بهترین زمان استفاده از شیاف پروژسترون

دوره مقدماتی php
بهترین زمان استفاده از شیاف پروژسترون
بهترین زمان استفاده از شیاف پروژسترون

شیاف سیکلوژست حاوی ترکیبات فعال پروژسترون است که در واقع یک هورمون طبیعی زنانه است.

پروژسترون برای عملکرد عادی سیستم باروری ضروری است و سطح آن به طور طبیعی در سراسر چرخه قاعدگی نوسان می کند. پس از تخمک گذاری، چنانچه تخمک بارور نگردد، سطح پروژسترون درخون، قبل از شروع دوره قاعدگی کاهش می یابد.  برخی زنان به این امر واقف هستند که استفاده از پروژسترون 12 تا 14 روز قبل از شروع عادت ماهیانه می تواند علائم سندرم پیش از قاعدگی را کاهش دهند. هرچند نحوه عملکرد دقیق آن مشخص نیست زیرا از لحاظ علمی وقوع سندروم پیش از قاعدگی به سبب فقدان پروژسترون در جریان خون اثبات نشده است.

 پروژسترون به علاوه می تواند برای درمان افسردگی پس از زایمان نیز استفاده شود. جفت جنین پروژسترون را در طول بارداری تولید می کند و کاهش میزان پروژسترون پس از تولد ممکن است یکی از علل افسردگی پس از زایمان باشد.

پروژسترون برای حمایت از بارداری سریع در زنان دارای لقاح آزمایشگاهی (IVF) نیز استفاده می شود. در این مورد، استعمال شیاف ها در روز بازسازی تخمک شروع می شوند. پروژسترون بر روی رحم عمل می کند و در آماده سازی تخمک های بارور شده برای کاشت کمک می کند. اگر حاملگی تایید شود، اعمال پروژسترون به مدت 38 روز ادامه دارد. این عمل تا زمانی که جفت به طور کامل رشد کند، به حفظ بارداری کمک شایانی می نماید و پس از آن پروژسترون را برای تقویت حاملگی ادامه می دهند.

شیاف های سیکلوژست را می توان داخل واژن و یا رکتوم قرار داد. در هر دو مورد، شیاف ها ذوب می شوند و پروژسترون خروجی از طریق رگ های خونی فراوان موجود در این مناطق جذب می شود.بهترین زمان استفاده از شیاف پروژسترون

همواره از توصیه های پزشک معالجتان در مورد ساعات، تعداد و مدت زمان استفاده از شیاف ها، پیروی کنید.

دوره مقدماتی php

چنانچه از شیاف به منظور بارداری استفاده می کنید، باید آن را درون واژن خود قرار دهید.

اگر از سیکلوژست برای سندروم پیش از قاعدگی یا افسردگی پس از زایمان استفاده می کنید، می توانید آن را در واژن یا مقعد خود قرار دهید (مانند شیاف). این امر بستگی به انتخاب شخصی شما و صدق کردن یکی از موارد زیر بر رویتان دارد:

در صورتی که از کاندوم های لاتکس یا دیافراگم برای جلوگیری از بارداری استفاده می کنید شیاف های سیکلوژست را باید در مقعد قرار داد به این دلیل که شیاف های سیکلوژست ممکن است به این نوع موانع پیشگیری از بارداری آسیب برسانند و اثربخشی آنها را کمتر کنند.

شیاف های سیکلوژست همچنین باید به صورت مقعدی استفاده شوند اگرعفونت واژنی مانند عفونت مجاری ادراری، سیستیت دارید و یا به تازگی زایمان کرده اید.

اگر از التهاب روده رنج می برید یا هر مشکلی دارید که حرکات روده شما را کنترل می کند مثل بی اختیاری مدفوع باید شیاف های سیکلوژست را در واژن قرار دهید.

شیاف های سیکلوژست نباید در طی دوران بارداری مورد استفاده قرار گیرد جز در موارد پشتیبانی لوتئال برای کمک به تولید مثل. اگر فکر می کنید ممکن است به هر دلیلی در حین استفاده از این دارو باردار باشید توصیه های پزشکی را از پزشک خود دریافت کنید. هر چند پروژسترون هورمونی طبیعی است که تولید می شود انتظار نمی رود هرگونه اثر آسیب رسانی داشته باشد

پروژسترون به طور طبیعی در طول بارداری تولید می شود. این دارو مانند پروژسترون طبیعی اثر یکسانی دارد و هیچ ضرری هنگام استفاده به عنوان پشتیبانی لوتئال در ماه اول بارداری نداردو

پروژسترون به شیر پستان وارد می شود. تولیدکنندگان اظهار دارند شیاف های سیکلوژست برای زنانی که شیر میدهند توصیه نمیشود. اگر به کودک خود شیر می دهید قبل از مصرف این دارو به توصیه های پزشک خود عمل کنید.

داروها و عوارض جانبی آنها بر روی افراد به طرق مختلفی تاثیر می گذارند. موارد زیر برخی از عوارضی است که از مصرف شیاف های سیکلوژست ناشی می شوند. تنها بیان عوارض جانبی بدین معنی نیست که همه افرادی که از این دارو استفاده می کنند این عوارض را تجربه می کنند.

متداول

سایر عوارض جانبی که ممکن است اتفاق بیفتد:

برای اطلاعات بیشتر در مورد عوارض شیاف های بالقوه سیکلوژست بروشوری که با دارویی که تهیه کردید را بخوانید یا با پزشک خود مشورت کنید.

اهمیت بسیار زیادی دارد که قبل از شروع درمان با استفاده از سیکلوژست پزشک خود را از داروهایی که استفاده می کنید شامل داروهای غیرتجویزی و گیاهی مطلع سازید. همینطور قبل از مصرف هر داروی جدید دیگری در طول استفاده از سیکلوژست با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید ترکیب دو دارو برای شما بی خطر است.

توصیه می شود سایر داروهای واژنی نباید در ترکیب با سیکلوژست استفاده شود.

داروهای ذیل ممکن است ازکار افتادگی پروژسترون توسط کبد را افزایش دهد و به صورت بالقوه می تواند اثر این دارو را کاهش دهد.

داروهایی دیگری که حاوی پروژسترون هستند

اگر هنوز سوالی در رابطه با سیکلوژست (پروژسترون) دارید. میتوانید آن را در انجمن پرسش و پاسخ مطرح کرده و متخصصین مربوطه در وب سایت به آن جواب دهند.

مترجم:
متین ساعت ساز مغربی

نوشته شده در 28 شهر 1396

مرجع : www.netdoctor.co.uk

سلام من 37روز بعد از کورتاژ پریود شدم بعداز 20روزخونریزی سونو انجام دادم متوجه شدم بقایای بارداری هست بعد ازخارج کردن چند روز خونریزنی قطع میشه و شیاف پوروژسترن داخل مقعداستفاده کنم یاواژن

ارسال جواب

شما می توانید سوال های خود را در انجمن پرسش و پاسخ وب سایت داروی مطرح کنید و پزشکان و متخصصین داروی در این رابطه پاسخ دهند.

برای در این وب سایت شما بایستی قوانین وب سایت را در این رابطه مطالعه کنید.

اپلیکیشن موبایل داروی

کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت داروی محفوظ میباشد و استفاده از محتوا و امکانات آن وابسته به رعایت قوانین آن میباشد.

من در هفته 4 بارداری هستم هر شب شیاف pro استفاده میکنم بتا 1900 بوده در سونو ساک حاملگی دیده میشه اما الان حدود 5 روز لک بینی دارم ومعده درد شدید در حال حاضرچون فعالیت روزانه داشتم رنگ قهوه ای به قرمز تبدیل شده چکاری انجام دهم ؟

پاسخ
با سلام
تیتراژ B را 48 ساعت بعد تکرار کنید و در صورت حداقل دو برابر شدن میزان آن، به مصرف پروژسترون ادامه دهید و سونو را دو هفته بعد مجدداً تکرار کنید.

دردهای زیر شکمی و لک بینی نشانه های خطر سقط جنین است!

دکتر سیده شاهد شعاری متخصص بیمای های زنان و زایمان اظهار داشت: «‌وقتی تقسیمات سلولی وکروموزومی به خوبی انجام نشود سقط جنین اتفاق می‌افتد که این عامل یکی از شایع ترین عوامل موثر در سقط جنین است، تقریبا نیمی از سقط‌های اولیه به دلیل مشکلات ژنتیکی و کروموزومی جنین اتفاق می‌افتد. به طور مشخص، این مشکلات از والدین به بچه ارث نرسیده، بلکه در نتیجه خطایی بوده که به طور شانسی در زمان تقسیم سلولی و نمو جنین رخ داده است.»

وی افزود:« برخی عفونت‌ها در زنان حامله هم منجر به سقط جنین می‌شود اما هر عفونتی موجب سقط نمی‌شود بلکه عفونت‌هایی مثل تب خال‌های تناسلی و مایکوپلاسما ژنیتالیوم که سبب عفونت های تناسلی در خانم‌ها می‌شود و اثرات این دو عامل در سقط جنین ثابت شده است.»بهترین زمان استفاده از شیاف پروژسترون

دکتر شعاری از دو اختلال هورمونی به عنوان عوامل دیگر ایجاد کننده سقط نام برد و گفت:‌ «بالا رفتن سطح هورمون پرولاکتین از دلایل سقط و برخی اوقات از دلایل نازایی محسوب می‌شود همچنین اختلالات هورمونی تیروئید هم از دلایل شایع سقط جنین است.»

وی در ادامه گفت:‌ «باروری با تخمک پیر هم منجر به سقط جنین می‌شود و ما به فرد توصیه می کنیم که برای جلوگیری از سقط جنین در حاملگی بعدی باروری وی ناشی از تخمک جوان باشد، همچنین عواملی چون فیبروم رحمی و یا حاملگی با IUD ، حاملگی مجدد پس از زایمان ویا حاملگی مجدد پس از سقط در کمتر از 3ماه ، دیابت در مادرانی که کنترل قند خون ندارند و یا مصرف فراوان کافئین و یا سیگار کشیدن و یا در معرض برخی اشعه ها قرار گرفتن منجر به سقط جنین می‌شوند.»

این متخصص بیماری های زنان و زایمان درباره نشانه‌های سقط جنین گفت:‌

«سقط جنین معمولا با لکه بینی یا خونریزی شدید و یا درد خفیف همراه است که این درد شدت و ضعف دارد.»

وی در ادامه درباره آمار سقط جنین گفت:‌ «واقعیت این است که در آمار سقط جنین از هر 5 خانم که در طی حاملگی خود خونریزی دارند یک نفر جنین خود را سقط می‌کند و ما هرگز نمی‌دانیم مریضی که به ما مراجعه می‌کند آیا جنین خود را سقط می‌کند یا خیر.»


دکتر شعاری درباره درمان این مشکل زنان گفت:

«دردهای شکمی و زیرشکمی اولین تهدید به سقط است و ما باید پیگیری کنیم که چه روندی پیدا می‌کند و به این خانم‌ها استراحت مطلق یا نسبی می‌دهیم که مایعات فراوان مصرف کنند و آسپرین بچه 80 میلی گرم را تجویز می‌کنیم که ثابت شده است استفاده از آسپرین بچه در درمان و پیشگیری از سقط جنین در مادرها اثر دارد.»

وی در ادامه گفت:‌ «اقدام بعدی سونوگرافی است و باید بدانیم که تصویر سونوگرافی بستگی به سن حاملگی دارد ودر هفته‌های اول حاملگی انتظار دیدن ضربان قلب جنین و اطلاع از سلامت جنین را نمی‌توانیم داشته باشیم و در این حالت ممکن است در درمان خواسته‌های مریض اجرا نشود و ما زمانی در جهت قطع خونریزی اقدام می‌کنیم که از سلامت جنین اطلاع حاصل کنیم و تجویز آسپرین برای این زنان اولین اقدام در بهبود آنهاست.»

دکتر شعاری گفت:‌« زمانی که از سلامت جنین اطمینان حاصل کردیم آمپول بروژسترون را تجویز می‌کنیم تا خونریزی قطع شود و بیماران باید توجه داشته باشند که نباید برای جلوگیری از خونریزی به تجویز آمپول پروژسترون اصرار ورزند چرا که اگر این آمپول را زودتر از موعد بزنیم سقط تهدید به سقط را به سقط فراموش شده تبدیل می‌کند یعنی جنین مرده از رحم مادر دفع نمی‌شود و جنینی که سالم نیست به زور در رحم مادر باقی می‌ماند که این کار نه از نظر علمی و نه از نظر اخلاقی درست است و ما مجبور به جراحی و کورتاژ در این خانم‌ها می‌شویم در صورتی که اگر این آمپول زودتر از موعد و بدون اطلاع از سلامت جنین تزریق نمی‌شد مریض با خونریزی جنین را دفع می‌کرد و دیگر نیازی به کورتاژ پیدا نمی‌کرد.»

وی ادامه داد:« بنابراین ما در شرایطی آمپول پروژسترون را تزریق می‌کنیم که از سلامت جنین اطلاع حاصل کنیم و این آمپول احتمال نگه داشتن حاملگی را بالا می‌برد و موجب قطع خونریزی در بیمار می‌شود، پس از 12 هفتگی حاملگی دیگر پروژسترون تجویز نمی‌شود چرا که جفت خودش کارش را می‌کند و مشکلی پیش نمی‌آید.»

این متخصص بیماری‌های زنان و زایمان تاکید کرد:« معمولا جنین‌هایی که بین 8 تا 10 هفته هستند به طور کامل سقط می‌شوند اما اگر جنین بالای 8 تا 10 هفته باشد سقط جنین کامل اتفاق نمی‌افتد و ما برای سقط کامل شیاف‌هایی را که به سقط جنین کمک می‌کند تجویز می‌کنیم.»

وی در رابطه با داروهای سقط جنین خاطر نشان کرد: «ما در داروخانه‌های هلال احمر داروهایی از جمله شیاف‌هایی برای سقط جنین داریم که در اختیار خانم‌ها قرار داده می‌شود تا بدون مراجعه به دلالان دارو می‌توانند با اطمینان از این داروها استفاده کنند که استفاده از این شیاف‌ها باعث نرم شدن دهانه رحم می‌شود و باعث باز شدن دهانه رحم شده و به سقط جنین کمک می‌کند و ما وقتی خانمی خونریزی دارد و می‌داند که جنین وی ناقص است و در احتمال دارد که در شرایط اورژانس قرار گیرد و مجبور به کورتاژ است این شیاف‌ها را تجویز می کنیم تا کار به کورتاژ نکشد.»
 

“لطفاً نظرات خود را درباره این مطلب با “نی نی نما” در میان بگذارید”

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.

تالار مشاوره مادران گروه بهداشتي فيروز

پرش به محتوا


مدیران انجمن: KarshenaseMamaee, golenarges

پستتوسط memol20 » یک شنبه 11 بهمن 1394, 11:39 am

پستتوسط KarshenaseMamaee » یک شنبه 11 بهمن 1394, 7:28 pm

بهترین زمان استفاده از شیاف پروژسترون

پستتوسط memol20 » دو شنبه 12 بهمن 1394, 10:30 am

پستتوسط KarshenaseMamaee » دو شنبه 12 بهمن 1394, 8:49 pm

بازگشت به “مصرف دارو طی بارداری”

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان

کامل (هلپ کده)

خواص و مضرات گیاهان و داروها

من در هفته 4 بارداری هستم هر شب شیاف pro استفاده میکنم بتا 1900 بوده در سونو ساک حاملگی دیده میشه اما الان حدود 5 روز لک بینی دارم ومعده درد شدید در حال حاضرچون فعالیت روزانه داشتم رنگ قهوه ای به قرمز تبدیل شده چکاری انجام دهم ؟

پاسخ با سلام تیتراژ B را 48 ساعت بعد تکرار کنید و در صورت حداقل دو برابر شدن میزان آن، به مصرف پروژسترون ادامه دهید و سونو را دو هفته بعد مجدداً تکرار کنید.

دردهای زیر شکمی و لک بینی نشانه های خطر سقط جنین است!بهترین زمان استفاده از شیاف پروژسترون

دکتر سیده شاهد شعاری متخصص بیمای های زنان و زایمان اظهار داشت: «‌وقتی تقسیمات سلولی وکروموزومی به خوبی انجام نشود سقط جنین اتفاق می‌افتد که این عامل یکی از شایع ترین عوامل موثر در سقط جنین است، تقریبا نیمی از سقط‌های اولیه به دلیل مشکلات ژنتیکی و کروموزومی جنین اتفاق می‌افتد. به طور مشخص، این مشکلات از والدین به بچه ارث نرسیده، بلکه در نتیجه خطایی بوده که به طور شانسی در زمان تقسیم سلولی و نمو جنین رخ داده است.»

وی افزود:« برخی عفونت‌ها در زنان حامله هم منجر به سقط جنین می‌شود اما هر عفونتی موجب سقط نمی‌شود بلکه عفونت‌هایی مثل تب خال‌های تناسلی و مایکوپلاسما ژنیتالیوم که سبب عفونت های تناسلی در خانم‌ها می‌شود و اثرات این دو عامل در سقط جنین ثابت شده است.»

دکتر شعاری از دو اختلال هورمونی به عنوان عوامل دیگر ایجاد کننده سقط نام برد و گفت:‌ «بالا رفتن سطح هورمون پرولاکتین از دلایل سقط و برخی اوقات از دلایل نازایی محسوب می‌شود همچنین اختلالات هورمونی تیروئید هم از دلایل شایع سقط جنین است.»

وی در ادامه گفت:‌ «باروری با تخمک پیر هم منجر به سقط جنین می‌شود و ما به فرد توصیه می کنیم که برای جلوگیری از سقط جنین در حاملگی بعدی باروری وی ناشی از تخمک جوان باشد، همچنین عواملی چون فیبروم رحمی و یا حاملگی با IUD ، حاملگی مجدد پس از زایمان ویا حاملگی مجدد پس از سقط در کمتر از 3ماه ، دیابت در مادرانی که کنترل قند خون ندارند و یا مصرف فراوان کافئین و یا سیگار کشیدن و یا در معرض برخی اشعه ها قرار گرفتن منجر به سقط جنین می‌شوند.»

این متخصص بیماری های زنان و زایمان درباره نشانه‌های سقط جنین گفت:‌

«سقط جنین معمولا با لکه بینی یا خونریزی شدید و یا درد خفیف همراه است که این درد شدت و ضعف دارد.»

وی در ادامه درباره آمار سقط جنین گفت:‌ «واقعیت این است که در آمار سقط جنین از هر 5 خانم که در طی حاملگی خود خونریزی دارند یک نفر جنین خود را سقط می‌کند و ما هرگز نمی‌دانیم مریضی که به ما مراجعه می‌کند آیا جنین خود را سقط می‌کند یا خیر.»

«دردهای شکمی و زیرشکمی اولین تهدید به سقط است و ما باید پیگیری کنیم که چه روندی پیدا می‌کند و به این خانم‌ها استراحت مطلق یا نسبی می‌دهیم که مایعات فراوان مصرف کنند و آسپرین بچه 80 میلی گرم را تجویز می‌کنیم که ثابت شده است استفاده از آسپرین بچه در درمان و پیشگیری از سقط جنین در مادرها اثر دارد.»

وی در ادامه گفت:‌ «اقدام بعدی سونوگرافی است و باید بدانیم که تصویر سونوگرافی بستگی به سن حاملگی دارد ودر هفته‌های اول حاملگی انتظار دیدن ضربان قلب جنین و اطلاع از سلامت جنین را نمی‌توانیم داشته باشیم و در این حالت ممکن است در درمان خواسته‌های مریض اجرا نشود و ما زمانی در جهت قطع خونریزی اقدام می‌کنیم که از سلامت جنین اطلاع حاصل کنیم و تجویز آسپرین برای این زنان اولین اقدام در بهبود آنهاست.»

دکتر شعاری گفت:‌« زمانی که از سلامت جنین اطمینان حاصل کردیم آمپول بروژسترون را تجویز می‌کنیم تا خونریزی قطع شود و بیماران باید توجه داشته باشند که نباید برای جلوگیری از خونریزی به تجویز آمپول پروژسترون اصرار ورزند چرا که اگر این آمپول را زودتر از موعد بزنیم سقط تهدید به سقط را به سقط فراموش شده تبدیل می‌کند یعنی جنین مرده از رحم مادر دفع نمی‌شود و جنینی که سالم نیست به زور در رحم مادر باقی می‌ماند که این کار نه از نظر علمی و نه از نظر اخلاقی درست است و ما مجبور به جراحی و کورتاژ در این خانم‌ها می‌شویم در صورتی که اگر این آمپول زودتر از موعد و بدون اطلاع از سلامت جنین تزریق نمی‌شد مریض با خونریزی جنین را دفع می‌کرد و دیگر نیازی به کورتاژ پیدا نمی‌کرد.»

وی ادامه داد:« بنابراین ما در شرایطی آمپول پروژسترون را تزریق می‌کنیم که از سلامت جنین اطلاع حاصل کنیم و این آمپول احتمال نگه داشتن حاملگی را بالا می‌برد و موجب قطع خونریزی در بیمار می‌شود، پس از 12 هفتگی حاملگی دیگر پروژسترون تجویز نمی‌شود چرا که جفت خودش کارش را می‌کند و مشکلی پیش نمی‌آید.»

این متخصص بیماری‌های زنان و زایمان تاکید کرد:« معمولا جنین‌هایی که بین 8 تا 10 هفته هستند به طور کامل سقط می‌شوند اما اگر جنین بالای 8 تا 10 هفته باشد سقط جنین کامل اتفاق نمی‌افتد و ما برای سقط کامل شیاف‌هایی را که به سقط جنین کمک می‌کند تجویز می‌کنیم.»

وی در رابطه با داروهای سقط جنین خاطر نشان کرد: «ما در داروخانه‌های هلال احمر داروهایی از جمله شیاف‌هایی برای سقط جنین داریم که در اختیار خانم‌ها قرار داده می‌شود تا بدون مراجعه به دلالان دارو می‌توانند با اطمینان از این داروها استفاده کنند که استفاده از این شیاف‌ها باعث نرم شدن دهانه رحم می‌شود و باعث باز شدن دهانه رحم شده و به سقط جنین کمک می‌کند و ما وقتی خانمی خونریزی دارد و می‌داند که جنین وی ناقص است و در احتمال دارد که در شرایط اورژانس قرار گیرد و مجبور به کورتاژ است این شیاف‌ها را تجویز می کنیم تا کار به کورتاژ نکشد.»  

“لطفاً نظرات خود را درباره این مطلب با “نی نی نما” در میان بگذارید”

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.

من هفته 15 هستم و سابقه دو بار سقط دارم واز هفته 6 لکه بینی کم داشتم که شیاف پروژسترون 400 هر 12 ساعت و آسپرین رو روزانه شروع کردم… … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

نیست پزشک از شما درخواست می کند که چند دقیقه قدم بزنید یا شکلات مصرف کنید تا جنین در موقعیت دلخواه قرار بگیرد. انجام آنومالی اسکن با جزییات زمان بیشتری لازم دارد و معمولا 40-30 دقیقه و حتی گاهی بیش از یک ساعت طول می کشد .آنومالی اسکن پیشرفته همراه با اکوکاردیوگرافی قلب جنین انجام می شود و زمان بسیار بیشتری نیاز دارد. 6- آیا اگر جنین ناقص باشد، می توان در هفته 20 سقط جنین را انجام داد …

سوال مخاطب نی نی بان: من 25 آبان آزمایش بتا دادم و بتا 1000 بود . 21 آذر سونو دادم که طبق سونو هفت هفته و چهار روز داشتم . ساک حاملکی به اندازه 26mm دیده شد ، اما چیزی توی ساک نبود. نه جنین نه کیسه زرده . خالی بود ، به من گفته که یک هفته دیگه سونو بده و به احتمال 90 درصد حاملگی پوچ هستش .من سال 88 اولین بارداریم پوچ بود که شش ماه بعد از سقط باردار شدم و یه دختر سالم دارم خدا رو شکر، اما برای بار …

سوال مخاطب نی نی بان: متاسفانه بارداریم پوچ بود و باید دفع بشه من هنوز دارویی استفاده نکردم و روزی که برای سونوی(تایید بارداری پوچ) تایید ختم بارداری رفتم لکه بینی داشتم و بعد سونو هم چند روز لکه بینی داشتم و الان دو سه روز مثل پریود و گاهی وقتا دل درد خفیف دارم و لخته خون و رگه های بزرگ و کوچیک خونی دفع میشه نیاز به سونوی مجدد و تجویز دارو دارم یا نه ؟ خودش دفع میشه که بعدش برم سونو بقایای بعد …

ایکوزاپنتائوئیک اسید (EPA) چند بار در هفته به عنوان وعده غذایی مصرف کنید و یا یک مکمل با کیفیت بالا در این زمینه تهیه کنید. ویتامین های پیشگیری علاوه بر تمرکز بر بهینه سازی گزینه های رژیم غذایی، مکمل ها هم می توانند در این زمینه به شما کمک کنند؛ تا اطمینان حاصل کنید که تمام مواد مغذی مورد نیاز روزانه را دریافت می کنید. متخصص تغذیه ربکا اسکریچفیلد می گوید: “برای پوشش دادن نیازهای …

روز بعد از سونو لکه بینی قهوه ای تا سیاه دارم بیشتر بصورت دونه دونه هست و یکنواخت نیست مثل خون اواخر پریود، دکترم از دیشب شیاف پروژسترون شبی یکی تجویز کرده، خیلی نگرانم میشه راهنماییم کنید که دلیلش چیه؟ پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز درحال حاضر جز استراحت و مصرف دارو و تکرار سونو کاری نمیتوان کرد. اگر بارداری سقط شد،باید قبل از اقدام مجدد یکسری بررسی های کامل از خانم و آقا انجام شود. …

سوال مخاطب نی نی بان: بعد از اولین زایمان که 7 سال پیش بود الان 5 هفته از بارداری من گذشته که متوجه شدم که یک پولیپ بزرگ واژینالی دارم جوری که گاهی اوقات کاملا قابل لمس هستش پزشک معالجم بهم شیاف واژیسان داده که هرشب مصرف میکنم. گاهی این پولیپ خونریزی شدیدی دارد که میترسم جنین سقط شده باشه. الان 2 هفته است که رابطه زناشویی هم نداشتیم ولی با این حال باز خونریزی دارد. آیا میتوان این پولیپ را برداشت …

سوال مخاطب نی نی بان: من 31 سالمه اولین بار بارداریو تجربه میکنم الان هفته ششم هستم دکترم ازمایش بتا رو 48 ساعت تکرار کردند عدد اول بتا 2060 بود و بعدی 4080 دکتر گفتن خیلی نرماله به دلیل لکه بینی که داشتم شیاف پروژسترون مصرف میکنم که کاملا برطرف شد مشکلم اینه که دل درد و کمر درد شدید و به صورت نامنظم دارم دکتر گفته باید تا هفته 8 صبر کنی تا سونو بدی خیالت راحت بشه اما من خیلی نگرانم خطر سقط هستم این درد ایا طبیعیه؟ پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان: دوست عزیز این دردها کاملا طبیعی است و جای نگرانی نیست. حتما هفته هشت سونو را تکرار کنید تا وضعیت بارداری شما مشخص شود …

سوال مخاطب نی نی بان: من 33 سالمه حدود 7 هفته س که باردارم ولی امروز متوجه شدم، توی هفته ی پنجم توی سفر سرگیجه داشتم که از همین بارداری بوده ولی اشتباهی برام بتا سرک تجویز کردن و من 10عدد قرص بتا سرک هشت میل مصرف کردم، بعضیاشم با دوز دوتایی ، میخواستم بپرسم این مسئله مشکل جدی برای جنین پیش میاره؟ و چون بارداریم ناخواسته بوده قبلش اسید فولیک نخوردم الانم دسترسی به دکتر ندارم میخواستم بپرسم مصرف چه …

سوال مخاطب نی نی بان: من هفته پیش سونو انجام دادم اخرای هفته 5ام بود اما سونو 4.5 تا 5 هفته نشون داد بخاطر لکه قهوه ای رفته بودم. لکه هام قطع میشه اما بعدش بازم میاد یکم استرس دارم میخواستم کمکم کنید در ضمن یه کیست درموئیدم دارم سوالم اینه چرا این لک ها تمومی ندارن؟ من روزی دوتا شیاف پروژسترون استفاده میکنم و علت اختلاف سن بارداریم چی میتونه باشه؟ پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان …

سوال مخاطب نی نی بان: من 15 روز پیش در هفته 10 دهم بارداری سقط با قرص داشتم امروز سونو دادم بقایای بارداری به حجم 3/5 cc هنوز دفع نشده، میشه با قرص و دارو دفعش کرد یا باید کورتاژ کنم؟؟ چون 23 سالمه و سابقه بارداری نداشتم از کورتاژ میترسم ضمن اینکه هنوزم بعد 15 روز خونریزیم نه قطع شده نه کم هنوزم بعضی وقتا میزان خونریزیم خیلی زیاده امکان داره خودش با همین خونریزیا دفع بشه؟ پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: نیاز به معاینه و انجام آزمایش برای تصمیم گیری هست …بهترین زمان استفاده از شیاف پروژسترون

…> استفاده از نمک یددار به میزان لازم در دوران بارداری، احتمال سقط خود به خود را کاهش داده و در هوش، شنوایی و بینایی نوزاد تأثیرگذار خواهد بود. استفاده از ویتامین D برای جذب کلسیم از روده ها ضروری است که در دوران بارداری با مصرف مکمل های حاوی این ویتامین و یا قرارگرفتن در معرض نور خورشید، تأمین می شود. بهتر است هر روز و اگر هر روز امکان نداشته باشد، چندین بار در هفته، هر بار 10 تا 30 دقیقه در زمانی که اشعه آفتاب مستقیم نباشد (حدود یک تا 2 ساعت قبل یا بعد از ظهر شرعی)، پوست در معرض نور خورشید قرار بگیرد. …

سوال مخاطب نی نی بان: من تو هفته دهم بارداری سقط با قرص داشتم ازون روز با وجود خروج کلی لخته و جنین هنوزم بعد از گذشت 11 روز خونریزی دارم باید چکار کنم؟ این مقدار خونریزی طبیعیه؟؟ هنوز بعضی وقتا همراه با خونریزی لخته میبینم. پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان: ممکن است یک تکه از جفت به دیوار رحم چسبندگی داشته باشد. این مقدار از خونریزی حتما نیاز به بررسی تشخیصی دارد. سونو واژینال بدهید و به پزشک مراجعه کنید …

…، فرد غیرمبتلا تلقی می شود. در صورت مثبت بودن IgG، اندازه گیری IgM و با فاصله زمانی 3 هفته توصیه می شود. درصورتی که میزان IgM افزایش قابل توجهی نشان دهد، فرد دچار عفونت حاد است و باید اقدامات درمانی هرچه سریع تر انجام گیرد. • پیشگیری:توصیه می شود از 6 ماه قبل از بارداری و حین بارداری، گوشت خام و نیمه پخته مصرف نکنید و گوشت با درجه حرارت معمولی پخته شود. میوه ها و سبزی ها را قبل از …

سوال مخاطب نی نی بان: من 31 سالمه اولین بارداری که داشتم سابقه سقط ندارم الان حدود 5 هفته هستم هست طی یکی دو روز اخیر لکه بینی داشتم و دل درد و کمر درد هر چند ساعت یه بار به صورت خفیف دارم آیا طبیعی هست؟ پاسخ دکتر سمیه یگانه، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: لکه بینی در دوران بارداری میتواند از علل کمبود پروژسترون و یا ضعف جنین تشکیل شده و یا حاملگی خارج از رحم باشد ، موارد …

سوال مخاطب نی نی بان: من در هفته هفت بارداری هستم روز شنبه رفتم آزمایش تیتر دادم 5440بود و در سونو داخلی هم همه چیز خوب بود اما از دیشب افتادم رو خونریزی و درد از صبح هم که شیاف زدم قطع شده ولی ترشحم زرد رنگ هست به نظر شما بچه سقط شده ؟چکاری باید انجام بدم ممنون میشم راهنمایم کنید البته بگم من سال نود و دو بارداری پوچ داشتم دیگه باردار نشدم تا الان و باید بگم من کم کاری تیروئید و قند خون بالا هم …

ایبوپروفن می توانند باعث کاهش تورم دیواره رحم شوند و این به نوبه ی خود باعث کاهش شدید دوره ی قاعدگی و درد ناشی از آن می شود. این دارو ها کمک می کنند تا تولید اضافی گروهی از هورمون ها مانند ترکیبات لیپیدی پروستاگلاندین ها که باعث انقباضات رحم می شود کاهش یابند. شما می توانید این دارو ها رو 2 یا 3 بار در روز مصرف کنید، مراقبت باشید بیشتر از دوز نوشته شده بر روی جعبه مصرف نکنید. …

جنین نبود توروخدا کمک کنید امکانش هست لقاح دیر انجام شده باشه بنظرتون جنین تشکیل میشه یا نه باید چکار کنم در ضمن 19 مردادیه سقط داشتم که قلب بچه تشکیل نشده بود و خودش سقط شد پاسخ دکتر سمیه یگانه، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: با تاریخهایی که ذکر میکنید در حال حاضر 8 هفته و جنین فاقد قلب میباشد امکان دارد که شما در بارداری با سن حاملگی کمتر به سر میبرید پس بهتر ه به فاصله 48 ساعت در یک مرکز دو تیتراژ بتا بدهید و از روند افزایشی اون میتوان به قابل حیات بودن جنین یا پوچ بودن اون پی برد …

سوال مخاطب نی نی بان: من 27 سالمه هفته 7 بارداری اول هستم گاهی اوقات دل درد پریود میگیرم که خیلی نگران میشم زیر شکمم درد میگیره گاهی هم دور نافم درد میگیره هفته پیش هم سونوگرافی رفتم قلب جنین تشکیل شده بود و همه چیز نرمال بود دکتر شیاف پروژسترون روزی یکی و قرص ایزوپرین بهم داده که هر وقت درد داشتم هر 8 ساعت بخورم، خیلی نگرانم لطفا کمکم کنید ایا قلب جنین که تشکیل میشه باز هم امکان سقط هست؟ پاسخ دکتر سمیه یگانه، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: حتما شیاف رو استفاده کنید نگران نباشید لکه بینی در خیلی از بارداریها دیده میشود با مصرف پروژسترون بهبود می یابد …

سوال مخاطب نی نی بان: باردار هستم 27 هفته وپنج روزم هست ارتفاع رحمم کم بود و سونو دادم برای اینکه ببینم رشد جنین ;دور سر و شکمش خوب هست فقط وزنش کمه و 825 گرم وزن داره بهم گفتن که مشکلی نیست و مولتی ویتامین هات رو عوض کن! خودم نگرانم آیا این وزن کم ایجاد خطر میکنه برای جنین. و اینکه برای افزایش وزنش باید چیکار کنم؟ خوردن لیدی میل تاثیری روی وزن جنین داره؟ پاسخ دکتر سمیه یگانه، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: حتما تحت نظر متخصص زنان رشد جنین پیگیری شود . مصرف لیدی میل و بقیه ویتامینها در صورت سالم بودن عروق جفت میتوانند به رسیدن جنین به وزن مطلوب کمک کنند. …

سوال مخاطب نی نی بان: بنده 3 آبان iui انجام دادم که خدارو شکر مثبت شد و الان هفته 7 هستم و دوقلو باردارم. متاسفانه دکترم بدون اطلاع یک ماه مطب رو تعطیل کرده و من نمیدونم که شیاف پروژسترون را تا کی باید ادامه بدهم؟ در ضمن داروی مکمل هم فقط متفورمین و پودر اینوفولیک مصرف میکنم. لطفا بنده را راهنمایی کنید که آیا نیاز به قرص مکمل دیگری هست؟ پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان …

سوال مخاطب نی نی بان: یکشنبه هفته قبل در 7 هفتگی با قرص سایتوتک به تجویز دکتر سقط انجام دادم و چند تا لخته بزرگ ازم خارج شد. الان خونریزی خیلی زیادی دارم و تست بارداریم مثبته. عصر سونو میخوام برم. لطفا راهنماییم کنید ممکنه بچه هنوز باشه؟ اگر هنوز باردارم پس چرا خونریزی دارم!؟ این سقط ناقصه؟باعث ناقص شدن بچه میشه؟ لطفا دقیق بهم توضیح بدید خواهش می کنم. پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و …

می نماید. خستگی ممکن است حس کنید در طول روز به شدت دچار خستگی می شوید، بطوریکه انجام کارهای معمول روزانه برای شما دشوار می گردد. این حالت معمولا” نشانگر بیماری نیست بلکه روش طبیعی بدن برای تشویق به استراحت است. اگر این حالت برای مادر مشکل آفرین گردد باید با پزشک در میان گذاشته شود تا در بهبود این حالت کمک نماید. گرفتگی عضلات این وضعیت ممکن است بر اثر کاهش گردش خون …

سوال مخاطب نی نی بان: من در هفته 20 بارداری هستم در هفته پیش لکه بینی داشتم ولی سونو خوب بود و با آمپول پروتون متوقف شد ولی دوباره دو روز پیش با اینکه همون روز سونو آنومالی داده بودم وهمه چیز خوب بود خونریزی (خون روشن) پیدا کردم که دکتر گفت شیاف سیکلوژست استفاده کنم ولی الان قطع نشده تبدیل به لکه بینی شده…می خواستم ببینم وقتی توی سونو همه چی خوبه و جفت پایین نیست و هماتوم هم ندارم چرا این اتفاق …

برای روی سینه هایتان که چکه نکند نیز فراموش نکنید. اگر از وسایل مخصوص ماساژ استفاده می کردید، فراموش نکنید که روغن ها و وسایل مخصوص این کار را نیز همراه داشته باشید. شانه، مسواک، خمیر دندان دستمال کاغذی، صابون، لیوان دمپائی، بشقاب و قاشق و چنگال هم اگر دوست دارید وسایلتان کاملا شخص باشد، بهتر است انتخابهای بعدی شما باشند. شورتهای یک بار مصرف گیپوری یا یک بار مصرف برای مادر پس از زایمان را فراموش …

ناشناخته های بسیاری برای یک مادر اتفاق می افتد، گرفتن پاسخ شفاف از پزشک ضروری است و درخواست آزمایش ها و سونوگرافی های مختلف نگرانی مادری را که نداند چرا باید آنها را انجام دهد، بیشتر می کند. کاملا با شما موافقم اما آشنا کردن مردم با حقوقشان وظیفه رسانه هایی مثل شما و صدا و سیماست. به مردم بگویید حق شماست بپرسید: دکتر! چرا باید سونو بشوم؟چرا باید آزمایش خون بدهم یا عمل جراحی نیاز دارم؟ و اگر …

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان

شیاف سیکلوژست حاوی ترکیبات فعال پروژسترون است که در واقع یک هورمون طبیعی زنانه است.

پروژسترون برای عملکرد عادی سیستم باروری ضروری است و سطح آن به طور طبیعی در سراسر چرخه قاعدگی نوسان می کند. پس از تخمک گذاری، چنانچه تخمک بارور نگردد، سطح پروژسترون درخون، قبل از شروع دوره قاعدگی کاهش می یابد.  برخی زنان به این امر واقف هستند که استفاده از پروژسترون 12 تا 14 روز قبل از شروع عادت ماهیانه می تواند علائم سندرم پیش از قاعدگی را کاهش دهند. هرچند نحوه عملکرد دقیق آن مشخص نیست زیرا از لحاظ علمی وقوع سندروم پیش از قاعدگی به سبب فقدان پروژسترون در جریان خون اثبات نشده است.

 پروژسترون به علاوه می تواند برای درمان افسردگی پس از زایمان نیز استفاده شود. جفت جنین پروژسترون را در طول بارداری تولید می کند و کاهش میزان پروژسترون پس از تولد ممکن است یکی از علل افسردگی پس از زایمان باشد.

پروژسترون برای حمایت از بارداری سریع در زنان دارای لقاح آزمایشگاهی (IVF) نیز استفاده می شود. در این مورد، استعمال شیاف ها در روز بازسازی تخمک شروع می شوند. پروژسترون بر روی رحم عمل می کند و در آماده سازی تخمک های بارور شده برای کاشت کمک می کند. اگر حاملگی تایید شود، اعمال پروژسترون به مدت 38 روز ادامه دارد. این عمل تا زمانی که جفت به طور کامل رشد کند، به حفظ بارداری کمک شایانی می نماید و پس از آن پروژسترون را برای تقویت حاملگی ادامه می دهند.

شیاف های سیکلوژست را می توان داخل واژن و یا رکتوم قرار داد. در هر دو مورد، شیاف ها ذوب می شوند و پروژسترون خروجی از طریق رگ های خونی فراوان موجود در این مناطق جذب می شود.

همواره از توصیه های پزشک معالجتان در مورد ساعات، تعداد و مدت زمان استفاده از شیاف ها، پیروی کنید.

چنانچه از شیاف به منظور بارداری استفاده می کنید، باید آن را درون واژن خود قرار دهید.

اگر از سیکلوژست برای سندروم پیش از قاعدگی یا افسردگی پس از زایمان استفاده می کنید، می توانید آن را در واژن یا مقعد خود قرار دهید (مانند شیاف). این امر بستگی به انتخاب شخصی شما و صدق کردن یکی از موارد زیر بر رویتان دارد:

در صورتی که از کاندوم های لاتکس یا دیافراگم برای جلوگیری از بارداری استفاده می کنید شیاف های سیکلوژست را باید در مقعد قرار داد به این دلیل که شیاف های سیکلوژست ممکن است به این نوع موانع پیشگیری از بارداری آسیب برسانند و اثربخشی آنها را کمتر کنند.

شیاف های سیکلوژست همچنین باید به صورت مقعدی استفاده شوند اگرعفونت واژنی مانند عفونت مجاری ادراری، سیستیت دارید و یا به تازگی زایمان کرده اید.

اگر از التهاب روده رنج می برید یا هر مشکلی دارید که حرکات روده شما را کنترل می کند مثل بی اختیاری مدفوع باید شیاف های سیکلوژست را در واژن قرار دهید.

شیاف های سیکلوژست نباید در طی دوران بارداری مورد استفاده قرار گیرد جز در موارد پشتیبانی لوتئال برای کمک به تولید مثل. اگر فکر می کنید ممکن است به هر دلیلی در حین استفاده از این دارو باردار باشید توصیه های پزشکی را از پزشک خود دریافت کنید. هر چند پروژسترون هورمونی طبیعی است که تولید می شود انتظار نمی رود هرگونه اثر آسیب رسانی داشته باشد

پروژسترون به طور طبیعی در طول بارداری تولید می شود. این دارو مانند پروژسترون طبیعی اثر یکسانی دارد و هیچ ضرری هنگام استفاده به عنوان پشتیبانی لوتئال در ماه اول بارداری نداردو

پروژسترون به شیر پستان وارد می شود. تولیدکنندگان اظهار دارند شیاف های سیکلوژست برای زنانی که شیر میدهند توصیه نمیشود. اگر به کودک خود شیر می دهید قبل از مصرف این دارو به توصیه های پزشک خود عمل کنید.

داروها و عوارض جانبی آنها بر روی افراد به طرق مختلفی تاثیر می گذارند. موارد زیر برخی از عوارضی است که از مصرف شیاف های سیکلوژست ناشی می شوند. تنها بیان عوارض جانبی بدین معنی نیست که همه افرادی که از این دارو استفاده می کنند این عوارض را تجربه می کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد عوارض شیاف های بالقوه سیکلوژست بروشوری که با دارویی که تهیه کردید را بخوانید یا با پزشک خود مشورت کنید.

اهمیت بسیار زیادی دارد که قبل از شروع درمان با استفاده از سیکلوژست پزشک خود را از داروهایی که استفاده می کنید شامل داروهای غیرتجویزی و گیاهی مطلع سازید. همینطور قبل از مصرف هر داروی جدید دیگری در طول استفاده از سیکلوژست با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید ترکیب دو دارو برای شما بی خطر است.

توصیه می شود سایر داروهای واژنی نباید در ترکیب با سیکلوژست استفاده شود.

داروهای ذیل ممکن است ازکار افتادگی پروژسترون توسط کبد را افزایش دهد و به صورت بالقوه می تواند اثر این دارو را کاهش دهد.

اگر هنوز سوالی در رابطه با سیکلوژست (پروژسترون) دارید. میتوانید آن را در انجمن پرسش و پاسخ مطرح کرده و متخصصین مربوطه در وب سایت به آن جواب دهند.

مترجم: متین ساعت ساز مغربی

نوشته شده در 28 شهر 1396

مرجع : www.netdoctor.co.uk

سلام من 37روز بعد از کورتاژ پریود شدم بعداز 20روزخونریزی سونو انجام دادم متوجه شدم بقایای بارداری هست بعد ازخارج کردن چند روز خونریزنی قطع میشه و شیاف پوروژسترن داخل مقعداستفاده کنم یاواژن

شما می توانید سوال های خود را در انجمن پرسش و پاسخ وب سایت داروی مطرح کنید و پزشکان و متخصصین داروی در این رابطه پاسخ دهند.

برای در این وب سایت شما بایستی قوانین وب سایت را در این رابطه مطالعه کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت داروی محفوظ میباشد و استفاده از محتوا و امکانات آن وابسته به رعایت قوانین آن میباشد.زمان استفاده از شیاف پروژسترون در بارداری10

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

نشانی: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

تلفن و دورنگار: 44265001 (9821+)

کارگاه های آموزشی

بهترین زمان استفاده از شیاف پروژسترون

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط

بهترین زمان استفاده از شیاف پروژسترون
بهترین زمان استفاده از شیاف پروژسترون
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *