حنا برای دیابت

دوره مقدماتی php
حنا برای دیابت
حنا برای دیابت

روز جهانی دیابت که در واقع روز تولد «بانتینگ» کاشف انسولین است بهانه ای است که حرف‌های زیادی از راه کارهای درست و نادرست کنترل دیابت مطرح شود. این روزها شایعات بسیاری نوقلِ کلام بیماران دیابتی مبنی بر خوب بودن فلان راه برای بهبودی شده است. گفته‌ها و شنیده‌هایی که از درمان سنتی تا استفاده از مواد غذایی خاص گرفته که هیچ بار علمی ندارند و فقط باورهای غلطی را در ذهن آن‌ها شکل می‌دهند و دست آخر هم نه تنها دیابت کنترل نمی‌شود بلکه بدن را درگیر بیماری‌های دیگر می‌کند.

بنابر این گزارش طبق آخرین آمار‌ها تا سال گذشته، بالای 370 میلیون نفر به بیماری دیابت مبتلا شدند. متخصصان پیش بینی می‌کنند غیر از عامل ژنتیک، تا زمانی که افراد شیوه درست زندگی را فرا نگیرند دیابت همچنان روند صعودی دارد و این بیماری در دنیا تا سال 2030 از مرز نیم میلیارد نفر خواهد گذشت.

ایران هم از این موضوع مستثنی نیست. با توجه به آمار و ارقام موجود سن ابتلاء به دیابت در ایران سیر نزولی دارد. در گذشته دیابت نوع دو فقط برای بزرگ سالان بود اما متاسفانه امروزه جوان‌ها، نوجوان‌ها و حتی کودکان نیز دچار این بیماری می‌شوند. منطقه ما یکی از مناطق دیابت خیز است. مطالعات نشان داده است 10،2 درصد جمعیت بالغ در ایران مبتلا به دیابت هستند.

متاسفانه تعداد دیابتی‌ها روز به روز افزایش می‌یابد. چشم انداز دیابت با توجه به نبود شیوه درست زندگی، خوب نیست. بسیاری از متخصصان بر این باورند که با توجه به نبود درمانی برای دیابت، باید این مسئله را پذیرفت که تا شیوه زندگی درست نشود و تا نحوه تغذیه‌مان اصلاح  نشود و فعالیت‌های بدنی کم و زندگی ماشینی باشد، آینده بد‌تر از این خواهد شد. دکتر کامران نیکو سخن مدیر عامل انجمن دیابت ایران و عضو فدراسیون بین المللی دیابت در خاورمیانه در این باره به گفت‌وگو پرداختیم.

حنا برای دیابت

دوره مقدماتی php

فروش عسل دیابتی در فروشگاه‌ها 

مدیر عامل انجمن دیابت ایران با اعلام اینکه اخیراً شاهد باورهای نادرست میان دیابتی‌ها برای درمان‌ هستیم،گفت: متاسفانه میان مراجعه‌کننده‌ها بیمارانی را می‌بینیم که از عسل دیابتی و تاثیرات آن صحبت می‌کنند. در این باره باید بگویم که چیزی به اسم عسل دیابتی وجود ندارد.

وی افزود: در خیلی از فروشگاه عسل دیابتی را می‌فروشند. این‌ها یکسری فرآورده‌های هستند که مردم به عنوان عسل دیابتی از آن استفاده می‌کنند که برخی از آنها در واقع عسل نیست بلکه فقط طعم عسل به این فرآورده‌ها اضافه شده و اصلاً خاصیت عسل را ندارد.

مدیر عامل انجمن دیابت ایران در ادامه تصریح کرد: برخی دیگر از این عسل‌ها‌‌ همان عسل معمولی است که به اسم عسل دیابتی هستند. در حقیقت فرد دیابتی به گمان اینکه این نوع عسل بر روی قندش اثری نمی‌گذارد از آن استفاده می‌کند اما عسل دیابتی هم قند دیابتی‌ها را بالا می‌برد. ما اینگونه عسل‌ها را به هیچ بیمار دیابتی توصیه نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه افکار غلط به عنوان اینکه درمان بهتری برای دیابت هستند در ذهن بیماران شکل می‌گیرد، گفت: برای مثال بعضی اوقات بیماران دیابتی خودسرانه دارو‌هایشان را کنار می‌گذارند و به داروهای گیاهی رو می‌آورند. ممکن است برخی از این دارو‌ها قند را پایین بیاورند اما وقتی پزشک دارویی را برای بیمار تجویز می‌کند از دوز آن مطلع هستند ولی پزشک نمی‌داند بیمار چقدر از داروهای گیاهی مصرف کرده و چقدر قند خون بیمار را پایین آورده است.

نیکو سخن همچنین اظهار داشت: موضوع دیگر عوارض این دارو‌ها است. 20 سال تحقیق و بررسی بر روی تولید یک دارو انجام می‌شود تا عوارض آن مشخص شود. اما مطالعات لازم بر روی اکثر داروهای گیاهی انجام نشده است و ممکن است عارضه‌ای داشته باشد که بیمار نمی‌داند.

انسولین یا تخم هندوانه ابوجهل…!

مدیر عامل انجمن دیابت ایران دیگر افکار نادرست و درمان‌های خودسرانه را مصرف برخی مواد خوراکی به عنوان جایگزین انسولین دانست و افزود: هیچ ماده غذایی نیست که انسولین داشته باشد. برخی دیابتی‌ها دنبال مواد خوراکی مثل، شنبلیله، تخم هندوانه ابوجهل، آب کدو و هویج هستند و بر این باورند که در آن انسولین دارد. اما بدانند که انسولین از راه خوراکی جذب نمی‌شود و هیچ تاثیری ندارد. این باور غلطی است و هیچ گونه جنبه علمی ندارد. اگر یک دیابتی بخواهد یک شیشه آب کدو را بخورد بداند که هیچ واحدی از انسولین در بدن او جذب نخواهد شد.

حنا و عوارض آن برای زخم پا

نیکو سخن به حنا به عنوان یکی دیگر از شایع‌ترین راهکارهای بهبود زخم اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از دیابتی‌ها مراجعه می‌کنند و از حنایی که شب گذشته بر روی پایشان گذاشته صحبت می‌کند. آنها فکر می‌کند بهترین کار را انجام دادند اما نمی‌دانند که دیابت خود باعث خشکی پوست می‌شود و حنا هم به خاطر خاصیت ضد تعریق پوست و سفت شدن باعث خشکی بیش از اندازه پوست پا می‌شود. این مسئله می‌تواند قطع عضو منتهی شود.

اثرات ورزش در غیاب انسولین 

وی با تاکید بر اینکه کسی که ورزش می‌کند باید قند خونش کنترل کند، عنوان کرد: برخی افراد فکر می‌کنند ورزش جای انسولین را در بدن می‌گیرد به همین دلیل داروهای خود را کنار می‌گذارند اما باید بدانند که در غیاب انسولین ورزش نه تنها هیچ کاری برای بدن نمی‌کند بلکه وضعیت قند خون را تشدید می‌کند. البته ورزش کمک می‌کند تا انسولین بدن بهتر کار کند. ورزش در کسی موثر واقع می‌شود که بدنش قادر به تولید انسولین باشد. فردی که قند خونش 300 است فکر می‌کند که ورزش کند قند او پایین می‌آید در صورتی که اگر فرد با این مقدار قند ورزش کند قند او بالا‌تر هم می‌رود. این دو باید در کنار هم باشند.

کفش نامناسب عامل قطع پای دیابتی‌ها

وی شایع‌ترین علت قطع عضو را استفاده از کفش نامناسب در میان دیابتی‌ها دانست و گفت: افرادی دیابتی که اعصاب پای‌ آنان مشکل دارد باید دقت بیشتری داشته باشند چرا که حتی در برخی اوقات یک کفش نامناسب منجر به تاول پا و نهایتاً باعث قطع عضو می‌شود. تجربه نشان داده است که اگر دیابتی آموزش کافی در مورد پوشش پا، چگونگی گرفتن ناخن‌ها و نظافت آن را ببیند، می‌توان جلوی نیمی از قطع عضو‌ها را گرفت.

گفت‌وگو: طیبه مقدم

انتهای پیام/

تغییر حالت روز و شب

دانستنیهای پزشکی ۱۰ دیدگاه 152,502 بازدید

برگ انجیر بهترین درمان شناخته شده برای دیابت است، اما کاربردهای بسیار دیگری نیز دارد. برگ انجیر جزو داروهای خانگی برای درمان دیابت، برونشیت، زگیل تناسلی، سیروز کبدی، فشار خون بالا، مشکلات پوستی و زخم به شمار میرود. از برگ انجیر آنطور که باید استفاده نمیشود. از شیره درخت انجیر نیز استفاده های زیادی میشود. عصاره یا ضماد آن باید فورا استفاده شود و روزانه ساخته شود. برگ انجیر خواص ضد دیابتی دارد. هنگام استفاده از برگ انحجیر ، به انسولین کمتری نیاز است. مریض دیابتی باید عصاره را با صبحانه،بصورت ناشتا میل کند. برگ انجیر را در آب تصفیه شده بجوشانید و  آنرا به عنوان چای بنوشید.

سیاهدانه درمانی برای همه بیماری ها به جز مرگ شناخته شده است و درمانی معجزه آساست. از آکنه گرفته تا سرطان پانکراس . و پزشکان در مورد نتایج استفاده از آن در حال بحث و گفتگو هستند. این درمان بیش از ۲۰۰۰ سال استفاده شده است. به مدت هفت روز،  ۶ قاشق چای خوری از روغن سیاهدانه استفاده کنید. آنرا در سه زمان مختلف از روز استفاده کنید. سپس ۲ قاشق چای خوری در صبح و ۲ قاشق در شب به مدت ۴ روز استفاده کنید. سپس، ۲ قاشق چای خوری از روغن به مدت دو روز استفاده کنید. مقدار زیادی آب در صبح بنوشید. و مالش روغن به سراسر بدن را به مدت ۱۰ روز ادامه دهید. شما باید روغن را با آب میوه مخلوط کنید. اگر اثری از بهبودی ندیدید آنرا ادامه دهید.

۵ تا ۳۰ گرم با هر وعده غذایی و یا تا ۹۰ گرم در روز مصرف شود. بیش از ۱۰۰ گرم  مصرف نکنید زیرا باعث ناراحتی معده و حالت تهوع خواهد شد. داروهای دیگر  را نباید همزمان با شنبلیله مصرف کرد. حداقل یک ساعت بعد از آن و دو ساعت قبل از مصرف شنبلیله داروی دیگری مصرف نکنید. اسهال و نفخ ،عوارض جانبی شایع شنبلیله می باشد. هشدار در مورد مصرف شنبلیله: اگر شما متوجه عوارض زیر شدید، مصرف شنبلیله را قطع کنید:  مشکل در تنفس، تنگی در قفسه سینه، بثورات جلدی، تورم و خارش پوست. همچنین اگر شما حامله هستید، قبل از مصرف شنبلیله با پزشک خود مشورت کنید.

حنا برای دیابت

عصاره دانه انگور برای بهبود شرایط در ارتباط با بیماری دیابت ثابت شده است. مطالعات زیادی در مورد دانه انگور در سال ۲۰۰۶ در تویاما ژاپن ،در سال ۲۰۰۹ در رومانی و همچنین در پورتسموث انگلستان انجام شده است. دانه انگور در حفاظت از سلول های کبدی و راه اندازی مکانیسم های دفاعی در برابر گونه های اکسیژن فعال تولید شده توسط شرایط  افزایش قند موفقیت آمیز بوده است.

دانه انگور بصورت کپسول های ۵۰-۱۰۰ میلی گرمی موجود است. معمولا  ۵۰mg به ازای هر ۵۰ کیلو وزن پیشنهاد داده میشود، بیش از ۳۰۰mg در روز نباید استفاده شود. هسته انگور بهترین جایگزین است، که بصورت کپسول های گیاهی موجود است. روزانه مصرف  ۳ کپسول کافی است. زمان مصرف در روز مهم نیست.

قبل از خواب ۱/۴ فنجان روغن زیتون بخورید. اگر استفاده از لسیتین را ترجیح می دهید ، یک قاشق غذاخوری از لسیتین را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید بعد بخورید. به خاطر داشته باشید که یک فنجان روغن زیتون دارای ۲۰۰۰ کالری است. فقط به دلیل اینکه سالم و مفید است،به این معنا نیست که کالری آنرا نادیده بگیریم.

محققان ثابت کرده اند که خربزه تلخ در درمان دیابت بسیار موثر است. شامل انسولین است که به کاهش قند خون و اوره ی خون کمک میکند. و باید به طور مرتب استفاده شود.

خربزه تلخ باید بصورت آبمیوه و ناشتا با معده خالی میل شود. دانه های آنرا نیز به صورت پودر میتوان خورد. همچنین می توانید،از خربزه تلخ در چای استفاده کنید.

محققان دریافته اند که استفاده روزانه ۱۰۰-۶۰۰میلی گرم  ویتامین C ،می تواند باعث شود تا سطح قند خون را در کمتر از یک ماه پایین بیاورید. مخصوصا در بیماران دیابتی که افزایش قند و شکر و سوربیتول در بدن،  یک عارضه  محسوب میشود که در نهایت به آسیب چشم و عصب ها منجر می شود.

  لازم به ذکر است که هیچ مطالعه ای در مورد این داروهای خانگی صورت نگرفته شده است، فقط مردم موفقیت شخصی خود را اطلاع داده اند.

۱٫    آووکادو

یک دانه آووکادو را برشته کنید. سپس دانه را به چند قسمت تقسیم کنید. سپس آنرا در دیگ آب جوش بیندازید.صبر کنید تا آب قهوه ای شود. زمانی که سرد شد آنرا بنوشید. برای دیدن نتیجه دو هفته صبر کنید.

۲٫    سیب

سیبی را برداشته و به قطعات کوچک آنرا برش دهید. در یک قابلمه ۴ فنجان آب ریخته و سیب ها را بیندازید و صبر کنید تا بجوشد و آب آن نصف شود.صبح و شب بخورید. ظرف دو ماه نتیجه حاصل میشود.

دیابت یک بیماری تهدید کننده نیست. این امکان وجود دارد که با درمان های طبیعی ،بیمار یک زندگی عادی و سالم داشته باشد.

برچسبدیابت و قند خون

2020-01-05

2019-06-13

2019-05-12

درمان کرونا: آیا خون افراد بهبود یافته از ویروس کرونا به درمان مبتلایان کمک می …

ممنون از مطالب خوبتون …….یه سری مواد غذایی که برای دیابت میگن واقعا علکیه مثل بامیه خورشتی موارد دیگم بوده ک من استفاده کردم واقعا اثری ندیدم ولی خب بعضی هاشم مثل برک انجیر و دارچین تاثیر داشته ولی فرداش قند خونم بالا رفته …تنها چیزی ک واقعا برام اثر داشت کپسول بره موم زنبور عسل بود چون قندمو آورد پایین تنظیمم کرد و ثابت کرده

ممنون از اطلاعات مفیدی که در اختیار ما گذاشتید

این مواردی که گفته شده بسیار عالی هستن علاوه بر این ها ورزش به حصوص پیاده روی هم خیلی مهم و تاثیر گذاره

ممنون از اطلاع رسانی درمورد روغن نارگیل وتشکر ازاطلاع رسانی سایت بابت برگ انجیر شنبلیله و… من خودم دیابت نوع۲ دارم تجربیات خودم: ۱ هویچ خام/آب هویج شاهکاراست ۲ آب هویج باکرفس وکلم پیچ وآب هویج وکرفس وسیب ۳ دمکرده گزنه ۴ زیتون ازجمله موارد مئوثر درکنترل دیابت نوع ۲ میباشد ۵ بامیه خام ضمنا عسل کنار نیز درمیان عسلها مناسبترین بوده است

درمان صنعتی بنام سوکرالوز وجود داره، بنظر شما مناسب است؟

حنا برای دیابت

بهتر است ابتدا توهمات خودتونو درمان کنین وبعد دیابت رو.

بنام خدا سلام

در ایران خیلی ها از مزایای روغن نارگیل برای کنترل سطح قند خون آگاهی ندارن و با رژیم غذایی و داروهای مختلف باز هم دچار نوسانات شدید در سطح قند خون هستن و دچار آسیب های جدی میشن. در اینجا ترجمه ای از قسمتی از یکی از چندین سایت های انگلیسی زبان رو آماده کردم که در مورد تاثیر روغن نارگیل (Virgin Coconut Oil) در سطح قند خون که از زبان افرادی که به بیماری دیابت مبتلا بودن رو نشون میده امیدوارم برای افرادی که به این بیماری مبتلا هستن مطالب مفید واقع بشه لطفا دوستانی که این مطلب رو میخونن در صورت امکان مطلب رو در سایت های اجتماعی به اشتراک بذارن تا کمکی برای بیماران مبتلا به دیابت باشه. تاثیر روغن نارگیل در درمان دیابت حقیقتاً روغن نارگیل تاثیر قابل توجهی بر سطح قند خون داره. همسرم و دخترم (هر دو دیابت نوع دو دارن) روزی حداقل سه مرتبه سطح قند خونشون رو اندازه میگیرن. وقتی اونها غذاهای اشتباهی مصرف میکنن و سطح قند خونشون ۸۰-۱۰۰ درجه بالاتر از حد نرمال میره, اونها داروهای اضافی مصرف نمیکنن, اونها ۲-۳ قاشق غذا خوری از روغن نارگیل به طور مستقیم از بطری مصرف میکنن. در نیم ساعت سطح قند خونشون بر میگردد به حالت نرمال.

۲۵٫۸ میلیون کودکان و بزرگسالان در ایالت متحده, ۸٫۳% از جمعیت, به دیایت مبتلا هستند. نرخ فعلی مردم که در ایالت متحده به دیابت مبتلا میشن هر ۱۰ سال در حال دوبرابر شدن است. این امر منجر به یک ثروت باد آورده برای شرکت های داروسازیی میشود که در حال سرمایه گذاری بر روی این بیماری با داروهای طراحی شده برای درمان دیابت نوع دو هستند, اما سر و کاری با علت زمینه ای ندارد. این دارو ها دارای اثرات جانبی جدی هستند. یکی از محبوب ترین داروهای دیابت, آواندیا , از بازار کنار گذاشته شد پس از تعدادی از مطالعات که نشان داد این مواد ریسک حملات قلبی را در میان بیماران دیابت نوع ۲ افزایش میدهد. تولید کننده این دارو در دسامبر ۲۰۱۱ روی حل و فصل بازاریابی جعلی شان از این مواد به ۳ بیلیون دلار دست پیدا کردند, بزرگترین حل و فصل شرکت دارویی جنایی فدرال تا به امروز. اطلاعاتی است که در نهایت راهش رو به جریان اصلی رسانه ها باز کرد که بیماری دیابت نوع ۲ یک مسئله سبک زندگی و رژیم غذایی هست که می تواند بدون دارو معکوس شود. این اطلاعات برای سال ها شناخته شده است. این توصیفات رو ( بعضی ها بیش از ۱۰ سال قبل ) از زبان افرادی در نظر بگیرید که با این بیماری روبرو شدن :

من هم میخواستم یکمی از کنار تجربیاتم در مورد دیابت بگذرم. من روغن نارگیل رو مصرف میکردم از تقریبا اواخر ماه فوریه تا الان. من ابتدا شروع به پختن با این روغن کردم و جایگزین روغن های گیاهی داخل خانه ام کردم. بعد هم شروع به مصرف این روغن با قاشق کردم. روزانه حدود ۲ قاشق غذا خوری اطراف اوایل ماه مارس. من در جولای سال ۲۰۰۱ به عنوان بیمار دیابت نوع دو شناخته شده بودم و سریعا روی the Amaryl RX قرار گرفتم (اگه بد ترجمه نکرده باشم منظورش تجویز داروی Amaryl RX هستش) ( یکی در ساعات روز و ۱/۲ در ساعات شب .) از وقتی که این بیماری برای من تشخیص داده شد من دنبال راهی برای معکرس کردن این وضعیت بودم . من دنیایی از اطلاعات رو در بیرون در مورد رژیم غذایی و مکمل های مختلف پیدا کردم, اما نه از طرف دکترم که فقط میگفت “به این کلوب خوش اومدی” و بهم میگفت که داروهامو بخورم. (من داشتم گریه میکردم و اون خوشحال به نظر می رسید!) اون همچنین منو به یک متخصص تغذیه فرستاد تا کلاس بیماران دیابتی رو بگذرونم. خوشبختانه, من قبلش خودم به اندازه کافی در این باره یاد گرفته بودم که بدونم یه عالمه از چیزهایی که اونها دارن آموزش میدن درست نیست و توصیه هاشون چیزی نیست که تو بخوای انجام بدی مگر اینکه بخوای به پیشبرد این وضعیت کمک کنی, نه بهبودی و نه بر گرداندن این شرایط. ته خط اینه. من قادر بودم به اهستگی خودم رو از the RX جدا کنم و حالا الان قند خونم رو با رژیم غذایی، مکمل و با روغن نارگیل! کنترل میکنم, خوبه, هاه؟ من هنوز سطح قند خونم رو یک یا دو بار در روز چک میکنم… و اونها همچنان خوب و بهتر از حد معمول هستن از وقتی که با the Amaryl RX سرو کار داشتم! و من the RX رو از اواخر ماه مارس ۲۰۰۳ تا به امروز قطع کردم. من تا قبل از مصرف روغن نارگیل برای یک سال یا بیشتر درحال مصرف چندین مکمل بودم اما هنوز هم مجبور بودم the RX مصرف کنم. این نبود تا زمانی که من بیشتر روغن های گیاهی رو حذف کردم و روغن نارگیل رو اضافه کردم و متوجه شدم که در حال رکورد زدن بودم در حالی که the RX در زمان های متفاوتی در طول روز مصرف میکردم… بنابراین من the RX رو قطع کردم و هنوز خوب سطح قند خونم رو حفظ کردم. به تدریج من دیگه the RX مصرف نمیکردم!!! امیدوارم که این مطلب بتونه به کسی کمک کنه و خدا همه رو برکت بده.

من به عنوان بیمار ابتلا به دیابت نوع ۲ تشخیص داده شده بودم و به مدت ۲ سال داشتم با نوسان شدید سطح قند خون مبارزه میکردم . قبلا من از رژیم غذایی, ورزش, گیاهان و سبزی ها و ویتامین ها در تلاش برای ثبات سطح قند خونم استفاده میکردم, همراه با موفقیت های ناچیز. MD ام (دکتر پزشکی) میخواست که داروها تجویزی برام قرار بده, اما من بر اساس گزارش هایی که درباره اثرات جانبی دراز مدت این داروها خونده بودم مقاومت کردم. یه روز داشتم یه خبرنامه میخوندم, من متوجه یک مقاله شدم که ذکر کرده بود که روغن نارگیل قبلا برای تنظیم سطح قند خون استفاده میشده. بنابراین در ۷ نوامبر ۲۰۰۳ من ۲ کوارت (پیمانهای در حدود بیک لیتر) از روغن نارگیل (Virgin Coconut Oil) سفارش دادم. من شروع به خوردن روزی یک قاشق غذاخوری در هنگام شام کردم. آزمایش خون سالانه من در ۲ ژانویه ۲۰۰۴ انجام شد. وقتی من MD ام رو در ۱۳ ژانویه ۲۰۰۴ دیدم, اون خوشحال بود که میدید سطح قند خونم الان در محدوده نرمال هست, و بهم گفت که برای چند ماه به همین صورت بوده. من نشئه شده بودم! من از اون موقع تا الان از سنت های گرمسیری روغن نارگیل استفاده میکنم, , و قند خونم تا کنون در محدوده طبیعی باقی مونده. بسیار ممنونم برای ساخت چنین منبع غذایی سالم و فوق العاده ای که در دسترس ماست!

به هر حال مطالب در مورد تاثیری که روغن نارگیل بر دیابت میذاره خیلی زیاد بود و من تنها بخشی از نوشته های یک سایت رو ترجمه کردم. در آخر هم بگم که خودتون میتونید در سایت های انگلیسی زبان در این باره مطالعه بفرماید و تاثیرای که این روغن روی بیماران دیابت نوع ۲ و حتی ۱ میذازه رو از زبان مصرف کنندگان این روغن مطالعه کنید برای شروع هم در موتور جستجوی گوگل با نوشتن Coconut oil and diabetes یا coconut oil and blood sugar levels یا The effect of coconut oil on diabetes و یا نوشته های مشابه میتونید مطلب رو دنبال کنید…

آثار روغن نارگیل بر سلامتی برخی متخصصین تغذیه عقیده دارند که روغن نارگیل، سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و بنابراین، از وزن افرادی که از این روغن استفاده می‌کنند کاسته می‌گردد. برخی پژوهش‌ها هم نشان داده‌اند که مصرف روغن نارگیل، خطر ابتلا به سرطان سینه را در خانم‌ها کاهش می‌دهد. با وجود این، برخی از پژوهشگران باور دارند که روغن نارگیل در هر حال، نوعی چربی اشباع شده است و حتی مصرف مقدار کمی از آن، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. همچنین طی آزمایشی که بر روی موش‌ها انجام شده، مشخص شده است که آسیب‌های جدی به پوست وارد می‌آورد. پس این رو هم در نظر داشته باشید که هر چیزی اندازه ای داره و باید به اندازه با نیاز هر فرد مصرفشه.

بعضی ها میگن چربی اشباع این روغن برای قلب مضره و بعضی ها نظرشون برعکس هستش مثل این نظر بیماری های قلبی: باور نادرستی در میان عموم شایع شده است که روغن نارگیل برای قلب خوب نیست. این به آن دلیل است که این ماده حاوی میزان بالایی چربی اشباع است. اما، جالب است بدانید که روغن نارگیل برای قلب بسیار مفید است. این روغن حاوی %۵۰ اسید لوریک است که در جلوگیری از بسیاری مشکلات و بیماری های قلبی مثل سوزش قلب، کلسترول بالا و فشارخون بالا، بسیار موثر است. چربی های اشباع موجود در روغن نارگیل هم درمقایسه با سایر روغن های گیاهی مضر نیست. این چربی باعث بالا رفتن LDL و HDL نمی شود. همچنین احتمال بروز آسیبدیدگی در شریان ها را نیز پایین می آورد و درنتیجه از بروز تصلب شراین نیز جلوگیری می کند.

تشکر از معلومات مفید تان

  • عکس نوشته با معنا برای پروفایل
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    “پارسی طب”، مجله سلامت جسم و روان، به صورت تخصصی در زمینه تشخیص صحیح بیماری ها و حفاظت از مردم در برابر انواع مختلف امراض رایج با استفاده از مشاوره پزشکی مکمل، گیاهان دارویی، درمان با طب سنتی و جایگزین فعالیت داشته و همچنین مرجع قابل اعتماد اخبار پزشکی و مقالات سلامت و درمانی می باشد.

    رکنا: دیابتی ها هرگز نباید این غذاهای مضر را مصرف کنند.

     مبتلایان به دیابت باید مصرف مواد نشاسته ای با روغن زیاد مانند سیب زمینی سرخ شده را به حداقل برسانند و در میان وعده از منابع کربوهیدرات کم چرب مثل نان برشته، نان سوخاری و بیسکویت های ساده و سبوس دار استفاده کنند.

    دیابتی ها حتی بهتر است سبزی ها را آب پز کرده و حتی الامکان از سرخ کردن آنها امتناع کرد.

    برای سالادها استفاده از سس کم چرب یا بدون چربی یا روغن زیتون به همراه سرکه، آب لیمو یاّ آب غوره کم نمک می توان چاشنی و طعم دهنده خوبی باشد.

    مواد قندی ساده مثل قند و شکر، مربا، شربت و عسل که خیلی زود قندخون را بالا می برد باید از برنامه غذایی فرد دیابتی حذف شود و مصرف قندهای مرکب مثل خرما ، کشمش، انجیر و توت خشک جایگزین این مواد شود

    حنا برای دیابت

    میوه هایی که قند بالایی دارند مثل خربزه ، موز، طالبی، انگورعسگری قند بالایی دارند و باید از مصرف آنها پرهیز کنند ولی میوه هایی که شیرین نیستند مثل سیب گلاب و سیب درختی و یا خیار برای دیابتی ها بسیار مناسب است

    استفاده از غذاهای رژیمی بتدریج باعث خوردن بیش از حد این مواد می شود و فرد به این نکته توجه نمی کند که این مواد کالری دارد و اگر باعث افزایش قند خون نشود، حتما چاق کننده است. این رژیم یعنی قرار گرفتن در یک چرخه معیوب، چون کسی که وزنش افزایش یابد، قندش از کنترل خارج می شود.

    غذاهایی که برای دیابتی ها مثل سم است

    نان سفید، ماکارونی و برنج:این مواد غذایی از غذاهای فراوری شده و حاوی کربوهیدرات بالا هستند. مصرف نان، شیرینی ها و سایر غذاهایی که از آرد تصفیه شده ساخته شده اند به طور قابل توجهی در افزایش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 موثر است. مطالعات نشان می دهد پاستای بدون گلوتن و انواع برنج نیز برای افراد دیابتی مضر است. این غذاهای فراوری شده حاوی فیبر ناچیزی هستند، فیبر از مواد مفید برای افراد دیابتی است که جذب قند خون در جریان خون را کاهش می دهد به عنوان مثال مصرف نان حاوی فیبر فراوان به جای نان سفید تاثیر عالی در کاهش قند خون افراد دیابتی داشته و کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد.

    قهوه: قهوه برای بسیاری از افراد مفید است اما شکل ترکیبی آن تاثیر بدی بر وضعیت افراد دیابتی می‌گذارد. منظور از قهوه ترکیبی، قهوه ترکیب شده با موادی مانند شهد یا شکر است. این قهوه در فهرست بدترین خوراکی‌ها برای افراد دیابتی قرار می‌گیرد زیرا ۵۰۰ کالری، ۹ گرم چربی و ۹۸ گرم کربوهیدرات دارد و می‌تواند به بالا رفتن گلوکوز خون منجر شود.

    نوشیدنی های قندی: نوشیدنی های قندی بدترین انتخاب برای افراد مبتلا به دیابت هستند. این نوشیدنی ها سرشار از فروکتوز بوده که روی مقاومت به انسولین و دیابت تاثیر منفی می گذارد. مطالعات نشان می دهد مصرف نوشیدنی های قندی خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با دیابت مانند کبد چرب را افزایش می دهد. همچنین سطح فروکتوز بالا در این نوشیدنی های شیرین منجر به تغییرات متابولیکی شده و باعث افزایش چربی های شکم، سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون می گردد. توصیه می شود برای کنترل سطح قند خون و جلوگیری از پیشرفت بیماری دیابت، به جای نوشیدنی های شیرین و قندی از آب یا نوشیدنی های بدون قند استفاده کنید.

    چربی های ترانس: چربی های ترانس صنعتی بسیار ناسالم بوده و هنگام عمل هیدروژنه روغن های مایع گیاهی (افزودن هیدروژن به اسیدهای چرب اشباع نشده) ایجاد می شود تا طول عمر و پایداری این روغن ها افزایش پیدا کند.چربی های ترانس در مواد غذایی همچون مارگارین، کره بادام زمینی و غذاهای منجمد وجود دارد. همچنین معمولا از چربی های ترانس در پخت برخی کلوچه و کیک ها استفاده می کنند تا ماندگاری آن ها را افزایش دهند. اگرچه چربی های ترانس به طور مستقیم تاثیری در افزایش سطح قند خون ندارند اما باعث افزایش التهاب، افزایش مقاومت نسبت به انسولین، ایجاد چربی های شکمی، کاهش کلسترول خوب و اختلال عملکرد شریانی می شوند. بروز این اختلالات در افراد دیابتی ، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. توصیه می شود از خرید مواد غذایی که از چربی های ترانس در تولید آن ها استفاده شده یا دارای برچسب “هیدروژنه” می باشند خودداری شود.

    ماست میوه ای:ماست ساده گزینه ای مناسب برای تغذیه دیابتی ها محسوب می شود اما این مسئله درباره ماست طعم دار صدق نمی کند. ماست های طعم دار و میوه ای معمولا از شیر کم چرب یا بدون چربی درست شده و سرشار از کربوهیدرات و قند می باشند. به عنوان مثال یک فنجان ماست میوه ای (245 گرم) حدود 47 گرم قند دارد یعنی تقریبا 81 درصد از کالری آن از مواد قندی است. بسیاری از افراد گمان می کنند ماست منجمد جایگزین سالمی برای بستنی است در حالی که معمولا مواد قندی این نوع ماست ها از بستنی نیز بیشتر می باشد. توصیه می شود به جای استفاده از ماست های قندی و میوه ای که برای دیابت نوع 1 و 2 مضر هستند از ماست ساده بدون قند استفاده کنید که می تواند برای کاهش اشتها، کنترل وزن و سلامت روده مفید باشد.

    اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

    فوری / جنگنده امریکایی هواپیمای مسافری ربوده شده را در آسمان واشنگتن زد + فیلم و عکس

    این 3 زن روی شیطان را سفید کردند! / یک ماجرای تکاندهنده +عکس

    مهران با دوستانش سراغ زن دوستش رفت !

    هانیه نوعروس دور از چشم داماد در قرار شوم با حمید دستگیر شد

    شیک ترین سکوی اعدام / اینجا بوی مرگ می دهد! + عکس

    اقدام چندش آور دختر و پسر جوان در واگن اتوبوسی قطار +عکس

    بازی کثیف دوستان بیوه ” ستاره ” او را مطلقه کرد!

    14 زن و دختر تهرانی در دام پسر شیطان صفت / درخواست اعدام توسط دادستان! + عکس

    در 3 اتاق این خانه زنان حامله می شوند ! + عکس

    نقشه شوم برای زن جوان در حمام هتل

    ارتباط جنسی فرانک با شوهرش در پارکینگ دادگاه خانواده دقایقی قبل از طلاق + عکس

    ملیحه 17 ساله در خانه مجردی شهاب فهمید نیت شوم چیست؟!

    فریده شوهر داشت اما با شاگرد مغازه محل دوستی زشتی کرد!

     


    حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

    رکنا: دسر سیب به دلیل خواصی که دارد باعث پرپشتی موهای سر می شود.

    حنا برای دیابت

    رکنا: این 7 ماده غذایی به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارند سبب می شود دیرتر احساس گرسنگی…

    رکنا: برخی مواد غذایی در جوان سازی پوست تاثیر دارد و برخی دیگر تاثیرات منفی بر پوست…

    رکنا: کمپانی چک پوینت با انتشار گزارشی ثابت کرد که می‌توان به‌راحتی متن چت‌ها را در…

    موضوعات داغ

    با اشتراک در خبرنامه رکنامهمترین و جدیدترین اخبار روز را در ایمیل خود داشته باشید:

    “سنجاق”

    مجری انحصاری تبلیغات رکنا

    سایت اینترنتی رکنا

    کلیه حقوق متعلق به

    سایت اینترنتی رکنا

    است

    The online version of the Iranian daily Hamshahri

    همشهری آنلاین:
    به گفته محققان، رژیم غذایی گیاهی می‌تواند برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشد چراکه موجب بهبود کنترل گلوکز، کلسترول و کاهش وزن در این گروه از بیماران می‌شود.

    به گزارش خبرنگار مهر، به گفته محققان موسسه تحقیقات بالینی در واشنگتن دی سی، از آنجایی که رژیم غذایی گیاهی دارای مقدار کم چربی اشباع شده، سرشار از فیتوشیمیایی‌ها، مقادیر بالا فیبر و عمدتا مملو از میوه و سبزیجات با میزان کم گلوکز است، هم در کنترل گلوکز موثر بوده و هم برای سلامت قلب و عروق مفید هستند.

    «حنا کاهلئووا»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ارتباط بین دیابت و بیماری قلبی-عروقی بسیار قوی است. ۶۰ تا ۷۰ درصد افراد مبتلا به دیابت نوع۲ به دلیل بیماری قلبی می‌میرند.»

    وی در ادامه تاکید می‌کند: «این مطالعه نشان می‌دهد که توصیه به مصرف رژیم غذایی گیاهی هم می‌تواند موجب کاهش ریسک مشکلات قلبی شود و هم موجب بهبود دیابت نوع۲ می‌شود.»

    حنا برای دیابت

    به گفته محققان، افراد مبتلا به دیابت نوع۲ در مقایسه با افراد فاقد این بیماری، دو تا چهار برابر بیشتر در معرض مرگ ناشی از بیماری قلبی-عروقی هستند.

    محققان در این مطالعه، ۹ آزمایش قبلی را که شامل حدود ۷۰۰ شرکت کننده بود بررسی کرده و در آنها به ارزیابی تاثیر رژیم غذایی گیاهی بر بیماران دیابتی پرداختند.

    نتایج نشان داد افراد دیابتی دارای رژیم غذایی گیاهی در مقایسه افراد فاقد این رژیم غذایی، میزان کلسترول پایین‌تر، وزن کمتر، و میزان پایین HbA۱c را داشته و سایر فاکتورهای پرخطر کاردیومتابولیکی‌شان نیز بهبود یافته بود.

    با این حال مشخص شد این شیوه تاثیر قابل توجهی بر انسولین در حال ناشتا، میزان تری گلیسیرید خون یا فشارخون نداشت.

    وزیر بهداشت با بیان این‌که در بسیاری از نقاط کشور از مدیریت به کنترل و در بسیاری از نقاط به فاز مهار بیماری رسیدیم، گفت: بزرگترین خطای استراتژیک ما در این دوره این است که فکر کنیم کرونا تمام شده است.

    فوتبال باشگاهی دراسپانیا یکی از بهترین لیگ های فوتبال در دنیا به شمار می رود.در لالیگا همواره شاهد خلق صحنه های جذاب و دیدنی بودیم که در یاد ها باقی مانده است.

    درس‌هایی از قرآن برای ماه رمضان

    تولیت‌های آستان‌های مقدس کشور با صدور بیانیه‌ای مشترک در خصوص برگزاری مراسم شب‌های قدر، آمادگی این اماکن دینی را برای فراهم کردن زمینه استفاده مردم از فرصت معنوی شب‌های قدر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام کردند.

    رسانه‌های روسی از ابتلای سخنگوی دفتر ریاست جمهوری این کشور به ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) و بستری شدن وی در بیمارستان خبر دادند.

    زمان تقریبی آزادسازی و امکان خرید و فروش سهام عدالت اواخر خرداد ۹۹ اعلام شد.

    کیا سال پیش از دومین فیس لیفت خود برای شاسی‌بلند بدنه روی فریم موهاوی در کره‌جنوبی رونمایی کرد که در این گزارش به آن پرداخته می‌شود.

    شناور کنارک نیروی دریایی ارتش جمهور اسلامی ایران شب گذشته در منطقه عمومی آب‌های جاسک و چابهار دچار حادثه شد. ویژگی‌های این شناور را در اینفوگرافیک زیر ببینید.

    معضلی که برای عینکی‌ها هنگام پوشیدن ماسک وجود دارد این است که بخار نفسشان موجب ایجاد بخار روی شیشه عینکشان می‌شود و دید آنها را با مشکل روبه‌رو می‌کند. در مطلب زیر راهکاری برای حل این موضوع داده شده است.

    مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی درباره مدت ماندگاری ویروس کرونا روی لباس توضیحاتی داد که در این ویدئو می‌بینید.

     معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به ضرورت استریل کردن ماسک‌های خانگی، گفت: ماسک‌هایی که با چرخ خیاطی در خانه تولید می‌شود، باید پنج دقیقه با دمای ۷۰ درجه توسط اتو استریل شوند وگرنه قابل استفاده نخواهد بود.

    حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

    Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved

    اگر مبتلا به دیابت هستید جالب است بدانید آنچه در دهان می‌گذارید، می‌تواند سبب بالارفتن یا پایین آمدن قندخونتان شود. از سوی دیگر اسیدهای چرب موجود در ماهی احتمال ابتلا به دیابت…

    در اینجا 20 نوع ماده غذایی را به شما معرفی می‌كنیم كه می‌تواند جلوی بالارفتن قندخونتان را بگیرد.

    اكثر متخصصان تغذیه توصیه می‌كنند حتما در رژیم غذایی خود سیب را بگنجانید زیرا سیب كالری بسیار پایینی دارد و فیبر آن بسیار بالاست و جلوی گرسنگی را می‌گیرد. سیب همچنین دشمن كلسترول بد است و میزان قندخون را كاهش می‌دهد.

     پاین میوه غنی از اسیدهای چرب مونوی غیراشباع است كه سبب كند شدن هضم و پیشگیری از افزایش قندخون بعد از صرف غذا می‌شود. 

    می‌توانید جو را جایگزین برنج سفید كنید تا میزان قندخونتان بعد از صرف غذا حدود 70 درصد كاهش یابد و تا ساعت‌ها ثابت بماند. فیبرهای حلال جو هضم را كند كرده و سبب جذب تدریجی قند می‌شود. 

    حنا برای دیابت

    فیبر حلال تمامی سبزیجات می‌تواند قندخون بالا را مهار كند. در ضمن سبزیجات غنی از پروتئین هستند و به راحتی می‌توان آنها را جایگزین گوشت قرمز كرد. 

    می‌توانید قسمت‌های كم چرب گوشت گاو را انتخاب كنید و یك‌چهارم بشقاب‌تان را در هر وعده غذایی به آن اختصاص دهید. رساندن به اندازه پروتئین به بدن باعث می‌شود مدت طولانی‌تری سیر بمانید و در صورت لاغر شدن حجم بافت ماهیچه‌ای‌تان كاهش نیابد. در ضمن مصرف پروتئین به افزایش متابولیسم كمك می‌كند.

    انواع میوه‌های گوشتی حاوی یك یا چند دانه كه به رنگ‌های قرمز یا بنفش موجود است مانند انواع انگور حاوی تركیبی طبیعی به نام آنتوسیانین هستند. محققان می‌گویند این دانه‌های رنگی می‌تواند سبب كاهش قندخون شده و در عین حال محرك تولید انسولین در بدن باشند.

    بروكلی غنی از كروم بوده كه در درازمدت نقشی اساسی و مهم برای تنظیم قندخون دارد. 

    هویج یكی از منابع طبیعی غنی از بتاكاروتن است كه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را كاهش داده و قندخون را تنظیم كند.

    گوشت سینه مرغ در مقایسه با ران یا سایر قسمت‌ها چربی كمتری دارد. توصیه ما به شما این است كه در هر شرایطی به هیچ عنوان پوست مرغ را به خاطر چربی بالایی كه دارد نخورید.

    مطمئن باشید خوردن یك یا دو عدد تخم‌مرغ در روز كلسترول خونتان را بالا نمی‌برد و در عوض ساعت‌ها شما را سیر نگه می‌دارد. 

    یكی از دلایل فوت مبتلایان به دیابت ابتلا به ناراحتی‌های قلبی – عروقی است. مصرف یك یا دو بار ماهی در هفته می‌تواند این احتمال را حداقل 40 درصد كاهش دهد. از سوی دیگر اسیدهای چرب موجود در ماهی احتمال ابتلا به دیابت، مقاومت در برابر انسولین و التهاب را كه از جمله فاكتورهای اصلی ابتلا به ناراحتی‌های قلبی – عروقی است كاهش می‌دهد. 

    دانه‌های كتان غنی از پروتئین، فیبر، چربی‌های خوب از نوعی كه در ماهی موجود است و منیزیم است. این مواد قندخون را تنظیم كرده و به سلول‌ها در جذب انسولین كمك می‌كنند. 

    اینها مواد غذایی غنی از پروتئین و كلسیم هستند و می‌توانند به كاهش وزن كمك كنند. از سوی دیگر این مواد مقاومت در برابر انسولین را از بین می‌برند. 

    گردو حاوی مقادیر بالایی فیبر و پروتئین بوده و سوخت كندی دارد كه به تدریج به قند تبدیل می‌شود. از سوی دیگر غنی از چربی‌های مونوی غیراشباع است كه برای سلامت مفیدند.

    غنی از چربی‌های خوب، پروتئین و فیبر هستند كه می‌توانند قندخون را پایین نگه داشته و از ابتلا به ناراحتی‌های قلبی – عروقی پیشگیری كنند. در ضمن این مواد منبع طبیعی استرول است كه چربی خون را كاهش می‌دهد. 

    جوی دوسر حاوی فیبرهای حلالی است كه در آب محلول بوده و یك خمیر را تشكیل می‌دهد. مصرف آن باعث می‌شود بین آنزیم‌های هضم‌كننده در معده و مولكول‌های آمیدون غذا در یك سد چسبناك به وجود بیاید. در نتیجه دستگاه گوارش مدت طولانی‌تری غذا را در خود نگه داشته و قندها به تدریج وارد خون می‌شوند. 

    روغن زیتون طلای مایع نامیده می‌شود زیرا حاوی تركیبات ضدالتهابی و قوی است كه محققان آن را با آسپیرین مقایسه می‌كنند. افرادی كه رژیم مدیترانه‌ای دارند و روغن زیتون، میوه و سبزیجات، غلات و گوشت كم‌چرب می‌خورند كمتر به دیابت و ناراحتی‌های قلبی و عروقی دچار می‌شوند. هر دوی این بیماری‌ها در پی التهاب در بدن به وجود می‌آیند. برخلاف كره، چربی خوب روغن زیتون سبب افزایش مقاومت بدن در برابر انسولین نشده و حتی این مقاومت را كاهش می‌دهد. روغن زیتون همچنین كندكننده هضم غذا و واردشدن تدریجی قند به خون است. 

    تحقیقات اخیر نشان داده است مصرف كره بادام زمینی می‌تواند اشتها را كور كرده و سبب سیری بیشتر فرد در مقایسه با زمانی شود كه مواد قندی كم فیبر مصرف می‌كند. در ضمن كره بادام زمینی غنی از چربی‌های مونوی غیراشباع است كه می‌تواند قندخون را تنظیم كند. 

    مصرف زیاد نان سفید می‌تواند حساسیت بدن به انسولین را كاهش داده و سبب افزایش قندخون شود در صورتی كه نان سبوس‌دار دقیقا برعكس عمل می‌كند.

    یك سیب‌زمینی شیرین كه در اجاق كبابی شده 30 درصد كمتر از سیب‌زمینی معمولی قندخون را افزایش می‌دهد زیرا حاوی فیبر بالا و ریزمغذی‌هایی است كه 40 درصد آنها از نوع حلال بوده و سبب كاهش كلسترول و كندی هضم غذا می‌شوند. در ضمن سیب‌زمینی شیرین غنی از كاروتنویید و رنگ‌دانه‌های زرد و نارنجی است كه به ارگانیسم‌ها اجازه عكس‌العمل در برابر انسولین را می‌دهد. سیب‌زمینی شیرین همچنین غنی از اسید كوروژنیك است. این تركیب گیاهی طبیعی می‌تواند به كاهش مقاومت در برابر انسولین كمك كند.

     اگر می خواهید بیشتر بدانید : میوه های ممنوعه در دیابت

    بیشتر بدانید : اگر دیابت درمان نشود این اتفاقات وحشتناک برایتان می افتد!

    بیشتر بدانید : نشانه های دیابت ، آشکارترین و اولین نشانه ها

    بیشتر بدانید : اگر باردارید و دیابت دارید، بخوانید!

    بیشتر بدانید : رابطه جنسی برای مبتلایان به دیابت چگونه است؟

    بیشتر بدانید : تفاوت دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2 در چیست؟ + علائم دیابت

    بیشتر بدانید : قند خون خارج از کنترل است وقتی این نشانه ها را دارید

    بیشتر بدانید : علایم افت قند ناگهانی خون را بشناسید

    حنا برای دیابت

    بیشتر بدانید : بهترین خوراکی ها برای افراد دیابتی در وعده صبحانه

    گردآوری : گروه  سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع : salamatiran.com

    All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

    یکی از گیاهان دارویی که از دیر باز در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرد حنا است که اکنون نیز با وجود پیشرفت‌های صنعت داروسازی جایگاه خود را بین مردم حفظ کرده است و استفاده از خواص گیاه حنا در بین مردم جایگاه ویژه‌ای دارد.

    حنا چه بصورت مصرف موضعی و چه به صورت خوراکی در کتاب‌های طب سنتی ایران و چین بار‌ها و بار‌ها آمده است و برای آن مصارف متعددی از جمله درمان جذام، یرقان، سنگ کلیه، جرب و … ذکر شده است. از جمله خواص گیاه حنا در طب جدید نیز می‌توان به خاصیت ضد قارچی، ضد باکتریایی، تب بری، ضد التهاب و محافظت از پوست در برابر آفتاب اشاره نمود. این موارد به عنوان خواص حنا به اثبات رسیده و حنا توانسته جایگاه خود را بعنوان یک گیاه دارویی حفظ کند. برخی از خواص گیاه حنا بسیار جالب و شگفت انگیز می‌باشد.

    خواص دارویی حنا

    خواص حنا برای پوست:

    یکی از مهمترین خواص حنا دفاع در برابر عفونت می‌باشد. حنا می‌تواند به بدن کمک کند تا در برابر عفونت، دفاع قوی تری داشته باشد و این باعث می‌شود که کم کم باکتری‌های مضر از پوست شما محو شود.

    حنا برای دیابت

    این یکی از مهمترین خواص حنا برای پوست است. این باکتری‌ها سبب به وجود آمدن برخی از عفونت‌ها در بدن می‌شود که به روش‌های مختلفی تولید می‌شوند، و درمان پوست شما به طور منظم توسط حنا و استفاده از این خواص حنا تاثیر زیادی در حذف باکتری‌ها دارد.

    اختلالات کبدی:

    از دیگر خواص حنا در درمان اختلالات کبدی می‌باشد. حنا به عنوان گیاه پزشکی کاملا مفید در نظر گرفته می‌شود از این رو پوست گیاه حنا در درمان بزرگ شدن کبد و یرقان موثر می‌باشد.

    خواص برگ حنا:

    برای رفع و درمان اگزما گرد برگ حنا با برگ هلو مخلوط کنید و به صورت ضماد استفاده نمایید.

    خواص ریشه حنا:

    برای معالجه ترشحات سوزاکی مهبل از جوشانده ریشه درخت استفاده می‌شود.

    خواص حنا برای تسکین درد:

    حنا می‌تواند التهابی که منجر به درد می‌شود را کاهش بخشد، شما می‌توانید در مناطق آسیب دیده پوستتان، از حنا به عنوان مسکن ضعیف استفاده کنید. اگر شما آلرژی و یا تمایل به استفاده از انواع دارو ندارید، حتما از حنا و خواص حنا استفاده کنید و علاوه بر آن‌ها حنا یک ماده طبیعی است که مزیت خاص آن محسوب می‌شود.

    رفع جوش‌های دهان:

    یکی از خواص حنا رفع جوش‌های دهان می‌باشد. برای رفع جوش‌های دهان، جوشانده حنا را مزمزه کنید و نتیجه خوبی بگیرید.

    جلوگیری از بید زدگی:

    یکی از خواص حنا این است که با گذاشتن گل یا برگ حنا در لابه لای لباس‌های خود از بید زدگی لباس جلو گیری می‌کنید.

    خواص متعدد حنا:

    از جوشانده برگ‌های حنا به صورت غرغره برای رفع پیله دندان استفاده می‌شود. در مصرف داخلی برای کاهش درد معده بعد از زایمان و همچنین برای رفع خشونت صدا تجویز می‌شود. از دیگر خواص حنا این است که برای رفع عرق بدبوی پا بسیار موثر است.

    حنا ضد سردرد:

    یکی از خواص حنا این است که با گذاشتن ضماد حنا با سرکه روی پیشانی سر دردتان خوب می‌شود.

    خواص حنا برای بینایی:

    گذاشتن ضماد حنا بر سر باعث تقویت بینایی خواهد شد. این یکی از جالبترین فواید حنا می‌باشد.

    خواص مختلف حنا:

    از خواص حنا این است که غرغره آن با آب دم کرده برگ آن برای زخم‌های دهان مفید است. خوردن دو گرم آن و یا خوردن آب خیس کرده 50 گرم آن برای یرقان، طحال، سنگ کلیه، مثانه و سختی ادرار نافع است. خواص حنا برای رویانیدن ناخن اصلی به جای ناخن کج اثر خوب دارد.

    خواص حنا و نیروی جنسی:

    حنا کردن کف پا عث لطیف شدن کف پا شده و بوی بد پا را از بین خواهد برد و باعث تقویت نیروی جنسی خواهد شد.

    خنک کننده پوست:

    حنا و خواص حنا تاثیر زیادی در خنک کردن پوست شما دارد که با اثر گذاشتن در گردش خون بدن سبب این امر می‌شود. اگر شما از نقاط داغ و یا گرفتگی در مناطق خاصی از بدنتان رنج می‌برید، با استفاده از این خاصیت حنا می‌توانید آن را بهبود بخشید.

    حنا برای دیابت

    اما حنا نمی‌تواند نگرانی شما دراین موضوع را از بین ببرد و اگر وضعیت پوست شما گرم است به پزشک مراجعه کنید تا با دقت تمام مشکل شما را بهبود بخشد.

    خواص حنا و درمان اسهال:

    از دیگر خواص حنا درمان اسهال و اسهال خونی می‌باشد.

    خواص حنا و پوست:

    از بین بردن بیماری‌های قارچی پوست از دیگر خواص دارویی حنا می‌باشد.

    خواص حنا و شوره:

    پیشگیری و درمان خارش سر و شوره یکی دیگر از خواص حنا می‌باشد.

    روماتیسم و خواص حنا:

    کاهش درد‌های روماتیسمی از خواص درمانی حنا می‌باشد.

    خواص حنا برای مو:

  • چیکار کنم ریشم سریع در بیاد
  • از بین بردن چربی زاید مو از خواص حنا است.

    خواص حنا برای مو:

    حنا مو‌ها را پرپشت، قوی و نرم می‌کند. این خاصیت حنا در داشتن مو‌هایی سالم می‌تواند بسیار موثر باشد.

    خواص حنا برای مو:

    تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو از خواص حنا است.

    خواص حنا و تعرق:

    جلوگیری از تعریق زیاد یکی دیگر از خواص حنا می‌باشد.

    عوارض جانبی حنا

    در مورد خواص حنا و هر ماده دیگر باید به این نکته مهم توجه داشت که به صرف گیاهی بودن، نباید یک ماده رابه هرشکلی مصرف نمود. حنا در عین حالی که بسیار مفید است می‌تواند زیان آور نیز باشد.

    حنا برای حلق و ریه زیان آور است و لذا باید به همراه کتیرا خورده شود. مقدار مجاز خوردن حنا 5 گرم است و مصرف بیشتر آن خطرناک است. حساسیت تماسی، آسم، سقط جنین واثر سوء بر روی حلق و ریه عوارض دیگر حنا هستند. به هنگام کار با گیاه حنا باید دقت کردتا از ورود آن به چشم جلوگیری شود.

    حنا برای دیابت

    تور استانبول نوروز 99

    تور تایلند نوروز 99

    تور کیش

    سقف متحرک

    خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

    تور آنتالیا

    خرید بلیط هواپیما

    تور سریلانکا

    هدایای تبلیغاتی

    دوربین هایک ویژن

    سئو سایت

    مهاجرت به استرالیا

    کلیه حقوق این سایت متعلق به «پارس نیوز» و هرگونه استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

    حنا برای دیابت
    حنا برای دیابت
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *