حنا با ماست برای پوست

دوره مقدماتی php
حنا با ماست برای پوست
حنا با ماست برای پوست

رکنا: حنا گیاهی پر خاصیت برای پوست به شمار می رود.

 حنا گیاهی پر از خاصیت و فواید برای پوست و مو می باشد، عده ای از نا برای تقویت موهای خود استفاده می کنند و عده ای هم از ماسک حنا برای سفید شدن پوست خود استفاده می کنند. توسط عده ای از کارشناسان توضیح کاملی درباره اینکه آیا حنا پوست را سفید می کند داده اند، ما برای شما اطلاعات لازم درباره اینکه آیا حنا پوست را سفید می کند فراهم کرده ایم.

ماسک حنا جهت سفید شدن پوست

عده ای از بانوان از ماسک های مختلف برای روشن شدن و سفید شدن پوست استفاده می کنند یکی ازاین ماسک ها ماسک حنا و کلاب است که حنا پوست را سفید می کند، ماسک حنا و گلاب و ماست جهت رفع لکه های ناشی از جای جوشها و یا لکه های حاملگی بسیار موثر است به شرط آنکه حتما به طور مداوم و روتین، طبق عادت با هر بار حمام کردن و یا هفته ای دو بار این کار انجام شود :

 

حنا با ماست برای پوست

دوره مقدماتی php

مواد لازم برای هر بار استفاده از این ماسک :

ماست کم چرب : یک قاشق غذا خوری

حنای بی رنگ : یک قاشق مربا خوری

گلا ب : دو سه قطره

این مواد را با هم مخلوط کرده و قبل از حمام به مدت پانزده تا بیست دقیقه بر روی صورت یا بدن خود و جاهایی که جوش می زند بمالید و صبر کنید تا خوب جذب شود که بهتر است برای جذب بهتر اگر فرصت داشتید کمی هم در بخار حمام بمانید تا کاملا جذب پوست شود در غیر این صورت لزومی نیست و می توانید پس از این مدت زمان بشویید.

اثر بخشی این ماسک زمانی خود را نشان خواهد داد که با هر بار حمام کردن بر روی صورت و بدن گذاشته شود، در صورتی هم که فقط به عنوان ماسک بر روی پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد حتما هفته ای دو بار استفاده شود آنوقت شما تاثیر آن را پس از یک ماه استفاده ی مرتب بر روی چهره و بدن خود خواهید دید و خواهید دید که حنا پوست را سفید می کند.

اگر می‌خواهید موهای سالم و زیبایی داشته باشید، یکی از روش‌های امن دستیابی به آن، استفاده از حنا است. در پاکستان، ایران، یمن، مراکش، هند، خاورمیانه، جنوب شرق آسیا و شمال آفریقا، از زمان‌های دور، مردم از حنا استفاده می‌کردند و در مناطق گرم آب و هوایی، با قرار دادن حنا بر روی دست و پاها سعی می‌کردند، آنها را خنک کنند. در برخی از فرهنگ‌ها نیز در جهیزیه عروس حتماً حنا وجود داشت و شب قبل از عروسی، دستان عروس و گاهی داما د را با حنا طراحی می‌کردند. در برخی آیین‌های مذهبی نیز از حنا استفاده می‌شود. حنا علاوه بر زیبا کردن رنگ مو به عنوان یک گیاه درمانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و مو را تقویت می‌کند. همچنین ضدقارچ است، شوره سر را کاهش می‌دهد، خشکی پوست را برطرف می‌کند و موجب درخشش و سلامت موها می‌شود.

رنگ حنا مانند رنگ‌های شیمیایی نیست و تقریباً موها را قرمز رنگ می‌کند و با آن نمی‌توان موها را روشن کرد. رنگ آن بر روی موها به رنگ موها بستگی دارد؛ مثلاً اگر حنا را روی موهای سفید قرار دهید، نارنجی خواهد شد و روی موهای مشکی وقهوه‌ای، کمی تن قرمزی ایجاد خواهد کرد. قرار دادن حنا روی موهای بلوند موها را قرمز خواهد کرد. استفاده از حنا به عنوان رنگ مو، علاوه بر کاهش هزینه بسیار ایمن است و در مقایسه با رنگ موهای شیمیایی بی‌ضرر خواهد بود.

ویژگی‌های حنا

در محیط اسپری به رنگ مطلوب خواهد رسید. در محیط گرم و مرطوب رنگدانه‌ها شروع به فعالیت می‌کنند. برای رنگ گرفتن نیاز به زمان دارد. ماندگاری طولانی مدت دارد؛ بنابراین در هنگام استفاده از حنا حتماً دستکش بپوشید، زیرا لکه آن بر روی لباس و یا پرده حمام به سختی پاک خواهد شد.

بیش از هزاران سال زنان مصری در سه ماه سوم بارداری شکم خود را با حنا طراحی می‌کردند. آنان معتقد بودند که با اینکار زایمانی ایمن خواهند داشت و نوزاد سالم و شادی به دنیا خواهند آورد. طول عمر و ماندگاری حنا بر روی پوست و مو به نوع و شیوه زندگی افراد بستگی دارد؛ مثلاً اگر شغل شما به گونه‌ای است که دائم در استخرهای شنا، سونا و یا حمام هستید، ماندگاری آن کمتر خواهد بود و در مدت زمان کوتاهی از روی بدن محو خواهد شد. به عنوان یک قاعده کلی می‌توان گفت طرح‌های حنا بر روی صورت و گردن، ظرف مدت یک هفته از بین می‌روند؛ زیرا اپیدرم در این مناطق نازک‌تر است. طرح‌های حنا بر روی بازوها بیش از دو هفته دوام خواهند داشت؛ زیرا پوست این مناطق تیره است و کمتر در معرض شستشو قرار دارد. زمانی که به طور طبیعی سلول‌های مرده پوست از بین می‌روند، حنا نیز از روی پوست محو خواهد شد.

حنا، خاصیت ضدمیکروبی دارد و مانع از دست رفتن آب بدن می‌شود. همچنین سفت‌‌کننده پوست است و به درمان مشکلات پوستی کمک می‌کند. از نازک شدن موها نیز پیشگیری کرده و برای درمان آرتروز و جذام مفید است. امروزه در تهیه بسیاری از رنگ‌ موها و شامپوها و محصولات پوستی و رنگ‌های خالکوبی و مرطوب‌کننده‌ها از حنا استفاده می‌شود. علاوه بر خواص درمانی از ۲۱۰۰ سال قبل از میلاد، از حنا برای تزئین و طراحی بدن استفاده می‌کردند. در عصر مغول برای تزئین بدن شاهان و ملکه‌ها، از حنا استفاده می‌شد.

حنا خاصیت خنک‌کنندگی دارد و عاری از هر نوع ماده شیمیایی است. از جوشانده برگ‌های حنا برای رفع پیله‌دندان استفاده می‌شود، کافی است آن را در دهان قرقره کنید.

این گیاه برای درمان بیماری‌های سر، چشم و دهان مفید است و ترکیب آن با برگ گردو، سردرد را درمان می‌کند. در هند و چین از برگ‌های حنا، برای درمان یرقان استفاده می‌شود. جوشانده ریشه آن مدر و برای نرم کردن سینه و برونشیت بسیار مفید است. جوش، کورک و جای زخم‌های کهنه را به راحتی می‌توان با حنا درمان کرد و گاهی برای خشونت صدا تجویز می‌شود. ریشه خشک‌شده حنا می‌تواند ناراحتی‌های چشمی را برطرف کند.

در اندونزی از برگ‌های له‌شده آن برای درمان عفونت ناخن‌ها استفاده می‌شود و برای رفع خارش پوست نیز مفید خواهد بود. در فیلیپین، هم روغن و هم پودر آن برای التیام زخم و رفع خونمردگی به کار می‌رود.

برخی معتقدند که دم کرده برگ حنا، اضافه وزن را کاهش می‌دهد و ترکیب آن با روغن زیتون و مالیدن آن روی موها، موجب رشد مجدد موهای ریخته می‌شود. جوشانده برگ حنا به بهبود بیماری طحال، سنگ کلیه، مثانه و سختی ادرار کمک می‌کند و رشد ناخن‌ها را افزایش می‌دهد.

درختچه این گیاه گرمسیری در مراکش، مصر، تونس، آسیا، هند و ایران می‌روید و معمولاً سالانه می‌توان ۲ الی ۳ مرتبه از آن برداشت کرد. حنا آرام‌بخش و خواب‌آور عمیق است و از ترکیبات آن در داروها استفاده می‌شود.

خاصیت حنا

حنا دارای خواص متعددی است: هم‌زمان موها را رنگ‌ می‌کند و به آنها حالت نرمی و درخشندگی می‌بخشد. علاوه بر آن، خاصیت ضدقارچی دارد و میزان شوره سر یا تشکیل پوسته سر را کاهش می‌دهد، پوست سر را نرم می‌کند، کمی از پیچ و تاب موهای مجعد می‌کاهد و به حالت گرفتن موها کمک می‌کند. حنا به عنوان یک منبع طبیعی رنگ، موها را به رنگ قرمز زیبا و طبیعی در می‌آورد و همچون رنگ موهای مصنوعی عمل نمی‌کند. در واقع، ساقه مو را با رنگ قرمز درخشانی می‌پوشاند و با استفاده مکرر این رنگ پررنگ‌تر خواهد شد.

حنا نمی‌تواند مو را روشن‌تر کند. به علاوه، روی موهای تیره رنگ قرمز یا سایه متمایل به قرمزی ایجاد می‌‌کند. استفاده از حنا روی موهای مشکی یا قهوه‌ای سوخته، مو را به رنگ قهوه‌ای روشن یا مشکی بور در می‌آورد که سایه متمایل به قرمزی نیز در زیر نور آفتاب مشاهده می‌شود. موهای بلوند با استفاده از حنا به رنگ قرمز طبیعی در می‌آیند و اگر روی موهای قرمز رنگ (حنایی رنگ) استفاده شود، رنگ قرمز مو را پررنگ‌تر و قرمز‌تر می‌کند. حنا موهای قهوه‌ای را بسته به تیرگی و روشنی از یک قرمز طبیعی تا روشن یا قهوه‌ای متوسط تغییر رنگ می‌دهد. اگر حنا روی موهای سفید استفاده شود، مو را به رنگ نارنجی، قرمز طبیعی یا قرمز پر رنگ در می‌آورد.

چگونه از حنا استفاده کنیم؟

استفاده از حنای طبیعی برای نرمی و رنگ‌آمیزی مو نیازمند صبر و کمی یادگیری است. حنا برای رنگدهی مطلوب، نیاز به محیط اسیدی و محیط‌های گرم و شرجی (مرطوب) دارد و برای آنکه رنگ طبیعی خود را آزاد کند، نیازمند زمان است و باید به آن مدت زمان لازم داده شود.

 

 


حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

حنا با ماست برای پوست

رکنا: ماسک کاهو برای رفع خشکی پوست های آسیب دیده تاثیر بی نظیری دارد.

رکنا: گیاهخواران برای دریافت پروتئین لازم برای حفظ سلامتی شان بهتر است این منابع را بشناس…

رکنا: برای داشتن پوست دست لطیف توصیه می شود این ماسک های خانگی را تست کنید.

رکنا:یکی از ماسک هایی که می توان در خانه تهیه کرد و باعث روشن شدن پوست صورت می شود ماسک…

موضوعات داغ

با اشتراک در خبرنامه رکنامهمترین و جدیدترین اخبار روز را در ایمیل خود داشته باشید:

“سنجاق”

مجری انحصاری تبلیغات رکنا

سایت اینترنتی رکنا

کلیه حقوق متعلق به

سایت اینترنتی رکنا

است

حنا نام گیاهی دو لپه ای از خانواده حنا می باشد، این گیاه درختچه‌ ای بومی شمال آفریقا، جنوب و غرب آسیا و شمال استرالیا می باشد که با گل های سفید یا صورتی و میوه های کوچک شناخته می شود.

حنا فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص حنا را برای سلامتی، روشن شدن پوست، درمان ریزش مو، تقویت، افزایش رشد و رنگ کردن مو ارائه کرده ایم.

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

حنا سبز به عنوان یک ضد چروک طبیعی شناخته شده است. حنا به دلیل مقادیر بالای آب باعث آبرسانی به پوست صورت و بدن شده و با افزایش الاستیک پوست به کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت و بدن کمک می کند.

ماسک حنا و بابونه برای جوان سازی پوست

حنا با ماست برای پوست

1 قاشق چای خوری پودر حنا را با 1 قاشق چای خوری پودر بابونه ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

حنا به عنوان یک سفید کننده و روشن کننده طبیعی پوست صورت و بدن شناخته می شود، در واقع حنا با پاکسازی و لایه برداری پوست باعث سفید تر و روشن تر شدن پوست می شود.

ماسک حنا برای سفیدی پوست

یک فنجان پودر حنا سبز را با یک فنجان آب ترکیب کنید و بر روی پوست صورت و بدن بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

حنا به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی قوی که دارد که با پاکسازی پوست صورت و کاهش چربی پوست به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

ماسک حنا و آبلیمو برای جوش صورت

1-2 قاشق غذا خوری پودر حنا را با آب یک لیمو ترش تازه ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

حنا خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده قوی داشته و به درمان سریع تر زخم های پوستی کمک کرده، همچنین با ایجاد یک لایه ی محافظ بر روی پوست از عفونت زخم جلوگیری می کند.

حنا به دلیل داشتن توانایی خنک کننده طبیعی که دارد برای درمان آفتاب سوختگی بسیار مفید می باشد.

حنا یکی از بهترین مواد طبیعی برای تقویت فولیکول های مو و افزایش رشد موی سر می باشد.

ماسک حنا و روغن کنجد

250 میلی لیتر روغن کنجد را در یک ظرف بر روی اجاق بگذارید تا بجوشد، 5 پیمانه پودر حنا به آن اضافه کنید و بگذارید تا 5 دقیقه دیگر بجوشد. این روغن را در ظرفی بریزید و 2 تا 3 بار در هفته مو ها را با آن ماساژ دهید تا تقویت شوند.

حنا حاوی مقادیر بالای آب و مواد مغذی است و به عنوان یک حجم دهنده ی طبیعی مو عمل کرده و باعث براق و درخشان شدن موی سر می شود.

ماسک حنا و ماست برای مو

دو فنجان پودر حنا سبز را با یک فنجان پودر آملا، 1 قاشق چای خوری پودر زنجبیل و یک فنجان ماست ترکیب کنید و بگذارید حداقل 2-3 ساعت به همان حال باشد، این مخلوط را بر روی مو ها بالید و بگذارید 1-2 ساعت بماند و سپس با آب گرم بشویید.

حنا یک درمان طبیعی برای افرادی که از ریزش مو یا طاسی رنج می برند.

ماسک حنا برای ریزش مو

مقداری پودر برگ حنا را با آب ترکیب کنید تا خمیری به دست آید، این خمیر را بر روی مو ها و پوست سر بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو خوب بشویید.

ماسک حنا و عسل

25-30 گرم حنا را با یک فنجان آب جوش و دو قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنید و بگذارید 30 دقیقه بماند سپس این ترکیب را بر روی مو ها بمالید و بگذارید 30 تا 40 دقیقه بر روی مو ها باشد و بعد با آب گرم بشویید.

ترکیب حنا و آب لیمو ترش به دلیل خواص ضد قارچی قوی به درمان شپش سر کمک می کند، همچنین این ترکیب می تواند اتصال شپش به موی سر را از بین ببرد و به این ترتیب به درمان شپش سر کمک کند.

ترکیب حنا و آبلیمو را بر روی مو ها و پوست سر بمالید و بگذارید حداقل 3 ساعت بر روی سر بماند، سپس با آی گرم و شامپو خوب بشویید.

گفته می شود که در روش های سنتی برای تقویت و رنگ کردن مو ها از حنا استفاده می شد، حنا برای رنگ کردن مو ها تاثیری بر روی فولیکول های مو نمی گذارد.

طرز استفاده و ترکیبات حنا برای رنگ موی شرابی

ترکیب حنا، چغندر و قهوه یک ترکیب ایده آل برای این است که مو های تان را شرابی رنگ کنید.

حنا با ماست برای پوست

یک فنجان پودر حنا را با 1 قاشق سوپ خوری پودر قهوه و نیم فنجان آب چغندر و مقداری آب ترکیب کنید و بگذارید 2 ساعت به همان حال باقی بماند، ترکیب را بر روی مو ها بمالید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند و سپس با آب خوب بشویید.

رنگ حنا روی مو های سفید

یک فنجان پودر حنا را با یک عدد تخم مرغ و 1 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و مخلوط را بر روی مو های خود بمالید، بگذارید 1 ساعت بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

رنگ موی سیاه با حنا و چای سیاه

یک فنجان پودر حنا را را با یک فنجان چای سیاه دم کشیده ترکیب کنید و بگذارید 6 تا 8 بماند، این مخلوط را بر روی مو ها بمالید و بگذارید 30 دقیقه بر روی مو ها بماند، سپس با آب گرم بشویید و پس از دو روز از شامپو استفاده کنید. این ترکیب رنگ مو ها را سیاه می کند.

رنگ مو با حنا و دارچین

ترکیب حنا و دارچین یک راه عالی برای روشن تر شدن رنگ مو هستند، این ترکیب رنگ موی روشن را قهوه ای  روشن و رنگ موی مشکی را قهوه ای تیره می کند.

یک فنجان پودر حنا را با 1/3 فنجان پودر دارچین و نصف فنجان آب جوش ترکیب کنید و بگذارید 13 ساعت بماند، این مخلوط را بر روی مو ها بمالید و بگذارید 2 تا 3 ساعت بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

رنگ مو با حنا و بابونه

ترکیب حنا و بابونه رنگ طلایی به مو ها می بخشد.

  • آموزش مدل بستن روسری گره از بغل
  • یک فنجان پودر حنا را با دو تا سه قاشق غذا خوری پودر گل بابونه را با هم ترکیب کنید و بر روی مو ها بمالید، بگذارید 2 تا 3 ساعت بماند و سپس با آب گرم بشویید.

    حنا یک آبرسان قوی برای موی سر می باشد که به عنوان نرم کننده طبیعی برای مو ها عمل می کند.

    ماسک حنا و آب لیمو

    یک فنجان پودر حنا را با نصف فنجان چای تازه، 1 لیوان آب لیمو ترش و 1 قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید و آن را بر روی مو ها بمالید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند سپس با آب گرم خوب بشویید.

    موهای خشک و آسیب دیده خیلی زود دچار موخوره می شوند، حنا می تواند با رطوبت رسانی به مو ها به درمان موخوره کمک کند.

    ماسک حنای بی رنگ برای مو

    یک فنجان پودر حنا را با 2-3 قاشق چای خوری روغن آووکادو و یک عدد تخم مرغ ترکیب کنید و بر روی مو ها بیمالید، بگذارید 2 ساعت بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

    ماسک حنا و شیر نارگیل

    2/3 فنجان پودر حنا را با 1 فنجان شیر نارگیل و 4 قاشق غذا خوری روغن نارگیل ترکیب کنید و بگذارید 12 ساعت بماند (روغن نارگیل مانع از ایجاد رنگ مو می شود) سپس این مخلوط را بر روی مو ها بمالید و بگذارید یک ساعت بماند و بعد با آب گرم و شامپو خوب بشویید.

    حنا چربی پوست سر را کنترل کرده و به درمان مو های چرب کمک می کند.

    حنا با ماست برای پوست

    ماسک حنا و خاک رس

    مقدار مساوی پودر حنا را با خاک رس ترکیب کنید و بر روی مو ها و پوست سر بمالید، بگذارید یک شب بر روی مو ها بماند و صبح روز بعد با آب و شامپو بشویید.

    حنا با آب رسانی به مو ها برای درمان مو های خشک و آسیب دیده مفید می باشد.

    ماسک حنا و روغن زیتون

    نصف فنجان روغن زیتون را گرم کنید و یک فنجان حنا را به آن اضافه کنید، این مخلوط را بر روی مو ها بمالید و بگذارید یک ساعت بماند سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

    حنا علاوه بر اینکه باعث از بین بردن آلودگی باکتریایی و قارچی ناخن ها می شود به تقویت و افزایش رشد ناخن هم کمک می کند.

    طرز استفاده از حنا برای ناخن

    هر روز یک لیوان آب که در آن برگ های حنا را خیس کرده اید بنوشید تا عفونت ناخن ها را درمان کرده و باعث تقویت ناخن ها شود.

    حنا به دلیل خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی قوی که دارد می تواند برای درمان سندروم پای ورزشکار استفاده شود.

    علاوه بر این حنا برای درمان داغی کف پا مفید بوده و چون خاصیت نرم کنندگی دارد به درمان پینه کف پا هم کمک می کند.

    در طب سنتی آیورودا، حنا به دلیل خاصیت خنک کنندگی که دارد به درمان تب بالا کمک می کند، همچنین حنا به دلیل خواص ضد باکتریایی که دارد با افزایش تعریق می تواند تب بالا را کاهش داده و به درمان گلودرد کمک می کند.

    خواص ضد التهابی موجود در برگ های حنا با افزایش جریان خون سالم در مویرگ ها به درمان سردرد، میگرن و سرگیجه کمک می کند.

    شما می توانید مقداری آب برگ درخت حنا را بر روی پیشانی بمالید تا سردرد، میگرن و سرگیجه درمان شود.

    خواص ضد التهابی روغن حنا به درمان روماتیسم و آرتروز کمک می کند، مقداری روغن حنا را بر روی مفاصل دردناک بمالید تا درد آن ها کاهش پیدا کند.

    روغن حنا به طور مستقیم برای درمان استرس و اضطراب و همچنین درمان بی خوابی موثر می باشد، برای درمان بی خوابی هر شب قبل از خواب روغن حنا را ببویید تا خواب راحت تر و عمیق تری داشته باشید.

    خیساندن پوست یا برگ گیاه حنا در آب و سپس نوشیدن این آب به سم زدایی و پاک سازی کبد و طحال و به طور کلی پاکسازی بدن کمک می کند.

    گفته می شود که حنا برای درمان بیماری های کبد هم مفید می باشد.

    اگر شما آب برگ ها و دانه های حنا را مصرف کنید، استرس بر سیستم قلبی عروقی کاهش پیدا کرده و فشار خون بالا کاهش می یابد.

    روغن حنا برای درمان استرس و اضطراب، پاک سازی و سم زدایی بدن، تقویت موی سر، درمان شوره سر و ریزش موی سر، درمان خستگی و افسردگی، سردرد و میگرن و همچنین درمان اگزما، عفونت های قارچی و سوختگی مفید می باشد.

    ابتدا برگ های تازه حنا را بکوبید تا له شوند. حالا در یک ظرف نیم لیتر روغن نارگیل بریزید و بگذارید به جوش آید، برگ های له شده ی حنا را در آن بریزید و بگذارید 5 دقیقه دیگر بجوشد.

    روغن حنا آماده است، بگذارید سرد شود، سپس در ظرفی بریزید و نگهداری کنید.

    انواع حنا کاملا بی خطر هستند اما حنا سیاه که بیشتر برای تتوی دست و پا استفاده می شود، در برخی افراد باعث ایجاد آلرژی پوستی می شود.

    بهتر است زنان در دوران بارداری و شیردهی از خوردن حنا اجتناب کنند.

    طبیعت گیاه حنا سرد و خشک می باشد.

    حنا به عنوان ماده‌ای آرایشی در مصر باستان، هند و ایران استفاده می شود، در ایران از پودر حنا سبز برای حنا گذاشتن و مراسم حنابندان استفاده می کنند.

    در هند از پودر حنا قرمز برای تتوی موقت با حنا در مراسم عروسی و جشن ها استفاده می شود.

    در ادامه بخوانید : خواص سدر برای پوست و مو

    منابع : organicfacts

    فال حافظ

    متن عاشقانهمتن زیبا

    صفحه اصلیتبلیغاتتماس با مادرباره ما

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    خوش آمدید

    رمز عبور خود را بازیابی کنید

    رمز عبور برای شما ارسال خواهد شد

    بلاگ بورسیکا – مجلۀ تخصصی معرفی کالا و راهنمای خرید

    حنا به‌عنوان یک ماده طبیعی فواید بسیار زیادی در اختیار ما قرار می‌دهد، مثلاً می‌تواند باعث کاهش سردرد، سم‌زدایی بدن، بهبود ناخن‌ها، محافظت از پوست، افزایش سلامت مو و کاهش التهاب بدن شود که ازجمله ویژگی‌های مفید این ماده گیاهی است؛ در مطالب قبلی در مورد خواص شگفت‌انگیز حنا برای مو و تهیه ماسک‌های مفید مو حرف زدیم؛ در این مقاله می‌خواهیم شما را با فواید حنا برای پوست آشنا کنیم.

    حنا با ماست برای پوست

     

     

    این نکته را در نظر داشته باشید که هنگامی که حنا به پوست اعمال می‌شود، رنگ پوست را به رنگ نارنجی تا قهوه‌ای تیره تبدیل می‌کند که در عرض ۱ تا ۲ هفته از بین می‌رود. البته حنای استفاده شده بر روی پوست باید از نوع حنای بی‌رنگ باشد تا رنگی بر روی پوست شما ایجاد نشود.

    حنا در زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف به‌صورت متفاوتی تلفظ می‌شود، اکثر مردم از آن برای رنگ مو استفاده می‌کنند. حَنا با نام علمی Lawsonia inermis گیاهی است از رده دولپه‌ای‌ها که خود دسته مشخصی را به نام حنا (Lawsonia) می‌سازد. این گیاه به‌صورت درختچه‌ای است که بومی آفریقای شمالی، آسیای جنوبی و غربی، و شمال استرالیا است.

    یکی از خاصیت‌های مهم و کاربردی حنا محافظت از پوست در برابر عفونت‌ها و از بین بردن التهاب است. این قابلیت نه تنها برای درمان سوختگی‌ها، زخم‌ها و خراش‌ها کاربرد دارد، بلکه می‌توانید از آن برای حفاظت در برابر سایر موارد خارجی نیز استفاده کنید. حنا می‌تواند لکه‌ها و زخم‌های موجود بر روی پوست را با اثرات ضد ویروسی و ضد باکتریایی خود از بین برده و از پوست محافظت کند. علاوه بر زخم شما می‌توانید از حنا برای درمان اگزمای پوستی فصلی نیز استفاده کنید؛ برای درمان اگزما فصلی بهتر است پودر حنا سبز را با پودر برگ هلو مخلوط کرده و به‌صورت ضماد استفاده نمایید.

    بیماری‌های پوستی ناشی از قارچ و عفونت را می‌توان از طریق این ماده طبیعی درمان کرد. درواقع حنا می‌تواند به سیستم ایمنی بدن کمک کند و درنتیجه این بیماری‌های پوستی را از بین ببرد. بنابراین برای درمان بیماری‌های پوستی باکتریایی بهتر از ماسک‌های حنا به‌صورت مرتب استفاده کنید.

    حنا می‌تواند التهابی که در پوست شما به وجود آمده و باعث درد شده است را تسکین ببخشد. کافی است در مناطق آسیب‌دیده پوست، از ماسک حنا استفاده کنید. در این صورت التهاب درمان شده و درد شما تسکین پیدا می‌کنند.

    همان‌طور که اشاره کردیم حنا دارای قابلیت ضد باکتریایی و ضد قارچی است که با تمیز کردن پوست و کم کردن چربی‌های اضافه پوست، جوش‌ها و آکنه‌ها را از بین برده و درنتیجه مانع از ایجاد محیط مساعدی برای رشد مجدد باکتری‌ها می‌شود. برای تهیه ماسک ضد آکنه حنا کافی است مقداری پودر حنا سبز را با آب‌لیموترش ترکیب کنید و بر روی پوست بگذارید و درنهایت آبکشی نمایید. درصورتی‌که پوست بسیار خشکی دارید بهتر است آب‌لیمو را به مقدار کمتری اضافه کنید. علاوه براین می‌توانید از ماسک حنا و نمک نیز بهره ببرید. یک قاشق پودر حنا را با یک قاشق نمک دریا مخلوط کرده و در آن مقداری آب بریزید و سپس خمیر به دست آمده را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود بگذارید.

    حنا مشابه با آلوئه‌ورا عمل کرده و می‌تواند از پوست در برابر آفتاب‌سوختگی محافظت کند. درواقع به علت خاصیت خنک‌کنندگی طبیعی این ماده برای درمان آفتاب‌سوختگی استفاده می‌شود.

    وقتی حنا بر روی پوست صورت قرار می‌گیرد، باعث می‌شود خون‌رسانی در پوست بهتر صورت گرفته و درنتیجه احساس خنکی بر روی پوستتان ایجاد شود. این احساس به‌مرور باعث شادابی و نشاط پوستتان خواهد شد. بنابراین درصورتی‌که نقطه‌ای از بدنتان احساس‌ گرگرفتگی دارید، می‌توانید از خاصیت خنک‌کنندگی حنا استفاده کنید.

    بسیاری از افراد حنا سبز را با آب مخلوط کرده و بر روی پوست می‌گذارند تا خاصیت آب‌رسانی در پوست تقویت شود. این ماده می‌تواند رطوبت زیادی به پوستتان برساند.

    حنا سبز به‌عنوان یک ضد چروک استفاده می‌شود. درواقع خاصیت آب‌رسانی بالایی که در این ماده نهفته است باعث می‌شود رطوبت پوست بیشتر شده و با افزایش الاستیک پوست، چین‌وچروک را کم می‌کند. درنتیجه پوست جوان‌تری خواهید داشت و خیلی دیرتر با علائم پیری رو به رو شوید. حنا پوست را سفت کرده و باعث استحکام پوست می‌شود؛ بنابراین پوست شما نازک نخواهد شد. به‌عنوان مثال می‌توانید از ماسک بابونه و حنا استفاده کنید، یک قاشق پودر حنا سبز را با یک قاشق پودر بابونه مخلوط کرده و مقداری آب اضافه کنید و بر روی پوست بگذارید و با آب سرد بشویید.

    حنا با قابلیت پاک‌سازی و لایه‌برداری باعث می‌شود به‌مرور پوست شما روشن‌تر و سفیدتر شده و سلول‌های مرده از روی پوستتان حذف شوند؛ این ماده به‌عنوان یک سفیدکننده طبیعی شناخته شده است و زنانی که در بارداری لکه‌هایی بر روی پوست شان ایجاد شده و یا برای از بین بردن لکه‌های ناشی از نور خورشید می‌توانند از ماسک حنا استفاده کنند. برای استفاده از حنا به‌عنوان یک ماسک سفیدکننده کافی است پودر حنا سبز را با آب مخلوط کرده و بر روی پوستتان بگذارید و بعد از ۱۰ دقیقه آب‌کشی کنید.

    یکی دیگر از ماسک‌های مفید حنا برای از بین بردن لکه‌ها و روشنی پوست، مخلوط پودر حنا، ماست و گلاب است که با استفاده مداوم می‌توانید پوست روشنی داشته باشید.

    حنا علاوه بر پوست صورت، برای پوست سر نیز بسیار مفید و کاربردی است. درصورتی‌که از شوره سر رنج می‌برید، حنا با خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی باعث از بین بردن شوره‌های سرتان می‌شود. ماسک مذکور با استفاده از تخم شنبلیله، کشک و لیموترش به همراه حنا تهیه شده و می‌تواند شوره سر شما را درمان کند. از شب قبل تخم شنبلیله را درون کشک بریزید، تا خیس شود. سپس آن را در مخلوط کن ریخته و حنا را به آن اضافه کنید و درنهایت در آن یک عدد لیموترش بریزید و ماسک را به‌صورت کامل بر روی پوست سر خود مالش دهید. بعد از نیم ساعت موهایتان را بشویید و ماسک را هفته‌ای یک‌بار تهیه‌کرده و استفاده کنید. موهایتان را تنها با آب سرد شستشو دهید و بعد از استفاده از این ماسک به موهایتان شامپو نزنید.

     

    مطلب پیشین

    معرفی بهترین پوست‌کن‌ها در سال ۲۰۱۹

    مطلب بعدی

    بورسیکا حامی چهارمین دوره جایزه فیروزه

    آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

    حنا با ماست برای پوست

    عطر مناسب فصل پاییز

    از بین بردن جای جوش با لیزر

    نگهداری گل‌های آپارتمانی در زمستان

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد

  • تصاویر کیک سالگرد ازدواجمون مبارک
  • تازه های بلاگ


    فروشگاه اینترنتی بورسیکا سه ساله شد

    یلدای خانومانه؛ یلدای امسال بورسیکا مخصوص خانوماست

    خرید اقساطی از بورسیکا در طرح «اعتباری بخر اعتباری ببر»


    آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟


    عطر مناسب فصل پاییز


    بهترین صندلی کامپیوتر


    روش شناخت ترمه اصل


    از بین بردن جای جوش با لیزر

    حنا با ماست برای پوست


    بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر

    آیفون ۱۱ (iPhone 11) مشخصات فنی و راهنمای خرید


    علت ماندن کف در ماشین ظرف‌شویی


    بهترین اپیلاتور برای پوست حساس


    نگهداری گل‌های آپارتمانی در زمستان


    بهترین دانگل وای­فای تلویزیون


    بهترین اسپیکر بلوتوثی در سال ۲۰۱۹


    وسایل لازم برای بافت مو


    بهترین شارژر گوشی


    درمان خانگی عرق سوز شدن نوزاد

    بی خیال هزینۀ پیک؛ ارسال رایگان سفارشات در بورسیکا


    همکاری بورسیکا و کشینه و دریافت کش بک !

    پربازدیدهای بلاگ


    فواید ریختن نمک در شامپو

    معرفی تیم اطلس ATLAS دبیرستان علامه حلی در ربوکاپ آزاد ۲۰۱۸ تهران

    آفت دهان چیست و چگونه آن را در خانه درمان کنیم؟

    ۱۹ ماسک سفیدکننده فوری صورت و بدن را در خانه بسازید

    چرا بخارشوی بخریم؟ معرفی بهترین بخارشوی‌های بازار


    ۱۳ خاصیت شگفت‌انگیز لبو که نمی‌دانستید

    آون توستر چیست و چه کاربردها و انواعی دارد؟

    این خواص خرمالو شما را شگفت‌زده خواهد کرد


    سفیداب برای جای جوش و لکه‌های صورت


    راهنمای خرید حالت‌دهنده و فر کننده مو


    هشت راه برای پاک کردن برفک یخچال


    مژه و ابروی خود را در خانه تقویت کنید


    علت تاول زدن ناگهانی پوست


    تزییناتی زیبا و جذاب برای کلاس درس + عکس


    چگونه ویندوز ۱۰ را فعال (Active) کنیم؟

    خوش آمدید

    رمز عبور خود را بازیابی کنید

    رمز عبور برای شما ارسال خواهد شد

    حنا گیاهی پر از خاصیت و فواید برای پوست و مو می باشد، عده ای از نا برای تقویت موهای خود استفاده می کنند و عده ای هم از ماسک حنا برای سفید شدن پوست خود استفاده می کنند. توسط عده ای از کارشناسان توضیح کاملی درباره اینکه آیا حنا پوست را سفید می کند داده اند، ما برای شما اطلاعات لازم درباره اینکه آیا حنا پوست را سفید می کند فراهم کرده ایم. با ما همراه باشید. 

    عده ای از بانوان از ماسک های مختلف برای روشن شدن و سفید شدن پوست استفاده می کنند یکی ازاین ماسک ها ماسک حنا و کلاب است که حنا پوست را سفید می کند، ماسک حنا و گلاب و ماست  جهت رفع لکه های ناشی از جای جوشها و یا لکه های حاملگی بسیار موثر است به شرط آنکه حتما به طور مداوم و روتین، طبق عادت با هر بار حمام کردن و یا هفته ای دو بار این کار انجام شود :

    شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

       

    ماست کم چرب  :      یک قاشق غذا خوری

    حنا با ماست برای پوست

     حنای بی رنگ :       یک قاشق مربا خوری گلا ب :                   دو سه قطره

    این مواد را با هم مخلوط کرده و قبل از حمام به مدت پانزده تا بیست دقیقه بر روی صورت یا بدن خود و جاهایی که جوش می زند بمالید و صبر کنید تا خوب جذب شود که بهتر است برای جذب بهتر اگر فرصت داشتید کمی هم در بخار حمام بمانید تا کاملا جذب پوست شود در غیر این صورت لزومی نیست و می توانید پس از این مدت زمان بشویید.اثر بخشی این ماسک زمانی خود را نشان خواهد داد که با هر بار حمام کردن بر روی صورت و بدن گذاشته شود،  در صورتی هم که فقط به عنوان ماسک بر روی پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد حتما هفته ای دو بار استفاده شود آنوقت شما تاثیر آن را پس از یک ماه استفاده ی مرتب بر روی چهره و بدن خود خواهید دید و خواهید دید که حنا پوست را سفید  می کند.

    برگ حنا توسط کارگران ماهر از مزارع به صورت دستی جمع‌آوری می‌شود. این برگ‌ها بر اساس کیفیت طبقه‌بندی و مرتب شده، توسط ماشین‌آلات و به طور کاملاً اتوماتیک خشک و در نهایت پودر و با دقت بسته‌بندی و مهر و موم می‌شوند. گاهی، یکی دو برگ تازه نیز داخل بسته‌ها انداخته می‌شود. رنگدانه‌های موجود در پودر حنا به محض افزودن چند قطره مایع مثل آب و یا آب لیمو فعال شده و از خود رنگ می‌دهند. با قرار دادن حنا بر روی موها و یا پوست، پس از مدتی قسمت به طور طبیعی رنگ می‌شود. این رنگ در مقایسه با سایر رنگ‌های طبیعی، ماندگاری بیشتری دارد و دارای خواص بی‌شماری است.

    اگر می‌خواهید موهای سالم و زیبایی داشته باشید، یکی از روش‌های امن دستیابی به آن، استفاده از حنا است. در پاکستان، ایران، یمن، مراکش، هند، خاورمیانه، جنوب شرق آسیا و شمال آفریقا، از زمان‌های دور، مردم از حنا استفاده می‌کردند و در مناطق گرم آب و هوایی، با قرار دادن حنا بر روی دست و پاها سعی می‌کردند، آنها را خنک کنند. در برخی از فرهنگ‌ها نیز در جهیزیه عروس حتماً حنا وجود داشت و شب قبل از عروسی، دستان عروس و گاهی داما د را با حنا  طراحی  می‌کردند. در برخی آیین‌های مذهبی نیز از حنا استفاده می‌شود. حنا علاوه بر زیبا کردن رنگ مو به عنوان یک گیاه درمانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و مو را تقویت می‌کند. همچنین ضدقارچ است، شوره سر را کاهش می‌دهد، خشکی پوست را برطرف می‌کند و موجب درخشش و سلامت موها می‌شود.

    رنگ حنا مانند رنگ‌های شیمیایی نیست و تقریباً موها را قرمز رنگ می‌کند و با آن نمی‌توان موها را روشن کرد. رنگ آن بر روی موها به رنگ موها بستگی دارد؛ مثلاً اگر حنا را روی موهای سفید قرار دهید، نارنجی خواهد شد و روی موهای مشکی وقهوه‌ای، کمی تن قرمزی ایجاد خواهد کرد. قرار دادن حنا روی موهای بلوند موها را قرمز خواهد کرد. استفاده از حنا به عنوان رنگ مو، علاوه بر کاهش هزینه بسیار ایمن است و در مقایسه با رنگ موهای شیمیایی بی‌ضرر خواهد بود.

    در محیط اسپری به رنگ مطلوب خواهد رسید.  در محیط گرم و مرطوب رنگدانه‌ها شروع به فعالیت می‌کنند.  برای رنگ گرفتن نیاز به زمان دارد.  ماندگاری طولانی مدت دارد؛ بنابراین در هنگام استفاده از حنا حتماً دستکش بپوشید، زیرا لکه آن بر روی لباس و یا پرده حمام به سختی پاک خواهد شد.

    بیش از هزاران سال زنان مصری در سه ماه سوم بارداری شکم خود را با حنا طراحی می‌کردند. آنان معتقد بودند که با اینکار زایمانی ایمن خواهند داشت و نوزاد سالم و شادی به دنیا خواهند آورد.  طول عمر و ماندگاری حنا بر روی پوست و مو به نوع و شیوه زندگی افراد بستگی دارد؛ مثلاً اگر شغل شما به گونه‌ای است که دائم در استخرهای شنا، سونا و یا حمام هستید، ماندگاری آن کمتر خواهد بود و در مدت زمان کوتاهی از روی بدن محو خواهد شد. به عنوان یک قاعده کلی می‌توان گفت طرح‌های حنا بر روی صورت و گردن، ظرف مدت یک هفته از بین می‌روند؛ زیرا اپیدرم در این مناطق نازک‌تر است. طرح‌های حنا بر روی بازوها بیش از دو هفته دوام خواهند داشت؛ زیرا پوست این مناطق تیره است و کمتر در معرض شستشو قرار دارد. زمانی که به طور طبیعی سلول‌های مرده پوست از بین می‌روند، حنا نیز از روی پوست محو خواهد شد.حنا، خاصیت ضدمیکروبی دارد و مانع از دست رفتن آب بدن می‌شود. همچنین سفت‌‌کننده پوست است و به درمان مشکلات پوستی کمک می‌کند. از نازک شدن موها نیز پیشگیری کرده و برای درمان آرتروز و جذام مفید است. امروزه در تهیه بسیاری از رنگ‌ موها و شامپوها و محصولات پوستی و رنگ‌های خالکوبی و مرطوب‌کننده‌ها از حنا استفاده می‌شود. علاوه بر خواص درمانی از ۲۱۰۰ سال قبل از میلاد، از حنا برای تزئین و طراحی بدن استفاده می‌کردند. در عصر مغول برای تزئین بدن شاهان و ملکه‌ها، از حنا استفاده می‌شد.

    حنا خاصیت خنک‌کنندگی دارد و عاری از هر نوع ماده شیمیایی است. از جوشانده برگ‌های حنا برای رفع پیله‌دندان استفاده می‌شود، کافی است آن را در دهان قرقره کنید.

    این گیاه برای درمان بیماری‌های سر، چشم و دهان مفید است و ترکیب آن با برگ گردو، سردرد را درمان می‌کند. در هند و چین از برگ‌های حنا، برای درمان یرقان استفاده می‌شود. جوشانده ریشه آن مدر و برای نرم کردن سینه و برونشیت بسیار مفید است. جوش، کورک و جای زخم‌های کهنه را به راحتی می‌توان با حنا درمان کرد و گاهی برای خشونت صدا تجویز می‌شود. ریشه خشک‌شده حنا می‌تواند ناراحتی‌های چشمی را برطرف کند.

    در اندونزی از برگ‌های له‌شده آن برای درمان عفونت ناخن‌ها استفاده می‌شود و برای رفع خارش پوست نیز مفید خواهد بود. در فیلیپین، هم روغن و هم پودر آن برای التیام زخم و رفع خونمردگی به کار می‌رود.

    برخی معتقدند که دم کرده برگ حنا، اضافه وزن را کاهش می‌دهد و ترکیب آن با روغن زیتون و مالیدن آن روی موها، موجب رشد مجدد موهای ریخته می‌شود. جوشانده برگ حنا به بهبود بیماری طحال، سنگ کلیه، مثانه و سختی ادرار کمک می‌کند و رشد ناخن‌ها را افزایش می‌دهد.

    درختچه این گیاه گرمسیری در مراکش، مصر، تونس، آسیا، هند و ایران می‌روید و معمولاً سالانه می‌توان ۲ الی ۳ مرتبه از آن برداشت کرد. حنا آرام‌بخش و خواب‌آور عمیق است و از ترکیبات آن در داروها استفاده می‌شود.

    سدر درختی است، ارتفاع آن تا ۱۰ متر می‌رسد. این درخت خاردار و دارای ساقه‌ای به رنگ سفید است. این گیاه در ایران سدر یا کنار در زبان عربی به آن سدر می‌گویند. در برخی کشورها، میوه این درخت را می‌خورند، ولی برگ‌های آن را خشک و پودر کرده و از این پودر برای شستشوی بدن و مو استفاده می‌کنند.

    برگ‌های این گیاه حاوی تانن و مملو از استرول‌های گیاهی، همچون پتاسیتوسترول، بتاسیتوسترول گلوکزید و ساپونین ابلین لاکتون هستند. ساپونین موجود در برگ سدر موجب کف‌کنندگی می‌شود و همانطور که می‌دانید، ابلین لاکتون از جمله ساپونین‌های استروئیدی است که در تهیه هورمون‌های استروئیدی به کار می‌رود. میوه تخم‌مرغی شکل و زردرنگ آن خوراکی است و طعمی ترش و مطبوع دارد. از میوه‌های خنک و تقریباً شبیه زالزالک است.

    میوه گیاه سدر دارای تانن، صمغ و ویتامین‌های A,B,C است و سینه را نرم می‌کند و عطش را فرو می‌‌نشاند و برای سلامت صفرا مفید است. آب میوه این گیاه بازکننده معده است و باکتری‌های آن را از بین می‌برد. میوه خشک و پودر شده نیز به درمان اسهال و زخم معده کمک می‌کند. مغز دانه‌های میوه این گیاه، تب را پایین می‌آورد و حرارت صفرا را کاهش می‌دهد و برای درمان حصبه مفید است.

    هسته‌های این میوه را بکوبید و به عنوان ضماد روی شکستگی‌ها قرار دهید و تأثیر آن را در تقویت استخوان‌ها مشاهده کنید. مالیدن ضماد به برگ سدر عضلات پاهای کودکان بازیگوش، خستگی را رفع می‌کند. قبل از پیدایش صابون، مردم بدن خود را با برگ این گیاه شستشو می‌دادند، این گیاه در بهبود بثورات و زخم‌های پوستی و رفع چرک بدن و تقویت مو و جلوگیری از ریزش و تقویت اعصاب و از بین بردن شپش و شپشک بسیار مفید است و جوشانده برگ‌های تازه و خشک آن، ورم و آماس پوست را درمان و از خونریزی معده و اسهال پیشگیری می‌کند.

    همچنین خاصیت تصفیه‌کنندگی دارد و خون و اخلاط مختلف بدن، به خصوص صفرا را پاکسازی می‌کند. این گیاه ضدقارچ و در درمان بیماری‌های قارچی مفید است موجب تقویت و افزایش رشد موها می‌شود.

    سدر، حالت‌دهنده مو است و برای ترمیم زخم‌ها و ضدعفونی‌چرک‌های پوستی به کار می‌رود. رنگ پوست را نیز شفاف و باز می‌کند. در ضمن، مسکن قوی و ضدانگل است و خاصیت خنک‌کنندگی دارد.

    هنگام استفاده از سدر و حنا به این نکته توجه داشته باشید که اگر آنها را خوب آبکشی نکنید و موها را به دقت نشوئید، سدر لابه‌لای موها باقی می‌ماند و تأثیر عکس خواهد داشت و موجب ریزش مو می‌شود. یک قاشق سدر را در یک ظرف بزرگ ریخته و خوب هم بزنید تا کف کند و در نهایت با آب و کف سدر موها را بشوئید. پس از قرار دادن حنا بر روی موها، لازم نیست از شامپو استفاده کنید؛ اما اگر تمایل دارید موهایتان را شامپو کنید، شامپو باید ملایم و رقیق باشد.

    در حالی که هنوز موهای‌تان مرطوب است، می‌توانید با یک روغن گیاهی موها را ماساژ دهید. اگر پس از قرار دادن حنا بر روی موها، آنها را خوب نشوئید، پوست سر دچار خارش و خشک می‌شود موها حالت شکننده پیدا می‌کنند، افرادی که از خشکی موها پس از استفاده از حنا، شکایت دارند، موها را خوب آبکشی نمی‌کنند.

    موها را آنقدر آبکشی کنید تا رنگ آب کاملاً بی‌رنگ و تمامی ذرات حنا از روی آن پاک شود. استفاده از حنا، خشکی مو و پوست سر را تشدید نمی‌کند، مگر در مواقعی که موها به خوبی آبکشی نشوند.

    هنگام خرید نیز دقت کنید حنا یا سدری که می‌خرید حاوی هیچ نوع ماده افزودنی و مصنوعی نباشد و کلمه ۱۰۰ درصد طبیعی روی آن درج شده باشد. حنای طبیعی هیچ‌گاه رنگ مشکی ندارد ولی استفاده از حنای مشکی ایمن نخواهد بود (چه در دوران بارداری و چه غیر از آن) و ممکن است موجب واکنش‌های آلرژیکی، قرمزی، تاول و یا سوختگی شود که در این صورت باید به سرعت درمان گردد.

    اگر می‌خواهید موهای سالم و مستحکم با رنگ زیبا داشته باشید و به دنبال یک راه مطمئن و طبیعی می‌گردید، وقت آن است که با حنا آشنا شوید. پودر حنا از برگ‌های فرآوری شده بوته حنا به دست می‌آید. حنا یک گیاه خودرو با لاسونیا اینرمیس و یکی از انواع رنگ‌های طبیعی است. رنگدانه‌های موجود در برگ گیاه حنا هنگامی که با مایعی مثل آب یا مایعات اسیدی مانند آبلیمو مخلوط شوند، رنگ پس می‌دهند. چیزی که حنا را از دیگر رنگ‌های طبیعی متمایز می‌کند، دوام رنگی بیشتر آن نسبت به رنگ‌های طبیعی دیگر است.

    برگ‌های جمع‌آوری و خشک‌شده بوته‌های حنا در رنگ‌آمیزی و رنگرزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این برگ‌ها در کارخانجات به پودر تبدیل می‌شوند. در اکثر موارد پودر حنا از مخلوط تعدادی از گونه‌های مختلف برگ حنا (از نقاط مختلف یک کشور یا کشورهای مختلف) و یا حتی از ترکیب برگ انواع مختلفی از بوته‌های حنا به دست می‌آید. حنا پس از آسیاب شدن، الک می‌شود. با این کار حناهای مختلف از حنای نامرغوب تا بسیار مرغوب به دست می‌آید. حنای نامرغوب دارای تکه‌های مشخص برگ و ساقه است. حنای بسیار مرغوب شبیه پودر تالک می‌باشد و تکه های برگ و ساقه در آن وجود ندارد. الک کردن حنا معمولاً برای مواردی مثل رنگ کردن بدن و به خصوص مو اهمیت دارد. با حنای بسیار مرغوب خمیر حنای روان‌تری به دست می‌آید و هیچ‌گونه تکه برگ یا ساقه در مو باقی نمی‌ماند و شستشوی مو با مشکل مواجه نمی‌شود. از حنا برای رنگ کردن دست‌ها، پاها و مو استفاده می‌شود که به خنک نگه داشتن بدن در اقلیم‌های بسیار گرم کمک می‌کند. در برخی نواحی حنا جزئی از جهیزیه عروسان است و در بسیاری از نواحی ایران از حنا در حنابندان برای آراستن عروس و داماد استفاده می‌شود. گاهی از حنا در مناسبت‌های مذهبی نیز استفاده می‌گردد. منسوجات نیز می‌توانند با حنا رنگ‌آمیزی شوند.

    حنا دارای خواص متعددی است:  هم‌زمان موها را رنگ‌ می‌کند و به آنها حالت نرمی و درخشندگی می‌بخشد. علاوه بر آن، خاصیت ضدقارچی دارد و میزان شوره سر یا تشکیل پوسته سر را کاهش می‌دهد، پوست سر را نرم می‌کند، کمی از پیچ و تاب موهای مجعد می‌کاهد و به حالت گرفتن موها کمک می‌کند. حنا به عنوان یک منبع طبیعی رنگ، موها را به رنگ قرمز زیبا و طبیعی در می‌آورد و همچون رنگ موهای مصنوعی عمل نمی‌کند. در واقع، ساقه مو را با رنگ قرمز درخشانی می‌پوشاند و با استفاده مکرر این رنگ پررنگ‌تر خواهد شد.

    حنا با ماست برای پوست

    حنا نمی‌تواند مو را روشن‌تر کند. به علاوه، روی موهای تیره رنگ قرمز یا سایه متمایل به قرمزی ایجاد می‌‌کند. استفاده از حنا روی موهای مشکی یا قهوه‌ای سوخته، مو را به رنگ قهوه‌ای روشن یا مشکی بور در می‌آورد که سایه متمایل به قرمزی نیز در زیر نور آفتاب مشاهده می‌شود. موهای بلوند با استفاده از حنا به رنگ قرمز طبیعی در می‌آیند و اگر روی موهای قرمز رنگ (حنایی رنگ) استفاده شود، رنگ قرمز مو را پررنگ‌تر و قرمز‌تر می‌کند. حنا موهای قهوه‌ای را بسته به تیرگی و روشنی از یک قرمز طبیعی تا روشن یا قهوه‌ای متوسط تغییر رنگ می‌دهد. اگر حنا روی موهای سفید استفاده شود، مو را به رنگ نارنجی، قرمز طبیعی یا قرمز پر رنگ در می‌آورد.

    استفاده از حنای طبیعی برای نرمی و رنگ‌آمیزی مو نیازمند صبر و کمی یادگیری است. حنا برای رنگدهی مطلوب، نیاز به محیط اسیدی و محیط‌های گرم و شرجی (مرطوب) دارد و برای آنکه رنگ طبیعی خود را آزاد کند، نیازمند زمان است و باید به آن مدت زمان لازم داده شود.

    زهرا

    سلام من ندونستم حنا نارنجی زدم ب صورتم پوستم نارنجی کم رنگ شده چی کار کنم پاک بشه تو رو خدا کمکم کنید؟!

    168 بازدید

    496 بازدید

    272 بازدید

    484 بازدید

    190 بازدید

    202 بازدید

  • عکس های اینستاگرامی پروفایل دخترونه
  • 626 بازدید

    22 اردیبهشت 1399

    20 اردیبهشت 1399

    18 اردیبهشت 1399

    15 اردیبهشت 1399

    12 اردیبهشت 1399

    12 اردیبهشت 1399

    12 اردیبهشت 1399

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    اگه میخوای  یه اندام ایداه آل داشته باشی

    کلیک کن

    اره خیلی خوبه ولی اگ برای صورت و بدن میخوای حنا و ماست و یکمم گلاب بزن…حنا بی رنگ مث اون حنا خاصیت نداره بی رنگ نگیریا

    حنا با ماست برای پوست

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    توسط عده ای از کارشناسان توضیح کاملی درباره اینکه آیا حنا پوست را سفید می کند داده اند، ما برای شما اطلاعات لازم درباره اینکه آیا حنا پوست را سفید می کند فراهم کرده ایم. با دلگرم همراه باشید.

    از جمله خواص حنا برای پوست صورت می‌توان به خاصیت ضدعفونی، خنک‌کننده، مسکن پوستی، مصلح مزاج پوست، رفع لکه‌های پوستی و جای جوش، درمان آفتاب‌سوختگی و پیشگیری از پیری پوست اشاره کرد. ترکیب حنا، ماست و گلاب ماسک مناسبی برای شفاف و روشن شدن پوست صورت است.

    درمان بیماری‌های پوستی ناشی از قارچ و عفونت یکی از مهمترین خواص حنا برای سلامت پوست است. استفاده از حنا به سیستم ایمنی بدن برای از بین بردن عفونت کمک می‌کند و باعث نابودی باکتری‌های مضر بر روی پوست می‌شود. استفاده از خواص درمانی حنا به طور منظم، تاثیر زیادی در حذف باکتری‌ها و بیماری‌های قارچی پوست دارد.

    استفاده از حنا برای درمان جوش و آکنه مفید است و به از بین بردن جای جوش و محو آثار زخم بر روی پوست کمک می‌کند. همچنین استفاده از این گیاه برای درمان اگزمای پوستی ناشی از تغییر فصل بسیار موثر است. به این منظور گرد برگ حنا با برگ هلو را به خوبی مخلوط کرده و از آن به صورت ضماد استفاده کنید.

    حنا با ماست برای پوست

    یکی ا ز خواص حنا برای پوست صورت کمک به درمان و بهبود آسیب‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی است. حنا دارای خاصیت نرم کنندگی است، همچنین خمیر حنا به عنوان یک ضد افتاب طبیعی عمل میکند و مانند پرده‌ای از رسیدن اشعه‌ مضر آفتاب به پوست جلوگیری می‌کند.

    گذاشتن حنا بر روی پوست صورت بر روی گردش جریان خون در پوست تاثیر گزاشته و باعث احساس خنکی و شادابی بر روی پوست صورت می‌شود. همچنین اگر شما، از نقاط داغ و یا گرفتگی در مناطق خاصی از بدنتان رنج می‌برید، با استفاده از این خاصیت خنک کننده حنا می‌توانید آن را بهبود بخشید.

    حنا سفت‌‌کننده پوست است و در نتیجه استفاده از آن بر روی پوست صورت باعث استحکام پوست شده، از نازک شدن پوست که باعث بروز پیری زودرس و چین و چروک می‌شود، پیشگیری می‌کند.

    مواد لازم برای هر بار استفاده از این ماسک :

    این مواد را با هم مخلوط کرده و قبل از حمام به مدت پانزده تا بیست دقیقه بر روی صورت یا بدن خود و جاهایی که جوش می زند بمالید و صبر کنید تا خوب جذب شود که بهتر است برای جذب بهتر اگر فرصت داشتید کمی هم در بخار حمام بمانید تا کاملا جذب پوست شود در غیر این صورت لزومی نیست و می توانید پس از این مدت زمان بشویید.

    اثر بخشی این ماسک زمانی خود را نشان خواهد داد که با هر بار حمام کردن بر روی صورت و بدن گذاشته شود، در صورتی هم که فقط به عنوان ماسک بر روی پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد حتما هفته ای دو بار استفاده شود آنوقت شما تاثیر آن را پس از یک ماه استفاده ی مرتب بر روی چهره و بدن خود خواهید دید و خواهید دید که حنا پوست را سفید می کند.

    حنا + ماست کم چرب + گلاب

    برای تهیه این ماسک، یک قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذاخوری حنای بیرنگ و چند قطره گلاب را با یکدیگر ترکیب کنید. این ترکیب را به مدت 15 تا 20 دقیقه قبل از حمام روی صورت قرار دهید. بهتر است برای جذب بهتر اگر فرصت داشتید کمی هم در بخار حمام بمانید تا کاملا جذب پوست شود. پس از آن که مخلوط به خوبی جذب پوست شد، صورت خود را با ملایمت با آب ولرم بشورید. این ماسک زمانی تاثیر بینظیر خود را نشان می‌دهد که به طور مداوم در هر هفته دو مرتبه، از آن استفاده شود.

    حنا + نمک

    این ماسک برای درمان جوش و آکنه مفید است. به این منظور 2 قاشق غذاخوری حنا را با یک قاشق غذاخوری نمک دریا و به همراه مقداری آب ترکیب کرده و 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست قرار دهید.

    حنا + آبلیمو + ماست

    دو قاشق غذاخوری حنا را با دو قاشق غذاخوری ماست و آبلیمو مخلوط کنید و به آن کمی آب اضافه کنید. این ماسک را 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست صورت قرار داده و سپس با آب ولرم بشویید.

    نکات احتیاطی در مورد مصرف حنا

    حنا با ماست برای پوست
    حنا با ماست برای پوست
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *