خاصيت تخمه کدو حلوايي

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی

سلامت نیوز: دانه کدو تنبل داراي طيف گسترده اي از مواد مغذي اعم از منيزيم، منگنز، مس، پروتئين و روي است .به گزارش سلامت نیوز به نقل از آریا، دانه کدو تنبل داراي طيف گسترده اي از مواد مغذي اعم از منيزيم، منگنز، مس، پروتئين و روي است همچنين حاوي ترکيبات گياهي شناخته شده به عنوان فيتوسترولها و آنتي اکسيدان مهار کننده راديکال هاي آزاد است که مي تواند سبب افزايش سلامت شما شود کدو تنبل يک ميان وعده بسيار عالي است که شما در هر زمان حتي در حال حرکت نيز مي توانيد مصرف نماييد.کدو تنبل يک گياه است دانه و روغن آن براي دارو استفاده مي شود . کدو تنبل براي درمان سوزش مثانه، عفونت هاي کليه، کرم روده و اشکال در ادرار کردن به علت هيپرپلازي خوش خيم پروستات (BPH) استفاده مي شود .کدو تنبل گاهي اوقات در ترکيب با گياهان در درمان علائم BPH مورد استفاده قرار مي گيرد دانه کدو بوداده در ميان وعده ها استفاده مي شود.

فوايد کدو تنبل چيست؟1. منيزيم براي قلب سالميک چهارم فنجان دانه کدو تنبل حاوي نزديک به نيمي از مقدار توصيه شده روزانه منيزيم است که در طيف گسترده اي از توابع حياتي مهم فيزيولوژيکي از جمله ايجاد ATP ) آدنوزين تري فسفات، مولکول انرژي بدن شما )، سنتز RNA و DNA، پمپاژ قلب شما، استخوان مناسب و شکل گيري دندان، آرامش عروق خوني و عملکرد مناسب روده شرکت مي کندنشان داده شده است که منيزيم براي فشار خون مفيد و به جلوگيري از ارست ناگهاني قلب، حمله قلبي و سکته مغزي کمک مي کند هنوز حدود 80 درصد از آمريکايي ها دچار کمبود اين ماده معدني مهم هستند.

2. روي از ايمني بدن پشتيباني مي کنددانه کدو تنبل يک منبع غني از روي است ( يک اونس شامل بيش از 2 ميلي گرم از اين ماده معدني مفيد است ) روي در بسياري جهات، از جمله ايمني، رشد و تقسيم سلول، خواب، خلق و خوي، طعم و مزه و بو از حواس، سلامت چشم و پوست، تنظيم انسولين و براي عملکرد جنسي مردان مهم است.کمبود روي در بسياري از موارد مانند اثرات داروها، رژيم هاي غذايي گياهي و ديگر رژيم هاي غذايي بالا در دانه ها وجود دارد اين کمبود با افزايش سرماخوردگي و آنفولانزا، خستگي مزمن، افسردگي، آکنه، تولد نوزاد با وزن پايين، مشکلات يادگيري و عملکرد ضعيف کودکان در مدرسه همراه است.

3. اسيدهاي چرب امگا 3 بر پايه گياهخواريآجيل خام و دانه ها، از جمله دانه کدو تنبل، يکي از بهترين منابع گياهي امگا3S ( اسيد آلفا لينولنيک يا ALA ) هستند همه ما به ALA نياز داريم با اين حال ALA در بدن شما به چربي ضروري امگا 3 EPA و DHA تبديل مي شود بنابراين، در حالي که دانه کدو تنبل يک منبع بسيار عالي از ALA است يک اعتقاد است که براي به دست آوردن برخي از اسيدهاي چرب امگا 3 از منابع حيواني مانند روغن کريل ضروري است.

4. سلامت پروستاتدانه کدو مدت طولاني است که به عنوان يک مواد غذايي طبيعي مهم براي سلامت مردان ارزش دارد اين به دليل مقدار روي بالا براي سلامت پروستات ( بدليل بالاترين غلظت در بدن ) مهم است و همچنين عصاره و روغن دانه کدو تنبل ممکن است در درمان هيپرپلازي خوش خيم پروستات (BPH يا پروستات بزرگ شده ) نقش داشته باشد تحقيقات نشان مي دهد که هر دو روغن دانه کدو تنبل ممکن است به خصوص در حمايت از سلامت پروستات مفيد باشد.

5. اثر ضد ديابتمطالعات حيواني نشان مي دهد که دانه کدو تنبل ممکن است سبب بهبود تنظيم انسولين شده و با کاهش استرس اکسيداتيو به جلوگيري از عوارض ديابت کمک کند.

دوره مقدماتی php

6. مزايا براي خانم هاي يائسهروغن دانه کدو تنبل غني از فيتواستروژن طبيعي است و مطالعات نشان مي دهد که ممکن است منجر به افزايش قابل توجهي در HDL کلسترول خوب و کاهش در ( فشار خون، گرگرفتگي، سردرد، درد مفاصل و ديگر علائم يائسگي ) در زنان پس از يائسگي شود.

7. سلامت قلب و کبددانه کدو تنبل، غني از چربي هاي سالم، آنتي اکسيدان ها و فيبر، است و ممکن است مزاياي براي قلب و سلامت کبد ( به خصوص هنگام مخلوط با دانه کتان ) دارد.

8. داراي تريپتوفان براي خواب آرامدانه کدو تنبل يک منبع غني از تريپتوفان يک اسيد آمينه ( بلوک ساختمان پروتئين ) است که بدن شما آن را به سروتونين تغيير داده که به نوبه خود به ملاتونين هورمون خواب تبديل مي شود خوردن دانه کدو تنبل چند ساعت قبل از خواب، همراه با يک کربوهيدرات مانند يک تکه کوچک از ميوه، ممکن است به خصوص براي فراهم کردن تريپتوفان مورد نياز بدن براي توليد ملاتونين و سروتونين جهت ترويج يک خواب آرام شب مفيد باشد.

9. فوايد ضد التهاب روغن دانه کدو تنبلروغن دانه کدو تنبل اثرات ضد التهابي دارد يک مطالعه حيواني نشان داد که به خوبي همانند ايندومتاسين داراي اثر ضد التهابي و در درمان آرتريت موثر است.تخمه کدو تنبل چگونه کار مي کند؟مواد شيميايي موجود در دانه کدو تنبل باعث افزايش دفع ادرار ( اثر ديورتيک ) که به از بين بردن ناراحتي مثانه کمک مي کند دانه کدو تنبل همچنين حاوي يک ماده شيميايي است که ممکن است کرم روده را بکشد.

مضرات تخمه کدو تنبل چيست؟کدو تنبل در مقدار غذايي سالم و براي اکثر مردم احتمالاً در مقدار دارويي سالم استدانه کدو تنبل ممکن سبب مشکلات انزال در بعضي از مردان شود.

ليتيوم در تعامل با دانه کدو تنبلکدو تنبل ممکن است يک اثر مانند يک قرص آب يا مدر داشته باشد با توجه به اين که کدو تنبل ممکن است سبب کاهش خلاص شدن بدن از ليتيوم شود اين مي تواند مقدار ليتيوم را در بدن افزايش دهد و در نتيجه سبب عوارض جانبي جدي شود اگر شما در حال مصرف ليتيوم هستيد قبل از استفاده از دانه کدو تنبل با پزشک خود صحبت کنيد زيرا دوز ليتيوم شما ممکن است نياز به تغيير داشته باشد.

بهترين راه براي مصرف تخمه کدو چيست؟به منظور حفظ چربي هاي سالم موجود در دانه، دانه کدو تنبل بايد خام خورده شود در موقع خريد دانه مطمئن شويد که بوي تازه داشته باشد و کپک زده، خراب و يا کهنه نباشد که اگر خراب باشد حضور مايکوتوکسينهاي قارچي مي تواند سبب ترشيدگي دانه ها شود دانه کدو تنبل ارگانيک به آفت کش ها و يا ديگر مواد شيميايي مضر آلوده نيست.

مقدار مصرف دانه کدو تنبلبراي BPH هيپرپلازي خوش خيم پروستات 480 ميلي گرم از عصاره روغن دانه کدو تنبل روزانه در ترکيب با نخل اره اي و گياهان ديگر در 3 دوز منقسم استفاده مي شود.

کوکا : تخمه کدو به انگلیسی (pumpkin seed)، که به عنوان pepita هم شناخته می شوند دارای اندازه ی کوچک و پر از مواد مغذی ارزشمند برای سلامتی می باشند. خوردن فقط مقدار کمی از آنها می تواند مقدار قابل توجهی از چربی های سالم، منیزیم و روی مورد نیاز شما را فراهم کند.

تخمه کدو تنبل و تخمه کدو حلوایی حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و مقدار قابل توجهی از اسیدهای چرب اشباع نشده، پتاسیم، ویتامین B2 و فولات می باشد.

کدو تنبل میوه‌ ای است به رنگ نارنجی اما کدو حلوایی شیرین و به رنگ زرد یا نارنجی است و یک طرف آن بزرگتر و پهن تر از طرف دیگر می باشد، تخمه کدو از هر دو نوع این کدو ها به دست می آید.

طبع تخمه کدو سرد و تر می باشد. امروزه تخمه کدو را به صورت تخمه کدو خام و یا تخمه کدو بوداده مصرف می کنند.

تخمه کدو دارای اسیدهای چرب اشباع نشده مانند امگا 3 می باشد که پوست را مرطوب نگه می دارند.

یک فنجان تخمه کدوی آسیب شده، یک عدد تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری کره را با هم مخلوط کرده و بر روی پوست بمالید، 10 تا 15 دقیقه بگذارید تا خشک شود و سپس با آب سرد بشویید.

تخمه کدو مقادیر بالایی روی دارد که برای درمان جوش صورت، آکنه و جای جوش مناسب می باشد.

مقداری تخمه کدو را پودر کرده و با آب ترکیب کنید و بنوشید.

تخمه کدو تنبل حاوی مقادیر بالای روی و ویتامین A می باشد که برای درمان زخم مناسب می باشد.

مصرف تخمه کدو چروک پوست صورت را از بین برده و باعث جوان سازی پوست می شود.

امگا -3 موجود در تخم کدو ی تواند برای پیشگیری و درمان سرطان پوست مفید باشد.

تخمه کدو تنبل دارای مقادیر بالایی آهن می باشد که برای شوند و افزایش رشد مو مفید می باشد.

روغن تخمه کدو را بر روی پوست سر و مو های خود بمالید، بگذارید یک شب بماند و سپس بشویید.

روی موجود در تخمه کدو برای درمان شوره سر مفید می باشد.

روغن تخمه کدو را بر روی پوست سر و مو های خود بمالید، بگذارید یک شب بماند و سپس بشویید.

چربی های موجود در تخمه کدو می توانند متابولیسم بدن را افزایش دهند، میزان تعادل هورمونی را حفظ کنند و همچنین باعث کاهش اشتها و در نتیجه لاغری و کاهش وزن شما شوند.

مصرف یک مشت تخمه کدو صبح ناشتا می تواند برای کاهش وزن مناسب باشد.

تخمه کدو چاق کننده است؟

مصرف بیش از حد تخمه کدو می تواند برای افرادی با فعالیت کم چاق کننده باشد.

آهن فراوان موجود در تخمه کدو برای درمان کم خونی در زنان باردار مفید است و هیچ شواهدی علمی وجود ندارد که مصرف تخمه کدو در دوران بارداری و شیردهی برای زنان مضر باشد با این وجود بهتر است که در مصرف تخمه کدو در دوران بارداری و شیردهی خودداری کنید و یا حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.

دانه های کدو تنبل حاوی پروتئین و آهن فراوان هستند و می توانند برای نوزادان هم مفید باشند اما ممکن است باعث معده درد، استفراغ و حتی اسهال در آن ها شود.

تخمه کدو منبع غنی از روی بوده که به بهبود کیفیت اسپرم و افزایش میزان باروری مردان کمک می کند، علاوه بر این تخمه کدو تنبل دارای آنتی اکسیدان و سایر مواد مغذی است که سطح تستوسترون در مردان را افزایش داده و باعث بهبود تولید مثل مردان می شود.

تحقیقات نشان داده که تخمه کدو علائم هیپرپلازی خوش خیم پروستات یا وضعیتی که در آن غده پروستات بزرگ شده و می تواند باعث مشکلات ادراری شود را کاهش می دهد. همچنین محققان می گویند که که مصرف تخمه کد می تواند به درمان بیماری های مثانه کمک کند.

مطالعات نشان داده که منیزیم موجود در تخمه کدو می تواند قند خون را کاهش دهد و به کنترل قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع دو کمک کند.

قبل از مصرف تخمه کدو بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید.

مصرف مقدار مناسب تخمه کدو می تواند برای درمان اسید معده، ریفلکس معده، سوزه سردل و معده درد مفید باشد.

تخمه کدو تنبل غنی از چربی های سالم و آنتی اکسیدان ها می باشد که برای سلامت کبد مفید می باشد، ترکیب تخمه کدو و تخم کتان برای درمان کبد چرب مفید می باشد.

تخمه کدو از تجمع مواد سمی در کلیه که باعث ایجاد سنگ کلیه می شوند جلوگیری کرده و می تواند برای درمان سنگ کلیه مفید باشد.

تخمه کدو تنبل منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها، منیزیم، روی و اسیدهای چربی است که می تواند به کاهش فشار خون و کلسترول بالا کمک کرده و از بیماری قلبی پیشگیری کند.

مطالعات نشان می دهد که آنزیم نیتریک اکسید موجود در روغن تخمه کدو می تواند منجر به اثرات مثبت بر روی سلامت قلب شود، نیتریک اکسید عروق خونی را بهبود بخشیده، جریان خون را بالا می برد و خطر ابتلا به انسداد شریان ها را کاهش دهد.

تخمه کدو غنی از چربی اشباع نشده، فیبر و مواد مغذی شامل منیزیم و اسیدهای آمینه است که به افزایش سطح تستوسترون کمک می کند. تخمه کدو همچنین حاوی اسید آمینه لوسین است که برای کاهش چربی بدن مفید بوده و بنابراین یک مکمل غذایی محبوب برای بدنسازی در بین ورزشکاران و بدنسازان می باشد.

روغن تخمه کدو تنبل و تخمه کدو حلوایی حاوی اسید لینولئیک و اولئیک می باشد که برای سلامت کلیه و قلب مفید است.

روغن تخمه کدو تنبل برای بهبود خلق و خو و درمان افسردگی مفید می باشد.

روغن تخمه کدو برای افزایش رشد مو مفید است.

روغن تخمه کدو به کاهش فشار خون و کلسترول خون کمک کرده و از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

روغن تخمه کدو به کاهش برخی از علائم یائسگی مانند گرگرفتگی، درد مفاصل و سردرد کمک می کند.

از جمله تخمه های آجیلی و با ارزشی که امروزه به میزان قابل توجهی به فروش می رسد، تخمه کدو مرمری است. این محصول بر خلاف اکثر تخمه های دیگر، در کشور ما کشت نشده و همه ساله در حجم انبوهی به ایران وارد می گردد.
از جمله خواص درمانی ارزشمندی که می توانید برای این تخمه نام برد، کمک به درمان بیماری دیابت، افزایش استحکام استخوان ها و همچنین افزایش ایمنی بدن می باشد.

تخمه های کدو انواع مختلفی دارند که از جمله مرغوب ترین آن ها، نوع تخمه کدو گوشتی است. شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی، مرکز اصلی کشت این محصول بوده و همه سالانه علاوه بر عرضه به سراسر کشور، به کشورهای همسایه نیز صادر می گردد.

زیاده روی در مصرف تخمه کدو ممکن است باعث عوارضی از جمله معده درد، سو هاضمه، تجمع گاز در روده ها، اسهال و یبوست و افزایش حملات میگرنی و کاهش شدید فشار خون در افرادی که داروی فشار خون مصرف می کنند، شود.

همچنین احتمال واکنش های آلرژیک مانند سردرد، سرفه و تنگی نفس در افراد حساس به تخمه کدو تنبل و کدو حلوایی وجود دارد.

کالری : 446

فیبر : 18 گرم

کربوهیدرات : 54 گرم

پروتئین : 19 گرم

چربی: 19 گرم


ختنه دردناک دختران+عکس



العالم – گوناگون

به گزارش پایگاه  خبری شبکه العالم در این چارچوب کارشناسان اسپانیایی طی تحقیقاتی جدید به این نتیجه رسیدند که تخم کدو حلوایی دارای ترکیب های قوی و برای مبارزه با سلول های انواع سرطان، بهبود مزاج و تقویت بینایی افراد بسیار مفید است.

براساس این تحقیقات تخم کدو حلوایی یا کدو تنبل بسیارغنی و دارای پروتئین، منگنز، الیاف، پتاسیم، فسفر و روی  بوده و برای سیستم دفاعی بدن، بهبود عملکرد سلول ها، شادابی پوست و مبارزه با سرطان پستان هم مفید است و خاصیت ضد التهابی دارد.

کارشناسان آلمانی نیز در پژوهش جدیدی به این نتیجه رسیدند که زنان در دوره  یائسگی باید روزانه از این دانه ها استفاده کنند تا درصد ابتلا به سرطان پستان  در آنها کاهش یابد.

کاهش وزن و درمان بیماریهای پروستات از جمله دیگر خواص تخم کدو حلوایی و همچنین روغن آن ذکر شده است.

30 گرم دانه ی کدو حاوی  5 گرم پروتئین است که در انسان احساس سیری به وجود می آورد.

با این حال باید در مصرف این ماده جانب احتیاط را رعایت کرد چرا که یک کاسه کوچک از دانه های کدو حاوی 285 کالری است.
217

چطور – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

کدو حلوایی همان‌طور که از نامش پیداست به خانواده‌ی کدو تعلق دارد. رنگ آن معمولا زرد پررنگ یا نارنجی تیره است و پوست ضخیم و ناصافی دارد. این کدو اشکال متفاوتی دارد اما معمولا قسمت پایینی آن از سرش بزرگ‌تر است. اندازه‌ی این میوه ممکن است خیلی بزرگ باشد. بزرگ‌ترین کدو حلوایی دنیا ۸۰۰ کیلوگرم وزن داشته است. کدو حلوایی طعم شیرینی دارد و می‌توانید خوراکی‌های متنوعی با آن درست کنید.

سوپ کدو حلوایی، پوره‌ی کدو حلوایی، خورشت کدو حلوایی، کیک و انواع شیرینی با طعم‌های جذاب و شیرین، همگی خوردنی‌های متنوع و پرخاصیتی هستند که می‌توانید با کدو حلوایی درست کنید و از خوردن آنها لذت ببرید. همان‌طور که می‌دانید کدو حلوایی جزو سبزیجات پاییزی و زمستانی است که در حال حاضر به وفور در بازار وجود دارد. پس حیف است که از خیر خواص آن بگذریم و این مجموعه‌ی نارنجی‌رنگ سرشار از عناصر قدرتمند و مفید برای سلامتی، مخصوصا سلامت قلب را نادیده بگیریم!

با ما و این مقاله همراه باشید، می‌خواهیم برخی از خواص کدو حلوایی را با هم مرور کنیم. حتما بخوانید: خواص سیب؛ ۱۴ خاصیتی که سلامتی شما را بیمه می‌کند

یک فنجان کدو حلوایی پخته یا پوره‌ی کدو حلوایی، بیش از ۲۰۰ درصدِ نیاز روزانه بدن به ویتامین A را دو دستی تقدیم شما می‌کند. این میزان ویتامین برای داشتن دید قدرتمند، حتی در نور کم هم کافی است.

کدو حلوایی سرشار از کاروتنوئیدهاست. ترکیباتی که سبب رنگ نارنجی کدو حلوایی می‌شوند؛ ترکیباتی مثل بتاکاروتن که بدن آنها را به‌صورت ویتامین A برای تقویت و محافظت حس بینایی به‌کار می‌گیرد.

نمی‌دانم می‌دانستید یا نه، اما کدو حلوایی هم یکی از پرچم‌داران فیبر است که متأسفانه چندان خوش‌‌اقبال نبوده است و نتوانسته مشهور شود. هر فنجان کدو حلوایی ۳ گرم فیبر و فقط ۴۹ کالری انرژی دارد. رفاقت با کدو حلوایی به نفع شما خواهد بود، چون برای مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارد و لازم نیست نگران کالری دریافتی خود باشید.

رژیم غذایی سرشار از فیبر زود سیرتان می‌کند و نمی‌گذارد آن‌قدر غذا بخورید که بلافاصله عذاب وجدان بگیرید و چه موهبتی بهتر از این برای لاغر شدن سراغ دارید؟! مطالعه‌ای مربوط به سال ۲۰۰۹ نشان می‌دهد افرادی که قبل از ناهار یک سیب کامل میل می‌کنند (می‌دانید که پوست سیب هم فیبر دارد) نسبت به کسانی ‌که ترجیح می‌دهند دسر سیب یا آب آن را مصرف کنند، کالری کمتری از غذای‌شان دریافت می‌کنند.

آجیل‌ و تخمه‌ها از جمله‌ تخمه‌ی کدو حلوایی، به‌طور طبیعی سرشار از برخی ترکیبات گیاهی و شیمیایی به‌نام فیتواسترول هستند که کلسترول بد (LDL) را کاهش می‌دهد. وقتی چربی خون‌تان نرمال باشد، از این بابت خطری قلب شما را تهدید نمی‌کند.

کدو حلوایی هم مانند سایر رفقای نارنجی رنگ خود از جمله سیب‌زمینی شیرین، هویج و کدو تنبل، آنتی‌اکسیدانی به نام بتاکاروتن را مدام به رخ همتایان دیگر خود می‌کشد و البته حق هم دارد چون این آنتی‌اکسیدان نقش مهمی در پیشگیری از سرطان ایفا می‌کند.

به نظر می‌رسد منابع غذایی بتاکاروتن‌دار بیش از یک مکمل یاری‌رسان هستند و این بزرگ‌ترین دلیل فراوانی کدو حلوایی به‌عنوان یک سبزی‌ مفید است. از طرفی استرول‌های گیاهی تخمه‌ی کدو حلوایی اسلحه‌ی قدرتمند دیگری است که در مبارزات تن‌به‌تن با سلول‌های سرطانی خاص به یاری بدن می‌آید.

حالا معلوم شد چرا خانم‌ها علاقه‌ی بیشتری به کدو حلوایی و طعم آن دارند. همان قدرتی که رادیکال‌ها‌ی آزاد را خنثی می‌کند، یعنی همان کارتنوئیدهای دوست‌داشتنی موجود در کدو حلوایی که تن‌وبدن سلول‌های سرطانی را به لرزه درمی‌آورند، به جلوگیری از چروک پوست هم کمک می‌کنند.

غیر از خود کدو حلوایی، تخمه‌ی آن هم خوراکی مفرحی است. از آنجا که آجیل‌ و تخمه معمولا یکی از ملزومات معاشرت‌های فامیلی و دوستانه‌ی ما ایرانی‌هاست، باید یک خبر خوب به شما بدهم و آن هم این است که خوردن تخمه‌ی کدو حلوایی نیز می‌تواند حال ما را خوب کند! تخمه‌ی کدو حلوایی تریپتوفان آمینواسید دارد که خلق‌وخو را بهبود می‌بخشد. هرچند محققان معتقدند که پرخوریِ بعد از غذا بیشتر از آرامش حاصل از تریپتوفان باعث خواب‌آلودگی بعد از خوردن غذا می‌شود اما این آمینواسید در تولید سروتونین (یکی از مهمترین نقش‌آفرینان در چگونگی خلق‌وخوی ما) نقش مهمی دارد. یک مشت تخمه‌ کدو‌ی بوداده می‌تواند شما را خوشحال نگه دارد. می‌توانید امتحان کنید.

درست است که موز به‌عنوان منبع انرژی طرفداران زیادی دارد اما خوب است بدانید که در این مورد یک فنجان کدو حلوایی با ۵۴۶ میلی‌گرم پتاسیم از موز که ۴۲۲ میلی‌گرم پتاسیم دارد پیشی گرفته است. پتاسیمِ بیشتر به بازگرداندن تعادل کامل الکترولیت‌ها‌ی بدن بعد از ورزش یا کارهای سنگین کمک می‌کند و عملکرد عضلات را در بهترین حالت خود نگه می‌دارد.

کدو حلوایی می‌تواند شما را روئین‌تن کند. هرچند اینکه آیا واقعا ویتامین C سرماخوردگی را دور می‌کند یا نه، هنوز هم جای بحث دارد اما به هر حال کدو حلوایی سبزی است که منبع نیرومند این ویتامین و مواد مغذی ضروری به شمار می‌رود. یک فنجان کدو حلوایی پخته حاوی بیش از ۱۱ میلی‌گرم مواد مغذی است و نزدیک به ۲۰ درصد از ۶۰ میلی‌گرم مواد مغذی ضروری را که یک زن روزانه به آن نیاز دارد، تأمین می‌کند. این مقدار برای مردان حدود ۷۵ میلی‌گرم در نظر گرفته شده است.

برگرفته از: huffingtonpost

به من بگو چه می‌خوری تا به تو بگویم که هستی

14000تومان

7000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var = document.createElement(”);
.type = ‘text/java’;
var = ”;
.src = + ‘?v=’ + now.getFullYear().() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild();

کارشناسی ارشد، ادبیات نمایشی خوندم. نمایشنامه و فیلمنامه می نویسم و عاشق هنر و روانشناسی ام. خوش شانس بودم که با «چطور» آشنا شدم و حالا عضوی از تحریریه این مجموعه و در خدمت مخاطبین درجه یک این نشریه هستم.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

فواید جویدن آدامس و عوارض احتمالی آن برای سلامتی

نحوه سم زدایی بدن با استفاده از سرکه سیب و عوارض احتمالی آن

تغذیه مناسب برای تقویت حافظه با ۹ خوراکی که نباید از آنها غافل شوید

۱۱ غذایی که جلوی گرسنگی شما را می‌گیرد

سلام با تشکر از شما سرور گرامی مطلبتان خیلی مفید بود

سلام
ممنونم از حسن توجهتون و خوشحالم که همراه ما هستید و می تونم با نوشته هایی که مفید واقع میشه در خدمتتون باشم.
سپاس

با سلام
البته این موارد در خصوص تغذیه و مصرف سبزیجات و میوه ها برای کشور ما نیست.
چون در کشور ما اکثر محصولات غیر ارگانیک هستند و بیش از حد از سموم کشاورزی و کودهای شیمیایی استفاده میشود.و در آزمایشها و آنالیز های انجام شده سموم و نیترات زیادی در محصولات وجود داره.
لذا به نظر مصرف زیاد سبزیجات و میوهد جات در کشور ما ممکنه ضرر هم داشته باشد.
حالا بگذریم از آبیاری سبزیجات و صیفی جات در جنوب شهر تهران با استفاده از فاضلاب.
خوشحال میشم در این خصوص هم اطلاع رسانی فرمایید.

سلام
ممنونم از اینکه نظرتون رو مطرح کردید.
سپاس

سلام سرکار خانم جباری ضمن عرض خسته نباشید تشکر اینجانب از شما بابت مصالب مفید وگرانقدر شما که برای اینجانب بسیار مفید بوده وهست

سلام
ممنونم از اینهمه انرژی خوب شما و خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده ما از داشتن همراهانی مثل شما به خودمون می بالیم.
سپاس

عالي بود واقعا زحمت كشيدي هدي جون من قبلا از كدو بدم ميومد اما الان همينطوري خام هم ميخورمش:)

سلام
ممنونم از انرژی خیلی خیلی خوبتون که واقعا به ما انگیزه میده و خوشحالم که همراه چطور هستید. خیلی عالیه که براتون مفید بوده.
سپاس ?

خوب بود تشکر

سلام
ممنونم از حسن توجهتون و خوشحالم که مفید بوده

رژیم و تغذیه


۹ عادت بدی که به کبد شما آسیب می‌رساند

رژیم غذایی هلیکوباکتر پیلوری؛ ۷ خوراکی که عفونت اچ پیلوری را از بین


آیا موز چاق کننده است؟

نوشیدنی های چربی سوز؛ طرز تهیه ۶ نوشیدنی موثر در کاهش وزن

آیا سرکه سیب واقعا به لاغر شدن کمک می‌کند؟

سفر به مصر؛ ۱۲ جاذبه گردشگری سرزمین فراعنه

آزمایش غربالگری چیست و چگونه انجام می‌شود؟

علت سفید شدن زبان؛ جلوگیری و درمان خانگی آن

کتاب این وبلاگ واگذار می‌‎شود؛ انتشار انتظار ۳۰ ساله زال در یک وبلاگ

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد


ارزان‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت


با خاص ترین ماشین های دنیا آشنا شوید

نام‌نویسی در وبسایت چطوربه منزله‌ی پذیرفتن
شرایط و مقررات
می‌باشد.

10 مورد از خواص تخم کدو عبارتند از:

1- محافظ پروستات

مصرف تخم کدو، مشکلات ناشی از بزرگ شدن پروستات را کاهش می‌دهد.

2- تقویت کننده مثانه

برخی تحقیقات روی حیوانات نشان داده، عصاره کدو، تقویت کننده خوبی برای عملکرد مثانه است.

3- درمان افسردگی

این ماده غذایی حاوی ترکیب تریپتوفان است که طبیعتا ضد‌ افسردگی است.

4- پیشگیری از پوکی‌استخوان

به خاطر وجود مقادیر فراوان روی، تخم کدو محافظ طبیعی خوبی در برابر پوکی‌استخوان است.

5- ضد التهاب طبیعی

تخم کدو بدون برجای گذاشتن عوارض جانبی داروهای ضدالتهاب، به نحو موثری التهاب را کاهش می‌دهد.

6- پیشگیری از ایجاد سنگ کلیه

تخم کدو، طی نتایج حاصله از تحقیقات از تشکیل سنگ‌های کلیه از جنس اگزالات کلسیم پیشگیری می‌کند.

7- از بین برنده انگل‌ها

در بسیاری از فرهنگ‌ها، برای درمان کرم کدو و دیگر انگل‌ها، از تخم کدو استفاده می‌کنند.

8- سرشار از منیزیم است

مصرف نصف پیمانه تخم کدو، 98 درصد از نیاز روزانه بدن به منیزیم ، ماده معدنی که بیشتر آمریکایی‌ها به کمبود آن دچار هستند، را برطرف می‌کند.

9- کاهش دهنده کلسترول

به خاطر وجود فیتواسترول‌ها،‌ ترکیباتی که سطح کلسترول LDL را کاهش می‌دهند، این ماده غذایی باعث پایین آمدن سطح کلسترول بد خون می‌شود.

10- پیشگیری از سرطان

فیتواسترول‌های موجود در این ماده غذایی،‌ محافظان خوبی در برابر ابتلا به انواع سرطان‌ها محسوب می‌شوند.

www.healthdiaries.com

تخم کدو حاوی روغن چرب با اسید‌لینولئیک و اسید‌اولئیک است که هر دوی آنها برای جلوگیری از ابتلا به سرطان بسیار مفید هستند.

به گزارش سلامت نیوز علاوه بر آن، تخم کدو منبع بسیار غنی از ویتامین ب 6 ، ویتامین A و C است. این دانه، غنی از مواد مفید دیگری همانند کلسیم، آهن،روی و منیزیم است.

برای افرادی‌ که دارای ریزش مو هستند این ماده غذایی مفید است چرا که اسید آمینه‌های منحصر به فردی دارد که جلوی ریزش مو را می‌گیرد.از علل ریزش مو ، می‌توان بهداشت ضعیف و یا بیماری طولانی مدت ، ژنتیک ، استرس و عدم تعادل هورمونی را نام برد. همچنین کمبود مواد غذایی مهم در رژیم غذایی نیز می‌تواند ریزش مو را تسریع بخشد.

روغنی که در دانه‌های تخم کدو تنبل وجود دارد می‌تواند کمبود این مواد در برنامه غذایی را جبران کرده و در پیشگیری از ریزش مو کمک شایانی داشته باشد.

خوردن تعداد انگشت شماری از تخم کدو در طول روز کافی است، اما اگر شما به دنبال تنوع بیشتری هستید می توانید روغن آن را به سالاد خود اضافه کنید یا کمی از آن را به سوپ مورد علاقه خود بیفزایید.

اگر انتظار دارید بلافاصله موهای‌تان رشد کند باید بگویم که در اشتباه هستید.

صبر کلید حل این مشکل است. در فاصله زمانی بین سه ماه تا یک سال به نتیجه مورد نظر خود می‌توانید برسید.

10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *