون عسل، خود دارای اثرات ضدسرفه و گرفتگی صدا است، لذا در صورت مخلوط کردن این دو، اثر آن ها تقویت شده و کارایی بهتری را ایجاد می کند. مهم ترین اثرات گزارش شده ریشه ختمی ضددرد، ضدباکتری، ضدسم، ضد التهاب، ضدسرفه، ضدعفونی کننده، ضداحتقان، ضد کرم، ادرارآور، خلط آور، کاهش دهنده ی قند خون، محرک سیستم ایمنی بدن، ملین و مسهل. ریشه ی ختمی ناراحتی های پوستی را برطرف می کند و پوست را نرم می سازد، سرفه های خشک را از بین می برد، تب را پائین می آورد، اسهال خونی را شفا می دهد و ادرار را زیاد می کند گل و برگ ختمی گل ختمی چند نوع است از جمله “ختمی بنفش” ، “ختمی سفید” و “ختمی سیاه” که خواص ختمی بنفش بیشتر است. ترکیبات مهم گل و برگ ختمی دارای حدود 6 تا 9 درصد موسیلاژ می باشد که بیش ترین درصد آن، کمی قبل از گل دادن آن است. هم چنین ترکیبات فلاونوئیدی و مقدار بسیار کمی اسانس، از دیگر مواد گل و برگ ختمی هستند. اثرات مهم به عنوان نرم کننده ی گلو، خلط آور و ضدسرفه بسیار مفید است. اثر ضدسرفه ی آن از طریق کاهش ورم و التهابات گلو، و راه های بالای تنفسی می باشد. هم چنین مصرف خوراکی آن، باعث کاهش تورم لایه ی مخاطی روده و معده می گردد. استفاده موضعی له شده ی برگ تازه ی ختمی، جهت کاهش درد و التهاب نیش حشرات، مفید است.ختمی سفید برای سرفه

    سلام ،دکتر امیر بهرامی احمدی پزشک عمومی هستم، میتوانید همین الان سوالتونو بصورت چت یا تلفنی از من بپرسید و با هم گفتگو کنیم .

    ختمی گیاه مفید و بی ضرری است فقط زنان باردار و مادرانش یدره باید از زیاد خوردن آن پرهیز کنند .کسانیکه سرد مزاج هستند باید ختمی را با عسل بخورند .

    1- خیسانده ریشه ختمی : 10 گرم ریشه ختمی را پوست کنده و خرد کرده و در یک لیتر آب سرد خیس کنید و پس از 8 ساعت آنرا صاف کرده و نگهداری کنید این مایع در رفع اسهال خونی بسیار موثر است .

    2-دم کرده ختیم : در حدود 20 گرم ریشه ختمی را تمیز کرده و خرد کنید و آنرا در یک لیتر آب جوش بریزید و بگذارید بماند تا سرد شود سپس آنرا صاف کرده و با عسل مخلوط کنید .

    3-دم کرده گل ختمی : 20 گرم گل خشک شده ختمی را در یک لیتر آب جوش بریزید و بگذارید بماند تا سرد شود سپس آنرا با قند یا عسل شیرین بکنید .

    4-محلول شست وشوی چشم : نیم گرم گل خشک ختمی را در 150 گرم آب ریخته و به مدت 5 دقیقه بگذارید بجوشد سپس آنرا سرد کنید و 5 قطره الکل کامفه در آن بریزید. طریقه و مقدار مصرف بر روی 5 تا 10 گرم و یا برگ، و یا مخلوط این دو، یک لیوان آب سرد اضافه می کنیم، (حداقل نیم ساعت باید خیس بخورد.) سپس آن را به خوبی به هم می زنیم و می گذاریم یک تا دو ساعت به حال خود بماند. (هر چند بیش تر خیس بخورد و هم زده شود، بهتر است؛ چون مواد آن، بهتر استخراج شده و تاثیر بیش تری دارد.)؛ پس از آن صاف می کنیم. صاف شده را به دفعات، در روی می توان میل نمود(بین 3 تا 5 بار این میزان را روزانه می توان مصرف کرد). ختمی در طب سنتی ختمی از نظر طب قدیم ایران سرد و تر است و به طور کلی روی تمام اعضای بدن مخصوصا روده ها، ریه ها، معده، کلیه ها و مثانه موثر است. * گل ختمی ملین و برطرف کننده ی یبوست است، بیماری های تنفسی را برطرف می کند، سرفه های خشک را از بین می برد. برای رفع گلو درد جوشانده گل ختمی را غرغره کنید. گل ختمی عادت ماهیانه را منظم می کند. * ریشه ی ختمی ناراحتی های پوستی را برطرف می کند و پوست را نرم می سازد، سرفه های خشک را از بین می برد، تب را پائین می آورد، اسهال خونی را شفا می دهد و ادرار را زیاد می کند. کمی ترشحات عادت ماهیانه را برطرف می کند، تورم را رفع می کند، ناراحتی های دستگاه ادراری را برطرف می کند و قند خون را تنظیم می کند. ختمی از نظر طب قدیم ایران سرد و تر است و به طور کلی روی تمام اعضای بدن مخصوصا روده ها، ریه ها، معده، کلیه ها و مثانه موثر است. * ضماد برگ ختمی در برطرف کردن دمل ها و ورم پستان و روم معده موثر است. برای التیام شکستگی ها، برگ ختمی را به صورت ضماد در آورده و روی محل شکستگی بگذارید. ضماد برگ ختمی در برطرف کردن درد سیاتیک مفید است، رعشه را برطرف می کند. ورم بناگوش را می توانید با ضماد برگ ختمی درمان کنید. برای رفع اسهال خونی: 10 گرم ریشه ی ختمی را پوست کنده و خرد کرده و در یک لیتر آب سرد خیس کنید و پس از 8 ساعت آن را صاف و مصرف نمایید.

    ختمی دارای لعاب و موسیلاژزیادی است .این گیاه دارای مواد نشاسته ای ، چربی ، اسانس ،‌آنتوسیانین Anthocyanin ،‌آل تئین Altheine ، دای اکسی بنزوئیک اسید DIoxybenzoic Acid و سیانیدین Cyanidin می باشد

    ختمی، گیاهی است علفی، پایا به ارتفاع تا 5/1 متر و پوشیده از کرک. برگ های این گیاه با پهنک بزرگ و شامل 5-3 لب دندانه دار است. ختمی گل هایی به رنگ سفید مایل به گلی یا ارغوانی دارد که در قسمت های انتهایی ساقه اکثرا به صورت 3 تایی دیده می شوند. قسمت مورد استفاده ی ختمی گل، ریشه و برگ آن است.

    گیاهی است علفی و چند ساله که ارتفاع آن به حدود 2 متر می رسد ساقه آن از کرکهای ریز که به رنگ خاکستری می باشد پوشیده شده است . برگهای ختمی دندانه دار ، پهن و مانند قلب می باشد . گلهای آن درشت به رنگ سفید مایل به قرمز یا ارغوانی است که بصورت دسته های سه تایی در اواخر تابستان ظاهر می شود .ختمی به علت داتشن گلهای زیبا به صورت گیاه زینتی در باغچه ها کاشته می شود . تمام قسمتهای این گیاه استفاده طبی دارد ختمی چند نوع می باشد : ختمی بنفش ختمی سفید ختمی سیاه

    ختمی گیاهی است علفی و چند ساله از خانواده پنیرکیان که ارتفاع آن به حدود 2 متر می‌رسد. ساقه این گیاه از کرک‌های ریز که به رنگ خاکستری می‌باشد پوشیده شده است . برگ‌های ختمی دندانه دار، پهن و مانند قلب می‌باشد. گل‌های آن درشت به رنگ‌های مختلف صورتی ، قرمز ،زرد، بنفش، سفید و سیاه می‌باشد که به صورت دسته‌‌های سه تایی از اواسط خرداد تا اواخر پاییز ظاهر می‌شود. گیاه ختمی به علت داشتن گل‌های زیبا به صورت گیاه زینتی در باغچه‌ها کاشته می‌شود و حتی گاهی در گلدان نیز نگهداری می‌گردد. گیاه ختمی در نقاط مختلف ایران می‌روید و گل، برگ و ریشه آن خاصیت دارویی فراوانی دارد که در اینجا تنها خواص گل ختمی بیان می‌شود. لازم به ذکر است که برگ ختمی بیش‌تر به صورت ضماد برای انواع ورم ، شکستگی ،درد سیاتیک و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    پونه کوهی گیاهی معطر از خانواده نعناعیان است که با نام‌های آویشن کوهی و فودنج جبلی نیز شناخته می‌شود. پونه کوهی گیاهی است که بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر رشد می‌کند و برگ‌ها متقابل، از نظر اندازه متغیر و در پایین بسیار بزرگ‌تر است. اما هرچه به‌طرف رأس گیاه می‌رود کوچکتر شده و به شکل تخم مرغی یا بیضوی درمی‌آید. حاشیه برگ‌ها صاف یا کنگره‌ای است. گلها به ‌طول ۴ ـ ۷ میلی‌متر به‌رنگ صورتی یا سرخ به شکل‌خوشة افشان روی شاخه‌ها قرار دارد. زمان گل دادن بین تیر تا شهریور است. تمام ‌قسمت‌های گیاه بوی مطبوع معطری شبیه آویشن دارد.

    دم‌نوش زنجبیل نوشیدنی گرمِ تند زنجـبیل یا زنجفیل یک گیاه خوراکی، ادویه و گیاه دارویی است. زنجبیل از گیاه زرد رنگ دارای رگه‌های بنفش بدست می‌آید. اگرچه معمولاً از زنجبیل به عنوان ریشه آن گیاه نام برده می‌شود ولی در اصل قسمت مورد استفاده گیاه ساقه متورم شده زیرزمینی آن است که «ریزوم» نام دارد.

    به درخت کوچکی است که پوست ساقه و تنه آن قهو های بوده ، برگهای آن پوشیده از کرک و صاف است . گلهای آن درشت ، برنگ سفید و یا صورتی و دارای پنج گلبرگ می باشد . میوه رسیده زردرنگ ، گرد و یا بشکل گلابی است و در سطح آن پوشیده از کرک بوده و دریا طعمی مطبوع ، شیرین و یا کمی ترش است .

    دم آلبالو عبارت از دم میوه هائی است که باریک و کشیده و بصورت دو شاخه ، برنگ قهوه ای روشن دیده میشود . این قطعات متعلق به در خت آلبا لو با نام علمی:Cerasus vulgaris Mill. ازتیره گلسرخ است (Rosaceae) است . آلبالو درختی است زیبا که در اغلب نقاط ایران کشت می گردد . گلهای سفید و زببای آن قبل از باز شدن برگها روی درخت ظاهر میگردد و ظاهری بسیار زیبا در بهار ایجاد می نماید .میوه های کاملا مدور و قرمز رنگ، برگهای دندانه دار و سا قه های قرمز رنگ که پوسته پوسته می گردد از مشخصات ابن درخت است .

    Neted Saffron غده های کروی , پوشیده از شبکه ای فیبری به رنگ قهوه ای روشن بدون بو با طعم تند است که از غده های زیرزمینی گیاه جو قاسم با نام علمی:‍Crocus Haussknechtii Boiss.از تیره زنبق (Iridaceae ) بدست می آید که نوعی زعفران صحرایی بومی ایران است .9 تا 14 برگ کشیده و باریک آن درزمستان و بهار ظاهر میگردند . گلهای آن از سفید تا آبی پررنگ مشاهده می گردد و وجود خامه منقسم به سه شاخه قرمز و روشن علامت مشخصه است .

    تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت دانش بنیان نوین فناوران همراه ساینا می باشد.

    گل ختمی از جمله گیاهان دارویی با سابقه طولانی مصرف در طب های سنتی و مدرن جهان میباشد . دم کرده این گیاه برای برطرف کردن بیماری های های دستگاه تنفسی و گوارشی و ناراحتی های پوستی دارای اثرات قابل توجهی است.

    “سید عطار” تازه ترین محصول گیاهی گل ختمی را در بسته بندی های بهداشتی خدمت مصرف کنندگان عرضه می دارد.

    ارسال رایگان برای خریدهای بالای 300هزار تومان به کل کشورختمی سفید برای سرفه

    شماره تلفن پشتیبانی : 04135550220 کارشناس طب سنتی :09305027878 مدیر سایت :09306489373 پیگیری مرسوله های ارسالی:09306489434

    سفارش گیری آنلاین 24 ساعته در تمام ایام هفته

    تضمین برگشت بی قید و شرط محصولات در صورت عدم رضایت مصرف کنندگان تا 7 روز

    گل ختمی سفید با نام علمی Hollyhock یک گیاه چند ساله با عمر کوتاه ، علفی ، گیاهی ، و عمر کوتاهی دارند که تا ۱٫۵-۲ متر رشد می کند. ساقه ها به رنگ سبز روشن است.   برگها به شکل مداری ، سبز متوسط ​​و در عرض ۷-۱۵ سانتی متر است. این گیاه بزرگ ،  صورتی ،  قرمز ، سفید ، بنفش و زرد از قیف به شکل و به طول ۷-۱۲ سانتی متر است.  دانه خطمی سفید دارای ۱۵ تا ۲۰ دانه کوچک ، بیضی و مسطح است. این گیاه بومی آسیا و اروپا است.خواص  دارویی و کاربردی خواص گل ختمی سفید  بسیار می باشد که در ادامه مقاله به آن اشاره خواهیم کرد

     

     

    گل ختمی خواص دارویی مختلفی دارد و بیماریهای مختلف بدن را درمان می کند.  این گیاه به درمان سرفه ، سرماخوردگی ، تب و مشکلات معده کمک می کند.

    از سنگ کلیه جلوگیری کرده و احتقان قفسه سینه را تسکین می دهد. این گیاه زخمهای چرکی ، تب یونجه ، التهاب مثانه ، کولیک ، گاستریت ، آمفیزم ، اسهال و برونشیت را درمان می کند.

     

    در دوران باستان ،گل ختمی برای درمان تب بالا استفاده می شد. این گیاه دارای خواص ضد تب است که احتقان بینی را از بین می برد ، تب بالا و علائم سرماخوردگی را درمان می کند.

    چای تهیه شده از گل ختمی به معالجه  گلودرد کمک می کند. از گل ، دانه و ریشه برای تهیه چای استفاده می شود. برای طعم دادن می توان عسل را به دم کرده آن اضافه کرد. سرفه خشک را درمان می کند و سوزش گلو را تسکین می یابد.

    گل ختمی دردوصدمه  ناشی از زخم را کاهش می دهد. گلهای آب پز یا نرم شده مستقیماً روی زخم ها قرار می گیرند. این عمل به سرعت بخشیدن به روند بهبودی زخم ها کمک می کند.

    این گیاه دارای خاصیت ضد التهابی و تسکین دهنده ای است که به معالجه مشکلات گوارشی مانند درد شکم ، زخم ها ، معده ، تحریک روده تحریک پذیر و اسهال کمک می کند.تحقیقات نشان می دهد که این گیاه توانایی درمان آنترویت ، کولیت ، زخم معده ، زخم دهان و فتق شکم را دارد.

    مصرف چای گل ختمی مشکلات تنفسی و احتقان  را درمان می کند. این گیاه  غشای مخاطی مسدود شده را پاک می کند و گلو درد را تسکین می دهد. دم کرده این گیاه را می توان روزانه مصرف کرد.

    ریشه گل ختمی باعث افزایش اشتها می شود زیرا دارای خاصیت نشاسته ای است. برای افزایش اشتها فرد باید چای این گیاه  مصرف کند.

    ریشه و گل گیاه ختمی باعث تحریک کلیه و رحم در خانمها می شود. این عمل به طور مؤثر بیرون زدگی واژن را درمان می کند.

    دهانشویه ساخته شده از ریشه این گیاه باعث تسکین درد دندان می شود. این تحریک و درد را از بین می برد.

    ریشه و ساقه های گل ختمی سفید باعث  درمان سوختگی و تاول ناشی از آن می شود و همچنین تورم درد را کاهش می دهد. همچنین مناطق آسیب دیده از سوختگی را هیدراته می کند.

    گل ختمی موهارا درخشنده و صاف را می کند. این ماده به عنوان یک آب رسان گیاهی مؤثر  موها را از خشکی نجات می دهد.پوست را مرطوب می کند. این گیاه یک مرطوب کننده عالی برای پوست است. این گیاه پوست خشک را درمان می کند و پوست را نرم  می کند.

     

     

    هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    ختمی سفید برای سرفه

    نام *

    ایمیل *

    لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

    دیدگاه شما *

    فروشگاه اینترنتی “سید عطار” وابسته به عطاری “سید موسوی” تبریز که از خوش نام ترین فروشگاه های گیاهان داروئی و عطاری در سطح شمال غرب کشور است با رسالت عرضه اقلام مربوط به طب سنتی و گیاهی ایران با نهایت کیفیت و اصالت و در سریع ترین زمان ممکن در زمینه گیاهان داروئی، دمنوش های مخلوط، روغن های گیاهی ، عرقیات گیاهی شروع به فعالیت نموده است

    1397-1399 تمامی حقوقی مادی و معنوی این سایت متعلق به فروشگاه سید عطار می باشد و هر گونه کوپی برداری از مطالب  وعکس های این سایت پیگرد قانونی دارد.

    لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

    چیزی خاص را وارد کنید:

    کد معرف

  • پریود در ماه اول بارداری نی نی سایت
  • تاریخ تولد*

    کد تایید *

    لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

    ختمی سفید برای سرفه
    ختمی سفید برای سرفه
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *