خاصيت گلاب بر پوست صورت

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

maleki خواص میوه و سبزیجات, سلامت, طب سنتی و گیاهان دارویی

تمامی خواص گلاب برای پوست صورت به همراه آموزش درست کردن ماسک گلاب برای پوست صورت – تمامی فواید گلاب برای پوست صورت به همراه طرز تهیه ماسک صورت برای جوش صورت

 

 

مایعی را که از گل محمدی استخراج می کنند و این ماده به شدت معطر است را گلاب می گویند. وقتی گل های گل محمدی را تازه می چینند و اسانس آن را از محلول آبکی آن جدا می کند به آن ماده گلاب می گوییم. اگر گلاب را دوباره تقطیر کنیم گلاب دو آتیشه به وجود می آید. اگر این محلول را دوباره تقطیر کنیم یک ماده غلیظ از نظر اسانس به وجود می آید که بسیار خوش عطر است که در واقع همان گلاب خالص و ناب است.

دوره مقدماتی php

 

اگر گلاب اصل باشد بسیار شفاف است و رسوب نمی کند و بوی مطبوع آن اصلا بوی ترشیدگی به خود نمی گیرد. گلاب دارای طعم تلخ و سنگینی است.

 

میدانیم که گلاب دارای خواص فراوان است که یکی از مهمترین خواص گلاب خاصیت محافظت کنندگی از پوست بخصوص پوست صورت است. خواص گلاب برای پوست صورت برای تمامی پوست ها است اما بهتر است بدانید اگر پوست خشک و پوست حساسی دارید گلاب برای شما بسیار مفید است.

 

 

 

ساده ترین خواص گلاب برای پوست صورت  آن است که به جای پاک کننده های شیمیایی بعد از آرایش از گلاب استفاده کنید و صورت خود را با آن بشویید. بهتر است بعد از اینکه پد آرایشی را به گلاب آغشته کردید داخل روغن نارگیل بکنید و پوست را با این ترکیب ماساژ دهید.

 

 

 

برای رسیدن به این منظور بهتر است بعد از حمام کردن که تمامی منافذ پوست صورت باز است گلاب را با پنبه به روی صورت خود بمالید. اسانس موجود در گلاب از طریق این منافذ باز جذب پوست می شود و با اثر افزایش خون در صورت باعث شادابی و طراوت در صورت می شود. البته باید چندین بار و مرتبا این عمل را انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

 

 

اگر شما دارای پوست چربی هستید پس میزان سموم در غدد چرب زیر پوست شما نیز زیاد است. آن هنگام که این چربی ها بسیار زیاد شود این چربی ها به زیر پوست می آیند و در آن جا جمع می شوند و آکنه به وجود می آید. گلاب برای درمان آکنه و جوش بسیار فوق العاده عمل می کند. مخصوصا ترکیب گلاب با آب لیمو بسیار موثر است.

 

از دیر باز از آب لیمو ترش برای درمان جوش ها استفاده می شد. ترکیب گلاب با آب لیمو به نوعی است که خواص یکدیگر را تکمیل می کنند و اثر بخشی این دو ماده با هم بسیار بیشتر است برای این منظور بهتر است که یک قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را به خوبی با هم ترکیب کنید. این محلولی که ساختین را روی پوست مخصوصا جاهایی که آکنه دارید و منافذ پوستتان باز است بمالید به مدت 10 تا 12 دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم پوست را بشویید. بعد از چند مرحله که این کار را انجام دهید کم کم جوش خشک شده و کم رنگ شده و می ریزد و جای آن از روی پوست شما پاک می شود.

ترکیب جوش شیرین با گلاب نیز مناسب است. بعد از ترکیب این دو ماده یک خمیر بدست می آید که بهتر است قبل خواب به مدت چند ساعت روی پوست خود قرار دهید و سپس بشویید.

 

 

گلاب باعث طراوت و شادابی پوست می شود، به خصوص برای زمانی مناسب است که پوست بر اثر تابش نور خورشید آسیب دیده باشد‌. روش استفاده هم به این شکل است که یک تکه پنبه را به مقداری گلاب آغشته می کنید آن را به شکل دایره ای بر روی پوست صورت بمالید. این کار را چند بار در روز انجام دهید و نتایج شگفت انگیز آن را ببینید.

 

 

 

گلاب باعث باز شدن رنگ پوست و روشن شدن آن میشود. دو قاشق نشاسته را با یک قاشق گلاب مخلوط کنید و آن را به عنوان ماسک طبیعی روزانه بر روی صورت خود و به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید.

 

 

 

یکی از خواص گلاب برای پوست صورت این است که به بهبود پوست های خشک و حساس کمک فراوانی می کند. زمانی که از گلاب به عنوان شیر پاک کن استفاده می کنید و یا به صورت ماسک از آن بر روی پوست صورت استفاده می کنید بعد از گذشت زمان به تدریج پوست شما از حالت خشکی و حساسیت خارج می شود و نرم و با لطافت می شود. برای این امر بهتر است که یک پارچه نخی و ظریف و تمیز را بردارید و گلاب را روی آن بخوبی اسپری کنید و به مدت زمان 20 تا 30 دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را بشویید.

 

 

 

یک عدد سفیده تخم مرغ را با 2 قاشق گلاب و آن را با یک قاشق از عرقیات گل ها مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید سپس نشاسته را بردارید و به آرامی به آن اضافه کنید. دوباره این مخلوط را به خوبی هم بزنید و یک مخلوط روان بدست می آید. آن را روی پوست صورت بگذارید و 20 دقیقه تحمل کنید و آن را بشویید. این کار را چندین بار ادامه دهید تا تاثیر آن را ببینید.

 

منبع : سایت برفانک

برچسبگلاب ماسک

ماده معدنی منیزیم برای سلامتی بدن لازمست و بدن در صورت کمبود آن به مشکل

پری می گوید :

از مطالب جالبی که نوشته اید استفاده کردم.دنبال جوا …

ناشناس می گوید :

عالی…. …

بهار می گوید :

سلام وقت بخیر
من یک گل حنا گینه ای دارم که حدود ی …

مدیر سایت می گوید :

تا جایی که ما اطلاع داریم دکتر گیلکی در ایران نیست …

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید …

کلیه حقوق مادی و معنوی این اثر برای سایت سرگرمی و تفریحی جوانی ها محفوظ می باشد .

تهیه و تولید : پارس وی پی

در جوامع امروزي با وجود تمام پيشرفت‌ها و امكانات قابل‌توجهي كه بسياري از مسائل و مشكلات را حل كرده و مي‌توان به‌راحتي خيلي از كارها را انجام داد، متاسفانه بيماري ام‌ اس همچنان مي‌تازد و زندگي خيلي از افراد را درگير كرده بدون اينكه علت مشخصي براي درمان يا حتي پيشگيري داشته باشد. امروزه با وجود پيشرفت علم پزشكي تنها راه برای درمان و مقابله با بيماري ام‌اس شايد فيزيوتراپي باشد كه مي‌تواند تا حدودی رنج افراد مبتلا به اين بيماری را بكاهد.

چگونه ویروس HPV را به طور طبیعی درمان کنیم؟ در ایالات متحده و حال در تمامی دنیا، هیچ بیماری جنسی شایعی ( STD ) در مقایسه با ویروس پاپیلومای انسانی – HPV وجود ندارد که می تواند منجر به زگیل تناسلی شود. بسیاری از افراد در عجب اند که چگونه می توانند به طور طبیعی ویروس HPV را درمان کنند. جای تعجبی ندارد که تعداد افراد مبتلا به ویروس اچ پی وی چقدر زیاد است. در یک بررسی که اخیراً انجام شده است، نشان داده

چگونه می توان کوچک بودن آلت تناسلی قبل از سن بلوغ را تشخیص داد؟ اگر کمی پدر و مادرها، به مسائل جنسی فرزندانشان توجه بیشتری بکنند، از بروز بسیاری از مشکلات در آینده جلوگیری خواهد شد. اگر پسر بچه ای دارای مشکل آلت تناسلی باشد، با وجود تشخیص به موقع پدر و مادر و مراجعه به متخصص، می توانیم با دارو تا حد زیادی از بروز مشکلات جنسی و باروری وی در آینده جلوگیری کنیم.

چه سنینی از بارداری می توانند روزه بگیرند خانم هایی که تصمیم به روزه داری در حین حاملگی دارند از چه مواد تغذیه ای باید کمک بگیرند خطرات روزه داری در دروان حاملگی چیست؟توصیه های متخصصین زنان و زایمان در این باره چیست؟

در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از گیاهانی که خواص درمانی دارد آشنا اسزیم. اسطوخودوس گیاهی است که می توان آن را به صورت دم کرده استفاده نمود. کسانی که مشکلاتی مانند سردرد و یا بی خوابی دارند می توانند از این گیاه استفاده نمایند.

 دکتر منوچهر شهسواری پزشک پوست مو و زیبایی در رابطه با دستگاه لیزر کوترا و مزیت‌های آن دارای فلوشیپ لیزر از دانشگاه مسکو روسیه دارای مدرک طب سوزنی

والدین می دانند که چقدر گوش درد در میان کودکان رایج است اما بزرگسالان نیز می توانند به طور مکرر درد گوش را تجربه کنند. شما مجبور نیستید

در جوامع امروزي با وجود تمام پيشرفت‌ها و امكانات قابل‌توجهي كه بسياري از مسائل و مشكلات را حل كرده و مي‌توان به‌راحتي خيلي از كارها را انجام داد،

لیزر لایه بردار روشی بسیار موثر برای جوانسازی “لیزر co2 لایه بردار و جوانساز برای ازبین بردن لک، کک و مک، چین های ریز و جوانسازی و روشن

باید بدانید که فتق انواع مختلفی دارد که یکی از انواع آن، فتق ناف است. فتق ها ( فتق ناف نوزاد و فتق ناف در بزرگسالان) می توانند

زنان در هنگام بارداری به افسردگی دچار می شوند و از لحاظ ذهنی با اختلالاتی مواجه می شوند که بهترین راهکار برای کنترل و

بارداری یکی از سخت ترین دوران در زندگی هر مادری به شمار می آید. در این زمان مادر علاوه بر اینکه می بایست مراقب

در دوران بارداری بدون تجویز پزشک متخصص زنان نباید هیچ دارویی مصرف شود. برخی بانوان باردار به مصرف فرآورده های دارویی گیاهی برای رفع

در یک تحقیق جدید که با موضوع تاثیر زایمان بر میزان عمر زنان صورت گرفت مشخص شد زایمان  و استرس ناشی از آن می

خانم های که به دیابت مبتلا هستند و همچنین بانوانی که سقط مکرر انجام داده اند و دارای فشار خون بالا هستند باید خود

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از

بهترین ورزش برای شما کدام است؟ همان که آن را انجام خواهید داد. برای تحریک شدن و به مبارزه طلبیدن، چیزی جدید را امتحان

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

رژیم غذایی که شما مصرف می کنید تاثیر بسیار زیادی را در بالا بردن و یا کاهش سطح سلامتی شما دارد. تغذیه یکی از

بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *