تور گلاب گیری قمصر کاشان

دوره مقدماتی php
تور گلاب گیری قمصر کاشان
تور گلاب گیری قمصر کاشان

سفر یک روزه از صبح تا شب با اتوبوس توریستی، همراهی راهنمای تور از ابتدا تا انتهای تور، بیمه مسافرتی، پرداخت ورودیه اماکن مورد بازدید، پذیرایی صبحانه و چای،نسکافه،آب معدنی،میوه(در کلیه تورهای علاءالدین تراول،هزینه ناهار و شام به عهده مسافران می باشد)

با توجه به مسیر و فاصله نزدیک کاشان و تعداد همسفران می توانیم با ون یا مینی بوس و یا اتوبوس به کاشان برویم

سوغاتی های این تور گلاب است و عرقیجات گیاهی حرفه ای کاشان وکلوچه کاشان و باقلوای مخصوص کاشان

در کاشان رستوران های خوبی وجود دارد و در تور یک روزه شما را به رستوران مشخصی می بریم ، یا رستوران شب های سیلک و یا رستوران باغ پرندگان قمصر و یا رستوران هتل سبز نیاسر و یا رستوران هتل عامری کاشان

حس سفر دسته جمعی و همراهی با گروه از صبح تا شب تنها شرط همراهی با تور یک روزه استتور گلاب گیری قمصر کاشان

دوره مقدماتی php

هتل هما تهران

کاربر محترم در صورتی که تاریخ اجرای تور گروهی برای این تور وجود نداشته باشد، می‌توانید با تکمیل فرم درخواست تور و تکمیل اطلاعات آن، درخواست خود را ثبت نمایید. درخواست شما در لیست انتظار قرار خواهد گرفت و همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس می‌گیرند.

منو

گلابگیری نیاسر

بهار که می‌شود، عطر گل محمدی در شهرهایی همچون نیاسر، کاشان، قمصر آنچنان می‌پیچد که در هر کوی و برزنی که قدم بگذارید از بوی عطر آن سرمست خواهید شد. مگر می‌شود که بهار زیبا بیاد و برای گلاب‌گیری به نیاسر سفر نکرد؟!

اگر شما از جمله افرادی هستید که تا به حال مراسم گلاب‌گیری را از نزدیک تماشا نکرده‌اید با ما در تور گلاب‌گیری نیاسر همراه شده و این مراسم را از نزدیک تماشا کنید. درجه سختی تور نیاسر، 2 از  6 بوده و نیاز به آوردن غذا ندارید. آرندتور در این سفر یک روزه، دو وعده اصلی صبحانه و نهار به همراه یک میان وعده میزبان شما خواهد بود.

کهن باغ نیاسر یکی از شهرهای کاشان است که در 20 کیلومتری این شهر در استان اصفهان قرار دارد. این شهر آب و هوای معتدل و خنکی دارد و هرساله در ایام گلاب‌گیری که از 20 فروردین آغاز و تا آخر اردیبهشت ادامه دارد، هزاران گردشگر را به تماشای این مراسم زیبا و باشکوه. دعوت می‌کند. گل‌های محمدی نیاسر زودتر از کاشان و قمصر به ثمر می‌رسند. بنابراین همان طور که گفته شد، در سفر به نیاسر شما از بوی گل‌های محمدی در کوی  برزن آن سرمست خواهید شد.تور گلاب گیری قمصر کاشان

مراسم گلاب‌گیری به شیوه سنتی انجام می‌‌شود. در این شیوه از وسائلی همچون پارچ، قرابه، نی و شیشه استفاده می‌گردد. مراسم گلاب‌گیری سنتی سابقه‌ای بسیار طولانی داشته و با شکفتن گل‌های محمدی زن و مرد مشغول چیدن گل‌ها از صبح زود خواهند بود. این مراسم بسیار جالب است و در نهایت پس از 5 تا 7 ساعت زحمت گلاب ناب و خوش بو آماده می‌گردد.

در تور گلاب‌گیری نیاسر پس از تماشای مراسم گلاب‌گیری به بازدید از آبشار نیاسر مشهور می‌روید. آبشار نیاسر از چشمه‌ای هم نام با خودش به نام چشمه نیاسر نشأت می‌گیرد. این چشمه‌ی باستانی به چشمه اسکندریه هم شهرت دارد و از قدیمی‌ترین چشمه‌های این منطقه است. چشمه و آبشار نیاسر آبی بسیار خنک و زلال دارد. این آبشار علاوه بر کیفیت و خنکی آبش به دلیل داشتن استلاکتیت‌ها و استلاکمیت‌های زیبا در بدنه آبشار منظره‌ی بسیار چشم‌نوازی را ایجاد کرده که از دیدنش سیر نخواهید شد. کنید. دلیل تشکیل استلاکتیت‌ها و استلاکمیت‌ها، انحلال سنگ‌های آهکی در طول سالیان متمادی است. آبشار نیاسر در فصل پاییز کمترین و در بهار بیشترین مقدار آب را داراست.

چهار طاقی نیاسر بنای باستانی باقی‌مانده از دوره ساسانی است که به دستور اردشیر بابکان بر روی صخره‌های غربی مشرف به شهر ساخته شده‌است. مردم محلی اعتقاد دارند، این بنا یک آتشکده مشهور بوده اما باستان شناسان احتمال می‌دهند چهار طاقی نیاسر، کاربری‌های مختلف همچون نشانه راهیابی، بنای یادبود، آتشگاه و مقبره بزرگان نیز داشته‌است.

پس از بازدید از شهر نیاسر در راه بازگشت به باغ و حمام فین کاشان محل قتل امیرکبیر و یکی از باغ‌های مشهور ایرانی سفر خواهید کرد. سابقه و قدمت این بنا به دوره صفویه بر می‌گردد. باغ فین یکی از اماکن بسیار پرجاذبه شهر کاشان است که سالانه هزاران گردشگر را به بازدید از خود دعوت می‌کند. باغ فین به همراه مجموعه‌های پیرامونش در سال 1314 هجری شمسی به ثبت ملی رسیده و چند سالی است که در فهرست میراث جهانی در یونسکو نیز به ثبت رسیده‌است.

همسفران عزیز در سفر یکروزه با تخفیف سفر کنید…

تخفیف شنبگی: 20 هزار تومان کمتر از مبلغ اصلی تور

تخفیف یک‌شنبگی: 15 هزار تومان کمتر از مبلغ اصلی تور

تخفیف دوشنبگی: 10 هزار تومان کمتر از مبلغ اصلی تور

تخفیف سه‌شنبگی: 5 هزار تومان کمتر از مبلغ اصلی تور

قابل ذکر است این تخفیفات برای 15 نفر اولی که ثبت‌نام کنند لحاظ خواهد شد…

پس عجله کنید تا جزء 15 نفر اول این سفر باشید…

جهان یک کتاب است و آنهایی که سفر نمی روند فقط یک صفحه از آن را می خوانند.

در تیم آرندتور همراهمان باشید

منو

75,000 تومان

سفر 1 روزه

جاذبه‌ها:

 بازدید از  باغ  گل مراسم گلابگیری سنتی در قمصر، باغ و حمام فین کاشانتور گلاب گیری قمصر کاشان

امروز 02 آذر 1399

اجرای تورتعطیل

همسفران عزیز در سفر یکروزه با تخفیف سفر کنید…

تخفیف شنبگی: 20 هزار تومان کمتر از مبلغ اصلی تور

تخفیف یک‌شنبگی: 15 هزار تومان کمتر از مبلغ اصلی تور

تخفیف دوشنبگی: 10 هزار تومان کمتر از مبلغ اصلی تور

تخفیف سه‌شنبگی: 5 هزار تومان کمتر از مبلغ اصلی تور

قابل ذکر است این تخفیفات برای 15 نفر اولی که ثبت‌نام کنند لحاظ خواهد شد…

پس عجله کنید تا جزء 15 نفر اول این سفر باشید…

جهان یک کتاب است و آنهایی که سفر نمی روند فقط یک صفحه از آن را می خوانند.

در تیم آرندتور همراهمان باشید

خانه » تورهای مسافرتی » تورهای طبیعت گردی » تور گلاب گیری کاشان بهار ۱۴۰۰

! طبق دستورالعمل وزارت بهداشت استفاده از ماسک و دستکش در اتوبوس الزامیست !

تور گلاب گیری کاشان را با اجرای متفاوت تیم شال و کلاه سفر از دست ندهید به این دلایل ( توضیحات تور ).

تور گلاب گیری قمصر کاشان

تور گلاب گیری کاشان هر ساله در فصل بهار اجرا می شود و مختصری درباره آن

 



 

نام شما (الزامی)

شماره تماس (خط تلفن ویژه): 88395143 – 021

شماره همراه (پشتیبانی): 09368513555

برای مشاهده شماره کارت جهت واریز وجه اینجا کلیک کنید.

من وحید نفوذی هستم. از سال 1386 تا حالا در زمینه لیدری تورهای مختلف طبیعت گردی و ایرانگردی فعالیت می کنم. خیلی دوست دارم مردم ما اول ایران رو درست بگردند و بعدش به جاهای مختلف جهان سفر کنند. همیشه شعارم این بوده که اول ایرانگردی؛ بعد جهانگردی! خوشحال میشم بتونم باهاتون همسفر بشم، تلاشم رو میکنم حسابی بهتون خوش بگذره!

گروه “تورهای طبیعت گردی لارک” متشکل از کادری متخصص و مجرب است که از سال 1386 کار خود را آغاز کرد و با اشراف کامل به مناطق مختلف داخل ایران، تورهایی کاملا ویژه و خاص را برگزار می کند.

سبد خرید شما خالیست

رستوران و کافی‌شاپ

تفریحی و ورزشی

سلامتی و پزشکی

زیبایی و آرایشی

تور گلاب گیری قمصر کاشان

هنر و تئاتر

آموزش

خدمات

تور و سفر

کد تخفیف و پولِ‌تو

جستجو

قیمت

0

0

امتیاز

امتیاز 5 ستاره

امتیاز 4 ستاره به بالا

امتیاز 3 ستاره به بالا

مرتب‌سازی بر اساس:

متاسفانه محصول فعال در این تگ وجود ندارد.

از آنجایی که این مراسم باشکوه وسنتی در فصل بهار و در شهرهای قمصر و نیاسر کاشان برگزار می شود، آژانس های مسافرتی هم انواع تورهای گلاب گیری را ارائه می دهند تا دوستداران بتوانند در تورهای یکروزه یا چند روزه زیبایی این مراسم را نظاره گر باشند و هم عرقیجات با کیفیت و مورد نیاز خود را تهیه کنند. همچنین شما میتوانید با یک تیر چند نشان بزنید تور گلاب گیری خود را انتخاب و علاوه بر تماشای این مراسم با شکوه و از آنجایی که کاشان شهر کوچکی است شما میتوانید از جاذبه های گردشگری و زیبایی های کاشان هم دیدن نمایید.

 

 

قبل از پرداختن به جذابیت‌های تور گلاب گیری کاشان شاید دانستن نکات کلیدی برای سفر به کاشان کمی ضروری باشد. کاشان یکی از شهرستان‌های تاریخی استان اصفهان است که میان کوههای کرکس و کویر مرکزی ایران قرار گرفته و دارای آب و هوای گرم بیابانی است. این شهر مهد تمدن و فرهنگ سنتی ایران و مشهور به دارالمومنین است. از آن‌جایی که کاشان، شهری تاریخی و پر از مشاهیر علمی وادبی است، نقش پر رنگی در صنعت گردشگری هم دارد. یکی از عجیب‌ترین دیدنی‌های شهر کاشان که هر سال بهار، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، رویش یکی از خوشبوترین گل‌ها در دل این شهر کویری است. علاوه بر این نزدیکی به مقاصد زیبای کویری هم می‌تواند یکی دیگر از دلایل جذب گردشگر در کاشان باشد.

 

 

کاشان و مردمان اطراف این شهر دارای آداب و رسوم بسیاری هستند که هر کدام ریشه در فرهنگ غنی‌شان دارد و آن را با دلیل خاصی انجام می‌دهند.نخل گردانی: آیین نخل گردانی یکی از مراسم مذهبی مردم کاشان است که در آن نوعی سازه چوبی که نماد تابوت امام حسین (ع) است و توسط ده‌ها تن از مردم در روز عاشورا و دیگر ایام سوگواری بلند شده و در خیابان‌ها چرخانده می‌شود.قالیشویان: هر سال در دومین جمعه مهرماه برای امامزاده سلطان علی بن محمد باقر (ع) و زنده نگه داشتن یادش در آستان مقدس این امامزاده بزرگوار در مشهد اردهال برگزار می‌شود.گلاب گیری: این مراسم معروف‌ترین و باشکوه‌ترین مراسم در کاشان است و امروزه با نام لتان خوانده می‌شود که سابقه ای دراز دارد و هر ساله تعداد بسیار زیادی گردشگر را برای دیدنش به خود جذب می‌کند.

 

 

نام کاشان با گلابش گره خورده است. ، اگر در بهار و به خصوص اردیبهشتا به کاشان سفر کنید، گل‌های محمدی به نهایت رشد و بلوغ خود رسیده‌اند و آماده چیده شدن هستند این مراسم خوشبو و خوش آب و رنگ از ۱۵ اردیبهشت آغاز و تا اواسط خرداد ماه ادامه دارد. گلاب گیری یکی از مراسم زیبا و قدیمی ایران است. نیاسر و قمصر دو شهر معروف برای گلاب گیری هستند.قمصر: این شهر در ۳۰ کیلومتری جنوب کاشان واقع است و از آنجایی که دارای باغ های گل محمدی بسیاری است نام گلاب با قمصر گره خورده است اما در دیگر روستاهای کاشان هم میتوان گلاب های غلیظ تر هم پیدا کرد.تور گلاب گیری قمصر کاشان

نیاسر: یا کهن باغشهرایران واقع در ۳۰ کیلومتری غرب کاشان جدا از مراسم تماشایی گلابگیری، دارای جاذبه های دیدنی بسیار است. آبشار نیاسر، بنای چهارطاقی روی تپه های غرب نیاسر و آتشکده نیاسر از جمله جاهای دیدنی‌ این شهر زیباست.

 

 

حال که شما به کاشان سفر کرده اید لازم است بدانید این مراسم توسط برگزار کننده ها از صبح زود با چیدن گل ها آغاز و زمانی که گلها چیده شد با الاغ و ساز و دهل به کارگاه گلاب گیری می برند و با خواندن دعا و اعمال مذهبی آن را آماده گلاب گیری میکنند، در بیشتر خانه های روستایی دیگ های مسی مخصوص گلاب گیری و به روش سنتی انجام می شود، گلها را با 3 برابر آب در دیگ ها روی اجاق میگذارند با سرپوش روی دیگ را میپوشانند تا اگر روزنه ای دارد پوشانده شود. پس از اینکه محتویات دیگ به جوش آمد بخار آن را از لوله ها به درون پارچ مسی بزرگ که داخل آب سرد قرار دارد می ریزند. هنگامی که این بخارها سرد شوند گلاب حاضر است . این مراحل حدود ۵تا ۷ ساعت زمان میبرد.

با وارد کردن ایمیل خود آخرین تخفیفان‌های شهرتان را دریافت کنید

تخفیفان اولین، معتبرترین و محبوب‌ترین بستر تخفیف و خرید گروهی است که هدف آن تبدیل شدن به بزرگ‌ترین بستر تخفیف، تجارت و تبلیغات اینترنتی در ایران است. حس خوب هیجان، مشتری مداری و وسواس در انتخاب شرکای تجاری‌ سه ارزش اصلی تخفیفان در ارتباط با مشتریان و شرکای تجاری است تا بتواند بر اساس آن‌ها خدمات با کیفیت، ارزان و مقرون به صرفه را در اختیار همه کاربران قرار دهد. شما با تخفیفان هیچ تخفیفی را از دست نخواهید داد و می‌توانید هزینه‌های زندگی خود را کاهش دهید و از بهترین خدمات با ارزان‌ترین قیمت‌ها استفاده کنید.
تخفیفان در روز ده‌ها تخفیف ویژه و جذاب برایتان دارد و شما می‌توانید از تخفیف های چهل تا صد درصدی استفاده کنید. برخی از دسته‌های محبوب تخفیفان، تخفیف های رستوران، هتل، تور مسافرتی، کافی‌شاپ، آرایشگاه، کلینیک زیبایی، آتلیه، تئاتر، کالاها و برندهای معتبر و کد تخفیف می‌باشند. همچنین برای ارائه خدمات بهتر هر یک از قسمت‌های تخفیفان به دسته‌بندی‌های کوچک‌تری همچون تخفیف رستوران سنتی و ایرانی، رستوران با موسیقی زنده، کافی‌شاپ، صبحانه، بوفه نهار و شام، استخر، باشگاه بدن‌سازی، شهربازی، توچال، تئاتر کودک، تئاتر کمدی، پینت بال، برج میلاد، لیزر موهای زائد، تور و هتل مشهد، هتل شمال و سایر هتل‌ها تقسیم شده است. تخفیفان علاوه بر تهران در شهرهای مشهد، تبریز، اصفهان، کرج، شیراز و استان مازندران نیز فعالیت دارد.

تخفیفان 1399 – ساخته شده با عشق

سبد خرید شما خالیست

رستوران و کافی‌شاپ

تفریحی و ورزشی

سلامتی و پزشکی

زیبایی و آرایشی

تور گلاب گیری قمصر کاشان

هنر و تئاتر

آموزش

خدمات

تور و سفر

کد تخفیف و پولِ‌تو

تور یکروزه گلابگیری کاشان و نیاسر از آژانس خط سفر پارس تنها با پرداخت 64500 تومان اما به ارزش 95000 تومان (32% تخفیف)

 

نام کاشان با گلابش گره خورده است و تماشای مراسم گلابگیری هرساله عده زیادی را به کاشان می‌کشاند. زمان گلابگیری در کاشان از اواسط اردیبهشت شروع می‌شود و تا اواسط خردادماه (یک اردیبهشت تا ۱۵ خردادماه)ادامه دارد. بوی گل محمدی در شهر می‌پیچد و مستت می‌کند و همه اینها به لطف آمدن بهار است.مراسم گلابگیری که امروز در کاشان لتان خوانده می‌شود سابقه ای دراز دارد. داستان از این قرار است: از صدها سال قبل(نقوش به جا مانده بر سفالینه های تپه سیلک، شعرها و سفرنامه ها وجود گل سرخ را در زمان‌های دور تصدیق می‌کند) با شکفتن گل های سرخ محمدی، زن و مرد و بزرگ و کوچک صبح زود از خانه بیرون می‌زنند و مشغول چیدن گل می‌شوند. آنهایی که مزرعه ندارند برای دیگران گل می چینند و آنهایی هم که فاقد وسایل گلابگیری‌اند، گل‌هایشان را به دیگران می‌فروشند. گلابگیرها قسمتی از خانه شان را به انبار کردن گلاب اختصاص می‌دهند و آنچه باعث می‌شود مراسم گلابگیری در شهرهایی مثل قمصر و نیاسر تماشاگران زیادی داشته باشد، شیوه سنتی گلابگیری است.جشنواره گلاب‌ گیری یکی از پرطرفدارترین جشن‌های همگانی ایرانی است که سبب می‌شود هر ساله افرادزیادی صرفا با انگیزه حضور در این فستیوال به مراکز گلاب‌ گیری سفر کنند و از نزدیک شاهد روش‌های سنتی عرق‌کشی باشند. گلاب مایعی بسیار خوشبو است که از تیره‌ای از خانواده گل رز به دست می‌آید. این مایع معطر در ایران مصارف غذایی، دارویی و مذهبی دارد و به همین دلایل، بسیار ارزشمند و عزیز به شمار می‌آید و به همین دلیل برای تولیدش جشن می‌گیرند.

با ثبت نظر و تجربه‌ی خود، به کاربران دیگر در انتخاب کمک کنید. ثبت نظر

اگر در مورد این پیشنهاد سوالی دارید، می‌توانید بپرسید. ثبت پرسش

با وارد کردن ایمیل خود آخرین تخفیفان‌های شهرتان را دریافت کنید

تخفیفان اولین، معتبرترین و محبوب‌ترین بستر تخفیف و خرید گروهی است که هدف آن تبدیل شدن به بزرگ‌ترین بستر تخفیف، تجارت و تبلیغات اینترنتی در ایران است. حس خوب هیجان، مشتری مداری و وسواس در انتخاب شرکای تجاری‌ سه ارزش اصلی تخفیفان در ارتباط با مشتریان و شرکای تجاری است تا بتواند بر اساس آن‌ها خدمات با کیفیت، ارزان و مقرون به صرفه را در اختیار همه کاربران قرار دهد. شما با تخفیفان هیچ تخفیفی را از دست نخواهید داد و می‌توانید هزینه‌های زندگی خود را کاهش دهید و از بهترین خدمات با ارزان‌ترین قیمت‌ها استفاده کنید.
تخفیفان در روز ده‌ها تخفیف ویژه و جذاب برایتان دارد و شما می‌توانید از تخفیف های چهل تا صد درصدی استفاده کنید. برخی از دسته‌های محبوب تخفیفان، تخفیف های رستوران، هتل، تور مسافرتی، کافی‌شاپ، آرایشگاه، کلینیک زیبایی، آتلیه، تئاتر، کالاها و برندهای معتبر و کد تخفیف می‌باشند. همچنین برای ارائه خدمات بهتر هر یک از قسمت‌های تخفیفان به دسته‌بندی‌های کوچک‌تری همچون تخفیف رستوران سنتی و ایرانی، رستوران با موسیقی زنده، کافی‌شاپ، صبحانه، بوفه نهار و شام، استخر، باشگاه بدن‌سازی، شهربازی، توچال، تئاتر کودک، تئاتر کمدی، پینت بال، برج میلاد، لیزر موهای زائد، تور و هتل مشهد، هتل شمال و سایر هتل‌ها تقسیم شده است. تخفیفان علاوه بر تهران در شهرهای مشهد، تبریز، اصفهان، کرج، شیراز و استان مازندران نیز فعالیت دارد.

تخفیفان 1399 – ساخته شده با عشق

ویژه بهار و تابستان 98

هر نفر 750000 تومان بدون ناهار

5 صبح از میدان ونک

گشت های نیاسر کاشان :نیاسر-آبشار-بازدید از مراسم گلابگیری-خانه تاریخی بروجردی -طباطبائی-باغ فین-

گشت های قمصرکاشان : قمصر-مراسم گلابگیری-باغ فین-خانه بروجردی-و طباطبائیتور گلاب گیری قمصر کاشان

برای گروههای بالای 15 نفر یک نفر رایگان می باشد.پ – -کلیه ورودی ها به عهده مسافر میباشد.

5 صبح حرکت از تهران ، صرف صبحانه در قم و گذر از اتوبان قم به کاشان ، ديدار از باغ گل و کارگاه گلابگيري در قمصر

کاشان ، ديدار از خانه تاريخي بروجردي ها و خانه عامري ها ، صرف ناهار در هتل سراي عامري ها و ادامه مسير به

سوي تپه باستاني سيلک کاشان ( تمدن 7000 ساله ) ، ديدار از اثر ثبت شده جهاني باغ فين کاشان ، حمام فين و

موزه کاشان و برگشت به تهران تا ساعت 10 شب .

“تور گلاب گیری ” شاید همانند دیگر تورهای “طبیعت گردی“، گردشگران راغرق طبیعتی مثل کوه،کویر،چنگل ،دریا نکند ولی در عوض شاهد بهره برداری مفید انسان از طبیعت دست آموز وی خواهیم بود.

وقتی در کشور عزیزمان ایران صحبت از گل سرخ و گلاب می شود ، یک نام در ذهن ما تداعی می شود ، آری کاشان پایتخت گل سرخ ایران زمین و نواحی اطرافش همه ساله با آغاز فصل بهار شاهد مراسم گلاب گیری که آیینی هزار ساله است ، می باشد .
از دیرباز نام کاشان با عطر گل سرخ و شمیم دل انگیز گلاب گره خورده به طوری که رویش گل سرخ به طور طبیعی قدمتی 50 میلیون ساله دارد و کاشت گل سرخ حدود 7000 سال است که انجام می شود.
گلاب ماده ای معطر و مقدس است که علاوه بر طراوت و قدوس که آمیخته با فرهنگ ملی و مذهبی ماست ، استفاده های غذایی و دارویی نیز دارد .
با این تفاسیر با آغاز فصل بهار از نیمه اردیبهشت ماه تا نیمه خرداد ماه که دوره شکفتن گل سرخ است ، تورهای گردشگری بسیاری به مقصد کاشان و حومه اطراف آن از جمله قمصر ، نیاسر و برزک که به ترتیب در جنوب ، غرب و جنوب غربی کاشان واقع هستند ، برگزار می گردد . دیگر روستاهای کوچک در دامنه های کوههای کرکس ، کرگز و دومیر از جمله بیدهند ، کامو و نشلج میزبانهای بسیار عالی برای مراسم گلاب گیری می باشند .
گلاب گیری در این مناطق یک فعالیت اقتصادی به حساب می آید به اینگونه که کشاورزان سحرگاهان با چیدن گل های سرخ بامداد خویش را آغاز نموده و پس از آب پز نمودن گلچین های آفتاب ندیده در دیگ های مسی که به لوله ای (( نیچه )) نام انتقال یافته و پس از ورود بخارات در لوله مستقر در محیط سرد ، عملیات تقطیر انجام می پذیرد و گلاب با رنگ و بویی حیرت آور تولید می گردد .
مدت زمان گلاب گیری معمولاً هر 8 ساعت یکبار انجام می پذیرد که دیگها به طور مداوم 3 مرتبه در شبانه روز پر و خالی می گردند و به اندازه وزن گل ها در دیگها آب می ریزند ، گلابگیران عموماً از هر 24 کیلوگرم گلچین حدود 20 کیلوگرم گلاب تهیه می کنند .
امروزه کارگاههای بسیار بزرگ گلاب در بین مسیر قمصر و کاشان وجود دارند که معمولاً محصول حاصله از این کارگاهها به فرانسه و بلغارستان به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان عطر دنیا صادر می شود .
در ادامه به معرفی دیگر جاذبه های جانبی در تور گلابگیری می پردازیم .
مراسم گل غلتان نوزاد :
این مراسم برای نوزادانی که در فصل بهار متولد شده اند در دهمین روز تولدشان یا اولین بهار زندگی خویش را آغاز نموده اند ، انجام می پذیرد .
به باور اهالی این مراسم علاوه بر اینکه سبب دورماندن نوزاد از زشتی ها و پلیدی ها می گردد ، باعث شادابی و طراوت نوزاد شده و همچنین از پوست بدن وی محافظت نموده و نوزاد را خوش و سرزنده می سازد .
چگونگی انجام این مراسم به این صورت است که پس از جمع آوری گلچین ها از باغ ، نوزاد را حمام نموده و پس از آنکه کاملاً بدن اش را خشک نمودند اورا درمیان پارچه ای سفید قرار داده و چهار نفر از وابستگان اصلی وی به همراه تصنیف خوانی و نیایش ، نوزاد را تطهیر نموده و به بوی عطر گل آغشته می سازند .
این مراسم عموماً با صرف شربت و شیرینی پایان می پذیرد .

مراسم گلاب گیری را در “تور گلاب گیری” ندای سفر همراه با لیدر تخصصی گلاب گیری تجربه کنید.
آبشار نیاسر :
نیاسر در زبان فارسی پهلوی محتوایی نزدیک به سایه و سرما دارد .
سرچشمه این آبشار از چشمه ای موسوم به چشمه اسکندری است در واقع شهر نیاسر نیز همه تاریخ و قدمت خود را مدیون این چشمه است .
این آبشار 25 متری ، در آبراهه خود دارای سنگ هایی از جنس آهکی و رسوبی می باشد .

چارتاقی نیاسر:
این بنا با قدمتی از زمان ساسانیان در 20 کیلومتری غرب شهرستان کاشان واقع است که به نام آتشکده نیاسر یا آتشکده ساسانی شناخته می شود .
چارتاقی ها عموماً سازه هایی با کارکرد تقویمی هستند که با وجود آنها می توان در هنگام طلوع خورشید در نخستین روز هر فصل ، آغاز فصول چهارگانه را در زاویه ای خاص در بین ستون های این سازه ها مشاهده نمود .
خانه طباطبایی ها ( عروس خانه های ایران ) :
خانه طباطبایی ها واقع در محله سلطان میر احمد کاشان ، یکی از شاهکار های معماری ایرانی محسوب شده و ملقب به عروس خانه های ایران می باشد .
معمار سازنده این بنا استاد علی مریم کاشانی و سرمایه گذار این بنا حاج سید جعفر طباطبایی از بازرگانان نطنزاست که قدمت آن به نیمه دوم سده 13 هجری باز می گردد این بنا با دارا بودن ستون ها و گچ بری های حیرت آور ، حیاط و حوض با صفا و شاه نشین با عظمتش فضایی دلپذیر و دلکش برای گردشگران مهیا می سازد .
باغ و حمام فین کاشان :
یکی از نمونه های باغ های ایرانی که حمام فین را دردل خود جای داده است شامل یک حیاط مرکزی می باشد و بوسیله دیوارهای بلند و برجهای استوانه ای شکل محصور شده است قدمت این باغ به صفویه باز می گردد( اما قدمت باغ کهنه آنطور که روایت می شود به زمان آل بویه برمی گردد ) . حمام فین مکانی است که در دوران قاجار ناصرالدین شاه صدراعظم خود میرزا تقی خان امیرکبیر را در آن به قتل رساند . حمام فین دارای دو حمام کوچک و بزرگ است که حمام کوچک تر از آثار دوره ی صفوی بوده و همراه با بنای اولیه باغ ساخته شده ولی حمام بزرگتر به دستور فتحعلی شاه در اوایل دوران قاجار ساخته شده است .

 

تور گلاب گیری قمصر کاشان

زمان حرکت: 5 صبح

استان مورد بازدید: اصفهان

نوع سفر: طبیعت گردی و فرهنگی

درجه بندی سختی سفر: آسان

قیمت: 85000 تومان

 

برنامه سفر: حرکت ساعت 5 صبح از میدان آرژانتین- صرف صبحانه در مجموعه توریستی مارال ستاره- حرکت به سمت نیاسر- بازدید از چارتاقی و بازدید از آبشار و کوشک صفویه – پیاده روی تا پایین آبشار- حرکت به سمت باغ گل- بازدید از باغ گل- مراسم گلاب گیری و گل غلتان نوزاد- صرف ناهار در باغ گل- خرید سوغاتی – حرکت به سمت کاشان- بازدید از باغ و حمام فین کاشان- بازدید از خانه طباطبایی ها( در صورت وجود وقت کافی)- بازگشت به سمت تهران- صرف عصرانه در مجموعه توریستی مارال ستاره.


سمیه طاهری
– تیر 26, 1397

aaaaaaaaaaaaaaaliiiiiiiiiiiii


سمیه طاهری
– تیر 27, 1397

عاااااااااااااااااااالیییییییییییی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام

ایمیل


آیا توضیحات مطابق محصول است ؟
آیا توضیحات مطابق محصول است ؟بلهنه

آیا عکس را از کامپیوتر خود پیوست می کنید ؟

آیا عکس را از سایت دیگه ای پیوست می کنید ؟

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

صربستان پیوند دهنده مرکز ، جنوب و خاور اروپاست و در جلگه پانونین و شبه جزیره بالکان واقع شده است.

مد نظر ما دوچرخه سواری به سبک کوهستان می باشد که یکی از برنامه های هیجان انگیز ، محسوب می شود .

جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس در تنگه هرمز و استان هرمزگان واقع شده است .

قيمت:85,000 تومان

کلیه حقوق این سایت منحصرا مربوط به آژانس ندای سفر می باشد، هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

تور گلاب گیری قمصر کاشان
تور گلاب گیری قمصر کاشان
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *