تشخیص آلوئه ورا سمی

دوره مقدماتی php
تشخیص آلوئه ورا سمی
تشخیص آلوئه ورا سمی

وبلاگ استادکار

اپلیکیشن درخواست خدمات

وبلاگ استادکار

در این مطلب می‌خوانید:

زمان مطالعه: 5 دقیقه

تشخیص آلوئه ورا سمی

دوره مقدماتی php

در مقاله قبل به این پرداختیم که چگونه ژل آلوورا یا آلوئه ورا را درست کنیم و در این مقاله بیشتر به انواع و خواص آلوئه ورا یا آلوورا می پردازیم. چند سالی است که  نام آلوئه ورا یا آلوورا را در تولید کرم و ماسک صورت و دیگر محصولات شرکت های تولیدکننده لوازم آرایشی و بهداشتی می شنوید. این گیاه در حقیقت یک گیاه دارویی است که عصاره برگ های آن می تواند به عنوان نرم کننده و ماسک پوست مورد استفاده قرار گیرد. در زیر با انواع آلوئه ورا در محصولات مختلف آشنا خواهیم شد. در ادامه با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .

گیاه آلوئه ورا که به آن صبر زرد هم می گویند، یکی از گیاهان بومی آفریقای شمالی است که خواصی معجزه گر داشته و به عنوان ماده‌ای برای تقویت کنندگی بدن مشهور است. این گیاه برای معالجه آسم و سو هاضمه مفید است. خون را تصفیه و اگزما را درمان می کند. آلوئه ‌ورا ضدآلرژی، ضد سرطان، ضد قارچ و ضد ویروس، کاهش دهنده قند خون، قاعده آور و تقویت کننده معده و کبد است. برگ آلوئه ورا به راحتی در بازار و عطاری ‌ها به فروش می ‌رسد و قیمت گرانی نیز ندارد. در مورد قرص اورژانسی چه می دانید ؟

همچنین برای رفع ریزش مو، می‌توانید شیرابه آن را به سر مالیده و موها را با آن ماساژ دهید. این گیاه گرفتگی کبدی را درمان می کند و خواص دیگری هم دارد که در ادامه به آن اشاره می شود.

انواع گیاه آلوورا را می‌توان در دو نوع دارای خواص درمانی و غیر درمانی (سمی) تقسیم بندی کرد. بیش از یک نوع آلوئه ورا وجود دارد که خوشبختانه بیشتر آنها قابل استفاده هستند. اما انواع ناشناخته ای از آلوورا هم وجود دارند که نباید آنها را مصرف کرد.

گیاه Aloe vera Barbadensis از انواع معمول است که به عنوان مفیدترین نوع آلوئه ورا و حتی به صورت خوراکی یاد می شود.

گونه های غیردرمانی و تزئینی آلوورا Aloe vera var.chinensis نام دارد.

در این قسمت به تفاوت‌های انواع گیاه آلوورا اشاره می‌کنیم تا با توجه به شکل و اندازه هر کدام، به صورت اشتباهی نوع غیرمصرفی آن را مورد استفاده قرار ندهید.

گیاه Aloe vera Barbadensis معمولی دارای برگ‌هایی پهن و سبز است و گل‌هایی زرد می‌دهد. برگ‌های این نوع آلوئه‌ورا ضخیم بوده و تیغ دارند. ساختار این گیاه به شکل گل رز است و به حالت دایره ای دور برگ‌ها رشد می‌کند.

گیاه Aloe vera var.chinensis که نوع غیرمصرفی است دارای برگ‌های خال خالی و ضخامت کمتر است و رنگ گل آلوئه ورا در این گونه، نارنجی است. نوع رویش آنها  انباشته تر از آلوورا خوراکی است. برگ‌های کوچکی که از دل این نوع جوانه می‌زنند هم دارای لک‌ها سفید و زرد هستند و نشانه‌های خود را تا بلوغ حفظ می‌کنند. پس از رسیدن به بلوغ و هنگامی که چهار سال دارند، گل‌های نارنجی می‌دهند که در بهار و تابستان رشد می‌کند.

یک روش قطعی برای شناسایی این دو نوع آلوورا از هم این است که گیاهان آلوورا درمانی در طول زمان و رسیدن به بلوغ به رنگ کاملا سبز می رسند، اما در نوع chinensis برگ‌های جوان و بالغ با همان خال خال ها رشد می کنند. اندازه برگ‌ها نیز مهم است که در اولی با برگ‌هایی ضخیم و پهن و در نوع غیرخوراکی با برگ‌های باریک و نازک تر مواجه هستیم.

در ادامه تصویر این دو نوع را از نظر شکل و اندازه و رنگ برگ‌ها مشاهده می‌کنید.

گیاه آلوئه ورا خواص ذکر شده بالا را از مشتقات هیدروکسی آنتراسن از جمله آلوئین‌ های A2 و B به میزان ۴۰ الی ۲۵ درصد کل ترکیبات و مشتقات کرومون از جمله آلوئه رزین ، A2وB و C به دست می آورد و در انواع مختلفی به مصرف می رسد که در ادامه به آن اشاره می شود.

ژله شفاف و سفتی از قسمت های داخلی برگ ترشح می شود. بین این ژله و پوست بیرونی برگ سلول های خاصی حاوی مایعی زرد رنگ و تلخ قرار دارد. وقتی که این مایع خشک می شود، سبب تولید شیره یا ژله آلوورا می شود. از ژله آلوورا برای مواردی چون سفید کردن پوست، محافظت از پوست در برابر اشعه مضر UV خورشید و از بین بردن جای زخم و جوش استفاده می شود. اگر دوست دارید خودتان ژل آلوورا را درست کنید پیشنهاد می شود برای درست کردن ژل آلوورا این مقاله را بخوانید.

انواع کرم دست و صورت آلوورا به همراه ویتامین ها و روغن های طبیعی توسط شرکت های مختلف تولید می شود که مناسب پوست های خشک و آسیب دیده است و موجب حفظ رطوبت طبیعی پوست و خاصیت کشسانی آن می شود. همچنین آلوورا دارای خاصیت ضدالتهابی و ترمیمی است و به افرادی که پوست خیلی خشک و اگزما دارند مصرف این کرم ها برای رفع خارش و التهاب‌های پوستی توصیه می شود.

اما شما می توانید این کرم را با ژل آلوورا و روغن هایی مانند نارگیل نیز خودتان در خانه درست کنید و به عنوان لوسیون مرطوب کننده مورد استفاده قرار دهید. برای این کار این دو ماده را در مخلوط کن یا همزن برقی ریخته و آنقدر هم بزنید تا یک دست شود. همچنین می توانید از اسانس های طبیعی برای عطر دادن به آن نیز استفاده کنید. اکنون این مایع را در شیشه ریخته و در یخچال نگهداری کنید. این محلول تا چند هفته در یخچال می ماند و حتی می تواند به عنوان نوعی شیر پاک کن برای پاک کننده آرایش نیز مورد استفاده قرار گیرد. اگر می خواهید در زمینه بیماری لیکن پلان بیشتر بدانید مقاله ما در این مورد را بخوانید .

یکی از روغن هایی که به خصوص برای پوست و مو بسیار استفاده می شود، روغن آلوورا است. این روغن ویتامینه بوده و می تواند به عنوان ضد چروک برای پوست نیز مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری اعتقاد دارند که استفاده از روغن آلوورا روشن کننده پوست است و می تواند برای آفتاب سوختگی خصوصا در تابستان به عنوان داروی گیاهی و ترمیمی مورد استفاده قرار گیرد.

خوردنی های حاوی آلوئه ورای زیادی توسط شرکت های مختلف تولید می شود که از جمله آن می توان به ژله آلوئه ورا اشاره کرد که مانند ژله های معمولی تولید می شود و بی رنگ است، شما می توانید آن را با ژله های دیگر یا بستنی مخلوط کرده و میل کنید. همچنین می توانید به اندازه مورد نیاز ژل الوورا را همراه با عسل و آب میوه های طبیعی ( سیب، پرتقال و غیره ) و یا با انواع سالادها مخلوط کرده و میل فرمایید.

به بیماران دیابتی، زخم معده ای و گوارشی توصیه می شود که ۱ قاشق از این ژل را به صورت روزانه مصرف کنند. الوورا به شکل کمپوت نیز وجود دارد. خوردن کمپوت آلوئه ‌ورا می ‌تواند سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شود. این دارو برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری هایی چون سرماخوردگی و آلرژی و آنفولانزا مورد استفاده قرار می گیرد.

این گیاه اکنون به صورت کپسول و قرص نیز موجود است. بنابراین اگر در منطقه ای هستید که عطاری های محل زندگی تان آلوورا ندارند، می توانید از کپسول و قرص این گیاه مفید نیز استفاده کنید.

این گیاه در سال های اخیر به دلیل خاصیت پاک کنندگی و سم زدایی به ماده مصرفی محبوب در بین مردم تبدیل شده است. اما متخصصان پوست نیز توصیه کرده اند که از ژلاتین این گیاه بر روی پوست استفاده نکنید، زیرا یکسری مواد شیمیایی و عناصر دیگری هم در این گیاه است که امکان دارد ایجاد حساسیت روی پوست کند. از نظر آنان آلوئه ورایی مفید است که در کارخانه فرآوری شده و مواد مضری که ممکن است تحریک پوستی را ایجاد کند از آن جدا شده باشد. مقاله استادکار در مورد ژل لاغری خانگی را مطالعه کنید .

همچنین نگرانی هایی نیز در مورد مصرف آن نیز وجود دارد، برای مثال بسیاری خاصیت سمی بودن این گیاه را مطرح کرده اند. پس هنگام استفاده از برگ های آلوئه ورا دقت کنید.

تشخیص آلوئه ورا سمی

همانطور که در بالا به تفصیل گفته شد، آلوورای سمی و غیر خوراکی دارای نشانه‌هایی است که می‌توانید پیش از خرید به آنها دقت کنید. این نشانه‌ها عبارتند از:

این گیاه با خواص ضد پیری خود روی پوست اثر می گذارد و آن را تازه، نرم، بدون چروک و روشن نگه می دارد. اگر شما هم می خواهید از الوورا به طرق بالا استفاده کنید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

شما با ثبت سفارش رایگان در سایت استادکار، چند پیشنهاد از استادکاران معتبر و متخصص منطقه خود دریافت می‌کنید.

همچنین هزینه پیشنهادی استادکار منتخب‌تان را پس از اینکه کار به اتمام رسید، پرداخت خواهید کرد. در تمامی مراحل، از ثبت سفارش رایگان تا انجام کامل کار، تیم پشتیبانی و اجرایی استادکار در کنار شماست

عالی ممنون از مطالب با ارزشتون

ممنون از مطالب خوبتون….من یه ساقه آلوورا گرفتم که از ژلش روی پوستم استفاده کنم متاسفانه هم مزه تلخی داره هم روی پوستم التهاب ایجاد کرده…در حالیکه من سابقا هم استفاده میکردم ولی اینطور نبود حتی گاها میخوردمشون…اینم بگم که ژلش استفاده کروم

با تشکر از نظر شما. دوست عزیز نشانه های آلوورا غیر خوراکی در این مقاله ذکر شده است. با کمی دقت در هنگام خرید، نوع آلوورای درمانی – خوراکی که دارای برگ هایی سبز و پهن و بدون خال است را انتخاب کنید.

سلام ببخشید من چند گلدان آلوورا دارم ک با توجه ب توصیحاتتون از نوع غیر خوراکی هس ک خال خالی هس و بعضی اوقات ازش میکنم و ژل داخلش رو روی پوستم میزنم میخاستم بدونم این نوعش هم ایا برای پوست نباید استفاده بشه؟؟؟

بسیار عالی ومفید بود لطف خداوندهمیشه شامل حالتان باشد

  • روش پخت مرباي هويج
  • ابتدا می بایستی بخاطر زحمتی بسیار برای آگاه کردن مردم از این گیاه بسیار مفید و همچنین نوع مضر آن تشکر کنم بخاطر جمع آوری و نقد تجربیات گرانبهایتان نیز بسیار سپاسگزارم بنده نیز اطلاعاتی را داشتم که در سفرم به آمریکا در مورد نوع خوراکی و غیر خوراکی آن بدست آوردم که کمی بیشتر از نکات کلی که مطرح فرمودید بود لذا حقیر از جنابعالی خواهشمندم بخاطر زحمتی که می کشید و خودتان نیز علاقمند هستید در خصوص انواع مضر آن که متاسفانه در ایران مردم بدون توجه به آن نکات خاص و نوع زخمی که در بدن بخصوص زخم های باز دارند نکاتی را جهت مطلع کردن عوام بفرمایید

    سلام وسپاس فراوان بابت مطالب ارزنده ای کاش راهکار هایی رو در مورد تجاری سازی محصولات مشتق شده از این گیاه رو نیز با سایرین به اشتراک میگذاشتید .

    سلام یعنی از نوع خال خالیش نمیشه برای هیچی استفاده کرد ؟! من این نوعشو دارم و همیشه استفاده میکنم … یعنی مضره !!

    بسیار عالی.ممنون از مطالب مفیدتون

    سلام و عرض ادب خیلی ممنون از به اشتراک گذاری مطالب مفید میشه لطف کنید یک ژل الوورا آماده که خوب باشه برای پوست و مو معرفی بفرمایید . بنظرتون ژل آلوورا سیگل مناسب هست؟

    کاش تصویر خرا کی وقیر خرا کی کنار هم میگذاشتین برای بهتر تشخیص دادن

    سپاس از دیدگاه شما

    سلام.ممنون از مطالب جالبتون.تو تصویر هفتمی خودتون ژله غیر خوراکیشو گذاشتید.یا خالدارش هم خوراکی داره؟

    سلام ممنونم بابت اطلاعات بسیار مفید و کامل و آموزنده تون. موفق باشيد

    سلام اطلاعات بسیار مفید و کامل و آموزنده ای بود. تشکر می کنم موفق باشيد

    تشخیص آلوئه ورا سمی

    سپاس از حسن توجه شما دوست گرامی

    ایا از گونه غیرخوراکی و سمی بعنوان ژل برای صورت میشه استفاده کرد؟

    سلام. خسته نباشید. من چندین ساله که یک گیاه دارم که خیلی شبیه الوئه ورا هست ولی مطمعن نیستم الوئه ورا طبی و خوراکی هست یا نه چون برگاش و ظاهرش شبیه الوئه ورا خوراکی هست و هر سال گل های کوچک زرد رنگ خوشه ای میدهدو برگاش خال خالی نیست ولی وقتی برگاهاش رو میبرم داخلش اصلا ژل مانند یا لزج و چسبناک نیست و اصلا داخل برگ ها آب دار نیست وگوشتی و شفاف مایل به سفید رنگ هست و طعمش بسیار تلخ می باشد. آیا این همان الوئه ورا خوراکی که برای مصارف طبی (برای صورت یا کرم ها)است؟

    با توجه به تفاسیر و اینکه ژل چسبناک داخل برگ ها نیست، احتمال اینکه این گیاه از نوع کاربردی و درمانی باشد کم است.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    شما با ثبت سفارش رایگان در سایت استادکار، چند پیشنهاد از استادکاران معتبر و متخصص منطقه خود دریافت می‌کنید.

    همچنین هزینه پیشنهادی استادکار منتخب‌تان را پس از اینکه کار به اتمام رسید، پرداخت خواهید کرد. در تمامی مراحل، از ثبت سفارش رایگان تا انجام کامل کار، تیم پشتیبانی و اجرایی استادکار در کنار شماست

    © کپی رایت 1399

    وبلاگ استادکار

    اپلیکیشن درخواست خدمات

    وبلاگ استادکار

    در این مطلب می‌خوانید:

    زمان مطالعه: 5 دقیقه

    تشخیص آلوئه ورا سمی

    در مقاله قبل به این پرداختیم که چگونه ژل آلوورا یا آلوئه ورا را درست کنیم و در این مقاله بیشتر به انواع و خواص آلوئه ورا یا آلوورا می پردازیم. چند سالی است که  نام آلوئه ورا یا آلوورا را در تولید کرم و ماسک صورت و دیگر محصولات شرکت های تولیدکننده لوازم آرایشی و بهداشتی می شنوید. این گیاه در حقیقت یک گیاه دارویی است که عصاره برگ های آن می تواند به عنوان نرم کننده و ماسک پوست مورد استفاده قرار گیرد. در زیر با انواع آلوئه ورا در محصولات مختلف آشنا خواهیم شد. در ادامه با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .

    گیاه آلوئه ورا که به آن صبر زرد هم می گویند، یکی از گیاهان بومی آفریقای شمالی است که خواصی معجزه گر داشته و به عنوان ماده‌ای برای تقویت کنندگی بدن مشهور است. این گیاه برای معالجه آسم و سو هاضمه مفید است. خون را تصفیه و اگزما را درمان می کند. آلوئه ‌ورا ضدآلرژی، ضد سرطان، ضد قارچ و ضد ویروس، کاهش دهنده قند خون، قاعده آور و تقویت کننده معده و کبد است. برگ آلوئه ورا به راحتی در بازار و عطاری ‌ها به فروش می ‌رسد و قیمت گرانی نیز ندارد. در مورد قرص اورژانسی چه می دانید ؟

    همچنین برای رفع ریزش مو، می‌توانید شیرابه آن را به سر مالیده و موها را با آن ماساژ دهید. این گیاه گرفتگی کبدی را درمان می کند و خواص دیگری هم دارد که در ادامه به آن اشاره می شود.

    انواع گیاه آلوورا را می‌توان در دو نوع دارای خواص درمانی و غیر درمانی (سمی) تقسیم بندی کرد. بیش از یک نوع آلوئه ورا وجود دارد که خوشبختانه بیشتر آنها قابل استفاده هستند. اما انواع ناشناخته ای از آلوورا هم وجود دارند که نباید آنها را مصرف کرد.

    گیاه Aloe vera Barbadensis از انواع معمول است که به عنوان مفیدترین نوع آلوئه ورا و حتی به صورت خوراکی یاد می شود.

    گونه های غیردرمانی و تزئینی آلوورا Aloe vera var.chinensis نام دارد.

    در این قسمت به تفاوت‌های انواع گیاه آلوورا اشاره می‌کنیم تا با توجه به شکل و اندازه هر کدام، به صورت اشتباهی نوع غیرمصرفی آن را مورد استفاده قرار ندهید.

    گیاه Aloe vera Barbadensis معمولی دارای برگ‌هایی پهن و سبز است و گل‌هایی زرد می‌دهد. برگ‌های این نوع آلوئه‌ورا ضخیم بوده و تیغ دارند. ساختار این گیاه به شکل گل رز است و به حالت دایره ای دور برگ‌ها رشد می‌کند.

    گیاه Aloe vera var.chinensis که نوع غیرمصرفی است دارای برگ‌های خال خالی و ضخامت کمتر است و رنگ گل آلوئه ورا در این گونه، نارنجی است. نوع رویش آنها  انباشته تر از آلوورا خوراکی است. برگ‌های کوچکی که از دل این نوع جوانه می‌زنند هم دارای لک‌ها سفید و زرد هستند و نشانه‌های خود را تا بلوغ حفظ می‌کنند. پس از رسیدن به بلوغ و هنگامی که چهار سال دارند، گل‌های نارنجی می‌دهند که در بهار و تابستان رشد می‌کند.

    یک روش قطعی برای شناسایی این دو نوع آلوورا از هم این است که گیاهان آلوورا درمانی در طول زمان و رسیدن به بلوغ به رنگ کاملا سبز می رسند، اما در نوع chinensis برگ‌های جوان و بالغ با همان خال خال ها رشد می کنند. اندازه برگ‌ها نیز مهم است که در اولی با برگ‌هایی ضخیم و پهن و در نوع غیرخوراکی با برگ‌های باریک و نازک تر مواجه هستیم.

    در ادامه تصویر این دو نوع را از نظر شکل و اندازه و رنگ برگ‌ها مشاهده می‌کنید.

    گیاه آلوئه ورا خواص ذکر شده بالا را از مشتقات هیدروکسی آنتراسن از جمله آلوئین‌ های A2 و B به میزان ۴۰ الی ۲۵ درصد کل ترکیبات و مشتقات کرومون از جمله آلوئه رزین ، A2وB و C به دست می آورد و در انواع مختلفی به مصرف می رسد که در ادامه به آن اشاره می شود.

    ژله شفاف و سفتی از قسمت های داخلی برگ ترشح می شود. بین این ژله و پوست بیرونی برگ سلول های خاصی حاوی مایعی زرد رنگ و تلخ قرار دارد. وقتی که این مایع خشک می شود، سبب تولید شیره یا ژله آلوورا می شود. از ژله آلوورا برای مواردی چون سفید کردن پوست، محافظت از پوست در برابر اشعه مضر UV خورشید و از بین بردن جای زخم و جوش استفاده می شود. اگر دوست دارید خودتان ژل آلوورا را درست کنید پیشنهاد می شود برای درست کردن ژل آلوورا این مقاله را بخوانید.

    انواع کرم دست و صورت آلوورا به همراه ویتامین ها و روغن های طبیعی توسط شرکت های مختلف تولید می شود که مناسب پوست های خشک و آسیب دیده است و موجب حفظ رطوبت طبیعی پوست و خاصیت کشسانی آن می شود. همچنین آلوورا دارای خاصیت ضدالتهابی و ترمیمی است و به افرادی که پوست خیلی خشک و اگزما دارند مصرف این کرم ها برای رفع خارش و التهاب‌های پوستی توصیه می شود.

    اما شما می توانید این کرم را با ژل آلوورا و روغن هایی مانند نارگیل نیز خودتان در خانه درست کنید و به عنوان لوسیون مرطوب کننده مورد استفاده قرار دهید. برای این کار این دو ماده را در مخلوط کن یا همزن برقی ریخته و آنقدر هم بزنید تا یک دست شود. همچنین می توانید از اسانس های طبیعی برای عطر دادن به آن نیز استفاده کنید. اکنون این مایع را در شیشه ریخته و در یخچال نگهداری کنید. این محلول تا چند هفته در یخچال می ماند و حتی می تواند به عنوان نوعی شیر پاک کن برای پاک کننده آرایش نیز مورد استفاده قرار گیرد. اگر می خواهید در زمینه بیماری لیکن پلان بیشتر بدانید مقاله ما در این مورد را بخوانید .

    یکی از روغن هایی که به خصوص برای پوست و مو بسیار استفاده می شود، روغن آلوورا است. این روغن ویتامینه بوده و می تواند به عنوان ضد چروک برای پوست نیز مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری اعتقاد دارند که استفاده از روغن آلوورا روشن کننده پوست است و می تواند برای آفتاب سوختگی خصوصا در تابستان به عنوان داروی گیاهی و ترمیمی مورد استفاده قرار گیرد.

    خوردنی های حاوی آلوئه ورای زیادی توسط شرکت های مختلف تولید می شود که از جمله آن می توان به ژله آلوئه ورا اشاره کرد که مانند ژله های معمولی تولید می شود و بی رنگ است، شما می توانید آن را با ژله های دیگر یا بستنی مخلوط کرده و میل کنید. همچنین می توانید به اندازه مورد نیاز ژل الوورا را همراه با عسل و آب میوه های طبیعی ( سیب، پرتقال و غیره ) و یا با انواع سالادها مخلوط کرده و میل فرمایید.

    به بیماران دیابتی، زخم معده ای و گوارشی توصیه می شود که ۱ قاشق از این ژل را به صورت روزانه مصرف کنند. الوورا به شکل کمپوت نیز وجود دارد. خوردن کمپوت آلوئه ‌ورا می ‌تواند سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شود. این دارو برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری هایی چون سرماخوردگی و آلرژی و آنفولانزا مورد استفاده قرار می گیرد.

    این گیاه اکنون به صورت کپسول و قرص نیز موجود است. بنابراین اگر در منطقه ای هستید که عطاری های محل زندگی تان آلوورا ندارند، می توانید از کپسول و قرص این گیاه مفید نیز استفاده کنید.

    این گیاه در سال های اخیر به دلیل خاصیت پاک کنندگی و سم زدایی به ماده مصرفی محبوب در بین مردم تبدیل شده است. اما متخصصان پوست نیز توصیه کرده اند که از ژلاتین این گیاه بر روی پوست استفاده نکنید، زیرا یکسری مواد شیمیایی و عناصر دیگری هم در این گیاه است که امکان دارد ایجاد حساسیت روی پوست کند. از نظر آنان آلوئه ورایی مفید است که در کارخانه فرآوری شده و مواد مضری که ممکن است تحریک پوستی را ایجاد کند از آن جدا شده باشد. مقاله استادکار در مورد ژل لاغری خانگی را مطالعه کنید .

    همچنین نگرانی هایی نیز در مورد مصرف آن نیز وجود دارد، برای مثال بسیاری خاصیت سمی بودن این گیاه را مطرح کرده اند. پس هنگام استفاده از برگ های آلوئه ورا دقت کنید.

    تشخیص آلوئه ورا سمی

    همانطور که در بالا به تفصیل گفته شد، آلوورای سمی و غیر خوراکی دارای نشانه‌هایی است که می‌توانید پیش از خرید به آنها دقت کنید. این نشانه‌ها عبارتند از:

    این گیاه با خواص ضد پیری خود روی پوست اثر می گذارد و آن را تازه، نرم، بدون چروک و روشن نگه می دارد. اگر شما هم می خواهید از الوورا به طرق بالا استفاده کنید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

    شما با ثبت سفارش رایگان در سایت استادکار، چند پیشنهاد از استادکاران معتبر و متخصص منطقه خود دریافت می‌کنید.

    همچنین هزینه پیشنهادی استادکار منتخب‌تان را پس از اینکه کار به اتمام رسید، پرداخت خواهید کرد. در تمامی مراحل، از ثبت سفارش رایگان تا انجام کامل کار، تیم پشتیبانی و اجرایی استادکار در کنار شماست

    عالی ممنون از مطالب با ارزشتون

    ممنون از مطالب خوبتون….من یه ساقه آلوورا گرفتم که از ژلش روی پوستم استفاده کنم متاسفانه هم مزه تلخی داره هم روی پوستم التهاب ایجاد کرده…در حالیکه من سابقا هم استفاده میکردم ولی اینطور نبود حتی گاها میخوردمشون…اینم بگم که ژلش استفاده کروم

    با تشکر از نظر شما. دوست عزیز نشانه های آلوورا غیر خوراکی در این مقاله ذکر شده است. با کمی دقت در هنگام خرید، نوع آلوورای درمانی – خوراکی که دارای برگ هایی سبز و پهن و بدون خال است را انتخاب کنید.

    سلام ببخشید من چند گلدان آلوورا دارم ک با توجه ب توصیحاتتون از نوع غیر خوراکی هس ک خال خالی هس و بعضی اوقات ازش میکنم و ژل داخلش رو روی پوستم میزنم میخاستم بدونم این نوعش هم ایا برای پوست نباید استفاده بشه؟؟؟

    بسیار عالی ومفید بود لطف خداوندهمیشه شامل حالتان باشد

  • عکس پروفایل برای تولد مادران
  • ابتدا می بایستی بخاطر زحمتی بسیار برای آگاه کردن مردم از این گیاه بسیار مفید و همچنین نوع مضر آن تشکر کنم بخاطر جمع آوری و نقد تجربیات گرانبهایتان نیز بسیار سپاسگزارم بنده نیز اطلاعاتی را داشتم که در سفرم به آمریکا در مورد نوع خوراکی و غیر خوراکی آن بدست آوردم که کمی بیشتر از نکات کلی که مطرح فرمودید بود لذا حقیر از جنابعالی خواهشمندم بخاطر زحمتی که می کشید و خودتان نیز علاقمند هستید در خصوص انواع مضر آن که متاسفانه در ایران مردم بدون توجه به آن نکات خاص و نوع زخمی که در بدن بخصوص زخم های باز دارند نکاتی را جهت مطلع کردن عوام بفرمایید

    سلام وسپاس فراوان بابت مطالب ارزنده ای کاش راهکار هایی رو در مورد تجاری سازی محصولات مشتق شده از این گیاه رو نیز با سایرین به اشتراک میگذاشتید .

    سلام یعنی از نوع خال خالیش نمیشه برای هیچی استفاده کرد ؟! من این نوعشو دارم و همیشه استفاده میکنم … یعنی مضره !!

    بسیار عالی.ممنون از مطالب مفیدتون

    سلام و عرض ادب خیلی ممنون از به اشتراک گذاری مطالب مفید میشه لطف کنید یک ژل الوورا آماده که خوب باشه برای پوست و مو معرفی بفرمایید . بنظرتون ژل آلوورا سیگل مناسب هست؟

    کاش تصویر خرا کی وقیر خرا کی کنار هم میگذاشتین برای بهتر تشخیص دادن

    سپاس از دیدگاه شما

    سلام.ممنون از مطالب جالبتون.تو تصویر هفتمی خودتون ژله غیر خوراکیشو گذاشتید.یا خالدارش هم خوراکی داره؟

    سلام ممنونم بابت اطلاعات بسیار مفید و کامل و آموزنده تون. موفق باشيد

    سلام اطلاعات بسیار مفید و کامل و آموزنده ای بود. تشکر می کنم موفق باشيد

    تشخیص آلوئه ورا سمی

    سپاس از حسن توجه شما دوست گرامی

    ایا از گونه غیرخوراکی و سمی بعنوان ژل برای صورت میشه استفاده کرد؟

    سلام. خسته نباشید. من چندین ساله که یک گیاه دارم که خیلی شبیه الوئه ورا هست ولی مطمعن نیستم الوئه ورا طبی و خوراکی هست یا نه چون برگاش و ظاهرش شبیه الوئه ورا خوراکی هست و هر سال گل های کوچک زرد رنگ خوشه ای میدهدو برگاش خال خالی نیست ولی وقتی برگاهاش رو میبرم داخلش اصلا ژل مانند یا لزج و چسبناک نیست و اصلا داخل برگ ها آب دار نیست وگوشتی و شفاف مایل به سفید رنگ هست و طعمش بسیار تلخ می باشد. آیا این همان الوئه ورا خوراکی که برای مصارف طبی (برای صورت یا کرم ها)است؟

    با توجه به تفاسیر و اینکه ژل چسبناک داخل برگ ها نیست، احتمال اینکه این گیاه از نوع کاربردی و درمانی باشد کم است.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    شما با ثبت سفارش رایگان در سایت استادکار، چند پیشنهاد از استادکاران معتبر و متخصص منطقه خود دریافت می‌کنید.

    همچنین هزینه پیشنهادی استادکار منتخب‌تان را پس از اینکه کار به اتمام رسید، پرداخت خواهید کرد. در تمامی مراحل، از ثبت سفارش رایگان تا انجام کامل کار، تیم پشتیبانی و اجرایی استادکار در کنار شماست

    © کپی رایت 1399

    وبلاگ استادکار

    اپلیکیشن درخواست خدمات

    وبلاگ استادکار

    در این مطلب می‌خوانید:

    زمان مطالعه: 5 دقیقه

    تشخیص آلوئه ورا سمی

    در مقاله قبل به این پرداختیم که چگونه ژل آلوورا یا آلوئه ورا را درست کنیم و در این مقاله بیشتر به انواع و خواص آلوئه ورا یا آلوورا می پردازیم. چند سالی است که  نام آلوئه ورا یا آلوورا را در تولید کرم و ماسک صورت و دیگر محصولات شرکت های تولیدکننده لوازم آرایشی و بهداشتی می شنوید. این گیاه در حقیقت یک گیاه دارویی است که عصاره برگ های آن می تواند به عنوان نرم کننده و ماسک پوست مورد استفاده قرار گیرد. در زیر با انواع آلوئه ورا در محصولات مختلف آشنا خواهیم شد. در ادامه با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .

    گیاه آلوئه ورا که به آن صبر زرد هم می گویند، یکی از گیاهان بومی آفریقای شمالی است که خواصی معجزه گر داشته و به عنوان ماده‌ای برای تقویت کنندگی بدن مشهور است. این گیاه برای معالجه آسم و سو هاضمه مفید است. خون را تصفیه و اگزما را درمان می کند. آلوئه ‌ورا ضدآلرژی، ضد سرطان، ضد قارچ و ضد ویروس، کاهش دهنده قند خون، قاعده آور و تقویت کننده معده و کبد است. برگ آلوئه ورا به راحتی در بازار و عطاری ‌ها به فروش می ‌رسد و قیمت گرانی نیز ندارد. در مورد قرص اورژانسی چه می دانید ؟

    همچنین برای رفع ریزش مو، می‌توانید شیرابه آن را به سر مالیده و موها را با آن ماساژ دهید. این گیاه گرفتگی کبدی را درمان می کند و خواص دیگری هم دارد که در ادامه به آن اشاره می شود.

    انواع گیاه آلوورا را می‌توان در دو نوع دارای خواص درمانی و غیر درمانی (سمی) تقسیم بندی کرد. بیش از یک نوع آلوئه ورا وجود دارد که خوشبختانه بیشتر آنها قابل استفاده هستند. اما انواع ناشناخته ای از آلوورا هم وجود دارند که نباید آنها را مصرف کرد.

    گیاه Aloe vera Barbadensis از انواع معمول است که به عنوان مفیدترین نوع آلوئه ورا و حتی به صورت خوراکی یاد می شود.

    گونه های غیردرمانی و تزئینی آلوورا Aloe vera var.chinensis نام دارد.

    در این قسمت به تفاوت‌های انواع گیاه آلوورا اشاره می‌کنیم تا با توجه به شکل و اندازه هر کدام، به صورت اشتباهی نوع غیرمصرفی آن را مورد استفاده قرار ندهید.

    گیاه Aloe vera Barbadensis معمولی دارای برگ‌هایی پهن و سبز است و گل‌هایی زرد می‌دهد. برگ‌های این نوع آلوئه‌ورا ضخیم بوده و تیغ دارند. ساختار این گیاه به شکل گل رز است و به حالت دایره ای دور برگ‌ها رشد می‌کند.

    گیاه Aloe vera var.chinensis که نوع غیرمصرفی است دارای برگ‌های خال خالی و ضخامت کمتر است و رنگ گل آلوئه ورا در این گونه، نارنجی است. نوع رویش آنها  انباشته تر از آلوورا خوراکی است. برگ‌های کوچکی که از دل این نوع جوانه می‌زنند هم دارای لک‌ها سفید و زرد هستند و نشانه‌های خود را تا بلوغ حفظ می‌کنند. پس از رسیدن به بلوغ و هنگامی که چهار سال دارند، گل‌های نارنجی می‌دهند که در بهار و تابستان رشد می‌کند.

    یک روش قطعی برای شناسایی این دو نوع آلوورا از هم این است که گیاهان آلوورا درمانی در طول زمان و رسیدن به بلوغ به رنگ کاملا سبز می رسند، اما در نوع chinensis برگ‌های جوان و بالغ با همان خال خال ها رشد می کنند. اندازه برگ‌ها نیز مهم است که در اولی با برگ‌هایی ضخیم و پهن و در نوع غیرخوراکی با برگ‌های باریک و نازک تر مواجه هستیم.

    در ادامه تصویر این دو نوع را از نظر شکل و اندازه و رنگ برگ‌ها مشاهده می‌کنید.

    گیاه آلوئه ورا خواص ذکر شده بالا را از مشتقات هیدروکسی آنتراسن از جمله آلوئین‌ های A2 و B به میزان ۴۰ الی ۲۵ درصد کل ترکیبات و مشتقات کرومون از جمله آلوئه رزین ، A2وB و C به دست می آورد و در انواع مختلفی به مصرف می رسد که در ادامه به آن اشاره می شود.

    ژله شفاف و سفتی از قسمت های داخلی برگ ترشح می شود. بین این ژله و پوست بیرونی برگ سلول های خاصی حاوی مایعی زرد رنگ و تلخ قرار دارد. وقتی که این مایع خشک می شود، سبب تولید شیره یا ژله آلوورا می شود. از ژله آلوورا برای مواردی چون سفید کردن پوست، محافظت از پوست در برابر اشعه مضر UV خورشید و از بین بردن جای زخم و جوش استفاده می شود. اگر دوست دارید خودتان ژل آلوورا را درست کنید پیشنهاد می شود برای درست کردن ژل آلوورا این مقاله را بخوانید.

    انواع کرم دست و صورت آلوورا به همراه ویتامین ها و روغن های طبیعی توسط شرکت های مختلف تولید می شود که مناسب پوست های خشک و آسیب دیده است و موجب حفظ رطوبت طبیعی پوست و خاصیت کشسانی آن می شود. همچنین آلوورا دارای خاصیت ضدالتهابی و ترمیمی است و به افرادی که پوست خیلی خشک و اگزما دارند مصرف این کرم ها برای رفع خارش و التهاب‌های پوستی توصیه می شود.

    اما شما می توانید این کرم را با ژل آلوورا و روغن هایی مانند نارگیل نیز خودتان در خانه درست کنید و به عنوان لوسیون مرطوب کننده مورد استفاده قرار دهید. برای این کار این دو ماده را در مخلوط کن یا همزن برقی ریخته و آنقدر هم بزنید تا یک دست شود. همچنین می توانید از اسانس های طبیعی برای عطر دادن به آن نیز استفاده کنید. اکنون این مایع را در شیشه ریخته و در یخچال نگهداری کنید. این محلول تا چند هفته در یخچال می ماند و حتی می تواند به عنوان نوعی شیر پاک کن برای پاک کننده آرایش نیز مورد استفاده قرار گیرد. اگر می خواهید در زمینه بیماری لیکن پلان بیشتر بدانید مقاله ما در این مورد را بخوانید .

    یکی از روغن هایی که به خصوص برای پوست و مو بسیار استفاده می شود، روغن آلوورا است. این روغن ویتامینه بوده و می تواند به عنوان ضد چروک برای پوست نیز مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری اعتقاد دارند که استفاده از روغن آلوورا روشن کننده پوست است و می تواند برای آفتاب سوختگی خصوصا در تابستان به عنوان داروی گیاهی و ترمیمی مورد استفاده قرار گیرد.

    خوردنی های حاوی آلوئه ورای زیادی توسط شرکت های مختلف تولید می شود که از جمله آن می توان به ژله آلوئه ورا اشاره کرد که مانند ژله های معمولی تولید می شود و بی رنگ است، شما می توانید آن را با ژله های دیگر یا بستنی مخلوط کرده و میل کنید. همچنین می توانید به اندازه مورد نیاز ژل الوورا را همراه با عسل و آب میوه های طبیعی ( سیب، پرتقال و غیره ) و یا با انواع سالادها مخلوط کرده و میل فرمایید.

    به بیماران دیابتی، زخم معده ای و گوارشی توصیه می شود که ۱ قاشق از این ژل را به صورت روزانه مصرف کنند. الوورا به شکل کمپوت نیز وجود دارد. خوردن کمپوت آلوئه ‌ورا می ‌تواند سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شود. این دارو برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری هایی چون سرماخوردگی و آلرژی و آنفولانزا مورد استفاده قرار می گیرد.

    این گیاه اکنون به صورت کپسول و قرص نیز موجود است. بنابراین اگر در منطقه ای هستید که عطاری های محل زندگی تان آلوورا ندارند، می توانید از کپسول و قرص این گیاه مفید نیز استفاده کنید.

    این گیاه در سال های اخیر به دلیل خاصیت پاک کنندگی و سم زدایی به ماده مصرفی محبوب در بین مردم تبدیل شده است. اما متخصصان پوست نیز توصیه کرده اند که از ژلاتین این گیاه بر روی پوست استفاده نکنید، زیرا یکسری مواد شیمیایی و عناصر دیگری هم در این گیاه است که امکان دارد ایجاد حساسیت روی پوست کند. از نظر آنان آلوئه ورایی مفید است که در کارخانه فرآوری شده و مواد مضری که ممکن است تحریک پوستی را ایجاد کند از آن جدا شده باشد. مقاله استادکار در مورد ژل لاغری خانگی را مطالعه کنید .

    همچنین نگرانی هایی نیز در مورد مصرف آن نیز وجود دارد، برای مثال بسیاری خاصیت سمی بودن این گیاه را مطرح کرده اند. پس هنگام استفاده از برگ های آلوئه ورا دقت کنید.

    تشخیص آلوئه ورا سمی

    همانطور که در بالا به تفصیل گفته شد، آلوورای سمی و غیر خوراکی دارای نشانه‌هایی است که می‌توانید پیش از خرید به آنها دقت کنید. این نشانه‌ها عبارتند از:

    این گیاه با خواص ضد پیری خود روی پوست اثر می گذارد و آن را تازه، نرم، بدون چروک و روشن نگه می دارد. اگر شما هم می خواهید از الوورا به طرق بالا استفاده کنید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

    شما با ثبت سفارش رایگان در سایت استادکار، چند پیشنهاد از استادکاران معتبر و متخصص منطقه خود دریافت می‌کنید.

    همچنین هزینه پیشنهادی استادکار منتخب‌تان را پس از اینکه کار به اتمام رسید، پرداخت خواهید کرد. در تمامی مراحل، از ثبت سفارش رایگان تا انجام کامل کار، تیم پشتیبانی و اجرایی استادکار در کنار شماست

    عالی ممنون از مطالب با ارزشتون

    ممنون از مطالب خوبتون….من یه ساقه آلوورا گرفتم که از ژلش روی پوستم استفاده کنم متاسفانه هم مزه تلخی داره هم روی پوستم التهاب ایجاد کرده…در حالیکه من سابقا هم استفاده میکردم ولی اینطور نبود حتی گاها میخوردمشون…اینم بگم که ژلش استفاده کروم

    با تشکر از نظر شما. دوست عزیز نشانه های آلوورا غیر خوراکی در این مقاله ذکر شده است. با کمی دقت در هنگام خرید، نوع آلوورای درمانی – خوراکی که دارای برگ هایی سبز و پهن و بدون خال است را انتخاب کنید.

    سلام ببخشید من چند گلدان آلوورا دارم ک با توجه ب توصیحاتتون از نوع غیر خوراکی هس ک خال خالی هس و بعضی اوقات ازش میکنم و ژل داخلش رو روی پوستم میزنم میخاستم بدونم این نوعش هم ایا برای پوست نباید استفاده بشه؟؟؟

    بسیار عالی ومفید بود لطف خداوندهمیشه شامل حالتان باشد

  • عکس پروفایل احسان الله
  • ابتدا می بایستی بخاطر زحمتی بسیار برای آگاه کردن مردم از این گیاه بسیار مفید و همچنین نوع مضر آن تشکر کنم بخاطر جمع آوری و نقد تجربیات گرانبهایتان نیز بسیار سپاسگزارم بنده نیز اطلاعاتی را داشتم که در سفرم به آمریکا در مورد نوع خوراکی و غیر خوراکی آن بدست آوردم که کمی بیشتر از نکات کلی که مطرح فرمودید بود لذا حقیر از جنابعالی خواهشمندم بخاطر زحمتی که می کشید و خودتان نیز علاقمند هستید در خصوص انواع مضر آن که متاسفانه در ایران مردم بدون توجه به آن نکات خاص و نوع زخمی که در بدن بخصوص زخم های باز دارند نکاتی را جهت مطلع کردن عوام بفرمایید

    سلام وسپاس فراوان بابت مطالب ارزنده ای کاش راهکار هایی رو در مورد تجاری سازی محصولات مشتق شده از این گیاه رو نیز با سایرین به اشتراک میگذاشتید .

    سلام یعنی از نوع خال خالیش نمیشه برای هیچی استفاده کرد ؟! من این نوعشو دارم و همیشه استفاده میکنم … یعنی مضره !!

    بسیار عالی.ممنون از مطالب مفیدتون

    سلام و عرض ادب خیلی ممنون از به اشتراک گذاری مطالب مفید میشه لطف کنید یک ژل الوورا آماده که خوب باشه برای پوست و مو معرفی بفرمایید . بنظرتون ژل آلوورا سیگل مناسب هست؟

    کاش تصویر خرا کی وقیر خرا کی کنار هم میگذاشتین برای بهتر تشخیص دادن

    سپاس از دیدگاه شما

    سلام.ممنون از مطالب جالبتون.تو تصویر هفتمی خودتون ژله غیر خوراکیشو گذاشتید.یا خالدارش هم خوراکی داره؟

    سلام ممنونم بابت اطلاعات بسیار مفید و کامل و آموزنده تون. موفق باشيد

    سلام اطلاعات بسیار مفید و کامل و آموزنده ای بود. تشکر می کنم موفق باشيد

    تشخیص آلوئه ورا سمی

    سپاس از حسن توجه شما دوست گرامی

    ایا از گونه غیرخوراکی و سمی بعنوان ژل برای صورت میشه استفاده کرد؟

    سلام. خسته نباشید. من چندین ساله که یک گیاه دارم که خیلی شبیه الوئه ورا هست ولی مطمعن نیستم الوئه ورا طبی و خوراکی هست یا نه چون برگاش و ظاهرش شبیه الوئه ورا خوراکی هست و هر سال گل های کوچک زرد رنگ خوشه ای میدهدو برگاش خال خالی نیست ولی وقتی برگاهاش رو میبرم داخلش اصلا ژل مانند یا لزج و چسبناک نیست و اصلا داخل برگ ها آب دار نیست وگوشتی و شفاف مایل به سفید رنگ هست و طعمش بسیار تلخ می باشد. آیا این همان الوئه ورا خوراکی که برای مصارف طبی (برای صورت یا کرم ها)است؟

    با توجه به تفاسیر و اینکه ژل چسبناک داخل برگ ها نیست، احتمال اینکه این گیاه از نوع کاربردی و درمانی باشد کم است.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    شما با ثبت سفارش رایگان در سایت استادکار، چند پیشنهاد از استادکاران معتبر و متخصص منطقه خود دریافت می‌کنید.

    همچنین هزینه پیشنهادی استادکار منتخب‌تان را پس از اینکه کار به اتمام رسید، پرداخت خواهید کرد. در تمامی مراحل، از ثبت سفارش رایگان تا انجام کامل کار، تیم پشتیبانی و اجرایی استادکار در کنار شماست

    © کپی رایت 1399

    وبلاگ استادکار

    اپلیکیشن درخواست خدمات

    وبلاگ استادکار

    در این مطلب می‌خوانید:

    زمان مطالعه: 5 دقیقه

    تشخیص آلوئه ورا سمی

    در مقاله قبل به این پرداختیم که چگونه ژل آلوورا یا آلوئه ورا را درست کنیم و در این مقاله بیشتر به انواع و خواص آلوئه ورا یا آلوورا می پردازیم. چند سالی است که  نام آلوئه ورا یا آلوورا را در تولید کرم و ماسک صورت و دیگر محصولات شرکت های تولیدکننده لوازم آرایشی و بهداشتی می شنوید. این گیاه در حقیقت یک گیاه دارویی است که عصاره برگ های آن می تواند به عنوان نرم کننده و ماسک پوست مورد استفاده قرار گیرد. در زیر با انواع آلوئه ورا در محصولات مختلف آشنا خواهیم شد. در ادامه با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .

    گیاه آلوئه ورا که به آن صبر زرد هم می گویند، یکی از گیاهان بومی آفریقای شمالی است که خواصی معجزه گر داشته و به عنوان ماده‌ای برای تقویت کنندگی بدن مشهور است. این گیاه برای معالجه آسم و سو هاضمه مفید است. خون را تصفیه و اگزما را درمان می کند. آلوئه ‌ورا ضدآلرژی، ضد سرطان، ضد قارچ و ضد ویروس، کاهش دهنده قند خون، قاعده آور و تقویت کننده معده و کبد است. برگ آلوئه ورا به راحتی در بازار و عطاری ‌ها به فروش می ‌رسد و قیمت گرانی نیز ندارد. در مورد قرص اورژانسی چه می دانید ؟

    همچنین برای رفع ریزش مو، می‌توانید شیرابه آن را به سر مالیده و موها را با آن ماساژ دهید. این گیاه گرفتگی کبدی را درمان می کند و خواص دیگری هم دارد که در ادامه به آن اشاره می شود.

    انواع گیاه آلوورا را می‌توان در دو نوع دارای خواص درمانی و غیر درمانی (سمی) تقسیم بندی کرد. بیش از یک نوع آلوئه ورا وجود دارد که خوشبختانه بیشتر آنها قابل استفاده هستند. اما انواع ناشناخته ای از آلوورا هم وجود دارند که نباید آنها را مصرف کرد.

    گیاه Aloe vera Barbadensis از انواع معمول است که به عنوان مفیدترین نوع آلوئه ورا و حتی به صورت خوراکی یاد می شود.

    گونه های غیردرمانی و تزئینی آلوورا Aloe vera var.chinensis نام دارد.

    در این قسمت به تفاوت‌های انواع گیاه آلوورا اشاره می‌کنیم تا با توجه به شکل و اندازه هر کدام، به صورت اشتباهی نوع غیرمصرفی آن را مورد استفاده قرار ندهید.

    گیاه Aloe vera Barbadensis معمولی دارای برگ‌هایی پهن و سبز است و گل‌هایی زرد می‌دهد. برگ‌های این نوع آلوئه‌ورا ضخیم بوده و تیغ دارند. ساختار این گیاه به شکل گل رز است و به حالت دایره ای دور برگ‌ها رشد می‌کند.

    گیاه Aloe vera var.chinensis که نوع غیرمصرفی است دارای برگ‌های خال خالی و ضخامت کمتر است و رنگ گل آلوئه ورا در این گونه، نارنجی است. نوع رویش آنها  انباشته تر از آلوورا خوراکی است. برگ‌های کوچکی که از دل این نوع جوانه می‌زنند هم دارای لک‌ها سفید و زرد هستند و نشانه‌های خود را تا بلوغ حفظ می‌کنند. پس از رسیدن به بلوغ و هنگامی که چهار سال دارند، گل‌های نارنجی می‌دهند که در بهار و تابستان رشد می‌کند.

    یک روش قطعی برای شناسایی این دو نوع آلوورا از هم این است که گیاهان آلوورا درمانی در طول زمان و رسیدن به بلوغ به رنگ کاملا سبز می رسند، اما در نوع chinensis برگ‌های جوان و بالغ با همان خال خال ها رشد می کنند. اندازه برگ‌ها نیز مهم است که در اولی با برگ‌هایی ضخیم و پهن و در نوع غیرخوراکی با برگ‌های باریک و نازک تر مواجه هستیم.

    در ادامه تصویر این دو نوع را از نظر شکل و اندازه و رنگ برگ‌ها مشاهده می‌کنید.

    گیاه آلوئه ورا خواص ذکر شده بالا را از مشتقات هیدروکسی آنتراسن از جمله آلوئین‌ های A2 و B به میزان ۴۰ الی ۲۵ درصد کل ترکیبات و مشتقات کرومون از جمله آلوئه رزین ، A2وB و C به دست می آورد و در انواع مختلفی به مصرف می رسد که در ادامه به آن اشاره می شود.

    ژله شفاف و سفتی از قسمت های داخلی برگ ترشح می شود. بین این ژله و پوست بیرونی برگ سلول های خاصی حاوی مایعی زرد رنگ و تلخ قرار دارد. وقتی که این مایع خشک می شود، سبب تولید شیره یا ژله آلوورا می شود. از ژله آلوورا برای مواردی چون سفید کردن پوست، محافظت از پوست در برابر اشعه مضر UV خورشید و از بین بردن جای زخم و جوش استفاده می شود. اگر دوست دارید خودتان ژل آلوورا را درست کنید پیشنهاد می شود برای درست کردن ژل آلوورا این مقاله را بخوانید.

    انواع کرم دست و صورت آلوورا به همراه ویتامین ها و روغن های طبیعی توسط شرکت های مختلف تولید می شود که مناسب پوست های خشک و آسیب دیده است و موجب حفظ رطوبت طبیعی پوست و خاصیت کشسانی آن می شود. همچنین آلوورا دارای خاصیت ضدالتهابی و ترمیمی است و به افرادی که پوست خیلی خشک و اگزما دارند مصرف این کرم ها برای رفع خارش و التهاب‌های پوستی توصیه می شود.

    اما شما می توانید این کرم را با ژل آلوورا و روغن هایی مانند نارگیل نیز خودتان در خانه درست کنید و به عنوان لوسیون مرطوب کننده مورد استفاده قرار دهید. برای این کار این دو ماده را در مخلوط کن یا همزن برقی ریخته و آنقدر هم بزنید تا یک دست شود. همچنین می توانید از اسانس های طبیعی برای عطر دادن به آن نیز استفاده کنید. اکنون این مایع را در شیشه ریخته و در یخچال نگهداری کنید. این محلول تا چند هفته در یخچال می ماند و حتی می تواند به عنوان نوعی شیر پاک کن برای پاک کننده آرایش نیز مورد استفاده قرار گیرد. اگر می خواهید در زمینه بیماری لیکن پلان بیشتر بدانید مقاله ما در این مورد را بخوانید .

    یکی از روغن هایی که به خصوص برای پوست و مو بسیار استفاده می شود، روغن آلوورا است. این روغن ویتامینه بوده و می تواند به عنوان ضد چروک برای پوست نیز مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری اعتقاد دارند که استفاده از روغن آلوورا روشن کننده پوست است و می تواند برای آفتاب سوختگی خصوصا در تابستان به عنوان داروی گیاهی و ترمیمی مورد استفاده قرار گیرد.

    خوردنی های حاوی آلوئه ورای زیادی توسط شرکت های مختلف تولید می شود که از جمله آن می توان به ژله آلوئه ورا اشاره کرد که مانند ژله های معمولی تولید می شود و بی رنگ است، شما می توانید آن را با ژله های دیگر یا بستنی مخلوط کرده و میل کنید. همچنین می توانید به اندازه مورد نیاز ژل الوورا را همراه با عسل و آب میوه های طبیعی ( سیب، پرتقال و غیره ) و یا با انواع سالادها مخلوط کرده و میل فرمایید.

    به بیماران دیابتی، زخم معده ای و گوارشی توصیه می شود که ۱ قاشق از این ژل را به صورت روزانه مصرف کنند. الوورا به شکل کمپوت نیز وجود دارد. خوردن کمپوت آلوئه ‌ورا می ‌تواند سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شود. این دارو برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری هایی چون سرماخوردگی و آلرژی و آنفولانزا مورد استفاده قرار می گیرد.

    این گیاه اکنون به صورت کپسول و قرص نیز موجود است. بنابراین اگر در منطقه ای هستید که عطاری های محل زندگی تان آلوورا ندارند، می توانید از کپسول و قرص این گیاه مفید نیز استفاده کنید.

    این گیاه در سال های اخیر به دلیل خاصیت پاک کنندگی و سم زدایی به ماده مصرفی محبوب در بین مردم تبدیل شده است. اما متخصصان پوست نیز توصیه کرده اند که از ژلاتین این گیاه بر روی پوست استفاده نکنید، زیرا یکسری مواد شیمیایی و عناصر دیگری هم در این گیاه است که امکان دارد ایجاد حساسیت روی پوست کند. از نظر آنان آلوئه ورایی مفید است که در کارخانه فرآوری شده و مواد مضری که ممکن است تحریک پوستی را ایجاد کند از آن جدا شده باشد. مقاله استادکار در مورد ژل لاغری خانگی را مطالعه کنید .

    همچنین نگرانی هایی نیز در مورد مصرف آن نیز وجود دارد، برای مثال بسیاری خاصیت سمی بودن این گیاه را مطرح کرده اند. پس هنگام استفاده از برگ های آلوئه ورا دقت کنید.

    تشخیص آلوئه ورا سمی

    همانطور که در بالا به تفصیل گفته شد، آلوورای سمی و غیر خوراکی دارای نشانه‌هایی است که می‌توانید پیش از خرید به آنها دقت کنید. این نشانه‌ها عبارتند از:

    این گیاه با خواص ضد پیری خود روی پوست اثر می گذارد و آن را تازه، نرم، بدون چروک و روشن نگه می دارد. اگر شما هم می خواهید از الوورا به طرق بالا استفاده کنید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

    شما با ثبت سفارش رایگان در سایت استادکار، چند پیشنهاد از استادکاران معتبر و متخصص منطقه خود دریافت می‌کنید.

    همچنین هزینه پیشنهادی استادکار منتخب‌تان را پس از اینکه کار به اتمام رسید، پرداخت خواهید کرد. در تمامی مراحل، از ثبت سفارش رایگان تا انجام کامل کار، تیم پشتیبانی و اجرایی استادکار در کنار شماست

    عالی ممنون از مطالب با ارزشتون

    ممنون از مطالب خوبتون….من یه ساقه آلوورا گرفتم که از ژلش روی پوستم استفاده کنم متاسفانه هم مزه تلخی داره هم روی پوستم التهاب ایجاد کرده…در حالیکه من سابقا هم استفاده میکردم ولی اینطور نبود حتی گاها میخوردمشون…اینم بگم که ژلش استفاده کروم

    با تشکر از نظر شما. دوست عزیز نشانه های آلوورا غیر خوراکی در این مقاله ذکر شده است. با کمی دقت در هنگام خرید، نوع آلوورای درمانی – خوراکی که دارای برگ هایی سبز و پهن و بدون خال است را انتخاب کنید.

    سلام ببخشید من چند گلدان آلوورا دارم ک با توجه ب توصیحاتتون از نوع غیر خوراکی هس ک خال خالی هس و بعضی اوقات ازش میکنم و ژل داخلش رو روی پوستم میزنم میخاستم بدونم این نوعش هم ایا برای پوست نباید استفاده بشه؟؟؟

    بسیار عالی ومفید بود لطف خداوندهمیشه شامل حالتان باشد

  • مدل جدید مانتو مجلسی مشکی
  • ابتدا می بایستی بخاطر زحمتی بسیار برای آگاه کردن مردم از این گیاه بسیار مفید و همچنین نوع مضر آن تشکر کنم بخاطر جمع آوری و نقد تجربیات گرانبهایتان نیز بسیار سپاسگزارم بنده نیز اطلاعاتی را داشتم که در سفرم به آمریکا در مورد نوع خوراکی و غیر خوراکی آن بدست آوردم که کمی بیشتر از نکات کلی که مطرح فرمودید بود لذا حقیر از جنابعالی خواهشمندم بخاطر زحمتی که می کشید و خودتان نیز علاقمند هستید در خصوص انواع مضر آن که متاسفانه در ایران مردم بدون توجه به آن نکات خاص و نوع زخمی که در بدن بخصوص زخم های باز دارند نکاتی را جهت مطلع کردن عوام بفرمایید

    سلام وسپاس فراوان بابت مطالب ارزنده ای کاش راهکار هایی رو در مورد تجاری سازی محصولات مشتق شده از این گیاه رو نیز با سایرین به اشتراک میگذاشتید .

    سلام یعنی از نوع خال خالیش نمیشه برای هیچی استفاده کرد ؟! من این نوعشو دارم و همیشه استفاده میکنم … یعنی مضره !!

    بسیار عالی.ممنون از مطالب مفیدتون

    سلام و عرض ادب خیلی ممنون از به اشتراک گذاری مطالب مفید میشه لطف کنید یک ژل الوورا آماده که خوب باشه برای پوست و مو معرفی بفرمایید . بنظرتون ژل آلوورا سیگل مناسب هست؟

    کاش تصویر خرا کی وقیر خرا کی کنار هم میگذاشتین برای بهتر تشخیص دادن

    سپاس از دیدگاه شما

    سلام.ممنون از مطالب جالبتون.تو تصویر هفتمی خودتون ژله غیر خوراکیشو گذاشتید.یا خالدارش هم خوراکی داره؟

    سلام ممنونم بابت اطلاعات بسیار مفید و کامل و آموزنده تون. موفق باشيد

    سلام اطلاعات بسیار مفید و کامل و آموزنده ای بود. تشکر می کنم موفق باشيد

    تشخیص آلوئه ورا سمی

    سپاس از حسن توجه شما دوست گرامی

    ایا از گونه غیرخوراکی و سمی بعنوان ژل برای صورت میشه استفاده کرد؟

    سلام. خسته نباشید. من چندین ساله که یک گیاه دارم که خیلی شبیه الوئه ورا هست ولی مطمعن نیستم الوئه ورا طبی و خوراکی هست یا نه چون برگاش و ظاهرش شبیه الوئه ورا خوراکی هست و هر سال گل های کوچک زرد رنگ خوشه ای میدهدو برگاش خال خالی نیست ولی وقتی برگاهاش رو میبرم داخلش اصلا ژل مانند یا لزج و چسبناک نیست و اصلا داخل برگ ها آب دار نیست وگوشتی و شفاف مایل به سفید رنگ هست و طعمش بسیار تلخ می باشد. آیا این همان الوئه ورا خوراکی که برای مصارف طبی (برای صورت یا کرم ها)است؟

    با توجه به تفاسیر و اینکه ژل چسبناک داخل برگ ها نیست، احتمال اینکه این گیاه از نوع کاربردی و درمانی باشد کم است.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    شما با ثبت سفارش رایگان در سایت استادکار، چند پیشنهاد از استادکاران معتبر و متخصص منطقه خود دریافت می‌کنید.

    همچنین هزینه پیشنهادی استادکار منتخب‌تان را پس از اینکه کار به اتمام رسید، پرداخت خواهید کرد. در تمامی مراحل، از ثبت سفارش رایگان تا انجام کامل کار، تیم پشتیبانی و اجرایی استادکار در کنار شماست

    © کپی رایت 1399

    وبلاگ استادکار

    اپلیکیشن درخواست خدمات

    وبلاگ استادکار

    در این مطلب می‌خوانید:

    زمان مطالعه: 5 دقیقه

    تشخیص آلوئه ورا سمی

    در مقاله قبل به این پرداختیم که چگونه ژل آلوورا یا آلوئه ورا را درست کنیم و در این مقاله بیشتر به انواع و خواص آلوئه ورا یا آلوورا می پردازیم. چند سالی است که  نام آلوئه ورا یا آلوورا را در تولید کرم و ماسک صورت و دیگر محصولات شرکت های تولیدکننده لوازم آرایشی و بهداشتی می شنوید. این گیاه در حقیقت یک گیاه دارویی است که عصاره برگ های آن می تواند به عنوان نرم کننده و ماسک پوست مورد استفاده قرار گیرد. در زیر با انواع آلوئه ورا در محصولات مختلف آشنا خواهیم شد. در ادامه با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .

    گیاه آلوئه ورا که به آن صبر زرد هم می گویند، یکی از گیاهان بومی آفریقای شمالی است که خواصی معجزه گر داشته و به عنوان ماده‌ای برای تقویت کنندگی بدن مشهور است. این گیاه برای معالجه آسم و سو هاضمه مفید است. خون را تصفیه و اگزما را درمان می کند. آلوئه ‌ورا ضدآلرژی، ضد سرطان، ضد قارچ و ضد ویروس، کاهش دهنده قند خون، قاعده آور و تقویت کننده معده و کبد است. برگ آلوئه ورا به راحتی در بازار و عطاری ‌ها به فروش می ‌رسد و قیمت گرانی نیز ندارد. در مورد قرص اورژانسی چه می دانید ؟

    همچنین برای رفع ریزش مو، می‌توانید شیرابه آن را به سر مالیده و موها را با آن ماساژ دهید. این گیاه گرفتگی کبدی را درمان می کند و خواص دیگری هم دارد که در ادامه به آن اشاره می شود.

    انواع گیاه آلوورا را می‌توان در دو نوع دارای خواص درمانی و غیر درمانی (سمی) تقسیم بندی کرد. بیش از یک نوع آلوئه ورا وجود دارد که خوشبختانه بیشتر آنها قابل استفاده هستند. اما انواع ناشناخته ای از آلوورا هم وجود دارند که نباید آنها را مصرف کرد.

    گیاه Aloe vera Barbadensis از انواع معمول است که به عنوان مفیدترین نوع آلوئه ورا و حتی به صورت خوراکی یاد می شود.

    گونه های غیردرمانی و تزئینی آلوورا Aloe vera var.chinensis نام دارد.

    در این قسمت به تفاوت‌های انواع گیاه آلوورا اشاره می‌کنیم تا با توجه به شکل و اندازه هر کدام، به صورت اشتباهی نوع غیرمصرفی آن را مورد استفاده قرار ندهید.

    گیاه Aloe vera Barbadensis معمولی دارای برگ‌هایی پهن و سبز است و گل‌هایی زرد می‌دهد. برگ‌های این نوع آلوئه‌ورا ضخیم بوده و تیغ دارند. ساختار این گیاه به شکل گل رز است و به حالت دایره ای دور برگ‌ها رشد می‌کند.

    گیاه Aloe vera var.chinensis که نوع غیرمصرفی است دارای برگ‌های خال خالی و ضخامت کمتر است و رنگ گل آلوئه ورا در این گونه، نارنجی است. نوع رویش آنها  انباشته تر از آلوورا خوراکی است. برگ‌های کوچکی که از دل این نوع جوانه می‌زنند هم دارای لک‌ها سفید و زرد هستند و نشانه‌های خود را تا بلوغ حفظ می‌کنند. پس از رسیدن به بلوغ و هنگامی که چهار سال دارند، گل‌های نارنجی می‌دهند که در بهار و تابستان رشد می‌کند.

    یک روش قطعی برای شناسایی این دو نوع آلوورا از هم این است که گیاهان آلوورا درمانی در طول زمان و رسیدن به بلوغ به رنگ کاملا سبز می رسند، اما در نوع chinensis برگ‌های جوان و بالغ با همان خال خال ها رشد می کنند. اندازه برگ‌ها نیز مهم است که در اولی با برگ‌هایی ضخیم و پهن و در نوع غیرخوراکی با برگ‌های باریک و نازک تر مواجه هستیم.

    در ادامه تصویر این دو نوع را از نظر شکل و اندازه و رنگ برگ‌ها مشاهده می‌کنید.

    گیاه آلوئه ورا خواص ذکر شده بالا را از مشتقات هیدروکسی آنتراسن از جمله آلوئین‌ های A2 و B به میزان ۴۰ الی ۲۵ درصد کل ترکیبات و مشتقات کرومون از جمله آلوئه رزین ، A2وB و C به دست می آورد و در انواع مختلفی به مصرف می رسد که در ادامه به آن اشاره می شود.

    ژله شفاف و سفتی از قسمت های داخلی برگ ترشح می شود. بین این ژله و پوست بیرونی برگ سلول های خاصی حاوی مایعی زرد رنگ و تلخ قرار دارد. وقتی که این مایع خشک می شود، سبب تولید شیره یا ژله آلوورا می شود. از ژله آلوورا برای مواردی چون سفید کردن پوست، محافظت از پوست در برابر اشعه مضر UV خورشید و از بین بردن جای زخم و جوش استفاده می شود. اگر دوست دارید خودتان ژل آلوورا را درست کنید پیشنهاد می شود برای درست کردن ژل آلوورا این مقاله را بخوانید.

    انواع کرم دست و صورت آلوورا به همراه ویتامین ها و روغن های طبیعی توسط شرکت های مختلف تولید می شود که مناسب پوست های خشک و آسیب دیده است و موجب حفظ رطوبت طبیعی پوست و خاصیت کشسانی آن می شود. همچنین آلوورا دارای خاصیت ضدالتهابی و ترمیمی است و به افرادی که پوست خیلی خشک و اگزما دارند مصرف این کرم ها برای رفع خارش و التهاب‌های پوستی توصیه می شود.

    اما شما می توانید این کرم را با ژل آلوورا و روغن هایی مانند نارگیل نیز خودتان در خانه درست کنید و به عنوان لوسیون مرطوب کننده مورد استفاده قرار دهید. برای این کار این دو ماده را در مخلوط کن یا همزن برقی ریخته و آنقدر هم بزنید تا یک دست شود. همچنین می توانید از اسانس های طبیعی برای عطر دادن به آن نیز استفاده کنید. اکنون این مایع را در شیشه ریخته و در یخچال نگهداری کنید. این محلول تا چند هفته در یخچال می ماند و حتی می تواند به عنوان نوعی شیر پاک کن برای پاک کننده آرایش نیز مورد استفاده قرار گیرد. اگر می خواهید در زمینه بیماری لیکن پلان بیشتر بدانید مقاله ما در این مورد را بخوانید .

    یکی از روغن هایی که به خصوص برای پوست و مو بسیار استفاده می شود، روغن آلوورا است. این روغن ویتامینه بوده و می تواند به عنوان ضد چروک برای پوست نیز مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری اعتقاد دارند که استفاده از روغن آلوورا روشن کننده پوست است و می تواند برای آفتاب سوختگی خصوصا در تابستان به عنوان داروی گیاهی و ترمیمی مورد استفاده قرار گیرد.

    خوردنی های حاوی آلوئه ورای زیادی توسط شرکت های مختلف تولید می شود که از جمله آن می توان به ژله آلوئه ورا اشاره کرد که مانند ژله های معمولی تولید می شود و بی رنگ است، شما می توانید آن را با ژله های دیگر یا بستنی مخلوط کرده و میل کنید. همچنین می توانید به اندازه مورد نیاز ژل الوورا را همراه با عسل و آب میوه های طبیعی ( سیب، پرتقال و غیره ) و یا با انواع سالادها مخلوط کرده و میل فرمایید.

    به بیماران دیابتی، زخم معده ای و گوارشی توصیه می شود که ۱ قاشق از این ژل را به صورت روزانه مصرف کنند. الوورا به شکل کمپوت نیز وجود دارد. خوردن کمپوت آلوئه ‌ورا می ‌تواند سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شود. این دارو برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری هایی چون سرماخوردگی و آلرژی و آنفولانزا مورد استفاده قرار می گیرد.

    این گیاه اکنون به صورت کپسول و قرص نیز موجود است. بنابراین اگر در منطقه ای هستید که عطاری های محل زندگی تان آلوورا ندارند، می توانید از کپسول و قرص این گیاه مفید نیز استفاده کنید.

    این گیاه در سال های اخیر به دلیل خاصیت پاک کنندگی و سم زدایی به ماده مصرفی محبوب در بین مردم تبدیل شده است. اما متخصصان پوست نیز توصیه کرده اند که از ژلاتین این گیاه بر روی پوست استفاده نکنید، زیرا یکسری مواد شیمیایی و عناصر دیگری هم در این گیاه است که امکان دارد ایجاد حساسیت روی پوست کند. از نظر آنان آلوئه ورایی مفید است که در کارخانه فرآوری شده و مواد مضری که ممکن است تحریک پوستی را ایجاد کند از آن جدا شده باشد. مقاله استادکار در مورد ژل لاغری خانگی را مطالعه کنید .

    همچنین نگرانی هایی نیز در مورد مصرف آن نیز وجود دارد، برای مثال بسیاری خاصیت سمی بودن این گیاه را مطرح کرده اند. پس هنگام استفاده از برگ های آلوئه ورا دقت کنید.

    تشخیص آلوئه ورا سمی

    همانطور که در بالا به تفصیل گفته شد، آلوورای سمی و غیر خوراکی دارای نشانه‌هایی است که می‌توانید پیش از خرید به آنها دقت کنید. این نشانه‌ها عبارتند از:

    این گیاه با خواص ضد پیری خود روی پوست اثر می گذارد و آن را تازه، نرم، بدون چروک و روشن نگه می دارد. اگر شما هم می خواهید از الوورا به طرق بالا استفاده کنید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

    شما با ثبت سفارش رایگان در سایت استادکار، چند پیشنهاد از استادکاران معتبر و متخصص منطقه خود دریافت می‌کنید.

    همچنین هزینه پیشنهادی استادکار منتخب‌تان را پس از اینکه کار به اتمام رسید، پرداخت خواهید کرد. در تمامی مراحل، از ثبت سفارش رایگان تا انجام کامل کار، تیم پشتیبانی و اجرایی استادکار در کنار شماست

    عالی ممنون از مطالب با ارزشتون

    ممنون از مطالب خوبتون….من یه ساقه آلوورا گرفتم که از ژلش روی پوستم استفاده کنم متاسفانه هم مزه تلخی داره هم روی پوستم التهاب ایجاد کرده…در حالیکه من سابقا هم استفاده میکردم ولی اینطور نبود حتی گاها میخوردمشون…اینم بگم که ژلش استفاده کروم

    با تشکر از نظر شما. دوست عزیز نشانه های آلوورا غیر خوراکی در این مقاله ذکر شده است. با کمی دقت در هنگام خرید، نوع آلوورای درمانی – خوراکی که دارای برگ هایی سبز و پهن و بدون خال است را انتخاب کنید.

    سلام ببخشید من چند گلدان آلوورا دارم ک با توجه ب توصیحاتتون از نوع غیر خوراکی هس ک خال خالی هس و بعضی اوقات ازش میکنم و ژل داخلش رو روی پوستم میزنم میخاستم بدونم این نوعش هم ایا برای پوست نباید استفاده بشه؟؟؟

    بسیار عالی ومفید بود لطف خداوندهمیشه شامل حالتان باشد

  • درمان طبيعي آبريزش بيني در بارداري
  • ابتدا می بایستی بخاطر زحمتی بسیار برای آگاه کردن مردم از این گیاه بسیار مفید و همچنین نوع مضر آن تشکر کنم بخاطر جمع آوری و نقد تجربیات گرانبهایتان نیز بسیار سپاسگزارم بنده نیز اطلاعاتی را داشتم که در سفرم به آمریکا در مورد نوع خوراکی و غیر خوراکی آن بدست آوردم که کمی بیشتر از نکات کلی که مطرح فرمودید بود لذا حقیر از جنابعالی خواهشمندم بخاطر زحمتی که می کشید و خودتان نیز علاقمند هستید در خصوص انواع مضر آن که متاسفانه در ایران مردم بدون توجه به آن نکات خاص و نوع زخمی که در بدن بخصوص زخم های باز دارند نکاتی را جهت مطلع کردن عوام بفرمایید

    سلام وسپاس فراوان بابت مطالب ارزنده ای کاش راهکار هایی رو در مورد تجاری سازی محصولات مشتق شده از این گیاه رو نیز با سایرین به اشتراک میگذاشتید .

    سلام یعنی از نوع خال خالیش نمیشه برای هیچی استفاده کرد ؟! من این نوعشو دارم و همیشه استفاده میکنم … یعنی مضره !!

    بسیار عالی.ممنون از مطالب مفیدتون

    سلام و عرض ادب خیلی ممنون از به اشتراک گذاری مطالب مفید میشه لطف کنید یک ژل الوورا آماده که خوب باشه برای پوست و مو معرفی بفرمایید . بنظرتون ژل آلوورا سیگل مناسب هست؟

    کاش تصویر خرا کی وقیر خرا کی کنار هم میگذاشتین برای بهتر تشخیص دادن

    سپاس از دیدگاه شما

    سلام.ممنون از مطالب جالبتون.تو تصویر هفتمی خودتون ژله غیر خوراکیشو گذاشتید.یا خالدارش هم خوراکی داره؟

    سلام ممنونم بابت اطلاعات بسیار مفید و کامل و آموزنده تون. موفق باشيد

    سلام اطلاعات بسیار مفید و کامل و آموزنده ای بود. تشکر می کنم موفق باشيد

    تشخیص آلوئه ورا سمی

    سپاس از حسن توجه شما دوست گرامی

    ایا از گونه غیرخوراکی و سمی بعنوان ژل برای صورت میشه استفاده کرد؟

    سلام. خسته نباشید. من چندین ساله که یک گیاه دارم که خیلی شبیه الوئه ورا هست ولی مطمعن نیستم الوئه ورا طبی و خوراکی هست یا نه چون برگاش و ظاهرش شبیه الوئه ورا خوراکی هست و هر سال گل های کوچک زرد رنگ خوشه ای میدهدو برگاش خال خالی نیست ولی وقتی برگاهاش رو میبرم داخلش اصلا ژل مانند یا لزج و چسبناک نیست و اصلا داخل برگ ها آب دار نیست وگوشتی و شفاف مایل به سفید رنگ هست و طعمش بسیار تلخ می باشد. آیا این همان الوئه ورا خوراکی که برای مصارف طبی (برای صورت یا کرم ها)است؟

    با توجه به تفاسیر و اینکه ژل چسبناک داخل برگ ها نیست، احتمال اینکه این گیاه از نوع کاربردی و درمانی باشد کم است.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    شما با ثبت سفارش رایگان در سایت استادکار، چند پیشنهاد از استادکاران معتبر و متخصص منطقه خود دریافت می‌کنید.

    همچنین هزینه پیشنهادی استادکار منتخب‌تان را پس از اینکه کار به اتمام رسید، پرداخت خواهید کرد. در تمامی مراحل، از ثبت سفارش رایگان تا انجام کامل کار، تیم پشتیبانی و اجرایی استادکار در کنار شماست

    © کپی رایت 1399

    معرفی و شناخت گیاه آلوئه ورا  آلوئه ورا ،  با نام علمی Aloe vera یکی از گیاهان پر خاصیت و…

    سلامت نیوز:ژل آلوئه ورا برخی از مشکلات گوارشی بیماران را برطرف و مانند یک مسکن و آرامبخش عمل می کند . گاهی مصرف آب این گیاه برای تنظیم اسید معده توصیه می شود؛ اما آماده سازی این ژل از برگ های تازه در شرایط غیر آزمایشگاهی به اقداماتی محتاطانه نیاز دارد، زیرا حاوی موادی است که ممکن است سرطان زا باشد.

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ، در سال های اخیر این گیاه به دلیل خاصیت پاک کنندگی و سم زدایی به ماده مصرفی محبوب در بین مردم تبدیل شده است.

    این گیاه علفی وچند ساله با همه خاصیت هایی که دارد از زمان های قدیم توسط حاشیه نشینان دریای مدیترانه همواره با احتیاط مصرف می شود و آماده سازی آن بدون اطلاع قبلی خطراتی به همراه دارد، بنابراین مصرف مستقیم آن هرگز توصیه نمی شود. در قسمت بیرونی این گیاه شیره ای زردرنگ به نام لاتکس ترشح می شود که خاصیت ملین قوی دارد و مصرف بیش از حد آن سیستم هاضمه را به هم می ریزد.

    گیاه آلوئه ورا ( آلوورا ) حاوی مشتقات هیدروکسی آنتراسن است که اثر مولکولی آن به حدی قوی است که هرسال موجب عوارض جانبی زیادی می شود.علاوه بر این آژانس ایمنی مواد غذایی اروپا (EFSA) طی اطلاعیه منتشر شده در سال 2018 اعلام کرد این مشتقات به دی ان ای آسیب می رساند و سرطان زاست؛ ولی متاسفانه با وجود خطرات مستند و ثابت شده همچنان سایت های زیادی مردم را تشویق و ترغیب به استفاده از این گیاه می کنند بدون این که راه و روش صحیح استفاده از آن و خطرات احتمالی آن را اطلاع رسانی کنند.این آژانس همچنین تاکید می کند از شیره تلخ زرد رنگ اولیه هنگام جدا کردن برگ ها به نام آلوئه لاتکس، نباید استفاده شود و فقط باید ژل شفاف واقع در مرکز آن مصرف شود.

    دبیر کل بهداشت و درمان اروپا با همکاری آژانس بین المللی ایمنی مواد غذایی برای ارزیابی و سنجش خطرات مربوط به مصرف این گیاه تلاش می کند؛ تا به دست آمدن نتیجه قطعی در این زمینه، به زنان باردار و شیرده ، کودکان و افراد ضعیف توصیه می شود از مصرف این گیاه اجتناب کنند. آلوئه ورا جزء اصلی بسیاری از محصولات پوستی است که به حفظ جوانی پوست کمک می کند.آلوئه ورا در هرکرم پوستی باعث افزایش عملکرد آن به عنوان یک نگه دارنده سلولی می شود.این گیاه باخواص ضد پیری روی پوست اثر می گذارد و آن را تازه، نرم، بدون چروک و روشن نگه می دارد.خواص آلوئه ورا باعث می شود کرم های پوستی به سرعت در لایه های مختلف پوست، حتی عضلات سطح بدن نفوذ کند.



    گیاه آلوئه‌ورا از نظر بسیاری از مردم گیاه تازه و ناشناخته‌ای است در حالی که حقایق تاریخی نشان داده‌اند که این گیاه قدمتی طولانی داشته و قرن‌ها مورد مصرف مردم در سراسر جهان بوده است.

    امروزه علاوه بر ژل، محصول‌های مختلف این گیاه به شکل قرص، کپسول، صابون، شامپو، کرم، پماد، ژل، نوشابه‌های خوراکی و کمپوت تولید می‌شوند.

    آلوئه یا آلوئه‌ورا یا همان شاخ بزی( صبر زرد) حاوی مشتقات هیدروکسی آنتراسن و آلوئه رزین A، B و C است.

    تشخیص آلوئه ورا سمی

    همچنین قندهای گلوکز، مانوز و سلولز، آنزیم‌های اکسیداز، آمیداز، کاتالاز و ویتامین‌های B1، B2، B6، C، E و اسید فولیک و مواد معدنی نظیر کلسیم، سدیم، منیزیم، روی، مس و کروم از دیگر مواد مغذی موجود در آن (البته در مقادیر کم) هستند.

    خاصیت اصلی آلوئه‌ورا، مسهل بودن است. به علاوه می‌توان آن را یک ضدورم، ضدمیکروب، التیام بخش زخم‌ها، ضدآفتاب و ضدسوختگی به حساب آورد.

    مصرف ژل خوراکی این گیاه به مدت 6 ماه برای کنترل زخم معده و کاهش شدت آسم بسیار موثر شناخته شده است.

    در کل می‌توان گفت آلوئه‌ورا ضدآلرژی، ضدسرطان، ضدقارچ، ضدویروس، کاهش دهنده قندخون، قاعده آور، تقویت کننده معده و کبد است. ژل آلوئه اثرات خوب و مفیدی نیز روی سوختگی‌های معمولی، سوختگی‌های حاصل از اشعه، زخم‌ها و صدمه‌های دیگر پوست دارد.


    آلوئه‌ورا؛ برای چه کسانی؟ * خوردن این گیاه به افراد در حال کاهش وزن یا روزه‌دار پیشنهاد می‌شود چرا که مصرف میوه و سبزی در شرایط آن‌ها باید افزایش یابد. فیبر موجود در این مواد غذایی مانع از بروز یبوست شده و به دلیل دیرهضم بودن، احساس سیری ماندگاری را در فرد ایجاد می‌کند.


     مشکل اینجاست که فیبرها در معده، نفخ و گاز ایجاد می‌کنند اما خوشبختانه، آلوئه‌ورا در عین حال که فیبر بالایی دارد در معده نفخ و گاز نیز ایجاد نمی‌کند پس بهترین گزینه‌ی انتخابی در این شرایط محسوب می‌شود.



    * مصرف آلوئه‌ورا برای افرادی که در کنار رژیم لاغری، ورزش هم می‌کنند و در نتیجه بیش از هر زمان دیگری در معرض استرس و ضعف سیستم ایمنی هستند توصیه می‌شود. محدود کردن دریافت مواد غذایی ارزشمند و تحرک زیاد، بدن را خسته می‌کند به ویژه اگر رژیم غذایی پرپروتئین و مقدار میوه و سبزی مصرفی حداقل باشد. از این رو، خوردن کمپوت آلوئه‌ورا می‌تواند سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

    برگ‌های خود این گیاه، به صورت تازه، در عطاری‌ها و داروخانه‌ها به فروش می‌رسد. به گفته‌ی رضازاده آلوئه‌ورا به دو شیوه خوراکی و مالشی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ استعمال موضعی آن برای رفع ناراحتی‌های پوستی و خوردنش برای دیگر بیماری‌ها پیشنهاد می‌شود.

    این عضو هیأت علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی می‌گوید: برای استفاده از شیرابه آلوئه‌ورا باید برشی مورب و عمودی روی برگ آن بزنید تا شیرابه لزجش، خارج شود اما به منظور استفاده از ژل باید چند سانتی متر از برگ گیاه را ببرید و آن را پوست بکنید و بخورید یا به شکل موضعی مصرف کنید.

    ژل آلوئه‌ورا کاملاً بی مزه است و به گفته این متخصص افزودن چاشنی‌هایی مانند آب لیموترش، نمک یا فلفل به آن ضرری ندارد.

    اگر احساس کردید مزه ژل تلخ است معنی‌اش این است که آن را به خوبی از پوست جدا نکرده‌اید در این گونه موارد می‌توانید پیش از مصرف، ژل را چند دقیقه در آب قرار دهید تا تلخی‌اش کاملاً برطرف شود.

    می‌توان از این ژل برای مرطوب کردن پوست، آفتاب‌سوختگی، زخم، سوختگی‌های معمولی و نرم کردن اگزمای زیر چشم استفاده کرد.


    فراموش نکنید که ژل به مرور زمان در هوا تغییر رنگ می‌دهد و پس از مدتی به رنگ قرمز تیره‌ی مایل به سیاه در می‌آید.


    در نوع خوراکی نیز می‌توان از انواع کمپوت، دراژه، قرص و نوشیدنی‌های آلوئه‌ورا که تا حدودی خواص ملینی، ضدمیکروبی و… دارند، استفاده کرد.

    خوردن کمپوت آلوئه‌ورا به دلیل این که مولکول‌های پلی ساکارید موجود در آن می‌توانند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شوند و بدن را در برابر انواع عوامل بیماری‌زا به خصوص ویروس‌ها مقاوم کنند، مفید است.

     

    1- مالشی

    ابتدا به اندازه‌ی مورد نیاز از نوک برگ بریده و پوست آن را جدا کرده و سپس ژل را به هر نقطه‌ای که در موارد مصرف ( جوش و لک و سوختگی و غیره) ذکر شده، بمالید، این عمل را در روز 3 تا 4 بار مرتبه بعد از شستشوی کامل انجام دهید و نهایتاً در یک دوره 28 روزه نتیجه مثبت و دلخواه حاصل خواهد شد.

     

    تشخیص آلوئه ورا سمی

    2- مصرف خوراکی

    الف: در صورت مصرف ژل، به تنهایی روزانه می‌توانید فقط 1 قاشق غذاخوری از ژل را مصرف کنید که در این روش بیماران ( دیابتی و زخم معده‌ای و گوارشی ) درمان خواهد شد.

    ب: به اندازه‌ی مورد نیاز ژل را همراه با عسل و آب میوه‌های ( سیب، پرتقال و غیره ) و یا با انواع سالادها مخلوط کرده و میل فرمایید.



    شرط و شروط مصرف آلوئه‌ورا در استفاده از این گیاه باید مراقب بود زیرا مصرف بیش از حد آن به صورت خوراکی (مصرف روزانه یک گرم به مدت طولانی) ممکن است باعث به هم خوردن تعادل آب و الکترولیت‌ها، سقط جنین، زایمان زودرس، اسهال خونی و ضایعات کلیوی شود.

    به علاوه آلوئه‌ورا نباید در زمان تهوع، استفراغ، دردهای شکمی، خون‌ریزی رکتال (مقعد) و ضعف شدید مصرف شود.

    در زمان بارداری نیز به غیر از دستور پزشک مصرف آن ممنوع است.

     

    در صورتی که از این گیاه به عنوان مسهل خوراکی استفاده شود باید نکات زیر را در نظر گرفت:

  • طریقه مصرف میزوپروستول برای سقط جنین
  • اول این که مصرف بیش از دو هفته از آن باید با مشورت پزشک باشد. 

    دوم این که در صورت تأثیر نکردن تا 24 ساعت باید آن را با پزشک در میان گذاشت.

    سوم، چون تأثیر این گیاه در کودکان مشخص نیست، در این مورد باید با پزشک مشورت کرد.

    نکته آخر این که بهتر است از فرآورده‌های صنعتی آلوئه برای سنین بالای 10 سال و حداکثر به مدت 2 هفته بهره برد.

    چرا برخی کمپوت‌های آلوئه‌ورا تلخ هستند؟ شاید شما هم به این موضوع برخورده باشید که وقتی در کمپوت آلوئه‌ورا را باز کرده کمی از آن می‌خورید، طعم تلخ آن شما را نگران می‌کند که نکند فاسد شده باشد در صورتی که آلوئه‌ورا طبیعتاً شیرابه تلخی دارد که به دلیل ترکیب‌های آنتراکینونی موجود در آن است. تلخ بودن برخی کمپوت‌های خوراکی این گیاه نیز ممکن است به همین دلیل باشد.

    البته این موضوع را تا زمانی که کمپوت مورد بررسی دقیق قرار نگیرد نمی‌توان گفت. در صورتی که روی قوطی کمپوت قید شده باشد، حاوی ترکیب‌های آنتراکینونی یعنی کمپوت حاوی ترکیب‌های تلخ است و تنها مسهل شدید بوده و مسمومیت دیگری ایجاد نمی‌کند اما در صورتی که روی قوطی قید نشده باشد ممکن است تلخی دلایل دیگری مثل ماندگی و ایجاد واکنش‌های شیمیایی داشته باشد.


    ترکیب‌های آنتراکینونی یکی از ترکیب‌های اصلی گیاه آلوئه‌ورا به حساب می‌آیند و مقدارشان هم در گیاه زیاد است. شیرابه‌ی خشک شده‌ی این گیاه به همین دلیل مسهل قوی بوده و مقدار مصرف خشک آن در حد یک دهم گرم توصیه می‌شود. لازم به توضیح است که ترکیب‌های آنتراکینونی در برگ سنا، برگ درخت فرانگولا و آلوئه‌ورا وجود دارد که هر 3 از قوی‌ترین مسهل‌ها به شمار می‌روند.


    از مصرف مداوم و روزانه آلوئه‌ورا باید پرهیز شود زیرا با تمام خاصیت‌ها و فوایدی که دارد به کلیه‌ها آسیب جدی می‌رساند.

    تشخیص آلوئه ورا سمی

    باید محصولات گیاه آلوئه‌ورا را که به صورت پماد، کرم، کمپوت و… برگ‌های آن که به بسته بندی‌های فویل شده در سوپرمارکت‌ها یا داروخانه‌ها موجود است، با توجه به تاریخ انقضای درج شده روی آن مصرف کرد.

     

    فرآوری: معصومه آیت اللهی

    بخش تغذیه و آشپزی تبیان


    منابع:

    جام جم

    روزنامه سلامت – دکتر محمد حسین صالحی سورمقی- متخصص فارماکوگنوزی

    ایران آلوئه ورا

     

    اثر آلوئه ‌ورا بر پوسیدگی دندان

    صبر زرد(آلوئه ورا)

    آب آلوئه ورا یک مایع غلیظ و چسبناک است که از مغز برگ گیاه آلوئه ورا بوجود می آید.نوشیدن این اکسیر سلامتی خواص سلامتی زیادی را برای کبد، معده و حتی آرایش و زیبایی شما به ارمغان می آورد

    گیاه آلوئه ورا یک *گیاه آبدار از سرده genus *آلوئه Aloe است که به طور گسترده ای در آب و هوای گرمسیری رشد می کند و قرن هاست که به عنوان گیاه دارویی مورد استفاده قرار گرفته است.*گیاه آب‌دار یا گیاه گوشتی یا گیاه ساکولنت Succulent plant: گیاهانی هستند که با ذخیره آب در برگ‌های گوشتی، ساقه و ریشه، خود را با شرایط زیستی مناطق گرم و خشک تطبیق داده‌اند و به همین دلیل توانایی تحمل گرما و کم‌آبی‌های طولانی را دارند.*آلوئه یا سگل‌ Aloe : سرده‌ای از گیاهان گل‌ده آبدار است که شامل بیش از ۵۰۰ گونه مختلف می‌شود. شناخته‌شده‌ترین گونهٔ این سرده آلوئه ورا است که در مصارف پزشکی و داروخانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. گونه‌های دیگری چون آلوئه فروکس نیز برای همین مصارف کشت می‌شوند. زیستگاه طبیعی اعضای این سرده از مناطق گرمسیر آفریقا تا جنوب آن، ماداگاسکار، اردن تا شبه جزیره عربستان است.

    آب آلوئه ورا یک مایع غلیظ و چسبناک است که از مغز برگ گیاه آلوئه ورا بوجود می آید. معمولا به عنوان درمان آفتاب سوختگی شناخته می شود. ولی نوشیدن این اکسیر سلامتی به شکل آبمیوه و شربت فواید سلامتی زیادی را برای شما به ارمغان می آورد.آب آلوئه ورا با خرد کردن و له کردن تمام برگ گیاه آلوئه ورا بدست می آید سپس مراحلی برای تمیز کردن و صاف کردن مایعش انجام می شود. آب آلوئه ورا عطر و طعم ملایم و قابل تحملی دارد و به راحتی می توانید از آن در اسموتی ها smoothies  و شیک ها shakes استفاده کنید و به صورت یک مکمل غذایی کامل عمل کند.

    تشخیص آلوئه ورا سمی

    بدنی که PH اسیدی داشته باشد مکانی مناسب برای پرورش بیماری است. فضایی است که بیماری در آن رشد می کند. با خوردن و نوشیدن خوراکی های قلیایی مانند آب آلوئه ورا به حفظ تعادل بدنتان کمک کنید.

    گیاه آلوئه حجم آب بالایی دارد بنابراین برای پیشگیری یا درمان کم آبی بدن فوق العاده است. هیدراته ماندن (پر آب ماندن بدن) به سم زدایی بدن با ارائه راهی برای پالایش و از بین بردن ناخالصی ها کمک می کند. آب آلوئه ورا همچنین سرشار از مواد مغذی است که خروجی اندام های بدنتان را بهینه می کند. این موضوع بسیار مهم است زیرا کلیه ها و کبدتان عمدتا مسئول سم زدایی خون و تولید ادرار هستند. به همین دلیل، شما باید آنها را سالم نگه دارید. ریکاوری (بازسازی بدن) بعد از یک ورزش سنگین هم نیازمند آبرسانی مجدد به بدن از طریق مصرف مایعات بیشتر است. بدنتان برای خلاص شدن از *اسید لاکتیک lactic acid ساخته شده در اثر ورزش به آب بیشتری نیاز دارد. این هفته بعد از ورزش سنگین به جای آب نارگیل یا هر آبمیوه دیگری ، آب آلوئه ورا را امتحان کنید.

    *اسید لاکتیک lactic acid: یک آلفاهیدروکسی اسید کایرال است که در صورت کمبود اکسیژن‌رسانی به بدن، ایجاد می‌گردد که ازدیاد بیش از اندازه این ترکیب در یاخته‌های ماهیچه‌ای بعد از یک ورزش سنگین سبب گرفتگی و درد ماهیچه‌ها می‌شود.

    هنگامی که صحبت از سم زدایی می شود، عملکرد درست کبد یک نکته کلیدی است. آب آلوئه ورا یک راه عالی برای حفظ سلامت کبد است. زیرا عملکرد کبد زمانی که بدن به اندازه کافی تغذیه می شود و هیدراته است، بهتر می شود. آب آلوئه ورا برای کبد ایده آل است، زیرا آن را آبدار و غنی از مواد مغذی می کند.

    نوشیدن آب آلوئه ورا به افزایش محتوای آب روده ها کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که ارتباط بین افزایش محتوای آب روده ها و تحریک حرکات دودی شکل روده به شما کمک می کند که راحت مدفوع را منتقل و از بدن خود خارج کنید. اگر یبوست دارید یا به صورت مکرر دچار یبوست می شوید آب آلوئه ورا  را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید. ضمن این که آلوئه به نرمال سازی باکتری های سالم روده کمک کرده و تعادل *فلور روده را حفظ می کند.

    *فلور روده intestinal flora: روده‌های ما میزبان  800 تا 1000 نوع باکتری مختلف هستند. تعداد این باکتری‌ها به حدود 100 میلیارد می‌رسند که چیزی حدود ده برابر بیشتر از تعداد سلول‌های بدن است. این باکتری‌ها فلور روده را تشکیل می‌دهند و حدود دو کیلوگرم وزن دارند.

    آبرسانی آب آلوئه ورا به بدن به کاهش میزان و ظهور آکنه روی پوست کمک می کند. همچنین باعث کاهش بیماری های پوستی از قبیل پسوریازیس psoriasis  و درماتیت (اگزما) dermatitis می شود.

    اگر می خواهید بیشتر بدانید : پسوریازیس چیست؟

    آلوئه ورا یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی است که ممکن است برای محافظت از پوست شما مفید باشد. ترکیبات موجود در آلوئه ورا می توانند اثرات مخرب اشعه ماوراء بنفش را خنثی کرده و پوستتان را ترمیم نماید و جلوی ایجاد چین و چروک های ریز روی پوست را بگیرد.

    آب آلوئه ورا سرشار از مواد مغذی است. نوشیدن آن یک راه عالی برای اطمینان از این است که دچار کمبود مواد مغذی نمی شوید.

    همچنین دارای مقادیر کمی :

    مصرف مداوم خوراکی ها و نوشیدنی های غنی از مواد مغذی کلید مبارزه با بیماری های قابل پیشگیری است.

    نوشیدن آب آلوئه ورا زمانیکه دچار حمله سوزش معده شده باشید، ممکن است شما را تسکین دهد. ترکیبات موجود در آب آلوئه ورا به کنترل ترشح اسید معده کمک می کند. حتی برای مبارزه با زخم معده و جلوگیری از بزرگتر شدن آن هم موثر است.

    آلوئه ورا حاوی چندین آنزیم شناخته شده برای کمک به تجزیه قندها و چربی هایی است که هضم شما را بهبود می بخشد. اگر سیستم گوارش شما بهینه نباشد و درست کار نکند نمی توانید تمام مواد مغذی موجود در غذاها را جذب کنید. برای این که بتوانید از مزایای رژیم غذایی خود بهره مند شوید باید موتور داخلی (دستگاه گوارش) خود را سالم نگه دارید.آلوئه ورا باعث کاهش تحریک روده و معده می شود. حتی ممکن است به افرادی که مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر IBS و انواع بیماری های التهابی روده هستند کمک کند. یک مطالعه در 33 بیمار مبتلا به IBS نشان داد که آب آلوئه ورا به کاهش درد و ناراحتیشان کمک می کند. این مطالعه تحت کنترل گروه دارونما نبوده بنابراین تحقیقات بیشتری برای اثبات آن مورد نیاز است.

    اگر می خواهید بیشتر بدانید :انواع بیماری های التهابی روده IBD، علائم، علل و درمان

    اگر می خواهید بیشتر بدانید : به بیماری IBS مبتلا هستید؟ از خوردن این 12 خوراکی اجتناب کنید

    همچنین در یک مطالعه دوسویه کور به همراه دارو نما، مشخص شد که آلوئه ورا در افرادی که دچار کولیت زخمی هستند مفید است.

    تشخیص آلوئه ورا سمی

    آب آلوئه ورا می تواند برای تعدادی از نیازهای آرایش و زیبایی هم مفید باشد. سعی کنید از آب آلوئه ورا برای موارد زیر استفاده کنید:

    *پرایمر primer یا کرم‌های پایه آرایشی: پایه اساسی برای زیرسازی و آرایش صورت است که باعث یک‌دستی و ماندگاری آرایش می‌شود.

    استفاده از آب آلوئه ورای خالص با میزان آنتراکینون anthraquinone پایین کاملا ایمن است. مطالعه ای که اخیرا روی موش ها با غلظت های متفاوت از خلوص آلوئه ورا به مدت 3 ماه انجام شد نشان داد که مصرف آب آلوئه ورا هیچ گونه عوارض جانبی در پی ندارد.

    از سوی دیگر آب آلوئه ورای ناخالص و غیر رنگی نشده می تواند عوارض جانبی ناخوشایندی را شامل شود:

    اسهال می تواند منجر به  درد شدید، کم آبی و عدم تعادل الکترولیتی شود.محققان نتیجه گرفته اند که عوارض جانبی آب آلوئه ورای تصفیه نشده (اسهال) در نتیجه وجود آنتراکینون است که به عنوان ملین مورد استفاده قرار می گیرد.اگرچه آنتراکینون anthraquinone یک ترکیب ارگانیک است که به طور طبیعی در برگ گیاه آلوئه ورا یافت می شود ولی سمی بوده و از مصرف آن باید اجتناب شود.مطالعات نشان داده است که آب تصفیه شده و بدون رنگ آلوئه ورا در مقایسه با آب رنگی آن، گزینه امن تری است.

    آب آلوئه ورا با برخی داروهای خاص تداخل دارد. اگر در حال مصرف دارویی هستید که زیر شاخه سیتوکروم Cytochrome P450 3A4 و CYP2D6 شناخته می شود آب آلوئه ورا ننوشید. زیرا ممکن است آب آلوئه ورا عوارض جانبی این داروها را افزایش می دهد.همچنین آلوئه ورا اثر sevoflurane (ماده بیهوشی) را تشدید کرده و باعث افزایش خونریزی در حین جراحی می شود. اگر در حال مصرف sevoflurane هستید قبل از نوشیدن آب آلوئه ورا با پزشکتان مشورت نمایید.

    بر خلاف اغلب آب میوه ها، یک وعده 4 اونسی ( 112 گرمی ) آب آلوئه ورا بدون قند بوده و فقط مقدار کمی کالری دارد. اگر مراقب مصرف قندتان هستید، آب آلوده ورا یک انتخاب سالم برای شماست.

    آب آلوئه ورا را می توانید به صورت آنلاین یا از سوپرمارکت ها و فروشگاهها مواد غذایی سالم بخرید. زمانی که قصد خرید آب آلوئه ورا را دارید، در نظر گرفتن کیفیت تولید از اهمیت بالایی برخوردار است.به دنبال آب آلوئه ورای ارگانیک، خالص و صد در صد باشید. مهم است که به جای مخلوط blend آب آلوئه ورا با دیگر نوشیدنی ها، آب آلوئه ورای خالص  pure aloe vera juice بنوشید. موقع خرید به برچسب روی بسته بندی دقت کنید.

  • انواع مدل کوتاهی مو زنانه جدید
  • برای بهبود سلامت بدنتان می تواند روزانه تا 8 اونس ( 224 گرم ) آب آلوئه ورا بنوشید. می توانید آب آلوئه ورا را به همراه یخ مصرف کنید یا با اسموتی یا آبمیوه مورد علاقه تان مخلوط نمایید یا مستقیما از خود بطری آن را بنوشید.

    بیشتر بدانید : فواید آلوئه ورا برای پوست

    بیشتر بدانید : آلوئه ورا برای مو این فواید شگفت انگیز را دارد

    بیشتر بدانید : آیا ترکیبات و فواید آلوئه ورا را می شناسید؟

    بیشتر بدانید : مصرف آلوئه‌ورا برای این افراد ممنوع است

    تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

    All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

    تشخیص آلوئه ورا سمی
    تشخیص آلوئه ورا سمی
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *