جایگزین موز در رژیم غذایی

دوره مقدماتی php
جایگزین موز در رژیم غذایی
جایگزین موز در رژیم غذایی

به جای موز چه بخوریم؟ یک رژیم غذایی پر از پتاسیم اینجا منتظر شما است؛ با مجله دلتا همراه باشید.

حتما درباره همراه باشید.

پتاسیم پتاسیم از رگ های خونی در مقابل ضخیم شدن و آسیب اکسیداتیو محافظت می کند.

مصرف روزانه این ماده در افراد تقریبا چیزی نزدیک به 4700 میلی گرم است.

جایگزین موز در رژیم غذایی

دوره مقدماتی php

این ماده در انواع خوراکی های مغذی وجود دارد البته یکی از مسائل مشکل ساز در تغذیه افراد این است که به جای پتاسیم مقدار زیادی سدیم  مصرف می کنند؛ در صورتی که اگر همین معادله معکوس شود، از بسیاری از بیماری ها از جمله حمله قلبی جلوگیری می شود.

خوراکی های پتاسیم دار جایگزین موز چه کسی گفته است که پتاسیم فقط در موز وجود دارد؟ همین سیب زمینی ساده در گوشه آشپزخانه را دست کم نگیرید! منبع و معدن پتاسیم همین جا است؛ در آشپزخانه کوچک شما؛ با ما همراه باشید.

شیر ؛ منبع کلسیم یا پتاسیم؟ نظر شما درباره مصرف و حتی شیر نارگیل برای کسانی که معده آن ها نسبت به این ماده حساسیت دارد، یک جایگزین بسیار مناسب است.

پرتقال ؛ ویتامین C یا پتاسیم؟ یک نوشیدنی سالم، مغذی و غنی از بیشترین مقدار پتاسیم را دارد.

البته این ماده، فیبر فراوان و بتاکاروتن هم دارد؛ بنابراین، فرقی ندارد که از این ماده به صورت سرخ کرده یا کبابی استفاده کنید؛ اگر معده شما نسبت به موز حساسیت دارد، از این ماده مغذی به ع

پتاسیم از چمله مواد مورد نیاز بدن است که موز منبع غنی از آن است.اما برای دریافت پتاسیم مورد نیاز بدن میتوان به سراغ خوراکی‌های خوشمزه دیگری هم رفت که در این مطلب با برخی ازین خوراکی‌ها آشنا می‌شویم.

حتما درباره خواص موز با پتاسیم فراوانش چیز های زیادی شنیده‌اید، این میوه خوشمزه، ویتامین ها و از جمله پتاسیم زیادی دارد که برای سلامت بدن بسیار ضروری است. البته همین میوه خوشمزه و خوش رنگ و لعاب می‌تواند برای بسیاری از افراد دردسر ساز باشد و برای آن ها مشکلاتی از قبیل یبوست ایجاد کند. به جای موز چه خوراکی هایی بخوریم؟ پتاسیم در چه میوه و سبزیجاتی وجود دارد؟.

پتاسیم

پتاسیم از رگ های خونی در مقابل ضخیم شدن و آسیب اکسیداتیو محافظت می‌کند. مصرف روزانه این ماده در افراد تقریبا چیزی نزدیک به 4700 میلی‌گرم است. این ماده در انواع خوراکی های مغذی وجود دارد البته یکی از مسائل مشکل‌ساز در تغذیه افراد این است که به جای پتاسیم مقدار زیادی سدیم  مصرف می‌کنند؛ در صورتی که اگر همین معادله معکوس شود، از بسیاری از بیماری ها از جمله حمله قلبی جلوگیری می‌شود.

چه کسی گفته است که پتاسیم فقط در موز وجود دارد؟ همین سیب زمینی ساده در گوشه آشپزخانه را دست کم نگیرید! منبع و معدن پتاسیم همین جا است؛ در آشپزخانه کوچک شما؛ با ما همراه باشید.

جایگزین موز در رژیم غذایی

شیر ؛ منبع کلسیم یا پتاسیم؟

نظر شما درباره مصرف شیر و لبنیات پر کلسیم چیست؟ اصلا می‌دانستید که شیر منبع غنی از پتاسیم است؟! تصورش را بکنید که این نوشیدنی یا همان طلای سفید گران‌قیمت در کنار موز یا در ترکیب با آن به عنوان یک معجون قوی و مغذی قرار بگیرد. امتحان کردن گزینه هایی مثل شیر موز یا شیر پسته و حتی شیر نارگیل برای کسانی که معده آن ها نسبت به این ماده حساسیت دارد، یک جایگزین بسیار مناسب است.

پرتقال ؛ ویتامین c یا پتاسیم؟

یک نوشیدنی سالم، مغذی و غنی از ویتامین  C‌ و پتاسیم اینجا است. شاید یکی از بهترین گزینه های نوشیدنی صبحگاهی خوردن یک لیوان آب پرتقال طبیعی باشد، یک لیوان آب پرتقال تازه منبع غنی از کلسیم، پتاسیم، اسید فولیک و ویتامین B‌ است.

سیب زمینی

بهتر است این گونه بگوییم که بعد از موز، سیب زمینی بیشترین مقدار پتاسیم را دارد. البته این ماده، فیبر فراوان و بتاکاروتن هم دارد؛ بنابراین، فرقی ندارد که از این ماده به صورت سرخ‌کرده یا کبابی استفاده کنید؛ اگر معده شما نسبت به موز حساسیت دارد، از این ماده مغذی به عنوان یک جایگزین مناسب و طبیعی استفاده کنید.

گوجه فرنگی

نظر شما درباره قاتل سرخ پروستات چیست؟ حتی خوردن یک سوپ ساده گوجه فرنگی هم می‌تواند ویتامین های زیادی را به بدن شما منتقل کند؛ بگذارید این گونه بگوییم که دانشمندان و متخصصان تغذیه، گوجه فرنگی را بیشتر به عنوان قاتل پروستات می‌شناسند.

 البته پوره و رب گوجه فرنگی پتاسیم زیادی دارد که می‌تواند جایگزین مناسبی برای میوه موز باشد. شما می‌توانید از این ماده مغذی در انواع سوپ، سالاد و غذا ها استفاده کنید؛ همچنین  آب گوجه فرنگی می‌تواند یکی از جایگزین های مناسب به جای معجون های خانگی مثل شیر موز باشد.

برگ چغندر

کسی نمی‌تواند خواص  شلغم یا چغندر را در فصل سرما و آن هم برای درمان سرماخوردگی انکار کند. شاید شما هم از آن دسته از افرادی هستید که برگ چغندر را دور می‌ریزید؛ دست نگه دارید! برگ های پخته‌شده این ماده مغذی حدود ۶۴۴ میلی‌گرم پتاسیم دارند؛ چغندر پر از آنتی اکسیدان طبیعی است که چه به صورت خام یا پخته به دلیل اسید فولیک فراوان می‌تواند بسیاری از بیماری های شما را درمان کند.

حبوبات

نیم فنجان لوبیا سفید حدود ۶۰۰ میلی‌گرم پتاسیم دارد؛ در کنار آن لوبیا قرمز، عدس و لپه هم منابع غنی از پتاسیم محسوب می‌شوند که همه آن ها برای قلب بسیار مفید هستند؛ پس بهتر است این مواد مغذی را در رژیم غذایی خود بگنجانید؛ قورمه سبزی، قیمه یا آش فرقی نمی‌کند، از این حبوبات حتما استفاده کنید.

ماست پروبیوتیک

۲۲۰ گرم ماست بدون چربی ۵۷۹ میلی‌گرم پتاسیم دارد؛ این در حالی است که ماست کم چرب، دوغ و حتی شیر پتاسیم کمتری دارند. شما می‌توانید از این ماده مغذی در وعده های غذایی یا میان‌وعده های رژیمی خود یا حتی از آن به عنوان چاشنی سالاد به جای سس مایونز استفاده کنید. البته برای این منظور، مصرف ماست پروبیوتیک با باکتری های طبیعی موجود در آن گزینه بسیار مناسب‌تری است.

آلو

آلو و آب آن پتاسیم زیادی دارد. مگر می‌شود از خورشت خوشمزه آلو گذشت؟ این ماده مغذی استخوان های شما را محکم می‌کند؛ فرقی نمی‌کند که شما از آلوی خشک یا تازه استفاده می‌کنید؛ چیزی که اهمیت دارد این است که این ماده مغذی را در رژیم غذایی خود جای دهید.

آب هویج

سه چهارم فنجان آب هویج 500 میلی‌گرم پتاسیم طبیعی دارد. این سبزی با بتاکاروتن زیادش دوست بینایی شما است. این خاصیت به دلیل رنگدانه های نارنجی هویج است؛ شما می‌توانید از این ماده مغذی به صورت ترکیبی هم استفاده کنید؛ مثلا آب هویج با سیب یا کرفس را حتما امتحان کنید.

ماهی ؛ امگا 3 یا پتاسیم؟

ماهی های پر گوشت مثل هالیبوت و تن ماهی حدود ۵۰۰ میلی‌گرم پتاسیم دارند. ماهی قزل آلا هم غنی از چربی های مفید و امگا 3 است؛ در رژیم غذایی شما باید حتما گوشت سفید و ماهی وجود داشته باشد؛ چون این منابع جزء چربی های سالم غذایی هستند. این ماده مغذی تا ۳۵ درصد خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی- عروقی را کم می‌کند.

دانه و شیر سویا

سویای فراوری نشده منبع غنی از پروتئین ها و یک ماده ضد التهاب است. اگر بدن شما نیازمند پتاسیم است و به خوردن موز و فراورده های مربوط به آن حساسیت دارید، سویا را امتحان کنید. البته شما می‌توانید از فراورده های دیگر این ماده مغذی مثل شیر سویا هم در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

کدو حلوایی هم پتاسیم دارد

کدو حلوایی فقط یک ماده رژیمی یا دسر مخصوص شب های هالووین نیست! این ماده مغذی سرشار از ویتامین A‌ و فیبر است. همچنین این ماده منبع غنی از پتاسیم است. درواقع هر فنجان کدو ۴۴۸ میلی‌گرم پتاسیم دارد. اگر قصد گرفتن یک رژیم لاغری مؤثر و متنوع را دارید، رژیم کدو حلوایی را امتحان کنید، یک ماده مغذی که می‎تواند مثل موز بسیار سیر‌کننده و کم کالری باشد.

جایگزین موز در رژیم غذایی

 

 

کلیه حقوق متعلق به
پایگاه خبری فرتاک نیوز
است.


Copyright 2016
fartaknews.
All Right Reserved.

ورود


نام کاربری: perm_identity


رمز عبور: lock_open


وبلاگ

جایگزین موز در رژیم غذایی

لیست جایگزینی غذاها زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که شما قصد داشته باشید گروه های غذایی را بشناسید و در نتیجه مواد غذایی را با همدیگر جایگزین کنید.

در برخی از  مقالاتی که در وب سایت همیار تناسب منتشر می شود ممکن است اشاره ای به لیست جایگزینی مواد غذایی داشته باشیم که در این مقاله مفصلا به آن پرداخته ایم.

به طور کلی مواد غذایی از شش  گروه تشکیل شده اند که عبارت اند از:

نان و غلات : مانند برنج، نان، ماکارونی، سیب زمینی و…

گوشت: مانند گوشت قرمز، مرغ، ماهی، پنیر و…

میوه

سبزی

چربی: مانند روغن، زیتون، مغزیجات و …

لبنیات: مانند ماست، دوغ، شیر و…

گروه های غذایی هر کدام دارای مقادیر مشخصی از درشت مغذی ها ( کربوهیدرات، پروتئین و چربی ) هستند که در نهایت مواد غذایی در هر گروه غذایی در مقادیر مشخص شده ی زیر  از نظر کالری با هم برابر هستند.

 

 

 

گوسفند (راسته و ران)،گوساله (راسته)،پرندگان (مرغ باپوست)،ماهی سالمون یا ماهی آزاد پنیر۴.۵%چربی ، دل و جگر (غنی از کلسترول)

 

 

 

یک دهه مطالعه و فعالیت در رشته ی تغذیه و نوشتن کتاب “بیندیشید و لاغر شوید” به من آموخت که لاغری و چاقی با آموزش صحیح امکان پذیر است. پس هر آنچه را می آموزم به دیگران آموزش می دهم.
شماره ی نظام پزشکی : ت-5281

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

سلام.
عالی بود.
لیست جامع و کامل

با سلام
خواهش می کنم.

واقعا عالی وکامل بود
درود به شرف وغیرت انسانهای خوب که دانسته ها وحاصل تحقیقات خود را بدون چشمداشت دراختیار دیگران میگذارند

گروه نان ،غلات
نان ، ذرت ، ماکارونی ، برنج

گروه پروتویین ها
شامل گوشت قرمز ،مرغ، ماهی،تخم مرغ ، میگو

گروه لبنیات
شیر، ماست ، پنیر، کشک ،دوغ

جایگزین موز در رژیم غذایی

گروه حبوبات
نخود ، ماش ، انواع لوبیا ،عدس

گروه چربی و شیرینی ها
کره ، انواع روغن ، انج ، خرما ، انواع شکلات ، قند و شکر و ………

گروه میوه جات و سبزیجات
پرتقال ، سیب ، نارنگی ، لیمو شیرین ، هویج ، خیار ، انار ، انگور ، خیار ، تره ، جعفری ، تربچه ، شوید ، نعنا و……..

دیدگاه

وب‌ سایت

  • نقاشی ساده کودکانه لاک پشت
  • با عضویت در خبر نامه همیار تناسب از جدید ترین مقالات  و تخفیفات ویژه همیار تناسب با خبر شوید.

    عضویت در خبرنامه

     

    آیا تلاش می کنید وزن خود را کاهش دهید ؟ بیشتر ما بارها و بارها از دست دادن وزن را تجربه کرده ایم . برای کاهش وزن و نگه داشتن آن، ضروری است رژیم غذایی طبیعی و آسانی را دنبال کنیم. غذاهای سالم را انتخاب کنید. موز یک گزینه سالم است که به کاهش وزن کمک می کند. متخصصان توضیح می دهند که چگونه قند خون ، سلامت هاضمه را تنظیم می کنند. این فواید شگفت انگیز با هم کار می کنند تا نتایج کاهش وزن را بالا ببرند. خوب، آن ها چطور کار می کنند ؟ آن ها غنی از فیبر و ویتامین هستند و کالری کمی دارند. آن ها هم چنین به انقباض عضلانی که اغلب با ورزش همراه است کمک می کنند. به علاوه، آن ها در معده منبسط می شوند و احساس پری ایجاد می کنند. احتمالا تعجب می کنید که چطور می توانید شروع کنید ، با ادامه مطالعه این بخش از تناسب اندام و لاغری در نمناک از آن ها در 10 روش منحصر به فرد استفاده کنید.

    این میوه خوش مزه و غنی برای اضافه کردن به هر وعده غذایی مناسب است. آن ها به شما احساس خوبی می دهند و وزن را کاهش خواهند داد .مطمئن شوید که آن ها را با غذاهای سالم دیگر ترکیب کرده و برای نتیجه بهتر ورزش کنید.

    آیا برنامه صبحگاهی روزانه شلوغی دارید ؟ جو دو سر یک راه آسان برای خوردن یک صبحانه خوش مزه و قابل هضم است. یک موز پوست کنده را به جو خود اضافه کنید تا طعم بهتری داشته باشد . تنها چیزی که نیاز دارید یک میوه خرد شده چند قطره عسل، یک فنجان شیر بادام و نصف فنجان جو است. تمام این مواد را با هم در یک شیشه مخلوط کنید. آن را شب در یخچال قرار دهید. صبح، صبحانه تازه ای نوش جان خواهید کرد.

    بسیار خوب، پس بیایید بگوییم برای آماده کردن یک وعده غذایی کامل در صبح وقت دارید. پنکیک موز یک جایگزین سالم تر برای پنکیک های استاندارد ترکیبی است. آن ها ساده هستند و مواد افزودنی ندارند. یک میوه بزرگ با دوعدد تخم مرغ را در مخلوط کن ترکیب کنید. یک – هشتم قاشق چای خوری بکینگ پودر را برای پف کردن اضافه کنید. ترکیب را تا زمانی که صاف شود هم بزنید پس از آن، آن را داخل ماهی تابه بریزید و درست کنید !

    جایگزین موز در رژیم غذایی

    شکلات دوست دارید ؟ این دستور غذا برای شما مناسب است. سس شکلات با 2 قاشق سوپ خوری روغن نارگیل آب شده و 1 و نیم قاشق سوپ خوری پودر کاکائو درست کنید. مطمئن شوید شیرین نیست. میوه رسیده موز را به صورت تکه های 1 اینچی ببرید. پس از آن، به سادگی یک خلال دندان به هر بخش موز بچسبانید و آن ها را در مخلوط شکلات فرو ببرید، هم چنین می توانید آن ها را در مغز مورد علاقه خود فرو برید.

    اسموتی برای میان وعده و یا صبحانه عالی هستند می توانید از موز یخ زده یا تازه برای این دستور غذا استفاده کنید. با این حال ، استفاده از ترکیبات تازه آسان تر است. دوتا از میوه های رسیده را خرد کنید . آن ها را با استفاده از شیر بادام و شیرین کننده مورد علاقه خود به مخلوط کن اضافه و مخلوط را ترکیب کنید تا کاملا صاف شود. حتی می توانید پودر پروتیین مورد علاقه خود را به مخلوط اضافه کنید. انجام این کار قوام بیشتری به نوشیدنی می دهد.

    غلات :

    غلات پر از فیبر هستند و آماده کردن آن آسان است. غلات سالم مورد علاقه خود را حتی با ریختن مقداری از میوه های گرمسیری تازه خرد شده به خصوص موز، سالم تر کنید.

    جانشینی عالی برای دسر است. حتی می توانید یک موز هم برای کاهش وزن اضافه کنید.اگر گیاهخوار هستید یا نمی توانید لاکتوز بخورید این دستور بسیار عالی است . تنها دو میوه موز یخ زده را بردارید و آن ها را به مخلوط کن اضافه کنید. کاکائو و شیر بادام را مخلوط کنید.از این کرم شیرین لذت ببرید.

    نان معمولا با کاهش وزن همراه نیست، بنابراین آن را به روش سالم مصرف کنید ، نان موز چربی کم تر ی نسبت به نان های دیگر دارد.

    نگران نباشید ،میوه شیرین موز را هر زمانیکه خواستید به دستور غذا اضافه نکنید .این دسرسوشی است. اگر می خواهید راهی خوب برای خوردن موز برای کاهش وزن داشته باشید، آن است . آن را در مخلوط آبکی و شکلاتی مورد علاقه خود غلط داده و آن را لوله کنید.

    این میان وعده کلاسیک به دوران کودکی مربوط می شود. به علاوه، ساده است. میوه موز را تکه تکه کنید می توانید میوه ها را یک طرف به کره بادام زمینی و طرف دیگر در کره آجیل فروبرید. این را به عنوان یک وعده غذای سریع و سالم بخورید تا احساس پری و رضایت کنید.

    ماست یکی دیگر از میان وعده های غذایی است. با این حال مهم است که به ماست سالم یونان پایبند باشید. میوه ها را به ماست اضافه کنید تا از فواید آن لذت ببرید. از موز برای کاهش وزن در این دستور پخت غذای خوش مزه استفاده کنید. این میوه های مناطق گرمسیری شامل چندین ویتامین و مواد مغذی ضروری هستند که بدن را در شکل و عملکرد درست نگه می دارند. متخصصان می گویند که آن ها یکی از بهترین غذاها در رژیم غذایی هستند. این مهم است اگر می خواهید وزن کم کنید. موز نیز می تواند به میان وعده های مورد علاقه شما، صبحانه و دسرها افزوده شود. از آن در دستور العمل های مد روز استفاده کنید. این کار شما را سالم و خوشحال خواهد کرد.

    طی این مطلب قصد داریم جایگزین های جالب و ناشناخته موز را به شما معرفی کنیم، جایگزین هایی که شاید در ایران کم یاب باشند اما از نظر غذایی و شمایل تشابه بسیاری به موز دارند و می توان آن ها را جایگزین موز دانست! … ادامه خبر

    جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

    سایر منابع:

    با دوستان خود به اشتراک بگذارید

    می پسندم

    جایگزین موز در رژیم غذایی

    1

    سایر خبرها

    …، اما با قیمت های بسیار بالاتر. این را هم بدانیم که ایران در تولید میوه جایگاه نخست خاورمیانه و شمال آفریقا را دارد. بیش از 18 میلیون تن میوه در کشور تولید می شود. تنوع آب و هوایی هم این امکان را داده از هر نوع میوه و سبزی و حتی موز که اشتیاق زیادی برای واردات آن است، در داخل تولید می شود. سرانه تولید میوه در دنیا 80 کیلوگرم، اما در کشور ما 200 کیلوگرم است؛ یعنی حدود سه برابر. ایران جایگاه …

    …، نوعی سردرد ناشی از ارگاسم که کم تر شناخته شده است. این سردردها نادر هستند و در مردان شیوع بیش تری دارند. آن ها می توانند در 20 سالگی و پس از آن در اواسط دهه ی 30 پدیدار شوند. اگر از این نوع سردرد رنج می برید، مهم است که به پزشک تان مراجعه کنید تا مطمئن شوید که اختلال جدی تری را در شما وجود ندارد. اگر مستعد ابتلا به سردرد، به خصوص میگرن هستید، اطلاعات قید شده در این نوشتار قطعا به …

    …. اغلب والدین از روز اول نگران غذا خوردن کودک خود هستند. البته با توجه به نرخ 17 درصدی چاقی در کودکان می توان حدس زد که اغلب آن ها بیش از اندازه غذا دریافت می کنند. پس سوال کلیدی اینجا است که باید برای تغذیه کودکان در سنین مختلف باید چه مقدار به او غذا بدهیم تا بدن او ویتامین ها و مواد مغذی لازم برای رشد را به دست آورد. در این مقاله از نظر متخصصان تغذیه استفاده کردیم تا یک برنامه غذایی …

    به گزارش اقتصادنیوز به نقل از الودکتر؛ در این مطلب برای شما 41 راه حل آورده ایم که به سرعت شما را سرحال می آورد. 1- موسیقی گوش کنید. این کار انسان را سرحال و زندگی را درخشان و موفقیت آمیز می کند. 2- افزودنی ها را دور بریزید. رنگ های مصنوعی و طعم دهنده های مصنوعی انرژی بدن را کم می کنند. 3- با دهان باز خمیازه بکشید! این کار اکسیژن بیشتری به بدن می رساند و باعث …

    دارد و از آن می توان در پخت و پز و تهیه دسر استفاده کرد. این میوه سرشار از ویتامین های A و C است. به به با خانواده سیب ها و گلابی ها در ارتباط است. به رنگی لیمویی دارد و شبیه یک سیب یا گلابی بزرگ و سخت به نظر می رسد. به سرشار از منیزیم، فسفر و کلسیم است. این میوه تقریبا 200 درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه پتاسیم را ارائه می کند که بیش از 10 برابر یک موز است. …

    متوجه شدند که موستن ها نسبت به تیسمانی ها از شکر و روغن بیشتری استفاده می کنند. بر این اساس می توان گفت یک رژیم غذایی پرانرژی سرشار از کربوهیدرات های پیچیده با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی همراه است، حداقل وقتی با سبک زندگی فعال از نظر جسمی همراه باشد. افراد بالغ تیسمانی به طور متوسط روازنه 17 هزار قدم بر می داشتند؛ در حالی که این تعداد در مورد آمریکایی ها حدود 5100 قدم در روز …

    غذاخوری هایی که غذاهای بومی را عرضه می کنند زیاد است. در ادامه مطلب 10 غذای بومی نیکاراگوئه که حالا به سایر کشورها هم راه پیدا کرده اند را معرفی می کنیم. شاید شما هم یکی از این غذاها را در رستوران های کشورمان مزه کرده باشید! 1. گالو پینتو (Gallo pinto) اگر قرار باشد در نیکاراگوئه یک غذای ملی انتخاب شود آن چیزی جز گالو پینتو نخواهد بود. ترجمه نام این غذا می شود خروس رنگ شده که …

    زیادی آب بنوشید. ساشه هیدراته مجدد استفاده کنید و سعی کنید غذاهای سبک، ساده و دارای فیبر کم مثل نان، موز، کراکر، تخم مرغ همزده و برنج بخورید. از خوردن غذاهای تند، شیرین یا سرخ کرده و پر چرب اجتناب کنید. بهتر است از مصرف بلافاصله داروی ضد اسهال خودداری کنید چرا که بهترین کار این است که اجازه دهید شرایط طبق حالت طبیعی خود پیش رود. اگر دچار استفراغ شده اید، تا زمانی که حالت تهوع شما کمتر شود از خوردن …

    بسیاری از دانش آموزان روز های پیش از امتحان را تا حد امکان به مطالعه می پردازند و تصور می کنند که غذا و استراحت مانع مطالعه می شود، در صورتی که با تغذیه صحیح می توان بازده فکری را افزایش داد. به کارگیری نکات و توصیه های زیر توان شما را برای یادگیری بهتر و موفقیت در امتحانات افزایش می دهد: 1- در زمان کار یا مطالعه غذا نخورید و برای این کار زمان خاصی را در نظر بگیرید تا با …

    از بین رفتن رادیکال های آزاد چین و چروک به ندرت در پوست امکان ظهور می باید. بیشتر بخوانید: خواص موز سوپر میوه ای شگفت انگیز که در حقش کم لطفی می کنیم محققان دریافته اند با مصرف آنتی اکسیدان ها به خوبی می توان از بیماری های قلبی عروقی و انواع سکته پیشگیری کرد. مجله آمریکایی تغذیه مطالعه ای را منتشر کرد که در آن بر تاثیر کاهش 50 درصدی سکته مغزی در نتیجه استفاده از ویتامین C …

    به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از بلاغ ، مازندران استانی مستعد برای تولید میوه در کشور محسوب می شود، کما اینکه در تولید برخی از میوه ها از جمله مرکبات و کیوی رتبه نخست را در کشور دارد و در تولید سایر میوه ها نیز استانی سرآمد به شمار می رود. موضوعی که طی ماه های اخیر شاهد آن هستیم بحث افزایش قیمت ها و یا به عبارتی گرانی است که در بازار بیداد می کند. باید گفت بازار میوه مازندران نیز همانند سایر اق …

    …> از دیگر ادویه هایی که می توانید برای بهبود عطر و طعم آب اسفناج مد نظر قرار دهید می توان به نعناع و زنجبیل اشاره کرد. برای برخی افراد ترکیب کیل و اسفناج ممکن است طعم خوشایندی نداشته باشد، اما با افزودن اندکی فلفل چیلی می توانید این مساله را برطرف کنید. آب سیب و لیمو نیز می توانند به بهبود عطر و طعم این نوشیدنی کمک کنند. افزودن میوه هایی مانند سیب، آناناس، و موز به مخلوط کن …

    شما پسردار میشوید. مطالعات نشان میدهد که ادرار تیره نشاندهنده پسردار شدن و ادرار روشن نشانه دختردار شدن شما است. علامت 3) آکنه در دوران حاملگی به دلیل تغییرات هورمونی و عدم تعادل شما دچار تغییرات پوستی میشوید که اگر جنین شما پسر باشد ( آیا جوش صورت از علائم بارداری است؟ )، با احتمال بیشتری صورت شما شروع به جوش و آکنه زدن میکند. علامت 4) تغییرات سینه در …

    را برای اسرائیل فرستاد تا در آنجا آموزش ببینند. این جریان تا ماجرای ترور شاه ادامه داشت. بعد از ترور شاه توسط گروهبان رضا شمس آبادی و پیدا شدن یک سازمان نظامی کمونیستی به نام سازمان انقلابی توده در سال 1344، محمدرضا پهلوی پاک روان را از کار برکنار کرد، چراکه اعتمادش به او را از دست داده بود. جالب است که شاه به دفعات مختلف ترور شد و مجموعه های مختلفی اقدام به ترور محمدرضا شاه کردند. توده ای ها …

    حتما درباره خواص موز با پتاسيم فراوانش چيز هاي زيادي شنيده‌ايد، اين ميوه خوشمزه، ويتامين ها و از جمله پتاسيم زيادي دارد كه براي سلامت بدن بسيار ضروري است. البته همين ميوه خوشمزه و خوش رنگ و لعاب مي‌تواند براي بسياري از افراد دردسر ساز باشد و براي آن ها مشكلاتي از قبيل يبوست ايجاد كند. به جاي موز چه خوراكي هايي بخوريم؟ پتاسيم در چه ميوه و سبزيجاتي وجود دارد؟ با صفحه سلامتي مجله دلتا همراه باشيد.

    پتاسيم از رگ هاي خوني در مقابل ضخيم شدن و آسيب اكسيداتيو محافظت مي‌كند. مصرف روزانه اين ماده در افراد تقريبا چيزي نزديك به 4700 ميلي‌گرم است. اين ماده در انواع خوراكي هاي مغذي وجود دارد البته يكي از مسائل مشكل‌ساز در تغذيه افراد اين است كه به جاي پتاسيم مقدار زيادي سديم  مصرف مي‌كنند؛ در صورتي كه اگر همين معادله معكوس شود، از بسياري از بيماري ها از جمله حمله قلبي جلوگيري مي‌شود.

    جایگزین موز در رژیم غذایی

    چه كسي گفته است كه پتاسيم فقط در موز وجود دارد؟ همين سيب زميني ساده در گوشه آشپزخانه را دست كم نگيريد! منبع و معدن پتاسيم همين جا است؛ در آشپزخانه كوچك شما؛ با ما همراه باشيد.

    نظر شما درباره مصرف شير و لبنيات پر كلسيم چيست؟ اصلا مي‌دانستيد كه شير منبع غني از پتاسيم است؟! تصورش را بكنيد كه اين نوشيدني يا همان طلاي سفيد گران‌قيمت در كنار موز يا در تركيب با آن به عنوان يك معجون قوي و مغذي قرار بگيرد. امتحان كردن گزينه هايي مثل شير موز يا شير پسته و حتي شير نارگيل براي كساني كه معده آن ها نسبت به اين ماده حساسيت دارد، يك جايگزين بسيار مناسب است.

    يك نوشيدني سالم، مغذي و غني از ويتامين  C‌ و پتاسيم اينجا است. شايد يكي از بهترين گزينه هاي نوشيدني صبحگاهي خوردن يك ليوان آب پرتقال طبيعي باشد، يك ليوان آب پرتقال تازه منبع غني از كلسيم، پتاسيم، اسيد فوليك و ويتامين B‌ است.

    بهتر است اين طور بگوييم كه بعد از موز، سيب زميني بيشترين مقدار پتاسيم را دارد. البته اين ماده، فيبر فراوان و بتاكاروتن هم دارد؛ بنابراين، فرقي ندارد كه از اين ماده به صورت سرخ‌كرده يا كبابي استفاده كنيد؛ اگر معده شما نسبت به موز حساسيت دارد، از اين ماده مغذي به عنوان يك جايگزين مناسب و طبيعي استفاده كنيد.

    نظر شما درباره قاتل سرخ پروستات چيست؟ حتي خوردن يك سوپ ساده گوجه فرنگي هم مي‌تواند ويتامين هاي زيادي را به بدن شما منتقل كند؛ بگذاريد اين طوربگوييم كه دانشمندان و متخصصان تغذيه، گوجه فرنگي را بيشتر به عنوان قاتل پروستات مي‌شناسند.

     البته پوره و رب گوجه فرنگي پتاسيم زيادي دارد كه مي‌تواند جايگزين مناسبي براي ميوه موز باشد. مي‌توانيد از اين ماده مغذي در انواع سوپ، سالاد و غذا ها استفاده كنيد؛ همچنين  آب گوجه فرنگي مي‌تواند يكي از جايگزين هاي مناسب به جاي معجون هاي خانگي مثل شير موز باشد.

    كسي نمي‌تواند خواص  شلغم يا چغندر را در فصل سرما و آن هم براي درمان سرماخوردگي انكار كند. شايد شما هم از آن دسته از افرادي هستيد كه برگ چغندر را دور مي‌ريزيد؛ دست نگه داريد! برگ هاي پخته‌شده اين ماده مغذي حدود ۶۴۴ ميلي‌گرم پتاسيم دارند؛ چغندر پر از آنتي اكسيدان طبيعي است كه چه به صورت خام يا پخته به دليل اسيد فوليك فراوان مي‌تواند بسياري از بيماري ها را درمان كند.

    نيم فنجان لوبيا سفيد حدود ۶۰۰ ميلي‌گرم پتاسيم دارد؛ در كنار آن لوبيا قرمز، عدس و لپه هم منابع غني از پتاسيم محسوب مي‌شوند كه همه آن ها براي قلب بسيار مفيد هستند؛ پس بهتر است اين مواد مغذي را در رژيم غذايي خود بگنجانيد؛ قورمه سبزي، قيمه يا آش فرقي نمي‌كند، از اين حبوبات حتما استفاده كنيد.

    ۲۲۰ گرم ماست بدون چربي ۵۷۹ ميلي‌گرم پتاسيم دارد؛ اين در حالي است كه ماست كم چرب، دوغ و حتي شير پتاسيم كمتري دارند. شما مي‌توانيد از اين ماده مغذي در وعده هاي غذايي يا ميان‌وعده هاي رژيمي خود يا حتي از آن به عنوان چاشني سالاد به جاي سس مايونز استفاده كنيد. البته براي اين منظور، مصرف ماست پروبيوتيك با باكتري هاي طبيعي موجود در آن گزينه بسيار مناسب‌تري است.

    آلو و آب آن پتاسيم زيادي دارد. مگر مي‌شود از خورشت خوشمزه آلو گذشت؟ اين ماده مغذي استخوان هاي شما را محكم مي‌كند؛ فرقي نمي‌كند كه شما از آلوي خشك يا تازه استفاده مي‌كنيد؛ چيزي كه اهميت دارد اين است كه اين ماده مغذي را در رژيم غذايي خود جاي دهيد.

    سه چهارم فنجان آب هويج 500 ميلي‌گرم پتاسيم طبيعي دارد. اين سبزي با بتاكاروتن زيادش دوست بينايي شما است. اين خاصيت به دليل رنگدانه هاي نارنجي هويج است؛ مي‌توانيد از اين ماده مغذي به صورت تركيبي هم استفاده كنيد؛ مثلا آب هويج با سيب يا كرفس را حتما امتحان كنيد.

    ماهي هاي پر گوشت مثل هاليبوت و تن ماهي حدود ۵۰۰ ميلي‌گرم پتاسيم دارند. ماهي قزل آلا هم غني از چربي هاي مفيد و امگا 3 است؛ در رژيم غذايي شما بايد حتما گوشت سفيد و ماهي وجود داشته باشد؛ چون اين منابع جزء چربي هاي سالم غذايي هستند. اين ماده مغذي تا ۳۵ درصد خطر ابتلا به سرطان و بيماري هاي قلبي- عروقي را كم مي‌كند.

    سوياي فراوري نشده منبع غني از پروتئين ها و يك ماده ضد التهاب است. اگر بدن شما نيازمند پتاسيم است و به خوردن موز و فراورده هاي مربوط به آن حساسيت داريد، سويا را امتحان كنيد. البته شما مي‌توانيد از فراورده هاي ديگر اين ماده مغذي مثل شير سويا هم در رژيم غذايي خود استفاده كنيد.

    كدو حلوايي فقط يك ماده رژيمي يا دسر مخصوص شب هاي هالووين نيست! اين ماده مغذي سرشار از ويتامين A‌ و فيبر است. همچنين اين ماده منبع غني از پتاسيم است. درواقع هر فنجان كدو ۴۴۸ ميلي‌گرم پتاسيم دارد. اگر قصد گرفتن يك رژيم لاغري مؤثر و متنوع را داريد، رژيم كدو حلوايي را امتحان كنيد، يك ماده مغذي كه مي‎تواند مثل موز بسيار سير‌كننده و كم كالري باشد.

    هنوز هم طرفدار بي چون و چراي موز هستيد؟ يا اينكه دوست داريد اين خوراكي هاي جايگزين را هم امتحان كنيد؟ قطعا موز يك صبحانه، ميان‌وعده يا حتي غذاي كامل، جامع و پر ويتامين است اما بد نيست كه به تنوع غذايي هم عادت كنيد؛ مخاطب عزيز انتخاب آخر هميشه با شما است؛ مجله دلتا هميشه به انتخاب و تصميم شما احترام مي‌گذارد.

    چرا تشنه مي‎شويم؟

    16 خوراكي گول زننده

    10خوراكي كه آقايان را سرحال مي كند!

    

     

    هر خانواده می‌تواند با توجه به بودجه خود برای تهیه مواد غذایی اقدام کند و اگر ماده‌ای غذایی نسبت به درآمد خانواده گران بود می‌توان مواد دیگر را جایگزین آن کرد.وقتی فردی می‌خواهد مقدار مشخصی میوه بخرد، بهتر است از گروه‌های مختلف میوه‌ها و به صورت متنوع خرید کند. مثلا یک نوع آن مرکبات باشد، نوع دیگر سیب و نوع آخر نیز میوه‌های فصل باشد.

    جایگزین موز در رژیم غذایی

    به عنوان مثال یک واحد گوشت 30 گرم است که یک‌دوم لیوان حبوبات جایگزین یک واحد گوشت خواهد بود؛ یک عدد تخم‌مرغ نیز پروتئینی معادل یک واحد گوشت دارد.می‌توان پروتئین گوشت را از طریق دیگر مواد غذایی جذب کرد ولی محتوای آهن موجود در گوشت با دیگر مواد غذایی متفاوت است. مخصوصا در دختران جوان و نوجوان وجود آهن ضروری است. عدس، سبزی‌هایی چون اسفناج و زرده تخم‌مرغ منابع خوبی برای آهن هستند ولی میزان جذب آهن آنها بسیار پایین است.

    برای افزایش جذب آهن این مواد لازم است که پس از مصرف این مواد از مصرف چای و قهوه پرهیز شود. باید مقدار مصرف شیر یا ماست همراه غذا بیشتر از یک لیوان نباشد. همراه وعده غذایی نیز از منابع خوب ویتامین C مانند سبزی تازه، گوجه خام و انواع فلفل استفاده شود.

    نکته: چای، ماده غذایی خوبی است و موجب افزایش تمرکز و باز شدن راه‌های تنفسی به خصوص در فصل زمستان می‌شود و بهتر است که از مواد غذایی حذف نشود.

    منبع:yjc.ir

    تغذیه و تناسب اندام

    هر کسب وکاری داری اینجا رایگان تبلیغ کن

    تازه ترین ادویه ها رو آنلاین خرید کن

    موهات می تونه ساعت ها مثل حالت اول بمونه

    درمان ناهنجاری جلو بودن فک با ارتودنسی

    تجویز انواع سمعک نامرئی و هوشمند

    ماندگاری حالت مو برای زمان طولانی

    بیماری ها و پیشنهاد جوشونده

    بدون خجالت محصولات جنسی را آنلاین بخر

    اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان

    دانستنی های سلامت واژن

    درمان بیماری های مقعدی و اختلال دفعی

    ارتودنسی توسط پزشک دارای بورد تخصصی اروپا

    هوشمند سرمایه گذاری کنید

    قبل ازاینکه افسردگی زندگیتان رانابودکند..

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

     خوراکی های طبیعی وجود دارد که می توان با جای دادن آنها در رژیم غذایی خوددیگر نیاز به مصرف نوشیدنی های ورزشی نیست

    نوشیدنی های ورزشی به عنوان محصولی برای تقویت عملکرد ورزشکاران به بازار عرضه می شوند. اما در شرایطی که این نوشیدنی های محبوب حاوی برخی مواد مغذی مهم هستند که می توانند به بهبود عملکرد انسان کمک کند، تنها گزینه موجود برای تامین سوخت مورد نیاز بدن نیستند.نوشیدنی های ورزشی سه عنصر اساسی را در اختیار بدن قرار می دهند: آب برای هیدراته نگه داشتن بدن و جایگزینی مایعات از دست رفته به واسطه تعریق، کربوهیدرات ها به شکل قند برای تامین انرژی و الکترولیت ها برای کنترل تعادل مایع و حفظ سطوح انرژی.نوشیدنی های ورزشی بیشتر برای مصرف هنگام انجام ورزش های سخت که بیش از یک ساعت یا 90 دقیقه ادامه دارند، طراحی شده اند. به عنوان مثال، فوتبالیست ها، دوندگان ماراتن یا هر ورزشکار دیگر که باید مسافت زیادی را طی کند می تواند از فواید مصرف این نوشیدنی‌ها بهره‌مند شود.الکترولیت ها و کربوهیدرات ها به تامین سوخت و آب مورد نیاز بدن کمک می کنند، اما باید به این نکته توجه داشت که پیش از معرفی نوشیدنی های ورزشی نیز ورزشکاران به فعالیت خود مشغول بوده اند. ورزشکاران تا زمانی که بر دریافت آب، سدیم و کالری به میزان کافی متمرکز باشند، می توانند بدون استفاده از این نوشیدنی ها نیز عملکرد خوب خود را ارائه کنند.به بیان دیگر، شما می توانید برای ارائه بهترین عملکرد خود به جای مصرف نوشیدنی های ورزشی بر استفاده از مواد غذایی طبیعی متکی باشید. در ادامه با چند خوراکی خوب که می توانند به تقویت عملکرد ورزشی کمک کنند، بیشتر آشنا می شویم.

    برخی شرکت های تولید کننده نوشیدنی های ورزشی مدعی هستند که محصولات آنها عملکرد بهتری در هیدراته نگه داشتن بدن نسبت به آب دارد، اما برای بیشتر ورزشکاران آب همچنان می تواند بهترین گزینه باشد.در صورتی که برای مدتی طولانی و با شدت زیاد ورزش نمی کنید، آب لوله کشی که می تواند حاوی مقادیر کم از الکترولیت ها نیز باشد گزینه خوبی برای هیدراته نگه داشتن بدن است. برخلاف نوشیدنی های ورزشی، آب فاقد کالری و شکر است و در ترکیب با یک رژیم غذایی سالم، آب می تواند هر آنچه برای تامین سوخت مورد نیاز هنگام ورزش نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهد.

    پتاسیم که یک الکترولیت محسوب می شود در فهرست مواد مغذی بسیاری از نوشیدنی های ورزشی قرار دارد. پتاسیم به هیدراتاسیون کمک می کند و طی عملکردهای عادی بدن مانند تعریق، دفع ادرار و مدفوع می تواند از بدن خارج شود. بعید است که بدن انسان به واسطه ورزش از پتاسیم تهی شود. این در شرایطی است که می توانید پتاسیم را به میزان کافی از رژیم غذایی خود دریافت کنید.موز یک منبع خوب برای پتاسیم است. یک موز اندازه متوسط حاوی تقریبا 422 میلی گرم پتاسیم است، در شرایطی که یک نوشیدنی ورزشی 12 اونسی ممکن است چیزی حدود 60 میلی گرم پتاسیم را برای مقدار تقریبا مشابه از کالری ارائه کند. پژوهش ها نشان داده اند که پتاسیم می تواند به طور بالقوه درد عضلانی مرتبط با ورزش را کاهش دهد. افزون بر این، موز موجب ناراحتی معده نمی شود که آن را به گزینه ای خوب برای ورزشکاران تبدیل می کند.از دیگر منابع غذایی خوب برای پتاسیم می توان به میوه ها و سبزیجات کامل، مانند آووکادو، لوبیاها، پرتقال، جوانه های بروکسل و پاپایا اشاره کرد.

    جایگزین موز در رژیم غذایی

    ورزشکاران به انواعی از کربوهیدرات ها نیاز دارند که بدن می تواند آنها را در زمانی کوتاه به انرژی تبدیل کند، به ویژه زمانی که برای مدت زمانی طولانی ورزش می کنند. خوشبختانه، گزینه های غذایی بیشماری برای دریافت قند واقعی وجود دارند که بهتر از مواد پالایش شده ای هستند که معمولا در نوشیدنی های ورزشی وجود دارند. کشمش گزینه ای فوق العاده در این زمینه است زیرا نه تنها حمل آن راحت است، بلکه سرشار از پتاسیم – یک اونس (28 گرم) کشمش 210 میلی گرم پتاسیم دارد – محسوب می شود.کشمش کربوهیدرات هایی که ورزشکاران برای تامین انرژی نیاز دارند در اختیار آنها قرار می دهد.برای بهره‌مندی از فواید بیشتر، شما می توانید پیش از دویدن های طولانی اندکی نمک به کشمش اضافه کنید، یا مقداری آب همراه با آن مصرف کنید که از این طریق اساسا مواد مغذی مشابه با مصرف یک نوشیدنی ورزشی را دریافت خواهید کرد. از دیگر گزینه های غذایی که می توانید برای افزایش سطوح انرژی خود مصرف کنید می توان به میوه های خشک شده و شکلات تلخ اشاره کرد.

    سدیم که می تواند به واسطه تعریق از بدن دفع شود، پشتیبانی برای هیدراتاسیون است، اما نیازی نیست برای احیای ذخایر الکترولیتی خود یک نوشیدنی ورزشی مصرف کنید. در واقع، مقدار سدیم موجود در بیشتر نوشیدنی های ورزشی بسیار کم است.ورزشکارانی که به افزایش مصرف سدیم نیاز دارند یا ورزشکارانی که به شدت عرق می کنند، با افزودن مقداری نمک بیشتر به وعده های غذایی خود، مصرف کره بادام زمینی شور یا مصرف آب مرغ می توانند این نیاز خود را برطرف کنند.  

    منیزیم یک الکترولیت دیگر است که در بسیاری از نوشیدنی های ورزشی وجود دارد. منیزیم از عملکرد سیستم ایمنی بدن، عملکرد درست مغز و استحکام استخوانی پشتیبانی می کند و پژوهش ها نشان داده اند که کمبود این ماده مغذی می تواند تاثیر منفی بر عملکرد ورزشی انسان داشته باشد.با دنبال کردن یک رژیم غذایی متعادل احتمالا به میزان کافی منیزیم دریافت خواهید کرد. با مصرف روزانه مغزدانه ها، سبزیجات برگدار، و غلات کامل می توان از تامین منیزیم به میزان کافی اطمینان حاصل کرد.برای دریافت منیزیم به میزان کافی می توانید مصرف بادام، بادام هندی، و بادام زمینی را مد نظر قرار دهید. لوبیا سیاه، اسفناج و ادامامه از دیگر گزینه های خوب برای دریافت منیزیم و مواد مغذی دیگر بدون ورود شیرین کننده های مصنوعی موجود در نوشیدنی های ورزشی به بدن هستند.

    بیشتر بدانید : 10 نکته کلیدی در مورد باید و نبایدهای غذا خوردن

    بیشتر بدانید : نوشیدنی هایی که سرحالتان می کنند

    بیشتر بدانید : چرا هر چه ورزش می کنید لاغر نمی شوید

    گردآوری: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع:asriran.com

    All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

    جایگزین موز در رژیم غذایی
    جایگزین موز در رژیم غذایی
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *