خاصیت گل ختمی برای مو

دوره مقدماتی php
خاصیت گل ختمی برای مو
خاصیت گل ختمی برای مو

اکسیرطب – مرجع آموزشی طب سنتی و گیاهی | درمان بیماری های زنان | تحلیل و برسی دارو های گیاهی

این گیاه پایا،بومی جنگلهای گرمسیر هندوستان است و از خانواده پنیرکیان می باشد. نام علمی این گیاه Hibscus Rosa Sinensis است که اولین بار گیاهشناس معروف سوئدی موسوم به “کارل فن لینه” آن را نامگذاری کرده است. ارتفاع این گیاه بستگی به محل کاشت آن دارد و در فضای آزاد مناطق گرمسیری تا 5 متر نیز می رسد ولی در گلدان بیشتر از 1.5 متر رشد نخواهد کرد. برگهای آن تخم مرغی شکل،نوک تیز،سبز براق و دندانه دار می باشد. گلها بر دو نوع هستند، بوته هایی با گلهای پرپر و دیگری بوته هایی با گلهای کم پر که بر روی شاخه های یکساله ظاهر می شوند. گلدهی گیاه در فصل تابستان آغاز می گردد و تا پایان پاییز هم ادامه می یابد، همچنین نگهداری این گیاه در فصل زمستان در گلخانه گرم،سبب گلدهی آن می شود. قطر گلها حدود 10 تا 15 سانتیمتر می باشد و گلها به رنگهای سرخ، زرد، نارنجی و سفید ظاهر می شوند. این گیاه عموما گلهای زیادی تولید می کند لکن متاسفانه دوام آنها بسیار کم است.

ختمي داراي لعاب و موسيلاژزيادي می باشد. همچنین اين گياه پرکاربرد داراي مواد نشاسته اي ، چربي ، اسانس ،‌آنتوسيانين Anthocyanin ،‌آل تئين Altheine ، داي اكسي بنزوئيك اسيد DIoxybenzoic Acid و سيانيدين Cyanidin است.

ازدیاد و تکثیر این گیاه به وسیله قلمه انجام می شود. بدین منظور در فصل تابستان قلمه هایی به طول 5 تا 10 سانتیمتر از سرشاخه های بدون گل و غنچه جدا کرده و محل برش را در هورمون ریشه زا فرو می برند. سپس قلمه ها را در جعبه نشا یا گلدانی که شامل یک قسمت ماسه شسته شده و یک قسمت پیت ماس یا خاکبرگ است، کاشته و آنها را در جای گرم (دمای تقریبا 20درجه سانتیگراد) نگهداری می کنند. به منظور استفاده هر چه بیشتر از رطوبت موجود توصیه می کنیم آنها را با پلاستیک بپوشانید. قلمه ها بعد از سه تا چهار هفته ریشه زایی را آغاز می کنند. پس از چندی می توان هر قلمه را در گلدانی که دارای مخلوطهای معمولی خاک است،کاشت و آنرا در جای گرم نگهداری نمود.

بهترین نوع گل ختمی ، ختمی کوهی است که دارای بوته ای با ارتفاع حدودا ۴۰ سانتی متر می باشد و برگهای پهن با رنگ سبز کم رنگ بوده و برگ‌ها پوشیده از کرکهای ریز می باشند و گل‌ها نیز به رنگ سفید بوده و نسبتا بزرگ هستند و به شکل قیف مانند بوده و دارای ۵ گلبرگ می باشند. این نوع از گل ختمی خواص بیشتری نسبت به انواع دیگر آن دارد. این گل خودرو بوده و در هر زمینی احتمال رویش دارد و نسبت به کم آبی نیز مقاومت خوبی از خود نشان داده است و دوره گل دهی آن نیز معمولاً اواخر تابستان می باشد. اما به دلیل خودرو بودن تعداد گلهای آن زیاد نمی باشد . در صورت چیده نشدن گل‌ها، تخمهای آن به صورت دایره ای درون تخمدان می رسند که تخمها نیز به صورت استوانه ای پهن و باریک با اطراف بر آمده و کنگره دار و وسط تو رفته و به رنگ سیاه به وجود می آیند . گل ختمی گیاهی چند ساله می باشد.خاصیت گل ختمی برای مو

نوع دیگر گل ختمی از نوع گل باغی می باشد که کمتر خودرو بوده و در مقابل کم آبی نیز مقاوم نمی باشد و لکن ارتفاع گیاه تا بیش از دو متر می رسد . این نوع گل ختمی در اکثر فصول سال گل دارد هرچند در زمستان تعداد گلهای آن بیشتر است گل‌ها نیز پایایی زیادی دارند و مدت‌ها بر گیاه می مانند بنابراین به عنوان گلهای تزیینی هم کاربرد خواهند داشت. این نوع گل دارای چندین رنگ متنوع می باشد که بیشتر به رنگهای قرمز و صورتی و سفید و بنفش دیده می شوند، البته خوب است بدانید که ختمي هايي كه گل سفيد دارند كاربرد درماني بيشتري دارند ولکن نوع بنفش آن به طور عمده از خواص بیشتری برخوردار است. همچنین اندازه گل نیز در انواع مختلف فرق می کند و گلهای رنگ بنفش عموما کوچک بوده و رنگهای دیگر بزرگتر دیده شده اند.جایگاه گل ختمی در فرهنگ های متفاوت

دوره مقدماتی php

گل ختمی از منظر طب قدیم ایران، سرد و تر می باشد و بطور کلی روی تمام اعضای بدن خصوصا روده ها ، ریه ها ، معده ، کلیه ها و مثانه موثر است .

3) ترمیم کننده سوختگی و زخم :کمی از ساقه یا ریشه های گل ختمی را بردارید و آن را در محل سوختگی های خود اعمال کنید. آن ها به روند بهبود درد و التهاب و زخم هایتان کمک می کنند. همچنین خواص مرطوب کنندگی ریشه های این گیاه باعث رطوبت و جلوگیری از خشک شدن ناحیه آسیب دیده و التیام سریع تر می گردد.

 

12) ازدیاد اشتها و میل به غذا:

۱) ناراحتی های پوستی را برطرف کرده و پوست را نرم می سازد . ۲) سرفه های خشک را از نابود می کند. ۳) تب را تسکین می دهد . ۴) اسهال خونی را برطرف می کند . ۵) ادرار را افزایش می دهد. ۶) کمی ترشحات عادت ماهیانه را برطرف می کند. ۷) تورم را بر طرف می کند. ۸) به طور عمومی ناراحتی های دستگاه ادراری را برطرف می کند. ۹) قند خون را تنظیم می کند.

داشتن موهای زیبا و جذاب، رویای بسیاری از مردم است زیرا موی زیبا، نشانه زیبایی و لطافت است. روغن گل ختمی، قرن‌هادر طول تاریخ برای داشتن موی خوب، به کار رفته است.

🔵 ماسک گل ختمی برای جوش1 قاشق غذا خوری گل ختمی را در یک فنجان آب سرد ریخته و خوب هم بزنید و به مدت ۱۵ دقیقه داخل یخچال آنرا نگه دارید. اجازه دهید تا کاملا ختمی‌ها خیس بخورند و رنگ آب بنفش گردد، سپس آن را از صافی رد کرده، آب آن را بنوشید و مواد صاف شده را بر روی پوست صورت، به ویژه روی جوشها بمالید، ۱۰ دقیقه صبر کرده و سپس با آب ولرم شستشو بدهید. چنانچه این کار را روزی یک بار انجام دادید حتما تاثیر آن را بر روی پوست‌، به خصوص بر طرف شدن تورم جوشها و از بین رفتن جای جوش خواهید دید.

🔵 ماسک گل ختمی برای پوست‌های خشک:1 قاشق غذاخوری گل ختمی را همراه نصف قاشق غذاخوری نشاسته آسیاب نمایید، سپس مقداری شیر پر چرب به آن افزوده، تا به صورت خمیر نرمی دربیاید. ترکیبات مخلوط شده را بر روی صورت خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم شست و شو دهید.این ماسک برای ایجاد نرمی و لطافت پوست‌های خشک بسیار موثر است.

🔵 ماسک گل ختمی و بابونه:1 قاشق گل ختمی و 1 قاشق گل بابونه را در یک لیوان آب بریزید و بجوشانید، سپس با یک پارچه تمیز آن را صاف کنید، و چند تکه پنبه را در آن خیس کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی صورتتان قرا دهید و سپس با آب نیم گرم صورت خود را بشویید.این ماسک برای برطرف نمودن و درمان جوش‌های صورت بسیار مفید می باشد.

🔵 ماسک گل ختمی و ماست:برای آماده کردن این ماسک، ماست را با مقداری آویشن، نعناع، پنیرک، و گل ختمی مخلوط نمایید و مخلوط به دست آمده را بر روی سطح پوست صورت مالیده و به مدت ۲۰ دقیقه بر روی صورت خود نگه دارید. توجه داشته باشید چنانچه از گیاهان تازه برای تهیه ماسک استفاده می‌کنید ترکیب ماست با آنها به تنهایی کافی می باشد، اما اگر از خشک شده گیاهان استفاده می کنید، باید مقداری آب لیمو به مواد ماسک اضافه بکنید.استفاده از این ماسک برای پوست های مختلط و خشک مفید است، همچنین سبب شادابی پوست نیز می‌گردد.

یکی دیگر از روش‌هایی که در برطرف کردن جوش‌ های سرسیاه صورت و پاکسازی پوست مفید است، استفاده از بخور گیاهان دارویی می‌باشد. برای تهیه این بخور، ابتدا پوست را با آب ولرم و صابون شستشو دهید، و بعد از آن مقداری از بابونه و گل ختمی را مانند چای دم کرده، پوست را بخور دهید.

مواد لازم برای تهیه شربت ختمی:

دستور تهیه:

برگ‌های گل ختمی را خشک کنید و آسیاب نمایید تا به صورت پودر درآیند. یک قاشق مرباخوری از این پودر گل ختمی را در یک لیوان آب جوشیده سرد شده یا عرق کاسنی ریخته و ۸ ساعت صبر کنید تا کاملا خیس بخورد. سپس شربت گل ختمی را صاف کنید، و در صورت تمایل یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کرده و نوش جان کنید.

 روش اول: تقریبا 20 گرم ریشه ختمي ‌را تمیز کنید و خرد کنید و آن را در 1 لیتر آب جوش بریزید و بگذارید بماند تا سرد شود سپس آن را صاف کرده و با عسل مخلوط کنید و بنوشید. روش دوم: 20 گرم گل خشک شده ختمي‌ را در 1 لیتر آب جوش ریخته و بگذارید بماند تا سرد شود سپس آن را با قند یا عسل شیرین نموده و سرو بکنید.

این قرص ضد سرما خوردگی است و به عنوان پشگیری و درمان سرماخوردگی کارایی دارد، همچنین خلط آور و نرم کننده سینه نیز می باشد. در هر قرص میزان مواد بکار رفته بر حسب میلی گرم به شرح ذیل است: ✔ پودر خشک ریشه ختمی ۸۰ میلی گرم Althaea officinalis ✔ پودر خشک گلبرگ آقطی ۵۰ میلی گرم Sumbucus ebulus ✔ پودر خشک اندام هوائی اکیناسه ۷۵ میلی گرمEchinacea purpurea

این قرص در درمان کردن التهاب و تحریک مخاط گلو بکار می رود ، بعلاوه به عنوان خلط آور در سرفه های تحریکی ناشی از افزایش ترشحات مجاری تنفسی فوقانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. هر قرص آلتادین دارای ۲۲۰ میلی گرم پودر گل ختمی ، ۱۵۰ میلی گرم عصاره تام شیرین بیان و ۲ میلی گرم اسانس نعناع است.

ازجمله گلهای عجیب و شگفت انگیزی که رویاهای جهانگردان را در جزایر گرمسیر اقیانوس آرام،به حقیقت پیوند می زند گل ختمی چینی می باشد. این گلها معروف به گلهای جادویی هستند. مردم این جزایر اعتقاد دارند  زمانی که این گلها پدید می آیند ، دیگر ارواح خبیثه هیچ شانسی ندارند!!! از این رو در آنجا از پیر و جوان و مرد و زن همگی، آویزههایی از این گلهای قیفی شکل و زیبا به رنگهای سرخ، زرد، نارنجی و سفید به گردن، سینه و گوشهای خود می آویزند و یا آنها را زینت بخش موهای سر خود می نمایند!

🛑 1) خطر سقط جنین

طبق گفته ابوعلی سینا هر ماده غذایی که موجب افزایش ادرار و مدفوع شود می‌تواند موجب سقط جنین شودخاصیت گل ختمی برای مو

همچنین مصرف دمنوش گل ختمی که قاعده‌آور نیز هست می‌تواند موجب سقط جنین شود.

🛑 2) کاهش دهنده اسپرم است

🛑 3) اگر در جریان مصرف احتمالا کوچکترین ناراحتی نظیر اسهال و سایر ناراحتی ‏های گوارشی ایجاد شود ، باید مصرف آنرا کاسته یا قطع کنید .

🛑 4) ختمی گیاه مفید و مقوی ای است ولی خانم های باردار و مادران شیرده باید از مصرف زیاد آن بپرهیزند. همچنین اشخاص سرد مزاج ، حتما ختمی را با عسل بخورند.

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. سوالات و نظرات خود را با ما در اکسیر طب در میان بگذارید … .

 

مصطفی لبیکی.متخصص طب ایرانی- اسلامی، دارای مدارک تخصصی طب از موسسه حجامت ایران و جهاددانشگاهی.

خواص باور نکردنی گیاه شوید

خواص برگ سنا و تاثیرات درمانی و تقویتی ویژه + دمنوش سنا

خواص پنیرک و روغن آن + تهیه دمنوش پنیرک

  • مدل ابرو هاشور پهن
  • خواص بارهنگ دنیایی از سلامتی + تهیه شربت و دمنوش

    ولی انصافا گل ختمی برای مو خیلی مفیده من هر وقت ریزش داشتم شامپوی این گیاه رو زدم مو هام درست شده

    اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

    محبوب ترین مقالات

    خاصیت گل ختمی برای مو

    ویدئویی از سه گیاهی که فواید تمام نشدنی دارند 😲

    همه خواص جعفری از تخم و ریشه آن گرفته تا دمنوش لاغری

    همه چیز درباره خواص سنبل الطیب + تهیه دمنوش

    نکات بسیار مهم حجامت و اصول انجام آن (قسمت دوم)

    خواص باور نکردنی گیاه شوید

    خواص برگ سنا و تاثیرات درمانی و تقویتی ویژه + دمنوش سنا

    خواص پنیرک و روغن آن + تهیه دمنوش پنیرک

    خواص بارهنگ دنیایی از سلامتی + تهیه شربت و دمنوش

    سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

    بازیابی پسورد

    پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    نام کاربری یا آدرس ایمیل *

    گذرواژه *

    لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

    مرا به خاطر بسپار .btnh:hover { background-color: #d2a56a !important; } .btnh{ min-width: 150px; float: left; margin-top: 10px!important; background-color: #800020!important; cursor: pointer; font-size: 14px; color: #fff; padding: 14px 20px; text-decoration: none!important; border: none; transition: all .6s cubic-bezier(.77,0,.175,1); }ورودخاصیت گل ختمی برای مو

    گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

    آدرس ایمیل *

    گذرواژه *

    نام خانوادگی *

    نام فروشگاه *

    آدرس فروشگاه * https://vipshop.flowers/market/

    شماره تلفن*

    قوانین و شرایط را خوانده و قبول دارم.

    مشتری هستم فروشنده هستم

    لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

    عضویت

    در مقاله معرفی گل ختمی به همراه خواص و مضرات آن، به معرفی گل ختمی، فواید و مضرات گل ختمی، فعل و انفعالات آن، استفاده های سنتی گل ختمی و نحوه مصرف آن به تفصیل صحبت شده است.

    موهای زیبا و سالم از خواسته های هر فردی می باشد زیرا موی زیبا لطافت و زیبایی را به همراه خواهد داشت. زیبایی و خوش حالتی مو، اعتماد به نفس شما را زیاد میکند. احتمالا بدنبال یک شوینده مناسب برای موهای سرتان هستید تا جایگزین شامپوهای شیمیایی کنید. اما نمیدانید چه شامپو و گیاهی را برای خوش حالتی موهایتان استفاده کنید؟

    ما این جا هستیم تا در یک مقاله مجزا به صورت تخصصی به عملکرد و خواص گل ختمی بر روی موهای شما، صحبت کنیم. پس با این مقاله از VIP Shop همراه ما باشید.

    گل ختمی یکی از گیاهانی است که برای جلوگیری از ریزش مو بسیار موثر است. عصاره ریشه و ساقه این گیاه برای سلامتی، پوست و مو بسیار موثر می باشد و بهترین شوینده ای که انسان می تواند با آن موهای خود را بشورد همین گل ختمی است.

    روغن تهیه شده از گل ختمی از قدیم برای داشتن موهای خوب و سالم مورد استفاده قرار میگرفته است و امروزه نیز برای زیبایی و تقویت مو مورد توجه می باشد.

    روغن بدست آمده از گل ختمی برای پوست سر خشک و خارش پوست سر بسیار مفید بوده و به ماندگاری رطوبت پوست سر کمک می کند.

    گل ختمی همچنین رنگ موی طبیعی است که می تواند در خانه ساخته شود. گلهای آبی باید به آب اضافه شوند و جوشانده شوند که باید حدود 10 دقیقه آن را شست و شو و رنگ آن را فیلتر کنید.

    روغن ختمی دارای ترکیباتی است که باعث نرمی و صاف شدن موی سر شده و به مو ظاهری زیبا می دهند.

    1) گل ختمی را آسیاب کرده و داخل آب ولرم به مدت نیم الی یک ساعت قرار دهید

    2) بعد آن را با پارچه نازک و تمیز صاف کنید که این تبدیل می شود به شامپو.

    3) سپس سر خود را با آن بشورید

    مخلوط گل ختمی با آب و جوشاندن این مخلوط به مدت نیم ساعت و ماساژ سر با این محلول می تواند تاثیر زیادی در کاهش خارش سر داشته باشد.

    استفاده از گل ختمی به کاهش تاثیر ورم کمک کرده و پوست را جوان‌سازی می‌کند.خاصیت گل ختمی برای مو

    پوست را مرطوب می‌کند وباعث نرمی و درخشش آن می‌شود. این گیاه، پوست را نیز هیدراته کرده و از خشکی آن جلوگیری می‌کند.یک ترکیب موجود در این گیاه به کاهش سطح هیالورونیداز کمک کرده و همین، تورم را کاهش داده و مانند یک ترکیب ضدپیری عمل می‌کند. فرآیند اکسید سلول‌ها، به کمک این گیاه، متوقف می‌شود. گل ختمی، در درمان زخم‌ها، سوختگی‌ها و جای زخم‌ها بسیار موثر است.

    یکی از چیزهایی که باید در مورد این گیاه یادآوری کرد این است که گرما و الکل زیاد می تواند برخی از خواص شفابخش آن را از بین ببرد. 

    مقاله امروز هم به پایان رسید مقاله امروز چه طور بود؟ در معرفی و توضیح «خواص گل ختمی برای پوست و مو؛ درمان ریزش مو» موفق بودیم؟ اگر سوالی در گوشه ذهنتان جا مانده، در قسمت دیدگاه از ما بپرسید.
    سعی میکنیم خیلی زود جوابتان را بدهیم. در آخر هم اگر نظری درباره مقاله «خواص گل ختمی برای پوست و مو؛ درمان ریزش مو» دارید که فکر میکنید جایش در مقاله خالی است حتما مطرح کنید تا بتوانیم از آن استفاده کنیم 😊 این مقاله به کوشش اعضای تیم VIP تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت خرید آنلاین گل و گیاه و مقالات داشته باشیم. در پایان اگر فکر میکنید خواندن این مقاله میتواند برای دوستان شما مفید باشد حتما آن را به اشتراک بگذارید.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت

    Notify me via e-mail if anyone answers my comment.

  • عکس جدید سربازی عاشقانه
  • گل ختمی را با چقدر اب مخلوط کنیم و اینکه گل ختمی به تنهایی کف نمیکند چرا

    سلام وقت بخیر 20 گرم گل خشک شده ختمی رو در یک لیتر آب جوش بریزید و بذارید بمونه تا سرد بشه و بعدش اونو با قند یا عسل شیرین کنید .

    خاصیت گل ختمی برای مو

    خواص گل ختمی برای سلامتی، پوست و مو واقعا شگفت انگیز است و مخلص کلام، این است که گل ختمی، گیاهی زیباست که خواص فراوانی دارد! گیاه آلتئا افیسینالیس، که معمولا به نام گل ختمی (مارشمالو) شناخته می شود، گونه ای از گیاه است که منشا آن به افریقا برمی گردد و معمولا برای ساخت دارو و زیورآلات به کار می رود. این گیاه، لطیف، مخملی و محکم است و موهای این گل به صورت یک الگوی ستاره ای درخشان چیده شده اند. گل ختمی خواص زیادی دارد و در فعالیت های روزانه ما، به عنوان غذا و ماده ای دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. عصاره ریشه و ساقه گل ختمی برای سلامتی، پوست و مو بسیار مفید است. روغن گل ختمی، قرن ها برای داشتن موی خوب، به کار رفته است. مایع لزج موجود در این روغن به تنظیم و از بین بردن باکتری ها و دیگر آلودگی های موجود در پوست سر کمک می کند. این روغن برای پوست سر خشک و دچار خارش، بسیار توصیه می شود زیرا به بقای رطوبت در پوست سر کمک می کند. این روغن، حاوی ترکیباتی است که مو را نرم و صاف کرده و ظاهری زیبا به آن می دهند.به علاوه روغن گل ختمی مانند یک عامل ضد شکنندگی عمل می کند که از ریزش مو جلوگیری کرده و آن را کاهش می دهد و رشد مو را تسریع می کند.شما می توایند با استفاده منظم از ختمی به عنوان نرم کننده، موهایی براق و صاف خواهید داشت و در واقغ از خشکی مو خلاص شوید.

    برای تهیه این ماسک به مواد زیر نیاز دارید:
    ۸ تا ۱۰ عدد گل ختمی
    ۳ تا ۴ قاشق غذا خوری ماست
    ۱ قاشق غذاخوری عسل
    چند قطره اسانس رزماری (اختیاری)
    مراحل تهیه ماسک مو گل ختمی
    ساقه و بخش سبز زیر گلبرگ ها را جدا کنید.
    برگ هایی که از گل می ماند را کمی بشویید و بعد از این که آب روی برگ ها خشک شد، آن ها را چرخ کنید.
    ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری ماست ساده را به ترکیب اضافه کنید.
    محتویات این ماسک را تا زمانی که مانند خمیر نرمی شود در مخلوط کن هم بزنید.
    اگر خمیر سفت بود می توانید کمی آب به آن اضافه کنید.
    خمیر حاصله را به یک کاسه منتقل کنید.
    ۱ قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
    می توانید به دلخواه چند قطره اسانس رزماری را نیز به آن اضافه کنید. روغن یا اسانس رزماری باعث رشد مو می شود.

    برای تهیه این ماسک به مواد زیر نیاز دارید:
    چند عدد برگ گل ختمی
    ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری تخم شنبلیله خیس خورده (تخم شنبلیله را در یک فنجان آب به مدت یک شب خیس کنید)
    مراحل تهیه ماسک مو گل ختمی
    برای تمیز کردن برگ ها، آن ها را در آب بشویید.
    ساقه برگ ها را جدا کنید.
    سپس آن ها را در آسیاب ریخته و خوب مخلوط کنید. می توانید برای افزایش خواص، چند عدد گلبرگ ختمی را نیز به آن اضافه کنید.
    اگر خمیر یک دست نمی شود می توانید کمی آب به آن اضافه کنید.
    خمیر را به یک کاسه منتقل کنید.
    بعد، ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری تخم شنبلیله خیس خورده را به شکل خمیر درآورید.
    خمیر تخم شنبلیله را به ظرف حاوی خمیر برگ ختمی اضافه کنید.
    این دو خمیر را خوب با هم ترکیب کنید.

    ابتدا موهای خود را بشویید و آن ها را تا حدی خشک کنید. بهترین زمان برای استفاده از ماسک مو گل ختمی زمانی است که موها هنوز کمی رطوبت دارند.
    با استفاده از انگشتان دست یا برس رنگ مو، ماسک مو را از ریشه تا انتهای ساقه بمالید به طوری که کاملا همه جای مو را مانند زمانی که رنگ می کنید بپوشاند.
    موهای خود را با کلاه رنگ بپوشانید و اجازه دهید که ماسک مو ۳۰ دقیقه روی ریشه و ساقه بماند.
    بعد از ۳۰ دقیقه موها را با آب بشویید تا تمام ذرات ماسک از روی آن پاک شود.
    بعد از پاک شدن ماسک، موهای خود را به طور معمول شامپو کنید. نرم کننده را فراموش نکنید.
    اگر قبل از استفاده از این ماسک موهای خشکی داشتید، دیگر شاهد این ویژگی در موهای خود نخواهید بود.
    اگر موهای خشک و آسیب دیده دارید، یک بار در هفته از ماسک مو گل ختمی استفاده کنید. کسانی که موهای معمولی دارند می توانند این ماسک ها را هر دو هفته یک بار استفاده کنند.

    اگر فقط گل ختمی خشک داشتید می توانید آن را با کمی آب به شکل خمیر درآورده و روی موها استفاده کنید.
    قبل از استفاده از گل و برگ این گیاه حتما آن ها را بشویید تا گرد و غبار یا سایر ناخالصی های روی آن ها از بین برود.
    در صورت امکان از برگ های تازه و سالم این گیاه برای تهیه ماسک استفاده کنید. اگر برگ گیاه آلوده به بیماری شده است یا روی آن آفاتی مشاهده می کنید، از آن استفاده نکنید.
    برای خمیر کردن برگ ها امکان دارد به کمی آب نیاز داشته باشید. ما در دستور ذکر شده در این مطلب آب را ذکر نکردیم. این ماده را در صورت نیاز خودتان اضافه کنید.
    اگر مخلوط کن در اختیار ندارید می توانید از هاون مسی استفاده کنید. این کار خواص ماسک مو گل ختمی را افزایش می دهد.
    شما می توانید ژل آلوئه ورا تازه استخراج شده از برگ آلوئه را نیز به عنوان جایگزینی برای تخم شنبلیله خیس خورده استفاده کنید.
    اگر از شوره سر یا خارش سر رنج می برید، می توانید کمی آب لیمو را به این ماسک اضافه کنید.
    اگر برگ های تازه و خشک این گیاه را پیدا نکردید می توانید از پودر آن که با آب خمیر کرده اید، به همین شیوه استفاده کنید.

    گل ختمی از جمله گیاهانی است که برای جلوگیری از ریزش مو و شست و شوی بدن بسیار مفید است. گل ختمی بهترین شامپو گیاهی برای پوست و مو و جایگزین شامپوهای شیمیایی برای جلوگیری از ریزش مو و پیشگیری از کچل شدن، خواص گل ختمی شامپوی طبیعی برای درمان موثر ریزش و خارش و شوره سر

    گل ختمی به ارتفاع دو متر گل های صورتی، قرمز وسفید دارد که برای روکش داروها استفاده می شود. جنس بزرگی از گیاهان گلدار دارای 200-220 گونه از نهان دانگان می باشد. بومی مناطق گرم، زیر گرمسیری استوایی و نواحی گرمسیری بین دو مدار شمال و جنوب استوا در جهان می باشد. گل ختمی در درمان امراض کبدی و جوش صورت اثر سودمندی دارد و یکی از بهترین شامپو های طبیعی برای پوست و مو است.

    غسل الرأس‌ بالخطمى‌ يوم الجمعة من السنة يدر الرزق و يصرف الفقر و يحسن الشعر و البشر و هو امان من الصداع. (مسند الامام الکاظم، عزیزالله عطاردی، ج3، ص19.)

    شستن سر با گل ختمی در روز جمعه از سنت است روزی را زیاد می‌کند و فقر را دور می‌کند و موها و پوست را زیبا می‌کند و ایمنی از میگرن است. خاصیت گل ختمی برای مو

    افرادی که میگرن دارند سر خود را با گل خطمی بشورند زیرا ایمنی از میگرن و سردرد است.

    إِنَّ مِنْ أَجْمَلِ الْجَمَالِ الشَّعْرَ الْحَسَنَ‌ وَ نَغْمَةَ الصَّوْتِ الْحَسَنِ‌. (الکافی، کلینی، ج2، ص615، ط اسلامیه.)

    یعنی از زیباترین زیبایی ها موی زیبا است و صدای خوب هم به زیبایی فرد اضافه می‌کند.

    اگر خانم زیبا باشد ولی صدای مردانه داشته باشد، ترسناک می‌شود.

    برای تمییز نگه داشتن مو، شستن سر با گل ختمی است.

    روش اول: گل ختمی را آسیاب کرده و به صورت خشک سرخود را بشویید. این روش معمولا برای کسانی که موی بلند ندارند کاربرد دارد. (ترجیحا گل ختمی سفید باشد اگر نبود از نوع های دیگری هم میتوان استفاده کرد)

    روش دوم: گل ختمی را آسیاب کرده به مدت نیم الی یک ساعت داخل آب ولرم قرار دهید و بعد مایع را از صافی عبور دهید محلول حاصل از این ترکیب را درون ظرفی بریزید و از آن استفاده کنید محلول بدست آمده بهترین شامپوی طبیعی است ، این روش بهترین روش مورد استفاده است.

    امروزه شامپو های شیمیایی موجود در بازار ضرر و زیان های زیادی دارد که بعد از استفاده از آنها متوجه آسیب های وارد شده به موهای خود هستیم.

    اثرات مخرب شامپو های شیمیایی که میتوان به آن اشاره کرد: موخوره ،کم پشت شدن موها ،ریزش موها ، نازک شدن موها،خارش سرو… است،برای داشتن موهای بلندوجذاب وزیبا باید از شامپوهای طبیعی استفاده کرد.

    گل ختمی بهترین شامپوی طبیعی است که فواید زیادی برای پوست و مو دارد وبرای درمان بسیاری از بیماری ها مناسب است.

    بهترین نوع گل ختمی به رنگ سفید است که باید برای تهییه شامپو های گیاهی از این نوع استفاده کرد اگر رنگ سفید نبود میتوان از نوع های دیگر گل ختمی استفاده کرد.

    این شامپو طبیعی است و چون مواد نگهدارنده در آن وجود ندارد نمیتوان به مدت طولانی نگهداری کرد و حداکثر زمان قابل نگهداری سه روز است و باید دریخچال قرار بگیرد.

    برای رفع موخوره میتوان موها را با استفاده از جوشانده گل ختمی شست و شو داد.

    اگر بعداز حمام موهایتان پف کرده باشد میتوانید از ترکیب « گل ختمی + حنا » استفاده کنید.

    اگر دوست ندارید موهایتان رنگ شود از حنای بی رنگ استفاده کنید.

    سال‌هاست که انسانها از گیاهان دارویی برای تقویت پوست سر و رشد موها یشان استفاده می کنند. گل ختمی دارای ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی است که به نوعی می تواند در تقویت پوست و موی سر تاثیر گذار باشد.

    شکوفه های تازه گل ختمی را با روغن نارگیل ترکیب کنید و خمیر نرمی را به وجود آورید و ترکیب را روی پوست سر بگذارید و بعد از یک الی دو ساعت سرخود را بشویید. این ترکیب را ماهی 4-3 بار تکرار کنید و بعد از مدتی باعث افزایش رشد موهایتان می شود.

    ماسک گل ختمی برای جوش:

    یک قاشق غذا خوری گل ختمی را داخل یک فنجان آب سرد ریخته و خوب به هم بزنید سپس به مدت 15 دقیقه در یخچال بگذارید. اجازه دهید که ختمی ها کاملا خیس شوند و رنگ آب بنفش شود، سپس آن را از صافی رد کرده، آب آن را بنوشید و مواد صاف شده را بر روی پوست صورت، به ویژه روی جوش های صورت خود بمالید، پس از 10 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

    اگر این کار را روزی یک بار انجام دهید حتما تاثیر آن را بر روی پوست‌ صورت خود، به خصوص بر طرف شدن تورم جوش های صورت و از بین رفتن جای جوش خواهید دید.

    ماسک گل ختمی برای پوست های خشک:

    یک قاشق غذاخوری گل ختمی را با نصف قاشق غذاخوری نشاسته آسیاب کنید، سپس مقداری شیر پر چرب به آن اصافه کنید تا به صورت خمیر نرم شود. ترکیبات مخلوط شده را به صورت خود بمالید و بعد از 20 دقیقه صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید. این ماسک تاثیر زیادی در نرمی و لطافت پوست های خشک دارد.

    ماسک گل ختمی و بابونه:

    خاصیت گل ختمی برای مو

    یک قاشق غذاخوری گل ختمی و یک قاشق غذاخوری گل بابونه را در یک لیوان آب ریخته و بجوشانید، سپس با یک پارچه تمیز آن را صاف کرده، چند تکه پنبه را در آن خیس کرده و به مدت 10 دقیقه روی صورت قرا دهید و سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید. این ماسک برای برطرف کردن و درمان جوش‌های صورت بسیار مفید است.

    ماسک گل ختمی و ماست:

    برای تهیه این ماسک، ماست را با مقداری آویشن ، نعناع ، و گل ختمی مخلوط کنید و مخلوط به دست آمده را به صورت خود بمالید و به مدت 20 دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید. دقت داشته باشید چنانچه از گیاهان تازه برای تهیه ماسک استفاده میکنید، ترکیب ماست با آنها به تنهایی کافی است، اما اگر از خشک شده گیاهان استفاده کردید، باید مقداری آب لیمو به مواد ماسک اضافه کنید. استفاده از این ماسک برای پوست های مختلط و خشک مفید است و باعث شادابی پوست می شود.

    بخور صورت با گل ختمی:

    بخور صورت با گل ختمی، یکی از بهترین روش ها برای برطرف کردن جوش های سرسیاه صورت و پاکسازی صورت می باشد. برای تهیه این بخور، ابتدا پوست را با آب ولرم و صابون شستشو کرده، مقداری بابونه و گل ختمی را مانند چای دم کرده و با آن پوست صورت خود را بخور دهید.

    گل ختمی در بسیاری از کشورها به عنوان داروی گیاهی شناخته شده است. ختمی، گیاه بومی اروپا، آفریقا و آسیا می باشد و حتی اکثر مردم آن از این گیاه برای طعم دادن به غذا استفاده می کنند.

    گل ختمی رنگ های متنوعی از سفید، قرمز و بنفش داشته و ریشه و برگ های آنها نیز خواص دارویی فراوانی دارد.

    چای این گل از قدیم به عنوان تسکین دهنده درد، ملین و ادرارآور شناخته شده که تأثیر بسزایی در بهبود اختلالات گوارشی دارد. تانین، فنولیک اسید، فلاونوئید و روغن های فرار چای گل ختمی، التهاب دهان، التهاب ریه و سرفه های مزمن را در دوران سرماخوردگی بهبود می بخشد و کمک زیادی به درمان آسم می کند.

    اغلب اختلالات هضمی مانند کولیت، التهاب معده و زخم آن با استفاده از مصرف روزانه دم کرده گل ختمی بهبود می یابد.

  • عکس پروفایل شهریوریم
  • برای تهیه این چای، مقداری برگ و گل ختمی در یک فنجان آب مخلوط کرده و آن را به مدت 10 دقیقه دم کنید. سنگ کلیه را دفع می کند و تأثیر زیادی در درمان عفونت کلیه و مجاری ادراری دارد. مخلوط 25 گرم ریشه گل ختمی در یک لیتر آب و جوشاندن آن نیز نوع دیگری چای است که خواص ذکر شده فوق را داشته و علاوه بر این ریفلاکس معده به مری را بهبود می بخشد.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    این سایت حاصل تلاش شبانه روزی سیدرضا بازیار می باشد که بدون وابستگی مادی و معنوی به هیچ سازمان و نهاد و حزب و گروه سیاسی فعالیت خود را ابتدا بر اساس قانون الهی و سپس قانون اساسی ایران بنا نهاده است. کلیه هزینه های این سایت با هزینه شخصی پرداخت می شود که امیدوارم از این پس از طریق تبلیغات تامین شود و همواره سعی می کنم تا مطالب آموزشی جدید و خواندنی را برای شما به ارمغان بیاورم.

    كلیه حقوق این سایت متعلق به سیدرضا بازیار می باشد. کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب سایت تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است

    گل ختمی، گیاهی دو ساله یا جاودانه با منشا آسیا و اروپا است و این گل در طول تابستان شکوفه می دهد. طیف وسیعی از رنگ های ارغوانی، قرمز، سفید، صورتی، زرد و بنفش دارد ؛ علاوه بر این، می تواند تا 2 متر ارتفاع داشته باشد در نتیجه، مشخص شده است که گل ختمی تنها برای مصارف باغبانی به کار نمی رود، بلکه این گیاه همچنین برای ارتقای مزایای سلامتی نیز ارزشمند است برای مثال، به تسکین اسهال، سرفه، سرما خوردگی و معده کمک خواهد کرد بنابراین، اگر می خواهید بیشتر در مورد فواید سلامتی گل ختمی بدانید، نگاهی به لیست این بخش سلامت نمناک بیاندازید.

    تب می تواند نشانه این باشد که بدن شما در برابر حضور باکتری ها یا ویروس هایی که به سنگر سیستم ایمنی حمله می کنند، دفاع می کند. در این نقطه، گل ختمی می تواند فردی که تب دارد را درمان کند.

    چیزی که باعث می شود گل ختمی برای درمان تب داشته باشد، وجود خواص ضد عفونی اش است. این گیاه به رفع گرفتگی بینی و درمان علائم سرماخوردگی کمک خواهد کرد ، که منجر به درمان طبیعی تب می شود.

    این منفعت از زمان های باستان مورد استفاده قرار گرفته است، بنابراین شک نداشته باشید که از گل ختمی به عنوان درمان تب استفاده کنید. برای این نکات، شما می توانید یک فنجان چای گل ختمی را برای تسکین تب بنوشید.

    در حقیقت، بسیاری از انواع گیاهان برای التیام زخم ها و کبودی ها مفید هستند. گیاهانی دارای اثرات ضد التهابی هستند، درد زخم ها و کوفتگی را کاهش می دهند.خاصیت گل ختمی برای مو

    این در مورد گل ختمی نیز صادق است. مشخص شده است که فواید سلامتی آن به گونه ای است کخ به التیام سریع تر زخم ها کمک می کند.

    این گیاه باعث کاهش درد ناشی از آسیب می شود. برای درمان زخم، شما می توانید برگ های گل ختمی را بجوشانید و آن را به منطقه آسیب دیده اعمال کنید.

    اگر مار شما را نیش بزند، گل ختمی آماده است که به شما کمک کند. نشان داده شده است که گل ختمی در درمان خارش از گزش حشرات مفید است.

    هم چنین به تسکین ناراحتی سوختگی نیز کمک خواهد کرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برگ های خرد شده این گیاه را به منطقه آسیب دیده اعمال کنید.

    همه ی ما تقریبا با این خاصیت گل ختمی آشنا هستیم و میدانیم جوشانده گل ختمی نسخه ی عالی طب سنتی برای درمان گلو درد است ، شما می توانید چای از گل ها، دانه ها و ریشه هایش را مصرف کنید علاوه بر این، شما می توانید شکر و عسل را برای شیرینی چای اضافه کنید.

    چای گل ختمی می تواند به شما کمک کند تا برخی بیماری ها را درمان کنید. برای مثال، این کار برای درمان گلو درد ، خوب خواهد بود. توصیه می شود که این چای را برای درمان سرفه خشک و جلوگیری از سوزش گلو بنوشید.

    علاوه بر توانایی گل ختمی برای درمان گلو درد، این گیاه می تواند برای درمان تب و سرماخوردگی هم مفید باشد. شما می توانید این چای را از دانه ها، ریشه ها و گل های گل ختمی تهیه کنید.

    بعد از آن می توانید این چای گیاه را بنوشید تا تب و سرماخوردگی را کاهش دهید که به اثرات التهاب بدن مرتبط است. این چای به افزایش گردش بدن و سم زدایی کمک خواهد کرد. در واقع، این چای گیاهی بدن شما را آرام خواهد کرد.

    چیزی که باعث می شود گل ختمی به چنین درمانی طبیعی تبدیل شود، این است که می تواند به تسکین مشکلات تنفسی کمک کند.

    شما می توانید برای درمان مشکلات تنفسی مانند آسم و گرفتگی بینی، چای گل ختمی بنوشید. در واقع می توانید به سادگی ریشه آن را آسیاب کنید و آن را به عنوان یک چای تهیه کنید.

    گل ختمی برای تسکین گلو و بیماری ها بسیار ارزشمند خواهد بود.

    از این رو، چون گل ختمی طیف وسیعی از فواید سلامتی را ارائه می دهد، پس می توانید این گیاه را به عنوان درمان های طبیعی خانگی خود داشته باشید.

    تب بالا ممکن است به خودی خود یک بیماری نباشد، اما مطمئناً می تواند احساس شما را بد کند. تب را با یک مقدار غذای گرم که با ریشه های خشک شده و گل های تازه آماده است، پایین بیاورید.

    مواد لازم:

    طرز تهیه:

    تمام مواد را به مدت 20 دقیقه بجوشانید.

    اجازه دهید خنک شود و با استفاده از عسل شیرینش کنید و سه فنجان در روز از آن ، برای دور نگه داشتن تب بنوشید.

    ریشه گل ختمی را می توان به عنوان یک محرک اشتها مصرف کرد. مطالعات مختلف ثابت کرده اند که ماهیت نشاسته ای ریشه گل ختمی، سطح اشتها را افزایش می دهد.

    ریشه های گل ختمی را باید به رژیم غذایی سالم اضافه کرد. ریشه های خوراکی این گیاه گلدار حاوی مقادیر مناسب ویتامین B و C است.

    علاوه بر این، می توان مواد معدنی مختلفی از جمله کلسیم، مس، آهن، روی و ید را در ریشه ها یافت.

    ریشه های گل ختمی برای نوزادان ایمن هستند. یک دهانشویه را با ریشه هایش تهیه کنید و سپس تحریکی را که در زمان دندان دراوردن تجربه می کنند کم می کند. علاوه بر تسکین سوزش، خواص ضد درد به کاهش درد که اغلب همراه با دندان دراوردن همراه است، کمک می کند.

    گل ختمی به عنوان گیاه، اثرات ضد التهابی دارد که بدن را از خطر بیماری ها محافظت می کند. هم چنین این یکی خواص آرامش بخش دارد که در ترویج سلامت هاضمه نقش دارد.

    خواص ضد التهاب و آرام بخش به حفاظت از شکم و روده از آسیب التهاب کمک خواهد کرد در نتیجه همانطور که در بخش سلامت نمناک گفته ایم گل ختمی برای درمان مشکلات گوارشی از قبیل زخم، درد شکمی، اسهال، اسهال و حرکت روده تحریک پذیر، عالی خواهد بود.خاصیت گل ختمی برای مو

    علاوه بر این عصاره ریشه گل ختمی می تواند اشتها را به دلیل وجود نشاسته اش بالا ببرد. مزایای بزرگش چیست؟

    یکی از فواید سلامتی گل ختمی روشی است که گردش خون را افزایش می دهد. مشخص شده که عصاره گل های ختمی می تواند گردش خون را نیز ترویج کند.

    در این نقطه، توصیه می شود 5 میلی لیتر از عصاره اش را در یک روز بنوشید تا بهترین نتایج سلامتی را به دست آورید.

    فایده بعدی سلامتی ارایه شده توسط گل ختمی، درمان خونریزی لثه است. مشخص شده است که گل ختمی می تواند به عنوان دهانشویه استفاده شود. هم چنین به خاطر وجود خواص ضد التهابی اش به درمان درد لثه، و سوزش نیز کمک می کند.

    خود دهانشویه اش نیز می تواند از ریشه این گیاه ساخته شود. علاوه بر این، گل های ختمی می توانند به عنوان تسکین دهنده، ادرار آور و نرم کننده عمل کنند.

    در نتیجه برای داشتن دهان سالم و تازه، استفاده از گل ختمی بهترین روش است که می توانید انجام دهید.

    در حقیقت، عصاره گل ها و ریشه های گل ختمی به مقابله با انواع بیماری ها کمک خواهد کرد. در این حالت، ریشه ها و گلهای ختمی به تسکین درد و سوزش معده در زنان کمک خواهند کرد.

    چیزی که باعث می شود گل ختمی تبدیل به یک درمان طبیعی بزرگ شود، روشی است که به درمان خروج واژینال کمک می کند.

    برای نکات، شما می توانید گل و ریشه هایش را آسیاب کنید و با اضافه کردن عسل آن را به یک چایی تبدیل کنید. بنابراین، با مزایای ارائه شده توسط گل ختمی، سلامتی زنان را به طور حتم ارتقا خواهد داد.

  • کیک تولد دخترانه بزرگسال شکلاتی
  • گفته می شود که گل ختمی برای افزایش تولید شیر زنان مفید خواهد بود. به همین دلیل، شما می توانید ریشه ها و برگ هایش را بجوشانید و این کار را انجام دهید.

    علاوه بر این، گل ختمی نیز می تواند از سقط جنین نیز جلوگیری کند بنابراین، با این که این گیاه طیف وسیعی از مزایای سلامتی را فراهم می کند، شما می توانید آن را از هم اکنون مصرف کنید.

    در واقع، فواید سلامتی گل ختمی برای درمان زیبایی در ادامه بخش سلامت نمناک و در بحث بررسی خواص گل ختمی آورده شده است:

    یکی از مزایای زیبایی ارایه شده توسط گل ختمی، بهبود سلامت پوست است. در این حالت، گل ختمی پوست شما را به پوستی نرم و درخشان و مرطوب تبدیل می کند.

    هم چنین پوست شما را مرطوب خواهد کرد و از حضور خشکی پوست جلوگیری خواهد کرد. برای این گزینه ها، شما می توانید یک ماسک پوست با اضافه کردن ترکیبات طبیعی دیگری مثل روغن زیتون، ماست و عسل برای رسیدن به زیبایی و پوست سالم استفاده کنید.

    گل ختمی نه تنها مزایای سلامتی را تامین می کند، بلکه در ارتقا سلامت مو نیز نقش مهمی دارد. گل ختمی می تواند به عنوان نرم کننده گیاهی موثر استفاده شود.

    در نتیجه با استفاده منظم از این نرم کننده مو، شما موهای صاف و نرمی خواهید داشت و در واقع از شر موهای خشک خلاص می شوید.

    علاوه بر این، مشهور است که گل ختمی می تواند رنگ موی طبیعی برای شما باشد. شما می توانید موهای خود را در خانه تان رنگ کنید. در نتیجه شما باید چند گام ساده را دنبال کنید.

    باید گل های آبی آن را به آب اضافه کنید و بجوشانید. بعد از آن، شما باید آن را به مدت 10 دقیقه بجوشانید و سپس صاف کنید. بنابراین استفاده از این رنگ موی طبیعی بسیار عالی خواهد بود ، چون شما همچنین می توانید موهای صافی نیز داشته باشید.خاصیت گل ختمی برای مو

    دسته ای از گلهای بنفش آبی رنگ این گیاه را در آب داغ بجوشانید. بگذارید به مدت 10 دقیقه بماند. پپ و بعد از سرد شدن، آن را به یک بطری بریزید. موهای خود را با آن اسپری کنید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بماند و موهای خود را شامپو کنید و بعد با آب بشویید.

    هایلایت زرد رنگ روی موهای خاکستری شما بوجود می آید، با این رنگ کردن ساده، یک تغییر زیبا به دست خواهید آورد.

    شما می توانید از آن، به هر اندازه که می خواهید استفاده کنید تا هایلایت های زرد پنهان را نگه دارید. هفته ای دو بار از آن استفاده کنید تا یک رنگ زیبا به دست آورید، بدون این که به موهایتان آسیب بزنید!

    عصاره این گیاه برای آبرسانی پوست، نگه داشتن رطوبت و نرم کردن پوست شناخته می شود. این نرم کننده غیر چرب به خاطر نرم کنندگی اش شناخته شده است و آن را به یک درمان خانگی برای پوست های خشک تبدیل کرده است.

    عصاره آن همچنین به پوست انعطاف پذیری و کشسانی می دهد و آن را جوان و درخشان نگه می دارد.

    فعالیت های ضد التهابی ریشه های گل ختمی واقعاً قابل تحسین است. آزمایش های انجام شده در طول دهه 1960 نشان دادند که این ریشه ها پتانسیل آزاد کردن شرایط مختلف پوست را دارند، از جمله برامدگی هایی که با اگزما و پسوریازیس همراه هستند را نیز از بین خواهند برد.

    هم چنین شما می توانید بریدگی ها، خراش و زخم های کوچک را با استفاده از ریشه های این گیاه التیام ببخشید.

    کمی از ساقه یا ریشه های گل ختمی را بردارید و آن را در محل سوختگی های خود اعمال کنید. آن ها درد و التهاب و زخم ها را التیام می دهند. خواص مرطوب کنندگی ریشه های این گیاه باعث رطوبت و جلوگیری از خشک شدن ناحیه آسیب دیده و التیام سریع تر می شود.

    یکی از مشکلات عمده با موهای مجعد این است که به راحتی به هم پیچیده می شود و باز کردن گره ها یکی از سخت ترین کارها است. می توانید با جوشانده این گیاه به اهداف درمانیتان برسید. با مرطوب کردن حلقه های خشک موها، آنها را سریعاً آزاد و نرم کنید.

    در واقع، فواید سلامتی بیشتری برای گل ختمی در زیر آورده شده است:

    -کاهنده تورم

    -درمان درد

    -محرک اشتها

    در نتیجه اجازه دهید نگاهی به نکاتی برای مصرف گل ختمی در زیر بیندازیم.

    برای مصرف گل ختمی می توانید چندین روش از جمله اضافه کردن گلبرگ و غنچه گل را به سالاد خود انجام دهید. این عالی است چون شما مواد مغذی را به کاسه سالاد خود اضافه می کنید.

    هم چنین شما می توانید گلش را آسیاب کنید و آن را به عنوان یک چای بجوشانید. فراموش نکنید که عسل را برای شیرین کردن مزه اش اضافه کنید!

    این گیاه عموماً به خورش و سوپ اضافه می شود. علاوه بر این، گلبرگ های آن می توانند به دادن رنگ به محصولات قنادی کمک کنند و همچنین رنگ عالی را به میوه ها، نوشیدنی های غیرالکلی، مانند مربا، ژله و سوسیس، می دهد.

    در آخر، باید متذکر شویم که گل ختمی نوعی گیاه است که حرارت بالا و قرار گرفتن مستقیم با الکل می تواند خواص التیام بخشی داشته باشد.

    پس برای آماده کردن گل ختمی باید مراقب باشید. به طور خلاصه، گل ختمی تنها یک گل زیبا در باغ شما نیست. در واقع، بیشتر از این است. این گیاه می تواند طیف وسیعی از فواید سلامتی را به شما بدهد ، مانند افزایش گردش و درمان سریع تر زخم ها.

    بنابراین شروع به مصرف گل ختمی کنید و همچنین می توانید بهترین نتایج سلامتی را به دست آورید.

    در حالی که گل ختمی برای اغلب مردم ایمن است، اما همیشه توصیه می شود که با پزشک خود، مانند همه داروهای دیگر، چک کنید. هیچ مطالعه ای برای تاثیر این گیاه در طول دوران بارداری و شیردهی در دسترس نیست.

    بنابراین بهتر اسست که برای ایمن بودن از آن استفاده نکنید.

     

    گل ختمی علاوه بر زیبایی در تزئین خانه ، دارای مزایای پزشکی و درمانی و زیبایی نیز است . می توان از برگ ها و گلبرگ های گل ختمی به عنوان دم نوش و عرقیات و حتی ماسک برای پوست صورت نیز استفاده کرد که در این قسمت از سلامت پوست و موی نمناک و درادامه سری ماسک های خانگی به معرفی برخی از آن ها خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

    مواد لازم :

    1 قاشق غذا خوری گل ختمی

    طرز تهیه و طریقه استفاده :

    ابتدا گل ختمی را داخل یک فنجان آب سرد بریزید، به خوبی هم بزنید و به مدت 15 دقیقه داخل یخچال قرار دهید و بگذارید تا کاملا خیس خورده شوند و رنگ آب بنفش شود و سپس آن را از صافی رد کرده و آب آن را بنوشید و مواد صاف شده را روی پوست صورتتان اعمال کنید و بعد از 10 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.خاصیت گل ختمی برای مو

    استفاده از این ماسک را هر روز تکرار کنید تا شاهد رفع جوش و جای جوش ها باشید.

    این ماسک برای ایجاد نرمی و لطافت پوست های خشک بسیار مفید و مناسب است.

    مواد لازم :

    طرز تهیه و طریقه استفاده :

    ابتدا نشاسته را آسیاب کنید و سپس شیر و گل ختمی خرد شده را به آن بیفزایید، به خوبی هم بزنید تا ترکیبی یکدست حاصل شود و بعد ماسک به دست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

    این ماسک برای رفع و درمان جوش های صورت به خصوص سرسیاه بسیار مفید و موثر است.

    مواد لازم :

    طرز تهیه و طریقه استفاده روش اول :

    ابتدا گل ها را درون آب ریخته و روی حرارت قرار دهید و بعد ، از صافی رد کنید و پنبه را به محلول به دست آمده آغشته نمایید و به صورتتان اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

    طرز تهیه و طریقه استفاده روش دوم :

    یکی دیگر از روش های استفاده از این گیاهان بدین گونه است که ابتدا صورتتان را با آب ولرم و صابون شستشو دهید و بعد از بخور آن ها استفاده کنید که در برطرف کردن جوش های سرسیاه صورت و پاکسازی پوست موثر است.

    همچنین می توانید این گیاهان را به صورت چای دم کنید و بنوشید.

    این ماسک برای پوست های مختلط و خشک مفید بوده و باعث شادابی پوست می گردد.

    مواد لازم :

    طرز تهیه و طریقه استفاده :

    تمام مواد را با هم مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا ترکیبی یکدست حاصل شود و سپس ماسک به دست آمده را روی صورتتان اعمال نمایید ، ماساژ دهید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

    نکته : دقت داشته باشید چنانچه از گیاهان تازه برای تهیه ماسک استفاده می کنید ترکیب ماست با آن ها به تنهایی کافی است اما اگر از خشک شده گیاهان استفاده کردید ، باید مقداری آب لیمو به مواد ماسک اضافه کنید.

    مواد لازم :

    طرز تهیه و طریقه استفاده :

    ابتدا گلبرگ های ختمی را خرد کنید و مابقی مواد را به آن بیفزایید ، به خوبی هم بزنید تا ترکیبی یکدست حاصل شود و اگر سفت بود کمی آب به آن اضافه کنید و بعد، ماسک به دست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

    این ماسک معرفی شده در نمناک را می توانید روی مو و یا پوست سرتان نیز اعمال کنید که باعث افزایش رشد موهایتان خواهد شد.

    استفاده از این ماسک باعث نرم شدن موهای خشکتان خواهد شد.خاصیت گل ختمی برای مو

    مواد لازم :

    طرز تهیه و طریقه استفاده :

    ابتدا گل ختمی و تخم های شنبلیله را به مدت نیم ساعت درون آب بخیسانید و سپس آسیاب کنید و به خوبی مخلوط کنید و در آخر کمی آب بیفزایید.

    با استفاده از انگشتان دست یا برس رنگ مو، ماسک مو به دست آمده را از ریشه تا انتهای ساقه بمالید به طوری که کاملا همه جای مو را مانند زمانی که رنگ می کنید بپوشاند و بعد ، از کلاه رنگ استفاده کنید و بعد از 30 دقیقه با آب شستشو دهید.

    بعد از شستن ماسک، موهای خود را به طور معمول شامپو کنید و در آخر نرم کننده را اعمال نمایید.

    اگر موهای خشک و آسیب دیده دارید، یک بار در هفته از ماسک مو گل ختمی استفاده کنید. کسانی که موهای معمولی دارند می توانند این ماسک ها را هر دو هفته یک بار استفاده کنند.

    نکته :

    قیمت رپورتاژ آگهی

    خرید بلیط هواپیما تیک بان

    طراحی سایت

    پوست سر ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تار مو دارد که روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار از آنها در مرحله‌ی استراحت مو می‌ریزند. البته جای نگرانی نیست، چون این ریزش مو طبیعی است و حتما هنگام دوش گرفتن و برس زدن مو، شاهد آن بوده‌اید. مشکل زمانی آغاز می‌شود که موهای ریخته شده، بیشتر از موهای رویش یافته باشد و فرد کاهش حجم موهایش را حس کند. خاصیت گل ختمی برای مو

    به گزارش ایلنا، پوست سر ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تار مو دارد که روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار از آنها در مرحله‌ی استراحت مو می‌ریزند. البته جای نگرانی نیست، چون این ریزش مو طبیعی است و حتما هنگام دوش گرفتن و برس زدن مو، شاهد آن بوده‌اید. مشکل زمانی آغاز می‌شود که موهای ریخته شده، بیشتر از موهای رویش یافته باشد و فرد کاهش حجم موهایش را حس کند. تمام کسانی که دچار ریزش مو هستند، اغلب رنج زیادی می‌کشند که توأم با احساس عدم‌امنیت، ترس و همچنین از دست دادن اعتماد به نفس است، بنابراین ریزش مو فقط یک مسئله‌ی ظاهری نیست. ریزش مو دلایل بسیاری چون کم‌کاری غده‌ی تیروئید، بارداری، کمبود مواد مغذی و عدم رعایت بهداشت دارد. در این مقاله می‌خواهیم با دلایل ریزش مو، گزینه‌های طبیعی و خانگی درمان و راه‌های جلوگیری از ریزش مو آشنا شویم.

    دانه‌های شنبلیله سرشار از هورمون‌هایی است که به رشد مو و ترمیم فولیکول‌های مو کمک می‌کنند. هم‌چنین این دانه‌ها حاوی اسید نیکوتینیک و پروتئین هستند که ساقه‌ی مو و رشد آن را تقویت می‌کنند.

    بنابراین، حالا که می‌دانید دانه‌های شنبلیله چقدر به درمان ریزش مو و تقویت رشد آن کمک می‌کنند، حتما مشتاق هستید با راه‌های استفاده از آن برای مو آشنا شوید. دانه‌های شنبلیله را یک شب در آب خیس کنید و صبح روز بعد، آنها را بکوبید تا خمیری یکدست به دست آید. این خمیر را به پوست سر و موها بمالید. سرتان را با کلاه رنگ مو بپوشانید تا خمیر خشک نشود و بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت بعد، بدون استفاده از شامپو، موهای‌تان را با آب فراوان بشویید. این پروسه‌ی درمان را حداقل دو بار در هفته و به مدت یک ماه ادامه دهید تا نتایج مؤثر آن را ببینید.

    این روزها، در نتیجه‌ی آلودگی شدید هوا، ریزش بیش از حد مو، بسیار شایع شده است. می‌توانید از آلوئه‌ورا(خواص آلوئه‌ورا) به عنوان درمان خانگی دیگری که برای درمان ریزش مو و رشد سریع آن مؤثر است، استفاده کنید. آلوئه‌ورا می‌تواند مشکلات مربوط به پوست سر از قبیل شوره و خارش سر را به نحو مؤثری کاهش دهد. خاصیت قلیایی اندک آلوئه‌ورا باعث بازگرداندن و حفظ سطح pH طبیعی پوست سر می‌شود که این خود به رشد مو کمک می‌کند. ژل آلوئه‌ورا حتی برای مبارزه با شوره‌ی سر هم می‌تواند مؤثر باشد. با یک چاقوی تیز برگی از گیاه آلوئه‌ورا را قطع کنید، لبه‌های دندانه‌دار برگ را برش بزنید، لایه‌ی بالایی برگ را جدا کنید و با کمک چاقو، ژل آلوئه‌ورا را از لایه‌ی پایینی جدا کنید. ژل را در مخلوط کن بریزید و سپس مایع یکدست به دست آمده را به پوست سر و موها بمالید. پس از ۴۵ دقیقه تا یک ساعت، ماسک را با آب بشویید. این روش درمانی را ۳-۴ بار در هفته انجام دهید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید.

    پیازی که در آشپزخانه دارید و اهمیت زیادی به آن نمی‌دهید، می‌تواند در کمک به موی سرتان معجزه ‌کند. سولفور (گوگرد) زیاد موجود در پیاز به بهبود گردش خون در فولیکول‌های مو کمک می‌کند. آب پیاز هم خاصیت ضدباکتری دارد که می‌تواند میکرب‌ها و انگل‌ها را از بین ببرد. آب پیاز را به پوست سر بمالید و پس از نیم ساعت با یک پاک‌کننده‌ی معمولی بشویید.

    عمده‌ترین دلیل ریزش شدید مو، کمبود مواد غذایی موجود در مو است. ماساژ دادن با روغن ولرم می‌تواند روش مؤثری برای جلوگیری از ریزش مو باشد. پوست سر را هر روز، حداقل چند دقیقه با یک روغن ولرم ماساژ دهید. می‌توانید از هر روغنی که سرشار از ویتامین E‌ است، استفاده کنید. روغن نارگیل، روغن بادام، روغن خردل، روغن زیتون و روغن جوجوبا بهترین گزینه‌ها هستند. اگر علت ریزش موی شما، شوره‌ی سر است، جوجوبا می‌تواند مؤثرترین روغن باشد. برای دریافت بهترین نتیجه، می‌توانید ترکیبی از تمام این روغن‌ها را امتحان کنید. روغن را در یک ظرف آهنی یا استیل، اندکی گرم کنید و پوست سر و موهای‌تان را با آن ماساژ دهید. برای اینکه از خواص کامل ماساژ با روغن ولرم بهره‌مند شوید، بهتر است یک شب تا صبح، روغن روی موهای شما باقی بماند و صبح موهای خود را بشویید، در غیر این صورت، پس از یک ساعت موهای خود را با شامپو بشویید.

    کشک سبب نرمی، لطافت و درخشندگی موها نیز می‌شود. هم می‌توانید کشک را مستقیما روی پوست سر و موها بمالید و هم می‌توانید ۲ قاشق سوپ‌خوری کشک را با ۱ قاشق سوپ‌خوری عسل ترکیب کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. این ماسک ترکیبی را ۳۰ دقیقه روی سر نگه‌ دارید و سپس با آب فراوان بشویید. برای داشتن موهای بلند و سالم، این ماسک خانگی را امتحان کنید.

    آیا می‌دانید چگونه از انگور فرنگی (خارتوت) برای جلوگیری از ریزش مو و بالا بردن رشد طبیعی مو استفاده کنید؟ کمبود ویتامین C زمینه‌ساز ریزش مو می‌شود، این در حالی است که انگور هندی سرشار از ویتامین C است. انگور به حفظ سلامت پوست سر و همچنین تقویت رشد مو کمک می‌کند. هسته‌ی چند حبه انگور هندی را جدا کنید و دور بیندازید و گوشت آنها را بکوبید. با خمیر به دست آمده به همراه چند قطره آبلیموی تازه، پوست سر را ماساژ دهید. بدون اضافه کردن آبلیمو هم می‌توانید از این ماسک استفاده کنید. ماسک را یک ساعت روی موهای‌تان نگه دارید و سپس با آب شستشو دهید.

    آیا به دنبال بهترین درمان‌های گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو هستید؟ شیرین‌بیان گیاهی است که در پیشگیری از ریزش و آسیب مو، می‌تواند بسیار مؤثر باشد. این گیاه برای رهایی از خارش پوست سر و تسکین آن نیز مفید است. اگر شوره‌ی سر دلیل ریزش مو باشد، شیرین‌بیان می‌تواند اثربخش باشد. چند رشته از ریشه‌های شیرین‌بیان را یک شب تا صبح در شیر خیس کنید. صبح، ریشه‌های خیس‌خورده‌ی شیرین بیان را بکوبید تا به صورت خمیر درآید. پیش از خواب، این خمیر را به نقاط بی‌موی سر بمالید و صبح با شامپو سرتان را شستشو دهید.

    در طب سنتی هند، بهترین درمان خانگی برای جلوگیری از ریزش مو، برگ یا گل ختمی است. از برگ و گل این گیاه برای پیشگیری از ریزش مو، تقویت رشد مو، درمان موخوره و درمان شوره‌‌ی سر استفاده می‌شود. ۱۵-۱۲ عدد گل ختمی را همراه ۲ قاشق سوپ‌خوری روغن نارگیل حرارت دهید. مایع را صاف کنید و روغن روی آن را جمع کنید. یک شب تا صبح، پوست سر و موهای‌تان را آغشته به این معجون کنید و صبح سرتان را بشویید. برای استفاده از برگ‌های ختمی، تعدادی از آنها را بکوبید تا خمیری به دست آید. آن را به پوست سر و موها بمالید. پس از ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت با آب بشویید. این گیاه به صورت خودکار، ریزش مو را کنترل و رشد آن را تقویت می‌کند.

    چغندر قرمز یا لبو سرشار از فسفر، کلسیم، پروتئین، پتاسیم، کربوهیدرات، ویتامین B و C است. آب چغندر قرمز را هر روز بنوشید یا برای رشد سریع و سالم مو، آن را در رژیم غذایی‌ عادی‌تان بگنجانید. راه دیگر، استفاده از برگ‌های چغندر قرمز است. برگ‌های چغندر قرمز را در آب بجوشانید، پس از کوبیدن برگ‌های جوشیده، خمیر به دست آمده را به پوست سر و موها بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. برای رشد بهتر مو و رسیدن زودتر به نتیجه، این پروسه را حداقل دو بار در هفته دنبال کنید.

    شیر نارگیل شامل چربی و پروتئین می‌شود، رشد مجدد موها را تقویت و ریزش آن را کنترل می‌کند. برای دریافت سریع نتیجه، پوست سر و موها را آغشته به شیر نارگیل کنید. خود نارگیل را رنده کنید و سپس در مخلوط‌کن بریزید. شیر نارگیل را از خمیر به دست آمده بیرون بکشید و شیر را مستقیما روی پوست سر و نوک موها بمالید و پس از ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت با شامپو بشویید. این کار نازک شدن موها را متوقف و رشد مجدد موها را تقویت می‌کند.

    برای جلوگیری از ریزش مو از جوشانده‌ی چای استفاده کنید. چای به دلیل داشتن انواع تانن، در کنترل هر گونه عفونت روی پوست سر مؤثر است و رشد مو را تقویت می‌کند. سه قاشق چای را در آب جوشی به اندازه‌ی یک فنجان بجوشانید تا یک چای غلیظ دم بیاید. پس از جدا کردن تفاله یک لیموترش تازه در چای بچکانید. آن را خوب هم بزنید و موهای‌تان را (که قبلا با شامپو شسته‌اید) با این چای غلیظ لیمویی شستشو دهید و سپس موهای‌تان را با آب بشویید. پس از این کار، از شامپو استفاده نکنید. جوشانده‌ی چای روش مؤثری برای جلوگیری از ریزش مو است.

    آیا از توقف ریزش مو با دانه‌های شانا (Shana) چیزی شنیده‌اید؟ آیا می‌دانید دانه‌های شانا یک راه‌حل گیاهی برای رشد مجدد موها هستند؟ این یک درمان گیاهی شناخته‌شده برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد آن است. دو قاشق سوپ‌خوری پودر شانا را با یک قاشق سوپ‌خوری روغن نارگیل ترکیب کنید تا خمیری به دست آید. حالا این خمیر را روی پوست سر و موهای‌تان بمالید و بیشتر روی ریشه‌ی موها تمرکز کنید. پس از ۱۵ دقیقه، سر را با شامپو بشویید.

    مزایای اسفناج و کاهو برای همه شناخته‌شده است و این سبزی‌ها غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. میزان آهن و بیوتین (دو ماده‌ی حیاتی برای سلامت موها و رشد آنها) نیز در این سبزی‌ها زیاد است. برای دریافت مزایای اسفناج و کاهو می‌توانید این سبزی‌ها را مستقیما در رژیم غذایی‌تان بگنجانید. بهترین روش توصیه‌شده‌ی مصرف آنها جهت دریافت بهترین نتیجه این است که آنها را به صورت نیم‌‌پز یا پخته مصرف کنید. همچنین می‌توانید با اسفناج و کاهو یک اسموتی درست کنید و برای اطمینان از سلامتی موها، دو بار در روز این نوشیدنی را میل کنید.

    آیا هرگز به جلوگیری از ریزش مو با تخم‌مرغ فکر کرده‌اید؟ سفیده‌ی تخم‌مرغ سرشار از پروتئین و ویتامین‌ها است، بنابراین موها را به بهترین شکل تغذیه می‌کند و به نرمی‌ و درخشندگی آنها کمک می‌کند. اگر موهای بلند و قوی می‌خواهید، باید از این دستور پیروی کنید. چند تخم مرغ را بشکنید و زرده‌ها را کنار بگذارید. سفیده‌ی تخم‌مرغ‌ها را به عنوان ماسک به پوست سر و موهای‌تان بمالید. این درمان، برای جلوگیری از ریزش مو مؤثر است، به ویژه اگر ریزش مو در اثر کمبود مواد مغذی و خشکی موها باشد. پس از ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت موها را بشویید. این ماسک موها را قوی‌تر و سالم‌تر خواهد کرد. برای کاهش ریزش مو و تقویت رشد موها، این درمان را حداقل ۱ بار در هفته تکرار کنید.

    سرکه‌ی سیب برای جلوگیری از ریزش مو می‌تواند مؤثر باشد و موها را نرم می‌کند. سرکه و آب را به یک نسبت مساوی (یک به یک) با هم ترکیب کنید و آن را در یک بطری اسپری بریزید و روی پوست سر و موها اسپری کنید. پوست سر آغشته به آب و سرکه را کمی ماساژ دهید و پس از ۵ دقیقه با یک شامپوی ملایم بشویید. اگر از بوی سرکه‌ی سیب خوشتان نمی‌آید، مقدار کمی روغن به آن اضافه کنید. برای اینکه از این روش بهترین نتیجه را بگیرید، حداقل دو بار در هفته آن را امتحان کنید.

    کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌تواند سبب خشکی و شکنندگی موها شود و در نهایت، این عوامل باعث ریزش مو می‌شوند. سیب‌زمینی روش خوبی برای جلوگیری از ریزش‌ موها در این مورد است. سیب‌زمینی سرشار از ویتامین B6، ویتامین C، منگنز، فسفر، مس و نیاسین است که برای تقویت رشد مو مفید هستند. چند سیب‌زمینی تمیز را رنده ‌کنید و سپس آب آن را جدا کنید. پوست سر و موهای‌تان را مستقیما آغشته به آب سیب‌زمینی کنید. پس از ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت (اجازه ندهید این ماسک روی سرتان خشک شود)، سرتان را با آب بشویید.

    روغن هسته‌ی انگور یک حالت‌دهنده و مرطوب‌کننده‌ی مؤثر و طبیعی است و می‌تواند مشکلات مو مانند ریزش مو، شوره‌ی سر و موهای ضعیف را درمان کند. برای داشتن موهای سالم، می‌توانید به طور منظم از روغن هسته‌ی انگور به عنوان یک محصول مراقبت از مو استفاده کنید. روغن هسته‌ی انگور حاوی آنتی‌ اکسیدان‌ هایی است که می‌تواند در کنترل تولید دی‌هیدروتستوسرون در ریشه‌های مو (که اتفاقا تولید نامتعادل DHT یکی از دلایل اصلی ریزش مو است)، مؤثر باشند. هر شب به طور منظم، پوست سر و موهای‌تان را با این روغن ماساژ دهید و صبح موهای‌تان را شستشو دهید.خاصیت گل ختمی برای مو

    می‌توانید برای جلوگیری از ریزش مو و طاسی از روغن گلرنگ استفاده کنید. این روغن سرشار از اسیدهای چرب تک‌سیرنشده و اسیدهای چرب اشباع‌نشده‌ای است که برای سلامت موها حیاتی هستند. دو نوع روغن گلرنگ وجود دارند که از هر دوی آنها می‌توانید برای مراقبت از مو استفاده کنید. روغن گلرنگ برای موهای فِر شده، رنگ‌شده و خشک مفید است. شب‌ها از این روغن برای ماساژ پوست سر استفاده کنید و صبح موهای‌تان را شستشو دهید. برای داشتن موهایی سالم، یک روز در میان از این روغن استفاده کنید.

     


    اخبار مرتبط

    خواص گل ختمی بیشتر در برگ و گل این گیاه می باشد و از گذشته تا به امروز این گیاه در درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد داشته است .هر کدام از قسمت های این گیاه خواص درمانی متفاوتی داشته و در واقع می توان گفت خواص گل ختمی در درمان بسیاری از بیماری ها فوق العاده و بسیار کاربردیست .برای آشنایی با خواص این گیاه به ادامه نوشته سلامت وب توجه بفرمایید .

     

    گل ختمی (Hollyhock) با نام علمی (Alcea rosea) گلیست با رنگ های صورتی ،سفید ،بنفش ،زرد و قرمز که به شکل قیف مانند می باشد و دارای خواص درمانی نظیر درمان تب، درمان گلو درد، بهبود زخم، درمان بیماری های دستگاه گوارش ،درمان کبد چرب،رفع چاقی ،درمان سرطان هاو  رفع مشکلات تنفسی می باشد .زادگاه این گیاه کشورهای آسیایی و اروپایی بوده و در اثر گسترش سطح کشت این گیاه در ایران نیز کاشت و برداشت می شود.

    خاصیت گل ختمی برای مو

     

    استفاده از این گیاه در دوران باستان برای درمان تب شدید و رفع احتقان بینی گسترده بوده و حکیمان آن زمان معتقد بودند نوشیدن چای این گیاه در رفع علایم زکام و بهبود سرفه های خشک مفید و سودمند می باشد .

    استفاده از برگ های گل ختمی علاوه بر کاهش درد و التهابات پوستی در بهبود و ترمیم زخم ها تاثیر فراوانی به همراه خواهد داشت .کافیست برگ های آب پز شده به طور مستقیم بر روی زخم ها قرار گیرند.

    یکی دیگر از خواص گل ختمی  بهبود بیماری های گوارشی می باشد .این گیاه با دارا بودن خواص ضد التهابی و آرام بخش به درمان مشکلات روده  مانند درد شکم، زخم، گاستریت، روده تحریک پذیر و اسهال کمک می کند .

    دم کرده این گیاه در افزایش اشتها و در نتیجه افزایش وزن موثر است .ریشه این گیاه حاوی مواد نشاسته ایست که می تواند اشتها را در فرد افزایش داده و از این طریف به بهبود روند وزن گیری کمک شایانی می نماید .

    استفاده از گل ختمی برای رفع عفونت های واژینال ،جلوگیری از سقط جنین ،تنظیم عادات ماهیانه و درمان بسیاری از بیماری های زنانه مفید بوده و تاثیرات بسیار خوبی به همراه خواهد داشت .

    یکی از راهکارهای ساده ،کم هزینه و در دسترس استفاده از گل ختمی برای شپش می باشد.برای درمان شپش علاوه بر راهکارهای ارائه شده در نوشته پیشین سلامت وب به نام دانستنی های مفید در مورد حشره خونخواری به نام شپش می توانید از شامپوی گل ختمی سفید استفاده نمایید .در ادامه مطلب روش تهیه شامپوی گل ختمی را برایتان بیان می نماییم.

    برای تهیه دم نوش گل ختمی کافیست یک قاشق غذاخوری گل ختمی را درون یک قوری بریزید و سپس با ریختن اب بر روی آن و قرار دادن آن بر رروی حرارت به مدت 15 دقیقه این دم نوش را تهیه نمایید .برای افرادی که دارای طبع سردی می باشند اضافه کردن مقداری عسل به این دم نوش ضروری می باشد .برای تهیه دم نوش ریشه این گیاه ریشه های این گیاه را تمیز کرده و مراحل قبل را انجام داده و تنها تفاوت آن با دم نوش گل ها  زمان دم کشیدن می باشد .زمان دم کشیدن این چای دو برابر بوده و به مدت 30 دقیقه می باشد .

    گل ختمی از بهترین گیاهان دارویی برای رشد مو ،جلوگیری از ریزش مو ،تقویت مو و آبرسانی به موها شناخته شده است .در روایات اسلامی نیز به کرات به استفاده از گل ختمی برای شست و شوی موی سر توصیه شده است و طب سنتی ثابت کرده است استفاده از گل ختمی برای مو بهترین جایگزین شوینده های شیمیایی برای شست و شوی موها می باشد .استفاده از گل ختمی خشک شده برای تهیه این شامپو ضروری می باشد .در زیر عکس گل ختمی خشک شده را مشاهده می نمایید .

    شامپوی گل ختمی را می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید و از آن برای شست و شوی سر خود استفاده نمایید .طرز تهیه شامپو گل ختمی به شرح زیر می باشد :

    برای تهیه این شامپو به مقداری گل ختمی سفید خشک شده نیاز داریم .این گل را پس از خشک کردن آسیاب نموده و الک می کنیم و سپس یک قاشق غذاخوری از آن را درون ظرفی که محتوی دو لیوان آب جوش می باشد ریخته و منتظر می شویم تا این گیاه لعاب دهد .سپس این محلول را درون جوراب یا تنظیف ریخته و پس از صاف کردن از آن استفاده می نماییم .این شامپو طبیعی و فاقد مواد افزودنی و نگهدارنده می باشد فلذا تا 3 روز قابل نگهداری می باشد .

    ماسک گل ختمی در زیبایی پوست و مو فواید فراوانی دارد و استفاده از آن می تواند نتایج حیرت انگیزی را به همراه داشته باشد .در زیر به نمونه ای از خواص درمانی ماسک گل ختمی اشاره می نماییم :

    برای تهیه ماسک گل ختمی برای مو کافیست این گیاه را در فنجانی ریخته و پس از لعاب دادن آن و جدا نمودن عصاره گل ختمی موهایتان را با این ماسک شست و شو دهید .همچنین بهتر است بدانید ترکیب گل ختمی و حنا در تقویت مو،رفع ریزش مو و نرم شدن مو اثرات اعجاب انگیزی را به همراه خواهد داشت .

    شامپو گل ختمی لیلک برای درمان موهای چرب اثرات درمانی بی نظیری را به همراه دارد .قیمت این محصول نسبت به حجم و کارایی آن بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد .اثرات درمانی این شامپو به شرح زیر می باشد:

    برای تهیه این شامپوی ارزشمند و بی نظیر می توانید با کارشناسان بخش فروش فروشگاه ما تماس گرفته و این شامپوی همه کاره را به راحتی خریداری نمایید .

    شامپو گل ختمی کاپوس،محصولی از برند کمپانی کاپوس آلمان می باشد .این کمپانی در سال 1848 میلادی توسط فردی به نام جان مارتین کاپوس تاسیس و بنیان نهاده شد .این برند با سال ها فعالیت محصولات بهداشتی و زیبایی خود را در لابراتوارهای مجهز و پیشرفته و مطابق با استانداردهای بین المللی روز دنیا تهیه  تولید می نماید .شامپو گل ختمی کاپوس نیز از این قاعده مستثنی نبوده و راز جوانی پوست و مو در آن نهفته شده است .استفاده از گیاه گل ختمی در این گیاه به علت دارا بودن ویتامین ث سبب شده است تا این شامپو علاوه بر تقویت و نرم کردن مو درجلوگیری از ریزش مو و درمان موهای آسیب دیده موثر واقع شود و به خوبی بتواند شوره سر را درمان نماید .در زیر به برخی از مزایای این شامپو اشاره می نماییم :

    برای تهیه این شامپوی گیاهی بی نظیر کافیست با مشاورین فروشگاه ما تماس گرفته و این محصول را به راحتی ثبت و خریداری نمایید .

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *خاصیت گل ختمی برای مو

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

     Copyright © 2013 – 2017 salamatweb.ir

    آخرین اخبار استان قزوین

    درمان‌های خانگی برای تقویت رشد موی سر بهترین گزینه است، گزینه‌ای که با کمترین هزینه و بدون عوارض خاصی در دسترس همه ما قرار دارد.

    به گزارش سرویس علم وفناوری صبح قزوین؛روغن رزماری به طور موضعی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و ضخامت مو‌ها را افزایش دهد. آلوئه ورا نیز همین اثر را دارد. استفاده از این مواد می‌تواند مو‌ها را سریع‌تر رشد دهد و به ضخامت آن‌ها بیفزاید.

    با ما همراه شوید تا بهترین مواد طبیعی تقویت مو‌ها را معرفی کنیم:

    روغن رزماری برای کاهش ریزش مو:

    خاصیت گل ختمی برای مو

    اعتقاد بر این است که روغن رزماری هنگامی که روی پوست سر قرار می‌گیرد، باعث افزایش متابولیسم سلولی می‌شود که رشد مو را تحریک می‌کند. تحقیقات سال ۲۰۱۳ در دانشگاه کینکی در ژاپن نشان داد که عصاره برگ رزماری باعث بهبودی رشد مو در موش‌ها شده است.

    یک مطالعه انسانی که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، اثربخشی بالینی روغن رزماری را در درمان آلوپسی آندروژنتیک مورد بررسی قرار داد. بیماران مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک به مدت ۶ ماه با روغن رزماری یا مینوکسیدیل (۲ درصد) تحت درمان قرار گرفتند. مینوکسیدیل دارویی است که برای تحریک رشد مو استفاده می‌شود. پس از شش ماه درمان، هر دو گروه افزایش قابل توجهی در تعداد مو داشتند. با این وجود، خارش پوستی در گروه مینوکسیدیل بیشتر بود.

    مطالعه نشان می‌دهد که روغن رزماری همانند دارو‌های رشد مو با عوارض جانبی کمتری مانند خارش پوستی عمل می‌کند.

    ژل آلوئه ورا برای تقویت مو:

    آلوئه ورا دارای خواص تغذیه‌ای و ویتامین‌ها و مواد معدنی متعددی است که به حفظ مو‌های شما کمک می‌کند. مزایای آلوئه ورا برای قرن‌ها شناخته شده است، زیرا آلوئه ورا شامل خواص بهداشتی، زیبایی، دارویی و مراقبت از پوست است. این گزینه پوست را نرم و لطیف می‌کند و محیط ایده آلی برای رشد مو فراهم می‌کند.

    شما می‌توانید ژل آلوئه ورا را مستقیما به پوست سر بمالید یا آن را به یک شامپوی ملایم و طبیعی اضافه کنید. همچنین می‌توانید نیمی از یک فنجان آب آلوئه ورا را دو بار در روز بخورید. خواص درمانی باعث بهبود سلامت پوست شما می‌شود.

    یکی از مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد ژل آلوئه ورا باعث کاهش التهاب و اثرات زخم پس از جراحی بر روی موش‌ها می‌شود. نه تنها آلوئه ورا باعث بسته شدن سریع زخم می‌شود، بلکه رشد مو‌ها را نیز در افراد تسریع می‌کند.

    گزارش شده است که آلوئه ورا اثر محافظتی در برابر آسیب تابشی به پوست دارد. تابش شدید این اشعه بر روی پوست سر می‌تواند منجر به ریزش مو شود. پس از تجویز ژل آلوئه ورا، یک پروتئین آنتی اکسیدان به نام فلوتونیایین تولید می‌شود که باعث از بین رفتن رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از سرکوب ناشی از UV می‌شود.

    از آنجا که آلوئه ورا خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی دارد می‌تواند به از بین رفتن شوره سر کمک کند. این گزینه مناسب افرادی است که دوست دارند مو‌های خوبی داشته باشند و از شر شوره سر خلاص شوند. آنزیم‌های موجود در این ژل می‌تواند به از بین رفتن سلول‌های مرده پوست سر کمک کند و به تولید بافت‌های مجدد پوستی در این ناحیه منجر گردد.

    مراقبت مو‌های خیس باشید

    چند سال پیش، آدم‌ها مو‌های ضخیم و انبوهی داشتند که کل سرشان را می‌پوشاند. این مربوط به زمانی بود که مواد آرایشی و شیمیایی کمتری برای مو‌ها استفاده می‌شد. حتی آلودگی در جاده‌ها کمتر بود. امروزه، چیز‌ها شکل بهتری دارند، اما مردم همواره از ریزش و نازک شدن موهایش شکایت دارند و به دنبال راه‌هایی هستند تا رشد موهایشان را افزایش دهند.

    دلیل پشت این مساله، استفاده از مواد شیمیایی است که به قدرت و حجم مو‌ها آسیب می‌رساند. همچنین با استفاده از سشوار و اتوی مو، مو‌ها آسیب می‌بینند و به آسانی موقع شانه زدن کنده می‌شوند. دیدن کاهش حجم مو‌ها و مشاهده‌ی آن‌ها روی برس واقعا غم‌انگیز است. حتی امروز هم، با چند روش طبیعی می‌توانید حجم موهایتان را افزایش دهید.

    حجم مو‌ها نماد زیبایی زنان و مردان است. مو‌های ضخیم زیبا همیشه احساس اعتماد به نفس و خاص بودن به شما می‌دهند. حجم کم مو‌ها باعث می‌شود اعتماد به نفس کمتری داشته باشید و گاهی باعث افسردگی می‌شود. افرادی که مشکل ریزش مو دارند، نباید نگران باشند، چون محصولات بسیاری در بازار وجود دارند که مشکل ریزش موی شما را حل می‌کنند و رشد آن‌ها را افزایش می‌دهند و بسیاری از آنها، اگر دستورالعمل آن‌ها را دقیق انجام دهید، نتایج خوبی خواهند داشت.

    مو‌های ضخیم‌تر و حجیم‌تر همیشه، به خصوص در زنان فریبنده هستند. در زمان‌های قدیم، در ازدواج‌های سنتی، خانواده‌ی پسر موقع انتخاب دختر به مو‌های او توجه می‌کردند که آیا نازک یا ضخیم یا بلند است یا نه. این موردی بود که باعث می‌شد دختر مورد پسند خانواده‌ی پسر قرار گیرد. اما بعد از چند سال، تمایل به موی بلند کمتر شد. بعد‌ها افراد مو‌های با اندازه‌ی متوسط را ترجیح دادند. حالا، داشتن مو‌های حجیم و ضخیم مساله‌ی مهمی است. شما باید با چند نکته‌ی ساده حجم موهایتان را افزایش دهید.ماساژ با روغن برای داشتن مو‌های ضخیم‌تر!

    پوست سر خود را به طور مرتب ماساژ دهید. ماساژ پوست سر خیلی مهم است، چون جریان خون را افزایش داده و ریشه‌ی مو‌ها را تقویت کرده و اول از هر چیز ریزش مو را قطع می‌کند. پوست سر را با روغن گرم ماساژ دهید. برای حذف شوره از روغن رزماری استفاده کنید. وقتی ماساژ انجام شد، به مدت چند دقیقه مو‌های درخشان خود را در حوله بپیچید، این کار مو‌های شما را نرم‌تر می‌کند. این مهمترین نکته برای تمیز نگه داشتن پوست سر است، چهار بار در هفته موهایتان را بشویید و ریزش مو را کنترل کنید.

    بهترین راه برای کنترل مشکل ریزش مو داشتن رژیم متعادل است. رژیم متعادل به افزایش حجم مو کمک می‌کند، اگر در رژیم سالم خود مواد معدنی و ویتامین‌های لازم مثل آهن، ویتامین C، B، مس و روی را بگنجانید. این مواد غنی به افزایش حجم مو به طور طبیعی کمک می‌کنند. نکته‌ی مهم نوشیدن زیاد آب برای حفظ رطوبت بدن است. نوشیدن آب زیاد به شما کمک می‌کند مشکل ریزش مو را کنترل کنید.

    نرم کردن مو

    یک نرم‌کننده‌ی خوب مو، مو‌ها را نرم و درخشان کرده و آن‌ها مرطوب نگه می‌دارد. بعد از شامپو از نرم کننده استفاده کنید. با نرم‌کننده بهتر می‌توانید موهایتان را کنترل کنید و همچنین به راحتی گره‌هایشان را باز کنید. یک نکته‌ی خوب این است که نرم کننده را به پوست سر نزنید بلکه از یک یا دو اینچ پایین‌تر از آن شروع کنید.

    چند روش خانگی برای افزایش حجم مو با آلوئه‌ورا!

    آلوئه ورا یکی از بهترین روش‌های طبیعی برای افزایش حجم مو است. اگر آن را به طور صحیح به کار گیرید، مو‌های ضخیم و درخشان را به شما بازمی‌گرداند. آلوئه‌ورا مواد مغذی لازم را برای مو‌ها فراهم کرده و پوست سر را مرطوب می‌کند. به پوست سرتان آلوئه‌ورا بزنید و بگذارید به مدت یک ساعت روی آن خشک شود، سپس آن را با شامپو بشویید و ببینید چطور موهایتان درخشان و زیبا شده‌اند. استفاده‌ی مرتب از آلوئه‌وا ریزش مو را کنترل کرده و به افزایش رشد مو به طور طبیعی کمک می‌کند.

    حذف مواد شیمیایی راه آسانی برای داشتن مو‌های ضخیم است!

    از مواد شیمیایی مضر دوری کنید: به طور خودکار می‌توانید متوجه شوید که مو‌های کمتری روی برس تان می‌بینید. محصولات موی غیر ضروری مثل صاف کننده، رنگ و فر کردن مو باعث آسیب بیشتر مو می‌شود، پس از این کار‌ها پرهیز کنید، استفاده از آن‌ها بیهوده است و همچنین مو‌ها را خشک، کدر و کم‌حجم می‌کند. ضمنا استفاده از محصولات شیمیایی ریشه‌ی مو‌ها را ضعیف و شکننده می‌کند. پس کاملا از آن‌ها پرهیز کرده و موهایتان را از آسیب دیدن حفظ کنید.

    درمان با تخم‌مرغ برای رشد مجدد مو!

    اگر می‌خواهید حجم و قد موهایتان را افزایش دهید، باید این راه را دنبال کنید. از ماسک تخم مرغ برای موهایتان استفاده کنید. هرچند موهایتان بوی عجیبی می‌گیرند، اما پروتئین تخم‌مرغ مو‌ها را تقویت می‌کند. کافی است سفیده و زرده‌ی تخم مرغ را به هم بزنید، این مخلوط را روی موی مرطوب بزنید. ده دقیقه بگذارید روی مو بماند و با آب گرم و شامپوی ملایم بشویید. با انجام این کار دو بار در هفته می‌توانید نتایج را مشاهده کنید.

    تخم شنبلیله، یک درمان خانگی قوی برای رشد مو است!خاصیت گل ختمی برای مو

    تخم شنبلیله، بهترین ماده‌ای است که در آشپزخانه پیدا می‌شود. پس چرا از آن استفاده نکنید؟ تخم شنبلیله حجم مو را افزایش می‌دهد. وقتی می‌خواهید از تخم شنبلیله استفاده کنید، باید شب قبل آن را در آب خیس کنید. روز بعد آن را آسیاب کنید تا به خمیر نرمی تبدیل شود و آن را به موهایتان بزنید. آن را تنها یک ساعت روی مو‌ها نگه دارید و بعد با آب بشویید. می‌توانید بدون بار‌ها استفاده هم تفاوت را احساس کنید. مو‌ها درخشان و نرم به نظر می‌رسند. برای رشد بهتر مو‌ها این ماسک را یک بار در هفته استفاده کنید.

    آب سیب زمینی برای افزایش ضخامت مو!

    آب سیب زمینی دارای ویتامین A، B و C است که مهم‌ترین ویتامین‌ها برای موی سالم هستند. آب سیب زمینی را بگیرید و به پوست سر بزنید. بعد از ۱۵ دقیقه، آن را با شامپوی ملایم بشویید. برای افزایش حجم مو‌ها این کار را دو بار در هفته انجام دهید.انگور فرنگی هندی برای داشتن مو‌های ضخیم!

    انگور فرنگی هندی قطعا بهترین محصول طبیعی است که به افزایش مو‌ها کمک کرده و ریزش مو را کنترل می‌کند. انگور فرنگی هندی در بسیاری محصولات مو به کار می‌رود. این ماده‌ی طبیعی ریزش مو را درمان کرده و مو‌های درخشان را در مدت کوتاهی به شما بازمی‌گرداند. این ماده از خشک و کدر شدن مو جلوگیری کرده و رنگ مو‌ها را تقویت می‌کند.

    محصولات دارای انگور فرنگی هندی را به طور مرتب استفاده کنید تا به افزایش حجم موهایتان کمک کند، اما به یاد داشته باشید که محصولاتی که دارای انگور فرنگی و مواد شیمیایی هستند را نخرید. قبل از خرید مواد تشکیل‌دهنده را چک کنید.درمان طبیعی خانگی برای رشد مو با گل ختمی!

    گل ختمی یکی از بهترین درمان‌های خانگی مورد استفاده برای رشد مو است. این تنها گلی است که برای مراقبت از مو‌ها به کار می‌رود. استفاده از گل ختمی از پیری زودرس جلوگیری کرده و ضخامت مو را افزایش می‌دهد. روغن نارگیل یا روغن کنجد را با گل ختمی مخلوط و آسیاب کرده و به مو‌ها بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه مو‌ها را با شامپوی ملایم بشویید.

    حنا چطور باعث رشد مو می‌شود؟

    برای پرهیز از مواد شیمیایی بهتر است از حنای در خانه آماده شده استفاده کنید. حنا یک حجم‌دهنده‌ی طبیعی است. کافی است کمی چای دم شده، سفیده‌ی تخم مرغ، لیمو و کشک به پودر حنا اضافه کنید و یک شب آن را در ظرف آهنی خیس کنید. این محلول را روز بعد مانند ماسک به موهایتان بزنید. بگذارید به مدت یک ساعت روی سرتان بماند و آن را با آب بشویید. با این کار مو‌ها قوی‌تر شده و در زمان کوتاهی می‌توانید رشد مو‌ها را مشاهده کنید.

    روغن زیتون برای افزایش رشد مو

    استفاده از زیتون برای خوردن و نیز پوست و مو بسیار خوب است. شما می‌توانید انواع مختلف روغن زیتون در بازار پیدا کنید که کاربرد‌های مختلفی دارند. باید روغن زیتون مخصوص مو را انتخاب کنید و آن را به موهایتان بمالید. این کار نه تنها مو‌های شما را از ریشه قوی بلکه آن‌ها را نرم می‌کند.

  • عکس های پس زمینه ایفون 6
  • اگر می‌خواهید نتایج بهتری بگیرید، کمی روغن زیتون را در ظرفی کوچک گرم کنید و آن را روی مو‌های خود مالیده و به تمام ریشه‌ها برسانید. بعد از ماساژ دادن، بگذارید ۳ دقیقه بماند. سپس آن را با شامپوی ملایم بشویید. این کار باعث افزایش حجم مو‌ها می‌شود.

    روغن کرچک برای افزایش حجم مو

    روغن کرچک نوعی روغن چسبنده است که ممکن است بوی خوشی نداشته باشد، اما بیشتر افراد می‌پذیرند که ساده‌ترین راه برای داشتن مو‌های ضخیم است. در مقایسه با دیگر روغن‌ها، روغن کرچک بیشترین چسبناکی را دارد که به خوبی مو‌ها را پوشش داده و از ریزش موی بی‌وقفه جلوگیری می‌کند.

    این روغن حاوی اسید‌های چرب و ویتامین E است که برای افزایش طبیعی رشد مو مفیدند. اگر احساس می‌کنید روغن کرچک به تنهایی خیلی غلیظ است و موهایتان را چسبنده می‌کند، می‌توانید آن را با روغن نارگیل مخلوط کرده و گرم کنید. سپس آن را از ریشه به مو‌ها بزنید. ضمنا باید به صورت دورانی روی مو‌ها و پوست سر ماساژ دهید تا مو‌های ضخیمی داشته باشید.

    بهترین ماسک برای ریزش مو با آووکادو

    آووکادو ممکن است میوه‌ی محبوب بسیاری از افراد باشد، اما شگفت زده خواهید شد اگر بدانید این میوه برای سلامت و ضخامت مو موثر است. این میوه حاوی مقداری قابل توجهی ویتامین E است که برای سلامت مو‌ها مفید است. برای این درمان باید یک آووکادوی رسیده بردارید و آن را با دست یا وسیله‌ی دیگر له کنید. حالا باید یک قاشق چایخوری روغن زیتون و مقدار کمی موز له شده به آن اضافه، با دست مخلوط کرده و به مو‌های خود بمالید. این مخلوط را به مدت ۳۰ دقیقه روی سر نگه دارید. به این ترتیب مواد مغذی توسط مو‌های شما جذب می‌شوند. سپس می‌توانید آن را طبق معمول بشویید و بعد از خشک شدن تفاوت را احساس کنید.

    توجه به شامپو برای رشد مو

    وقتی برای موهایتان شامپو انتخاب می‌کنید، مهم است که به ریشه‌های آن توجه کنید. باید ببینید آیا آن شامپو برای مو‌های شما مناسب است یا نه. باید پیش از انتخاب شامپوی صحیح تحقیقات خوبی انجام دهید. مشورت با یک کارشناس در زمینه‌ی مو هم راه دیگری برای انتخاب شامپوی مناسب است. اگر از یک شامپو به طور روزانه استفاده می‌کنید، باید جزو آن افرادی باشید که ریشه‌ی موهایشان بیش از حد چربی تولید می‌کند. اگر پوست معمولی یا خشک دارید، استفاده‌ی بیش از حد از شامپو هم می‌تواند به موهایتان آسیب بزند.

    منبع: مجله سلامت

    انتهای پیام/1404

    خاصیت گل ختمی برای مو

    ۱۳۹۹ © کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین محفوظ است.

    خاصیت گل ختمی برای مو
    خاصیت گل ختمی برای مو
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *