تفاوت کمردرد پریودی و حاملگی

دوره مقدماتی php
تفاوت کمردرد پریودی و حاملگی
تفاوت کمردرد پریودی و حاملگی

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

 !( function( w, d ) { ‘use strict’; var ad = { zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’ }, h = d.head || d.getElementsByTagName( ‘head’ )[ 0 ]; if ( typeof w.adroParams != ‘object’ ) w.adroParams = {}; w.adroParams[ ad.id ] = ad; var script=document.createElement(“script”);script.type=”text/javascript”;script.async=1;script.src=”//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”;h.appendChild(script); })( this, document );

وب‌سایت اوما: خیلی از خانم‌ها دنبال این سوال هستند که تفاوت دل درد پریودی با دل دردی که نشون میده باردار هستیم در چی هست؟ راستش تشخیص این دو تا دل درد کار آسونی نیست، اما یکسری تفاوت‌ها داره که میتونه این دو تا دل درد را از هم متمایز کنه.

همه خانم‌ها که اقدام کردند قبل از پریود تجربه‌های مختلفی دارند که مهمترین و شایعترینش دل درد است. اما چه دل دردی به معنی پریوده و چه دل دردی به معنی لانه گزینی و بارداری است؟ مقاله را دنبال کنید:

دوره مقدماتی php

درد و گرفتگی لانه گزینی چگونه است؟

تفاوت کمردرد پریودی و حاملگی

– در لانه گزینی درد خفیف‌تر است. بسیاری از زنان می‌گویند این درد بیشتر در مرکز است. به عنوان مثال، اگر یک تخمک بارور به سمت راست رحم وصل شده باشد، درد بیشتر در سمت راست دیده می‌شود. این درد معمولا از چند ساعت تا چند روز به طول می‌انجامد.

– اگر احساس می‌کنید باردار هستید و گرفتگی‌ها به خاطر لانه گزینی نطفه است، به احساسات خود توجه کنید. این اسپاسم‌ها نباید بیش از حد دردناک باشد. اگر درد واقعا غیر قابل تحمل است، باید با پزشک خود تماس بگیرید، زیرا ممکن است یک مشکل عمده وجود داشته باشد. به خصوص، اگر به طور معمول قبل از پریودی گرفتگی نداشته باشید. با این حال، نترسید.

– اغلب گرفتگی‌های لانه گزینی نیز همراه با لکه بینی ظاهر می‌شود (چگونگی تشخیص خونریزی لانه گزینی). گاهی اوقات این گرفتگی‌های خفیف قبل از خونریزی شروع می‌شود. یا، برعکس، ممکن است لکه بینی را بدون گرفتگی ببیند. ترشحات واژن در طول تخمگذاری معمولا به رنگ قهوه‌ای یا صورتی رنگ است.

سایر علائم اولیه لانه گزینی یا بارداری

در طول لانه گزینی ممکن است علائم دیگری را تجربه کنید که با علائم PMS اشتباه گرفته می‌شود. برخی از زنان احساس سوزش یا درد در سینه دارند. نفخ در شکم یا رحم نیز از علائم لانه گزینی است. برخی از زنان گرفتگی ندارند، اما احساس سرگیجه یا خستگی دارند. خانمی که معمولا قبل از پریودی درد سینه و یا علائم دیگر را تجربه نمی‌کند، این درد را به عنوان علائم زودرس بارداری در نظر می‌گیرد.

گرفتگی دل درد قبل از پریودی یا گرفتگی لانه گزینی؟

همانطور که در بالا ذکر شد، اغلب تشخیص تفاوت بین گرفتگی بارداری و گرفتگی پریودی دشوار است. به منظور تشخیص تفاوت باید بدانید بدن شما معمولا قبل از پریودی چگونه عمل می‌کند. همه خانم‌ها در طول لانه گزینی دچار گرفتگی نمی‌شوند. همه ما قبل از شروع پریودی، اسپاسم مشابهی نداریم. در خصوص فهمیدن و تشخیص این درد‌ها باید با واکنش‌های بدن خود آشنا باشید.

اگر فکر کنید گرفتگی ناشی از لانه گزینی است و گرفتگی پریودی نیست چه می‌شود؟

اکثر خانم‌ها علائم لانه گزینی را مدت کوتاهی قبل از شروع پریودی، احساس می‌کنند. اگر رابطه جنسی محافظت نشده داشته اید و احساس می‌کنید درد ناشی از لانه گزینی است، باید چند روز صبر کنید. اگر پریودی شما شروع نشد، آزمایش تست بارداری را انجام دهید و نتایج را ببینید. اغلب زمانی که گرفتگی لانه گزینی را تجربه می‌کنید، حدود ۴ هفته از بارداری گذشته است و بنابراین HCG می‌تواند هورمون بارداری را در ادرار تشخیص دهد (عدد بتا در هفته چهارم بارداری). اگر نتیجه منفی ظاهر شد، چند روز دیگر منتظر بمانید تا پریودی شروع شود و اگر باز هم چرخه پریودی شروع نشد، مجددا آزمایش را انجام دهید. اگر هنوز هم نتیجه منفی است، لازم است با پزشک خود مشورت کنید.

دل درد پریودی چگونه است؟

برای لحظه‌ای فکر کنید که معمولا گرفتگی پریودی شما چگونه است. در اغلب موارد، این گرفتگی به گونه‌ای است که قسمت پایین شکم به طور متناوب فشرده می‌شود. سایر خانم‌ها در قسمت پایین شکم و پشت احساس درد می‌کنند. ممکن است در ناحیه شکم نفخ کنید.

گرفتگی پریودی در خانم‌های مختلف متفاوت است. بعضی از افراد فقط درد خفیفی دارند که قابل تحمل است. دیگران به طرز ناخوشایند و دردناکی حتی قادر به حضور در محل کار یا مدرسه نیستند.

در بعضی موارد PMS (سندرم پیش از قاعدگی (PMS) چیست؟) قبل از شروع پریودی واقعی با لکه بینی همراه است. اغلب این خون قرمز روشن است. این خون به قدری سنگین نیست که نیاز به استفاده از نوار بهداشتی داشته باشد.

درد لانه گزینی یا گرفتگی PMS؟

در طول این مدت ممکن است علائم مختلفی از جمله گرفتگی، لکه بینی، درد سینه، سرگیجه، خستگی و موارد دیگر داشته باشید. بعضی از زنان این علائم را با علائم PMS اشتباه می‌گیرند. دلیل آن این است که تشخیص تفاوت بین درد قاعدگی و گرفتگی‌های لانه گزینی دشوار است. همه خانم‌ها درد و گرفتگی ناشی از PMS را می‌شناسند.

برای درک درد لانه گزینی، ابتدا باید فرآیند لقاح را درک کنید. تخمدان‌ها تخمک بالغ را آزاد می‌کنند. اگر این تخمک با اسپرم برخورد کند، به تخمک بارور تبدیل می‌شود. سپس تخمک بارور با کمک فیبر‌های کوچک در سطح لوله‌های فالوپی به سمت رحم حرکت می‌کند.

هنگامی که این تخمک به رحم می‌رسد، به دیواره‌های رحم می‌چسبد. این اتفاق معمولا ۱۲ روز پس از تخمک گذاری رخ می‌دهد. پریودی شما معمولا حدود ۱۴ روز پس از تخمک گذاری رخ می‌دهد.

دل درد اوایل بارداری چگونه است؟

گرفتگی‌های بارداری خفیف و متداول است و در مدت ۱-۳ روز برطرف می‌شود. ” اگر درد ناخوشایندی دارید و پریود نمی‌شوید، احتمالا باردار هستید! با این حال، اگر در قسمت پایین شکم درد شدیدی احساس می‌کنید که شبیه به احساس سوزش است و درد همراه با خونریزی است، ممکن است حاملگی خارج از رحم رخ داده باشد.

این زمانی است که نطفه در جایی دیگر غیر از رحم – معمولا در لوله‌های فالوپی- کاشته شده است. توجه داشته باشید که بارداری خارج از رحم فقط در ۱-۲ ٪ زنان حامله رخ می‌دهد (چند روز بعد از لقاح علائم بارداری ظاهر می‌شود؟). گرفتگی شدید ممکن است نشانه بیماری التهابی لگن باشد. اگر گرفتگی‌های قبل از پریودی شدیدتر از حد معمول است، به پزشک مراجعه کنید.

اگر ۱۰ روز قبل از پریودی دچار گرفتگی شدید شوم به چه معنی است؟

به احتمال زیاد گرفتگی تخمک گذاری زمان رخ می‌دهد که فولیکول – یک ساک در تخمدان که حاوی تخمک است- پاره می‌شود و تخمک‌ها آزاد می‌شوند. در هر چرخه قاعدگی، معمولا در اواسط دوره، تخمک گذاری اتفاق می‌افتد که باعث درد می‌شود. با این حال، توجه داشته باشید کاشت ۱-۲ هفته قبل از پریودی شما اتفاق می‌افتد، بنابراین درد ایجاد شده ۱۰ روز قبل از پریودی به خاطر لانه گزینی (کاشت) می‌باشد.

چگونه می‌توان تفاوت بین درد تخمک گذاری و گرفتگی لانه گزینی را تشخیص داد؟

اگر درد ناشی از تخمک گذاری داشته باشید، دو هفته قبل از پریودی، در یک طرف شکم قسمت پایین احساس درد می‌کنید. درد چند دقیقه تا چند ساعت طول می‌کشد و شدید است. در مقابل، گرفتگی لانه گزینی، درد کمی است که در اطراف ناحیه شکم و پایین کمر احساس می‌شود. بر خلاف گرفتگی تخمک گذاری، گرفتگی لانه گزینی ۱ تا ۳ روز طول می‌کشد. اگر گرفتگی عضلانی چند روز ادامه داشته باشد و یک یا دو هفته قبل از پریودی درد نداشته باشید، باردار هستید (علائم بارداری قبل از پریود را بشناسید).تفاوت کمردرد پریودی و حاملگی

اگر یک هفته قبل از پریودی درد داشته باشم، آیا بدان معنی است که باردار هستم؟

خیر لزوما به معنی بارداری نیست. اگر چه لانه گزینی حدود یک هفته قبل از پریودی شما اتفاق می‌افتد و می‌تواند موجب ناراحتی خفیف شود، اما ممکن است علل دیگری نیز وجود داشته باشد. ممکن است گرفتگی تخمک گذاری یا درد زودهنگام پریودی داشته باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

سلام دوستان … اینجا خوندم بعضی خانومهای باردار گفتن هفته های اول حالت پری داشتن میشه بگین علائمتون چی بود چون من چندروز عقب انداختم و چند ثانیه حالت پری دارم وزود تموم میشه میشه کمک کنید ممنون 🙏

وای من که خیلی دردش فرق میکرد؛ میکشید تو لگن و پام

عزیزم علایمشون مثل همه باید بذاری از موعدت بگذرهتفاوت کمردرد پریودی و حاملگی

فرقی ندارن هردو زیر دلت درد میگیره باکمر درد شدید انگار که میخوای پری بشی ولی نمیاد ی هو میبینی ترشحاتت زیاد شدن سینه هات سفت ودرد ناک میشن بعد میفهمی که ای وای من بارداری

عفونت مجاری ادرار دارید؟ عفونت شما موقتی خوب میشود و دوباره باز میگردد؟

داروی کانفرون بیونوریکا آلمان مشکل شما را برطرف می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

اصلا احساس نمیکردی میخای پریود شی؟ 

منم ف ميكردم ميخام پر بشم ولي باردار بودم نوك سينه هام خيلي درد ميكرد خلق و خوم حساس شده بود زيره دلم درد ميكرد پاهام سر ميشد

من تنگی نفس و گرگرفتگی داستم از دوروز مونده به پری که هیچ وفت تا اون موقع تجربش نکرده بودم همش احساس خفگی داشتم

خون پريود قرمز رو به قهوه ايه اما لانه گزيني صورتي روشنه 

طول قاعدگي ٥تا١هفته س اما لانه گزيني نهايتا سه روزه مقدارشم كمتر از قاعدگيه

چرا حسشو داشتم ولی مث مث همیشه نبود دردش یه جوری دیگه بود

من گلاب ب روتون یه هفته س ترشح سفید خیلی دارم میترسم عفونت باشه سینه هام هم ورم کرده اما احساس میکنم رحمم یه جوریه مثه وقتی پریود میشم

من علایمم تقریبامثل پری بودهمش دلپیچه وترشحات داشتم هی فکرمیکردم الانه که پری بیادولی دلدرداش یکم شدیدتربود

من علاوه بر درد پریودی نفس تنگی ام گرفتم احساس میکردم راحت نمی تونم نفس بکشم 

من اون کمر درد و درد زیر دلو خیلی نامحسوستر گرفتم نسبت به پریود و یکی دو روز خیلی خیلی انرژیم کم شده بود و بیشترین علامتش درد سینه بود که تا هفته 7 خیلی زیاد بود.

فقط یکم درد سینه ش فرق میکنه تو پریود کلا درد ناک میشه تو بارداری سر سینه ها حساس میشن زیاد

من فقط دو سه روز سينه درد شديد گرفتم چون تو مسافرت بودم فكر كردم سرما خوردن يعني دردش طوري بود دستم ميخورد بهش دردم ميگرفت يكمم سفت شده بودن حتي تو ماشينم كه بودم تو دست اندازا سينه هامو ميگرفتم از درد …يك كوچولو هم حالت تهوّع داشتم بعدم كه اومدم خونه  چون ميخاستم موهامو رنگ كنم كفتم اول بي بي بزنم ببينم چي ميشه كه ديدم بللللله دخملم تو راههه 😍😍😍بي بي هم شيش روز قبل پري مثبت شد

چقدر جالب .نشنیده بودم 6 روز قبلش نشون بده.انشاالله به سلامتی و خوشی فرزندتون به دنیا بیاد

عزیرم 😍 انشاالله به سلامتی دنیا بیاد .. واسه منم دعامیکنی؟ نمیخام پری بشم 😢 

میگم تا حالا شده هیچکدوم از علائم رو نداشته باشین و باردار بشین؟ من قبل از پریودم هم هیچ علائمی ندارم بعدش خیلی حالم بد میشه .این ماه اقدام کردم اما هیچکدوم از این علائم رو ندارم تفاوت کمردرد پریودی و حاملگی

واسه هرکسی یه جوریه عزیزم انشاالله هردو مون باردار باشیم 😊

انشالله

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

بچه ها میخوام بدونم اون دل درد هایی که شبیه دل درد پریوده ولی پریود نمیشه و در نهایت میفهمی حامله ای چقدر قبل از تایم پریودت شروع میشه ۰ مثلا منی که هر وقت میخوام پریود بشم همون روز دل دردم هم شروع میشه با فرض بر اینکه اگر حامله باشم باید چند روز قبل تر از تایم پریودم دل درد داشته باشم یا دل درد حاملگی که از علائم اولیه هست اهم همون روز پریود شروع میشه ۰ و شدتش مشابه هست یا بیشتره؟

سلام،منم این سوالو دارم،الان نه روز به پریدم مونده اما روی ران پام کمی درد میکنه،زیر دلمم درد دارم گاهی اوقات،انگار میخوام پریود بشم

دل درد پریودی مشابه درد حاملگی هستش با کمی تفاوت دل درد حامله گی شدید تر و چند روز قبل شروع میشه ودل درد پریودی یا همون روز یا دو یا یه روز قبل پریودی شروع میشه اما بعضی زنا فرق داره بعضی زنا بیدون علایم باردار میشن اینو یه کسی بهم گفته بود تفاوت کمردرد پریودی و حاملگی

من خودم هيچ علامتي نداشتم

مثل زمانايي كه ميخواستم پريود شم دو سه روز قبلش موعدم دل دردم شروع شد ولي فقط يه تفاوت داشتم اونم اين بود كه دل دردم خيلي خفيف بود و وقتي شروع ميشد به ١٠ ثانيه نميكشيد زود قطع ميشد

و ترشح شيري رنگ هم خيلي داشتم كه هنوزم دارم

من فقط از رو دل دردام كه شدتش كم بود شك كردم كه حاملم انگار نميخواستم پريود بشم

اگه دنبال گیفت ها ی هیجان انگیز برای نوزاد هستین 

به ما یه سر بزنید

واسه من که دو یا سه روز قبل موعد بود 

چه جالب که میگی دردت کم بوده ۰ چون همه میگن خیلی دردش بدتره

من که هیچ علائمی نداشتم که متوجه شم باردارم 

در صورتی که پریود میخواستم بشم خیلی از شب قبلش زیر دلم درد میکرد 

یه چیز  دیگه اگه حامله باشی دل درد و کمر درد یه جاهست اگر دل درد پریودی زیاد بشه و از موعد پریودی گزشته باشه احتمال زیاد میره باردار باشی 

آره من هميشه دل درد كمر درد شديد داشتم

ولي اينبارققط دل درد خيلي خفيف داشتم كه زودي قطع ميشد

متوجه منظورت نشدم که دل درد و کمر درد یک جا هست ۰ یعنی چی؟

یعنی وقتی دل درد شروع بشه کمر درد هم شروع میشه خصوص وقتی دستشو رفتن 

من تو حاملگی هام زیر شکم ام هم تیر میکشه یعنی درست زمان پریودم

منم همیشه قبل از پریود دل دردم شدیدتر بود و زودتر شروع می شد و سینه درد هم داشتم ولی زمان بارداری دل دردم خفیفتر اما با احساس نفخ خیلی زیاد بود و سینه دردم دیرتر شروع شد حدودا اواسط ماه دوم شروع شد… البته زمان شروع دل درد بارداری فکر کنم بیشتر به زمان لقاح ربط داشته باشه و ممکنه برای یک نفر زودتر از موعد درد پریودی بشه یکی دیرتر

سلام دوستای خوبم.

من سه روز قبل پریود تا الان که پنج روز از پریودم گذشته زیر شکمم درد میکنه با پشتم. مخصوصا بعد از دستشویی رفتن. همه ش چک میکنم که پریود نشده باشم. تفاوت کمردرد پریودی و حاملگی

یعنی میشه حامله باشم؟

منم اینجوریم الان. حامله بودی؟ 

حامله نیستم دوتا ببیبی چک گذاشتم. و پریود هم نشدم

سلام 

من دهم هر ماه پری میشم قبلا که بی خبر میشدم بعﺽی ماها وقتی پری میشدم تازه متوجه میشدم این ماه اقدام به بارداری کردم تو اذر ماه مدام درد پری رو داشتم خوابالو شدم عصبی ،ودو سه روزی دندون درد ثانبه ای میگیرم 

بخاطر عجله ای داشتم چندین بار بی بی استفاده کردم منفی بود دوبارم از دادم منفی بود خیلی عجله کردم چون دیسک کمردارم درد کمر برای پری یا بارداری رو متوجه نمیشم اما گرفتی پا رو نداشتم که چندروزی درد پا هم گرفتم جوری که نمیتونستم بخوابم

فردا ده دی وقت پری هست هر چی میخوام بهش فک نکنم نمیتونم

لطفا دعا کنید باردار باشم

  • در ماه هشتم بارداری چه بخوریم تا جنین زیبا شود
  • الیسا جان ان شالله باردار شده باشی…..دوستان برای منم دعا کنید

    سسلام دوستان گل

    کسی این سال نیمده انلاین بشه😔

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

     اگر قصد باردار شدن دارید و گرفتگی و درد کمی احساس می کنید، نمی دانید باردار هستید یا گرفتگی ناشی از درد پریودی است. بیشتر خانم ها نمی دانند یکی از علائم اولیه بارداری گرفته عضلات و درد می باشد بنابراین در این حالت فکر می کنند پریودی آن ها به تعویق افتاده است. راه های برای تشخیص تفاوت درد پریودی و بارداری وجود دارد.

    تمام خانم ها می دانند درد پریودی چگونه است. برای فهمیدن دلیل دردهای بارداری باید فرایند لقاح را بدانید. تخمدان ها تخمک های بالغ ترشح می کنند. اگر این تخمک ها با اسپرم برخورد داشته باشند، تخمک بارور می شوند. سپس این تخمک ها از طریق لوله رحم به کمک فیبرهای کوچک داخل سطح لوله های رحم، به سمت رحم حرکت می کنند. هنگامی که این تخمک ها به رحم می رسند، بر روی دیواره رحم کاشته می شوند. این اتفاق تا دوازده روز پس از تخمک گذاری اتفاق می افتد. اما پریودی حدود چهارده روز پس از تخمک گذاری انجام می شود.

    در این زمان، علائمی مانند گرفتگی عضلات، لکه بینی، درد سینه ها، سرگیجه و خستگی مشاهده می کنید. برخی افراد این علائم را با علائم پریودی اشتباه می گیرند. تشخیص تفاوت درد پریودی و بارداری کاری آسان نیست. بنابراین باید تفاوت بین بارداری و پریودی را بدانید.

    در هنگام بارداری، درد و گرفتگی عضلات کمتر از درد پریودی است. بیشتر خانم ها معتقدند این درد در یک قسمت متمرکز می شود. به عنوان مثال، اگر تخمک بارور به قسمت راست رحم چسبیده باشد، گرفتگی و درد در پهلوی راست بیشتر از پهلوی چپ حس می شود. بیشتر خانم ها معتقدند این درد در یک نقطه است و مانند گرفتگی واقعی نیست. این درد از دو ساعت تا دو روز به طول می انجامد.

    اگر فکر می کنید باردار هستید و گرفتگی ها و دردها ناشی از لقاح نطفه است سعی کنید به علائم توجه کنید. این درد نباید خیلی زیاد باشد. اگر درد آنقدر زیاد است که قابل تحمل نیست، حتما با پزشک تماس بگیرید. به خصوص اگر در حالت طبیعی در پریودی درد شدید حس نمی کردید. اما نترسید. هر بارداری به شکلی خاص است و دردهای متفاوتی دارد.تفاوت کمردرد پریودی و حاملگی

    گاهی اوقات گرفتگی و درد ناشی از بارداری همراه با لکه بینی است اما این مسئله در تمام خانم ها دیده نمی شود. گاهی اوقات گرفتگی عضلات روز پیش از خونریزی مشاهده می شود. گاهی نیز لکه بینی بدون درد ملاحظه می کنید. ترشحات واژن در تخمک گذاری معمولا به رنگ قهوه ای روشن یا صورتی روشن است. این ترشحات معمولا دیده نمی شود و توجه خانم را جلب نمی کند.

    درد پریودی به شکلی است که قسمت پایین شکم به شدت تحت فشار قرار می گیرد. برخی خانم ها درد کمتری حس می کنند. آن ها درد را در ناحیه پایین شکم و پشت حس می کنند. همچنین در شکم نفخ احساس می کنید. گرفتگی و درد پریودی در افراد مختلف متفاوت است. برخی درد قابل تحملی را تجربه می کنند. برخی دیگر درد شدیدتری تجربه می کنند که مانع از کار کردن، به مدرسه رفتن و … می شود.

    در برخی موارد درد پریودی شامل لکه بینی پیش از شروع پریودی است. اغلب این خونریزی قرمز روشن است و قابل توجه است. این خونریزی در این حالت از خطی نازک بیشتر نیست.

    در بارداری، علائمی دیده می شود که با علائم پریودی اشتباه گرفته می شود. برخی خانم ها در سینه ها احساس درد می کنند. نفخ در قسمت پایین شکم یا رحم نیز یکی از ویِژگی های فرایند لقاح است. برخی خانم ها دردر احساس نمی کنند اما سرگیجه و خستگی در این زمان احساس می کنند. خانمی که در حالت پریودی، درد سینه یا علائم دیگر را تجربه نمی کند، در صورت دیدن این علائم سریع تر از دیگر افراد تشخیص می دهد باردار است.

    همان طور که گفته شد تشخیص تفاوت بین درد بارداری و پریودی کاری دشوار است. برای تشخیص درد بارداری، باید به خوبی درد پریودی را بشناسید. تمام خانم ها در طول بارداری درد و گرفتگی عضلات مشاهده نمی کنند. برای تشخیص بارداری بهتر است درد در طول پریودی را بشناسید و بتوانید تفاوت آن ها را بفهمید.

    بیشتر خانم ها علائم بارداری را پیش از شروع پریودی مشاهده می کنند. اگر نزدیکی مطمئن نداشته اید (بدون استفاده از قرص های ضد بارداری یا کاندوم) و فکر می کنید باردار هستید بهتر است چند روز منتظر بمانید. ممکن است درد ناشی از پریودی باشد. اگر پریودی شما شروع نشد، تست بارداری در منزل انجام دهید. در هنگامی که درد بارداری را حس می کنید، چهار هفته از بارداری شما گذشته است بنابراین تست بارداری می تواند هورمون بارداری را در ادرار تشخیص دهد. اگر نتیجه آزمایش منفی است چند روز صبر کنید تا پریودی شما شروع شود و اگر باز هم پریودی شما شروع نشد دوباره آزمایش بارداری انجام دهید. اگر باز هم نتیجه تست منفی است با پزشک خود صحبت کنید.


    مطالب مرتبط


    *تست هورمون بارداری بتا اچ سی جی Beta HCG


    *چه زمانی پس از نزدیکی تست بارداری بدهیم؟


    *تزریق آمپول HCG و مثبت شدن تست بارداری


    *تخمک گذاری چه نشانه هایی دارد؟

     

    لیست اول علائمی هستند که معمولاً قبل از عقب افتادن پریود خودشونو نشون میدن. خیلی از این علائم شبیه پریودن و تفاوت در اینه که زودتر از پریود اتفاق می افتن!

    ۱-  وضعیت دهانه رحم: دهانه رحم بطور معمول در اولین روزهای بعد از پریود خیلی پایین و نزدیک دهانه واژن هست. حوالی روزهای تخمک گذاری دهانه رحم خودش رو جمع میکنه و بالا میکشه طوریکه حدود ۸ تا ۱۰ سانت بالاتر از دهانه واژن قرار میگیره. اگر لقاح اتفاق نیفته دهانه رحم بعد از تخمک گذاری مجدداً به حالت قبلی و در موقعیت پایین برمیگرده. ولی در صورت انجام لقاح، بعد از تخمک گذاری دهانه توی همون موقعیت بالایی میمونه. چک کردن این نشانه به لحاظ وارد شدن میکروب به بدن، به دقت بالایی نیاز داره ولی یکی از کم خطاترین علائم لقاح هست (با اینکه صددرصد صحیح هم نیست)

    ۲- رنگ دهانه رحم و واژن: به خاطر بالا رفتن فشار خون رنگ دهانه رحم و یا حتی واژن از صورتی یا قرمز به سمت بنفش و آبی تغییر میکنه.

    ۳- خونریزی لانه گزینی: ۶ تا ۱۲ روز بعد از لقاح وقتی جنین خودشو به دیواره رحم می چسبونه در بعضی از خانوما لکه بینی یا خونریزی ملایم اتفاق می افته که کمرنگتر و رقیقتر از پریود هست و اکثراً به عنوان پریود پیش از موعد جدی نمی گیرنش.تفاوت کمردرد پریودی و حاملگی

    ۴- افزایش ترشحات دهانه رحم: افزایش ناگهانی پروژسترون ممکنه باعث تولید یا افزایش ترشحات کِرِمی از دهانه واژن بشه.

    ۵- بدحالی صبحگاه و تهوع: این علامت دو تا ۸ روز بعد از لقاح قابل احساسه و البته در بعضی خانمها در هر ساعتی از شبانه روز ممکنه وجود داشته باشه.

    ۶- سردرد یا دندان درد: افزایش ناگهانی هورمونها توی بدن باعث بروز سردرد و گاهی دندان درد میشه و برای تخفیف درد در دوره های اقدام فقط میشه از استامینوفن ساده در دوز کم استفاده کرد. خوردن ایبوپروفن در این دوران ممنوعه!

    ۷- کمردرد: احساس درد در قسمتهای پایینی کمر یکی از علائم حاملگیه ولی بعضی خانومها از درد پشت در روزهای اولیه بعد از تخمک گذاری شکایت داشتن.

    ۸٫- جوش و آکنه: اگر معمولاً روی صورت و بدنتان جوش و آکنه ندارید، ایجاد ناگهانی این موارد از نشانه های اولیه حاملگیه.

    ۹- تنگی نفس: جنین از اولین روزهای تشکیل تا نزدیک تولد به اکسیژن نیاز داره و این مساله ممکنه باعث کم آوردن نفس در شما بشه.

     

    بیشتر بخوانید:

    ترکیبات آرایشی مضر برای استفاده در دوران بارداری

    ۱۱ درد شایع و مهم خانمها در دوران بارداری

    ۱ – تهوع به همراه استفراغ یا بدون آن: اغلب زنان حدود ۲ هفته بعد از عقب افتادن پریودشان، دچار این علامت می شوند که صبح ها شدیدتر است و چند ساعت بیشتر طول نمی کشد، بنابراین به آن “بیماری صبحگاهی” نیز می گویند. این حالت حدود ۶ تا ۱۲ هفته طول می کشد و سپس برطرف می گردد. پس از قدم گذاشتن به سه ماهه دوم، کاملا خوب می شوند. البته گاهی ممکن است تا ماه چهارم نیز ادامه داشته باشد (البته در تعداد کمی از زنان، تهوع و استفراغ از ابتدای بارداری شروع می شود و یا تا انتهای آن به طول می انجامد.) علت تهوع، احتمالا افزایش شدید هورمون حاملگی یا همان hCG و یا وضعیت روحی و روانی مادر است.

     

     ۲-حساس شدن و دردناک بودن سینه ها:یکی از شایع ترین نشانه های بارداری حساس شدن سینه ها و نوک سینه هاست که معمولاً در طی ۳ هفته اول بارداری خود را به وضوح نشان می دهد . متورم و دردناک شدن سینه ها شبیه قبل از پریود است . این درد پس از اتمام سه ماهه نخست به میزان زیادی کاهش پیدا می کند زیرا بدن خودش را با میزان هورمون ها تطبیق داده است

     

    ۳- دل درد و انقباضات شکمی: از علایم اولیه بارداری به ایجاد انقباض و دل درد شبیه دوران قاعدگی است که گفته میشود دلیل آن لانه گزینی تخمک لقاح یافته دردیواره رحم میباشد. اما اگر دل درد بیش ازحد و همراه با خونریزی باشد باید شخص حتما به پزشک مراجعه نماید.

     

    ۴- قطع شدن قاعدگی : برای آن دسته از خانم هایی که قاعدگی مرتب دارند توقف عادت ماهانه می تواند نشانه خوبی باشد . امااگر قاعدگی منظمی ندارید با مشاهده نشانه های دیگر همچون تکر ادرار، حالت تهوع، سفت و دردناک شدن سینه ها و … می توانید احتمال دهید که باردار هستید. گاهی حتی با وجود بارداری خونریزی هایی اتفاق می افتد که معمولا مختصر و گذراست؛ اما در هر حال غیرطبیعی می باشد. به گفته های افراد مسن تر اقوام و آشنایان توجه نکنید و جهت بررسی آن به پزشکتان مراجعه نمایید.

     

     

    ۵- نفخ کردن: درسیکل عادت ماهانه  سطح پروژسترون سرعت هضم مواد غذایی راکمتر ازحد معمول میکند و بهمین دلیل نفخ برای شخص بوجود می آید  اما پس ازقاعدگی  نفخ ازبین میرود زیراسطح پروژسترون خون  پایین می‌آید. اگر نفخ همچنان ادامه پیدا کند و قاعدگی رخ ندهد علامت بارداری است که باید به آن توجه کنید.

     

    ۶- اختلال در ادرار کردن: در سه ماهه اول حاملگی، رحم در حال رشد به مثانه که در جلوی آن قرار دارد، فشار وارد می کند و سبب تکرر ادرار می شود. به تدریج با جابجا شدن رحم از این فشار کاسته می شود و انتهای بارداری با وارد شدن سر جنین به داخل لگن مادر، این فشار مجددا آغاز می شود.

     

    ۷- ویار: بیزاری ازیک نوع غذا و هوس خوردن یک غذای خاص را ویار در بارداری گویند . ممکن است کسی ازغذاهای ترش هوس کند و یا علاقه خاص به شیرینیجات داشته باشد . ممکن است ابتدای بارداری یک مدل غذای خاص رادوست داشته باشد و درماههای آخر بارداری نوع دیگری را. هنوز کسی علت بوجود آمدن ویار درزنان باردار رانمی داند . اما معمولا غذاهایی که دردوران بارداری بیشتر خورده میشوند درآینده کودک نیز آنها رابیشتر دوس میدارد.تفاوت کمردرد پریودی و حاملگی

     

    ۸-  خستگی زودرس: یکی از بارزترین و شایع ترین علائم بارداری است که اکثر بانوان به آن دچار می شوند. یکی از علایم حاملگی که ممکن است تا پایان سه ماهه اول بارداری ادامه داشته باشد خستگی و خواب آلودگی است که به دلیل هورمونهای شل کننده عضلات اتفاق می افتد . جنین ازهمان روزهای ابتدایی شروع به استفاده کالری ازبدن مادرمینماید و همین نیز باعث کاهش سطح انرژی مادرباردار درروزهای اول بارداری میگردد.

     

    ۹- نوسانات خلق وخو در بارداری: افزایش سطح  هورمون ها در دوران بارداری بخصوص ابتدای این دوران باعث می شود که شخص بشکل غیر منتظره ای دچار تغییرات عاطفی و احساسی  شود .

     

    ۱۰- یبوست : به دلیل افزایش هورمون پروژسترون در بارداری که عملکرد سیستم گوارش را کند می کند، یبوست در بارداری امری رایج است. برای کاهش این عارضه، آب زیاد مصرف کنید، ورزش کنید و از مواد غذایی فیبردار استفاده نمایید.

     

    ۱۱- احساس حرکات جنین توسط مادر: اکثر زنان باردار بین ۱۶ تا ۲۰ هفته بعد از آخرین پریودشان (که روی تقویم علامت زده اند) حرکات لرزشی خفیفی در شکم خود احساس می کنند که به مرور بر تعداد و شدتشان افزوده می شود. این حرکات موجی شکل مربوط به تکان خوردن های جنین است. با این حال گاهی مادر حرکت گاز در روده خود را ممکن است با این علامت اشتباه بگیرد بنابراین، علامت قابل اعتمادی نمی تواند باشد.به اولین روزی که حرکات جنین توسط مادر حس می شود، روز “درک زندگی” گفته می شود.

     

    ۱۲-  تغییرات پستان ها: این تغییرات به خصوص در زنانی که اولین بارداریشان را تجربه می کنند واضح تر است. حدود ۶ هفته پس از تاریخ آخرین پریود، مادر بزرگی و سنگینی و درد را در پستان هایش حس می کند و نیز نواحی قهوه ای نوک سینه پر رنگ تر می شود. همچنین مجاری شیری فرعی ( نقاط برجسته اطراف نوک پستان) برجسته تر و واضح تر می گردند. برخی زنان از اواسط بارداری به بعد ترشح ماده ای شیر مانند را از مجاری شیری تجربه می کنند.

  • پروفایل عاشقانه جدید همسرانه
  •  

    ۱۳- بزرگ شدن شکم: کم کم با پیشرفت حاملگی(پس از ۱۲ هفته از شروع آخرین پریود) و رشد بیشتر جنین، رحم از داخل لگن بیرون آمده و از روی شکم قابل لمس می شود. بزرگی شکم در زنانی که بارداری اولشان را تجربه می کنند، بسیار کمتر است از زنانی که سابقه حاملگی قبلی دارند.

     

    ۱۴-  تست های هورمونی حاملگی: اساس همه این تست ها شناسایی هورمون حاملگی در خون یا ادرار است. زود ترین زمانی که تست خون می تواند نتیجه مثبت بارداری را نشان دهد، ۳ تا ۴ هفته پس از تاریخ آخرین پریود است و برای ادرار باید پریود دست کم ۲ هفته به تاخیر افتد تا نتیجه مثبت را نشان دهد. توجه داشته باشید که این حداقل زمان لازم است یعنی گاهی جنین چند روزی دیرتر از زمان انتظار ما، تشکیل می شود پس به همان نسبت ممکن است تست بارداری دیرتر مثبت شود. در ضمن اگر از نوارهای تست بارداری در منزل استفاده می کنید، با مطالعه راهنمای تست، حتما از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

     

    منبع: namnak.com – baelm.ir

     

    بیشتر بخوانید:

    اقدامات مهمی که باید پیش از بارداری انجام دهید!تفاوت کمردرد پریودی و حاملگی

    روش های اورژانسی برای جلوگیری از بارداری

    با این روشها شانس داشتن دوقلو را افزایش دهید

    بهترین و بدترین فصل سال برای اقدام به بارداری

    لکه بینی در بارداری نشانه چیست؟

     

    سلام من 9هرماه پریود میشم ولی نشدم امروز سردرد دارم دلدردم دارم تکرر ادرار و کسلی رنگ ادرارمم زرده روشنه حاملم؟؟؟

    سلام خسته نباشيد من ٢٢سالمه دوست دارم زود بچه دار بشم ولي الان سه ماه تو اقدامم هيچ خبري نشد ٣٠هرماه من پريود ميشم واين ماه ٢٩ هم نزديكي داشتم فردا شب كه همون٣٠ لكه بيني داشتم واصلا شبيه پريوديم نيست چون خونش كمه وبادرد زياد با امپول مسكن بهم تجويز كردن و روز سوم كاملا قطع شد وتا الان درد زير كمرم ادامه داره اول صبح حالم بهم ميخوره خوابمم نسبت به قبل بيشترشده قرص مسكنم خوردم تست بارداريم انجام دادم منفي بود ميشه راهنمايي كنيد ايا علائم بارداريه يا چيز ديگه

    سلام من 6فروردین ازدواج کردم دلمم خیلی بچه میخواد ولی هر ماه میرم دکتر متخصص ایشون میگن تخمدانت ضعیفه قرصاشو مصرف کردم یه ماه هم آمپول تجویز کردن بازم باردار نشدم توروخدا برام دعا کنین

    عزیزم انشاالله خدا یک نی نی سالم و خوشگل بهت میده من خودم هم دلم بچه میخواد

    باسلام من خیلی دوست دارم باردار شوم من 11 مرداد ازدواج کردم و 15 مرداد با همسرم رابطه داشتم هم هروز هم یک روز درمیان وچند وقت بعد حالت های بارداری احساس کروم وب دکتر رفتم ازمایش دادم منفی بود ولی بعد چند روز همون حالت هارو داشتم به جای دگیر مراجعه کردم دکتر متخصص بود و چون همیشه از بچگی پیش اون میرفت مادرم بهم گفت شنبه جواب ازمایش رو برام بیار وگفت تا 90 درصد هستی ولی دیروز خیلی راه رفتم وکمی خونریزی مثل حالت های عادت رو داشتم ولی از دیشب کم تر شده است و چهار روز زودتر از موعد خود شدم من 2 هرماه می شدم ولی این سری با شرایط بارداری 29 شدم اول لک بود ولی بعد خیلی زیاد نشد درحد معمولی والان درحد 3تا چهارتا قطره اونم موقع خواب راه رفتن نمیدونم بهم کمک کنید توروخدا یعنی احتمال باردتری هست یا نه .ممکن است پریود شوم وباردار باشم .

    برای نظردهی بعدی، نام، ایمیل، و وب سایت خود را در این مرورگر ذخیره کنید.

    آیا کمردرد میتونه از علایم و نشانه های حاملگی باشه؟

    سلام چند روزی از زمان پریود من گذشته یه کمی زیر دلم تیر میکشه و کمردرد هم دارم. اکثر مواقع هنگام پریود فقط زیردلم و سینه هام و استخوان پاهام درد می گرفت. اما الان کمردرد هم دارم. آیا کمر درد نشانه حاملگی است؟!!


    پاسخ مشاور نی نی نما:

    کمر درد می تواند یکی از نشانه های حاملگی باشد اما عقب افتادن پریود دلیل محکمتری برای احتمال بارداری است.  کمردرد به همراه دل پیچه شدید از علایم پیش از قاعدگی نیز هست. اما در اوایل بارداری کمردرد با دل پیچه کمتر مشاهده می شود. با توجه به اینکه پریودتان عقب افتاده می توانید از تست بیبی چک استفاده کنید یا آزمایش خون بتا بدهید.


    تفاوت کمردرد پریودی و حاملگی

    تفاوت علائم پریود و بارداری چیست؟
    درد سینه
    سندروم پیش قاعدگی: در طول سندروم پیش قاعدگی، ورم و حساسیت سینه در نیمه دوم چرخه قاعدگی شما اتفاق می‌افتد. این حساسیت می‌تواند متعادل و یا شدید باشد و زمانی که به پریود نزدیک می‌شوید حساسیت به حداکثر شدت خود می‌رسد. فراموش نکنید زنان عموما در سال‌های فرزند آوری علائم شدیدتری را از درد سینه تجربه می‌کنند.
    در این حالت بافت سینه به خصوص در نواحی بیرونی ممکن است ناهموار و سفت باشد. همچنین در سندروم پیش قاعدگی ممکن است احساس کنید سینه‌تان پر شده است و از حساسیت و درد شدید آن رنج ببرید. عموما این درد با کاهش سطح پروژسترون در طول پریود و یا بلافاصله پس از آن از بین می‌رود.

    علایم بارداری: سینه شما در اوایل دوره بارداری ممکن است احساس درد و حساسیت به لمس داشته باشد و احساس کنید که سنگین شده است. از آنجایی که سطح پروژسترون شما در پی بارداری افزایش می‌یابد ممکن است چنین دردی تا مدتی ادامه داشته باشد.

    خونریزی
    پیش قاعدگی: به طور کلی در صورتی که مشکل شما پیش قاعدگی باشد نباید خونریزی داشته باشید، اما در صورتی که پریود شما آغاز شود خونریزی شدیدتر و سنگین‌تری را تا یک هفته تجربه خواهید کرد.

    علایم بارداری: برای برخی یکی از اولین علائم بارداری خونریزی آرام واژن است که عموما به رنگ صورتی و یا قهوه‌ای تیره نمایان می‌گردد. این نشانه عموما ۱۰ تا ۱۴ روز بعد از لقاح اتفاق می‌افتد و آنقدر نیست که نوار بهداشتی و یا تامپون را پر کند. این نوع خونریزی عموما برای یک تا دو روز طول می‌کشد و بسیار کوتاه‌تر از یک پریود عادی است.

    تغییرات روانی
    پیش قاعدگی: شما احتمالا در طول دوران پیش قاعدگی احساس بدخلقی و عصبانیت می‌کنید. همچنین ممکن است در این شرایط گاهی اوقات گریه کنید و مضطرب شوید. این علائم پس از آن که پریود شما آغاز شود از بین خواهد رفت.
    ورزش و خواب می‌تواند در کنترل تغییرات روانی در دوره پیش قاعدگی به شما کمک کند. با این وجود اگر احساس ناراحتی، ناامیدی، کمبود انرژی و خستگی را برای دو هفته و یا بیشتر احساس کردید ممکن است دچار افسردگی شده باشید. در این شرایط بهتر است با پزشک خود صحبت کنید.

    علایم بارداری: اگر باردار باشید نیز ممکن است تغییرات روانی را تا زمان زایمان تجربه کنید. عموما افراد در دوران بارداری احساساتی، عصبانی و هیجان‌زده هستند. انتظار برای دیدن عضو جدید خانواده می‌تواند باعث شود لحظاتی عصبانی و ناراحت باشید و گاهی گریه کنید.
    زمانی که صحبت از پیش قاعدگی می‌شود این علائم می‌تواند نشانه‌ای از افسردگی باشد. از این رو، اگر نگران علائم افسردگی هستید و فکر می‌کنید به افسردگی رسیده‌اید حتما با پزشک خود مشورت کنید. برعکس در بارداری افسردگی طبیعی است و به راحتی می‌تواند درمان گردد.

    خستگی
    پیش قاعدگی: خستگی و کسالت در دوران پیش قاعدگی با توجه به وجود مشکلاتی مانند کم خوابی عادی است. این علائم با آغاز پریود از بین می‌رود. همچنین به خاطر داشته باشید ورزش می‌تواند میزان خواب شما را بهبود بخشد و خستگیتان را کاهش دهد.

    علایم بارداری: زمانی که شما باردار هستید، افزایش سطح هورمون پروژسترون می‌تواند خستگی شما را به وجود آورد. این نوع خستگی می‌تواند در سه ماهه اول بارداری شما بیشتر دیده شود، اما می‌تواند تا پایان دوران بارداری شما نیز ادامه یابد. برای این که بتوانید بدنتان را با این موضوع سازگار کنید باید به اندازه کافی غذا بخورید و به خوبی بخوابید.

    حالت تهوع
    پیش قاعدگی: اگر پریود شما رو به پایان باشد نباید تهوع و استفراغ را تجربه کنید، اما برخی ناراحتی‌های گوارشی مانند تهوع می‌تواند همراه با علائم سندروم پیش قاعدگی اتفاق بیفتد.

    علایم بارداری: تهوع بارداری یکی از قدیمی‌ترین و واضح‌ترین نشانه‌های بارداری در افراد است. این نوع تهوع از ماه دوم بارداری شما نمایان می‌شود. تهوع هم می‌تواند با استفراغ همراه باشد هم می‌تواند بدون استفراغ به وجود آید. با این حال باید بدانید که همه زنان این احساس تهوع را درک نمی‌کنند.

    ولع و نفرت از غذا
    پیش قاعدگی: زمانی که شما درگیر پیش قاعدگی باشید متوجه خواهید شد که عادات غذاییتان دچار تغییر شده است. احتمالا در این حالت شما دچار ولع به شکلات، کربوهیدرات، قند، شیرینی و یا غذا‌های نمکی خواهید بود. میزان این تمایلات در زمان بارداری متفاوت از زمان قاعدگی هستند.

    علایم بارداری: در این بارداری ممکن است دچار تمایلات شدید غذایی شوید و یا از یک سری از غذا‌ها کاملا متنفر گردید. در این حالت شما ممکن است به بو‌ها و طعم‌های خاصی احساس نفرت داشته باشید. این نشانه تا پایان دوره بارداری شما ممکن است ادامه داشته باشد.
    همچنین شما ممکن است دچار اختلال هرزه خواری شوید. در این بیماری شما به غذا‌هایی مانند یخ، خاک، رنگ و یا تکه‌ای از فلز و … روی می‌آورید که هیچ ارزش غذایی ندارند. اگر احساس کردید چنین تمایلی در شما وجود دارد با پزشک خود صحبت کنید.

    دلپیچه
    پیش قاعدگی: اگر شما دچار پیش قاعدگی باشید، ممکن است قاعدگی دردناک را تجربه کنید که در آن از ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت دچار دلپیچه می‌شوید. این درد احتمالا در طول پریود کاهش می‌یابد و در پایان آن از بین می‌رود.
    دل‌درد‌های قاعدگی پس از اولین بارداری شما و به مرور با افزایش سن از بین می‌رود. با این حال برخی از خانم‌ها در زمانی که وارد یائسگی می‌شوند دل درد بیشتری را تجربه می‌کنند.

    علایم بارداری: در اوایل بارداری ممکن است شما دلپیچه‌های کم و یا متعادلی را تجربه کنید. شاید به نظر این دل درد‌ها مانند دلپیچه‌های عادی دوران پریود به نظر بیاید، اما این نوع درد در قسمت پایین شکم و در کمر بیشتر احساس می‌شود.
    اگر شما سابقه سقط جنین داشته‌اید، این علائم را جدی بگیرید و اگر کاهش نیافتند با پزشک خود مشورت کنید. احتمالا شما برای چند هفته تا چند ماه در دوران بارداری دل درد را تجربه خواهید کرد، اما اگر می‌دانید که باردار هستید و این دل درد‌ها با هرگونه خونریزی همراه بود سریعا به پزشکتان مراجعه کنید.

    نتیجه گیری
    علائم مختص و عمومی پیش قاعدگی: عدم خونریزی و افزایش ناگهانی اشتها
    علائم مختص و عمومی بارداری: خونریزی کم واژن، تهوع و استفراغ
    علائم مشترک: درد سینه و دلپیچه
    مهم است که دلایل ایجاد چنین علائمی را در بدن خود بدانید، اگر باردار باشید هرچه زودتر متوجه شوید و سریع‌تر اقدام به مراقبت از خود کنید. بهترین راه برای بیان تفاوت بین پیش قاعدگی و بارداری انجام تست بارداری است. همچنین وقتی علائم را بشناسید، می‌توانید تغییرات را در بدن خود متوجه شوید. در صورتی که دچار هر مشکل و یا سوالی شدید صبر نکنید و حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

    لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید؛ نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

    تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.


    مدیران انجمن: KarshenaseMamaee, golenarges

    بازگشت به “تشخیص بارداری”

    تفاوت کمردرد پریودی و حاملگی
    تفاوت کمردرد پریودی و حاملگی
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *