تنباکو برازجانی ضد سرطان

دوره مقدماتی php
تنباکو برازجانی ضد سرطان
تنباکو برازجانی ضد سرطان

تأثیرات تنباکو بر سلامت انسان قابل توجه هستند. تنباکو بزرگترین علت مرگ قابل پیشگیری در سطح جهان است. بسته به روش استفاده از تنباکو از قبیل کشیدن آن مانند سیگار، انفیه زنی آن، یا جویدن آن و مقدار استفاده از آن، شدت تأثیرات آن بر اندام‌ها متفاوت است. اعتیاد به تنباکو احتمال زیاد ابتلا به سرطان ریه و امراض قلبی را در بر دارد. سازمان بهداشت جهانی هشدار می‌دهد که با وجود همه برنامه‌های پیشگیرانه، در عرض ۳۰ سال گذشته، ۱۰۰ میلیون نفر به خاطر بیماری‌های ناشی از مصرف دخانیات جان سپرده‌اند، که این میزان خیلی بیشتر از مجموع تلفات ایدز، سل، تصادفات رانندگی و خودکشی‌ها است.[۱]
همراه با دود سیگار، هزاران مادهٔ سمی و جهشزا وارد دهان مصرف‌کننده می‌شود. همچنین مصرف سیگار با ابتلا به سرطان دهان و سرطان حنجره ارتباط مستقیم دارد. کشیدن سیگار، ابتلا به سرطان‌های پانکراس و سینه را افزایش داده و در ایجاد ناراحتی‌های مهلک تنفسی مؤثر است. احتمال سقط جنین و به دنیا آمدن جنین مرده در زنان سیگاری بیش از دیگران است.[۲]

به طور کلی می‌توان گفت که تمام سموم، می‌توانند به ایجاد بافت‌های سرطانی بینجامند. زیرا ثابت شده است که بدن، نوعی سپر سلولی نامیرا در برابر سموم ایجاد می‌کند که همان بافت سرطانی می‌باشد.
هر چه احتمال تماس دود سیگار با یک بافت بیشتر باشد، احتمال سرطانی شدن آن هم زیادتر می‌شود. این بافت‌ها شامل ریه‌ها، نای، نوک انگشتان، لب‌ها و دهان می‌باشند. به علاوه جوارحی که پس از جذب یا بلع نیکوتین در گیر می‌شوند، مانند کبد، معده، پانکراس و کلیه‌ها نیز احتمال سرطانی شدن دارند.


بد کار کردن کبد موجب افزایش آنزیم‌های کبدی و افزایش چربی‌های سبک می‌شود که باعث سفت شدن رگ‌ها (تصلب شرایین) و ته‌نشینی چربی در رگ‌های قلب (کرونرهای قلبی) خواهد شد.

مدپلاس

دوره مقدماتی php

 

 

هرجا حرف از تنباکو در میان باشد ناخودآگاه ذهن ها به سمت و سوی سرطان و عوارض جانبی آن میرود و معمولا بر این باوریم که تنباکو عامل سرطان است. اما به نظر می رسد تحقیقاتی که اخیرا در دانشگاه La Trobe استرالیا انجام گرفته کاملا قوانین بازی را عوض کرده و محققان این دانشگاه کشف کرده اند که می توان از تنباکو برای درمان سرطان استفاده کرد!

البته باید این نکته را به شما یادآوری کنیم پیش از آن که همین الان به سراغ یک پاکت سیگار بروید و تمام آن را دود کنید، بهتر است بدانید منظور محققان گیاه تنباکو به نام Nicotina alata است که ذره ای به تنباکوهای به کار رفته در سیگار ها و تنباکوهایی که برای قلیان مصرف می شود شباهتی ندارد چون آنها تماما عامل سرطان زا هستند.

تنباکو برازجانی ضد سرطان

دانشمندان بعد از تحقیقات زیاد دریافتند که NaD1 ( پروتئین موجود در گیاهان صورتی و سفید ) نه تنها می تواند قارچ ها را از بین ببرد بلکه می تواند سلول های سرطانی را نابود کند.

NaD1 با ساختار گاز انبری خود بر روی سلول های سرطانی رفته و یک محفظه بالون شکل را روی سطح آنها ایجاد می کند تا بتواند باعث منهدم شدن این سلول ها شود. اما نکته ای که باعث می شود این پروتئین تبدیل به درمانی ایده آل گردد این است که وقتی به سلول های آلوده حمله می کند کاری با سلول ها سالم ندارد. براساس گفته های دکتر Mark Hulett مدیر دانشکده Molecular Science، مهمترین مشکلی که در روش ها درمانی فعلی وجود دارد این است که برخلاف پروتئین NaD1 به کلیه سلول های سالم و آلوده حمله می شود.

وی در حالی که نمی توانست خوشحالی خود را از تحقیقات جدید پنهان کند اعلام کرد حقیقتی وجود دارد که مکانیزم دفاعی قدرتمند کشف شده در مقابل سرطان از گل گونه ای از یک گیاه تنباکوی زینتی به دست آمده که حتی اگر در مراحل اولیه باشد باز هم کشف خوبی است.

مانند بسیاری از کشف ها دارویی جدید این پروتئین نیز باید در مراحل آزمایشی و تحقیقات زیادی قرار بگیرد. Hulett معتقد است حداقل باید ۱۰ سال دیگر صبر کنیم تا این دارو از شرایط آزمایشگاهی خارج و آماده عرضه به بیمارستان ها شود.

مطلب قبلی

درمان نفخ نوزاد – کولیک , دل پیچه

مطلب بعدی

آموزش طرز تهیه سرکه انگبین

با تتو میشود ام آر آی (MRI) گرفت؟

گاز سارین چیست و با قربانی چه میکند؟

روغن نارگیل مصرف نکنید!

آیا خوردن گوشت و غذاهای پخته ما را تبدیل به انسان فعلی کرده؟

نوشیدن چای داغ سرطان زاست

مزایای دوچرخه سواری به مضراتش می ارزد

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد

مشخصات من را ذخیره کن

اطلاعات دارویی تصادفی


روغن کریل Krill Oil

تنباکو برازجانی ضد سرطان


فنازوپریدین Phenazopyridine HCI


پیوگلیتازون Pioglitazone


لوکوورین Leucovorin


داریفناسین Darifenacin


آشنایی با چربی سوز ال-کارنیتین


ارلوتینیب Erlotinib


دیکلوفناک Diclofenac


آلوپورينول Allopurinol


وانکومایسین | Vancomycin

مطالب تصادفی

  • عکس پروفایل تسلیت رفیق

  • درد سینه در زنان نشانه از چیست ؟


    درمان تیر کشیدن سر و سردرد شدید


    خواب آلودگی در مردان پس از رابطه جنسی


    دستگاه تناسلی زنان چگونه است

    همه چیز درباره بیماری پسوریازیس٬ درمان و پیشگیری

    کاهش وزن بدون رژیم غذایی با توصیه های ساده و مفید


    پیشگیری از افسردگی با مصرف گردو


    چرا بعضی ها در زمستان هم عرق می کنند؟


    فشار خون سیستولیک و فشار خون دیاستولیک


    پیچ خوردن مچ پا یا زانو

    تنباکو برازجانی ضد سرطان

    راهنمای بارداری هفته به هفته , هفته اول تا هفته…

    ویروس زیکا, تراژدی جمجمه های کوچک |علائم و پیشگیری


    کوییز: در مورد فشار خون چقدر میدونید؟

    بیماری های ناشی از اختلال در کروموزوم ایکس


    همه چیز در مورد سیگار الکترونیکی


    درمان طبیعی و خانگی زگیل


    اصول پرونده نويسی و مستند سازی پزشكی


    درمان ناتوانی جنسی با قطره گل سرخ


    مبارزه با ریفلاکس معده با این 13 خوراکی

    سی تی آنژیو گرافی: در این روش ماده حاجب از طریق ورید بیمار وارد جریان خون شده و دستگاه می تواند به وسیله یک نرم افزار رایانه اي، تصاویر سه بعدی دیجیتال را از عروق کرونری ثبت کند.

     آنژیو گرافی: در این روش ماده حاجب به مسیر شریانی دست ها یا پاها تزریق می شود و تصاویر عروق به صورت فیلمبرداری دیجیتال و از زوایای مختلف به دست می‌آید.

    (بیشتر بخوانید : آنژیوگرافی)

    بلاگ/شخصی/کوتاه

    یک اپ خلاق برای کسایی که خیلی سخت بیدار میشن

    دانشمندان آسترالیا یی ابراز امیدواری کردند که تحقیقات آنها درساخت داروهای نسل جدید بتواند مفید ثابت گردد.

    به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مقاله منتشره در مجله علمی MedicalXpress دانشمندان استرالیایی از دانشگاهTroba کشف کردند که پروتئین موجود در گیاه تنباکو می تواند برای صحت انسان مفید واقع گردد.پروتئین Nicotiana alata گیاهی است که می تواند به عنوان یک وسیله مفید در مبارزه با بیماری های عفونی، از جمله HIV، ایدز، ویروس Zika و آنسفالیت، کمک کند.پس از مطالعه دقیق ساختار تنباکو، دانشمندان متوجه شدند که یکی از اجزای NaD1 قادر به از بین بردن سلول های قارچی خطرناک Candida albicans است که “میکروذرات مفید” را در بدن می کشد و در نتیجه باعث بیماری های بسیاری می شود.  

    راهنمای ثبت نام کاربران در سایت ها و حساب کاربران از طریق ماهواره ای و یا در شبکه های اجتماعی در این قوانین می باشد.

    کاربران باید قوانین ملی و بین المللی را رعایت نمایند و موظف اند به نظریات دیگر اعضا و خوانندگان احترام قائل شوند.

    تنباکو برازجانی ضد سرطان

    مدیریت حق دارد، نظریاتی را که به زبان دیگر غیر از زبانی که در سایت است، حذف نماید.

    مطالب و اظهارت نظر در تمام بخش ها و زبان های سایت sputniknews.com امکان تغییر می باشد.

    نظریات کاربران در صورتی که با موضوع مطابقت نداشته باشد، مانند:

    مدیریت حق دارد، از دسترسی کاربر به صفحه جلوگیری و یا حساب کاربری وی را بدون اطلاع قبلی حذف کند، البته در صورتی که کاربر این قوانین را نقض کند.

    کاربران می توانند به بهبود حساب خود یا باز کردن حساب تماس بگیرند و یا به این آدرس moderator.dari@sputniknews.com ایمیل نمایند.

    ایمیل باید شامل مطالب زیر باشد:

    اگر مدیران صلاح بدانند، می توانند، حساب کاربر را باز و اجازه دسترسی به وی دهند.

    مدیریت به کاربرانی که قوانین را به طور مکرر نقض کرد، اجازه دسترسی نمیدهد.

    کاربران می توانند از طریق این ایمیل آدرس moderator.dari@sputniknews.com با تیم مدیران سایت تماس بگیرند.

    شما می توانید برای دریافت اطلاعیه های اسپوتنیک مشترک شوید

    توتون

    * نام‌های دیگر آن: تنباکوی قلیان، تنباکو، توتون کردستانی، توتون ویرژینی، توتون امریکایی، توتون مریلاند و توتون چینی یا ترکی می‌باشد.

    1. به خاطر وجود نیکوتین در توتون این گیاه مخدر و سمی می‌باشد.

    تنباکو برازجانی ضد سرطان

    11. جهت زخم‌های تازه خاکستر آن را روی زخم بریزند.
    12. برای زخم‌های جرب و جوش‌های جلدی خاکستر آن را با روغن گل سرخ مخلوط کرده بمالند.
    13. کسانی که دخانیات مصرف می‌کنند هر روز ویتامین ث بخورند.

    قلیون برازجونی رو کرسی 

    صد دانه قلیان دسته به دستهبا نظم و ترتیب یک جا نشستههر دانه ای هست خوش رنگ و رخشانقلب سیاهی در سینه آن

    جهت شنیدن و دانلود ری لینک زیر کلیک کنین:شنیدن دانلود

    تنباکو برازجانی ضد سرطان

    کُشت‌ افزار یا آلت قتاله

    همین قلیانی زیره ، مگه چیه؟؟؟؟

    هیچکس تنها نیست. “قیلون همراه”  

    خوش آن چاهی که اُو از خوش درآیو

    بکش قیلون تا جونت درآیو

     شعر قلیون

    شاعر: ؟؟؟؟؟؟

    ای رفیق ای مظهر مهر و وفا قلیون بکشتوی این جمع پر از لطف و صفا قلیون بکشتوی کوه و توی ساحل، توی جنگل های سبزهر کجا دیدی کمی صافه هوا، قلیون بکش!وقتی دیدی همسرت از بوی قلیون شاکیهدزدکی تو خونه ی همسایه ها قلیون بکشوقتیکه همسایه هاتم اهل قلیون نیستندتو کمد آروم بشین و بی صدا قلیون بکشجون عمت از دلیل مصرف قلیون نپرسحال کن با دود و بی چون و چرا قلیون بکش!موقع قلیون کشیدن هی به مردم زل نزنغرق شو تو حس و حالت بی ریا قلیون بکش!وقتیکه قلیون می شه ممنوع از اون غافل نشومثل خیلی های دیگه در خفا قلیون بکش!هست قلیون چاره ی صد درد بی درمون عزیزتا بشه دردای بی درمون دوا قلیون بکش!نسخه می پیچم برات تا مشکلاتت حل بشهصبح ها و ظهرها بعد از غذا قلیون بکش!یک نصیحت می کنم آویزه ی گوشت کنییا بمیر از فرط درد و غصه یا قلیون بکش!هر کی که قلیون کشیده چون نی قلیون شدهمشکل چاقی اگر داری بیا قلیون بکش!وقت شادی وقت غصه هر کجا که عشقتهتوی پارتی تو عروسی تو عزا قلیون بکش!من مشخص می کنم کی با کی قلیون می کشهنازنین خانوم تو با اکبر آقا قلیون بکش!!چند تا از این قرص های لعنتی بنداز بالابعد یک ساعت که رفتی تو فضا قلیون بکش!مصرف قلیون نداره مشکل شرعی ولیتو اگه سخت برات زیر عبا قلیون بکش!!گاهی وقتا که یه چیزی رو دلت سنگین می شهتا بشه اون چیز قدری جا به جا قلیون بکش!تا صدای قل قل قلیون بره تا آسمونمثل این خواننده های خوش صدا قلیون بکشموقع قلیون کشیدن حفظ نوبت واجبهبعد مورد های اورژانسی، شما قلیون بکشاغلب فرمانرواهای جهان قلیونی اندتا بشی تو کشورت فرمانروا قلیون بکش!هی نگو دیدی فلان چیزو تو قلیون اوناول کن اونا رو بیا تو جمع ما قلیون بکش!سیب و موز و پرتقال و توت فرنگی و هلوچون هوس کردی تو از این میوه ها قلیون بکش!!خیلیا پشت سرش حرفای ناجوری زدندتا بشی با روی خوبش آشنا قلیون بکشدکترا چیزی نمی فهمند از دنیای مادور از چشم تموم دکترا قلیون بکشتازه!خیلی از همین دکتر مهندس های ما…جای قلیون می کشن ….ول کن بابا ، قلیون بکش!اونقدر قلیون بکش تا جفت چشمات در بیادپله پله تا ملاقات خدا قلیون بکش!!!

    در تصویر زیر قلیون برازجونی را با نی اش می بینید.

    یک فرق قلیان برازجانی …

    ترول قلیون و تنباکو برازجونی

    تنباکو برازجانی ضد سرطان

    سیگار و قلیان ، سرطان و مرگ

    اگر میخواهید به درجه ای برسید که وارد پارک های شهرتان شوید و از روی ناچاری و بی راهی و …. با شیئی نوک تیز ، بر روی سطل های آشغال بنویسید “سیگار و قلیان ، سرطان و مرگ” و به شهرداری و زیبایی پارک برای آگاهی عموم ، ضرر بزنید ، تا میتوانید بکشید.

    مثلا:

  • عکسهای hd از رهبر
  • قلیون را تازه چاق کرده ام.

    قلیون چاق کنم و بکشم.

    و…

    مثلا: دو فِرق قلیون

    قلیان مانند دیگر وسائل تدخین نشان غم و اندوه و تلخ کامی است. چنانچه در خواب ببینید که قلیان می کشید و اهل کشیدن قلیان نباشید گرفتار ناراحتی فکر و خیال می شوید. اگر ببینید دیگران قلیان می کشند و به شما تعارف می کنند ولی شما از دود کردن آن ابا و اکراه دارید مشکلی پیش می آید که دیگران عامل آن هستند و شما هم گرفتار آن می شوید. اگر با رغبت قلیان را بگیرید و بکشید خودتان نیز مسئول و مقصر خواهید بود. اگر در خواب ببینید که قلیان چاق می کنید دست به کاری می زنید که غم می آورد. روی هم رفته قلیان تلخ کامی است اما بلا و مصیبت نیست.

    دکتر کیانوش جهانپور گفت: اگر مواد دخانی همچون قلیان به صورت مشترک مورد استفاده قرار گیرد، ریسک شیوع بیشتر خواهد شد. در نتیجه باید به مصرف کنندگان قلیان و مصرف کنندگان سایر مواد مخدر که از وسایل مشترک ممنوعه استفاده می‌کنند در خصوص خطر افزایش انتقال بیماری‌های ویروسی هشدار داد.

    به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ با یک گشت و گذار ساده در شهر تهران با قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌هایی روبرو خواهیم بود که قلیان مولفه اول حضور جوانان در آنجاست. باور این جوانان که اغلب تحصیل‌کرده نیز هستند این است که قلیان میوه‌ای می‌کشند و خاصیت دارد! غافل از آنکه آنچه به این تنباکوی میوه‌ای اضافه شده بدتر از کراک و شیشه و هروئین بوده و اعتیاد آور است.

    این روزها نیز مبحث ویروس کرونا و انتقال آن از راه‌های مختلف در صدر اخبار سلامت قرار دارد. یکی از راه‌های انتقال را می‌توان استفاده مشترک از مواد دخانی دانست. دکتر کیانوش جهانپور، مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این خصوص می‌گوید: استفاده از مواد دخانی مانند قلیان علاوه بر مضراتی که در حوزه سلامت فرد دارد، در روند انتقال بیماری‌ها خصوصا بیماری ویروسی که در کشور شیوع پیدا کرده، می‌تواند نقش داشته باشد.

    این مقام مسئول افزود: اگر  مواد دخانی همچون قلیان به صورت مشترک مورد استفاده قرار گیرد، ریسک شیوع بیشتر خواهد شد. درنتیجه باید به مصرف کنندگان قلیان و مصرف کنندگان سایر مواد مخدر که از وسایل مشترک ممنوعه استفاده می‌کنند در خصوص خطر افزایش انتقال بیماری‌های ویروسی هشدار داد.

    مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت، با اشاره به این موضوع که استفاده از برخی وسایل مشترک جزو موارد حفاظتی است و همه افراد باید پیشگیری‌های لازم را داشته باشند، عنوان کرد: اضافه بر این موضوع که ریسک شیوع عفونت‌های حاد تنفسی از جمله کرونا ویروس و آنفلوانزا از طریق مواد دخانی بالا می‌رود، افرادی که مصرف کننده دخانیات مانند قلیان هستند، مستعد ابتلا به عفونت‌های شدیدتری بگیرند. مصرف کنندگان دخانیات عواقب و پیامدهای خطرناک‌تری در ابتلا به عفونت‌های حاد مجاری تنفسی مانند کرونا ویروس نسبت به سایر افراد جامعه خواهند داشت.

    تنباکو برازجانی ضد سرطان

    در ادامه یک متخصص بیماری‌های ریوی درخصوص مضرات قلیان و عوارض استعمال تنباکوی قلیان گفت: بسیاری از افرادی که درگذشته از قلیان‌های میوه‌ای استفاده می‌کردند و دچار افت فشار و سردردهای چند روزه می‌شدند، محققان و پژوهشگران امروز بر این باورند کشیدن قلیان میوه‌ای در یک سال به صورت مستمر موجب سردرد، عدم تمرکز و به هم خوردن تعادل بدن می‌شود.

    سید علیرضا علوی، متخصص ریه، ادامه داد: این افراد می‌گویند از زمانی که این حالت‌ها به هنگام استفاده از قلیان میوه‌ای به ما دست می‌دهد قلیان را کنار گذاشته و باورمان شده این تنباکو آغشته به مواد خطرناک دیگری شده که اگر کراک و شیشه نباشد بدون شک هروئین و یا دیگر مواد مخدر است.

    این متخصص در رابطه با این موضوع که اسانس‌ها و عطرهای مورد استفاده در تنباکوها، حاصل هزاران نوع مواد سمی و کشنده است که هم مصرف کنندگان و هم افراد در معرض دود آن را به عوارض ناشی از آن گرفتار می‌کند، اظهار کرد: کشیدن قلیان، با تنباکوهای میوه‌ای که امروزه از آن استفاده می‌شود، از بدترین نوع توتون تهیه می‌شود و فرد را در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و حملات تنفسی قرار می‌دهد و مصرف‌کنندگان قلیان بیش از سایر افراد، مستعد مصرف مواد مخدر هستند.

    علوی ادامه داد: تحقیقات علمی نشان می‌دهد برخلاف باورهای افراد قدیمی که قلیان را بدون ضرر می‌دانند دود ناشی از قلیان دارای مواد سمی است که عامل اصلی بیماری سرطان ریه و بیماری قلبی و عروقی شناخته شده است. قلیان می‌تواند زمینه‌ساز مصرف دیگر مواد دخانی باشد، علاوه بر آن استفاده از قلیان‌هایی که با ترکیبی از اسانس میوه‌ای هستند معمولا فرد را در طولانی مدت در معرض دود بیشتری نسبت به سیگار قرار می‌دهند.

    علوی در ادامه با بیان اینکه کشیدن قلیان یکی از عواملی است که به انتقال بیماری‌های عفونی نظیر سل و هپاتیت منجر می‌شود، تصریح کرد: علت این موضوع استفاده مشترک از قلیان در بین افراد است. با مصرف قلیان بیش از 600 ماده سمی و مهلک وارد ریه فرد مصرف کننده و اطرافیان خواهد شد. در صنعت تنباکو، مرغوب‌ترین آن در اختیار کارخانه‌های سیگارسازی قرار می‌گیرد و تفاله‌های تنباکو برای قلیان استفاده می‌شود.

    او افزود: مقدار تنباکوی مصرفی در یک وعده قلیان معادل مصرف 20 تا 50 نخ سیگار است و به همین دلیل با افزایش سطح نیکوتین خون مصرف کننده به ظاهر تفننی برای رفع نیاز خود به روش سهل‌تری که همان مصرف سیگار است، روی می‌آورد. بنابراین اعتیاد در قلیان‌کشی با روی آوردن به استعمال سیگار و اعتیاد به مصرف سیگار نمایان می‌شود.

    این متخصص بیماری‌های ریوی با اشاره به این موضوع که تنباکوهای تحت عناوین میوه‌ای، عطری و اسانس‌دار نه تنها بی‌ضرر نیستند بلکه عوارض به مراتب بیشتری نسبت به تنباکوی ساده دارند، اظهار داشت: مواد آروماتیک (ترکیبات حلقه‌ای) موجود در تنباکو بر اثر حرارت زیاد خاصیت سرطان‌زایی و سمی فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کنند، به‌علاوه مزه و طعم مناسب و سهولت مصرف این‌گونه تنباکوها نسبت به تنباکوهای معمولی باعث افزایش گرایش بیشتر نوجوانان و جوانان به مصرف و ایجاد وابستگی به آنها خواهد شد.

    علوی در رابطه با اینکه مصرف قلیان در اماکن سربسته مثل سفره‌خانه‌های سنتی یا قهوه‌خانه‌ها عوارض آن را دو چندان می‌کند و سلامت اطرافیان به ویژه کودکان و نوجوانان را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد، یادآور شد: اسانس‌های مواد معطر استفاده شده در تنباکوهای معطر یا میوه‌ای حاوی هزاران ماده سمی و کشنده است و از آنجا که تنباکو حاوی فلزات سنگینی چون آرسنیک، کروم، سرب و کبالت است در اثر حرارت دیدن آن در مجاورت ذغال، مقادیر زیادی از این فلزات سنگین آزاد می‌شود که سبب بروز بیماری‌های مزمن و خطرناک می‌شوند.

    او افزود: مصرف این تنباکوها علاوه بر تحریک دستگاه تنفس موجب حساسیت و آلرژی می‌شوند که علائم آلرژیک و سرفه‌های مزمن همراه با خلط را برای فرد مصرف کننده به همراه دارد. تنباکو میوه‌ای به دلیل داشتن رطوبت موجب رشد انواع قارچ‌ها و میکروب‌های کشنده در آن می‌شود و افزودن الکل یا داروهای روانگردان به تنباکوی قلیان‌های میوه‌ای از دیگر خطرات استعمال این قلیان‌ها به شمار می‌رود.

    علوی در پاسخ به این سوال مصرف طولانی مواد مخدر در طولانی مدت چه عوارضی را در پی دارد، اظهار داشت: در طولانی مدت مصرف کنندگان قلیان و اطرافیان آنها که در معرض دود تحمیلی آن قرار دارند همچون مصرف کنندگان آن مبتلا به انواع سرطان‌ها، بیماری قلبی و عروقی و تنفسی خواهند شد. دود حاصل از مصرف قلیان ترکیبی از مواد دخانی و سوختی است که خطر جدی برای اطرافیان خصوصاً کودکان محسوب می‌شود و یک ساعت درمعرض دود قلیان ماندن معادل مصرف 6 تا 8 نخ سیگار است.

    این متخصص در پایان یادآور شد: استعمال دخانیات تنها به معنی مصرف سیگار نیست و توتون و تنباکو، پیپ و قلیان نیز دخانیات محسوب می‌شوند که دود ناشی از مواد دخانی بیش از 4000 ماده سمی و 70 ماده سرطان زا دارد.

    خبرنگار:

    امجد عبدی

    88492747

    88830950

    info@bornanews.ir

    تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

    تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

    تنباکو برازجانی ضد سرطان
    تنباکو برازجانی ضد سرطان
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *